Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 213 ... 280 Laatste
Acties:

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:29

Tijntje

Hello?!

Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:17:
Probleem met de Goldfinger scene is dat er zware innuendo is eerder in de film dat Pussy lesbisch is. De implicatie is dus dat ze door te rollebollen met Bond 'genezen' raakt van haar 'aandoening'.

Dat maakt die scene voor mij nog net een tikje erger dan de ook zeer tenenkrommende scene in Thunderball.
Ze kan natuurlijk ook heel modern zijn en dat ze Bi is ;)

Ik snap wel wat je bedoelt, als ik oude films kijk dan zijn er scènes waar ik vroeger niet van op keek en nu toch een bepaalde cringe voel.
Wat is de wereld dan toch al veel veranderd/vooruit in 60 jaar.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:06
BlackBerry (2023)BlackBerry (2023)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R
Een semi-biografische film met Jay Baruchel en Matthew Johnson als twee ontiegelijke nerds die het bedrijf Research In Motion hebben opgestart en hun uitvinding ‘PocketLink’ onsuccesvol proberen te verkopen. Een sluwe zakenman, Jim Balsillie, ziet meer in de twee sukkels en hun uitvinding en wordt aangesteld als co-CEO van RIM om sturing te geven aan het bedrijf. Dit zou uiteindelijk leiden tot de ontwikkeling van de BlackBerry telefoon. Echter is Balsillie niet vies van schimmige deals om zo zichzelf te verrijken, waarbij hij ook de toekomst van het bedrijf en zijn zakenpartners op het spel zet. BlackBerry is gefilmd in een bijna mockumentary-achtige stijl en vertelt de opkomst en uiteindelijke ondergang van BlackBerry, met uitstekend acteerwerk en leuke bijrollen voor Michael Ironside, Saul Rubinek en Cary Elwes. Aangezien het een lange periode betreft springt de film soms iets teveel van de hak op de tak. Aanrader voor liefhebbers van films/series als The Big Short, Vice, The Office en Spinal Tap.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

The Three Musketeers - Part I: D'Artagnan (2023)The Three Musketeers - Part I: D'Artagnan (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, History | Runtime: 121 min | MPAA: N/A
De zoveelste verfilming van het verhaal over de drie musketiers, nu met Vincent Cassel in de hoofdrol en Eva Green in een bijrol. D’Artagnan volgt zijn belagers – die hem voor dood achterlieten nadat hij een jonkvrouwe probeerde te beschermen - naar Parijs, waar hij terechtkomt in een complot om de huidige koning en koningin omver te werpen, zodat de gemene kardinaal Richeleu de macht naar zich toe kan trekken. De film ziet er goed uit en ook met het acteerwerk is niks mis, maar deze verfilming van het populaire verhaal van Alexandre Dumas brengt niks nieuws op tafel. Ook Eva Green komt er bekaaid af en is totaal nog geen 5 minuten in beeld. Dit is deel 1, dus wellicht dat deel 2 wel weet te verrassen. Ik zet liever de Disney versie uit 1993 nog een keer op.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Silent Parade (2022)Silent Parade (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 130 min | MPAA: N/A
Een getormenteerde detective roept de hulp in van zijn voormalige partner, die nu werkt als natuurkundige, wanneer hij een zaak onderzoekt van een onder verdachte omstandigheden overleden moordverdachte. Deze zou een aantal jaar terug een jong meisje hebben vermoord maar was vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Silent Parade is een prima moordmysterie dat de spanning rustig opbouwt en qua tempo te vergelijken is met films zoals Zodiac, The Little Things en Memories of Murder. Er wordt goed in geacteerd en het ook het script steekt goed in elkaar. Vreemd is wel dat de detective halfverwege uit beeld verdwijnt en de focus wordt gelegd op de natuurkundige. De twist is een beetje vergezocht, maar het wordt plausibel gebracht en uitgelegd. Silent Parade benadert nergens de genialiteit van Zodiac en Memories of Murder, maar is zeker de moeite van het bekijken waard.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Warriors of Future (2022)Warriors of Future (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: N/A
Aziatische actie/sci-fi waarin planeet Aarde is verwoest door oorlogen en het broeikaseffect. Tot overmaat van ramp zaait het buitenaardse organisme Pandora dood en verderf in sectie B16 en neemt kolossale vormen bij het eerste de beste beetje regen. Enkele soldaten wordt opgedragen om naar het hart van het organisme te reizen om deze met een speciaal gecreëerd wapen te stoppen. Mochten ze echter falen dan zal plan B in werking treden: Het platbombarderen van de gehele sectie, wat duizenden doden tot gevolg heeft. Het verhaaltje is een mengelmoes van andere post-apocalyptische films en er wordt hier daar flink leentjebuur gespeeld bij zowel Highlander 2, Appleseed en Ghost in the Shell. De actie steekt echter goed in elkaar en de cgi is best aardig. Geen hoogvlieger, maar redelijk tijdverdrijf.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 09:51
Tijntje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:25:
[...]

Ze kan natuurlijk ook heel modern zijn en dat ze Bi is ;)

Ik snap wel wat je bedoelt, als ik oude films kijk dan zijn er scènes waar ik vroeger niet van op keek en nu toch een bepaalde cringe voel.
Wat is de wereld dan toch al veel veranderd/vooruit in 60 jaar.
Uiteindelijk moet je de film ook in zijn tijdsgeest blijven kijken. James Bond van vroeger zit dan ook in de tijd van koude oorlog, heel andere machtsverhoudingen & maatschappelijke problemen dan de dag van vandaag. Maw het is heel normaal dat we tegen sommige scenes anders kijken, maar ik ben er absoluut tegen dat ze tegenwoordig hierdoor oude content sensureren en zelfs offline halen. Het is zover gekomen dat de mens niet meer mag nadenken over hoe het vroeger was en alles moet herwerkt worden naar wat nu hoort.

Door vele van deze aanpassingen ga je veel meer incorrectheid hebben in films en series dan nodig. Ik kijk tegenwoordig wel eens vaker een bepaalde reeks of film niet, omdat het gewoon niet meer klopt. Het lijkt alsof het niet meer gezond is om normaal te zijn, je moet al tot een bepaalde groep behoren om te mogen mee spelen. Uiteindelijk beginnen we stilaan mooie flops te zien zoals Captain Marvel en er komen er zeker nog veel meer aan, waar de mensen zeggen : weg met deze rommel :+

Maar we zijn aan het afwijken van al het mooie dat James Bond ons gebracht heeft. Een mooie actie formule waar we al vele films van genieten :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:03
Ik ben er ook 100% op tegen om content offline te halen; een warning is prima, dat doet voor mij niet af aan het kijkplezier en het geeft wat context voor de jonge generaties. Offline halen en censureren staat voor mij gelijk aan doen alsof het niet gebeurd is.

@P-Rock Blackberry wil ik al een tijdje zien, leuk dat je die ook waardeert, ben benieuwd.

Ik kan je de Richard Lester verfilmingen van The Three Musketeers en The Four Musketeers aanraden, oud maar tijdloos fantastisch.

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-11-2023 12:43 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:55

Polycom

Poes van goud

Gisteren Napoleon gezien. Wat een ontzettende tegenvaller. Vooral de scenes (en dat zijn er behoorlijk wat) tussen Napoleon en zijn vrouw Josephine konden mij niet bekoren. Het is een matige drama en een matige actiefilm. De paar veldslagen die in de film zitten waren natuurlijk wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Polycom schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:52:
Gisteren Napoleon gezien. Wat een ontzettende tegenvaller. Vooral de scenes (en dat zijn er behoorlijk wat) tussen Napoleon en zijn vrouw Josephine konden mij niet bekoren. Het is een matige drama en een matige actiefilm. De paar veldslagen die in de film zitten waren natuurlijk wel erg goed.
Ah jammer om te horen, had er namelijk na de eerste trailer wel goede hoop bij! Dat word dus eentje die wij waarschijnlijk thuis gaan kijken, ik ben nog wel heel benieuwd naar The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes. Daar zie je nog niemand over schrijven :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Bij Ridley Scott kan het met period drama's twee kanten op: Of je krijgt topfilms zoals Gladiator en Kingdom of Heaven, of je krijgt matige films als Exodus: Gods and Kings en 1492: Conquest of Paradise.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:20
G_Dragon schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:06:
[...]

Ah jammer om te horen, had er namelijk na de eerste trailer wel goede hoop bij! Dat word dus eentje die wij waarschijnlijk thuis gaan kijken, ik ben nog wel heel benieuwd naar The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes. Daar zie je nog niemand over schrijven :P
Toevallig gisteren naar The Hunger Games geweest, vond het niks. Heb het boek overigens niet gelezen.
Werd mij teveel in de film gezongen, en het omslaan van de persoonlijkheid van Snow vond ik zonder al te veel spoilers abrupt en raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Poulske schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:15:
[...]

Toevallig gisteren naar The Hunger Games geweest, vond het niks. Heb het boek overigens niet gelezen.
Werd mij teveel in de film gezongen, en het omslaan van de persoonlijkheid van Snow vond ik zonder al te veel spoilers abrupt en raar.
Jammer dat de film niet zo sterk is als de vorige 3, die waren best wel sterk. Tenminste dat vond ik :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
P-Rock schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:13:
Bij Ridley Scott kan het met period drama's twee kanten op: Of je krijgt topfilms zoals Gladiator en Kingdom of Heaven, of je krijgt matige films als Exodus: Gods and Kings en 1492: Conquest of Paradise.
Misschien pushing my luck om twee heilige huisjes in een week omver te schoppen maar Gladiator vind ik nog een stuk meer overgewaardeerd dan Shawshank. Shawshank is m.i. geen 10 maar zeker een heel goede film, Gladiator... heel veel style over substance en met historiciteit heeft het weinig te maken. Verder is het grotendeels een remake van Spartacus. Net als Kingdom of Heaven een 7-7,5 in my book denk ik. BTW ja, Director's Cut van Kingdom of Heaven gezien ;)

Probleem met Ridley is dat hij veel tijd neemt om een simpel verhaal te vertellen en het absoluut niet zo nauw met de feiten neemt. Hij peakte wat mij betreft met Alien en Blade Runner. Alles daarna is matig tot goed maar geen buitenklasse. Ben nog wel benieuwd naar The Last Duel, die heb ik niet gezien en schijnt wel aardig te zijn. En Thelma and Louise is een gemis in mijn opvoeding, die staat ook nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:51
American Gangster vond ik ook best goed.

The Martian was op zich ook goed, alleen ik stoorde me aan een paar dingen bij die film.

