Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 281 282 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39
@Amerauder

Ik ga het morgen lezen, ik heb de premium seats geboekt voor vanavond :)

Is the hype real...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Conjuring: Last Rites (2025)The Conjuring: Last Rites (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R
Denkbaar voor deze film; heeft mij eindelijk van de bioscoop genezen

2x 18€ kaartje + hapje en drankje 20€ + parkeren 8,50

Nou, als de film nu de moeite waard was, bondig het wat minder erg. Maar voorlopig geen bioscoopbezoek meer.

Tja, inhoudelijk; ben “fan” van deze serie. Echter blijkt men zonder inspiratie of goede schrijvers te zitten.

Zonder te veel in details te treden (en ik gaat ben) was het maar een matige film. Wat ik voorheen een van de leukere aspecten van deze serie was, is de relatief onvoorspelbare sfeer en verhaallijn(en). Helaas was alles voorspelbaar. En wat niet voorspelbaar was, vond maar matig of onlogisch. Sommige onderdelen van verhaal hadden prima geschrapt kunnen worden wat 0 invloed had op verhaallijn of uitwerken van karakters.

De jumpscares waren aardig voorspelbaar, en wat visueel spannend zou moeten zijn kwam lachwekkend of inspiratieloos over. Voor mij diepte punt van deze serie, en gezien totaal kosten avondje Pathé 4D ga ik wel streamen
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
One Battle After Another (2025)One Battle After Another (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: R
Paul Thomas Anderson's nieuwste film veroorzaakt schokgolven, niet alleen in de filmwereld maar ver daarbuiten. Film van het jaar, de film van deze tijd, de film van een generatie. Hoger kan je de lat niet hebben liggen. Ik was benieuwd, en dat is een understatement.

Bob (Leonardo DiCaprio) is een ietwat terughoudende linkse revolutionair die meegesleept wordt door zijn vriendin Perfidia (Teyana Taylor), de drijvende kracht achter de groep French 75, die aanslagen pleegt op het establishment in de breedste zin. Als ze stuiten op de sociopathische kapitein Steven Lockjaw (Sean Penn) is het feest voorbij. Bob duikt onder, Perfidia verdwijnt van het toneel, maar niet voordat ze haar dochter Willa achterlaat bij Bob. Fast forward 16 jaar, als Bob teruggetrokken leeft met de inmiddels puberende Willa (Chase Infiniti). Lockjaw heeft echter unfinished business met hen en gaat achter hen aan.

Paul Thomas Anderson liet zich inspireren door het boek Vineland van Thomas Pynchon. Hij moderniseerde het verhaal, verving de focus op de war on drugs door de war on immigration en deed een hoop andere dingen waardoor het verhaal beter past in onze tijd. Het zijn die thema's die de film viral laten gaan op moment: Immigratie, onderdrukking, fascisme, racisme.

Maar dit is maar een deel van het verhaal. En, ondanks de aandacht ervoor, voor mij niet het belangrijkste aspect. Ja, de thema's zijn contemporary maar deze film, die in de zomer van 2024 werd geschoten, voelde voor mij al ingehaald door de realiteit, triest als dat is. De antagonist van het verhaal, Steven Lockjaw, een fantastische Sean Penn die al een Oscar mag bijschrijven voor deze rol, is een corrupte official die het strakke overheidsbeleid ten aanzien van immigratie niet ver genoeg vind gaan en aansluiting zoekt bij een schimmig clubje oude mannen dat vanuit een kelder in een villa verder gaande maatregelen nastreeft. Alleen, in werkelijkheid lijkt het dat deze mensen al niet meer in een schimmige kelder zitten.

Hoe up to date je One Battle After Another ziet ligt dus aan jezelf denk ik. Feit is dat de film deze polemische thema's wel sterk behandelt, afwisselend met spanning, humor en soms ook outright terror. Maar waar je in bijvoorbeeld Don't Look Up helemaal kapotgehamerd werd met 'de boodschap', voelt dat hier niet zo. En dat brengt me bij de reden dat ik deze film echt waardeer.

Naast een politieke thriller is Anderson's film nog veel meer een relatiedrama. Maar ook een actiefilm, en bij vlagen ook nog een comedy. Bob is een soort militante versie van Jeff Lebowski, een stoner die zijn revolutionair verleden moet herinneren om zijn dochter te kunnen redden. Dat leidt tot veel humoristische scenes, vooral als ook sensei Sergio (Benicio del Toro) ten tonele verschijnt. Chase Infiniti is een revelatie, een fantastische jonge actrice die zich moeiteloos standhoudt terwijl ze het scherm deelt met een intense Sean Penn, die een van de beste films van zijn niet misselijke carriere aflevert. Haar scenes drijven het plot onweerstaanbaar vooruit tot een zinderende laatste acte, met als hoogtepunt een car chase zoals je die nog nooit gezien hebt. Krap drie uur vliegt voorbij in een oogwenk.

One Battle After Another is een diep menselijk verhaal over overleven en liefde voor je naasten, met prachtige karakters, een flitsend script en een intense maar bevredigende climax die hoop voor de toekomst biedt en je met een goed gevoel uit deze rollercoaster laat stappen. Ik weet niet of het de film is die deze tijd definieert, maar het is voor mij zeker de beste film van het jaar tot nu toe.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 14:14

Honesty

kattenneus!

Stukfruit schreef op woensdag 17 september 2025 @ 02:17:
Weapons (2025)[Afbeelding: Weapons (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 128 min | MPAA: R
Wat in de actual <bleep> heb ik nu weer gezien? :P

De trailer kondigde deze film aan als een soort drama dat uit had kunnen lopen op een typisch standaard horrorfilm. Je kent ze wel: op een dag, verdwijnen er om exact 2:17 midden in de nacht 17 kinderen uit dezelfde schoolklas. Voordat je het weet schrik je jezelf rot van een kind dat plotseling in de hoek van je woonkamer jou met een ijskoude blik aanstaart terwijl je de film in het halfdonker kijkt.

In principe valt dit wel in die categorie, maar een van de redenen waarom men zo enthousiast is heeft eigenlijk niets te maken met het fan zijn van horror. De film is namelijk een allegorie van het niveau dat alleen de gebroeders Grimm ooit konden bereiken.
spoiler: absolute spoiler
Het zit 'm in de titel: "weapons". Je ziet in principe geen enkel letterlijk wapen, maar metaforisch zijn de kinderen (en de aangedane volwassenen) het wapen. It's not about de satanische magische boom. De film is eigenlijk een grote metafoor voor de schoolshootings in de VS.
Met dat in gedachten is het wel slim aangepakt. Dat het kind in het begin aangeeft dat deze film waargebeurd zou zijn krijgt zo ook een dubbele laag mee.

Dus een +1 voor het niet alles voorkauwen. Verder jammer genoeg niet echt mijn ding, dus ik ga het desondanks bij een zesje plus dus dat pluspunt houden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Hier kan ik me alleen bij aansluiten,zeker met de spoiler.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amerauder
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-10 12:36
@Dr. Strangelove

Goede recensie!
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:52:
De antagonist van het verhaal, Steven Lockjaw, een fantastische Sean Penn die al een Oscar mag bijschrijven voor deze rol, is een corrupte official die het strakke overheidsbeleid ten aanzien van immigratie niet ver genoeg vind gaan en aansluiting zoekt bij een schimmig clubje oude mannen dat vanuit een kelder in een villa verder gaande maatregelen nastreeft.
Nou, niet precies. Het punt is nu juist dat hij daar zelf niet zo in gelooft. Hij praat met die praatjes mee om bij de club te kunnen horen. En die hypocrisie hoort bij zijn identiteit, een beetje zoals de nazi-liefhebber in American Beauty die
spoiler:
uiteindelijk zelf homoseksueel blijkt te zijn.
Het is een trope.

Dat is tegelijkertijd wat ik een beetje ongeloofwaardig vind, want deze Lockjaw
spoiler:
probeert zijn bloedeigen dochter te vermoorden, en waarom? Om bij de club te horen… Het is meer een grap dan een overtuigende motivatie van de antagonist om tot moorden over te gaan.

Alleen, in werkelijkheid lijkt het dat deze mensen al niet meer in een schimmige kelder zitten.
Maar is het beeld dat deze film van de problematiek schetst een constructieve weg naar een oplossing? Of draagt het juist bij aan de maatschappelijke kloof die aan het ontstaan is, door nog meer verdeeldheid te zaaien en nog meer olie op het vuur te gooien?

Maar waar je in bijvoorbeeld Don't Look Now helemaal kapotgehamerd werd met 'de boodschap', voelt dat hier niet zo.
Bedoel je Don’t Look Up? Grappig, want dat is precies de film waar ik de hele tijd aan moest denken. Juist omdat ook daar, net zoals in deze film, de morele betweterigheid zo duidelijk de boventoon voert. Bijna als een evangelisch werk, waarbij het winnen van zieltjes voorrang krijgt op het neerzetten van een vermakelijk verhaal.

Maar ik snap het wel als je het hier als subtieler ervaart, al voel ik dat zelf anders. En ik denk inderdaad, als je je daar niet aan stoort dan blijft er een erg vermakelijke film over.

Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Honesty schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:24:
[...]

Hier kan ik me alleen bij aansluiten,zeker met de spoiler.
Dat zette het voor mij inderdaad ook in een ander daglicht. De hints zijn er, maar het is eigenlijk verdraaid subtiel.

Blijkbaar net zo subtiel als het tijdstip waarop ik de review heb gepost :+ Bijna niemand lijkt het te zien :'( :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:21

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:51:
[...]

Dat zette het voor mij inderdaad ook in een ander daglicht. De hints zijn er, maar het is eigenlijk verdraaid subtiel.

Blijkbaar net zo subtiel als het tijdstip waarop ik de review heb gepost :+ Bijna niemand lijkt het te zien :'( :p
Je had de review beter kunnen posten rond vijf uur 's middags ;)

Ohnee, het klopt wel zo :+

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 26-09-2025 15:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Amerauder schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:27:
Bedoel je Don’t Look Up? Grappig, want dat is precies de film waar ik de hele tijd aan moest denken.
Ouch, natuurlijk met excuses aan Nicolas Roeg ;) Don’t Look Now is eentje in de lijst van ‘weer eens aanzetten’.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:43

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

The Fantastic Four: First Steps (2025)The Fantastic Four: First Steps (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Vanavond via Plex eens de nieuwe Fantastic Four opgezet, voor ons is dit de eerste keer dat we de film keken. Al vrij snel vanaf de start merk je dat dit geen typische Marvel film is… het tempo ligt laag en qua actie is het allemaal een beetje zuinig. Je zou bijna denken dat ze hun explosiebudget willen bewaren voor de volgende film.

Vier slimmeriken doen een experiment dat natuurlijk grandioos misgaat. Resultaat: superkrachten waar ze zelf amper raad mee weten. Reed verandert in elastiek, Sue kan onzichtbaar worden, Johnny speelt met vuur en Ben loopt rond als een levende muur. Klinkt leuk maar eerlijk gezegd is het geen diepgaand verhaal en soms lijkt het alsof het nergens heen gaat. Het helpt ook niet dat het achtergrondverhaal van de slechterik totaal niet verteld wordt, hij is er gewoon ineens, alsof hij enkel bestaat om het plot vooruit te duwen. Creativiteit mist gewoon totaal in deze film.

En dan de grote vraag: vond ik hem nou goed of slecht? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Er zat hier en daar wat leuks in en de cast deed het prima, maar ik miste het typische Marvel gevoel, want het voelt meer als een uitgebreide warming up dan als een echte knaller.

Kortom: leuk om een keer te kijken, maar of ik hier nog maanden aan ga terugdenken… ik betwijfel het. Van ons krijg de film net een voldoende..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skXeMy0Kx_vNGLq1TDcuO0plu0A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YnkFc0rJLPkB3XoUQdTHLLiq.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
G_Dragon schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 23:34:
The Fantastic Four: First Steps (2025)[Afbeelding: The Fantastic Four: First Steps (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Vanavond via Plex eens de nieuwe Fantastic Four opgezet, voor ons is dit de eerste keer dat we de film keken. Al vrij snel vanaf de start merk je dat dit geen typische Marvel film is… het tempo ligt laag en qua actie is het allemaal een beetje zuinig. Je zou bijna denken dat ze hun explosiebudget willen bewaren voor de volgende film.

Vier slimmeriken doen een experiment dat natuurlijk grandioos misgaat. Resultaat: superkrachten waar ze zelf amper raad mee weten. Reed verandert in elastiek, Sue kan onzichtbaar worden, Johnny speelt met vuur en Ben loopt rond als een levende muur. Klinkt leuk maar eerlijk gezegd is het geen diepgaand verhaal en soms lijkt het alsof het nergens heen gaat. Het helpt ook niet dat het achtergrondverhaal van de slechterik totaal niet verteld wordt, hij is er gewoon ineens, alsof hij enkel bestaat om het plot vooruit te duwen. Creativiteit mist gewoon totaal in deze film.

En dan de grote vraag: vond ik hem nou goed of slecht? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Er zat hier en daar wat leuks in en de cast deed het prima, maar ik miste het typische Marvel gevoel, want het voelt meer als een uitgebreide warming up dan als een echte knaller.

Kortom: leuk om een keer te kijken, maar of ik hier nog maanden aan ga terugdenken… ik betwijfel het. Van ons krijg de film net een voldoende..

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Ik vond hem ook een beetje meh. Verhaal an sich was wel goed en acteerwerk ook, maar toch miste de film iets. Daarbij vond ik de man van steen maar een vreemd hoofd hebben en als ik zoiets constateer dan ebt dat de hele film door. :X De actrice voor de rol van Silver Surfer is ook wel bijzonder te noemen. Helemaal als je haar kent uit Ozark.

Ik zou de film ook niet meer dan een zesje geven.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49

Elvhenk

/me hartje GO

Stukfruit schreef op maandag 8 september 2025 @ 00:33:
The Naked Gun (2025)[Afbeelding: The Naked Gun (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 85 min | MPAA: PG-13
Ja, het is op zich The Naked Gun.

Neeson als de filmzoon van Nielsen als domme seksistische politieagent doet het op zich best netjes. Paar sinaasappels erin en je kan ze doorverkopen.

Grootste punt zit voor mij 'm in het ontbreken van meer en subtielere grappen. Maakt het minder scherp. Cold storage op het politiebureau is een voorbeeld. Grappig. Tot het te vaak in beeld wordt gebracht. Daar zit je dan in de bioscoop met verschillende beelden op je stoel en een bezorger die mensen lastigvalt.

Zo krijg je het idee dat de koek snel op is. In de bioscoop ook weer onhandig met mensen waar je dan zelf langs moet om nieuwe te halen.

