Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 260 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Amerauder
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-09 12:50
A hero has fallen.

David Lynch, een van de grootsten in de wereld der film, is niet langer onder ons.

David Lynch is voor mij de eerste die heeft laten zien dat films een kunstvorm zijn. Een waardige hobby – iets dat de moeite waard kan zijn om je tijd aan te besteden. Vóór ik David Lynch leerde kennen waren film gewoon van die dingen die je tegenkomt tijdens het zappen (wisselen van kanalen op tv, dat had je nog in die tijd) – totdat ik Lost Highway zag met een vriend die de dvd had gekocht. Het was toen dat ik ook Quentin Tarantino leerde kennen en Stanley Kubrick (de allergrootste) en erachter kwam dat er ook een mens achter deze films zit, een gezicht. En niet zomaar een mens, maar een kunstenaar. Iemand die iets te vertellen heeft.

En wat een prachtige schouwspelen heeft Lynch ons te vertellen, of, beter gezegd, ons te laten zien. Neem nu de manier waarop in Mulholland Drive het concept van de zogenaamde doos van Pandora in beeld komt. Waarlijk komt hiermee de kracht van film aan het licht. Wat was dat nou, de doos van Pandora, voordat Lynch het mij liet zien? Een stukje tekst, een paar woorden, iets uit een mythe waar ik wel eens van gehoord had. Maar Lynch brengt het tot leven. Hij wekt de magie op die uit zo’n concept hoort te spreken, en bewijst daarmee waar film toe in staat is.

En ik weet niet eens meer precies waar Blue Velvet over ging, al die jaren geleden dat ik het zag. Iets met een oor. Maar ik weet nog wel de emoties die ik voelde toen ik dat ervaarde en ik weet dat het iets ongeëvenaards is, iets dat een alleen een ware kunstenaar, en ik moet daaraan toevoegen, meesterpsycholoog, op kan wekken bij zijn publiek.

En Twin Peaks – wat een wereld! Ik zou er zo naartoe willen gaan.

De manier waarop James aan komt rijden op zijn motor…

De aanblik van Shelly Johnson in haar vreemde uniformpje…

Wat een held!

Maar waar ik Lynch misschien toch nog wel het meest dankbaar voor ben is zijn fenomenale weergave van het Dune-universum, die voor mij een eerste introductie was die direct naar de boeken heeft geleid. Ik ging naar de videotheek waar ik de vorige keer met veel tevredenheid Blue Velvet had uitgekozen (dat is een soort van bakker op de hoek van de straat waar je dvd's kunt huren, dat had je toentertijd) en ik vroeg de medewerker, heb je er nog eentje voor mij waarvan jij als kenner (zo’n jongen doet immers de hele dag niets anders dan films kijken) vindt dat ik die niet gemist mag hebben? En ik kreeg Dune in mijn handen gedrukt.

En het was duidelijk vanaf het moment, zeer vroeg in de film, dat de planeten in beeld komen bij wijze van introductie van de verschillende facties: deze man weet hoe het werkt. Deze man, deze kunstenaar, heeft een visie, en ik wil weten wat die visie is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiTvZx5IZW-Acu9evuqamrqBeqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fpc0lcHj1AqHnvkqmsvhuZFP.jpg?f=fotoalbum_large

David Lynch, bedankt dat je mij hebt laten zien dat films kunst zijn.

Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Amerauder schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:02:
Neem nu de manier waarop in Mulholland Drive het concept van de zogenaamde doos van Pandora in beeld komt. Waarlijk komt hiermee de kracht van film aan het licht. Wat was dat nou, de doos van Pandora, voordat Lynch het mij liet zien? Een stukje tekst, een paar woorden, iets uit een mythe waar ik wel eens van gehoord had. Maar Lynch brengt het tot leven. Hij wekt de magie op die uit zo’n concept hoort te spreken, en bewijst daarmee waar film toe in staat is.
Hmmm... dat was toch die film waarbij ik dacht "hoe kan het zo mooi en mysterieus weergegeven worden, maar onnavolgbaar onbegrijpelijk en saai zijn?".

Destijds deze puur op basis van de IMDb score gekocht en gekeken. En daarna weggegeven, want *die* hoefde ik niet in m'n filmcollectie te hebben...

Smaken verschillen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
Ik heb Mulholland Drive naar de top van mijn watch list gestuurd. Better late than never.

De grootste van autje geregisseerd door mijn eigen grootste. Zijn laatste rol. Prachtig.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amerauder
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-09 12:50
vanaalten schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:05:

Hmmm... dat was toch die film waarbij ik dacht "hoe kan het zo mooi en mysterieus weergegeven worden, maar onnavolgbaar onbegrijpelijk en saai zijn?".

Destijds deze puur op basis van de IMDb score gekocht en gekeken. En daarna weggegeven, want *die* hoefde ik niet in m'n filmcollectie te hebben...

Smaken verschillen. :)
Klopt!

Neem nu deze scène. Onvoorstelbaar. Zoiets zie je nergens anders. Het laat je zien waar film toe in staat is.

Saai, ja, ik kan het me voorstellen maar nee, voor mij is het allesbehalve saai, het laat me juist nieuwe dingen zien waarvan ik nog niet eens wist dat ik ze wist.

autje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:16:
Voor mij één van de (tot gisteren) nog levende Grote Drie (Terrence Malick en Werner Herzog zijnde de anderen). Er zijn er nog maar twee over... ;(
Werner Herzog ken ik nog niet, en door ze zo naast elkaar te zetten wek je mijn interesse.

Vooral deze lijkt me wel wat, Aguirre, der Zorn Gottes, Klaus Kinski is altijd erg goed in spaghettiwesterns.

Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:58
Werner Herzog is ook wel een figuur apart inderdaad.

Maar dan zou ik wel vooral zijn documentaires adviseren (White Diamond, Into The Inferno, Lessons of Darkness, etc).

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Amerauder schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:36:
[...]

Klopt!

Neem nu deze scène. Onvoorstelbaar. Zoiets zie je nergens anders. Het laat je zien waar film toe in staat is.

Saai, ja, ik kan het me voorstellen maar nee, voor mij is het allesbehalve saai, het laat me juist nieuwe dingen zien waarvan ik nog niet eens wist dat ik ze wist.

[YouTube: Mulholland Drive - Club Silencio]
Ik had na m'n vorige post iets van 'heb ik nou wat gemist' en vond al snel precies die scene die blijkbaar als iconisch gezien wordt. En gekeken. En nee, m'n mening is niet veranderd.

Ik gok dat er mensen zijn die enthousiast worden van mooi filmwerk. Van sfeer die met een opname gemaakt wordt. Van films die geen uitgekauwd verhaal neerzetten maar je laten nadenken, "waar ging dit over?!".

En je hebt mensen die een mooi kloppend verhaal willen, die je niet zozeer laten nadenken maar bijv. spanning willen ervaren.

Ik hoor duidelijk bij die laatste categorie. :)

Het opmerkelijke vind ik dat de IMDb cijfers overduidelijk positief zijn. Ik had verwacht dat je in de distributie duidelijker twee kampen zou terugvinden: een piek bij 8 en een piek bij 4, bijvoorbeeld. Maar nee: vooral hoge cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik was verbaasd te zien dat Mulholland Drive op 8 staat in de meest recente Sight & Sound poll, een van de meer gerenommeerde lijstjes. Wist wel dat het een goed gewaardeerde film was maar niet dat hij zo hoog stond aangeschreven.

Trouwens maar 3 van de eerste 10 gezien :P En die eerste heb ik uitgezet... niet in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:28:
Ik was verbaasd te zien dat Mulholland Drive op 8 staat in de meest recente Sight & Sound poll, een van de meer gerenommeerde lijstjes. Wist wel dat het een goed gewaardeerde film was maar niet dat hij zo hoog stond aangeschreven.

Trouwens maar 3 van de eerste 10 gezien :P En die eerste heb ik uitgezet... niet in te komen.
Heb je een link naar de poll?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
josh-hill schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:28:
[...]

Heb je een link naar de poll?
Link >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ok, dus toch die lijst die ook op Letterboxd staat. Maar ik was niet zeker omdat die uit 2022 is.

https://letterboxd.com/si...t-films-of-all-time-2022/

Iedereen loopt altijd superlatieven te zoeken bij het beschrijven van "Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles", maar toen ik daar een tijdje gelezen wat meer over las en trailer keek, kreeg ik nu niet bepaald de indruk dat ik dat zou willen zien, nee.

[ Voor 26% gewijzigd door josh-hill op 17-01-2025 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat is hem ja. Hij wordt om de tien jaar geupdate.

41 van de 250 gezien. Ik heb nog wat te doen ;) Maar van sommigen twijfel ik ook echt of ik er wel wat aan vind. Of waarom ze in de lijst staan.

Wel geinig om zo'n lijst naast de IMDB Top 250 te leggen. Ik denk dat meer dan 75% niet overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik heb er maar 16 26 van de 100 gelogd, wellicht wel wat meer gezien. Zat eigenlijk niet zo heel erg veel tussen dat ik echt goed vond.

Do The Right Thing was mijn favoriet.

[ Voor 6% gewijzigd door josh-hill op 18-01-2025 01:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 21:30
josh-hill schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:36:
[...]

Ok, dus toch die lijst die ook op Letterboxd staat. Maar ik was niet zeker omdat die uit 2022 is.

