✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Speak No Evil (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: Not Rated Aangezien het de tijd van Halloween is, kijk ik wel iets meer Horror / Thriller rond deze tijd van het jaar. Daar passeerde dit weekend "Speak No Evil". Het is ideaal om in deze film te gaan zonder iets van kennis waar het om gaat draaien. Dat doe ik wel bij de meeste films & vaak zorgt het er voor dat je een veel intensere en betere beleving hebt van de film. Deze film bracht mij zo ook weer op een zeer onwaarschijnlijke plot. Het is leuk dat 1 van de hoofdkoppels Nederlands is, dat maakt het leuk dat je de achterliggende tekst vlotjes kan volgen. Het andere koppel in Deens. Ik ga niet te veel verklappen, maar deze film laat je echt "zalig" ongemakkelijk voelen bij bepaalde situaties. Aangezien ik Belg ben schoof ik het bij de start op "de arrogante Hollander", maar er zit veel meer achter. Op het eind gaat het echt compleet los en wordt het echt lekker brutaal. De film slaagde daarmee heel goed in zijn opzet voor mij, dus ik geeft hem een welverdiende 7,5/10 Misschien nog een kleine voetnoot : Er zitten kinderen in het verhaal. Kan je niet goed tegen dat dit soort dingen in een film zitten, laat deze dan maar links liggen. Ik zeg zo iets zelden, maar ik ken mensen dat hier redelijk gevoelig aan zijn. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_J op 30-10-2023 10:09 ]
Batman (1989) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Pfoe, ik had goede herinneringen aan deze film. Tim Burton en Jack Nicholson die Gotham City onder handen nemen. Maar ik ben toch wel flink teleurgesteld. Keaton is nog wel de minste van 't hele stel. Als Bruce Wayne overtuigt hij nog enigszins, maar als Batman is 't maar matig. Maar dat wijt ik ook aan de leeftijd van de film. Het voelt allemaal heel erg gedateerd. Pluspunten zijn toch wel de sfeer en de vibe die Tim Burton weet neer te zetten in Gotham en Jack Nicholson als de Joker. Minpunten zijn er veel. Keaton weinig overtuigend. De special effects en de touwtjes die je links en rechts ziet zijn pijnlijk. En het verhaal is wel OK, maar er gebeuren soms rare dingen. spoiler: The Joker kan lekker z'n gang gaan, kondigt aan dat ie 20 miljoen dollar gaat rondstrooien en niemand van de Gotham City PD die ook maar denkt "Goh, daar moeten we wat mee, die man is niet te vertrouwen." Intussen vliegt Batman lekker rondjes in z'n Batplane terwijl allemaal inwoners van Gotham City liggen te kreperen op de grond. In het begin had ik al besloten dat ik het gedateerde zou omarmen en er verder met een open blik naar ging kijken. Dat viel al met al nog niet mee. | |
The Jewel Thief (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Documentary, Crime, Mystery | Runtime: 100 min | MPAA: TV-MA Mja. Een documentaire dus, geen thriller ofzo. Maar, vond 'm niet echt boeiend. Het is veel 'hij is zo slim want blablabla', en 'wat is hij iedereen toch te slim af', en dat een film lang. Voor mij voelde het wat te vaak als verheerlijking van criminaliteit en dat stoorde mij nogal. Goed en wel beschouwd werden er maar twee misdaden in de film beschreven waarbij ik zo iets had van 'wow, knap, James Bond-niveau' maar qua tijd was dat maar een klein stuk van de film - de rest voelde meer aan als kleine criminaliteit die dan mooigepraat werd. Als de film nou voor 90% over die serieuze zaken was gegaan, meer details daarover, dan had het heel anders aangevoeld. Nu... nee, meh. | |
Elemental (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.4 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: PG Gisteren deden we "bioscoopje" met de meiden, en de nieuwe pixar film was daar een geschikte film voor. Dus gordijnen dicht, grote bak verse popcorn en iedereen een glaasje limonade en lekker kijken. En in tegenstelling tot de recensie hierboven vond ik het allemaal niet zo slecht. Het is niet de beste pixar film ooit, maar wel een prima film voor de familie. Het verhaal is redelijk recht toe, recht aan. Liefde overwint alles, en je moet niet zoeken naar de verschillen, maar naar wat je verbindt. Met op de achtergrond een in de maatschappij gemarginaliseerde groep zit er ook nog een boodschap in over inclusiviteit zonder dat ze dat er al te storend bovenop leggen. De kinderen vonden het een gezellige middag, en ik vond de film goed te pruimen. | |
The Northman (2022) | ![]() |
Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 137 min | MPAA: R De week ervoor was ik een paar dagen ziek en heb ik op een middag deze aangezet terwijl ik onder een dekentje op de bank lag. Een wraakverhaal verpakt in een cinematografisch jasje dat filosofeert over de mogelijkheid van het ontsnappen aan je lotsbestemming. Als man ben ik vooral jaloers op de fysieke verschijning van Alexander Skarsgard. Van zijn acteren moet hij het wat mij betreft in deze film niet hebben. Maar de door hem gespeelde viking zegt ook niet veel, dus veel moet komen van zijn norse blikken. Duister en broedend kijken heeft hij destijds in True Blood al flink kunnen oefenen, dus dat kan hij wel. Maar meer dan dat komt er bij zijn personage ook niet kijken. De sfeer in de film is wel heel goed. Eindeloze onherbergzame landschappen en woeste leegtes (die moeten corresponderen met het menselijk bestaan?) worden prachtig in beeld gebracht. Maar verder is dit een soort Taken met vikingen en een dosis bijgeloof. Dat lijkt wat kritisch, maar ik heb me er wel mee vermaakt. | |
The Flash (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.4 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13 Ik vond the Flash in de Justice league film een leuke sidekick, maar deze film kon me niet boeien. Nou was ik eerlijkgezegd een beetje moe toen ik hem aanzette, maar ik ben ergens halverwege(?) in slaap gevallen, en werd een kwartier voor het einde wakker. Toen had ik niet het idee dat ik echt wat had gemist en heb het einde dus gekeken. Ik verwacht niet dat ik het gemiste deel ooit terug ga kijken. | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Misschien moet je Willy's Wonderland met Nicolas Cage eens proberen. Zelfde verhaal maar dan anders.AcidBurn schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:39:
Genereer je eigen UBB code review
Five Nights at Freddy's (2023) [Afbeelding: Five Nights at Freddy's (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Het begint als een bar slechte horrorfilm, met werkelijk niks engs of spannends. Na de pauze slaat het meer om naar trauma verwerking met wat thriller achtige momenten. Met namen als Josh Hutcherson, Matthew Lillard en Elizabeth Lail had ik toch wat meer verwacht. Maar ze lijken er dit keer allemaal doorheen te slaapwandelen. (in Josh' geval letterlijk)[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
"When you grow up your heart dies"
Pain Hustlers (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: R Als je de kans krijgt om deze film op te zetten, klik dan zo snel mogelijk een andere kant op en zoek door naar Dopesick en The Wolf of Wall Street. Waarom? Omdat het een slappe kloon is van materiaal dat veel beter behandeld werd in voorgenoemde serie en film. Als je toch een beetje pijn wil ervaren en niet direct helemaal tot aan de bodem van het glas wenst te duiken, dan kun je eventueel Dopesick vervangen door Painkiller. Succes. En lees vooraf even de bijsluiter om te voorkomen dat je ook een overdosis met series en films over of gebaseerd op oxy's tot je neemt! | |
Dat zit wel Schnorr.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
The Critical drinker geeft een positieve review over die film:sjaool schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:24:
[...]
