Strange Darling (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R Op zich best aardig geacteerde film, alleen had ik al al vrij snel door hoe de vork in de steel zat (wie de moordenaar in kwestie echt is). De film is bij vlagen echt langdradig en op andere momenten juist van de hak op de tak. En doordat ze hier een mislukte Memento variant proberen uit te voeren, helpt dat niet met de spannings opbouw. spoiler: Wat overblijft is - zonder direct te spoileren - het makkelijkst uit te leggen met een quote uit Demolition Man: "You need a maniac to catch a maniac." @josh-hill de 2 hoofdrolspelers acteren nog redelijk. De rest is cartboard materiaal. doordat ze de chapters door elkaar gooien, weet je al in een vroeg stadium dat er in de voorgaande chapters niks extreems gebeurt. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Toen ik de trailer van Strange Darling een tijd geleden zag, dacht ik eigenlijk dat er ook slecht in geacteerd wordt. Maar wellicht geeft die trailer het niet goed weer.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Things to Come (2016) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 102 min | MPAA: PG-13 L'Avenir is een Frans drama uit 2016 van Mia Hansen-Løve met Isabelle Huppert in de hoofdrol. Zoals gewoonlijk speelt Huppert een verstandelijk personage en hoe! De lerares filosofie heeft een leven waarin alles draait om filosofie, om het verstand. Ze leest het ene na het andere boek, en heeft het er ook continu over met haar gezin. Haar man zit in dezelfde hoek en de liefde hoort er volgens haar als vanzelf bij, iets wat niet echt veel aandacht nodig heeft. Maar dan ervaart ze de realiteit dat dat helemaal niet zo simpel is. Ook schreeuwt haar moeder continu om aandacht en ze rent dan ook van hot naar her om alles in goede banen te leiden. Je zou er moedeloos van worden, maar ze lijkt onaangedaan. Alleen is dat vooral een facade. Prachtige film die vol zit met allemaal details die het nog realistischer maken. Wel wordt er enorm veel over filosofie gezeverd, en dat kan een minpunt zijn. Heb er zelf niet zo veel mee, maar vond de film voor het grootste gedeelte eigenlijk wel meer dan een 8 waard. Alleen richting het einde vind ik het verhaal in kracht inboeten. Ik neem aan dat bewust voor dit verloop is gekozen, en het is eigenlijk ook best realistisch, maar toch miste ik iets. Net als dat je in het echte leven wel eens iets mist. | |
@P-Rock maar, vindt je EH eng? Ik kijk geen horror omdat ik die ranzigheid en jump scares nooit trek en hoewel EH daar ook wel een paar keer op leunt vind ik het ook psychologisch een bijzonder creepy film.
Zit nu trouwens S4 van True Detective te kijken, die past ook goed in dat straatje.
Zit nu trouwens S4 van True Detective te kijken, die past ook goed in dat straatje.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Apartment 7A (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R Het was leuk om Julia Garner eens op een andere manier te zien (ik ken haar vooral als opstandige schreeuwlelijk Ruth Langmore uit Ozark). Als we kijken naar deze film dan gaat het idee wel richting Rosemary's baby: Als Terry (Julia) de kans krijgt van twee lieve oude mensen om in een groot appartement te komen vlakbij Alan, dan is dat natuurlijk een grote stap dichterbij haar droom. Alleen deze droom valt steeds meer stukje bij stukje in duigen als er veel zaken niet kloppen van deze 2 'lieve' oudjes. De film heeft dus een echt duister randje zonder een overdaad aan horror elementen, waardoor het meer naar thriller neigt. Julia vond ik (ironisch) dan ook wel echt de ster van de film met haar rol, die speelde ze in overtuiging. Qua verhaal zelf is het weinig nieuws aan de horizon eigenlijk, maar de sfeer maakt al best wat goed vond ik. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
@ByteMe_ Die poster is ook bijna hetzelfde als Rosemary's Baby. Dus dat zal ook wel met opzet zijn.
edit: ok, het is een prequel? (Heb Rosemary's Baby nog niet gezien overigens)
[ Voor 28% gewijzigd door josh-hill op 29-09-2024 22:57 ]
Bedankt voor de tip! Was een leuke film. Hij is inderdaad niet al te moeilijk, maar deze twee ouwe rotten boeien gewoon, zeker samen. Ze blijken allebei 'de kwaadsten niet' te zijn,sig69 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 03:51:
Genereer je eigen UBB code review
Wolfs (2024) [Afbeelding: Wolfs (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R Ja mooi. Clooney en Pitt hebben toch echt iets samen in films. Het werkt gewoon. Niet heel diepgaande film maar door de twee prima te doen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
GaMeOvEr maakt zich altijd al ongerust als hij in het begin van de film iemand ziet rijden in een wat ouder model BMW, want daar loopt het dan niet goed mee af. En dat is 'zielig voor de auto.' En inderdaad

Het is een vakkundig gemaakte film, maar ik heb ondertussen zoveel horrorfilms gezien dat ik bijna niets eng meer vindt. Ondanks wat psychologische horror, leunt EH vooral op actie, gore en goedkope jump scares. De laatste (psychologische) horrorfilm waarbij ik een ongemakkelijk gevoel kreeg is The Dead Center.Dr. Strangelove schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:43:
@P-Rock maar, vindt je EH eng? Ik kijk geen horror omdat ik die ranzigheid en jump scares nooit trek en hoewel EH daar ook wel een paar keer op leunt vind ik het ook psychologisch een bijzonder creepy film.
Beetlejuice Beetlejuice (2024) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Beetlejuice is voor de ouderen onder ons een sappig fenomeen. Met deel 1 en een beperkt(er) budget was het een van de vroegere films uit de handen van o.a. Tim Burton en van Micheal Keaton voordat hij Batman werd. De combinatie van de rare wezens en weergave van het leven na de dood (tenzij je "dood-dood" bent) is een bijzondere om voorbij te zien komen en zie je niet vaak terug in andere films. Beetlejuice deel 2 is op zich ook wel een leuke film en die typische sfeer uit de jaren tachtig is prima gelukt. Het doet denken aan hoe het met de eerste nieuwe Ghostbusters werd aangepakt. De vreemde omgevingen zijn terug en de gekke gebeurtenissen zullen niet ongemerkt aan je voorbijgaan. Desondanks vond ik dat er veel grappen en vijanden waren die na aankomst direct dood neervielen, terwijl maar een beperkte hoeveelheid andere grappen* mijn mondhoeken lieten optrekken zonder last te krijgen van zwaartekracht. Misschien komt het doordat dit verhaal aanvoelde als een minder interessante herhaling van deel 1 en Wednesday (de serie). Is het leuk? Ja hoor. Origineel? Alleen als je deel 1 en Wednesday nog niet hebt gezien. Beetlejuice... uh oh. spoiler: * De soultrain... | |
Dat zit wel Schnorr.
@Stukfruit Heb je expres je beoordeling een 6.6.6 gegeven ?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Monster (2003) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: R Afgelopen weekend deze film bekeken met vrouwlief. Leen (die gespeeld wordt door Charlize Theron, bijna onherkenbaar) zet hier wellicht een van de beste prestaties neer van haar carriere. Een jongedame die maar 1 ding wil in het leven, de echte liefde vinden. Dit lijkt ze gevonden te hebben bij Christina Ricci die Selby speelt. Na een geweldadige client te hebben gehad slaan de stoppen door bij Leen en van het ene komt het andere. Het is een ongemakkelijke film om te zien, een heel tragisch verhaal over een vrouw die uit noodzaak in een gevaarlijke downward spiral terechtkomt. Wie goed oplet zal in de loop van de film ook een zeker Hershel te zien krijgen (TWD) 8/10 | |
en dan Rosemary's Baby nog nooit gezien, WTF
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Staat al wel een tijdje op mijn lijstje. Wellicht deze week huren.Fraggert schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:20:
[...]
en dan Rosemary's Baby nog nooit gezien, WTF![]()
There's no place like 6.6.6, toch?G_Dragon schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:17:
@Stukfruit Heb je expres je beoordeling een 6.6.6 gegeven ?
Dat zit wel Schnorr.
668. The neighbor of the beast
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 30-09-2024 10:58 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Weet je wat the root of all evil is?
spoiler:
Ongeveer 25.8
Ik sta daar wel vierkant achter.
Dat zit wel Schnorr.
Dit weekend Perfect days en Humane gezien.
