Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 222 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:01
josh-hill schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:36:
Mandy (2018)[Afbeelding: Mandy (2018)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 121 min | MPAA: Not Rated
Mandy, een psychedelische revenge movie met Nicolas Cage en Andrea Riseborough, geregisseerd door Panos Cosmatos. Je zou zeggen een Griek, maar volgens Letterboxd Italiaans-Canadees.

Wat moet ik er van zeggen, style over substance.

En stijl heeft het! Het is één groot audiovisueel spektakel. De muziek, de kleuren, de camera effecten, het tempo. Het is één enorme trip.

Het deed me wat aan Planet Terror denken, al heb ik die nooit afgekeken, omdat ik het verhaal totale onzin vond. Echt een B-film, wat natuurlijk heel het idee is. Een genrefilm (gek woord) tot en met. Nu heb ik niets met zombies, en daarom die film nooit afgekeken.

Gelukkig is Mandy geen zombiefilm, maar meer een dungeons and dragons film. Nu heb ik daar ook niet veel mee, en ook dit verhaal ontstijgt het niveau van een B-film helaas niet. Ja, ik wil toch ook wel intellectueel gekieteld worden, anders is het voor mij geen entertainment (d.w.z., vind ik er geen klap aan).

Dus ja, het ziet er prachtig uit en het klinkt geweldig, maar of ik me vermaakt heb? Nou nee, en dat is jammer.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Veel mensen lopen weg met deze film, maar ik vond er geen klap aan. Het eerste uur gebeurt er geen zak en daarna mag Nic Cage weer lekker gek doen in zijn onderbroek. Als je al een hoop b-films hebt gezien (zoals ik) dan brengt Mandy echt helemaal niks nieuws op tafel. Zelfs de visuals heb ik wel eens beter gezien. Dan kijk ik liever de films van papa Cosmatos (Tombstone, Leviathan, Cobra).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Ik vond deze film echt een stuk minder dan de Murder on the Orient Expres. Ik weet niet precies wat het was maar het overtuigde me geen moment. Er miste iets en ik kan mijn vinger er nu niet zo goed meer op leggen (is al een tijd geleden dat ik deze keek). Ik verveelde me eigenlijk een beetje tijdens de film. Nu ken ik de originele films niet en heb ook de boeken nooit gelezen dus ik kan geen vergelijking met bron-materiaal maken. Haunting in Venice moet ik nog kijken.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32
The Way Way Back (2013)The Way Way Back (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13
De introverte Duncan (Liam James) wordt door zijn moeder Pam (Toni Collette) meegesleept naar het New England zomerhuis van haar nieuwe vlam Trent (Steve Carrell). Hij past absoluut niet in het cliqueje dat hij daar aantreft maar sluit vriendschap met buurmeisje Susanna (Anna-Sophia Robb) en Owen (Sam Rockwell), de manager van het Water Wizz water park.

The Way Way Back is zo'n typisch Amerikaanse coming-of-age movie maar boy, this one is well done. Het script is scherp, de humor lekker sarcastisch maar het is een film met een heel groot hart. De karakters voelen authentiek aan en het verhaal is net realistisch genoeg om je niet te doen voelen alsof je in de feelgood-maling genomen wordt.

Alles staat of valt met de cast in dit soort films en die is perfect. Ik noemde Sam Rockwell al een weekje terug als een ondergewaardeerd acteur en dit zijn het soort films die dat onderstrepen. Hij zet Owen perfect neer met humor maar ook diepte. De supporting cast is ook erg goed. Collette is ook zo'n actrice die opduikt en stilletjes ontzettend goed werk levert. Carrell is understated hier maar doet veel met weinig. En dan heb je ook nog Allison Janney (Oscarwinnaar voor I, Tonya), Maya Rudolph and Amanda Peet die deze onbekende film verrijken met een heel mooie ensemble cast.

De conclusie van The Way Way Back is eerlijk en verdiend. Echt een mooie, kleine film, die, denk ik, bij veel mensen in de smaak zou vallen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

woutur schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:00:
[...]

Ik vond deze film echt een stuk minder dan de Murder on the Orient Expres. Ik weet niet precies wat het was maar het overtuigde me geen moment. Er miste iets en ik kan mijn vinger er nu niet zo goed meer op leggen (is al een tijd geleden dat ik deze keek). Ik verveelde me eigenlijk een beetje tijdens de film. Nu ken ik de originele films niet en heb ook de boeken nooit gelezen dus ik kan geen vergelijking met bron-materiaal maken. Haunting in Venice moet ik nog kijken.
Haunting ga ik ook nog wel kijken, heeft wel weer betere reviews gekregen. Ook wat meer unknowns in de cast, die zijn misschien wat meer eager. Ik vond het acteertalent in Nile erg matig.

Het is denk ik ook een beetje wat je kan verwachten van deze films. De verhalen zijn bekend, het is een soort comfort food, niks baanbrekends. Niet voor niets draaien dit soort films bij ons in de Seniorenbios :)

[ Voor 81% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-02-2024 09:51 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:53

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Haunting in Venice is ons helaas niet gelukt om tot het einde uit te kijken. Toch een andere sfeer dan de eerdere twee van Branagh. Misschien geven we het nog eens een kans, maar de min of meer surrealistische setting was niet iets wat ons in dit genre aansprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 14:37
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:09:
The Way Way Back (2013)[Afbeelding: The Way Way Back (2013)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13
De introverte Duncan (Liam James) wordt door zijn moeder Pam (Toni Collette) meegesleept naar het New England zomerhuis van haar nieuwe vlam Trent (Steve Carrell). Hij past absoluut niet in het cliqueje dat hij daar aantreft maar sluit vriendschap met buurmeisje Susanna (Anna-Sophia Robb) en Owen (Sam Rockwell), de manager van het Water Wizz water park.

The Way Way Back is zo'n typisch Amerikaanse coming-of-age movie maar boy, this one is well done. Het script is scherp, de humor lekker sarcastisch maar het is een film met een heel groot hart. De karakters voelen authentiek aan en het verhaal is net realistisch genoeg om je niet te doen voelen alsof je in de feelgood-maling genomen wordt.

Alles staat of valt met de cast in dit soort films en die is perfect. Ik noemde Sam Rockwell al een weekje terug als een ondergewaardeerd acteur en dit zijn het soort films die dat onderstrepen. Hij zet Owen perfect neer met humor maar ook diepte. De supporting cast is ook erg goed. Collette is ook zo'n actrice die opduikt en stilletjes ontzettend goed werk levert. Carrell is understated hier maar doet veel met weinig. En dan heb je ook nog Allison Janney (Oscarwinnaar voor I, Tonya), Maya Rudolph and Amanda Peet die deze onbekende film verrijken met een heel mooie ensemble cast.

De conclusie van The Way Way Back is eerlijk en verdiend. Echt een mooie, kleine film, die, denk ik, bij veel mensen in de smaak zou vallen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10

[...]

Haunting ga ik ook nog wel kijken, heeft wel weer betere reviews gekregen. Ook wat meer unknowns in de cast, die zijn misschien wat meer eager. Ik vond het acteertalent in Nile erg matig.

Het is denk ik ook een beetje wat je kan verwachten van deze films. De verhalen zijn bekend, het is een soort comfort food, niks baanbrekends. Niet voor niets draaien dit soort films bij ons in de Seniorenbios :)
De titel zei me niet direct iets, maar toen ik de trailer aan het kijken was dacht ik 'ah ja! dat was een goede film'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:55
GurbY{nl} schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:03:
Haunting in Venice is ons helaas niet gelukt om tot het einde uit te kijken. Toch een andere sfeer dan de eerdere twee van Branagh. Misschien geven we het nog eens een kans, maar de min of meer surrealistische setting was niet iets wat ons in dit genre aansprak.
Het is ook een wat vreemde film. Het is niet echt een verfilming van een verhaal van Christie maar losjes gebasseerd op een van haar latere boeken: Hallowe’en party, (Ja met die apostrophe in de titel). Branagh lijkt in iedere film iets andere te doen met Poirot en dit keer is het een soort van 'bovennatuurlijke' thriller . Verhaal rammelt nogal en het grootste deel van de film speelt in de nacht van haloween in een oud huis in Venetie. Daardoor is de film vaak erg donker en is het soms lastig te zien wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
X-DraGoN schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:10:
[...]

De titel zei me niet direct iets, maar toen ik de trailer aan het kijken was dacht ik 'ah ja! dat was een goede film'
Niet te verwarren met Peter Weir's laatste film, The Way Back :P

Overigens ook een goede film, zeker niet zijn beste maar ja, een slechte Peter Weir film is nog steeds mijlen beter dan gemiddeld.

Of het Ben Affleck vehicle The Way Back, die ik niet gezien heb.

Of The Way Back.

En The Way Back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 19-09 14:37
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:34:
[...]

Niet te verwarren met Peter Weir's laatste film, The Way Back :P

Overigens ook een goede film, zeker niet zijn beste maar ja, een slechte Peter Weir film is nog steeds mijlen beter dan gemiddeld.

Of The Way Back.

En The Way Back
Nee, zeker niet, heb een paar van de anderen die je noemt gezien, maar had voor de zekerheid toch maar eerst de trailer gekeken. Van the way way back kan ik me nog stukjes van herinneren en dat lukt alleen bij goede films...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:34:
[...]

Doe jezelf een plezier en hou dat zo. Ik, als basketbal liefhebber, dacht daar iets leuks aan te beleven. Laat ik het zo stellen: als je op station Schubbekutteveen om 3:00 uur 's nachts in je eentje nog 2 uur moet wachten op een trein en je hebt nul bereik en een tablet waar deze film op staat, raad ik nog steeds aan gewoon in de leegte te blijven staren voor 2 uur lang.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@woutur Schubbekutteveen heeft geen treinstation.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

E.T. the Extra-Terrestrial (1982)E.T. the Extra-Terrestrial (1982)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Adventure, Family, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG
Ik heb deze film >30 jaar niet meer gezien dus dan wordt het hoog tijd om hem als volwassene nog eens te kijken. Hij is best goed en origineel en heeft echt een perfecte jaren '80-jeugdfillm-vibe, maar ik vind hem niet zo sterk als andere films uit dit genre en uit dit tijdperk. Als het geen jeugdsentiment was had ik hem nog een halve punt aftrek gegeven.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

This too shall pass

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:28:
@woutur Schubbekutteveen heeft geen treinstation.
Nou dat impliceert dat het dus zelfs prettiger is om een heel treinstation te bouwen en er 2 uur te wachten dan die film te kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Summerland (2020)Summerland (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Romance, War | Runtime: 99 min | MPAA: PG
Zomer 1940 en Engeland is in oorlog. Aan de kust van Kent woont Alice Lamb (Gemma Arterton) die zich probeert te onttrekken aan de ellende om zich te concentreren op haar academische studies. Ze krijgt echter de verzorging van Frank (Lucas Bond), een Londonse evacuee, in de maag gesplitst.