Misschien moet je Willy's Wonderland met Nicolas Cage eens proberen. Zelfde verhaal maar dan anders.
[YouTube: Willy's Wonderland - Official Trailer]
Het is dan wel geen blockbuster, maar, volgens hem, een prima film om je zinnen mee te verzetten.
apollo13
Klopt, en natuurlijk de legendarische Nicolas Cage.apollo13 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:07:
[...]
The Critical drinker geeft een positieve review over die film: [YouTube: Drinker's Extra Shots - Willy's Wonderland]
Het is dan wel geen blockbuster, maar, volgens hem, een prima film om je zinnen mee te verzetten.
zou die de declaration of independence inmiddels al eens in bezit hebbensjaool schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:24:
[...]
Klopt, en natuurlijk de legendarische Nicolas Cage.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Nou? Van mij mag er nog wel een deel komen. De serie is een beetje zo zo.Fraggert schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:32:
[...]
zou die de declaration of independence inmiddels al eens in bezit hebben
Heb de trailer even gekeken, eerlijk gezegd lijkt ie me beter dan Five Nights. Het neemt zichzelf duidelijk niet al te serieus, en dat is een goed teken bij zulke campy films. Alleen jammer dat ie weer ergens streamed waar ik geen abo heb.sjaool schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:24:
Misschien moet je Willy's Wonderland met Nicolas Cage eens proberen. Zelfde verhaal maar dan anders.
[YouTube: Willy's Wonderland - Official Trailer]
Killers of the Flower Moon (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 206 min | MPAA: R Al meerdere (zeer) positieve recensies hier op Tweakers al langs zien komen. En daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb me geen moment verveeld, wat toch knap is als een film wel 3,5 uur duurt. Het verhaal vertelt van een donkere bladzijde uit de Amerikaanse geschiedenis, met name uitermate sterk vertolkt door DiCaprio, De Niro en bovenal Lily Gladstone. De film maakt indruk. Maar als ik dan ga vergelijken haalt hij het niet bij een film als There Will Be Blood, die (deels) dezelfde thema's aansnijdt. Maar goed, dan vergelijk ik het dus met wat ik één van de beste films ooit vind. Al met al: gaat dat zien. | |
The Burial (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R Sommige films kijk je niet voor het verhaal maar gewoon om een paar acteurs op de top van hun kunnen bezig te zien. The Burial is er zo eentje. Jerry O'Keefe (Tommy Lee Jones) is de baas van een klein uitvaartbedrijf. Als hij in financiële problemen komt besluit hij een deel van zijn onderneming aan de Loewen Group te verkopen. Als deze megacorporation de deal vertraagt om Jerry bankroet te krijgen, klaagt hij Loewen aan. Hij huurt de flamboyante advocaat Willie Gary (Jamie Foxx) in om zijn zaak te behartigen. The Burial is een David vs Goliath rechtbankdrama en de film bevat geen enkel verrassend moment in haar plot. Geen enkel. Als je een paar van deze films gezien hebt, en dat heb je als filmliefhebber, dan komt het allemaal zeer bekend voor. Maar dat deert geen seconde als je twee Oscar winnaars op het scherm hebt die het beste van zichzelf laten zien. Foxx is heerlijk om naar te kijken als de extroverte Willie, en Jones zet Jerry prachtig understated neer. Ze zijn perfect op elkaar ingespeeld ook. Dit is een makkelijke, leuke, prettig kijkbare film die niet verrast maar gewoon super in elkaar steekt. Aanrader voor als je even genoeg hebt van visueel spektakel of zware materie en gewoon wil genieten van goed acteerwerk. | |
Saw X (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R Ik ben altijd wel van geweest van de saw series. Niet alle delen waren altijd even goed. Helaas bij sawX ben ik dan weer teleurgesteld. Het verhaal begon wat langzamer. En dan de saw elementen in deze film waren te magertjes. En dat ze met zijn allen in een ruimte waren vindt ik persoonlijk juist minder. Het einde had een toffe twist. Dat zag ik persoonlijk niet aankomen. | |
Thanks, ga hem dan toch even aanslingeren maar denk iktheduke1989 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:59:
Saw X (2023) [Afbeelding: Saw X (2023)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R Ik ben altijd wel van geweest van de saw series.
Niet alle delen waren altijd even goed. Helaas bij sawX ben ik dan weer teleurgesteld. Het verhaal begon wat langzamer. En dan de saw elementen in deze film waren te magertjes. En dat ze met zijn allen in een ruimte waren vindt ik persoonlijk juist minder.
Het einde had een toffe twist. Dat zag ik persoonlijk niet aankomen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Ik vond die priester (dus acteur) in There will be blood niet te verdragen. Heb er bijna de film voor uitgezet.. eerste helft vond ik supersterkJovatov schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:39:
Killers of the Flower Moon (2023) [Afbeelding: Killers of the Flower Moon (2023)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 206 min | MPAA: R Al meerdere (zeer) positieve recensies hier op Tweakers al langs zien komen. En daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb me geen moment verveeld, wat toch knap is als een film wel 3,5 uur duurt. Het verhaal vertelt van een donkere bladzijde uit de Amerikaanse geschiedenis, met name uitermate sterk vertolkt door DiCaprio, De Niro en bovenal Lily Gladstone.
De film maakt indruk. Maar als ik dan ga vergelijken haalt hij het niet bij een film als There Will Be Blood, die (deels) dezelfde thema's aansnijdt. Maar goed, dan vergelijk ik het dus met wat ik één van de beste films ooit vind. Al met al: gaat dat zien.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Dat gezegd hebbende, ben benieuwd naar Killers of the flower moon!
Hier kwam ik toevallig gisteren achter. Geen idee hoe ik dit al die tijd gemist had als enorm fan van de stripserie waar het op gebaseerd is. Altijd al gedacht dat het ook enorm goed zou kunnen werken als film, en met Fassbender in de hoofdrol ben ik na de trailer behoorlijk enthousiast. Zin in!josh-hill schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:11:
Hm, ik zie nu trouwens dat morgen een nieuwe David Fincher (The Killer) gaat draaien. Ik ben benieuwd!
Se7en, Fight Club en in mindere mate Gone Girl zijn echt meesterwerken. Zodiac heb ik hier ook liggen, maar die ben ik wat minder gaan waarderen. Mank kon ik niet aanzien.
Maar goed, ik heb goede hoop dat dit weer een prima film gaat zijn. Als ik de reviews zo zie, geen meesterwerk, maar toch weer echt een Fincher!
Dat was denk ik ook precies de bedoeling, opzet geslaagd.jellybrah schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:20:
[...]
Ik vond die priester (dus acteur) in There will be blood niet te verdragen. Heb er bijna de film voor uitgezet.. eerste helft vond ik supersterk
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
In dit geval vind ik de acteur gewoon bloedirritant. Hij speelt ook in Batman, 12 years a slave, Prisoners. Daar had ik liever een andere acteur gezien.Dwarlorf schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:30:
[...]
Dat was denk ik ook precies de bedoeling, opzet geslaagd.