Perfect Days (2023) | ![]() |
Tweakers: 9 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 124 min | MPAA: PG Perfect Days is een film uit 2023 van Wim Wenders. De man is ondertussen 79 en maakte zomaar nog een klein meesterwerkje. We volgende de hoofpersoon Hirayama tijdens zijn dagelijkse beslommeringen als schoonmaker van openbare toiletten in Tokyo. Door de manier waarop is gefilmd - prachtige beelden - en hoe het verhaal wordt verteld ga je als kijker helemaal mee in zijn ritme. Het thema is geniet van de kleine dingen in het leven. Toch ligt onder dat geluk ook tragiek zoals later in de film duidelijk wordt. Na een tijdje denk je wel hoe gaat dit eindigen maar ook de finale is zowel klein als groots. Hirayama wordt fenomenaal gespeeld door Koji Yakusho. Het is zo realistisch dat je het eerste halfuur soms denkt dat je naar een docu kijkt. Ook mooi zijn de openbare toiletten die zijn gekozen als locatie: allemaal kleine kunstwerkjes. | |
Humane (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R Humane is van een heel andere orde.Als horror fanaat ben ik altijd een groot liefhebber geweest van David Cronenberg en body horror. Als atheïst spreekt me dat veel meer aan dan gedoe met geesten. Tegenwoordig maken zijn zoon en dochter ook films en we kunnen vaststellen dat de appel niet ver van de boom valt. Humane - van dochter Caitlin Cronenberg - is meer zwarte satire dan horror en heeft als uitgangspunt sociale en klimaatproblemen van deze tijd. Dat werkt goed voor het grootste deel van de film maar helaas ontspoort het een beetje in de finale en wordt er heel snel een draai gemaakt die wat geforceerd aandoet. Toch heb ik me er goed mee vermaakt | |
[ Voor 47% gewijzigd door MornixRS op 30-09-2024 13:49 . Reden: Aangepast aan UBB ]
Reactie op verkeerde plek terecht gekomen dus even aangepast.
[ Voor 97% gewijzigd door MornixRS op 30-09-2024 13:45 ]
Ronald Reagan woonde op nummer 668 na zijn presidentsschap
En wat was de geboortedag van het kind in Rosemary's Baby??? Juistjosh-hill schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:55:
@ByteMe_ Die poster is ook bijna hetzelfde als Rosemary's Baby. Dus dat zal ook wel met opzet zijn.
Ok, dat wist ik niet. Maar 666 is natuurlijk wel het getal van het Beest.Dr. Strangelove schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:23:
En wat was de geboortedag van het kind in Rosemary's Baby??? Juist
This is the way
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Scream (2022) | ![]() |
Tweakers: 5 | IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: R Reboot (requel) van de Scream franchise met nieuwe slachtoffers en oude bekenden. Wanneer het vervreemde jongere zusje van Sam Carpenter, Tara, ternauwernood ontsnapt aan Ghostface, haast ze zich samen met haar vriend Richie naar haar oude woonplaats Woodsboro om samen met een stel oude vrienden erachter te komen wie er achter deze aanval zit. Ook schakelen ze de hulp in van ex-politeagent Dewey, die ondertussen ervaringsdeskundige is. Journaliste Gale Weathers ruikt een scoop en grijpt haar kans om zichzelf uit de vergetelheid te trekken. Ghostface laat zich echter niet zomaar pakken en heeft nog een aantal bloederige verrassingen in petto voor de vriendenclub. Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett (Ready or Not, Abigail) nemen het stokje over van Wes Craven, die in 2015 overleed. In feite is Scream V één grote herhalingsoefening die weinig nieuws biedt en waarvan de dader al vrij snel bekend is voor de oplettende kijker. Wat wel opvalt is dat het bloed in dit deel rijkelijk vloeit en de moorden een stuk gewelddadiger zijn dan in de vorige 4 delen. Het acteerwerk van de nieuwe groep is redelijk, waarbij vooral Jenna Ortega als Tara er positief uitspringt. Melissa Barrera als Sam lijkt echter de hele film lang maar één gezichtsuitdrukking te hebben. David Arquette, in Craven’s films nog de stuntelige agent, is de beste acteur in de film. Courteney Cox zou door alle plastische chirurgie, fillers en botox zo door kunnen gaan voor Ghostface en Neve Campbell, die uiteraard ook nog even komt opdraven, weet niet te overtuigen en lijkt voornamelijk geïnteresseerd in haar salaris. Het verhaaltje wat ze deze keer hebben verzonnen is weinig opzienbarend, met vervelende woke humor en meta grappen, en hangt van toevalligheden aan elkaar. Om over alle plotgaten nog maar te zwijgen... De grootste zonde die de film echter begaat is dat messteken geen enkel effect meer lijken te hebben: Zo overleven slachtoffers met gemak meerdere diepe dolksteken. Scream V is een teleurstellende poging van Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett om de franchise nieuw leven in te blazen. | |
Scream VI (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Het vervolg op Scream V met als hoofdpersonen wederom Sam en Tara, die nog altijd kampen met de naweeën van Ghostface en gevlucht zijn naar New York. Jammer genoeg zijn ze ook daar niet veilig en al snel begint het hele drama weer opnieuw. Gelukkig schieten Kirby Reed en Gale Weathers hen te hulp. Scream VI is het eerste deel waarin Sidney Prescott geheel niet voorkomt, al wordt ze nog wel genoemd. Dit deel is me wat beter bevallen dan het vorige deel, omdat regisseurs Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett wat meer hun eigen ding mochten doen en minder rekening hoefden te houden met de gebeurtenissen uit de voorgaande delen. Zo zijn de moorden wat inventiever, harder en bloederiger, en is Ghostface een niet te stoppen moordmachine a la Michael Myers en Jason Voorhees, die overal en elk moment kan opduiken. Ook is de introductie goed gedaan en zet je als kijker even op het verkeerde spoor. Gelukkig hebben ze deze keer ook niet zoveel meta grappen in het script gestopt, al moet ik er wel bij zeggen dat je niet te lang stil moet staan bij sommige gebeurtenissen, want de film bevat plotgaten waar je een vrachtauto doorheen kunt rijden. Dit doet de geloofwaardigheid geen goed en doet afbreuk aan de film. Het acteerwerk is wederom redelijk, maar deze keer springt niemand er echt uit. Net zoals in Scream V hebben messteken jammer genoeg geen enkel effect meer op het lichaam en is het zeer ongeloofwaardig hoeveel plot armor onze vriendenclub wel niet heeft. Ondanks al deze minpunten heb ik me toch wel vermaakt en daar draait het uiteindelijk om. | |
Interstellar (2014) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Deze film viert zijn 10e verjaardag en daarom is hij nu tijdelijk weer in Imax te zien. Ik kon het dus niet laten om hem nog eens te kijken. Nog steeds een goede film die verhaaltechnisch goed in elkaar zit. Ook de visuele aspecten zien er na 10 jaar nog steeds goed uit. Op Imax een enorm genot om te zien. Aan bijna niets te merken dat het alweer een oude film is. Op de bedrade oortjes na misschien, dat zouden nu Airpods zijn geweest wellicht. | |
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ik ben ook geweest, het was goed!WernerL schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:05:
Interstellar (2014) [Afbeelding: Interstellar (2014)] Tweakers: 8 | IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Deze film viert zijn 10e verjaardag en daarom is hij nu tijdelijk weer in Imax te zien. Ik kon het dus niet laten om hem nog eens te kijken.
Nog steeds een goede film die verhaaltechnisch goed in elkaar zit. Ook de visuele aspecten zien er na 10 jaar nog steeds goed uit. Op Imax een enorm genot om te zien. Aan bijna niets te merken dat het alweer een oude film is. Op de bedrade oortjes na misschien, dat zouden nu Airpods zijn geweest wellicht.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Count me in. Gisteren ook geweest. Was weer een waar genoegen
Final Destination 2 (2003) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R Gisteren het vervolg op de eerste Final Destination gekeken, Final Destination 2. Hoewel de eerste een super nieuw concept was en ik persoonlijk een hele goede film vind, vind ik persoonlijk deel 2 nog niet iets beter. Ook in deze film gaat het om een personage die een ongeluk ziet gebeuren en mensen doet redden, echter vind de dood dit niet leuk en net zoals in de vorige film sterven de overlevende weer op aparte manieren. Deels knoopt dit nog wat delen van de eerste film eraan vast en zoekt men een link, erg goed uitgewerkt. | |
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
The Day After Tomorrow (2004) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 Net nog eens The Day After Tomorrow, deze toen spontaan naar een dagje winkelen met vrouw in de bioscoop gaan kijken, echter letterlijk van, zo meteen draait The Day After Tomorrow, zullen we gaan kijken? Ja is goed Ik vond in 2004 dit al een dikke film en nu 20 jaar later vind ik het nog steeds een geweldige film, en hoewel misschien bepaalde dingen ver doorgedacht is, is dit wel iets waar we langzaam aan ook al mee te maken hebben. Film gaat over een nieuwe ijstijd die velen malen eerder komt dan men oorspronkelijk dacht, dit is een film die je eens moet kijken als je dat nog niet gedaan hebt, deze staat op moment van schrijven op Netflix. | |
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Deadpool & Wolverine voor de derde keer gezien nu. Ik blijf 'm geweldig vinden, ontdek elke keer weer nieuwe dingen
lol. ik vond het dus helemaal niets, maar jij dus wel 3 maal - heerlijk hoe smaken kunnen verschillen.sig69 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:50:
Deadpool & Wolverine voor de derde keer gezien nu. Ik blijf 'm geweldig vinden, ontdek elke keer weer nieuwe dingen
En misschien moet ik eens aan de reeks beginnen om wellicht aan de humor te wennen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het moet je wel liggen inderdaad. Binnen mijn vriendenkring zijn de meningen ook verdeeld. Of je vindt het geweldig, of helemaal niks blijkbaar.