Summerland is het filmdebuut van regisseur Jessica Swale, die ook het scenario schreef. Ook is het onbeschaamd een vehicle voor de niet insignificante capaciteiten van Gemma Arterton, die hier de ruimte krijgt om te laten zien wat ze in haar mars heeft. Ik heb wat op met Gemma sinds Quantum of Solace, ik kan het niet ontkennen. Ik kan mijn vinger er niet op leggen maar ze schakelt heel makkelijk tussen girl next door, femme fatale, nerd en whatever else er op haar pad lijkt te komen. Fascinerende dame. Swale geeft haar alle ruimte en die pakt ze ook; ze acteert er stevig op los maar haar character arc is een bekende; denk As Good As It Gets. Misschien iets teveel scenery chewing.

Maar wat een scenery is het. Net als in The Dig die ik een tijdje terug reviewde is dit een film gemaakt door mensen die houden van hun omgeving en er oog voor hebben om dat mooi in beeld te brengen. Te mooi? Summerland speelt zich af in de grauwe oorlogsjaren maar op een enkele scene tegen het einde van de film na is er weinig van te merken, alles wordt met mooie pasteltinten getekend. En dan gaat het niet alleen over de cinematografie.

Swale's film is net wat te netjes, te perfect, te lief. Summerland pakt thema's als verboden liefde, homoseksualiteit en verlies aan maar laat niet zien hoe erg dat mensen raakt. Daarom voelt het einde van de film niet aan alsof de hoofdpersonen, en wij, het publiek, dat verdiend hebben, en bekroop me het gevoel tijdens de aftiteling dat Summerland zoveel meer had kunnen zijn. Misschien kan Swale met haar volgende film wat meer durf aan de dag leggen. Aan Gemma Arterton ligt het niet. Met haar komt het wel goed.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 21:14
@Dr. Strangelove Nu je het hebt over, Gemma Arterton.
Een paar films met haar erin waar ik van heb genoten:
St. Trinian's (2007), heerlijke over the top film: https://www.imdb.com/titl..._0_tt_7_nm_1_q_st.%2520tr
St Trinian's 2: The Legend of Fritton's Gold (2009): IMDB: St Trinian's 2: The Legend of Fritton's Gold (2009)
Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013): IMDB: Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Heb ze allemaal op Blu-Ray, heerlijke popcorn films.

[ Voor 3% gewijzigd door apollo13 op 06-02-2024 17:20 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Dr. Strangelove & @apollo13 Dan hebben jullie, net als ik, vast ook genoten van 'Empire of Light'.
Past erg goed in het rijtje en mag niet ontbreken toch? (En heeft een veel te lage waardering op imdm nietwaar)
IMDB: Empire of Light (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Albinoraptor schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:20:
[...]

Nou dat impliceert dat het dus zelfs prettiger is om een heel treinstation te bouwen en er 2 uur te wachten dan die film te kijken.
Dat zeg je nou wel, maar de bevolking van Schubbekutteveen is wel gesteld op hun afzonderlijke privacy. Dus die gaan niet blij zijn als jij daar om 3.00u 's nachts even een treinstation gaat bouwen.
Als daarna blijkt dat dit alles voort komt uit het feit dat je de film The Way Back niet wilde kijken, denk ik dat ze helemaal uit hun plaat gaan.
Voor je het weet lig je vastgebonden bij bewustzijn te komen ergens in een Schubbekutteveense boerenschuur met een beamer en een groot wit laken voor je waar je verplicht The Way Back moet kijken, vijf keer achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Way to go, you’re way off. The Way Back. Not The Way Way Back :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 21:27
American Star (2024)American Star (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Thriller | Runtime: N/A | MPAA: R
Een film over een huurmoordenaar met een verhaal zoals er al meer zijn (the american, met George Clooney). Deze film is dan de niet Amerikaanse versie.
Ian McShane speelt de hoofdrol, perfect gecast voor de rol. De film is langzaam, heel erg langzaam. Vol met beelden van Fuerte Ventura. Blazende winden en mooie stranden.
De achtergrond van het enorme wrak voor de kust (American Star) kende ik niet en heb ik even opgezocht. Het wrak speelt een rol in de film.
Als er totaal meer dan enkele minuten gesproken wordt is dat niet overdreven.
De hitman moet wachten om z'n klus te kunnen afmaken en raakt losjes betrokken bij een bardame, veel jonger dan hij.
Ik vond het een prachtige film, ik denk echter dat er genoeg mensen zijn die na een half uurtje afhaken.
Je moet echt van langzame films houden.
Het einde is wel te verwachten, alleen de weg ernaar toe zorgt ervoor dat je blijft kijken.
Hou je van actiefilms: niet kijken.
Ik vond het een zeer prettige verassing.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dank voor deze, past wel in mijn straatje denk ik. Niks van gehoord ook tot nu toe. Leuke double feature met The Killer van David Fincher misschien :)
RoRoNL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:53:
@Dr. Strangelove & @apollo13 Dan hebben jullie, net als ik, vast ook genoten van 'Empire of Light'.
Past erg goed in het rijtje en mag niet ontbreken toch? (En heeft een veel te lage waardering op imdm nietwaar)
IMDB: Empire of Light (2022)
Staat wel op de back log maar niet hoog, inderdaad vanwege de matige recensies. 46% op RT is niet heel goed. Wel jammer, een hoop talent voor en achter de camera. Dus toch een kans geven? Sam Mendes ligt mij wel, ik vond Road to Perdition en Revolutionary Road ook beter dan de critici. En tegenwoordig American Beauty dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 01:17
Kwam er net achter dat een nieuwe film van Matteo Garrone (bekend van o.a. Gomorrah en Dogman) volgende week uit komt (The Captain). Het jaar begint goed!

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
apollo13 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:13:
@Dr. Strangelove Nu je het hebt over, Gemma Arterton.
Een paar films met haar erin waar ik van heb genoten:
St. Trinian's (2007), heerlijke over the top film: https://www.imdb.com/titl..._0_tt_7_nm_1_q_st.%2520tr
St Trinian's 2: The Legend of Fritton's Gold (2009): IMDB: St Trinian's 2: The Legend of Fritton's Gold (2009)
Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013): IMDB: Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Heb ze allemaal op Blu-Ray, heerlijke popcorn films.
Hmmmm... ik heb St. Trinian's net geprobeerd maar uitgezet na een half uur. Dit is echt mijn brand of humor niet. Gemma ziet er leuk uit met haar bob cut en Rupert Everett is wel amusant maar de grappen... nee. Daar kan ik niet in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:03:
[...]

Hmmmm... ik heb St. Trinian's net geprobeerd maar uitgezet na een half uur. Dit is echt mijn brand of humor niet. Gemma ziet er leuk uit met haar bob cut en Rupert Everett is wel amusant maar de grappen... nee. Daar kan ik niet in mee.
Wellicht dat Byzantium meer jouw ding is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gemma én Saoirse? Zet die kouwe douche maar vast aan 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Argylle (2024)Argylle (2024)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13
Ik ben deze film ingegegaan zonder er ook maar iets van te weten, en dat is waarschijnlijk ook de beste manier.
Normaal gesproken heb ik na 10 min wel door wat voor film het is, en wat het verhaal is.
deze film deed me die aanname om de 10 minuten weer bijstellen.

Als je kingsman geweldig vond, maar net te onrealistisch. Dan kan je deze beter links laten. Want het draait het "overdreven en stylistisch" naar 11.

Maar voor mij werkte het, het 2 uur met plezier in de bios gezeten met " waar gaat dit nu weer naar toe" in mijn hoofd, en ik vond het geweldig !

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 21:14
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:03:
[...]

Over smaak valt niet te twisten, gelukkig maar.
Misschien iets om te proberen: IMDB: The Colour of Magic (TV Mini Series 2008)

Een mini serie/film gebaseerd op een boek uit de Discworld serie van Terry Pratchett.
De humor moet je liggen, ik heb mij er alvast mee vermaakt.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja da's meer mijn speed. Heel wat Pratchett boeken gelezen en dit is een goede verfilming ervan ja :)

Ook een goede game van gemaakt in een grijs verleden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:14:
Dank voor deze, past wel in mijn straatje denk ik. Niks van gehoord ook tot nu toe. Leuke double feature met The Killer van David Fincher misschien :)

[...]

Staat wel op de back log maar niet hoog, inderdaad vanwege de matige recensies. 46% op RT is niet heel goed. Wel jammer, een hoop talent voor en achter de camera. Dus toch een kans geven? Sam Mendes ligt mij wel, ik vond Road to Perdition en Revolutionary Road ook beter dan de critici. En tegenwoordig American Beauty dus ook.
Ja, zeker een kans geven. En opzetten wanneer je het gevoel van een moderne versie van ‘lost in translation’ wil herbeleven. Zoals Smeets zou zeggen: “mag ik het daarmee vergelijken?”
Misschien niet, maar ik gok dat je de film ook ondergewaardeerd vind.

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 07-02-2024 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:58
heuveltje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:08:
Argylle (2024)[Afbeelding: Argylle (2024)]
Tweakers: 5.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13

Als je kingsman geweldig vond, maar net te onrealistisch. Dan kan je deze beter links laten. Want het draait het "overdreven en stylistisch" naar 11.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Ik vond Kingsman 1 een leuke film, de films erna niet meer. Is dit meer Kingsman 1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
Aquaman and the Lost Kingdom (2023)Aquaman and the Lost Kingdom (2023)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Jason Momoa in een DCU prent is altijd grote fun !
Ik vraag mij eigenlijk af waarom ze iemand met de fysieke eigenschappen zoals Jason nodig hebben aangezien toch al wat een beetje combat is CGI is zonder enige vorm van realiteit ...
Het idee van onderwater te filmen is op z'n marvels (ik weet het dit is DCU) en op z'n disneys (alhoewel het er volgens mij Mermaid er nog beter uitziet dan deze prent)
of met andere woorden bedroevend... Ze weten hoe het moet, kijk naar de classics zoals The Abyss, of de toepasselijke genaamde film Underwater.
Dit echter is een fantasiewereld, volledig opgemaakt in CGI, die evengoed een Pixar animated film had kunnen zijn. Soms kan je zelf niet meer bijhouden of ze nu onderwater of bovenwater zijn... De physics blijven hetzelfde... enkel het haar zweeft iets minder.

Dit is een vergetelijke film die nadat de end credits 15 minuten verstreken waren, ik al vergeten was.
pg-13 rating klucht, die elke vorm van bloed vermijd, buiten op het moment dat het in de film moet passen voor iets...
Ik bedoel maar in Justice league krijgt Aquaman klop en slaag van "goden" en ... pg-13 ....
Hier krijgt hij een slag van zijn broer (het is ook wel een atlantean prins maar toch) en bloed spat uit zijn mond...