Om te zien of dat geheugen mij in de steek heeft gelaten heb ik de oude nog eens opgezet. Nielsen staat nu prachtig in de hoek van mijn kamer te pronken. Toch liet deze korte video zien dat de humor op zich on point is. Geeft wel een stip op de horizon.

Helaas niet horizontaal genoeg om de film goed te balanceren. Qua verhaal is er weinig gaande en dat geeft een wat lager cijfer. Moment, ik moet 'm even oppakken hoor. Het ligt ergens naast het niveau. Kijk aan; een vijf!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Je zocht subtiliteit EN een verhaal?! Dat is ook wel heel veel gevraagd.
Het was een kwaliteitsfilm! :Y :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfEaYCap4YRixhWMdZM_oDM4Cek=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eHIczFv2LLvmDJ2mcKgOMk41.jpg?f=user_large

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
josh-hill schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:22:
Mediterranea (2015)[Afbeelding: Mediterranea (2015)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 107 min | MPAA: Unrated
Mediterranea is een drama over een migrantenleven.

De film begint wat vaag in de zin van dat het niet altijd even goed te volgen is. Dit blijkt echter een beetje de stijl te zijn, en als je er eenmaal aan gewend bent, werkt het goed.

In plaats van de ene of de andere visie op migranten op te dringen, vertelt de film het verhaal van een migrant en/of meerdere migranten op een realistische en humane wijze. En dat kan ik alleen maar waarderen. Vorig jaar heb ik Io Capitano in de bioscoop gezien, en dat ging voornamelijk over de reis vanuit Afrika richting Italië (Europa). Hoewel dat een best prima film is, was het allemaal een beetje 'gemaakt'. Het voelde minder realistisch dan deze film. Sterker nog, er zijn maar weinig films die zo 'neutraal' een mensenleven beschrijven. In Mediterranea is de reis naar Italië enkel de eerste 20 minuten van de film. Deze gaat dus meer over de eerste tijd in Italië zelf, met al zijn ups en downs. En waar de meeste van dit soort films echt maar op 1 ding focussen, geeft dit verhaal een veel breder en evenwichtiger beeld van dit bestaan en van de verschillende krachten die er invloed op hebben.

Gezien de rating van een film bij mij heel sterk afhangt van de 'echtheid' van het leven dat omschreven wordt, scoort deze bij mij enorm hoog. Nu de twee vervolg films van Jonas Carpignano ook maar eens gaan kijken. Wel jammer dat Mediterranea nergens te koop is (nja, wellicht is er een Duitse blu-ray?). Ik heb de film gezien op CineMember.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Io Capitano komt niet gemaakt over, het is een verfilming van een Documentaire. In dat geval komt elke film gemaakt over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:27
Amerauder schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:48:
One Battle After Another (2025)[Afbeelding: One Battle After Another (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: R

Het ene cliché na het andere

One Battle After Another, geregisseerd door de veelgeprezen Paul Thomas Anderson (There Will be Blood, Boogie Nights) is een aardige film, maar wel een waar de politieke correctheid en ideologische gedrevenheid vanaf druipt. Je moet er maar tegen kunnen: de morele lessen vliegen je om de oren. De slechteriken zijn zo eendimensionaal slecht dat de orcs in The Lord of the Rings er niets bij zijn, en de hoofdpersonen komen er eigenlijk al even karig vanaf. Op een klein aantal helden na, die dan weer direct regelrechte Mary Sues zijn, ronduit perfecte, onsterfelijke heiligen die eigenlijk niets verkeerd kunnen doen.

Is het nou een thriller, of is het toch een komedie? Dat is wat ik me onderweg naar de film afvroeg, want er worden verschillende labels op geplakt. Maar ook na het kijken is dat nog steeds niet helemaal duidelijk geworden. Zeker is hier en daar wat zwartgallige humor aanwezig, die ik ook best kan waarderen. In grote delen van de film echter is geen enkele grap te bekennen – is het een en al actie en avontuur wat de klok slaat. Niets mis met een beetje actie in je komedie natuurlijk, of een grapje hier en daar tussen de actiescènes door. Maar deze film weet niet wat het wil zijn, en daarin schuilt een probleem.

[Afbeelding]

Want ik denk dat deze dubbelzinnigheid de kern raakt van wat ons hier voorgeschoteld wordt. Het is een zeer ideologisch verhaal: de motivaties van de karakters zijn zo over the top politiek geladen dat het soms een beetje belachelijk wordt. Geen zorgen! Zegt de film op die punten dan. Want het is een komedie, weet je nog? Het is allemaal maar een grapje, dus neem het vooral niet te serieus. Maar dat werkt niet, want om de spannende scènes spannend te laten zijn – en daarvan zijn er veel – dien je ze nu juist wél serieus te nemen. Die twee dingen botsen met elkaar.

Bovendien wordt de humor ingezet als middel om de ideologische gedrevenheid waar deze film van doorspekt is te verhullen, of zelfs te excuseren. Het is een beetje zoals Lubach en anderen dat doen in talkshows. Ze komen met een verhaal dat uiterst politiek geladen is, maar kleden het op als grapje, waardoor het de kijker net even wat lastiger wordt gemaakt zich er kritisch toe te verhouden. Zo kan men een wereldbeeld net wat soepeler en effectiever geaccepteerd krijgen.

En wat voor een wereldbeeld krijgen wij hier voor onze kiezen! Het verhaal gaat over een stel terroristen: mama-terrorist, papa-terrorist en hun schattige dochter. Ze blazen dingen op in hun strijd voor open grenzen en het recht op abortus, en schuwen daarbij niet voor moord en doodslag. Vooral mama-terrorist is zeer gedreven en ook behoorlijk de weg kwijt, om niet te zeggen volledig doorgeslagen. Hier wordt het eerste deel van deze film aan gewijd, en hoewel het waarschijnlijk grappig bedoeld is, is het vooral ongemakkelijk.

Papa-terrorist, uitstekend gespeeld door de altijd sterke Leonardo DiCaprio, is meer een beetje het sulletje dat haar achterna loopt, meer met drugs en drank bezig dan met de cause. Toch is hij de meer sympathieke van de twee, en degene met wie je je als kijker kunt identificeren. Hun dochter dan, waar de film om draait, heeft geen van de slechte eigenschappen van haar ouders. Integendeel, zij is de eerste van de absolute helden die de pure goedheid zelve vertegenwoordigen, begiftigd met bijna goddelijke krachten en een smetteloos geweten. Zij is de belichaming van het ideaal dat deze film zonder enige terughoudendheid aan ons opdringt.

[Afbeelding]

De organisatie waar haar ouders deel van uitmaken wordt niet bepaald in een goed daglicht geplaatst. Het gezelschap is eerder komisch dan indrukwekkend, en het verbaasd dan ook niets dat hun revolutie nergens toe leidt. Het zijn een stel kneuzen, daar is de film duidelijk over. Dat geldt echter niet voor alle onderdelen van het verzet. Bob, DiCaprios karakter, krijgt hulp van zijn dochters Mexicaanse karateleraar – gespeeld door Benicio Del Toro. In schril contrast met de eerdergenoemde strijders vormen deze sensei en zijn gevolg juist het toppunt van een overdreven goed georganiseerde ondergrondse beweging. Hij is de tweede morele superheld van deze film.

Het heeft zeker iets komisch, hoe stuntelig Bob door het leven gaat en hoe kalm en zelfverzekerd deze mentor al zijn problemen voor hem oplost. In het script zou naar deze sensei verwezen worden als ‘Bobs Obi-Wan’, en dat is aardig gedaan. Het is zowel grappig als hartverwarmend. Tegelijkertijd heeft het dus ook iets zwaar politiek corrects, deze bende Mexicanen die niet alleen extreem efficiënt is tot het belachelijke aan toe, maar ook nog eens moreel smetteloos, en eigenlijk op iedere mogelijke manier superieur aan alle andere karakters. En zo zit deze film dus boordevol ideologische clichés – ik zal ze maar niet allemaal opnoemen – waarbij het vaker dan eens onduidelijk is of het nu als grap bedoeld wordt, of ter morele opvoeding van het publiek.

Maar het meest over the top ideologisch geladen zijn de slechteriken. Een belangrijk element van ieder verhaal is de motivatie van de antagonist. De protagonist en de antagonist zijn in conflict met elkaar. Maar waarom? Wat drijft hen, en waarom staan ze elkaar in de weg? En de reden daarvoor in deze film is simpel, te simpel. Het is simpelweg zo dat de slechteriken ontzettend slecht zijn, meer niet. Ze zijn gewoon het pure kwaad, en handelen uit niets dan hun inherente en onherstelbare kwaadaardigheid. Wat wil je nog meer weten?

Maar net voordat je daar vragen bij gaat stellen zegt de film dus gewoon: maar is dat dan niet grappig? Ineens is het voor eventjes weer een komedie, bijna als in een poging om dit euvel weg te strijken. En ja, het is soms ook wel even grappig, hoe ontzettend dom en hypocriet de motivatie van de slechteriken eigenlijk is, waar het gehele plot om draait. Maar dat weegt niet op tegen de veel grotere en zwaarder wegende probleem die hierdoor ontstaan. Zoals het beeld dat hiermee van de Amerikaanse samenleving geschetst wordt, dat toch wel heel erg simplistisch en zwart-wit is, zelfs voor een komedie, en zelfs voor Amerikaanse begrippen.

Sta je aan de kant van de terroristen, die ondanks hun tekortkomingen opkomen voor de zwakkeren? Of ben je voor de rijke elite die nazi-achtige idealen nastreven? Een andere optie lijkt in de wereld die hier geschets wordt niet te bestaan, en de enige uitkomst een burgeroorlog.

[Afbeelding]

Bovendien zijn de slechteriken op deze wijze totaal niet geloofwaardig. Er wordt een strijd op leven en dood gevoerd tussen de karakters, mensen zijn elkaar aan het vermoorden. En waarom? Om een grap. Dat werkt niet – het werkt wel voor de grap, maar het werkt niet voor de talrijke spannende scènes, die bestaan uit een bloedige strijd met een antagonist zonder geloofwaardig doel. Er wordt geen overtuigende reden gegeven waarom hij doet wat hij doet, waarom hij vecht waarvoor hij vecht, en dat geldt voor meer karakters.

Zelfs The Avengers – niet bepaald de hoogste lat die je kunt leggen op het gebied van geloofwaardigheid – speelt het klaar om in bijvoorbeeld Thanos een karakter neer te zetten die dan wel het kwaad vertegenwoordigt, maar desondanks een geloofwaardige overtuiging heeft om in dat kwaad te geloven. Hij doet het ergens voor, en je snapt als kijker waar hij het voor doet. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, uiteraard, maar het moet wel ergens op slaan voor zoiets om te werken. In deze film slaat het gewoon helemaal nergens op – het is een grap. Een grap die, nogmaals, als grap goed werkt, maar als motivatie voor de veel talrijkere spannende scènes helaas de plank misslaat.

En heeft de film dan nog goede punten? Zeker wel! Leo’s karakter is aandoenlijk – de manier waarop hij zich staande probeert te houden in een chaotische wereld die hem overduidelijk te veel is, en zijn puppy-ogen waaraan dat valt af te lezen. De liefde voor zijn dochter, de frustratie met zijn eigen tekortkomingen, en zijn volhardendheid om ondanks alles te doen wat hij kan – het werkt, en DiCaprio zet een geweldige prestatie neer. Ook de actie en de muziek mogen er wezen, en de manier waarop DiCaprios karakter en diens aartsvijand tegenover elkaar worden geplaatst begint veelbelovend. Uiteindelijk echter wordt dit alles toch een beetje overschaduwd door de dikke en ver van subtiele laag ideologie die hier onmiskenbaar de boventoon voert.

★★★☆☆

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Dank! Deze film sla ik dus over

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:33
Tristan Wins schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 23:00:
[...]

Io Capitano komt niet gemaakt over, het is een verfilming van een Documentaire. In dat geval komt elke film gemaakt over.
Ik bedoel bepaald acteerwerk e.d. Het zag er niet als een documentaire uit, en dat was bij die andere film eigenlijk wel.

Ik heb de film overigens in bios gezien en later ook nog gekocht, dus ik vind het zeker geen slechte film.

Oh ja, komt binnenkort ook op CineMember.

[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 27-09-2025 23:05 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

[...]

De antagonist van het verhaal, Steven Lockjaw, een fantastische Sean Penn die al een Oscar mag bijschrijven voor deze rol, is een corrupte official die het strakke overheidsbeleid ten aanzien van immigratie niet ver genoeg vind gaan en aansluiting zoekt bij een schimmig clubje oude mannen dat vanuit een kelder in een villa verder gaande maatregelen nastreeft.

[...]

spoiler:
Ik weet na het zien van de film nog steeds niet hoe ik dat karakter nu moet interpreteren.
Nadat hij uitgenodigd is om lid te worden van het clubje zie je `m met vochtige ogen weglopen.
Ik interpreteerde dat niet als een moment van trots, eerder van schaamte.
Hoe zag jij dat?

Datzelfde gevoel behield ik de hele film.
Is hij wel zo slecht zoals iedereen hem ziet, of is het een rol?

Ik ben er ook nog niet helemaal over uit of het einde van de film (de gaskamerscène) nou nodig was.
Voor mij had hij ook denk ik ook prima dood kunnen blijven.
Het maakt het wel wat symbolischer natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Elvhenk schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:23:
[...]

Je zocht subtiliteit EN een verhaal?! Dat is ook wel heel veel gevraagd.
Het was een kwaliteitsfilm! :Y :')

[Afbeelding]
Liam Neeson has been taken. Dat is wat ik denk.

Wat mij betreft is deze mening... "mis.. taken" 8)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mulholland Drive (2001)Mulholland Drive (2001)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: R
Hier ben ik vanavond even goed voor gaan zitten. Met enig geheugenverlies weliswaar. Omdat het al minstens 20 jaar geleden is dat ik de film voor het laatst heb gezien kon ik me eigenlijk alleen nog herinneren dat het iets dromerigs zou gaan worden. Ik bedoel, het is Lynch. Natuurlijk wordt het dromerig en praten mensen achterstevoren. Gewoon omdat het kan. Or do they?

In principe zit het narratief van de film niet zo ingewikkeld in elkaar: enthousiaste jonge actrice (Naomi Watts) komt naar de grote stad om het helemaal te maken en krijgt via-via de beschikking over een appartementje. Daar aangekomen treft ze in de badkamer een verstekeling aan in de vorm van een andere jonge vrouw die net een ongeluk met de auto heeft gehad. Ze is haar geheugen verloren en weet niet meer wie zij is, maar heeft wel een handtas. So far, so good.

