Malfunctions schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:23:
[...]
Ik weet dat ik een versie op DVD heb, maar volgens mij is dat stanalone complex. Verschilt die wezenlijk van de 'gewone' GitS?
Weet dat ik het wel een ok film vond/vind, maar niet de beste anime ooit. Ben zelf dan meer fan van ninja scrool, of de Guyver serie.
De "gewone" GitS is die uit 1995. Daarvan heb je ook een 2.0 versie met wat CGI scenes en andere geluiden bij bijvoorbeeld geweerschoten, zelf vind ik die versie behoorlijk minder, maar, anderen vinden de 2.0 minder gedateerd.
GitS: Innocence is min of meer het vervolg van de film uit '95. Die film is nog mindfuckeriger en filosofischer, volgens mij kun je die het beste kijken met een paar joints
Stand Alone Complex is de serie, met twee "seizoenen" en een losse film, en ja, die verschilt best wel van de oorspronkelijke film. SAC is wat luchtiger, zoals de manga ook zou zijn, en wat minder gefilosofeer, en meer actie. De verhalen van de films en SAC sluiten niet op elkaar aan, in SAC is de Puppetmaster er nooit geweest.
De film uit 2017 is zo ver ik af kan gaan op de trailers een mix van GitS, Innocence en het tweede seizoen van SAC, waar Kuze en de Puppetmaster in elkaar geschoven zijn ofzo.
Dan heb je trouwens ook nog Arise, ook een GitS serie, maar die heeft ook weer een compleet eigen verhaallijn en tijdlijn, en die kun je imho het beste gewoon negeren

Er zullen zeker meer verfilmingen komen ben ik bang, dit zijn allemaal dingen die nog niet bekend zijn bij het grote publiek, en veel anime's kun je prima distelleren tot Hollywood-pulp, gewoon de karakters platslaan en eventuele levenslessen verwijderen.
Verwacht dat als GitS het goed doet in de bioscoop ze misschien wel Psycho Pass gaan doen, beetje dezelfde setting, hoofdpersoon is alleen wat minder knap
People as things, that’s where it starts.