Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 281 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wonder Woman (2017)Wonder Woman (2017)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Onderhoudende actiefilm waarin Gal Gadot een Amazoneprinses is die het opneemt tegen het grootste kwaad in de wereld. Naast mooi, vind ik Gal Gadot ook een prima Wonder Woman. Je hoeft geen opgepompte Arnold Schwarzenegger uit de jaren '90 te zijn, om sterk over te komen. Wat mij betreft is dit de film die het DC-universe naar een hoger niveau tilt. MoS en BvS waren niet meer dan redelijk en hier en daar zelfs zwak. Suicide Squad was leuk, maar niet hoogstaand. Wonder Woman is eindelijk een superheldenfilm die van begin tot eind leuk is om naar te kijken. Het zou zomaar een film uit het MCU kunnen zijn, maar dan zonder de vele humor. In deze film mist hij op zich ook niet. Wonder Woman is een serieuzere superheldin en een lust voor het oog. Ik heb de film op UHD-disc gezien en dat ziet er meer dan prima uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 13:16
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:55:
spoiler:
K98 of Mauser kogels door een stalen scheepswand?, met een Spitfire blijven door manoeuvreren zonder motor? Stuka bommen die waterzuilen maken vergelijkbaar met een baksteen? Waar zijn de Duitsers, de Fransen, de Belgen, de Engelsen, vliegtuigen, boten en voertuigen in enigszins realistische aantallen?
Sommigen zullen denken "ja maar dat zijn maar details". Misschien, het is tenslotte geen documentaire, maar dan moet het goed gemaakt worden met diepgang. Ook die ontbreekt helemaal. "Fenomenaal" "Best warfilm ever made"? Werkelijk....{nerveus lachje}
Veel zaken die je hier beschrijft zijn in feite historisch toch te verklaren en terug te vinden in verschillende bronnen:

spoiler:
De slag van dunkirk is pas vanaf 26 mei, toen had België zich al meer dan 2 weken overgegeven, dus er waren geen Belgische soldaten aanwezig bij Dunkirk. Tijdens de slag van Duinkerke namen vooral de Fransen de verdediging van Duinkerke ter land voor zich, dus waren ze minder te vinden op de stranden (dit wordt ook getoond en uitgelegd in de film). Qua voertuigen hadden de meeste Engelsen al hun materiaal al vernietigd voor de slag van Duinkerke tijdens de terugtrekking ernaar. De Engelsen hebben bewust weinig schepen en vliegtuigen ingezet voor de evacuatie, uit schrik voor een eropvolgende invasie van de Duitsers op het Engels vasteland. De verdediging daartegen zou toch vooral op zee en in de lucht uitgevochten worden en werd door de legertop belangrijker geacht dan de evacuatie van een landleger, waar ze vermoedelijk minder aan zouden hebben. De Spitfires hadden een erg lang glijbereik (15 mijl of meer) en dit werd soms actief gebruikt voor brandstof besparing of in geval van nood. Over de splashes, dit kan puur een film aanpassing zijn (geen enkele film is 100% accuraat), maar het zou ook kunnen dat de stuka's torpedos afwierpen die niet ter plaatse ontploften.
Bron met google book links: http://www.slate.com/blog...s_fiction_in_dunkirk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartenBE schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:26:
[...]

Veel zaken die je hier beschrijft zijn in feite historisch toch te verklaren en terug te vinden in verschillende bronnen:

spoiler:
De slag van dunkirk is pas vanaf 26 mei, toen had België zich al meer dan 2 weken overgegeven, dus er waren geen Belgische soldaten aanwezig bij Dunkirk. Tijdens de slag van Duinkerke namen vooral de Fransen de verdediging van Duinkerke ter land voor zich, dus waren ze minder te vinden op de stranden (dit wordt ook getoond en uitgelegd in de film). Qua voertuigen hadden de meeste Engelsen al hun materiaal al vernietigd voor de slag van Duinkerke tijdens de terugtrekking ernaar. De Engelsen hebben bewust weinig schepen en vliegtuigen ingezet voor de evacuatie, uit schrik voor een eropvolgende invasie van de Duitsers op het Engels vasteland. De verdediging daartegen zou toch vooral op zee en in de lucht uitgevochten worden en werd door de legertop belangrijker geacht dan de evacuatie van een landleger, waar ze vermoedelijk minder aan zouden hebben. De Spitfires hadden een erg lang glijbereik (15 mijl of meer) en dit werd soms actief gebruikt voor brandstof besparing of in geval van nood. Over de splashes, dit kan puur een film aanpassing zijn (geen enkele film is 100% accuraat), maar het zou ook kunnen dat de stuka's torpedos afwierpen die niet ter plaatse ontploften.
Bron met google book links: http://www.slate.com/blog...s_fiction_in_dunkirk.html
Dank je voor je uiteenzetting. Geen? Er zijn 22.000 Belgische soldaten vanaf Duinkerken naar Engeland geëvacueerd, en 123.000 Fransen. Eentje of een paar in beeld was al genoeg geweest (er waren wel een paar Fransen, die niet mee op de boot mochten).

Stuka's duiken / doken niet als ze torpedos afwierpen maar vliegen dan laag aan, het stuk wat ik aanhaalde waren duikvluchten op het aangemeerde hospitaalschip, vanaf grote hoogte (er is overigens geen enkel hospitaalschip tot zinken gebracht bij Duinkerken in 1940).

De Spitfire heeft inderdaad een lang glijbereik, maar als je er dan mee gaat manoeuvreren achter een Duitser aan is het heel snel afgelopen omdat je dan je energie (en daarmee lift) kwijt bent geraakt.

Maar goed, maakt ook niet uit. Ik gun ieder zijn kijk en plezier met deze film. Voor mij persoonlijk was het een grote afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:48:
[...]
Voor mij persoonlijk was het een grote afknapper.
Ik snap wat je bedoelt. Als je ergens meer dan gemiddeld vanaf weet, dan zit je jezelf dwars als je een film kijkt over het onderwerp. Het is blijkbaar onmogelijk om een correcte film te maken.

Ikzelf had het bij Deepwater Horizon. Ik heb gewerkt in die sector. Moest echt mijn verstand uitzetten bij het kijken van die film :+

Jammer dat het de film voor jou heeft verpest :/

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28

The_Scarabial

MTB for life!

Pulp Fiction _/-\o_

Wat een topfilm. Deze classic van Tarantino stond al heel erg lang op mn watchlist en eindelijk eens de tijd gevonden om te kijken. Deze ga ik zeker nog eens herbekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nog maar eens Fury aangeslingerd. Had gehoopt dat ik bij de 1e keer kijken paar jaar terug (uit 2014 alweer.....) wat gemist had er nog wat goeds in zou zitten. Maar het blijft een draak van een film. Pfffff wat een ellende.

Dan heb je een keer een echte tiger tank tot je beschikking uit het bovington museum, maak je er deze bak stront van...... zucht. over die eind battle wil ik het niet eens hebben.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:50
Dunkirk (2017)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
Nolan heeft een grote schare fans. Dat blijkt uit de vele hoge waarderingen voor deze film hier en op IMDB, die hem en de film vooral loven over hoe diepgaand en 'anders' de aanpak was. Ik kende Nolan nog niet. Ik heb niks met hem. Ik heb wel wat met oorlogsfilms, heel veel zelfs. De gebeurtenissen in Duinkerken in 1940 verdienen en goede film, de schaal van wat daar gaande was, en de moed die getoond is tijdens het terugtrekken naar het strand en daaropvolgende evacuatie bieden meer dan voldoende script-stof.

Deze film is daar naar mijn mening totaal aan voorbij gegaan en het is niet gelukt de essentie van de gebeurtenissen of het leed en de emoties bij de betrokkenen om te zetten in een pakkende film. Het is een mislukt experiment dat ik zou willen vergelijken met een kind te leren welke soorten fruit er zijn met een verzameling kubistische abstracte schilderijen. Het enige halfweg goed uit de verf gekomen stuk is de opmerkelijk goede attentie voor detail die is gestoken in de correct uitgedoste drie Spitfires in de film. De schipper in het bootje de enige die hart en ziel in zijn rol legt en daarmee geloofwaardig overkomt.

Geen context, geen karakter-building, onzinnige dialogen en settings, hak-op-tak scene cutting, absurde gebeurtenissen.
spoiler:
K98 of Mauser kogels door een stalen scheepswand?, met een Spitfire blijven door manoeuvreren zonder motor? Stuka bommen die waterzuilen maken vergelijkbaar met een baksteen? Waar zijn de Duitsers, de Fransen, de Belgen, de Engelsen, vliegtuigen, boten en voertuigen in enigszins realistische aantallen?
Sommigen zullen denken "ja maar dat zijn maar details". Misschien, het is tenslotte geen documentaire, maar dan moet het goed gemaakt worden met diepgang. Ook die ontbreekt helemaal. "Fenomenaal" "Best warfilm ever made"? Werkelijk....{nerveus lachje}

Nee. Deze film is een kwelling voor de connaisseur van dit genre....jammer. Een twee voor de Spits.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]2 / 10
Ik heb deze net uitgekeken, en na het lezen van vele reviews vind ik mij het meest terug in bovenstaande.

Eerste 10 minuten wordt er niets gezegd wat mij best stoorde.. Die gast ziet een andere gast iemand begraven, en tijdens deze actie wordt niets gezegd. Even later besluiten ze zonder iets te zeggen tegen elkander om hun als medic voor te doen. Wat moet ik hierover denken? Telepathie?

Verder zat er weinig diepgang in de verschillende karakters. Wanneer de eerste piloot neerstort had ik toch graag een f*** ofzo gehoord, om toch aan te tonen dat ze baalden dat een kameraad was gecrashed.

Impact van de bommen, leek mij ook op sommige momenten waanzinnig klein. Wel vreemd want de scene van de bommen op het strand was dan bijvoorbeeld wel zéér indrukwekkend weergegeven.

Ergste minpunt in de film vond ik, dat een piloot zonder motor nog even een enemy fighter uit de lucht haalt, 'net' voor hij natuurlijk ging losgaan. Echt jammer dat deze scene in de film zat..

Er zijn nog wel een aantal minpunten maar daar stoorde ik mij opzich minder aan.

+ Camerawerk op de vliegtuigen. Zeker en vast mooiste wat ooit te zien was in een film. Vooral de scene dat hij zonder motor vliegt, en ze een close up doen dat hij langs het strand scheert. Absurd mooi in beeld gebracht.

