Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 281 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:57
Spacey23 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Ik ben het eens met jouw spoiler. Het ging allemaal ook erg snel en het was ietwat onduidelijk
spoiler:
hoe zij ineens de haai ontweek. Misschien dat jij het antwoordt hierop weet? Zowel ik als mijn vriendin zagen niet goed hoe.
Ik weet het ook niet meer exact, maar dacht dat het zoiets was:

spoiler:
Het leek mij alsof ze door iets naar een zijkant wist te komen en gezien ze daarna los zat denk ik dat ze met die haaientand het touw had doorgesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:33

Sharky

Skamn Dippy!

Salvatron schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 01:22:
Lights Out (2016)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Horror | Runtime: 81 min | MPAA: PG-13
Een horrorfilmpje met een fraai monster en een fijn verhaaltje. Het acteerwerk is acceptabel en er zitten vele schrikmomenten in. Het is redelijk cliche en we hebben het allemaal al eerder gezien, en beter, desalniettemin leidt het kijken van deze film tot een aangename ervaring. De personages zijn wel goed, filmpje is nogal kort. Nu ik deze film gezien heb durf ik vanavond niet naar bed toe, zeker niet met de lampen uit. Misschien dat ik maar op blijf.
Wel wil ik hierbij opmerken dat als ik in dezelfde situatie zou zitten als de hoofdpersonen ik niet weg zou rennen. In plaats daarvan zou ik dat monster wel eens eventjes te grazen nemen. Ik begrijp dat mensen in eerste instantie wegrennen, maar het is beter om je angsten onder ogen te zien en dan het gevecht aan te gaan, en ervoor te zorgen dat het monster banger is voor jou dan jij voor hem.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Laatst ook gezien. De film hangt wel een beetje aan elkaar met jumpscares, hoeft niet perse slecht te zijn, maar als je dat te makkelijk vindt moet je hem niet kijken. We zaten achterin de zaal en voor ons zaten vooral studentes en bij elke schrikmoment zag je ze een stukje omhoog vliegen en werd er nog 20 seconden nagegiebeld. Dat was alleen al best grappig :D

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

mindcre8r

Tradepedia

En oja. Ben Affleck. Zucht.
[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5.5 / 10[/td][/tr][/table]Genereer je eigen UBB code review
Ik vind Ben affleck eigenlijk een prima acteur en hoor steed meer groepjes gedrag van: iedereen vind ben affleck een kut batman dus ik ook.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Met Ben Affleck is ook niks mis mee. Een goed acteur die een paar keer een verkeerde keuze heeft gemaakt. Daardoor bijna zijn carrière om zeep geholpen, maar aangezien deze man zoveel talent heeft, heeft hij zichzelf weer aan de top genesteld. Vergeet niet dat deze man ook schrijft en regisseert. Niks meer dan respect dus!
Hogader schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Ik weet het ook niet meer exact, maar dacht dat het zoiets was:

spoiler:
Het leek mij alsof ze door iets naar een zijkant wist te komen en gezien ze daarna los zat denk ik dat ze met die haaientand het touw had doorgesneden.
spoiler:
haha, ik geloof dat het een ketting was waaraan zij zich vasthield. Nou ja, maakt ook niet zoveel uit. Bedankt in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Sydney08 op 10-08-2016 16:38 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Sharky schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:59:
[...]

Laatst ook gezien. De film hangt wel een beetje aan elkaar met jumpscares, hoeft niet perse slecht te zijn, maar als je dat te makkelijk vindt moet je hem niet kijken. We zaten achterin de zaal en voor ons zaten vooral studentes en bij elke schrikmoment zag je ze een stukje omhoog vliegen en werd er nog 20 seconden nagegiebeld. Dat was alleen al best grappig :D
Inderdaad werd er nogal wat afgegiecheld in de zaal na elk eng moment. 8)7 Elke keer dat er wat engs gebeurde barstten er weer een paar in lachen uit, vooral sommige vrouwen.
mindcre8r schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:01:
[...]

Ik vind Ben affleck eigenlijk een prima acteur en hoor steed meer groepjes gedrag van: iedereen vind ben affleck een kut batman dus ik ook.
In ieder geval vond ik Ben Afflecks versie van Batman/Bruce Wayne uitstekend in Batman v Superman. Ik kan me Christian Bale niet meer herinneren maar ik denk niet dat Ben Affleck voor hem onderdoet, hoewel Christian Bale wel erg goed is.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat Bale en Affleck beiden hebben is dat ze er én goed uitzien als Bruce Wayne én als Batman.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
The Croods (2013)The Croods (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 98 min | MPAA: PG
Eindelijk gister avond weer een 3D film thuis gekeken, ja ik ben er een liefhebber van. Mooie film the croods, echt een aanrader, heerlijk verhaal ook
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:23
Ik word zelf een beetje animatie film moe eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:16

Niku

Alagaesii

mindcre8r schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:01:
[...]

Mwa. Ik ben er gewoon geen fan van. Zoals gezegd, met Christian Bale in het achterhoofd wordt het voor elke acteur moeilijk om een Batman neer te zetten die mij(!) tevreden stelt.
Spacey23 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:37:
Met Ben Affleck is ook niks mis mee. Een goed acteur die een paar keer een verkeerde keuze heeft gemaakt. Daardoor bijna zijn carrière om zeep geholpen, maar aangezien deze man zoveel talent heeft, heeft hij zichzelf weer aan de top genesteld. Vergeet niet dat deze man ook schrijft en regisseert. Niks meer dan respect dus!
Het is ook zeker niet zo dat ik een Affleck als acteur niet waardeer (vond 'm in The Town erg sterk), maar het is gewoon niet 'mijn' Batman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bad Moms (2016)Bad Moms (2016)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: R
Nee nee nee nee nee nee nee. Nee, dit is niet mijn soort humor. Om je in de personages in te leven moet je eigenlijk zelf een moeder zijn, evenals je een moeder zult moeten zijn om de humor te snappen. Is dit een slechte film? Waarschijnlijk niet. Mila Kunis zet haar rol goed neer, die andere vrouwen doen het voor een simpele komedie ook niet onaardig. Maar het is vrouwenhumor die je voorbij ziet komen hier. Het gaat over een moeder die overwerkt is en vervolgens het bijltje erbij neergooit. Andere moeders herkennen het probleem en zijn het roerend met haar eens en sommige doen met haar mee. Zal je moeder vast leuk vinden dit, trots als ze is op alle inspanningen die ze heeft verricht als moeder. Nee nee, dit is niet mijn soort humor.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Salvatron schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:09:
Bad Moms (2016)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: R
Nee nee nee nee nee nee nee. Nee, dit is niet mijn soort humor. Om je in de personages in te leven moet je eigenlijk zelf een moeder zijn, evenals je een moeder zult moeten zijn om de humor te snappen. Is dit een slechte film? Waarschijnlijk niet. Mila Kunis zet haar rol goed neer, die andere vrouwen doen het voor een simpele komedie ook niet onaardig. Maar het is vrouwenhumor die je voorbij ziet komen hier. Het gaat over een moeder die overwerkt is en vervolgens het bijltje erbij neergooit. Andere moeders herkennen het probleem en zijn het roerend met haar eens en sommige doen met haar mee. Zal je moeder vast leuk vinden dit, trots als ze is op alle inspanningen die ze heeft verricht als moeder. Nee nee, dit is niet mijn soort humor.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
als je het duidelijk niks vind waarom dan toch een 6?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 13:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tk55 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

Je beschrijft exact mijn ervaring met deze film! :P Leuke film, af en toe erg grappig en het zag er allemaal prachtig uit! Leek soms net echt!
Toevallig dacht ik ook eens "ach, kijk deze eens, voel ik me weer wat jonger", maar ik viel ook van de ene verbazing in de andere qua grafisch gebeuren. Heb me meermaals zitten afvragen of het niet gewoon een in super-detail gefilmde echte omgeving is met de figuren erin geplakt, maar het is allemaal computer! Ik was die dag in geestelijk niet zo'n supersterke staat en kon de tranen bij het gedeelte onder de rots over de familie niet meer inhouden. Het einde was leuk, maar wel erg open. Denk dus dat we over een paar jaar een "2" van deze film gaan zien.

-------
Iemand High Rise gezien? Die vond ik zo raar/dom dat ik mezelf een uur geforceerd heb te kijken maar daarna heb ik toch maar even er door heen gezoefd waarna ik eigenlijk weinig gemist had leek het wel. Als iemand nog een goede "oorlogsfilm" zoekt: "13 hours: The secret soldiers of Benghasi". London has fallen was meh, The Purge: election year was ook zo'n typische "Amerika, fuck yeah" film. Dat laat me denken aan die ene film met die poppetjes, Team Amerika. :9

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Webgnome schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:19:
[...]

als je het duidelijk niks vind waarom dan toch een 6?
Staat er toch bij?
Is dit een slechte film? Waarschijnlijk niet.
redelijke rollen, etc. Kwalitatief niet erg slecht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33
Salvatron schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:32:
[...]

Staat er toch bij?
Is dit een slechte film? Waarschijnlijk niet.
redelijke rollen, etc. Kwalitatief niet erg slecht dus.
Maar jouw cijfer is toch jouw cijfer? Als jij het niks vond, dan mag jij het een 2, 3, 4, whatever geven. Ik snap nooit dat mensen een hoger cijfer gaan geven omdat het 'objectief gezien' geen slechte film zou zijn :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hahn schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:33:
[...]

Maar jouw cijfer is toch jouw cijfer? Als jij het niks vond, dan mag jij het een 2, 3, 4, whatever geven. Ik snap nooit dat mensen een hoger cijfer gaan geven omdat het 'objectief gezien' geen slechte film zou zijn :?
Er zit een verschil tussen iets een slechte film vinden en iets geen leuke film vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33
Salvatron schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:34:
[...]

Er zit een verschil tussen iets een slechte film vinden en iets geen leuke film vinden.
Goed joh, geef jij het lekker een 6 terwijl je er totaal geen plezier aan hebt beleefd d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 13-08-2016 20:38 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yourmovieguy
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-10-2020
Suicide Squad (2016)Suicide Squad (2016)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Suicide Squad is een film gebaseerd op een DC comic van regisseur David Ayer. Met onder andere Will Smith, Margot Robbie en Jared Leto.

Werelds slechtste superhelden. Maar niet zo slecht als de media je doet geloven. Amanda Waller denkt goed te doen door een groep ‘bad guys’ samen te stellen om een eeuwenoude heks te stoppen. Dat is eigenlijk wel de onderliggende lijn van de film. Na een afschuwelijke Man of Steel en een teleurstellende Batman V. Superman is het wel goed om te zien dat DC in ieder geval nog iets goeds kan produceren. Hoewel sommigen karakters nog wel iets meer achtergrond informatie hadden mogen krijgen word het grotendeels wel goed uitgetekend. Het voelt dan ook erg als een DC versie van Guardians of the Galaxy qua sfeer en het neerzetten van, voor sommige filmkijkers, onbekende karakters. Nu kennen de meeste de standaard slechteriken wel, maar zijn er vast ook wat nieuwe gezichten bij. Het gebruik van flashbacks vond ik wel een tactische aanpak, hoewel de een voor mijn gevoel soms iets meer kreeg dan de ander worden merendeels van de karakters goed geïntroduceerd. Daarna als het verhaal zich verder uitvouwt word het wel vlinder dun. Maar door de uitstekende cast, wat zeer gepaste humor tussendoor, is de film makkelijker kijkbaar dan sommige critici ons willen doen geloven. De actie scenes waren niet slecht al voelde sommige iets te geforceerd en was de eind-battle wel een beetje teleurstellend. 3D effect hadden ze ook weg kunnen laten geen enkele toevoeging naast een paar slow motion momenten dan.