Welke reeks bedoel je? X-men? Avengers? Marvel? Deadpool? Als je dat niet kent en blank D&W gaat kijken mis je wel heel veel natuurlijk.franssie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:57:
[...]
En misschien moet ik eens aan de reeks beginnen om wellicht aan de humor te wennen.
Die hele reeks van werelden ken ik, de deadpool was voor mij een wat aparte afslag zeg maar, een voor mij nog onbekend universum van de velesig69 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 01:05:
[...]
Welke reeks bedoel je? X-men? Avengers? Marvel? Deadpool? Als je dat niet kent en blank D&W gaat kijken mis je wel heel veel natuurlijk.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Tsja films, jeugd sentiment, Peter Gunn, drie granaten en spuitkaars bij een Metro >
Blues Brothers binnen op 4K, heerlijk weer.
Blues Brothers binnen op 4K, heerlijk weer.
My First Summer (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 80 min | MPAA: Not Rated Met in de hoofrollen Maiah Stewardson (Grace) en Markella Kavenagh (Claudia) (Rings of Power) gaan we een verhaal tegemoet waar prille liefde, onzekerheid en trauma voor een rollercoaster van emoties gaat zorgen en eigenlijk wel hele mooie momenten. De 2 jongedames die toen aan het prille begin van hun carriere stonden hebben hier een puike prestatie neergezet. Na de dood van haar moeder, tracht Claudia de stukken van haar leven terug op te nemen met haar trouwe hond Tilly. Aangezien haar moeder haar al heel haar leven in totaal isolement hield is de wereld haar heel vreemd en staat ze heel wantrouwig naar de wereld en mensen toe (they are all monsters). Door omstandigheden en Tilly (de hond) leren Grace en Claudia elkaar kennen, en worden beste vriendinnen. Mooi verhaal, heel mooi uitgevoerd. En buiten de hele korte runtme (ik denk een 70-tal minuten) kan ik eigenlijk niet aanmerken aan deze film. Een pareltje dat onder veel hun radar zal blijven ware het niet dat Markella Kavenagh beter bekend aan het worden is. 9/10 het is een pareltje | |
Vanavond naar The Substance, ben benieuwd. Ik vond aan The Platform in elk geval heel vet dat het horror met een boodschap was dus zeer benieuwd naar vanavond.
@franssie al geweest?
@franssie al geweest?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Nee nog niet, ben zelf ook meer een thriller type dan een horror-fan dus ik twijfel erg over deze film.snmght schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:20:
Vanavond naar The Substance, ben benieuwd. Ik vond aan The Platform in elk geval heel vet dat het horror met een boodschap was dus zeer benieuwd naar vanavond.
@franssie al geweest?
Dus ook ik ben erg benieuwd naar hoe je de film gaat ervaren!
Ik hoor allemaal positieve reacties (ook van iemand die ik ken). Wel lopen er vaak mensen vroegtijdig de zaal uit, haha.
Dat moet goedkomen, er is tot dusverre maar 1 film geweest die ik niet heb afgekeken, drie keer geprobeerd... Enter the Void kom ik niet doorheen. Is niet eens de gore maar de gehele audiovisuele mix van die film maakt me keer op keer fysiek misselijk.
Ik zal uiterlijk morgen een review de lucht in slingeren!
Ik zal uiterlijk morgen een review de lucht in slingeren!
Dat dus, denk dat ik 'm eens thuis ga kijken tzt ... Niet vaak dat ik angst heb om een film te zien maar bij deze heb ik intuïtief een raar gevoel, en toch wil ik Demi Moore zien na de lovende review van Trouw. Moeilijk moeilijkjosh-hill schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:27:
Ik hoor allemaal positieve reacties (ook van iemand die ik ken). Wel lopen er vaak mensen vroegtijdig de zaal uit, haha.
Toevallig deze van de week ook gekeken. Stiekem ook even gekeken of '2012' ook beschikbaar was, maar helaas niet. Dit is inderdaad een film die lekker wegkijkt. Het is ook een serieuze waarschuwing, maar dan wel van Roland Emmerich, dus je weet al dat het dik aangezet wordt. Ook ik vond hem na zoveel jaar nog steeds sterk.Linksquest schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:32:
The Day After Tomorrow (2004) [Afbeelding: The Day After Tomorrow (2004)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 Net nog eens The Day After Tomorrow, deze toen spontaan naar een dagje winkelen met vrouw in de bioscoop gaan kijken, echter letterlijk van, zo meteen draait The Day After Tomorrow, zullen we gaan kijken? Ja is goed
Ik vond in 2004 dit al een dikke film en nu 20 jaar later vind ik het nog steeds een geweldige film, en hoewel misschien bepaalde dingen ver doorgedacht is, is dit wel iets waar we langzaam aan ook al mee te maken hebben. Film gaat over een nieuwe ijstijd die velen malen eerder komt dan men oorspronkelijk dacht, dit is een film die je eens moet kijken als je dat nog niet gedaan hebt, deze staat op moment van schrijven op Netflix.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Zoiets was natuurlijk ook bij de eerste Saw, Terrifier. Voor mij klinkt de film als een darkside-of-beauty-horror waarbij allerlei ingrepen helemaal fout lopen en lichaamsdelen wegrotten, dingen uitpuilen, pus, wat je maar kunt bedenken.josh-hill schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:27:
Ik laat me graag weer eens verrassen.
The Wild Robot (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 101 min | MPAA: PG We hebben deze gekeken in de Bioscoop in Utrecht. Voor het eerst een 4DX film. Dit is hiervoor een prima film omdat er natuurlijk van alles in gebeurd. Het begint met een storm waardoor een robot op een onbewoond eiland komt. De robot is geprogrammeerd om een taak te volbrengen. Omdat er geen mensen zijn op het eiland leert hij zichzelf de dierentaal. De dieren zijn bang voor hem maar een klein gansje wat in zijn hand uit het ei komt ziet de robot als zijn moeder. Samen met een vos ziet de robot dit nu als zijn huidige taak om het dier groot te brengen. Een leuke animatiefilm met veel beweging, water, lichten en alles. | |
The Substance (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 140 min | MPAA: R Ik vond dit een ontzettend geslaagde horrorfilm. Zeer subjectief, maar ik vraag me voor mezelf af of ik een betere kan herinneren. Het acteerwerk is uitstekend, van Demi Moore in het bijzonder maar van de andere hoofdrolspeelster en de bijrollen kan ik hetzelfde zeggen. Het script steekt ook goed in elkaar, geen scene of dialoog teveel of te weinig. De muziek en de styling (outfits en scenes) - voor mij klopte het allemaal. Wat betreft de goorheid: er zitten expliciete scenes in. Ik vond dat deze niet extreem lang of overdreven in beeld kwamen en vind zelf de films uit de SAW reeks bijvoorbeeld veel en veel heftiger. Wat ik bijzonder sterk vond aan deze film is - geen inhoudelijke spoiler, maar voor de zekerheid toch in tags: spoiler: de grootste horror blijft voor mij juist de keuzes/offers die gemaakt worden en daarmee de klucht van de regisseur aan het schoonheidsideaal en wat daarvoor gedaan en gelaten wordt. Dat vond ik gruwelijker dan de zeer expliciete beelden! Ik vond heel veel scenes overlopen van de symboliek, ook naar het einde. Ik heb van begin tot einde genoten. Op sommige momenten zelfs (en zeker niet als enige in de zaal) hardop gelachen. Wat mij betreft zeker een tripje naar de bioscoop waard! | |
[ Voor 100% gewijzigd door snmght op 02-10-2024 08:55 ]
Max (2015) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 111 min | MPAA: PG Gisteravond samen deze film gekeken, een film die ons compleet verraste. Ondanks dat wij er nog niet eerder van gehoord hadden, was het een aangename verrassing die ons van begin tot eind wist te boeien. Het rustige tempo van de film, iets dat kenmerkend is voor oudere films maakte het kijken des te aangenamer. De film verteld het verhaal van een militaire hond die na de dood van zijn eigenaar tijdens een missie, met grote emotionele trauma’s kampt. Hij wordt na de oorlog herenigd met de familie van zijn overleden baas, waar hij een belangrijke rol speelt in het herstelproces van zowel zichzelf als de mensen om hem heen. De film onderzoekt thema's als loyaliteit, verdriet en de unieke band tussen mens en dier. De ontwikkeling van Max als personage is hartverwarmend en raakt diep, terwijl de andere personages ook hun eigen groei doormaken. De film bevat momenten van spanning, maar het zijn vooral de emotionele scènes die blijven hangen. De relatie tussen Max en de jongeman die voor hem zorgt, biedt een prachtig voorbeeld van de kracht van vriendschap en de helende invloed van een huisdier. Waardoor deze film een absolute aanrader is voor iedereen die houdt van films met een sterk emotioneel verhaal en gek is met dieren. Het biedt niet alleen een indringende kijk op de impact die een hond op het leven van een persoon kan hebben, maar laat ook zien hoe liefde en trouw ons kunnen helpen om te genezen van onze wonden. Daarom is deze film is een mooi voorbeeld van de sterke band die we met onze viervoeters kunnen hebben en herinnert ons eraan hoe belangrijk zij voor ons zijn. Een film die je zeker eens moet zien! | |
Ik mis ff wat The Platform gemeen heeft met The Substance, anders dan dat het horror is met een boodschap? Ik vond The Platform ook erg goed inderdaad. De synopsis van The Substance ziet er ook goed uit, dat dan ook weersnmght schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:20:
@franssie al geweest?
