These are my principles. If you don't like them, I have others.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Dan zou ik hem zeker overslaan. Want ze komen heel dichtbij (al zat ik wel op de eerste rij)Dwarlorf schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:21:
Vriend van mij is ook lyrisch. Hij had de premiere in amsterdam meegemaakt. Daar keken een aantal recencenten de andere kant op bij bepaalde scenes. Ik weet nog niet of ik hem ga kijken, hou niet zo van enge close-up narigheden met lichaamsdelen enzo.
Army of Darkness (1992) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 81 min | MPAA: R Ash wordt aan het eind van Evil Dead 'opgezogen' door het kwaad en belandt in de Middeleeuwen. Wanneer hij daar met zijn welbekende kettingzaag en shotgun een paar duivelse monsters afmaakt wordt hij al snel 'de uitverkorene' genoemd. Om terug naar zijn eigen tijd te kunnen reizen heeft 'de wijze' de Necronomicon nodig, het boek van de doden. Om dit boek te bemachtigen moet hij naar een spookachtig kerkhof waar hij de exacte woorden Klaatu, Verata, Nikto moet uitspreken op het moment dat hij het boek meeneemt. Dit gaat uiteraard niet helemaal goed waardoor het 'army of the dead' ontwaakt. Dit duivelsgebroed heeft slechts één missie: het boek terughalen. Waar Evil Dead nog een leuke horror was gaat het in deze film tien keer over de top. De special effects zijn vergelijkbaar met het Spookslot in de Efteling en stellen niet al te veel voor. Het lijkt af en toe zelfs stop-motion te zijn. En toch is het, mede door de subtiele humor, op één of andere manier best vermakelijk. Een mooi zesje is hier op zijn plaats. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Longlegs (2024) | ![]() |
Tweakers: 3.2 | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R De film staat onder de noemer horror, maar dat zou ik het niet willen noemen. Het is een thriller die zn goede momenten heeft. spoiler: Dat de moeder de 'accomplice' was, was wel voorspelbaar. Cage heeft zijn rol wel echt goed gedaan. En dan ben ik niet eens bepaald een fan ofzo. Dit is wel een film die zich vooral kenmerkt door een hoog gehalte 'politie onderzoek'. Wil je constant spanning/actie, dan gaat dit tegenvallen. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Edit: deze song is een mini film in de film, zo geniaal
edit2: door de minimusical en de rare dingen had ik momenten van Lynch en Tarantino tijdens de film, kan het niet goed plaatsen maar ga de film binnenkort weer eens zien.Someone left the cake out in the rain
I don't think that I can take it
'Cause it took so long to bake it
And I'll never have that recipe again
Oh, no
[ Voor 67% gewijzigd door franssie op 20-09-2024 00:16 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dus niet eentje voor in de trein?autje schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:32:
[...]
Dan zou ik hem zeker overslaan. Want ze komen heel dichtbij (al zat ik wel op de eerste rij).
Ik kijk veel op mijn laptop tijdens het reizen. Wordt niet altijd gewaardeerd. Ken Burns Vietnam docuserie maar uitgezet bijvoorbeeld. En een wat oudere dame voelde zich bijzonder oncomfortabel naast me toen ik 4x01 'Boxcutter' van Breaking Bad zat te kijken
Beetlejuice Beetlejuice door omstandigheden nog steeds niet gezien. Ik wil niet alleen maar het lukt niet af te spreken met gelijkgezinden ervoor.
[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-09-2024 09:35 ]
"Heeft u last van mijn laptop mevrouw?"Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:33:
[...]
Dus niet eentje voor in de trein?
Ik kijk veel op mijn laptop tijdens het reizen. Wordt niet altijd gewaardeerd. Ken Burns Vietnam docuserie maar uitgezet bijvoorbeeld. En een wat oudere dame voelde zich bijzonder oncomfortabel naast me toen ik 4x01 'Boxcutter' van Breaking Bad zat te kijken
Beetlejuice Beetlejuice door omstandigheden nog steeds niet gezien. Ik wil niet alleen maar het lukt niet af te spreken met gelijkgezinden ervoor.
"Oh nee hoor."
"Mooi, dan zet ik hem nu aan"
Als mensen stiekem proberen op je scherm mee te kijken, gewoon even een stukje Triumph des Willens, Cannibal Holocaust of een willekeurige Hostel op zetten. Kijken ze snel de andere kant op.
Of een privacyscreen op je laptop plakken, dat werkt ook. Tenzij je de speakers vol aan hebt staan
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je ruim wil zitten is het natuurlijk een tactiek...Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:33:
[...]
Dus niet eentje voor in de trein?
Ooit Alain Guiraudie's Stranger by the Lake zitten kijken op een treinreis naar Parijs. Mijn scherm maar een beetje gedraaid zodat de persoon naast mij niet de grote hoeveelheid sex hoefde te zien. Halverwege kwam ik erachter dat het scherm perfect gereflecteerd werd in het raam
Ik reis één keer per week naar Den Haag met de trein, en kijk eigenlijk altijd een film (de meeste films passen wel in een heen- en terugreis). Probleem is dat ik vaak een film te zien krijg waar ik weinig van afweet, dus dat levert wel eens verrassingen op...
Beetlejuice Beetlejuice is een draak.
Night Shift (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13 Police is een Franse film met o.a. Omar Sy, Virginie Efira en Payman Maadi. Omar Sy was natuurlijk magisch in Intouchables en is verder toch ook wel bekend vanwege zijn wat luchtigere werk. Ook hier probeert zijn personage grappig of losjes te zijn. Virginie daarentegen is wat serieuzer en stevent op haar moraal kompas. Haar personage heet overigens ook Virginie, dat zal wel met opzet zijn. Payman Maadi's beste werk zijn de films die hij gemaakt heeft met Asghar Farhadi (vind ik dan, maar ik neem aan dat ik daar niet alleen in sta). Hier speelt hij geen Iraniër maar een asielzoeker uit Tadsjikistan. Zeker niet zijn beste rol ooit. De film is niet briljant, maar ik had er toch meer mee dan de rest van de wereld, als ik zo naar de ratings kijk. Ik vond hem nog best goed te doen, al was de film wel redelijk voorspelbaar en niet bijzonder. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Half Nelson (2006) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 106 min | MPAA: R Half Nelson is een film uit 2006 met Ryan Gosling waar ik nog nooit van gehoord had. Ook deze film is niet bijzonder, maar voert de formule wel heel kundig uit. Ryan speelt een geschiedenisleraar en basketbal coach op een middelbare school. Hij is redelijk tegendraads en wat niet helpt is dat hij al heel lang een drugsverslaving heeft. Hij heeft een wellicht wat ongepaste vriendschap met een van zijn leerlingen en lives like there is no tomorrow. Al heeft hij volgens mij ook vaak het gevoel dat er inderdaad geen morgen zal zijn. Ik vond het een mooie film, net zoals Shawshank Redemption een mooie film is. D.w.z., de film neemt geen grote risico's en zou toch wel bij iedereen in de smaak moeten vallen. | |
AvK schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:36:
Genereer je eigen UBB code review
Bubba Ho-Tep (2002) [Afbeelding: Bubba Ho-Tep (2002)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 92 min | MPAA: R Elvis is niet dood. En president Kennedy ook niet. Het kan allemaal in deze heerlijke film. Bruce Campbell en Ossie Davis spelen de rol van hun leven. De chemie tussen die twee maken deze film. Zonder dat was het een totale mislukking geworden. Bruce speelt Elvis. De echte Elvis die in een bejaardenhuis ligt met een raar ding op zijn piemel. En Ossie speelt President Kennedy op overtuigende wijze, ondanks zijn huidskleur. Kunt u het nog volgen? Elvis en Kennedy gaan het gevecht aan met een oude Egyptische mummie. Ongeloofwaardig allemaal?????? En wat het ook extra leuk maakt is dat Reggie (van Phantasm) ook een bijrol speelt. Ondanks dat het hier voorgaande allemaal belachelijk klinkt zit de film erg goed in elkaar. Er valt wat te griezelen maar vooral veel te lachen. Heb jij ooit President Kennedy durven te vragen hoe Marilyn Monroe was in bed? Als je het hilarische antwoord wil weten.... ga dan deze film kijken. Biertje erbij en wat pinda's. Duurt maar anderhalf uur.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Er gebeurt echt weinig in de film en het aantal grappen valt tegen. Leuk vertolkte rollen van de hoofdpersonages.
.
[ Voor 89% gewijzigd door jellybrah op 20-09-2024 22:12 ]
The Border Crossed Us (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary | Runtime: 72 min | MPAA: N/A The Border Crossed Us is een documentaire van Nederlandse bodem... of nee, van Amerikaanse eigenlijk, want het gaat over het bewaken van de Texaanse grens met Mexico. De documentaire volgt een aantal agenten die zich bezighouden met opsporen en begeleiden van illegalen en vooral mensensmokkelaars. Naast de beelden van de filmcrew, zijn er ook wat beelden van bodycams en cameras in politievoertuigen, en een enkel drone beeld voor de sfeer of zo. In de film staat de mens centraal. En het balanceren tussen de wet enerzijds en barmhartigheid anderzijds. De film probeert hierbij nergens echt een duidelijke kant te kiezen, en dat kan ik altijd wel waarderen in een documentaire. Er worden echt veel te veel documentaires gemaakt die niet veel meer zijn dan een propagandafilm. Ook mooi hoe de titel terugkomt in het laatste shot. Plaatst even alles in een ander perspectief. | |
Final Destination (2000) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R Gisteren na heel wat jaren deze film nog eens gekeken, voor onze dochter was dit natuurlijk iets nieuws. Het blijft een leuke film, en het idee erachter van dat iemand van te voren zijn dood ziet en het weet te voorkomen, vind ik wel tof. Misschien is de film na 24 jaar wel wat verouderd, maar het was leuk om deze nog eens te zien. Op moment van schrijven staat deze film op Netflix. | |
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Blijft een topper, eind scene ook heerlijk verfrissend en verpletterend.Linksquest schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:28:
Final Destination (2000) [Afbeelding: Final Destination (2000)] Tweakers: 7 | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R Gisteren na heel wat jaren deze film nog eens gekeken, voor onze dochter was dit natuurlijk iets nieuws. Het blijft een leuke film, en het idee erachter van dat iemand van te voren zijn dood ziet en het weet te voorkomen, vind ik wel tof. Misschien is de film na 24 jaar wel wat verouderd, maar het was leuk om deze nog eens te zien. Op moment van schrijven staat deze film op Netflix.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Disappearance (2017) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 90 min | MPAA: N/A Verdwijnen is een drama van Boudewijn Koole. Ik vond zijn film Beyond Sleep, ondanks dat deze alom niet echt gewaardeerd wordt, eigenlijk best goed (7.5) en Verdwijnen scoort in het algemeen beter dan die film, dus die wilde ik wel eens zien. Verdwijnen blijkt veel van de elementen van Beyond Sleep te hergebruiken en is ook in dezelfde contreien opgenomen, maar dan in de sneeuw. Maar waar het naar mening toch nog wel behoorlijk werkte in Beyond Sleep, had ik bij Verdwijnen echt geen binding met het verhaal. Ik kan er de vinger niet helemaal op leggen waardoor dit komt. Wellicht omdat er wat artsy wordt gedaan met wat shots, terwijl ik er nu niet bepaald van onder de indruk was. Bovendien is het verhaal ook gewoon niet origineel of goed genoeg om echt te boeien. Omdat er toch ook weer niet slecht geacteerd wordt in de film dan toch nog een 6je voor de moeite. | |
Madeline Zima hoor je bijna nooit wat van, maar vond ik altijd wel heel leuk. Misschien ff kijken.Stukfruit schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:37:
Subservience (2024) [Afbeelding: Subservience (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 4.4 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R Ja joh, nu heeft Megan Fox eens de ideale rol waarin ze houterig mag spelen en dan blijkt de film halverwege over een haai heen te springen. En deze haai springt rechtstreeks het zwembad der cliches in. Het begint als een soort "Humans" of "Better than Us" en het eindigt als een hoopje treurigheid dat tot in het einde der tijden zal worden uitgemolken tot robots het van ons overnemen.
