Up in the Air (2009) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 109 min | MPAA: R Deze film was het voorbije weekend op de tv en de kritieken waren goed... Dus maar gekeken. George Clooney speelt Ryan, een man die wordt ingehuurd door bedrijven om werknemers te ontslaan (echt waar!). Daarvoor reist Ryan continu naar alle uithoeken van de VS en leeft hij als het ware in vliegtuigen en hotels. Zijn levensdoel is zoveel mogelijk airmiles verzamelen, zo weinig mogelijk aanwezig zijn in zijn appartement en vooral geen verbintenissen hebben. Op een dag ontmoet hij een vrouw die net zoals hijzelf is; beiden zijn onmiddellijk lichamelijk tot elkaar aangetrokken maar willen niks meer (en neen, het wordt geen romantische film). Tegelijk wordt Ryan's manier van leven bedreigd wanneer een jonge collega de reiskosten drastisch wil inperken. Ondanks dat Clooney Iemand speelt die anderen ontslaat, had ik er toch een bepaalde sympathie voor. Het is vooral Clooney die de film draagt, ook al omdat hij de voice-over doet. Dat de job van zijn personage (enigszins) wordt bedreigt vond ik lekker ironisch. Ondanks dat de film voor mij geen verrassingen had, waren er wel een paar leuke momenten. Maar na afloop dacht ik vooral; 'is dit alles??'. Ik begrijp dan ook de hoge score op rottentomatoes en imdb niet. Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen slechte film. Het is leuk verteld en in beeld gebracht en de film bleef mijn aandacht vast houden. Maar ik miste precies iets al kan ik niet zeggen wat. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
The Fate of the Furious (2017) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13 Wat een vehikel... Uiteraard kijk je zo'n films niet voor het verhaal of het realisme maar hier slagen ze er in om de ongeloofwaardigheid tot op een belachelijk niveau te brengen. En ja ook in de vorige films zaten er al heel wat facepalm momenten, denk maar aan de tank-scene of de runway-scene. Maar hier rijgen ze de facepalm momenten zo snel aan elkaar dat ik na een half uur al aan het overwegen was om de film uit te zetten. Toch maar uit gekeken. Het eerste waar ik aan denk maar ik ben nog veel meer vergeten: - Sinds wanneer gaat F&F over hackers? - Sinds wanneer is F&F een komedie? - Sinds wanneer hebben de personages in de F&F franchise superkrachten? - Sinds wanneer zijn bijna alle auto's zelfrijdende auto's? - Sinds wanneer kan je een duikboot volledig van op afstand besturen? - Sinds wanneer is een duikboot sneller dan een auto? - ... Om nog maar te zwijgen over de slechte cgi, gezworen vijanden die plots beste vriendjes zijn, de oninteressante schurk, de plotholes en het onsamenhangend verhaal, ... Dat laatste heeft misschien te maken met de lastige productie. Schijnbaar kunnen Vin Diesel en Dwayne Johnson niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk niet door één deur. Daarom exit Johnson na deze F8 en krijgen hij en Jason Statham hun eigen spinoff. Of het er nog beter zal op worden? Ik betwijfel het. Binnenkort superpakken, aliens of racen op de maan, ...? Dat laatste zou ik niet eens erg vinden omdat ze dan tenminste terug keren naar hun roots. | |
Star Trek: The Motion Picture (1979) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 132 min | MPAA: G Het was zo lang geleden dat ik deze allereerste Star Trek had gezien, dat ik bij het kijken zelfs begon te twijfelen of ik hem wel ooit had gezien. Vroeger was alles beter. Neen dus. Wat is deze film tergend traag met eindeloos lange scenes waar minutenlang niks wordt gezegd. Ongetwijfeld probeert men 2001 na te doen maar dit hadden ze beter achterwege gelaten. Tegenwoordig zou zo'n trage film niet meer kunnen. Anderzijds zijn de andere scenes eens een verademing tegenover het flitsende geweld van tegenwoordig. Now I'm feeling old Enkel een must see als je er mee bent opgegroeid of als die-hard Star Trek fan of fan van oude SF. | |
[ Voor 49% gewijzigd door D-Three op 14-03-2018 09:59 ]