Ja dat viel mij ook op voor Pathe Spui. Niet echt lekkere tijden om die film in imax te zien. Of smiddags overdag of savonds laat klaar in de nacht. Ik zit nog te twijfelen om wel of niet te gaan. En daarnaast is de stoelkeuze ook nog belangrijk je wilt niet eerste rij je nek breken of helemaal aan de zijkant zitten.Dr. Strangelove schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 23:26:
Die wil ook wel zien. Heeft erg goede recensies gekregen. McKellen ook altijd kijkbaar.
Eerst The Odyssey nog... lastig om een goed moment te vinden, draait of in de middag als ik niet kan of veel te laat op de avond. Waarom zo'n film laten beginnen om 2030/2100 met een eindtijd tegen de 000? Niet handig voor mensen die gewoon de volgende dag moeten werken![]()
En dan heb ik het over regio Den Haag. Zot.
| Ma Xo (2026) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 102 min | MPAA: N/A "In traditional Vietnamese and regional ethnic minority folklore, a Ma Xó (literally "ghost of the corner") is a mythical household spirit or bound entity believed by some to linger in dark, hidden corners of (abandoned) homes" Met Ma Xo bewijst Vietnam net zulke slechte en voorspelbare horrorfilms te kunnen maken als de troep die Hollywood aan de lopende band uitkotst. Een jonge vrouw wil koste wat kost haar ongeboren kind beschermen en gezond te wereld brengen, dat ze zich wendt tot het oproepen van een geest die haar baby beschermt. De geest eist echter een offer waar zij en haar man niet aan kunnen voldoen, en voor ze het weten hebben ze niet alleen schuldeisers achter zich aan... Gelukkig kunnen ze rekenen op de steun van Auntie, die alles lijkt te weten van geesten en het Ma Xo ritueel. Het acteerwerk is wel aardig, af en toe een beetje overdreven, en ook de cinematografie kan ermee door. De special effects en cgi zien er goedkoop uit, maar dat komt waarschijnlijk omdat de film een laag budget had. Vietnam staat niet nou niet echt bekend om hun horrorfilms. De soundtrack is vrij opdringerig en vervelend aanwezig. Het grootste probleem is echter het suffe script, dat bol staat van de clichés en plotgaten. Het Ma Xo ritueel is interessant, maar wordt in deze film alleen gebruikt voor goedkope schrikeffecten die je ook in bv. de Paranormal Activity en Conjuring films ziet. De doorgewinterde horrorfanaat mist hier helemaal niks aan, al gooit de film wel hoge ogen in het land van herkomst. | |
Een bioscoop in Ho Chi Minh City (Saigon) d.d. 4-6-2026:
| Star Wars: The Mandalorian and Grogu (2026) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 De film begon in volle vaart waardoor ik wat misleid was met hoe de film verder zou lopen. Helaas waren de actiescenes beperkt. Het verhaal gaat vooral over de relatie tussen de Mandalorian en Grogu en hoe ze elkaar blijven helpen in de gevechten die komen. Het is allemaal echt op en top Disney knuffelsausje met zoals gezegd af en toe actiescenes om de fans wat te pleasen, maar het is gewoon echt niet zoals de oude films. Het mist dat rauwe SW gevoel. spoiler: Het is niet per se een slechte film en audiovisueel is het verder goed, maar de echte fan kan het overslaan.Die Rotta the Hutt. Wtf was dat dan?De Hutts zijn meedogenloos en dan krijg je een Hutt die zich onbegrepen voelt en anders is. Dit vond ik wel het slechtste element van de film. Leuk dat ze willen innoveren, maar w.m.b. was dit het echt niet. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Voelde heel erg aan of ze een aantal afleveringen hebben samengepropt, ook wel een erg groot gat tussen de serie en de film, had die in 2024 uitgebracht. Had je nog enigszins een idee hoe het ookalweer zat
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.