Iedereen loopt altijd superlatieven te zoeken bij het beschrijven van "Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles", maar toen ik daar een tijdje gelezen wat meer over las en trailer keek, kreeg ik nu niet bepaald de indruk dat ik dat zou willen zien, nee.
Ik heb het ook geprobeerd, maar kon er echt niet veel van maken, van die film.
Hetzelfde trouwens voor Mulholland Drive, die staat in mijn hoofd geschreven als enorm saai en langdradig zonder echte pointe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
josh-hill schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:40:
Ik heb er maar 16 gelogd, wellicht wel wat meer gezien. Zat eigenlijk niet zo heel erg veel tussen dat ik echt goed vond.

Do The Right Thing was mijn favoriet.
Ik ben iets meer in tune, 2 van mijn 3 topfilms staan erin. Van de 41 die ik wel gezien heb vond ik dat wel grotendeels ook echt goede films als in scores tussen 8 en 10.

Maar als ik er nog eens doorheen blader ook best wel wat films die ik echt niet ‘vat’, uitgezet heb of ten zeerste betwijfel of ik er wat aan vindt. Maar dat geldt toch voor iedereen lijkt me? Heb ik ook met de IMDB lijst.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-01-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25

Vrijdag

De Zwarte

josh-hill schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:36:
[...]

Het lijkt een beetje op de film variant van de top 2000 :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:22
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:19:
[...]

Ik ben iets meer in tune, 2 van mijn 3 topfilms staan erin. Van de 41 die ik wel gezien heb vond ik dat wel grotendeels ook echt goede films als in scores tussen 8 en 10.

Maar als ik er nog eens doorheen blader ook best wel wat films die ik echt niet ‘vat’, uitgezet heb of ten zeerste betwijfel of ik er wat aan vindt. Maar dat geldt toch voor iedereen lijkt me? Heb ik ook met de IMDB lijst.
Vrij pretentieuze lijst, en Get Out kan al helemaal niet plaatsen. Leuke film hoor, maar toch een vreemde eend in de bijt vergeleken met de rest van de lijst.

Reservoir Dogs is eigenlijk een Amerikaanse remake van City on Fire (1987) met Chow Yun Fat. Alle bekende scenes van RD komen uit die film:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Beverly Hills Cop: Axel F (2024)Beverly Hills Cop: Axel F (2024)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 118 min | MPAA: R
Axel is nog altijd de oude rot in het vak.

De tijd heeft bepaald niet stil gestaan maar kan Foley erkennen dat het een keer genoeg is ?

De vibe is al heel snel echt typisch beverly hills cop.

Toch knap na al die jaren !

Misschien dat er hier en daar wat in het nieuw is gestoken maar we "moeten" toch vooral maar blijven hangen in de goeie ouwe tijd.

Ondanks het feit dat ie merkbaar z'n best doet moet Murphy het gevoelsmatig wel een beetje forceren , eigenlijk nog niet eens zo heel raar na 40 (!) jaar.

Nieuwe invloed van o.a. Kevin Bacon is niet gek maar is wel vrij 'veilig' gehouden om het geheel ; nogmaals , redelijk geforceerd ; bij het oude te houden.

Alweer een oude franchise uit de mottenballen ?

Zelfs met een producent als Jerry Bruckheimer hoeft dat geen garantie voor succes te zijn.

Het is toch een beetje raar dat men merkbaar angst heeft gehad voor vernieuwing.

Deel 2 kreeg in 1987 ook vrij veel kritiek omdat het meer als een actie film aanvoelde dan een leuke mix van grappen en grollen met Murphy.

Wellicht dat juist die kritiek er ook voor zorgde dat deel 3 langer op zich liet wachten.

Dit nieuwe deel is toch vooral volgens het boekje met minimale verandering.

Ja , de nostalgie is niet onaardig en er is echt wel iets uit te halen voor de die hard beverly hills cop fans maar is het genoeg ?

Helaas denk ik toch van niet..
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Genereer je eigen UBB code review

---

Ghostbusters: Frozen Empire (2024)Ghostbusters: Frozen Empire (2024)
Tweakers: 5 | IMDb: 6.1 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
We zijn een paar jaar na de gebeurtenissen in de 'afterlife' film en terug op het oude nest in New York.

Gaan we voor een frisse start of kruipt het bloed waar het niet gaan kan ?

Het geheel doet al snel denken aan die goeie ouwe tijd maar in een compleet nieuw jasje.

Is dat nu juist goed of slecht ?

Lange tijd voelt het alsof oud en nieuw bijna gedwongen samen moeten , het geeft een beetje rare setting aan de sfeer.

Toch vallen de puzzelstukjes naar verloop van tijd wat meer op hun plek en gaat het wat meer "kloppen".

Frozen empire is niet zo zeer een direct vervolg op afterlife.

Ik denk dat we het wat meer moeten zien als een remake van de orginele ghostbusters in een nieuwe setting.

Is dat goed genoeg ? Da's lastig te zeggen.

Aan de ene kant lijkt het net iets te geforceerd maar aan de andere kant komt de 'liefde' voor de franchise er wel degelijk uit.

Het lijkt er een beetje op dat afterlife nét wat meer aandacht en focus heeft gehad dan frozen empire.

Dat maakt deze film niet per sé slecht maar toch blijft het gevoel knagen dat hier toch op de een of andere manier meer in had gezeten.

Geen keiharde aanrader zoals afterlife maar zeker geen flop.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
josh-hill schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:18:
Werner Herzog is ook wel een figuur apart inderdaad.

Maar dan zou ik wel vooral zijn documentaires adviseren (White Diamond, Into The Inferno, Lessons of Darkness, etc).
Grizzly Man!

Maar van zijn fictie films: Aguirre, Fitzarraldo, The Enigma of Kaspar Hauser, Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans. Cobra Verde voor wie Klaus Kinski extreem Kinski wil zien gaan. En ik heb een zwak voor Stroszek.

Van de S&S lijst had ik bij de laatste telling 181 films gezien (en dat aantal is volgens mij niet veranderd). Mijn gehele Top 5 staat er in, dus ik ben niet ontevreden. Ik kan me voorstellen dat men het een pretentieuze lijst vindt, maar er staan echt heel wat parels tussen.De #1 heb ik dan weer tot tweemaal toe afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vond Herzog’s documentaire Cave of Forgotten Dreams echt prachtig. Enige keer dat ik 3D wat vond toevoegen. Die zou ik heel graag nog eens op een groot scherm zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
autje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:25:
[...]

Grizzly Man!

Maar van zijn fictie films: Aguirre, Fitzarraldo, The Enigma of Kaspar Hauser, Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans. Cobra Verde voor wie Klaus Kinski extreem Kinski wil zien gaan. En ik heb een zwak voor Stroszek.

Van de S&S lijst had ik bij de laatste telling 181 films gezien (en dat aantal is volgens mij niet veranderd). Mijn gehele Top 5 staat er in, dus ik ben niet ontevreden. Ik kan me voorstellen dat men het een pretentieuze lijst vindt, maar er staan echt heel wat parels tussen.De #1 heb ik dan weer tot tweemaal toe afgebroken.
Hele top 5 maar liefst.

Ik heb duidelijk een aparte smaak of zo (ja, dat wist ik wel), want van mijn top 100 staan er maar 2 in en van mijn top 25 geen een.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
Nosferatu (2024)Nosferatu (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Fantasy, Horror, Mystery | Runtime: 133 min | MPAA: R
Als liefhebber van gothic horror kon ik deze niet overslaan.

Dit is een remake van 'Nosferatu: A symphony of horror' uit 1922 welke op zijn beurt weer is gebaseerd op het boek Dracula uit 1897.

Het plot is niet super spectaculair. De vampier Count Orlok wil een huis kopen. Makelaar Hutter gaat bij hem op bezoek om de akte te laten tekenen. Count Orlok krijgt vervolgens interesse in de vrouw van Hutter.

De film heeft een nogal donkere grauwe gothic sfeer die goed is neer gezet met uitstekende decors en kostuums. Muziek, visuals en acteerwerk zijn ook allemaal dik in orde. Echt eng of spannend wordt de film alleen niet. Het tempo is op momenten ook een beetje traag. Tegen het einde vond ik het een beetje saai worden. Had wat sneller bij de conclusie kunnen komen.

Sommige dingen hadden van mij wel iets duidelijker uitgewerkt kunnen worden. Het was me niet helemaal duidelijk wat precies de relatie is met Ellen Hutter en Count Orlok. Misschien had ik iets beter op moeten letten in de openings scene. Het wordt verder in de film namelijk niet meer uitgelegd waarom Orlok precies Ellen wil hebben.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000

Elvhenk

/me hartje GO

Flow (2024)Flow (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 85 min | MPAA: PG
Behalve dat het heel mooi gemaakt is, vond ik Flow niet zoveel aan. (Het was gisteravond niet mijn beurt om de film te kiezen. :P)
Ik ben sowieso niet zo dol op dierenfilms, geanimeerd was het wel iets beter te doen.
Ik zag er ook niet echt diepere betekenissen in. Maar prachtig gemaakt inderdaad, de punten zijn vooral daarvoor.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Degene die wel intens heeft meegeleefd: Mollie. :) Die kijkt graag tv als er beessies te zien en te horen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXRHdw3404zw58PMe3tp0x7Pd6g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AfXPEAZTgKHBVQAuBRrLeH6n.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 16:56
*knip* Offtopic. Een website over series hoort niet thuis in een topic over films.