Laten we maar beginnen met de 2 waar iedereen op heeft zitten wachten Margot Robbie als Harley Quinn en Jared Leto als de Joker. Robbie was toch wel de ster van de film en een uitstekende keuze voor Harley. Als iemand die ook een zwaar hoofd had in de vol getatoeëerde Joker, vond ik Leto op het scherm wel meevallen. Je hebt natuurlijk een paar mensen er bij zitten die Heath Ledger helemaal het einde vinden en daardoor alle Jokers met hem moeten gaan vergelijken. Ledger was geen slechte Joker. Maar zo waren Nicholson, Hamill en zelfs Romero ook geen slechte Jokers. Iedereen gaf gewoon zijn eigen twist aan het karakter. De Leto Joker, die hier een beetje een Spiderman Civil War rol heeft, vond ik erg ongemakkelijk om naar te kijken. En dat is eigenlijk ook wel een gevoel dat ik wil hebben als ik dit karakter op het scherm zie. Ik vond het zelf wel jammer dat veel stukken tussen Robbie en Leto uiteindelijk geknipt zijn. Was een leuke toevoeging geweest. Will Smith aka Deadshot heeft een goede keuze gemaakt door hier aan te gaan werken in plaats van Independence Day. Ik vond zijn karakter een van de interessantste van het team en heb dan ook weer erg van deze man genoten. Diep van binnen had ik gehoopt nooit meer naar Jai Courtney te hoeven kijken, maar wat is deze man een ongelofelijk goede Captain Boomerang. Viola Davis die Amanda Waller speelt ook heel goed de crazy bitch, love it. Daarnaast hebben we nog Joel Kinnaman die Rick Flag speelt, Adewale Akinnuoye-agbaje die Killer Croc vertolkt die ook goed zijn. Jay Hernandez was ook wel een onverwachts pareltje in deze film als El Diablo. Cara Delevinge had ik veel van verwacht maar helaas word haar karakter Echantress te weinig gebruikt en speelt hier een zeer oppervlakkige ‘baddy’. En ben zelf nog aan het uitvogelen wat Adam Beach voor een toevoeging was aan het verhaal. Katana is ook een karakter waar ik gehoopt had meer van te zien.

Ja, David Ayer weet blijkbaar veel beter met zijn bron om te gaan dan Zack Snyder. Het stukje dat geregisseerd is door Snyder is dan ook snel te vinden in het uiteindelijke resultaat. Ook al is de film snel weet hij er alsnog een soort rust in te houden. Haalt hij het beste in zijn acteurs naar boven. Maar daarnaast weet hij ook blijkbaar veel met muziek te doen want dat zit ook gewoon goed, de keuze tussen een Score of een Song is gewoon goed in balans.

Ik ga toch nog een keer de vergelijking maken Suicide Squad is gewoon de Guardians van DC. Een groepje bij elkaar waar we weinig van weten en uit eindelijk toch op het scherm werkt. Er zijn denk ik wel wat sleutelmomenten geknipt dus ik hoop die terug te zien op een Blu-ray release. Maar gebaseerd op wat ik nu gezien heb stellen de grote critici zich reuzen aan. De film is gewoon vermakelijk en leuk. Ziet het er goed uit en bovenal zit het nog vol met goede performances ook. Als DC deze stijgende lijn aanhoud komt het misschien uit eindelijk toch nog goed met hun Extended Universe
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Misschien iets minder spoilen? Wat jij daar noemt is expres geheim gehouden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
Stukfruit schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:02:
Misschien iets minder spoilen? Wat jij daar noemt is expres geheim gehouden.
Sorry, maar wat is er dan eigenlijk precies expres geheim gehouden. Kan ik het namelijk nog wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
yourmovieguy schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:32:
[...]

Sorry, maar wat is er dan eigenlijk precies expres geheim gehouden. Kan ik het namelijk nog wijzigen.
spoiler:
De eindbaas ;) Uit de trailers leek het de Joker oid te worden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
The Secret Life of Pets (2016)The Secret Life of Pets (2016)
IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 87 min | MPAA: PG
Deze film stelt de vraag wat je huisdieren zoals doen als jij niet thuis bent. Dat lijkt goede vraag voor een goede animatie film maar helaas is dit er eentje waarbij de trailer leuker was de film. Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Ondanks dat deze film van de makers van Despicable Me is betekend dit nog geen succes.

De film weet nergens echt indruk te wekken behalve dan dat het bij mij opvalt dat de animatie films steeds beter worden qua graphics. De diverse waterscene's die voorbij komen zien er adem benemend uit en heb mij meerdere malen afgevraagd of dat het allemaal animatie was.

Zoals gezegd het verhaal kon mijn niet bekoren. Flinterdun verhaal waarbij, alweer, een zoektocht centraal staat. Zagen we dat ook niet bij despicable me?

spoiler:
Dan nog een klein stukje over de worsten scene. Ik vraag mij af of dat de makers op dat punt van het script stoned, dronken of gewoon ideeloos waren. Want hoewel het er wel grappig uit ziet voegt dit echt null , null toe aan de hele story. Net als het konijn. Wat wil het konijn nou? Is het een soort evil genious of is het een konijn met 'een probleem'?

Er had in deze film zoveel meer kunnen zitten als men was blijven plakken bij de titel. Daar had iets heel leuks in gezeten. Verder vraag ik mij af hoe je zoveel kunt mee maken in één dag.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 17:54
The Shallows (2016)The Shallows (2016)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 86 min | MPAA: PG-13
Wat zullen we hier nou eens van zeggen, behalve bagger? De hoofdpersoon is een leuk uitziende blondine, en haar acteerwerk is redelijk, maar daar houdt ook al het goede op. Ten eerste snap ik al niet waarom je de jas (het broekje trekt ze niet eens aan) van een wetsuit aantrekt als je toch het bovenste deel open laat. De enige reden die ik kan bedenken is leuke inkijk shots. Suspension of disbelief is belangrijk bij veel films, maar zo erg als dat je het voor deze film nodig hebt, slaat nergens meer op. De originele Jaws uit 1975 vond ik geloofwaardiger dan deze onzin, dat zegt genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:03
The Jungle Book (2016)The Jungle Book (2016)
IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 106 min | MPAA: PG
Film over een jongetje dat opgroeid in de jungle (of is dit al een spoiler?). Je merkt meteen dat de film op een jonger publiek is afgestemd vind ik maar als je daar niet te veel aan stoort is het een best goede film. Het verhaal is voor menigeen bekend net als de liedjes denk ik. Hoewel er een aantal ten gehore worden gebracht vind ik dit niet jammer of irritant waar ik dit normaal wel vind, dit hoort wel bij de (teken)film. De hoofdrolspeler acteert niet heel natuurlijk maar erg afgemeten emoties vind ik wat onnatuurlijk overkomt maar goed dit stoorde mij niet echt. Wat me erg positief heeft verrast waren de graphics (tenslotte tweakers website). De animaties van de dieren zijn echt heel goed gedaan, alle bewegingen van de dieren zijn zo natuurlijk dat ik het niet van echt kon onderscheiden. Ook de lichtval op de dieren en de haren zijn echt zo levensecht dat ik nooit in de gaten heb gehad of dit echt of nep was. Echt heel goed gedaan vond ik. Ik heb hem op een zondag later in de ochtend gekeken met mijn vriendin na een avondje stappen en dat was denk ik het perfecte moment :).
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

yourmovieguy schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:46:
Will Smith aka Deadshot heeft een goede keuze gemaakt door hier aan te gaan werken in plaats van Independence Day.
haha inderdaad, wel jammer, daardoor wellicht ID 2 geflopt

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Finding Dory (2016)Finding Dory (2016)
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 97 min | MPAA: PG
Doorgaans kijk ik geen animatiefilms, maar ik werd meegesleept naar de bioscoop door een vriendin.
Bourne had ik al gezien en dit leek me nog wel aardig. Het goede nieuws: in deze bioscoop draaide de Engelse en de Nederlandse tegelijkertijd.
Dat is fan-tas-tisch. Wij zaten met z'n vieren bij de Engelse en al het kinder grut zat bij de Nederlandse. :Y)

Dan over de film zelf. Het is wat je verwacht dat het is.
Entertainende animatie. Humor viel een beetje tegen, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Al met al verveeld de film nergens en hoef je er niet te diep bij na te denken.
Ik heb me vermaakt!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 17:53
Ik geef SS een 7, vond hem vermakelijk. Ik heb de film op de voet gevolgd en na de ontvangst van BvS is er gewoon ongeloofelijk veel in gesneden. De oorspronkelijke film was veel donkerder. Ik vind het jammer dat de DCEU nu de Marvel kant op gaat en voor het lichtere humor werk gaat. Ik maak mij dan ook zorgen om de de nieuwe JL film.

Dit filmpje laat goed zien wat er allemaal veranderd is in SS.
YouTube: SUICIDE SQUAD Deleted Scenes: A Much Darker Extended Cut

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yourmovieguy
The Shallows is een thriller van regisseur Jaume Collet-Serra. Met onder andere Blake Lively, Óscar Jaenada en Brett Cullen.

Na haar moeder verloren te hebben in een strijd tegen kanker. Besluit Nancy opzoek te gaan naar het prachtige strand waar haar moeder het altijd over had en waar ze erachter kwam dan ze zwanger was van haar. Maar na een lekker dagje surfen en genieten van het heerlijke water. Komt ze oog in oog te staan met een van de gevaarlijkste dieren op aarde: een CGI haai. Haar strijd om te overleven begint. Deze film liet bij zijn trailers en promotie niet heel veel los. Gaf een beetje een standaard terrorshark sfeertje af. Maar na de film gezien te hebben ben ik toch nog redelijk verast. Ten eerste ziet het er visueel prachtig uit. Regisseur Collet-Serra weet goed wat hij in beeld wil brengen en hoe. De spanning word goed opgebouwd en gelukkig niet telkens onderbroken door jumpscares. Het verhaal zit ook goed in elkaar. Geen ‘Oh, slimpie waarom doe je dat nou’ momenten. Iedere keuze die Nancy maakt word vroeg of later verklaard.

En dan komen we wel terecht bij Blake Lively, om wie de gehele film wel een beetje gecenterd is. Na Age of Adeline is dit haar tweede speelfilm waarin zij het voortouw heeft. Maar nu heeft ze amper acteurs om haar heen waar ze zich van kan voeden. En dat is een hele prestatie. Vooral de manier waarop haar karakter is geschreven komt ze over als een sterke vrouw die alles doet om te overleven. Iets wat vaak mist bij dergelijke horrorfilms. Er is wel wat interactie met andere acteurs maar ze is toch het meest op zichzelf gewezen.

Dit is de Jaws van deze tijd. Geen verstand op nul en gaan. Maar een goed gemaakte thriller. Over een vrouw en haar wil om te overleven. De keuze om de haai in beeld te brengen vind ik ook nog iets apart. Niet teveel maar net genoeg om een goede indruk achter te laten. Lively toont gewoon goed acteer werk en Collet sterk regisseerwerk. Het plaatje klopt gewoon. Lekker op het puntje van je stoel zitten en eindelijk weer is een vrouwelijk karakter waar je goed voor kan juichen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
What the fuck was er spannend aan Shallows? werkelijk alles was van kilometers aan te zien komen.
spoiler:
Het getijde wisselt in no-time van woeste golven naar volkomen rust naar gelang het nodig is voor de situatie,
En ook haar verwondingen zijn zwaar ongeloofwaardig gezien het formaat van dat beest. zelfs een schamp beet van die haai zou haar been er al af moeten rukken als je ziet wat hij met de boei doet.

Dus nee, ik ben het deze keer echt totaal niet met je eens movieguy. Het acteerwerk was redelijk, maar ik heb werkelijk geen seconde in spanning gezeten, het was gewoon te ongeloofwaardig.

Edit: Hele tekst maar in spoilertag gezet, al zie ik zelf de reden eigenlijk niet, dit zijn imo geen spoilers te noemen. Just common sense....

[ Voor 12% gewijzigd door AcidBurn op 16-08-2016 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Anders plaats je mooi wat spoilers.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
AcidBurn schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:16:
What the fuck was er spannend aan Shallows? werkelijk alles was van kilometers aan te zien komen.
spoiler:
Het getijde wisselt in no-time van woeste golven naar volkomen rust naar gelang het nodig is voor de situatie,
En ook haar verwondingen zijn zwaar ongeloofwaardig gezien het formaat van dat beest. zelfs een schamp beet van die haai zou haar been er al af moeten rukken als je ziet wat hij met de boei doet.

Dus nee, ik ben het deze keer echt totaal niet met je eens movieguy. Het acteerwerk was redelijk, maar ik heb werkelijk geen seconde in spanning gezeten, het was gewoon te ongeloofwaardig.

