Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 282 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Salvatron schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 06:06:
World War Z (2013)~[Afbeelding: World War Z (2013)]~
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Brad Pitt verblijdt de mensheid in deze film met zijn slimme manier om een zombieplaag aan te pakken. Z zal dan ook wel voor zombie staan. Een spannend verhaal wat in het begin wel te snel wordt opgebouwd, de ene zombie na de andere, en aanvaardbare personages. De film is van het begin tot het eind spannend en boeiend. Dikke ja.
~
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10~
Genereer je eigen UBB code review
offtopic:
De film had ik al een keer gezien, en ik ben nu het boek aan het lezen.
Nouja, het audiobook aan het luisteren :P

En het is echt bizar hoeveel de film en het boek verschillen. Nouja, ze hebben dezelfde titel en in beide komen zombies en een ineenstortende maatschappij voor ;) Maar echt bizar verschillend verder.
Heel erg apart.

(En dan nog een kleine noot over het audiobook: Deze is echt geweldig, het beste audiobook dat ik ooit heb geluisterd. Het is echt een hoorspel ipv iemand die een boek voorleest. Bestaat het boek uit een serie interviews, dus er zit niet zoveel actie in)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 12:46
The Fly (1986)The Fly (1986)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: R
Soms weet ik niet of ik een film moet recenseren op gevoel en wat de film bij mij op roept of dat ik echt objectief naar een film moet kijken en naar hoe deze in elkaar steekt. Ik ga in dit geval het eerste doen want ja, deze film is niet perfect maar jongens wat een leuke achtbaanrit van 96 minuten is dit.

The Fly kent slechts enkele personages en Jeff Goldblum en Geena Davis spelen geweldig hun rollen. Ondanks de korte speelduur is er een goede transformatie te zien van de karakters in de film. Al direct in de eerste helft van de film weet de regisseur je sympathie te winnen waar vervolgens zwaar op geleund wordt in de tweede helft van de film.

De special-effects zijn erg sterk evenals de make-up / kostuums en de set. De film mag zeker een sciencefiction film genoemd worden maar gelukkig blijft de horrorkant van deze film de boventoon voeren. De spanning wordt beetje bij beetje opgebouwd en de film vliegt nergens uit de bocht.

Het afgelegen huis van Brundle, de onheilspellende muziek en het feit dat de film zich grotendeels afspeelt tijdens de nacht dragen allemaal bij aan een erg sterke beangstigende sfeer.

Wat een heerlijke film om te kijken!

Also.. wie wordt er niet verliefd op Veronica Quaife bij het zien van deze film?

Filmtechnisch een acht, gevoelsmatig.. EEN NEGEN!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tricto schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:59:
Arrival (2016)~[Afbeelding: Arrival (2016)]~
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Deze film van het weekend opgezet. Mijzelf van tevoren niet ingelezen en eigenlijk ook niet echt een trailer gekeken. Dit is eigenlijk ook iets dat ik aan zou willen raden. De film blijft zo lekker mysterieus on ondanks dat de film vrij langzaam is zat ik constant in spanning te wachten hoe het verhaal verder zou lopen.

De film heeft wat weg van de klassieker "Contact". Als je dat een een goede film vond dan is deze een bijna verplichte toevoeging aan je watchlist.
Het acteer werk vond ik van prima niveau.
~
+1

je vergeet de weergaloze soundtrack d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:34

Vrijdag

De Zwarte

anandus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:45:
[...]

offtopic:

En het is echt bizar hoeveel de film en het boek verschillen. Nouja, ze hebben dezelfde titel en in beide komen zombies en een ineenstortende maatschappij voor ;) Maar echt bizar verschillend verder.
Heel erg apart.

(En dan nog een kleine noot over het audiobook: Deze is echt geweldig, het beste audiobook dat ik ooit heb geluisterd. Het is echt een hoorspel ipv iemand die een boek voorleest. Bestaat het boek uit een serie interviews, dus er zit niet zoveel actie in)
Het boek vind ik echt vele malen beter. Eigenlijk is dat een verzameling verhalen van de overlevenden ná de zombie apocalyps. De Battle of Hastings Yonkers, de blinde samurai, de duikbootkapitein, het nieuwe heilige Russische Rijk zijn geweldige "war stories".

Deze film was eigenlijk niets meer dan de zoveelste "man-vrouw-eigenwijs dochtertje-tegendraads zoontje-redden-de wereld" Hollywood vehikel. Had absoluut niets met het boek te maken. World War Z zou eigenlijk beter af zijn als (mini)serie. Beetje zoals American Horror Story.

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 23-10-2018 14:32 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10 18:13
Hotel Transylvania 3: Summer Vacation (2018)Hotel Transylvania 3: Summer Vacation (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 97 min | MPAA: PG
Afgelopen vrijdag met mijn kinderen en 2 logeetjes gekeken. Een aardige animatie. Deel 1 uit deze serie blijft toch wel het leukste. De setting is wel leuk, maar de hoofdlijn van het verhaal is erg cliché en magertjes uitgewerkt. Het zijn met name een aantal korte scenes met grappen op basis van de eigenschappen monsters die het leuk houden. Het voelt dan ook meer als een verzameling grappige scenes, dan als een complete film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ilhanko schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:46:
Sicario: Day of the Soldado (2018)~[Afbeelding: Sicario: Day of the Soldado (2018)]~
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: R
Niet zo geweldig als het eerste deel, maar alsnog een hele lekkere film om te kijken. Spannend en veel goede actie. Soms nogal ongeloofwaardig, maar dat mag de pret niet drukken. Dikke tip!
~
Je hebt de eerste film ook gezien? Deze vond ik zoveel saaier, in de eerste film gebeurd ook niet zoveel meer is wel een constante spanning.

spoiler:
Ook vond ik het irritant dat het geen echte prequel film is. Het idee is dat het een anthology serie is. Dit was voor mij helemaal niet duidelijk, dus alle spanning met het karakter van Alejandro was weg want die was er in het vervolg. Vervolgens wordt ie door zijn hoofd geschoten... slaat nergens op.

Ook de scene op het einde dat ze het meisje redden uit de auto. Matt (Brolin) zegt daarvoor "ah fuck it" of zoiets, als ze de hele auto doorzeeft hadden inclusief het meisje dan was dat een goeie scene geweest. Want die kerel is cynisch als fuck. Maar nee, ze redden haar. Ugh, het lijkt wel alsof iemand anders de film geschreven heeft en de eerste niet heeft gezien, maar het is dezelfde schrijven.[

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Een buitenkansje voor de echte filmliefhebbers - en dat zijn we hier toch? - die men echt niet mag laten liggen. De volgens menig internationaal gerenommeerde filmkenner - en ik ben het met ze eens voor een keer - draait de beste oorlogsfilm aller tijden - en die komt niet uit Hollywood - vanaf ongeveer nu een ruime week in een aantal bioscopen in Nederland. Zeker geen makkelijke film maar hij laat weinigen onberoerd:

https://www.biosagenda.nl/film_kom-en-zie_902.html

Een speciaal gerestoreerde versie, waarmee het zelfs recent prijzen won, van Idi I Smotri, in het Engels Come And See, uit 1985. Echt iets bijzonders, en zelden in Nederland te zien (geweest). De film is wel eens in deze draad langsgekomen. Zie ook IMDB: Idi i smotri (1985) .

Ik heb zelf al jaren een originele verzamelaars DVD en een HD-versie maar ik ga toch naar bios om 'm ook daar te zien in gerestaureerde optima forma.

Minpuntje, de film draait op wat ongunstige tijden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:34

Vrijdag

De Zwarte

arsimo schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:55:
Een buitenkansje voor de echte filmliefhebbers - en dat zijn we hier toch? - die men echt niet mag laten liggen. De volgens menig internationaal gerenommeerde filmkenner - en ik ben het met ze eens voor een keer - draait de beste oorlogsfilm aller tijden - en die komt niet uit Hollywood - vanaf ongeveer nu een ruime week in een aantal bioscopen in Nederland. Zeker geen makkelijke film maar hij laat weinigen onberoerd:

Een speciaal gerestoreerde versie, waarmee het zelfs recent prijzen won, van Idi I Smotri, in het Engels Come And See, uit 1985. Echt iets bijzonders, en zelden in Nederland te zien (geweest). De film is wel eens in deze draad langsgekomen. Zie ook IMDB: Idi i smotri (1985) .

Ik heb zelf al jaren een originele verzamelaars DVD en een HD-versie maar ik ga toch naar bios om 'm ook daar te zien in gerestaureerde optima forma.

Bedankt voor de tip! Ik heb de dvd na lang zoeken een tijd terug gevonden maar deze wil ik wel in de bios zien. Zie dat de filmmorgen draait om kwart voor negen in het Filmhuis Den Haag. Kan ik mooi uit werk heen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Je hebt de eerste film ook gezien? Deze vond ik zoveel saaier, in de eerste film gebeurd ook niet zoveel meer is wel een constante spanning.

spoiler:
Ook vond ik het irritant dat het geen echte prequel film is. Het idee is dat het een anthology serie is. Dit was voor mij helemaal niet duidelijk, dus alle spanning met het karakter van Alejandro was weg want die was er in het vervolg. Vervolgens wordt ie door zijn hoofd geschoten... slaat nergens op.

Ook de scene op het einde dat ze het meisje redden uit de auto. Matt (Brolin) zegt daarvoor "ah fuck it" of zoiets, als ze de hele auto doorzeeft hadden inclusief het meisje dan was dat een goeie scene geweest. Want die kerel is cynisch als fuck. Maar nee, ze redden haar. Ugh, het lijkt wel alsof iemand anders de film geschreven heeft en de eerste niet heeft gezien, maar het is dezelfde schrijven.[
Apart, ik wist niet dat dat de insteek van de reeks zou zijn, thanks! :) Moet ook eerlijk bekennen dat het even geleden is dat ik deel een heb gezien. Weet je hoe de reeks er verder uit ziet?

spoiler:
Het was inderdaad 'realistischer' geweest als ze de hele auto kapot hadden geschoten, maar juist het feit dat er een klein meisje in zat is vast de reden dat ze dat niet gedaan hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 13:25
Blade Runner 2049 opnieuw gekeken. Nu thuis terwijl iedereen van huis was. Volume knop op standje net geen oorpijn.

Net als in de bioscoop heb ik genoten. Audiovisueel fantastisch. Heerlijke sfeer. Ze hebben de tijd genomen voor de scenes. Het acteerwerk is ook goed. Voor mij een vette 9.

[ Voor 4% gewijzigd door nickko op 24-10-2018 11:24 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ilhanko schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Apart, ik wist niet dat dat de insteek van de reeks zou zijn, thanks! :) Moet ook eerlijk bekennen dat het even geleden is dat ik deel een heb gezien. Weet je hoe de reeks er verder uit ziet?

spoiler:
Het was inderdaad 'realistischer' geweest als ze de hele auto kapot hadden geschoten, maar juist het feit dat er een klein meisje in zat is vast de reden dat ze dat niet gedaan hebben.
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

spoiler:
Ja Matt schoot die auto niet overhoop omdat het meisje er in zit. Ik had het een betere film gevonden als die het wel had gedaan, gewoon om de ellende van de wereld te laten zien. Dat deden ze in deel 1 ook.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:06

Nibbz

Postmaster General

nickko schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:24:
Blade Runner 2049 opnieuw gekeken. Nu thuis terwijl iedereen van huis was. Volume knop op standje net geen oorpijn.

