Tomb Raider (2018) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Deze film valt bij mij in de categorie "Popcorn vermaak" en leent zich uitstekend voor het grote scherm. Helaas is dit nagenoeg ook het enige positieve. Behalve dat deze Lara met weinige vorm niet het sensuele en charmante uitstraalt wat m.i. Lara juist wel zal moeten hebben blinkt mevrouw Vikander ook in niets uit qua acteerprestaties. Film staat (uiteraard) weer bol van de verkeerde en vreemde beslissingen en waar de Tomb Raider spelserie en voorgaande afgeleide films nog uitblonken in de pracht van de omgeving kwam ook dat in deze film nauwelijks tot uiting. Wat mij betreft een flinke tegenvaller wat acteren, storyline en produceren, maar blijft nipt overeind door de bisoscoopbeleving. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
De nieuwe IT?RP92 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:04:
Iemand nog een leuk idee voor een goede horror voor vanavond vrijdag de 13de
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Friday The 13th
Child's Play
Halloween
A Nightmare On Elm Street
Scream
Evil Dead
Poltergeist
Hush
Vacancy
You're Next
Split
Don't Breathe
en nog veeeeeel meer
Child's Play
Halloween
A Nightmare On Elm Street
Scream
Evil Dead
Poltergeist
Hush
Vacancy
You're Next
Split
Don't Breathe
en nog veeeeeel meer
[ Voor 7% gewijzigd door s0kkie op 13-04-2018 10:44 ]
A Quiet Place (2018) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: N/A De film volgt een gezin in een soort post-apocalyptische wereld waarin ze bedreigd worden door 'monsters' die alleen op geluid reageren. De film begint ietwat traag en met amper geluid. Dat is even wennen maar na een tijdje komt er wat meer tempo, actie en geluid. Einde is niet briljant maar acceptabel. Verder spannende film met origineel verhaal zonder dat er te veel wordt uitgelegd. Zeker geen 13-in-een-dozijn-film. | |
This too shall pass
Mee eens, wat mij betreft de slechtste film van dit jaar.Jorgen schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 00:19:
Genereer je eigen UBB code review
The Titan (2018) [afbeelding] IMDb: 7.1 | Genre: Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: N/A Ik dacht een leuke sf-film te gaan kijken, maar de film werd steeds saaier. Wellicht met de verkeerde verwachting begonnen, maar mij kon hij uiteindelijk niet bekoren.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Ik zou het doen!
Puur kijkende naar het uiterlijk (van Sophia Lillis) is dat toch wel een vreemde keuze. Dan zou Amy Adams toch veel beter passen?AcidBurn schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:03:
Jessica Chastain is inmiddels bevestigd als de volwassen Beverly Marsh in It: Chapter 2.
[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 15-04-2018 06:39 ]
Amy Adams/Jessica Chastain is een beetje om het even, dat zijn de twee bekendste roodharige A-list dames rond de 40 jaar. Zelf zou ik inderdaad ook eerder voor Adams gaan, maar Sophia Lillis (die de jonge Beverly speelde) heeft haar voorkeur voor Chastain uitgesproken. De regisseur en producer van IT zijn goed met haar bevriend, en ze gaf zelf ook al aan interesse te hebben. Dan is die deal snel beklonken....
Dawn of the Dead (2004) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R Ik hou wel van cheesy horror films. Maar deze is gewoon te saai voor worden. Tel daarbij het slechte acteerwerk en suffe setting en dan blijft er niet veel over. Geen aanrader in ieder geval. | |
Guernsey (2018) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Drama, Romance | Runtime: N/A | MPAA: N/A Ik ging naar de sneak preview in de hoop Unsane of Bad Samaritan te zien. Dit vanwege de 16 jaar en ouder waarschuwing deze keer. De trailers waren ook allemaal van horrorfilms en thrillers, dat was hoopgevend. Tot de film begon en de eerste scene de naamgeving van deze film was..... hoe verzinnen ze het om een romantisch drama te vertonen na horror trailers? Ik heb zelden meegemaakt dat een zaal zo snel leeg loopt bij een sneak als vandaag. Ik heb de eerste helft afgekeken, maar deed dat met de grootste tegenzin. Ben in de pauze dus wel naar huis gegaan, de film boeide me totaal niet. Ik ga in dit geval dus ook geen cijfer geven, ivm niet afgekeken. | |
Tja, dat is het risico van naar een film gaan zonder dat je weet welke het wordt.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Was dat bij Vue toevallig? Die geven op Twitter meestal hints welke film er vertoond gaat worden in de sneak.
Meestal zijn er dan ook wel een paar mensen die dan door hebben over welke film het gaat.
Als ik naar de sneak ga dan weet ik eigenlijk ook altijd wel welke film ik te zien ga krijgen.
Meestal zijn er dan ook wel een paar mensen die dan door hebben over welke film het gaat.
Als ik naar de sneak ga dan weet ik eigenlijk ook altijd wel welke film ik te zien ga krijgen.
Black Panther (2018) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Wederom een zeer geslaagde superheldenfilm van Marvel. Dit keer lang niet zo over de top als Thor: Ragnarok, maar een stuk serieuzer. Alles ziet er weer prachtig uit: van het landschap van Wakanda tot aan de kostuums die geïnspireerd zijn door traditioneel Afrikaanse outfits. Het verhaal zit op zich best goed in elkaar, maar ik vond de "alle donkere mensen zijn slachtoffer - maar wat is het daarom toch fantastisch"-sfeer (van de film én de recensies) soms een beetje too much. Het is weer een puik staaltje Marvelrollercoaster, aangevuld met een wat meer gelaagd verhaal dan we gewend zijn. Acteerwerk was over het algemeen prima; CGI dik in orde; plot onderhoudend en daarmee een leuke opmaat naar Avengers: Infinity War. Je hoeft hem niet gezien te hebben om straks de derde Avengers-film te kunnen begrijpen, maar als origin-/background-story voor Black Panther is het zeker de moeite waard. Bonuspunten voor de neushoorn. | |
Was inderdaad Vue. Ik had de hint ook wel gelezen, maar kwam op meer opties uit.Trasos schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:45:
Was dat bij Vue toevallig? Die geven op Twitter meestal hints welke film er vertoond gaat worden in de sneak.
Het was Guernsey, maar het had ook Unsane of Ghostland kunnen zijn.
Ik heb dus verkeerd gegokt, want Guernsey was de enige optie die me echt niet interesseerde
Het kost mij alleen tijd, dus verder geen man overboord. Donderdag komen er gelukkig wel weer interessante films uit: The 15:17 to Paris, en Midnight Sun.
Verdere films die ik een kans wil geven de komende periode:
Avengers: Infinity War, Unsane, Thruth or Dare, Tully, Bad Samaritan, Slenderman, Ghostland, 7 Days in Entebbe, Only The Brave en Jurassic World: Fallen Kingdom en Hereditary.
Sterke voorkeur voor horror en thriller, mocht het nog niet opgevallen zijn
- Pacific Rim 2:
Jezus ik had verwacht me hiermee kapot te lachen, maar de film is best goed. Beter dan het origineel zelfs. De jonge cast mist bij momenten echt duidelijk ervaring, maar het is duidelijk dat Pacific Rim een betere mech-film neerzet dan Transformers.
- Game Night
Veel leuker dan verwacht en een aantal rare plottwists. Het blijft mindless entertainment maar god damned wat kijk ik toch graag naar dat perfecte lichaam van Rachel McAdams. De "gamende" karakters hadden van mij iets onvoorspelbaarder gemogen, maar de echt ontzettend droge humor maakte veel goed.
- Tomb Raider
Jezus christus wat was deze film slecht. Vroeger was lara badass, maar het overmatige "bewijzen" dat je sterker bent doorheen de gehele dialog leidde me echt af. Gooi daarbij ook nog het constant gerefereer naar daddy issues en je krijgt een film die ontzettend irritant was om uit te kijken. Zowel ik als mijn vriendin waren dikke tomb raider fan in de Jaren 90, misschien is dat wel het probleem: Dit is niet de badass vrouw die we ons herinnerden, maar eerder een irritante tiener die zich constant wou bewijzen. Zelfs in de games is de nieuwe lara niet zo'n aanstellende try-hard.
- Jumanji:
Vergeet je even dat de eerste jumanji bestaat, dan is dit best leuk entertainment. De SFX zijn best goed uitgewerkt, en het verhaal achter de karakters met de boodschap die ze willen brengen is een leuke combinatie. Echter kan dit noooooit tippen aan de film van vroeger. Blijft echter wel gewoon een leuke film om te kijken.
Jezus ik had verwacht me hiermee kapot te lachen, maar de film is best goed. Beter dan het origineel zelfs. De jonge cast mist bij momenten echt duidelijk ervaring, maar het is duidelijk dat Pacific Rim een betere mech-film neerzet dan Transformers.
- Game Night
Veel leuker dan verwacht en een aantal rare plottwists. Het blijft mindless entertainment maar god damned wat kijk ik toch graag naar dat perfecte lichaam van Rachel McAdams. De "gamende" karakters hadden van mij iets onvoorspelbaarder gemogen, maar de echt ontzettend droge humor maakte veel goed.
- Tomb Raider
Jezus christus wat was deze film slecht. Vroeger was lara badass, maar het overmatige "bewijzen" dat je sterker bent doorheen de gehele dialog leidde me echt af. Gooi daarbij ook nog het constant gerefereer naar daddy issues en je krijgt een film die ontzettend irritant was om uit te kijken. Zowel ik als mijn vriendin waren dikke tomb raider fan in de Jaren 90, misschien is dat wel het probleem: Dit is niet de badass vrouw die we ons herinnerden, maar eerder een irritante tiener die zich constant wou bewijzen. Zelfs in de games is de nieuwe lara niet zo'n aanstellende try-hard.