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Buiten dat niet zo gek veel! Maar op dat vlak zijn ze, zeg ik toch zeker na The Substance nu gezien te hebben, zeer goed vergelijkbaar.ElCondor schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:11:
[...]
Ik mis ff wat The Platform gemeen heeft met The Substance, anders dan dat het horror is met een boodschap? Ik vond The Platform ook erg goed inderdaad. De synopsis van The Substance ziet er ook goed uit, dat dan ook weer
Watchlist +1snmght schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:22:
[...]
Buiten dat niet zo gek veel! Maar op dat vlak zijn ze, zeg ik toch zeker na The Substance nu gezien te hebben, zeer goed vergelijkbaar.
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Ik sla maar even over. Heb vorige week mijn hond na ruim 14 jaar trouwe vriendschap moeten laten inslapen.G_Dragon schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:46:
Max (2015) [Afbeelding: Max (2015)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 111 min | MPAA: PG Gisteravond samen deze film gekeken, een film die ons compleet verraste. Ondanks dat wij er nog niet eerder van gehoord hadden, was het een aangename verrassing die ons van begin tot eind wist te boeien. Het rustige tempo van de film, iets dat kenmerkend is voor oudere films maakte het kijken des te aangenamer.
De film verteld het verhaal van een militaire hond die na de dood van zijn eigenaar tijdens een missie, met grote emotionele trauma’s kampt. Hij wordt na de oorlog herenigd met de familie van zijn overleden baas, waar hij een belangrijke rol speelt in het herstelproces van zowel zichzelf als de mensen om hem heen. De film onderzoekt thema's als loyaliteit, verdriet en de unieke band tussen mens en dier. De ontwikkeling van Max als personage is hartverwarmend en raakt diep, terwijl de andere personages ook hun eigen groei doormaken.
De film bevat momenten van spanning, maar het zijn vooral de emotionele scènes die blijven hangen. De relatie tussen Max en de jongeman die voor hem zorgt, biedt een prachtig voorbeeld van de kracht van vriendschap en de helende invloed van een huisdier. Waardoor deze film een absolute aanrader is voor iedereen die houdt van films met een sterk emotioneel verhaal en gek is met dieren. Het biedt niet alleen een indringende kijk op de impact die een hond op het leven van een persoon kan hebben, maar laat ook zien hoe liefde en trouw ons kunnen helpen om te genezen van onze wonden.
Daarom is deze film is een mooi voorbeeld van de sterke band die we met onze viervoeters kunnen hebben en herinnert ons eraan hoe belangrijk zij voor ons zijn. Een film die je zeker eens moet zien![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Deze is ook wel aardig IMDB: Arthur the King (2024) 1/2 jaar geleden gezien.
Ja dan snap ik dat wel, je weet dat die Arthur The King nog maar net sinds Maart uit is?MotorBeast schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:02:
[...]
Ik sla maar even over. Heb vorige week mijn hond na ruim 14 jaar trouwe vriendschap moeten laten inslapen.Geen dier waar je zo'n binding en contact mee hebt als een hond.
Deze is ook wel aardig IMDB: Arthur the King (2024) 1/2 jaar geleden gezien.
Sterkte met het verlies!
Dat kan ook prima, want @MotorBeast schreef dat 'ie hem een half jaar geleden gezien heeft...G_Dragon schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:33:
Ja dan snap ik dat wel, je weet dat die Arthur The King nog maar net sinds Maart uit is?
Oh dan las ik dat verkeerdvanaalten schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:42:
[...]
Dat kan ook prima, want @MotorBeast schreef dat 'ie hem een half jaar geleden gezien heeft...
Thanks!
Voor wie van wat achtergrond houdt: er zit nogal een juridische kluif aan A Hero.josh-hill schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:32:
Voor wie CineMember heeft: A Hero en Ema zijn vandaag toegevoegd. Echt aanraders.
Dat ik bij mijn review (de link) er ook bij gezet.autje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:54:
[...]
Voor wie van wat achtergrond houdt: er zit nogal een juridische kluif aan A Hero.
Sound of Freedom (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13 Sterke film. Wel een naar onderbuikgevoel tijdens het kijken van de film.. Het is berust op een waargebeurd verhaal.. en gaat over (kind-)ontvoering, slavernij en alle zieke geesten die daar misbruik van maken en blijkt gewoon regelmatig voor te komen. De film geeft inzicht in hoe eenvoudig kinderen in deze barre omstandigheden terecht komen met alle gevolgen van dien. De acteurs leveren puik werk, tempo van de film is goed. Aanrader om te kijken. | |
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Headhunters (2011) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R Hodejegerne (Headhunters) is een Noorse film dat een beetje het typische Scandinavische sausje over een thriller heen gooit. Of eigenlijk is het een beetje een Guy-Ritchie-achtige film. Het heeft zo de typische ingrediënten: slick personages, vlotjes lopende criminele praktijken, een plot dat twists en turns, etc. Of nja, eigenlijk is het plot te idioot voor woorden. Ik heb zelden zo'n onzin gezien. De eerste helft gaat nog, in dat het een beetje een doorsnee film is en nergens echt in uitblinkt. Dan, halverwege, komen er wat gekke komische situaties die de film nog wel leuk maken. En richting het eind ontspoort het verhaal compleet en wordt het zo ongeloofwaardig dat je je er je schouders bij ophaalt. Met natuurlijk ook nog zo'n typische wise-ass - kijk eens hoe slim ik ben - uitsmijter. Een 6-. | |
Joker: Folie à Deux (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 138 min | MPAA: R Tijdens de premiere in LA zei Todd Phillips de regisseur dit: "it is not necessarily the sequel you might expect. Waar de eerste "Joker" een karakterstudie was naar de man wiens grijns niet van zijn gezicht te krijgen is dankzij een aandoening en zijn opvoeding door een gestoorde moeder, is deze tweede versie meer een soort lang toneelstuk. De eerste helft van de film lijkt lang te duren en laat je vreemd genoeg uitkijken naar een segment met vuurwerk van Michael Bay. De introductie van Gaga als Harley "Lee" Quinn zorgt voor een belangrijke aanpassing in het karakter van deze Joker. Hoewel dat eigenlijk wel interessant is doet de film er weinig mee omdat het vooral één grote droomsequentie is waarbij echte en denkbeelden door elkaar worden gehaald. Visueel is de film wel mooi, maar het resultaat doet denken aan kijken naar een 2 uur en 18 minuten durende stream van Nyan Cat met regenboogfarts. Qua verhaal schiet het niet erg op. Grappig detail is dat de kijkers van HBO-serie "Industry" vlak na elkaar vanuit die serie een aantal bekende acteurs zullen zien verschijnen. Marisa Abela is daarentegen nergens te zien ![]() Als een film gedurfd is omdat het niet volledig de standaard volgt dan wordt het niet automatisch goed. Joker 2 lijdt helaas aan deze aandoening. | |
Dat zit wel Schnorr.
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb wat reviews gezien. Deze film sla ik over

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het is niet per se slecht, het is vooral teleurstellend
Dat zit wel Schnorr.
Joker: Folie à deux.Stukfruit schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:53:
Het is niet per se slecht, het is vooral teleurstellend
1. Grappig persoon. 2. Gedeelde psychose. 3. Dus niks om te lachen.
Dat is wel enorm meta
Las al de recensies. Ik sla over. Hoef niet teleurgesteld te worden. Jammer voor Phoenix, Napoleon was toch ook grote teleurstellingStukfruit schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 01:29:
Joker: Folie à Deux (2024) [Afbeelding: Joker: Folie à Deux (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 138 min | MPAA: R Tijdens de premiere in LA zei Todd Phillips de regisseur dit: "it is not necessarily the sequel you might expect.