Ik geef de film zelf 6/10 -> vooral door de mooie beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank je voor je uiteenzetting. Geen? Er zijn 22.000 Belgische soldaten vanaf Duinkerken naar Engeland geëvacueerd, en 123.000 Fransen. Eentje of een paar in beeld was al genoeg geweest (er waren wel een paar Fransen, die niet mee op de boot mochten).
Dat werd toch geadresseerd aan het einde van de film?
er is overigens geen enkel hospitaalschip tot zinken gebracht bij Duinkerken in 1940
De Paris. En de Maid of Kent een paar dagen voor de Duinkerken-evacuatie begon. Al zijn beide duidelijk niet gegaan zoals in de film. Maar ja, het is geen documentaire... Saillant detail: het schip in de film voer daadwerkelijk in WW2 en zonk in '44 (ongeluk).
De Spitfire heeft inderdaad een lang glijbereik, maar als je er dan mee gaat manoeuvreren achter een Duitser aan is het heel snel afgelopen omdat je dan je energie (en daarmee lift) kwijt bent geraakt.
Eens. Al kan je je afvragen welke film -of zelfs documentaire- dan wel ooit serieus realistisch is geweest als je veel kennis van zaken hebt. Een beetje suspension of disbelief is bij iedere film nodig. Of het nu een actiefilm, Hackers (1995) of een romcom is.

Anyway, on topic: ik heb me erg vermaakt met de film. Juist door in te zoomen vond ik het een indrukwekkende film. Dat er minder cq. geen CGI-mensen, -vliegtuigen en -schepen in beeld waren maar juist 'fysieke' toestellen/schepen zijn gebruikt (deels uit die periode en deels zelfs ook toen aanwezig bij de evacuatie), stoorde me bepaald niet.

Ik kom tot een 8/10.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Collateral Beauty (2016)Collateral Beauty (2016)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13
Prima drama / feel good movie welke prima in elkaar zit maar her en der wel een beetje zweverig wordt richting het einde. Het acteerwerk van Smith is dik in orde en ook de andere acteurs weten prima werk neer te zetten op "time" na welke niet overtuigd. Een 7.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 13:16
[...]

Stuka's duiken / doken niet als ze torpedos afwierpen maar vliegen dan laag aan, het stuk wat ik aanhaalde waren duikvluchten op het aangemeerde hospitaalschip, vanaf grote hoogte (er is overigens geen enkel hospitaalschip tot zinken gebracht bij Duinkerken in 1940).

Maar goed, maakt ook niet uit. Ik gun ieder zijn kijk en plezier met deze film. Voor mij persoonlijk was het een grote afknapper.
Inderdaad, ik had het niet gechecked: het Belgisch leger heeft zich pas de 28e overgegeven (10 mei was de start van de oorlog voor ons). Inderdaad zonder naft
spoiler:
nog een vlieger neerhalen
, is inderdaad niet realistisch. Voor deze details ... een film is een film en voor meer historische nauwkeurigheid zoek je volgens mij beter wat documentaires op, denk ik. Nou ja ieder zijn mening :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57

uFx

Ook die ontbreekt helemaal. "Fenomenaal" "Best warfilm ever made"? Werkelijk....{nerveus lachje}
Ik vind Dunkirk geen echte oorlogsfilm. Dat ze juist hele andere aspecten in beeld brengen maakt het voor mij juist een goede film.

Overigens een 2? Dat je de film niet aansprak kan ik me helemaal voorstellen maar een 2 is echt heel erg laag. Ik kan me zo geen film voorstellen die ik een 2 zou geven.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Dunkirk (2017)Dunkirk (2017)
Wat een tegenvaller zeg! Ik had hier zoveel meer van verwacht, maar dit...dit kostte me echt moeite om 'm af te kijken. Dunkirk houdt in dat er 200.000+ man op de stranden staan te popelen om weg te kunnen. Wat zie je in de film?
spoiler:
Een paar rijen van 20-30 man dus...met moeite kan je 100 man tellen. Het strand is voor de rest uitgestorven.
Moderne kranen van een haven op de achtergrond...klopt niet.
Een oorlogsschip dat 4 jaar te nieuw is voor de tijd van het jaar, klopt niet
Een trein die te nieuw is voor 1939...ook dat klopt niet.

Onsamenhangend verhaal, met maar een paar bootjes die de soldaten komen redden, scenes waar geen woord wordt gezegd (wat niet erg is als de spanning te snijden zou zijn, maar zelfs dat gebeurd niet)
Een piloot die blijkbaar al glijdend zonder motorvermogen, heen en weer kan glijden door de lucht
spoiler:
en last-minute nog even een Stuka uit de lucht schiet...tuurlijk (Not!)...maar dan niet eens even landt bij de geallieerden...nee, dat doet hij bij de Duitsers

Man man man..ik ben normaal echt niet zo negatief, maar dit is een mega deceptie geweest. Hoe is het mogelijk dat dit een 8.3 op de IMDB krijgt 8)7 |:(
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

@uFx Hier toch nog iemand die 'm een 2 geeft. Ik ben echt wel fan van oorlogsfilms, maar dit was bijna een bevalling om er doorheen te komen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
heuveltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:08:
Trouwens ook de eerste 2 afleveringen van Punisher gekekekn op netflix, dat smaakt naar meer :)
Ik ben er in 4 avondjes doorheen... kan normaal amper motivatie vinden om een serie te kijken, deze week even 12 uur er doorheen gejaagd samen met the Punisher ☺. Op naar seizoen 2 (2018).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
De zware kritiek op Dunkirk kwa film en verhaal in het algemeen die hier de laatste dagen gepost is deel ik niet, maar wel verbaas ik me (ook) over de enorme anachronistiche slordigheden in de film. Ze gaan zover dat ik me zelfs tijdens het kijken naar de film in de bioscoop enkele maanden terug afvroeg of naast het bijna minimalistische aan verhaal en dialoog ook de totale setting minimalistisch is gemaakt - alsof Nolan en co niet eens de bedoeling hadden om 1939 Duinkerken zo natuurgetrouw mogelijk weer te geven maar de evacuatie min of meer abstract te presenteren. Wel dicht bij de oorlogstechnieken en -middelen van die tijd te blijven maar de voor de rest gewoon een flink strand bij een kustplaats die ze dan in de film Dunkirk noemen maar verder niets van doen heeft met de echte stad Duinkerken in 1939.

Dat een of andere auto pas een enkele jaren later in de oorlog bestond of bepaalde kleuren op een vliegtuig net nog gebruikt werden of bepaalde kanonnen toen op een andere type schip zaten, ach, dat vind ik nauwelijks relevant en verwaarloosbaar iets afdoen aan realisme.

Maar het constant(!) in de achtergrond in beeld zijn van een moderne kustplaats, havenonderdelen, fabrieken, torens, gebouwen, strandopbouw van decenia later dat vond ik al bij de eerste keer kijken echt verbazingwekkend. Een enkel foutje okay, maar gewoon overduidelijk in de achtergrond bijvoorbeeld tijdens min of meer statische beeld tussen een cira een minuut durende 1 op 1 dialoog tussen Britse officieren? Terwijl bij wijze van spreken een stagair bij een van de visuele-effectenburo's dat met zijn computer in een middagje had kunnen wegpoetsen? Ik kan mij niet voorstellen dat Nolan en zijn mensen dit soort zaken zelf niet hebben gezien. Ik krijg de indruk dat ze het gewoon niet interesseerden? Bijzonder eigenaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vele hemels boven de zevende gezien van het weekend.

Duurde even met op gang komen, of eigenlijk snappen waar het heen gaat.
Maar erg indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:29
Tallguy schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:23:

Een piloot die blijkbaar al glijdend zonder motorvermogen, heen en weer kan glijden door de lucht
Dit lees ik nu voor de 2e keer hier, maar leg mij even uit waarom dit niet kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Hogader schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:48:
[...]

Dit lees ik nu voor de 2e keer hier, maar leg mij even uit waarom dit niet kan?
Je kan uiteraard wel glijden/zweven zonder motorvermogen, maar zoals het in de film is gedaan gaat de piloot op z'n gemakje glijden op praktisch dezelfde hoogte. En dat kan niet. Natuurlijk kan bijna elk vliegtuig zonder vermogen glijden, maar dan lever je hoogte in, zo simpel is het.
Wil je hoogte, dan lever je snelheid in. Wil je snelheid, dan lever je hoogte in.

In de film lijkt dat niet te gebeuren en krijgt de piloot het ook nog voor elkaar (nadat je 'm minuten lang niet hebt gezien) hoger en sneller uit te komen na een (best scherpe) bocht om een Stuka kapot te schieten.....wanneer hij weer minutenlang blijft zweven.

Spitfires hadden een goed zweefvermogen, maar niet zoals het in de film getoond wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 22:16
Van het weekend gezien. Ik vond hem tof. Dat het niet historisch accuraat is zal me aan m'n reet roesten. De hele stijl van het vertellen sloeg op mij wel aan. En ja, het is jammer dat ze niet 400.000 extra's hebben ingehuurd om in Duinkerken op het strand neer te zetten, alleen maar om het historisch accuraat te krijgen, en ja, het is vreemd dat een spitfire die maneuvres nog kan blijven maken zonder al te veel hoogte te verliezen.

Ondanks dat vond ik het een bijzonder fijne film. Verteld op een iets andere manier, vanuit verschillende oogpunten. De leiding in Duinkerken die hoopt op een wonder. De soldaten in Duinkerken die van alles bedenken om maar op een boot te komen, zo wanhopig zijn ze. De schippers in Engeland die graag hun mannen en vrouwen op gaan halen om ze weg te halen van die plek.
spoiler:
De Franse soldaat die niks zegt, in de hoop dat hij niet door de mand valt en naar Engeland kan.
De sfeer van machteloosheid op dat strand. Een vijand die je eigenlijk alleen ziet in een vliegtuig en dan toch zo mooi neergezet.

Dan kan ik die schoonheidsfoutjes wel voor lief nemen. Een boot die nog niet was gebouwd, who cares. Gewoon een bijzonder fijne film die lekker wegkijkt, tenzij je een WW2 purist bent.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
Kingsman: The Golden Circle (2017)Kingsman: The Golden Circle (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 141 min | MPAA: R
Zojuist deze film afgekeken. Waar ik deel 1 een leuke, vernieuwende film vond met flitsende actie, vond ik dit deel een film die 45 minuten te lang duurde. De eerste 45 minuten en het laatste half uur waren vermakelijk, maar het middelste gedeelte had voor mij te weinig toegevoegde waarde.

Ik heb de film dan ook na een kleine 100 minuten afgezet om een week later toch maar de rest te bekijken. De laatste 30 minuten maken veel goed, maar maakt het voor mij niet goed genoeg.

Daar komt bij dat de badgirl vooral vervelend was, meer een verwaand rijkeluiskindje dan een evil drug lord. De tweede soort van bad guy met eigen motieven vond ik vooral onnodig.

Nee, er had meer ingezeten denk ik. De actie was leuk, maar niet genoeg om het matige plot en slechte karakters goed te maken.