Soms heb je inderdaad van die acteurs waar je nekharen van overeind gaan staan.jellybrah schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:48:
[...]
In dit geval vind ik de acteur gewoon bloedirritant. Hij speelt ook in Batman, 12 years a slave, Prisoners. Daar had ik liever een andere acteur gezien.
Wij hebben dat met Kerry Washington
We noemen haar altijd lipje, ze heeft een "lip quiver" die ze altijd gebruikt om breekbaar te lijken, reuze irritant.
[ Voor 2% gewijzigd door Tijntje op 01-11-2023 10:54 . Reden: zie dat acteur links naar IMDb niet mooi resolven ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Wat ik hilarisch vind aan deze Batman, is dat hij zijn nek niet kan draaien door het pak. Hierdoor moet hij met heel zijn lichaam draaien. Het ziet er niet uit.JanW schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:38:
Batman (1989) [Afbeelding: Batman (1989)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Pfoe, ik had goede herinneringen aan deze film. Tim Burton en Jack Nicholson die Gotham City onder handen nemen. Maar ik ben toch wel flink teleurgesteld. Keaton is nog wel de minste van 't hele stel. Als Bruce Wayne overtuigt hij nog enigszins, maar als Batman is 't maar matig. Maar dat wijt ik ook aan de leeftijd van de film. Het voelt allemaal heel erg gedateerd.
Pluspunten zijn toch wel de sfeer en de vibe die Tim Burton weet neer te zetten in Gotham en Jack Nicholson als de Joker.
Minpunten zijn er veel. Keaton weinig overtuigend. De special effects en de touwtjes die je links en rechts ziet zijn pijnlijk. En het verhaal is wel OK, maar er gebeuren soms rare dingen.spoiler:The Joker kan lekker z'n gang gaan, kondigt aan dat ie 20 miljoen dollar gaat rondstrooien en niemand van de Gotham City PD die ook maar denkt "Goh, daar moeten we wat mee, die man is niet te vertrouwen." Intussen vliegt Batman lekker rondjes in z'n Batplane terwijl allemaal inwoners van Gotham City liggen te kreperen op de grond.
In het begin had ik al besloten dat ik het gedateerde zou omarmen en er verder met een open blik naar ging kijken. Dat viel al met al nog niet mee.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10

Niellie41 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:54:
[...]
Wat ik hilarisch vind aan deze Batman, is dat hij zijn nek niet kan draaien door het pak. Hierdoor moet hij met heel zijn lichaam draaien. Het ziet er niet uit.
[YouTube: Film Batman 1989, but only with scenes where he tries to turn around]
Dat ja, ik was daar met verbazing naar aan 't kijken, maar dat is dus de oorzaak
Anyway, Burton’s Batman schopt kont and that’s all there is to it
Grappig, ik ben dus juist het tegenover gestelde van mening. Ik vond dat einde echt veel te ver gezocht, en de traps weer lekker ouderwets bloederig. Vond deze Saw juist weer beter dan de 2 delen hiervoortheduke1989 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:59:
Ik ben altijd wel van geweest van de saw series.
Niet alle delen waren altijd even goed. Helaas bij sawX ben ik dan weer teleurgesteld. Het verhaal begon wat langzamer. En dan de saw elementen in deze film waren te magertjes. En dat ze met zijn allen in een ruimte waren vindt ik persoonlijk juist minder.
Het einde had een toffe twist. Dat zag ik persoonlijk niet aankomen.
Sound of Freedom (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13 Ik ben groot horror fanaat, maar deze film greep me meer aan dan alle horror films die ik dit jaar gezien heb. Kinder handel / misbruik is toch wel een van de slechtste dingen die de mensheid ooit heeft verzonnen. Wat het vooral zo fucked up maakt, is dat het verhaal op waarheid gebaseerd is. Het zal vast wel aangedikt zijn, maar de basis is werkelijkheid. De acteur die de hoofdrol vertolkt, komt op mij geloofwaardig genoeg over in zijn rol. Waarschijnlijk grotendeels doordat ik hem alleen ken van de serie Person of Interest, waarin hij ook geloofwaardig een ex CIA-agent speelde. Dit ligt redelijk in het verlengde. Het verhaal weet nergens echt te verrassen, en je kan al wel raden hoe het eindigd, maar het trekt je wel mee. ook de boodschap op het einde komt duidelijk over. | |
Unbreakable (2000) | ![]() |
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Ik heb veel slaapverwekkende films gezien maar deze film spant toch wel de kroon.. er gebeurt bijna niets. Dialoog dat niet verder komt dan "you are never sick, you are indestructible". 30 minuten loze blikken naar elkaar toe. De twist aan het einde zag ik ook mijlenver aankomen. Dat dit gedrocht een 7+ krijgt op IMDB is mij een raadsel. | |
The Hurt Locker (2008) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 131 min | MPAA: R Goede, spannende film over een Amerikaanse explosievenopruimingsdienst in Irak, beetje vergelijkbaar met 'American Sniper' (wat ook een goede film is). De film schetst volgens mij een prima waarheidsgetrouw beeld van hoe het er in die oorlog aan toe ging. Het einde was wel verrassend, al was het natuurlijk ook wel enigszins te verwachten. | |
Forrest Gump (1994) | ![]() |
Tweakers: 4.0 | IMDb: 8.8 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13 De afgelopen jaren wel flarden van deze film gezien/quotes ("Life is like a box of chocolates,...") gehoord, maar voor zover ik mij kon herinneren nooit de volledige film gezien. Deze topper toch maar eens gekeken en eigenlijk geen moment verveeld, leuke klassieker | |
Saw X (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R De film begint best wel aardig, met een vrij goed verhaal. Maar vanaf spoiler: , begint het plot wel erg over de top te worden. De gore is weer als vanouds, al voelt de Saw-franchise nu toch wel alsof het op z'n einde begint te lopen.de introductie van z'n assistente en het moment dat John Kramer zelf vastgehouden wordt | |
Instinct (2019) |
![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: Not Rated Wat een langzame film, verhaal bouwt erg traag op en blijft eigenlijk vrij vaag. Begon mij zelfs een beetje te ergeren We bleven met veel vragen zitten... | |
Nee, nog niet gezien. Maar ik denk dat hij ook niet zolang draait, eigenlijk.Dr. Strangelove schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:02:
Heeft nog niemand The Killer gezien van David Fincher? Draait al een week maar natuurlijk weer niet in de enige bioscoop in Assen. Volgende week Pathé Groningen maar proberen.