Ik ben een fan van DCU, maar had je mij voor de film gezegd en had ik geen achtergrond kennis over aquaman... zou ik gezegd hebben dat dit een Marvel film was.
4,5/10 heb een aantal keer gekeken wanneer hij gedaan zou zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wolfp4ck
The Batman (2022)The Batman (2022)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 176 min | MPAA: PG-13
Omdat ik de smaak van Aquaman wou verdrijven uit mijn mond, en omdat vrouwlief toch een hele avond het huis uit was, heb ik dan maar besloten van The Batman op te zetten.
Deze stond reeds enige tijd op de planning maar zijn 3 uur runtime hielden mij wat tegen.

het voordeel van deze na Aquaman te zien is dat de verwachtingen van deze DCU film op een vriespunt waren bij mij.
Dat heeft er dan ook voor gezorgd dat ik beetje bij beetje in het verhaal werd gezogen.
Robert Pattinson is een degelijke (geen goede) Batman (ik zal altijd grote fan blijven van Christian Bale, maar was al gelukkig dat het niet Ben Affleck was)
Zoë Kravitz zag er heel degelijk uit als cat burglar en bracht met veel overtuiging een geloofwaardige Cat Woman op het witte doek.
Matt Reeves die ik voorheen zelf niet kende (shame on me), zou ik moeten gekend hebben van films zoals Cloverfield, Let me in en de Apes filmen.
Deze kent de materie goed, en weet wat Batman is en zou moeten voorstellen.
Gotham City is geloofwaardig en duister met hier en daar een klein Gothic tintje, Batman zelf is meer down to earth en beperkt in zijn kunnen. Het is niet zoals in Justice League, waar Affleck zegt dat zijn superpower, rijk zijn is en daarna op bijna hetzelfde niveau te zitten als Wonder Woman of Aquaman. Batman kan hier overmeesterd worden door enkele mannen indien hij niet oplet.

Dat deze film 3 oscar nominaties kreeg is ook niet uitzonderlijk, de muziek in deze prent is fenomenaal! De keuze van soundtrack is bij wijze briljant te noemen en leunt erg aan bij het gevoel dat de film je wil weergeven.
De andere nominatie was voor beste visual effects en ik moet zeggen, elke gevechtsscene en achtervolging zag er voor mij alvast, authentiek uit.

Ik was heel blij verrast met deze film en heb hem in 1 ruk uitgekeken, (ja de volledige 3 uren)
Hij had gerust een half uurtje minder lang mogen zijn.

Natuurlijk had ik zonet een Aquaman gekeken die niet in dezelfde schuif mag liggen als deze "The Batman"
Het lijkt me alsof DCU veel meer liefde heeft voor Gotham en Batman dan voor zijn andere IP's...

Dit is alvast een film die toch wel eventjes blijft plakken !

8/10
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes (2023)The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes (2023)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 157 min | MPAA: PG-13
Nee, ik kreeg hier niet echt honger van en een film kijken op een lege maag is best ongemakkelijk.

Bij de volgende koop ik dus een bus Pringles met BBQ-smaak.

De film scoorde wel op de aanwezigheid van slangen en zingende semi-vreemde vogels. Het probleem van Hollywood is alleen dat het een vreemd wereldbeeld heeft van wat raar is.

Daarom een zesje.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:57
American Fiction (2023)American Fiction (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Geweldige film!
Leuke karakters, veel satire, aantal keren goed gelachen, aanrader wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

LA-384 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 06:50:
[...]

Ik vond Kingsman 1 een leuke film, de films erna niet meer. Is dit meer Kingsman 1?
Kingsman 1 was dan ook vele malen beter dan kingsman 2. Maar ik weet niet hoe ik dat moet vertalen naar deze film :? Het is duidelijk een andere film dan Kingsman, wat meer gimmicky en comedy. Maar wat mij betreft wel geslaagde comedy, wat ik niet val alle scene in KM2 kan zeggen.

KM1 is wat mij betreft een verplichte show voor iedereen om iig de pub en de kerk scene te zien.
Deze film als geheel is me prima bevallen, maar het is niet echt monumentaal.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wolfp4ck schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:41:
The Batman (2022)[Afbeelding: The Batman (2022)]
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 176 min | MPAA: PG-13

Ik was heel blij verrast met deze film en heb hem in 1 ruk uitgekeken, (ja de volledige 3 uren)
Hij had gerust een half uurtje minder lang mogen zijn.

8/10
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Grappig, ik vond hem een uur te lang. Echt een erg trage en rommelige film. Ik kon er maar weinig mee.
BigF25 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:22:
American Fiction (2023)[Afbeelding: American Fiction (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Geweldige film!
Leuke karakters, veel satire, aantal keren goed gelachen, aanrader wat mij betreft!
Hier ben ik erg benieuwd naar, waar heb je deze gekeken?

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-02-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:57
Dr. Strangelove schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:33:
[...]

Grappig, ik vond hem een uur te lang. Echt een erg trage en rommelige film. Ik kon er maar weinig mee.

[...]

Hier ben ik erg benieuwd naar, waar heb je deze gekeken?
Te streamen via de niet officiële kanalen. In de us via prime sinds gisteren wel officieel te streamen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Dr. Strangelove schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:33:
[...]
Bekijk hem eens als je net Aquaman lost kingdom gezien hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
No thanks, I’m good ;)

Ik heb wel begrepen dat deze film goed aansluit bij de interpretatie van Batman als detective. Kan me voorstellen dat als je wat meer into the comics bent je deze film meer waardeert dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

BigF25 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:37:
[...]

Te streamen via de niet officiële kanalen. In de us via prime sinds gisteren wel officieel te streamen.
Dan wacht ik even tot deze ook in NL op Prime komt, lijkt mij ook wel een leuke film.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

November Criminals (2017)November Criminals (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 86 min | MPAA: PG-13
Een boek naar het gelijknamige boek dat ik niet heb gelezen.

Plot:

Een tiener onderzoekt met zijn beste vriendin de moord op een klasgenoot omdat ze vinden dat de politie niet snel genoeg werkt. Ze ontdekken een duistere, pijnlijke waarheid.

Oordeel:

Ondanks de 5.3 op IMDB vond ik deze eigenlijk prima. Nergens blinkt de film echt uit maar er is ook geen punt wat ik kan noemen dat echt niet goed uit de verf komt. De film is een combinatie van een tiener- en een who dunnit film ook geschikt voor de volwassen kijkers. Verwacht geen hoogstandje maar wordt verrast door eigenlijk toch een prima film die op veel punten toch prima scoort. Ik maak er een 6.5 van.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
heuveltje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:08:
[...]

Kingsman 1 was dan ook vele malen beter dan kingsman 2. Maar ik weet niet hoe ik dat moet vertalen naar deze film :? Het is duidelijk een andere film dan Kingsman, wat meer gimmicky en comedy. Maar wat mij betreft wel geslaagde comedy, wat ik niet val alle scene in KM2 kan zeggen.
Ah ok, aangezien je Kingsman aanhaalde, dacht ik dat het meerdere raakvlakken zou hebben, maar je doelt dus echt puur op het over-the-top zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Misschien kan Vaughn zich beter gaan richten op zijn baantje als producer. Hij heeft daarin recent films als Rocketman, Tetris en Eddie the Eagle mogelijk gemaakt. En dat waren allemaal prima films.

Met twee flops in a row gaat hij het in elk geval moeilijker krijgen, zijn ambities met de Kingsman universe ten spijt. Apple heeft een behoorlijk track record opgebouwd in korte tijd en zal weinig zin hebben om een franchise te financieren die geen centen opbrengt.

Edit: Lees net dat Argylle 200mln USD gekost heeft. Dat is tegenwoordig vrij normaal voor een superhero franchise CGI fest maar erg veel voor een totaal nieuwe franchise (nieuw als in dat ik denk dat de meeste mensen het niet associëren met de Kingsmen films, als die uberhaupt al gelden als een grote franchise).

Voel me ook oud, ik weet nog dat Waterworld in 1995 de duurste film ooit was met 200mln.

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-02-2024 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:37

AvK

Ready Set Go

Dr. Strangelove schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:43:
No thanks, I’m good ;)

Ik heb wel begrepen dat deze film goed aansluit bij de interpretatie van Batman als detective. Kan me voorstellen dat als je wat meer into the comics bent je deze film meer waardeert dan.
Het is een hele grauwe film. Met een kwetsbare Batman. Een Batman die het ook niet helemaal zeker weet. Die fouten maakt. In een grauwe omgeving. Die zomaar verslagen kan worden. Met een zeer sterke Riddler, een hoe heet zo'n beest ook alweer.... een Pingping die ook al zo'n sterke rol heeft. Een Batman met NIET de meest geavanceerde gadgets. Maar gewoon een normale motorfiets en een oldtimer als Batmobile. En een goed aankijkbare Catwoman. Ik vond deze film errug goed. Volgens mij ook hoe de schrijver het had bedoeld. Rauw, donker, grijs, geen humor.
In deze film wordt echt geen enkele kwinkslag gemaakt. Ik vond het een heerlijke 3 uren.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Of Horses and Men (2013)Of Horses and Men (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 81 min | MPAA: Not Rated
Deze blu-ray uit de kast getrokken. Had hem op 3 uit 5 sterren staan, dus verwachtte er eigenlijk niet al te veel van, al was dit op hele sterren afgerond.

Hross Í Oss (Of Horses And Men) is een IJslandse film over... paarden en mensen en de relatie tussen de twee in het prachtige maar ook desolate IJslandse landschap. Tja, ik kan het niet ingewikkelder maken dan het is.

Zoals wel vaker bij Scandinavische films, hebben we ook hier te maken met een film vol gortdroge humor. Eigenlijk toch wel iets te droog, zou ik zeggen.

Er is niet één groot verhaal, maar het is een aaneenschakeling van kleine verhaaltjes, waarbij vaste thema's terugkomen (liefde/seks en de dood). Ook zijn de verhaaltjes slim met elkaar verweven, i.p.v. dat ze puur achter elkaar worden afgespeeld. Bepaalde rare figuren (zoals een Zuid/Midden-Amerikaanse wereldfietser) komen steeds terug, net als natuurlijk de bewoners van de vallei en hun paarden.

Het doet me wat denken aan A Man Called Ove in zijn humor, en natuurlijk het recente Godland. Het is zeker een mooi ogende film, maar toch net niet interessant of serieus genoeg voor een hoger cijfer dan een 7. Dan is Godland toch wel de betere film. Overigens speelt Ingvar Sigurdsson in beide films.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
AvK schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:29:
[...]

Het is een hele grauwe film. Met een kwetsbare Batman. Een Batman die het ook niet helemaal zeker weet. Die fouten maakt. In een grauwe omgeving. Die zomaar verslagen kan worden. Met een zeer sterke Riddler, een hoe heet zo'n beest ook alweer.... een Pingping die ook al zo'n sterke rol heeft. Een Batman met NIET de meest geavanceerde gadgets. Maar gewoon een normale motorfiets en een oldtimer als Batmobile. En een goed aankijkbare Catwoman. Ik vond deze film errug goed. Volgens mij ook hoe de schrijver het had bedoeld. Rauw, donker, grijs, geen humor.
In deze film wordt echt geen enkele kwinkslag gemaakt. Ik vond het een heerlijke 3 uren.
Maar ja, zoiets soortgelijks zagen we ook al in de Dark Knight trilogie van Nolan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 19:03
Ferrari (2023)Ferrari (2023)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 6.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 130 min | MPAA: R
Mwah. Saai. Of misschien ging ik er met verkeerde verwachtingen in. En rommelig.