[ Voor 53% gewijzigd door josh-hill op 24-11-2023 14:28 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Shadow_J schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:21:
Uiteindelijk beginnen we stilaan mooie flops te zien zoals Captain Marvel en er komen er zeker nog veel meer aan, waar de mensen zeggen : weg met deze rommel :+
Captain Marvel grossed $426.8 million in the United States and Canada, and $701.6 million in other territories, for a worldwide total of $1.128 billion. (...) Deadline Hollywood estimated that the film had a total production and advertising cost of $300 million.
Wikipedia: Captain Marvel (film) #Box_office

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
josh-hill schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:27:
American Gangster vond ik ook best goed.

The Martian was op zich ook goed, alleen ik stoorde me aan een paar dingen bij die film.
Ja dat zijn beide goede films maar ook geen echte toppers. Achtjes, misschien een half puntje meer.
Ik denk hij The Marvels bedoelt en die is bezig keihard te floppen inderdaad.

https://screenrant.com/th...worst-morbius-comparison/

[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-11-2023 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:51:
[...]

Misschien pushing my luck om twee heilige huisjes in een week omver te schoppen maar Gladiator vind ik nog een stuk meer overgewaardeerd dan Shawshank. Shawshank is m.i. geen 10 maar zeker een heel goede film, Gladiator... heel veel style over substance en met historiciteit heeft het weinig te maken. Verder is het grotendeels een remake van Spartacus. Net als Kingdom of Heaven een 7-7,5 in my book denk ik. BTW ja, Director's Cut van Kingdom of Heaven gezien ;)

Probleem met Ridley is dat hij veel tijd neemt om een simpel verhaal te vertellen en het absoluut niet zo nauw met de feiten neemt. Hij peakte wat mij betreft met Alien en Blade Runner. Alles daarna is matig tot goed maar geen buitenklasse. Ben nog wel benieuwd naar The Last Duel, die heb ik niet gezien en schijnt wel aardig te zijn. En Thelma and Louise is een gemis in mijn opvoeding, die staat ook nog open.
Zijn creativiteit heeft hij gaandeweg een beetje verloren, al is het nog steeds een vakkundig regisseur. Met de juiste scriptschrijver kan hij nog steeds goede films maken, al halen ze nooit meer het niveau van een Blade Runner en Alien. Gladiator is misschien historisch gezien niet erg kloppend, maar een prima actiedrama is het wel. Shawshank Redemption is eigenlijk de ultieme feelgood movie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 17:13
G_Dragon schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:06:
[...]

ik ben nog wel heel benieuwd naar The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes. Daar zie je nog niemand over schrijven :P
Dan mag je toch wat beter opletten. Ik heb Songbirds and Snakes afgelopen zondag gezien, en er toen ook een review over geschreven in dit topic.

Ben het wel redelijk eens met @Poulske , het zal je niet overdonderen. Songbirds and Snakes is echt niet zo slecht, maar de eerdere delen waren gewoon beter. Let's face it, Jennifer Lawrence is ook een veel betere actrice dan Rachel Zegler. Voor mij was de hoeveelheid zang ook een flink irritatiepunt.

Er is inderdaad op een bepaald moment echt een omslagpunt voor Snow, maar voor dat punt zag je steeds meer tekenen aan de wand. Het was wat abrupt,maar niet onverwacht.

[ Voor 37% gewijzigd door AcidBurn op 24-11-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ach, Gladiator is net als Braveheart gewoon een spektakelfilm in een historische setting. Historisch is het net zo correct als dat Cleopatra zwart was (aldus een oma) maar het is vermakelijk met een interessant verhaal en toffe karakters en flink veel wapengekletter. Met geschiedenis of ontdekkingen heeft het net zo weinig te maken als The History Channel of Discovery "the woosh" Channel :+

En zeg nou zelf, wie denkt er nou niet elke dag minstens één keer aan het Romeinse Rijk 8)

Ave Dominus Nox!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

AvK

Ready Set Go

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:51:
[...]

Als ik jou een beetje ken door dit topic dan moet je spoedig Thelma and Louise een keer kijken. Volgens mij ook een van de eerste films waar Brad Pitt in speelt (toen nog omwille van zijn looks).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P-Rock
Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)
Tweakers: 4.9 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 154 min | MPAA: PG-13
Dit voorlopig laatste deel uit de Indiana Jones reeks speelt zich af in 1969, met een oude Indy die zich niet meer thuisvoelt in de constant veranderende wereld en verbitterd is geraakt na de dood van zijn zoon Mutt in Vietnam en zijn aanstaande scheiding met zijn grote liefde Marion. Zijn peetdochter weet hem over te halen om samen met haar op zoek te gaan naar de Dial of Destiny, een apparaat dat zou zijn ontwikkeld door Archimedes en wat tijdreizen mogelijk zou maken. Helaas voor hun zit Jurgen Völler, een nazi met snode plannen, hen op de hielen. Deze keer mocht James Mangold plaatsnemen op de regiestoel ipv Steven Spielberg, maar of dat nou een verbetering is… Nee. De film zit tjokvol met wilde cgi-achtervolgingen en visuele ‘oude mannen’ grappen. Indy speelt een beetje de tweede viool in zijn eigen film, want het draait – net zoals bij Mad Max: Fury Road – om zijn vrouwelijke tegenspeelster, in de vorm van de hoogst irritante Helena Shaw. Je kunt zeggen over Kingdom of the Crystal Skull wat je wilt, maar dit voelde in ieder geval nog als een Indiana Jones-film. Dit gevoel mis ik bij Dial of Destiny. Er worden nog wat oude bekenden bijgehaald, maar ze worden met weinig respect behandeld en het personage Teddy Kumar is overduidelijk een knipoog naar Short Round uit Temple of Doom, maar dan vervelender. Daarbij is Völler een slappe, oninteressante bad guy. Aan Mads Mikkelsen ligt het niet, maar wel aan het suffe script. Om over het debiele einde nog maar te zwijgen... Okee, Indiana Jones heeft altijd al een fantasie element gehad, maar hier gaan ze toch echt een stap te ver. Visueel is de film in orde, maar echt opvallende shots zitten er niet in, of het moet de cgi zijn die ze hebben gebruikt om Harrison Ford te verjongen in de flashbacks. De soundtrack werd verzorgd door John Williams en is redelijk, al is het duidelijk dat ook hij zijn hoogtijdagen al lang en breed achter zich heeft gelaten. Ik zou alle fans van Indy willen aanraden om met een grote boog om deze film heen te lopen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:22
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:38:
Ik kan je de Richard Lester verfilmingen van The Three Musketeers en The Four Musketeers aanraden, oud maar tijdloos fantastisch.
Weliswaar geen film, maar de bbc serie The Musketeers heb ik destijds ook zeer kunnen waarderen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vrijdag schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:22:
Ach, Gladiator is net als Braveheart gewoon een spektakelfilm in een historische setting. Historisch is het net zo correct als dat Cleopatra zwart was (aldus een oma) maar het is vermakelijk met een interessant verhaal en toffe karakters en flink veel wapengekletter. Met geschiedenis of ontdekkingen heeft het net zo weinig te maken als The History Channel of Discovery "the woosh" Channel :+

En zeg nou zelf, wie denkt er nou niet elke dag minstens één keer aan het Romeinse Rijk 8)

Ave Dominus Nox!
‘Are you not entertained?’

Nope, sorry Russell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Malfunctions schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:09:
[...]

Weliswaar geen film, maar de bbc serie The Musketeers heb ik destijds ook zeer kunnen waarderen.
Ik hoor dat die ook goed is ja. Op de kijklijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
AvK schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:24:
[...]

Als ik jou een beetje ken door dit topic dan moet je spoedig Thelma and Louise een keer kijken. Volgens mij ook een van de eerste films waar Brad Pitt in speelt (toen nog omwille van zijn looks).
Zeker op het lijstje. Echt een 80s (of al 90s?) classic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:07:
[...]

‘Are you not entertained?’

Nope, sorry Russell ;)
Ketterij dit }:|

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:09:
[...]

Zeker op het lijstje. Echt een 80s (of al 90s?) classic.
90's inderdaad. En een hele toffe film :Y

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Planes, Trains & Automobiles (1987)Planes, Trains & Automobiles (1987)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: R
Neil (Steve Martin) is een cynische en gehaaste marketing executive die vanuit New York op tijd thuis in Chicago wil komen voor Thanksgiving. De omstandigheden spannen zich tegen hem samen en samen met lotgenoot Del (John Candy) probeert hij thuis te komen. Neil en Del zijn nogal verschillende karakters, hetgeen wat spanningen veroorzaakt tijdens de nogal enerverende reis naar huis.

Het was natuurlijk Thanksgiving in de VS gisteren dus een goede gelegenheid om deze classic eens te bekijken, een van de grote 80s comedies. Het scenario is bijzonder voorspelbaar dus daar hoef je niet voor te kijken. Dit verhaal werd een jaar later veel beter verteld in het meer dan excellente Midnight Run. Maar daar draait het hier niet om. Martin en Candy zijn op hun top hier en hoewel de humor van deze heren je zeker moet liggen moet je ook wel van steen gemaakt zijn als de hele film je onberoerd laat. Er zitten echt een paar hele sterke scenes in; veel daarvan voelt op een of andere manier geïmproviseerd aan wat een prettige indruk achter laat en de film apart zet van veel comedies.

Wat PT&A ook boven de gemiddelde comedy uittilt is de typering van de karakters. MIsschien lees ik er teveel in maar Neil's karakter is herkenbaar; in mezelf maar ook in de samenleving om me heen. Misschien moeten we allemaal een voorbeeld nemen aan de boodschap van tolerantie en verdraagzaamheid die PT&A schaamteloos met zich meedraagt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Polycom schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:52:
Wat had je voor een film verwacht? Ik loop net de zaal uit. Ze zullen bij bepaalde scènes artistieke vrijheid hebben benut zonder meer. Met name bij bepaalde veldslagen. Maar ze volgen het oeuvre van Napoleon toch aardig. Ik vind het jammer dat men geen Frans spreekt, de verovering van NL er niet inzit met Lodewijk Napoleon. De film tikt zo goed als de drie uur aan maar op geen enkel moment viel het tempo stil, verveelde ik me. De tijd was om voor je het door had. Nu kijk ik niet geregeld historische films die types als Napoleon, Caesar, Alexander de Grote volgen. Dus of alles historisch accuraat is ingekleed ongetwijfeld niet. Ik geef de film een 7.