- Jumanji:
Vergeet je even dat de eerste jumanji bestaat, dan is dit best leuk entertainment. De SFX zijn best goed uitgewerkt, en het verhaal achter de karakters met de boodschap die ze willen brengen is een leuke combinatie. Echter kan dit noooooit tippen aan de film van vroeger. Blijft echter wel gewoon een leuke film om te kijken.
Consultant - Autogek
Jessica ChastainAcidBurn schreef op zondag 15 april 2018 @ 01:19:
Amy Adams/Jessica Chastain is een beetje om het even, dat zijn de twee bekendste roodharige A-list dames rond de 40 jaar. Zelf zou ik inderdaad ook eerder voor Adams gaan, maar Sophia Lillis (die de jonge Beverly speelde) heeft haar voorkeur voor Chastain uitgesproken. De regisseur en producer van IT zijn goed met haar bevriend, en ze gaf zelf ook al aan interesse te hebben. Dan is die deal snel beklonken....
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Tomb Raider is ook gebaseerd op de nieuwe reeks games. Dus het is niet meer zoals de oude games/films ooit waren.matthewk schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:26:
- Pacific Rim 2:
- Game Night
- Tomb Raider
Jezus christus wat was deze film slecht. Vroeger was lara badass, maar het overmatige "bewijzen" dat je sterker bent doorheen de gehele dialog leidde me echt af. Gooi daarbij ook nog het constant gerefereer naar daddy issues en je krijgt een film die ontzettend irritant was om uit te kijken. Zowel ik als mijn vriendin waren dikke tomb raider fan in de Jaren 90, misschien is dat wel het probleem: Dit is niet de badass vrouw die we ons herinnerden, maar eerder een irritante tiener die zich constant wou bewijzen.
- Jumanji:
Star Wars: The Last Jedi (2017) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13 Gisteren deze film eindelijk eens kunnen kijken. We zijn beide van mening dat de originele trilogy een bepaald charme heeft wat de nieuwere delen steeds minder hebben. Het blijven erg leuke films hoor, begrijp me niet verkeerd, maar er is niets (heb het niet over acteur werk e.d.) wat beter uit de verf komt als je de originele hebt gezien. Daarnaast krijg je steeds meer characters die alle kanten op gaan waarbij het bij de eerdere een stuk minder is en je tenminste nog weet wie waar is. Daarnaast hadden ze spoiler: Leia gewoon de ruimte in moeten laten drijven tijdens die explosie en het daar mee af moeten laten lopen, maar goed. Ze is de broer van en zal ook zeker Force krachten hebben, maar niet gebruikt. Al met al zeker vermaakt met de film. | |
Zit ik die trailer te kijken van Guernsey (2018) door de commentaren hier; denk ik wat een bekende stem!
Na ff zoeken, want zijn gezicht herkende ik niet meteen, zit onze Michiel Huisman in de film
Na ff zoeken, want zijn gezicht herkende ik niet meteen, zit onze Michiel Huisman in de film
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Das ook beetje de reboot die de game heeft gekregen en dat heeft de game geen windeieren gelegd. Ipv de volwassen Lara zie je nu het meisje die totaal geen idee heeft hoe de wereld in elkaar zit. De reboot gaat zelfs zover dat ze lara neerzetten als een persoon die totaal geen idee heeft wat zijn vader deed.matthewk schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:26:
- Tomb Raider
Zelf de film nog niet gezien, maar wat je aangeeft zag je ook terug in de game.
Vond je dit echt?Sharky schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:52:
A Quiet Place (2018) [afbeelding] IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: N/A De film volgt een gezin in een soort post-apocalyptische wereld waarin ze bedreigd worden door 'monsters' die alleen op geluid reageren. De film begint ietwat traag en met amper geluid. Dat is even wennen maar na een tijdje komt er wat meer tempo, actie en geluid. Einde is niet briljant maar acceptabel. Verder spannende film met origineel verhaal zonder dat er te veel wordt uitgelegd. Zeker geen 13-in-een-dozijn-film.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Ik vond er de gehele film geen tempo in zitten, spanning voelde ik ook totaal niet.
Hoop dingen die gebeurde zag je van mijlen ver aankomen.
Ik snap de score op IMDB absoluut niet, ik vond het een middelmatige film die leuk is voor een keer thuis op de bank, maar meer ook niet.
spoiler:
En het hele gebeuren om zwanger te raken tijdens zo'n gebeurtenis als je al 2 kinderen hebt is ook te stupide voor woorden
Nog even een toevoeging:
Mogelijk waren mijn verwachtingen te hoog aangaande de reviews en IMDB-score.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Daar heb je inderdaad volledig gelijk.Mad-Matt schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:29:
[...]
spoiler:En het hele gebeuren om zwanger te raken tijdens zo'n gebeurtenis als je al 2 kinderen hebt is ook te stupide voor woorden
This too shall pass
De eerste helft was tamelijk saai te noemen ja. Tweede helft was een stuk beter. Nog steeds zeer voorspelbaar, maar er was meer spanning.
Ik vind A Quiet Place dan ook totaal geen horrorfilm, verre van zelfs. Er is geen gore en het is ook niet eng.
Maar in de tweede helft van de film weten ze wel goed het psychologische element te gebruiken, en dat beviel me wel goed.
spoiler:
het punt van de zwangerschap is enerzijds heel onlogisch, anderzijds juist weer wel logisch: Het is gekkenwerk om een kind te krijgen in een wereld waar stilte van levensbelang is. Maar voor hen is het een kans om weer "heel" te worden als man en vrouw. De dood van hun jongste zoontje heeft diepe wonden achter gelaten die ze deels denken te kunnen herstellen door het gat in hun gezin opnieuw in te vullen.
Ik vind A Quiet Place dan ook totaal geen horrorfilm, verre van zelfs. Er is geen gore en het is ook niet eng.
Maar in de tweede helft van de film weten ze wel goed het psychologische element te gebruiken, en dat beviel me wel goed.
Weer een paar kleine reviews van de afgelopen tijd:
Darkest Hour (2017) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13 Had niet verwacht dat we zo'n film interessant konden vinden. Er zat ook een goed tempo in en het verhaal was te volgen. De film Dunkirk sluit hierbij goed aan. Positief verrast! | |
Good Time (2017) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R 10 minuten in de film dachten we: "Ohnee dit wordt niks". Maar ook deze film kwam verrassend goed over op ons. Goed opgezet verhaal en daarnaast blijft het boeien. | |
The Post (2017) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Verfilming zit goed in elkaar. Waren soms de draad kwijt, er had meer achtergrond informatie in gemogen. Eerste helft was vooral traag en saai maar dat werd goed gemaakt door de tweede helft. | |
Coco (2017) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 105 min | MPAA: PG Tijd geleden dat ik een animatie film gezien heb, maar deze was meteen weer een erg goeie. De 8.5 op IMDB ben ik het dan ook zeker mee eens. Leuk avontuurlijk verhaal over de jongen die zijn droom wil volgen. | |
Ready Player One (2018) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13 Als gamer leek deze film me al interessant, je ziet dan ook wat bekende characters voorbij komen, maar verder blijft dat deel erg oppervlakkig. De film heeft wat onlogische wendingen en acties, maar was verder wel een leuke wegkijker. Hiervoor had ik niet naar de bios gehoeven imo. | |
Blade Runner 2049 (2017) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 164 min | MPAA: R Mooie film, voornamelijk visueel op m'n nieuwe TV. Had regelmatig wel het idee dat ik iets miste, heb namelijk het vorige deel niet gezien. De film heeft me wel warm gemaakt om het vorige deel echter wel te kijken, maar dan zonder vriendin ben ik bang, die vond de film maar niks. Ben nu nieuwsgierig naar het verhaal van Deckard, ik neem aan dat deze in het vorige deel aan bod komt? Het einde blijft enigszins open voor nog een vervolg leek het. | |
Ik sluit me hierbij aan. Ik verwachtte er niet veel van en was vooral bang dat het een soort laffe versie van Cheap Thrills (2013) zou worden. Al was dat laatste puur gebaseerd op de feiten spelletje en de aanwezige hond. Verhaal was redelijk voorspelbaar maar dat mocht de pret zeker niet drukken.matthewk schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:26:
- Game Night
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Rampage (2018) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Ik wilde Pacific Rim: Uprising een kans geven, maar had blijkbaar verkeerd gekeken want die draait vandaag helemaal niet. Een halfuur later draaide Rampage wel, zonder 3D. Prima, dan geef ik die een kans. Deze film geeft me het gevoel van Jurassic Park 3 meets Godzilla. Het verhaal slaat echt werkelijk waar nergens op. De actie is best geinig zolang je je verstand bij de deur achterlaat. Ik snap niet hoe The Rock zo'n grote A-lister heeft kunnen worden, want acteren kan hij absoluut niet. Hij kan alleen maar de grote actieheld uithangen, en dat doet hij in elke film op dezelfde manier. Ik snap wel waarom hij ruzie heeft gekregen met Vin Diesel, ze zijn uit hetzelfde hout gesneden en vissen dus ook altijd in dezelfde vijver. Zelfs Jason Statham kan beter acteren, en dat zegt veel | |
Primer (2004) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 77 min | MPAA: PG-13 Pure Science Fiction, met een vleugje mindfuck. Ik kan me voorstellen dat sommigen in slaap vallen tijdens het kijken van deze film, maar voor mij is het prachtig. Tijdreisparadoxen, intriges, etc, maar low budget. Je ziet voornamelijk twee personages veel praten tegen elkaar. en soms is het niet allemaal duidelijk. Een tweede keer kijken is dan ook gewenst. 8 voor verhaal, 7 voor uitwerking, 6 voor toch wel soms een beetje traag. | |
Edit: De film is wel vrij kort.