Verwachting: een verhaal over hoe Ferrari besluit om mee te doen aan een race om daarmee het merk populair te maken en uit het slop te trekken.

Gekregen: tja, er mist focus. Gaat het over het verwerken van verlies? Vreemdgaan? De race? Een beetje van alles wat, maar door het ontbreken van een focus boeit de film niet. Daarnaast, wat rommelig, want het duurt een tijd voor mij duidelijk was wie de vrouw was en wie de minares.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Napoleon (2023)Napoleon (2023)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Biography | Runtime: 158 min | MPAA: R
Nou heb ik weinig interesse in geschiedenis en dus ook weinig kennis van Napoleon (ik wist weinig meer dan 'iets met Waterloo' en de piramide van Austerlitz), maar dit was dan een aardige basiscursus over wat Napoleon zo ongeveer gedaan heeft, denk ik.

Het vliegt een beetje door de geschiedenis heen, had wel wat meer verdieping gemogen (maar, de film is tegelijkertijd qua lengte al wel genoeg voor mij). Zeker na 'Elba' heb ik het gevoel dat het allemaal wel heel snel ging (hij kwam terug, werd de baas en faalde bij de eerste test - was dat het?).

Wat ik wat rommelig vond is de relatie met Josephine. Aan de ene kant is duidelijk richting het einde van de film dat ze allebei van elkaar houden, maar wanneer is dat zo gekomen? Want aan het begin voelt het aan alle kanten als een verstandsrelatie.

Mja. Wel OK. Een zesje. In elk geval niet 'episch' zoals de omschrijving suggereert.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Migration (2023)Migration (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 83 min | MPAA: PG
Eigenlijk valt er niet veel over te vertellen. Voorspelbaar verhaal over een familie eenden die naar een warm land vliegen. Maar zoals je van Illumination mag verwachten: erg leuk uitgevoerd, veel goede humor. Niet levensveranderend, maar je sluit af met een warm gevoel.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Wonka (2023)Wonka (2023)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 116 min | MPAA: PG
Wat mij betreft maakt dit alles goed wat Depp verpest heeft. Dit is DE prequal voor "Willy Wonka & the Chocolate Factory".

(oh wow... zie net dat die film net zo oud is als ik zelf, meer dan vijftig jaar alweer...)

Nou is het al een flinke tijd geleden dat ik "Willy Wonka & the Chocolate Factory" heb gezien, maar in mijn herinnering weet Wonka dezelfde stijl te raken: dezelfde enigszins absurde humor, dezelfde sfeer door de musical-achtige stijl en liedjes. De jonge Wonka van deze film kan ik zien uitgroeien tot de Willy Wonka van "Willy Wonka & the Chocolate Factory".

Qua verhaal: leuk, niet enorm verrassend maar gewoon goed uitgevoerd en grappig. De diverse karakters zijn leuk neergezet, enkel de drie choco-bazen vond ik wat te overdreven neergezet.

Wat mij betreft een aanrader die ik zeker nog een keer ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:25:
Ja da's meer mijn speed. Heel wat Pratchett boeken gelezen en dit is een goede verfilming ervan ja :)

Ook een goede game van gemaakt in een grijs verleden trouwens.
Geniale games, heb al jaren mijn avatar uit deel 2 van die games.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Geef mij maar Ringworld. Alleen ehm, de game, laten we het daar maar niet over hebben. En een verfilming is het ook nooit echt geworden. Maar ik heb heel wat Larry Niven boeken verslonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:55

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Tiger's Apprentice (2024)Tiger's Apprentice (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 99 min | MPAA: PG
Gisteravond samen deze nieuwe film gekeken, we gingen er zonder trailer in omdat je dan vaak niet weet wat ik je kan verwachten en dan kan je soms nog wel eens voor een leuke verrassing komen te staan. Met dat gezegd te hebben bleek deze film ook echt een grote verrassing te zijn, want van begin tot eind werd je als kijker meegesleurd in een prachtig verhaal waar je ook een mooie kijk op de Chinese sterrenbeelden/mythologie kreeg!

Het verhaal gaat over een jongen genaamd Tom Lee die door het leven gaat als een normale student, die vrij snel in het begin van de film gepest word. Wanneer hij er klaar mee is en boos word gebeurd er iets buitengewoons en daar schrikt hij zelf van, doordat dit gebeurd worden hij en zijn grootmoeder gevonden door de duistere kant. Wat hij nooit kon weten, want Tom wist al geen eens waar al die rare krachten vandaan kwamen. Vanaf dit moment ontstaat er een sterk, vermakelijk verhaal met veel humor!

Op grafisch vlak hebben de makers heel goed gekeken naar hoe de dieren er getransformeerd uit zien en wanneer hun personage dan weer teruggaat naar hun menselijke vorm zagen ze er niet alleen kwa kledingstijl in kleuren bijna hetzelfde uit als hun dier maar ook in hun lichaamsbouw. Erg knap gedaan allemaal en goed over nagedacht! :D

Zeker een aanrader! _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
josh-hill schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:20:
Geef mij maar Ringworld. Alleen ehm, de game, laten we het daar maar niet over hebben. En een verfilming is het ook nooit echt geworden. Maar ik heb heel wat Larry Niven boeken verslonden.
ben niet echt op de hoogte van verfilmingen van boeken van Larry Niven of Terry Pratchet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Wolfp4ck schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:15:
[...]

ben niet echt op de hoogte van verfilmingen van boeken van Larry Niven of Terry Pratchet :(
Er zijn geen verfilmingen van boeken van Larry Niven. Wat eigenlijk best bijzonder is. Volgens mij zijn er wel pogingen gedaan. IMDb noemt bijvoorbeeld een Ringworld TV serie, maar ik denk dat dat dan ook niet is doorgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
josh-hill schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:20:
[...]

Er zijn geen verfilmingen van boeken van Larry Niven. Wat eigenlijk best bijzonder is. Volgens mij zijn er wel pogingen gedaan. IMDb noemt bijvoorbeeld een Ringworld TV serie, maar ik denk dat dat dan ook niet is doorgegaan.
dichtste bij is Halo

ik kijk er eigenlijk wel naar uit naar een verfilming van Splinter of Heorot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ringworld ken ik niet maar klinkt alsof het in het hoekje van de Culture novels van Iain Banks past. Dat is sci fi op een massive scale. Lijkt me wel cool om dat gevisualiseerd te zien ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Wolfp4ck schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:21:
[...]

dichtste bij is Halo

ik kijk er eigenlijk wel naar uit naar een verfilming van Splinter of Heorot
Splinter (The Mote in God's Eye) is ook mijn favoriete boek, denk ik. Al vaak gelezen, in Nederlands en Engels.

Paar jaar geleden de hele Fleet of Worlds boekenreeks gelezen, dat zou wellicht ook wel grappig zijn als TV serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Vwb Ringworld: het gevaarte zoals te zien in Elysium komt daar wel het dichtste bij. Alhoewel ik me op basis van de boeken een nog veel groter geval had voorgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
GurbY{nl} schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:30:
Vwb Ringworld: het gevaarte zoals te zien in Elysium komt daar wel het dichtste bij. Alhoewel ik me op basis van de boeken een nog veel groter geval had voorgesteld.
Ringworld is ongeveer zo groot als de omloopbaan van de aarde om de zon, dus tja, dat is inderdaad van een heel andere orde grootte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolfp4ck
goh, nog meer dan Ringworld zou ik dolgraag de McArthur zien en de Lenin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
P-Rock schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:15:
[...]

Maar ja, zoiets soortgelijks zagen we ook al in de Dark Knight trilogie van Nolan.
Zo keek ik er ook een beetje naar. Het leuke van Batman vind ik dat er zoveel interpretaties van het karakter en de comics zijn die allemaal anders en toch heel uniek zijn. De campy originele TV serie, de gothic look van Burton, de neon flashiness van Schumacher en de grounded aanpak van Nolan... Reeves' versie voegde daar voor mij niet echt een interessante unieke kijk aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

LA-384 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:34:
[...]

Ah ok, aangezien je Kingsman aanhaalde, dacht ik dat het meerdere raakvlakken zou hebben, maar je doelt dus echt puur op het over-the-top zijn?
Het is dezelfde regiseur met zijn enigzins herkenbare stijl, en het heeft een beetje dezelfde energie. Maar thats about it, afgezien van 1 korte scene die er naar refereert.

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 08-02-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
josh-hill schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:32:
[...]

Ringworld is ongeveer zo groot als de omloopbaan van de aarde om de zon, dus tja, dat is inderdaad van een heel andere orde grootte.
Van wikipedia
The Ringworld is about 1.6 million km wide and approximately the diameter of Earth's orbit (which makes it about 940.4 million km in circumference), encircling a sunlike star. The Ringworld has a habitable, flat inner surface (equivalent in area to approximately three million Earths).

Het is een leuk concept, maar ik weet niet hoe men daar iets unieks uit kan halen voor een film/serie. De aarde is al te groot om diens formaat duidelijk weer te geven, laat staan iets wat 3 miljoen keer zo groot is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The Sting (1973)The Sting (1973)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 129 min | MPAA: PG
De eerste helft van de jaren '70 waren een mooie tijd als je van voetbal en gangsterfilms hield. Nederland won vier Europacups en de boeven gingen er met evenzoveel Oscars voor beste film vandoor. Twee keer de Godfather, The French Connection en The Sting.

The Sting speelt zich af het Chicago van de jaren '30. Johnny Hooker (Robert Redford) is een small-time grifter die samen met zijn maat de slag van zijn leven slaat. Helaas blijkt het slachtoffer een runner van gangsterbaas Doyle Lonnegan (Robert Shaw). Die is hier niet van gediend en slaat keihard terug door Hooker's maat te vermoorden en zijn henchmen achter hem aan te sturen. Om wraak te nemen zoekt Hooker contact met Henry Gondorf (Paul Newman). Samen maken ze een plan om Lonnegan hard te raken in de portemonnee.

In tegenstelling tot die andere drie films die ik noemde hanteert The Sting een light touch. Het is een film die focust op het verhaal en dat met veel subtiele humor vertelt. En hoewel het geen karakterstudie is zoals de Godfather films, bevat het met Henry en Hooker twee prachtige karakters die uitzonderlijk mooi neergezet worden. Newman wint het nipt voor mij, met name de kaartscene in de trein is heerlijk om te zien en zo vaak gecopieerd, maar nooit geëvenaard. Een scene die ook niet zo goed zou werken zonder perfect werk van Robert Shaw als bad guy Lonnegan.