Verhaal in het kort: Madeline Zima speelt moeder van een gezin met een vader in de vorm van Michele Morrone. Laatstgenoemde koopt een menselijke robot omdat hij wel wat hulp in de huishouding kan gebruiken zolang het karakter van Zima in het ziekenhuis ligt te wachten op een harttransplantatie. Dat is het verhaal. Mand.
Mijn mening? Beste Megan, geef alsjeblieft nog niet je dagelijkse werk op om een T-800 te worden.
En ga een volgende keer de zee in met een script dat hout snijdt. Dan kun je tenminste een vlot maken om snel bij die treurige haaien vandaan te varen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Absoluut. Ze is een beetje eigenaardig (op een goede manier) en herkenbaar. Ik had daardoor altijd het idee dat ze aan veel meer bekende series en films heeft meegedaan, maar na een korte blik op IMDb bleek dat tegen te vallen.Malfunctions schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:16:
[...]
Madeline Zima hoor je bijna nooit wat van, maar vond ik altijd wel heel leuk. Misschien ff kijken.
Dat zit wel Schnorr.
Coppelia (2021) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Animation, Family, Sci-Fi | Runtime: 82 min | MPAA: N/A Naar aanleiding van het overlijden van Michaela DePrince was deze film op NPO2, wat een bijzondere film met klassieke muziek en dans. En ook heel bijzonder er wordt geen woord in gesproken. Deze film kon ik niet, maar een aanrader om eens te kijken. | |
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wilde eigenlijk niet reageren maar toch....jellybrah schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:10:
[...]Meestal houd ik wel van die debiele films maar vond deze toch wat tegenvallen
Er gebeurt echt weinig in de film en het aantal grappen valt tegen. Leuk vertolkte rollen van de hoofdpersonages.
Ik snap wat je zegt. De film begint erg rustig. Dat heeft een reden. Je ziet een bejaardentehuis, met oude mensen. Dat gaat allemaal niet zo snel. Dat is ook bewust zo gedaan. De sfeer wordt opgebouwd. De levens omstandigheden van oude mensen in zo'n tehuis wordt uitvoerig in beeld gebracht. Des temeer komt de levendigheid en de opstand van Elvis en Kennedy in beeld. De vertelling hoe de echte Elvis de NEP Elvis werd vind ik zeer goed getroffen en erg begrijpelijk. Zo zou het gegaan kunnen zijn. Het is een verhaal vertellende film. Dat je de humor niet ziet of allen maar platte grappen had verwacht...... Tja, dat doet de film ook bewust niet. Het is veelal subtiel. En daarom ook zo ontzettend vermakelijk. En ja, je hebt gelijk. Bruce en Ossie spelen de rol van hun leven.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Tetris (2023) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 118 min | MPAA: R Een film over Tetris, het populaire spel met vallende blokjes die je zo moet rangschikken dat ze een complete lijn vormen, kan toch weinig interessant zijn? Regisseur Jon S. Baird (Filth, Stan & Ollie) heeft er toch iets spannends van weten te brouwen, al neemt de film af en toe wel iets teveel een loopje met de waarheid. Tetris gaat voornamelijk over het gesteggel tussen softwarebedrijven Bullet-Proof Software, Nintendo, Andromeda Software en MirrorSoft om de rechten in handen te krijgen voor de handheld markt, gezien door de ogen van Henk Rogers, een Nederlandse Amerikaan die woonachtig is in Japan. Om de exclusieve rechten te verkrijgen moet hij afreizen naar de Sovjet-Unie, waar hij de maker van het spel ontmoet en te maken krijgt met de Russische gastvrijheid. Ondertussen probeert een corrupte overheidsambtenaar zichzelf te verrijken door een schimmige deal te sluiten met één van de softwarebedrijven. De film houdt het tempo er flink in en het verhaal wordt gebracht alsof Henk de nieuwe Jason Bourne is, terwijl de realiteit waarschijnlijk een stuk saaier was. En dat is jammer, want er wordt goed in geacteerd, het camerawerk is prima en ook de soundtrack van Lorne Balfe doet leuk mee, zeker wanneer het alom bekende Tetris deuntje wordt ingezet. All-in-all is Tetris een vermakelijke film, al haalt deze nergens het niveau van tech films als BlackBerry en The Social Network. | |
The Substance (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 140 min | MPAA: R Absolutely fucking insane, zo kun je het einde van deze film wel noemen ja. In de zin van: het laatste halfuur is echt absurde body horror, daar kon ik smakelijk om lachen De aanklacht naar het volledig op uiterlijk gerichte Hollywood moge duidelijk zijn, maar het acteerwerk is ook goed in deze film. Het grootste nadeel is imo dat de film te lang duurt, en soms te langdradig is. Voor de rest leuk vermaak voor wie wel wat gewend is qua fysieke gestoordheid. Als je zou zeggen dat David Cronenberg de regisseur was, had ik het ook gelooft. | |
Mad Max Beyond Thunderdome (1985) | ![]() |
Tweakers: 5 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Gisteren deze bekeken. Heb me prima vermaakt. Vind het voor alsnog moeilijk om deze te plaatsen. Het is van, naar en weer van de stad af. Niet alles is even logisch, maar denk dat je dat bij Mad Max toch niet hoeft te verwachten. Naarmate je verder gaat in de delen van Mad Max, naarmate je ook meer het post-apocalyptische en verval gaat zien wat mensen eigenlijk wel herkennen. Voor mij was hij prima voldoende en ben blij dat ik hem ook gezien heb. Zeker geen vervelende afsluiter van de originele Mad Max serie. | |
Arthur the King (2024) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Sport | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Plot: Michael en zijn teamgenoten bereiden zich voor op een grote uithoudingsrace door de Dominicaanse Republiek. Terwijl Michaels vrouw en dochter zijn reis volgen, komt hij twee keer dezelfde zwerfhond tegen, honderden kilometers van elkaar verwijderd. Geïnspireerd door de schijnbaar onmogelijke tocht van de hond over het parcours van de race om hem bij te houden, nemen Michael en zijn team de hond mee, noemen hem 'Arthur the King' en maken hem hun mascotte op weg naar de finish. Oordeel: Een 7 op IMDB en Tweakers. Ik vraag mij af waarom. We kijken een film die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Prima, het acteerwerk is wat je ervan mag verwachten. Het verhaal is echter, wellicht omdat het gebaseerd is op een relatief simpel verhaal, niet zo heel boeiend. De film kent eigenlijk maar 1 wat spannender stuk maar is voor de rest vrij rechtlijnig. Waar ik echt punten aftrek voor geef is hoe de hond geïntroduceerd wordt in het verhaal. Door de manier van filmen en vertellen had ik op die momenten meer het gevoel naar een kinderfilm te kijken. De beelden pasten niet goed in het geheel en ik kon het idee niet onderdrukken dat de hond(en) elk moment konden gaan praten. Jammer! Wat een fantastisch verhaal zou moeten zijn komt niet goed uit de verf. Je zou denken dat dit een Walt Disney productie was, zo mierzoet en veilig was het allemaal. Een 6 lijkt mij de best passende score. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wanted (2008) | ![]() |
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R Gisteren Wanted voor het eerst gezien, geen idee waarom ik die toen heb overgeslagen, maar gisteren dan toch eens gekeken. Ik weet niet wat ik van deze film moet denken, dit is voor mijn gevoel een flim die leuk is om eens te zien, maar geen film die ik nog een 2de keer zou gaan kijken. De film kent veel grote acteurs, zoals Angelina Jolie, Morgan Freeman en James McAvoy. Bij James McAvoy heb ik het idee dat actie niet echt zijn ding is, ik heb niet super veel films van hem gezien, maar als ik hem zijn rol zie doen in Split en It Chapter 2, dan vind ik die rollen meer voor hem dan een Actie film. Verder vond ik de film op bepaalde punten dingen van de Matrix na doen, niet dat het verkeerd is, maar het viel op. Zoals gezegd is de film leuk om eens te zien, met een aparte twist richting het einde, maar het is geen film die ik nog eens zou willen zien. | |
Blink Twice (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Ik had waarschijnlijk iets te hoge verwachtingen van deze film. Ik vond het plot een beetje plat. Het uitgangspunt is wel angstaanjagend, maar de aanloop tot er eindelijk iets gebeurde duurde vrij lang. Je krijgt wel langzaamaan wat hints dat er dingen mis zijn. Geen echte aanrader, maar ook niet een volkomen afrader. spoiler: Je zou trouwens verwachten dat de vrouwen zich eerder dingen gaan afvragen gezien hun verwondingen, en dan met name het geweld dat hun 'onderkant' is aangedaan... Dat de vrouwen zo wraak kunnen nemen is mooi, maar gezien de gewelddadigheid, leek het me logischer als de daders zich direct feller hadden verweerd. Eens een vrouwenmepper, altijd een vrouwenmepper. Deze film deed erg aan als een 'vriendenproject', want er zitten allerlei bekende acteurs in die echt maar een piepklein rolletje hebben. | |
Heb hem gisteren ook gekeken en sorry....ik vond er weinig aan. Traag, weinig en flauwe humor en slap verhaal. Not my cup of tea.AvK schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:45:
[...]
Wilde eigenlijk niet reageren maar toch....
Ik snap wat je zegt. De film begint erg rustig. Dat heeft een reden. Je ziet een bejaardentehuis, met oude mensen. Dat gaat allemaal niet zo snel. Dat is ook bewust zo gedaan. De sfeer wordt opgebouwd. De levens omstandigheden van oude mensen in zo'n tehuis wordt uitvoerig in beeld gebracht. Des temeer komt de levendigheid en de opstand van Elvis en Kennedy in beeld. De vertelling hoe de echte Elvis de NEP Elvis werd vind ik zeer goed getroffen en erg begrijpelijk. Zo zou het gegaan kunnen zijn. Het is een verhaal vertellende film. Dat je de humor niet ziet of allen maar platte grappen had verwacht...... Tja, dat doet de film ook bewust niet. Het is veelal subtiel. En daarom ook zo ontzettend vermakelijk. En ja, je hebt gelijk. Bruce en Ossie spelen de rol van hun leven.
Verder heb ik deze gekeken, echte horror (ik geef hem een 7 maar de sterren willen blijkbaar niet).