[ Voor 71% gewijzigd door Yorinn op 20-01-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Beverly Hills Cop II (1987)Beverly Hills Cop II (1987)
Tweakers: 8 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 103 min | MPAA: R
Niemendalletje waarin Eddy Murphy zijn matige acteertalenten weer laat zien in de vorm van Axel Foley. Gelukkig lacht hij wat minder dan in de eerste film. Birgitte Nielsen speelt de ijskoude tante en doet dat wel goed. De kameraden van Axel zijn geen interessante personages. Ze gaan met z'n allen op zoek naar de alfabetmoordenaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:15

Punkrocker

Mostly harmless

Op 152 Twin Peaks The Return...
Zit geen link op de foto. Maar dat is een shot uit de TV-serie. Hoort een TV serie in dit lijstje?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Uprising (2024)Uprising (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 126 min | MPAA: TV-MA
Uprising is een Koreaanse film die zich afspeelt tijdens de Josean Dynasty (van 1392 tot 1897). Dat is nogal een ruime tijdsperiode en het is in het eerste deel van de film lastig te bepalen wanneer dit verhaal zich precies moet afspelen. Tot Japanners een invasie plegen en musket geweren gebruiken om tegen de Koreanen te vechten die nog met zwaarden, speren en bogen vechten. Dan kun je met Wikipedia de tijd dateren tot 1592. :)

De kern van het verhaal is een vriendschap tussen twee mannen die in hun kindertijd begon. De een is een slaaf/horige, terwijl de ander het kind van een edele is. Dankzij flashbacks wordt de oorsprong van hun vriendschap onthuld. De slaaf jongen is een natuurlijk zwaardvechttalent en hij leert de zoon van de edele een betere zwaardvechter te worden. Uiteindelijk hebben ze die technieken ook nodig in de chaos die ontstaat wanneer de Japanners het land binnenvallen. Door een misverstand komen de twee vrienden ook nog eens tegenover elkaar te staan, wat culmineert in een mooi gefilmd drie-weg zwaardgevecht tussen de twee voormalige vrienden en de Japanse generaal. Gelukkig komen er in deze film geen bovennatuurlijke zaken als magie voor, dus hoewel het geen historische vertelling is blijft alles is wel gegrond in de realiteit. Mooie gevechtscenes, mooie beelden van het Koreaanse landschap, en interessante scenes over het leven aan het Koreaanse hof. Voor mij en mijn vrouw een mooie vermakelijke film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Thanksgiving (2023)Thanksgiving (2023)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R
Redelijke horrorfilm van Eli Roth (Cabin Fever, Hostel) die in dezelfde slasherlijn als Halloween, Scream en I Know What You Did Last Summer ligt, en gebaseerd is op zijn eigen fake trailer voor het Grindhouse tweeluik (Planet Terror en Death Proof) uit 2007. Een elektronicazaak in Plymouth, Massachusetts ontaardt in een ware hel tijdens Black Friday waarbij meerdere doden en gewonden vallen. De mensen die verantwoordelijk worden gehouden voor het uit de hand lopen van de koopjesavond worden nu door een onbekende killer met een John Carver-masker één voor één gruwelijk afgeslacht. Een groep tieners probeert erachter te komen wie de moordenaar is, voordat ze zelf een kopje kleiner worden gemaakt. De kills zijn best inventief en er zitten enkele smerige scenes in, zoals het speciale Thanksgiving dinner die de moordenaar voor zijn slachtoffers heeft bereid. Zoiets kun je wel aan Eli Roth overlaten. De film is echter enorm voorspelbaar en een beetje horrorliefhebber weet al na vijf minuten wie er achter het John Carver-masker schuilt. Het acteerwerk is niet bijzonder en niemand springt er echt uit, maar is ook niet vervelend verder. De meeste personages blijven zo plat als een dubbeltje en dienen vooral als gewillige slachtoffers voor de moordenaar. Ook de cinematografie en soundtrack doen hun ding, maar zijn niet opvallend. Thanksgiving doet niks nieuws, maar is uiteindelijk nog best vermakelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door P-Rock op 19-01-2025 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

P-Rock schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:39:
Thanksgiving (2023)[Afbeelding: Thanksgiving (2023)]
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R
Redelijke horrorfilm van Eli Roth (Cabin Fever, Hostel) die in dezelfde slasherlijn als Halloween, Scream en I Know What You Did Last Summer ligt, en gebaseerd is op zijn eigen fake trailer voor het Grindhouse tweeluik (Planet Terror en Death Proof) uit 2007. Een elektronicazaak in Plymouth, Massachusetts ontaard in een ware hel tijdens Black Friday waarbij meerdere doden en gewonden vallen. De mensen die verantwoordelijk worden gehouden voor het uit de hand lopen van de koopjesavond worden nu door een onbekende killer met een John Carver-masker één voor één gruwelijk afgeslacht. Een groep tieners probeert erachter te komen wie de moordenaar is, voordat ze zelf een kopje kleiner worden gemaakt. De kills zijn best inventief en er zitten enkele smerige scenes in, zoals het speciale Thanksgiving dinner die de moordenaar voor zijn slachtoffers heeft bereid. Zoiets kun je wel aan Eli Roth overlaten. De film is echter enorm voorspelbaar een een beetje horrorliefhebber weet al na vijf minuten wie er achter het John Carver-masker schuilt. Het acteerwerk is niet bijzonder en niemand springt er echt uit, maar is ook niet vervelend verder. De meeste personages blijven zo plat als een dubbeltje en dienen vooral als gewillige slachtoffers voor de moordenaar. Ook de cinematografie en soundtrack doen hun ding, maar zijn niet opvallend. Thanksgiving doet niks nieuws, maar is uiteindelijk best vermakelijk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Toevallig deze afgelopen week ook gezien. Vond het niet echt de moeite om een review te schrijven. Ben het helemaal met je eens, dus dank voor je inzet. Zou em alleen een 6,5 geven. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Punkrocker schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:37:
[...]

Op 152 Twin Peaks The Return...
Zit geen link op de foto. Maar dat is een shot uit de TV-serie. Hoort een TV serie in dit lijstje?
Dat is een discussie die de opstellers van dit soort lijstjes al bezighoudt sinds de oorsprnkelijke serie uitkwam.

Ik persoonlijk vind van niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Back in Action (2025)Back in Action (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Stelletje speelt spionen, laat zich dood verklaren om een gezin te starten, waarbij de kinderen hun ouders maar saaie takken vinden,. om 15 jaar later ontdekt te worden en achtervolgd worden.

Jamy fox speelt houterig maar nog aardig, Cameron diaz een stuk minder, en de helft van allebei hun zinnen klinkt alsof rechtstreekt uit de plot beschrijving komt, ipv iets wat je echt zou zeggen.
Geen stunts of acties die je langer dan 5 min blijft onthouden. Meest verbazingwekkende vind ik hoe ze 1 scene eindigen, een 2sec intro met "15 jaar later". en dan weer inzoomen op onze 2 karakters die er nog exact hetzelfde uitzien, 15 jaar later...........

Meeste bij karakters zijn iritant, cliche, of een combinatie van die 2.
Voor de rest, Echt niks wat je niet al elders net wat beter hebt zien doen
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• josh-hill
Lost Highway (1997)Lost Highway (1997)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: R
RIP David Lynch

Lost Highway is een kunstwerk van hem dat in 1997 uitkwam.

De film is een soort van vreemde nachtmerrie. Je moet het allemaal niet al te letterlijk nemen, want dan raak je de draad kwijt. Verwacht ook geen superrealisme bij het acteerwerk, want dat is vaak heel erg theatraal.

Maar wat de film verder doet, doet het goed. Een prachtig in elkaar geknutseld kunstwerk met enorm veel sfeer en spanning. Het is net alsof je zelf deze nachtmerrie beleeft.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 12:42
Panic Room (2002)Panic Room (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R
Blijft een geweldige film. Gek dat deze een relatief laag cijfer op imdb krijgt. Staat sowieso in mijn top 20!

Als je van goed neergezette karakters houdt dan is dit een must, spannend van begin tot eind.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Baghead (2023)Baghead (2023)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.4 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 94 min | MPAA: N/A
Weinig enerverend horrordrama over een jonge vrouw die de kroeg van haar overleden vader overneemt en achter een duister geheim in de kelder komt, in de vorm van een ouwe heks die contact met overledenen kan maken, maar waar wel bepaalde spelregels aan zijn verbonden die niet verbroken mogen worden. Al snel staat er een mysterieuze jongeman met een envelop vol cash voor haar neus die wel erg geïnteresseerd is in het fenomeen. Ik heb er altijd een hekel aan wanneer een film bepaalde regels opstelt en zich er dan totaal niet aan houdt. Zo is de tijd dat je met de overledenen kunt praten 2 minuten (waarom wordt niet uitgelegd), maar geen enkele keer houden de oliedomme personages zich daaraan en lijkt het ook weinig gevolgen te hebben. Baghead is verder een film die netjes binnen de lijntjes kleurt en alles volgens het horrorboekje doet. Qua verhaal is het een horrorversie van Ex Machnina, maar dan enorme plotgaten en een ouwe, manipulerende toverkol in plaats van een wulpse robot. Het acteerwerk is nog best redelijk (al was de vriendin van onze hoofdpersoon vrij irritant) en ook de cgi zag er wel aardig uit. Ik heb online gelezen dat de film vrij veel lijkt op de horrorhit 'Talk to Me', maar die heb ik nog niet gezien dus daar kan ik niets over zeggen. Baghead is in ieder geval een film die je gerust kunt skippen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Mufasa: The Lion King (2024)Mufasa: The Lion King (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Animation, Adventure, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG
Vanavond zijn we samen naar de nieuwste Lion King film genaamd Mufasa geweest in de Bioscoop. We wilden deze al tijdens de kerstvakantie zien, maar de film draaide elke keer erg laat en dat was geen goede combinatie met de zwangerschap van mijn vrouw. Vandaag een knoop doorgehakt en gewoon samen heen gegaan!