Eat the bugs, live in a pod
Het is toch ook gewoon een gameverfilming? Nuja, een klein beetje danAcidBurn schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:16:
Rampage (2018) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Ik wilde Pacific Rim: Uprising een kans geven, maar had blijkbaar verkeerd gekeken want die draait vandaag helemaal niet. Een halfuur later draaide Rampage wel, zonder 3D. Prima, dan geef ik die een kans. Deze film geeft me het gevoel van Jurassic Park 3 meets Godzilla. Het verhaal slaat echt werkelijk waar nergens op. De actie is best geinig zolang je je verstand bij de deur achterlaat. Ik snap niet hoe The Rock zo'n grote A-lister heeft kunnen worden, want acteren kan hij absoluut niet. Hij kan alleen maar de grote actieheld uithangen, en dat doet hij in elke film op dezelfde manier. Ik snap wel waarom hij ruzie heeft gekregen met Vin Diesel, ze zijn uit hetzelfde hout gesneden en vissen dus ook altijd in dezelfde vijver. Zelfs Jason Statham kan beter acteren, en dat zegt veelVerder heb ik over deze film niks te zeggen, dat is hij niet waard. Het is 2 uur hersenloos vermaak en meer ook niet.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5.5 / 10

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
The 15:17 to Paris (2018) | ![]() |
IMDb: 5.1 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13 Dit is de verfilming van het waargebeurde verhaal dat 3 Amerikaanse jongens een terrorist overmeesteren in de trein onderweg naar Parijs. De betreffende heren spelen zichzelf in de film en het is inderdaad te merken dat het geen professionele acteurs zijn. Is dat een probleem? Voor de een wel, voor de ander niet. Ik had er weinig moeite mee, het maakt het geheel een stuk realistischer. Wat je wel moet beseffen: Het gebeuren waar het om draait, nam in werkelijkheid nog geen 10 minuten in beslag. Wat betekend dat voor een film? Dat je de boel enorm moet gaan rekken, of dat je verder in hun leven moet kijken om tijd te vullen. Besef je dat, en neem je een brave versie van Eurotrip voor lief, dan kun je deze film prima kijken. Wil je puur actie en boeit karakter opbouw of vrije tijds besteding van anderen je weinig, dan kun je deze film beter overslaan. | |
Verwijderd
Deckard speelt de hoofdrol in deel 1, dus die komt zeker aan bod! Ik vind Blade Runner 1 en 2 geweldig en deel 1 is een klassieker in mijn ogen en zeker nog de moeite waard.Louw Post schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:51:
Coco (2017) [afbeelding] IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 105 min | MPAA: PG Tijd geleden dat ik een animatie film gezien heb, maar deze was meteen weer een erg goeie. De 8.5 op IMDB ben ik het dan ook zeker mee eens. Leuk avontuurlijk verhaal over de jongen die zijn droom wil volgen.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Ready Player One (2018) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13 Als gamer leek deze film me al interessant, je ziet dan ook wat bekende characters voorbij komen, maar verder blijft dat deel erg oppervlakkig. De film heeft wat onlogische wendingen en acties, maar was verder wel een leuke wegkijker. Hiervoor had ik niet naar de bios gehoeven imo.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Blade Runner 2049 (2017) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 164 min | MPAA: R Mooie film, voornamelijk visueel op m'n nieuwe TV. Had regelmatig wel het idee dat ik iets miste, heb namelijk het vorige deel niet gezien. De film heeft me wel warm gemaakt om het vorige deel echter wel te kijken, maar dan zonder vriendin ben ik bang, die vond de film maar niks. Ben nu nieuwsgierig naar het verhaal van Deckard, ik neem aan dat deze in het vorige deel aan bod komt? Het einde blijft enigszins open voor nog een vervolg leek het.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Het is alweer even geleden dat ik de eerste blade runner gezien heb, maar wat ik mij ervan herinner, is dat het niet zo'n gesneden-koek film is als het tweede deel en die was al niet heel simpel in het vertellen van het verhaal. Beiden zijn wel films die het vooral van de stijl moeten hebben. In dat opzicht zijn ze wel vergelijkbaar.
Midnight Sun (2018) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 91 min | MPAA: PG-13 Midnight Sun kun je heel makkelijk samenvatten als een bravere kruising tussen Now is Good en Everything Everything. De eerste helft is niks meer dan een zeer voorspelbare, slechte romkom. In de tweede helft krijgen we het tranendal, zowel qua emoties als domme keuzes. Ik vind het wel knap dat Patrick Schwarzenegger in 1 film meer emoties weet te tonen dan zijn vader in diens gehele filmcarriëre | |
@AcidBurn Arnold kan wel degelijk goed acteren. Kijk Maggie (2015) of Aftermath (2017) maar eens. Totaal andere rollen dan je van hem kent en gewoon goed neergezet.
Den of Thieves (2018) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 140 min | MPAA: R Kort samengevat een niet al te origineel plot met wat b-acteurs als 50 cent. Het is kijkbaar, maar daar houdt het dan ook wel mee op. Het is de politie (die onder leiding van Gerard Butler ook nogal "ruig" zijn) versus de criminele bankovervallers. Zolang ze het bij actie en schieten houden, kan het er wel meer door. De scenes die de menselijke aspecten moeten benadrukken vallen echter hard door de mand. Aan het eind proberen ze dan nog een spoiler: plottwist te doen, maar omdat het zo'n matige film is, doet dat je niets.Keyser Söze | |
_██_
(ಠ_ృ)
Pan's Labyrinth (2006) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Fantasy, War | Runtime: 118 min | MPAA: R Geweldige film over de fantasie van een kind. Schitterende wezens en goed gefilmd en dat gecombineerd met aardig acteerwerk en goede muziek. Een van de betere films die ik de laatste tijd heb mogen aanschouwen. | |
Inside Man (2006) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 129 min | MPAA: R Met een cast als deze verwacht je een goede film. Clive Owen deed het prima, maar Denzel Washington en Jodie Foster vond ik nogal op auto-pilot draaien. Nou heeft Jodie ook niet veel te doen in de film. Christopher Plummer blijkt goed te zijn in het neerzetten van rijke oude mannen zonder scrupules, want hij zou het later nog eens met vergelijkbaar effect overdoen in All the money In the world. Helaas wist deze film me niet mee te zuigen in de "spanning en sensatie" van de bankoverval. Sterker nog, ik viel halverwege bijna in slaap. Is ook de eerste keer dat ik me werkelijke kapot ergerde aan de muziek in het begin van een film. Hopenlijk komt Denzel later dit jaar weer helemaal terug met The Equalizer 2. | |
A Quiet Place (2018) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 Een horror die een 8.1 scoort op IMDB, dat kan alleen maar goed zijn. Gisterenavond met de mrs naar deze film geweest. Vanaf het begin af aan spannend en boeiend. Goed acteerwerk, heerlijk camerawerk en het geluid is prima. De film heeft een geweldige opbouw. Ik had verwacht me vreselijk te storen aan het feit dat er niet gepraat wordt in de film, maar niets is minder waar (das trouwens geen spoiler, dat is vanaf de eerste seconde zo:) ). Absolute aanrader! | |
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Verwijderd
Ford speelt de hoofdrol in Blade Runner inderdaad. 2049 is een mooie hommage aan het eerste deel maar je hoeft deze niet per se gezien te hebben om het verhaal te volgen. Ze staan redelijk los van elkaar. Maar zeker kijken, een van de beste scifi films wat mij betreft. Met een uitblinkende Rutger Hauer als baddie.Louw Post schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:51:
[t
Blade Runner 2049 (2017) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 164 min | MPAA: R Mooie film, voornamelijk visueel op m'n nieuwe TV. Had regelmatig wel het idee dat ik iets miste, heb namelijk het vorige deel niet gezien. De film heeft me wel warm gemaakt om het vorige deel echter wel te kijken, maar dan zonder vriendin ben ik bang, die vond de film maar niks. Ben nu nieuwsgierig naar het verhaal van Deckard, ik neem aan dat deze in het vorige deel aan bod komt? Het einde blijft enigszins open voor nog een vervolg leek het.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
To Hell and Back (1955) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 106 min | MPAA: APPROVED pakkende film over de Amerikaanse oorlogsheld Audie Murphy die elke medaille voor moed heeft ontvangen die mogelijk is. Er wordt zeer goed in geacteerd en het is ook een leuk punt dat Audie Murphy zich zelf speelt in deze film. Ik geef de film een 7,5 | |
Veronica (2017) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 105 min | MPAA: TV-MA Alweer een Spaanse film dit weekend. Zal vast iets met de temperaturen te maken hebben. Aardige drama/horror met kinderen die kunnen acteren. Had iets meer spanning verwacht maar de film an sich is best vermakelijk. Hou je van een beetje spanning en heb je momenteel Netflix zou ik zeker zeggen kijk deze Spaanse griezelfilm. Vamos! | |
Triangle (2009) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Fantasy, Mystery, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Verrassend toffe film. Groepje vrienden gaat zeilen, en dat gaat fout. spoiler: .Ze vinden een veilige plek, maar op die plek gaat het verkeerd. Science fiction/mysterie Vage storm spoiler: en een vleugje horror, alhoewel nooit eng. Thriller is een beter woord. Hield ons beiden geboeid.time loops | |
Unsane (2018) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R Deze keer had ik meer geluk met de sneak preview, het was nu inderdaad de film die ik had gehoopt. Maar helaas was de film veel minder goed dan verwacht. De eerste helft is ronduit saai te noemen, en de spanningsopbouw was naar mijn idee nihil. Pas halverwege de tweede helft komt de film eindelijk op gang en worden de mindgames interessanter. Maar dat is gewoon too little, too late. Het idee was leuk, de uitwerking helaas een stuk minder. het laatste halfuur redt de film van een onvoldoende, maar daar is ook alles mee gezegd. | |
Hebben meer mensen ervaring met 4DX? Ik wil Infinity War in 4DX zien maar ik bedenk mij net dat het misschien helemaal tegen kan vallen, dan vind ik het zonde als het bij díe film zo is.