Waar de eerste "Joker" een karakterstudie was naar de man wiens grijns niet van zijn gezicht te krijgen is dankzij een aandoening en zijn opvoeding door een gestoorde moeder, is deze tweede versie meer een soort lang toneelstuk. De eerste helft van de film lijkt lang te duren en laat je vreemd genoeg uitkijken naar een segment met vuurwerk van Michael Bay.
De introductie van Gaga als Harley "Lee" Quinn zorgt voor een belangrijke aanpassing in het karakter van deze Joker. Hoewel dat eigenlijk wel interessant is doet de film er weinig mee omdat het vooral één grote droomsequentie is waarbij echte en denkbeelden door elkaar worden gehaald.
Visueel is de film wel mooi, maar het resultaat doet denken aan kijken naar een 2 uur en 18 minuten durende stream van Nyan Cat met regenboogfarts. Qua verhaal schiet het niet erg op.
Grappig detail is dat de kijkers van HBO-serie "Industry" vlak na elkaar vanuit die serie een aantal bekende acteurs zullen zien verschijnen. Marisa Abela is daarentegen nergens te zien
Als een film gedurfd is omdat het niet volledig de standaard volgt dan wordt het niet automatisch goed. Joker 2 lijdt helaas aan deze aandoening.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
@Stukfruit om het cijfer dat jij aan Joker 2 geeft in perspectief te kunnen plaatsen; welk cijfer zou jij Joker (2019) geven?
Ik kan zo snel geen Joker review van jou vinden.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 138 min | MPAA: R Dinsdag heb ik nog even de eerste Joker gekeken om direct mee te zijn in het verhaal. En deze deed me echt zin krijgen in een vervolg. Ik werd opnieuw lekker meegesleept in hoe Joker vorm kreeg en heerlijk gek werd naar het einde toe. Maw woensdag avond was het tijd om te zien hoe ze hiermee verder gingen. Zoals vaker lees ik niets over een film of kijk zo goed als geen trailers. Zo zijn er geen spoilers vooraf en laat ik mij lekker meeslepen in het verhaal dat op het grote doek komt. Helaas moet ik zeggen dat de sfeer van de eerste film op te weinig plaatsen terug te vinden is in deze 2de film. Ik kreeg hier het gevoel om een mix te zien musical & triller zoals ze dat tegenwoordig noemen. En deze mix van genres lukt niet. Er komen te veel musical stukken in. Ik kan begrijpen dat Joker deze passages beleeft en deze bouwen mooi op, helaas naar een punt waar ze mij verloren. Verder passen deze musicale stukken niet bij de gedachten van Harley Quinn. Ook de laatste 15-20 minuten van de film liggen compleet niet in lijn naar de opbouw dat gemaakt wordt. Ineens gaat alles een andere weg op en daar kwam voor mij een teleurstelling. Dit heb ik niet vaak bij films, maar ik kan me heel slecht vinden in dit 'einde'. We waren met 5 gaan zien en slechts 1 persoon kon er een draai aan geven waardoor ik mij nog in het verhaal kan vinden, maar toch, het is een heel groot gemiste kans voor mij. Hier zat duidelijk veel meer in en ik begrijp niet waarom je in een vervolg film ineens heel het concept van de eerste film moet overboord goeien. De eerste film geef ik makkelijk een 8/10, maar deze film krijgt net een 5/10 omdat Joaquin Phoenix weer een prachtige prestatie op het doek neerzet. Helaas is Lady Gaga niks gebleken om de 2de hoofdrol te spelen in deze film. | |
Je kan de hele film op die manier zienVrijdag schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:22:
[...]
Joker: Folie à deux.
1. Grappig persoon. 2. Gedeelde psychose. 3. Dus niks om te lachen.
Dat is wel enorm meta

Maarja, als daar verder weinig nuttigs mee gedaan wordt...
Dat zit wel Schnorr.
Ik ook nietSuperkiwi schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:08:
@Stukfruit om het cijfer dat jij aan Joker 2 geeft in perspectief te kunnen plaatsen; welk cijfer zou jij Joker (2019) geven?
Waarschijnlijk zou m'n score voor het eerste deel uitkomen op minstens een 8? 8.5?
Voor een beter oordeel zou ik 'm opnieuw moeten kijken. Achteraf gezien blijk je toch vaak een idealere versie aan te houden..
Dat zit wel Schnorr.
Ik ga hem wel zien want via de AH met korting de unlimited pathé kaart voor vier maand. Maar prima dat ik dan joker night oversla vanavond. Voor een musical ga ik geen 7,5 euro bijbetalen.Deruxian schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:20:
[...]
Las al de recensies. Ik sla over. Hoef niet teleurgesteld te worden. Jammer voor Phoenix, Napoleon was toch ook grote teleurstelling
offtopic:
Verder zal ik een van de weinige zijn maar ik vond Napoleon prima. Geen hoogvlieger ala Gladiator, maar ook geen brol ala Troy.
Verder zal ik een van de weinige zijn maar ik vond Napoleon prima. Geen hoogvlieger ala Gladiator, maar ook geen brol ala Troy.
Bedankt voor de tip!👍 Jammer dat Kinepolis dit nooit heeft, maar dat terzijde.Joosie200 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:22:
[...]
Ik ga hem wel zien want via de AH met korting de unlimited pathé kaart voor vier maand. Maar prima dat ik dan joker night oversla vanavond. Voor een musical ga ik geen 7,5 euro bijbetalen.
offtopic:
In Sofia heb ik 'm voor 10,40 Euro gezien in IMAX, maar ik weet niet zeker of dat een behulpzame tip is
Dat zit wel Schnorr.
Zit net 2 voor 12 terug te kijken en daar kennen een vader en zoon beiden Die Hard niet
Dat een van de twee dat niet weet maar beiden… cultuurbarbaren.
Cuckoo (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R In een natuurgebied verblijft een familie bij een hotel waarbij de ouders van plan zijn een eigen resort op te zetten. Dochter Gretchen merkt al snel dat er veel mis is in deze omgeving. Als kijker vind ik dat er vooral veel mis is met de film. Ik ben maar halverwege gestopt, dit verhaal is niet te volgen. Het horrorachtige (waarvoor je de film kijkt) is slaapverwekkend, zeker niet eng en de diverse karakters die elkaar opvolgen in rap tempo, er is geen touw aan de film vast te knopen. Behalve dat het schijnbaar over vogels moet gaan. spoiler: Een supersterke zombie-achtige vrouw met laser ogen als interpretatie van een soort vogel/humanoid, really? Ik zou hem lekker laten liggen. | |
Interstellar (2014) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Interstellar is 10 jaar oud en draait (draaide?) daarom opnieuw in de bioscoop. Een mooie kans om hem nog eens in Imax-formaat te zien. Welhaast een perfecte film, imho. Spannend, meeslepend, ontroerend, filosofisch, dystopisch, hoopvol, prachtig in beeld gevat, goed gespeeld; ik heb er eigenlijk niks op aan te merken. Zelfs de, bij films over tijdreizen vrijwel onvermijdelijke, paradoxen worden elegant aangevlogen en naar (mijn) tevredenheid geadresseerd. Verreweg de meeste mensen in de zaal zullen de film niet voor de eerste keer hebben gezien, maar toch klonk er na afloop applaus, zo indrukwekkend is deze film. (Ik heb één keer eerder een applaus bij een film meegemaakt, bij Blade Runner 2049, en die was toen net nieuw). Hulde, wat een prachtfilm is dit! | |
Toevallig ook van de week gezien (niet in de bios maar gewoon thuis), prima film, maar bij nadere beschouwing voelde het toch een beetje als een voorstudie voor 2012. Je zou ook kunnen zeggen dat 2012 eigenlijk the day after tomorrow on steroids isMakaja schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:40:
[...]
Toevallig deze van de week ook gekeken. Stiekem ook even gekeken of '2012' ook beschikbaar was, maar helaas niet. Dit is inderdaad een film die lekker wegkijkt. Het is ook een serieuze waarschuwing, maar dan wel van Roland Emmerich, dus je weet al dat het dik aangezet wordt. Ook ik vond hem na zoveel jaar nog steeds sterk.
hmmmm, als ik 'm op streaming tegenkom wellicht wel leuk met popcorn als bewegend behang - maar niet een film om vrienden voor uit te nodigen lees ikByteMe_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:47:
Cuckoo (2024) [Afbeelding: Cuckoo (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R
In een natuurgebied verblijft een familie bij een hotel waarbij de ouders van plan zijn een eigen resort op te zetten. Dochter Gretchen merkt al snel dat er veel mis is in deze omgeving.