Het is een Netflix film.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Love at First Sight (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 RomCom die het voorspelbare scenario volgt: twee mensen die elkaar op vliegveld ontmoeten, verliefd worden, dan ergens ontstaan er problemen en daarna... eh, ja, een standaard RomCom dus. Maar: leuk uitgevoerd. Hoofdpersonen zijn geloofwaardig, charmant, voldoende chemie samen. Ook een leuke rol voor Jameela Jamil - bekend van "The Good Place" - als manipulator. Aanrader als je zin hebt in een feel-good-movie zonder complexiteit. | |
The Call (2013) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Mijn vriendin kwam vorige week met het idee om deze film te gaan kijken, maar inmiddels waren we alweer een week verder en hadden we de film nog steeds niet gekeken. Gisteren na een bezoek aan de Intratuin waren we moe dus zijn we lekker onderuit op de bank met chips en nootjes deze film gaan kijken, gelukkig zonder dat we een trailer hadden gezien of wisten wat er nou precies in de film ging gebeuren. spoiler: Het verhaal gaat over het belangrijkste call center van Amerika, want mensen bellen naar het nummer 911 omdat ze in nood zitten of hulp nodig zijn. Hierdoor is het heel belangrijk dat de mensen die de telefoon aannemen niet teveel betrokken worden bij de persoon aan de telefoon, maar wanneer Halle een paniek telefoon krijgt van een tiener meisje die verteld dat er bij haar word ingebroken veranderd er veel. Want Hale probeert het meisje door de telefoon heen in veiligheid te brengen en dat lukt haar totdat de verbinding wegvalt en Hale besluit om terug te bellen, waardoor de moordenaar de locatie van het meisje vind en haar ontvoert. Hale is hier kapot van en al vrij snel gaan we opeens 6 maanden vooruit in het verhaal, waarna er vrij snel weer een soort gelijke situatie voordoet. De film deed mij ergens toch wel heel erg denk aan de film The Guilty uit 2021 die toen op Netflix stond, beetje dezelfde spanning en sterk verhaal wat je van begin tot eind weet vast te pakken en je niet meer loslaat! Moet wel zeggen dat de film een goed bevredigend einde kent, precies zoals ik al hoopte | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wow wat is daar dan snel een remake op gemaaktjosh-hill schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:48:
@G_Dragon The Guilty uit 2021, wat weer een remake is van Den Skyldige uit 2018.

The East (2020) | ![]() |
Tweakers: 5.7 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 137 min | MPAA: TV-MA De oost (op prime) spoiler: Een jonge Nederlander gaat in dienst richting de Nederlandse kolonie Indonesië. Het is mede een vlucht omdat zijn vader een bekende NSB'er was. Tijdens zijn dienst raakt hij teleurgesteld in de effectiviteit van de Nederlandse campagne totdat hij een ietwat geheimzinnige leidinggevende ontdekt die alles net wat anders aanpakt. Hij komt onder bevel van deze leidinggevende en wordt al snel gepromoveerd. Ook dit deel van zijn dienst wordt echter een deceptie omdat de nieuwe leidinggevende het niet zo nauw neemt met de regels en graag iets te grondig te werk gaat. Wat volgt is een ontknoping die tot in Nederland reikt. Sterke film. Erg van genoten. Goed ingevulde rol van Martijn Lakemeier. Het kijken waard als je iets meer wilt weten over de recente geschiedenis van Indonesië. | |
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Terrifier 2 (2022) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.1 | Genre: Horror | Runtime: 138 min | MPAA: Not Rated Terrifier 2, het was een ervaring. Ik kijk normaliter nooit dit soort gory horrors. De gore is absoluut buitensporig en ze hebben vast vele emmers met nep/kattenbloed moeten leeggieten. De film begint overigens erg positief met een mooie meid die aan een halloween kostuum werkt met een heerlijk synthwave nummertje. Er komen laten nog meer vette synthwave nummertjes voorbij, zeker een pluspunt. Art de clown is ook zeker creepy, mede door het feit dat hij geen enkel geluid maakt. Verhaal was er eigenlijk niet echt, zus en broertje worden opgejaagd door Art en dochter clown. We zien een halloween feest waar genoemde mooie meid heengaat in een skimpy outfit dat haar overleden vader ooit had ontworpen. Nog wat vage verhaallijnen die nergens heengaan (de poort naar de hel?, het clownmeisje?, de outfit en zwaard van de dame die haar redden van zeker onheil?) Ik twijfel tussen verloren tijd en enigzins blij dat ik hem heb afgekeken. De film duurde dan ook wel te lang, nl. 2+ uur. Er zat opzich wel een leuk sfeertje in de film mede door de soundtrack. | |
Gewoon lekker grof, lomp en onbehouwen. Niet bang om een lichaam meer of minder te verminken.
Ik heb me smakelijk vermaakt bij deze film. Al ben ik met je eens dat hij net wat te lang duurt. Een kwartiertje eraf was de film ten goede gekomen, het einde is nogal absurd.
AcidBurn schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:09:
De gore in Terrifier is zeker niet buitensporig, Dit is horror zoals het bedoelt is naar mijn mening.
Gewoon lekker grof, lomp en onbehouwen. Niet bang om een lichaam meer of minder te verminken.
Ik heb me smakelijk vermaakt bij deze film. Al ben ik met je eens dat hij net wat te lang duurt. Een kwartiertje eraf was de film ten goede gekomen, het einde is nogal absurd.
Killers of the Flower Moon (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 206 min | MPAA: R Vanmiddag hadden mijn vrouw en ik bijna een privé voorstelling in de Kinepolis in Almere, waar wij met nog één andere bezoeker in de grootste zaal naar deze indrukwekkende film keken. Sterke rollen van Leonardi DiCaprio, Robert De Niro en Lily Gladstone. Uitstekend geregisseerd door Martin Scorsese en goed ge-edit door Thelma Schoonmaker. Uitstekende keuze om het verhaal niet vanuit de FBI onderzoeker (zoals in het boek waar deze film op is gebaseerd) maar vanuit het gezichtspunt van Ernest Burkhart (DiCaprio) te vertellen. DiCaprio slaagt er aardig goed in om die Ernest Burkhart als naïeve en wat minder intelligente man neer te zetten, die vervolgens rücksichtslos door William King Hale (De Niro) gemanipuleerd en voor zijn karretje gespannen wordt. Dankzij het mooie spel, de prachtige beelden, het uitstekende regisseren door Scorsese en het vloeiende editen hebt je niet het gevoel naar een lange film van bijna 3½ uur te kijken. Een aanrader voor alle liefhebbers van karakterfilms! | |
Ik vond 'm waardeloos - zal zo een review schrijven.Honesty schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:21:
Moloch (2022) [Afbeelding: Moloch (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: 99 min | MPAA: N/A Tweetalige Nederlandse film, er komen namelijk ook Engelsen in voor. Standaard horror met een vreemd tikkie. Door het Groningse dialect vond ik de audio niet zo goed hoorbaar of ik word doof.
Vond hem niet slecht maar ook niet echt een reden om er voor naar de bios te moeten. Maar omdat we een moviepass hebben en er bijna naast wonen is het vaak leuker dan netflix.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
ik ga morgen, krijg door dit soort reviews steeds meer zinHaay schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:25:
Killers of the Flower Moon (2023) [Afbeelding: Killers of the Flower Moon (2023)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 206 min | MPAA: R Vanmiddag hadden mijn vrouw en ik bijna een privé voorstelling in de Kinepolis in Almere, waar wij met nog één andere bezoeker in de grootste zaal naar deze indrukwekkende film keken. Sterke rollen van Leonardi DiCaprio, Robert De Niro en Lily Gladstone. Uitstekend geregisseerd door Martin Scorsese en goed ge-edit door Thelma Schoonmaker. Uitstekende keuze om het verhaal niet vanuit de FBI onderzoeker (zoals in het boek waar deze film op is gebaseerd) maar vanuit het gezichtspunt van Ernest Burkhart (DiCaprio) te vertellen. DiCaprio slaagt er aardig goed in om die Ernest Burkhart als naïeve en wat minder intelligente man neer te zetten, die vervolgens rücksichtslos door William King Hale (De Niro) gemanipuleerd en voor zijn karretje gespannen wordt. Dankzij het mooie spel, de prachtige beelden, het uitstekende regisseren door Scorsese en het vloeiende editen hebt je niet het gevoel naar een lange film van bijna 3½ uur te kijken. Een aanrader voor alle liefhebbers van karakterfilms![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Festina lente
Moloch (2022) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.0 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 99 min | MPAA: N/A Mooi gefilmd, best redelijk acteerwerk, zeer goed geluid. Maar mist weer een verhaal. Sint had zelfs een beter volgbaar verhaal dan dit subsidieflopje. Een film waarvan je je kan afvragen waarom ie ooit gemaakt is. | |
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Saw X??? Mijn hemel. Ik heb alleen deel 1 en 2 gezien en dacht dat het toen wel klaar was. Ik was er in ieder geval wel klaar mee. Niet mijn type film. Veel te ranzig haha.ThinkPad schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:34:
The Hurt Locker (2008) [Afbeelding: The Hurt Locker (2008)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 131 min | MPAA: R Goede, spannende film over een Amerikaanse explosievenopruimingsdienst in Irak, beetje vergelijkbaar met 'American Sniper' (wat ook een goede film is).