Edit: Hele tekst maar in spoilertag gezet, al zie ik zelf de reden eigenlijk niet, dit zijn imo geen spoilers te noemen. Just common sense....
Het is een film er zullen altijd momenten zijn die er alleen zijn voor het plot. Daarnaast vind ik dat als je 92% van de film als enigste in beeld bent en de aandacht,van mij, de gehele film vast kan houden. Doe je toch wel iets goed. Point Break (2016) had een hele cast en ik was na 3 minuten al met mijn gedachte ergens anders. Ik vond het een interessant concept en goed uitgewerkt ook. Niet het standaard verhaaltje. Vrouwtje in nood, mega grote haai, en bloed en stom plotverwerking overal. Nee ze deed tactisch haar ding, wat stomme ongelukjes hier en daar maar door de stress kan ik me dat nog wel ergens voorstellen. Na alle haaien films die ik gezien heb vond ik wel weer een frisse wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Common sense nadat je de film gezien hebt ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Warcraft (2016)Warcraft (2016)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Ik ken de spellen alleen zijdelings van wat ik op Tweakers lees, of van wat er wel eens in de media komt. Dat maakt wel dat de film wat lastig is om in te komen en hier en daar best vaag is. Als je eenmaal aan de orcs gewend bent, dan is het verhaal best onderhoudend. Lekker veel actie, afgewisseld met Lord-of-the-Rings-waardige landschappen, dieren en kastelen en een hoop magie. Daar staat tegenover dat het verhaal nooit hoogstaand of consistent wordt en scènes of dialogen vaak niet helemaal compleet voelen. Het verhaal is soms wat afgeraffeld voor mijn gevoel. Een hoop potentieel, maar nooit benaderd het de kwaliteit van Lord of the Rings bijv. Wat dat aangaat vond ik andere fantasy epen, zoals Lord of the Rings, The Hobbit of The Chronicles of Narnia toch beter en meer afgerond. Neemt niet weg dat als je even de tijd neemt om voor deze film te gaan zitten en je te verplaatsen in de wereld die voor je geschapen is, dat het best leuk is, maar nooit veel meer dan dat. Er is genoeg open gelaten voor een tweede deel en dat kan heel goed zijn. Er is voldoende om op voort te borduren. Als de filmmakers de kritiekpunten kunnen aanpakken, kan dit nog wel een succesvolle franchise worden. Doen ze dat niet, dan blijft het ergens tussen middelmatig en leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:16

Niku

Alagaesii

Jorgen schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:05:
Warcraft (2016)[afbeelding]
Ik ken de spellen alleen zijdelings van wat ik op Tweakers lees, of van wat er wel eens in de media komt. Dat maakt wel dat de film wat lastig is om in te komen en hier en daar best vaag is. Als je eenmaal aan de orcs gewend bent, dan is het verhaal best onderhoudend. Lekker veel actie, afgewisseld met Lord-of-the-Rings-waardige landschappen, dieren en kastelen en een hoop magie. Daar staat tegenover dat het verhaal nooit hoogstaand of consistent wordt en scènes of dialogen vaak niet helemaal compleet voelen. Het verhaal is soms wat afgeraffeld voor mijn gevoel. Een hoop potentieel, maar nooit benaderd het de kwaliteit van Lord of the Rings bijv. Wat dat aangaat vond ik andere fantasy epen, zoals Lord of the Rings, The Hobbit of The Chronicles of Narnia toch beter en meer afgerond. Neemt niet weg dat als je even de tijd neemt om voor deze film te gaan zitten en je te verplaatsen in de wereld die voor je geschapen is, dat het best leuk is, maar nooit veel meer dan dat. Er is genoeg open gelaten voor een tweede deel en dat kan heel goed zijn. Er is voldoende om op voort te borduren. Als de filmmakers de kritiekpunten kunnen aanpakken, kan dit nog wel een succesvolle franchise worden. Doen ze dat niet, dan blijft het ergens tussen middelmatig en leuk.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
En toch maak je me met jouw recensie benieuwd als niet Warcraft volger/speler.

(Waarschijnlijk omdat je LoTR noemde :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het was ook best leuk, vandaar de 7, maar als niet-volger / kenner van de spellen en de lore van Warcraft moeilijk om in te komen of om te volgen wat iets is, of waarom iets is. Neem je die dingen gewoon voor waar aan, dan is het zoals ik al zei best onderhoudend. De vergelijking met LotR is vooral gedaan op het vlak van de dingen die ik in mijn recensie noemde: landschappen, dieren, kastelen en magie. Qua verhaal kan het er niet aan tippen.

Fijn dat je in elk geval wat aan mijn recensie gehad hebt. :)

Automata (2014)Automata (2014)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Een soort dystopische, sombere versie van I, Robot, met i.p.v. Will Smith dit keer Antonio Banderas in de hoofdrol. In deze film missen me actie of humor. Het is veel meer een lange zoektocht naar zelfbewustzijn bij robots en de mogelijke implicaties die dat voor zowel de robot als de mensen heeft. Ik weet het niet zo met deze film. Hij kon mij niet echt boeien. De meeste films kijk ik af, deze heb ik uitgezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

[ Voor 64% gewijzigd door Jorgen op 16-08-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
Jorgen schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:05:
Warcraft (2016)[afbeelding]
Ik heb Warcraft ook recent gezien en ben het helemaal eens met je recensie: De film is een mix van betere en mindere kenmerken, maar is als geheel redelijk te genieten. Ik ben wel bekend met het bronmateriaal overigens, maar kom alsnog op hetzelfde oordeel uit als jij. Het enige wat ik nog toe zou willen voegen: De effecten in de film zien er erg goed uit, met prachtige orc-karakters en omgevingen, maar de combi van CGI en menselijke (live-action) karakters maakt het in sommige shots kunstmatig. Ook visueel wisselt de film dus tussen sterk en minder sterk.

Ik zou ook graag een tweede film in de reeks zien, om te kijken of de makers beter werk kunnen leveren nu een deel van de introductie uit de weg is. Er zijn een paar toffe verhalen die verteld zouden kunnen worden, zoals de invasie van de demonen en de opkomst / ondergang van Arthas. De opbrengst van de film is niet zo laag dat een vervolg is uitgesloten, maar ook niet zo hoog dat een vervolg gegarandeerd is, dus we zullen het af moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja, de CGI was over het algemeen uitstekend. De vraag was dan vaak wel "waar kijk ik nu eigenlijk naar" zoals
spoiler:
de transformatie van Medivh of BlackHand bijv. of het gesprek met Alodi. Dan zag het er goed uit, maar bleef het verhaal achter bij de beelden.
Ik zou zeer zeker een 2e deel gaan kijken en dan vooral om te zien of ze de basis die nu staat voldoende extra kwaliteit weten te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
geert1 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

Ik heb Warcraft ook recent gezien en ben het helemaal eens met je recensie: De film is een mix van betere en mindere kenmerken, maar is als geheel redelijk te genieten. Ik ben wel bekend met het bronmateriaal overigens, maar kom alsnog op hetzelfde oordeel uit als jij. Het enige wat ik nog toe zou willen voegen: De effecten in de film zien er erg goed uit, met prachtige orc-karakters en omgevingen, maar de combi van CGI en menselijke (live-action) karakters maakt het in sommige shots kunstmatig. Ook visueel wisselt de film dus tussen sterk en minder sterk.

Ik zou ook graag een tweede film in de reeks zien, om te kijken of de makers beter werk kunnen leveren nu een deel van de introductie uit de weg is. Er zijn een paar toffe verhalen die verteld zouden kunnen worden, zoals de invasie van de demonen en de opkomst / ondergang van Arthas. De opbrengst van de film is niet zo laag dat een vervolg is uitgesloten, maar ook niet zo hoog dat een vervolg gegarandeerd is, dus we zullen het af moeten wachten.
Ik heb hem ook vandeweek gezien en soms (ik neig naar vaak) was het verhaal idd minder sterk. Ook ben ik geen fan van de acteur die Lothar speelt. Hij is apart, dat was hij ook in Vikings, maar nu speelt hij weer een beetje dezelfde persoon met dezelfde manneurismes. Dat hielp bij mij niet om het allemaal goed over te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
spoiler:

Na het zien van de tweede trailer had ik het idee de hele film eigenlijk al gezien te hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:02
The Longest Ride (2015)The Longest Ride (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Een prima film voor een leuke zondagavond met de vriendin. De film komt wat traag op gang, maar al met al is het een erg verzorgende film. De manier hoe het in elkaar overloopt is subliem gedaan. Ook zijn sommige scenes enorm verzorgd (bijvoorbeeld het stieren vechten in slomotion). Al met al een vermakelijke film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Money Monster (2016)Money Monster (2016)
IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R
Lee Gates (George Clooney) is een opgeblazen ego die in z'n tv programma de aandelenmarkt becommentarieert, beleggingstips geeft en dat allemaal op een showachtige manier presenteert. Leuk allemaal, totdat er een boze kijker langskomt met een wapen en een bom, omdat hij al z'n geld heeft verloren door een tip van hem. Een beursintroductie die had moeten knallen, maar 90% in waarde daalde door een "glitch". Lee Gates wordt live op tv gegijzeld. Hij en z'n producer (Julia Roberts) moeten vervolgens de CEO van het gecrashte bedrijf zien te vinden, zodat de gijzelnemer hier een "gesprek" mee kan hebben. Beetje voorspelbaar, maar toch wel een redelijke film met actie en humor.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Atomsk schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:15:
Money Monster (2016)[afbeelding]
Lee Gates (George Clooney) is een opgeblazen ego die in z'n tv programma de aandelenmarkt becommentarieert, beleggingstips geeft en dat allemaal op een showachtige manier presenteert. Leuk allemaal, totdat er een boze kijker langskomt met een wapen en een bom, omdat hij al z'n geld heeft verloren door een tip van hem. Een beursintroductie die had moeten knallen, maar 90% in waarde daalde door een "glitch". Lee Gates wordt live op tv gegijzeld. Hij en z'n producer (Julia Roberts) moeten vervolgens de CEO van het gecrashte bedrijf zien te vinden, zodat de gijzelnemer hier een "gesprek" mee kan hebben. Beetje voorspelbaar, maar toch wel een redelijke film met actie en humor.
Lijkt me een interessante film. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

yourmovieguy schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:46:
Suicide Squad (2016)[afbeelding]
Suicide Squad is een film gebaseerd op een DC comic van regisseur David Ayer. Met onder andere Will Smith, Margot Robbie en Jared Leto.

Werelds slechtste superhelden. Maar niet zo slecht als de media je doet geloven. Amanda Waller denkt goed te doen door een groep ‘bad guys’ samen te stellen om een eeuwenoude heks te stoppen. Dat is eigenlijk wel de onderliggende lijn van de film. Na een afschuwelijke Man of Steel en een teleurstellende Batman V. Superman is het wel goed om te zien dat DC in ieder geval nog iets goeds kan produceren. Hoewel sommigen karakters nog wel iets meer achtergrond informatie hadden mogen krijgen word het grotendeels wel goed uitgetekend. Het voelt dan ook erg als een DC versie van Guardians of the Galaxy qua sfeer en het neerzetten van, voor sommige filmkijkers, onbekende karakters. Nu kennen de meeste de standaard slechteriken wel, maar zijn er vast ook wat nieuwe gezichten bij. Het gebruik van flashbacks vond ik wel een tactische aanpak, hoewel de een voor mijn gevoel soms iets meer kreeg dan de ander worden merendeels van de karakters goed geïntroduceerd. Daarna als het verhaal zich verder uitvouwt word het wel vlinder dun. Maar door de uitstekende cast, wat zeer gepaste humor tussendoor, is de film makkelijker kijkbaar dan sommige critici ons willen doen geloven. De actie scenes waren niet slecht al voelde sommige iets te geforceerd en was de eind-battle wel een beetje teleurstellend. 3D effect hadden ze ook weg kunnen laten geen enkele toevoeging naast een paar slow motion momenten dan.

Laten we maar beginnen met de 2 waar iedereen op heeft zitten wachten Margot Robbie als Harley Quinn en Jared Leto als de Joker. Robbie was toch wel de ster van de film en een uitstekende keuze voor Harley. Als iemand die ook een zwaar hoofd had in de vol getatoeëerde Joker, vond ik Leto op het scherm wel meevallen. Je hebt natuurlijk een paar mensen er bij zitten die Heath Ledger helemaal het einde vinden en daardoor alle Jokers met hem moeten gaan vergelijken. Ledger was geen slechte Joker. Maar zo waren Nicholson, Hamill en zelfs Romero ook geen slechte Jokers. Iedereen gaf gewoon zijn eigen twist aan het karakter. De Leto Joker, die hier een beetje een Spiderman Civil War rol heeft, vond ik erg ongemakkelijk om naar te kijken. En dat is eigenlijk ook wel een gevoel dat ik wil hebben als ik dit karakter op het scherm zie. Ik vond het zelf wel jammer dat veel stukken tussen Robbie en Leto uiteindelijk geknipt zijn. Was een leuke toevoeging geweest. Will Smith aka Deadshot heeft een goede keuze gemaakt door hier aan te gaan werken in plaats van Independence Day. Ik vond zijn karakter een van de interessantste van het team en heb dan ook weer erg van deze man genoten. Diep van binnen had ik gehoopt nooit meer naar Jai Courtney te hoeven kijken, maar wat is deze man een ongelofelijk goede Captain Boomerang. Viola Davis die Amanda Waller speelt ook heel goed de crazy bitch, love it. Daarnaast hebben we nog Joel Kinnaman die Rick Flag speelt, Adewale Akinnuoye-agbaje die Killer Croc vertolkt die ook goed zijn. Jay Hernandez was ook wel een onverwachts pareltje in deze film als El Diablo. Cara Delevinge had ik veel van verwacht maar helaas word haar karakter Echantress te weinig gebruikt en speelt hier een zeer oppervlakkige ‘baddy’. En ben zelf nog aan het uitvogelen wat Adam Beach voor een toevoeging was aan het verhaal. Katana is ook een karakter waar ik gehoopt had meer van te zien.