Hill portretteert de acteurs en hun omgeving met een licht cartoonesque touch zou je bijna kunnen zeggen. Het is een ietwat overdreven, licht gesatureerde versie van de werkelijkheid en het helpt enorm om die fantastische sfeer die de film uitstraalt te onderstrepen. Maar nog niet zo goed als de ragtime muziek van Scott Joplin, die door deze film bekendheid verwierf, bijna driekwart eeuw na zijn dood.

Maar de echte reden dat je terug blijft komen bij The Sting is het scenario. Er wordt tegenwoordig veel geklaagd over de kwaliteit van hedendaagse screenplays. Teveel dit, te weinig dat, yada yada. Het schijnt een serieus issue te zijn. Ik val er normaal niet over maar als je een film als The Sting kijkt begrijp je dat er misschien wat in zit. Dit is twee uur lean, mean storytelling. Geen scene is out of place, geen woord is overbodig, alles loopt naadloos in elkaar over en als kijker blijf je constant gissen naar wat er gaat gebeuren. Meesterlijk.

Ik ben niet zo van de Oscars als een graadmeter voor kwaliteit maar in 1973 waren ze spot on. Zeven dik verdiende beeldjes. Als je deze film niet kent, moet ik het nog zeggen? Aanrader.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
LA-384 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:15:
[...]

Van wikipedia
The Ringworld is about 1.6 million km wide and approximately the diameter of Earth's orbit (which makes it about 940.4 million km in circumference), encircling a sunlike star. The Ringworld has a habitable, flat inner surface (equivalent in area to approximately three million Earths).

Het is een leuk concept, maar ik weet niet hoe men daar iets unieks uit kan halen voor een film/serie. De aarde is al te groot om diens formaat duidelijk weer te geven, laat staan iets wat 3 miljoen keer zo groot is.
Eens nadenken, Velociraptor uit de Jurassic park weegt tussen de 60kg en 120kg
Godzilla weegt tussen de 99634000kg en 122161000kg

Gekheid natuurlijk ... maar toch ik denk dat de moment om zoiets te verwezenlijken nu is... De technologie is er klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dr. Strangelove schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:24:
The Sting (1973)[Afbeelding: The Sting (1973)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 129 min | MPAA: PG
De eerste helft van de jaren '70 waren een mooie tijd als je van voetbal en gangsterfilms hield. Nederland won vier Europacups en de boeven gingen er met evenzoveel Oscars voor beste film vandoor. Twee keer de Godfather, The French Connection en The Sting.

The Sting speelt zich af het Chicago van de jaren '30. Johnny Hooker (Robert Redford) is een small-time grifter die samen met zijn maat de slag van zijn leven slaat. Helaas blijkt het slachtoffer een runner van gangsterbaas Doyle Lonnegan (Robert Shaw). Die is hier niet van gediend en slaat keihard terug door Hooker's maat te vermoorden en zijn henchmen achter hem aan te sturen. Om wraak te nemen zoekt Hooker contact met Henry Gondorf (Paul Newman). Samen maken ze een plan om Lonnegan hard te raken in de portemonnee.

In tegenstelling tot die andere drie films die ik noemde hanteert The Sting een light touch. Het is een film die focust op het verhaal en dat met veel subtiele humor vertelt. En hoewel het geen karakterstudie is zoals de Godfather films, bevat het met Henry en Hooker twee prachtige karakters die uitzonderlijk mooi neergezet worden. Newman wint het nipt voor mij, met name de kaartscene in de trein is heerlijk om te zien en zo vaak gecopieerd, maar nooit geëvenaard. Een scene die ook niet zo goed zou werken zonder perfect werk van Robert Shaw als bad guy Lonnegan.

Hill portretteert de acteurs en hun omgeving met een licht cartoonesque touch zou je bijna kunnen zeggen. Het is een ietwat overdreven, licht gesatureerde versie van de werkelijkheid en het helpt enorm om die fantastische sfeer die de film uitstraalt te onderstrepen. Maar nog niet zo goed als de ragtime muziek van Scott Joplin, die door deze film bekendheid verwierf, bijna driekwart eeuw na zijn dood.

Maar de echte reden dat je terug blijft komen bij The Sting is het scenario. Er wordt tegenwoordig veel geklaagd over de kwaliteit van hedendaagse screenplays. Teveel dit, te weinig dat, yada yada. Het schijnt een serieus issue te zijn. Ik val er normaal niet over maar als je een film als The Sting kijkt begrijp je dat er misschien wat in zit. Dit is twee uur lean, mean storytelling. Geen scene is out of place, geen woord is overbodig, alles loopt naadloos in elkaar over en als kijker blijf je constant gissen naar wat er gaat gebeuren. Meesterlijk.

Ik ben niet zo van de Oscars als een graadmeter voor kwaliteit maar in 1973 waren ze spot on. Zeven dik verdiende beeldjes. Als je deze film niet kent, moet ik het nog zeggen? Aanrader.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Een 10 is mogelijk een beetje te veel van het goede. Maar het is zeker een erg goede film. En totaal niet verjaard. Ga em kijken!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Reign of Fire (2002)Reign of Fire (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13
What do we do when we are awake?
Keep both eyes on the sky.
What do we do when we sleep?
Keep one eye on the sky.
What do we do when we see them?
Dig hard, dig deep, go for shelter, and never look back.

Een box office flop, een Metascore van 39 een tomatometer van 42%

Ziet er niet goed uit nietwaar ?

Laat me beginnen met de cast
we vinden hier
Matthew McConaughey (klasbak die later de lead pakte in Interstellar (en wat een vertolking was dat!)) as Van Zan
Christian Bale (Beste Batman ooit!) as Quinn
Gerard Butler (aka Leonidas) as Creedy
en Alexander Siddig (Bashir uit Star Trek DS9) as Ajay
Hoe kan je met zo een cast de bal mis slaan he ?
Misschien hadden ze een offday ? Wel ik moet zeggen dat ik het acteerwerk heel hoog inschat qua niveau. Van Zan kreeg echt een soort Ahab status (misschien iets te veel) en Quinn en Creedy waren prachtig om bezig te zien
spoiler:
zeker als ze een toneelstukje opvoerden voor de kinderen.

De rivaliteit tussen Quinn en Van Zan was echt voelbaar en realistisch uitgespeeld.

Misschien met slechte CGI ? De CGI ziet er zelf naar huidige maatstaven heel lekker uit, wat een machtige draken, het feit dat ze ook enorm veel pyro technics hadden on set zorgde ervoor dat je soms niet doorhad dat je naar CGI draken aan het zien was.
Misschien met een slechte cinematografie ? Ook hier zien we een desolate wereld grauw, kleurloos, en donker... dus cinematografisch zit het er hier ook wel goed uit.

Misschien was de soundtrack wat slecht ? Deze slecht noemen is overdrijven, wel is het niet iets dat blijft nazinderen bij deze film.

Tot op de dag van vandaag, en ik heb ondertussen deze film al 10-12 keer gezien, kan ik me niet voorstellen waarom deze zo lauw ontvangen is.
Het is inmiddels een cult classic geworden en met reden. Deze film is gewoon goed!

9/10
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 18:06
The Marvels (2023)The Marvels (2023)
Tweakers: 4.3 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
Ik ging hier met lage verwachtingen in, maar eigenlijk is dit de beste Marvel content die ik in tijden heb gezien (i.i.g beter dan Black Panther 2, Ant-Man 3, Secret Invasion en Loki S2). Kamala en haar familie stelen de show, en zelfs Captain Marvel laat dit keer wat meer range zien dan in haar eigen film. De CGI is op de openingsscène met de villain na redelijk en het plot is ook prima voor een sci-fi avontuur. Eerlijk gezegd snap ik niet dat deze film zo slecht heeft gescoord.

Alleen de Valkyrie cameo voelde wat geforceerd (de overige cameos kon ik wel waarderen). Ik hoop alleen wel dat ze werk gaan maken van Kamala's team voordat alle acteurs en actrices in de dertig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
Wolfp4ck schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:32:
Reign of Fire (2002)[Afbeelding: Reign of Fire (2002)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13
What do we do when we are awake?
Keep both eyes on the sky.
What do we do when we sleep?
Keep one eye on the sky.
What do we do when we see them?
Dig hard, dig deep, go for shelter, and never look back.

Een box office flop, een Metascore van 39 een tomatometer van 42%

Ziet er niet goed uit nietwaar ?

Laat me beginnen met de cast
we vinden hier
Matthew McConaughey (klasbak die later de lead pakte in Interstellar (en wat een vertolking was dat!)) as Van Zan
Christian Bale (Beste Batman ooit!) as Quinn
Gerard Butler (aka Leonidas) as Creedy
en Alexander Siddig (Bashir uit Star Trek DS9) as Ajay
Hoe kan je met zo een cast de bal mis slaan he ?
Misschien hadden ze een offday ? Wel ik moet zeggen dat ik het acteerwerk heel hoog inschat qua niveau. Van Zan kreeg echt een soort Ahab status (misschien iets te veel) en Quinn en Creedy waren prachtig om bezig te zien
spoiler:
zeker als ze een toneelstukje opvoerden voor de kinderen.

De rivaliteit tussen Quinn en Van Zan was echt voelbaar en realistisch uitgespeeld.

Misschien met slechte CGI ? De CGI ziet er zelf naar huidige maatstaven heel lekker uit, wat een machtige draken, het feit dat ze ook enorm veel pyro technics hadden on set zorgde ervoor dat je soms niet doorhad dat je naar CGI draken aan het zien was.
Misschien met een slechte cinematografie ? Ook hier zien we een desolate wereld grauw, kleurloos, en donker... dus cinematografisch zit het er hier ook wel goed uit.

Misschien was de soundtrack wat slecht ? Deze slecht noemen is overdrijven, wel is het niet iets dat blijft nazinderen bij deze film.

Tot op de dag van vandaag, en ik heb ondertussen deze film al 10-12 keer gezien, kan ik me niet voorstellen waarom deze zo lauw ontvangen is.
Het is inmiddels een cult classic geworden en met reden. Deze film is gewoon goed!

9/10
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Een 9 is wat hoog wat mij betreft maar zeker een prima film inderdaad. Binnenkort maar weer eens opzetten (y) Een van de redenen dat ik dit topic volg.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
AvK schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:05:
[...]

Een 10 is mogelijk een beetje te veel van het goede. Maar het is zeker een erg goede film. En totaal niet verjaard. Ga em kijken!
Ok, 9,5 voor de film en een half punt voor de herinnering, als klein jochie bij mijn vader op schoot voor het eerst een grotemensenfilm… mooie momenten :)

Ik weet nog dat ik ‘s avonds laat uit bed kwam, angstig, vanwege de scène waarin
spoiler:
Salino werd neergeschoten. Papa zei ‘dat was maar een stickertje op haar hoofd hoor jochie, ga maar lekker slapen’.
Is me altijd bijgebleven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wolfp4ck schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:32:
][Afbeelding: Reign of Fire (2002)]Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13

Ik was in die tijd een behoorlijk bioscoop fanaat, en toch heb ik die ook gemist. Om daar later van te balen.Ik weet niet meer precies waarom, weet dat de trailer me iig compleet niet aansprak. Nu was 2002 ook een jaar met tig goede films in de bioscoop, dus dat zal niet geholpen hebben.