De film schetst volgens mij een prima waarheidsgetrouw beeld van hoe het er in die oorlog aan toe ging. Het einde was wel verrassend, al was het natuurlijk ook wel enigszins te verwachten.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Forrest Gump (1994) [Afbeelding: Forrest Gump (1994)] Tweakers: 4.0 | IMDb: 8.8 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13 De afgelopen jaren wel flarden van deze film gezien/quotes ("Life is like a box of chocolates,...") gehoord, maar voor zover ik mij kon herinneren nooit de volledige film gezien. Deze topper toch maar eens gekeken en eigenlijk geen moment verveeld, leuke klassieker[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Saw X (2023) [Afbeelding: Saw X (2023)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R De film begint best wel aardig, met een vrij goed verhaal. Maar vanafspoiler:, begint het plot wel erg over de top te worden. De gore is weer als vanouds, al voelt de Saw-franchise nu toch wel alsof het op z'n einde begint te lopen.de introductie van z'n assistente en het moment dat John Kramer zelf vastgehouden wordt[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Instinct (2019) [Afbeelding: Instinct (2019)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: Not Rated Wat een langzame film, verhaal bouwt erg traag op en blijft eigenlijk vrij vaag. Begon mij zelfs een beetje te ergerenEn dan is ook zo ineens de film ook al weer afgelopen.
We bleven met veel vragen zitten...[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Tampopo (1985) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy | Runtime: 114 min | MPAA: Not Rated Je moet van het genre houden (vage Japanse Westerns die over de soep Ramen gaan) - oh ja, dat is geen genre ;-) Het is een familiefilm zou Finkers zeggen, er zit voor iedereen wat in (sex, eten, humor, geweld en meer). Wat donkere humor, maar als je wil leren over de soep ramen, dan is dit een goed startpunt. Voor mij een 7,5 omdat het in mijn type films valt, voor de meesten zal het een 5,5 zijn denk ik. | |
Heat (1995) | ![]() |
Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 170 min | MPAA: R Topfilm, maar wat wil je ook met zo'n goede cast Ik had tijdens de film meerdere keren het gevoel dat ik naar een GTA V heist zat te kijken. Blijkt dat GTA V veel inspiratie heeft opgedaan bij deze film Met 2h50min was het een vrij lange zit. Een 9 i.p.v. een 9,5 omdat het midden van de film ietwat inkakte en ik daar even moeite moest doen om m'n aandacht erbij te houden. Maar voorbij de helft werd dat weer goedgemaakt. | |
Inmiddels is het wel een beetje afgezaagdPdeBie schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:21:
[...]
Saw X??? Mijn hemel. Ik heb alleen deel 1 en 2 gezien en dacht dat het toen wel klaar was. Ik was er in ieder geval wel klaar mee. Niet mijn type film. Veel te ranzig haha.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Lang geleden dat ik de film gezien heb(meerdere keren ..) Wat ik zo mooi vond is dat Pacino en de Niro , samen een koffie drinken..ThinkPad schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:01:
Heat (1995) [Afbeelding: Heat (1995)] Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 170 min | MPAA: R Topfilm, maar wat wil je ook met zo'n goede cast(o.a. Al Pacino, Robert De Niro, Val Kilmer, Tom Sizemore)
Ik had tijdens de film meerdere keren het gevoel dat ik naar een GTA V heist zat te kijken. Blijkt dat GTA V veel inspiratie heeft opgedaan bij deze film
Met 2h50min was het een vrij lange zit. Een 9 i.p.v. een 9,5 omdat het midden van de film ietwat inkakte en ik daar even moeite moest doen om m'n aandacht erbij te houden. Maar voorbij de helft werd dat weer goedgemaakt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Zonder twijfel het hoogtepunt van de film, inderdaad.Arjantje72 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:38:
[...]
Lang geleden dat ik de film gezien heb(meerdere keren ..) Wat ik zo mooi vond is dat Pacino en de Niro , samen een koffie drinken..
Er gebeurd niks en zoveel tegelijk, ik heb dat altijd schitterend gevonden. Met andere acteurs was die scene niet zo gelukt, denk ikjosh-hill schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:51:
[...]
Zonder twijfel het hoogtepunt van de film, inderdaad.
Mooie scene ja. Maar de shootout is ook episch, staat zeker in de top 5 bij mij. Zet 'm af en toe wel eens aan voor alleen dat gedeelte (doet het erg goed op de 5.1 op stand 8/9Arjantje72 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:38:
[...]
Lang geleden dat ik de film gezien heb(meerdere keren ..) Wat ik zo mooi vond is dat Pacino en de Niro , samen een koffie drinken..
