mmm, aanbevolen is die film te kijken met 2 of 3 glaasjes Port achter de kiezen en de verwarming lekker hoog en de gordijnen dicht, dan is het misschien nog wel bijna een goede film. (Er zitten zeker goede stukken in die ik niet had willen missen)AvK schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:42:
Lees net dat Sinners 16!!!!!!!!! Oscar nominaties heeft.....
![]()
Toch maar kijken dan?
16 nominaties voor een niet meer dan aardige FDTD-kloon, het moet niet gekker worden.
Letterboxd is vooral leuk om bij te houden welke films je hebt gekeken en lijstjes maken, maar de reviews daar zou ik met een flinke emmer zout nemen. Teveel lollig bedoelde one-line 'reviews' daar.josh-hill schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:54:
Zoiets als Letterboxd helpt, maar is verre van 'waterdicht'.
Ik zoek mensen met vergelijkbare filmsmaak uit om te volgen, maar zie ze dan toch een film die ik 5 sterren geef 1 ster geven of andersom.
Als ik Letterboxd mag geloven dan heb ik ook echt maar 1 genomineerde film gezien, en dan ook nog wel gratis. Het is een short van 36 minuten die op YouTube te zien is.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik heb er wel meer gezien. Train Dreams (veruit) de mooiste/beste film van die genomineerden wat mij betreft. Als die geen Oscar krijgt voor beste cinematografie is het sowieso een corrupte bende daarjosh-hill schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:29:
Als ik Letterboxd mag geloven dan heb ik ook echt maar 1 genomineerde film gezien, en dan ook nog wel gratis. Het is een short van 36 minuten die op YouTube te zien is.
[YouTube: Two People Exchanging Saliva (Oscar Shortlisted) | The New Yorker Screening Room]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
I see your 16 noms for Sinners and raise you F1 nom for Best PictureP-Rock schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:19:
16 nominaties voor een niet meer dan aardige FDTD-kloon, het moet niet gekker worden.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Die film heeft in Nederland niet in de bioscoop gedraaid. Als Netflix de Amerikaanse bioscooprelease ook heel beperkt heeft gehouden, dan gaat dat wel tegen de film werken. Daar houden ze helemaal niet van bij The Academy.Jeroenvde89 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:42:
[...]
Ik heb er wel meer gezien. Train Dreams (veruit) de mooiste/beste film van die genomineerden wat mij betreft. Als die geen Oscar krijgt voor beste cinematografie is het sowieso een corrupte bende daar
Die zou ik ook niet zo snel genomineerd hebben. Maar goed, dat was tenminste nog pretentieloos vermaak. Ik heb me niet eens echt gestoord aan de Hans Zimmer soundtrackDr. Strangelove schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:44:
[...]
I see your 16 noms for Sinners and raise you F1 nom for Best Picture
Qua Sinners: niet mijn film, maar ik snap wat veel mensen er in zien. Maar best acteur voor Michael Jordan zou echt een lachertje zijn, zeker gezien de concurrentie. Ik denk dat het een hoop van de kleinere prijzen worden plus misschien Best Vrouwelijke Bijrol voor Wunmi Mosaku.
[ Voor 6% gewijzigd door wmterhaar op 22-01-2026 18:56 ]
Meh, geen zin om Netflix te nemen om een film te kunnen kijken. Society of the Snow daarom ook nog steeds niet gezien.wmterhaar schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:10:
[...]
Die film heeft in Nederland niet in de bioscoop gedraaid. Als Netflix de Amerikaanse bioscooprelease ook heel beperkt heeft gehouden, dan gaat dat wel tegen de film werken. Daar houden ze helemaal niet van bij The Academy.
Eén maand aanzetten en meteen annuleren. Kun je alles kijken wat je gemist hebt qua Netflix(-only) films en series. En ik kan je vertellen: daar zitten een paar pareltjes tussenjosh-hill schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:36:
[...]
Meh, geen zin om Netflix te nemen om een film te kunnen kijken. Society of the Snow daarom ook nog steeds niet gezien.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
True, maar de meeste ervan heb ik al een of meerdere keren gezien (toen ik nog Netflix had).Jeroenvde89 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:46:
[...]
Eén maand aanzetten en meteen annuleren. Kun je alles kijken wat je gemist hebt qua Netflix(-only) films en series. En ik kan je vertellen: daar zitten een paar pareltjes tussen
Vooruit, op mijn Netflix-(re)watch lijst op Letterboxd staan inderdaad genoeg films.
[ Voor 9% gewijzigd door josh-hill op 22-01-2026 18:57 ]
Is dit echt of maak je een grap?Dr. Strangelove schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:44:
[...]
I see your 16 noms for Sinners and raise you F1 nom for Best Picture
Ik bedoel, ik vond F1 best een vermakelijke film, prima aan te kijken, maar oscarmateriaal? Neuh. Althans, misschien "beste race scenes" ofzo, maar zeker niet beste film.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.