Als kijker vind ik dat er vooral veel mis is met de film. Ik ben maar halverwege gestopt, dit verhaal is niet te volgen. Het horrorachtige (waarvoor je de film kijkt) is slaapverwekkend, zeker niet eng en de diverse karakters die elkaar opvolgen in rap tempo, er is geen touw aan de film vast te knopen. Behalve dat het schijnbaar over vogels moet gaan.
spoiler:Een supersterke zombie-achtige vrouw met laser ogen als interpretatie van een soort vogel/humanoid, really?
Ik zou hem lekker laten liggen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 138 min | MPAA: R Normaal schrijf ik uitgebreide reviews, maar nu kan ik werkelijk niets anders schrijven dan het volgende. Ik hou niet van veel (musical)liedjes in films. Films over rechtzaken vind ik niet zo interessant. Wachten op een ontknoping die er nooit komt vind ik niet fijn. Een abrupt einde die compleet willekeurig lijkt vind ik zelfs vervelend. Een pluspuntje: de chaotische opbouw van de relatie tussen de twee hoofdpersonen - echter speelt zich dit alleen maar af in het eerste halve uur. Ik vond het vies tegenvallen, helaas. Waar deel 1 voor mij één van de betere films van afgelopen jaren is, is deel 2 een film die ik al snel ben vergeten. | |
Ik heb hem verleden jaar nog een keer mogen terug zien met mijn zoontjes in de bioscoop(was toen vue classic) en blijft echt een wereldfilm. Iets wat zij ook vonden, volgens mij vonden we hem allemaal beter dan inception. Maar dat kan ook komen omdat ik dat altijd al vond en het voor de film vertelde.migchiell schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:09:
Interstellar (2014) [Afbeelding: Interstellar (2014)] Tweakers: 8 | IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Interstellar is 10 jaar oud en draait (draaide?) daarom opnieuw in de bioscoop. Een mooie kans om hem nog eens in Imax-formaat te zien.
Welhaast een perfecte film, imho. Spannend, meeslepend, ontroerend, filosofisch, dystopisch, hoopvol, prachtig in beeld gevat, goed gespeeld; ik heb er eigenlijk niks op aan te merken. Zelfs de, bij films over tijdreizen vrijwel onvermijdelijke, paradoxen worden elegant aangevlogen en naar (mijn) tevredenheid geadresseerd.
Verreweg de meeste mensen in de zaal zullen de film niet voor de eerste keer hebben gezien, maar toch klonk er na afloop applaus, zo indrukwekkend is deze film. (Ik heb één keer eerder een applaus bij een film meegemaakt, bij Blade Runner 2049, en die was toen net nieuw).
Hulde, wat een prachtfilm is dit!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Festina lente
Wel een geinige opmerking gehoord van Neil DeGrasse Tyson over Interstellar in een podcast. Hij vond het hele 'gewassen groeien niet meer door een pest' een enorm plot hole. 'What are the biologists doing? Get to work! Whatever the problem with the plants, I guarantee you it's easier to solve than moving 1 billion people in space ships through a worm hole to an unknown exoplanet!'
Ja maar dan sloeg de titel van de film nergens meer opDr. Strangelove schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:11:
Wel een geinige opmerking gehoord van Neil DeGrasse Tyson over Interstellar in een podcast. Hij vond het hele 'gewassen groeien niet meer door een pest' een enorm plot hole. 'What are the biologists doing? Get to work! Whatever the problem with the plants, I guarantee you it's easier to solve than moving 1 billion people in space ships through a black hole to an unknown exoplanet!'
migchiell schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:29:
[...]
Ja maar dan sloeg de titel van de film nergens meer op
:strip_exif()/f/image/Qmk1Ev9veDpT76Ij0qflsJSY.jpg?f=fotoalbum_large)
'So the movie can happen'
Het is de favoriet van mijn zoon (20 jaar oud). Al denk ik dat veel mensen er geen touw aan vast kunnen knopen en denken waar slaat dit allemaal op.migchiell schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:09:
Interstellar (2014) [Afbeelding: Interstellar (2014)] Tweakers: 8 | IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Interstellar is 10 jaar oud en draait (draaide?) daarom opnieuw in de bioscoop. Een mooie kans om hem nog eens in Imax-formaat te zien.
Welhaast een perfecte film, imho. Spannend, meeslepend, ontroerend, filosofisch, dystopisch, hoopvol, prachtig in beeld gevat, goed gespeeld; ik heb er eigenlijk niks op aan te merken. Zelfs de, bij films over tijdreizen vrijwel onvermijdelijke, paradoxen worden elegant aangevlogen en naar (mijn) tevredenheid geadresseerd.
Verreweg de meeste mensen in de zaal zullen de film niet voor de eerste keer hebben gezien, maar toch klonk er na afloop applaus, zo indrukwekkend is deze film. (Ik heb één keer eerder een applaus bij een film meegemaakt, bij Blade Runner 2049, en die was toen net nieuw).
Hulde, wat een prachtfilm is dit!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10

Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 138 min | MPAA: R In 2019 werd de wereld aangenaam verrast door een film over de Joker, de bekendste van de vijanden van Batman. Zou dat nou wel werken, dacht ook ik toen nog, de Joker, zonder Batman? Die horen toch bij elkaar, als licht en duister, die horen toch juist in hun samenspel om elkaar heen te dansen? Maar het werkte, en het werkte goed. Met name dankzij de prestaties van Joaquin Phoenix, die hier iets heel speciaals van heeft weten te maken. Nu dan, het vervolg. Zit er meer in deze formule? Vervolgfilms zijn altijd lastig, in dit geval is dat des te meer zo. Anders dan andere werken in het Batman-universum is Joker een psychologisch drama over de mentale gesteldheid van het titulaire karakter. We zien hoe hij worstelt met zichzelf en langzaam maar zeker afglijdt tot wie hij is – hoe monsters worden gemaakt. Aan het einde van de film is dat dan voltooid, is de Joker de Joker geworden, en is het verhaal verteld. Hoe ga je dan nog verder, zonder in herhaling te vallen? Zonder nog eens dunnetjes over te doen wat in het eerste deel reeds verteld werd, zoals waar de meeste sequels toe vervallen? Maar Joker: Folie à Deux weet het klaar te spelen. Wat daarbij ten eerste opvalt is dat deze vervolgfilm een musical is geworden. Dat werkt verrassend goed. Het sluit aan bij de bizarre situaties die ons worden voorgeschoteld, waarbij Arthur Fleck, de persoon achter het alias de Joker, wegvalt in zijn fantasiewereld. Dan stelt iemand hem een vraag en antwoord hij door in gezang uit te barsten, maar even later zien we dat dat alleen in zijn hoofd was, en hij in werkelijkheid stil bleef, de vraag in de lucht liet hangen. Tevens sluit het muzikale goed aan bij de toevoeging van Lady Gaga, die nu zijn tegenspeler is in de rol van Harley Quin. Zij zingt natuurlijk graag een stukje met hem mee. We horen het ene zoetsappige liedje na het andere, en het geeft een bijzonder effect om deze teksten gezongen te zien worden door zulke duistere figuren, die er daarmee een nieuwe twist aan geven. Als de Joker samen met zijn nieuwe compagnon zingt: “Sing Hallelujah, come on, be happy / Get ready for the judgement day” dat klinkt dat net even iets anders als daarvoor. Ook het lieflijke “Why do birds suddenly appear / Every time you are near?” krijgt een nieuwe betekenis uit de lippen van een stel psychopaten. Op meerdere manieren is dit een zeer directe sequel. Het verhaal gaat direct verder waar we gebleven waren, en we zien meer van de worstelingen die Arthur heeft met zijn demonen – die voor een groot deel een gevolg zijn van de zieke wereld waarin hij zichzelf geplaatst vindt. Gotham City is geen stukje paradijs, dat is inmiddels wel duidelijk, maar het bijzondere dat ook deze film weer neer weet te zetten, net zoals zijn voorganger, is dat we inzicht krijgen in de manier waarop de geestelijke gesteldheid van de Joker een direct gevolg is van de wereld om hem heen. “It is no measure of health to be well-adjusted to a profoundly sick society.” – zo gaat een beroemde uitspraak, en het is alsof deze films daar een passend beeld bij trachten te schetsen. En op die manier weten deze films ook sympathie op te wekken voor een karakter dat toch zo duidelijk ontspoord, zo duidelijk de slechterik is. Arthur wordt voortdurend tegenover nare figuren geplaatst, in contrast waarmee hij niet eens zo heel erg meer lijkt. In één scène in het bijzonder komt dit erg sterk naar voren, als duidelijk wordt dat Arthur de enige was van alle collega’s van een ander karakter, die hem niet belachelijk maakte om zijn voorkomen. De man was bijzonder klein van stuk, en iedereen plaagde hem daarom, iedereen behalve Arthur. ![]() En juist omdat het op punten als dit meer van hetzelfde