Net als in de bioscoop heb ik genoten. Audiovisueel fantastisch. Heerlijke sfeer. Ze hebben de tijd genomen voor de scenes. Het acteerwerk is ook goed. Voor mij een vette 9.
Heb de orginele bladerunner vroeger nooit helemaal gezien, maar na Blade Runner 2049 (eerste keer in een vliegtuig, die thuis gelijk even opnieuw gekeken) gezien te hebben, Blade Runner orgineel terug gekeken. Jesus wat komen die 2 films dicht bij elkaar, kwa look, en feel. Ook de muziek, Vangalis FTW! En dat ondanks alle jaren die er tussen zitten. Echt goed gedaan!

13:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
First Man (2018)First Man (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 141 min | MPAA: N/A
Gisteren deze in de zaal met Dolby Atmos geluid gekeken. Ik heb geen interesse in de ruimtevaart noch heb zoals mijn ouders gekluisterd aan de buis of radio Neil Armstrong het welbekende zinnetje horen zeggen live. En toch omdat het kan maar deze film gekozen om te gaan zien boven anderen die draaien.

Het toont mooi hoe de aanloop was naar de uiteindelijke succesvolle maanlanding. Er gingen veel testvluchten aan vooraf waar de nodige astronauten bij omgekomen zijn. De film is in die zin autobiografisch met een laagje drama. Want ja als vrouw van zit je in onzekerheid thuis terwijl menig andere astronaut niet meer thuis kwamen. Ryan Gosling en Claire Foy vertolken hun rol goed. De absurde geluiden bij een lancering komen goed tot je door dankzij Dolby Atmos. Des te mooier hoe het contrast op bepaalde momenten is als het volledig stil is.

Wel weet je natuurlijk dat Armstrong sowieso naar de maan gaat uiteindelijk. Dus in alle trainingen vooraf voel je nul spanning. Je weet hoe het zal aflopen, 'de zin' kan niet ontbreken. En na thuiskomst eindigt de film mooi en wederom zonder iets te zeggen. Een gebaar doet soms zoveel meer. Al met al een prima film en verfilming van. Maar ook dit vind ik niet passen in het groepje blockbuster materiaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 13:30
nickko schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:24:

Ik heb hem ook in de bioscoop gezien, en deze week nogmaals de eerste en de tweede gekeken thuis. Er was niet veel bijgebleven na de bioscoop, misschien omdat het zo overweldigend is. Ik vond het zeker wel een goede film, ik geef het een 8,5.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:49
Nibbz schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:35:
[...]

Heb de orginele bladerunner vroeger nooit helemaal gezien, maar na Blade Runner 2049 (eerste keer in een vliegtuig, die thuis gelijk even opnieuw gekeken) gezien te hebben, Blade Runner orgineel terug gekeken. Jesus wat komen die 2 films dicht bij elkaar, kwa look, en feel. Ook de muziek, Vangalis FTW! En dat ondanks alle jaren die er tussen zitten. Echt goed gedaan!
Ik heb de originele ook nog nooit gezien, maar wel een tijdje terug de nieuwe... dankzij jouw post weet ik nu dat ik de originele gerust kan overslaan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:56

Pierre

Van nature lui!

vanaalten schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:11:
[...]

Ik heb de originele ook nog nooit gezien, maar wel een tijdje terug de nieuwe... dankzij jouw post weet ik nu dat ik de originele gerust kan overslaan. ;)
Ik zou de originele gewoon ook kijken is een dijk van een film _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:02

Pazo

Mroaw?

Incredibles 2 (2018)Incredibles 2 (2018)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 118 min | MPAA: PG
Van de week Incredibles 2 gekeken. Vermakelijke film. Ik vind alleen dat het eigenlijk geen kinderfilm meer is. Er zitten toch wel veel dialogen in die kinderen echt niet kunnen volgen / zullen begrijpen. Voor ouders is het echt wel vermakelijk, met name de perikelen rondom het opvoeden van de kinderen. Heel herkenbaar en daar zitten veel grappen en cliches in verborgen. Qua verhaal zeker niet hoogstaand, maar wel een leuk avondje vermaak en veel gelachen.

spoiler:
Wat ik wel vreemd vind, is dat ze in deze film pas achterkomen dat Jack Jack ook superkrachten heeft. Was het niet zo dat in deel 1 op het einde, waar het vliegtuig op het huis valt, dat Jack Jack ook al een paar van zijn superkrachten heeft laten zien (in brand, en als blok lood)?
.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
The Girl in the Spider's Web (2018)The Girl in the Spider's Web (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 2.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Claire Foy zag ik woensdag nog als vrouw van Neil Armstrong in First Man. En de dag erop in de girl in the Spider web. Vooropgesteld... Ik heb de Amerikaanse remake niet gezien. Wel heb ik de trilogie boeken gelezen en de Zweedse verfilming ervan gezien.

Sylvia Hoek speelt het zusje van Lisbeth Salander met verve. En Foy, hoewel Naoomi Rapace voor mij dè Lisbeth is die ik ben gaan waarderen in die rol, zet ook een goede Lisbeth neer. Maar de spiders web voelt aan als een gek iets. Eerst dacht ik naar Amerikaans deeltje 2 van de trilogie te kijken. Maar al snel sloot de film niet aan bij het script wat ik van de Zweedse tweede film gewend ben.

In deze uitvoering is het net alsof ze Lisbeth Salander een backstory ala Batman meets James Bond willen meegeven. Het begint met een James Bond like opening met ditto muziek en visuals. En de gehele film is door de aaneenschakeling van gritty scenes in Stockholm net verdomd veel qua sfeer een Batman film. Al met al voelt het aan als een over de top actiefilm.

De Zweedse trilogie bleef meer bij het thriller effect hangen. Het zit er bij tijd en wijle wel in (met name tijdens de een op een momenten tussen Foy en Hoeks) maar qua impact voel je een soort onoverwinnelijk zijn van Lisbeth wat ze niet is. De manier waarop de CIA betrokken raakt icm de Säpo is puur als comic relief. Het voelt allemaal iets te gefocust op een aaneenschakeling van actie dan de originele trilogie (waarbij het ook zeker voorkomt maar het niet zo op mij als kijker overkomt)

Helaas kunnen beide vrouwen de film niet redden met hun performance. Een kleurloze Michael Blomkvist, inwisselbare CIA/Säpo types en over de top actie maakt dat de film in aankleding wel een Millennium titel is maar qua uitvoering echt tekort schiet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 26-10-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apostle (2018)Apostle (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Fantasy, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: N/A
Gisteren deze film op Netflix gezien. Een film van regisseur Gareth Evans, die ik vooral ken van knettergoede actiefilms als Merantau, The Raid: Redemption en The Raid 2: Berandal (voor degenen die die laatste 2 niet hebben gezien: ga dat meteen doen!).

Apostle is een film van een compleet andere orde. Een horrorfilm die qua stijl en thematiek dicht bij een film als The VVitch ligt, waarin het bovennatuurlijke langzaam in het verhaal doorsijpelt. Dat verhaal: aan het begin van de 20ste eeuw gaat een broer op zoek naar zijn zus die is gekidnapt door een religieuze sekte die zichzelf teruggetrokken heeft op een geïsoleerd eiland. Hij doet zich voor als iemand die zich bij de sekte wil aansluiten om zo van binnenuit uit te zoeken wat er met zijn zus is gebeurd. De profeet van de sekte preekt een vredelievende samenleving, los van belastingen en los van de vloek van geld, maar het blijkt dat het voortbestaan van deze vredige samenleving de nodige offers met zich meebrengt.

Het uiteindelijke geheel van de film vond ik bevredigend en sterk. Tijdens het kijken zelf irriteerde ik me soms wel aan het acteerwerk van de hoofdrolspeler. Voor iemand die zich voor wil doen als lid van een sekte straalt hij wel enorm veel wantrouwen uit, vooral door zijn steeds fronsende blik waarmee hij deze sekte bekijkt. Dat het de profeet niet meteen duidelijk is wie de indringer is, verbaast me dan ook enorm. Naarmate het verhaal zich ontvouwt sijpelde deze irritatie wel weg. Het laatste uur knoopt alle aanwijzingen die we gedurende de film mondjesmaat toebedeeld krijgen, vakkundig aan elkaar. Een goede film, die door beter acteerwerk naar mijn idee beter had kunnen zijn. Voor liefhebbers van A24-films (The VVitch, Hereditary) een film die zeker de moeite waard is!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Incredibles 2
spoiler:
Wat ik wel vreemd vind, is dat ze in deze film pas achterkomen dat Jack Jack ook superkrachten heeft. Was het niet zo dat in deel 1 op het einde, waar het vliegtuig op het huis valt, dat Jack Jack ook al een paar van zijn superkrachten heeft laten zien (in brand, en als blok lood)?
.
Ben je niet mis met de pixar short film : "Jack-jack attack"? Die stond los van de film.

spoiler:
bovendien zijn het daar niet de ouders, maar de babysitter die er bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:45:
[...]

offtopic:

Heel erg apart.

offtopic:
Er komt nu een World War Z deel 2 aan (film), maar wat mij betreft hadden ze deel 1 gerust mogen rebooten, maar dan ook echt een film maken met het boek als leidraad. Want de World War Z die we nu als film kennen heeft inhoudelijk eigenlijk helemaal niks met het oorspronkelijke boek te maken. Waarom dan nog een deel 2 maken? Vergeet deel 1 gewoon en probeer die film nog een keer te maken zoals het hoort. Het boek is fantastisch; 9 uit 10. De film is waardeloos; 5 uit 10. Just my 2 cents. Ik was in ieder zwáár teleurgesteld in de film.

Deze "honest trailer" vat het in ieder geval mooi samen: YouTube: Honest Trailers - World War Z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2018 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Halloween (2018)Halloween (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: N/A
De klassiekers in het genre moeten het voorbeeld weer eens geven. Dit is de eerste horrorfilm in 2 jaar, die ik daadwerkelijk een ruime voldoende geef. Is de film eng? Nee. Is hij voorspelbaar? Absoluut. Maar er zit wel een goede spannings opbouw in. Het merendeel van de karakters is bijzaak en totaal niet interessant want die zijn toch alleen maar cannon fodder. Het beetje karakter ontwikkeling dat er in de film zit, is ook niet boeiend. Wat wel belangrijk is: De killcount bij een slasher als dit. En die is prima. In de eerste helft van deze film vallen al meer doden dan in heel Hell Fest en Slender Man bij elkaar. Ik heb me tussendoor ook best geamuseerd met kjjken hoeveel mensen in de zaal zich kapot schrokken bij de voorspelbare jumpscares :D
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:23
Die ubb generator werkt voor geen meter op mobiel, ik edit dit morgen wel maar wil iedereen alvast 2 uur van hun leven besparen.
Airstrike/The Bombing
Poster met Bruce Willis, maar slechte Aziatische film. Slecht acteerwerk, slechte cgi, alles slecht. Bruce had geld nodig denk ik. Ik zet zelden iets halverwege uit maar deze wel.
Cijfer: 1

[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 27-10-2018 01:19 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Ben je niet mis met de pixar short film : "Jack-jack attack"? Die stond los van de film.

spoiler:
bovendien zijn het daar niet de ouders, maar de babysitter die er bij is.
Nee hoor, zoals hij het schrijft gebeurt het ongeveer gewoon in deel 1, alleen zien de ouders dus niet wat er gebeurt.
YouTube: Syndrome Takes Jack Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:50
Is First Man de moeite waard om te bekijken in Dolby Cinema?

Ben al een tijdje aan het wachten op een goede film om Dolby Cinema voor het eerst te proberen.
Door tijdgebrek is het er lang niet van gekomen.
Daarna kwam ik uit bij Venom als mogelijk geschikte kandidaat maar nu zou First Man ook een (wellicht betere) optie zijn.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:13:
Is First Man de moeite waard om te bekijken in Dolby Cinema?