Kingsman: The Golden Circle - 6/10
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Star Wars: The Last Jedi (2017)Star Wars: The Last Jedi (2017)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 150 min | MPAA: N/A
Een ode aan deel 4 tm 6, beste star wars film die er is en met stip op nummer 1, dit is de beste film die ik ooit gezien heb, ik ga hem nog heel heel heel vaak kijken, dit is gewoon GOUD
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ptg1kSRxyqQp5LQqAgevEqpO/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2017 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Zojuist naar de ontbijt première geweest en ik heb me prima vermaakt. Buiten de shitload aan blije Disney poppetjes die lekker veel terugkomen om de jonge kinderen "Ah, papa/mama, ik wil zo ééntje" te laten zeggen, een degelijke film. Begin is wat magertjes, de acteur die General Hux speelt is tenenkrommend slecht, echt niet te harden gewoon. Gelukkig blijft zijn rol in de hele film beperkt.

Ik ben geen Star Wars fan, heb volgens mij nog nooit de eerste delen echt goed gezien. Dit vond ik prima te pruimen. Ik stoor me hier dan weer wel aan wat rare dingen. Schepen die neerstorten in de ruimte, whut? Maar in de tweede helft komt er wat meer tempo in en is het gewoon echt een goede film. Soms worden er wat rare keuzes gemaakt in de film, maar die moet je gewoon voor lief nemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit een 6.8 geeft is er wat mis met je, dat is een bizar laag cijfer voor de beste star wars die er is.

Film heeft notebene de sterkste opening van alle star wars films en Hux slecht? Hij speelt exact als in het vorige deel, dat is zijn karakter in de film.

Er stort geen ruimteschip in de ruimte neer meen ik, maarja, de ontploffingen in de ruimte hoor je ook wat natuurlijk niet kan.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-10 16:57
JanW schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:25:
Dunkirk (2017)[afbeelding]
Van het weekend gezien. Ik vond hem tof. Dat het niet historisch accuraat is zal me aan m'n reet roesten. De hele stijl van het vertellen sloeg op mij wel aan. En ja, het is jammer dat ze niet 400.000 extra's hebben ingehuurd om in Duinkerken op het strand neer te zetten, alleen maar om het historisch accuraat te krijgen, en ja, het is vreemd dat een spitfire die maneuvres nog kan blijven maken zonder al te veel hoogte te verliezen.

Ondanks dat vond ik het een bijzonder fijne film. Verteld op een iets andere manier, vanuit verschillende oogpunten. De leiding in Duinkerken die hoopt op een wonder. De soldaten in Duinkerken die van alles bedenken om maar op een boot te komen, zo wanhopig zijn ze. De schippers in Engeland die graag hun mannen en vrouwen op gaan halen om ze weg te halen van die plek.
spoiler:
De Franse soldaat die niks zegt, in de hoop dat hij niet door de mand valt en naar Engeland kan.
De sfeer van machteloosheid op dat strand. Een vijand die je eigenlijk alleen ziet in een vliegtuig en dan toch zo mooi neergezet.

Dan kan ik die schoonheidsfoutjes wel voor lief nemen. Een boot die nog niet was gebouwd, who cares. Gewoon een bijzonder fijne film die lekker wegkijkt, tenzij je een WW2 purist bent.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
spoiler:
Ook het heen en weer switchen van perspectief vond ik niet echt super. maar ook aan de figuranten zie je in meedere shots dat ze een take al 8x gedaan hebben, en er gewoon geen zin meer in hebben.
Waarom werd die vissersboot als target-practice gehouden, en niet die burger-bootjes? En we zijn te zwaar omdat er 3000liter water in de boot staat, er moet iemand naar buiten om het te compenseren.. allemaal van die kleine zucht dingetjes..

En natuurlijk, waarom met 400.000man op een strand staan wachten of jezelf de zee in lopen, als je de fransen kan helpen met de verdediging, maar daar kan de film niets aan doen.

6.5/10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 16:31

Louw Post

Cerenas

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:55:
Als je dit een 6.8 geeft is er wat mis met je, dat is een bizar laag cijfer voor de beste star wars die er is.

Film heeft notebene de sterkste opening van alle star wars films en Hux slecht? Hij speelt exact als in het vorige deel, dat is zijn karakter in de film.

Er stort geen ruimteschip in de ruimte neer meen ik, maarja, de ontploffingen in de ruimte hoor je ook wat natuurlijk niet kan.
Volgens mij moet het ook echt je ding zijn hoor. Ik heb alleen The Force Awakens en Rogue One gezien en zou ze beide ook niet boven de 7 geven. Rogue One heb ik in 3 stukken gezien omdat ik er maar niet doorheen kwam, The Force Awakens was wat beter meen ik me te herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:45
Ja dat heb k nou ook, bij mij was alleen Return of the Jedi goed voor hoger dan 7. Jazeker, de heisa erom heen kan ik waarderen, maar verder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:00:
[...]

Volgens mij moet het ook echt je ding zijn hoor. Ik heb alleen The Force Awakens en Rogue One gezien en zou ze beide ook niet boven de 7 geven. Rogue One heb ik in 3 stukken gezien omdat ik er maar niet doorheen kwam, The Force Awakens was wat beter meen ik me te herinneren.
Dat is ook zo, ik bekijk het teveel vanuit mijn fanzijn. Dat moet ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 16:19
Het vrij hoge verwachtingen van de film, maar ik kon me er niet mee vermaken. Naar mijn idee waren er teveel stiltes in de film en was het tempo veel te laag. Daarnaast zoals door andere ook al gemeld erg veel slordigheden/onjuistheden in de film wat ook stoort. Ik snap de historische waarde van de film en ik kan me voorstellen dat Engelsen deze film erg hoog beoordelen, maar ik kan me daar niet bij aansluiten. Ik geef hem dan ook een matige 4...
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10
Mythica: A Quest for Heroes (2014)Mythica: A Quest for Heroes (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 92 min | MPAA: NOT RATED
Dit is een film met een zeer beperk budget, maar desondanks heb ik me prima vermaakt. Ik speel regelmatig Dungeons&Dragons (Pen and Paper versie) en mijn fantasie speelt hier dus ook lekker in mee. Prima film, leuk gespeeld voor onbekende acteurs en leuk verhaal. Ook de vervolgdelen vindt ik prima en van dezelfde orde :).
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10
Salt (2010)Salt (2010)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13
Paar jaar geleden al eens gezien en laatst weer eens gekeken. Blijft een goede film met genoeg actie van begin tot eind en niet voorspelbare acties. Acteerwerk wat mij betreft prima en een enigszins plausible verhaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10
Year One (2009)Year One (2009)
IMDb: 4.9 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13
Tja, wat zullen we hier eens van zeggen. Wat mij betreft over de top humor wat het op een gegeven moment vervelend maakt om nog naar te kijken/luisteren. Heb de film dan ook na een uur afgezet. Wat mij betreft één van de slechtere Jack Black films, en de rest van zijn films is ook al niet al te hoogstaand.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10
Men of Honor (2000)Men of Honor (2000)
IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 129 min | MPAA: R
Mooi verhaal over een gekleurde marinier in het Amerikaanse leger na de 2de wereld oorlog. Mooie opbouw en mooi om te zien hoe er waardering voor hem opgebouwd wordt. Acteerwerk had hier en daar wat beter gekund. Met veel waardering voor "Carl Brashear" naar kunnen kijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:59

Sorbo

Uw hulp in huis!

Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Gisteravond via een Vue Movie Pass-avond als verrassing Jumanji gezien. De trailers hebben een vrij positief beeld van de film geschept voor mij en de daadwerkelijke film verandert daar niets aan. Er zitten erg veel throwbacks naar het plot van de vorige Jumanji in, maar allemaal wel in een modern jasje gegoten. Daarbij zijn het de acteurs die de film de moeite waard maken, want het verhaal is echt flinterdun.

Wat mij betreft een prima Hollywood blockbuster: Simpele maar leuke humor, een flinterdun verhaal met een hoop actie, maar niets dat de film tot een must-see of klassieker maakt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LA-384
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:35:
Star Wars: The Last Jedi (2017)[afbeelding]
Een ode aan deel 4 tm 6, beste star wars film die er is en met stip op nummer 1, dit is de beste film die ik ooit gezien heb, ik ga hem nog heel heel heel vaak kijken, dit is gewoon GOUD
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]1000 / 10
Zo te zien heb je het stersysteem stuk gemaakt, misschien moet je het aanpassen met dit :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ptg1kSRxyqQp5LQqAgevEqpO/full.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48
American Made (2017)American Made (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Biography, Comedy | Runtime: 115 min | MPAA: R
Ik heb deze film zojuist gekeken en wat mij betreft zeker een 8 waard. Ik vind de film, indien je een interesse hebt voor de geschiedenis van de Colombiaanse drug traffickers en de rol van de USA daarin, dan ook een zeer goede aanvulling op Narcos, 'Surviving Escobar Alias JJ' en El Chapo.

Ergo, als je deze film gaat kijken of hebt gekeken dan zijn hiervoor genoemde series een aanrader cq must see. Ik zou bijna zeggen kijk eerst die series allemaal maar er is niet echt een volgorde omdat de series elkaar niet chronologisch opvolgen. De puzzelstukjes vallen hoe je het ook draait steeds beter op hun plaats door het zien van deze film in combinatie met de series Narcos, 'Surviving Escobar Alias JJ' en El Chapo waarbij de laatste in iets mindere mate.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10

[ Voor 76% gewijzigd door cbr600f4i op 13-12-2017 22:09 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

De beste van de drie laatste Star Wars releases las ik eerder deze week. Moet zeggen nadat ik deze gisteren gezien dat ik het hier totaal mee eens ben. Dit maakt voor mij ook de wat zure nasmaak van Rogue One goed.

Goed verhaal, niet al te voorspelbaar en leuke nieuwe personages. Heb mij in de ongeveer 2,5 uur geen moment verveeld. In tegendeel deze had wel vijf uur mogen duren. Ik ga deze film snel weer kijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

[ Voor 5% gewijzigd door Geteisem op 14-12-2017 08:40 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 13:47

s0kkie

Cowabunga

IMDb: 8,3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 150 min | MPAA: N/A
Na een wat langzame en rommelige start en iets te veel geforceerde humor kon ik na ongeveer 45 minuten eindelijk een beetje inkomen in deze film. De scenes met Rey en Luke waren interessant en ook goed uitgewerkt.
De chemie tussen Rey en Kylo was ook heel goed gedaan en vooral Adam Driver (Kylo Ren) had in de film echt een goede en sterke acteerwerk neergezet. De acteur van General Hux moet lekker met pensioen gaan alsjeblieft! :(
Op een paar rare en slechte keuzes na heb ik zeker zitten genieten van de film en deze zal ik ook een tweede keer gaan kijken in een andere bioscoop versie!
Voor de eerste helft van de film geef ik het een 7 maar door een ijzersterke einde wordt het een dikke 9.
Ik liep wel de bios uit met een rare nasmaak wat ik bij TFA weer niet had, maar dit maakt de film absoluut niet slechter dan TFA door een paar hele goede scenes.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Nieuwsgierig, maar wil niet de details weten:
The Last Jedi is deel 8 van een reeks van 9. Laat het op het einde een duidelijk gat vallen, een open einde en "kom over twee jaar terug voor de finale!!11!"? Of is het een net afgesloten deel?