blijft is het goed om te zien dat de film wat het plot betreft toch een aantal belangrijke verschillen kent. Er wordt ergens naar opgebouwd – als in een grap die verteld wordt, lijkt alles een bepaalde kant op te gaan – maar wat dat uiteindelijk is, wat de punchline is, dat blijft tot het laatst een verrassing. En de punchline is sterk! Terwijl ik deze recensie schrijf zie ik dat niet iedereen dat met me eens is, gezien deze film op IMBD slechts een 5,5 krijgt. Dat valt op, dat deze film zo slecht ontvangen wordt, dat gebeurt mij eigenlijk maar zelden, dat ik zovele malen positiever ben. Een ding kan ik je wel zeggen, tijdens de première gisteravond in de grote zaal van Tuschinski, die helemaal vol was, waren de reacties overweldigend goed. Wij merkten juist op hoe dit het de moeite waard maakt om er bij te zijn bij de openingsavond – behalve dat je op deze manier tegen spoilers beschermd bent – om de sfeer te proeven, en te zien en horen hoe positief iedereen is. Het was een en al geroezemoes van positieve commentaren, in mijn beleving. ![]() De inkijk in de duistere geest van de Joker – die nu eenmaal niet heel duidelijk navolgbaar is – en de moeite die hij heeft om zijn persona in stand te houden, wellicht zijn deze aspecten van het verhaal niet even interessant voor iedereen. Net zoals de Joker fans in de film, willen sommige fans in het echt wellicht enkel de Joker zien, en niet de treurige, doelloze Arthur Fleck die daar achter schuil gaat. In dat geval geeft deze film zelf een prachtig stukje metacommentaar, door fans uit te beelden die teleurgesteld zijn als de Joker niet altijd kan zijn wie zij willen dat hij is. En, door uit te beelden hoe de samenleving op de eerste Jokerfilm heeft gereageerd. Niet voor niets immers, is er sprake van een film-in-een-film, in dit deel, waarin de gebeurtenissen van deel een ook binnen deze film als ‘de film’ bekend staan, en de fans reageren op wat ze in die film gezien hebben. Is dat hoe de makers hun visie uit willen dragen op de reactie op de eerste Joker film? Misschien hebben sommigen zich iets te veel mee laten slepen in hun sympathie voor de Joker in de conclusie van het eerste deel, dat ze nu méér van dat zijn komen te verwachten? Dan kom je bedrogen uit, maar wie dacht dat de daden van de Joker daar verheerlijkt werden, die bedriegt zichzelf. Het zijn geen heldendaden die we hier te zien krijgen – het is hier geen “eind goed al goed” en het onrecht dat Arthur wordt aangedaan wordt niet rechtgezet. Hier zijn de frustraties van een gekwelde ziel het onderwerp, en waar zij op uit zullen lopen. Daar is niets glorieus aan, en wie zoiets in de eerste film terug meende te kunnen vinden, die komt hier van een koude kermis thuis. De animatie waar dit tweede deel mee opent kan zelfs geïnterpreteerd worden als een uitbeelding van deze verkeerde interpretatie van het eerste deel. Joker is in gevecht met zijn schaduw, die de show van hem probeert te stelen. Wat betekent dat? Er is een valse Joker, een illusionaire Joker, die als een geest, als een schaduw is. Het is de Joker die mensen zijn komen te adoreren. Dat was nooit de bedoeling. En dat is waar dit tweede deel keihard mee afrekent. ![]() Het mooiste aan deze films, het is wat me het meest is bijgebleven van het eerste deel en het komt ook in dit deel weer op sublieme wijze naar voren, is hoe de kijker steeds voor de vraag wordt gesteld of wat er gebeurd nu ‘echt’ is of niet. Dat wil zeggen, of Arthur de gebeurtenissen die afspelen nu ter plekke verzint, of dat ze hem daadwerkelijk overkomen. Subtiele hints dragen daar aan bij, zoals deze scène in het eerste deel waarin hij acht schoten lost met een revolver, die er uiteraard maar zes heeft, zonder te herladen. Hebben de filmmakers een foutje gemaakt? Nee, integendeel, ze geven ons een hint: we hebben hier te maken met een zogenaamde unreliable narrator. Dat we nooit weten wat er zich daadwerkelijk heeft afgespeeld (de acht schoten zijn daar een hint naar) plaatst de daden van Arthur in een heel ander licht, en het is iets dat sommigen lijkt te ontgaan. Ja, voor hemzelf is het gerechtvaardigd wat hij deed, voor hem zag het er immers zo uit, maar wat speelde zich daadwerkelijk af? In een scène in dit tweede deel wordt dit zelfs expliciet door Arthur benoemd, en worden we er tevens aan herinnerd wat voor bizarre wereld het eigenlijk is die hem zo heeft gemaakt. Hij wordt gevraagd naar de misdaden die hij heeft gepleegd, en geeft te kennen dat hij moeite had te onderscheiden “what was real or not.” Hierop krijgt hij ten antwoord: “Come on Arthur, you were on live television, it doesn’t get any more real than that!” ★★★★☆ | |
[ Voor 2% gewijzigd door Touchdomex op 04-10-2024 20:28 . Reden: Spam/verwijzingen naar eigen site weggehaald ]
Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl
Sympathie of slachtoffer van een vals dilemma?Amerauder schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:12:
Misschien hebben sommigen zich iets te veel mee laten slepen in hun sympathie voor de Joker
Dat zit wel Schnorr.
Here (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 84 min | MPAA: N/A Here is een bijzondere film van Bas Devos. De film begint wanneer de bouwvak begint en een Roemeen in Brussel alles klaar maakt voor zijn tocht naar het moederland. Hij voelt zich wat ontheemd in het Brusselse en weet niet of hij nog terug zal komen. Ook is er een Chinese die aandachtig de mossen in Brussel bestudeert. De film en het verhaal zijn nogal apart, maar ik had er niet echt een klik mee. Het was wel lekker rustig en zag er wel prima uit, maar ik had nu niet het idee dat er echt een focus was en de film iets probeerde te vertellen. Of wellicht dat de stad gevuld is met leven, waaronder mossen en "buitenlanders" en dat als je er echt heel aandachtig naar kijkt, je ziet hoe wonderschoon ook dit leven is. | |
Who You Think I Am (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 101 min | MPAA: N/A Celle Que Vous Croyez is een Frans drama uit 2019 gebaseerd op het gelijknamige boek van Camille Laurens uit 2016. De film heeft "moderne" elementen, zoals contact zoeken via social media, maar zich daarbij voordoen als iemand anders. Ook heeft de film een nogal soapy verloop, met vele twists en turns. In de handen van een doorsnee cast, zou dit finaal op zijn muil vallen, maar Juliette Binoche speelt de sterren van de hemel als de 50-jarige Claire, die zich voordoet als "Clara" die dan natuurlijk 2x zo jong is. Met een leuke profiel foto, de juiste likes, en weloverwogen woorden, gaat zij op jacht. Waarom doet ze dit? En waarom krijgen we als kijker steeds een psychotherapeut te zien? En hoe loopt het verhaal nu écht af? Allemaal vragen waar de film wel degelijk antwoord op geeft. Maar niet voordat we de rollercoaster van een plot helemaal uitgereden hebben. | |
Wel mooi dat ze Die Hard gewoon wel een kerstfilm noemden. Dan is dat ook meteen voor eens en altijd vastgesteldDr. Strangelove schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:22:
Zit net 2 voor 12 terug te kijken en daar kennen een vader en zoon beiden Die Hard nietDat een van de twee dat niet weet maar beiden… cultuurbarbaren.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Het lijkt wel op een essay van twaalf kantjes. Ik heb net de film gezien. En ja in bepaalde opzichten speelt het vervolg met het publiek na de eerste film. Wat is echt, wat is een verbeelding. Is men in schwung met de joker als personage of met Arthur Fleck. Toch zou het geholpen hebben om niet een stijlbreuk te plegen.Amerauder schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:12:
Joker: Folie à Deux (2024) [Afbeelding: Joker: Folie à Deux (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 138 min | MPAA: R