Van het weekend maar richting de Hunger Games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

AcidBurn schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:24:
Source Code (2011)[Afbeelding: Source Code (2011)]
IMDb: 7.5 | Genre: Mystery, Romance, Sci-Fi | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13
Het idee van de film kwam me nogal bekend voor. Uiteraard het Groundhog Day verhaal, maar het concept deed me ook meteen denken aan Edge of Tomorrow. Bij nader inzien bleek die recenter te zijn, dus zal die eerder leentjebuur gespeeld hebben bij Source Code. Jake Gyllenhaal speelt het prima. Niet zijn beste werk, maar zeker niet slecht. Het eerste halfuur denk je: Dit concept zal wel snel gaan vervelen. Maar net als je dat gevoel krijgt, geven ze een andere draai aan het verhaal. Naar het einde toe wordt het achtergrond verhaal interessanter. Prima film voor een saaie zaterdag avond.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Helemaal met je review eens, vanavond deze film gezien, sliding doors met een back to the future wargames twist. Titel van de film slaat nergens op maar goed gemaakt en inderdaad net als je denkt 'gaat dit de hele film zo door?' gaat het tweede verhaal lopen. Onderhoudend.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• josh-hill
Amores Perros (2000)Amores Perros (2000)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 154 min | MPAA: R
Iñárritu heeft echt een paar fantastische films gemaakt. 21 Grams en Babel scoren bij mij een 9.

De films die hij daarna gemaakt heeft, kunnen mij echter niet bekoren. Biutiful vond ik niks, Birdman vond ik niks, The Revenant vond ik niks.

Amores Perros is een film die hij juist vóór 21 Grams en Babel gemaakt heeft en scoort ook heel hoog op IMDb en RT. Daarom deze altijd al willen zien, in de hoop dat het net zo'n pareltje is.

Iñárritu heeft zo een trucje waar hij drie verhaallijnen in een film door elkaar heen verweeft. Ook hier is dat het geval.

De film zit vol met honden, overspelige mensen en broederhaat. Genoeg voeding voor een goed verhaal, zou je zeggen.

Maar, ik weet het niet. Het voelt allemaal behoorlijk nep. Overal wordt in scenes met bloed gesmeten, maar het oogt vooral overdreven (geënsceneerd).

Het is alsof de honden nog het beste kunnen acteren.

En toch ligt het vooral aan het verhaal, want er wordt best prima geacteerd in deze film. Het verhaal is lang, gaat niet echt ergens heen (of ik heb het gemist) en laat je een beetje met een "en dus?" achter. Wellicht ligt het aan de leeftijd van deze film, maar ik zou zweren dat er wel veel betere films van rond 2000 te vinden moeten zijn. Then again, Traffic vind ik tegenwoordig ook niks meer aan.

Tegenvaller.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:40

sjaool

Every life should have 9 cats

AcidBurn schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:24:
Source Code (2011)[Afbeelding: Source Code (2011)]
IMDb: 7.5 | Genre: Mystery, Romance, Sci-Fi | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13
Het idee van de film kwam me nogal bekend voor. Uiteraard het Groundhog Day verhaal, maar het concept deed me ook meteen denken aan Edge of Tomorrow. Bij nader inzien bleek die recenter te zijn, dus zal die eerder leentjebuur gespeeld hebben bij Source Code. Jake Gyllenhaal speelt het prima. Niet zijn beste werk, maar zeker niet slecht. Het eerste halfuur denk je: Dit concept zal wel snel gaan vervelen. Maar net als je dat gevoel krijgt, geven ze een andere draai aan het verhaal. Naar het einde toe wordt het achtergrond verhaal interessanter. Prima film voor een saaie zaterdag avond.
Leuk feitje, deze film is geregisseerd door Duncan Jones de zoon van David Bowie. Hij is ook de regisseur van de behoorlijk bejubelde film Moon.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik ben voor de zoveelste keer weer eens begonnen aan There will be blood. Maar de hype daaromheen beklijft bij mij niet. Na een uur maar weer uitgezet.

@sjaool Moon is inderdaad een pareltje, wat mij betreft. Zeker de eerste keer als je em ziet zie je het niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
GurbY{nl} schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:15:
Ik ben voor de zoveelste keer eens beginnen aan There will be blood. Maar de hype daaromheen beklijft bij mij niet. Na een uur maar weer uitgezet.

@sjaool Moon is inderdaad een pareltje, wat mij betreft. Zeker de eerste keer als je em ziet zie je het niet aankomen.
You’re finished ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• P-Rock
Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13
Na al het gedoe rondom oude tweets van James Gunn, zijn ontslag bij Disney, acteurs die weigerden om met een nieuwe regisseur te werken en zijn (onvermijdelijke) terugkeer, is daar eindelijk het langverwachte Guardians of the Galaxy-vervolg. De focus wordt deze keer op Rocket gelegd ipv Quill en komen we meer te weten over zijn achtergrond. Er is uiteraard ook weer een nieuwe vijand die een directe link met Rocket lijkt te hebben. Quill treurt nog steeds om het verlies van zijn geliefde Gamora, die na de gebeurtenissen in Avengers: Endgame aan geheugenverlies lijdt en hun relatie ontkent. Net zoals bij Meg 2 wil GotG 3 te veel. Er zijn een hoop plots en subplots om te volgen en de film springt van het ene naar de andere climax, wat op den duur uitermate vermoeiend wordt. Ook zitten er teveel grappen en domme one-liners in, wat afbreuk doet aan sommige emotionele momenten, omdat een personage weer een suffe opmerking moet maken. Waar Gunn wel in is geslaagd is het vertellen van het verhaal van Rocket en hoe hij een pratende wasbeer is geworden. Ik moest af en toe nog net geen traantje wegpinken, dus chapeau voor de regisseur hoe hij dit treffend heeft weten te brengen. Chris Pratt blijft een matig acteur en wordt door iedereen van het scherm gespeeld, inclusief Rocket, een digitale creatie. Uiteraard zit het met de cgi, soundtrack en camerawerk wel snor. Ik heb me met dit deel beter vermaakt dan met deel 2, maar echt hoogstaand is het allemaal niet en er zijn betere superheldenfilms.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Meg 2: The Trench (2023)Meg 2: The Trench (2023)
Tweakers: 4.9 | IMDb: 5.1 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Vervolg op The Meg waarin Jason Statham het moet opnemen tegen reuzenhaaien, een superoctopus en ander prehistorisch gespuis. Daarnaast krijgt hij ook te maken met sabotage in zijn eigen crew en een recalcitrante tienerdochter. 'Bigger is not always better' en dat geldt zeker voor Meg 2. We missen enkele belangrijke acteurs uit het eerste deel en om dat gemis op te vullen hebben de makers de film vol met andere afleidingen gestopt, waardoor de film enigszins rommelig en incoherent aanvoelt. Je kunt echter zien dat de oude en nieuwe acteurs zichtbaar plezier hebben in hun rollen. De cgi is redelijk, maar hebben we wel eens beter gezien. Het camerawerk en de soundtrack doen hun ding, maar zijn ook niet opvallend. Als je geen nieuwe 'Jaws' verwacht (zoals kennelijk veel Tweakers dat wel deden, getuige de zeer lage scores) dan is dit een prima popcornfilm die je na de aftiteling alweer bent vergeten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

The Matrix Resurrections (2021)The Matrix Resurrections (2021)
Tweakers: 3.7 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 148 min | MPAA: R
The Matrix Resurrections is het schoolvoorbeeld van een vervolg/reboot die werkelijk niks nieuws te vertellen heeft. Thomas Anderson (Neo) is een game designer die het populaire spel The Matrix heeft gemaakt. Hij heeft dagelijks sessies met zijn psychiater, omdat hij moeite heeft om realiteit te onderscheiden van fictie. Zijn enige lichtpuntje elke dag is een bezoek aan de lokale koffiebar, omdat hij daar Tiffany (Trinity) kan zien, nu een getrouwde moeder met geen benul van haar gewelddadige verleden. Een groep hackers die de Matrix wist te ontsnappen leggen contact met hem en al snel begint het hele circus opnieuw. Klinkt bekend? Dat komt omdat Resurrections een enorm slappe, inspiratieloze herhalingsoefening is van het eerste deel, maar nu met andere acteurs in de iconische rollen van Agent Smith en Morpheus, en een hoop domme meta-grappen waar niemand op zit te wachten. Het feit dat deze film geregisseerd is door slechts één Wachowski moet al genoeg zeggen. De andere zus zag er geen brood in om terug te keren naar het Matrix Universum en met goed recht. Is het dan allemaal slecht? Nee, helemaal niet. Het acteerwerk is op zich prima, waarbij vooral Doogie Howser, pardon: Neil Patrick Harris eruit springt als de berekenende psychoanalyst van Neo. Maar acteurs als Laurence Fishburne en Hugo Weaving, die om de één of andere reden zijn vervangen, worden wel degelijk gemist en hadden Ressurections wellicht naar een iets hoger niveau kunnen tillen. Hun vervangers doen hun best, maar het is het toch allemaal net niet. The Matrix stond ook bekend om de uitstekende cinematografie en Bill Pope wordt zeker gemist, al kopieert nieuwe cinematograaf wel enkele iconische scenes uit de voorgaande films. De opzwepende soundtrack werd gedaan door Johnny Klimek en Tom Tykwer, zelf bekend als regisseur van films als Lola Rennt, Perfume: Story of a Murderer en Cloud Atlas. The Matrix Resurrections is een overbodige sequel/reboot en voelt alsof we allemaal aan de blauwe pillen zitten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 20-09 15:59

Honesty

kattenneus!

Leo (2023)Leo (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 0 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 102 min | MPAA: PG
Een tekenfilm(netflix) van Adam Sandler (en de rest van zijn familie als je de credit mag geloven. Natuurlijk moralistisch en gericht op kinderen maar voor volwassen ook leuk.
Ik heb een paar keer gelachen ieder geval.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Killers of the Flower Moon (2023)Killers of the Flower Moon (2023)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 206 min | MPAA: R
Er is hier al genoeg over gezegd maar ik vond het een goede film, er gebeurt niet al te veel(weinig actie volgens bioscoopgangers die bij me in de zaal zaten)
maar het verhaal is boeiend genoeg dat de uren zo voorbij vlogen. Het enige jammere is dat Leonardo iets ouder dan mij is en er een stuk beter uitziet, maar dat
was 30 jaar geleden gelukkig ook al.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

[ Voor 36% gewijzigd door Honesty op 25-11-2023 19:55 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

GurbY{nl} schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:15:
Ik ben voor de zoveelste keer weer eens begonnen aan There will be blood. Maar de hype daaromheen beklijft bij mij niet. Na een uur maar weer uitgezet.