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
vanaalten schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:04:
Nieuwsgierig, maar wil niet de details weten:
The Last Jedi is deel 8 van een reeks van 9. Laat het op het einde een duidelijk gat vallen, een open einde en "kom over twee jaar terug voor de finale!!11!"? Of is het een net afgesloten deel?
Natuurlijk is er nog een heel stuk open want het verhaal gaat verder maar heeft op zich een redelijk gesloten einde, geen echte clifhanger ofzo.
Althans dat is mijn mening :)

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De cliffhanger van 7 naar 8 was groter en duidelijker. Er worden een aantal dingen afgesloten nu in 8 maar het eindigt natuurlijk nu wel zodanig dat alles open ligt voor 9.
Dit was altijd typisch een SW ding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meende dat hier een pathe medewerker rondloopt, vraag aan die medewerker: krijgt pathe leeuwarden naast een imax ook een 4d zaal? Ik vermoed van wel omdat ik een aantal youtube video's over 4dx heb gezien en men noemde daar dat eind 2018 er een zaal bijkomt en dan opent ook pathe leeuwarden (de nieuwe vestiging)?

Al heb ik van de week bij de premiere van star wars ook de manager van zwolle in de zaal gehad en die gaf aan dat er wellicht ook een 4dx zaal in zwolle komt (hoopt hij)?

Iemand inside info?

Verder net kaarten voor pac festival eind januari gekocht, vind dat wel tof, neem er altijd eten en drinken mee en ga dit jaar lekker alleen (dan geniet ik wat meer van de films vreemd genoeg). Eigenlijk ga ik het liefst zonder iemand naar de bios, zelfs mijn vrouw en kids mogen thuisblijven :P
Laat ze het maar niet horen. Maar ik heb mijn me-time momenten en we gaan met het hele gezin ook minimaal 2 keer in de kerstvakantie, maar een pac festival in je eentje, dat is toch heerlijk? Geen gedoe en gezeur, gewoon genieten.
s0kkie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:29:
De cliffhanger van 7 naar 8 was groter en duidelijker. Er worden een aantal dingen afgesloten nu in 8 maar het eindigt natuurlijk nu wel zodanig dat alles open ligt voor 9.
Dit was altijd typisch een SW ding ;)
Er komt zeker een deel 9 en daar ligt veel voor open, maar het is wel een echt lekker afgerond verhaal. Ik haat cliffhangers en dat zit er absoluut niet in. Het is exact als alle andere star wars films.

Maar deel 9 is toch geen slot? Kan me het niet voorstellen, ik wil nog 1000 andere delen erbij hoor. Gezien het geld dat Disney betaald heeft komt er never nooit niet een slotdeel.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:26

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:09:

Verder net kaarten voor pac festival eind januari gekocht, vind dat wel tof, neem er altijd eten en drinken mee en ga dit jaar lekker alleen (dan geniet ik wat meer van de films vreemd genoeg). Eigenlijk ga ik het liefst zonder iemand naar de bios, zelfs mijn vrouw en kids mogen thuisblijven :P
Laat ze het maar niet horen. Maar ik heb mijn me-time momenten en we gaan met het hele gezin ook minimaal 2 keer in de kerstvakantie, maar een pac festival in je eentje, dat is toch heerlijk? Geen gedoe en gezeur, gewoon genieten.
Ik ga vaak genoeg alleen naar een concert of de bios. Bios liefst de ochtendvoorstelling door de week. Is toch niets raars aan? Ik ga voor de film (of het concert) en heb lang niet altijd (meestal niet, eigenlijk) zin om dat met anderen te doen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136 min | MPAA: PG
Heb deeltje 1 uit de kast gepakt, ga al mijn bluray's overnieuw kijken om in te komen voor de nieuwe film. Voor mij persoonlijk blijft deel 1 toch de mooiste, vooral om die pod race en ook omdat ik hem als kind van 9 jaar in de bios heb gezien.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Er komt zeker een deel 9 en daar ligt veel voor open, maar het is wel een echt lekker afgerond verhaal. Ik haat cliffhangers en dat zit er absoluut niet in. Het is exact als alle andere star wars films.
Het is natuurlijk maar een (mijn) mening, maar deel vijf vond ik zelf teveel een open einde:
spoiler:
dark side aan de winnende hand, Luke die net verloren heeft van Darth Vader en het ziet er allemaal niet zo best uit.
. Ook bij deel twee had ik zo'n zelfde gevoel, dus als je dat zo doorzet verwacht ik bij deel acht ook zo'n soort einde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
G_Dragon schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:21:
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)[afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136 min | MPAA: PG
Heb deeltje 1 uit de kast gepakt, ga al mijn bluray's overnieuw kijken om in te komen voor de nieuwe film. Voor mij persoonlijk blijft deel 1 toch de mooiste, vooral om die pod race en ook omdat ik hem als kind van 9 jaar in de bios heb gezien.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
hehe toch mooi dat voor jou deel 1 het mooiste is terwijl toch een vrij groot deel van de star wars lief hebbers het de slechtste vinden
En daarmee wil ik niks afdoen aan je mening, geeft meer aan over smaak valt niet twisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Vrijdag schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:14:
[...]

Ik ga vaak genoeg alleen naar een concert of de bios. Bios liefst de ochtendvoorstelling door de week. Is toch niets raars aan? Ik ga voor de film (of het concert) en heb lang niet altijd (meestal niet, eigenlijk) zin om dat met anderen te doen.
Was wel benieuwd waarom de voorkeur uitgaat naar een ochtendvoorstelling. Ikzelf kan me daar niks bij indenken (buiten dat ik werk van 8 tot 4 en uberhaupt niet kan).

Mijn voorkeur qua tijd is toch wel rond een uurtje of 7. voordat je dan weer in de auto zit en thuis bent is het 10 uur. Laatste tijd valt me op dat bij mij in de buurt de films of om ~6 uur beginnen of 8/9 uur. Al een poosje dat ik naar Thank You for Your Service wil maar die draait alleen maar om 13:00 uur of 22:00 uur 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Life (2017)Life (2017)
IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R
Er staan al enkele reviews over deze film in dit topic, maar de meeste zijn positief, en dat begrijp ik niet. Welgeteld één poging tot humor zit in de film, die zó geforceerd voelt, dat het niet grappig is: het vangen van de capsule met de arm. Laat dat dan weg, want die scène zet een toon die de rest van de film niet meer terugkomt.

Nadat 'ie vervolgens bijzonder langzaam op gang komt, neemt het niveau van de film een snoekduik. Laat zes slimme mensen, waar je overigens (ondanks een via webcam live meegemaakte geboorte op aarde, die wederom enorm geforceerd voelt) geen enkele band mee krijgt, de ene na de andere domme beslissing nemen. Tel daarbij op dat een buitenaards klompje cellen onmogelijk snel groeit, intelligentie vergaart en onmogelijke wegen weet te vinden door het ISS (staan het blussysteem en de thrusters écht in directe verbinding met zowel de buitenwereld als het interieur van het ruimtestation?), en het wordt één groot frustratiefestijn.

Oh, en de vlammenwerper. En de brandstof. En de "derde firewall", die pas op het relevante moment wordt uitgelegd. Nee, gewoon nee.

Vier reten vanwege de mooie plaatjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:26

Vrijdag

De Zwarte

Purehz schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:11:
[...]

Was wel benieuwd waarom de voorkeur uitgaat naar een ochtendvoorstelling. Ikzelf kan me daar niks bij indenken (buiten dat ik werk van 8 tot 4 en uberhaupt niet kan).

Mijn voorkeur qua tijd is toch wel rond een uurtje of 7. voordat je dan weer in de auto zit en thuis bent is het 10 uur. Laatste tijd valt me op dat bij mij in de buurt de films of om ~6 uur beginnen of 8/9 uur. Al een poosje dat ik naar Thank You for Your Service wil maar die draait alleen maar om 13:00 uur of 22:00 uur 8)7
Ik werk meestal vanaf 's middags tot middernacht :)
De ochtendvoorstelling omdat het dan vrijwel altijd rustig is en de mensen die er zitten gaan (denk ik) ook echt voor de film. Dus geen hordes irritant uitgaanspubliek dat zit te praten, telefonen etc. Bovendien is de eerste voorstelling vaak ook een paar euro goedkoper.

Niet elke film heeft een ochtendvoorstelling maar de grotere titels vaak wel. Je zou misschien ook de zondagochtend kunnen proberen, hoewel daar tegenwoordig ook al veel mensen op afkomen = minder rustig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik meende dat hier een pathe medewerker rondloopt, vraag aan die medewerker: krijgt pathe leeuwarden naast een imax ook een 4d zaal? Ik vermoed van wel omdat ik een aantal youtube video's over 4dx heb gezien en men noemde daar dat eind 2018 er een zaal bijkomt en dan opent ook pathe leeuwarden (de nieuwe vestiging)?

Al heb ik van de week bij de premiere van star wars ook de manager van zwolle in de zaal gehad en die gaf aan dat er wellicht ook een 4dx zaal in zwolle komt (hoopt hij)?

Iemand inside info?

[...]

Maar deel 9 is toch geen slot? Kan me het niet voorstellen, ik wil nog 1000 andere delen erbij hoor. Gezien het geld dat Disney betaald heeft komt er never nooit niet een slotdeel.
Yes die persoon ben ik ook :9
Maar over dat kan ik helaas niks zeggen omdat er nog niks bekend is!

Deel 9 is wel het slot van de Skywalker Saga, maar Rian Johnson mag 10-11-12 ook gaan maken, dat wordt weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Tallguy schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:23:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Dunkirk (2017)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 8.3 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
[justify]Wat een tegenvaller zeg! Ik had hier zoveel meer van verwacht, maar dit...dit kostte me echt moeite om 'm af te kijken. Dunkirk houdt in dat er 200.000+ man op de stranden staan te popelen om weg te kunnen. Wat zie je in de film? [
Duinkirk is een film die je in de bioscoop had moeten zien. Komt denk ik totaal niet over thuis op de bank.

Iedereen die deze film heeft gezien in de bioscoop was er toch erg lovend over. De constante "druk" die je ervaart. De gehele film zit je op het puntje van je stoel in spanning in afwachting van wat er gaat gebeuren mede ook door de muziek. Erg intense film en ik kan mij voorstellen als je thuis geen 100 inch scherm hebt met enorme geluidinstallatie dat dit totaal niet overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Mirved schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:58:
[...]