Zoals de titel al aangeeft draait het verhaal om Mufasa, waarin we hem zien opgroeien en zijn reis naar het koningschap volgen. Het is een avontuurlijk verhaal dat de kijker door diverse landschappen en gebieden meeneemt. Zoals we van Disney gewend zijn is de film rijk aan muziek, wat de ervaring compleet maakt.

spoiler:
Het nummer dat koning Kiros zong had van mij wel duisterder gekund, want dat "Bye Bye" werd op een gegeven moment zelfs lachwekkend, wat niet passend is bij zijn karakter en uitstraling.

- Ook wel apart dat alle dieren opeens met elkaar kunnen praten, zoals de Giraffen enz

Deze film Mufasa The Lion King is een prachtig avontuur waarvan we geen moment spijt hebben dat we het toch in de bioscoop zijn gaan kijken. Ik ben zelf wel heel erg benieuwd hoe de film eruit zal zien op onze OLED, waar de visuele pracht ongetwijfeld nog beter tot zijn recht zal komen. Hoewel er veel negativiteit rond deze film bestaat, vonden wij het verhaal mooi en duidelijk. Het is een aanrader voor wie van de magie van Disney houdt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• josh-hill
Boyhood (2014)Boyhood (2014)
Tweakers: 8 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 165 min | MPAA: R
Boyhood is een meesterwerk van Richard Linklater, een film waar 12 jaar over is gedaan om deze te maken, en dan bedoel ik niet zo zeer in de editing room, maar daadwerkelijk achter de camera.

Je ziet zowel de personages als de acteurs die ze spelen ouder worden. En, hoewel het over alledaagse dingen gaat, is het not so boring as watching paint dry. Natuurlijk is niet de gehele ~4000 dagen van die 12 jaar gebruikt om de film te maken, maar is deze daadwerkelijk in 45 dagen verdeeld over een periode van 12 jaar geschoten.

Hoofdpersoon is Mason (Ellar Coltrane), die we volgen van zijn vroege kinderjaren tot zijn overstap naar de universiteit. Zijn zus wordt gespeeld door de dochter van Richard Linklater (Lorelei). De moeder (Patricia Arquette) en vader (Ethan Hawke) zijn niet meer bij elkaar en the road to college is quite a bumpy road, net als dat voor veel mensen zo zal zijn.

Zoals de vader in Boyhood zegt: "timing is everything" (of iets in die geest). De vorige keer dat ik Boyhood zag, was het blijkbaar niet het juiste moment en vond ik er geen klap aan, maar nu moet ik toegeven dat dit een waar meesterwerk is. Het is net als bijvoorbeeld Frances Ha een prachtige en realistische weergave van het leven, met al zijn ups en downs, zit vol met filosofische overpeinzingen en referenties naar dingen die gebeurd zijn in de periode dat de film gemaakt is.

Nu heeft Richard Linklater natuurlijk ook de Before trilogie gemaakt (Before Sunrise, Before Sunset, Before Midnight), met Ethan Hawke en Julie Delpy. Deze films zijn samen ook een waar meesterwerk, waarin ook perfect de veranderende relaties tussen 2 mensen weergeeft gedurende maar liefst 18 jaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:13:
Lost Highway (1997)[Afbeelding: Lost Highway (1997)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: R
RIP David Lynch

Lost Highway is een kunstwerk van hem dat in 1997 uitkwam.

De film is een soort van vreemde nachtmerrie. Je moet het allemaal niet al te letterlijk nemen, want dan raak je de draad kwijt. Verwacht ook geen superrealisme bij het acteerwerk, want dat is vaak heel erg theatraal.

Maar wat de film verder doet, doet het goed. Een prachtig in elkaar geknutseld kunstwerk met enorm veel sfeer en spanning. Het is net alsof je zelf deze nachtmerrie beleeft.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
De film is vooral een surrealistische weergave van een dissociatieve identiteitsstoornis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• X-DraGoN
Killing Them Softly (2012)Killing Them Softly (2012)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
"Killing them softly" is een film met Brad Pitt uit 2012, verder die we ook Ray Liotta en James Gandolfini in verdienstelijke rollen. Het gaat over 2 echt lage boefjes die een idee krijgen toegespeeld van een illegaal kaartspel te gaan overvallen. Alleen al de manier waarop ze dit doen is bijna lachwekkend te noemen in zijn eenvoud en amateurisme.
Er wordt daarna een handhaver van de maffia ingehuurd om terug orde op zaken te stellen (de rol van Brad Pitt).

Dit is geen slim uitgewerkt verhaal, noch vernieuwend noch intrigerend om naar te kijken. Het is gewoon recht toe recht aan, de mensen die de overval gepleegd hebben, moeten eraan geloven. Er wordt geen tijd besteed aan hoe dat ze die dan precies gevonden hebben, er is geen tijd voor een achtergrondverhaal van de overvallers. Zelfs James Gandolfini's rol is niet echt geweldig te noemen, hij is gewoon 'aanwezig' en doet ambetant.

Dit kan een avondje plezier opleveren, maar er zijn betere kandidaten wat mij betreft om te zien, 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Ik vond Killing Them Softly inderdaad ook verre van de beste film aller tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik was wat harder in mijn score maar kan me wel vinden je oordeel, saaie film. Schijnt een politieke metafoor te zijn over de kredietcrisis maar ik werd er niet door gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Dr. Strangelove schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:15:
Ik was wat harder in mijn score maar kan me wel vinden je oordeel, saaie film. Schijnt een politieke metafoor te zijn over de kredietcrisis maar ik werd er niet door gegrepen.
Was ik nog vergeten te melden, er zit continue de verkiezing van Obama als thema doorheen de film wat ook niets toevoegt.
Spijtig, ik had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Het schijnt dat ze er een uur aan materiaal hebben uitgeknipt om tot een respectabele speeltijd te komen, dus wie weet komt er ooit nog een director's cut die gebaseerd is op deze langere 'rough cut'.

[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 20-01-2025 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gisteren hebben we geprobeerd om Casino Royale te kijken. De verfilming uit 1967 that is. Niet doorheen te komen, eindeloze scenes waarin een hele dunne grap van 3 seconden gerekt wordt tot 5 minuten screentime. De film duurt 2:15 maar na 20 minuten hebben we hem uitgezet.

Ik denk dat ik hem nog wel een keer afkijk in mijn eentje met een half oog tijdens het gamen of modelbouwen ofzo. Voor mijn vrouw was die 20 minuten genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
De originele Casino Royale is ook meer een persiflage en komedie dan wat we in 2006 kregen voorgeschoteld met Daniel Craig. Deze film moet je in ieder geval niet al te serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dr. Strangelove schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:22:
Gisteren hebben we geprobeerd om Casino Royale te kijken. De verfilming uit 1967 that is. Niet doorheen te komen, eindeloze scenes waarin een hele dunne grap van 3 seconden gerekt wordt tot 5 minuten screentime. De film duurt 2:15 maar na 20 minuten hebben we hem uitgezet.

Ik denk dat ik hem nog wel een keer afkijk in mijn eentje met een half oog tijdens het gamen of modelbouwen ofzo. Voor mijn vrouw was die 20 minuten genoeg.
Dat is inderdaad een probleem met 'oude' films. Zeer lang gerekte scene's, eindeloze dialogen en niet meer passend in de huidige tijd. Gelukkig zijn er ook een heleboel oude films die nog steeds de moeite waard zijn om te kijken. Zo nu en dan post ik zo'n oude film. Bijvoorbeeld AvK in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

[ Voor 17% gewijzigd door AvK op 20-01-2025 11:20 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Noot vooraf: ik ben niet bekend met alles waar de naam Dungeons&Dragons aan verbonden is.

Al na twee minuten wist ik dat ik de juiste keuze had gemaakt deze film op te zetten. Ik zou de film omschrijven als een fantasie avonturenfilm vol met humor die vergelijkbaar is met de Mummy films. Dit keer echter geen Brendan Fraser maar Chris Pine, die niets voor eerstgenoemde onder doet. Je merkt aan alles dat hij veel plezier heeft in deze rol. Aan zijn zijde zien we Michelle Rodrigeuz die als een ware Xena de ene bad guy na de andere aanpakt, een rol die haar op het lijf geschreven is.
Nu we het toch hebben over mensen die plezier in hun rol hebben mogen we Hugh Grant zeker niet overslaan. De laatste tijd neemt hij steeds vaker de rol van Bad Guy op zich en ik moet zeggen dat dit jasje hem erg goed past.