Hoe heftig is het meebewegen e.d.? Wordt je er gek van, is het te veel of wordt je er misselijk van? Kun je nog normaal popcorn eten of vliegt dat in de rondte?
Hoe heftig is het meebewegen e.d.? Wordt je er gek van, is het te veel of wordt je er misselijk van? Kun je nog normaal popcorn eten of vliegt dat in de rondte?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Happy Death Day (2017) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Weer een film met time loops. Bijna een Groundhog Day. Maar dan een meid op een college campus, die aan het eind van de dag telkens dood gaat (vermoord wordt) en de dag weer opnieuw moet beleven. Humor, Beejte gore, en gewoon te doen. Prima vermaak. Ze moet erachter zien te komen wie het doet, om de "cycle" te doorbreken. | |
Geen ervaring, maar het lijkt mij verschrikkelijk. Ik vindt 3d al teveel afleiding.Angeloonie schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:34:
Hebben meer mensen ervaring met 4DX? Ik wil Infinity War in 4DX zien maar ik bedenk mij net dat het misschien helemaal tegen kan vallen, dan vind ik het zonde als het bij díe film zo is.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Mij niet gezien...Angeloonie schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:34:
Smiling as the shit comes down...
Zelf heb ik Ready Player One in 4dx gezien en ik vond het wel een toffe ervaring, maar ik begrijp ook wel dat mensen het niks vinden. Popcorn meenemen kan wel maar zou ik niet doen want de stoelen gaan soms best wel heftig heen en weer (ook al zal dat per film verschillen) en je kan de popcorn nergens neerzetten, je hebt alleen een bekerhouder.Angeloonie schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:34:
Ik had de film ook al eerst zelf in een ‘normale’ zaal gezien en persoonlijk kan ik mij dan toch beter concentreren op de film zelf. De effecten leiden mij wel af van het verhaal. Zelf ga ik Infinity War dan ook in Dolby Cinema kijken wat ik toch de beste filmervaring vind
Battlestar Galactica: Razor (2007) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 101 min | MPAA: NOT RATED Uitstekende film van de nieuwe Battlestar Galactica serie waarin gedoe in het ruimteschip Pegasus wordt getoond. Erg boeiend en goed verhaal, met goede karakters en lekker hard en ruw gedrag van die lui aan boord van dat ruimteschip. Voornaamste nadeel is dat het wat warrig en moeilijk te volgen kan zijn doordat deze film bestaat uit lange flashbacks die laten zien wat er 10 maanden eerder gebeurde. Wat mij betreft ook wel te volgen voor mensen die de serie niet hebben gezien omdat het verhaal voor een groot deel los staat van de rest van de serie. Deze film is een dikke 'ja'. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Jumanji: Welcome to the Jungle (2017) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13 Heb de "eerste" in 1996 gezien en vond het toen een redelijke film. De special effects waren voor die tijd (erg) goed en het was wel een vermakelijke film, echter weet ik nog dat ik niet snapte waarom velen die film toch zo fantastisch vonden. Gisterenavond het vervolg (of is het meer een reboot?) gekeken en ik was zeer positief verrast. Ze hebben het in een moderner jasje gestopt en de film kijkt erg lekker weg. Dit is echt zo'n film die het van de actie en chemie tussen de acteurs moet hebben. Beide zijn er in overvloed. Het is te zien dat de acteurs lol hebben gehad in het maken van deze film en dat zie je eigenlijk de hele tijd terug. Alle 4 de hoofdrolspelers weten hun game personage op een leuke manier neer te zetten. De actie is verder ook prima in orde. Volledig over the top, echter past het prima in deze film. Het blijft namelijk een game waarin ze spelen. Wat voornamelijk goed was aan deze film is dat ze daadwerkelijk iets volledigs anders proberen. Het is geen reboot met een zelfde soort opbouw, zelfde soort personages, etc. Het enige dat overblijft uit het origineel is de naam, de jungle en dat ze in het spel worden gezogen. Vervolgens nemen ze voldoende artistieke vrijheid en trekken ze hun eigen plan. Verwacht dus een vermakelijk film die makkelijk weg kijkt. Verwacht geen meesterwerk met diepgaande personages, verhalen met meerdere lagen en een einde waar je nog 3 weken over na aan het denken bent... | |
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Thanks voor de feedback allen. Duidelijk, 4DX ga ik overslaan. Pak wel een IMAX 3D dan
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb de laatste star wars in 4dx gezien, opzich is het wel geinig,maar persoonlijk niet altijd het geld waard. Wat ik wel heel gaaf vond waren space-shots,dat je richting langs een planeet/cruiser of wat dan ook beweegt en de stoel heel langzaam mee gaat,dat trekt je er wel echt helemaal in,veel van de andere effecten zoals water/wind vond ik een beetje meh,sindsdien ook niet meer in 4dx geweest.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
de nieuwe venom trailer ziet er wel goed uit hoor
ben benieuwd !! hopelijk komt tom holland nog voorbij !
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Hij staat wel in de credits bij imdbNjay schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:40:
de nieuwe venom trailer ziet er wel goed uit hoorben benieuwd !! hopelijk komt tom holland nog voorbij !
Black Panther in 4DX gezien. Vond het wel een leuke toevoeging. Het is geen must, maar bij actiefilms geeft het zeker een extra dimensie. Ik vond het 3D beeld in Pathe de Kuip trouwens ook superstrak. Weet het niet zeker, maar denk dat het laserprojectie was: geen geflikker en behoorlijk helder.Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:34:
Thanks voor de feedback allen. Duidelijk, 4DX ga ik overslaan. Pak wel een IMAX 3D dan
Je popcorn vliegt niet door de lucht zolang je het vasthoud en als je de water/mist effecten niks vind, kun je die uitzetten.
_██_
(ಠ_ృ)
Den of Thieves (2018) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 140 min | MPAA: R Aardige actiefilm. Net als iedereen maak ik ook de verwijzing naar Heat, want daar wil deze film op lijken. Er wordt iets te hard geprobeerd om een bepaalde stijl met bepaalde karakters neer te zetten, en dat leidt wat af. Los van dat wordt het verhaal goed opgebouwd en zit er een leuke plottwist in. Het karakter van Gerard Butler is net iets te overdreven om geloofwaardig te zijn, maar als je deze film niet te serieus neemt is er weinig aan de hand. | |
This too shall pass
Avengers: Infinity War (2018) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 156 min | MPAA: N/A Vanmiddag deze film gezien en WOW! Wow! Dat was eigenlijk het enige dat ik kon zeggen toen de credits over het scherm rolden. Wat is dit een goede film. Het is mooi om te zien hoe 10 jaar werk en een flinke hoeveelheid films op zo'n manier samenkomen. Ook is het knap dat ze de gigantische hoeveelheid personages, veelal gespeeld door acteurs die de afgelopen 10 jaar zijn uitgegroeid tot behoorlijke "high-profile" acteurs, toch voldoende screentime weten te geven zonder dat het afdoet aan het verhaal. De film heeft vanaf de eerste tot de laatste minuut een zeer hoog tempo en, nog meer dan de voorgaande 2 Avengers films (en Captain America: Civil War) maken ze behoorlijk gebruik van de gebeurtenissen uit de andere MCU films. Mocht je die niet gezien hebben dan is het eigenlijk een must om te kijken. Zeker Civil War, Doctor Strange, Thor: Ragnarok en Black Panther zijn eigenlijk films die je gezien moet hebben om het meeste van het verhaal goed mee te krijgen. Ook kon ik het erg waarderen dat ze Thanos voldoende diepgang gaven en er geen plat en nietszeggend personage hebben gemaakt. Ze weten hem echt een ziel en motivatie te geven en, ondanks dat het grotendeels CG is, weet Brolin het erg goed neer te zetten. De film is verder enigszins voorspelbaar, maar heeft toch een aantal elementen en gebeurtenissen die je niet zo zou verwachten. Het is dan ook mooi te zien dat Disney risico durft te nemen met hun MCU. Hoe dan ook is dit misschien wel de meest vermakelijk film die ik de afgelopen jaren heb gezien en met afstand de beste film binnen het MCU! Mocht je de voorgaande leuk vinden dan stelt deze je absoluut niet teleur. Mocht je de voorgaande films (of andere binnen het MCU) niets vinden, ga je dit ook helemaal niets vinden. Als laatste nog een compliment voor de montage. Wat een helse taak moet het geweest zijn om zo'n gigantisch hoeveelheid gebeurtenissen op deze, toch wel overzichtelijke en erg makkelijk verteerbare manier, te presenteren. Ook kan ik niet wachten om te zien hoe het volgend jaar allemaal afloopt. Want zoals waarschijnlijk bij iedereen bekend is dit feitelijk het eerste deel van een groter verhaal. | |
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Oh nice. Ik kan niet wachten. Vond alle voorgaande films erg tof. Moet alleen nog Black Panther zien. Ik ga morgenavond naar de film. Heb er super veel zin in!MazeWing schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:10:
Avengers: Infinity War (2018) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 156 min | MPAA: N/A Vanmiddag deze film gezien en WOW!