Duinkirk is een film die je in de bioscoop had moeten zien. Komt denk ik totaal niet over thuis op de bank.

Iedereen die deze film heeft gezien in de bioscoop was er toch erg lovend over. De constante "druk" die je ervaart. De gehele film zit je op het puntje van je stoel in spanning in afwachting van wat er gaat gebeuren mede ook door de muziek. Erg intense film en ik kan mij voorstellen als je thuis geen 100 inch scherm hebt met enorme geluidinstallatie dat dit totaal niet overkomt.
Druk? Welke druk? Praktisch leeg strand, paar keer iets gezien dat erop leek dat er Duitsers in de buurt waren. En qua muziek...mijn 7.1 set stond prima / hard genoeg, maar zelfs dat deed niks.
Helaas dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De "druk" in Dunkirk kwam dmv de klok/tikken in de audio die door heel de film heen liep.
Historisch correct etc stond er behoorlijk los van. Maar dat is hollywood. Dan moet je een docu gaan kijken (ook al zou het leuk zijn als ze er een keer wat meer aandacht aan besteden in films).

Had er zelf ook meer van verwacht maar qua audiovisueel was het wel nice in de bios. Thuis nog niet gekeken op de surroundset. (nog te veel liggen wat ik moet wegwerken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Tallguy schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:59:
[...]

Druk? Welke druk? Praktisch leeg strand, paar keer iets gezien dat erop leek dat er Duitsers in de buurt waren. En qua muziek...mijn 7.1 set stond prima / hard genoeg, maar zelfs dat deed niks.
Helaas dus...
Precies je hebt de druk, de machteloosheid en hopeloosheid van de situatie niet ervaren dus inderdaad de film niet beleeft zoal hij hoorde. Nadat ik de bios uitliep had ik echt het gevoel gehad dat ik een stukje in de buurt was gekomen van wat daar toen gebeurd is. Dat komt totaal niet over vanaf de bank kijkend naar een normale tv.

[ Voor 22% gewijzigd door Mirved op 15-12-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@CodeCaster ik vond Life vooral een vermakelijke scifi film. Verstand op nul en gewoon kijken. De film heeft me niet verveeld, maar ben het met je eens dat er veel meer in gezeten had.

Voor mij moet een film vooral vermakelijk zijn en dat had deze film in zich. Als je op zoek bent naar een goed plot en award-waardige acteerprestaties, is dit niet de goede film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:41

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Gisteren weer eens The Terminal gekeken. Fijne film met de zachte Tom Hanks als Victor Navorski die vastzit op een vliegveld na een militaire coupe in eigen land. Ergens vind ik dit ook wel een beetje een kerstfilm haha.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Mirved schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:10:
[...]

Precies je hebt de druk, de machteloosheid en hopeloosheid van de situatie niet ervaren dus inderdaad de film niet beleeft zoal hij hoorde. Nadat ik de bios uitliep had ik echt het gevoel gehad dat ik een stukje in de buurt was gekomen van wat daar toen gebeurd is. Dat komt totaal niet over vanaf de bank kijkend naar een normale tv.
Sorry hoor, maar hier kan ik niks mee. Zelfs zonder geluid zou ik geen druk ervaren. De beelden weerspreken dat gewoon.
Als je een vergelijk wil: ga Band of Brothers kijken. Dáár zit druk, machteloosheid, wanhoop in.
Maar goed..ieder zijn mening...ik vond dit iig niet een film die uit de doeken deed hoe het eraan toe ging....verre van dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Tallguy schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:44:
[...]

Sorry hoor, maar hier kan ik niks mee. Zelfs zonder geluid zou ik geen druk ervaren. De beelden weerspreken dat gewoon.
Als je een vergelijk wil: ga Band of Brothers kijken. Dáár zit druk, machteloosheid, wanhoop in.
Maar goed..ieder zijn mening...ik vond dit iig niet een film die uit de doeken deed hoe het eraan toe ging....verre van dat.
"hier kan ik niks mee" uh ja hoe moet ik iets overbrengen dat jij niet beleefd hebt? Het geluid is juist een van de belangrijkste dingen die de druk overgeeft. Dus nogal logisch dat je dat zonder geluid niet zou ervaren.

http://www.metacritic.com/movie/dunkirk 1600 andere die het beter kunnen uitleggen dan mij.

" The film is tense, largely in due part to Hans Zimmers score but Nolans directing here is incredible, some truly breathtaking scene"

"Add to that an absolutely terrifyingly discordant score from Hans Zimmer and the result is, well, a bona fide classic."

"One of the most tense movies I've ever seen. Nolan does it again with incredible cinematography and sound mixing."

"Such an intense take on war has never been filmed before"

[ Voor 22% gewijzigd door Mirved op 15-12-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Mirved je hoeft mij niet te overtuigen hoor! :) Ik vond 't niks en dat zal zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Tallguy schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:43:
@Mirved je hoeft mij niet te overtuigen hoor! :) Ik vond 't niks en dat zal zo blijven.
Dat is prima en dat mag. Ik wou alleen zeggen dat bij deze film de plek waar je hem ziet heel erg bijdraagt aan de ervaring/beleving.

Beetje alsof je Avatar op je 2d tv thuis kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08
Precies, ik was ook flink onder indruk van Dunkirk toen ik de zaal uit liep. De film moest het vooral hebben van het spectacel en het geluid. Kan me zéér goed voorstellen dat het thuis op de bank een heel andere ervaring is, ben dan ook blij deze film in de bios gezien te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 15-12-2017 16:12 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Daar sluit ik me volledig bij aan. Ik was destijds onder de indruk van het geluid (en uiteraard het grote scherm). Wat me in de bios al opviel was de kleinschaligheid van het geheel. Er waren een paar bootjes, een paar vliegtuigjes, een groepje soldaten en een klein stukje strand. Ik denk dat het gevoel van de kleinschaligheid zou overheersen als ik de film thuis zou kijken, zonder het geluid en beeld van de bios.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Wind River (2017)Wind River (2017)
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R
De film moet het vooral hebben van de mooie beelden en de emotioneel beladen dialogen. Het verhaal is vrij eenvoudig en niet heel spannend. Persoonlijk vond ik de ontknoping niet echt bij de rest van de film passen, evenals het einde. Ik heb het gevoel dat er meer in had kunnen zitten; meer spanning, meer mysterie, meer achtergrond verhaal. Zoals het nu is, zal het wel een groter publiek aanspreken.

Wind River - 7/10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 21:42
Ik ben geen StarWars fan, maar heb ze wel allemaal gezien. Dus waarom niet deze ook kijken. Er zitten een heleboel mooie scenes en shots in de film, maar ook genoeg waarvan ik dacht: Moet dat nou? Leia vind ik niet denderend, Rey en Kylo waren wel goed. 3D gebruik vond ik nogal wisselvallig. In de eerste helft werd het aardig gebruikt, in de tweede helft merkte er bar weinig van. Mijns inziens niet genoeg om het te rechtvaardigen. Prima film, maar het einde werd naar mijn idee onnodig uitgerekt. Hoger dan een 7 geef ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Wát een film! De 2,5 uur vlogen voorbij :) Genoeg momenten die je niet aan ziet komen, aangevuld met een hoeveelheid audiovisueel geweld waar je u tegen zegt en humor die precies goed is wat mij betreft, afgewisseld met momenten waarbij je op het puntje van je stoel zit. Waar The Force Awakens voornamelijk op safe speelde om een nieuwe schare fans wegwijs te maken gaat The Last Jedi op een geheel andere en veel gewaagdere toer. Heerlijke film en zonder meer een van de betere Star Wars films wat mij betreft.

Vervolgens check ik even IMDB om te zien wat anderen er van vinden en dan zie je negatieve review na negatieve review. TLJ zou bijna een parodie zijn, de regie was om te janken, de humor te geforceerd, de personages leeg, TLJ heeft niks te maken met de andere films, de historie wordt bij het grof vuil gezet en weet ik wat nog meer. Ik snap die reacties dus écht niet. The Last Jedi heeft wat mij betreft alle ingrediënten van wat Star Wars... Star Wars maakt. Eerst klaagt men dat TFA te safe is, vervolgens nemen ze een wat andere route en is het weer niet goed. Wat mij betreft gaat TLJ perfect verder waar TFA eindigde en ik kan niet wachten om te zien hoe het verder gaat. Mensen die in dezelfde zaal zaten leken ook voornamelijk enthousiast te zijn toen de film afgelopen was. Heb in ieder geval geen klachten langs horen komen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
SomerenV schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 03:32:
Wát een film! De 2,5 uur vlogen voorbij :) Genoeg momenten die je niet aan ziet komen, aangevuld met een hoeveelheid audiovisueel geweld waar je u tegen zegt en humor die precies goed is wat mij betreft, afgewisseld met momenten waarbij je op het puntje van je stoel zit. Waar The Force Awakens voornamelijk op safe speelde om een nieuwe schare fans wegwijs te maken gaat The Last Jedi op een geheel andere en veel gewaagdere toer. Heerlijke film en zonder meer een van de betere Star Wars films wat mij betreft.

Vervolgens check ik even IMDB om te zien wat anderen er van vinden en dan zie je negatieve review na negatieve review. TLJ zou bijna een parodie zijn, de regie was om te janken, de humor te geforceerd, de personages leeg, TLJ heeft niks te maken met de andere films, de historie wordt bij het grof vuil gezet en weet ik wat nog meer. Ik snap die reacties dus écht niet. The Last Jedi heeft wat mij betreft alle ingrediënten van wat Star Wars... Star Wars maakt. Eerst klaagt men dat TFA te safe is, vervolgens nemen ze een wat andere route en is het weer niet goed. Wat mij betreft gaat TLJ perfect verder waar TFA eindigde en ik kan niet wachten om te zien hoe het verder gaat. Mensen die in dezelfde zaal zaten leken ook voornamelijk enthousiast te zijn toen de film afgelopen was. Heb in ieder geval geen klachten langs horen komen.
Ik vond het echt een klote film. Wederom weer een copy paste film. Maar nu vol gaten en onlogische zaken. Totaal onsamenhangend en teveel geforceerde "grappige" situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Mirved schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:49:
[...]

Dat is prima en dat mag. Ik wou alleen zeggen dat bij deze film de plek waar je hem ziet heel erg bijdraagt aan de ervaring/beleving.

Beetje alsof je Avatar op je 2d tv thuis kijkt.
Zelfs Avatar thuis in 2D of 3D is prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 03:32:
Vervolgens check ik even IMDB om te zien wat anderen er van vinden en dan zie je negatieve review na negatieve review. TLJ zou bijna een parodie zijn, de regie was om te janken, de humor te geforceerd, de personages leeg, TLJ heeft niks te maken met de andere films, de historie wordt bij het grof vuil gezet en weet ik wat nog meer. Ik snap die reacties dus écht niet.
Ik ben ook echt klaar met iedereen die loopt te zeiken over deze film. Als je (als fan) hierover zeikt, dan weet ik het niet meer en haak ik af. Er zijn gewoon gasten die deze film een 5 of lager geven. Kijk, smaak is persoonlijk, maar ik vind dit echt de beste star wars film tot nu toe en heb bijna alles (op deel 1 na) in de bios gezien toen hij uitkwam en ben al decennia fan van deze filmreeks.