[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 04-11-2023 01:40 ]
The Babysitter (2017) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 85 min | MPAA: TV-MA Als Home Alone en Scream samen een baby kregen, dan zou dat zo maar The Babysitter kunnen zijn. In deze film gaan de ouders van Cole (12 in de film, 13-14 als acteur tijdens het filmen) een weekendje weg, en komt er een oppas (babysitter) om op Cole te passen. Dat gebeurt wel vaker en Cole en de oppas kennen elkaar dan ook al langer en hebben kinderlijke lol samen. Maar als Cole moet gaan slapen besluit hij wakker te blijven om te zien wat de oppas doet wanneer hij normaliter slaapt. En dan komt de aap uit de mouw: de oppas leidt een satanische cult die bloed van een onschuldig kind nodig heeft. Cole moet vervolgens vechten voor z'n leven zoals Kevin in Home Alone ook moest. Lekkere cheesy scenes die soms bloederig, soms grappig en soms beiden tegelijk zijn. | |
The Babysitter: Killer Queen (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 101 min | MPAA: TV-MA In het vervolg op voorgaande film, die zich volgens het verhaal twee jaar later afspeelt, maar feitelijk zo'n vier jaar later is gemaakt zodat de acteurs zo'n vier jaar ouder zijn, denkt iedereen dat Cole de gebeurtenissen uit deel 1 verzonnen of gehallucineerd heeft. Vooral omdat er geen sporen van lijken gevonden zijn. Cole maakt dus een referentie naar Sarah Connor uit Terminator 2 waar ook aan haar verhaal getwijfeld werd. Sowieso worden in beide films allerlei referenties naar andere bekende films uit de popcultuur gemaakt, wat grappig is wanneer je die referenties meteen kunt plaatsen. Wederom komt Cole weer in aanraking met de satanische cult uit deel 1, met nieuwe leden en terugkerende leden uit de eerste film. Maar dit keer heeft hij versterking door een nieuw klasgenootje en samen kunnen ze dit keer de strijd aanbinden. Wederom veel cheesy bloederige en grappige scenes. Aardige twist aan het einde. | |
Star Trek: Insurrection (1998) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 103 min | MPAA: PG Jean-Luc Picard moet dit keer wat bewoners van een of andere obscure planeet beschermen die worden aangevallen door ultra-oude lelijkerds. Minder sterk verhaal dan First Contact. Verder wel goed. Muziek is best aardig en passend bij deze film. En deze film doet ons herinneren dat we allemaal sterfelijke wezens zijn. Ooit gaan we dood en daar kan geen facelift tegenop. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Army of Thieves (2021) | ![]() |
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 127 min | MPAA: TV-MA Plot: Oordeel: Ik keek deze voor Army of the Dead zonder specifieke reden voor deze volgorde. De film wordt min of meer gedragen door het hoofdkarakter Sebastian Schlencht-Wöhnert (Matthias Schweighöfer) wat een charismatisch en likeable figuur is. De andere karakters zijn redelijk tot erg stereotiep en niet bijzonder. Army of Thieves weet ondanks het toch wat rechttoe rechtaan verhaal een prima sfeer neer te zetten. De 2 uur en 7 minuten waren voorbij voor ik er erg in had. Nergens heel erg bijzonder maar toch een film die ik door de prestatie van Matthias Schweighöfer waarschijnlijk wel een tijdje zal onthouden. Leuk, een 7. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Die vond ik juist helemaal niet sterk. Dit zou de Nederlandse "Platoon" zijn. In de praktijk komt het geheel niet in de buurt en niet goed over vond ik. Het is wat rommelig, beelden die weinig meer toevoegen dan een shockerend effect. Ik had juist gehoopt meer te leren maar vind de film daarvoor niet geschikt.Dinictus208 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:12:
The East (2020) [Afbeelding: The East (2020)] Tweakers: 5.7 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 137 min | MPAA: TV-MA De oost (op prime)
spoiler:Een jonge Nederlander gaat in dienst richting de Nederlandse kolonie Indonesië. Het is mede een vlucht omdat zijn vader een bekende NSB'er was.
Tijdens zijn dienst raakt hij teleurgesteld in de effectiviteit van de Nederlandse campagne totdat hij een ietwat geheimzinnige leidinggevende ontdekt die alles net wat anders aanpakt. Hij komt onder bevel van deze leidinggevende en wordt al snel gepromoveerd. Ook dit deel van zijn dienst wordt echter een deceptie omdat de nieuwe leidinggevende het niet zo nauw neemt met de regels en graag iets te grondig te werk gaat. Wat volgt is een ontknoping die tot in Nederland reikt.
Sterke film. Erg van genoten. Goed ingevulde rol van Martijn Lakemeier.
Het kijken waard als je iets meer wilt weten over de recente geschiedenis van Indonesië.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Dear David (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 3.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R De eerste helft vd film probeert veel te hip te zijn en is belachelijk woke imo. Daarnaast is het een slechte Paranormal Activity rip-off. De tweede helft weet de regisseur volgens mij niet meer wat hij nou eigenlijk wil want het gaat van de hak op de tak en het wordt steeds idioter. Het acteerwerk is voldoende, meer ook niet. Dit zou gebaseerd zijn op een waargebeurd verhaal. Dan hoop ik dat de script writer genoten heeft van de middelen die hij tot zich nam tijdens het adaptatie proces, want dit moet aangedikt zijn. Er is geen hond die gelooft dat dit allemaal echt gebeurd is. Ik denk dat de werkelijkheid richting ongediagnoseerde schizofrenie gaat, of psychotic episodes. | |
A Man Called Otto (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.4 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Tom Hanks speelt de gepensioneerde weduwnaar 'Otto' die erg chagrijnig/depressief door het leven gaat sinds zijn geliefde vrouw is overleden. Als er nieuwe buren in z'n straat komen wonen ziet hij het leven ineens weer zitten. Deze film is een remake van 'A Man Called Ove'. Leuke feelgood film | |
Lyle, Lyle, Crocodile (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 106 min | MPAA: PG In de categorie familiebioscoop hebben we deze zaterdag opgezet. In het Nederlands heeft hij overigens Wil Krokodil. Het is een live-action verfilming van een kinderboek dat een beetje de standaard Disneymusical formule volgt. Wat mij opviel was de rol van Javier Bardem, wat toch geen lichtgewicht is. Maar ik neem aan dat ook hij gewoon rekeningen heeft die betaald moeten worden. Het is een kinderfilm, dus je moet je als volwassene maar niet al te erg storen aan een paar plotgaten en bepaalde zaken ook maar niet al te kritisch bevragen, nog los van het feit dat een van de hoofdpersonages een zingende krokodil is. Als dat lukt heb je een redelijk amusante film die je met kinderen van 5+ goed kunt kijken op een druilerige zaterdagmiddag. | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
The Mother (2023) | ![]() |
Tweakers: 4.0 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Een voormalig special forces sniper gaat in de illegale wapenhandel met een ex-SAS man. Wanneer er ook slavenhandel bij komt krijgt ze een geweten en klapt ze, inmiddels zwanger, uit de school tegen de FBI. Maar de criminelen nemen wraak en zij en de baby overleven het maar ternauwernood. Om haar dochtertje een veilig leven te geven staat ze het af ter adoptie en duikt zelf onder in de wildernis van Alaska. Maar wanneer de criminelen na vele jaren de tienerdochter ontvoeren moet ze alles op alles zetten om haarzelf en de dochter te redden. Hoewel er her en der flinke onwaarschijnlijkheden in het verhaal zitten vond ik het toch best een aardige actiefilm. Zit redelijk vaart in het verhaal, enkele leuke actie scenes en een groeiende band tussen moeder (Jennifer Lopez) en dochter. Geen hoogvlieger maar voor mij wel een voldoende. | |
Disco Inferno (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 3.8 | Genre: Short, Horror | Runtime: 19 min | MPAA: N/A Een Netflix Short van 19 minuten waar ik weinig woorden aan vuil wil maken; deze kan je absoluut overslaan. Het verhaal is flinterdun, niet geloofwaardig, corny en het geheel is niet goed uitgewerkt. Een film om snel weer te vergeten. Nergens een verrassing of memorabel stukje. Het acteerwerk is matig. Skip! | |
Real Life (1979) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: 99 min | MPAA: PG Real Life is een van de eerste mockumentaries en afkomstig van komiek, acteur en regisseur Albert Brooks. Brooks speelt zichzelf, als de regisseur van een film die een jaar lang de familie Yeager volgt bij hun dagelijkse beslommeringen. Klinkt bekend maar neem even mee dat Real Life uit 1979 komt, 20 jaar voordat Big Brother ten tonele verscheen en nog langer voordat reality TV gemeengoed werd. Kan je het satire noemen? Eigenlijk niet, want Brooks baseert zich op… wat? Zijn eigen profetische gaven misschien? Real Life is uiteindelijk een comedy en dat is waar de film voor mij toch wat faalt. Brooks en Mr. Yeager (de altijd fantastische Charles Grodin) zijn sterk maar veel grappen zijn wat flauw of te obvious. Ook krijg je het gevoel dat Brooks wat uit de ideeën loopt halverwege; profetisch bezig zijn is leuk en aardig, maar het was mooi geweest als de hogere macht die Brooks influisterde hem iets meer details over de toekomst had meegegeven. Dan had Real Life wat meer om het lijf gehad misschien. | |
Transformers: Rise of the Beasts (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.1 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Ik wist niet wat er van moest verwachten. Dit deelt speelt zich af voor de andere delen heb ik het gevoel? Want er waren niet zoveel Autobots zoals in andere delen, en het speelde zich af in 1994\ Daarnaast het einde doen ze een ode aan ''Iron Man'' film? was niet overtuigd | |
Bodies Bodies Bodies (2022) | ![]() |
Tweakers: 4.6 | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Omdat ik "Bodies" heb gezien op Netflix werd ik herinnerd aan deze film, die zich nog steeds diep ergens in de duistere kerkers van een niet nader te benoemen streamingdienst bevond. Als Scream gemaakt zou zijn met generation Z in gedachten, dan krijg je dit. Het zou allemaal niet serieus genomen moeten worden, maar een volledige film... spoiler: Spoiler, ja ...voor iets wat eigenlijk alleen maar een SNL skit is... ...duurt wel lang. Nadat ik me de hele film afvroeg of het inderdaad Lee Pace was: ja, dat is Lee Pace. Dat was het enige aan deze film wat nog enigszins voortgang leek te veroorzaken. | |
Dat zit wel Schnorr.