Iemand een idee?
Geen idee of Dolby Cinema iets anders is dan Dolby Atmos waarin ik First Man zag. Maar het voegde wel iets toe aan de beleving van de film voor mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
sig69 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 01:18:
Die ubb generator werkt voor geen meter op mobiel,
Heb ik hetzelfde, heel jammer.
Meestal zit ik op mijn mobiel als ik op got raadpleeg, dus het zou wenselijk zijn dat hij werkte. Doe je veel mensen plezier mee.
Volgens mij slechts een lay-out kwestie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: N/A
Mijn eerste reactie toen ik de bioscoop uit liep: WOW! Als een groot fan van deze serie en ook horrors ben ik super blij dat er eindelijk weer een film uit is gekomen die het verdient om een klassieker te worden. Alles aan deze film was zo goed opgebouwd en trouw gebleven aan het origineel. Een paar kleine schoonheidsfoutjes hier en daar, maar wat een epische film. Michael wordt gelukkig veel in beeld gebracht en ook Laurie heeft eindelijk haar revenge gekregen. Kenners van het origineel zien veel easter eggs en ook super tof om weer wat oude characters terug te zien.
Het is wel een meer slasher film dan de oude, maar de moorden waren wel heel bruut gedaan, Michael gaat zwaar te keer!
Als je een fan bent van de horror of slasher genre dan is deze zeker een dikke aanrader. Ik ga sowieso binnenkort voor een tweede keer :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:09:
[...]

Meestal zit ik op mijn mobiel als ik op got raadpleeg, dus het zou wenselijk zijn dat hij werkte. Doe je veel mensen plezier mee.
En het tekstvak is op GoT niet goed leesbaar. Want normale quotes vallen wel te lezen zonder dat ze wegvallen qua kleur in de achtergrond. Kennelijk staat de tekstkleur niet op wit ingesteld via dingen uit de ubb generator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Jumpscares doen het bij mij altijd goed, ook als ik kan voorspellen wanneer de jumpscare komt, ik schrik toch meestal.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Salvatron schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:44:
Jumpscares doen het bij mij altijd goed, ook als ik kan voorspellen wanneer de jumpscare komt, ik schrik toch meestal.
Totaal geen last van, ik schrik bijna nooit van jumpscares. Zelfs niet als ze echt onverwacht komen.
Ik vind het wel leuk om de zaal in te kijken op het moment van die scares, om te zien hoe anderen ervan schrikken. Dat varieert van mensen die alleen even het hoofd achteruit deinzen, tot mensen die compleet van hun stoel springen met als gevolg rondvliegende popcorn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
Harribo schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:09:
[...]

Ik zal als ik weer beter ben er eens naar gaan kijken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

22 July (2018)22 July (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Biography, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 143 min | MPAA: N/A
Deze film over de aanslagen in Noorwegen is te zien op Netflix. Om een lang verhaal kort te maken; ik had meer achtergrond informatie verwacht. Het stuk waarin de aanslag zelf wordt weergegeven is erg kort, de voorbereidingen worden vrijwel niet belicht en ook alles wat er na de rechtzaak is gebeurd komt niet aan bod.Meest storend vond ik het stuntelige Engels wat er wordt gesproken. Dit had prima of zelfs beter in het Noors gekund. Ondanks dat het natuurlijk verschrikkelijk is wat er is gebeurd wist deze film mij niet te boeien. 2 uur en 22 minuten zonder in te gaan op achtergrond en gebeurtenissen is best lang! Een 5.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 16:56
Een lang weekend vrij, guur weer en met een (betere) wederhelft op stap was het tijd voor wat vermaak.

300 (2006)300 (2006)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Fantasy | Runtime: 117 min | MPAA: R
Deze film al meerdere keren gezien en ook dit keer was het weer van een hoog niveau.
Het verhaal van Leonidas van Sparta en de 300 Spartanen is een bekend verhaal, maar door Zack Snyder met een mooi gevoel voor drama, heerlijk weergegeven. In sommige gevallen tegen het absurde aan (neem Ephialtes/overige karakters uit het leger van Xerxes), maar niet minder vermakelijk.

Sfeer, setting en de aankleding van karakters, alles voor een lekker stukje vermaak.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

300: Rise of an Empire (2014)300: Rise of an Empire (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Fantasy, War | Runtime: 102 min | MPAA: R
De officieuze opvolger van 300 was de volgende ‘uit de oude doos’ om weer te zien.
Net als bij 300 is het gelukt om een fantastische sfeer neer te zetten, alleen komt het verhaal niet lekker uit de verf.
De film mist juist dat gene wat 300 zo mooi maakt. Ik denk dat de zeeslagen, hoewel visueel mooi weergegeven, op deze manier minder effect hebben dan de gevechtsetting in ‘300’.

Kortom de film laat het wel afweten in de dialogen, karakters en een verhaallijn die flinter dun is, maar visueel ziet het er goed uit.

Dikke prima dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

The Resistance Banker (2018)The Resistance Banker (2018)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, War | Runtime: 123 min | MPAA: N/A
Bankier Walraven van Hall (Barry Atsma) in de Tweede Wereldoorlog wordt gevraagd of hij zijn financiële contacten voor het verzet wil inzetten. Samen met zijn broer, Gijs van Hall (Jacob Derwig), bedenkt hij een plan om grote leningen af te sluiten waarmee het verzet gefinancierd kan worden.
Wanneer ‘het netwerk’ zich uitbreidt, omdat er steeds meer partijen er gebruik van willen maken, wordt het plan gemaakt wat later de grootste bankfraude uit de Nederlandse geschiedenis zou betekenen (net geen 100 miljoen gulden).

Een film met een prachtige sfeer en een mooi verhaalsopbouw. Er komt goed naar voren waarom welke keuzes gemaakt zijn en welke risico’s de mensen liepen die betrokken waren.

Overigens is Pierre Bokma fantastisch als Meinoud Rost van Tonningen :9

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:02

Pazo

Mroaw?

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 07:51:
[...]

Nee hoor, zoals hij het schrijft gebeurt het ongeveer gewoon in deel 1, alleen zien de ouders dus niet wat er gebeurt.
YouTube: Syndrome Takes Jack Jack
Ah, dank u :)
Meende het mij te herinneren, maar was ook alweer een tijdje geleden.
Heb het stukje film bekeken, maar kennelijk was het dus te hoog voor ze om het te zien. Want ze kijken wel en zien dat Jack Jack valt. Dus toch wel een beetje discutabel ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Pazo op 29-10-2018 11:32 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10 19:01
Star Wars: The Last Jedi (2017)Star Wars: The Last Jedi (2017)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Met veel enthousiasme deze film in gegaan als groot Star Wars fan. Vond hem erg tegenvallen + dat ik maar niet kan wennen aan Kylo Ren. Op de een of andere manier komt deze acteur totaal niet binnen als ''Bad Guy'' en ook de scene bij de Supreme Leader zag eruit als een voorstelling van de plaatselijke toneelgroep.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:06

SomerenV

It's something!

@CryptoNL Kylo is niet perse een bad guy. Hij wil het wel maar worstelt vooral met zichzelf en de light/dark side. Hij probeert dus te hard en daardoor komt hij nogal knullig over.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SomerenV schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:02:
@CryptoNL Kylo is niet perse een bad guy. Hij wil het wel maar worstelt vooral met zichzelf en de light/dark side. Hij probeert dus te hard en daardoor komt hij nogal knullig over.
Hij acteert ook ongeloofwaardig/knullig dat is het jammere eraan.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Als 'groot Star Wars fan' had je het dan niet al vorig jaar gekeken? :P
Adam Driver was juist het sterkste aan de hele film vond ik persoonlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door s0kkie op 29-10-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Dezelfde film gisteren gaan kijken en ik kan me hier wel bij aansluiten. Ik had meer verwacht van deze film. Meer dan een 6 kan ik deze film ook niet geven.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dit eerst: Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 88% gewijzigd door defiant op 29-10-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Star wars komt het beste tot zijn recht in de bios vanwege de geluidseffecten en de CGI, op tv is het allemaal minder indrukwekkend. Maar Kylo Ren is imo een goed personage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
s0kkie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:38:
Zegt genoeg over de rest van de prut film ;)

Rogue One > Any recent star wars movie

vind ik dan

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

en hoe wil je een prijs winnen als er geen persoonlijke info wordt gevraagd om de prijswinnaar te identificeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
s0kkie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:38:
Nee ik wacht altijd op de bluray releases voor een leuke prijs ;) Cinema is mij veel te overpriced. Aangezien ik zelf een aardige setup heb kijk ik het liever op bluray zeg maar :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het probleem van The Last Jedi is dat bijna alles wat door JJ is opgezet is The Force Awakens aan de kant is geschoven :/ "Subverting expectations" om een verassende film te laten, dat is niet helemaal gelukt omdat het allemaal erg onbevredigend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 12:02

sjaool

Every life should have 9 cats

MrVegeta schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:38:
Het probleem van The Last Jedi is dat bijna alles wat door JJ is opgezet is The Force Awakens aan de kant is geschoven :/ "Subverting expectations" om een verassende film te laten, dat is niet helemaal gelukt omdat het allemaal erg onbevredigend is.
De laatste film vergeet ik liever. Daar gebeuren dingen in die ik liever niet had willen zien. De Han Solo film moet ik nog een keer kijken omdat ik daar totaal niet in kwam en op een gegeven moment in slaap ben gevallen. Ook vond ik de acteur niet het charisma hebben van een Harrison Ford.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:01

PinusRigida

I put the p in pool.

Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Ik heb dit resultaat lang genoeg overwogen... tot ik op een gegeven moment besliste dat ik geen tijd of moeite meer aan deze film wou besteden, dat gevoel gaf me dan ook direct bevestiging over hoe ik deze film "waardeer", en de daarop gebaseerde score die ik geef.

Deze film was dus waardeloos, toch naar mijn mening.
Gedurende heel de film heb je het gevoel -of eerder: vraag je je af- "ok, gaat de film nu vaart krijgen of niet?" en dat doet ie tot op het einde niet...
Waar de eerste Jurassic World een amalgaam was van sensatie-zoekende (maar zelden 'vindende') scenes, had je hier en daar toch nog een momentje van "ok, cool", al waren die momentjes zeldzaam.
Bij Fallen Kingdom zijn deze momentjes al even uitgestorven als de dinosaurussen zelf.

Ik vind deze film een aanfluiting van de eerste Jurassic Park en zelfs de daaropvolgende sequals 2 en 3, die ik toen ze uit kwamen nét ietsje liever zag dan een paar krokante ouwe sokken op de ontbijttafel op maandagochtend; in retrospect zijn JP 2 en 3 pareltjes als je ze vergelijkt met wat JW: FK moet voorstellen... een belediging en een slag in het gezicht van allen die van de originele film hielden. Een groter gedrocht dan wat de 'Indoraptor' had moeten voorstellen.

En dan die Indoraptor; wat een flauw, onorigineel en compleet oninteressant beest was me dat zeg, dan nog gezwegen over de volledig ongeloofwaardige, kinderlijke, alle diepgang missende manier hoe ze die Indoraptor als "slechterik" trachtten te portretteren en hem zelfs 'my first nightmare-gewijs' langs het dak de kamer van een gillend meisje laten inbreken. Geen enkel horror-cliché sparend... maar dan in het verkeerde filmgenre.

What's next: zombie-vampierdino's in Las Vegas voor de volgende film in deze toch al kapotte franchise?

Als je je avond wil besteden met momentjes van ergernis en teleurstelling: doen!

Ik geef een half puntje voor de moeite... maar naar mijn mening verdient ie zelfs dat nog niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/0.5.png0.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55

Martinspire

Awesomeness

Salvatron schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:14:
Star wars komt het beste tot zijn recht in de bios vanwege de geluidseffecten en de CGI, op tv is het allemaal minder indrukwekkend. Maar Kylo Ren is imo een goed personage.
Het personage is ook wel prima maar de acteur is gewoon niet de goede voor wat ie moet uitbeelden. Idem met Han Solo, hoofdpersoon is gewoon niet goed gecast.