Zonder verdere voorkennis van de D&D wereld is het allemaal prima te volgen, ondanks de uitermate absurde dingen die er op het scherm gebeuren.
Om er verder niet al te veel woorden aan vuil te maken: een dikke aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
P-Rock schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:08:
De originele Casino Royale is ook meer een persiflage en komedie dan wat we in 2006 kregen voorgeschoteld met Daniel Craig. Deze film moet je in ieder geval niet al te serieus nemen.
Oh ik wist wel waar voor ik getekend had, mezelf meer ingelezen voor deze dan de overige omdat ik er niks van wist. Dus ik was me ervan bewust dat het een nogal rommelige oorsprong had, om het zacht te zeggen.

Voor degenen die de achtergrond niet kennen, Charles Feldman, die de rechten op Casino Royale had gekocht van Fleming, had een falling out met Albert Broccoli en probeerde zijn eigen Bond film te maken. Dat lukte na jaren pas, toen de EON reeks allang gevestigd was. Dus hij besloot wat anders te proberen door er een persiflage van te maken. Fantastische cast, met David Niven, Peter Sellers, Orson Welles, Woody Allen, het houdt niet op. Maar een drama van een film.
AvK schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:17:
[...]

Dat is inderdaad een probleem met 'oude' films. Zeer lang gerekte scene's, eindeloze dialogen en niet meer passend in de huidige tijd. Gelukkig zijn er ook een heleboel oude films die nog steeds de moeite waard zijn om te kijken. Zo nu en dan post ik zo'n oude film. Bijvoorbeeld AvK in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Daar heb ik niet echt last van. Goede en slechte films zijn van alle tijden en een hoger tempo betekent ook niet automatisch een betere of kijkbaardere film. Integendeel, ik krijg zelf vaak kijkmoeheid bij moderne blockbusters vanwege de (voor mijn gevoel in elk geval) steeds kortere average shot length. Afgezien van de editing en cinematography, een goed verhaal vertellen moet je de tijd voor nemen, of je dat nou middels dialoog of meer visueel doet.

Casino Royale is wat mij betreft een slechte film. De dialogen zijn langdradig omdat ze slecht geschreven zijn en matig uitgeacteerd worden. Maar er zijn er vast honderden vorig jaar uitgekomen die de moeite van het kijken mij ook niet waard zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Family Pack (2024)Family Pack (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 94 min | MPAA: TV-MA
Vandaag deze zitten kijken. Het is een Franse film (Loups-Garous) gebaseerd op het spel Weerwolven van Wakkerdam.
Denk dat het wat meer te vergelijken is met Jumanji als ik even iets moet noemen.

Ik vond hem vermakelijk en met suggestieve momenten. Zitten aardig wat grappen in en ik heb er hartelijk om kunnen lachen. Grafisch ook prima gedaan en qua verhaal valt er op een gegeven moment wel te gokken wat eigenlijk de uitkomst is. Ik raad hem zeker wel aan om eerlijk te zijn. Volgens mij is hij qua leeftijd niet voor kleinere kinderen, dacht dat ik 16 jaar zag staan. Dat is niet de gehele film zo, maar er zitten wel stukken in welke ze prima anders hadden kunnen doen om een lagere rating te kunnen krijgen zonder het verdere verhaal te verpesten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X-DraGoN
Shadow of a Doubt (1995)Shadow of a Doubt (1995)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: TV-14
Ten eerste, internet kan niet beslissen wanneer deze film is uitgekomen, ik vind op verschillende plaatsen verschillende jaartallen, maar laten we het er op houden dat het halverwege de jaren negentig is uitgekomen.
Ik heb een film van regisseur "Brian Dennehy", met in de hoofdrol Brian Dennehy en je mag eens raden wie er aan geschreven heeft..... juist, Brian Dennehy.
Als je in dat decennium al films keek zal Brian Dennehy je zeker geen onbekende zijn. De breed geschouderde acteur met een karakterkop die als sheriff Rambo gevangen heeft gezet in First blood. Ook zien we Fairuza Balk (Angel in de film), die we kennen uit onder meer "The craft" en volgens mij speelt ze ongeveer hetzelfde gestoorde typetje in de beide films.

Verwacht van die rechtbank drama geen hoogstaande klasse, maar een interessant genoeg verhaal om te blijven kijken. Op het einde van de film ben je nog steeds niet zeker wie nu eigenlijk de moordenaar is geweest van de vader, maar dat maakt het nu net leuk.
Charlie (Brian Dennehy) is een advocaat en wordt aangesproken door "Bonnie Bedelia" [Even over haar, je kent haar uit andere rollen zoals onder meer uit Die Hard, maar wat ik op IMDB las, is dat zij de tante is van de Culkin familie ( Macaulay Culkin, Kieran Culkin,...)] Anyway, zij speelt de rol van de moeder van Angel Harwell en doet dat zonder uit te blinken, goed. Haar man en dus de vader van Angel is vermoord teruggevonden en de politie heeft haar opgepakt omdat het lijkt dat ze bekentenissen heeft afgelegd. Maar meer en meer begint Charlie gaten te prikken in de case van de politie en hij graaft dieper en vraagt verder om zo het juiste boven water te krijgen.

't is allemaal wel eens meer gedaan en de laatste confrontatie is wel leuk gedaan, daardoor is de film een half punt gestegen van 6.5 naar 7. Alleen de allerlaatste scene hoefde niet per se voor mij en was ook niet erg geloofwaardig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• X-DraGoN
Nr. 24 (2024)Nr. 24 (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, War | Runtime: 111 min | MPAA: N/A
Ik kom het niet vaak tegen, een film die me aanspreekt qua thema en setting maar waar ik eigenlijk niet super veel van verwacht, maar die je dan toch van je sokken blaast.
Dit is er zo eentje, we zijn in de aanloop naar de tweede wereldoorlog, begin 1940 en we zien 2 jonge gasten die het goed met elkaar kunnen vinden, over de bergen gaan. De ene gaat later de hoofdrol verder spelen in de film
spoiler:
en de andere kan ik niet veel over zeggen zonder te spoilen
. We volgen eigenlijk "Gunnar Sonsteby" (gespeeld door Sjur Vatne Brean) in zijn ontwikkeling naar verzetsstrijder tegen de Nazi's in Noorwegen. Dit gaat uiteraard niet zonder slag of stoot en hij verliest ook tal van companen onderweg. We zien hem groeien in zijn eigen toebedeelde rol en zich vast houden aan strenge regels.
Dit alles wordt eigenlijk verteld terwijl dat we ook de oude Gunnar Sonsteby een lezing zien geven in de huidige tijd. Er wordt gebruik gemaakt van flash-backs en Flash-forwards maar niet zoveel zodat je er de weg van kwijt geraakt, net genoeg.
Zonder deze toevoeging aan het verhaal, deze huidige tijd, was het een gewone film geweest, die alles goed deed, maar met die scenes erbij is het echt een goede film geworden die je echt kan raken!

Hier wordt zo goed als uitsluitend noors gepraat, dus wees daar op voorbereid als je hem zou willen zien.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Sonic the Hedgehog 3 (2024)Sonic the Hedgehog 3 (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 110 min | MPAA: PG
Gisteravond samen de nieuwste film van Sonic gekeken, waarin het verhaal van Sonic weer verdergaat en eindelijk een van mijn favoriete personages te zien is in de films.

Na de gebeurtenissen uit de tweede film geniet Sonic van een rustig leven, maar al snel komt hier een abrupt einde aan. Er loert namelijk een nieuw gevaar...

spoiler:
een streng geheim project genaamd Shadow is ontsnapt. Het probleem met Shadow is dat hij alleen maar pijn kent door wat hij heeft meegemaakt in zijn verleden, wat hem ertoe drijft om de mensheid uit te willen roeien. Het is aan Sonic en zijn team om Shadow te stoppen, maar ze proberen hem ook over te halen om aan hun kant te komen. Dit zorgt voor een groot en avontuurlijk verhaal, vol met actie, spanning en verrassingen.

Van begin tot eind een erg leuke film dat vol met humor zit, vooral van Jim Carrey verdiend echt wel een compliment voor zijn acteerwerk. Zijn energieke en komische aanwezigheid is wederom een van de hoogtepunten van de film. Het verhaal is goed opgebouwd met veel avontuur en biedt zowel spannende als luchtige momenten. De film weet de basis van de spellen goed vast te houden, terwijl het ook een breed publiek aanspreekt. De visuele effecten zijn indrukwekkend en voegen veel toe aan de ervaring, al met al een geweldige verfilming die Sonic en zijn universum op een boeiende en vermakelijke manier tot leven brengt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• combimagnetronn
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-09 23:36
We Live in Time (2024)We Live in Time (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 108 min | MPAA: R
Naast dat ik de soundtrack erg goed vond, is het zeker weten een tearjerker. Aanrader voor als je lekker in je eentje ongegeneerd wilt huilen :')
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/0.png7 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Ferry (2021)Ferry (2021)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 106 min | MPAA: TV-MA
Al vaker door Netflix gestruind, op zoek naar iets om te kijken. En al vaker kwam Undercover voorbij. Nu hou ik niet zo van NL-televisie, maar als een thema 4 seizoen en 2 films oplevert, word ik toch nieuwsgierig. Even opgezocht wat de juiste volgorde is om te kijken, en daar blijkt de film Ferry het beste startpunt. Hierna kijk ik Ferry de serie, dan Undercover 1,2&3 en dan Ferry 2. Volgens de suggesties is dat de meest logische/chronologische volgorde.