Dat we nooit weten wat er zich daadwerkelijk heeft afgespeeld (de acht schoten zijn daar een hint naar) plaatst de daden van Arthur in een heel ander licht, en het is iets dat sommigen lijkt te ontgaan.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 138 min | MPAA: R Het begint met een origin story alweer enkele jaren geleden. Zoals je zelf zegt. Hoe Arthur door de nodige gebeurtenissen vervalt richting de joker. Dat deel twee dan opent als vervolg op alles wat we in deel een gezien hebben: die setting vind ik prima als uitgangspunt. Wat wel anders is en dus niet aansluit bij de tone of voice neergezet in deel 1 is de aaneenschakeling van muzikale / musical nummers. Dat lijkt er vooral ingebouwd te zijn om Lady Gaga te helpen in haar natuurlijke habitat te voelen als muziekartiest. Ook is het maar de vraag of dit vervolg hetgeen deel een heeft opgebouwd niet onderuit haalt. Je had namelijk ook andere keuzes kunnen maken. Deel een: opkomst en ondergang van de joker. Deel twee: opkomst van Harley Quinn en hoe de obsessie met de joker Arthur Fleck als persoon doet wankelen. Het had beter aangesloten in het groter geheel als er geen verandering van stijl zou plaats vinden. Bij een film als A star is born vind ik het muzikale minder storend. Bij een musical is het een vast concept. Maar bij een melodrama biopic meets origin story past dat niet. Dus nee het is niet erg vind ik om voor zeg drie kwart van de film als kijker het gevoel te hebben: dit gaat nergens heen. Maar dan moet de grande finale / big bang zich ook uitbetalen. Een lange / trage opbouw zoals bij Oppenheimer is een keer wat anders dan in hoog tempo opvolgende fragmenten van actie na actie. Er zit een ontknoping in maar het betaalt zich niet uit. En dan krijg ik als bezoeker toch het idee: wat is nou de achterliggende reden dat je als regisseur een film zo afsluit. Ga of voor plat vermaak volop actie ala Michael Bay of meer ala de Batman trilogie. Maar het past niet om film 1 in te steken als een origin story / rechtsaf te slaan en dan het vervolg 180 graden de andere kant uit te doen laten gaan. Dus ik geef het een 6 voor de moeite. De verwachting en stijl van de eerste film is compleet ongedaan gemaakt. | |
Deadpool & Wolverine (2024) | ![]() |
Tweakers: 5.4 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 128 min | MPAA: R Je gaat met een bepaalde verwachting deze film in en aan die verwachting werd (voor mij iig) echt wel voldaan. Aan de ene kant heb je Deadpool die z'n klep niet kan houden tegenover de serieuzere en chagrijnige Wolverine en samen moeten ze hun universum redden (of nouwja, van Deadpool dus). Er is een boel actie te vinden en al net zo veel onzin die je van Deadpool zou verwachten. Het verhaal is natuurlijk niet zo sterk uitgewerkt als de serieuzere helden films, maar de humor en droogkloterij maakt echt veel goed. Natuurlijk moet het wel echt je humor zijn anders ga je je kapot ergeren spoiler: Die hond. Veeg me op, ze nemen ook daadwerkelijk een shot van de 's werelds lelijkste hond waar elke deadpool helemaal gek op is ![]() ![]() | |
Er is wat vreemds aan de hand met de reviews van Joker. Hij stond wekenlang rond de 60% op RT en is nu overnight gezakt naar 33%. Dat betekent rekenkundig dat er in de afgelopen dagen bijna alleen maar negatieve reviews zijn binnengekomen. Audience score is ook zeer laag met 34%. Lijkt bijna op review bombing van zowel critici als audiences.
Nou weet ik niet wanneer die precies in première ging, maar dat kan natuurlijk wel het verschil maken.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:22:
Er is wat vreemds aan de hand met de reviews van Joker. Hij stond wekenlang rond de 60% op RT en is nu overnight gezakt naar 33%. Dat betekent rekenkundig dat er in de afgelopen dagen bijna alleen maar negatieve reviews zijn binnengekomen. Audience score is ook zeer laag met 34%. Lijkt bijna op review bombing van zowel critici als audiences.
Wanneer wekenlang dat percentage gebaseerd was op een handvol reviews van een select gezelschap dat een voorvertoning of zo heeft gezien en dan ineens de doorsnee kijker toegang krijgt.
Dat, of/en misschien wordt dat percentage niet live geupdate, maar elke x-dagen/reviews.
Zelf ga ik em iig niet kijken, alleen al vanwege het musical geneuzel.
De eerste film vond ik ook al wat tegenvallen tov de trailer, die toonde een hele andere film naar mijn idee.
[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 05-10-2024 09:38 ]
Apollo 13: Survival (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary | Runtime: 96 min | MPAA: N/A Het is een documentaire maar kijkt als een film. Ik ken natuurlijk ook de film IMDB: Apollo 13 (1995) maar moet zeggen dat ik deze docu beter vond om te kijken. Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe men in die tijd tot dit soort prestaties kon komen zonder de techniek die we anno nu hebben. Als je alleen al het verschil in computerkracht in ogenschouw neemt is het toch reuzeknap hoe men dit voertuig terug op aarde heeft kunnen krijgen. Eigenlijk wel jammer dat ruimtevaart niet meer het gevoel geeft van destijds. Ik heb de tijd meegemaakt met de Spaceshuttles en ik was toen ook weer iedere keer onder de indruk als zo'n ding de lucht in ging en weer terug kwam. Iedereen die een stuk historie wil zien over deze periode kan ik deze docu/film aanraden. Staat op Netflix. | |
De film is in Venetië in première gegaan, en heeft daarna nergens meer gedraaid tot deze week. Dus dit idee klopt wel.LA-384 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:22:
[...]
Nou weet ik niet wanneer die precies in première ging, maar dat kan natuurlijk wel het verschil maken.
Wanneer wekenlang dat percentage gebaseerd was op een handvol reviews van een select gezelschap dat een voorvertoning of zo heeft gezien en dan ineens de doorsnee kijker toegang krijgt.
Verklaart ook waarom hij in het begin te hoge cijfers kreeg. Vaak geven mensen die voorrang krijgen een toch wat hoger cijfer, zodat ze vaker uitgenodigd worden. Dit zie je ook bij gadgets veelal, dat er in het begin alleen maar positieve reviews zijn.
Maar jammer dat deze film het schijnbaar niet waarmaakt. Deel 1 was echt enorm sterk.
Maar jammer dat deze film het schijnbaar niet waarmaakt. Deel 1 was echt enorm sterk.
Als iemand die in Venetië de film 2 sterren gaf (van 5) kan ik je zeggen dat dat niet altijd waar isDingdong schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:27:
Verklaart ook waarom hij in het begin te hoge cijfers kreeg. Vaak geven mensen die voorrang krijgen een toch wat hoger cijfer, zodat ze vaker uitgenodigd worden. Dit zie je ook bij gadgets veelal, dat er in het begin alleen maar positieve reviews zijn.
Publiek in Venetië is óf pers/industrie, óf koopt gewoon een kaartje. Dat zijn dan wel allemaal Italianen, misschien dat dat het is
Het gaat hier om media / pers / professionele reviews en die komen ook in golven maar er waren al een slordige 150 reviews meegenomen. Nu zijn er een slordige 100 bij gekomen die dus zwaar negatief uitvallen. Dat is niet het normale patroon, meestal zie je dat de score na de eerste 100 reviews wel stabiel is. Dat hij 25 punten zakt na première is best ongewoon. Ik zit al heel wat jaartje op RT en ik heb dat eigenlijk nog niet eerder gezien.
Zeker waar. Verschil in computerkracht was inderdaad enorm. Zo groot zelfs, dat bij de computer aan boord van de maanlander bij de eerste maanlanding (Apollo 11) continu het geheugen vol liep, waardoor er een error verscheen. Uiteindelijk hebben ze maar gewoon geland, ondanks de errors.MotorBeast schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:37:
Apollo 13: Survival (2024) [Afbeelding: Apollo 13: Survival (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary | Runtime: 96 min | MPAA: N/A Het is een documentaire maar kijkt als een film. Ik ken natuurlijk ook de film IMDB: Apollo 13 (1995) maar moet zeggen dat ik deze docu beter vond om te kijken. Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe men in die tijd tot dit soort prestaties kon komen zonder de techniek die we anno nu hebben. Als je alleen al het verschil in computerkracht in ogenschouw neemt is het toch reuzeknap hoe men dit voertuig terug op aarde heeft kunnen krijgen. Eigenlijk wel jammer dat ruimtevaart niet meer het gevoel geeft van destijds. Ik heb de tijd meegemaakt met de Spaceshuttles en ik was toen ook weer iedere keer onder de indruk als zo'n ding de lucht in ging en weer terug kwam. Iedereen die een stuk historie wil zien over deze periode kan ik deze docu/film aanraden. Staat op Netflix.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
En de Space Shuttle lanceringen heb ik eigenlijk ook bijna altijd zitten kijken. Toen ik met mijn promotieonderzoek bezig was aan de TU Delft, was er een collega die me er steeds op attendeerde wanneer er weer een lancering was. Ik mis dat toch wel, die spectaculaire Space Shuttle lanceringen. Maar heel efficient was het allemaal niet. Veel te duur, veel te ingewikkeld.
Of het een normaal patroon is of niet. Het feit dat de film een elf(!) minuten durende staande ovatie krijgt, komt mij wat sektarisch over. Of Stalinistisch 
Elf minuten lang klappen. Hoeveel MG-42's waren er op het publiek gericht?
https://variety.com/2024/...nding-ovation-1236119430/
Elf minuten lang klappen. Hoeveel MG-42's waren er op het publiek gericht?
https://variety.com/2024/...nding-ovation-1236119430/
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.