Ja, David Ayer weet blijkbaar veel beter met zijn bron om te gaan dan Zack Snyder. Het stukje dat geregisseerd is door Snyder is dan ook snel te vinden in het uiteindelijke resultaat. Ook al is de film snel weet hij er alsnog een soort rust in te houden. Haalt hij het beste in zijn acteurs naar boven. Maar daarnaast weet hij ook blijkbaar veel met muziek te doen want dat zit ook gewoon goed, de keuze tussen een Score of een Song is gewoon goed in balans.

Ik ga toch nog een keer de vergelijking maken Suicide Squad is gewoon de Guardians van DC. Een groepje bij elkaar waar we weinig van weten en uit eindelijk toch op het scherm werkt. Er zijn denk ik wel wat sleutelmomenten geknipt dus ik hoop die terug te zien op een Blu-ray release. Maar gebaseerd op wat ik nu gezien heb stellen de grote critici zich reuzen aan. De film is gewoon vermakelijk en leuk. Ziet het er goed uit en bovenal zit het nog vol met goede performances ook. Als DC deze stijgende lijn aanhoud komt het misschien uit eindelijk toch nog goed met hun Extended Universe
Gisteren was ik dolblij dat ik de bios mocht verlaten, na deze werkelijk verschrikkelijk slechte film. Ik had er al betrekkelijk lage verwachtingen van, maar dacht 'hersenloze blockbuster, kan leuk zijn'.

Helaas, zelfs dat niet. Verwijzingen nog naar andere DC-films waar ik niet op zat te wachten (bijv. BvsS).

Ik ga DC maar mijden als de pest, denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 19-08-2016 12:19 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat laatste, waarom wilde je geen verwijzingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Café Society (2016)Café Society (2016)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Deze film ik pas gezien in de tuin van het Dordrechts museum. Daar worden elk jaar in samenwerking met één van de lokale bioscopen films uitgezonden.
Deze films variëren nogal sterk, soms echte classics, soms een natuurdocu en vrijwel elk jaar wel een nieuwe Woody Allen film (dat is geen toeval, de baas van de bioscoop is groot fan van zijn films).

Dus ook dit jaar weer eens wezen kijken naar Café Society een romcom met een aantal sterke acteurs/actrices: Kristen Stewart, Jesse Eisenberg, Steve Carrel, Corey Stoll(Homeland).

De film heeft een aantal plot twists, maar het meeste is wel aardig voorspelbaar.
Steve Carrel is imho zeer goed geschikt voor dit soort films, net niet te serieus en niet constant grappig doen om het grappig te doen.
De dialogen tussen Kristen en Jesse waren imho best geslaagd, maar het had allemaal wat dieper gemogen.

In de setting waar ik me bevond was het een passende film, en voor 's avonds op de bank met het vrouwtje ook zeker. :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:02
City of God (2002)City of God (2002)
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R
Bijzondere film. Heel apart gefilmd, soms expres het handcamera idee, waardoor je het gevoel hebt er zelf bij te zijn. Een aantal keer werden er in zeer korte tijd veel feiten verteld, ik heb toen wel een paar keer terug moeten spoelen om het goed op me in te laten werken. Dit zou ook aan de behoorlijk 'brakke' Nederlandse vertaling kunnen liggen (de film is in het Portugees). Het verhaal was voor mij toch wat anders, dan ik verwacht had toen ik het verhaaltje achterop de film las. Zeer fraaie film, zeker als je van crime houdt en openstaat voor eens wat anders dan de vele Hollywoodfilms. Bijzonder genoten van deze film, uitmuntend geacteerd en gefilmd.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46
10 Cloverfield Lane (2016)10 Cloverfield Lane (2016)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
Briljante film echt een goede psychologische thriller. Uitstekende rol van Goodman.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Coherence (2013)Coherence (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: N/A
Na lange tijd heb ik weer eens een film gevonden die hier nog niet is langsgekomen :) Waarschijnlijk mede mogelijk gemaakt door het feit dat deze film alleen een erg beperkte release heeft gekregen in de VS. Normaalgesproken is dit een indicatie dat een film gewoon slecht is, maar opvallend genoeg waren mensen op IMDB en rotte tomaat beiden erg positief over deze zogenaamde "micro-budget"-film.

Verwacht daarom ook geen effecten of ander bijzonder spul. Wat je wel kan verwachten is een film van James Ward Byrkit; een storyboard-artist die ooit meewerkte aan films als Rango, Pirates of the Carribean en Mousehunt. De beste man bleek wat eigen ideeen te hebben voor een film en besloot om na een jaar aan het script te hebben gewerkt in 5 dagen op een minimale set de boel uit te werken met wat Canon 5D's, met daarnaast geimproviseerde dialogen van de acteurs die een groep van 8 vrienden / koppels uitbeelden.

In het begin van de film is de improvisatie nog goed opmerkbaar, maar naarmate de film vordert word je steeds verder meegezogen in het verhaal. Ik kan er niet te veel over zeggen, behalve dat je het verhaal erg interessant zal vinden als je bv. Sliders en The Twilight Zone (dus niet dat met die vampieren) ook wel tof vond.

Zou James Ward Byrkit (qua verhalen) een nieuwe Christopher Nolan worden? Ik ga zijn werk in ieder geval zeker wel in de gaten houden :) Schrödinger's kat gaat er z'n pootjes aan vol hebben. Wie opent de doos voor nog meer onvoorspelbare films?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Deadpool (2016)Deadpool (2016)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 108 min | MPAA: R
Deze film stond al erg lang op mijn lijstje om een keer te kijken als deze beschikbaar zou komen in een VOD dienst. Hij staat al een tijdje op Google Play en gister avond was dan de kans. Naar aanleiding van de trailer had ik al het idee er niet teveel van te moeten verwachten. Dit zou een film worden waarbij alle leuke stukjes al in de trailer zouden zitten. Of zou men stiekem toch nog een beetje hebben over gehouden voor de film?

Dat laatste is wat mij betreft het geval. Ook als je helemaal niks hebt met het x-men universum (zoals mij) dan is het een leuke weg kijker over een anti-held. Het verhaal is flinterdun en de CGI zijn aardig. Aardig? Ja aardig. Je kunt in een aantal gevechten goed zien dat ze uit de computer komen aangezien de timing niet lijkt te kloppen. Doet dat afbreuk aan de film? Een klein beetje maar aangezien het toch een (anti) superhelden film is weet je dat er veel CGI gebruikt gaat worden dus dan stel je jezelf er op in.

Als laatste wil ik er nog aan toevoegen dat het doorbreken van de vierde wand (zoals dat zo mooi heet) worden de grappen net een stukje leuker. En als je bent blijven zitten tot na de aftiteling is er nog een leuk toetje.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Jumpman schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:19:
City of God (2002)[afbeelding]
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R
Bijzondere film. Heel apart gefilmd, soms expres het handcamera idee, waardoor je het gevoel hebt er zelf bij te zijn. Een aantal keer werden er in zeer korte tijd veel feiten verteld, ik heb toen wel een paar keer terug moeten spoelen om het goed op me in te laten werken. Dit zou ook aan de behoorlijk 'brakke' Nederlandse vertaling kunnen liggen (de film is in het Portugees). Het verhaal was voor mij toch wat anders, dan ik verwacht had toen ik het verhaaltje achterop de film las. Zeer fraaie film, zeker als je van crime houdt en openstaat voor eens wat anders dan de vele Hollywoodfilms. Bijzonder genoten van deze film, uitmuntend geacteerd en gefilmd.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Misschien is Tropa de Elite ook wel wat voor je? Speelt zich af in de favela's en wordt verteld vanuit een speciale politie eenheid.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bastille Day (2016)Bastille Day (2016)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R
Aardige actiefilm met Idris Elba in een van de hoofdrollen. Hij doet het goed als norse, harde CIA-agent en is geloofwaardig als actiefilmacteur. Wat mij betreft veel beter dan de acteurs die je in veel B-actiefilms tegenkomt. De andere hoofdrolspeler - Richard Madden - kende ik nog niet, maar deed het ook goed. De film an sich is ook best aardig, degelijk, maar nergens hoogstand, wat ook de 6,5 op IMDB aangeeft en met die beoordeling ben ik het ook eens.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
Me Before You (2016)Me Before You (2016)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Mijn vriendin had het boek gelezen en ze vond de verfilming wat tegenvallen. Ik heb niks gelezen en ben blanco de film in gegaan. Kon hem wel waarderen. Mooi en zielig verhaal die soms wel weet te ontroeren. Prima film voor een zondagmiddag.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10
Van te voren geen trailer gezien en de omschrijving van het verhaal gelezen. Ik had niet gedacht dat ze het 1,5 uur lang spannend konden houden. Leuke gijzelingsfilm met een prima verhaal die je blijft boeien. Niks spectaculairs, niks unieks maar wel gewoon prima allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

PromWarMachine schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:26:
Finding Dory (2016)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 97 min | MPAA: PG
Doorgaans kijk ik geen animatiefilms, maar ik werd meegesleept naar de bioscoop door een vriendin.
Bourne had ik al gezien en dit leek me nog wel aardig. Het goede nieuws: in deze bioscoop draaide de Engelse en de Nederlandse tegelijkertijd.
Dat is fan-tas-tisch. Wij zaten met z'n vieren bij de Engelse en al het kinder grut zat bij de Nederlandse. :Y)

Dan over de film zelf. Het is wat je verwacht dat het is.
Entertainende animatie. Humor viel een beetje tegen, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Al met al verveeld de film nergens en hoef je er niet te diep bij na te denken.
Ik heb me vermaakt!
Zaterdag ook eindelijk gezien, en vond hem tegenvallen. Op sommige momenten wat langdradig en te veel de boodschap van de film er in aan het hameren.
Veel minder grappig dan de vorige, enkel de Oeroe en de zeehonden waren echt leuk, de rest viel tegen. Vermakelijk, dat wel maar zeker niet zo memorabel als Finding Nemo.

Ik vond eerlijk gezegd de short vóór de film (Piper) veel en veel leuker :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:55
The Witch (2015)The Witch (2015)
IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 92 min | MPAA: R
Aardige beklemmende naargeestig formulewerkje. Niet echt eng maar eerder onderhuidse spanning
Hollow (2011)Hollow (2011)
IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: NOT RATED
Zeer slechte found footage horror, had me er meer bij voorgesteld
Now You See Me 2 (2016)Now You See Me 2 (2016)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Super vervolg van een super film. Heb me twee uur kostelijk vermaakt
Predestination (2014)Predestination (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: R
Een film die me zo interessant leer maar waar ik mijn aandacht gewoon niet bij kon houden, ben tussendoor andere dingen gaan doen
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10
Sicario (2015)Sicario (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R
Top film Aardig rauw gebracht, aanrader als je van spionage en actie houdt.
Creed (2015)Creed (2015)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Sportfilmpje zoals de meeste sport films, enige grappige is dat het een soort vervolg op Rocky is.
Pride (2014)Pride (2014)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 119 min | MPAA: R
Heerlijke britse komedie met een heerlijk feel good verhaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.pngundefined / 10
Holding the Man (2015)Holding the Man (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 127 min | MPAA: N/A
Wauw wat een rauwe indrukwekkende film was dat, van begin tot eind greep het verhaal me en was op het einde echt even van mijn padje af. Zekere aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

CeesKees

I rest my Kees

River (2015)River (2015)
IMDb: 6.0 | Genre: Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: N/A
Een film die mijn aansprak omdat deze in Laos (een van mijn favoriete vakantiebestemmingen) is opgenomen.

Het verhaal gaat over een jonge arts die na het overlijden van een patient op vakantie gaat.

Tijdens een avond "uit" raakt hij in gevecht met (naar achteraf blijkt) de zoon van een invloedrijk politicus.
De volgende ochtend begint een vlucht voor de locale politie.

Wat mij betreft een geslaagde film, geweldige locatie en een mooi verhaal. Het einde lijkt wat afgeraffeld, maar zet aan tot nadenken.

een 7.5/10 wat mij betreft.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Laatst online: 14:58
The Contract (2006)The Contract (2006)
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 96 min | MPAA: R
Geen geweldige film, ook beetje voorspelbaar einde.