Martyrs (2008) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Horror | Runtime: 99 min | MPAA: R Ik ben vaak niet echt onder de indruk van horror en moet er vaak om lachen om de zogenaamde jump scares etc en het verhaal. Deze blijft me toch wel bij. Fransen maken vaak snoeiharde horror en dat is deze ook maar ook het verhaal is goed en je weet echt regelmatig niet welke kant het op gaat. Alleen jammer dat na ongeveer 3/4 van de film je denkt, ja nu weet ik het wel, ga daar doorheen en er komt een verrassend einde. | |
0/10? Verdient toch iets meer nee? Ik geef die gerust 9 op 10. Lekker brute horror, je proeft het gewoon acteraan in je mond
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Wat staat er boven de review?SadisticPanda schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:13:
@MotorBeast
0/10? Verdient toch iets meer nee? Ik geef die gerust 9 op 10. Lekker brute horror, je proeft het gewoon acteraan in je mond
Deze heb ik een tijdje geleden ook gezien: IMDB: Grave (2016)
Ook top. Kunnen de Amerikanen nog wat van leren met hun slappe hap horror.
[ Voor 29% gewijzigd door MotorBeast op 22-09-2024 13:40 ]
Woops, over gelezen.MotorBeast schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:31:
[...]
Wat staat er boven de review?7!!!
Zijn nog wat Franse horror die je moet.gezien hebben:
Haute Tension
a l'interieur
Ils
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Grave is inderdaad fantastisch. Al vaak op TV geweest. Binnenkort de blu-ray maar eens opzetten.MotorBeast schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:31:
[...]
Wat staat er boven de review?7!!!
Wikipedia: New French ExtremityMotorBeast schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:02:
[...]
Martyrs (2008) [Afbeelding: Martyrs (2008)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Horror | Runtime: 99 min | MPAA: R Ik ben vaak niet echt onder de indruk van horror en moet er vaak om lachen om de zogenaamde jump scares etc en het verhaal. Deze blijft me toch wel bij. Fransen maken vaak snoeiharde horror en dat is deze ook maar ook het verhaal is goed en je weet echt regelmatig niet welke kant het op gaat. Alleen jammer dat na ongeveer 3/4 van de film je denkt, ja nu weet ik het wel, ga daar doorheen en er komt een verrassend einde.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
En deze kun je ook wel waarderen mocht je hem nog niet hebben gezien: IMDB: À l'intérieur (2007)
This too shall pass
Deze weet ik nog heel goed, gekeken voordat ik dag erna ging vliegen. Was misschien niet het beste idee.Linksquest schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:28:
Final Destination (2000) [Afbeelding: Final Destination (2000)] Tweakers: 7 | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R Gisteren na heel wat jaren deze film nog eens gekeken, voor onze dochter was dit natuurlijk iets nieuws. Het blijft een leuke film, en het idee erachter van dat iemand van te voren zijn dood ziet en het weet te voorkomen, vind ik wel tof. Misschien is de film na 24 jaar wel wat verouderd, maar het was leuk om deze nog eens te zien. Op moment van schrijven staat deze film op Netflix.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Nu vraag ik me altijd af, is er ook een lijst met films die je niet aan boord krijgt? Kan me voorstellen dat je deze dan niet wilt zien als je al vliegangst hebt.
Beetlejuice Beetlejuice (2024) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Gisteravond met mijn vriendin en dochter naar Beetlejuice 2 gegaan. 2 weken geleden hebben wij het origineel gekeken op Laserdisc en dat was een leuke ervaring, voor hen was het voor het eerst dat zij de film zagen, voor mij de 3e of 4e keer waarbij ik deze zeker 10 jaar niet meer gezien had. De zaal zat vol en gevuld met mensen van mijn generatie en de jongere generatie. Slim van Burton om de originele cast uit te breiden met Jenna Ortega. De film was over de top absurd met best wel heftige scenes die eigenlijk niet eng waren, echt een morbide comedy. Mijn dochter is 13 en ze kon na het kijken van deze film prima slapen. Er zit veel fanservice in en de dialogen praten je bij over alles wat de kijker in de tussentijd gemist heeft. Wij hebben genoten van deze film en ik verwacht nu ook een deel 3. spoiler: De vader van Astrid (Jenna Ortega) is nu ambtenaar in het afterlife, dit is de veroordeling voor mensen die zelfmoord hebben gepleegd zoals ik begreep uit deel 1. Daar wordt geen aandacht aan besteed in de film. Heb ik het mis of zouden ze dit bewaren tot deel 3? | |
[ Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 22-09-2024 23:03 ]
Power Alley (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 99 min | MPAA: N/A Levante (Power Alley, maar vertaalt eigenlijk naar Get Up) is een Braziliaans queer abortusdrama. Klinkt als een mondvol, en dat is het eigenlijk ook. De 17-jarige Sofia is onderdeel (zeg maar gerust de spil) van een queer volleybalteam dat kans maakt om kampioen te worden. Ook komt ze er achter dat ze ongewenst zwanger is. Einde kansen op een beurs om in Chili te spelen en in Brazilië is het illegaal om een abortus te plegen. Nu zijn er al wel meer abortusdramas, en daar zitten echt hele goeie films tussen, maar het leek me best lastig om nog met een origineel idee te komen. Wellicht toch wat minder lastig dan ik dacht, want deze film zit eigenlijk best wel vol met originele ideeën. Misschien niet allemaal heel goed uitgevoerd, maar het voorkomt zeker wel dat je in slaap gaat sukkelen. Zonder echt heel erg onlogische kronkels in het verhaal, werkt de film naar zijn conclusie. En hoewel het een zwaar onderwerp is met een best heftig verloop, kan de film ook leunen op de vrolijkheid van de spelers in het volleybalteam. Bovendien zit de film vol met allerlei (al dan niet ter zake doende) details en heeft het een best goede soundtrack. Zoals gezegd, niet alles is perfect, maar het is een originele film. | |
Standaard ritueel voor de autovakantie met de boys: highway to hell aanzetten.Vaevictis_ schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:16:
[...]
Deze weet ik nog heel goed, gekeken voordat ik dag erna ging vliegen. Was misschien niet het beste idee.
Nu vraag ik me altijd af, is er ook een lijst met films die je niet aan boord krijgt? Kan me voorstellen dat je deze dan niet wilt zien als je al vliegangst hebt.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
The Matrix (1999) | ![]() |
Tweakers: 4.6 | IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: R Destijds, in 1999, ging ik met een groepje collega's van het werk naar de bioscoop om The Matrix te gaan kijken. Ik kwam compleet overdonderd de bioscoop uit en zal die ervaring nooit vergeten. Daarna de film op DVD, en later op Blu-Ray gehad. En sinds afgelopen vrijdag eindelijk ook op 4K UHD disk. En wow, wat ziet de film er in 4K resolutie met Dolby Vision er mooi uit op mijn OLED TV! Waarschijnlijk mooier dan de film er destijds in de bioscoop (zonder HDR) uit zag. En Dolby Atmos geluid voegt ook weer een extra dimensie toe aan de 5.1 surround sound van de DVD en BR die ik hiervoor had. Wat de film betreft is het in mijn opinie nog steeds een dijk van een actiefilm gebaseerd op de bekende plot van een eenvoudige protagonist die de uitverkorene blijkt te zijn en uiteindelijk de vijand verslaat. Keanu Reeves als Neo is geknipt voor deze rol, met uitstekende ondersteuning door Carrie-Anne Moss (Trinity) als de geliefde en Laurence Fishburne (Morpheus) als de wijze mentor. Ook een mooie rol van Joe Pantoliano (Cypher) als Judas figuur. Verder natuurlijk de na 25 jaar nog steeds overtuigende special effects ('bullet time') die destijds in 1999 revolutionair waren! En hoe vaak ik deze film in die 25 jaar al heb gezien, het was voor mij wederom genieten van deze top film. | |
Rebel Ridge (2024) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 131 min | MPAA: TV-MA Veteraan reist naar een klein dorpje in het zuiden van Amerika, om daar borg te betalen voor zijn neef, die opgepakt is. Dan krijgt hij te maken met racisme en corruptie bij het plaatselijke politiekorps van het kleine plaatsje. Ergens heeft de plot dus wel wat weg van First Blood, ook wel bekend als Rambo. En net als die film, zit ook deze niet vol grote gevechtsscenes en richt het zich vooral op de psychologische kant van het verhaal. De gevechten die er wél in zitten, zijn over het algemeen goed gedaan. Geen overdreven geweld, waarbij onze hoofdrolspeler duidelijk niet de intentie heeft om te doden. Een gave rol van Don Johnson als corrupte politiechef, die de laatste jaren niet bepaald stil heeft gezeten, en die ik ook al zo goed vond in Django Unchained. Hoofdrolspeler Aaron Pierre kende ik nog niet, maar zet ook een goede rol neer, als beheerste veteraan. De overige grote rol is weggelegd voor AnnaSophia Robb, die voor mij ook onbekend was, en ook duidelijk een minder goede vertolking neerzet. Opbouw en tempo van de film is goed, en dat maakt dat de 2 uur die de film duurt, eigenlijk wel vrij makkelijk voorbij gaan. Het einde van de film vond ik duidelijk het zwakste deel, en een beetje een anti-climax. Desalniettemin geef ik het een ruime voldoende maar geen 8. Ik laat het bij een 7. | |
Turner & Hooch (1989) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 97 min | MPAA: PG Gisteravond hebben we samen de film Turner & Hooch gekeken, deze film komt uit 1989. Het is een klassieke combinatie van actie en komedie, waarin we de serieuze rechercheur genaamd Scott Turner (gespeeld door Tom Hanks) volgen. Hij krijgt de taak om een moordonderzoek te doen waarbij de enige getuige een onhandelbare hond is: Hooch. Het verhaal ontvouwt zich verder terwijl Turner en Hooch een onwaarschijnlijke band ontwikkelen, wat leidt tot zowel hilarische als ontroerende momenten. Onze eigen mening? We vonden het een vermakelijke film! De chemie tussen Turner en Hooch is geweldig en zorgt voor veel lachmomenten. Vooral de scènes waarin de klungelige Hooch probeert te helpen, waren ontzettend grappig. Het is dus niet alleen maar een verhaaltje over een hond en zijn baas, maar ook een verhaal over vriendschap en samenwerking. Al met al is Turner & Hooch een feel-good film die je met een glimlach achterlaat. Perfect voor een gezellige filmavond! | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 99% gewijzigd door defiant op 24-09-2024 00:12 ]
"21 jaar DSL!"