Al ben ik van mening dat ook Luke Skywalker en Anakin Skywalker in de originele zesluik niet van niveau waren. Bij Rogue One had ik persoonlijk dat probleem niet en dat maakte de film voor mij ook een stuk beter te behappen. Niet dat ik de SW7 of 8 slecht vind, maar voor de hype vond ik de acteerprestaties niet heel denderend. Obi Wan in de eerste trilogie heeft mij laten zien hoe een good-guy Jedi moet functioneren en wat voor gevoel dat moet geven, maar veel andere Jedi en bad guys hebben het gewoon niet. Maar goed, het zijn dan ook geen perfecte films.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 10:37

Twan V

...en er stralend uitzien

The Humanity Bureau (2017)The Humanity Bureau (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 95 min | MPAA: R
Tja...
T-mobile thuis gaf wat on-demand films weg omdat ze wat update-downtime hebben (mooi gebaar opzich!) en deze zat ertussen. Vooraf niks ingelezen, geen trailers gezien, behalve de 3 regels plot (zoals hierboven) blank de film ingegaan.
Het begint niet verkeerd, beetje Fallout-achtige setting, net iets in de toekomst. Wel zie je meteen dat de film geen miljoenen aan budget had. Dat valt ook op doordat alle auto's, ook in het beloofde land New Eden, redelijk oude barrels zijn, zonder gadgets die je zou verwachten in de nabije toekomst.
Maar dan, naarmate de film verder gaat, gaan clichés zich steeds verder opstapelen. Zoals een antagonist met een ooglapje... Sjongejongejonge...
Ik ben normaal niet diegene die plottwists aan ziet komen, maar zelfs ik zag nu de open deuren al van verre naderen.
Al snel wordt duidelijk dat het verhaal een variant op de holocaust-gebeurtenissen is, waarbij door de schrijvers geen enkele moeite is gedaan om daar iets creatiefs mee te doen.
Het wordt sowieso nergens echt heel spannend. Motieven van mee- en tegenspelers worden nergens echt duidelijk en ook de hoofdrolspelers blijven redelijk vlak.

Ik had vanuit de poster geen oscarkanshebber verwacht, en toch ben ik teleurgesteld.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
Ai, dat is wel heel pijnlijk. Ik neem niet eens meer de moeite voor dit soort sequals op sequals op sequals....uitmelken 2.0. Hetzelfde voor films van The Rock, die gaat maar door met meer van hetzelfde. We gooien er flink wat sfx tegenaan en hij schrijft weer miljoenen bij op z'n bankrekening. Met de meeste Marvel films heb ik dit ook, het boeit me gewoon niet meer al moet ik zeggen dat ik infinity war best goed vond maar dat is echt een uitzondering.

Vorige week hoorde ik ook constant reclame voor Hunter Killer. De naam alleen al... moet ik dit ook een kans geven? Gerard Butler is ook enorm af gegleden en dit is jammer want hij was een poosje erg goed bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

DypFrys schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:49:

Vorige week hoorde ik ook constant reclame voor Hunter Killer. De naam alleen al... moet ik dit ook een kans geven? Gerard Butler is ook enorm af gegleden en dit is jammer want hij was een poosje erg goed bezig.
Ik heb hem gezien en hij is me ontzettend meegevallen. Uiteraard ontkom je niet aan een sloot amerikaanse clichés in dit soort films maar de onderzeeboot scenes waren best spannend. Een 7 wat mij betreft.

[ Voor 30% gewijzigd door Dwarlorf op 29-10-2018 16:59 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Martinspire schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:24:
[...]

Het personage is ook wel prima maar de acteur is gewoon niet de goede voor wat ie moet uitbeelden. Idem met Han Solo, hoofdpersoon is gewoon niet goed gecast.
Als niet-star-wars-fan vind ik dat die acteur juist een hele goede rol neerzet als Kylo Ren. Imo prima geschikt voor die rol, vanwege de wijze waarop die praat en acteert (stil, vreemd kijken, mysterieus, etc)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Bohemian Rhapsody (2018)Bohemian Rhapsody (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: N/A
Zeer goede "bio pic" over toch een van de grootste (zo niet dé grootste) rock artiesten en bands ooit. Bevat drama, de nodige humor, iedereen zet zeer sterke prestaties neer. En de muziek is subliem gebruikt. Klonk absoluut machtig in de cinema met toch regelmatig een kippenvel moment. Indien je deze wilt zien kan ik absoluut aanraden om deze in de cinema te gaan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 12:18
@DypFrys De titel Hunter Killer is een verwijzing naar de rol van de duikboot, zie.

Tweakers: 6.0 | IMDb: 2.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Om met de deur in huis te vallen deze film is voor mij de tegenvaller van 2018. Dat de keuze is gemaakt om het een actiefilm te maken hoeft niet perse een slechte keuze te zijn, maar waarom moet het een typisch Amerikaanse actiefilm worden met een dun verhaal en verder bol staat van onrealisme, toevalligheden, cliches en verplichtte plot twists? Het enige wat nog ontbrak aan deze actiefilm is The Rock om het niveau te duiden.

Het boek dat de basis van deze film vormt is niet geschreven door Stieg Larsson en heb ik om die reden ook niet gelezen, ik durf dan ook niet te zeggen waar het mis is gegaan bij de film adaptatie. De film gebruikt elementen van de millennium universum, echter de schrijvers van deze film hebben ook totaal geen moeite genomen om de sfeer uit de boeken op het doek terug te laten komen.

Wat verder niet helpt bij het beoordelen van de film is dat ik zowel de triologie van Stieg Larsson gelezen als de Zweedse en Amerikaanse verfilming van The girl with the dragon tattoo gezien, welke beide zeer goede films zijn, en komt mijn score niet verder als een 4.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

A Simple Favor (2018)A Simple Favor (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: N/A
Een film waar ik vooraf de nodige twijfels had, met name door de regisseur Paul Feig en Anna Kendrick die beide vaak medewerking verlenen aan komische producties. Ik was bezorgd dat komedie de overhand zou hebben, gelukkig heeft Paul Feig een serieuze film neergezet. Niettemin heeft hij wel de nodige komische noten verwerkt in de film, met name in begin van de film erg sterk, terwijl het op het einde van de film als het plot begint te ontrafelen had ik de komische noten achterwege gelaten en voelde het meer als een afleiding dan een aanvulling op de film.

Anna Kendrick en Blake Lively weten te overtuigen in hun rol, het is jammer dat met name het karakter van Blake soms onlogische keuzes maakt en is een kleine smet op deze film. De film start vlot, maar in het midden zakt het tempo in en wordt er op het einde weer flink gas gegeven om het plot te ontrafelen, waardoor einde wat gehaast voelt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:41
Ik sluit me hier deels bij aan, maar heb toch wel een andere conclusie.

Tweakers: 5.0 | IMDb: 2.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Deze film gisteravond ook gezien en ik sluit me deels aan bij de voorgaande 2 reviews hierboven.

Ik heb geen enkele boeken gelezen van de Milennium serie, maar wel de amerikaanse film van het eerste boek en meerdere malen de Zweedse Trilogy. Die trilogy staat bij mij zeer hoog aangeschreven en zelfs na meerdere keren kijken blijf ik het top films vinden.

Dat is ook gelijk het probleem met de nieuwe Amerikaanse versie. Het is ten eerste gebasseerd op een boek dat niet van de originele schrijver komt en ten tweede duidelijk gemaakt door Amerikanen. Het mist de sfeer en gelaagdheid van de zweedse trilogy. Het past daarom niet echt in de serie en ik heb zo'n idee dat dit voor de 'negatieve' reacties en lage score op oa IMDb veroorzaakt.

Echter als ik de film buiten deze serie plaats, dan kan ik niet anders dan zeggen dat het een best wel geslaagde actie thriller is. Ja het heeft de nodige amerikaanse cliche's, maar het acteerwerk van vooral Claire Foy zit echt goed in elkaar en alle technische aspecten zijn ook goed uitgevoerd.

Ik blijf dus een beetje in een tweedeling hangen. Enerzijds valt het in het niets bij het niveau dat de originele Zweedse trilogy had, maar als je hem daar buiten kan denken is het een prima film. Dat laatste is echter wel lastiger voor de mensen die de andere films nooit gezien hebben, aangezien het verhaal wel gebruik maakt van het feit dat je enigszins bekend bent met Lisbeth Salander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mile 22 (2018)Mile 22 (2018)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R
Verstand op nul en gaan! Gisteren naar deze vrij typische Mark Wahlberg-actiefilm geweest maar heb mij prima vermaakt. Een 'top mega super secret' groep agenten 'die eigenlijk niet bestaan' moeten 'een pakketje' 22 mijl verplaatsen. Als dat helemaal goed zou gaan wordt het natuurlijk een vrij saaie film, dus het tripje levert behoorlijk wat vuurgevechten en redelijk gave vechtscènes op met een hoop spectakel. Pluspuntje is het niet standaardverhaal/plot. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 13:45
Jane Got a Gun (2015)Jane Got a Gun (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 98 min | MPAA: R
Als fan van het western genre en de acteurs die hierin speelden, was deze film een no-brainer om een kans te geven op Netflix. Nooit eerder van gehoord, en de foto’s zagen er prima uit.

De film start traag. En gaat traag door. Tot het einde, waar de actie waar naartoe wordt opgebouwd eindelijk lost barst. Dit einde maakte dan ook veel goed, maar de snelheid van de film vond ik simpelweg niet hoog genoeg. Hierdoor was vooral het midden van de film erg traag en saai. Acteerwerk was prima, hoewel de karakters verder niet erg interessant waren. De stijl vond ik prima, met mooi camerawerk en prachtige locaties in het wilde westen.

Aanrader voor liefhebbers van het genre, maar biedt verder niet veel extra. Als je veel actie verwacht, dan kan je deze beter overslaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10
Escape from Sobibor (2018)Escape from Sobibor (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 110 min | MPAA: N/A
Nooit eerder van gehoord of trailers van gezien. Ik kwam deze tegen in de agenda van Pathé, en was redelijk benieuwd nadat ik even op Google gezocht had naar de film.

Intrigerend als film, wat natuurlijk vooral door het onderwerp komt. Vooral het begin liet de onmenselijkheid van de situatie goed zien, al werd dit bijna ridicuul neergezet tegen het einde aan. Één scene duurde zo ongelofelijk lang, wat voor mij de vreselijke omstandigheden naar mijn mening verkeerd over liet komen. Acteerwerk was prima, en het filmwerk bracht ook de omstandigheden goed in beeld.

Niet echt interessant te noemen als oorlogsfilm, en lijkt meer voor shock-value te gaan. Als je hier geen problemen mee hebt, en geïntrigeerd bent door het thema dan kan je deze film wel een kans geven.
Rafaël (2015)Rafaël (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Zonder te weten dat dit een Nederlands film was had ik besloten deze film te gaan bekijken. Eerder in trailers gezien, en zag er prima uit naar mijn mening. Ook was ik redelijk benieuwd naar het thema waarover werd gesproken in de film. Ik was niet bekend met de acteurs die erin speelden.

De film begon best prima, en de locaties en gebeurtenissen in de film werden goed in beeld gebracht. Ik heb me afgezien van enkele kleinere rollen niet echt geërgerd aan personages, en ze leken me erg geloofwaardig. Waar de film voor mij echter tekort schoot was het verhaal. Het was eigenlijk één kort verhaal, die dan ook ongeveer 4x in verschillende manieren werd herhaald tot het einde. Hierdoor werd het na een tijdje gewoon erg saai, en werden de reacties van de personages voor mij ongeloofwaardig.