Wow! Dat was eigenlijk het enige dat ik kon zeggen toen de credits over het scherm rolden. Wat is dit een goede film. Het is mooi om te zien hoe 10 jaar werk en een flinke hoeveelheid films op zo'n manier samenkomen. Ook is het knap dat ze de gigantische hoeveelheid personages, veelal gespeeld door acteurs die de afgelopen 10 jaar zijn uitgegroeid tot behoorlijke "high-profile" acteurs, toch voldoende screentime weten te geven zonder dat het afdoet aan het verhaal.
De film heeft vanaf de eerste tot de laatste minuut een zeer hoog tempo en, nog meer dan de voorgaande 2 Avengers films (en Captain America: Civil War) maken ze behoorlijk gebruik van de gebeurtenissen uit de andere MCU films. Mocht je die niet gezien hebben dan is het eigenlijk een must om te kijken. Zeker Civil War, Doctor Strange, Thor: Ragnarok en Black Panther zijn eigenlijk films die je gezien moet hebben om het meeste van het verhaal goed mee te krijgen.
Ook kon ik het erg waarderen dat ze Thanos voldoende diepgang gaven en er geen plat en nietszeggend personage hebben gemaakt. Ze weten hem echt een ziel en motivatie te geven en, ondanks dat het grotendeels CG is, weet Brolin het erg goed neer te zetten.
De film is verder enigszins voorspelbaar, maar heeft toch een aantal elementen en gebeurtenissen die je niet zo zou verwachten. Het is dan ook mooi te zien dat Disney risico durft te nemen met hun MCU.
Hoe dan ook is dit misschien wel de meest vermakelijk film die ik de afgelopen jaren heb gezien en met afstand de beste film binnen het MCU! Mocht je de voorgaande leuk vinden dan stelt deze je absoluut niet teleur. Mocht je de voorgaande films (of andere binnen het MCU) niets vinden, ga je dit ook helemaal niets vinden.
Als laatste nog een compliment voor de montage. Wat een helse taak moet het geweest zijn om zo'n gigantisch hoeveelheid gebeurtenissen op deze, toch wel overzichtelijke en erg makkelijk verteerbare manier, te presenteren.
Ook kan ik niet wachten om te zien hoe het volgend jaar allemaal afloopt. Want zoals waarschijnlijk bij iedereen bekend is dit feitelijk het eerste deel van een groter verhaal.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9.5 / 10
Ik heb vanmiddag ook Avengers gezien. Erg leuke film. Thanos is goes uitgewerkt, en dat was het belangrijkste. Ik vind het moeilijk een cijfer geven. Aan de ene kant wel ik wel een 9 geven, maar dit is zeker geen inglorious Basterds of there will be blood.
Dirty Grandpa (2016) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy | Runtime: 102 min | MPAA: R Het is duidelijk dat de Niro niet meer zo heel erg meer zijn aandacht heeft bij de rollen die hij krijgt. En volgens mij kan het hem ook niet echt boeien. Deze film is een standaar comedy met allerlei slechte grappen en over de top humor. Als je niet al te hoge verwachtingen hebt is het nog best leuk ook nog. | |
Het is gewoon een echt goeie film. Een 8,5 is het zeker.MrVegeta schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:20:
Ik heb vanmiddag ook Avengers gezien. Erg leuke film. Thanos is goes uitgewerkt, en dat was het belangrijkste. Ik vind het moeilijk een cijfer geven. Aan de ene kant wel ik wel een 9 geven, maar dit is zeker geen inglorious Basterds of there will be blood.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Zoals altijd is voor mij het belangrijkste of een film vermakelijk is. Dit kan op verschillende manieren en ook de "napret" van een film bepaald een eventuele score. Ik heb liever een zeer vermakelijke film die ik een maand later nauwelijks meer kan herinneren, dan een extreem zware film die ik met pijn, moeite en tegenzin heb zitten kijken maar wel een interessante vraag ter discussie stelt.MrVegeta schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:20:
En alhoewel deze film absoluut niet de geschiedenisboeken in zal gaan vanwege zijn baanbrekende verhaal, oscar-winnende acteerprestaties of interessante insteek, is het wel een film die laat zien hoe je na 10 jaar een zorgvuldig opgebouwd universum met 18 films samen laat komen en alle verschillende personages, humor, krachten, etc. niet te kort doet.
In die zin is het Marvel Cinematic Universe een nog nooit vertoond en uniek concept dat 10 jaar geleden alles en iedereen voor onmogelijk had geacht. Ik hoop dat de gemiddelde azijnpissende criticus de film ook op die manier de waardering geeft die het eigenlijk verdient.
En dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is laat het mislukt DCU wel zien...
Alhoewel het onbegrijpelijk is dat Wonder Woman hoger scoort dan Infinity War...

Ik ben niet zo’n een 3d man maar is het bij Infinity War een mooie toevoeging?
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R Zo. Dat had ik niet verwacht. We begonnen eraan met een "meh, ok dan maar"-gevoel, maar dit is echt een heel erg goeie film. Zit humor in, maar het is een drama met veel diepgang. De film verveelt echter geen minuut. Een van de betere films die we de laatste tijd hebben gezien. Aanrader. | |
Nee, echter weet ik niet beter. Misschien als je 2d en 3d vergelijkt dat je de meerwaarde van 3d beter kan waarderen.Joel22 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:14:
Er zijn maar een handjevol films waar het echt wat toevoegde. Met Avatar nog steeds als beste voorbeeld.
Videodrome (1983) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 87 min | MPAA: R Niet het meesterwerk wat gezegd wordt. Vriendin al out, dus ik ging nog even een zogenaamd "vage" film kijken. Op zich wel leuk, maar niets schokkends. Bovendien aardig ouderwets, hoewel ik een fan ben van "eighties movies". Zeker te doen op een late zaterdagavond in je eentje met een biertje of 20, maar verwacht niets spectaculairs. | |
Ik vond van wel. Ik ga meestal naar 2d als ik de keuze heb maar hier vond ik het wel van toegevoegde waarde. Het haalt het nietJoel22 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:14:
bij Avatar maar ik vond het wel goed. Het was heel subtiel gedaan wat mij betreft.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Wonder woman scoort goed omdat het over een vrouw gaat en door een vrouw is geregisseerd. Maar het was ook best een aardige film.MazeWing schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:12:
[...]
Zoals altijd is voor mij het belangrijkste of een film vermakelijk is. Dit kan op verschillende manieren en ook de "napret" van een film bepaald een eventuele score. Ik heb liever een zeer vermakelijke film die ik een maand later nauwelijks meer kan herinneren, dan een extreem zware film die ik met pijn, moeite en tegenzin heb zitten kijken maar wel een interessante vraag ter discussie stelt.
En alhoewel deze film absoluut niet de geschiedenisboeken in zal gaan vanwege zijn baanbrekende verhaal, oscar-winnende acteerprestaties of interessante insteek, is het wel een film die laat zien hoe je na 10 jaar een zorgvuldig opgebouwd universum met 18 films samen laat komen en alle verschillende personages, humor, krachten, etc. niet te kort doet.
In die zin is het Marvel Cinematic Universe een nog nooit vertoond en uniek concept dat 10 jaar geleden alles en iedereen voor onmogelijk had geacht. Ik hoop dat de gemiddelde azijnpissende criticus de film ook op die manier de waardering geeft die het eigenlijk verdient.
En dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is laat het mislukt DCU wel zien...
Alhoewel het onbegrijpelijk is dat Wonder Woman hoger scoort dan Infinity War...![]()
Ik ben het met je eens dat vermaak erg belangrijks is voor een film en hoe knap het is van Marvel om dit succesvol in elkaar te zetten. Maar vermaak is voor iedereen anders. Ik kan mij met deze film goed vermaken, maar ook met Phantom thread of the wrestler.
Persoonlijk, en dat is mijn score ook natuurlijk, vindt ik het moeilijk om een film die enkel hangt op cgi en erg korte maar vaak geslaagde dialogen een cijfer te geven dat in de buurt komt van het cinematografische wonder There will be blood. Of de karakters en zweet inducerende dialogen uit inglorious Basterds.
Uiteindelijk is Infinity war qua film niet zo heel veel. Qua prestaties is het ongeëvenaard. Daarom geef Infinity waar een 8,3. Maar da's persoonlijk natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 28-04-2018 23:34 ]
Annihilation (2018) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: R Op aanraden van een goede vriendin gisteren samen met m'n vriendin Annihilation gekeken. Maar wát een bagger zeg. Het begon al met de ambulancerit waarbij iemand op z'n rug lag terwijl ie bloed over aan het geven was. Zelfs met alleen wat basiskennis weet je dat dat een flinke no-go is. Verder de volgende dingen: - Vijf vrouwen worden, terwijl ze elkaar niet allemaal goed kennen, op een schijnbaar belangrijke missie gestuurd. Gaandeweg blijkt dat ze voor elkaar bepaalde dingen achterhouden. Lijkt me niet echt gezond voor het vertrouwen. - Het gebied is 'voornamelijk moerasgebied' maar daar zien we maar een beetje van. Wat we wél zien is een militaire basis en een soort van dorpje. - Na circa 4 dagen komen ze erachter dat hun communicatie en navigatie niet werken. Maar later in de film blijken ze wel een fysieke kaart te hebben. - Er is duidelijk wat mis in het gebied maar ze gaan naar binnen zonder NBC-pak of gasmaskers en ze raken lukraak dingen aan zonder handschoenen. - In de scene me de krokodil rennen ze blindelings naar binnen om vervolgens hun wapens te laten vallen. Lijkt me logischer als er minimaal 2 klaar staan met wapens in de aanslag. - In de scene met de mens-planten beseft één van de dames opeens dat 'the shimmering' van alles opbreekt (refractie) waardoor dingen muteren en veel van hun apparatuur niet meer werkt. Hoe dan? - De film wordt expres vaag gehouden tot in het absurde. Vaag zijn is prima, maar in deze film is het vaag zijn om het vaag zijn. Met als klap op de vuurpijl het einde vanaf het moment dat de hoofdrolspeelster de vuurtoren betreedt. - Haar man ligt in quarantaine maar zij kan er gewoon bij. Later in de film komt ze er nog een keer maar in een shot waarin je ze beide ziet is de rits van de doorgang nog open. Niet heel erg effectieve quarantaine op die manier - En dit is misschien nog wel het ergste: hoe hou je zoiets als the shimmer geheim voor de buitenwereld? Het is niet bepaald een klein gebied wat opgeslokt wordt. Verder nauwelijks character building en nog wat andere onlogische zaken die ik me zo niet meer voor de geest kan halen. En twijfelachtige special effects. | |
[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 28-04-2018 23:46 ]
Maar die scène met de Beer dan!