Contact (1997) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG Inmiddels al weer meer dan 25 jaar oud is Contact nog steeds een interessante film met als scenario dat wij op Aarde een ontegenzeggelijk buitenaards radiosignaal ontvangen waardoor de aloude vraag "Zijn we alleen in het Universum" ineens beantwoord is. Ik blijf het fascinerend vinden om te zien hoe verschillende groepen mensen vervolgens verschillend omgaan met dat nieuws. Zoals gebruikelijk probeert de Amerikaanse overheid alle informatie te onderdrukken en geheim te maken. De wetenschappers denken alleen aan de nieuwe kennis die ze kunnen opdoen. En dan heb je nog de religieuze fanatici die er hun eigen stempel op willen drukken. De daadwerkelijke ontmoeting met de andere intelligentie is dan weer wat te metafysisch naar mijn smaak. Deed me enigszins denken aan 2001 Space Odyssey wanneer Dave Bowman de monoliet bij Jupiter invalt. Het einde is dan wel weer een beetje een anticlimax maar verder wel een vermakelijke film en een mooie eerbetoon aan Carl Sagan. | |
Het Geheugenspel (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: N/A Een matige Nederlandse 'whodunnit' over de verdwijning van een meisje. Het verhaal is best redelijk, maar de film is het gewoon net niet. Anna Drijver heb ik beter zien spelen, ze is hier niet heel overtuigend in haar rol. | |
Black Panther: Wakanda Forever (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: PG-13 Sinds dat wij deze film in de bioscoop hebben gezien, hadden wij de film niet meer gekeken en vorige week toen wij opzoek waren naar een film om te gaan kijken. Leek het ons wel een goed plan om deze topper nogmaals te kijken maar dan nu thuis op de bank op onze prachtige Sony Oled, waar beelden toch veel beter tot zijn recht komen dan in de bioscoop (nog een reden waarom we vaker thuis films kijken Met een prachtig eerbetoon aan Chadwick Boseman waarbij je bij sommige momenten even moet slikken, want dit is echt goed gedaan! Het verhaal van de film introduceert een nieuwe vijand die vanuit de diepte van de oceaan komt, compleet onbekend voor de mensen van Wakanda wat zorgt voor een mooi verhaal. | |
Contact is een van mijn favoriete films, waarschijnlijk omdat het over een gebeurtenis gaat waarvan ik als geen andere hoop dat ik hem in mijn leven, in welke vorm dan ook, zou mogen meemaken. Zeker niet perfect maar het genre van 'intelligent sci-fi' is dun bezaaid en dit is een van de highlights. Scenario is nogal versimpeld vergeleken met het boek (wanneer is dat niet het geval) en een aantal zaken die je noemt vind ik als Sagan-liefhebber wat beter te plaatsen en te nuanceren dan wanneer je de film op zich bekijkt.Haay schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:15:
Contact (1997) [Afbeelding: Contact (1997)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG Inmiddels al weer meer dan 25 jaar oud is Contact nog steeds een interessante film met als scenario dat wij op Aarde een ontegenzeggelijk buitenaards radiosignaal ontvangen waardoor de aloude vraag "Zijn we alleen in het Universum" ineens beantwoord is. Ik blijf het fascinerend vinden om te zien hoe verschillende groepen mensen vervolgens verschillend omgaan met dat nieuws. Zoals gebruikelijk probeert de Amerikaanse overheid alle informatie te onderdrukken en geheim te maken. De wetenschappers denken alleen aan de nieuwe kennis die ze kunnen opdoen. En dan heb je nog de religieuze fanatici die er hun eigen stempel op willen drukken. De daadwerkelijke ontmoeting met de andere intelligentie is dan weer wat te metafysisch naar mijn smaak. Deed me enigszins denken aan 2001 Space Odyssey wanneer Dave Bowman de monoliet bij Jupiter invalt. Het einde is dan wel weer een beetje een anticlimax maar verder wel een vermakelijke film en een mooie eerbetoon aan Carl Sagan.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Niettemin een prachtige stukje acteerwerk van Foster en een zeldzaam coherent verhaal over hoe first contact eruit zou kunnen zien. Voor mensen die meer zoeken hierover kan ik de originele serie Cosmos aanraden, een mijlpaal in science communication. Met name episodes 11 en 12 verschaffen inzichten in dit onderwerp die ruim 40 jaar na dato nog steeds relevant zijn, en op de onnavolgbaar boeiende Sagan-wijze toegelicht.
Vind persoonlijk ook de black panther franchise één van de betere in de marvel wereld van films. Vind ze qua inhoudelijk net even wat beter dan andere films.G_Dragon schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:29:
Black Panther: Wakanda Forever (2022) [Afbeelding: Black Panther: Wakanda Forever (2022)] Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: PG-13 Sinds dat wij deze film in de bioscoop hebben gezien, hadden wij de film niet meer gekeken en vorige week toen wij opzoek waren naar een film om te gaan kijken. Leek het ons wel een goed plan om deze topper nogmaals te kijken maar dan nu thuis op de bank op onze prachtige Sony Oled, waar beelden toch veel beter tot zijn recht komen dan in de bioscoop (nog een reden waarom we vaker thuis films kijken). We hebben wederom ontzettend genoten van deze film die echt van begin tot eind goed in elkaar zit!
Met een prachtig eerbetoon aan Chadwick Boseman waarbij je bij sommige momenten even moet slikken, want dit is echt goed gedaan! Het verhaal van de film introduceert een nieuwe vijand die vanuit de diepte van de oceaan komt, compleet onbekend voor de mensen van Wakanda wat zorgt voor een mooi verhaal.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ja vooral door de muziek en setting, vind dat die dingen de film ook echt makenOMD schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:53:
[...]
Vind persoonlijk ook de black panther franchise één van de betere in de marvel wereld van films. Vind ze qua inhoudelijk net even wat beter dan andere films.