Ik had het precies andersom maar misschien ligt het er ook aan wanneer je hem opzet, moon ga ik ook weer eens proberen.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik heb There Will Be Blood wel afgekeken, maar met veel moeite. Het is uiteraard zeer knap acteerwerk wat Daniel Day-Lewis laat zien, maar die man kan bijna niet anders dan goed acteren. Komt denk ik deels doordat hij vrij selectief is in welke klussen hij aanneemt. Veel goede acteurs raken uitgeblust door teveel klussen aannemen, is bij hem geen sprake van.

Ik ga morgen eens kijken wat Napoleon en All Fun and Games doen.
En benieuwd naar God is a Bullet en Thankgiving en Silent Night :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:57
P-Rock schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:25:
Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)[Afbeelding: Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)]
Tweakers: 4.9 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 154 min | MPAA: PG-13
Dit voorlopig laatste deel uit de Indiana Jones reeks speelt zich af in 1969, met een oude Indy die zich niet meer thuisvoelt in de constant veranderende wereld en verbitterd is geraakt na de dood van zijn zoon Mutt in Vietnam en zijn aanstaande scheiding met zijn grote liefde Marion. Zijn peetdochter weet hem over te halen om samen met haar op zoek te gaan naar de Dial of Destiny, een apparaat dat zou zijn ontwikkeld door Archimedes en wat tijdreizen mogelijk zou maken. Helaas voor hun zit Jurgen Völler, een nazi met snode plannen, hen op de hielen. Deze keer mocht James Mangold plaatsnemen op de regiestoel ipv Steven Spielberg, maar of dat nou een verbetering is… Nee. De film zit tjokvol met wilde cgi-achtervolgingen en visuele ‘oude mannen’ grappen. Indy speelt een beetje de tweede viool in zijn eigen film, want het draait – net zoals bij Mad Max: Fury Road – om zijn vrouwelijke tegenspeelster, in de vorm van de hoogst irritante Helena Shaw. Je kunt zeggen over Kingdom of the Crystal Skull wat je wilt, maar dit voelde in ieder geval nog als een Indiana Jones-film. Dit gevoel mis ik bij Dial of Destiny. Er worden nog wat oude bekenden bijgehaald, maar ze worden met weinig respect behandeld en het personage Teddy Kumar is overduidelijk een knipoog naar Short Round uit Temple of Doom, maar dan vervelender. Daarbij is Völler een slappe, oninteressante bad guy. Aan Mads Mikkelsen ligt het niet, maar wel aan het suffe script. Om over het debiele einde nog maar te zwijgen... Okee, Indiana Jones heeft altijd al een fantasie element gehad, maar hier gaan ze toch echt een stap te ver. Visueel is de film in orde, maar echt opvallende shots zitten er niet in, of het moet de cgi zijn die ze hebben gebruikt om Harrison Ford te verjongen in de flashbacks. De soundtrack werd verzorgd door John Williams en is redelijk, al is het duidelijk dat ook hij zijn hoogtijdagen al lang en breed achter zich heeft gelaten. Ik zou alle fans van Indy willen aanraden om met een grote boog om deze film heen te lopen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Doe ik ook zeker na alle kritiek. Vooral het herschrijven van Indy als bittere oude man valt verkeerd bij mij. Hetzelfde als dat ze met Luke Skywalker deden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 20-09 17:49
The Killer (2023)The Killer (2023)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 118 min | MPAA: R
Een zeer geduldige, uiterst methodisch werkende huurmoordenaar (Fassbender) maakt een fout waardoor zijn doelwit de aanslag overleeft. Omdat de opdrachtgever geen losse eindjes wil krijgt hij vervolgens zelf een contract op zijn hoofd. Uiteraard faalt dat (anders was de film vrij vlot afgelopen), waarna de Killer zijn methoden en technieken gebruikt om de rollen om te draaien. Het is fascinerend om te zien hoe geduldig hij is met het observeren van situaties en patronen, het opvolgen van stukjes vergaarde informatie, het opruimen van zijn acties en het verwijderen van alle sporen die mogelijk naar hem terug zouden kunnen leiden. De huurmoordenaar vliegt van hot naar her, gebruikt de ene na de andere identiteit die hij ook weer zo weggooit en luistert tussendoor naar muziek van The Smiths. Omdat de Killer regelmatig zit te observeren om alle details in zijn plannen te passen zijn er regelmatig scenes waarin niet veel gebeurt. Maar de spanning blijft continu voelbaar en ik heb me geen seconde verveeld met deze spannende film van regisseur David Fincher.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
The Town (2010)The Town (2010)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: R
The Town is een geslaagde bankovervallers film met een dubbele laag.

De film doet niks echt verkeerd, maar de film doet ook niks echt uitmuntend. Er worden geen risico's genomen, en het is daarmee vooral een degelijke, gepolijste film.

Staat op Prime en is ook voor een paar euro te huur. Niet te duur voor een leuke avond. Kan er meer woorden over vuilmaken, maar dat ga ik niet doen, want dat doet de film zelf ook niet (m.u.v. wat tekst aan het begin en het eind).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Equalizer 3 (2023)The Equalizer 3 (2023)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Boontje komt om zijn loontje-film waarin Denzel Washington ene Roberto speelt die kwaad wordt als hij ziet wat de Italiaanse mafia flikt in een of ander dorp. Deze Roberto is geen man om passief bij de pakken neer te gaan zitten, integendeel, als hij kwaad wordt staat hij op uit zijn luie stoel en voert hij iets uit. Het geweld wordt nogal grof in beeld gebracht - te grof eigenlijk - maar er zitten veel rustige stukken in de film.

De grote boef is een serieus gemene kerel, hij ziet er gemeen uit en doet gemene dingen terwijl hij van geen ophouden wil weten. Roberto is een toffe, coole gast, een echte vent die niet met zich laat sollen maar zijn lippen doen een beetje lastig. Het is jammer dat dit soort gasten niet in de echte wereld bestaan want dan zou de wereld er een stuk vriendelijker op worden.

Een sterke film met een fatsoenlijk verhaal maar teveel rustige stukken en te grof geweld.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Oppenheimer (2023)Oppenheimer (2023)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 180 min | MPAA: R

Wat een sterke film :Y Alleen al de ijzingwekkende sfeer die wordt versterkt door die muziek, het geeft je de kriebels. Alleen al die gedachte "Wat als we de hele planeet vernietigen" geeft je ook te denken. Ik was niet erg bekend met de geschiedenis van 'de bom', de betrokken personen en ook niet de hele communistische relaties. Die 3 uur voelde zeker niet langdradig.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:35
About Time (2013)About Time (2013)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: R
Wat een leuke film! De cover weerhield mij er in eerste instantie een beetje van om deze te kijken, ik dacht dat het de zoveelste mierzoete romcom zou zijn :X
Maar ik was positief verrast, zit best een leuk verhaal in. De hoofdpersoon krijgt op z'n 21e van zijn vader te horen dat hij kan tijdreizen, terug naar momenten die hij zich kan herinneren.

Verder sluit ik mij aan bij de review van Vrijdag in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AcidBurn
Salvatron schreef op zondag 26 november 2023 @ 05:30:
The Equalizer 3 (2023)[Afbeelding: The Equalizer 3 (2023)]
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Boontje komt om zijn loontje-film waarin Denzel Washington ene Roberto speelt die kwaad wordt als hij ziet wat de Italiaanse mafia flikt in een of ander dorp. Deze Roberto is geen man om passief bij de pakken neer te gaan zitten, integendeel, als hij kwaad wordt staat hij op uit zijn luie stoel en voert hij iets uit. Het geweld wordt nogal grof in beeld gebracht - te grof eigenlijk - maar er zitten veel rustige stukken in de film.

De grote boef is een serieus gemene kerel, hij ziet er gemeen uit en doet gemene dingen terwijl hij van geen ophouden wil weten. Roberto is een toffe, coole gast, een echte vent die niet met zich laat sollen maar zijn lippen doen een beetje lastig. Het is jammer dat dit soort gasten niet in de echte wereld bestaan want dan zou de wereld er een stuk vriendelijker op worden.

Een sterke film met een fatsoenlijk verhaal maar teveel rustige stukken en te grof geweld.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ik mag toch hopen dat je beseft dat de 3 in de titel, aangeeft dat het de derde (en laatste) film uit een reeks is? Er staat niks in je review dat laat blijken dat je daar weet van hebt. Ik durf me dan ook af te vragen of je Equalizer 1 en 2 gezien hebt, of blind deel 3 hebt opgezet. Vergeleken met de eerste 2 delen is het geweld namelijk al aardig ingeperkt. Waar John Wick alleen maar harder tekeer gaat naarmate de sequels vorderen, merk je bij Robert McCall wel dat hij ouder wordt. Hij gaat slimmer vechten ipv harder ;)

Napoleon (2023)Napoleon (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Biography | Runtime: 158 min | MPAA: R
Deze film doet me bij vlagen denken aan Gladiator, maar die vond ik toch echt stukken beter. Weet niet of het aan Joaquin Phoenix ligt, maar ik kreeg toch meer medeleven met Maximus dan Napoleon. En ik mag hopen dat Joaquin Napoleon goed bestudeert heeft en de gedragingen kloppen. Zo niet, tering wat is dat irritant neergezet die afwachtende en stille houding in 1 op 1 gezelschap. Zoals iemand anders ook al zei, zijn het de scenes met Napoleon en Josephine die eruit springen in negatieve zin. De rest van de film zit prima in elkaar, maar ik voel totaal geen chemie tussen Napoleon en Josephine. Je voelt continue afstandelijkheid van beide kanten, terwijl Napoleon zegt niet zonder haar te kunnen.
spoiler:
wat ik ook best vreemd vond: Josephine kan geen kinderen krijgen, dus wordt er een andere dame bij gehaald om een erfgenaam te verwekken. Maar daar hoor je verder niks meer van, je krijgt alleen het kind te zien. Zelfs de jongedame waar hij zich later aan laat koppelen, komt na die ene scene niet meer in beeld.
Dat had toch wat meer uitgediept mogen worden imo.

All Fun and Games (2023)All Fun and Games (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.4 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 76 min | MPAA: N/A
De eerste helft is compleet vergeetbare opbouw, niet interessant om te kijken of te onthouden. De tweede helft wordt wel beter, maar nog steeds niks om echt voor te gaan zitten. De film zit vol met goedkope jumpscares en clichees. Het laatste halfuur wordt het eindelijk iets interessanter, maar too little too late. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom deze acteurs hieraan meedoen, Asa Butterfield en Natalia Dyer zullen toch echt wel betere rollen kunnen krijgen dan dit? Of ze dachten: Easy paycheck, just go with it.

