Ik was in een vergevende bui en dacht "Laat ik, ondanks de slechte reviews, toch deze film een kans geven".

Dus...
Wat een slechte film.
Allereerst de "technische" kwaliteit van de film:
- Camerawerk is slecht (scheve horizons, een cameraman met Parkinson, vreemde hoeken).
- Het beeld is slecht, het heeft echt die handicam look.
- De belichting is af en toe echt heel slecht.
- De foley is ongeïnspireerd.
Het beeld en geluid is vaak zo slecht dat ik uit de film werd gehaald en meer daar op lette.
En de film (het verhaal) zelf?
- Het verhaal is zeer cliché. Scheelt weer nadenken.
- Het verhaal is ook heel simpel. En toch wordt er veel aan exposition gedaan. Hoe dom moet je zijn als je deze film niet begrijpt?
- Paar huuuuuuuge plotholes.
- Nul verrassingen...
En het acteerwerk? De vier grote namen van deze film (Jason Statham, Jessica Alba, Tommy Lee Jones en Michelle Yeoh) kunnen echt wel acteren. Maar alle vier hadden ze er geen zin in. Puur voor de centjes dus.
Allemaal ruk dus. Zelden een film gezien waarbij op papier het allemaal goed zou moeten zijn, maar waar alles in de praktijk mislukt is.
Goede dingen?
- De tweede kill had een leuke Mission Impossible vibe.
- Jessica Alba die haar Into the Blue shotje (onderwater in een blauwe bikini) weer eens mocht doen. Ze weet waar ze goed in is...
Cijfer: ik begin met een 1, omdat echt alle aspecten mislukt zijn. +1 voor de pluspunten van Alba, +1 voor de spionage-achtige kills. -1 vanwege de belachelijke Tommy. +1 voor de aardige locaties. En een bonus +1 voor Statham, omdat ik die kale bats van hem wel mag.
Een 4. Komen ze nog goed weg...