Lynch zou Lynch echter niet zijn als er een laagje zit in wat als een film noir met synthesizergeluiden begint en zich naarmate je doorgaat met kijken als een ui ontvouwt. Soms stinkt het, soms moet je ervan huilen. En soms zie je Watts en (Laura) Harring dingen doen, waarna je je afvraagt wat je goed hebt gedaan in dit leven om zoiets moois te mogen aanschouwen.

De visuele kant van de film is dus dik in orde. Naast de vreemde zaken, zoals een maffiose man die in een kamer zit om dag en nacht niets anders te doen dan beslissingen nemen, weten Lynch en team leuk met perspectief en belichting te spelen. Wie heeft er een dinosaurus nodig als je ook eens creatief iemand van onderaf in beeld kan brengen? Het effect is net zo afschrikwekkend.

Na de eerste zitting is een tweede rit over Mulholland Drive nodig om verdere hints op te pikken voordat de doos van pandora wordt geopend en het verhaal naar buiten komt. Voor mij was dit de derde keer. Hopelijk wordt het me toegestaan om over 20 jaar de laatste hints op te pikken en zal niemand voortijdig op een begrafenis "er is geen fruit" gezegd hebben. Ik begreep er deze keer in ieder geval meer van dan 20 jaar geleden. That's something :P

Silencio.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Tip:

De documentaire "Blijven Ademen" die afgelopen donderdag op NPO 2 was.

https://www.vprogids.nl/d...-niet-meer-hetzelfde.html

https://www.npodoc.nl/doc...25/09/blijven-ademen.html

Staat overigens niet op IMDb of bijvoorbeeld Letterboxd.

Prachtig geschoten en ge-edit. Wel heel erg gelikt de kleuren er uit laten knallen voor een documentaire. Het was bijna een feature film. :)

9/10

[ Voor 9% gewijzigd door josh-hill op 28-09-2025 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Voor de mensen die het zelf willen zien staat de half-Nederlandse film Mr. K met Crispin Glover nu trouwens op NPO Start.

Althans, volgens de banner op de voorpagina. Als je in het buitenland zit dan mag je 'm officieel niet zien.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
josh-hill schreef op zondag 28 september 2025 @ 01:35:
Tip:

De documentaire "Blijven Ademen" die afgelopen donderdag op NPO 2 was.

https://www.vprogids.nl/d...-niet-meer-hetzelfde.html

https://www.npodoc.nl/doc...25/09/blijven-ademen.html

Staat overigens niet op IMDb of bijvoorbeeld Letterboxd.

Prachtig geschoten en ge-edit. Wel heel erg gelikt de kleuren er uit laten knallen voor een documentaire. Het was bijna een feature film. :)
Heb 'm even tussendoor opgezet omdat het dezelfde kerel bleek te zijn uit een interview dat ik afgelopen week in een talkshow zag. Qua looks is het inderdaad prachtig :)

Maar wat tijdens dat interview opviel is dat de arts die erbij zat hem een beetje probeerde te corrigeren zodra het over de rails leek te gaan qua realisme.

In deze docu zie je dat terugduwen helaas niet terug. Er komt behoorlijk wat pseudo-intellectueel werk voorbij over iets wat (gezien wat er bekend is van hoe hersenen in zulke situaties zouden werken) vooral een soort lange LSD-achtige trip zal zijn geweest: hij is "getransformeerd", hij zei nadat hij wakker werd dat hij van mensen hield terwijl hij dat jarenlang nooit zou hebben gedaan, dat soort dingen. Komt een beetje pretentieus over.

Ook komt voorbij dat vrienden o.a. voor hem aan het bidden waren. Of op een gegeven moment ergens toen hij bij iemand voor de wat spirituelere ademhalingsoefeningen zat en ze probeerden de ervaring te koppelen aan wat er is gebeurd: "hoe voel je je?" vraagt de begeleider die hem eerder opdroeg om een minuut of wat geen adem te halen. Kerel antwoordt met: "het tintelt". Tja, na het minutenlang inhouden van je adem heeft dat waarschijnlijk weinig met de aandoening of ervaring op de IC te maken.

Dus wellicht een waarschuwing voor mensen die het opzetten met (zoals ondergetekende) de hoop dat er ook iets van concrete tips of iets dergelijks uit te halen is. Na genoeg eigen ervaringen met die blackouts en trips (geen IC, wel relatief vergaand qua bv. zwellingen die niet gezond zijn) heb ik eigenlijk maar één transformatie doorgemaakt en dat is dat ik nu een extra zure mening heb na het zien van slechte MCU- en DCU-films :P

Hopelijk word ik nu niet afgemaakt vanwege de aardse mening :+ Als je zelf de persoon in kwestie was geweest dan had ik dit natuurlijk ook niet geschreven, maar dit topic vraagt om wat je vond...

* Stukfruit zou de documentaire daarom een zesje geven

Alsnog beter dan menig film in het MCU.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jellybrah
The Godfather Part II (1974)The Godfather Part II (1974)
Tweakers: 9 | IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 202 min | MPAA: R
Deze ultieme classic voor de 20e(?) keer bekeken. Nog steeds mijn absolute nummer 1, of misschien een tie met deel 1...

Hetgeen ik in deel 2 zo bijzonder briljant vind is Robert Deniro als de jonge Vito. Al zijn scenes zijn misschien wel de beste in de gehele filmgeschiedenis. Wat een acteerprestatie, de man is gewoon (jonge) Vito. De sfeer, de sets, de muziek. Alles klopt. Daarnaast een ijzingwekkend verhaal in het heden hoe Michael langzaamaan doordraait.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Stukfruit schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:25:
[...]

Heb 'm even tussendoor opgezet omdat het dezelfde kerel bleek te zijn uit een interview dat ik afgelopen week in een talkshow zag. Qua looks is het inderdaad prachtig :)

Maar wat tijdens dat interview opviel is dat de arts die erbij zat hem een beetje probeerde te corrigeren zodra het over de rails leek te gaan qua realisme.

In deze docu zie je dat terugduwen helaas niet terug. Er komt behoorlijk wat pseudo-intellectueel werk voorbij over iets wat (gezien wat er bekend is van hoe hersenen in zulke situaties zouden werken) vooral een soort lange LSD-achtige trip zal zijn geweest: hij is "getransformeerd", hij zei nadat hij wakker werd dat hij van mensen hield terwijl hij dat jarenlang nooit zou hebben gedaan, dat soort dingen. Komt een beetje pretentieus over.

Ook komt voorbij dat vrienden o.a. voor hem aan het bidden waren. Of op een gegeven moment ergens toen hij bij iemand voor de wat spirituelere ademhalingsoefeningen zat en ze probeerden de ervaring te koppelen aan wat er is gebeurd: "hoe voel je je?" vraagt de begeleider die hem eerder opdroeg om een minuut of wat geen adem te halen. Kerel antwoordt met: "het tintelt". Tja, na het minutenlang inhouden van je adem heeft dat waarschijnlijk weinig met de aandoening of ervaring op de IC te maken.

Dus wellicht een waarschuwing voor mensen die het opzetten met (zoals ondergetekende) de hoop dat er ook iets van concrete tips of iets dergelijks uit te halen is. Na genoeg eigen ervaringen met die blackouts en trips (geen IC, wel relatief vergaand qua bv. zwellingen die niet gezond zijn) heb ik eigenlijk maar één transformatie doorgemaakt en dat is dat ik nu een extra zure mening heb na het zien van slechte MCU- en DCU-films :P

Hopelijk word ik nu niet afgemaakt vanwege de aardse mening :+ Als je zelf de persoon in kwestie was geweest dan had ik dit natuurlijk ook niet geschreven, maar dit topic vraagt om wat je vond...

* Stukfruit zou de documentaire daarom een zesje geven

Alsnog beter dan menig film in het MCU.
Allemaal waar. Maar ik vond dat juist mooi aan de film. Dat het geen antwoorden probeert te geven over iets wat waarschijnlijk altijd heel persoonlijk is en dus van geval tot geval zal verschillen, maar dat het juist het gevoel, de perceptie, de splitsing tussen de ervaringen van degenen in een coma en de naasten benadrukt. Dit is een heel belangrijk aspect van het herstelproces en verklaart ook waarom de een er heel anders in staat dan de ander.

Degene die uit een coma komt, moet nog aan zijn geestelijk herstelproces beginnen en wil er meer over weten hoe ook anderen het ervaren hebben, maar die anderen willen het er niet over hebben. Het is te pijnlijk, ze hebben het verdrongen.

Verder merkt hij dat hij door de ziekte of bijna dood ervaring veranderd is. Daarom is hij op zoek naar antwoorden en gaat hij dus waarschijnlijk ook dingen als die ademhalingsoefeningen doen. Ik wil hem niet tegen het hoofd stoten, maar ik zou er inderdaad niet meer achter zoeken dan het is, al weet ik niet of de wetenschap hier wel allemaal antwoorden voor heeft, waar hij iets aan heeft. In ieder geval vond ik het wel mooi dat hij zei dat het tintelende, want na zo overdreven ademen, wat in feite hyper ventileren is, tintelt het inderdaad. Ik denk niet dat die oefeningen enige antwoorden zullen brengen, voor hem ook, behalve dat hij niks achter dat ademen, dat hem zo helder nog voor de geest te halen is, moet zoeken.

Maar ja, hij probeert dus duiding te geven. Te onderzoeken hoe hij allemaal is veranderd. Maar zijn omgeving wil eigenlijk dat alles weer hetzelfde is als vroeger, maar dat zal niet gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door josh-hill op 28-09-2025 22:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58
The Amateur (2025)The Amateur (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Geen trailer, geen reviews bekeken. Helemaal open in de film gegaan. Mooie shots, prima geluid. Het acteerwerk was bij vlagen goed, maar meestal een beetje middenmoot. Al met al een verrassende originele CIA film. Zeker geen hoogvlieger, maar ook zeker niet slecht. Goed vermaak op de zaterdagavond, zelfs mijn vriendin vond hem spannend en heeft de hele film geboeid gekeken. Ook geen overmatige en overbodig extreme actie en dat is ook wel lekker.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@josh-hill:

Dat heeft hij inderdaad gedaan en wat dat betreft is het geslaagd :)

Wat het misschien ook is: ik heb dat interview eerder gezien. Daarin worden ook dingen aangehaald die niet echt in de documentaire voorbijkomen, zoals dat hij blijkbaar begon te bewegen in de coma toen er bekenden waren.

Hoeft niet per se medische duiding bij (de arts begint daar juist iets te enthousiast mee te stuiteren :P), maar dat zijn wel de dingen die je in principe nog niet weet. Dat zorgt dat er naast de emotionele kant wat meer is om de aandacht mee vast te houden.

Dat mannen wat gevoeliger zouden moeten kunnen zijn vind ik ook geen verschrikkelijke boodschap!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
@Stukfruit Ja, ik heb het interview niet gezien, inderdaad. Overigens zit er volgens mij wel een opmerking in van zijn vriendin, waarin ze vertelt dat ze merkte dat hij (al enkele dagen) reageerde als ze bij hem in het ziekenhuis was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
josh-hill schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:06:
@Stukfruit Ja, ik heb het interview niet gezien, inderdaad. Overigens zit er volgens mij wel een opmerking in van zijn vriendin, waarin ze vertelt dat ze merkte dat hij (al enkele dagen) reageerde als ze bij hem in het ziekenhuis was.
Dat wordt in de documentaire ook niet duidelijk benoemd, maar in het interview wel: ex-vriendin.

Wat er ook is gebeurd, gevolgen zijn er zeker.

Misschien ook niet vreemd.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Stukfruit schreef op zondag 28 september 2025 @ 23:12:
[...]

Dat wordt in de documentaire ook niet duidelijk benoemd, maar in het interview wel: ex-vriendin.

Wat er ook is gebeurd, gevolgen zijn er zeker.

Misschien ook niet vreemd.
Hm. Ook wordt dat in de documentaire benoemd, dat de relatie is verbroken. Snap het ook wel. En dat verklaart ook de opmerking van zijn ex-vriendin dat ze blij is dat ze weer alleen is en zich niet meer om iemand anders hoeft te bekommeren.

[ Voor 5% gewijzigd door josh-hill op 28-09-2025 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wel? Oke, dan heb ik duidelijk meer minuten geskipt dan ik dacht :$

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17
G_Dragon schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 23:34:
...
Het voelt meer als een uitgebreide warming up dan als een echte knaller.
En dat is het ook, dat melden ze zelfs tijdens de credits.
Ik vond het niet veel, heb sowieso niet zoveel met de F4. De vorige ook niet. En weer een reboot. Silver surfer, Galactus, verzin eens wat nieuws.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Trasos schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 23:44:
[...]
spoiler:
Ik weet na het zien van de film nog steeds niet hoe ik dat karakter nu moet interpreteren.
Nadat hij uitgenodigd is om lid te worden van het clubje zie je `m met vochtige ogen weglopen.
Ik interpreteerde dat niet als een moment van trots, eerder van schaamte.
Hoe zag jij dat?

Datzelfde gevoel behield ik de hele film.
Is hij wel zo slecht zoals iedereen hem ziet, of is het een rol?

Ik ben er ook nog niet helemaal over uit of het einde van de film (de gaskamerscène) nou nodig was.
Voor mij had hij ook denk ik ook prima dood kunnen blijven.
Het maakt het wel wat symbolischer natuurlijk.
Volgens mij is hij echt wel een 'true believer'. De wijze waarop hij de uitnodiging voor de meeting ontvangt van zijn deputy geeft aan dat hij hier heel erg lang op gewacht heeft. De manier waarop
spoiler:
hij eindigt komt op mij over als dat het niet uitmaakt hoe zwart/wit je zelf de wereld ziet, maar dat je je met dergelijke gedachtengoed op een hellend vlak begeeft dat je deelt met types die het nog zwart/witter zien. Hij is een racist maar vindt het niet erg om een sexuele relatie te hebben met een donkere dame. Zijn clubje vindt dat echter genoeg reden om hem over de kling te willen jagen.

Wat voor mij wel een plot hole is dat hij überhaupt weer bij die gasten aan tafel zit. Hij weet dat hij in zijn gezicht geschoten is door een lid van dat clubje, en toch schuift hij weer aan om over deelname te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:37
Vier maal is scheepsrecht. De vierde FF film (als we de nooit uitgebrachte film van Roger Corman niet meerekenen) of het vierde team (als we Corman wel meetellen). Ik denk dat dit ook de beste FF film is, maar is hij ook goed?