Ik hoop echt dat Thanksgiving een betere horrorfilm is.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

[ Voor 47% gewijzigd door AcidBurn op 26-11-2023 23:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Vraag me altijd af waarom sommige mensen met een sequel beginnen ipv het origineel (en dan gaan klagen dat ze er niks van snappen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• josh-hill
We Need to Talk About Kevin (2011)We Need to Talk About Kevin (2011)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R
We Need To Talk About Kevin is een psychologische thriller waarin het verhaal in een ogenschijnlijk willekeurige volgorde getoond wordt, i.p.v. chronologisch.

We volgen de moeder van Kevin over een periode van 20 jaar of zo uit haar leven.

Haar relatie met Kevin is vanaf het begin af aan kapot, to say the least. Sinds zijn geboorte lijkt ze eigenlijk alleen maar ellende te kennen. Dit zegt ze ook keihard tegen het kind en tegen haar man, die denkt dat het allemaal aan haar ligt, omdat zijn relatie met Kevin het tegenovergestelde is. Maar Kevin is duidelijk anders dan "normale" kinderen en doet dingen die verdriet en woede veroorzaken.

Een aangrijpend drama, hier en daar toch wel sterk overdreven, maar vooral ook heel sterk geacteerd van begin tot eind.

Een 8-.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:41
The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes (2023)The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes (2023)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 165 min | MPAA: PG-13
Oef, wat een lange zit en nog steeds een hoop vragen aan het eind.

The Hunger Games: The ballad of songbirds and snakes verteld het verhaal hoe Coriolanus Snow de persoon is geworden hoe we hem kennen in de oorspronkelijke trilogie (naja, eigenlijk 4 films, maar vooruit).

Ik weet niet waarom, maar hoewel ik de hele film aan het scherm gekluisterd zat bleef het ongemakkelijk. Het was het gewoon allemaal net niet. Pas in part 3 werd het echt interessant vond ik, maar toen zat er al een hele lange zit op.

Ik kan de film dan ook helaas niet hoger dan een 6,5 geven. Ik voelde niet dezelfde connectie als met de cast uit de oorspronkelijke films. Jammer!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

ThinkPad schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:28:
About Time (2013)[Afbeelding: About Time (2013)]
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: R
Wat een leuke film! De cover weerhield mij er in eerste instantie een beetje van om deze te kijken, ik dacht dat het de zoveelste mierzoete romcom zou zijn :X
Maar ik was positief verrast, zit best een leuk verhaal in. De hoofdpersoon krijgt op z'n 21e van zijn vader te horen dat hij kan tijdreizen, terug naar momenten die hij zich kan herinneren.

Verder sluit ik mij aan bij de review van Vrijdag in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Dat is nou grappig, toen ik mijn review schreef, had ik het over "een vriendin". Inmiddels is het "mijn vriendin" en zijn we aan het kijken naar een huisje voor ons samen *;

...en ik hoef niet terug in de tijd om dingen opnieuw te proberen :P O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

AcidBurn schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:33:
[...]

Ik mag toch hopen dat je beseft dat de 3 in de titel, aangeeft dat het de derde (en laatste) film uit een reeks is? Er staat niks in je review dat laat blijken dat je daar weet van hebt. Ik durf me dan ook af te vragen of je Equalizer 1 en 2 gezien hebt, of blind deel 3 hebt opgezet. Vergeleken met de eerste 2 delen is het geweld namelijk al aardig ingeperkt. Waar John Wick alleen maar harder tekeer gaat naarmate de sequels vorderen, merk je bij Robert McCall wel dat hij ouder wordt. Hij gaat slimmer vechten ipv harder ;)
nee, ik heb 1&2 niet gezien.
P-Rock schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:48:
Vraag me altijd af waarom sommige mensen met een sequel beginnen ipv het origineel (en dan gaan klagen dat ze er niks van snappen).
omdat het vaak niks uitmaakt of je de eerdere delen hebt gezien. Gewoon lekker achterover leunen bij een gezellige film, wat maakt het allemaal uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Salvatron op 27-11-2023 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
Salvatron schreef op zondag 26 november 2023 @ 05:30:
The Equalizer 3 (2023)[Afbeelding: The Equalizer 3 (2023)]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
An sich wel een aardige film, maar waarom Dakota Fanning gecast voor de rol als cia agent?! Totaal ongeschikt voor die rol. Ze hadden nog beter de serveerster van het café daarvoor kunnen casten.

Het gaat er in de film inderdaad aardig grof aan toe qua geweld.
De entourage van het Italiaanse dorpje was wel goed gekozen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb ook kritiek. Die 6 is te hoog. :+
rimave schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:26:
[...]

An sich wel een aardige film, maar waarom Dakota Fanning gecast voor de rol als cia agent?! Totaal ongeschikt voor die rol. Ze hadden nog beter de serveerster van het café daarvoor kunnen casten.

Het gaat er in de film inderdaad aardig grof aan toe qua geweld.
De entourage van het Italiaanse dorpje was wel goed gekozen.
Fuqua also opened up about the chemistry between Fanning and Washington by revealing that the pair of actors are friends and that Fanning is also close to the legendary actor's children.

https://www.cbr.com/equal...enzel-washington-reunion/

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
John Wick (2014)John Wick (2014)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Van het weekend begonnen aan een rerun van deze films. Ook omdat natuurlijk deeltje 4 nu op Prime staat. Deze film start de sequence. De toon word meteen gezet. Een huurmoordenaar (anders kun je het niet zien) die dacht klaar te zijn word er toch weer terug in gezogen omdat er een of andere opdonder besloten heeft zijn auto te jatten en zijn hondje te vermoorden.

Als je dan op deze manier reageerd dan heb je aan een jaarcursus 'Anger management' denk ik niet genoeg. Het verhaal is niet heel dik, de characters van redelijk karton maar dat mag de pret niet drukken
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

John Wick: Chapter 2 (2017)John Wick: Chapter 2 (2017)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
En wanneer de onderwereld in de gaten heeft dat je weer aan het werk bent, ja dan komen ze natuurlijk meteen even alle losse eindjes inlossen. Deze film gaat naadloos over in het vorige verhaal. Alleen nu met iets meer problemen die Wick op moet lossen. Hij denkt er nog uit te komen door die ene laatste klus te klaren maar bij terugkomst blijkt het toch IETS anders in elkaar te zitten dan hij dacht.

Omdat deze een voortzetting is van deel 1 ( ik zie het dus meer als deel 1,5 ) krijgt deze ook een hoog cijfer van mij

John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: R
Als je niet weet waar je met je franchise heen moet dan krijg je dit? Ik kan er niets anders van maken dan puur popcorn vermaak. Vorige delen hadden nog een soort van verhaal, waren de characters nog van een slecht soort bordkarton. Hier zijn de characters gewoon van 80 grams papier.

John Wick: Chapter 4 (2023)John Wick: Chapter 4 (2023)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R
Het moet gezegd, een waardig einde. Waarbij deel 3 ik het idee had dat het leuk was geprobeerd maar niet meer dan dat was dit een waardige afsluiter. Helaas kun je hier wel zien wanneer een gevecht echt is en wanneer er zoveel CGI in verstopt zit dat je naar een halve cartoon aan het kijken bent. We hebben ons wel vermaakt maar toch blij dat we hier niet voor naar de bioscoop zijn gegaan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Webgnome schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:33:
John Wick (2014)[Afbeelding: John Wick (2014)]
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Van het weekend begonnen aan een rerun van deze films. Ook omdat natuurlijk deeltje 4 nu op Prime staat. Deze film start de sequence. De toon word meteen gezet. Een huurmoordenaar (anders kun je het niet zien) die dacht klaar te zijn word er toch weer terug in gezogen omdat er een of andere opdonder besloten heeft zijn auto te jatten en zijn hondje te vermoorden.

Als je dan op deze manier reageerd dan heb je aan een jaarcursus 'Anger management' denk ik niet genoeg. Het verhaal is niet heel dik, de characters van redelijk karton maar dat mag de pret niet drukken
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10

John Wick: Chapter 2 (2017)[Afbeelding: John Wick: Chapter 2 (2017)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
En wanneer de onderwereld in de gaten heeft dat je weer aan het werk bent, ja dan komen ze natuurlijk meteen even alle losse eindjes inlossen. Deze film gaat naadloos over in het vorige verhaal. Alleen nu met iets meer problemen die Wick op moet lossen. Hij denkt er nog uit te komen door die ene laatste klus te klaren maar bij terugkomst blijkt het toch IETS anders in elkaar te zitten dan hij dacht.

Omdat deze een voortzetting is van deel 1 ( ik zie het dus meer als deel 1,5 ) krijgt deze ook een hoog cijfer van mij
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10

John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)[Afbeelding: John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)]
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: R
Als je niet weet waar je met je franchise heen moet dan krijg je dit? Ik kan er niets anders van maken dan puur popcorn vermaak. Vorige delen hadden nog een soort van verhaal, waren de characters nog van een slecht soort bordkarton. Hier zijn de characters gewoon van 80 grams papier.

John Wick: Chapter 4 (2023)[Afbeelding: John Wick: Chapter 4 (2023)]
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R
Het moet gezegd, een waardig einde. Waarbij deel 3 ik het idee had dat het leuk was geprobeerd maar niet meer dan dat was dit een waardige afsluiter. Helaas kun je hier wel zien wanneer een gevecht echt is en wanneer er zoveel CGI in verstopt zit dat je naar een halve cartoon aan het kijken bent. We hebben ons wel vermaakt maar toch blij dat we hier niet voor naar de bioscoop zijn gegaan.
Wat een mooie cijfers, ik begin nu toch echt wel te twijfelen of ik niet wat heb gemist nu ik de films nog nooit heb gezien.. O-) :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@G_Dragon wat mij betreft zijn het, in dit genre, goede films. Er word een hele wereld opgebouwd en, wat mij betreft, een sterke cast zoals Keanu Reeves en Ian McShane en Lance Reddick niet te vergeten. Maar het is en blijft popcorn vermaak

[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 27-11-2023 08:42 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Webgnome schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:41:
@G_Dragon wat mij betreft zijn het, in dit genre, goede films. Er word een hele wereld opgebouwd en, wat mij betreft, een sterke cast zoals Keanu Reeves en Ian McShane en Lance Reddick niet te vergeten
Ik zal ze op mijn lijstje gaan zetten want je reviews lezen makkelijk weg en klinken erg interessant en positief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
G_Dragon schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:34:
[...]

Wat een mooie cijfers, ik begin nu toch echt wel te twijfelen of ik niet wat heb gemist nu ik de films nog nooit heb gezien.. O-) :X
Niks. Die wereld is totaal ongeloofwaardig.