Ik ben slechtere films gewend van de Nederlandse bodem, maar alles bij elkaar opgeteld kon deze film me niet erg interesseren.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10
Studio 54 (2018)Studio 54 (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Documentary | Runtime: 98 min | MPAA: N/A
Na Alexander McQueen heb ik mijn mening over het bekijken van documentaires in de bioscoop wat veranderd. Daarom wilde ik ook deze film een kans geven, die gaat over een nachtclub in New York. Ik had nooit eerder gehoord over deze nachtclub, en was best benieuwd.

De documentaire was leuk opgebouwd, met achtergrondinformatie over verschillende relaties tussen mensen, en hoe die opbouwde naar de rest van het verhaal. De beelden die waren bemachtigd waren erg leuk om te zien, met name beelden van celebrities zoals Michael Jackson in zijn jonge jaren.

Deed verder niet veel speciaals als documentaire, maar keek erg leuk weg en was een leuk onderwerp om meer te weten over te komen. Niet alleen als één club, maar ook hoe deze club het hele uitgaansleven heeft veranderd.
Bad Times at the El Royale (2018)Bad Times at the El Royale (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 141 min | MPAA: N/A
Ik denk dat ik de trailer ongeveer 20x heb moeten bekijken bij Pathé, inclusief een trailer van 10min die ook interviews bevatte van de grote acteurs die erin speelden. Ridicuul veel (wat natuurlijk ook veel te maken heeft met hoe vaak ik naar de bioscoop ga), maar maakte me toch enthousiast om de film te bekijken, ondanks de lange speeltijd.

De film was aan het begin een beetje traag, maar dit veranderde snel door de personages die elk een eigen verhaal hadden en door het spelen met tijdlijnen met elkaar te maken hadden. Dit deed me erg denken aan the Hateful Eight, waar allemaal personages samenkwamen op één plek voor zijn eigen redenen. De acteurs waren simpelweg geweldig, en de sfeer was met de auto’s, locaties en muziek erg leuk neergezet.

Nadelen voor mij waren het vele zingen van één van de actrices, wat een beetje cliché en corny overkwam, en het personage van Chris Hemsworth. (Ja, nu weten we wel dat je een prachtige sixpack hebt) Maar als verhaal een prachtige film, die niet aanvoelde als 2,5 uur. Aanrader dus, en de slechte critic reviews naar mijn mening niet waard.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05

AvK

Ready Set Go

arsimo schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:55:

Heb em zojuist gezien. Ga niet vertellen via welke weg. Inderdaad een heftige film. Rauw en direct. Toch zit de film ook vol met 'een soort van surrealistische' scenes die wat mij betreft een beetje afbreuk doen. De hoofdrolspeler kan erg goed acteren en erg bange gezichten trekken. Dat werkt zeer goed. Maar na een aantal van dat soort gezichten had ik toch iets van..... Ja ja .... dat kan je goed maar dat wist ik al. Knap dat sommige scenes zo snoeihard aankomen. Ze raken je direct. De verschrikking is zeer voelbaar. Wat mij betreft wil de film een beetje 'bewust' de verschrikkelijkheden laten zien. De absurditeit van oorlog. Daar is de film in geslaagd. Het is zeer duidelijk een anti oorlog film. Zelf zou ik em een kleine 7 geven. Eigenlijk een 6,5.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 22:17
Upgrade (2018)Upgrade (2018)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 100 min | MPAA: R
Een goede 'revenge movie' gaat er bij mij altijd wel in als het enigszins iets van een geloofwaardig verhaal heeft en mooi in beeld is gebracht. Payback, Man on Fire en John Wick zijn dan de eerste waar ik dan aan denk. Upgrade mag zich wat mij betreft zeker in dat rijtje scharen. Erg knap gezien het budget een schijntje is in vergelijking met de andere in de rij. Het valt er hier en daar wel aan te zien maar beperkt en het stoort niet.

Upgrade is wel een brute film, met de regelmaat van de klok krijg je dus bloed en erger te zien. Toch vind ik het vreemd dat de film als horror wordt aangeduid. Ik ben totaal geen horror of slasher fan, bloed en geweld enkel en alleen maar om te proberen te choqueren interesseert me helemaal niet. Bij Upgrade wordt veel van het geweld net kort of lang genoeg in beeld gebracht en het is naar mijn gevoel niet superexpliciet.

Enige minpuntjes zijn dat je enigszins wel door hebt waar het flinterdunne verhaal heen gaat maar de lengte van de film is net goed om je daar niet aan te beginnen storen. En bij enkele personages twijfel ik of het de bedoeling was om ze zo vreemd in te portretteren of dat het gewoon slecht acteerwerk was :P Ik gok op het eerste, het stoorde me niet echt. Verder wel uitstekend acteerwerk van het hoofdpersonage en uitstekend camerawerk. Aanrader!
Na het zien van de trailer stond deze op mijn lijstje om te zien. Maar de eerste reviews lijken mij net een stuk minder positief. Namelijk dat het ondanks de schitterende Rami Malek en de uiteraard goede muziek een oppervlakkige film betreft met een zwaar opgepoetste versie van Freddie Mercury en weinig achtergrondverhaal. Jammer al was het waarschijnlijk een KNT film geworden indien ze alle over de beste man hadden verfilmd O-) Wat denk je, is die kritiek terecht?

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 31-10-2018 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik ga hem morgen zien. Ben benieuwd. Door de meerdere trailers die ik zag in de bioscoop is mijn interesse wel gewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@D-Three Zoals ik het tot nu toe begrijp is dat Queen-fans de film echt geweldig vinden maar dat filmcritici het niet diepgaand genoeg vinden. Queen-fans kennen de achtergronden dus die willen voornamelijk een vette film zien met mooie muziek. Critici gaan er van uit dat Queen-fans heel veel diepgang willen maar de waarheid is anders. Althans, zo begreep ik het afgaande op diverse reviews.

@Simon Shipperd Ik ga 'm zondag zien samen met m'n vriendin en m'n ouders. M'n ouders hebben Queen in de originele formatie nog live gezien in Leiden en zijn echt flink fan. Met m'n moeder ben ik naar Queen + Adam Lambert geweest in 2015 (volgens mij) en dit jaar is ze met m'n vader naar Queen + Adam geweest. We gaan naar de VUE dus dat betekent Dolby Cinema <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik las in het Parool dat Freddy in de film wat te lief is. Hij was een rauwe man, veel drug en sex (M/V), wat natuurlijk ook zijn einde is geworden. In de film komt hij over als een familieman. Ben benieuwd.

Wat @D-Three zegt

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 31-10-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

PWM schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:02:
Ik las in het Parool dat Freddy in de film wat te lief is. Hij was een rauwe man, veel drug en sex (M/V), wat natuurlijk ook zijn einde is geworden. In de film komt hij over als een familieman. Ben benieuwd.

Wat @D-Three zegt
Van de andere kant: hoeveel kun je in ~2 uur stoppen? Dan moet je gewoon concessies doen. Van wat ik van de diverse docu's heb geleerd is dat hij normaal vrij verlegen was en z'n gay-leven hield ie vrij goed geheim voor de buitenwereld. Leefde eigenlijk twee levens. Ik heb dan liever een soort highlights-film van Queen/Freddy dan een zwaar drama waarin een hoop gerushed wordt om het in de film te proppen. En dat is wat je van vrij veel fans hoort. Die kennen de achtergrond al, die weten hoe het in elkaar stak en die zijn prima met een soort greatest hits met wat achtergrondverhaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robcoenen
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: N/A
Laat ik voorop stellen dat deze recensie opgesteld is door een fanboy. Ik heb alle 8 originele delen en de bijkomende 2 remakes meermaals gezien en het origineel uit 1978 is en blijft nog altijd mijn favoriete film allertijden (favoriet ≠ beste). Ik was dus meer dan verheugd toen ik hoorde dat Michael Myers terug zou keren naar Haddonfield.

Nee, deze film is niet geweldig en komt ook niet direct in de buurt van het origineel maar dat is ook juist helemaal niet het idee van deze film. David Gordon Green heeft meer dan prima werk afgeleverd met deze film. Niet de standaard moderne horror met seks, drugs en rock & roll al zijn deze elementen wel (slechts beperkt) aanwezig maar gewoon een film met een goede spanningsopbouw, waar we tenminste nog iets van informatie krijgen over de serie-moordenaar maar vooral een film die niet over de top is.

De film leunt sterk op elementen uit voorgaande delen. De Silver Shamrock maskers (Halloween 3), de scène uit de keuken (Halloween 2), de scène achter in het klaslokaal (Halloween 1), het draagt allemaal bij aan de sfeer van de Halloween wereld. Deze film negeert het verhaal van film 2 t/m 10 en brengt dus een nieuwe, moderne start voor deze franchise in de bioscopen.

De moorden zijn redelijk origineel, de spanning is soms om te snijden en de soundtrack is natuurlijk weer briljant gemaakt door John Carpenter. Bovendien doet de film niet exact wat je verwacht maar dit kan ik niet toelichten zonder spoilers te geven.

De cinematography is sterk en de speelduur past precies bij de film. De eerste helft van de film neemt de tijd om in de tweede helft helemaal los te gaan. Misschien is niet iedereen goed gecast maar wat speelt Jamie Lee Curtis weer top. Man, man, man.

Als losstaande horrorfilm is deze misschien niet echt een hoogvlieger maar nog altijd bovengemiddeld maar als fan van de Halloween franchise kom je in deze film zeker aan je trekken.

In de zaal hoorde ik met regelmaat rumoer van mensen die niet zeker waren van wat zich afspeelde; dit zijn waarschiijnlijk de mensen die het origineel uit 1978 gemist hebben. Kijk ook zeker eerst het origineel om vervolgens deze verademing te gaan bekijken in de bioscoop.

Enjoy! Welkom terug Michael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Net gezien in de dolby atmoszaal. En ik sluit me aan bij jouw review. Ik ben te weinig ingevoerd in het leven van Freddie Mercury. Dus er zal vast het eea veromantiseerd zijn of eruit gelaten. Maar op elk moment krijg je als kijker het gevoel van hoe het toen geweest moest zijn voor alle bandleden. De totstandkoming van bepaalde nummers waren gewoon fenominaal in beeld gebracht.

En uiteraard zeer fijn aan het gehoor met Dolby Atmos om de scala aan nummers die voorbij komen zo te horen. Met deze film heb ik dan toch al drie muzikale acts in de bios gezien. Begon met een concert van de Doors, daarna A Star is Born met lady gaga en dan nu Queen. Zulk mooie geluidsinstallatie staat er bij mij niet thuis. Dus niet alleen voor het beeld en de immersie (65 inch oled is :9 thuis maar haalt het niet bij dat scherm in de bioscoop) kun je beter naar de bioscoop gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 21:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

D-Three schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:22:

Wat denk je, is die kritiek terecht?
Ja ik den het wel. Maar de ervaring is toch overweldigend goed moet ik zeggen. Alleen al hoe Malik Freddie speelt en de registratie van het maken en spelen van de nummers is vooral heel erg leuk en erg mooi in beeld gebracht.

Het is wel simpel gehouden. Dus ze schrijven een nummer, er wordt wat geforceerd benadrukt dat het echt niet alleen Freddie was die aan de kwaliteit van de nummers schaafde (al heeft hij ook in de film wel de doorslaggegevende rol) en dan ineens staan ze het nummer voor 8.000 superenthousiaste mensen te spelen en is het een groot succes.