Qua plotholes was de film inderdaad niet goed, qua visuele style vond ik het best aardig. De laatste 20 minuten vond ik audiovisueel fantastisch en maakt de nogal saaie en onlogische eerste helft van de film met dan goed.
Qua plotholes was de film inderdaad niet goed, qua visuele style vond ik het best aardig. De laatste 20 minuten vond ik audiovisueel fantastisch en maakt de nogal saaie en onlogische eerste helft van de film met dan goed.
[ Voor 78% gewijzigd door MrVegeta op 28-04-2018 23:52 ]
Je bedoelt dat zo'n beest vrijwel geruisloos een gat kan maken in een chainlink hek om vervolgens heel sneaky iemand op te pakken terwijl er iemand naast staat zonder dat die persoon op de beer begint te schieten?MrVegeta schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:50:
Maar die scène met de Beer dan!
[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 29-04-2018 00:26 ]
Net uit de bios en ik moet zeggen infinity wars is echt prachtig. Zoals hier al.aangegeven is moet je er niet heen voor een diep verhaal, maar voor mij is deze film toch zeker een dikke 9.
Het is lang geleden dat ik zo onder de indruk was van biosgeweld zoals ik vandaag gezien heb.
Het is lang geleden dat ik zo onder de indruk was van biosgeweld zoals ik vandaag gezien heb.
Helaas snappen de meeste reviews sites dit niet. Hij wordt vooral gecritiseerd door het slechte verhaal. Ik ga in iedergeval vanavond. Tijden geleden dat ik zoveel zin had in een film.038Zwolle schreef op zondag 29 april 2018 @ 01:11:
Net uit de bios en ik moet zeggen infinity wars is echt prachtig. Zoals hier al.aangegeven is moet je er niet heen voor een diep verhaal, maar voor mij is deze film toch zeker een dikke 9.
@SomerenV Nu is Annihilation geen meesterwerk, maar ik heb het idee dat je ook niet heel erg aan het opletten bent geweest? Alsof je de film op de achtergrond hebt meegekregen omdat je ergens in het begin al interesse verloren was.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dan zou ik deze vage film uit begin jaren '90 ook eens proberen.HMC schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:30:
Videodrome (1983) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 87 min | MPAA: R Niet het meesterwerk wat gezegd wordt. Vriendin al out, dus ik ging nog even een zogenaamd "vage" film kijken. Op zich wel leuk, maar niets schokkends. Bovendien aardig ouderwets, hoewel ik een fan ben van "eighties movies". Zeker te doen op een late zaterdagavond in je eentje met een biertje of 20, maar verwacht niets spectaculairs.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Brainscan (1994) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: R A teenager is part of an interactive video game where he kills innocent victims. Later, the murders become real. | |
"When you grow up your heart dies"
Hij geeft toch vrij veel details? Hij werd gewoon niet echt in de film gezogen waardoor je meer op de plotholes gaat letten dan op de film zelf. Want de film zit vol plotholes en onlogische beslissingen.FirePuma142 schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:25:
@SomerenV Nu is Annihilation geen meesterwerk, maar ik heb het idee dat je ook niet heel erg aan het opletten bent geweest? Alsof je de film op de achtergrond hebt meegekregen omdat je ergens in het begin al interesse verloren was.
Ik vond het verhaal beter dan ik had verwacht en vooral Thanos kreeg meer diepgang en vond ik erg goed gedaan.grote_oever schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:24:
[...]
Helaas snappen de meeste reviews sites dit niet. Hij wordt vooral gecritiseerd door het slechte verhaal. Ik ga in iedergeval vanavond. Tijden geleden dat ik zoveel zin had in een film.
Het is bijna 12 uur geleden dat ik de bios uitliep na het zien van Avengers: Infinity War, en ik ben nog steeds onder de indruk
The devil is in the details.
Vrij veel details die hij noemt worden direct of indirect uitgelegd in de film. Het tijds-/geheugenverlies voor de navigatie bijvoorbeeld, ze doorkruisen een moeras met boot en krokoshark, de refractie en de biologische kruisbestuiving wordt geduid met bloemen, planten, darmen, krokoshark, mensen. Natuurlijk zitten er wat sprongen en plotholes in, maar het genoemde lijstje is voor 80% het gevolg van net niet lekker opletten.MrVegeta schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:33:
[...]
Hij geeft toch vrij veel details? Hij werd gewoon niet echt in de film gezogen waardoor je meer op de plotholes gaat letten dan op de film zelf. Want de film zit vol plotholes en onlogische beslissingen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Is het een gevolg van niet lekker opletten of het gevolg van een film die gewoon niet heel lekker in elkaar zit? Ik snap dat dingen gemuteerd zijn door refractie op biologisch gebied, maar die ene dame beseft opeens dat de glinstering voor de refractie zorgt op biologisch gebied, maar ook dat het de navigatie en communicatie om zeep helpt. Maar hoe dat dan werkt? Daar wordt met geen woord over gerept. Da's een beetje het niveau van neutrinos die gemuteerd zijn in de film 2012. Beetje met moeilijke woorden strooien om interessant over te komen.FirePuma142 schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:52:
[...]
Vrij veel details die hij noemt worden direct of indirect uitgelegd in de film. Het tijds-/geheugenverlies voor de navigatie bijvoorbeeld, ze doorkruisen een moeras met boot en krokoshark, de refractie en de biologische kruisbestuiving wordt geduid met bloemen, planten, darmen, krokoshark, mensen. Natuurlijk zitten er wat sprongen en plotholes in, maar het genoemde lijstje is voor 80% het gevolg van net niet lekker opletten.
Hetzelfde met het tijds-/geheugenverlies. Dat wordt in het begin even aangehaald maar verder in de film niet meer. Dus dat duidt wat mij betreft op lui schrijfwerk om de film wat spannender en vager te maken. Het idee van Annihalation is best goed maar de uitwerking is in mijn ogen echt heel jammer.
Stel, je bent een week op pad en je loopt 8 uur per dag, een week lang, dan leg je ongeveer 224 kilometer af. Dat is van Maastricht naar Zwolle. No way dat je zoiets geheim kunt houden voor de rest van de wereld. Ik had het eerder aangepakt zoals de film Arrival. Relatief klein gebied maar wereldwijd praat de pers erover en ook in die film weten ze niet wat ze precies kunnen verwachten en sturen ze researchers op pad. Maar wel met miltiaire backup. Ook die film is op veel punten vaag, maar veel punten worden uiteindelijk prima uitgelegd. Ook de sprongen in tijd zijn er prima in verwerkt. In Annihalation zitten sprongen die volledig losstaan van de rest. Zoals de affaire met die collega. Da's een scene die welke nooit meer terugkomt in de film.
We hebben gewoon op zitten letten en de focus lag volledig op de film. Tijdens toiletbezoeken ging de film ook gewoon netjes op pauze. Maar uiteindelijk geldt voor mij dat de film duidelijk mysterieus wil zijn en daar te ver in doorschiet. Lekker veel vaagheden erin stoppen zonder echt goede antwoorden te geven. En da's gewoon jammer gezien het best vette idee.
We werden niet in de film gezogen en dan zie je veel meer foutjes dan normaal. Dan ga je je ook sneller storen. Soms zetten we een film af, maar omdat die goede vriendin van me zo enthousiast was hebben we verder gekeken. Toegegeven, het einde is best mooi in beeld gebracht, maar wel onnodig vaag.MrVegeta schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:33:
[...]
Hij geeft toch vrij veel details? Hij werd gewoon niet echt in de film gezogen waardoor je meer op de plotholes gaat letten dan op de film zelf. Want de film zit vol plotholes en onlogische beslissingen.
[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 29-04-2018 12:44 ]
Eens hoor, heb het boek (de 3 boeken) gelezen en het verhaal van de tocht die de 5 vrouwen maken wordt in de film onvoldoende verteld en uitgelegd met als gevolg dat je aan het eind wel een explained youtube moet kijken om de fim te snappen. Ook de dubbele uitleg met kanker en het huwelijk is te diep verstopt om m zo maar even te snappen.SomerenV schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:34:
[...]
Is het een gevolg van niet lekker opletten of het gevolg van een film die gewoon niet heel lekker in elkaar zit? Ik snap dat dingen gemuteerd zijn door refractie op biologisch gebied, maar die ene dame beseft opeens dat de glinstering voor de refractie zorgt op biologisch gebied, maar ook dat het de navigatie en communicatie om zeep helpt. Maar hoe dat dan werkt? Daar wordt met geen woord over gerept. Da's een beetje het niveau van neutrinos die gemuteerd zijn in de film 2012. Beetje met moeilijke woorden strooien om interessant over te komen.