(maar dat is alleen maar mijn bescheiden mening)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

josh-hill schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:13:
[...]

Niks. Die wereld is totaal ongeloofwaardig.

(maar dat is alleen maar mijn bescheiden mening)
Dat klinkt niks anders dan de huidige wereld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 21:09
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Dracula op 27-11-2023 09:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
G_Dragon schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:34:
[...]

Persoonlijk zou ik het bij de eerste laten. Die heeft de sterkste momenten. De tweede is al een stuk minder, en de derde is het spoor volledig bijster. De vierde ben ik nu aan het kijken, maar hangt ergens tussen deel 2 en 3 in qua niveau.

De magic bulletproof pakken worden ook steeds beter in elke volgende film. Kinetische impact wordt volledig geabsorbeerd. Of zoiets :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Malfunctions schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:01:
[...]

Persoonlijk zou ik het bij de eerste laten. Die heeft de sterkst momenten. De tweede is al een stuk minder, en de derde is het spoor volledig bijster. De vierde ben ik nu aan het kijken, maar hangt ergens tussen deel 2 en 3 in qua niveau.
Eens. Eerste film was ook nog wel enigszins vernieuwend, daarna was het herkauwen en het laatste deel is echt compleet over the top.
De magic bulletproof pakken worden ook steeds beter in elke volgende film. Kinetische impact wordt volledig geabsorbeerd. Of zoiets :X
Eigenlijk is dat nog het enige realistische aan de film. Niet dat pakken zo kogelwerend kunnen worden, maar een kogel doet niet zo bijster veel als hij je raakt. Mensen die in films 3 meter naar achter vliegen omdat iemand met een shotgun op ze schiet heeft niets met natuurkunde te maken.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Sharky schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:05:
Eigenlijk is dat nog het enige realistische aan de film. Niet dat pakken zo kogelwerend kunnen worden, maar een kogel doet niet zo bijster veel als hij je raakt. Mensen die in films 3 meter naar achter vliegen omdat iemand met een shotgun op ze schiet heeft niets met natuurkunde te maken.
Ik heb gelukkig geen ervaring, maar ik heb me laten vertellen dat het toch echt niet relaxt is om geraakt te worden door een kogel, ook al heb je een kogelwerend vest aan. Best een flinke impact die goede blauwe plekken achter kan laten en bijvoorbeeld op je borst je flink de adem kan ontnemen.

Dat strookt toch echt niet met het afweren van kogels met de panden van je colbertje zonder enige gevolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:55
Sint Ahoy! (2023)Sint Ahoy! (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Family | Runtime: 85 min | MPAA: N/A
Gisteren samen met onze dochter en oma naar deze film geweest. Gewoon omdat het wel interessant leek.
Uiteraard vol met bekende Nederlanders.
Wij vonden het absoluut een vermakelijke film. Zit vol grappen. Als je weet dat hij niet bestaat, dan vallen sommige grappen daar wel in zeg maar. Iets met verkleden.
Het verhaal is ook wel onderhoudend. Niet een hoogvlieger, maar er is wel over nagedacht en niet zo'n standaard Sinterklaas film.
Wat me wel opviel, maar daar kan ik vrede mee hebben, is dat het deels ook betaald wordt door een aantal bedrijven. Kijkend naar prominent aanwezig Corendon. Het stuk daarover is wat mij betreft wel lang en duidelijk voor volwassenen een reclame onderdeel. Maar goed, het is ook weer niet zo storend en eigenlijk wel een grappig onderdeel.
Nogmaals, ik kan me voorstellen dat ze ergens het geld vandaan moeten halen en er geen subsidie voor is. Dus dan maar op deze manier. Het was wel letterlijk een break van het verhaal. :+
Grafisch is het een beetje zo zo. Niet slecht, maar wel duidelijk waar CGI gebruikt is.

Al met al dus een leuke film om eens gezien te hebben en we hebben ons wel vermaakt.

Onze dochter geloofd overigens niet meer. Ze had al zo'n idee en we hebben het dit jaar (was al de bedoeling) toen ze er naar vroeg ook vertelt. Ze wil nog wel een beetje vasthouden aan de magie, maar dat mag ook wel.

Een cijfer geven vind ik moeilijk om eerlijk te zijn. Als Sint film was hij leuk gedaan. Denk tussen een 6,5 en 7 in.

Een volgende film wordt waarschijnlijk de 2e Hollywood Godzilla. De eerste toen in de bios gezien, maar begreep na het zien van de poster van de nieuwste Japanse versie dat mijn vrouw er geen interesse in heeft. Weet nog niet wanneer, maar dat gaan we wel zien. Weer even wat anders. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 27-11-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Malfunctions schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:12:
[...]

Ik heb gelukkig geen ervaring, maar ik heb me laten vertellen dat het toch echt niet relaxt is om geraakt te worden door een kogel, ook al heb je een kogelwerend vest aan. Best een flinke impact die goede blauwe plekken achter kan laten en bijvoorbeeld op je borst je flink de adem kan ontnemen.

Dat strookt toch echt niet met het afweren van kogels met de panden van je colbertje zonder enige gevolgen.
Dat klopt allemaal. Een soepel jasje dat een spervuur aan kogels tegenhoudt slaat nergens op, en als je geraakt wordt kun je daar een leuke blauwe plek aan overhouden. Alleen zal de impact nooit zo erg zijn dat je naar achteren vliegt of al te veel uit balans raakt.

This too shall pass

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Actie = reactie. Dus als iemand geraakt wordt door een kogel en door het raam naar buiten vliegt zou de schutter een overeenkomstige fysieke ervaring dienen te ondergaan. En anders mag je het uitleggen aan meneer Newton.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-11-2023 10:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Webgnome
offtopic:
Gaan we nu een actiefilmserie die duidelijk de natuurkundige wetten negeert proberen te analyseren? Immers als ik het aantal keren dat Reeves gelanceerd word door een auto moet tellen dan zou je toch moeten concluderen dat ie alleen al daardoor op zijn minst een jaar of 5 uit de running is

[ Voor 47% gewijzigd door Webgnome op 27-11-2023 13:26 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 11:08

Quicksilver

Catch these hands

Contact (1997)Contact (1997)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG
Dit is zo'n film die ik in mijn vormjaren uitkwam en deze samen met mijn vader (een fervent sci-fi fan) in de bios heb gezien. Een film waar ik warme herinneringen bij heb. Nu jaren later heb ik hem weer gekregen en ben ik weer onder de indruk van deze film. Bij lange na geen perfecte film overigens. Maar dit is er eentje die in mijn ogen bij de beste van Robert Zemeckis hoort, boven Forrest Gump en net onder Back to the Future. Alan Silvestri's score past er ook perfect bij.

Even een paar top scene's:
- Het shot van Ellie als ze het medicijnenkastje opent om haar vader te redden.
- De eerste keer dat je 'Het signaal' in al zijn glorie over de speakers hoort.
- De openingsscène die steeds verder van de aarde uitzoomt, van chaotisch veel geluid tot een paar minuten doodse stilte.

En wat minpunten:
- James Woods' karakter. Zo over de top, maar zo lekker gespeeld door hem.
- Jake Bussey's karakter. Ugh. Wel perfect gecast.

Een prima sci fi film, naar het boek van Carl Sagan. Wat meer filosofisch en karakter gedreven dan de meeste sci-fi films, maar daarom denk ik wel eentje die is blijven plakken bij me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Ik vind alleen de eerste John Wick een aanrader. Het feit dat ze de hele wereld erachter in de vervolgen proberen uit te bouwen doet m.i. alleen maar afbreuk aan de simpele opzet van deel 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Om even in de John Wick discussie in te haken. :)
Persoonlijk vind ik deel 1 en 4 de besten. Misschien 4 wel de beste qua actie en camerawerk. De scene's in het
spoiler:
Japanse hotel, rotonde bij de Arc de Triomphe en de shoot-out van boven gefilmd in dat huis
zijn fenomenaal.

Enige waar ik mij aan stoorde was het Montmartre gedeelte.
spoiler:
Waar John Naked Gun style 3x van die trap naar beneden dondert.

[ Voor 6% gewijzigd door Poulske op 27-11-2023 15:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P-Rock
Deel 1 bevat ook de beste scene van alle delen:

Viggo Tarasov: I heard you struck my son.
Aurelio: Yes, sir, I did.
Viggo Tarasov: And may I ask why?
Aurelio: Yeah, well, because he stole John Wick's car, sir, and, uh, killed his dog.
Viggo Tarasov: [pause] Oh.
*Disconnects phone*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Poulske schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:50:
Om even in de John Wick discussie in te haken. :)
Persoonlijk vind ik deel 1 en 4 de besten. Misschien 4 wel de beste qua actie en camerawerk. De scene's in het
spoiler:
Japanse hotel, rotonde bij de Arc de Triomphe en de shoot-out van boven gefilmd in dat huis
zijn fenomenaal.
De bewuste scene in Frankrijk die je hier in spoilertags zet vind ik dan juist weer, hoewel entertaining, minst geloofdwaardige van de gehele franchise. Het spat echt er vanaf dat het CGI budget op dit moment aardig op was. Je maakt mij niet wijs dat die scene 'op locatie' is geschoten ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
P-Rock schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:53:

Aurelio: Yeah, well, because he stole John Wick's car, sir, and, uh, killed his dog.
*Disconnects phone*
Idd. Beste scène in de hele serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Webgnome schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:59:
[...]

De bewuste scene in Frankrijk die je hier in spoilertags zet vind ik dan juist weer, hoewel entertaining, minst geloofdwaardige van de gehele franchise. Het spat echt er vanaf dat het CGI budget op dit moment aardig op was. Je maakt mij niet wijs dat die scene 'op locatie' is geschoten ;)
Die juist weer wel, hier een BTS video.

edit: Ooh, wacht, je hebt het over de andere scene. Die is inderdaad niet op locatie geschoten, maar wel met "echte" auto's.

[ Voor 9% gewijzigd door Poulske op 27-11-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions

*Disconnects phone*
Die scene is idd geniaal in de wijze waarop hij het personage van John Wick positioneert binnen de wereld waarin het zich afspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 20-09 16:29

Tijntje

Hello?!

Poulske schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:18:
[...]

Die juist weer wel, hier een BTS video.

Ooh, wacht, je hebt het over de andere scene. Ja die is volgens mij ook "gewoon" op locatie geschoten.
Ik denk dat hij de Arc de Triomphe scene bedoeld.

Bij de trap scene was ik al moe van alle actie dat ik het nauwelijks nog kon registreren wat er gebeurde :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Tijntje schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat hij de Arc de Triomphe scene bedoeld.