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 18:09
[b]heplam schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:17:Predestination (2014)
Een film die me zo interessant leer maar waar ik mijn aandacht gewoon niet bij kon houden, ben tussendoor andere dingen gaan doen
Zonde, want dit was wel een van de zotste mindfuck films dat ik al heb gezien. Zeker naar het einde toe, want dan beginnen alle puzzelstukken in elkaar te vallen (tot dan is het inderdaad nogal wat verwarrend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Een vrouw neemt het besluit om in haar eentje op de surfplank te gaan staan in een gebied van de oceaan waarvan ze de naam niet eens weet. Dit is natuurlijk vragen om problemen.

De film is nergens echt spannend ookal hebben de makers duidelijk geprobeerd om er spanning in te brengen, dit is echter niet echt gelukt. Ook kun je je afvragen of het wel zinvol is om 200 meter voor de kust zo moeilijk te staan doen. Daarnaast is de haai niet vies van het eten van een beetje ijzer, je kunt je afvragen waarom. Dit is een filmpje met weinig spanning, maar als je ff wil uitrusten na een lange dag hard werken dan is dit niet perse een volledig verkeerde keuze. Is het een briljant meesterwerk? Het antwoord moet nee zijn. De schrikmomenten zijn meestal niet echt om van te schrikken en het hoofdpersonage is ook niet heel sympathiek. Te doen voor een keertje om lekker achterover te ontspannen en een beetje uit te rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Gisteren Now you see me 2 gekeken in vergelijking met deel 1 wel wat slapper geworden maar toch petje af voor een deel 2

[ Voor 189% gewijzigd door Skywalker27 op 23-08-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
War Dogs (2016)War Dogs (2016)
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 114 min | MPAA: R
Zaterdag naar War Dogs geweest, genoten! Miles Teller en Jonah Hill spelen echt een heerlijk duo. De film heeft een lekker tempo, humor op de juiste momenten en het verhaal is bizar als je bedenkt dat dit 'waargebeurd' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Deze film wil ik ook gaan kijken. Om je beoordeling voor mij een waarde te kunnen geven, wat vond je van de 3 hangover films in het algemeen? (zelfde regisseur namelijk)

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
RadioKies schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:04:
[...]

Deze film wil ik ook gaan kijken. Om je beoordeling voor mij een waarde te kunnen geven, wat vond je van de 3 hangover films in het algemeen? (zelfde regisseur namelijk)
Hm Hangover 1 vond ik hilarisch (9 op IMDB), Hangover 2 een stuk minder (wellicht ook door het verwachtingspatroon, 7/10), Hangover 3 redelijk waardeloos (6/10). Due Date vond ik ook wel leuk van die dezelfde regisseur (7/10).

War Dogs is niet altijd even grappig, maar het is dan ook in mindere mate een comedy dan bijv. Hangover. Het is ook een beetje de chemie tussen Miles en Jonah dat het voor mij doet.

Overigens geef ik cijfers op IMDB hoe ik mij vermaakt heb met de film, vandaar een 9 voor Hangover 1, een 10 voor Borat/Ali G/The Dictator, dat werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik ben ook naar War Dogs geweest. Vond hem best leuk, goed genoeg voor een 7.
Miles Teller deed het prima, en zelfs Jonah Hill was goed te doen. Die doet het de laatste jaren steeds beter.

De Hangover films vond ik ronduit bagger, dus dat het dezelfde regisseur is zegt niks over het soort film.
Het kan hooguit een indicatie zijn van wat voor soort en stijl opnames gemaakt worden: lange shots (Stanley Kubrick) veel explosies en Amerikaanse vlaggen (Michael Bay), veel shaky cam (Gary Ross), veel geweld en dialogen (Quentin Tarantino), enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:23
heplam schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:17:
The Witch (2015)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 92 min | MPAA: R
Aardige beklemmende naargeestig formulewerkje. Niet echt eng maar eerder onderhuidse spanning
Hollow (2011)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: NOT RATED
Zeer slechte found footage horror, had me er meer bij voorgesteld
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Now You See Me 2 (2016)[afbeelding]
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Super vervolg van een super film. Heb me twee uur kostelijk vermaakt
Predestination (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: R
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5 / 10
Sicario (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R
Top film Aardig rauw gebracht, aanrader als je van spionage en actie houdt.
Creed (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Sportfilmpje zoals de meeste sport films, enige grappige is dat het een soort vervolg op Rocky is.
Pride (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 119 min | MPAA: R
Heerlijke britse komedie met een heerlijk feel good verhaal.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]undefined / 10
Holding the Man (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 127 min | MPAA: N/A
Wauw wat een rauwe indrukwekkende film was dat, van begin tot eind greep het verhaal me en was op het einde echt even van mijn padje af. Zekere aanrader
Holding the man... als je die leuk vindt...Brokeback Mountain is volgens mij ook zoiets.
Die vond ik heel goed ondanks dat ik als hetero man wat weerstand had van tevoren tegen film waarin het hoofdonderwerp homoseksualiteit was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met de aankondiging van CBS en Netflix over een nieuwe Star Trekserie begin 2017, is het gaan kriebelen om weer wat van de franchise te bekijken. Na wat losse afleveringen gezien te hebben, kwam ik bij iets wat ik al een tijdje wilde doen: fanfilms kijken. Er zijn talloze films en series gemaakt door fans, afspelend in het Star Trekuniversum. Onderstaande 4 zijn daar goede voorbeelden van. Ik heb ze qua tijdlijn niet in de goede volgorde gezien, maar aangezien het allemaal losse verhalen zijn binnen het Star Trekuniversum is dat niet echt een probleem. (Chronologisch had het Horizon, Prelude to Axanar, Of Gods and Men en Renegades moeten zijn.) CBS heeft an sich geen problemen met fanfilms, ze hebben er zelfs richtlijnen voor opgesteld, maar de grotere producties krijgen toch met rechtzaken te maken. Dat zorgt er meestal ook voor dat áls de eerste film al getolereerd wordt, sequels eigenlijk geen kans meer krijgen. Zo heeft het team achter Horizon dus het tweede deel in de ijskast moeten stoppen en geldt dat ook voor het team achter Axanar. Tim Russ (Tuvok in Voyager) doet met zijn productiebedrijf Renegades zijn best om dit soort films toch voor elkaar te krijgen, maar het blijft moeilijk. Jammer, want er zit heel veel potentie in deze films en series en er is een ongelooflijke hoeveelheid mooie verhalen te vertellen. Het is dus afwachten of we nog meer van dit soort leuke dingen te zien krijgen.

Star Trek: Of Gods and Men (2007)Star Trek: Of Gods and Men (2007)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 87 min | MPAA: N/A
Star Trek: Of Gods and Men is een fanfilm die zich twaalf jaar na het einde van de Star Trek The Original Series afspeelt. Enkele Star Trek acteurs, waaronder Nichelle Nichols, Walter Koenig en Tim Russ spelen mee in deze film. Ergens middenin de film ben ik in slaap gevallen. Ik weet niet of ik dat nu moet wijten aan de vermoeidheid of het plot, of allebei. Ik vond het in elk geval niet zo'n heel bijzondere film. Dat in tegenstelling tot de andere 3 fanfilms die ik ook heb bekeken. Er zitten best interessante concepten in het plot; dingen die we ook in de verschillende officiële films en series hebben gezien, maar ik vond het lang niet zo goed uitgewerkt. Daar komt bij dat de effecten ook niet zo goed waren. Het was het wat mij betreft allemaal net niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Star Trek: Horizon (2016)Star Trek: Horizon (2016)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: N/A
Star Trek: Horizon is een fanfilm die zich direct na het eind van het 4e en laatste seizoen van Star Trek Enterprise afspeelt. De effecten zijn dik in orde, het verhaal zit over het algemeen heel goed in elkaar en houdt je aandacht goed vast. Het enige voortdurende nadeel is de belichting in deze film. De regisseur hield van overmatig veel licht en dat zorgde ervoor dat in veel scènes gezichten niet scherp waren en dat ook situaties en ruimteschepen vaak onscherp in beeld waren. Wellicht om het een en ander te verbloemen. Dit is de enige film in het rijtje zonder bekende Star Trekacteurs, zover ik gezien heb. Na het zien van Star Trek: Of Gods and Men, was ik zeer blij verrast met deze film.

Star Trek: Renegades (2015–)Star Trek: Renegades (2015–)
IMDb: 4.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 88 min | MPAA: N/A
Star Trek: Renegades is een fanfilm die zich enkele jaren na Star Trek Voyager afspeelt. Het lage IMDB-cijfer doet mijns inziens geen recht aan het originele verhaal, of de uitvoering daarvan. De effecten zijn voor een fanfilm dik in orde. De ruimteschepen zien er prachtig uit en ook de meeste buitenaardse rassen zijn heel goed gedaan. Deze film maakt gebruik van verschillende bekende Star Trekacteurs, waaronder - wederom - Walter Koenig en Tim Russ. Star Trek: Renegades is de pilotfilm van wat eigenlijk een serie had moeten worden. Hij is ook aan CBS aangeboden, maar zij zagen er niks in. Jammer, want wat mij betreft smaakte dit zeker naar meer.

Prelude to Axanar (2014)Prelude to Axanar (2014)
IMDb: 8.6 | Genre: Short, Action, Drama | Runtime: 21 min | MPAA: N/A
Prelude to Axanar is een korte fanfilm binnen het Star Trekuniversum, die geschoten is als documentaire. De film doet je geloven dat je naar het 3e deel uit een serie zit te kijken over de 4-jarige oorlog met de Klingons. Ook in deze film speelt een bekende mee: Gary Graham, als Ambassador Soval. Qua CGI en make-up is deze film het sterkst van allemaal en qua verhaal het meest realistisch. Het komt allemaal uitstekend over. Deze film zou de opmaat moeten zijn naar een volledige film over "de slag bij Axanar", waarvoor momenteel een crowdsourcingproject loopt. Ik hoop dat die film er komt, want dit is allemaal prachtig in beeld gebracht. Deze "documentarire" gaat over de periode voorafgaande aan Star Trek TOS.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Leuke humor, fijne karaktertjes, sterk verhaal, goed geacteerd, laten we het er op houden dat deze film OK is. Briljant noch supersterk is de film, doch vermakelijk zeker wel. Een van de hoofdrolspelers doet me een beetje denken aan Mark Zuckerberg, ik weet niet waarom. Feit is dat die dikke een goede rol speelt als een echte oorlogshond.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Skiptrace (2016)Skiptrace (2016)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Altijd al een soft spot gehad voor Jackie Chan, waarbij ik het meest genoten heb van zijn Rush Hour en Shanhai films (I know, shame on me :P). Echter, in deze laatste film slaat men de plank mis en merk je goed dat Jackie Chan oud wordt. Het verhaal is flinterdun en alle elementen komen op zeer zwakke manier samen. Het is duidelijk dat men zijn best gedaan heeft maar het is het elke keer toch net niet.

Qua acteerwerk moet je niet veel verwachten, deze film grijpt terug naar de oudere Aziatisch films waarbij gekke bekken trekken normaal is en computer animaties/wirework niet geschroomd worden. Echter maakt de actie bij deze films vaak veel goed, helaas slaat Skiptrace hier ook de plank mis.

Het is duidelijk dat Jackie Chan te oud wordt voor snelle kung fu met geweldige choreografie waarbij de omgeving goed gebruikt werd.In deze film moet je dit helaas ook niet (te veel) verwachten.

Dus samengevat is het acteerwerk slecht, de actie matig, het verhaal belabberd en de special effects zijn niet om naar huis te schrijven. Geen aanrader dus, punt erbij vanwege mijn Jackie Chan soft spot. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Salvatron schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 06:00:
War Dogs (2016)[afbeelding]
Leuke humor, fijne karaktertjes, sterk verhaal, goed geacteerd, laten we het er op houden dat deze film OK is. Briljant noch supersterk is de film, doch vermakelijk zeker wel. Een van de hoofdrolspelers doet me een beetje denken aan Mark Zuckerberg, ik weet niet waarom. Feit is dat die dikke een goede rol speelt als een echte oorlogshond.
Ik zou die film alleen al kijken voor Jonah Hill, kan ik goed hebben. Alleen die Miles Teller mogen ze wel een acteerverbod geven. Dat is echt mijn Adam Sandler.

This too shall pass

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sharky schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

Ik zou die film alleen al kijken voor Jonah Hill, kan ik goed hebben. Alleen die Miles Teller mogen ze wel een acteerverbod geven. Dat is echt mijn Adam Sandler.
Whiplash gezien?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:16

Grin

Ride si sapis.