Jezus, heb de lijst er even bijgezocht. Daar zitten genoeg goede films tussen om elke week naar de bios te gaan, https://www.imdb.com/sear...ate=2002-01-01,2002-12-31
Nu heb ik al problemen om mijn maandelijkse 1 film abbo op te maken........

Daarover gesproken :
The Beekeeper (2024)The Beekeeper (2024)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R
Jason Statham zag Keanu reeves in John wick, en dacht : Dat kan ik OOK !
que de one man revenge army

En eerlijk is eerlijk, Jason weet zich al ledematen brekend en seriemoordend redelijk goed doorheen te slaan .Maar het plot, en vooral de slechterikken daarin laten het volkomen afweten. Waar john wick tegenover een koele en geloofwaardige mafia baas stond, Deed de slechterik uit deze film me vooral denken aan de slechterik uit hackers :X

Al met al prima vermaakt, en prima het film ticket waard, maar het zal zeker niet als klassieker de boeken in gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 08-02-2024 23:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Whitney (2018)Whitney (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Documentary, Biography, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R
Redelijke documentaire over de opkomst en ondergang van Whitney Houston, waarin een uniek kijkje achter de schermen van de immens populaire zangeres wordt geboden en familie en vrienden hun verhaal mogen doen. Er wordt door hen een verhaal geschetst dat Whitney al op jonge leeftijd in aanraking kwam met seks, drugs en foute vrienden. Ook haar familie blijkt dermate dysfuctioneel, waarbij vooral haar op geld en macht beluste vader er slecht vanaf komt en haar broers fungeerden als drugsdealers. Echter kreeg ik niet echt de indruk dat zij spijt hebben van hun bijdrage aan de dood van hun zus. Daarnaast komt ook Whitney's vermeende biseksualiteit aan bod met haar BFF Robyn. Ex-man en bajesklant Bobby Brown komt ook nog even opdagen, maar wil eigenlijk nergens over praten. Het einde voelde enigszins afgeraffeld aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Anyone But You (2023)Anyone But You (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R
Van begin tot eind een leuke film die ontspannen wegkijkt, met veel leuke humor en ongemakkelijke situaties waar we vaak om moesten lachen.

Het verhaal gaat zoals verwacht over twee personen die elkaar ontmoeten maar elkaar weer uit het oog verliezen en maanden later weer ontmoeten, wat nog zorgt voor de enige strijd onderling.

Voor de credits moet ik de makers wel echt een compliment geven want die waren zeer creatief en leuk gedaan, zo zou het van mij vaker mogen!

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
G_Dragon schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:58:
Anyone But You (2023)[Afbeelding: Anyone But You (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R
Van begin tot eind een leuke film die ontspannen wegkijkt, met veel leuke humor en ongemakkelijke situaties waar we vaak om moesten lachen.

Het verhaal gaat zoals verwacht over twee personen die elkaar ontmoeten maar elkaar weer uit het oog verliezen en maanden later weer ontmoeten, wat nog zorgt voor de enige strijd onderling.

Voor de credits moet ik de makers wel echt een compliment geven want die waren zeer creatief en leuk gedaan, zo zou het van mij vaker mogen!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Ik zou ongeveer hetzelfde cijfer geven. Vond het begin erg leuk, maar vond dat de film na de 1e helft wel flink wegzakken. De situaties waarin ze in Australië in belandden vond ik niet altijd even geloofwaardig en grappig namelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
American Fiction (2023)American Fiction (2023)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Thelonious 'Monk' Ellison (Jeffrey Wright) is schrijver met een carriere die in het slop zit. ZIjn boeken zijn intellectueel van hoog niveau maar niemand leest ze. Daarnaast krijgt hij ook de zorgen over zijn dementerende moeder te verwerken. Uit frustratie met de nauwe kijk die het grote publiek op zwarte literatuur heeft besluit hij zelf een boek te schrijven onder een pseudoniem dat de hypocrisie bloot moet leggen. Het loopt anders.

American Fiction is het imposante debuut van Cord Jefferson. Zijn screenplay combineert satire met familiedrama en met prima resultaat; beiden zijn gevuld met humor en pathos en vertellen een interessant verhaal over een man die gefrustreerd is over de hypocrisie in de wereld om hem heen en de strubbelingen binnen zijn familie.

Jefferson haalt uitstekende acteerprestaties uit zijn getalenteerde cast. Ik heb Wright nooit in een starring role gezien maar ben al jaren fan van zijn werk, ik hoop dat we hem nu vaker in hoofdrollen gaan tegenkomen. De rest van de cast is ook uitstekend.

Het is jammer dat American Fiction helaas niet kan doorpakken in haar derde acte; Jefferson weet er helaas geen sterk einde aan te brouwen en laat meer draadjes hangen dan ik persoonlijk prettig vind in een film. Niettemin een mooie eerste poging en hopelijk de definitieve doorbraak van Jeffrey Wright als leading man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Invisible Life (2019)Invisible Life (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 139 min | MPAA: R
A Vida Invisível gaat over twee zussen uit Rio die elkaar letterlijk uit het oog verliezen, denken dat de ander zich aan de andere kant van de oceaan bevindt en elkaar wanhopig proberen te vinden/bereiken.

Het duurt even voor de film op gang komt, maar na ruim een half uur komt deze toch echt op stoom en blijft de film eigenlijk aan een stuk door kwaliteit leveren.

Het drama is van vrij hoog niveau, al zijn een paar key momenten eigenlijk toch wel wat erg voorspelbaar.

De film duurt blijkbaar 2 uur en 20 minuten, maar hij is eigenlijk voorbij voordat je het weet, en dat is een goed teken.

Beetje jammer van het wat langzaam op stoom komen en de voorspelbaarheid van enkele zaken, verder een topfilm vol met pijnlijke momenten en melancholie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
Hearts Beat Loud (2018)Hearts Beat Loud (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13
Er is niet veel te vertellen over deze film, maar dat is niet iets slechts in dit geval. Het is een film over de relatie tussen een vader en dochter, hoe het verleden en vooral hoe veranderingen in het heden en de toekomst daar impact op hebben. Het is een hele rustige film met een rustige pace.

Dat is op zich al goed en waard om hem te kijken. Alles klopt eigenlijk aan deze film. Maar wat deze film echt speciaal maakt voor mij is de muziek. Het zijn prachtige nummers en vooral de stem van de dochter is geweldig. Echt het kijken waard.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.8.png7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:02:
American Fiction (2023)[Afbeelding: American Fiction (2023)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R

Jefferson haalt uitstekende acteerprestaties uit zijn getalenteerde cast. Ik heb Wright nooit in een starring role gezien maar ben al jaren fan van zijn werk, ik hoop dat we hem nu vaker in hoofdrollen gaan tegenkomen. De rest van de cast is ook uitstekend.
Hij had ook de hoofdrol in Basquiat (1996) en Blackout (2007), maar je hebt van die acteurs die beter tot hun recht komen in bijrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Jee, me nooit gerealiseerd dat dat Wright was in Basquiat! Lang geleden zeg.

Blackout nooit van gehoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 11:18
American Gangster (2007)American Gangster (2007)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 157 min | MPAA: R
Wat een topfilm blijft dit. Russel Crowe steelt wat mij betreft de show (evenals z'n buddycop maatje John Ortiz). Stoere muziek erbij.

Het enige dat wat mij betreft beter kon waren de bijverhalen zoals de relatie tussen Richie en zijn vrouw, z'n criminele vriend of die van detective Trupo. Het is vooral veel praten maar weinig grijpend en zonder echt goede scenes.

Het had allemaal ook nét wat korter gekund.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Happy Palace (2024)Happy Palace (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ik heb een voorliefde voor NPO Telefilms, de scripts zijn soms tenenkrommend, cast is meestal goed en ze raken mij toch meestal. Het is toch een beetje een van de kraamkamers van de Nederlandse film.

Deze film, over een Chinees restaurant en de cultuur daarvan in Nederland, de keuken, de gemeenschap, de integratie, dromen en familie, komen in deze telefilm best goed samen denk ik. Ik vond het een onderhoudende film, met ook veel kook en keuken scenes.

En ja het verhaal/script - gelukkig nieuwjaar van de Draak.

De 7 is voor de moeite, het had een krappe 6 moeten zijn als het Dick Maas oid was (die heeft dit niveau ook aangetikt) maar toch, NL telefilm beginnend er eentje bij.

https://www.moviemeter.nl/film/1159204 nu te zien via NPO start

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 10-02-2024 21:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
josh-hill schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:54:
Blind (2014)[Afbeelding: Blind (2014)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 96 min | MPAA: Not Rated
Deze film had ik al eerder gezien al merkte ik dat pas toen ik hem opzette. Het is dan ook al even geleden.

Het is een Noorse film over een blinde vrouw die haar appartement niet uit durft, hoe graag haar man dat ook zou zien. Terwijl ze zo opgesloten zit in de voor haar bekende wereld gaat haar fantasie alle kanten op en verzint ze een hele nieuwe wereld waarin de hoofdrolspelers doen wat zij wil (of eigenlijk vreest). De fantasiewereld is vanwege haar blind zijn naadloos verweven met haar echte wereld.

Unieke ervaring.

Oh ja, de eerste keer dat ik hem zag, vond ik er niet zo veel aan, maar nu vond ik hem dus zeer sterk. Als je naar de reviews op imdb kijkt, zijn er ook heel veel mensen die er geen klap aan vinden, so your mileage may vary.
Deze geniale film vandaag weer een keer opgezet. Hij wordt eigenlijk elke keer beter.

Het is een zeer bijzondere film waarin alles anders is. Normaal kijk je naar een duidelijk verhaal dat met acteurs verteld wordt, maar hier kijk je naar een verhaal in wording in de fantasie van een blinde vrouw, gespeeld door acteurs die als het ware in het moment van schrijven aan het acteren zijn en waar fantasie en werkelijkheid verweven worden. Door deze constructie, kunnen er midden in een scene allerlei details compleet op zijn kop worden gezet. Deze truc zag je een paar jaar geleden ook terug in de film The Father. En de fictie binnen de fictie zie je bijvoorbeeld ook terug in Nocturnal Animals.

Ook is de film een weerspiegeling van de huidige wereld, waarin eenzaamheid en gebrek aan communicatie eigenlijk alleen maar een groter probleem is geworden, ondanks al onze moderne communicatiemiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

P-Rock schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:06:
[...]

Hij had ook de hoofdrol in Basquiat (1996) en Blackout (2007), maar je hebt van die acteurs die beter tot hun recht komen in bijrollen.
En ok weliswaar een serie en geen film, maar ik vond em vooral in Westworld een sterke rol neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
AvK schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Zwartboek kan je gerust overslaan. Als je echt een goede film van Paul Verhoeven wil zien raad ik je Elle aan.
Was zelf een van de weinigen die daar een recensie over geschreven heeft op dit forum.