Er is niet echt een ontwikkeling in de relatie tussen de bandladen te zien. (behalve misschien op het laatst, maar verder dan wat uitgesproken afspraken komt dat niet) Dus in die zin is de film erg vlak. Maar wauw wat een ervaring, wat is het allemaal schitterend in beeld gebracht, wat is het geweldig afgemixt. Wat speelt die Malik goed. Eigenlijk is het heel erg des de recensies die queen op Bohemian Rapsody kreeg toen het nummer uitkwam. Erg grotest, een tikkeltje banaal en leeg, pretentiues, maar toch erg lekker en inmiddels een klassieker.

Wat @D-Three zegt
Ik vind vooral de overige bandleden erg als "redelijke familiemensen" overkomen en Freddie als de dwalende ziel. Zijn struggle had veel meer diepgang kunnen hebben, maar zijn homosexualiteit, zijn extravaganza en zijn struggle met oppervlakkigheid dergelijke komen prima aan het licht. Het zou best kunnen zijn dat hij in het echt nog veel rauwer was, maar in de film is het geen familieman.

Ik geef deze film een dikke 8. Heb hem gisteravond in de Dolby Cinema in Hilversum gezien en damn, erg gaaf. Een must see in de bioscoop voor iedereen die alleen maar eens zou willen ervaren hoe het is om queen live gezien te hebben.

Dat het dramatische deel van de film wat minder sterk is klopt, maar is geen reden om de film over te slaan naar mijn mening. Dit is echt uitstekend vermaak!

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 02-11-2018 11:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02:34
G

Wat @D-Three zegt
Volgens mij klopt dat ook niet helemaal. Als je interviews van hen ziet dan komt hij best wel timide en juist heel slim/beschaafd over met cheeky humor. Hij had zeker wel een wilde periode maar dat had maar met andere dingen te maken.

Film was overigens echt briljant heb hem 2 keer gezien vandaag echt een aanrader helemaal als je iets met de band queen hebt. Rami malek verdient echt een oscar voor zjn optreden hier. Vooral de laatste 20 minuten waren behoorlijk emotioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
The Nutcracker and the Four Realms (2018)The Nutcracker and the Four Realms (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: N/A

Gevalletje omdat het kan, niet omdat ik hem nu zo graag wilde zien zoals met Bohemian Raphsody of Girl in the Spiderweb.

Met niet bepaald de minste cast icm Disney verwacht je een zoetsappig kindersprookje zoals we dat gewend zijn met Disney films. En toch om met de deur in huis te vallen. Het voelt als een Narnia meets Alice in Wonderland crossover aan. De film weet niet echt wat het nu werkelijk wil zijn. Mackenzie zet nog haar beste beentje voor en ook Keira Knightly is als een barbie queen gone bad best een grappige parodie op Helena Bonham Carter haar specialiteit.

Het is jammer alleen dat Knightly en Freeman meer aanvoelen als trekpleister dan dat ze een rol toebedeeld hebben gekregen die hen past. Het is van alles wat en daarmee van alles net niet. Leuk misschien voor de kinderen en misschien na de Dolby cinema zaal van gisteren dat de gewone zaal met niet de beste 3D effecten gewoon teleurstelt. Maar goed ik ken betere Disney films. Het valt al met al gewoon tegen ondanks een best goede cast en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Bartosy schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:14:
G
[...]

Volgens mij klopt dat ook niet helemaal. Als je interviews van hen ziet dan komt hij best wel timide en juist heel slim/beschaafd over met cheeky humor. Hij had zeker wel een wilde periode maar dat had maar met andere dingen te maken.

Film was overigens echt briljant heb hem 2 keer gezien vandaag echt een aanrader helemaal als je iets met de band queen hebt. Rami malek verdient echt een oscar voor zjn optreden hier. Vooral de laatste 20 minuten waren behoorlijk emotioneel.
Ja, dat van de drugs en seks was vooral midden in de 80's volgens mij. Veel experimenteren, proberen een solo-album van de grond te krijgen en dat soort dingen. Uiteindelijk is de band vooral voor Live Aid weer bij elkaar gaan zitten en toen hebben ze het beste optreden ooit neergezet. Daarna zijn ze ook weer als hechte band verder gegaan tot het einde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20

Wish

ingwell

Tweakers: 8.0 | IMDb: N/A | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: N/A
Net te jong voor het ontstaan van deze band, maar gelukkig veel van hen meegemaakt. Of de film niet goed laat zien hoe het daadwerkelijk voor Freddy of de bandleden was, kan ik niet zo goed beoordelen. Maar ze spelen het subliem en zeker Malek laat prachtig en intens zijn ontwikkeling, onzekerheden en gevoelens zien. Erg gaaf om ook een kijkje te krijgen in hoe sommige van de classics hun vorm krijgen en wat daar de input is geweest van de verschillende bandleden. Natuurlijk... het waren 3 blokes en 1 queen, maar de film laat ook zien dat ze elkaar nodig hebben om volledig de band Queen te zijn.
De muziek in combinatie met het spel en het beeld gaf me enkele malen kippenvel en ja, ik heb bijna compleet meegezongen (met mijn bioscoopstem: stil) met wat er voorbij kwam. Wat ook goed te zien is, is hoe Freddy in staat was de achterkant van een vol stadion zoals het Wembley volledig mee te krijgen met zijn show en flair.
Voor mij als Queen-fan: een must see en briljant uitgevoerd.

Ondertussen staat deze ochtend Live at the Wembley weer aan op de Sonos, net wat te hard :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* spam..

[ Voor 96% gewijzigd door F_J_K op 03-11-2018 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Bad Times at the El Royale (2018)Bad Times at the El Royale (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 141 min | MPAA: N/A
Bizarre film, vanaf begin fascinerend, en geen moment saai. Goed geacteerd en ja was echt verbaasd erover gezien ik er weinig van heb gezien. Verwachte weinig maar kreeg heel veel !
Altijd leuk om jeff bridges te zien. En ook hier weer een top rol voor hem.
Geef hem een 8/10

Mandy (2018)Mandy (2018)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: NOT RATED
Zeer trippende film, met een knipoog naar jaren 80 horror/thriller.
Ben altijd wel in voor een Nicolas cage film zolang maar beetje kwaliteit is. En dat is deze zeker. Vond het een hele ja aparte film. Had in begin verwachting word heel smerig. Toen viel het allemaal wel mee maar richting einde komt het dan toch wel los qua gore. Maar vind erbij passen. Was niet overdreven.
Denk alleen wel dat ik de echte achterliggende bedoeling/verhaal ervan wel gemist heb. Maar zal eens googlen of dit zo is. Ondanks dit toch vermaakt ermee( athans vermaakt is verkeerde woord denk), was gewoon een bizarre ervaring van begin tot eind.
Geef hem een 7/10.

[ Voor 36% gewijzigd door v8power67 op 03-11-2018 21:54 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:56
Incredibles 2 (2018)Incredibles 2 (2018)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 118 min | MPAA: PG
Ik vond hem niet veel aan. Hou wel van een goede animatie film op z'n tijd, maar hierbij heb ik erg weinig gelachen helaas. De baby zorgt wel voor wat grappige momenten, maar overall vond ik de film behoorlijk saai. Er zijn absoluut betere animatiefilms.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Hold the Dark (2018)Hold the Dark (2018)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 5.8 | Genre: Adventure, Drama, Mystery | Runtime: 125 min | MPAA: N/A
Trailer zag er goed uit, cijfer op IMDB was goed dus gisteren besloten te kijken met m'n vriendin. Het begon lekker mysterieus met een mooie setting maar naarmate de film vordert blijven er vragen komen zonder antwoorden. Ongeveer halverwege waren we wel klaar met het trage tempo van de film maar toch verder gekeken. Het bleef traag, het bleef onnodig mysterieus en dan is opeens de aftiteling daar. Alles blijft onduidelijk en het slaat allemaal nergens op eigenlijk.

spoiler:
Wat hebben de wolven er nou uiteindelijk mee te maken? Waarom begonnen ze opeens over de griep? Waarom is het contact tussen Core en z'n dochter zo slecht? Waarom heeft die moeder nou d'r zoon vermoord? Waarom vermoord haar man iedereen die hij tegenkomt? Waarom heeft zij Core nou eigenlijk een brief gestuurd? Waar gaan ze heen met hun dode zoontje? Wat is er nou gebeurd met die andere kinderen? Wat is dat met die wolvenmaskers? Waarom mag Core blijven leven?

Ik kan best genieten van een trage film waarin alles langzaam ontrafeld wordt maar in deze film is het uiteindelijk best storend. In het begin werkt het nog best goed maar hoe vreemder het verhaal wordt hoe meer storend de traagheid wordt.

Het ziet er mooi uit en acteerprestaties zijn goed maar het verhaal is echt onnodig moeilijk en onduidelijk. Wil je geen 2 uur verspillen zoek dan een andere film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 04-11-2018 15:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robcoenen
A Star Is Born (2018)A Star Is Born (2018)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R
We hebben hem. De film van het jaar en de grote kanshebber bij de Oscars.. A Star is Born.

Bradley Cooper zet hier een geweldige film neer als beginnend regisseur en natuurlijk speelt hij de sterren van de hemel als personage Jackson in de film. Ook Lady Gaga laat zich van een andere kant zien en bewijst dat ze niet enkel vocaal haar mannetje staat.

Deze film is puur, rauw en dendert over je heen met een lading aan sterke songteksten, prachtige muziek en goede acteerprestaties. Toegegeven, het verhaal is niet bijzonder maar de manier waarop de situaties in de film zich ontwikkelen en de tijd die genomen wordt om hier aandacht aan te besteden zijn twee sterke pluspunten. De montage is goed gedaan en de film ziet er schitterend uit met zijn vele close-up shots. Het verhaal voelt realistisch en de chemie tussen Bradley Cooper en Stefanie Germanotta spat van het scherm af.

Het camerawerk is zeer sterk, zeker in de scènes waarbij de optredens van achter de personages wordt gefilmd met op de achtergrond het publiek. Wat ook gigantisch mee helpt is dat de nummers uit de film daadwerkelijk live ingezongen en opgenomen zijn. Zo zijn er daadwerkelijk opnames geweest op muziekfestival Glastonburry.

Het verhaal belicht verschillende kanten van de industrie denk hierbij aan drugs, beroemd zijn, managers en de druk die het met zich mee brengt. Het voelt allemaal erg rauw en realistisch aan. Echter duurt het geheel op ten duur allemaal net wat te lang en zijn we wel bekend met de tijdelijke opbloeingen van Jackson om vervolgens weer terug te vallen in de oude situatie. Het geheel had hier en daar wat ingekort mogen worden zodat we meer tijd hadden gehad voor de scènes met Jackson en Ally samen want dat is wanneer de film echt in zijn element is.

Zonder moeite geef ik deze film een 8.5 maar omdat ik slechts punten op een schaal van 0.5 mag geven (op Letterboxd) kies ik ervoor om het terug te brengen naar een 8. Het is een prachtig kunstwerk met helaas wat kleine, niet storende, aandachtspunten.

Zo. Dan ga ik nu nog even de soundtrack luisteren. (Always Remember Us This Way)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
Tweakers: 8.7 | IMDb: N/A | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: N/A
Ik ben deze film voornamelijk gaan kijken om te zien hoe Rami Malek Freddy Mercury neerzet. En dat doet hij verdomd goed. Dit karakter had niet verder van zijn meest bekende personage (Eliott Alderson) af kunnen staan wat karakteristiek en flamboyance betreft. Mooi om te zien dat hij ook hier geen enkel probleem mee heeft.

De film zal waarschijnlijk wel wat creatieve vrijheid tov het werkelijke verhaal hebben genomen, maar toch is het een onderhoudende film geworden die uiteraard aan elkaar geregen wordt met bekende Queen nummers. Naarmate de film vordert wordt het verhaal emotioneler, en daar gaan ze goed mee om. Het laatste halfuur met name weet er aardig in te hakken. De film zelf is wat mij betreft een 7,5 waard maar dankzij het uitstekende acteerwerk van Rami Malek geef ik een 8.