Hetzelfde met het tijds-/geheugenverlies. Dat wordt in het begin even aangehaald maar verder in de film niet meer. Dus dat duidt wat mij betreft op lui schrijfwerk om de film wat spannender en vager te maken. Het idee van Annihalation is best goed maar de uitwerking is in mijn ogen echt heel jammer.
Stel, je bent een week op pad en je loopt 8 uur per dag, een week lang, dan leg je ongeveer 224 kilometer af. Dat is van Maastricht naar Zwolle. No way dat je zoiets geheim kunt houden voor de rest van de wereld. Ik had het eerder aangepakt zoals de film Arrival. Relatief klein gebied maar wereldwijd praat de pers erover en ook in die film weten ze niet wat ze precies kunnen verwachten en sturen ze researchers op pad. Maar wel met miltiaire backup. Ook die film is op veel punten vaag, maar veel punten worden uiteindelijk prima uitgelegd. Ook de sprongen in tijd zijn er prima in verwerkt. In Annihalation zitten sprongen die volledig losstaan van de rest. Zoals de affaire met die collega. Da's een scene die welke nooit meer terugkomt in de film.
We hebben gewoon op zitten letten en de focus lag volledig op de film. Tijdens toiletbezoeken ging de film ook gewoon netjes op pauze. Maar uiteindelijk geldt voor mij dat de film duidelijk mysterieus wil zijn en daar te ver in doorschiet. Lekker veel vaagheden erin stoppen zonder echt goede antwoorden te geven. En da's gewoon jammer gezien het best vette idee.
[...]
We werden niet in de film gezogen en dan zie je veel meer foutjes dan normaal. Dan ga je je ook sneller storen. Soms zetten we een film af, maar omdat die goede vriendin van me zo enthousiast was hebben we verder gekeken. Toegegeven, het einde is best mooi in beeld gebracht, maar wel onnodig vaag.
Wel vind ik het ontzettend knap dat de film los van het boek zn eigen verhaal heeft, het verhaal van het [1e deel van het] boek krijg je onmogelijk in zo’n korte tijd. Dan zou je er eerder een 12 delige serie van moeten maken.
Ik vond het een hele toffe film. Ik vond portman een heel goede rol neerzetten en ik vond de film vooral vanaf het moment dat portman de vuurtoren in ging enorm boeiend.
Maar ik snap de kritieken zeker wel!
Avengers: Infinity War (2018) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 156 min | MPAA: N/A HO-LY FU-CK, wat een film. Ik zal niet te veel ingaan op de film, want dit moet je gewoon zelf beleven. Ik zal meer ingaan op de ervaring die het me geeft. Het is gewoon letterlijk een achtbaanrit die je neemt van het begin tot het einde. De film begint met een hoge snelheid en houd dit erin tot het einde van de bijna drie uur durende film. Zo uit mijn hoofd zijn er letterlijk 2 dialogen van ongeveer 1 minuut die je rust geven. De belangrijkste MCU superhero's laten in deze film zien waar ze goed voor zijn. Je wordt gewoon van "WOW" naar "WOW" moment gesleept. En geloof me, Marvel weet hoe ze bij de kijken een "WOW.. WTF" moment kunnen creëren. De film is gewoon een "all you can eat"-buffet. Is dit de beste film van tot nu toe voor Marvel? Lastig te zeggen, want dit is hetzelfde als je een kind vraagt "wat vind je lekkerder? Pizza, Pannenkoeken of Patat?". Deze film zal niet gauw ingehaald worden door de special effect. Je gaat met een geweldig gevoel uit de bioscoop en je probeert daarna te verteren wat je allemaal gezien hebt. Beter dan dit wordt het gewoon niet in de MCU. Dus ja, dit is de beste film die Marvel ooit uitgebracht heeft. En even in het kort Thanos. Marvel heeft er bij mij voor gezorgd dat dit de "schurk" is waar we jaren naar uitkijken. Elke seconden dat hij op het scherm is geeft een wow-effect. Ik vraag me ook af hoe ze ooit weer z'n badguy neer kunnen zetten. Hij heeft gewoon alles om epic te zijn. Owh, en voor de mensen die het afvragen. Er is, zoals je gewend bent van Marvel, 1 post-credits scene. Deze is zeker het, lange credits, wachten waard. Deze scene komt helemaal op het einde; na de laatste credits. Enige grote nadeel (let op grote spoiler): spoiler: Er gaan op het einde avengers dood die al een vervolg krijgen in de toekomst. Spider-men, guardian of the galaxy 3, black panther 2, Doctor Strange. Dat betekend dat de dood niet definitief is. Dit wetende maakt het einde van de film een beetje minder dramatisch. De, voor mij onbekende, dame naast me wist dit kennelijk niet. Ze zat met tranen in de bioscoop Wbt cijfer. Ik geef niet gauw hoge cijfers weg, maar deze verdient het gewoon. Avengers breekt in iedergeval veel records: https://www.hollywoodrepo...wn-records-broken-1106802 | |
[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 30-04-2018 09:08 ]
Avengers ook gezien, heb genoten in ieder geval 
Enige minpuntje zou kunnen zijn het moordende (
) tempo wat de film had.
Duidelijk een film voor de fans
Als je een paar "key" films niet gezien hebt van MCU zit je duidelijk met vraagtekens. Het is dat ik geen Pathe unlimited meer heb, anders was ik zeker weten nog een paar keer gegaan afgelopen weekend ^^
Kijk ook zeer uit naar de laatste 2 films van Phase 3 voor de definiefe klapper Avengers 4 volgend jaar
Enige minpuntje zou kunnen zijn het moordende (
Duidelijk een film voor de fans
Als je een paar "key" films niet gezien hebt van MCU zit je duidelijk met vraagtekens. Het is dat ik geen Pathe unlimited meer heb, anders was ik zeker weten nog een paar keer gegaan afgelopen weekend ^^
Kijk ook zeer uit naar de laatste 2 films van Phase 3 voor de definiefe klapper Avengers 4 volgend jaar

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ik vind het grote nadeel van Avengers vooral dat het zo unfinished voelt. Het is IMHO echt alsof je halverwege een film stopt, en dan weer een jaar moet wachten.
Verder is het inderdaad gewoon een zeer vermakelijke film.
Verder is het inderdaad gewoon een zeer vermakelijke film.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Bensimpel
Positieve meneer
Hier ook Avengers gezien, echt genoten ervan (zit nu wel een beetje met een leeg hart haha).
De film was wel mega hyped, maar maakt het toch waar. Rollercoaster van emoties en houd je gewoon vast. Geen enkel moment was saai. Echt genoten.
De film was wel mega hyped, maar maakt het toch waar. Rollercoaster van emoties en houd je gewoon vast. Geen enkel moment was saai. Echt genoten.
😆 - Denk ook eens om ;)
Heb Infinity War nog niet gezien, wil deze week ff langs de bios, maar de IMDB ratings liegen er niet om (linkje). Wat ik me dan af vraag, geven de fans nou gewoon erg hoge ratings of is deze film echt beter dan een The Dark Knight, Schindler's List, Inception, etc.?

Scores op imdb zakken altijd met de tijd. Logisch ook, want het zijn de fans die als eerste staan aan te schuiven om de film zo snel mogelijk te zien. Daarnaast blijft punten geven aan films ook een 'infinite war', want discussiëren of een superheldenfilm beter is dan een oorlogsdrama of een fantasyepos... Tsja. Die beleving en beoordeling vult iedereen voor zichzelf in.Louw Post schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:48:
Heb Infinity War nog niet gezien, wil deze week ff langs de bios, maar de IMDB ratings liegen er niet om (linkje). Wat ik me dan af vraag, geven de fans nou gewoon erg hoge ratings of is deze film echt beter dan een The Dark Knight, Schindler's List, Inception, etc.?
Trek niet te veel aan van scores of reviews. Ik vind het heel lastig, ondanks dat ik 9.9 heb gegeven, om een rating te geven. Want infinity war is een lastig pakket. Kijk je de film zonder enige voorkennis dan is dit een goede film met hele mooie momenten, maar een onduidelijk verhaal. De kracht in infinty war zit ook in de opbouw naar de climax. We hebben eigenlijk al vanaf het eerste moment hier al naar uitgekeken om Thanos is aktie te zien. En dat krijg je in deze film.Louw Post schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:48:
Ben je volledig Marvel fan en heb je alle films gezien dan is dit gewoon een nerd orgasme en geef je de film heel simpel een 11/10.
Is deze film beter dan Schandler's list of inception of welke film dan ook? Geen idee; ik kwam wel helemaal hyped uit de bioscoop. Maar ik keek er ook heel erg naar uit en het heeft me niet tegengevallen. En het ligt ook een beetje aan de manier waarop je er heen gaat. Als je naar Schindler's list gaat met een mood dat je een humor film gaat kijken dan zal deze film ook zeer slecht over komen. A:IW bied gewoon waarvoor jij naar de bioscoop gaat.
Het is inderdaad een goede film waarbij je vanaf het begin zou afvragen of ze het hoge hype-gehalte wel zouden halen. Dat hebben ze gewoon erg netjes gedaan met deze film, je moet inderdaad wel een fan zijn wil je deze film een 8+ geven.grote_oever schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:14:
[...]
Trek niet te veel aan van scores of reviews. Ik vind het heel lastig, ondanks dat ik 9.9 heb gegeven, om een rating te geven. Want infinity war is een lastig pakket. Kijk je de film zonder enige voorkennis dan is dit een goede film met hele mooie momenten, maar een onduidelijk verhaal. De kracht in infinty war zit ook in de opbouw naar de climax. We hebben eigenlijk al vanaf het eerste moment hier al naar uitgekeken om Thanos is aktie te zien. En dat krijg je in deze film.