Bij de trap scene was ik al moe van alle actie dat ik het nauwelijks nog kon registreren wat er gebeurde :)
Ik was met een vriend naar de bios voor JW4, maar we waren echt geestelijk compleet buiten adem na die rollercoaster. Heerlijke film qua choreografie, vloog voorbij, maar je kreeg eigenlijk geen moment rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome

*Disconnects phone*
Was een goede scene inderdaad. Al vond ik de scene waarin men tijdens het vechten erachter schijnt te komen dat het zich afspeelt in een ruimte vol met messen ook wel grappig bedacht. (volgens mij was dat deel 2?)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Heb JW4 niet gezien, maar als ik hoor dat het nog meer over de top is t.o.v. JW3 dan ga ik em ook niet zien. Vond 1 echt goed, 2 al vergezocht en 3 helemaal debiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
Dwarlorf schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:23:
Ik heb ook kritiek. Die 6 is te hoog. :+

[...]

Fuqua also opened up about the chemistry between Fanning and Washington by revealing that the pair of actors are friends and that Fanning is also close to the legendary actor's children.

https://www.cbr.com/equal...enzel-washington-reunion/
Nope, niet overtuigd. Ze mogen dan wel vrienden zijn, maar sommige rollen zijn niet geschikt voor sommige acteurs/actrices. Hoe goed ze ook mogen zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes (2023)The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes (2023)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 165 min | MPAA: PG-13
Kan me eigenlijk niet heel veel meer herinderen van de originele triologie, behalve dat ik hem prima vond als "niet te veel nadenken, blockbuster"

Deze valt wat mij betreft prima in de dezelfde categorie. Ik heb me er in de bioscoop prima mee vermaakt, maar ook weer geen klassieker die ik nog vele malen zou zien.
Verhaal volgt een stuk uit het leven van President snow, voordat hij president snow was :) Dit is eigenlijk een lange karakter development hoe hij tot zijn tyranieke uiteinde komt.

Er zit voor mij wat vragen in M.B.T wordbuilding in en karakterontwikkeling
Maar de beelden zijn mooi, verhaal is onderhoudend en de meeste rollen worden goed neergezet.
Dus ik geef hem toch een dikke 7

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

rimave schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:56:
[...]

Nope, niet overtuigd. Ze mogen dan wel vrienden zijn, maar sommige rollen zijn niet geschikt voor sommige acteurs/actrices. Hoe goed ze ook mogen zijn.
Nouja, ik denk dat er bij veel acteurs intrinsieke redenen kunnen zijn om toch voor een bepaalde film te kiezen. Of dit nou vanwege een vriend is, de mogelijkheid met hun held te kunnen acteren of van een mede-acteur of van de regisseur te leren. Genoeg 'alternatieve' redenen te verzinnen voor een acteur/actrice om aan een film mee te willen doen dan alleen deze rol past niet bij mij.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Webgnome schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:27:
[...]

Was een goede scene inderdaad. Al vond ik de scene waarin men tijdens het vechten erachter schijnt te komen dat het zich afspeelt in een ruimte vol met messen ook wel grappig bedacht. (volgens mij was dat deel 2?)
Deel 3 ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• josh-hill
Possessor (2020)Possessor (2020)
Tweakers: 2.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 103 min | MPAA: R
Possessor is een film van Brandon Cronenberg, zoon van David Cronenberg. Hij heeft het dus niet van een vreemde.

De film heeft een niet heel erg hoge score op IMDb en heeft als eerste het label "horror", niet echt mijn genre.

Maar goed, staat ook sci-fi bij, dus ik dacht, ik geeft het een kans, en warempel, ik vond het nog een toffe film ook!

De film is niet flashy en voor een breed publiek zoals menig dure Hollywood film, waar het belangrijk is om een zo'n breed mogelijk publiek te pleasen, omdat dat nu eenmaal meer geld in het laatje brengt. Nee, de film is meer arthouse, met een rustig tempo, sluipende psychologische oorlogsvoering en ook redelijk wat naakt en gore.

Nu zou ik het label "horror" nu niet echt op deze film plakken. Er wordt wat bloederig geweld getoond, maar dat is het eigenlijk wel. Gelukkig geen jump scares of andere echt enge dingen.

Nee, het is meer een studie van wat het uitgangspunt van deze film eigenlijk betekent.

Dat uitgangspunt is als volgt: er is een organisatie die mensen overneemt om ze moorden te laten plegen, waardoor de echte daders buiten schot blijven. De link die gelegd wordt tussen degene die de controle heeft en het 'slachtoffer' die de trekker moet overhalen is een delicaat stukje techniek.

De film heeft wat parallellen met Blade Runner 2049. Ook hier wordt de "agent" regelmatig gecontroleerd a la "within cells, interlinked". Daar eindigt de film ook mee, en damn, ik vond dat best een mindfuck. Ik weet niet of het einde precies betekent wat ik dacht dat het betekent. But if so, job well done en subtieler dan Inception!

Brandon Cronenberg, die ga ik in de gaten houden. Zijn maar een paar films van zijn vader die ik goed vind (The Fly en Eastern Promises), maar hij heeft duidelijk goed opgelet en het beste er uit gepikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Suburra (2015)Suburra (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: N/A
Italiaanse film waarin gemene maffiosi en corrupte politici in Italië maar wat aan klooien en elkaar vermoorden en chanteren. Goed geacteerd, sterk verhaal, allemaal heel serieus en gelukkig
spoiler:
komen de boontjes om hun loontjes
waardoor we niet met een maagzweer afscheid van ze hoeven te nemen.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 28-11-2023 15:49 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 20-09 17:49
GurbY{nl} schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:58:
Heb JW4 niet gezien, maar als ik hoor dat het nog meer over de top is t.o.v. JW3 dan ga ik em ook niet zien. Vond 1 echt goed, 2 al vergezocht en 3 helemaal debiel..
Ik heb alle vier de John Wick films in de bioscoop gezien. Waar ik deel 1 geweldig vond (en nog steeds vind) en deel 2 een goed vervolg en uitbreiding van deel 1 was, vond ik deel 3 al duidelijk minder worden. Maar deel 4 vond ik echt zo overdreven over-the-top dat ik teveel moeite had om mijn "suspension of disbelief" actief te houden.

In deel 1 werkt John Wick via het 'double tap' systeem waarbij hij een vijand neerschiet, en wanneer die op de grond ligt (dood of gewond) met een tweede schot in het hoofd permanent uitschakelt. Geloofwaardig, efficiënt en effectief. Maar het kogelballet en de kogel-weerkaatsende maatpakken van deel 4 sloeg vervolgens helemaal nergens meer op!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 12:04
Haay schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:20:
[...]

In deel 1 werkt John Wick via het 'double tap' systeem waarbij hij een vijand neerschiet, en wanneer die op de grond ligt (dood of gewond) met een tweede schot in het hoofd permanent uitschakelt. Geloofwaardig, efficiënt en effectief...
zoals tijdens de training van Keanu Reeves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
heuveltje schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:01:
The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes (2023)[Afbeelding: The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes (2023)]
Kan me eigenlijk niet heel veel meer herinderen van de originele triologie, behalve dat ik hem prima vond als "niet te veel nadenken, blockbuster"

Deze valt wat mij betreft prima in de dezelfde categorie. Ik heb me er in de bioscoop prima mee vermaakt, maar ook weer geen klassieker die ik nog vele malen zou zien.
Verhaal volgt een stuk uit het leven van President snow, voordat hij president snow was :) Dit is eigenlijk een lange karakter development hoe hij tot zijn tyranieke uiteinde komt.

Er zit voor mij wat vragen in M.B.T wordbuilding in en karakterontwikkeling
Maar de beelden zijn mooi, verhaal is onderhoudend en de meeste rollen worden goed neergezet.
Dus ik geef hem toch een dikke 7
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Dus voorkennis van de originele trilogie is niet persé nodig?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kenhas schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:45:
[...]

Nee, maakt het wel een klein beetje leuker. maar is op zich echt een op zich zelf staand verhaal
en om eerlijk te zijn was ik zelf ook al weer heel de originele film vergeten blijkbaar, want ik was alweer vergeten wie snow was tot halverwege de film :P

Word ook al heel kort vertelt in de film zelf, maar alles wat je moet weten van de vorige film :

spoiler:
Weet dat er een oorlog is geweest tussen de "hoofdstad"/Capitol en het dozijn omliggende provincies.
De Hoofdstad die heeft gewonnen, en dat zullen die provincienen weten ook !!.
Dus die moeten het grootste deel van hun inkomsten/voedsel aan de hoofdstad afdragen.
Dus het Capitol is superrijk en luxeus, de provincien zijn maar armlastige werkertjes die net rond kunnen komen.

En er is een jaarlijkse traditie opgezet waarbij de hoofdstad, elk van die provincien 2 kinderen laat selecteren/opofferen. Die moeten allen tot de dood vechten tot er 1 overblijft. Om de provincien te laten zien wie de baas is.
DIt alles word bestuurd door een gruwelijk tyranische klootzak met een complete minachting voor die "Untermenschen" uit de provinciën : president snow in een geweldige rol van donald sutherland.

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 28-11-2023 17:28 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
[...]

Ik meen dat dit een prequel is die zich lang voor de orginele films afspeelt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 21:27
Midway (1976)Midway (1976)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 132 min | MPAA: PG
Mijn score van 9 komt door jeugd sentiment. Mijn vader en ik zijn er speciaal voor naar een bios in Amsterdam geweest omdat daar een bioscoop was waar je op je stoel zat te trillen van de kanonschoten (vond ik erg tegenvallen).
Het is een monument van een film, met acteurs als Charlton Heston, Henry Fonda en James Coburn. Ik was erg jong; voor de pauze wordt alles in gereedheid gebracht voor de actie (battle of Midway). Ik was bijna in slaap gevallen, zo saai. Toen; nu is het super interessant.
Film (uit 1976) haalt het qua actie-scenes niet bij de latere film (2019, toch meer dan 40jr later) maar vind ik wel beter dan de geromantiseerde action-hero remake.
Hou je van films als "de langste dag" en "'Battle of the Bulge" om maar een paar meesterwerken te noemen, dan moet je deze zeker ook zien.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
[...]