Tweakers: 6.0 | IMDb: 2.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ik heb de boeken niet gelezen, de vorige films (Girl with the Dragon Tattoo) ook niet gezien. Wat ik wel weet, is dat de vorige films meer de mysterieuze kant op gingen.
Deze film gooit het duidelijk op een meer Amerikaanse toer, maakt er een actie thriller van. Het doet een beetje aan James Bond denken, maar veel minder over the top. Claire Foy kan daar prima mee overweg, ze heeft de tough girl uitstraling wel. Voor een actie thriller is het acteerwerk voldoende. Niet denderend, maar acceptabel.

Wat ik wel (weer) onzinnig vindt: De film speelt zich grotendeels in Zweden af, met Zweedse, Russische en een paar Amerikaanse personen. Wederom spreekt iedereen Engels, waarbij de Zweden met een Scandinavisch accent praten. Why the hell? Laat ze gewoon echt Zweeds praten onderling.... Maar goed, daar zullen Claire Foy en Sylvia Hoeks wel geen moer van begrijpen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door AcidBurn op 04-11-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 20:33
MrVegeta schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

spoiler:

Sicario 2 gekeken met nogal een hooggespannen verwachting, want, kon het nog beter na de eerste? Wellicht is het beter om deze film bijv. eerst na een paar afleveringen El Chapo te gaan kijken om vervolgens een soort van Stockholmsyndroom te ontwikkelen voor de kartels. Alhoewel die uiteindelijk toch in het stof bijten had ik gehoopt wat meer actie van de 'good guys' te zien. Dat vond ik nogal mager. Het einde vond ik persoonlijk een domper op de feestvreugde.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
All Eyez on Me (2017)All Eyez on Me (2017)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 5.8 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 139 min | MPAA: R
Biopic film over het leven van een van de allergrootste rappers die de wereld ooit heeft mogen kennen Tupac Shukar. Aangezien ik Straight Outta Compton een ontzettend toffe film vond, werd het tijd om deze eens te bekijken. Een hele aardige film die lekker weg kijkt. Ook al heb ik zelf weinig met rap, vind ik de persoon achter de artiest erg interessant. De acteur die Tupac speelt lijkt een directe kopie van Tupac te zijn zoveel lijkt hij op Tupac. Ook Dr Dre, Snoop Dogg en Suge Knight lijken als twee druppels water op de echte artiesten. Het jammere is wel dat de film er echt vanuit gaat dat Tupac dood is geschoten en daarmee is de kous af. Volgens ingewijden waaronder Suge Knight is de kans zeer aannemelijk dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Tweakers: 8.5 | IMDb: N/A | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: N/A
Vanavond bij de VUE in Eindhoven deze dijk van 'n film gezien. Het begin is een beetje 'snel' maar de film zit echt lekker in elkaar. Een soort Queen in vogelvlucht met een mooie verzameling highlights en belangrijke momenten. Live Aid is ook echt fenomenaal in beeld gebracht! Rami doet het als Freddie echt belachelijk goed trouwens. Op sommige momenten vergeet je even dat je naar een film zit te kijken. De overige bandleden vertolken hun rol ook goed met als hoogtepunt de acteur die Brian speelt, maar da's puur omdat ie er als twee druppels water op lijkt én hetzelfde klinkt. Verder weinig te zeggen eigenlijk. Als Queen-fan een absolute must have om te zien. Als je niks met de band hebt dan is de film een beetje generiek misschien met te weinig diepgang, maar als fan zijnde boeit dat niet echt eigenlijk omdat het gewoon een toffe kijk is op het verloop van de band.

Wel moet ik zeggen dat de film van mij gerust een half uur langer mocht duren zodat het begin water beter uitgelicht kon worden. Hell, zelfs een 3 uur durende Queen-film van dit kaliber is geen straf.

M'n ouders vonden de film overigens ook echt heel goed. Was ook voor het eerst dat ze een film zagen in de Dolby Cinema zaal :+ M'n vader was heel erg te spreken over het geluid en hoe de muziek overkwam en m'n moeder voelde zich weer het 25 jarige meisje dat Queen in Leiden zag in 1986. Ze hadden meermaals kippenvel en m'n moeder zat geregeld met d'r voeten op de maat mee te tikken. Die zijn dus ook dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:11
Tweakers: 8.6 | IMDb: N/A | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: N/A
Kan mij bijna volledig aansluiten met de review van @SomerenV. Ik ken Queen alleen niet van de beelden alleen van de muziek (voor mijn tijd ;-)).
Maar het is echt een super ervaring! Film gezien in IMAX en geluid is een van de beste wat ik ooit heb gehoord bij een film (je zit echt in het publiek bij optredens). Het gevoel bij de verschillende nummers komt heel goed over.
Als je de muziek van Queen kan waarderen is het zeker het kijken waard!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:08
Tweakers: 8.9 | IMDb: N/A | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: N/A
Tijdens mijn jeugd veel en vaak naar muziek van Queen geluisterd. Dat was ook de voornaamste reden om naar deze film te gaan. Op internet veel slechte reviews gelezen en sommige sites laten niks van de film over. Maar wat een geweldige film is het ! Heerlijk om de muziek te horen. Om de personages tot leven zien te komen. Zo leer je nog eens wat. Veel zaken uit het leven van Freddie komen niet of nauwelijks aan bod, maar het is dan ook een film en geen docu. De leuke stukjes over het ontstaan van hun bekende werken, de geweldige muziek en de vertolking van de extravagante Freddie zorgen voor een mooie ervaring. Persoonlijk vond ik de weergave van hun Live Aid optreden geweldig. Op youtube hebben we de originele registratie bekeken en het valt meteen op met welk oog voor detail alles is nagemaakt. Zelfs de bekertjes cola en bier op de vleugel. Eind jaren 80 en de jaren 90 heb ik veel naar Queen geluisterd en veel van de cd's gekocht. Bij ons zat er dan ook geen enkel kind in de zaal alleen maar mensen die in hun jeugd naar Queen hebben geluisterd. Uiteraard is het een persoonlijke mening, maar ik geef de film een 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Tweakers: 8.9 | IMDb: N/A | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: N/A
In tegenstelling tot de voorgaande reviews ben ik niet zo eenduidig positief over de film.
Voor mij is het ook een heen-en-weer tussen een aantal heel positieve aspecten, maar ook opvallende zwaktes en oppervlakkigheden.

Allereerst de (zeer) positieve zaken: De muziek is fantastisch en waar deze de hoofdrol speelt, is de film gewoon een enorme topper.
Zowel de optreden, met aan het einde natuurlijk de ruimte die het Live Aid optreden krijgt, maar ook bv de studieopnames en totstandkoming van nummers, die interessant en goed vertellend en opbouwend, vaak ook aan de hand van riffs, ritme's of bepaalde melodieen.
Aan het einde ook blijven zitten bij de aftiteling om die muziek te laten werken.

Maar daarnaast ook de mijns inziens érg zwakke punten: Het verhaal is eigenlijk volledig een-dimensionaal en zwart-wit.
'Goede' personen zijn altijd de beste (hetero-)vrienden, terwijl alle verkeerde vrienden ook enkel 'slecht' en 'gemeen' zijn (en homoseksueel), die die aardige Freddie enkel uitbuitten. (de enige 'goede' homoseksueel valt op doordat hij eerste sex afwijst, en daarna hooguit helemaal aan het eind nog eventjes verschijnt zonder enig 'karakter')

Conflicten, zoals tussen de bandleden, of Freddie Mercury's familie worden weergeven alsof het allemaal eigenlijk maar een gemoedelijk discussietje was die aan het eind afgedan wordt met een grappige one-liner ('this band can only have one drama-queen') en iedereen elkaar weer gelukkig in de armen valt.

Als muziekfilm een topper, maar als weergave van Mercury's leven en werken eerder een slappe oppervlakkige vertelling naar mijn idee.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7.0 / 10

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand mss nog een review van Bohemian Rhapsody? Ben eigenlijk wel benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Tweakers: 8.7 | IMDb: N/A | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: N/A
Als Queen fan een heerlijke film. Wat heeft die man toch een leven gehad waar mensen van zouden dromen, en tegelijk van zouden wegrennen.
Alles gegeven voor de muziek, voor zijn eigen stijl. Geen compromis, Freddy was Freddy.

Natuurlijk worden bepaalde delen versneld of anders in beeld gebracht, het is een muziek film, geen biografie. Maar met de nodige humor, en serieuze tonen (Het moment van de diagnose was toch echt even iets wat er in hakte bij mij en m'n ouders (was er met m'n ouders, vrouw en ik)) wordt het een echt goede film.
Het einde met Live Aid is precies waar het moest eindigen, Queen op zijn sterktst, Freddy die een waardig en ijzersterk afscheids concert geeft.

@Smultie u vraagt, wij draaien :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 20:42
Ik vond de film vrij oppervlakkig, ging eigenlijk maar weinig in op de persoon Tupac zelf. Het was meer dat de film vertelde dat 'alles maar gebeurde hoe het gebeurde' zonder echt de redenen er achter te weten. Heb je de film Notorious en get rich or die tryin' toevallig ook gezien? Daar voelde ik een stuk meer diepgang in (en Straight Outta Comptopn ook) dan bij All Eyez On Me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10 18:13
T2 Trainspotting (2017)T2 Trainspotting (2017)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
De originele Trainspotting was een echte cult classic, dus ik wist niet wat ik van het vervolg moest verwachten. Het was typisch zo'n film waarvan je eigenlijk hoopt dat er nooit een vervolg op komt.
Ik hoopte dan ook dat deze film niet teveel zou tegenvallen.

In de eerste helft moet de film toch wel even op gang komen. De karakters moeten opnieuw geïntroduceerd worden met terugblik op het eerste deel. Dat wordt prima gedaan, maar echt vlot gaat het niet en het voelt aanvankelijk een beetje geforceerd.
Na een poosje begint de chemie (pun intended) weer goed te werken en werd ik het verhaal weer ingetrokken.
Dit is voornamelijk te danken aan Spud en Begbie die weer briljant vertolkt worden en de film naar een hoger niveau tillen.

Uiteindelijk toch weer een hele sterke film die zijn voorganger eer aandoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Scrtz schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:51:
[...]

Ik vond de film vrij oppervlakkig, ging eigenlijk maar weinig in op de persoon Tupac zelf. Het was meer dat de film vertelde dat 'alles maar gebeurde hoe het gebeurde' zonder echt de redenen er achter te weten. Heb je de film Notorious en get rich or die tryin' toevallig ook gezien? Daar voelde ik een stuk meer diepgang in (en Straight Outta Comptopn ook) dan bij All Eyez On Me.
Ik vond Tupac toch echt zijn karakter/persoonlijkheid tonen. Het was mij ontzettend duidelijk dat hij angst had van Suge en eigenlijk een heel lief persoon is/was van binnen die eigenlijk alles maar over zich heen liet komen en begaan. Dat behoefde wat mij betreft geen verdere uitleg of detail.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@RM-rf Brian en Roger wilden een film maken die vooral keek naar de muzikale hoogtepunten van de band en niet zozeer focussen op de privézaken. Vooral entertainment en niet zozeer docu en daarin is de film best wel geslaagd. Daarbij heb je maar 2 uur om grofweg 20 jaar te laten zien. Dan moet je gewoon flink snijden en hier en daar wat artistieke vrijheid gebruiken om het verhaal z'n momentum te laten behouden.

Ik denk dan ook eerlijk gezegd dat deze film niet veel beter had kunnen zijn qua inhoud, tenzij het veel meer de drama-kant op zou zijn gegaan. In interviews hield Freddie zich echter relatief stil over zijn privéleven dus waarom zou je daar in de film dan zo vol op in gaan?