In deze film maken we kennis met Ferry. We zien kort even een gebeurtenis uit zijn jeugd, die hem maakt tot wie hij is. En wie hij is, is een soort manusje van alles, voor een Amsterdamse drugsdealer. Na wat gebeurtenissen in die stad, wordt hij op pad gestuurd, om zaken op orde te stellen. Zo komt hij op een camping in Brabant en later in Belgie terecht, waarvanuit hij Danielle leert kennen, en zijn zaken doet.

Ik kende Frank Lammers al wel, maar vanuit andere rollen, en natuurlijk zijn reclamewerk voor Jumbo en TUI. Had hem nog niet vaak zien acteren. Moet zeggen dat deze film me eigenlijk wel bevallen is. Sfeertje is leuk, zit genoeg overtuigend acteerwerk in, en ook het camerawerk is prima. Het Brabantse accent maakt het wel een beetje af, en geeft de film een passende toon. Verhaal zit op zich ook wel goed in elkaar, en geeft een mooie start voor de rest van zijn 'carrière'. Huub Stapel als Amsterdammer is soms wat vreemd qua accent (hij is Limburger van oorsprong..), maar daar stap ik even overheen, omdat hij de rol verder overtuigend vertolkt.

Voor Nederlandse begrippen vond ik dit een prima film, die met een beperkt budget lekker wegkijkt. Het is uiteraard geen grote Hollywood-productie, dus verwacht geen heftige explosies, of lange achtervolgingen met meerdere auto's. Wat je wel krijgt, is een film met wat bekende gezichten en (denk ik) een goede start van een veel langer verhaal. Maakt me nieuwsgierig naar het vervolg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Hier stond verzoek om spoiler uit film review te halen. Dat is gebeurd. Om te voorkomen dat het verzoek zelf ook een spoiler is, heb ik originele tekst verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door jeroenkb op 22-01-2025 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
jeroenkb schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:49:
[...]

Misschien de dikgedrukte zin weghalen?

Was al spoiler genoeg voor mij (mijn vermoeden even online gecontroleerd en bleek te kloppen)
Misschien de zin zelf ook al in een spoiler-tag zetten in plaats van dik gedrukt maken? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-DraGoN
jeroenkb schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:49:
[...]

Misschien de dikgedrukte zin weghalen?

Was al spoiler genoeg voor mij (mijn vermoeden even online gecontroleerd en bleek te kloppen)
aangepast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Babygirl (2024)Babygirl (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 114 min | MPAA: R
Helaas gezien in de bios. Ik zeg helaas omdat ik het niet mijn ding vond.
Nicole Kidman (enorm strakgetrokken) krijgt geen orgasmes bij haar man en gaat vreemd met de stagiar. Zogenaamd volgens de media om de regie terug te krijgen en is dit een film die tegen het patriarchaat ofzo is.
Weinig van gemerkt. Je krijgt geen band met de hoofdpersonen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik moet zeggen dat het me enigszins heeft verrast dat feministe Halina Reijn nog een redelijke carriere als regisseur (in Amerika) uit de grond heeft weten te stampen. Als actrice vind ik haar vooral vervelend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:15:
Nicole Kidman (enorm strakgetrokken)
Dat zag ik ook al laatst. Ik dacht nog, is zij al zó oud? Maar nee, pas 57. Ziet er niet uit iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

LA-384 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 06:13:
[...]

Dat zag ik ook al laatst. Ik dacht nog, is zij al zó oud? Maar nee, pas 57. Ziet er niet uit iig.
Het is een trend.
Gisteren zag ik Sandra Bullock ergens voorbijkomen, die heeft exact hetzelfde. Zo zonde. En niet alleen dat, het zorgt er ook voor dat gezichtsuitdrukkingen (toch wel belangrijk in films) niet meer overkomen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
Superkiwi schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:05:
[...]

Het is een trend.
Gisteren zag ik Sandra Bullock ergens voorbijkomen, die heeft exact hetzelfde. Zo zonde. En niet alleen dat, het zorgt er ook voor dat gezichtsuitdrukkingen (toch wel belangrijk in films) niet meer overkomen.
Ah ja, ze zat ook in de film bullet train. Ik dacht serieus dat ze haar er met slechte cgi ingezet hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

[...]

Laatst IMDB: The Perfect Couple (TV Mini Series 2024) gezien en was een amusante serie, maar iedere keer als Nicole werd ik afgeleid door dat misvormde gezicht.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cj83SoS.png

Al haar mimiek is zo raar geworden door alle botox

[ Voor 5% gewijzigd door Tijntje op 23-01-2025 11:12 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000

Elvhenk

/me hartje GO

[...]

En henkje voor het woord 'pas'. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:34
Back in Action (2025)Back in Action (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Gezien op Netflix, zit in de top10.
Het begon leuk, leuke verhaal, maar naderhand was het minder en minder aan het worden.
De acties en CGI is om te huilen voor zulk twee bekende acteurs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tijntje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Laatst IMDB: The Perfect Couple (TV Mini Series 2024) gezien en was een amusante serie, maar iedere keer als Nicole werd ik afgeleid door dat misvormde gezicht.
[Afbeelding]

dan heb je 'the lioness' denk ik nog niet gezien? 0 expressie (wel goeie serie - en vanwege haar functie/rol, is een expressieloze acteur misschien wel de juiste keuze)

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 24-01-2025 11:12 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X-DraGoN
The Teachers' Lounge (2023)The Teachers' Lounge (2023)
Tweakers: 9 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13
Als je lijst van prijzen (IMDB: The Teachers' Lounge (2023) - Awards) langer is als 1 pagina, moet ik de film toch eens gezien hebben. Als die mensen kunnen het toch niet verkeerd zien?
Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben over de film, maar ik zal even de mijne geven.
Eerste en vooral het verhaal: Carla Nowak is een lerares en merkt dat er gestolen wordt op school waar ze les geeft. Ze wil duidelijkheid brengen en dus confronteert de vermoedelijke betrokken partijen waaronder meerdere kinderen (12 jaar) van 1 klas. Dit wordt verder compleet verkeerd aangepakt door de directie waardoor er wrijvingen ontstaan. Later wil Carla testen of er in de leraarskamer ook gestolen wordt en ze besluit om haar vest wat ze op de stoel laat hangen te filmen met haar laptop. Daar volgen daar weer andere acties uit en zo rolt het van het ene in het andere en gaat het van moeilijk naar bijna ondraaglijk.

Net dat gevoel, dat ondraaglijke, komt ook zeer sterk door in de film. Je hebt plaatsvervangende schaamte voor de directeur van de school en haar aanpak. Je roept inwendig tegen je scherm om toch niet weer een slechte beslissing te nemen, maar elke keer slagen ze erin om een diepe gat voor zichzelf te graven.
Dit is géén leuke film, maar voelt wel héél reëel aan. Zeker als je zelf kinderen hebt en die op school zitten ga je een aantal situaties herkennen, met als hoogtepunt de oudervereniging.

Goed gedaan, volledig duits gesproken, genomineerd voor beste niet engelstalige film voor de Oscars en een palmares van overwinningen die langer is als een WC-rol.
Ga dat kijken!

@josh-hill Ik zie net dat jij hem ook gezien hebt, als ik het topic doorzoek, meningen komen grotendeels overeen.

[ Voor 1% gewijzigd door X-DraGoN op 23-01-2025 16:11 . Reden: toegevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Tijntje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:11:
[...]

[Afbeelding]

Sandra Bullock in Bullet Train
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIBhpONyf5sAR8CDN4RYEFz2k-I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2D7oJnlCaskBJzqEarz3mh1b.jpg?f=user_large
:N

Als ik dat dan vergelijk met een Salma Hayek, Demi Moore of Jennifer Connelly, die mag je zelfs nog gewoon super aantrekkelijk noemen. Misschien ook wel wat laten opfleuren, maar iig niet doorgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

LA-384 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:14:
[...]

[Afbeelding]

Als ik dat dan vergelijk met een Salma Hayek, Demi Moore of Jennifer Connelly, die mag je zelfs nog gewoon super aantrekkelijk noemen. Misschien ook wel wat laten opfleuren, maar iig niet doorgeslagen.
Mijn hemel, echt eeuwig zonde. Je zou toch verwachten dat een plastisch chirurg op een geven moment ook wel een keer aan de rem trekt.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25

Vrijdag

De Zwarte

Tijntje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:32:
[...]

Mijn hemel, echt eeuwig zonde. Je zou toch verwachten dat een plastisch chirurg op een geven moment ook wel een keer aan de rem trekt.
Die trein was niet meer te stoppen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
Ik heb babygirl ook gezien, in de bioscoop. Volgens mij is het plastische chirurgie (wat kidman inderdaad heeft), in de film aangedikt/uitvergroot juist vanwege de rol als CEO die ze in de film speelt. Zie oa ook de scene in de film waarin ze botox ingespoten krijgt.
Laat ik het zo zeggen, ze ziet er in de film qua gezicht meer verbouwd uit dan in interviews die ik van haar heb gezien na de film waarin ze (ook samen met Reijn) over babygirl praat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Oscar noms.