Ik ben echt blij dat disney de star wars rechten heeft gekocht, ik vind het wat minder op zich wat ze met de boeken gedaan hebben, maar dat is nu ook opgelost allemaal, ik ben blij dat ik er nog vele jaren van kan genieten. Maar als ik dan op moviemeter bijv. zaken lees, mijn god, net of er mensen zijn die gewoon niet kunnen genieten in het leven.

Hier valt het trouwens wel mee hoor, maar het speciale topic over deze film ga ik niet meer bezoeken, werd nogal moe van het geklaag over de humor (die ik wel kon waarderen).

En iedereen in de zaal (bij de premiere) was het met mij eens, boel gelach en stilte op bepaalde momenten, gewoon goed en iedereen kwam met volle tevredenheid naar buiten.
AcidBurn schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 01:46:
Mijns inziens niet genoeg om het te rechtvaardigen.
Alle films die ik heel goed vind geef je meestal een lager cijfer, een 7 van jou is bij mij al een 10, ik vind dit een hoog cijfer voor wat je normaal geeft voor films die ik waardeer :D

spoiler:
Leia had van mij ook wel zo mogen eindigen met de reeks trouwens, ik snapte niet helemaal waarom ze dat niet gedaan hebben nu ze zelf overleden is. Was toch ook een mooie afsluiting geweest van haar rol, al was het wel vermakelijk toen ze weer op haar beide benen stond :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 19:50
6 Below, Leuke film, waargebeurd verhaal waar je echt in wordt meegenomen. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik kom zojuist ineens de teaser/trailer tegen van Alita: Battle Angel. Het is een verfilming van een bekende manga, geregisseerd door James Cameron Robert Rodriguez en met enkele bekende acteurs/actrices. Ik hoorde er jaren (10-15?) geleden voor het eerst over, dat de techniek in gfx bijna ver genoeg was voor een dergelijke verfilming. Ik heb de manga nooit gelezen, maar de persoon die me erover vertelde was lyrisch over de potentiële verfilming.

[YouTube: https://youtu.be/7RzGOr5f9Rc]

Ik vind het zelf meer een teaser, er wordt zeer weinig uit de doeken gedaan en loop nog niet echt warm ervoor. Maar wellicht dat degenen die de manga kennen er al genoeg aan hebben.

20 juli in de (Amerikaanse?) bioscopen dus. Net zoals zoveel Cameron films, is er een ruim budget voor handen. $200.000.000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:08:
[...]
Alle films die ik heel goed vind geef je meestal een lager cijfer, een 7 van jou is bij mij al een 10, ik vind dit een hoog cijfer voor wat je normaal geeft voor films die ik waardeer :D
Ik heb recentelijk inderdaad veel films gezien die ik maar matig of zelfs slecht vond.
Heb het even nagekeken, en de enige films die ik sinds September een 8 gegeven heb, waren IT en T2: Judgment Day.
American Made en Stronger kregen een 7,5 en voor de rest kwam het allemaal niet boven de 7 uit.
Misschien leg ik de lat de laatste jaren te hoog, of raak teveel verwend door de vele goede films die uit zijn gekomen, waardoor je het steeds minder gaat waarderen. Dan vallen matige films helaas meer op in negatieve zin. Maar ik ben zowieso niet scheutig in echt hoge cijfers geven, want het kan altijd beter.
Er zijn maar 2 of 3 films die ik ooit een 9 heb gegeven. Als ik een 8,5 of hoger geef, is dat een indicatie dat ik het een zeer goede film vind ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Gisteren naar deze film geweest en wat een tegen valler was dit zeg. Vond het redelijke goed beginnen, maar daarna... pfffff.... Ik had een donkerder, grauwer verhaal verwacht, maar kreeg die meest irrante, kinderachtige, emotieloze Star Wars ooit voor mijn kiezen.

Alsjeblieft, donder op met die klote Furbies elke keer, en die slechte (echt slecht) humor. Over de CGI maar niet te spreken :(

spoiler:
Had Leia lekker dood laten gaan door Kylo. Op een gegeven ogenblik gaan ze van dat hoofdschip naar die transporters en moet er 1 achter blijven om het schip te besturen. Ze zit gewoon lekker koffie te drinken en toe te kijken hoe iedereen afgeknald wordt. Of dat stuk dat Poe de leiding overneemt, man man man. Oh ja ook nog ff het Luke Skywalker hoodstuk afsluiten door de meest saaie hologram battle ooit toch :)

Ben echt wel een fan van Star Wars hoor, maar dit was gewoon echt kut. 6,5 voor de moeite, maar misschien nog minder. Voor mij bijft Rogue One de beste.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

The Legend Will Never Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Blade of the Immortal (2017)Blade of the Immortal (2017)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Drama | Runtime: 140 min | MPAA: R
Ik weet niet meer hoe ik bij deze film uit kwam, maar gisteren heb ik em gezien.

Het is gebaseerd op een Japanse manga over een samurai welke onsterfelijk is. Ik heb de manga niet gelezen, maar weet wel dat ze meestal erg over the top zijn.

Ik heb desondanks sterk het gevoel dat de transitie naar film dit keer niet echt goed is verlopen.

De keuzes van de regisseur pakken naar mijn idee niet zo goed uit. Het zwart-wit aan het begin diende niet echt een doel. Het verhaal is erg dun en de actie is matig. Je ziet in westerse films een slechte choreografie meestal verdoezeld worden door flitsend camerawerk, hetzelfde gebeurt in deze film. Sommige actie wordt zelfs helemaal niet in beeld gebracht. Waar dit voor een manga goed werkt (omdat de actie dan in het hoofd van de lezer gebeurt), werkt dat voor een film gewoon niet. Daarnaast waren de actiescènes keer op keer hetzelfde.

Nee, deze film is gewoon niet goed. Alleen kijken als je verzot bent op dergelijke oosterse ninja-films, anders lekker links laten liggen.

Blade of the Immortal - 4.5/10
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

[ Voor 52% gewijzigd door LA-384 op 26-12-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:31
LA-384 schreef op zondag 17 december 2017 @ 02:11:
Ik kom zojuist ineens de teaser/trailer tegen van Alita: Battle Angel. Het is een verfilming van een bekende manga, geregisseerd door James Cameron Robert Rodriguez en met enkele bekende acteurs/actrices. Ik hoorde er jaren (10-15?) geleden voor het eerst over, dat de techniek in gfx bijna ver genoeg was voor een dergelijke verfilming. Ik heb de manga nooit gelezen, maar de persoon die me erover vertelde was lyrisch over de potentiële verfilming.

[video]

Ik vind het zelf meer een teaser, er wordt zeer weinig uit de doeken gedaan en loop nog niet echt warm ervoor. Maar wellicht dat degenen die de manga kennen er al genoeg aan hebben.

20 juli in de (Amerikaanse?) bioscopen dus. Net zoals zoveel Cameron films, is er een ruim budget voor handen. $200.000.000,-
Eindelijk iets te zien, ik vroeg me af of dit nog wel gemaakt werd na de aankondiging lang geleden.
Maar oeii wat ziet ze er slecht uit...alsof ze uit een cgi kinderfilm is gelopen. Ze past imo helemaal niet in de setting :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Psych: The Movie (2017)Psych: The Movie (2017)
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Crime, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Heb de serie intussen twee of drie keer van voor tot achteren gekeken. Ik was dan ook aangenaam verrast dat er een verfilming kwam. Die film stelt absoluut niet teleur, al is het er wel echt één voor de fans. Veel grappen en referenties naar de TV-serie. Het verhaal is niet hoogstaand en er zitten wat rare momenten in. Het eerste 2/3de deel van de film zat goed in elkaar. Het einde voelde wat vlot afgemaakt, alsof ze het binnen het 1,5 uur af moesten hebben.

Maar buiten dat heb ik me als fan kostelijk vermaakt. De chemie tussen Shawn en Gus is nog steeds onovertroffen. Ook de chemie tussen de rest van de cast is gewoon goed. Helpt natuurlijk dat er al 7 seizoenen uit zijn gekomen hiervoor. Grootste tegenvaller was de beperkte rol voor Timothy Omundson (Carlton Lassiter). Hij was ijzersterk in de series als norse agent en kwam er nu nagenoeg niet in voor, op één videotelefoontje met Juliet na.
edit:
Schijnt dat hij een beroerte heeft gehad, vandaar dat hij ontbreekt.

Voor het eerste uur krijgt de film van mij een goede 9. Het laatste deel is wat afgeraffeld en krijgt een 6,5. Samen een mooie acht. Maar wel echt voor de fans van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

JanW schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:03:
Psych: The Movie (2017)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Crime, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Heb de serie intussen twee of drie keer van voor tot achteren gekeken. Ik was dan ook aangenaam verrast dat er een verfilming kwam. Die film stelt absoluut niet teleur, al is het er wel echt één voor de fans. Veel grappen en referenties naar de TV-serie. Het verhaal is niet hoogstaand en er zitten wat rare momenten in. Het eerste 2/3de deel van de film zat goed in elkaar. Het einde voelde wat vlot afgemaakt, alsof ze het binnen het 1,5 uur af moesten hebben.

Maar buiten dat heb ik me als fan kostelijk vermaakt. De chemie tussen Shawn en Gus is nog steeds onovertroffen. Ook de chemie tussen de rest van de cast is gewoon goed. Helpt natuurlijk dat er al 7 seizoenen uit zijn gekomen hiervoor. Grootste tegenvaller was de beperkte rol voor Timothy Omundson (Carlton Lassiter). Hij was ijzersterk in de series als norse agent en kwam er nu nagenoeg niet in voor, op één videotelefoontje met Juliet na.
edit:
Schijnt dat hij een beroerte heeft gehad, vandaar dat hij ontbreekt.

Voor het eerste uur krijgt de film van mij een goede 9. Het laatste deel is wat afgeraffeld en krijgt een 6,5. Samen een mooie acht. Maar wel echt voor de fans van de serie.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Leuk om te lezen, vond de serie zelf echt erg leuk om te volgen en keek ook erg uit naar de film toen ik er van hoorde. Mooi dat het als fan een leuke film is om te zien. :)

Hoop hem zelf ook snel te zien. :D

Edit: En ik heb hem zojuist ook gezien @JanW en ik deel je mening. Ook vind ik het jammer dat de 'skills' van Shawn niet echt naar voren komen in de film. Verder was het weer mooi vermaak en in lijn met de serie, zeker een aanrader voor de fans. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Louw Post op 17-12-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Wilde deze in de bioscoop zien maar helaas is het er toen niet van gekomen (wilde hem in Dolby Atmos zien, maar helaas kon ik niet op de dagen dat ie in die zaal draaide). Inmiddels in volle glorie op mijn nieuwe OLED tv (65 inch) gekeken en ben zeer blij deze NIET gezien te hebben in de bioscoop en mij op die manier weer wat euro's bespaard te hebben.