"We all felt we wanted to portray Freddies humanity. Portray him as a human being and musician. It had to be truthful and not to indulgent. It had to be watchable and I think Freddie would say, number one, it had to be entertaining. I think you have to laugh, you have to cry and I think people will do that with this movie." aldus Brian May.

Sacha Baron Cohen wilde meer de ruige en wilde kant van Freddie laten zien en dat is schijnbaar ook de reden dat hij eruit geknikkerd is omdat het niet strookte met de visie van de overgebleven bandleden. En eerlijk is eerlijk, voor wat ze voor ogen hadden met deze film is het zeer goed geslaagd vind ik. Zo'n beetje alles komt aan bod zonder dat het te dramatisch wordt. Het blijft vermakelijk met hier en daar een dramatische noot.

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 06-11-2018 01:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 13:45
Net als de andere Tweakers op dit forum kan ik alleen maar positief zijn over deze film. Als iemand die Queen erg goed vind maar het bijna nooit luistert (de radio draait het naar mijn mening vaak genoeg) was ik vanaf de aankondiging al erg benieuwd. Ik heb dan ook meer dan een maand van tevoren een kaartje gehaald hiervoor.

De film maakt je direct benieuwd vanaf het begin, door de ijzersterkte beelden van LiveAid die perfect worden weergegeven. Dit zijn voor menig Queen fans echt een kippenvel moment naar mijn idee. Hierdoor kreeg het verhaal direct mijn aandacht en was ik benieuwd naar de rest. Ik vond de film echter niet perfect. Dit kwam met name door de manier waarop het verhaal werd opgezet. Zo leek het in hoofdstukken te zijn opgebouwd van de verschillende nummers. Hierdoor voelde overgangen abrupt, en dit maakte het naar mijn mening minder fijn om te bekijken.

Afgezien daarvan dus erg genoten. De muziek knalde de zaal in, en het acteerwerk zat prima in elkaar. Ik had mijn twijfels over het hoofdpersonage, maar die was erg goed. Hij leek ook erg op hem nadat hij de snor had. Daarvoor naar mijn mening iets minder. De negatieve scores van critici dus niet waard, wat je gelukkig terugziet aan de gebruikers scores op IMDb.
Leave No Trace (2018)Leave No Trace (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Drama | Runtime: 109 min | MPAA: PG
Benieuwd naar de film door Ben Foster. Ik vind dit altijd een prima acteur, die ook elke keer mijn verwachtingen weet waar te maken. De opzet van de film had ik niet echt gelezen, en ik heb geen trailers gezien. Niets leuker om een film in te gaan zonder iets te weten en ik had er dus erg zin in.

De film bouwt het verhaal mooi op, en gebruikt hiervoor mooie locaties. Het park waar het tweetal leeft naast de grote stad was een mooie setting, en shots met het contrast tussen deze twee locaties was erg mooi neergezet. Ook het acteerwerk was erg goed, en zeer positief punt aan de film. Mijn probleem ermee was dat er echter niet zo héél erg veel gebeurde. Hierdoor hakkelde de film wat door, al zat het verder prima in elkaar.

Heb me nog wel vermaakt wat vooral kwam door de professionaliteit die je zag in acteer - en filmwerk. Het verhaal sprak me aan, maar de gebeurtenissen vielen me dan tegen. Aanrader als je rustige films wel kan waarderen, en waar het vooral gaat om de relatie tussen vader en dochter.
The Old Man & the Gun (2018)The Old Man & the Gun (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: N/A
Na het zien van de trailer vond ik deze film er erg goed uitzien. De Americana stijl is iets dat ik ook kan waarderen in series als Fargo, en daar deed dit me erg aan denken. Ook kwam ik enkele bekende acteurs tegen, afgezien van het hoofdpersonage die ik niet kende.

De film was erg leuk, en keek erg gemakkelijk weg. Dit kwam door de leuke opzet en verhaal, die eigenlijk vooral een komische ondertoon had. Dit vond ik voor een film die gaat over een bankovervaller nog best opmerkelijk. Ook vond ik het acteerwerk van vooral Casey Affleck erg goed gedaan. De zanger Tom Waits was ook een positieve verassing.

Erg leuke film voor een breed publiek, die ik zeker aanraadt om een kans te geven tegenover de grotere blockbusters die op dit moment in de bioscoop draaien. Ik zie het ook wel gebeuren dat deze film van enkele oscar nominaties kan gaan genieten in de toekomst.
Ik zou mezelf geen fan noemen van de Millennium trilogie, en ook de Amerikaanse remake was een film die ik nog nooit had bekeken. De trailer zag er echter erg goed uit naar mijn mening, wat met name kwam door de duistere stijl die overkwam hierin. Dus ook voor deze film ging ik er nog best onvoorbereid in.

De film begon goed, en ging eigenlijk constant erg goed door. Ik vond Vikander erg goed neergezet door de actrice die ik niet van andere film kon. De opbouw deed me denken aan de wat duistere James Bond films (zoals Skyfall) en werd goed opgebouwd. Hierin kwamen enkele actiescenes terug die ik orgineel maar toch geloofwaardig vond. Hierdoor heb ik me prima vermaakt, en kan ik deze film zeker aanraden.

Heerlijke thriller/actie dus die liefhebbers van Scandinavische thriller films of series zeker een kans moeten geven. Net als Bohemian Rhapsody de negatieve reviews dus totaal niet waard naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Niemand die het cijfer van IMDB handmatig aanpast? Volgens mij heeft The Girl In The Spider's Web namelijk geen 2,8 op de database ;)
Ik pas het altijd gewoon handmatig aan naar het cijfer op het moment dat ik het schrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-09 16:24
Joosie200 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:48:
The Girl in the Spider's Web (2018)

Claire Foy zag ik woensdag nog als vrouw van Neil Armstrong in First Man. En de dag erop in de girl in the Spider web. Vooropgesteld... Ik heb de Amerikaanse remake niet gezien. Wel heb ik de trilogie boeken gelezen en de Zweedse verfilming ervan gezien.
Ik heb ook enkel de Zweedse trilogie gezien en ik had enkele jaren al het zelfde gevoel met de eerste film "The Girl with the Dragon Tattoo" uit 2011. Ik zag toen de naam Daniel Craig en heb deze nooit gaan zien. Hollywood was gedoemd om van deze goede trillers een James Bond achtig afkooksel te maken. Ik vermoed dat binnen enige tijd ook wel de 3de film er ook zal aan moeten geloven.

Edit : Probleem met de quote copy :)

[ Voor 41% gewijzigd door Shadow_J op 06-11-2018 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Shadow_J schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:43:
[...]

Ik heb ook enkel de Zweedse trilogie gezien en ik had enkele jaren al het zelfde gevoel met de eerste film "The Girl with the Dragon Tattoo" uit 2011. Ik zag toen de naam Daniel Craig en heb deze nooit gaan zien. Hollywood was gedoemd om van deze goede trillers een James Bond achtig afkooksel te maken. Ik vermoed dat binnen enige tijd ook wel de 3de film er ook zal aan moeten geloven.

Het schijnt dus niet de Amerikaanse remake van deel 2 te zijn. Maar van een post mortem Stieg Larsson uitgebracht 'vierde' epos in het Millenium quatro. Iig voor zover ik wat zoeken op internet mag geloven. Desondanks zie ik een Amerikaanse remake van deel 2 en 3 ook nog wel verschjjnen. Des te meer in James Bond meets Batman trilogie stijl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 10-10 12:18
Shadow_J schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:43:
[...]

Mijn eerste associatie met Daniel Craig is ook James Bond, maar hij laat in The girl with the dragon tattoo zien dat hij meer noten op zn mars heeft dan flashy actie scenes en cheesy oneliners zoals bij de vertolking van James Bond. Daarnaast laat David Fincher zien dat Hollywood wel degelijk een solide thriller kan neerzetten met een paar spaarzame actie scenes. Als je de Zweedse verfilming goed vond dat je aan de Amerikaanse ook een goede film zal hebben, al heeft de eerste in mijn opinie wel een streepje voor.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SomerenV schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 01:02:
@RM-rf Brian en Roger wilden een film maken die vooral keek naar de muzikale hoogtepunten van de band en niet zozeer focussen op de privézaken. Vooral entertainment en niet zozeer docu en daarin is de film best wel geslaagd. Daarbij heb je maar 2 uur om grofweg 20 jaar te laten zien. Dan moet je gewoon flink snijden en hier en daar wat artistieke vrijheid gebruiken om het verhaal z'n momentum te laten behouden.

Ik denk dan ook eerlijk gezegd dat deze film niet veel beter had kunnen zijn qua inhoud, tenzij het veel meer de drama-kant op zou zijn gegaan. In interviews hield Freddie zich echter relatief stil over zijn privéleven dus waarom zou je daar in de film dan zo vol op in gaan?

"We all felt we wanted to portray Freddies humanity. Portray him as a human being and musician. It had to be truthful and not to indulgent. It had to be watchable and I think Freddie would say, number one, it had to be entertaining. I think you have to laugh, you have to cry and I think people will do that with this movie." aldus Brian May.

Sacha Baron Cohen wilde meer de ruige en wilde kant van Freddie laten zien en dat is schijnbaar ook de reden dat hij eruit geknikkerd is omdat het niet strookte met de visie van de overgebleven bandleden. En eerlijk is eerlijk, voor wat ze voor ogen hadden met deze film is het zeer goed geslaagd vind ik. Zo'n beetje alles komt aan bod zonder dat het te dramatisch wordt. Het blijft vermakelijk met hier en daar een dramatische noot.
Er komt gewoon een deel 2 van Bohemian en dan over het einde van Freddie gok ik zo.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

CryptoNL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:18:
[...]

Er komt gewoon een deel 2 van Bohemian en dan over het einde van Freddie gok ik zo.
Naah, denk 't niet. Live Aid was gewoon een waardige afsluiter en een prima einde. Ik denk ook niet dat een film over de ellende op het einde iets is waar fans op zitten te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
First Man (2018)First Man (2018)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 141 min | MPAA: N/A
Prima acteerwerk. Neil lijkt een beetje een stijve plank te zijn, een karakter trek waar Gosling weinig moeite mee heeft ;) Interessant om Claire Foy in een totaal andere rol te zien dan de tough girl in Spider's Web. Ondanks dat je grotendeels weet hoe het verhaal zal gaan, leef je toch mee in bepaalde situaties en weten ze er heel af en toe nog wat spanning in te krijgen. Verder een degelijke film met goed gebruik van geluid en stilte, maar voor mij is het geen uitblinker. Sommige stukken vond ik ronduit saai.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
SomerenV schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:19:
[...]

Naah, denk 't niet. Live Aid was gewoon een waardige afsluiter en een prima einde. Ik denk ook niet dat een film over de ellende op het einde iets is waar fans op zitten te wachten.
Ik als groot fan juist wel en met mij velen als ik de fangroepen op FB lees. Dat is gek genoeg juist het mooiste uit zijn leven. Hoe hij omging met de pers en hoe zijn laatste dagen waren etc.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 20:42
CryptoNL schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:42:
[...]

Ik vond Tupac toch echt zijn karakter/persoonlijkheid tonen. Het was mij ontzettend duidelijk dat hij angst had van Suge en eigenlijk een heel lief persoon is/was van binnen die eigenlijk alles maar over zich heen liet komen en begaan. Dat behoefde wat mij betreft geen verdere uitleg of detail.
Ja dat is waar, kwam ook echt pas in het laatste stuk van de film, daarvoor vond ik het echt stukken minder. Bij Notorious en get rich or die tryin zag je veel meer die ‘struggle’ en de weg naar beroemdheid, bij all eyez on me ‘gebeurde’ het gewoon opeens voor mijn gevoel.
Pagina: 1 ... 78 ... 282 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.