De film speelt in een ander universum dan de andere Marvel films (leve het multiversum). We zijn op Earth 828. (de 828 is een verwijzing naar 28 augustus in Amerikaanse notatie, de geboortedag van Jack Kirby, de eerste tekenaar van de Fantastic Four). Er worden geen jaartallen genoemd, maar het speelt in een retro-futuristische versie van de jaren 60. Dat is eigenlijk best een goede keuze. Het ziet er leuk uit en heeft een leuk sfeertje. Gelukkig is het ook geen origin story, die wordt in een paar minuten van een TV programma uitgelegd. Ook leuk is dat je sommige van de tegenstanders van de FF hierin ziet, zoals Moleman. Er lijken geen andere superhelden in dit universum en de FF zijn de "protectors" van de wereld en hebben bijgedragen aan wereldvrede. Het is een nogal utopische wereld.

De tegenstander is Galactus net zoals in een Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer, alleen is het dit keer echt Galactus en niet een gaswolk. Ik weet niet of dat een gelukkige keuze is. Galactus is erg beperkt. Hij heeft honger en eet planeten. Hij stuurt de Silver Surfer vooruit om te waarschuwen. Het verhaal komt dan altijd een beetje op hetzelfde neer: Silver Surfer is niet echt een bad guy(of bad girl dit keer) en kunnen we Galactus wegjagen met hulp van de Zilveren Sufferd (tot de volgende keer). Galactus is een soort van bijna god dus echt verslaan kun je hem niet. En dat is ook dit keer het verhaal. Plottwist is dit keer dat hij het voorzien heeft op het nog ongeboren kind van Reed en Sue. Overigens is de geboortescene van het kind (Franklin) erg slecht. Ik snap dat een realistische geboortescene wat te ver is voor een Marvel Film, maar dit was wel erg slap (of in lijn met de jaren 60 stijl van de film).

Pedro Pascal vond ik niet erg overtuigend als Reed Richards. Vanessa Kirby vond ik een stuk beter als Sue Richards. Johnny Storm was niet zo vervelend als ik dacht dat hij zou zijn en Ben Grim vond ik wat raar. Hij had een wat vreemde kop met een onderkin,, pas later zag ik dat hij een stenen baard had. Niet de beste keuze want het zag er niet goed uit. CGI was ook niet geweldig. Ik vond de silver surfer er slecht uitzien. De T1000 uit terminator 2 zag er overtuigender uit.

We zullen de FF weer terug zien in de volgende Avengers film (we hebben ze in de postcredit scene van Thunderbolts zien aankomen, maar waarom ze van Earth 828 zijn overgekomen weten we niet, wellicht heeft het te maken met wat we in de postcredit scene van FF zien. Franklin zal ook wel een rol krijgen van Franklin Richards is in de comics een van de krachtigste superhelden).

Al met al best een aardige film. Ik heb me niet verveeld, maar volgende week ben ik hem denk ik alweer vergeten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Destiny schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:16:
The Fantastic Four: First Steps (2025)[Afbeelding: The Fantastic Four: First Steps (2025)]
Vier maal is scheepsrecht. De vierde FF film (als we de nooit uitgebrachte film van Roger Corman niet meerekenen) of het vierde team (als we Corman wel meetellen). Ik denk dat dit ook de beste FF film is, maar is hij ook goed?

De film speelt in een ander universum dan de andere Marvel films (leve het multiversum). We zijn op Earth 828. (de 828 is een verwijzing naar 28 augustus in Amerikaanse notatie, de geboortedag van Jack Kirby, de eerste tekenaar van de Fantastic Four). Er worden geen jaartallen genoemd, maar het speelt in een retro-futuristische versie van de jaren 60. Dat is eigenlijk best een goede keuze. Het ziet er leuk uit en heeft een leuk sfeertje. Gelukkig is het ook geen origin story, die wordt in een paar minuten van een TV programma uitgelegd. Ook leuk is dat je sommige van de tegenstanders van de FF hierin ziet, zoals Moleman. Er lijken geen andere superhelden in dit universum en de FF zijn de "protectors" van de wereld en hebben bijgedragen aan wereldvrede. Het is een nogal utopische wereld.

De tegenstander is Galactus net zoals in een Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer, alleen is het dit keer echt Galactus en niet een gaswolk. Ik weet niet of dat een gelukkige keuze is. Galactus is erg beperkt. Hij heeft honger en eet planeten. Hij stuurt de Silver Surfer vooruit om te waarschuwen. Het verhaal komt dan altijd een beetje op hetzelfde neer: Silver Surfer is niet echt een bad guy(of bad girl dit keer) en kunnen we Galactus wegjagen met hulp van de Zilveren Sufferd (tot de volgende keer). Galactus is een soort van bijna god dus echt verslaan kun je hem niet. En dat is ook dit keer het verhaal. Plottwist is dit keer dat hij het voorzien heeft op het nog ongeboren kind van Reed en Sue. Overigens is de geboortescene van het kind (Franklin) erg slecht. Ik snap dat een realistische geboortescene wat te ver is voor een Marvel Film, maar dit was wel erg slap (of in lijn met de jaren 60 stijl van de film).

Pedro Pascal vond ik niet erg overtuigend als Reed Richards. Vanessa Kirby vond ik een stuk beter als Sue Richards. Johnny Storm was niet zo vervelend als ik dacht dat hij zou zijn en Ben Grim vond ik wat raar. Hij had een wat vreemde kop met een onderkin,, pas later zag ik dat hij een stenen baard had. Niet de beste keuze want het zag er niet goed uit. CGI was ook niet geweldig. Ik vond de silver surfer er slecht uitzien. De T1000 uit terminator 2 zag er overtuigender uit.

We zullen de FF weer terug zien in de volgende Avengers film (we hebben ze in de postcredit scene van Thunderbolts zien aankomen, maar waarom ze van Earth 828 zijn overgekomen weten we niet, wellicht heeft het te maken met wat we in de postcredit scene van FF zien. Franklin zal ook wel een rol krijgen van Franklin Richards is in de comics een van de krachtigste superhelden).

Al met al best een aardige film. Ik heb me niet verveeld, maar volgende week ben ik hem denk ik alweer vergeten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Nee hé? Alweer een film/serie met Pedro Pascal?
Pfff...
Weer eentje om over te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Ok, Blijven Ademen staat nu op Letterboxd, dus ik heb daar mijn review maar achtergelaten (staat nog niet op IMDb).

https://letterboxd.com/joshuajghill/film/blijven-ademen/

Even door Google Translate gehaald:

Dit is een prachtig gefilmde en gemonteerde Nederlandse documentaire over iemand (Bo Gyi) die 9 dagen in coma heeft gelegen. De documentaire beschrijft hoe dit hem en zijn relatie met de mensen om hem heen heeft veranderd.

Tijdens de coma heeft hij zeer levendige dromen gehad. Hij zoekt naar antwoorden op de vraag wat deze dromen betekenen. Bovendien heeft hij, als comapatiënt, niet dezelfde ervaringen gehad als de mensen om hem heen. Hij wil graag meer weten over hun ervaringen, maar ze willen er niet over praten, omdat het te pijnlijk is om eraan terug te denken.

De coma heeft hem veranderd. Hij lijkt zijn angst kwijt te zijn en probeert zijn hernieuwde leven te vieren. De coma heeft ook de mensen om hem heen veranderd. Hoewel ze altijd vrij gesloten mensen zijn geweest, kwamen ze samen in de hoop dat hij zou overleven. Hoewel het een zeer pijnlijke periode in hun leven is geweest, moeten ze toegeven dat ze meer zo zouden moeten zijn.

Maar ja, de meeste mensen willen gewoon dat alles "weer normaal wordt". Voor Bo Gyi is dat echter geen optie. Hij kan zich de levendige dromen die hij tijdens zijn coma had nog goed herinneren. Hij beseft dat het hem heeft veranderd en wil meer weten over hoe en waarom. De documentaire toont prachtige beelden die zijn beschrijvingen van die dromen illustreren.

9/10

[ Voor 142% gewijzigd door josh-hill op 29-09-2025 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:35

AvK

Ready Set Go

Jumpman schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:36:
The Amateur (2025)[Afbeelding: The Amateur (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Geen trailer, geen reviews bekeken. Helemaal open in de film gegaan. Mooie shots, prima geluid. Het acteerwerk was bij vlagen goed, maar meestal een beetje middenmoot. Al met al een verrassende originele CIA film. Zeker geen hoogvlieger, maar ook zeker niet slecht. Goed vermaak op de zaterdagavond, zelfs mijn vriendin vond hem spannend en heeft de hele film geboeid gekeken. Ook geen overmatige en overbodig extreme actie en dat is ook wel lekker.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Net gekeken naar aanleiding van jou review. En inderdaad een prima film. Goed geacteerd door de hoofdrolspelers. Heel mooi in beeld gebracht voor zo een budget film. Veel mooie locaties. Er is aandacht besteed aan de locaties. Dat is een groot pluspunt. En de onverstoorbaarheid van de hoofdpersoon is ook leuk. Uiteraard een missie die eigenlijk niet kan. Maar toch uitgevoerd wordt. Prima vermaak. Als je niet te veel verwacht. Ik zou zeggen een kleine 7.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:43

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Jumpman schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:36:
The Amateur (2025)[Afbeelding: The Amateur (2025)]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Heb hem al een tijdje in mijn kijklijst staan op Plex, maar moet er nog steeds een keer aan beginnen. Leuk om te lezen dat hij goed is!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:09
Captain America: Brave New World (2025)Captain America: Brave New World (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
We hebben weer even Disney, dus dat biedt de kans om wat films en series in te halen. Gisteravond tijdens het vouwen de laatste Captain America opgezet. Ik had de prequel serie nog wel gezien, en die was ok. Geen hoogvlieger, maar vermakelijk. Deze film weet zelf dat niveau echter niet te halen. Het begint als met de heel slechte vechtscenes in de opening van de film. Daarbij heeft de film een uitermate voorspelbaar verhaal en mist Mackie simpelweg het talent om de film solo te dragen. Ik was nog benieuwd naar Red Hulk, maar die heeft een bijna nutteloos bijrolletje in de laatste 5 minuten.

Harrison Ford draait ook op de automatische piloot, maar met deze gatenkaas van een pot zij dat hem vergeven. Heel snel vergeten dit en terugdenken aan hoe het ooit was in het Marvel universum.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
One Battle After Another (2025)One Battle After Another (2025)
Een nieuwe film met Leonardo DiCaprio dus ik dacht, ga weer eens naar Imax toe.

De film gaat over een groepering genaamd French 75 die anti-overheid zijn en het daarom gemunt hebben op immigratiedetentiecentra, banken en nog wat zaken. De bad guy is iemand genaamd Lockjaw die deze groepering wil stoppen. Uiteindelijk wordt de vrouw van de hoofdpersonage gespeeld door Leonardo zwanger. Daarna gaat de film ineens 16 jaar de toekomst in en heeft Lockjaw besloten om Leo en zijn dochter achterna te gaan.

Het acteerwerk is dik in orde in deze film. Qua verhaal is de eerste helft ook nog wel prima, de 2e helft die voor een groot gedeelte bestaat uit een zoek-actie vond ik iets te lang duren. De bad guy vond ik ook niet heel erg geloofwaardig overkomen.

Zitten een paar plot twists in, en kijkt best goed weg maar vind de score op rottentomatoes toch een beetje overdreven. Ik geef hem een kleine voldoende.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Eerste keer dat ik in Eindhoven naar Imax ben gegaan en wat heeft die zaal gare stoelen zeg. De hoofdkussens zien eruit alsof ze de oorlog mee hebben gemaakt, en echt comfortabel vond ik die stoelen niet.Volgende keer toch maar weer naar Tilburg :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Amreeka (2009)Amreeka (2009)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Amreeka is een drama waarin een Palestijnse moeder en zoon naar familie in de VS gaan, nadat ze een greencard hebben gewonnen.

Op zich klopt het verhaal allemaal wel met de realiteit, denk ik, maar de film blinkt echt nergens in uit, dus meer dan een 6 kan ik het niet geven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Pff, wederom een superheld actiefilm die totaal niks voor me levert. Sinds Endgame heb ik eigenlijk al geen leuke films in dit genre gezien.

Van Galactus had ik meer verwacht o.a.
spoiler:
Groter, "verslinder van werelden", etc. Nou dat kwam er niet echt uit.
Het gaf niks spectaculairs of spanning. Wanneer het moment supreme komt gebeurt er eigenlijk ook heel weinig.

Nog een beetje laatste hoop gaat uit naar Doomsday. Maar misschien moet ik dat ook maar opgeven.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:59
Paul Thomas Anderson's nieuwste film veroorzaakt schokgolven, niet alleen in de filmwereld maar ver daarbuiten. Film van het jaar, de film van deze tijd, de film van een generatie. Hoger kan je de lat niet hebben liggen. Ik was benieuwd, en dat is een understatement.

Bob (Leonardo DiCaprio) is een ietwat terughoudende linkse revolutionair die meegesleept wordt door zijn vriendin Perfidia (Teyana Taylor), de drijvende kracht achter de groep French 75, die aanslagen pleegt op het establishment in de breedste zin. Als ze stuiten op de sociopathische kapitein Steven Lockjaw (Sean Penn) is het feest voorbij. Bob duikt onder, Perfidia verdwijnt van het toneel, maar niet voordat ze haar dochter Willa achterlaat bij Bob. Fast forward 16 jaar, als Bob teruggetrokken leeft met de inmiddels puberende Willa (Chase Infiniti). Lockjaw heeft echter unfinished business met hen en gaat achter hen aan.

Paul Thomas Anderson liet zich inspireren door het boek Vineland van Thomas Pynchon. Hij moderniseerde het verhaal, verving de focus op de war on drugs door de war on immigration en deed een hoop andere dingen waardoor het verhaal beter past in onze tijd. Het zijn die thema's die de film viral laten gaan op moment: Immigratie, onderdrukking, fascisme, racisme.

Maar dit is maar een deel van het verhaal. En, ondanks de aandacht ervoor, voor mij niet het belangrijkste aspect. Ja, de thema's zijn contemporary maar deze film, die in de zomer van 2024 werd geschoten, voelde voor mij al ingehaald door de realiteit, triest als dat is. De antagonist van het verhaal, Steven Lockjaw, een fantastische Sean Penn die al een Oscar mag bijschrijven voor deze rol, is een corrupte official die het strakke overheidsbeleid ten aanzien van immigratie niet ver genoeg vind gaan en aansluiting zoekt bij een schimmig clubje oude mannen dat vanuit een kelder in een villa verder gaande maatregelen nastreeft. Alleen, in werkelijkheid lijkt het dat deze mensen al niet meer in een schimmige kelder zitten.

Hoe up to date je One Battle After Another ziet ligt dus aan jezelf denk ik. Feit is dat de film deze polemische thema's wel sterk behandelt, afwisselend met spanning, humor en soms ook outright terror. Maar waar je in bijvoorbeeld Don't Look Up helemaal kapotgehamerd werd met 'de boodschap', voelt dat hier niet zo. En dat brengt me bij de reden dat ik deze film echt waardeer.