The Survivalist (2015) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: Not Rated The Survivalist is een trage Noord-Ierse survival film in een post-apocalyptische wereld. Een eenzame man, altijd op zijn hoede, woont in een houten huisje en leeft van zijn moestuin en wat het bos hem verder brengt. Hij verlaat zijn wachtpost nooit zonder zijn dubbelloops geweer. Een ieder die zijn pad kruist is dus gewaarschuwd! Dit is een rauwe vertelling van wat er zomaar zou kunnen gebeuren als er nieuwe dark ages aanbreken voor de mensheid. De film is geen absolute topper, maar overtuigt wel met zijn subtiele, trage spel. Ondanks dit trage spel wordt voor het grootste deel van de film de spanning er goed in gehouden. Leuke (nja, leuk is echt een verkeerde term voor deze) film, zeker als je van post-apocalyptische verhalen houdt en kan leven met de eigenschappen van een film gemaakt met een minimaal budget (geen idee wat het budget was, maar het zal nooit veel zijn geweest). Kunt overigens wel zien dat deze film met een digitale camera gemaakt is. Eigenlijk is film gewoon veel mooier. Maar toch netjes dat ze hier een blu-ray van uit hebben gebracht, zeker gezien de enorm lage inkomsten aan de box office. Tegenwoordig kun je dat dan wel vergeten. Had de UK blu-ray overigens al 7 jaar in de kast staan. Op de Britse Amazon kun je hem ook huren voor 1 pond, zie ik. In Nederland natuurlijk weer niet beschikbaar. | |
Toevallig gekeken vanwege de nieuwe serie die nu uit is op Disney+? (niet onaardig, maar duidelijk voor een wat jonger publiek)G_Dragon schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:08:
Turner & Hooch (1989) [Afbeelding: Turner & Hooch (1989)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 97 min | MPAA: PG Gisteravond hebben we samen de film Turner & Hooch gekeken, deze film komt uit 1989. Het is een klassieke combinatie van actie en komedie, waarin we de serieuze rechercheur genaamd Scott Turner (gespeeld door Tom Hanks) volgen.
Hij krijgt de taak om een moordonderzoek te doen waarbij de enige getuige een onhandelbare hond is: Hooch. Het verhaal ontvouwt zich verder terwijl Turner en Hooch een onwaarschijnlijke band ontwikkelen, wat leidt tot zowel hilarische als ontroerende momenten.
Onze eigen mening? We vonden het een vermakelijke film! De chemie tussen Turner en Hooch is geweldig en zorgt voor veel lachmomenten. Vooral de scènes waarin de klungelige Hooch probeert te helpen, waren ontzettend grappig. Het is dus niet alleen maar een verhaaltje over een hond en zijn baas, maar ook een verhaal over vriendschap en samenwerking. Al met al is Turner & Hooch een feel-good film die je met een glimlach achterlaat. Perfect voor een gezellige filmavond![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Ik denk dat dit het beste topic is om dit te plaatsen:
Ik hoop zo heel erg hard dat jullie Nederlanders mij kunnen helpen bij mijn zoektocht.
Ik ben op zoek naar de "naam" of zelfs de video's van een groepje Nederlanders die een 20tal jaar geleden grappige, self made video's maakten.
Het waren een soort van "pioniers"van de vlogs.
Het was een groepje met jonge mensen. Ik denk dat een van die mensen Tim Haars was. Ze maakten ook bvb een video waar ze snachts binnendringen in de efteling. Er was ook een vrouw bij.
Herkent iemand dit?? Het moet een 20tal jaar geleden zijn geweest.
Ik hoop heel, heel erg hard dat iemand mij kan helpen. Is een soort herrinering die ik niet wil laten verloren gaan.
Heel erg bedankt! Antwoord mag ook in PM.
Nee niet om die reden, wist tot jouw bericht niet eens dat er een nieuwe serie over was. We wouden gewoon een film kijken en ik liet mijn vrouw even rondzoeken op de streaming appsMartinspire schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:29:
[...]
Toevallig gekeken vanwege de nieuwe serie die nu uit is op Disney+? (niet onaardig, maar duidelijk voor een wat jonger publiek)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De bedoeld waarschijnlijk het programma "6Pack"deSeppe1987 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:09:
Hoi tweakers,
Ik hoop zo heel erg hard dat jullie Nederlanders mij kunnen helpen bij mijn zoektocht.
Ik ben op zoek naar de "naam" of zelfs de video's van een groepje Nederlanders die een 20tal jaar geleden grappige, self made video's maakten.
Het was een groepje met jonge mensen. Ik denk dat een van die mensen Tim Haars was. Ze maakten ook bvb een video waar ze snachts binnendringen in de efteling. Er was ook een vrouw bij.
Ik hoop heel, heel erg hard dat iemand mij kan helpen. Is een soort herrinering die ik niet wil laten verloren gaan.
Dat is 6pack Destijds gesponsord door Heineken en uitgezonden op MTV (en op 6pack.tv)deSeppe1987 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:09:
Hoi tweakers,
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Danku Danku Danku!!
Dat moet het geweest zijn, kan bijna niet anders!
Effe video's opzoeken, nostalgiemodus aan, en een klein traantje wegpinken. Want vroeger was alles beter!
[ Voor 7% gewijzigd door deSeppe1987 op 24-09-2024 10:15 ]
Terrifier (2016) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 5.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 85 min | MPAA: Unrated Tja, wat zal ik zeggen? Ik heb deze gekeken, zodat jullie dat niet hoeven doen, en je de tijd ergens anders aan kunt besteden. Zoiets? Het concept sprak mij erg aan: enge clown die aan het moorden slaat. Qua uitwerking viel het me toch wat tegen. Art, the clown. Een combinatie van laten we zeggen Pinhead, Freddy Krueger en Pennywise. Ik geef toe: de acteur maakt er echt iets moois van: creepy, eng, vies, en het feit dat hij geen geluid maakt, maakt hem inderdaad terrifying. Zijn constante lach, brutaliteit en ronduit sadistische handelingen maken van hem iets om van te gruwelen. Dat is echt een prestatie, en ook het belangrijkste pluspunt van de flim. De film zelf is voor mijn gevoel klassiek jaren-80 horror: veel gore, veel bloed, maar helaas weinig spanning. Het plot is ook zo dun als een A4-tje: een stel meiden op Halloween-avond, die achtervolgd worden door een clown. Of liever: een mime-speler. Want met zijn zwart/witte pakje en zonder woorden, is het dat meer, dan een clown. Verder is het, zoals gezegd, een beetje standaard/klassiek, want de slachtoffers maken de gebruikelijke slechte keuzes, en daaruit volgt hun einde. Dat einde is vaak bruut en nogal bloederig (té?) maar helpt niet om het geheel inhoud te geven. Binnen het gegeven budget is het echter knap gemaakt, maar je kunt het merken aan het feit dat een groot deel van de film zich afspeelt op één locatie. Qua acteerwerk verder is het prima, en qua beeld is het duidelijk geen hoogvlieger. De special effects zijn knap gedaan, en volgens mij zijn het allemaal fysieke effecten en weinig uit de digitale trucendoos. Zoals gezegd: old skool. Zo leren we niets over Art, over zijn achtergrond, motieven e.d., iets wat je bij Nightmare on Elmstreet, Saw, Halloween, etc. wél hebt. Ook de slachtoffers blijven een beetje bordkartonnen personages. Dat houdt dus ook in, dat je geen band of zo opbouwt, en het je weinig doet, als ze aan hun einde komen. En over eindes: het is duidelijk dat de makers een deeltje 2 in gedachten hadden. Begrijpelijk, maar ergens ook weer jammer, want dat maakt het einde van dit deel, toch minder definitief. Wel benieuwd hoe ze in deel 2 de wederopstanding verklaren... | |
Terrifier 2 (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Horror | Runtime: 138 min | MPAA: Not Rated En daar is Art weer terug. Zoals gezegd: aan het eind van deel 1 was duidelijk dat er een vervolg zou komen. En dat vervolg komt met dezelfde acteur die wederom een erg creepy mime-speler neerzet. Zowel als concept als als uitwerking vind ik hem retesterk. Hij is écht freaky en griezelig! En zoals bij deel 1: ook dit keer geen geluid uit zijn mond, dus hij moet het echt hebben van zijn gedrag en mimiek. En dat vind ik dus erg goed gedaan. Cudo's dus voor David Howard Thornton in zijn rol als Art the Clown. Zijn terugkeer is dan wel weer iets aparts, alhoewel niet onverwacht, wordt dat slecht uitgelegd. De film zelf is weer geen echte hoogvlieger en grijpt weer heel erg terug op jaren-80 slasher/gore. Het feit dat ook in deze film tieners de hoofdrol spelen, en domme keuzes maken, die leiden tot het verwachte einde, spreekt wat dat betreft boekdelen en doet denken aan films uit de vorige eeuw (wat klinkt dat lang geleden, overigens!). Ook in dit deel speelt met name de laatste helft van de film zich af op één locatie. En ook dit keer vind ik het wel knap, dat je dit soort locaties kunt vinden! Donker, rommelig, gruwelijk, en ergens ook weer passend. Een paar jumpscares, weer heel veel bruut geweld, en het bloed spat in dit deel ook weer tegen de muren. Qua beeld is het zoals te verwachten low budget, en de effecten zijn, net als in deel 1, weer praktisch en niet digitaal. Qua bloed gaat deze nog een stapje verder dan deel 1, net als het in beeld brengen van de gruwelijkheden. Echt weer een slasher-movie. Het einde vond ik dan weer teleurstellend, in die zin, dat er ineens magie bij werd gehaald, om dat einde te bereiken. Dat einde had wat mij betreft ook wat eerder kunnen komen, want met 2 uur en 20 minuten duurt de film best lang. Zeker gezien (wederom) het gebrek aan verhaal. Je krijgt weinig te weten over de diverse personages, en sommige dingen komen ook niet goed uit de verf (waarom vloekt de moeder bijvoorbeeld zo heftig, tegen haar jonge zoon? Dat kwam wat geforceerd op mij over..). Maar achtergrond van een personage maakt je als kijker betrokken bij de film, en door het ontbreken daarvan, zijn de verschillende moorden weliswaar bloederig en gewelddadig, maar zijn ze ook minder indringend. Je ziet het, maar boeit je niet, zeg maar. Conclusie voor deel 1 & 2: Art the Clown is top als concept, maar wat mij betreft is de stijl te ouderwets. Gevoelsmatig had er echt meer in gezeten, met name qua plot, verhaal en achtergronden van de personages. De gore is op zich goed gedaan, maar haalt het niet bij moderne horror (denk aan Hostel, Saw, etc). Maar misschien zijn die meer shock-horror, en valt deze onder slasher? Anyway, een eel 3 hoeft van mij niet. | |
ook blijft de melodie van de Terrifier 2 jingle permanent in mijn hoofd.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ja zoals gezegd vind ik Art echt top. Zeker iconisch, maar er had echt méér in gezeten. Qua type vind ik hem namelijk inderdaad terrifying, maar de film an sich haalt niet eruit, wat erin zit. Het verhaal is te plat, te simpel, en op plekken onlogisch. Had dit het niveau van Elm Street gehaald, dan was het een instant klassieker. Maar (voor mij, althans) haalt het het niet, en ken ik betere horrorfilms.corset schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:27:
@Makaja Voor mij is Art toch wel de nieuwe generatie horror iconen. Mede door de geweldige acteur, gelukkig een betere dan het originele short acteur (wat iemand was die toevallig lang genoeg stil kon zitten voor de make up).
ook blijft de melodie van de Terrifier 2 jingle permanent in mijn hoofd.
Maar zoals ik al zei: kudo's voor Art en zijn acteur!
Daar ben ik het wel mee eens. Ik denk dat Art het vooral van bepaalde scenes moet hebben om "sterk" te zijn als karakter. Zie de Pizzeria, de scene met het liedje, de laundromat. De "normale" situaties die absurd worden gemaakt door hem. Dat zijn de momenten waarom hij schittert. En dat zijn de momenten die ze in Terrifier 3 meer moeten doen.Makaja schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:32:
[...]