Ik weet niet wat er met Nolan is gebeurd, maar na Inception lijkt de beste man de weg compleet kwijt te zijn. Waar the Dark Knight Rises qua plot en opbouw een complete gatenkaas betrof die langer had mogen duren om bepaalde zaken beter uit te diepen en Interstellar het begrip langdradig en saai naar een nieuwe hoogte wist te brengen is het hem gelukt om een film van ruim 1,5 uur te maken die langdradig is, vol plotholes zit en een opbouw heeft waar de tranen van in mijn ogen springen.

Alles leek erop dat de film bewust warrig was gemonteerd omdat ze waarschijnlijk bij de eerste cut erachter kwamen dat de film nog saaier was. Ik weet niet wat de gedachten hier achter was, maar als de film hierdoor spannender moest worden of er onverwachte zaken moesten gebeuren dan slaat deze film de plank volledig mis! In maar zeer weinig aspecten doet de film de daadwerkelijke evacuatie van Duinkerke eer aan. Mede door de zeer platte personages en het voor elkaar te krijgen het zeer kleinschalig te maken. Als ik vervolgens aan het einde van de film zie dat er meer dan 300.000 soldaten zijn geëvacueerd , vind ik het haast knapper dat Nolan dit zo minimalistisch in beeld heeft gebracht dat je ook zou geloven dat er maar 3000 soldaten zijn gered.

Ik hoop verder ook dat de samenwerking met Hans Zimmer stopt. Wederom het zelfde trucje als bij Interstellar, echter betrof het dit keer geen orgel maar een non-stop opzwepend deuntje wat het gevoel van spanning moest versterken. Door dit werkelijk 99% van de tijd op de achtergrond te hebben wordt het gehele effect teniet gedaan.

Het enige echt goede aan de film vond ik de visuele stijl en de Spitfire scenes. Dit was allemaal erg mooi in beeld gebracht. Ook het geluid was zeer goed te noemen.

Ik hoop echter gigantisch dat Nolan een kritisch gaat kijken naar zijn 3 laatste films, want het is haast onvoorstelbaar dat misschien wel mijn favoriete regisseur is afgezakt naar een regisseur die me praktisch niet meer kan bekoren. Dit terwijl The Prestige, The Dark Knight en Inception zonder twijfel in mijn top 100 thuis horen en The Dark Knight zelfs in mijn top 10...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37

MazeWing

The plot thickens...

GOUDSBS schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:13:
Gisteren naar deze film geweest en wat een tegen valler was dit zeg. Vond het redelijke goed beginnen, maar daarna... pfffff.... Ik had een donkerder, grauwer verhaal verwacht, maar kreeg die meest irrante, kinderachtige, emotieloze Star Wars ooit voor mijn kiezen.

Alsjeblieft, donder op met die klote Furbies elke keer, en die slechte (echt slecht) humor. Over de CGI maar niet te spreken :(

spoiler:
Had Leia lekker dood laten gaan door Kylo. Op een gegeven ogenblik gaan ze van dat hoofdschip naar die transporters en moet er 1 achter blijven om het schip te besturen. Ze zit gewoon lekker koffie te drinken en toe te kijken hoe iedereen afgeknald wordt. Of dat stuk dat Poe de leiding overneemt, man man man. Oh ja ook nog ff het Luke Skywalker hoodstuk afsluiten door de meest saaie hologram battle ooit toch :)

Ben echt wel een fan van Star Wars hoor, maar dit was gewoon echt kut. 6,5 voor de moeite, maar misschien nog minder. Voor mij bijft Rogue One de beste.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6.5 / 10
Gast! Slechte CGI? The Last Jedi hoort tot de absolute top qua CG! Ook snap ik je opmerking over de meest kinderachtige star wars ooit ook niet. Volgens mij waren Episode 1 en Return of the Jedi 100x meer kinderachtig. Daarnaast waren die Porgs er helemaal niet zo veel en de momenten dat ze er waren hadden ze een grappige toevoeging. Dit in tegenstelling tot de Ewoks die aanzienlijk meer screentime hadden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Die ene lelijke bad guy in star wars was wel degelijk vrij slechte CGI, was duidelijk een CGI personage. De meeste CGI is verder wel goed.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

LA-384 schreef op zondag 17 december 2017 @ 02:11:

[video]

IMHO zelfde als met GiTS en alle andere Hollywood Anime verfilmingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ymVxzW4Szu4NVxxyemtzQ4cc/full.jpg

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salvatron schreef op maandag 18 december 2017 @ 01:45:
Die ene lelijke bad guy in star wars was wel degelijk vrij slechte CGI, was duidelijk een CGI personage. De meeste CGI is verder wel goed.
Ik snap niet wie je bedoelt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Een starwars waardige film met wederom weer een sterk verhaal met veel actie, ik heb er niet veel over te typen naast dat ik met een paar onbeantwoorde vragen zat toen de film afgelopen was.

[ Voor 93% gewijzigd door G_Dragon op 18-12-2017 08:29 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

De film viel me gewoon tegen. We leven in het jaar 2017, dan wil ik gewoon niet het idee hebben van; "he dit is CGI". Episode 1 en 2 waaren ook geen toppers, maar we zijn 18 jaar verder en dan mag het toch echt wel beter.

En niet op de man, want ik lees je reviews graag; maar hoe Hobbykok dit de beste film ooit kan vinden is mij een raadsel. Zelfs met mijn Star Wars bril op snap ik het echt niet.

Is het het verhaal? Het acteerwerk? De emoties? ... ik snap het niet, maar ieder zijn ding.

Star Wars: The Last Jedi is voor mij gewoon "commerciele rotzooi".

The Legend Will Never Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57

uFx

GOUDSBS schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:29:
Star Wars: The Last Jedi is voor mij gewoon "commerciele rotzooi".
Hiermee degradeer je natuurlijk je mening direct. Nu doe je net alsof een goede film niet commercieel mag zijn. Beetje een hipster-gevoel krijg ik ervan ;)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

spoiler:
Die ene lelijke kerel die om zeep wordt geholpen door Vader (keylo ren of hoe heet die knakker), de baas van Vader, je weet wel, die ene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Salvatron schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:10:
[...]

spoiler:
Die ene lelijke kerel die om zeep wordt geholpen door Vader (keylo ren of hoe heet die knakker), de baas van Vader, je weet wel, die ene
Haha heb je de film half gekeken ofz :) zulke belangrijke details moet je toch onthouden voor de story :P
Snoke bedoel je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 14:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Er zijn hier al voldoende reviews over geschreven in dit topic dus ik hou het kort: Misschien ben ik té negatief, ik probeerde mijn beoordeling meermaals te herbekijken m.b.t. deze film maar ik kan hier echt niks positiefs over zeggen. Het is audiovisuele fastfood, maar dan van het type dat écht niet smaakt. Ocharme de mens die beweert dat dit z'n levenswerk is. Het is gewoon een aaneenknoping van chaotische gebeurtenissen in het leven van 2 pubers die op z'n minst hun rollen zeer ongeloofwaardig spelen. Ik vond er niks aan, meer zelfs; ik vond het een fameuze verspilling van mijn tijd, lang geleden dat ik nog zo'n slechte film heb gezien...
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/0.5.png0.5 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mirved
G_Dragon schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:28:
Een starwars waardige film met wederom weer een sterk verhaal met veel actie, ik heb er niet veel over te typen naast dat ik met een paar onbeantwoorde vragen zat toen de film afgelopen was.
Sterk verhaal?!

spoiler:
Hele film kwam neer op: Vluchten, vluchten, vluchten.
Daarnaast een totaal onlogisch side verhaaltje op een casino planeet.
Superwoman Leia :F
Totaal nutteloze grot scene op het eiland
Totaal onwaardig einde van Luke Skywalker
Puppet Yoda van 40 jaar terug :F
De mysterieuze snoke wordt gewoon gekilled zonder enige background te achterhalen
Die dikke tube cleaner chinees kan opeens mee vliegen in de eindaanval?
Constant geforceerde comedy momenten
Alle support ships met captains gaan er een voor een aan (blijkbaar geen autopilot ?) en dan op het einde bedenkt men pas omze als kamikaze aanval te gebruiken (nadat er eerst al 20+ transports zijn neer geschoten).
Wederom dat "who are my parents gezeik" wat uiteindelijk tot helemaal niet leidt.
Deze super moderne oorlogschepen die hen kunnen volgen door hyperspace kunnen blijkbaar geen transport scheepjes zien wegvliegen?! :?
Slechts 1 schip kan tegelijkertijd tracken maar als die ene er mee stopt kan het overgenomen worden door een ander blabla bullshit
1 fighter kan alle kannonen makkelijk kapot schieten van een dreadnaught?! 7(8)7
en zo kunnen we wel even doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PinusRigida schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:48:
Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)[afbeelding]
Er zijn hier al voldoende reviews over geschreven in dit topic dus ik hou het kort: Misschien ben ik té negatief, ik probeerde mijn beoordeling meermaals te herbekijken m.b.t. deze film maar ik kan hier echt niks positiefs over zeggen. Het is audiovisuele fastfood, maar dan van het type dat écht niet smaakt. Ocharme de mens die beweert dat dit z'n levenswerk is. Het is gewoon een aaneenknoping van chaotische gebeurtenissen in het leven van 2 pubers die op z'n minst hun rollen zeer ongeloofwaardig spelen. Ik vond er niks aan, meer zelfs; ik vond het een fameuze verspilling van mijn tijd, lang geleden dat ik nog zo'n slechte film heb gezien...
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]0.5 / 10
Ik heb hem uitgezet na 10 minuten, man man man.

Voor de star wars cgi opmerkingen: bekijk deze dan zeker niet :D
Prutfilm, dat je het volgehouden hebt.
GOUDSBS schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:29:
En niet op de man, want ik lees je reviews graag; maar hoe Hobbykok dit de beste film ooit kan vinden is mij een raadsel. Zelfs met mijn Star Wars bril op snap ik het echt niet.
Toch is het nog steeds zo :P

Net als dat ik de zevende hemel de beste Nederlandse speelfilm vind die ik gezien heb (en daar zijn velen het denk ik ook niet mee eens, al is hij hier niet veel voorbijgekomen) en met kerst gaan we hem weer eens bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2017 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Wonder Woman (2017)Wonder Woman (2017)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Uitstekend vermaak. Gal Gadot in een paar fijne outfits zorgt er sowieso al voor dat mijn aandacht bij de film blijft. IJzersterke soundtrack, holy shit wat is dat thema gruwelijk (YouTube: WONDER WOMAN Theme). 100 keer beter dan die generieke shit die in the Avengers en al die andere Marvel films zitten.