Leuke film, beide hoofdrolspelers zijn prima gecast en acteren voldoende, Hill doet het beter dan Teller. Maar als je deze film vergelijkt met Lord of War (Cage) dan bekruipt mij het gevoel: leuk geprobeerd maar LoW zit vele malen beter in elkaar. Ook de ongemakkelijk verbazing/plaatsvervangende schaamte over 'hoe kan dit bij benadering echt gebeurd zijn' vind ik in LoW beter uitgewerkt. De verhaallijn met de vrouw van Teller vond ik opmerkelijk, omdat daardoor de focus viel op de rol van Teller. Ik had het verhaal meer op de rol van Hill laten schrijven. Enfin, aardig vermaak. Afgerond naar boven een 7, ter vergelijk: LoW een 8+.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

NewsBlur || My Fujifilm gear

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
April and the Extraordinary World (2015)April and the Extraordinary World (2015)
IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 105 min | MPAA: PG
Wat een gave film! Goed verhaal, mooi getekend, heerlijk!

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 23:41
Independence Day: Resurgence (2016)Independence Day: Resurgence (2016)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: PG-13
Hollywood is al jaren bezig met het uitbrengen van remakes, reboots en prequels of sequels die eigenlijk net zo goed als remake gezien kunnen worden. (*ahem* Star Wars). Dat is jammer, want het levert zeker niet altijd een goede film op. Dat geldt ook voor ID:R, met als kanttekening dat ID4 al niet geweldig was. Personages blijven overdreven, het verhaal blijft dun en vrijwel gelijk aan ID4 maar de actie en de effecten blijven vermakelijk. Het is een film waarvan je van tevoren al weet dat het geen bijzondere ervaring gaat worden. Verstand op nul, blik op oneindig en een zak chips in de hand garanderen dan toch nog een leuke film.

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Toni Erdmann (2016)Toni Erdmann (2016)
IMDb: 9.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 162 min | MPAA: N/A

Voor velen een misschien trage en lange europese film (2h 42min) die gaat over een persoonlijk conflict tussen dochter en vader. Zonder echt grote Emoties of verhaalwendingen of spetterende finale of veelzeggend einde (alhoewel er wel een duidelijke ontwikkeling in de enscenering en slapstick-achtige situaties tegen het einde het tempo versnellen).

Het verhaal is gebaseerd op een dochter die als Expat en consultant voor een groot oliebedrijf werkt in Roemenie in een harde zakenwereld. Haar vader wil haar bezoeken om het verloren gegane contact te herstellen, maar zijn gedrag is zelf ook zachts gezegd een beetje pijnlijk en onaangepast te noemen en hij komt erg ongelegen.
Uiteindelijk besluit de vader in de huid van een Alter Eo, een dure personality-coach Toni Erdmann, die volzit met cliché's en slechte grappen te kruipen en zich te mengen in het zakenleven en de zakenrelaties van zijn dochter.

Ikzelf heb er echter erg van genoten omdat het een zeer intelligente en welafgewogen film is.
De acteerprestaties zijn enorm sterk, Beide hoofdpersonen (vader en dochter) komen goed uit de verf.
zowel hun sterke en positieve kanten als de negatieve aan hun karakter.
Geen van beiden gedraagt als held of 'slechte' persoon, maar juist als heel reeele en bijna tastbare en kwetsbare mensen.

De humor in de film die als komedie in de markt gezet is, is best 'speciaal'.
Veel van de komische elementen hebben vooral iets pijnlijks en ook beschamends.
De grappen missen vrijwel continu de juiste timing of worden snel gevolgd door een 'downer' waardoor je nooit echt het moment van 'opluchting' bereikt dat lachen normaal geeft, iets waar de film sterk mee speelt.
toch levert het verhaal je ergens ook een bemoedigend gevoel van 'feelgood' op, zeker tegen het einde van de film in een aantal erg sterke scene's

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
Ghostbusters (2016)Ghostbusters (2016)
IMDb: 5.4 | Genre: Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Ik zou kort kunnen zijn over deze film: Ga hem niet kijken, hou je geld in je portemonnee!

Nu dus de lange versie van het hoe en waarom.
Deze versie van Ghostbusters is een schaamteloze kopie van het origineel uit 1984. Als je iets origineels wilt zien moet je de 2016 versie mijden.
Degene die dit script heeft goedgekeurd om te verfilmen zouden ze moeten ontslaan

De karakters zijn plat, de humor geforceerd en er is totaal geen chemie tussen de hoofdrolspeelsters.
Een stukje spanning kun je ook wel vergeten, die momenten zie je mijlen ver al aankomen.
Ik heb een paar keer een glimlach om mijn mond gehad, dit door de maffe Holzman, maar deze glimlachjes waren dan ook alles wat nog enigszins positief was.

Deze film krijgt van mij een wel verdiende 4. Zonde van je tijd en geld om deze te gaan bekijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

apollo13

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Nope. Te doen?

This too shall pass

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 05-10 15:46
Twee blockbusters gezien deze week, Suicide Squad en Star Wars: Episode VII - The Force Awakens. Helaas de eerste in de bios en de tweede thuis op de bank, had het liever omgedraaid :)

Suicide Squad viel tegen, en de verwachtingen waren al laag. Het verhaal wordt soms erg vaag gebracht en helaas ook weer in deze DC Comics tenenkrommende onlogische gebeurtenissen / wendingen. Ondanks enkele lekker nummers in de soundtrack en een iconische Harley Quinn dus geen film om aan te raden. Wacht rustig op een omslag in de DC-reeks :) 4 / 10

De laatste Star Wars vond ik wel erg goed. Ik ben niet erg bekend met de reeks (de meesten wel gezien maar nooit echt goed voor gaan zitten) maar dit is een vlotte film die episch aandoet. De zoektocht naar Luke Skywalker staat centraal voor het verhaal maar de focus ligt vooral op het duo Rey / Finn. Het is zeker geen straf om naar het acteren van Daisy Ridley (Rey) te kijken en ook de rol van Finn wordt prima vertolkt. Verder zien de lichtzwaarden, ruimteschepen en planeten er goed uit, en is de humor precies voldoende aanwezig. 8/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ik kom net terug van War Dogs. Begin tot het einde van de film was ik zeer entertaint. Heb op redelijk wat momenten kunnen lachen en gniffelen. Het is een Lord of war gemixt met Scarface met sausje van Superbad-eske humor er overheen. Bijna 2 uur lang, maar zo voelt het niet aan. Na een uur was er pauze en dat leek veel eerder dan een uur. Dit komt omdat het tempo er goed in zit zoals ilhanko een paar posts voor mij al vertelde. Beide heren stelen de show en ik snap niet de negatieve reacties van sommigen over het verhaal wat slecht of flinterdun zou moeten zijn. Enige opmerking is dat het wat cliché is op een 3 momenten. Bedenk je ook dat het nog eens waarheidsgetrouw is (in ieder geval de rode draad) en dat het echte leven ook echt clichés bevat en dan heb ik er zelfs dat niet op aan te merken.

Ik ga eigenlijk wel maandelijks een keer naar de film en dit is 1 van de vermakelijkste films van de laatste tijd die ik gezien heb. Ik was dankbaar voor het zeer warme weer want behalve mijn groepje van 3 waren er nog 5 andere mensen in de bios te vinden (VUE in Apeldoorn). Zeker een aanrader en vandaar de hoge score. Als ik later nog een keer terug kijk naar de film zou het kunnen dat ik het een 8 vind.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Cold War II (2016)Cold War II (2016)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 110 min | MPAA: N/A
Deel 1 al een tijdje geleden gezien en bij een kort bezoek aan Hong Kong deel 2 in de bios gezien. Weer een top thriller met sterrencast. Deel 1 had meer actie, deel 2 is meer gericht op intrige en samenzwering. Heeft nog steeds wel een paar goede actiescenes. Zeker als je van 'oude' HK thrillers houd is dit een aanrader. Aaron Kwok is weer heerlijk op dreef en Chow Yun Fat is een goede additie aan de cast. Zelfde niveau wat mij betreft als Infernal Affairs (de originele film waar The Departed op gebaseerd is). Stiekum hoop ik op een Cold War 3 met Sammo Hung.
Film moet je wel zien in het Cantonees en een beetje kennis van recente HK politiek maken de film stuk aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:22

YellowCube

Wait...what?

Goed gespeeld, maar het onderwerp moet je wel liggen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Kung Fury (2015)Kung Fury (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Short, Action, Comedy | Runtime: 31 min | MPAA: NOT RATED
Waar zal ik beginnen. Als je het sfeertje van de eighties leuk vind en ook nog eens van totaal onzinnige films houdt dan is dit de film die je moet zien. Alles zit er in. Foute jaren 80 deuntjes, foute humor, fout zinloos geweld. Normaal zou een dergelijke film nog geen punt krijgen maar aangezien ik mij er mee heb vermaakt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
YellowCube schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:10:
[...]

Los van het onderwerp is whiplash gewoon een steengoeie film! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:32
Neighbors 2: Sorority Rising (2016)Neighbors 2: Sorority Rising (2016)
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: R
Nja niet veel woorden aan vuil maken. Een echte film die een zesje verdient. Standaard comedy-humor met een standaard plot ect. Als je deel 1 hebt gezien en je verveeld je, veel plezier ;-)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

13 Hours (2016)13 Hours (2016)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 144 min | MPAA: R
Een film gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De film draait om de beslissingen die de soldaten maken en niet zo zeer om politieke gedachtes. Redelijk wat actie, een meeslepend verhaal en wat serieuze verwondingen. De film roept wel diverse vragen op die onbeantwoord blijven.

Een film die in de shared universe zit als z'n 8 jaar oude voorganger. Je ziet een vrouw die in een onmogelijke situatie verkeerd. Wie kan ze vertrouwen en wie spreekt de waarheid? Door de eerste film gezien te hebben weet je wat er buiten te wachten staat. Maar je begrijpt haar keuzes en gedachtegangen ook.
Film blijft zeer interessant en bouwt ook aardig wat spanning op. Ik vind 'm een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:24
Ik kijk zowat alle DC en Marvel films en series (arrow, flash, supergirl) en meestal vind ik de DC-franchise minder dan die van Marvel. Ze nemen het vaak te serieus of gebruiken de verkeerde humor, hoofdpersonen die compleet onlogische beslissingen nemen (vooral mbt de wereld redden of hun ouders/zus/kind), lazy writing omdat het uiteindelijk 'allemaal toch wel goed komt' waardoor er nul spanning is, etc. Normaal zou ik ook niet naar deze film gegaan zijn, maar zit een weekje bij een klant in het buitenland en dan vind ik het altijd wel relaxt om even een avondje in de bios te zitten. Er zaten in de film trouwens wel een paar dialogen (in oud-inca of zo en japans) die ik daardoor niet kon volgen met de Zweedse ondertitels :P

De introductie van de film was best leuk gedaan, best wel grappige manier om de karakters te introduceren en hoe de overheid ze voor het karretje denkt te spannen. Ik vond het wel jammer dat sommige karakters wel een heel erge kleine rol kregen (vooral Killer Croc en Katana), het ging vooral om Deadshot/Harley/Joker en de rest hing er voor 90% van de tijd een beetje erbij.

Dan valt de film in de valkuilen waar zowat alle DC-films (en ook wel een aantal Marvel-films in vallen); onlogische beslissingen af en toe, en vooral dat je nauwelijks binding krijgt met de figuren. Bij het grote eindgevecht boeide me het eigenlijk niet wie het uiteindelijk zou winnen, en je weet gewoon dat je een 'happy end' gaat krijgen (
spoiler:
toen de witch dood was zat ik gewoon te wachten op het moment dat de dokter opeens toch nog leefde
). En natuurlijk gezever over de dochter van een van die figuren, maar dat viel in deze film gelukkig nog wel mee.

Voor een verstand-op-nul-film was het best wel redelijk geslaagd uiteindelijk. Vooral die Harley en Deadshot waren leuk om naar te kijken, en dragen de film ook. En de CGI etc was ook prima. Maar zoals bijna altijd ontbreekt het aan echte spanning of plot in de film, daar had veel meer ingezeten. Ik vond hem in ieder geval wel een stuk beter dan Batman vs Superman :) Maar verder niet echt bijzonder...
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 27-08-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Te doen is een understatement. Het is echt een fantastische film.
YellowCube schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:10:
[...]
Niet mee eens. Iedereen zou Whiplash moeten kijken!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

.

Ik heb niks met Westerns.
Once Upon A Time In The West is weliswaar een goede film maar dus niet aan mij besteed.