Ja zoals gezegd vind ik Art echt top. Zeker iconisch, maar er had echt méér in gezeten. Qua type vind ik hem namelijk inderdaad terrifying, maar de film an sich haalt niet eruit, wat erin zit. Het verhaal is te plat, te simpel, en op plekken onlogisch. Had dit het niveau van Elm Street gehaald, dan was het een instant klassieker. Maar (voor mij, althans) haalt het het niet, en ken ik betere horrorfilms.
Maar zoals ik al zei: kudo's voor Art en zijn acteur!
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
gisteren toevallig op disney+ tegen gekomen..
De hele film had ik al een beetje een raar gevoel erbij.. maar hoe meer ik lees over de hoofdrolspeler (https://www.imdb.com/name/nm4461974/?ref_=tt_ov_st_2) (en zijn familie) hoe erger het lijkt te worden..
Jammer het had een mooi verhaal kunnen zijn...
Wel heel mooie beelden van mount Everest.. dat wel..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik zou Art dan ook niet met Pinhead of Freddy vergelijken, zou hem eerder een sadistischer versie van Jason noemen.
En wat betreft je vraag om meer diepgang: Waarom? Het is een slasher, who fucking cares?
Dat vond ik bijvoorbeeld ook een van de sterkste momenten van The Strangers. Slachtoffer vraagt: Why are you doing this to us? antwoord: Because you were home.
Bij een thriller kan diepgang goed zijn om spanning op te bouwen. Bij slasher horrors maakt dat imo geen moer uit, dat kijk je voor de creatieve kills. En dat doet Art prima
Als Terrifier 3 uitkomt zit ik absoluut het eerste weekend in de bios. Deel 2 direct op vrijdag gezien. Wilde een week later nog eens, was ie al uit de roulatie gehaald. Te extreem voor veel bezoekers. WTF.
Heb je iets meer context? Ik vind 't maar een vaag verhaal. Als ik die man opzoek vind ik iets over marathons in de woestijn en wat artikelen van de Daily Mail en andere roddelpers uit de UK.ToolkiT schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:09:
IMDB: Finding Michael (2023)
gisteren toevallig op disney+ tegen gekomen..
De hele film had ik al een beetje een raar gevoel erbij.. maar hoe meer ik lees over de hoofdrolspeler (https://www.imdb.com/name/nm4461974/?ref_=tt_ov_st_2) (en zijn familie) hoe erger het lijkt te worden..
Jammer het had een mooi verhaal kunnen zijn...
Wel heel mooie beelden van mount Everest.. dat wel..
ok, film/docu gaat over een broer (spencer) die het lichaam van zijn broer (Michal/Mike) will ophalen van Mount Everest waar laatste is overleden..JanW schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:32:
[...]
Heb je iets meer context? Ik vind 't maar een vaag verhaal. Als ik die man opzoek vind ik iets over marathons in de woestijn en wat artikelen van de Daily Mail en andere roddelpers uit de UK.
Ten eerste doen ze dit meer dan 20 jaar na dato.. wat al raar is.. en ook een beetje mission impossible word..
Het verhaal is dat dat kwam omdat ze een foto opgestuurd kregen met wat mogelijk het lichaam.. maar als ze die foto laten zien aan de lokale sherpas en de kerel die ze inhuurden om het lichaam te bergen is het al binnen een minuut duidelijk dat dat niet het juste lichaam is, maar dat van een indische klimmer.. dit was al bij het inhuur proces per email duidelijk moeten zijn

issue 2: die kerel Spencer lijkt totaal geen emotional investment in zijn broer te hebben en doet deze missie meer voor de kick lijkt het wel..
Als hij op een gegeven moment met zijn vrouw video belt en zijn vrouw begint te huilen omdat ze het zo erg voor zijn moeder vind dat de kans zo groot is dat ze Mike niet vinden verbaast het Spencer.. totaal geen emotie om waar het in feite om gaat..
Issue 3: er word enorm veel subtiel en minder subtiel geflexed... die familie is stinkend rijk (anders kan je als 22e jarige ook niet een Everest tocht betalen lijkt me).. feit dat Mike een Rolex om had word telkens genoemd (ok dat is ook natuurlijk een ID factor, maar het werd te vaak genoemd), zijn vrouw is een model dat net iets te strak in de makeup zat, hun dure vakantie huis was net iets te vaak in beeld etc etc..
Issue 4:hij gaat zwemmen op zelfde plek als zijn broer en heeft duidelijk meer in de sportschool gezeten dan Mike.. later las ik dat hij bij 'I'm a celebrity, get me out of here' eruit gekickt was omdat hij anabolen gebruikte in de jungle..
issue5: plan B is om het lichaam van een andere gevallen klimmer omlaag te halen.. die klimmer was een sherpa van een arme familiet die dat nooit zou kunnen betalen...tja op zich al wat gekunsteld om het verhaal rond te breien, maar potentieel een nobel gebaar. Maar nog erger is dat ze een candidaat hadden gevonden en toen naar de familie daarvan zijn gegaan om te vertellen dat ALS ze mike niet vinden ze dan dat lichaam op gaan halen.. dus als ze hem wel zouden vinden dan werden ze blij gemaakt met een dode mus..
Uiteindelijk vonden ze Mike natuurlijk niet en werd dit lichaam omlaag gesleept.. op een vrij lompe manier zeg maar..
Bij herreniging met familie was de (jonge) dochter in enorme tranen (logisch zij heeft wel emotie).. maar camera blijft daar vol op filmen.. geen respect voor privacy van een minderjarige..
issue6: Pa Mattews heeft een paar jaar geleden een rechtzaak aangespannen tegen de tourguides en nog wat anderen en deze verloren.. de vader komt ook totaal niet in beeld in de docu..
issue7: mijn vrouw las dat de moeder in de docu eigenlijkhelemaal niet de biologische moeder was van Mike, wel van Spencer.. an sich niks mis mee, een stiefmoeder kan natuurlijk ook sterke gevoelens over een stiefkind hebben, maar wel vreemd dat dat zo onder het tapijt geschoven werd..
Al met al, voelde het een beetje 'ick' aan.. en toen ik de comments op IMDB las, kwam ik erachter dat wij niet de enige waren met deze reactie..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik weet bijna zeker dat Tarantino deze films ook helemaal de bom vindt. Ze zijn zo "slecht" dat ze ook weer goed zijn. Het is een bijzonder gevoel wat niet uit te leggen is.AcidBurn schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:36:
@Makaja lol... Wat jij de minpunten noemt, vind ik juist leuk aan Terrifier. Het is simpelweg lompe slasher horror. Dat heeft geen ingewikkeld verhaal nodig, je kijkt het voor de blood & gore.
Ik zou Art dan ook niet met Pinhead of Freddy vergelijken, zou hem eerder een sadistischer versie van Jason noemen.
En wat betreft je vraag om meer diepgang: Waarom? Het is een slasher, who fucking cares?
Dat vond ik bijvoorbeeld ook een van de sterkste momenten van The Strangers. Slachtoffer vraagt: Why are you doing this to us? antwoord: Because you were home.
Bij een thriller kan diepgang goed zijn om spanning op te bouwen. Bij slasher horrors maakt dat imo geen moer uit, dat kijk je voor de creatieve kills. En dat doet Art prima
Als Terrifier 3 uitkomt zit ik absoluut het eerste weekend in de bios. Deel 2 direct op vrijdag gezien. Wilde een week later nog eens, was ie al uit de roulatie gehaald. Te extreem voor veel bezoekers. WTF.
Batman: Mask of the Phantasm (1993) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 76 min | MPAA: PG Een consistent hoog scorende film in de Batman canon is Mask of the Phantasm uit 1993. Deze animatie is een film die, volgens kenners, misschien wel de meest trouwe adaptatie is van Bob Kane's iconische karakter. Batman (Kevin Conroy) ontmoet een oude vlam uit zijn verleden, Andrea Beaumont (Dana Delaney). Andrea heeft links met een stel gangsters die een voor een worden uitgeschakeld door een donkere gedaante. Batman wordt ervan beticht de moordenaar te zijn en moet zijn onschuld bewijzen en zijn verleden met Andrea in het reine brengen. Mask of the Phantasm is een ambitieuze animatie qua plot. Verschillende lijnen lopen door elkaar heen en het voelt vooral in het eerste half uur nogal rommelig aan, maar naarmate de film vordert neemt de irritatie hierover af. Vooral de opkomst van een bekende Batman villain helpt erg voor het plot én het vermaak van de film. Mooiste aan de film vind ik echter de art direction. De originele comic setting van de jaren '40 wordt gebruikt en hoewel de animatie zelf niet hoogstaand is en vrij grof en weinig vloeiend verloopt, is er aan creativiteit en atmosfeer hier geen gebrek. De sets zijn prachtig vormgegeven met een hoog art deco gehalte en dit schept een beklemmende, donkere sfeer die goed bij de character arcs past. Batman: Mask of the Phantasm is, inderdaad, een interpretatie van Batman die uniek is en bewijst hoe multi-interpretabel en veelzijdig het karakter en Bob Kane's werk zijn. | |
The Wonders (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama | Runtime: 110 min | MPAA: Not Rated Le Meraviglie (The Wonders) is een modern Italiaans sprookje van Alice Rohrwacher. Laatst de film gezien die ze erna gemaakt heeft, d.w.z. Lazzaro Felice (Happy As Lazzaro), wat ook een modern Italiaans sprookje was. Alleen Le Meraviglie is wat meer geworteld in de realiteit, ondanks dat de film soms redelijk meta wordt, o.a. met een TV show met Monica Bellucci. Wolfgang (prachtig neergezet door Sam Louwyck) en Angelica (gespeeld door de zus van Alice) hebben een gezin bestaande uit een hoop meisjes, en dan ook nog een geïmporteerd meisje in de vorm van een au pair. Het gezin houdt honingbijen en is dus continu druk in de weer met bijen verplaatsen, terugvangen, raten ophalen, en slingeren, waarbij het vooral belangrijk is dat de emmer onder de slingeraar op tijd vervangen wordt zodat deze niet overloopt. Hoewel Wolfgang continu hoog van de toren blaast, wordt het hele imker gebeuren eigenlijk vooral gerund door oudste dochter Gelsomina. Het door de ouders (vooral de vader) van de buitenwereld afgeschermde gezinsleven raakt in een crisis als deze buitenwereld toch weet binnen te dringen. Mooi geschoten verhaal, wat dus wat realistischer is dan Lazzaro Felice, waardoor de magisch realistische aspecten net wat meer uit de toon vallen. Ook heel het TV show gebeuren is wat vreemd, maar past eigenlijk wel goed in de boodschap van de film. Wat die is, zul je waarschijnlijk wel achterhalen als je deze film helemaal afkijkt en wordt benadrukt door het laatste shot. | |
Dit blijft mijn favoriete Rohrwacher, en niet alleen vanwege mijn oude jeugdliefde Bellucci, maar juist ook omdat de film iets meer gestoeld is in realisme. Melancholie is een emotie die in al haar films voelbaar is, maar hier toch het meest tastbaar, net als het contrast tussen the traditionele en het modernisme wat in al haar werk terugkomt. Hier prachtig weergegeven door een familie die boert op een manier die aan het verdwijnen is, en de film werpt de vraag op of dat wel goed is en wat dat met een samenleving (waarvoor de familie model staat) doet.josh-hill schreef op woensdag 25 september 2024 @ 01:30:
The Wonders (2014) [Afbeelding: The Wonders (2014)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama | Runtime: 110 min | MPAA: Not Rated Le Meraviglie (The Wonders) is een modern Italiaans sprookje van Alice Rohrwacher.