Het is een prequel, kennis van iets wat zich 60 jaar later afspeelt is niet nodig.
Alles wat je moet weten, wordt kort en bondig uitgelegd.
Er zijn maar 2 karakters die ook in de originele trilogie zaten: President Snow, en zijn nicht Tigris (maar die had slechts een kleine bijrol. in Songbirds and Snakes is haar rol iets groter)
Ik vraag me wel af hoe je tegen deze Coriolanus Snow aankijkt, als je nog niet weet hoe hij 60 jaar later zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Aan de reageerders op mijn vraag: Ik had het meer op gebeurtenissen die in de trilogie voorkomen en die dan in de prequel verklaard worden of zo. Ik kan nu niet direct een voorbeeld bedenken. Maar om maar iets te zeggen (dus niet specifiek voor dit geval): er wordt in de trilogie een bepaald ritueel uitgevoerd en in de prequel krijg je dan mee hoe dat ritueel tot stand gekomen is. Meestal heeft dat geen gevolg voor het verhaal van de prequel maar het kan ook dat het belangrijk is dat je de eerste films gezien hebt om te weten hoe het ritueel evolueert.
Beetje raar uitgelegd, ik weet het ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kan het niet helemaal volgen maar als ik een analogie mag proberen: Als ik de originele Star Wars trilogie niet had gezien voor ik de prequels zag dan had ik er 1) weinig van begrepen en 2) mijn geld teruggevraagd omdat het op zich staand gewoon zuigfilms zijn.

De creativiteit, voor zover die al aanwezig is in een filmreeks, zit over het algemeen in de kop en niet in de staart.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Malfunctions
John Wick: Chapter 4 (2023)John Wick: Chapter 4 (2023)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R
Tsja, waar moet ik beginnen? Het eerste deel van John Wick was verfrissend. Stoere actie, enigszins realistisch en interessante world building. In de opvolgende delen werd het steeds meer over the top actie die uiteindelijk nergens meer over ging.

Nu in deel 4 (hopelijk echt de laatste) is John nog steeds op de vlucht voor de chaos die hij grotendeels zelf heeft veroorzaakt.Er is een blinde meestermoordenaar, een samoerai vriend, een moordenaar met hond die John pas wil doden als het genoeg geld oplevert en een markies die carrière hoopt te maken. En ze doen allemaal maar wat.

De blinde is een soort Daredevil in hoe hij zijn tegenstanders om zeep helpt, de samoerai brings knives to gun fights, de man met hond doet de hele tijd niets, en als hij dan wat gaat doen, doet hij het toch niet omdat John ook van honden houdt. En de markies heeft er geen moeite mee om tientallen mensen de dood in te sturen, maar kiest dan niet voor de voor de hand liggende optie om gewoon het gebouw waar John is op te blazen.

Sowieso kiest kennelijk iedere bad guy ervoor om op relatief korte afstand met John het gevecht aan te gaan. Als er eentje zo snugger zou zijn om met een zwaar kaliber geweer van enige afstand (bijvoorbeeld bovenaan die trappen) John uit te schakelen, dan is het verhaal klaar. Maar dan heb je ook geen film meer natuurlijk.

De actie wordt grotendeels goed in beeld gebracht en die van boven gefilmde scene is zeker tof gevonden. Ik kan alleen niet meer zo meegaan in de superman kwaliteiten van John. Dat hij de beste moordenaar is, prima. Dat niemand anders kennelijk headshots kan maken wordt al wat vreemd, maar dat hij meermaals door auto's wordt aangereden en daarna vrolijk verder loopt wordt erg ongeloofwaardig. En tot overmaat van ramp springt hij ook nog uit een raam op de 3/4e verdieping, landt half op een busje en klettert daarna headfirst op de straat om ook dan weer vrolijk op te staan en verder te vechten.

Het is hierboven ook al over de magische kogelwerende kwaliteiten van zijn colbertje gegaan. Ook al zou die idd alle kogels tegenhouden, dan nog wordt je effectief gebombardeerd met steentjes die met ongeveer 1200 km/u tegen je aan worden gegooid. Dat doet pijn, zeker als je je jaspanden voor je gezicht houdt.

Ik vond het een toffe serie films, maar ze zijn wel gierend de bocht uit gevlogen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Defending Your Life (1991)Defending Your Life (1991)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 112 min | MPAA: PG
Weer zo'n aparte comedy van regisseur, acteur en komiek Albert Brooks, van wie ik een paar weken terug Real Life reviewde. Brooks is een komiek met een geheel eigen stijl en Defending Your Life is denk ik het beste voorbeeld hiervan dat ik tot nu toe van hem gezien heb.

Daniel Miller, reclameman en flawed human being, overlijdt onverwacht na het rommelen met de CD-speler in zijn nieuwe cabrio en vindt zich in Judgement City, een soort way station op weg naar het hiernamaals. Judgement City is een plek die eruit ziet zoals je je daar zelf het prettigst bij zou voelen, in Daniel's geval een anonieme stad in het westen van de VS. Een aanklager, advocaat en twee rechters staan klaar om zijn leven te evalueren en een oordeel uit te spreken over de kansen die hij gepakt en gemist heeft. Pass, en hij mag verder het hiernamaals in, fail, en hij moet terug naar aarde om gereïncarneerd te worden en nog maar weer een lifetime uit te zitten.

Defending Your Life is echt een origineel concept en dat concept is meteen de beste grap van de film; na je dood geen hemel of hel maar een plek die veel lijkt op waar we vandaan komen, minus kleine irritante zorgen als dik worden van teveel eten en gevoelens van spijt en verdriet. Een zakelijk maar ook vriendelijke omgeving waarin alles aanvoelt als een soort vliegveld, compleet met shopping arcade en hotels. Saai, maar prettig en zorgeloos.

Althans, als het om je vorige leven gaat. Want het romantische subplot met de ongenaakbaar serene Julia (die door niemand anders gespeeld KAN worden dan Meryl Streep) maakt duidelijk dat je ook in limbo verliefd kan worden en dus ook daar te maken hebt met emoties.

Dit is een aardige film om eens te kijken als je eens wat anders zoekt. Brooks is een goed acteur die te weinig bekendheid heeft in mijn opinie en Defending Your Life is een showcase voor zijn heel eigen visie op film.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
The Holdovers (2023)The Holdovers (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: R
Nieuwe film van Alexander Payne, de regisseur van kleine pareltjes zoals Sideways en About Smidt. Nu opnieuw met zo'n pareltje!

Film gaat over een leraar, gespeeld door de altijd goed acterende Paul Giamatti, die tijdens de kerstvakantie moet 'oppassen' op enkele leerlingen. Leerlingen die om verschillende redenen niet naar huis mogen of kunnen.
Één van deze leerlingen kan niet naar huis, omdat zijn moeder de voorkeur geeft aan een vakantie met haar nieuwe man. Deze leerling heeft het extra zwaar en maakt het leven van de leraar behoorlijk zuur. Naarmate deze meer met elkaar optrekken verandert de band tussen die twee.

De film begint redelijk rustig, maar zodra de 2 hoofdrolspelers samen optrekken brandt deze echt los en wordt de film soms erg komisch. Geen geforceerde grappen, maar goed opgebouwde! Het is trouwens zeker geen komedie, want het gaat om mensen die alles behalve goed in hun vel zitten, maar de grappen werken hier erg goed. Ik kan een ieder deze aanraden, want hij kijkt echt lekker weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Die staat numero uno op mijn kijklijstje al een tijd :) Groot fan van Giamatti en Payne. Ben benieuwd!

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-11-2023 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
@Dingdong About Schmidt is inderdaad een pareltje. Jammer dat die in NL nergens in fatsoenlijke kwaliteit te krijgen is (blu-ray of stream). Of nja, Duitse blu-ray wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
The Saint of the Impossible (2020)The Saint of the Impossible (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
The Saint of the Impossible is een drama over illegalen in New York, naar het boekenweekgeschenk van Arnon Grunberg.

De film is een beetje een rommeltje en weet nergens te overtuigen. Ik heb het boek niet gelezen, maar ik hoop toch dat dat beter loopt.

Een jonge moeder heeft wat met een Zwitser en haar zonen zijn in de ban van een beeldschoon Kroatisch meisje. Voeg nog wat random dingen toe et voila.

Ik ben denk ik nog gul, maar een voldoende ga ik het niet geven. Daarvoor is het verhaaltechnisch gewoon een te groot zootje.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

• AcidBurn
Kenhas schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:53:
Aan de reageerders op mijn vraag: Ik had het meer op gebeurtenissen die in de trilogie voorkomen en die dan in de prequel verklaard worden of zo. Ik kan nu niet direct een voorbeeld bedenken. Maar om maar iets te zeggen (dus niet specifiek voor dit geval): er wordt in de trilogie een bepaald ritueel uitgevoerd en in de prequel krijg je dan mee hoe dat ritueel tot stand gekomen is. Meestal heeft dat geen gevolg voor het verhaal van de prequel maar het kan ook dat het belangrijk is dat je de eerste films gezien hebt om te weten hoe het ritueel evolueert.
Beetje raar uitgelegd, ik weet het ;)
In Songbirds and Snakes bestaat dat ritueel ook al 10 jaar, dus je ziet niet "de opbouw" daarvan ofzo.
De enige "evolutie" is dat dit het eerste jaar is met mentors en een presentator. Blijkbaar werden de tributes de eerste 9 jaar gewoon zo uit gevangenen transport in de arena gedumpt en succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Death on the Nile (2022)Death on the Nile (2022)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
Death on the Nile? Meh, meer Dead on Arrival.

Op één of andere manier kon ik niet in deze film komen. Is het omdat ik Armie "de kannibaal" Hammer niet kon ontzien terwijl het eigenlijk geen Armoe Hammer was? Was het een te standaard "who did it"-plot met te lang durende rollen?

Ik weet het niet, maar als zelfs Emma Mackey die haar sex education in de kroeg toepast niet kan bekoren dan is het misschien gewoon geen goede film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
BlackBerry (2023)BlackBerry (2023)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R
Opvallend leuke film met opvallend slechte pruiken.

Beschrijft hoe het bedrijf en vooral hun product de BlackBerry gigantisch geliefd werd en net zo snel in onmin raakte door Mike, die van tech-enthousiast transformeerde naar dinosaurus met grappig kapsel zonder de weg af te hoeven leggen door minstens 20 levensjaren te verspillen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Napoleon (2023)Napoleon (2023)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Biography | Runtime: 158 min | MPAA: R
Voor mij echt een misser, de veldslagen zijn mooi en goed in beeld gebracht maar daartussen is het een ratjetoe van scènes die nergens op slaan in mijn ogen. Ik had misschien nog liever een drama gezien met josephine en napoleon, of alleen actie en veldslagen. Vond de film omsamenhangend en daardoor niet boeiend. Maar de verwachting lag wel hoog voor me, dus dat kan ook een afknapper zijn.

Festina lente

Pagina: 1 ... 213 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.