Whiplash is een goede film maar als het onderwerp je niet ligt dan ga je het niks vinden.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Aangezien er niet veel anders in de bioscoop draait op dit moment was de keuze snel gemaakt. De film verteld het verhaal van twee twintigers die bakken met geld verdienen in de oorlogsindustrie. De film wordt als een comedy gepresenteerd maar eerlijk gezegd ben ik het daar niet helemaal mee eens. Natuurlijk zitten er komische momenten in de film maar die zijn op één hand te tellen. Wat ik echter merkte is dat er ook een redelijk goed verhaal in schuil gaat. Het geeft namelijk aan wat er mis kan gaan als je de marktwerking te veel door voert in onderdelen van je economie waar dit helemaal niks te zoeken heeft.

Zou ik deze film nog eens bekijken als deze op VoD diensten verschijnt? Denk het wel. Is het een aanrader? Als je van Miles Teller of Jonah Hill houdt zou ik zeggen ga hem vooral kijken.

De vergelijking met Lord of War is natuurlijk snel gemaakt maar lijkt mij niet op zijn plaats. Om de heel simpele reden dat War Dogs een comedy schijnt te moeten zijn daar waar LoW dat helemaal niet is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Star Trek: Generations (1994)Star Trek: Generations (1994)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 118 min | MPAA: PG
De 2 meest iconische Star Trek captains, in 1 film, dat moet spektakel opleveren, toch? Was het maar zo... Het is tof dat Kirk en Picard samen in 1 film zitten, maar dat alleen kan de film niet helpen. Verder dan een zesje kom ik helaas niet.

Star Trek: First Contact (1996)Star Trek: First Contact (1996)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 111 min | MPAA: PG-13
Captain Picard, Data en de rest van de crew strijden tegen de Borg. Tijdreizen, Zefram Cochrane, de allereerste Warp-vlucht, Picard met al zijn nukken en grillen en heel veel Borg maken dit tot een uitstekende Star Trekfilm. Voor de liefhebbers: let op wat Cochrane zegt, dat is uniek in de hele franchise. ;)

Star Trek: Insurrection (1998)Star Trek: Insurrection (1998)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 103 min | MPAA: PG
Insurrection is vermakelijk, maar nooit van het niveau dat First Contact weet te halen. Het is overigens wel een typisch voorbeeld van The Prime Directive en het utopische wereldbeeld dat The Federation nastreeft.

Star Trek: Nemesis (2002)Star Trek: Nemesis (2002)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
The Romulans! Need I say more? Liefhebbers van de franchise weten dat er in het Picard-tijdperk maar 3 vijanden echt toedoen en dat deze ook voor de beste en spannendste afleveringen en films zorgen: Klingons, Borg en Romulans. In Nemesis is het de beurt aan de Romulans die met het gebruikelijke gekonkel en een coup d'etat uit onverwachte hoek de boel op scherp weten te zetten.

Man of Steel (2013)Man of Steel (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13
Henry Cavill is een uitstekende superman. Hij heeft er gewoon het hoofd voor, net als Christopher Reeve voor hem. De film ziet er mooi uit, maar dat alleen kan niet verbloemen dat het een warrig verhaal is. Zesje.

Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13
Net als in Star Trek Generations, is dit ook een film waarbij 2 iconische figuren uit 1 franchise samen komen in 1 film. De verwachtingen zijn hoog. Dat moet toch wel gaaf worden, niet waar? Superman én Batman zijn op zich prima gecast. Henry Cavill keert terug voor zijn rol uit Man of Steel als Superman en Batman/Bruce Wayne wordt nu door Ben Affleck vertolkt. Wacht even? Wéér een nieuwe Batman? Ben Affleck doet het goed hoor, daar is niets over te zeggen en hij ziet er ook prima uit als Batman én als Bruce Wayne, maar waar zijn Christian Bale, Morgan Freeman en Michael Caine gebleven? DC waarom is er toch zo weinig continuïteit in deze films? Daarnaast zijn de motieven van de helden niet altijd even duidelijk. Dat is deels onderdeel van het verhaal, wat naast actie ook over de innerlijke strijd gaat die beide helden voeren, maar deels ook prut als het gaat om het plot. Uiteindelijk komt Wonder Woman ook nog op de proppen. Een mooie vrouw, die er stoer en geloofwaardig uitziet in haar rol, maar wat is haar motief nu eigenlijk om zich na 100 jaar te mengen in de sores van de mensheid? Ik ben fan van superheldenfilms en series, maar met DC-films weet ik het gewoon niet meer. Ongelooflijk veel potentie en dan toch vaak de plank net misslaan. Over Suicide Squad lees je ook heel wisselende dingen. Laten we hopen dat Justice League over een tijdje wel een heel goede DC-film is. Laat ze naar Guardians of the Galaxy en The Avengers kijken. Marvel weet wel hoe je superhelden introduceert en een film tot een geheel smeedt.

Dirty Grandpa (2016)Dirty Grandpa (2016)
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy | Runtime: 102 min | MPAA: R
Aardige comedy met Robert De Niro en Zac Efron, waarin De Niro een op hol geslagen opa speelt en Efron zijn nogal stijve kleinzoon. De film begint op een paar flauwigheidjes na best sterk. Helaas weet de film het humorniveau niet voortdurend vast te houden en moet je je dus ook door te ver doorgevoerde flauwe humor bijten om daarna weer op een paar hele leuke momenten getrakteerd te worden. De film laat je uiteindelijk wel achter met een glimlach, ook al is het een kleine. De Niro als komiek is in elk geval zo gek nog niet.

Money Monster is een sterke thriller over een presentator van een financieel televisieprogramma en een gedupeerde meneer die verhaal komt halen. Lee Gates (gespeeld door George Clooney) wordt door deze meneer live op tv gegijzeld waardoor er een situatie ontstaat waarbij Gates enerzijds moet vrezen voor zijn leven en anderzijds sympathie krijgt voor zijn gijzelnemer en ook wil weten waarom het zo mis is gegaan. De film weet de spanning heel goed vast te houden en sleept je mee het verhaal in.

[ Voor 164% gewijzigd door Jorgen op 28-08-2016 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

YellowCube schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:28:
.

Ik heb niks met Westerns.
Once Upon A Time In The West is weliswaar een goede film maar dus niet aan mij besteed.

Whiplash is een goede film maar als het onderwerp je niet ligt dan ga je het niks vinden.
Onderwerp en genre zijn niet hetzelfde hé. Whiplash is een speelfilm dat gaat over karakters. Once upon a Time is een western dat gaat over cowboys. Ik hoop dat je het verschil kan zien.

Dus jij kijkt alleen dingen waar je het onderwerp leuk van vindt? Dat is wel erg bekrompen. Ik vind de Amerikaanse media niet interessant maar Nightcrawler is een fantastische film. Ik vind goochelen een beetje kut, maar de Prestige is een fantastische film. Ik vind Tanks niet echt interessant maar Fury was toch een erg goeie film. Ik vind het Amerikaanse leven/dream niet echt interessant maar American Beauty is fantastisch. Wallstreet doet mij niet zoveel maar toch is The Wolf of Wallstreet een fantastische film. Ik ben nog nooit in een Casino geweest maar toch is Casino een steengoeie film. Ik ben niet geïnteresseerd in minderjarige meisjes maar de film Lolita van S. Kubrick is een fantastische film. Ik vind F1 behoorlijk saai maar Rush vond ik een gave film. Ik heb eigenlijk nooit een comic gelezen maar toch ga ik (blind) naar elke Marvel film. Ik ben geen muzikant maar toch is Once en Whiplash fantastisch.

Dus mijn tip, gooi je horizon een beetje open. Er is zoveel moois om te zien. Of begrijp het verschil tussen genre en onderwerp.

Qua westerns heb je natuurlijk Django en Hatefull Eight ook nog, alhoewel ik mij kan indenken dat Hatefull 8 wat te langzaam is. Net als Once upon a Time.

[ Voor 54% gewijzigd door MrVegeta op 27-08-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De eerste keer dat ik Once Upon A Time In The West opzette waar mijn vrouw bij was, was haar reactie, nadat ik een half uurtje gekeken had: "zo, daar wordt ook niet zoveel in gezegd he?" ;)

Het is natuurlijk puur smaak, maar ik vind Once Upon A Time In The West echt geweldig. Dat komt ook wel omdat alles in die film samenkomt. De sfeer, de muziek, de acteurs; vrijwel alles is goed aan die film, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik vind de 2e helft van Once Upon A Time In The West een stuk minder dan de eerste helft. De 1e helft is mysterieus, maar in de 2e helft wordt alles uitgelegd waardoor het mysterieuze verdwijnt. 1e helft is briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 05-10 15:46
MrVegeta schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:06:
[...]
Onderwerp en genre zijn niet hetzelfde hé. Whiplash is een speelfilm dat gaat over karakters. Once upon a Time is een western dat gaat over cowboys. Ik hoop dat je het verschil kan zien.
Interessant dat je "speelfilm" hier als genre aanduidt (of lees ik dat verkeerd?) en "karakters" als onderwerp. Ik heb Whiplash (nog) niet gezien omdat het onderwerp en genre mij niet erg aanspreken, maar op het eerste oog lijkt mij het onderwerp van de film muziek, en het genre een drama? De laatste term houdt vaak in dat het gaat over (de ontwikkeling van) karakters, iets wat jij blijkbaar ziet als onderwerp? Ik snap dat het verschil soms lastig te zien is en dat ze soms door elkaar lopen, een beetje als het zombie-actie-drama verhaal..

Dat gezegd hebbende heb je natuurlijk gelijk dat goede films je kennis kunnen laten maken met een genre óf onderwerp dat je niet als eerste zou kiezen. Dat vergt alleen een beetje (of veel :P) inspanning, iets wat niet iedereen op kan of wil brengen. Ik ga Whiplash waarschijnlijk wel kijken omdat (1) ik van anderen (hier en elders ;) ) heb gehoord dat het de moeite waard is en (2) vanwege de score op imdb. Zonder die aanbevelingen was de kans groot dat ik hem nooit zal zien, je moet films toch ergens op scannen en waarom niet op eigenschappen die in het verleden hebben gebleken niet voor vermaak te zorgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

MrVegeta schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Dus jij kijkt alleen dingen waar je het onderwerp leuk van vindt? Dat is wel erg bekrompen.
Ik ben allerminst bekrompen, dus dat hoeft ook niet aangehaald te worden. Scheelt een hoop in de toonzetting van de discussie.

Ik kijk films die goed aangeprezen worden.
Zo ook Whiplash. En uiteindelijk vond ik het minder omdat het onderwerp (of genre of hoe dan ook, want uiteindelijk maakt dat geen zak uit) me gewoon niet echt kon boeien (ondanks dat ik toch echt wel een liefhebber van het muziekgenre ben).
En uiteindelijk was de kwaliteit van de film het enige wat maakte dat ik 'm uit keek.
En dat geldt bijv. ook voor Once Upon A Time In The West.

Dus...toen iemand hierboven vroeg of de film te doen is, was mijn antwoord dat het onderwerp je wel moet liggen.

En wat mij betreft is dat eind van de discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
John Wick (2014)John Wick (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Deze film stond al een hele tijd op mijn todo-list in Netflix en gisteren aan toe gekomen. John Wick is een ex hitman waar het even allemaal tegen zit. Als dan ook nog eens zijn auto wordt gejat door de zoon van de russische mafia dan is de emmer vol. Deze zoon moet zijn acties bekopen met de dood.

De rest van de film is puur actie. Geen moeilijk verhaal maar puur revenge. Er wordt weinig aan character building gedaan, alleen de hoog nodige personen worden een beetje geintroduceerd. Aan het eind van de film is de klus geklaard en bleef bij mij een gevoel hangen van . Ok, en nu naar huis en douchen?

Is dat slecht? Nee in dit geval niet. Het is een vermakelijke actie film met hier en daar een kleine verwijzing naar de Matrix

spoiler:
  • De dokter van het Hotel is de zelfde acteur als de Key maker
  • Het eind gevecht tussen Wick en Tarasov doet denken aan het gevecht tussen Neo en Agent Smith
  • Diverse vecht scenes lijken zo gekopieerd te zijn uit de diverse matrix films

Maakt dit alles een goede film? Een goede film is niet het juiste woord. Ik zou het zelf als een entertainende film willen classificeren waarmee de score ook een klein beetje lager ligt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:19:
[...]

Ik ben allerminst bekrompen, dus dat hoeft ook niet aangehaald te worden. Scheelt een hoop in de toonzetting van de discussie.

Zo ook Whiplash. En uiteindelijk vond ik het minder omdat het onderwerp (of genre of hoe dan ook, want uiteindelijk maakt dat geen zak uit) me gewoon niet echt kon boeien (ondanks dat ik toch echt wel een liefhebber van het muziekgenre ben).
En uiteindelijk was de kwaliteit van de film het enige wat maakte dat ik 'm uit keek.