Naast een politieke thriller is Anderson's film nog veel meer een relatiedrama. Maar ook een actiefilm, en bij vlagen ook nog een comedy. Bob is een soort militante versie van Jeff Lebowski, een stoner die zijn revolutionair verleden moet herinneren om zijn dochter te kunnen redden. Dat leidt tot veel humoristische scenes, vooral als ook sensei Sergio (Benicio del Toro) ten tonele verschijnt. Chase Infiniti is een revelatie, een fantastische jonge actrice die zich moeiteloos standhoudt terwijl ze het scherm deelt met een intense Sean Penn, die een van de beste films van zijn niet misselijke carriere aflevert. Haar scenes drijven het plot onweerstaanbaar vooruit tot een zinderende laatste acte, met als hoogtepunt een car chase zoals je die nog nooit gezien hebt. Krap drie uur vliegt voorbij in een oogwenk.

One Battle After Another is een diep menselijk verhaal over overleven en liefde voor je naasten, met prachtige karakters, een flitsend script en een intense maar bevredigende climax die hoop voor de toekomst biedt en je met een goed gevoel uit deze rollercoaster laat stappen. Ik weet niet of het de film is die deze tijd definieert, maar het is voor mij zeker de beste film van het jaar tot nu toe.
Ik kan een review schrijven maar sluit me vooral hierbij aan. Die carchase zat ik ouderwets met hoge hartslag in de bios, erg gaaf gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:38:
[...]

Heb hem al een tijdje in mijn kijklijst staan op Plex, maar moet er nog steeds een keer aan beginnen. Leuk om te lezen dat hij goed is!
Niet te luid juichen he :P

Aangezien jij ondanks al je positiviteit tegenwoordig ook (uit m'n hoofd) MCU-films wat lager begint weg te zetten ;) Als je het allemaal al 300x gezien hebt is dat ook niet zo vreemd.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Talk to Me (2022)Talk to Me (2022)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Gister met wat vrienden wederom deze topfilm opgezet. We waren al fan van de regisseurs (Danny Philippou, Michael Philippou) na deze film en kwamen naderhand ook nog met "Bring her back". Ze weten hier echt een uniek sfeertje neer te zetten met erg goed spelende (jonge) acteurs. Het is een mix van coming-of-age met horror elementen, v.w.b.t. horror ging Bring her back nog een stapje verder. Ook erg toffe make-up effecten en soundtrack!.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
WernerL schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:20:
Eerste keer dat ik in Eindhoven naar Imax ben gegaan en wat heeft die zaal gare stoelen zeg. De hoofdkussens zien eruit alsof ze de oorlog mee hebben gemaakt, en echt comfortabel vond ik die stoelen niet.Volgende keer toch maar weer naar Tilburg :+
Ik had de nieuwe premium seats geboekt bij ons. Verwachting was om iets met verstelbare zitting en voetenbank te krijgen zoals in Pathé Ypenburg. Bleek dat het twee vrij normale stoelen waren die twee aan twee stonden met tussen jou en je partner een tafeltje om je snacks op te zetten. We zaten echt heel ver uit elkaar daardoor. Bizar: er zat een laadpunt tussen de stoelen voor je telefoon. Why???? Erger nog: dit laadpunt was met een helder blauw LED lampje verlicht dat aan bleef tijdens de film! WTF! We hebben er een jas overheen gelegd, anders stoorde het teveel.

Waarom ga je naar een bioscoop? Toch zeker niet omdat je zeker wil weten dat je je telefoon continu kan checken? Echt bizar.

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-10-2025 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

jellybrah schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:07:
Talk to Me (2022)[Afbeelding: Talk to Me (2022)]
Gister met wat vrienden wederom deze topfilm opgezet. We waren al fan van de regisseurs (Danny Philippou, Michael Philippou) na deze film en kwamen naderhand ook nog met "Bring her back". Ze weten hier echt een uniek sfeertje neer te zetten met erg goed spelende (jonge) acteurs. Het is een mix van coming-of-age met horror elementen, v.w.b.t. horror ging Bring her back nog een stapje verder. Ook erg toffe make-up effecten en soundtrack!.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Goeie tip!

Gisterenavond gekeken met m'n zoon, leuke film.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:18
Bumblebee (2018)Bumblebee (2018)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Gisteren deze opgezet samen met mijn vrouw. Zij is sowieso wel van Transformers, superhelden films en dat soort dingen. Naast natuurlijk de romantische films.

Deze film is een stuk softer dan de andere films, wat meer ook een komische noot en op dat gebied wel verfrissend. Tuurlijk zit de film niet altijd even goed in elkaar, maar volgens mijn vrouw is deze ook geregisseerd door een vrouw en dat zie je aan alle kanten terug komen.

Heb al wat reviews hier gelezen en ben natuurlijk de helft alweer vergeten terwijl ik daar nog op wilde reageren.
Maar goed Bumblebee wordt naar de aarde gestuurd om te zorgen dat het daar veilig is en blijft totdat de rest van het verzet (de Autobots) zich ook daar vestigen. Natuurlijk gaat dat mis.
Iemand had het over de angst van Bumblebee in het begin tegenover de hoofdrolspeelster, maar hij is ook zijn geheugen kwijt. Dus op zich vond ik dat niet zo heel raar.
De film gaat meer om karaktervorming en angsten overwinnen dan om de actie.

Enige wat ik wel moet aangeven is dat het totaal niet duidelijk wordt gemaakt waarom zij angst heeft
spoiler:
voor het springen van grote hoogten terwijl zij kampioen schoonspringen is geweest. Daarnaast is het mij niet duidelijk waarom haar vader is overleden en of het met datzelfde te maken heeft. Dat vind ik dan wel jammer als je al die dingen zo duidelijk laat zien.
Verder een prima film om een avondje gezellig te kijken met mijn vrouw. Dat hebben we dan dus ook gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 14:35

AvK

Ready Set Go

jellybrah schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:07:
Talk to Me (2022)[Afbeelding: Talk to Me (2022)]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Helemaal eens met je review. In het genre een erg sterk geacteerde film.
Wellicht Bring her back eens opzoeken. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:52

Jebus4life

BE User

The Last King of Scotland (2006)The Last King of Scotland (2006)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 123 min | MPAA: R
Mijn vriendin had deze blijkbaar nog nooit gezien, en voor mij was het toch ook weer wat te lang geleden.

De film zelf is gewoon erg aangenaam om weg te kijken, maar Forest Whitaker spat toch werkelijk van het scherm. Toen ik de film voor het eerst zag was ik echt enorm onder de indruk van het personage dat hij neerzet. Inmiddels heb ik hem toch al zo'n keer of 5 gezien maar ik blijf het echt ongelofelijk vinden hoe hij Amin brengt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
Mighty Morphin Power Rangers: Once & Always (2023)Mighty Morphin Power Rangers: Once & Always (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 55 min | MPAA: TV-Y7-FV
Vanavond gekeken omdat het niet een al te lange film was (net geen uur).
Vroeger best wel wat Power Rangers gekeken en dan echt de eerste gen.
Deze korte film borduurt hierop voort met de voor mij originele cast. En ja, die zijn echt wel oud geworden ondertussen.
Heel veel herkenning, op zich best wel een prima verhaal. Eigenlijk is het een aflevering van de serie, maar dan met een stukje betere CGI.
De Zords komen weer voorbij en keek best wel prima weg.
Vond het overigens wel een wat zwaardere noot hebben dan in de serie, maar ach. Denk dat het veelal voor de originele kijkers is gemaakt.
Overigens na de eerst paar seizoenen van de originele serie niet echt meer verder gekeken. Dus hoe het verder zit in dat hele gebeuren weet ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Poor Things (2023)Poor Things (2023)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 141 min | MPAA: R

Zelden zo teleurgesteld geweest in een film. Ik heb hem in drie etappes gekeken, in de ijdele hoop dat het beter werd. Dat werd het niet.

Dus ja, jeetje, wat viel dit ontzettend tegen. Een worsteling om door te komen en de aandacht bij te houden. Een van de weinige films waar ik me met enige regelmaat ergerde aan de muziek. Ik vond Emma Stone niet fantastisch. Normaliter strooi ik al met bis en bravo voor ze een woord gesproken heeft. Mark Ruffalo wel, die heeft nooit iets beters afgeleverd.

Als je alle laagjes er bovenop afpelt, blijft er een flinterdun verhaaltje over. Er is geen karakter dat een ontwikkeling door maakt buiten Bella, en dat gaat met bevreemdende horten en stoten die soms niet chronologisch lijken.

De muziek, de cinematografie, het set design, veel van het acteerwerk, sound design ligt er allemaal zo dik op. Het is alsof er een heel pakje roomboter met een trechter door je strot wordt gerost als ware je een gans voor de foie gras.

Bah. Nee.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42

GeeBee

Oddball

Relay (2024)Relay (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R
Riz Ahmed (The Night of, SW: Rogue One, Venom) speelt Ash, een tussenpersoon die bij een Relay Office werkt. Geen idee of dergelijke bedrijven echt bestaan, maar via zo'n office kunnen mensen en/of instanties anoniem en discreet met elkaar communiceren. In dit geval Sarah een spijtoptant klokkenluider (gespeeld door Lily James: Baby Driver, Yesterday) die gestolen documenten terug wil geven met behoud van eigen veiligheid.
Dat gaat goed, tot (uiteraard) Ash persoonlijk betrokken raakt bij de klokkenluider. Een beetje zoals bij Transporter. Een mooi kat-en-muis-spel ontvouwt zich.

Spannend, origineel en interessant zonder veel geweld.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
Play Dirty (2025)Play Dirty (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: R
Een overval gaat mis door een oplichter. Echter laat de persoon die de overval georganiseerd heeft het er niet bij zitten en gaat z’n geld terughalen. Hierdoor komt er een grotere klus op zijn pad die wat meer werk verreist. De oplichter van de eerdere klus blijkt ook baat te hebben bij deze grote klus. Nadat ze een compleet team verzameld hebben gaan ze aan het werk. Toch loopt het niet helemaal volgens plan.

Goede film met veel actie en comedy. Spannend verhaal.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:47:

De muziek, de cinematografie, het set design, veel van het acteerwerk, sound design ligt er allemaal zo dik op. Het is alsof er een heel pakje roomboter met een trechter door je strot wordt gerost als ware je een gans voor de foie gras.
De NYT vond dat ook, dus ik sta niet helemaal alleen :+
Yet as the story stalls out and all the showy minutiae, the viscera and icky yuks just keep on coming, the cumulative effect becomes bludgeoning. It isn’t long into “Poor Things” that you start to feel as if you were being bullied into admiring a movie that’s so deeply self-satisfied there really isn’t room for the two of you.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
The Long Walk (2025)The Long Walk (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R
Ik heb het boek "De marathon" van Stephen King gelezen. En dit is daar de verfilming van.

Het boek, geweldig, is heel spannend. Ik heb het al meerdere keren gelezen en steeds blijft het me boeien en moet ik nog steeds ff een bladzijde lezen voordat ik het weg kan leggen. Daarom wou ik de film ook erg graag zien.
Nu hebben de films van Stephen King allemaal wel een bepaalde stijl. Maar eerlijk is eerlijk, deze film komt voor mijn gevoel niet in de buurt van het boek.
Kort : 50 jonge mannen doen mee aan een jaarlijkse wedstrijd. Lopen totdat je als laatste bent over gebleven. Loop je te langzaam dan krijg je een waarschuwing. 10 tellen later de 2de en 10 tellen daarna is het boem. Dan ben je out. Definitief. Ook als je het parcours verlaat. De laatste is dus ook de enige overlevende van de groep. En die krijgt veel geld en één wens.

In het boek gaat het over de vriendschappen, de gesprekken onderweg. Maar ook over de omgeving, wat er allemaal gebeurd, de acties, de momenten. Dat de lopers door dorpjes gaan, door grotere steden. Lange regenbuien, koude nachten.....
De film gaat voornamelijk om de gesprekken tussen de 2 hoofdpersonen en de interactie met de andere. Af en toe wat actie als een van de lopers afvalt of er iets gebeurd. De lange regenbuien uit het boek zijn gereduceerd tot hooguit een minuutje. Veel van het boek komt niet voor in de film.

De film zet wel een sombere duistere sfeer neer als ze door het lege landschap lopen. Waar je in het boek nog een beeld van dorpen en kijkers kunt krijgen vult de film dat al voor je in. De donkere en depri sfeer van deze wedstrijd komt goed over. Ik vond zelf teveel lange dialogen tussen de hoofdrol spelers. eigenlijk is de film een weergave van hun gesprek met af en toe een moment van spanning en angst bij de deelnemers. Tuurlijk is te zien dat het geen walk in the park is. En je snapt ook wel wat er overgebracht wil worden en dat het niet leuk en gezellig is. En als er meer actie was, dan zou het ook een echte actie film zijn terwijl dit volgens mij niet de bedoeling van de film is.

Ik had een andere verwachting. Enger, spannender, meer horror. Maar de film heeft dat voor mij niet waargemaakt. Waar ik het boek niet weg kon leggen was ik eigenlijk wel opgelucht toen de film was afgelopen. Begrijp me niet verkeerd, hij was niet erbarmelijk slecht. Maar ik had er een heel andere verwachting van. Ik had de weergave van het boek in mijn hoofd en dat komt niet vaak uit bij een verfilming daarvan.
Als je dit soort verfilmingen kunt waarderen dan is deze film ook wel wat voor jou. Maar de spanning van het boek, het verhaal van het boek, zat er voor mij niet in.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:06

Piggen

Lekker bakkie

This Is Spinal Tap (1984)This Is Spinal Tap (1984)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Music | Runtime: 82 min | MPAA: R
Opeens had ik zin om Spinal Tap te bekijken. En toen zag ik ook nog dat er net een vervolg (als je daarover kunt spreken) is uitgekomen. Ben ik ook benieuwd naar.

Heerlijke rockumentary over ´one of England's loudest bands´. Lekker droog en absurd, met diverse legendarische momenten. Mooi is ook dat de muziek best goed is, en best geloofwaardig overkomt, terwijl het absurde nummers zijn. Met een constante glimlach zitten kijken.