Laatst de film gezien die ze erna gemaakt heeft, d.w.z. Lazzaro Felice (Happy As Lazzaro), wat ook een modern Italiaans sprookje was.
Alleen Le Meraviglie is wat meer geworteld in de realiteit, ondanks dat de film soms redelijk meta wordt, o.a. met een TV show met Monica Bellucci.
Wolfgang (prachtig neergezet door Sam Louwyck) en Angelica (gespeeld door de zus van Alice) hebben een gezin bestaande uit een hoop meisjes, en dan ook nog een geïmporteerd meisje in de vorm van een au pair. Het gezin houdt honingbijen en is dus continu druk in de weer met bijen verplaatsen, terugvangen, raten ophalen, en slingeren, waarbij het vooral belangrijk is dat de emmer onder de slingeraar op tijd vervangen wordt zodat deze niet overloopt. Hoewel Wolfgang continu hoog van de toren blaast, wordt het hele imker gebeuren eigenlijk vooral gerund door oudste dochter Gelsomina.
Het door de ouders (vooral de vader) van de buitenwereld afgeschermde gezinsleven raakt in een crisis als deze buitenwereld toch weet binnen te dringen.
Mooi geschoten verhaal, wat dus wat realistischer is dan Lazzaro Felice, waardoor de magisch realistische aspecten net wat meer uit de toon vallen. Ook heel het TV show gebeuren is wat vreemd, maar past eigenlijk wel goed in de boodschap van de film. Wat die is, zul je waarschijnlijk wel achterhalen als je deze film helemaal afkijkt en wordt benadrukt door het laatste shot.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Toen ik The Matrix zag moest ik vooral denken aan John Woo. Die gebruikte slow-motion al heel veel in action scenes. En daar was hij ook niet de eerste in. De techniek is meer dan 120 jaar oud.Webgnome schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:26:
Bullet time was niet revolutionair, het bestond al veel langer. Het was echter de eerste film waar bullet time echt goed werd uitgevoerd icm special effects /practical effects
Maar The Matrix was wel de geboorte van het begrip bullet time door het specifiek met kogels te doen, al had Blade het jaar daarvoor al een claim liggen maar dat is te lang geleden voor me om voor de geest te halen. Verder kan ik ook geen referenties vinden aan het begrip zelf van voor 1999 in referentie tot The Matrix dus je mag in die zin wel stellen dat het begrip Bullet Time door The Matrix gevormd is. Ik kan een referentie vinden dat het script van de film de term gebruikt wat suggereert dat het vanuit de makers van de film zelf komt en niet een label is dat een externe partij erop geplakt heeft.
Je weet het lang niet altijd van tevoren nee maar mijn volgende laptop heeft daarom wel zo'n screen angle feature waarmee je pottenkijkers kan uitblockenautje schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:01:
[...]
Als je ruim wil zitten is het natuurlijk een tactiek...![]()
Ooit Alain Guiraudie's Stranger by the Lake zitten kijken op een treinreis naar Parijs. Mijn scherm maar een beetje gedraaid zodat de persoon naast mij niet de grote hoeveelheid sex hoefde te zien. Halverwege kwam ik erachter dat het scherm perfect gereflecteerd werd in het raam.
Ik reis één keer per week naar Den Haag met de trein, en kijk eigenlijk altijd een film (de meeste films passen wel in een heen- en terugreis). Probleem is dat ik vaak een film te zien krijg waar ik weinig van afweet, dus dat levert wel eens verrassingen op...
Beetlejuice Beetlejuice is een draak.
Jammer dat je B2 niet leuk vond; ik heb je review niet helemaal gelezen aangezien deze te snel richting plot ging en ik de film blanco in wil gaan maar kudos voor de Oasis link
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-09-2024 08:46 ]
Het duurde even, maar ik heb de leuke uitleg van John Gaeta, de VFX designer van The Matrix, gevonden:Dr. Strangelove schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:43:
[...]
Toen ik The Matrix zag moest ik vooral denken aan John Woo. Die gebruikt slow-motion al heel veel in action scenes. En daar was hij ook niet de eerste in. De techniek is meer dan 120 jaar oud.
Maar The Matrix was wel de geboorte van het begrip bullet time door het specifiek met kogels te doen, al had Blade het jaar daarvoor al een claim liggen maar dat is te lang geleden voor me om voor de geest te halen. Verder kan ik ook geen referenties vinden aan het begrip zelf van voor 1999 in referentie tot The Matrix dus je mag in die zin wel stellen dat het begrip Bullet Time door The Matrix gevormd is. Ik kan een referentie vinden dat het script van de film de term gebruikt wat suggereert dat het vanuit de makers van de film zelf komt en niet een label is dat een externe partij erop geplakt heeft.
Hoe verder hij in de uitleg komt, hoe minder ik he ga begrijpen
Is wel iets anders dan de laatste jaren waarin "we" opeens weer zijn begonnen met het accepteren van rare kleurtjes in de lucht die niets anders representeren dan "we willen geen geld uitgeven aan dure simulaties".
Als je een berg in tweeën splijt dan vliegen er stukjes steen rond ja. Geen platte pixels. Die zijn pijnlijker om in je oog te krijgen.
Dat zit wel Schnorr.
Cypher had op zich ook wel een goed punt: Hoe krijgen jullie het voor elkaar dat een biefstuk smaakt zoals die smaakt?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Klopt, maar ik bedoelde het hier zo oppervlakkig als het maar kanVrijdag schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:45:
Maar dat was toch ook het idee van The Matrix? Alles ín de Matrix is onze "gewone" wereld. Met dezelfde natuurwetten. Daarom ook een stuk realistischer, ondanks het sci-fi jasje. Morpheus zegt immers tegen Neo: Some rules can be bent, some rules can be broken.
Cypher had op zich ook wel een goed punt: Hoe krijgen jullie het voor elkaar dat een biefstuk smaakt zoals die smaakt?
Dat zit wel Schnorr.
Zoek de aflevering maar eens op met de trekker door AmsterdamdeSeppe1987 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:14:
@Jorissie87 @Radko
Danku Danku Danku!!
Dat moet het geweest zijn, kan bijna niet anders!
Effe video's opzoeken, nostalgiemodus aan, en een klein traantje wegpinken. Want vroeger was alles beter!
Cocoon (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 99 min | MPAA: N/A Kokon is een Duitse queer coming-of-age film. De veertienjarige Nora, in het Berlijnse Kreuzberg, trekt op met haar populaire zus en diens vriendin. Ze heeft alleen niet zoveel met hun levensstijl. Mooie film waarin rups Nora de transformatie maakt tot vlinder. Er zijn natuurlijk wel meer films als deze, maar ik moet zeggen dat het hier wel heel mooi in beeld wordt gebracht. Zo verandert de beeldverhouding van de film halverwege, net als in bijvoorbeeld Mommy en Waves (waar dat eerlijk gezegd net wat beter tot zijn recht komt). Het is vooral een heel eerlijke en realistische weergave van een meisje in haar tienerjaren en het gebruikt interessante camera shots, zonder artsy proberen te doen. Omdat ik behalve het feit dat de film wellicht wat simpel is eigenlijk geen echt grote minpunten kan verzinnen (die er wellicht wel zijn), geef ik deze film een 8.5. | |
The Devil's Candy (2015) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 79 min | MPAA: Not Rated Ongeveer een jaar of 4 geleden heb ik 4 of 5 regels besteed aan deze film. Destijds gekeken met mijn dochter die ook onder de indruk was. Dit is nou weer typisch zo'n film die het genre weer leuk maakt. Een origineel verhaal, met originele muziek en een originele manier van vertellen. En voor zo'n low budget film erg goed geacteerd. Werkelijk elk karakter spat van het scherm. Het zijn echte karakters. Je kunt met ze mee voelen. Zowel met de slechte als met de goede. Dat is denk ik de kracht van de film. Je snapt waarom de dingen gebeuren. Waarom ze bepaald gedrag vertonen. Dat is best knap. Je hebt letterlijk De Duivel (2 hoorntjes erop en het klopt exact). Maar je hebt ook de Jezus figuur. Die er bijna letterlijk zo uitziet als op sommige schilderijen en afbeeldingen (in zijn onderbroek). Deze film is zwaar onderschat. De film is best wel eng. Ontregelend. Het verhaal wordt duister gebracht. En uiteindelijk hebben we met een Psychopathische Kinder Moordenaar te maken. Die de schuld buiten zichzelf legt. Tja.... zo gaat dat he. The Devil made me Do it. | |
Edit: Hij staat wonderwel in een redelijke kwaliteit op YouTube en is echt heel kort. Een uur en 20 minuten. Je krijgt je pils en je bakje pinda's niet eens op in zo'n korte tijd......
[ Voor 3% gewijzigd door AvK op 27-09-2024 07:57 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Cocoon is een echte feel good movie. Zeker 3 of 4x gezien. Met die oude knarren die weer jong zijn.Dr. Strangelove schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:33:
Grappig. Ik heb Cocoon (1985) alweer een tijdje op re-watch lijst staan
Heerlijke film.
Departure (2015) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 109 min | MPAA: Unrated Departure is een Brits/Frans queer coming-of-age drama, of nja, is het dat wel? Dat is het iig ook. Toevallig vandaag dus weer een. Had deze er echt niet op uitgezocht, maar was de vierde film die ik startte, en de enige die een beetje een goed begin had. Of nja, de eerste 10 seconden of zo... daarna was het een paar minuten vage shit, waarbij ik hem bijna weer had afgezet, maar gelukkig kwam daarna toch gewoon een "normale" film. De film scoort overal niet zo hoog, maar ik vond hem eigenlijk best goed te doen. Ok, het is wel net wat te gelikt naar mijn smaak. Ben niet zo'n fan van gebruik van bepaalde muziek onder een film en met iets te mooie, maar toch wel wat inspiratieloze, beelden een emotie overbrengen. Ik zie het graag wat rauwer en met een gewaagde muziekkeuze. Anyway, de film heeft genoeg details en onvolkomenheden in persoonlijkheden om het interessant te houden. Elliot (you idiot!) en zijn moeder Beatrice zijn in Zuid-Frankrijk aan het inpakken in hun kast van een vakantiehuis. Ze nemen afscheid (maar van wat precies, eigenlijk?). Ze hebben daarbij toch ook wel moeite om los te laten, terwijl ze steeds verder van elkaar vervreemden, en de moeder draait een beetje door. | |
Las laatst dat Wilford Brimley slechts 49 was tijdens de opnames. Dat is scary close to mijn eigen leeftijdAvK schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:58:
[...]
Cocoon is een echte feel good movie. Zeker 3 of 4x gezien. Met die oude knarren die weer jong zijn.