Dus...toen iemand hierboven vroeg of de film te doen is, was mijn antwoord dat het onderwerp je wel moet liggen.

Fijn, einde discussie. Dit soort comments slaat hier ook helemaal nergens op. Forum stelt, wat vond je en ieder zijn motivatie is zijn eigen motivatie. Er is geen goed of slecht als het gaat over smaak en motivering. Laat een ieder gewoon zijn mening vormen en kijk zelf de film of je het hier mee eens bent of niet. Happy viewing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is fijn! Ik hou van dit soort films. Een kleine sobere locatie, er gebeurt eigenlijk vrij weinig en dan toch de aandacht weten vast te houden (Phonebooth IMDB: Phone Booth (2002) is er ook zo een). Tot bijna het einde vraag je je af waarom ze nu eigenlijk in die schuilkelder zitten en wat de echte motivatie van de eigenaar is. Ok, het uiteindelijke einde is een beetje een tegenvaller maar desondanks een goede film en ik heb er van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Webgnome schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 08:43:
John Wick.

Ok, en nu naar huis en douchen?
...
IMDB: John Wick: Chapter Two (2017)

:P

Ik vind hem erg tof, eens in de zoveel tijd even een stevige revenge flick is nooit verkeerd. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
YellowCube schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:19:
[...]

Ook al ging t om een punnikclubje, dan nog zou whiplash een goede film zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yourmovieguy
Batman: The Killing Joke (2016)Batman: The Killing Joke (2016)
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Action, Crime | Runtime: 76 min | MPAA: R
Batman: The Killing Joke is een DC animatiefilm van regisseur Sam Liu. Met de stemmen van onder andere Kevin Conroy, Mark Hamill en Tara Strong.

Deze animatiefilm is gebaseerd op het gelijknamige stripboek, geschreven door Alan Moore. Het is misschien wel een van de meest bekendste Batman comics. Het verhaal focust zich op het achtergrondverhaal van de Joker en hoe hij hem uiteindelijk is geworden. Daarnaast gaat hij achter de familie Gordon aan om zijn punt duidelijk te maken. “All it takes is one bad day to reduce the sanest man alive to lunacy. That's how far the world is from where I am. Just one bad day.” Om te beginnen is het positief om te zien hoeveel letterlijk van papier naar beeld is vertaald. Soms lijkt het gewoon of iemand snel door het boek bladert. Het enige nadeel is toch wel de eerst 45 minuten van deze film die geheel niks te maken hebben met The Killing Joke. Natuurlijk snap ik dat ze wat achtergrondverhaal moeten neerzetten voor Batgirl en Batman. Maar had dat dan met een flashback gedaan en dan een jaar vooruit gespoeld. Daardoor had je sowieso in ieder geval al de Joker in het verhaal kunnen mengen in plaats van een rare zoon van een maffiabaas. Maar daarna neemt alles zich wel klakkeloos over van het stripboek.

Kevin en Mark keren terug in hun geliefde rollen als Batman en de Joker, wat ze beide fantastisch doen. Kevin is weer een fantastische Batman, heerlijk die stem. Daarnaast is Mark weer terug in één van zijn iconische rollen, naast Skywalker dan, als de Joker. Een rol die hij zelf beweerde nooit meer te vertolken door de ontzettende druk die dat op zijn stembanden legt. Behalve als ze ooit The Killing Joke zouden verfilmen, dus bij deze. Goed om deze stemmen weer bij elkaar te horen.

Maar er is met de casting niks mis. De meeste fouten hier liggen bij het verhaal, naast dat je gewoon de eerste drie kwartier kan overslaan voor het daadwerkelijke verhaal, waarvoor je de film eigenlijk kijkt. Ook slaat de R-rating die deze film krijgt nergens op. Naast wat bloedspetters en een beginnende seksscène die snel afgekapt wordt, had deze film ook makkelijk weg kunnen komen met een PG-rating. Maar ik denk dat na het succes van Deadpool dat ze hiermee wat extra geld in het laadje konden krijgen.

Waar ik wel erg over te spreken ben is het eind. En hier alvast een SPOILER WAARSCHUWING voor degene onder ons die zowel de strip als de film nog willen kijken/lezen.
spoiler:
De comic eindigt op deze manier http://i.imgur.com/ZOBRQKn.jpg nadat Batman en de Joker met elkaar aan de haal zijn gegaan en de Joker eindelijk de kans heeft om een eind aan de Batman te maken, mislukt deze poging helaas. 'Maar Batman blijft sterk bij zijn standpunt van niet doden (ook al heeft hij Barbara Gordon neergeschoten, waardoor zij onder compleet verlamd, en heeft hij Jim Gordon totaal getekend voor het leven) en besluit hem te laten leven. De Joker vertelt een goede grap en ze lachen gezamenlijk. Maar zoals de link hierboven laat zien was er in de comic niet helemaal duidelijk of Batman hem nou in het vijfde plaatje toch aan het wurgen is, nadat hij misschien toch doorheeft dat de Joker niet te helpen is. Maar Moore is hier duidelijk op teruggekomen en heeft gezegd dat de Joker nog steeds leeft. Toch heeft de film een totaal ander einde, hoewel de oploop nog steeds hetzelfde is en de Joker nog steeds dezelfde grap vertelt. Terwijl Batman en de Joker om de grap aan het lachen zijn, wordt het scherm langzamerhand steeds donkerder, maar horen we de twee nog steeds op de achtergrond lachen. Als het scherm volledig zwart is horen we de lach van de Joker echter vergaan totdat we alleen achterblijven met het gelach van de Batman. Oftewel heeft Batman in de film toch de betere keuze gemaakt en de Joker gewurgd of vindt de Joker zichzelf iets minder hilarisch dan Batman van mening is. Al met al vind ik dit eind vele malen spannender en een stuk aangrijpender.

Dus Batman: The Killing Joke is een goede verfilming mits je de eerste 45 minuten doorspoeld. Het zal voor ieder Batman/Joker fan alsnog een genot zijn om naar te kijken, aangezien Hamill en Conroy beide terugkeren om hun stem te verlenen. Niet de beste Batman animatiefilm, maar voor de fan zeker een aanrader.
The Secret Life of Pets (2016)The Secret Life of Pets (2016)
IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 87 min | MPAA: PG
The Secret Life of Pets is een animatiefilm geregisseerd door Yarrow Cheney en Chris Renaud. Met onder ander Louis C.K., Eric Stonestreet en Kevin Hart.

Oh, we beginnen deze keer Pixar-style. Met een klein voorstukje, een animation-short, er daagt al een lichtelijke irritatie op bij het zien van een Minion. Maar deze 5 minuten is net lang genoeg voor de gele kneuzen. De film gaat erom dat de Minions geld nodig hebben om een hypermoderne blender te kopen. Daarvoor gaan ze een heitje voor een karwijtje doen want al snel uit de hand loopt. De short was leuk om te zien en een leuk voorproefje op wat er komen zal.

Dan begint de film eindelijk. En die moet een van de grootste vragen op aarde beantwoorden: Wat doen huisdieren als wij niet thuis zijn? Nou blijkbaar hetzelfde als pubers. De film begint bij Max, een terriër van trotse eigenaar Katie. De hond heeft een heerlijk luizenleventje. Het zwaarste wat hem iedere dag te wachten staat is het wachten op Katie tot ze thuis komt van haar werk. Maar alles verandert snel als ze op een dag aankomt met een ‘broertje’ voor Max genaamd Duke. Deze gigantisch hond zet de wereld van Max snel op zijn kop als zijn jaloezie om de hoek komt kijken. Maar als de irritatie een beetje uit de hand loopt waardoor ze beide in de problemen komen moeten ze de weg naar huis weer zien te vinden. Ondertussen doen hun vrienden er alles aan om hen juist terug te brengen. Een leuk origineel concept voor de hele familie.

Het leuke van deze film was ook wel de orginele cast. Veel acteurs die bij de volwassen generatie vast een lampje doen branden omdat hun inhoud meestal niet voor kinderoortjes en ogen bedoeld zijn. Louis C.K. is daar denk wel een koning in, maar blijkbaar kan hij met gemak een geanimeerde hond spelen. Eric Stonestreet speelt de onschuldige Duke ook erg goed. Hart is de menshatende Snowball die je er meteen uitpikt. Verder hebben we Albert Brooks die deze keer niet op zoek is naar zijn zoon maar de zeer hongerige havik Tiberius speelt. Een ander die geen blad voor de mond neemt is Hannibal Buress die de teckel Buddy speelt. En nog vele vele andere. Geen slechte schakel die er tussen zit.

De film is gewoon erg leuk. De humor is een dikke home-run. En het leukste is dan wel dat het een origineel idee is: geen remake, boekverfilming of iets in die richting. Een leuke animatiefilm die voor het hele gezin wel wat heeft. In tegenstelling tot de Minions film. Hopelijk word dit niet teveel uitgemolken en ook al zal ik niets tegen een vervolg hebben, hoop ik niet dat ze daar teveel druk op gaan zetten en gewoon weer wachten tot er een leuke idee op komt dagen. Helaas toch te horen gekregen dat er al een vervolg op komst is. Fingers crossed. Want het geheim is eruit: we weten nu wat onze huisdieren doen als wij de deur achter ons sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ben-Hur (2016)Ben-Hur (2016)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
De film begint niet sterk maar nadat die kerel tot slaaf is gemaakt wordt de film erg boeiend. Met een sterk verhaal, redelijke karakters en veel actie die erg mooi gefilmd is weet deze film redelijk te overtuigen. De karakters zijn redelijk plat maar het verhaal is boeiend genoeg. Ook leuk om romeinen te zien, vooral omdat ik op het gymnasium zat en me daar heb moeten verdiepen in de romeinen en de grieken. Ook mooi om te zien wat voor harde kerels die romeinen waren en hoe ze genieten van het vermoorden van anderen. Jammer alleen dat ze vloeiend engels spreken en witte caucasiers zijn van rond de 1.80 meter, dit komt de geloofwaardigheid niet ten goede. Het zou beter zijn als ze latijn zouden spreken. Ook had ik liever vikingen en germanen gezien dan romeinen, desondanks laten de romeinen en hun gebouwen me weer aan vroeger denken. Ja, wat was dat mooi vroeger, om die romeinse ruïnes in Rome en andere steden te bezoeken en die verhaaltjes aan te moeten horen over die lamme romeinen en hun stompzinnige goden, en niet te vergeten dat stompzinnige latijn waar ik me groen en geel aan heb geërgerd. Zonde van de tijd, en toch word ik er weemoedig van - bijna melancholisch - en krijg de kriebels om weer eens een cultureel uitje te beleven om wat dingen van vroeger te zien. Toch had ik liever vikingen gezien.

Servus
Servi
Servo
Servum
Servo

Servi
Servorum
Servis
Servos
Servis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
The Conjuring 2 (2016)The Conjuring 2 (2016)
IMDb: 7.8 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: R
Ik ben fan van goede horrorfilm en heb toentertijd ontzettend genoten van deel 1. Ik kon ook niet wachten om deel 2 te kijken. Horrorfilms hebben vaak een slecht verhaal en richten zich puur op de schrikmomenten. Deze film weet echter een zeer goed verhaal neer te zetten. Ook vele schrikmomenten. Enige wat me beetje tegenstond was de speelduur. Ik vond hem iets te lang en hierdoor ontstond er, tussen de enge momenten, iets te veel rust waardoor je een beetje uit de enge sfeer gehaald werd. In dat opzicht wist deel 1 me meer angstig te maken dan deze. Verhaaltechnisch vond ik deze veel beter dan deel 1. Al met al een zeer geslaagde film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13 Hours (2016)13 Hours (2016)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 144 min | MPAA: R
IMDB: Black Hawk Down (2001) deel 2, anders kan ik deze film niet noemen. Bijna soortgelijke situatie, omstandigheden, vijanden en zelfs het einde is bijna gelijk. Desondanks goede film afgezien van het feit dat de film op een gegeven moment ietwat langdradig wordt en in herhaling valt. Het is bijna onmogelijk de hoofdpersonen uit elkaar te houden omdat ze allemaal meedoen aan de trend van een kort kapsel gecombineerd met een baard. Wordt tijd dat de scheermessen weer gebruikt gaan worden, hahaha. Deze film maakt wel goed duidelijk wat een enorme bende het in veel Midden Oosten landen is en blijft. Iedereen vecht tegen elkaar en elke structuur in deze landen is ver te zoeken.
Pagina: 1 ... 27 ... 281 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.