Ik had nooit door dat Michael McKean (die ik alleen kende als Chuck McGill) in de band zat. Ook grappig om op Wikipedia te lezen dat sommige dingen herkenbaar zijn voor bekende artiesten, toen ze nog onbekend/worstelend waren.
spoiler:
The film resonated with many musicians. Jimmy Page, Robert Plant, Jerry Cantrell, Dee Snider and Ozzy Osbourne all reported that, like Spinal Tap, they had become lost in confusing arena backstage hallways trying to make their way to the stage :D
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 11
The Silent Hour (2024)The Silent Hour (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R
Een detective lijdt aan (progressief) gehoorverlies, maar raakt betrokken in een zaak en heeft dan te maken met een moordlustige bende. Vertrouwend op z´n instinct en samen met de dove dame die wordt gezocht door de bende (gespeeld door een daadwerkelijk dove actrice), moeten ze een verlaten appartementencomplex levend zien te verlaten.

Erg realistisch is het allemaal niet, maar ik vond het idee best origineel (kan best dat het al gedaan was) en redelijk uitgewerkt. Best goed geacteerd ook, zeker door de hoofdpersoon en de dame.
spoiler:
Ik las achteraf diverse commentaren dat je de plotwending van mijlenver aan ziet komen. Ik zal wel gaar zijn geweest, want ik had het echt niet door
Nobody (2021)Nobody (2021)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R
Ik heb onverwacht ongelooflijk genoten van deze film. Ik wist niet dat ik een gewelddadige supercharged Saul Goodman nodig had in m´n leven - het lukt mij althans niet om niet Saul Goodman te zien.

Het verhaal heeft niet veel om het lijf en realistisch is het niet, maar ik vond dat deze film alles echt heel goed deed. Ik vond Odenkirk en zijn vader sowieso erg goed, maar ook de vijand was heerlijk. Misschien zijn zeker in deze tijd Russen een fijn lijdend voorwerp. Lekker over de top actie, af en toe wat (zwarte) humor en ik vond de klassieke hits als ondersteuning van de actie geweldig gekozen. Ik heb John Wick nooit gezien, dus ik weet niet in hoeverre dat hierop lijkt - naar het schijnt nogal wat. Ik zag er in ieder geval wel wat Taken in, met een beetje A-Team - sowieso wat betreft de schietvaardigheid van de vijanden.

Ook gewoon lekker 1,5 uur, hoefde ook niet langer te duren. Ik keek ´m op vrijdagavond en omdat ik ´m met Pathé 48 uur kon kijken, keek ik hem op zondagavond nog maar een keer. Deel 2 ga ik zeker ook nog kijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rimave
The Lost Bus (2025)The Lost Bus (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 129 min | MPAA: R
De film is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Het speelt zich af tijdens de grootste bosbrand die Amerika ooit gekend heeft, de Camp Fire bij Paradise in 2018. Kevin, een schoolbus chauffeur heeft net de kinderen bij school afgezet en is onderweg terug naar de garage voor de jaarlijkse APK van de bus. Inmiddels is, door de harde wind, het bosbrandje een behoorlijke brand aan het worden en is Kevin de enige chauffeur in de buurt van de basisschool van Paradise met een lege bus. Kevin heeft geen zin in dit tripje wegens familie aangelegenheden, maar haalt de kinderen toch op. Via kruip-sluip door routes proberen ze de stad en het vuur te ontvluchten.

De film begint goed, maar wordt wat chaotisch zodra de brand serieus wordt. Het lijkt erop dat er ook daadwerkelijke beelden van de brand van 2018 door het film materiaal heen zijn gemixed. Het verhaal is goed in beeld gebracht en voert de spanning ook goed op. Het had alleen wel minder chaotisch gemogen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
The Naked Gun (2025)The Naked Gun (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 85 min | MPAA: PG-13
What a waste of time.
En wel......ik heb er 20 minuten naar gekeken, en normaal krijgt het geen cijfer dan van mij.
Want niet afgekeken.
Zonder de mensen te beledigen....die hier een voldoende aan gegeven hebben....

Een dikke 2.....sodeju wat een pulp, en dus totaal niet mijn ding dit soort humor.... ..
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Tijntje

Hello?!

ppeterr schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:56:
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 85 min | MPAA: PG-13
What a waste of time.
En wel......ik heb er 20 minuten naar gekeken, en normaal krijgt het geen cijfer dan van mij.
Want niet afgekeken.

Een dikke 2.....sodeju wat een pulp, en dus totaal niet mijn ding dit soort humor.... ..
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
Ben dan wel benieuwd of je de oude wel leuk vond?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:42
Dat was ook meteen mijn vraag. Deze film is de definitie van fan-service.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

rimave schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 23:52:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]The Lost Bus (2025)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: The Lost Bus (2025)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 129 min | MPAA: R
[justify]De film is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.
Gebaseerd is een groot woord. Er zitten waargebeurde elementen in. Maar veel verder dan de namen (ook al mis je er 1) + bosbrand + schoolbus + t-shirt opofferen is het eigenlijk niet. Stuk over stilstaan, shortcuts, water vinden en geen communicatie klopt niet (en dat zijn de spannende delen). Neemt niet weg dat rondrijden met een bus vol kinderen tijdens een brand nog steeds heldhaftig is, dus IRL kudos voor Kevin.

Verder spannende film, eens met je cijfer.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
What a waste of time.
Want niet afgekeken.

Met een dutje tussendoor heb ik em wel uitgekeken.
Waarom de oude voor mij beter is dan de nieuwe:

Leslie Nielsen: waardeloze acteur, wel super grappig.
Liam Neeson: prima acteur, totaal niet grappig.

Aangezien deze films je aan het lachen moeten maken hadden ze beter iemand anders kunnen casten, dan vallen de grappen beter.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Humor is persoonlijk. Ik vond 'm wel leuk. Maar je moet deze mate van droge humor wel kunnen waarderen om deze film 'goed' te vinden.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Tijntje schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:13:
[...]

Ben dan wel benieuwd of je de oude wel leuk vond?
Webgnome schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 06:38:
Dat was ook meteen mijn vraag. Deze film is de definitie van fan-service.
Dat is inderdaad wel een goed puntje. Toen ik vorig jaar de trailer hier van zag had ik echt iets van "ow leuk!!! Hier heb ik zin in, dat was vroeger onwijs grappig"....maar misschien was dat wel een heel andere tijd, en misschien was ik wel knetter stoned toen ik de eerste films bekeek. Of ben ik wellicht humor wat anders gaan zien in de afgelopen 25 jaar. En dat terwijl ik er gisteren nog wel geheel blanco voor ben gaan zitten zonder echt enige verwachting. Ook daar kan het in mis gegaan zijn, en had ik mij op een bepaalde soort humor moeten voorbereiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
rimave schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 23:52:
The Lost Bus (2025)[Afbeelding: The Lost Bus (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 129 min | MPAA: R
De film is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Het speelt zich af tijdens de grootste bosbrand die Amerika ooit gekend heeft, de Camp Fire bij Paradise in 2018. Kevin, een schoolbus chauffeur heeft net de kinderen bij school afgezet en is onderweg terug naar de garage voor de jaarlijkse APK van de bus. Inmiddels is, door de harde wind, het bosbrandje een behoorlijke brand aan het worden en is Kevin de enige chauffeur in de buurt van de basisschool van Paradise met een lege bus. Kevin heeft geen zin in dit tripje wegens familie aangelegenheden, maar haalt de kinderen toch op. Via kruip-sluip door routes proberen ze de stad en het vuur te ontvluchten.

De film begint goed, maar wordt wat chaotisch zodra de brand serieus wordt. Het lijkt erop dat er ook daadwerkelijke beelden van de brand van 2018 door het film materiaal heen zijn gemixed. Het verhaal is goed in beeld gebracht en voert de spanning ook goed op. Het had alleen wel minder chaotisch gemogen.
Wat had je anders van Paul 'I invented shakycam' Greengrass verwacht 8)

Kijk wel uit naar deze. Niemand doet 'based on real events' thrillers zo goed als Greengrass.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 14:19

Sargan

Filmfreak...

Sinners (2025)Sinners (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: 137 min | MPAA: R
Voor mij (tot nu toe) de film van het jaar!
Ik was echt blown away door deze film.
Wat begint als een periodefilm, wat zich afspeelt in het Mississippi van 1932 mondt uit in een vampierenfilm. Maar totdat de vampieren in beeld komen was de film ook al zeer intrigerend en mocht het zo ook nog wel een uur doorgaan.
Hulde voor Michael B Jordan die de tweelingbroers speelt, elk met hun eigen karaktertrekjes.
De muziek (Blues), is een geheel eigen personage in deze film, zo ontzettend goed, wat uiteindelijk uitmondt in een fantastische scene waarin verschillende muziekstromingen, uit verschillende tijden, samenkomen in een lange take.
Ook de bijrollen waren fantastisch met als uitschieters voor mij Wunmi Mosaku, Delroy Lindo en de absolute ontdekking Miles Caton.

De soundtrack door Ludwig Goransson verdient ook de Oscar evenals het camerawerk door Autumn Durald Arkapaw.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 13:05
Sargan schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:44:
De muziek (Blues), is een geheel eigen personage in deze film, zo ontzettend goed, wat uiteindelijk uitmondt in een fantastische scene waarin verschillende muziekstromingen, uit verschillende tijden, samenkomen in een lange take.
Ook de bijrollen waren fantastisch met als uitschieters voor mij Wunmi Mosaku, Delroy Lindo en de absolute ontdekking Miles Caton.
Deze scene was artistiek heel mooi gedaan, en de overige blues momenten erg lekker.

De rest van de film vond ik niet zo bijzonder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 13:16
Relay (2024)Relay (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R
Ik heb het gevoel dat deze film ondergewaardeerd word door het filmliefhebbend publiek. Ik heb er in 2024 weinig van gehoord en in dit onderwerp heb ik ook maar 2 reviews terug gevonden over dit pareltje.
We zien Riz Ahmed (Ash) en Lily James (Sarah) in de hoofdrollen. Ash is een broker, iemand die zaken regelt tussen 2 verschillende partijen. In dit geval is een meestal een corrupt bedrijf en 1 van de ex medewerkers die een uitwisseling willen doen van data of gegevens, zeg maar een whistleblower principe maar dan met gegarandeerde veiligheid voor de whistleblower.
Zijn opsec is spectaculair in het begin en de zaak die hij in het begin afhandelt loopt goed af. De film begint pas echt op stoom te komen als we 20 minuten bezig zijn en Sarah komt ten tonele. Zijn wilt documenten terug geven aan haar ex baas maar heeft schrik om dat direct te doen. Vanaf daar begint het verhaal echt goed te rollen en zitten we schrap voor bijna 2 u thriller, actie, en een klein beetje drama. Maar denk vooral niet dat dit een actie film is met vreselijk snelle shots en shaky cam, dit is rustig de tijd genomen om een weldoordacht verhaal te vertellen.
Er zit een geweldige twist op het einde van de film, die ik persoonlijk niet zag komen en daarna komt dat nog eentje. Zonder rekening te houden met de twists zou deze film op een zeven geeindigd zijn, maar dit heeft hem naar een hoger niveau getild en nu geef ik hem een 8.
Zie je graag een iets of wat realistische thriller, ben je benieuwd naar de rol van Lily James, geef deze film een kans, je gaat je niet vervelen.

Nog bedankt aan @GeeBee en @Marc3l om de film te reviewen waardoor die ook op mijn altijd groeiende lijst is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 13:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Felix and the Hidden Treasure (2021)Felix and the Hidden Treasure (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 85 min | MPAA: PG
Plot:

Félix is een knaap van twaalf jaar. Zijn vader is een visser maar twee jaar geleden verdween hij op zee op mysterieuze wijze. Zijn moeder vertrekt nu op een cruiseschip om wat te rusten en te ontspannen. De jongen maakt van haar afwezigheid gebruik om op zoek te gaan naar zijn vader.

Oordeel:

Simpele animatiefilm met een plot dat bij de doelleeftijd past. Niet te spannend, de nodige humor en een prima niet te moeilijk verhaal. Nergens een uitblinker maar dat geeft niet. In het Nederlands is deze film bekend als "Felix, op zoek naar de schat van M." Een 6 is voldoende. Prima film om met kinderen op TV te kijken mocht hij er op zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Webgnome
Webgnome schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:20:
Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)[Afbeelding: Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)]
Tweakers: 8 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 118 min | MPAA: PG
Na gisteren de eerste film uit de serie gekeken te hebben was het vandaag tijd voor de tweede in de reeks. Deze keer volgen we Indiana Jones en zijn nodige hulp door Zuid-Azië, India. Door een samenloop van omstandigheden beland Indiana Jones met zijn gevolg in de Jungle alwaar hij in een complet terecht komt waarbij we de Britse overheerser, een Maharaja en natuurlijk een bad-guy in de vorm van een boze aanbidder.

Hoewel het verhaal een standaard 80's verhaallijn volgt, er nodige karikaturen niet worden geschuwd, en Jones erg veel plot armor heeft is het mede door de humor weer een genot om naar te kijken, en de luisteren. De soundtrack is ook hier weer geweldig.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Indiana Jones and the Last Crusade (1989)Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13

En dan was het vandaag de beurt aan de volgende in de originele Trilogie. 5 jaar na de film uit 84 was het voor Spielberg en consorten weer tijd om dan toch nog een filmpje te maken. Het zou de laatste worden toch :X. Dit keer gaat Jones op zoek naar de beker waar Jezus uit gedronken zou hebben en die, naar verluid, onsterfelijkheid door gegeven kan worden. Verwacht weer mooie locaties, domme vrouwen ( sorry.. ), domme sidekicks en veel te veel domme nazi's. En oh ja, een tank waarvan het pantser dunner is dan het plot armor van de hoofdrolspelers.

Deze film was voor mij een feest van herkenning omdat dit achteraf gezien de film is die ik mij nog het beste kan herrineren als klein kind. Vooral de slot act waar ik als klein jongetje gewoon erg bang werd van een bepaalde scene..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arunia
Hook (1991)Hook (1991)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 142 min | MPAA: PG
Gisteren met het gezin voor het eerst in mijn leven deze film gekeken. Tijd terug aan het bedenken welke films onze dochter zou moeten kijken als zijnde cultuur. :+
Deze kwam uiteraard op het lijstje. Heb wel het SNES spel gespeeld, maar dus nooit de film gezien.
Andere films op het lijstje zijn Ace Ventura deeltje 1 en 2, wellicht Star Wars 1, 2, 3 en Rogue One (deze alleen als mijn dochter zelf wil), Jumanji 1, maar 2 heeft ze half op school gezien, dus die ook er maar bij en ook Sjakie en de Chocoladefabriek. De nieuwe versie en Wonka heeft ze gezien. Vergeet bijna Jurassic Park deeltje 1.