IMDB: Elle (2016)

AvK in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
zwartboek vond ik anders niet slecht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 22:00

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

The Punisher (2004)The Punisher (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 124 min | MPAA: R
The Punisher is een film die ik altijd al erg goed vond, jammer dat ze hier nooit een 2de deel van gemaakt hebben.

Het leven van FBI-agent Frank Castle, gespeeld door Thomas Jane, wordt verwoest wanneer de corrupte zakenman Howard Saint, gespeeld door John Travolta, zijn hele familie vermoordt. Nadat hij fysiek hersteld is van de aanval, besluit hij wraak te nemen. Dit speelt hij heel mooi uit en hij zorgt er voornamelijk voor dat Howard Saint zelf zo in de knoei komt, dat hij niet meer helemaal helder denken doet. Film is misschien met de actie films van nu wat verouderd, maar ik vind hem zelfs na bijna 20 jaar nog altijd lekker wegkijken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The French Connection (1971)The French Connection (1971)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 104 min | MPAA: R
The French Connection is zo'n film die ik decennia terug één keer gezien heb en toen afdeed als overrated. Maar goed, ik was 15 ofzo, dus dat moet je op waarde schatten. Een aantal andere films die ik toen overrated vond: 2001: A Space Odyssey, Apocalypse Now, Blade Runner. Die films heb ik een stuk hoger zitten nu. Dus tijd om The French Connection een tweede kans te geven.

NY narcotics agents Jimmy 'Popeye' Doyle (Gene Hackman) en Buddy 'Cloudy' Russo (Roy Scheider) komen op het spoor van een heroïnesmokkel vanuit Frankrijk. De koopwaar wordt door Alain Charnier (Fernando Rey) naar de US gebracht via een locale middleman. Popeye en Doyle doen het uiterste om Rey en zijn collega's te betrappen.

The French Connection komt uit de koker van William Friedkin en won hem een Oscar voor beste regie. Ook de film zelf en Hackman vielen in de prijzen, evenals de editing en de screenplay bewerking. Friedkin baseerde zich op het waargebeurde verhaal van de heroïnesmokkel en interviewde de betrokken rechercheurs. Ook koos hij ervoor de film volledig op locatie in de winter in New York te schieten, en het resulteert allemaal in een film die voor die tijd baanbrekend was in haar grittiness en het realiteitsgevoel. New York komt vaak langs in films maar nooit heb ik de stad zo doorleeft gezien als hier. En dat klopt - want het ís New York. Weliswaar een New York dat niet meer bestaat en niet meer lijkt op de stad die het nu is, maar voor twee uur vergeet je dat even, zo goed is het werk van Friedkin en zijn crew.

De film is in feite een chase van de eerste tot de laatste minuut - en niks meer dan dat. Het tempo fluctueert, maar twee uur lang is het een achtervolging met zo nu en dan een schietpartij tussendoor. En natuurlijk 'de car chase'. De scene waarin Popeye met de auto achter de metro aan gaat waarin een hitman van Charnier zich uit de voeten probeert te maken. Deze scene wordt alom geroemd als de beste car chase ooit en ik denk dat ik het er mee eens ben. De scene heeft een enorme dynamiek en de editing en het camerawerk is schitterend gedaan. Het afwisselen tussen de POVs van Doyle en de hitman werkt subliem. Overigens moet ik zeggen dat de scene vooral goed werkt omdat hij zo goed in de flow van de film past. Dat accelereren en afremmen van de pacing laat de car chase zo goed uitkomen. Ik kan me niet voorstellen dat hij dezelfde impact maakt als je hem out of context op youtube zou kijken.

Friedkin laat ook een soort single mindedness zien als het gaat om het verhaal. The French Connection ambieert eigenlijk niet veel, zoals gezegd, het is een chase. En dat is het. Dat werkt door in het karakter van Doyle: Een rechercheur die maar één doel voor ogen heeft en consequences be damned. Hij is geen likable hero. Zelfs geen anti-held. Popeye is een lompe, racistische hork die alleen maar zijn prooi wil pakken. Niks staat hem in de weg en dat maakt het karakter wel lastig om aan te relateren. Dit is geen Michael Corleone die je af ziet glijden in de diepte van de hel, maar nog kan zien als een tragisch slachtoffer van zijn eigen ambities; Popeye is gewoon een zak, die doet wat hij wil.

The French Connection is zeker een goede film. Het is een film die weet wat hij wil zijn en dat perfect doet en zich daarmee sowieso in select gezelschap plaatst voor mij. Maar het is geen film die ik snel weer zal opzetten, daarvoor is hij te beperkt en te rauw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Arjantje72 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:35:
[...]

zwartboek vond ik anders niet slecht.
"Houdt het dan NOOIT op!"

De meest slechte tekst regel ooit in een Nederlandse film. Daar brak ik helemaal op af. Verhoeven onwaardig dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
AvK schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:19:
[...]

De meest slechte tekst regel ooit in een Nederlandse film. Daar brak ik helemaal op af. Verhoeven onwaardig dat.
*tekstregel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:46

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dr. Strangelove schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:28:
The French Connection (1971)[Afbeelding: The French Connection (1971)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 104 min | MPAA: R
The French Connection is zo'n film die ik decennia terug één keer gezien heb en toen afdeed als overrated. Maar goed, ik was 15 ofzo, dus dat moet je op waarde schatten. Een aantal andere films die ik toen overrated vond: 2001: A Space Odyssey, Apocalypse Now, Blade Runner. Die films heb ik een stuk hoger zitten nu. Dus tijd om The French Connection een tweede kans te geven.

NY narcotics agents Jimmy 'Popeye' Doyle (Gene Hackman) en Buddy 'Cloudy' Russo (Roy Scheider) komen op het spoor van een heroïnesmokkel vanuit Frankrijk. De koopwaar wordt door Alain Charnier (Fernando Rey) naar de US gebracht via een locale middleman. Popeye en Doyle doen het uiterste om Rey en zijn collega's te betrappen.

The French Connection komt uit de koker van William Friedkin en won hem een Oscar voor beste regie. Ook de film zelf en Hackman vielen in de prijzen, evenals de editing en de screenplay bewerking. Friedkin baseerde zich op het waargebeurde verhaal van de heroïnesmokkel en interviewde de betrokken rechercheurs. Ook koos hij ervoor de film volledig op locatie in de winter in New York te schieten, en het resulteert allemaal in een film die voor die tijd baanbrekend was in haar grittiness en het realiteitsgevoel. New York komt vaak langs in films maar nooit heb ik de stad zo doorleeft gezien als hier. En dat klopt - want het ís New York. Weliswaar een New York dat niet meer bestaat en niet meer lijkt op de stad die het nu is, maar voor twee uur vergeet je dat even, zo goed is het werk van Friedkin en zijn crew.

De film is in feite een chase van de eerste tot de laatste minuut - en niks meer dan dat. Het tempo fluctueert, maar twee uur lang is het een achtervolging met zo nu en dan een schietpartij tussendoor. En natuurlijk 'de car chase'. De scene waarin Popeye met de auto achter de metro aan gaat waarin een hitman van Charnier zich uit de voeten probeert te maken. Deze scene wordt alom geroemd als de beste car chase ooit en ik denk dat ik het er mee eens ben. De scene heeft een enorme dynamiek en de editing en het camerawerk is schitterend gedaan. Het afwisselen tussen de POVs van Doyle en de hitman werkt subliem. Overigens moet ik zeggen dat de scene vooral goed werkt omdat hij zo goed in de flow van de film past. Dat accelereren en afremmen van de pacing laat de car chase zo goed uitkomen. Ik kan me niet voorstellen dat hij dezelfde impact maakt als je hem out of context op youtube zou kijken.

Friedkin laat ook een soort single mindedness zien als het gaat om het verhaal. The French Connection ambieert eigenlijk niet veel, zoals gezegd, het is een chase. En dat is het. Dat werkt door in het karakter van Doyle: Een rechercheur die maar één doel voor ogen heeft en consequences be damned. Hij is geen likable hero. Zelfs geen anti-held. Popeye is een lompe, racistische hork die alleen maar zijn prooi wil pakken. Niks staat hem in de weg en dat maakt het karakter wel lastig om aan te relateren. Dit is geen Michael Corleone die je af ziet glijden in de diepte van de hel, maar nog kan zien als een tragisch slachtoffer van zijn eigen ambities; Popeye is gewoon een zak, die doet wat hij wil.

The French Connection is zeker een goede film. Het is een film die weet wat hij wil zijn en dat perfect doet en zich daarmee sowieso in select gezelschap plaatst voor mij. Maar het is geen film die ik snel weer zal opzetten, daarvoor is hij te beperkt en te rauw voor mij.
De French Connection kwam op tv maar dat was te laat voor me. Dus mijn vader had voor mij de videorecorder aangezet. Vol enthousiasme kwam ik de volgende ochtend vroeg naar beneden alwaar een video met het testbeeld me stond op te wachten. De beste man achtte me er toen toch nog wat te jong voor. :-(

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Tja, ik vond vooral het poes scheren totaal onnodig en echt zoiets wat het een typisch Nederlands broddelwerk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

pagani schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:37:
[...]

Tja, ik vond vooral het poes scheren totaal onnodig en echt zoiets wat het een typisch Nederlands broddelwerk maakt.
Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 19-09 09:50

Tijntje

Hello?!

pagani schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:37:
[...]

Ik had hem nog nooit gezien, maar nu maak je me toch nieuwsgierig :D

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Nederlands acteertalent heeft doorgaans geen kaas gegeten van acteertalent, tenzij het de bedoeling is dat ze acteren als Gerda en Bertina die bij de Albert Heijn wekelijks hun sores bespreken.

Ik heb eens een Vlaamse (scifi, horror?)serie gezien waarin men wat realistischer acteert, dus het kan wel, maar blijkbaar leer je in Nederland standaard acteren alsof je moet poepen: zo overdreven mogelijk.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tijntje schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:23:
[...]

Ik had hem nog nooit gezien, maar nu maak je me toch nieuwsgierig :D
Ik had me vergist, ze verft de poes.

Maar om daar nou die film voor te kijken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 11-02-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik ga er de film ook niet voor kijken, en als ik morgen de scene wil zien dan heb ik volgens google genoeg opties :+

Dus weer terug naar volledige films!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• josh-hill
How to Save a Dead Friend (2022)How to Save a Dead Friend (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Documentary | Runtime: 103 min | MPAA: N/A
How To Save A Dead Friend begint maar meteen met het einde, de begrafenis van Kimi.

In deze documentaire, gemaakt door zijn voormalige vrouw Maroesja, zie je hoe de twee elkaar vinden vanwege hun overeenkomsten (achtergrond, zelfmutilatie, muzieksmaak), onafscheidelijk worden, trouwen, maar dan van ellende weer uit elkaar gaan, niet omdat ze niets meer met elkaar te maken wilden hebben, maar omdat Maroesja inzag dat Kimi eerst en vooral voor de drugs leefde.