Best Picture
“Anora”
“The Brutalist”
“A Complete Unknown”
“Conclave”
“Dune: Part Two”
“Emilia Perez”
“I’m Still Here”
“Nickel Boys”
“The Substance”
“Wicked”

Best Director
Jacques Audiard, “Emilia Perez”
Sean Baker, “Anora”
Edward Berger, “Conclave”
Brady Corbet, “The Brutalist”
Coralie Fargaet, “The Substance”
James Mangold, “A Complete Unknown”

Best Actor
Adrien Brody, “The Brutalist”
Timothée Chalamet, “A Complete Unknown”
Colman Domingo, “Sing Sing”
Ralph Fiennes, “Conclave”
Sebastian Stan, “The Apprentice”

Best Actress
Cynthia Erivo, “Wicked”
Karla Sofia Gascón, “Emilia Perez”
Mikey Madison, “Anora”
Demi Moore, “The Substance”
Fernanda Torres, “I’m Still Here”

Best Supporting Actress
Monica Barbaro, “A Complete Unknown”
Ariana Grande, “Wicked”
Felicity Jones, “The Brutalist”
Isabella Rossellini, “Conclave”
Zoe Saldaña, “Emilia Pérez”

Best Supporting Actor
Yura Borisov, “Anora”
Kieran Culkin, “A Real Pain”
Edward Norton, “A Complete Unknown”
Guy Pearce, “The Brutalist”
Jeremy Strong, “The Apprentice”

Best Animated Feature
“Flow”
“Inside Out 2”
“Memoir of a Snail”
“Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl”
“The Wild Robot”

Best International Feature
“Emilia Perez”
“Flow”
“The Girl With the Needle
“I’m Still Here”
“The Seed of the Sacred Fig”

Best Documentary Feature
“Black Box Diaries”
“No Other Land”
“Porcelain War”
“Soundtrack to a Coup d’Etat”
“Sugarcane”

Best Adapted Screenplay
“A Complete Unknown,” James Mangold and Jay Cocks
“Conclave,” Peter Straughan
“Emilia Pérez,” Jacques Audiard
“Nickel Boys,” RaMell Ross and Joslyn Ross
“Sing Sing,” Greg Kwedar and Clint Bentley

Best Original Screenplay
“Anora,” Sean Baker
“The Brutalist,” Brady Corbet and Mona Fastvold
“A Real Pain,” Jesse Eisenberg
“September 5,” Moritz Binder, Tim Fehlbaum, and Alex David
“The Substance,” Coralie Fargeat

Best Cinematography
“The Brutalist”
“Emilia Perez”
“Maria”
“Nosferatu”

Best Film Editing
“Anora”
“The Brutalist”
“Conclave”
“Emilia Pérez”
“Wicked”

Best Production Design
“The Brutalist”
“Conclave”
“Nosferatu”
“Wicked”

Best Score
“The Brutalist”
“Conclave”
“Emilia Perez”
“Wicked”
“The Wild Robot”

Best Song
“El Mal” from “Emilia Pérez”
“The Journey” from “The Six Triple Eight”
“Like A Bird” from “Sing Sing”
“Mi Camino” from “Emilia Pérez”
“Never Too Late” from “Elton John: Never Too Late”

Best Makeup and Hairstyling
“A Different Man”
“Emilia Pérez”
“Nosferatu”
“The Substance”
“Wicked””

Best Costume Design
“A Complete Unknown”
“Conclave”
“Gladiator 2”
“Nosferatu”
“Wicked”

Best Visual Effects
“Alien: Romulus”
“Better Man”
“Kingdom of the Planet of the Apes”
“Wicked”

Best Sound
“A Complete Unknown”
“Emilia Pérez”
“Wicked”
“The Wild Robot”

Best Animated Short Film
“Beautiful Men”
“In the Shadow of the Cypress”
“Magic Candies”
“Wander to Wonder”
“Yuck!”

Best Documentary Short Film
“Death By Numbers”
“I Am Ready, Warden”
“Incident”
“Instruments of a Beating Heart”
“The Only Girl in the Orchestra”

Best Live-Action Short Film
“A Lien”
“Anuja”
“I’m Not A Robot”
“The Last Ranger”
“The Man Who Could Not Remain Silent”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Atlas (2024)Atlas (2024)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Er zijn hier al veel goede reviews geschreven zonder te veel te spoileren over de film.
Heb deze gisteren zitten kijken en viel me absoluut niet tegen.
Had voor mij een Titanfall 2 single player storyline idee. Nou ja, Titan en een grunt die piloot wordt.
Grafisch zag het er prima uit. Hier en daar wat dingetjes, maar niet storend verder. Vind ook dat Jennifer Lopez het erg goed doet in deze rol. Had ik ook zeker niet verwacht. De opbouw van het character was ook in mijn ogen goed te noemen van begin naar het einde. Ze hebben goed gebruik gemaakt van de 2 uur die ze hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 06:43:

....
Best International Feature
“Emilia Perez”
“Flow”
“The Girl With the Needle
“I’m Still Here”
“The Seed of the Sacred Fig”

...
The teachers lounge zit er niet bij :(
Dan hoop ik dat die hierboven staan allemaal nóg beter zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het zijn mijn keuzes ook niet. Mijn twee beste films van het jaar hebben exact 0 noms.

Normaal gesproken maak ik een effort om de best picture noms allemaal te kijken maar er zitten er teveel tussen die me echt totaal niet boeien. Alleen The Brutalist ben ik nog benieuwd naar.

Ik wil niet zeggen een matig jaar want ik heb de films niet gezien maar wel een jaar dat me volledig koud laat wie er wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:12:
Alleen The Brutalist ben ik nog benieuwd naar.
Die is wel heeeel lang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Wil (2023)Wil (2023)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 110 min | MPAA: N/A
Gisteravond Wil gezien. Dat was een dikke meevaller. Sterk geacteerde film over 2 jonge politieagenten die tijdens WO2 in Antwerpen de Duitsers moeten assisteren bij invallen en razzia's. Hun persoonlijkheid en geweten wordt heftig op de proef gesteld. Zitten meerdere ongemakkelijke scenes in. Klein kritiek puntje is dat de film 'compact' gefilmd is. In de zin dat het beeld uitsnede veelal bewust klein is gehouden. Verwacht dus geen grote massa scenes of wijdse straatbeelden. Zal een budget dingetje zijn vermoed ik. Verder ziet het er prima uit, goed tijdsbeeld. En fijn dat er Vlaams en Duits wordt gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Genoeg erg goede lange films gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
LA-384 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:14:
[...]

[Afbeelding]

Moore heeft ook plastic surgery gehad, Connelly vrijwel zeker ook en Hayek ontkent maar ook daar bestaan sterke vermoedens dat ze het wel heeft gehad.

Ongetwijfeld zijn er dames die het niet doen. Kate Winslet bijvoorbeeld is vocaal tegenstander en lijkt de daad tot nu toe bij het woord gevoegd te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfEes1sCTDVVDQWpel2UtDb-o-4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/WLrJxRb9T3s8Z40UJJW6Ow4e.webp?f=user_large

Overigens kan je van die foto van Sandra Bullock ook weinig zeggen want daar zit een laag plamuur over haar gezicht waar een drilboor nog niet doorheen komt. Zonder make-up zie je inderdaad ook wel dat ze werk heeft laten doen. Jammer, was een mooie meid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
X-DraGoN schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:59:
[...]

The teachers lounge zit er niet bij :(
Dan hoop ik dat die hierboven staan allemaal nóg beter zijn ;)
The Teachers Lounge is een film uit 2023, dus die mag niet meer meedoen ;).

Is wel beter dan Emilia Pérez (maar welke film is dat niet?) en The Girl With the Needle. En eigenlijk ook wel I'm Still Here.

ETA: kleine toevoeging, ik was het alweer vergeten: The Teachers Lounge was vorig jaar genomineerd :).

[ Voor 10% gewijzigd door autje op 24-01-2025 15:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Precies, The Teacher's Lounge was 2023. Overigens ook meteen mijn favoriete film van 2023.

Ik denk dat ik voorlopig niet veel films zal zien, want ik zie momenteel alles driedubbel. Al naar ziekenhuis geweest, maar echt super goede verklaring hadden ze niet. Hopelijk snel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Hello I Must Be Going (2012)Hello I Must Be Going (2012)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 95 min | MPAA: R
Hello I Must Be Going heb ik een paar dagen geleden gezien en was me goed bevallen.

Het gaat over een vrouw die bij haar rijke ouders woont en eigenlijk niet meer weet wat ze met haar leven aan moet. Maar dan komt ze in contact met een jonge gast.

Het gedoe er allemaal omheen is wellicht wat afgezaagd, maar toch vond ik het een goede film. Zoals iedereen zich gedroeg en elkaar aansprak was redelijk herkenbaar en hoewel sommige dingen wat afgezaagd waren, werden ook bepaalde cliches weer uit de weg gegaan.

Toch wordt de film over het algemeen gezien als een oninteressant bij elkaar geraapte zooi cliches zonder veel inhoud. Maar daar ben ik het dus eigenlijk wel mee oneens. Of wellicht hebben ze gewoon gelijk dat het een crowd pleaser is en dat het precies mijn crowd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
josh-hill schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:52:
Precies, The Teacher's Lounge was 2023. Overigens ook meteen mijn favoriete film van 2023.

Ik denk dat ik voorlopig niet veel films zal zien, want ik zie momenteel alles driedubbel. Al naar ziekenhuis geweest, maar echt super goede verklaring hadden ze niet. Hopelijk snel beter.
Sterkte! Sterkte! Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock

Astigmatisme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Zou kunnen, maar oogarts dacht iig dat het door uitdroging kwam. Mijn ogen zijn blijkbaar extreem droog.

edit:
Ok, ik lees nu dat het ene medicijn dat ik slik de aanmaak van traanvocht vermindert. Dus dat zal het wellicht dan zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door josh-hill op 24-01-2025 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:42:
[...]