Maar terug naar de film.
De film is natuurlijk wel verouderd ondertussen, maar kan prima mee. Zitten best wel prima effecten in eigenlijk, vind het vooral ook fantastisch hoe ze dat in die tijd hebben gedaan. De basis is dat Peter Pan naar onze wereld is gegaan en daar is gebleven en een zuurpruim is geworden. Zijn kinderen worden ontvoerd (staat ook in de synopsis) en die moet hij terug halen.
De film bevat grappen zoals wel vaker voor die tijd en ik moet zeggen, ik ben blij dat ik hem heb gezien. Jammer alleen dat de film middels huren te bekijken is (heb ik foei! niet gedaan). Zeker een aanrader mocht je hem nog niet hebben gezien.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Oddity (2024)Oddity (2024)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R
Een blinde vrouw met paranormale gave probeert te achterhalen wie er achter de moord van haar zus zit.

Ik vind de film meer thriller dan horror. Er zitten wel de nodige horror-cliché's in, maar de film weet nergens een echte horror-sfeer neer te zetten. Echt eng is de film dus niet.

De film moet het vooral hebben van het mystery over wie de zus gedood heeft en waarom. Gedurende de film leer je beetje bij beetje meer over de achtergrond van de personages en de moord. Een beetje voorspelbaar maar alsnog best vermakelijk om te kijken.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
The Ugly Stepsister (2025)The Ugly Stepsister (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama, Horror | Runtime: 109 min | MPAA: Unrated
Dit is best wel een beetje viezig vunzig soort sprookje, gebaseerd op assepoester. Het verhaal gaat over een aantal dames, die graag met een een rijke prins zouden willen trouwen. Een beetje sex, een beetje blood en gore, een vleugje humor. En soms beelden waar je liever een beetje van weg zou willen kijken. Buitenlands gesproken films heb ik soms wat moeite mee, maar in dit geval kijkt het goed weg. Dus een voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Arunia schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:57:
Jammer alleen dat de film middels huren te bekijken is
Bij Prime zit hij gewoon bij je abonnement.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Robtimus schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:54:
[...]

Bij Prime zit hij gewoon bij je abonnement.
Raar, ik keek gisteren en voor zover zag ik alleen dat het geld kostte om te huren, maar wellicht verkeerd gekeken. Nu had ik hem al heel lang geleden van de zeeën af gehaald. Maar zal er nog eens naar kijken inderdaad.

Net bekeken en is inderdaad gewoon beschikbaar. :+ Gisteren verkeerd zitten kijken.
Was overigens deze film of KPop Demon Hunters. Beide was voor mij prima overigens.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 11-10-2025 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Dune: Part Two (2024)Dune: Part Two (2024)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 166 min | MPAA: PG-13
Na del1 dan nu ook deel 2 gekeken. Via Netflix.
Ik vond de film heel theatraal. Alles in de film word groots neer gezet. Een stuk van film is in zwart wit (zo komt het op mij over). Dat is de scene in de arena.
Dit deel gaat over Paul die samen met Chani en de Fremen de oorlog aangaat tegen de samenzweerders die hun familie vermoorde.
De film is heel overweldigend. Groots opgezet, geweldige beelden van de woestijn, de wormen. De muziek die de visuele effecten nog eens extra versterkt en je onderdompelt in de beleving. Voor al die hoogstandje op gebied van muziek en beeld krijgt de film echt hoge punten. Maar... hoewel een film eigenlijk gewoon een combinatie is van bewegend beeld met geluid, is het ook weer meer dan dat.
Dune deel 2.... de film was voor mijn gevoel over het geheel niet geweldig. Ja, mooi beelden en geweldige muziek. Het theatrale en donkere van de film zal vast heel veel mensen aanspreken. En dat in combinatie met de filosofische dialogen en shots geeft de film een bepaalde sfeer. De Baron van de Harkonnen, een bad guy, had toch wel wat afschrikwekkender gekund.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet de schrijver of de regiseur. Maar ik mist wat grootse gevechten, wat epische actie. Ik heb alle boeken van Dune gelezen en bepaalde dingen zie je terug in de film, bepaalde ook weer niet, wellicht dat die in een deel 3 komen. Voor mij persoonlijk was het allemaal wat te filosofisch te theatraal. De film springt erg van de hak op de tak en het is niet altijd even goed te volgen en even duidelijk.
Voor de visuals en het geluid geef ik hoge ogen, maar wat minder voor het verlloop van de film. Ik geef een 7.

Maar het had toch veel geweldiger gekund? Bijvoorbeeld de wormen. Ze zien er echt wel gigantisch uit. Maar ze hadden toch meer met de wormen kunnen doen. En de gevechten, er zit actie in deel 2. Maar dat had toch veel epischer uit kunnen zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-10 21:17
What a waste of time.
. ..
Volgens mij zijn dat bijna alle films van de laatste jaren. Bijzondere goede films schijnen ze tegenwoordig bijna niet meer te kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ach, dat is met vlagen al sinds film bestaat het geval. Ieder zijn ding he

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-10 21:17
Psycho (1960)Psycho (1960)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 109 min | MPAA: R
Ik had deze klassieker nog niet gezien van Alfred Hitchcock.
Wel eens de serie Bates Motel gezien, die hierop gebaseerd is. Die vond ik heel goed.

De film is uit 1960 en draait in zwart wit. Het is allemaal wat oubollig.
Ook de kleding en de manieren etc.
Toch is de film mi best wel spannend en onderhoudend.
Het verhaal zit goed in elkaar en wordt nergens voorspelbaar.

Officieel werd het in die tijd horror genoemd maar zo eng was het niet. Misschien een paar schrikmomenten.

Ik heb waardering voor het verhaal en het idee van deze film, het is zeer origineel.
Ik denk voor die tijd een topfilm en nu ook nog zeker goed te kijken. Knap gedaan.

Edit : er zijn veel later hierna nog andere vervolgen gemaakt maar als ik imdb moet geloven, zijn die niet zo goed. Ondanks de betere techniek.
Edit : staat mij bij dat de hele film ook op YouTube staat (?)

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 11-10-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Sparkiee schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:52:
Dune: Part Two (2024)[Afbeelding: Dune: Part Two (2024)]
Tweakers: 7.4 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 166 min | MPAA: PG-13
Na del1 dan nu ook deel 2 gekeken. Via Netflix.
Ik vond de film heel theatraal. Alles in de film word groots neer gezet. Een stuk van film is in zwart wit (zo komt het op mij over). Dat is de scene in de arena.
Dit deel gaat over Paul die samen met Chani en de Fremen de oorlog aangaat tegen de samenzweerders die hun familie vermoorde.
De film is heel overweldigend. Groots opgezet, geweldige beelden van de woestijn, de wormen. De muziek die de visuele effecten nog eens extra versterkt en je onderdompelt in de beleving. Voor al die hoogstandje op gebied van muziek en beeld krijgt de film echt hoge punten. Maar... hoewel een film eigenlijk gewoon een combinatie is van bewegend beeld met geluid, is het ook weer meer dan dat.
Dune deel 2.... de film was voor mijn gevoel over het geheel niet geweldig. Ja, mooi beelden en geweldige muziek. Het theatrale en donkere van de film zal vast heel veel mensen aanspreken. En dat in combinatie met de filosofische dialogen en shots geeft de film een bepaalde sfeer. De Baron van de Harkonnen, een bad guy, had toch wel wat afschrikwekkender gekund.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet de schrijver of de regiseur. Maar ik mist wat grootse gevechten, wat epische actie. Ik heb alle boeken van Dune gelezen en bepaalde dingen zie je terug in de film, bepaalde ook weer niet, wellicht dat die in een deel 3 komen. Voor mij persoonlijk was het allemaal wat te filosofisch te theatraal. De film springt erg van de hak op de tak en het is niet altijd even goed te volgen en even duidelijk.
Voor de visuals en het geluid geef ik hoge ogen, maar wat minder voor het verlloop van de film. Ik geef een 7.

Maar het had toch veel geweldiger gekund? Bijvoorbeeld de wormen. Ze zien er echt wel gigantisch uit. Maar ze hadden toch meer met de wormen kunnen doen. En de gevechten, er zit actie in deel 2. Maar dat had toch veel epischer uit kunnen zien?
Grappig, ik ben het wel deels met je eens maar op andere vlakken. De meeste actie dat erin zit vind ik geweldig (Giedi prime planeet, het infrarode gedeelte, het leren berijden van de worm, de finale als de emperor langskomt) maar ook wel missers zoals de revenge van Gurni, het beschieten van de Fremen temple opeens uit het niets of het eindgevecht.

Wat ik vooral geweldig vind is meer het zogenaamde "high fantasy" genre ansich. Lekkere nerd-out zegmaar, en o wat is dat goed gedaan. Vooral het verhaal van Jessica en haar reis + ongeboren "wakkere" dochter (al was het in de boeken nog beter omdat ze al geboren was, helaas minder goed te verfilmen). Je merkt alleen wel dat Villeneuve de hand-to-hand combat gewoon niet helemaal onder de knie heeft. Maar uiteindelijk is dat hier niet het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 13:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sonic the Hedgehog (2020)Sonic the Hedgehog (2020)
Tweakers: 5 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 99 min | MPAA: PG
Plot:

Sonic is een supersnelle antropomorfe blauwe egel. De overheid is erop gebrand om hem te pakken te krijgen. Sheriff Tom Wachowski, een sheriff uit het kleine stadje Green Hills, besluit om naar San Francisco af te reizen om Sonic te helpen in zijn strijd tegen de kwaadaardige dr. Ivo Robotnik.

Oordeel:

Prima popcorn vermaak voor diverse leeftijden. Carrey speelt een prima rol en weet de film goed te dragen. Sonic is wat je ervan verwacht; snel, bijdehand en gevat. Hier valt weinig op aan te merken behalve dat het allemaal wel een beetje rechtlijnig, zoetsappig en relatief cliche is. Als vermaak een prima 6.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R
Ik heb het boek niet gelezen, dus geen vergelijkings materiaal. Maar ik vind deze film echt niet de naam thriller of horror waard. Op het einde hooguit psychologische thriller, hoe ze elkaar lopen te kloten. Maar wat ik zowieso niet snap: Er kan maar 1 winnaar zijn, dus waarom help je elkaar om verder te komen? Hoe meer je dat doet, hoe moeilijker je het voor jezelf maakt. Ik snap het wel op het gebied van kameraadschap, maar je bent daar om te winnen. Ik wil niet zeggen dat je de afvallers moet vieren, maar het is wel in je voordeel. Verder is het geen slechte film, maar ik had op een of andere manier toch wat meer verwacht. Dit leek haast wel een voortkabbelende speelfilm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-10 17:59
Sinners (2025)Sinners (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: 137 min | MPAA: R
Sinners laat zich nog het beste omschrijven als een kruising tussen The Color Purple en From Dusk Till Dawn. De tweelingbroers Smoke en Stack hebben besloten om een oude zagerij om te toveren tot een zogenaamde Juke Joint voor de lokale, overwegend zwarte gemeenschap. Helaas wordt de opening bruut verstoord door de komst van drie mysterieuze rednecks en al snel moeten ze vechten voor hun leven om de nacht heelhuids te door te komen. Het acteerwerk is over het algemeen prima, al heeft Michael B. Jordan (hier in een dubbelrol) wel altijd de neiging tot overacteren. Ook de rest van de (vrij inclusieve) cast, met o.a Hailee Steinfeld, Delroy Lindo, Miles Caton en Jack O'Connell geeft goed invulling aan hun (beperkte) rollen. Helaas duurt het vrij lang voordat de film eindelijk zijn draai heeft gevonden en zit je het eerste uur eigenlijk te kijken naar een historische dramafilm over racisme in de jaren '30 en cunnilingus. Net wanneer je denkt dat de film (eindelijk) voorbij is komt er nog een vrij overbodige encore die niks toevoegt en geen bevrediging biedt. Regisseur Coogler - zelf niet onbekend met de gevolgen van vooroordelen en racisme, waarbij hij bv. werd aangezien voor een bankrover - heeft me, op zijn debuutfilm Fruitvale Station na, nog altijd niet weten te overtuigen van zijn talent als topregisseur. De cinematografie van Autumn Durald Arkapaw is weinig bijzonder, maar de met blues en country doorspekte soundtrack van componist Ludwig Göransson is prima. Sinners is vooral een hutspot van films die alle onderwerpen die de film probeert aan te snijden (racisme, armoede, vampirisme) al beter hebben gedaan en brengt qua creativiteit ook weinig nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Totally Killer (2023)Totally Killer (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Horror, Mystery | Runtime: 106 min | MPAA: R
Afgelopen weekend "Totally Killer" gekeken via Prime Video.

Plot:
35 jaar geleden zijn er 3 van de vriendinnen van Jamie's moeder vermoord door de Sweet 16 Killer, die nooit is gepakt. Uiteraard keert deze terug en vermoordt de moeder van Jamie. Dankzij een tijdmachine reist Jamie terug naar de 80's om de moorden te voorkomen.

Het is een beetje een gekke combi, tijdreizen + slasher, maar plot technisch zeker interessant. De combinatie comedy en thriller komt echter minder goed uit de verf. Het is best grappig met het op de hak nemen van de normen van de 80's en domme hitsige jongeren, maar het voelt niet helemaal lekker in combinatie met de moorden: de moordscenes misstaan niet in een 'echte' slasher: het niet kunnen zien van emoties bij de stille moordenaar vanwege een masker, de genadeloze messteken, het bloed...