De documentaire laat het troosteloze bestaan zien van vele Russen, met honger, gebrek aan geld, oproerpolitie, een eindeloze reeks aan lelijke flatgebouwen, en de vlucht naar drugs van een aanzienlijk deel van de bevolking. In Rusland heb je ongeveer 1 miljoen heroine verslaafden. Ook Kimi is hieraan verslaafd, en hij gebruikt daarnaast nog een hele berg aan andere zaken.

Uiteindelijk gaat Kimi het ene na het andere afkick traject in en als hij van tactiek verandert, wordt hij ook nog regelmatig opgenomen, maar het mag allemaal niet baten. Je ziet hoe moedeloos hij is, hoe troosteloos zijn bestaan is. Toen hij met Maroesja samen was, kon hij nog de grap maken dat het bij hem allemaal nog meeviel, omdat zij nog depressiever was, maar uiteindelijk leek niks hem meer op te kunnen beuren.

Deze intieme documentaire is dan ook geen blijde film, en heeft wat weg van een kruising tussen de documentaire Kurt Cobain: Montage Of Heck en de film Christiane F (welke gebaseerd is op de autobiografie van een heroine verslaafde). Net als in Montage Of Heck hebben we te maken met home video materiaal (Kurt Cobain hangt hier aan de muur) en net als in Christiane F hebben we te maken met heroine verslaving in een troosteloos bestaan en vele vrienden die er een eind aan maken. Maar dan in Rusland, met overal politie en Poetin et al die op tv met nieuwjaar lopen te roepen dat het allemaal toppie zal worden, als men maar zijn best doet.

Kimi zal toch nog voor altijd voortleven via deze documentaire, dat wil Maroesja zeggen aan het einde. Maar je ziet eerst en vooral de ellende, en alleen in de eerste helft wat van de goede momenten. Het is dan ook een eerlijke documentaire, die in de tweede helft wel wat in herhaling valt.

Laten we hopen dat haar volgende film Maroesja en ons meer plezier mag geven. Een 7.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Lover, Stalker, Killer (2024–)Lover, Stalker, Killer (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary, Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Deze stond op nummer 1 in Nederland bij Netflix dus daarom zijn we hem gaan kijken en ik moet toegeven dat het best goed neer is gezet. Best heftig ook om te beseffen dat dit allemaal waargebeurd is en zover heeft kunnen komen, dat een persoon zoveel narigheid kan aanrichten is echt absurd. Bij een paar scenes kreeg ik wel even kippevel brr..

Ik vond persoonlijk wel dat zoals altijd de politie (ondanks ze niet meer kunnen) veel anders had moeten handelen en pas veel te laat ging handelen met oog op bescherming. Maargoed dat gebeurd nog steeds dus tja..

Dit is geen ontspannen docu/film, maar voor een wat meer serieuzere filmavond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 09:50

Honesty

kattenneus!

G_Dragon schreef op zondag 11 februari 2024 @ 23:36:
Lover, Stalker, Killer (2024–)[Afbeelding: Lover, Stalker, Killer (2024–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary, Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Deze stond op nummer 1 in Nederland bij Netflix dus daarom zijn we hem gaan kijken en ik moet toegeven dat het best goed neer is gezet. Best heftig ook om te beseffen dat dit allemaal waargebeurd is en zover heeft kunnen komen, dat een persoon zoveel narigheid kan aanrichten is echt absurd. Bij een paar scenes kreeg ik wel even kippevel brr..

Ik vond persoonlijk wel dat zoals altijd de politie (ondanks ze niet meer kunnen) veel anders had moeten handelen en pas veel te laat ging handelen met oog op bescherming. Maargoed dat gebeurd nog steeds dus tja..

Dit is geen ontspannen docu/film, maar voor een wat meer serieuzere filmavond!
Gisteren ook gezien en inderdaad dat 1 keus zoveel narigheid voor veel mensen kan betekenen is wel heel cru, scheelt dat die man best likebel is. Juist met dit soort documentaires zie je dat er meer gekken los lopen dan er vast zitten. De clou had ik wel snel door maar kan komen doordat ik meer van dit soort series kijk. American nightmare is net zo iets, staat ook op Netflix.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Honesty schreef op maandag 12 februari 2024 @ 07:37:
[...]

Gisteren ook gezien en inderdaad dat 1 keus zoveel narigheid voor veel mensen kan betekenen is wel heel cru, scheelt dat die man best likebel is. Juist met dit soort documentaires zie je dat er meer gekken los lopen dan er vast zitten. De clou had ik wel snel door maar kan komen doordat ik meer van dit soort series kijk. American nightmare is net zo iets, staat ook op Netflix.
Ja bijzonder is dat hé, wij hadden direct al door hoe het verhaal in elkaar zat jullie?
spoiler:
Want het lag best wel voor de hand dat de situatie compleet anders was dan het zich voordeed. Wij zeiden direct al van Liz is de stalker en niet Cari, wel ziek dat Liz haar eigen huis in de fik heeft gestoken en daarbij wetende dat ze haar huisdieren opofferde.

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 12-02-2024 08:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dwarlorf schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:33:
[...]

De French Connection kwam op tv maar dat was te laat voor me. Dus mijn vader had voor mij de videorecorder aangezet. Vol enthousiasme kwam ik de volgende ochtend vroeg naar beneden alwaar een video met het testbeeld me stond op te wachten. De beste man achtte me er toen toch nog wat te jong voor. :-(
Voor het testbeeld? :+

Ik heb ook wel eens de videorecorder 'per ongeluk' verkeerd aangezet. Ik wilde een film opnemen op de BBC maar potverdorie, kanaal 18 is niet de BBC maar RTL+...

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-02-2024 09:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn vader is een vliegtuig (2021)Mijn vader is een vliegtuig (2021)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Drama | Runtime: 92 min | MPAA: N/A
Achtergrond:

Antoinette Beumer leverde met Mijn vader is een vliegtuig de openingsfilm voor het Nederlands Film Festival. Recensenten prijzen met name de rol van Elise Schaap, die met haar spel ook een nominatie voor een Gouden Kalf in de wacht sleepte. "Met Mijn vader is een vliegtuig" verfilmde regisseur Antoinette Beumer haar gelijknamige roman, over de veertigjarige Eva die in haar verleden duikt om de oorzaak voor haar ­paniekaanvallen te vinden.

Oordeel:

Vooropgesteld; ik heb het boek niet gelezen. Mijn vader is een vliegtuig wist mij niet helemaal te overtuigen. De kent een aantal nadelen, zo zijn er een aantal weinig tot niets toevoegende scene's met de kat des huizes die vooral toegevoegd lijken om spanning toe te voegen. Een ander nadeel vond ik het toch wel abrupte einde. Het lijkt er op dat er soms niet iets te goed geprobeerd is om mysterie toe te voegen. Elise Schaap en Pierre Bokma weten de film desondanks te dragen waardoor het geheel (net) niet inzakt. De film had op sommige punten misschien iets rauwer en ongepolijst mogen zijn. Echt gegrepen werd ik niet maar dat kan ook aan mij hebben gelegen en het moment waarop ik de film keek. Ik maar er een 6.5 van.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:46

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dr. Strangelove schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:02:
[...]

Voor het testbeeld? :+

Ik heb ook wel eens de videorecorder 'per ongeluk' verkeerd aangezet. Ik wilde een film opnemen op de BBC maar potverdorie, kanaal 18 is niet de BBC maar RTL+...
Vervelend zeg. Ik had ook een keer de videorecorder voor de pin up club aangezet. Toen dat ding aanging zaten mijn opa en moeder TV te kijken en toen gingen ze ff kijken wat ik eigenlijk aan het opnemen was. :X

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Still: A Michael J. Fox Movie (2023)Still: A Michael J. Fox Movie (2023)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 8.1 | Genre: Documentary, Biography | Runtime: 95 min | MPAA: R
Still is een documentaire over het leven van Michael J. Fox. Groot geworden in Family Ties, superster geworden met Back to the Future en voor zijn dertigste geconfronteerd met de diagnose dat hij aan Parkinson lijdt.

Regisseur David Guggenheim vertelt het verhaal van Fox door een combinatie van interviews met Fox zelf, gedramatiseerde scenes met een acteur, archiefmateriaal en natuurlijk veel film- en TV-scenes. Het werkt erg goed en voelt daardoor geen moment saai. Guggenheim heeft een leuke gimmick waarin hij de voiceover van Fox, die zijn leven becommentarieert, van toepasselijke soundbites uit zijn werk voorziet. Dit werkt erg amusant.

Fox zelf is echter de draw hier. Hij is open en eerlijk en laat zien hoe de ziekte hem raakt, en wat Parkinson doet met mensen. De vele verwondingen doordat hij regelmatig valt en de pijn die hij lijdt waren een lichte schok voor me; ik ken niemand met de ziekte en had me altijd mensen voorgesteld die juist minder en minder actief werden en op een stoel zaten met een trillende hand. Maar Fox heeft een familie en geeft niet op en wil in het leven blijven staan, en daar betaalt hij de prijs voor. Het is best intens om te zien.

Guggenheim pakt het slim aan qua structuur. Natuurlijk krijg je een chronologisch verhaal over hoe Fox beroemd werd maar dat is eigenlijk niet heel interessant. Die scenes worden echter onderbroken door te laten zien hoe Fox nu in het leven staat en dat is eigenlijk veel boeiender, want het laat zien hoe de humor en vitaliteit die hij in zijn jonge jaren had nog steeds aanwezig is.

Wel vroeg ik me continu af of in hoeverre de film een reflectie is van de werkelijkheid. De steun die Fox krijgt van zijn familie is onvoorwaardelijk en mooi om te zien maar de wijze waarop dit getoond wordt is wel erg Hallmark Channel; scenes waarbij ze Pictionary spelen op de bank en langs het strand lopen. De moeilijke momenten na de diagnose worden niet vermeden door Fox zelf maar je komt weinig te weten over wat voor impact dit had op de familie. Zijn vrouw komt niet aan het woord, zijn kinderen ook niet. Het creeërt een ongemakkelijk gevoel dat hier mooi weer gespeeld wordt.

Uiteindelijk is het geen leuk onderwerp om een vitale jongeman ten onder te zien gaan aan een slepende ziekte. Maar Still vertelt dit verhaal op een positieve manier gezien door de ogen van een man die niet klein (sorry) te krijgen is. Inspirerend is een woord dat overused is vind ik maar bewonderenswaardig is het zeker. Al het beste, Michael.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dwarlorf schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:10:
[...]

Vervelend zeg. Ik had ook een keer de videorecorder voor de pin up club aangezet. Toen dat ding aanging zaten mijn opa en moeder TV te kijken en toen gingen ze ff kijken wat ik eigenlijk aan het opnemen was. :X
Nu ik zelf kinderen heb realiseer ik me hoe ontzettend transparant dit gedrag is voor ouders. Je denkt dat je ermee weg komt maar neuh...

Pagina: 1 ... 222 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.