Ben je volledig Marvel fan en heb je alle films gezien dan is dit gewoon een nerd orgasme en geef je de film heel simpel een 11/10.
Is deze film beter dan Schandler's list of inception of welke film dan ook? Geen idee; ik kwam wel helemaal hyped uit de bioscoop. Maar ik keek er ook heel erg naar uit en het heeft me niet tegengevallen. En het ligt ook een beetje aan de manier waarop je er heen gaat. Als je naar Schindler's list gaat met een mood dat je een humor film gaat kijken dan zal deze film ook zeer slecht over komen. A:IW bied gewoon waarvoor jij naar de bioscoop gaat.
Verwijderd
Ghostbusters (2016) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Comedy, Fantasy | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Een best aardige remake van Ghostbuster, leuk vermaak voor tussendoor. Mara ik ben blij dat ik destijds niet naar de bios gegaan ben. Chris Hemsworth steelt de show! | |
Als iemand die niet zoveel heeft met het marvel universe. (wel de meeste gezien ondertussen, maar vondhet merendeel maar meh) Werf ik meegesleept naar AIW. Met dat uitgangspunt is het nog steeds een goede film !. IMHO niet de 9.5 nogwat waard die ervoor op IMDB staat. Ik heb me er uitstekend mee vermaakt, maar een uur nadat ik de bios uitliep was 2/3e van het verhaal ook al weer kwijt.
The Hitman's Bodyguard (2017) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R Popcorn tot en met, cliche's en onlogische beslissingen tot in de wahoe, maar daardoor zeer vermakelijk. Samuel Jackson en deadpool hebben gewoon een heerlijke chemistry en de film dendert snel genoeg door om je niet druk te laten maken over de exacte details van het verhaal | |
[ Voor 70% gewijzigd door heuveltje op 30-04-2018 14:29 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
bij mij in de bios was het zelfs zo dat iemand huilend te horen was. boven het geluid uit van de film zelf....dussssBensimpel schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:27:
Hier ook Avengers gezien, echt genoten ervan (zit nu wel een beetje met een leeg hart haha).
anyhow. ik vond thanos echt goed neergezet. Een villian met daadwerkelijk goede motieven en verre van emotieloos. Ik vind zijn idee van de halve populatie uitroeien nog helemaal niet zo slecht als het voor de greater good is en de planeet met populatie er beter van wordt. moreel gezien snap ik wel dat mensen daar anders over denken
De dame naast me zat ook eerst haar vriend te meppen om vervolgens ook in tranen uit te barsten. Grappig wezens die vrouwen.nemesis2212 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:02:
[...]
bij mij in de bios was het zelfs zo dat iemand huilend te horen was. boven het geluid uit van de film zelf....dussss
anyhow. ik vond thanos echt goed neergezet. Een villian met daadwerkelijk goede motieven en verre van emotieloos. Ik vind zijn idee van de halve populatie uitroeien nog helemaal niet zo slecht als het voor de greater good is en de planeet met populatie er beter van wordt. moreel gezien snap ik wel dat mensen daar anders over denken
Avengers gezien, machtig goeie film. Ontzettend mooi hoe al de films samenkomen tot deze climax. 9/10
spoiler:
Enige minpunt die ik kon vinden in de film is, dat er op sommige punten een gebrek aan emotie werd getoond.
In het begin van de film wanneer Tony bij dr Stranghe was, werd er meegedeeld door Banner dat Thor is overleden. Er was naar mijn mening een gebrek aan emotie van zowel Stark als dr stranghe. Beiden kenden et karakter toch op een behoorlijk niveau, waar ik dus verwachtte emotie te zien bij het weten van Thor zijn dood
Ook wanneer Thor uiteindelijk terug komt, was er ook niet de nodige Yeah buddy feeling. Ook hier werd het als 'normaal' gezien door de andere karakters
In het begin van de film wanneer Tony bij dr Stranghe was, werd er meegedeeld door Banner dat Thor is overleden. Er was naar mijn mening een gebrek aan emotie van zowel Stark als dr stranghe. Beiden kenden et karakter toch op een behoorlijk niveau, waar ik dus verwachtte emotie te zien bij het weten van Thor zijn dood
Ook wanneer Thor uiteindelijk terug komt, was er ook niet de nodige Yeah buddy feeling. Ook hier werd het als 'normaal' gezien door de andere karakters
Batman Ninja (2018) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Animation, Action | Runtime: 85 min | MPAA: PG-13 De bij vlagen kunstige animatie (oa de Joker zag er gelikt uit) kon niet verbloemen dat het verhaal van het soort is wat je wel vaker bij "moderne" Japanse anime ziet: Compleet debiel en onlogisch met oppervlakkige karakters (Batman & co zijn allemaal nogal mehh) aan elkaar geknoopt met elkaar telkens overtroevende WTF ontwikkelingen waarvan sommige op zich wel grappig waren maar de overdaad komt het verhaal niet ten goede. Conclusie: Ook als je net zoals ik (stiekem) van superhelden tekenfilms houd kan ik deze niet echt aanraden, maar misschien dat mensen die anime kijken hem wel te pruimen vinden. | |
[ Voor 15% gewijzigd door -36- op 01-05-2018 01:46 ]
Ho-Ly Shit.!nemesis2212 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:02:
[...]
bij mij in de bios was het zelfs zo dat iemand huilend te horen was. boven het geluid uit van de film zelf....dussss
Krijsende mensen in de zaal en een kijker die zich ermee in kan leven dat veel mensen dood moeten om de planeet (die helemaal niet in gevaar is) te redden. Het enige wat in gevaar is, is de mensheid, en dat toon je zelf weer eens goed aan. My goodness.

Mooie review, mate.
You Were Never Really Here (2017) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R Getraumatiseerde veteraan die erg te kampen heeft met zijn psychische gesteldheid. Ik kwam de gehele film er niet in. Acteerprestaties voldoende, maar de nogal schelle en scherpe achtergrondgeluiden waren erg afleidend. Ik houd van thrillers, maar niet op deze manier. Continu flashbacks, maar dan ook echt continu. Het einde was wel aardig gedaan en bevat nog een klein WTF momentje. | |
Rampage (2018) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Deze in de bioscoop bekeken. Dwayne Johnson kan ik steeds meer waarderen als acteur en deze film (die veel weg heeft van de originele Super Nintendo game) zit leuk in elkaar, alhoewel je van begin af aan wel weet wat er gaat gebeuren. De aap is grappig en ziet er prima uit op het scherm. Leuk film voor het vermaak, maar zeker geen topfilm. | |
Rubberen schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:34:
Avengers gezien, machtig goeie film. Ontzettend mooi hoe al de films samenkomen tot deze climax. 9/10
spoiler:Enige minpunt die ik kon vinden in de film is, dat er op sommige punten een gebrek aan emotie werd getoond.
spoiler:
Bruce Banner was anders behoorlijk happy toen Thor verscheen. Ook riep hij nog luidkeels tegen de vijand dat ze nu de klos zouden zijn.
Geen idee wat je nu precies probeert te zeggen ?HMC schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:00:
[...]
Ho-Ly Shit.!
Krijsende mensen in de zaal en een kijker die zich ermee in kan leven dat veel mensen dood moeten om de planeet (die helemaal niet in gevaar is) te redden. Het enige wat in gevaar is, is de mensheid, en dat toon je zelf weer eens goed aan. My goodness.![]()
Maar ik zat eigenlijk met hetzelfde. Best wel een intresante discussen, Opzich heeft thanos best wel een goed punt, de rest van de (dieren)wereld zou er zeker mee gebaat zijn als er 50% minder mensen waren. En eigenlijk de mensheid zelf waarschijnlijk ook wel. Moreel is het natuurlijk een ander verhaal
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Als we onze huidige leefstijl willen voortzetten (dus die van de Nederlander), voor élke bewoner op aarde, dan zullen we terug moeten naar ongeveer 3 miljard mensen. De enige reden dat het nu 'redelijk' loopt is omdat men in grote delen van de wereld in zware armoede en met flinke honger leeft. Daardoor kunnen wij blijven leven zoals we het nu doen. Als iedereen zou leven zoals ons dan zouden er qua resources 2,5 aardes nodig zijn.heuveltje schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:27:
[...]
Geen idee wat je nu precies probeert te zeggen ?
Maar ik zat eigenlijk met hetzelfde. Best wel een intresante discussen, Opzich heeft thanos best wel een goed punt, de rest van de (dieren)wereld zou er zeker mee gebaat zijn als er 50% minder mensen waren. En eigenlijk de mensheid zelf waarschijnlijk ook wel. Moreel is het natuurlijk een ander verhaal
Dus uiteindelijk is iedereen gebaat bij minder mensen op deze aardkloot, zowel mensen als dieren, maar ook de natuur. Maar stellen dat je voorstander bent van het reduceren van de wereldpopulatie is nou niet bepaald een populair standpunt.
Blijkt maar weer dat smaken verschillen. Ik heb deze in de bioscoop gezien en ik vond hem heel goed.CryptoNL schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 01:00:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]You Were Never Really Here (2017)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: RGetraumatiseerde veteraan die erg te kampen heeft met zijn psychische gesteldheid. Ik kwam de gehele film er niet in. Acteerprestaties voldoende, maar de nogal schelle en scherpe achtergrondgeluiden waren erg afleidend. Ik houd van thrillers, maar niet op deze manier. Continu flashbacks, maar dan ook echt continu. Het einde was wel aardig gedaan en bevat nog een klein WTF momentje.[/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][small][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Joaquin Phoenix acteert super, heerlijke muziek en geschoten in een eigen stijl.
Ik vond deze bijvoorbeeld beter dan 3 Billboards. Ook een goede film, maar zo standaard..
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.