Zou kunnen, maar oogarts dacht iig dat het door uitdroging kwam. Mijn ogen zijn blijkbaar extreem droog.

edit:
Ok, ik lees nu dat het ene medicijn dat ik slik de aanmaak van traanvocht vermindert. Dus dat zal het wellicht dan zijn.
Voor oogdruppels kan ik het merk Hylo aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Ik heb nu de enige oogdruppels die ik bij apotheek kon krijgen. Die ze voor hadden geschreven, hadden ze niet.

Bedankt voor de aanbeveling. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:44:
Ik heb nu de enige oogdruppels die ik bij apotheek kon krijgen. Die ze voor hadden geschreven, hadden ze niet.

Bedankt voor de aanbeveling. :)
Ik heb astigmatisme (dubbel zicht) en ik gebruik ze zelf ook. Prima druppels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

Wat naar joh. Ik hoop dat je snel weer beter bent!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
Late Night with the Devil (2023)Late Night with the Devil (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Horror | Runtime: 93 min | MPAA: R
Ik had weer eens zin in een horror film dus ik google-de "Beste horrorfilms 2024" en deze stond op nummer 1 :+

En als ik de review heel kort moet houden: Eindelijk een horrorfilm die origineel weet te zijn!

De reden dat ik nog weinig horror kijk is omdat veel horrorfilms vaak een plot zo dun als een vaatdoek hebben, dezelfde cliché's blijven herhalen en het acteerwerk niet altijd is om over naar huis te schrijven.

Deze film was onvoorspelbaar tot het eind, bevat geen onnodige jumpscares en het acteerwerk was daadwerkelijk goed. De film wist mij in ieder geval vast te houden tot het einde.

Het enige wat ik te zeiken heb over deze film is de gare beeldverhouding. Daar is waarschijnlijk voor gekozen omdat de film zich afspeelt in de jaren 70.

De film zelf gaat over een tv programma (talkshow) welke 's nachts opgenomen wordt. In deze film nemen ze een Halloween special op. Tijdens de show komen verschillende gasten langs waaronder een meisje genaamd Lilly welke bezeten is door een demon.

Mr. Harrigan's Phone (2022)Mr. Harrigan's Phone (2022)
Tweakers: 6 | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
Deze film gekeken omdat ik toevallig het boek 'if it bleeds' van Stephen King aan het lezen was. De geschreven versie van het verhaal vond ik erg goed dus was benieuwd naar de verfilming.

Het verhaal zelf is een short-story van 65 pagina's lang dus geen reden voor de filmmakers om paragrafen over te slaan. Dat hebben ze ook niet gedaan. Hier en daar wel wat details die anders zijn in de film.

De verfilming is niet per-see heel slecht maar vond het de geschreven versie beter omdat daar de relaties tussen Craig en andere personages beter naar voren komen. In de film voelt het allemaal wat oppervlakkiger. Ook voelt de film wat traag aan. Toch nog een kleine voldoende omdat het ook niet slecht was.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
P-Rock schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:43:
[...]

Voor oogdruppels kan ik het merk Hylo aanbevelen.
Als ervaringsdeskundige: hoewel ze fijn zijn zit er eigenlijk maar weinig verschil tussen de gemiddelde zoutoplossing en de variant van Hylo. Ik zweerde er eerst ook bij, maar als je in andere landen zit ga je (eveneens op advies van de oogarts) eens wat andere varianten uitproberen en toen bleek het verschil eigenlijk vooral in de prijs te zitten.

Wat wel een merkbaar verschil geeft tegenover de normale druppel (bv. van Systane, ook zo'n belachelijk dure - Hylo heeft ze geloof ik ook) is bv. de wat dikkere "gel". Nadeel is alleen dat het in de randen van je oogleden gaat zitten en je ze vaker moet schoonmaken om te voorkomen dat er eventueel ook nog een stevige blefaritis bij komt kijken die weer voor verdere schade kan zorgen.

Maar beterschap @josh-hill. Wat je ook doet, blijf vooral bewust knipperen. Het is een enorme "ja duh"-opmerking, maar het is icm druppelen echt het enige wat "helpt". Dan maar knipperen alsof je Jack van Gelder bent :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 21:42

franssie

Save the albatross

Om toch weer iets on-topic te komen, en dank voor alle tips vwb oogdruppels (ik heb nauwelijks problemen dus
ben blij met Ocuheel wat een zoutoplossing is).
Toch maar weer eens opzetten, ik vond het lang gelden een wat verontrustende film (positief).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-R-ioUs70YpxIjvLL-rzLOSrrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQqbik23nt58UHGwU6ArVR1r.jpg?f=fotoalbum_large

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Van de Oscar nominaties heb ik alleen Dune: Part Two en The Substance gezien.

Nu kan ik natuurlijk niet echt oordelen over de andere films, omdat ik ze niet gezien heb, maar bij de meeste sprak me de trailer niet echt aan.

Kan er nog steeds niet helemaal bij hoe Emilia Pérez zoveel nominaties binnen heeft gehaald. Ok, heb de film niet gezien, en ik zie wel wat Oscar bait ingrediënten, maar toch, ik lees dat de meeste bioscoopgangers het helemaal niks vonden. Ben totaal niet van de musicals, maar toch wel wat nieuwsgierig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
Emilia Pérez is een draak. Nou ben ik ook niet van de musicals, dus dat begint al slecht, maar de liedjes zijn slecht, het zingen is slecht, het verhaal is slecht, qua toon schiet het van links naar rechts en terug, en het gaat nogal lomp om met zowel transseksualiteit als het drugsgeweld in Mexico, wat hier wordt gebruikt als achtergrond voor een onvervalst stukje melodrama.

Haat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:39

SomerenV

It's something!

josh-hill schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:52:
Van de Oscar nominaties heb ik alleen Dune: Part Two en The Substance gezien.

Nu kan ik natuurlijk niet echt oordelen over de andere films, omdat ik ze niet gezien heb, maar bij de meeste sprak me de trailer niet echt aan.

Kan er nog steeds niet helemaal bij hoe Emilia Pérez zoveel nominaties binnen heeft gehaald. Ok, heb de film niet gezien, en ik zie wel wat Oscar bait ingrediënten, maar toch, ik lees dat de meeste bioscoopgangers het helemaal niks vonden. Ben totaal niet van de musicals, maar toch wel wat nieuwsgierig.
Ik ken van Best Picture alleen Dune, Wicked, A Complete Unknown en The Brutalist (die laatste alleen van naam). Dune heb ik gezien (hele vette film), Wicked lijkt me echt verschrikkelijk (maar de wederhelft vond hem tof) en A Complete Unknown ga ik in februari naar toe wanneer ie hier in de bios draait. Maar eerst op 7 februari naar Becoming Led Zeppelin 8)

Van Wicked heb ik vooral foto's/memes van die twee skeletten voorbij zien komen, en ik heb de trailer gezien volgens mij :')

Verder ken ik alleen Inside Out 2 (meh) en Flow (die moet ik nog zien) van de lijst.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Conclave is zeker een goede film. Vrij safe, niet baanbrekend, maar met veel vakmanschap gemaakt en geacteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Dat is wel een beetje wat me tegenhoud. Lijkt me wel een goede film, maar waarschijnlijk te braaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 21:42

franssie

Save the albatross

josh-hill schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:17:
Dat is wel een beetje wat me tegenhoud. Lijkt me wel een goede film, maar waarschijnlijk te braaf.
dus kijken en hier schrijven :P
Aan getwijfel hebben we niets in dit topic O-)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
The Dog Who Wouldn't Be Quiet (2021)The Dog Who Wouldn't Be Quiet (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama | Runtime: 73 min | MPAA: N/A
Keek toevallig op de VPRO site en film van de dag was El Perro Que No Calla (The Dog Who Wouldn't Be Quiet).

Nu zijn de ratings voor deze film niet al te best, maar iets zei me dat het wellicht wat was.

En het was wat indeed.

Schitterende zwartwit film waarin op een tragikomische wijze het leven wordt behandeld. De film schiet vliegensvlug van moment naar moment in het leven van een Argentijnse dertiger, waardoor er nog binnen een uur en een kwartier een behoorlijk uitgebreid verhaal over dit leven wordt verteld.

De film begint heel natuurlijk en organisch. Toch is de film ook vrij onconventioneel. En op gegeven moment wordt deze zelfs vrij absurd. Maar daarbij schiet de film daarin niet door. Het is eigenlijk een prachtige metafoor voor wat we onlangs hebben meegemaakt en voor de ongelijkheid in deze wereld.

Het einde valt helaas tegen (dat geeft toch wel een half punt aftrek), maar verder een prachtig (of wellicht zelfs geniaal) portret van iemand die probeert te leven ondanks de grillen van de wereld waarin hij leeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
josh-hill schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:17:
Ik weet niet wat ‘braaf’ precies inhoudt voor jou maar het is een film met wat mij betreft een boodschap die veel waarde heeft. Dat alleen al is bonuspunten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Het is natuurlijk ook een film met een script dat te ridicuul voor woorden is, dat ook. Maar hij kijkt wel lekker weg, puur entertainment en uitstekend geacteerd, met prima technisch werk (het feit dat dit een nominatie mist voor de cinematografie ten faveure van Emilia Pérez is een schande).
Pagina: 1 ... 260 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.