Heerlijke film.
The Banshees of Inisherin (2022) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R Bijzondere film over een kleine groep mensen die op een Iers eiland woont. De sfeer is donker en mysterieus en de beelden van het eiland zijn heel mooi. De hoofdpersoon probeert in deze film zijn vriendschap te herstellen met een man die hem na jaren opeens niet meer wilt spreken of zien. Dat klinkt als een suffe verhaallijn en dat is het eigenlijk ook. Maar dat maakt de film mi totaal niet saai. De mimiek en de onderliggende zwarte humor alsmede de karakteristieke acteurs maken deze film heel goed. Het bleef mijn aandacht goed vasthouden. Er gebeurt genoeg. Het is wel een filmhuis film, niet geschikt voor mensen die continu spanning en actie en snelheid in een film willen. Voor mij een van de betere films, vooral ook vanwege de originaliteit. | |
Ex Machina (2014) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R Synopsis: rijke CEO van een zoekmachine, gebruikt de data van deze zoekmachine om een AI robot te bouwen. Vervolgens draagt hij een van zijn medewerkers op, een Turing-test uit te voeren, om te kijken of de AI overtuigend genoeg is, om als mens door te gaan. Past dus goed in deze tijd, met ChatGPT, CoPilot, Bard en al die andere AI toepassingen. Een heel stylistische film, met een zeer beperkte cast.Feitelijk slechts 3 personen. Mooie, bijzondere locatie ook. Ook een heel trage film, eigenlijk. Er wordt veel gepraat en er gebeurd eigenlijk heel weinig. Het kabbelt wat voort, en er had (voor mij) wat meer tempo in mogen zitten. Ik was toch regelmatig afgeleid, en kon best even wat te drinken pakken, zonder echt een stuk verhaal te missen. Qua SFX vond ik de robot wel erg knap gedaan, wat ook overtuigend op me overkwam. Het verhaal zelf is op sommige vlakken voor de hand liggend, en het einde heeft één gapend plothole: spoiler: Nadat de robot het huis heeft verlaten en met de helicopter het gebied verlaat, vraag ik me af, hoe ze zichzelf kan opladen. Dat gaat immers via inductie, in het huis. Hoe dat dan 'buiten' gaat, wordt niet verklaard, maar lijkt me best een puntje... Anders dan dat, is het natuurlijk wel een interessante gedachten-exersitie: wat als AI écht zelf-denkend wordt. Terminator liet de wereld in geweld vervallen, maar dat hóeft natuurlijk niet. Conclusie: idee was goed, uitwerking voor mij wat te traag, en einde redelijk voorspelbaar. Tweakers en IMDB zijn positiever dan ik ben. ik geef het een 6.5. | |
Tja, waar ik maar slecht tegen kon, wasMakaja schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:14:
Ex Machina (2014) [Afbeelding: Ex Machina (2014)] Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R
Het verhaal zelf is op sommige vlakken voor de hand liggend, en het einde heeft één gapend plothole:
spoiler:Nadat de robot het huis heeft verlaten en met de helicopter het gebied verlaat, vraag ik me af, hoe ze zichzelf kan opladen. Dat gaat immers via inductie, in het huis. Hoe dat dan 'buiten' gaat, wordt niet verklaard, maar lijkt me best een puntje...
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Van de hand van dezelfde maker kan ik de serie Devs ook erg aanraden. Vast terug te vinden in het TV-Serie topic of Wat vond je er van?Makaja schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:14:
Ex Machina (2014) [Afbeelding: Ex Machina (2014)] Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R Synposis: rijke CEO van een zoekmachine, gebruikt de data van deze zoekmachine om een AI robot te bouwen. Vervolgens draagt hij een van zijn medewerkers op, een Turing-test uit te voeren, om te kijken of de AI overtuigend genoeg is, om als mens door te gaan.
Past dus goed in deze tijd, met ChatGPT, CoPilot, Bard en al die andere AI toepassingen.
Een heel stylistische film, met een zeer beperkte cast.Feitelijk slechts 3 personen. Mooie, bijzondere locatie ook. Ook een heel trage film, eigenlijk. Er wordt veel gepraat en er gebeurd eigenlijk heel weinig. Het kabbelt wat voort, en er had (voor mij) wat meer tempo in mogen zitten. Ik was toch regelmatig afgeleid, en kon best even wat te drinken pakken, zonder echt een stuk verhaal te missen. Qua SFX vond ik de robot wel erg knap gedaan, wat ook overtuigend op me overkwam.
Het verhaal zelf is op sommige vlakken voor de hand liggend, en het einde heeft één gapend plothole:
spoiler:Nadat de robot het huis heeft verlaten en met de helicopter het gebied verlaat, vraag ik me af, hoe ze zichzelf kan opladen. Dat gaat immers via inductie, in het huis. Hoe dat dan 'buiten' gaat, wordt niet verklaard, maar lijkt me best een puntje...
Anders dan dat, is het natuurlijk wel een interessante gedachten-exersitie: wat als AI écht zelf-denkend wordt. Terminator liet de wereld in geweld vervallen, maar dat hóeft natuurlijk niet.
Conclusie: idee was goed, uitwerking voor mij wat te traag, en einde redelijk voorspelbaar. Tweakers en IMDB zijn positiever dan ik ben. ik geef het een 6.5.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Recent ook gezien. Topfilm als je van het genre houdt.Harribo schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:07:
The Banshees of Inisherin (2022) [Afbeelding: The Banshees of Inisherin (2022)] Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
De regisseur Martin McDonagh heeft meer van dit soort zwarte films gemaakt.
Veelal met dezelfde cast. Zitten absoluut aanraders tussen.
Calvary, van de hand van zijn broer vond ik net iets beter.keroner schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:25:
[...]
Recent ook gezien. Topfilm als je van het genre houdt.
De regisseur Martin McDonagh heeft meer van dit soort zwarte films gemaakt.
Veelal met dezelfde cast. Zitten absoluut aanraders tussen.
Hier lijstje van mijn favoriete films van de broers:
https://letterboxd.com/jo...mcdonagh-brothers-ranked/
Best wel kontschoppend rijtje films is dat. Moet zeggen dat In Bruges nog steeds de vermakelijke van het stel was. Inisherin de beste denk ik.
Eens met de review van Ex Machina. Beetje overhypte film. Veel style over substance en de substance is weinig nieuw als je 2001 ernaast houdt. En teveel plot holes om echt overtuigend eng te zijn.
@josh-hill denk zijn minste. Amusant genoeg en een lekkere rol van Sam Rockwell maar iets teveel teruggrijpend op de Pulp Fiction dark comedy gangster formule. Zeker geen slechte film maar geen hoogvlieger.
[ Voor 54% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-09-2024 13:46 ]
Kan mij niet herinneren dat ik deze heb gezien. Staat boven aan mijn lijst 👍josh-hill schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:27:
[...]
Calvary, van de hand van zijn broer vond ik net iets beter.
https://letterboxd.com/jo...mcdonagh-brothers-ranked/
Thanks!
Ricky Stanicky (2024) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy | Runtime: 113 min | MPAA: R Deze had ik aangezet tijdens de afwas, want het leek me een film die je makkelijk afzet. Dat vermoeden bleek te kloppen. Ik moet eerlijk zeggen dat het uitgangspunt van de film best komisch is. Drie vrienden hebben ooit een fictief personage bedacht om met dingen weg te komen en gebruiken hem inmiddels als excuus om onder afspraken met hun partners uit te komen. Als die partners wel erg achterdochtig worden omdat ze die super goede vriend nog nooit hebben gezien, huren de vrienden een acteur in die ze toevallig tegen zijn gekomen om het fictieve personage te spelen en zo de vrienden te redden. En vanaf daar ontspoort de film langs redelijk voorspelbare lijnen. Het is niet slecht, maar ook niet echt goed. Ik denk dat het behoorlijk afhangt van het type humor dat je kunt waarderen of je dit leuk vindt. Ik kon bijvoorbeeld helemaal niks met de 'zangcarrière' die John Cena in de film heeft. Maar over de gehele linie heb ik er wel om kunnen gniffelen. | |
Mississippi Burning (1988) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 128 min | MPAA: R Dit is serieuzere kost, en ook qua acteerwerk een paar tandjes beter. Maar dat zit met Gene Hackman en Willem Dafoe wel goed. In hun rol als FBI agenten gaan ze op zoek naar 3 vermiste activisten in het Zuiden van de VS ten tijde van de burgerrechtenstrijd. De lokale politie blijkt niet helemaal zuiver op de graat en de KKK speelt uiteraard ook een rol. De film geeft een beklemmend beeld van de mentaliteit van destijds, waarvan ik me enkel af kan vragen of het allemaal wel veranderd is, gezien de huidige politieke spanningen die er zijn. Ik vond de tegenstelling tussen de twee wel goed in beeld gebracht. De jongere agent die desondanks de leiding heeft en alles volgens het boekje doet versus de oudere agent die nog wat oude gewoontes en trucs kent. Het enige wat ik niet helemaal begreep was hoe de verhouding tussen Hackman en de vrouw van de schuldige politieman ten einde kwam. Daar leek wat te spelen, maar dat werd ook weer bruusk afgekapt. Een uitstekende film die goed weergeeft wat mensen elkaar aandoen uit naam van idealen. | |
The Holdovers (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: R Een film met een origineel verhaal.Dat is tegenwoordig ook een zeldzaamheid. The Holdovers is eigenlijk heel gewoon, maar daardoor toch bijzonder. Want alles aan de film straalt uit dat hij uit de jaren 70 komt, terwijl hij toch echt vorig jaar is gemaakt. Er zullen vast details niet kloppen, maar door de wijze waarop het is gefilmd overtuigt het mij iig heel erg goed. Paul Giamatti is een topacteur en zet zijn rol uitstekend neer. Ik weet niet hoe ze dat met zijn oog hebben gedaan, maar ik vind het een prestatie van formaat die hij neer zet. Ik de jonge jongen speelt zijn rol goed. Minder uitgesproken, maar hij deed me denken aan Ezra Miller in the Perks of being a Wallflower (wat mij betreft ook een hele goede film). Er gebeurt weinig spectaculairs, maar toch zit er tempo in de film en wordt er een goed verhaal verteld. | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Voor velen bekend van haar rollen als waardige oude dame in Hook, Harry Potter, Downton Abbey en veel kleinere maar mooie Engelse producties. The Lady in the Van bijvoorbeeld, mooie film.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s9NfHERy138h24KkmpNPiNMd.webp?f=user_large)
Maar ze had voor al die rollen al een lange illustere carrière achter de rug, met twee Oscars voor bijna vergeten films, The Prime of Miss Jean Brodie en California Suite. Vergeten, of mij in elk geval niet echt bekend.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-09-2024 20:00 ]
RIP
Wolfs (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R Ja mooi. Clooney en Pitt hebben toch echt iets samen in films. Het werkt gewoon. Niet heel diepgaande film maar door de twee prima te doen. | |
Nee toch 8sig69 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 03:51:
Wolfs (2024) [Afbeelding: Wolfs (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R Ja mooi. Clooney en Pitt hebben toch echt iets samen in films. Het werkt gewoon. Niet heel diepgaande film maar door de twee prima te doen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Lore (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Romance, War | Runtime: 109 min | MPAA: Not Rated Lore is een Duitstalig Nazi coming-of-age drama. Wederom een mondvol, en wederom een beetje een speciale coming-of-age variant, maar dat is alleen maar mooi. De film gaat over een eigenlijk best wel onderbelicht aspect van het einde van de Tweede Oorlog: het leven in Duitsland nadat Hitler zelfmoord heeft gepleegd en de geallieerden Duitsland uiteindelijk in stukken hebben verdeeld. Lore is het oudste kind van een 'rasecht' Nazi gezin. Aan het eind van de Tweede Wereldoorlog, verdwijnen de ouders uit het zicht en moet Lore het zootje ongeregeld van Zuid-Duitsland naar oma in Noord-Duitsland loodsen. Dit gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot en ze worden onderweg vaak scheef aangekeken of juist met (hersengespoelde) 'trots' ontvangen. Lore heeft heel haar leven in het Nazi regime geleefd (Hitler-jugend e.d.) en weet dus niet beter dan dat dat gedachtengoed het enige juiste is. Dat Joden vieze verraders zijn en het Arische volk de enige reine mens. Brr. Tijdens haar tocht krijgen ze hulp uit onverwachte hoek. Deze tocht wordt met mooie close ups en grauwe sfeer beelden goed in beeld gebracht. Met de productie kwaliteit van de film is niets mis. Alleen heeft het een beetje last van shaky cam, wellicht om het realistischer te doen overkomen, wat op zich in dit geval ook wel werkt. Het verhaal zelf is natuurlijk ook (g)rauw, en wordt gaandeweg eigenlijk alleen maar beter. Aan het begin zat ik nog te denken dat een 7.5 zou worden, maar uiteindelijk is het toch echt een 8.5. Je ziet heel mooi hoe deze model-nazi dame volwassen wordt en hoe een situatie als deze, mensen tot beladen keuzes dwingt. De hoofdrol (Lore) wordt overigens vertolk door een actrice in haar eerste rol (Saskia Rosendahl). De Australische regisseur (Cate Shortland) had haar eigenlijk niet willen kiezen, omdat ze er te mooi en fragiel uitzag of zo, maar ze bleek echt perfect voor de rol. Met haar blonde haar en haar blauwe ogen ziet ze er ook wel heel erg stereotype uit. Zo erg zelfs, dat wildvreemden haar (zeker in Italië blijkbaar) met de Hitler-groet begroeten. Uch. En deze anecdote was volgens mij nog van voor de film uit kwam. Ze is deels Joods, net als dat de regisseur Joods is, dus die waren dubbel geschokt. | |
@autje Gefeliciteerd met je verjaardag
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (2021) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 Afgelopen week hebben wij Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings gekeken met wat lekkers op tafel, het was een mooie film om de nieuwe Google TV Streamer te testen. De film volgt Shang-Chi, gespeeld door Simu Liu, die zijn rustige leven in San Francisco achterlaat om geconfronteerd te worden met zijn verleden en de mysterieuze Ten Rings-organisatie. Hij moet niet alleen vechten tegen krachtige tegenstanders, maar ook zijn eigen demonen onder ogen zien. Het verhaal is goed opgebouwd, met een sterke focus op familiebanden en zelf ontdekking. De combinatie van indrukwekkende vecht scenes en een gezonde dosis humor maakt de film erg goed. De choreografie is top-notch, terwijl de dynamiek tussen de personages zorgt voor een luchtige toon, zelfs in serieuze momenten. Visueel is de film schitterend, met sfeervolle omgevingen en kleurrijke kostuums die de kijker onderdompelen in de wereld van martial arts en het Marvel-universum. Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings is een heerlijke mix van actie, humor en emotionele diepgang. Het biedt niet alleen een verfrissende kijk op het superhero-genre, maar benadrukt ook de kracht van cultuur en identiteit. Een aanrader voor zowel Marvel-fans als nieuwkomers! | |
John Wick: Chapter 4 (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R Ik wilde deze film helemaal niet kijken na het teleurstellende deel 2 en ronduit saaie deel 3. Maar de film kreeg overal lovende kritieken en werd vergeleken met de eerste film, dus toch maar opgezet. Het begin beloofde niet veel, maar ik hoopte dat het nog wat op gang moest komen. Uiteindelijk onderuitgezakt meermaals in slaap gedommeld. Door de aaneenschakeling van gelijkaardige actiescènes wordt de film gewoon wederom ronduit saai. Precies waar deel 3 ook al mee te maken had. Ik snap werkelijk niet waarom deze films zo goed gereviewd worden. Voor mij blijft deel 1 de enige echte. Dat was dè perfecte actiefilm. Het had spanning, mooie opbouw van het verhaal, emotionele betrokkenheid van zowel de hoofdpersoon als de bad-guy, veel mysterie en een geweldige, grootschalige, mysterieuze (onder)wereld die opgebouwd werd. De actie wisselde af met gave dialogen en beperkte zich niet tot enkel schieten. Deel 2 kan ik me niet eens meer herinneren, maar deel 3 en nu deel 4 hebben helemaal niets van dat alles. Het enige wat ze uit de eerste film hebben overgenomen, zijn een paar personages die geen verdere uitdieping krijgen en verder is het alleen maar schieten, rollen en door of van objecten gooien. Verhaal 0, worldbuilding 0, mysterie 0, dialogen 0, karakterontwikkeling 0, onderbouwing 0. Het is gewoon k*t. Aan het eind krijg je nog een kleine referentie naar waar het originele verhaal mee te maken had en dat is het dan. Ik baal dat ik me heb laten verleiden tot het kijken van deze film. | |
Edit:
Ik zie dat ik deel 3 een 7,5 heb gegeven, dat is me toch heel anders bijgebleven.
Aan Mississippi Burning heb ik één van mijn favorite film-anecdotes overgehouden: ik zag deze film ooit, in een ver verleden, op de Belgische zender. In de film vertelt één van de karakters een raadseltje: "What has four eyes but cannot see?" Het antwoord is 'Mississippi' (four eyes / i's, get it?).Malfunctions schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:54:
Mississippi Burning (1988) [Afbeelding: Mississippi Burning (1988)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 128 min | MPAA: R Dit is serieuzere kost, en ook qua acteerwerk een paar tandjes beter. Maar dat zit met Gene Hackman en Willem Dafoe wel goed. In hun rol als FBI agenten gaan ze op zoek naar 3 vermiste activisten in het Zuiden van de VS ten tijde van de burgerrechtenstrijd. De lokale politie blijkt niet helemaal zuiver op de graat en de KKK speelt uiteraard ook een rol.
De film geeft een beklemmend beeld van de mentaliteit van destijds, waarvan ik me enkel af kan vragen of het allemaal wel veranderd is, gezien de huidige politieke spanningen die er zijn. Ik vond de tegenstelling tussen de twee wel goed in beeld gebracht. De jongere agent die desondanks de leiding heeft en alles volgens het boekje doet versus de oudere agent die nog wat oude gewoontes en trucs kent.
Het enige wat ik niet helemaal begreep was hoe de verhouding tussen Hackman en de vrouw van de schuldige politieman ten einde kwam. Daar leek wat te spelen, maar dat werd ook weer bruusk afgekapt.
Een uitstekende film die goed weergeeft wat mensen elkaar aandoen uit naam van idealen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Door de Belgische vertaler van dienst was dat lukraak vertaald naar "Wat heeft vier ogen maar kan niet zien?"... Het antwoord was hetzelfde.
Ghostbusters: Frozen Empire (2024) | ![]() |
Tweakers: 5 | IMDb: 6.1 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Plot: De familie Spengler keert terug naar waar het allemaal begonnen is: de iconische brandweerkazerne in New York. Daar hebben de oorspronkelijke Ghostbusters een geheim onderzoekslab ingericht om nog beter spoken te kunnen vangen. Als bij de ontdekking van een oud voorwerp een kwaadaardige kracht vrijkomt, moeten de nieuwe en oude Ghostbusters samenwerken om hun stad te beschermen en de wereld te behoeden voor een tweede ijstijd. Oordeel: Hoe kon dit na het geslaagde "Ghostbusters - Afterlife" zo fout gaan. Een dun verhaal met veelal matige spoken. Wat erger is, is dat de "Ghostbusters" vibe eigenlijk redelijk afwezig is. Slimer komt natuurlijk (semi verplicht) langs en we zien (een deel van) de originele cast. Dat maakt nog geen goede film. De opbouw is matig en het eea voelt soms wat geforceerd aan; met name daar waar de kinderen een grote rol spelen. Het is het allemaal net niet en het geheel voelt op sommige momenten vooral aan als een kinderfilm. Ik had deze in de bios willen zien maar heb geen spijt dat ik dat niet heb gedaan. Een hele krappe 5.5. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Knives Out (2019) | ![]() |
Tweakers: 5.9 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Gisteren Knives Out gekeken, en ik vraag me nog steeds af wat voor film ik nu aan het kijken was. Bij het kijken van deze film had ik een beetje het idee dat ik een verfilming van Cluedo het kijken was. Hoewel de film veel grote acteurs in huis had, keek de film niet lekker weg. De enige reden dat ik door ben blijven kijken was om het einde te achterhalen, en dat was misschien ook het enige echte hoogte punt uit de film. Knives Out is z'n film dat het niet waar kon maken, mede door de opbouw van de film. Jammer, want het idee was zeker leuk. | |
Event Horizon (1997) | ![]() |
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R Wellicht de beste film die Paul W.S. Anderson (niet te verwarren met de regisseur van o.a. Magnolia, Paul T. Anderson) heeft gemaakt in zijn carriere. De Event Horizon is een gigantisch ruimteschip dat in 2040 spoorloos verdween, maar om de één of andere reden na zeven lange jaren opeens weer is teruggekeerd en nabij de planeet Neptunus zweeft. De reddingsbrigade van de Lewis & Clark onder leiding van Cpt. Miller (Laurence Fishburne), en de ontwerper van de Event Horizon (Sam Neill), worden eropaf gestuurd om uit te vinden wat er precies is gebeurd en te achterhalen waar het schip al die jaren is geweest. Van de originele crew ontbreekt ieder spoor en ze merken al snel dat er iets niet in de haak is wanneer er onverklaarbare dingen beginnen te gebeuren en ze een vreemde, angstaanjagende audioboodschap ontvangen. Event Horizon is een destijds lauw ontvangen, vrij voorspelbare psychologische sci-fi/horrorfilm die flink leentjebuur speelt bij films als Hellraiser, The Shining, Alien en The Exorcist (en soms letterlijk scenes uit die films kopieert!), maar die op de één of andere manier toch blijft hangen. Zo is het acteerwerk prima, ziet het interieur van de EH er onheilspellend uit en is ook de cinematografie van Adrian Biddle (Aliens, Willow, Judge Dredd) memorabel. Ook mag ik de spannende soundtrack, welke gecomponeerd werd door filmcomponist Michael Kamen en de inmiddels legendarische danceband Orbital, niet onbenoemd laten. Event Horizon is zeker géén klassieker in het (sci-fi)horrorgenre en benadert ook nergens de genialiteit van de films die als inspiratiebron dienden, maar heeft ondertussen wel - terecht - een cultstatus verworven. | |
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.