Verhaalt gaat over het begin van Wonder Woman en hoe zij het eiland verlaat waar ze is opgegroeid. Ze is op zoek naar Ares, de god van de oorlog, om hem te verslaan en voor eens en altijd een einde te maken aan de oorlog. Ze gaat daarvoor met een zeilbootje, deels voortgetrokken door een klein stoombootje in één avond van Griekenland naar Londen :+ Daar volgt eerst een modeshow van 10 minuten voordat de film echt lekker los komt.

Het comic relief gehalte is tot een redelijk minimum beperkt. Spud vult dat goed in. Verder weinig over te melden. Als het superhero genre je ding is, zeker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik geef Star Wars: The Last Jedi een 8, leuke film, mooie graphics, en vooral de 2e helft heeft een boeiend verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Moms (2016)Bad Moms (2016)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: R
Zondagochtend deze gekeken, had voor het eerst in maanden weer een weekeinde vrij. Vond het wel een aardige film over een moeder die gaat scheiden en geen topmoeder meer wil zijn en ook wat zelf van het leven weer wilt genieten (nouja, zoiets is het ongeveer). Het begint niet heel mainstream, maar op een gegeven moment veranderd de film in een standaard verhaal. Er is 1 moeder die de droommoeder is en die staat aan het hoofd van alle clubjes die dingen op school doen, de mannen doen kennelijk helemaal niks voor de school (beetje raar, al herken ik dit wel van de basisschool van de kinderen, al ben ik wel voorzitter van de ondernemingsraad). De bad moeder ontmoet 2 andere bad moeders en ze gaan zuipen. En dan krijgt ze ruzie met de goede moeder en gaat ze zich ook kandidaat stellen en dan komen er verkiezingen.

Kortom, verhaal gaat nergens over. Hij is wel redelijk grappig voor zo'n standaard verhaal en het einde vond ik briljant (dan komen de ouders van de actrices en gaan de moeders vertellen hoe ze hun dochter (Mila Kunis, Kathryn Hahn, Kristen Bell etc.) opgevoed hebben en wat voor foute dingen zij allemaal deden en dat laatste stuk vond ik echt goud. Maarja, ik kan de film moeilijk een 9 geven omdat de laatste 5 minuten echt geniaal waren. Dus ik geef hem een 6, zonder dat einde had ik hem een 5,5 gegeven.

Ik keek hem omdat ik misschien deel 2 in de bios wil gaan zien, maar ik denk dat ik dat oversla. Dan kijk ik liever nog een keer star wars :P
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Edit: mmmm, sinds ik 1000 sterren voor star wars gaf werken mijn sterren niet meer, ze zijn denk ik op.

Ohja, verder la la land voor de 6e keer gezien, valt me steeds meer op dat het verhaal echt zwak is, maar het is zo mooi en kleurrijk gefilmd en loopt zo lekker kalmpjes en ik vind de liedjes zo leuk. Dus het hoge cijfer dat ik een tijd terug gaf toen ik in de bios keek blijft staan.

En nog iets heel heel fouts om naar uit te kijken (althans als je net als mij dit kan waarderen):
YouTube: Zinda Hai Song | Tiger Zinda Hai | Salman Khan | Katrina Kaif | Sukh...

Ik hoop dat hij net zo fout is als de Bahubali film (deel 1, deel 2 was minder). Bahubali blijft denk ik mijn all time favoriete bizarste film die ik ooit gezien, heb, maar in de trailer hierboven zit een scene met wolven en een slee, dat kan alleen maar genieten worden :D , hij gaat 22 december in Pathe draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

The Babysitter (2017)The Babysitter (2017)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 85 min | MPAA: TV-MA
Hele aparte film, maar wel enigszins vermakelijk door al de onzin die in de film voorbij komt. Alleen een aanrader als je overdreven humoristische horror kan waarderen, denk aan de onzin in een film als Tucker and Dale vs Evil (al was die een stuk beter). Zou hem alleen kijken als je verder niet veel beters op je menu hebt staan of als je toevallig zin hebt in een humoristisch wegkijkertje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
@Verwijderd Ik denk dat je Kung Fury ook wel kan waarderen dan. Het is een fan film van slechts 30 minuten (daarom kostenloos op YouTube). Komt nog beter tot zijn recht met een groep vrienden, na een paar drankjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Louw Post schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:16:
The Babysitter (2017)[afbeelding]
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 85 min | MPAA: TV-MA
Hele aparte film, maar wel enigszins vermakelijk door al de onzin die in de film voorbij komt. Alleen een aanrader als je overdreven humoristische horror kan waarderen, denk aan de onzin in een film als Tucker and Dale vs Evil (al was die een stuk beter). Zou hem alleen kijken als je verder niet veel beters op je menu hebt staan of als je toevallig zin hebt in een humoristisch wegkijkertje.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Dit is indd een aparte film , ik keek hem ook met me vriendin op de gok en we waren een beetje verrast hoe het verhaal liep en wat er allemaal gebeurde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:05
PinusRigida schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:48:
Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]0.5 / 10
Hahaha :P ik heb die dit weekend gezien. Een cadeautje van een collega die dit in superkwaliteit op zijn computer had staan. Had er nog nooit van gehoord.
Kom op net dezelfde vaststelling als jou. :+ jammer genoeg uitgekeken om te weten welk einde ze hadden uitgevonden. Beter niet gedaan want hij wordt op het einde nog rampzaliger :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
M'n top 10 over dit jaar:

1. Logan
2. SW: The Last Jedi
3. Brimstone
4. Pirates: Dead Men Tell no Tales
5. Transformers TLK
6. Guardians of the Galaxy vol.2
7. mother!
8. La La Land
9. The Babysitter
10. Valerian

Contratiempo was ook goed.

Tegenvaller van het jaar: Alien Covenant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:15
La La Land (2016)La La Land (2016)
IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Gisteravond gekeken met mijn vriendin. Een bevriend stel was er lyrisch over en had hem al meerdere keren gezien. Ik wist dat er in gezongen werd dus daar bereidde ik mij al op voor. Het zingen viel mee. Volgens mij drie liedjes voorbij gekomen na een uur. Alleen de film zelf is gewoon... niet boeiend. Mijn vriendin zei na een uur "Vind jij het leuk?" Ik zeg, "Ik liet hem aan staan voor jou, dacht dat jij dit wel leuk vond." "Nee zet asjeblieft wat anders op."

Oprecht een kans gegeven, maar vonden er beiden niks aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 15:27

Lagune

Its time for warp

slecht verhaal, zeer gemaakte scenes, CGI fantastisch!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

spoiler:
- Leia die uit de bridge geschoten wordt en terugkomt in het schip, half uur later loopt ze vrolijk weer rond
- 1 X-wing die alle guns van een dreadnought vernietigd solo
- Chinese die opeens alles kan (vliegen)
- de geest van Yoda, :F
etc

Disney blijft star wars verkrachten IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:44:
La La Land (2016)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Gisteravond gekeken met mijn vriendin. Een bevriend stel was er lyrisch over en had hem al meerdere keren gezien. Ik wist dat er in gezongen werd dus daar bereidde ik mij al op voor. Het zingen viel mee. Volgens mij drie liedjes voorbij gekomen na een uur. Alleen de film zelf is gewoon... niet boeiend. Mijn vriendin zei na een uur "Vind jij het leuk?" Ik zeg, "Ik liet hem aan staan voor jou, dacht dat jij dit wel leuk vond." "Nee zet asjeblieft wat anders op."

Oprecht een kans gegeven, maar vonden er beiden niks aan.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Ik heb deze film in de bioscoop gezien met mijn vriendin. Eigenlijk om haar een plezier te doen. Blijkbaar was het merkbaar dat ik hem "niet zo leuk vond". Iedere keer als ze weer begonnen te zingen deed ik onbewust hard zuchten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Lagune schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:48:

spoiler:
- Leia die uit de bridge geschoten wordt en terugkomt in het schip, half uur later loopt ze vrolijk weer rond
- 1 X-wing die alle guns van een dreadnought vernietigd solo
- Chinese die opeens alles kan (vliegen)
- de geest van Yoda, :F
etc

Disney blijft star wars verkrachten IMHO
Gewoon even voor mijn beeldvorming, hoe kan je je in godsnaam storen aan deze 'minor' punten in zo ongeveer de grootste fantasieserie ooit? 8)7

Al dat gedram op de star wars films van de originele 3 door de 'echte' fans, vermoeiend. Kijk die originele eens terug, dat was echt erbarmelijk slecht als je er met een objectieve bril naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Malt007 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:56:
[...]

Gewoon even voor mijn beeldvorming, hoe kan je je in godsnaam storen aan deze 'minor' punten in zo ongeveer de grootste fantasieserie ooit? 8)7

Al dat gedram op de star wars films van de originele 3 door de 'echte' fans, vermoeiend. Kijk die originele eens terug, dat was echt erbarmelijk slecht als je er met een objectieve bril naar kijkt.
sorry, vindt het gewoon heel erg cheesy

rogue one bijv vindt ik wel heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Lagune schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:58:
[...]

sorry, vindt het gewoon heel erg cheesy

rogue one bijv vindt ik wel heel goed
Denk dat de 'echte' fans met de verkeerde instelling op deze films wachten, een totaal verkeerd verwachtingspatroon hebben. Gewoon een oppervlakkig verhaaltje verpakt in een prachtig audiovisueel meesterwerk wat mij betreft.

Net als van tfa heb ik weer genoten van tlj. 2,5 uur lang waren zo voorbij gevlogen en al die tijd er met volle teugen van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Malt007 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:07:
[...]

Denk dat de 'echte' fans met de verkeerde instelling op deze films wachten, een totaal verkeerd verwachtingspatroon hebben. Gewoon een oppervlakkig verhaaltje verpakt in een prachtig audiovisueel meesterwerk wat mij betreft.

Net als van tfa heb ik weer genoten van tlj. 2,5 uur lang waren zo voorbij gevlogen en al die tijd er met volle teugen van genoten.
het is eigenlijk een beetje zoals de transformer films, fantastische CGI en actie maar het verhaal is echt bagger |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

spoiler:
Dat die ene vrouw (Leia) door de ruimte vloog in Star Wars is inderdaad heel raar, het mens blijkt ineens te kunnen vliegen etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Lagune schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:10:
[...]

het is eigenlijk een beetje zoals de transformer films, fantastische CGI en actie maar het verhaal is echt bagger |:(
Fantastische CGI.. ik kan je nu al 1 scene uit the last jedi noemen die dat totaal ontkracht. Wat een bagger moment was dat :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1 ... 62 ... 281 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.