Uiteindelijk werkt het voor mij allemaal 'net niet', en het einde waarin ze uiteraard weer in het heden komt en er toch wel wat veranderd is wordt erg afgeraffeld. 6,5 van mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 13:12
Megalopolis (2024)Megalopolis (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.7 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 138 min | MPAA: R
Gisteravond een poging gedaan om Megalopolis te kijken op Netflix. En hoewel de beelden best mooi waren (hoewel duidelijk heel veel met CGI gedaan) en er allemaal goede acteurs in zitten: Adam Driver, Giancarlo Esposito, Aubrey Plaza, Laurence Fishburne en John Voight, om maar wat toppers te noemen, sprak me de film gewoon niet aan. Ik heb het zo'n drie kwartier gegeven, in de hoop dat het me toch ineens zou gaan boeien, maar toen ik bedacht dat ik in dezelfde tijd ook iets anders zou kunnen kijken van mijn back-log kijklijst, heb ik de film afgezet. Mijn tijd vind ik te kostbaar om het tegen m'n zin te besteden aan films, series of boeken waar ik geen voldoening uit krijg. Smaken verschillen, en dit is duidelijk niet mijn smaak. Paar puntjes voor de acteurs.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R
The long walk. Hoe dit een 7.3 op imdb krijgt is mij een raadsel.
Een verder niet heel erg uitgewerkte ongezellige samenleving heeft 1 groot ding dat elk jaar ‘De productie van de werkers wekenlang verhoogt’, de zogenoemde ‘long walk’. Jonge mannen die zich aanmelden kunnen uitgeloot worden om mee te doen. Ze moeten dan gaan lopen en blijven lopen met een snelheid van minimaal 3 mijl/5 km per uur. Last man walking wint en krijgt een geldprijs alsmede een wens. Deze wens heeft in principe geen limiet, behalve zaken zoals ‘moet menselijk mogelijk zijn’ en ‘mag niet gericht zijn op het onderuit halen van de samenleving’.
Zodra je gaat lopen en te langzaam loopt krijg je, als je na 3 waarschuwingen niet terug bent op 3 mijl per uur, een kogel door het hoofd en hebben de overblijvenden meer kans. Van de weg afwijken heeft dezelfde straf. Een waarschuwing vervalt na 1 uur.
Er is een persoon ‘The major’ die wordt gepresenteerd als de baas van de samenleving die ook constant meegaat met de lopers. Hij kan s’nachts wel slapen, dat is dan wel handig voor hem.
Dit is basically het verhaal. Er ontstaan vriendschappen, mensen zijn vijandig, proberen anderen te verkloten. Maar er is niet heel veel meer dan dat. Er is een reden dat de hoofdpersoon de long walk wil doen. Maar echt een inzicht in de reden, de samenleving, the major en dat soort zaken zit er eignelijk niet in. Hoewel niet gelezen vermoed ik dat het boek beter is dan de film simpelweg omdat ik verwacht dat daar meer achtergrond in wordt verteld.
De ‘grote clue aan het einde’ is ook niet echt een hele grote verrassing. Mijn vrouw en ik hadden na de film iets van ‘saai verhaal’. Mijn dochter had zich iets meer geamuseerd maar volgens mij niet heel erg veel.
Het is een typisch Stephen King verhaal waarin een bepaald gegeven zoals deze long walk op zich best een leuk idee is maar de uitwerking is uiteindelijk toch vooral gefocussed op de onderlinge issues tussen de mensen en is het speciale gegeven slechts een reden om een verhaal te kunnen maken en is er alleen sporadisch een gebeurtenis die logisch is vanwege dat speciale gegeven.
Ik geef een 4 omdat de acteurs nog enigszins proberen er iets van te maken.

[ Voor 0% gewijzigd door enigmafan op 13-10-2025 18:29 . Reden: Spelling en kleine aanpassingen ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
War Pony (2022)War Pony (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R
War Pony is een Amerikaanse film die zich afspeelt in en om het Pine Ridge-reservaat.

Hoewel ik achteraf reviews las waarin beweerd werd dat het allemaal nogal cliché is en slecht afgekeken van American Honey, ben ik het daar niet mee eens. Maar in ieder geval, op de set van American Honey raakte Riley Keough bevriend met een paar inheemse Amerikanen uit het Pine Ridge-reservaat. Samen hebben ze het scenario voor War Pony geschreven.

De film weet wat mij betreft op perfecte wijze het leven in het reservaat te beschrijven. Er is veel werkloosheid, drugsgebruik, en al die zaken die je hebt aan de onderkant van de samenleving. Bovendien laat het op een pijnlijke wijze zien hoe de tweedeling in de samenleving, tussen 'inheems' en 'wit', of eigenlijk tussen arm en rijk, in stand gehouden wordt.

Een eerste verhaallijn gaat over een jonge vader van 2 kinderen bij 2 verschillende vrouwen, en we zien hoe hij een beetje in het wilde weg zijn pad kiest. Een tweede verhaallijn gaat over een 12-jarig jongetje dat neigt het verkeerde pad te kiezen.

Er zitten enorm veel details in de film die het wat mij betreft briljant maken, naast dat het goed geschoten en ge-edit is. En de lokale niet-professionele acteurs doen het prima.
spoiler:
Zo zit er bijvoorbeeld een moment in dat een rijke witte vrouw de inheemse jongeman vraagt wat zijn vakantieplannen zijn. Ze leeft duidelijk in een totaal andere wereld dan hem. En zo zit er bijvoorbeeld ook een moment in waarop de 12-jarige tegen zijn zogenaamde vriendin 'bitch' zegt, om daarna meteen zich te verontschuldigen. Dat is gedrag wat je vaak bij een jongeman van 2x zijn leeftijd terug ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Steve + Sky (2004)Steve + Sky (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Romance, Drama, Comedy | Runtime: 97 min | MPAA: Not Rated
Steve + Sky is de debuutfilm van Felix van Groeningen, regisseur van meesterwerken als The Broken Circle Breakdown, Beautiful Boy en De Acht Bergen.

Ik vond het een nogal amusante film, met veel gekke, maar ook wel verwarrende, gebeurtenissen. Vooral aan het begin, gebeurt er altijd wel iets geks als de film neigt 'normaal' te worden.

Hoewel het allemaal maar vreemd en kolderiek is, moest ik ik er wel om lachen, en deed het me ook wel wat aan David Lynch denken, al worden er geloof ik ook wel vergelijkingen met Wong Kar-wai gemaakt. Feit is, dat de film nogal veel bijzondere beelden heeft en gekke situaties. Maar Felix van Groeningen heeft daarbij duidelijk ook wel een eigen geluid.

Ik zou de film niet echt willen vergelijken met de andere genoemde films, maar ook dit vond ik stiekem toch wel een juweeltje, ook al is er niet echt een duidelijk verhaal en heeft het een nogal lo-fi beeldkwaliteit (iig de versie die ik gezien heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 13:05
josh-hill schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:19:
War Pony (2022)[Afbeelding: War Pony (2022)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R
War Pony is een Amerikaanse film die zich afspeelt in en om het Pine Ridge-reservaat.

Hoewel ik achteraf reviews las waarin beweerd werd dat het allemaal nogal cliché is en slecht afgekeken van American Honey, ben ik het daar niet mee eens. Maar in ieder geval, op de set van American Honey raakte Riley Keough bevriend met een paar inheemse Amerikanen uit het Pine Ridge-reservaat. Samen hebben ze het scenario voor War Pony geschreven.

De film weet wat mij betreft op perfecte wijze het leven in het reservaat te beschrijven. Er is veel werkloosheid, drugsgebruik, en al die zaken die je hebt aan de onderkant van de samenleving. Bovendien laat het op een pijnlijke wijze zien hoe de tweedeling in de samenleving, tussen 'inheems' en 'wit', of eigenlijk tussen arm en rijk, in stand gehouden wordt.

Een eerste verhaallijn gaat over een jonge vader van 2 kinderen bij 2 verschillende vrouwen, en we zien hoe hij een beetje in het wilde weg zijn pad kiest. Een tweede verhaallijn gaat over een 12-jarig jongetje dat neigt het verkeerde pad te kiezen.

Er zitten enorm veel details in de film die het wat mij betreft briljant maken, naast dat het goed geschoten en ge-edit is. En de lokale niet-professionele acteurs doen het prima.
spoiler:
Zo zit er bijvoorbeeld een moment in dat een rijke witte vrouw de inheemse jongeman vraagt wat zijn vakantieplannen zijn. Ze leeft duidelijk in een totaal andere wereld dan hem. En zo zit er bijvoorbeeld ook een moment in waarop de 12-jarige tegen zijn zogenaamde vriendin 'bitch' zegt, om daarna meteen zich te verontschuldigen. Dat is gedrag wat je vaak bij een jongeman van 2x zijn leeftijd terug ziet.
Sterk debuut van Keough (en Gina Gammell). Het is vooral de authenticiteit van de film die het zo goed maakt. Ik vond destijds de witte kalkoenen-boer inderdaad wel een beetje een cliché, en sommige scènes weinig toevoegen (vraag me niet welke, het is ruim drie jaar geleden), maar ik ben zeker benieuwd wat beide dames brengen bij een volgende film.

Ik vond dit ook gelijkenissen hebben met The Rider, die op dezelfde locatie is gefilmd, maar de vergelijking met American Honey is vrij voor de hand liggend. Ik vind War Pony niet per se minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
@autje Ja precies. The Rider is ook daar gefilmd. En is ook een prachtfilm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
The Conjuring: Last Rites (2025)The Conjuring: Last Rites (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R

Het afsluitend deel van de Conjuring serie. De hele serie vond ik qua horror genre (geesten/demons) als een van de betere. Niet de beste films, maar gezien je nog veel meer verweven series hebt (Annabelle, Nun, etc) kijkt dit dan toch wat beter weg. Ook omdat de 2 hoofdrolspelers wel goed acteren.

Maar zoals bij veel filmseries helaas gebeurt in meerdere genres is dat het spannende er wel af gaat. Eigenlijk weet je al wat er gaat gebeuren (ze zeggen: "we doen dit werk niet meer", maar uiteraard doen ze het weer). De film heeft wel z'n spannende momentjes, maar echt erg boeiend wordt het verder niet.

Als je fan bent van de series en je wilt de afsluiting zien kan het leuk zijn, maar ik zou er niet de volle mep voor betalen. Het is net opgebouwd als de andere films, en daardoor gewoon erg voorspelbaar.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tron: Ares (2025)Tron: Ares (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13
Keurig binnen de lijntjes van het standaard blockbusterwerk, met Jared Leto die als een digitale AI-Jezus neerdaalt in onze wereld.

Hoewel in eerste instantie ondersteund door nagels met een lengte van 22,86 cm en hierdoor een stuk minder erg om naar te luisteren dan wanneer ze over een schoolbord naar beneden worden getrokken, geldt dit voor het verhaal van de film niet echt. Om kortaf te zijn: dat zuigt. Nørse regisseur Joachim Rønning had al eerder door dat dooie mensen geen verhalen vertellen, maar binnen deze nieuwe film strekt dat zich uit tot de digitale dimensies. Je zou er als fan van het originele materiaal bijna Nørs van worden.

Uit het niets zijn er een paar volledig nieuwe hoofdrolspelers die o.a. de nakomelingen van Flynn en Dillinger representeren, waarbij die laatsten uiteraard voor team rood werken, met Gillian Anderson als het goede geweten van de familie. Voor Flynn geldt dat het bedrijf is overgenomen door een karakter van Hasan Minhaj; dat is nog eens een aflevering van Patriot Act waard.

Gelukkig is dat niet heel erg omdat er genoeg echte zaken om over te zeuren zijn. Er wordt namelijk flink uitgepakt voor deze film. Letterlijk, want in deze moderne tijd kunnen lasers iedere vorm van materie printen. Er is echter één tekortkoming: de geprinte materie weet maar 25 tot 29 minuten te overleven. Dat is zeker lastig als je er een "levende" AI mee uitprint. Een T-800 met klassieke tech had dit probleem niet. Het is dan ook waar de gehele film om draait, samen met een zoetsappig verhaaltje waar echt meer mee gedaan had kunnen worden dan het standaard werk dat op filmschool gegeven wordt als opdracht voor groep 1.

En de derde akte is de derde akte.

Wat overblijft is een hele bak vol met fanservice. Inclusief (op het eerste gezicht) correct gebruik van commando's zoals "sudo". Dat is zeker wel leuk, maar niet goed genoeg om een film mee te vullen. Als ik nostalgie zoek dan zet ik Depeche Mode wel op en dan hoef ik er niet eens bijna 20 euro voor te betalen om te zweven naar een domein dat het digitale ontstijgt; dit kan namelijk gewoon via YouTube:

Dus wat ik van de film vond? Nou, het is een gevoel...
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Oei, bijna 20 euro?

*klikkerdeklik*

Oef, 18,50 euro... wtf.

[ Voor 54% gewijzigd door josh-hill op 14-10-2025 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
josh-hill schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:00:
Oei, bijna 20 euro?

*klikkerdeklik*

Oef, 18,50 euro... wtf.
Hoewel ik eigenlijk in het buitenland zit was het een uitstapje naar de keten met de gele haan waar men inclusief het brilletje, want die heb je tijdens een spontane beslissing niet mee, zelfs nog een euro extra erbij rekent voor de IMAX-versie.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Oh ja, de bril.

Ik heb er 2 maar ben vergeten welke de juiste is voor de huidige projectoren/scherm... uch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jaren terug had ik voor bijna iedere projector en keten wel een bril liggen :$

Maar zelfs dan neem je zo'n ding niet mee omdat je ze niet hebt gelabeld en geen zin hebt om 10 verschillende brillen te proberen zodra "zet nu uw 3d-bril op" in beeld verschijnt :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Precies dat

Gelukkig was de laatste film die ik in IMAX zag niet in 3d.

[ Voor 74% gewijzigd door josh-hill op 14-10-2025 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:48
Stukfruit schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:14:
Maar zelfs dan neem je zo'n ding niet mee omdat je ze niet hebt gelabeld en geen zin hebt om 10 verschillende brillen te proberen zodra "zet nu uw 3d-bril op" in beeld verschijnt :+
Voor de polariserende filters kun je dit testen in een spiegel. Kijk met één oog dicht door een glas, wordt dit glas donker in de reflectie dan zijn het circulaire filters (real 3D), wordt het andere glas donker dan zijn het lineaire filters (meest IMAX, al hebben die ook andere systemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik heb maar 2 brillen, maar beiden IMAX, en er staat niet op welke die voor de (toen) nieuwe laser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
In principe is het geloof ik inderdaad vooral circulair of linear omdat je de actieve brillen volgens mij niet mee zal krijgen en de 3d-bril van de thuisbeamer sowieso niet tussen de rest zou moeten belanden. Maar goed, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen met al die brillen.

Bel maar zodra er autostereoscopische 3d-schermen in de bios hangen :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:59
Welke 3d bril heb je? En wat vond je?

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Falling Down (1993)Falling Down (1993)
Tweakers: 7 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R
Op mijn youtube kijklijn. En dan de shorts, kwam deze film opeens enorm veel voorbij. Allemaal korte clips met de bekende scene's van toen. [de tandjes, deze film is al 32 jaar oud] Toevallig kwam ik hier dan ook een AI opgepoetste 4k HDR DTS versie van tegen, en heb deze dan maar opgezet. Het verhaal kennen we allemaal wel, een kerel die een normaal leven had. Na een scheiding zijn baan verliest, en opzoek gaat naar het verleden. Voor het verhaal hoef je deze film niet te kijken, dat is flinterdun. Maar de sfeer, de aktie, en hoe het in beeld is gebracht. Dat is heel fijn kijken. Ik heb geen idee hoe ze het gedaan hebben, maar de film komt dus uit 1993. Maar de community release (laten we het maar even zo noemen) is echt prachtig. De beeldkwaliteit, en audio kwaliteit kan je gewoon beter noemen dan de gemiddelde Netflix productie. En dat helpt dus ook wel mee, met hoe goed een film weg te kijken is. Voor mij een belangrijk punt. (een beetje hogere score, ivm de film beleving uit 1993 opgepoetst naar 2025)
Pagina: 1 ... 281 282 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.