Dat watervolk van Namor viel me wat tegen, en ze waren ook wel erg wereldvreemd. Blijkbaar hebben ze ook niet de 'snap/blip' meegemaakt en weten ze totaal niet wat er speelt.
Die Riri ging me opeens ook een beetje te snel naar IronHeart. Ze had niet echt een duidelijke rol in de film volgens mij, leek erop dat het hoofddoel was dat IronHeart geintroduceerd moest worden.
Wellicht klopt bovenstaande niet helemaal want het is alweer even geleden, maar die dingen maakte het voor mij een wat minder fijne film om naar te kijken.
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2023 19:49 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]
Locked In (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: TV-MA Gisteravond deze film samen gekeken, was ook nog eens nummer 1 op Netflix dus dan zou het vast wel een leuke Thriller moeten zijn toch? Ja en nee, de film verteld een indrukwekkend verhaal over een vrouw die gevangen zit in haar eigen lichaam na een ongeval en waar veel meer achter zit dan je eerst zou denken als kijker. Maar er zijn ook momenten waarbij ik even de concentratie verloor omdat het wat voorspelbaar werd, ondanks dat wist ik het eind niet te voorspellen dus was niet het complete verrassingselement er voor mij af. We vonden het verder wel een leuk film voor een filmavondje maar niet super sterk. | |
Dr. Strangelove schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:02:
Heeft nog niemand The Killer gezien van David Fincher? Draait al een week maar natuurlijk weer niet in de enige bioscoop in Assen. Volgende week Pathé Groningen maar proberen.
The Killer (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 118 min | MPAA: R Nieuwe film van David Fincher, de regisseur van klassiekers als Se7en, Fight Club en mijn favoriet Gone Girl. De trailer gaf weinig weg, behalve dat het een wat tragere film leek te zijn dan dat we gewend zijn van hem en dat bleek ook. Zeker in The Social Network ligt het tempo enorm hoog. Op één of andere manier voelde deze film daardoor ook veel minder aan als een David Fincher film. Tevens kleinschaliger, minder spannend en laat ook geen grote indruk achter. Wel is de muziek weer zoals we van hem kennen. Het is een Netflix productie en ik denk dat dat er ook mee te maken heeft dat het wat goedkoper aanvoelt. Die films komen soms wat gehaast gemaakt over ofzo. Is de film dan helemaal niet het kijken waard? Nee, dat ook weer niet. Michael Fassbender is altijd goed in zijn rol en zet het hier ook gewoon weer goed neer. Het verhaal is helder en wraak is altijd zoet. | |
Technisch gezien zet ik ik 'm net aan 3 minuten geleden, maar het intro beloofd een hoop goeds:
-billions have died
-blablabla
-but yet, I fear the worst has yet to come
Nou dat moet wat worden
12 minuten nu. Nope, het is niet best. Er klopt niets van. Ga toch verder kijken
[ Voor 11% gewijzigd door sig69 op 11-11-2023 01:49 ]
The Killer (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 118 min | MPAA: R Wel een aardige film. Komt wat langzaam op gang en het verhaal wordt verteld vanuit de hoofdpersoon. Deze hoofdpersoon is ingehuurd om iemand te vermoorden. Dat gaat niet geheel volgens plan wat hij niet kan verkroppen en om zijn eigen straatje schoon te vegen gaat hij achter zijn opdrachtgever aan en iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft. Want een reputatie als huurmoordenaar die nooit mist is hem wel wat waard. Ik knap altijd af op die fake green screen scenes in een film en deze heeft er ook een paar. Met name de scenes in de auto. Maar toch was het wel een verrassende film om naar te kijken. Mede door goed acteerwerk. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Sowieso alles na infinity war is te gek (of belachelijk) voor woorden. Slechte verhalen, slechte kostuums, slechte CGI, .... geen één normale film. Volgens mij kan Disney Marvel beter verkopen, het zou ons filmkijkers in ieder geval goed doen.sewer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:20:
Mwah, ik snap wel wat jullie bedoelen over Wakanda Forever, maar die Shuri en die nieuwe Riri zijn me toch een paar stappen te slim/handig, daar is Q in James Bond niets bij. Het is een beetje too much.
Dat watervolk van Namor viel me wat tegen, en ze waren ook wel erg wereldvreemd. Blijkbaar hebben ze ook niet de 'snap/blip' meegemaakt en weten ze totaal niet wat er speelt.
Die Riri ging me opeens ook een beetje te snel naar IronHeart. Ze had niet echt een duidelijke rol in de film volgens mij, leek erop dat het hoofddoel was dat IronHeart geintroduceerd moest worden.
Het eindgevecht van de sterke Namor tegen Okoye of zo (ben al weer vergeten tegen wie) vond ik een beetje cringe, hij trapte wel heel makkelijk in een list om in een soort woestijn uitgedroogd te worden. Daarna blijkt dat hij heel dicht bij water is, maar die laatste 10 meter (terwijl hij als de snelste kan vliegen) kan hij dan niet overbruggen.
Wellicht klopt bovenstaande niet helemaal want het is alweer even geleden, maar die dingen maakte het voor mij een wat minder fijne film om naar te kijken.
Heb alle delen inmiddels minstens 5x gezien, Catching Fire blijft mijn favoriet.
Bij het herkijken van Mockingjay part 2 viel me nu ineens iets op: Katniss' reactie op Buttercup is heel mooi neergezet, maar hoe is dat beest daar terug gekomen als zij niet weet dat ie daar is?
4 oscars voor platoonBor schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:32:
[...]
Die vond ik juist helemaal niet sterk. Dit zou de Nederlandse "Platoon" zijn.

★ What does that mean? ★
The Marvels (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Vechten, slechte sfx, vechten, kat, vechten, slechte sfx, vechten, vechten, luchtscènes met duidelijk groene achtergrond, vechten, bordkarton, vechten, kitkat, derde akte, vechten. Plot? Vechten. Monica Rambeau had potentieel in WandaVision. In deze film is ze gedegradeerd tot hetzelfde karakter als Captain Marvel. Het enige positieve aan deze film is: spoiler: ...de kat en de laatste tien minuten omdat het een opzet is voor de volgende film. Laten we hopen dat die voor de verandering eens geen standaard script volgt! Extra ster voor de kat. | |
Dat zit wel Schnorr.
RoboCop (1987) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: R Klassieker van Paul Verhoeven. Wie kent hem niet? Was alweer even geleden dat ik deze film gezien had. Het is een redelijk uniek science fiction verhaal dat naast de duistere ondertoon en gore toch ook goed wat humor heeft en bij tijd en wijlen nog over-the-top acties heeft die toch realistisch aanvoelen, zoals het moment waarop het zootje ongeregeld met een zwaar legerwapen even wat in het rond gaan lopen schieten om deze uit te proberen. spoiler: Uiteindelijk doen ze niet veel met dat wapen, je had eigenlijk verwacht dat RoboCop nog eens flink er van langs kreeg ermee. Nu vind ik dat ook weer geen gemiste kans, want dat was natuurlijk te voor de hand liggend. Nu heb ik de film wellicht al te vaak gezien, maar er zijn eigenlijk weinig verrassingen. Het verhaal wordt zeker leuk verteld, maar veel karakters zijn behoorlijk over-the-top stereotyp, en dat vind ik (tegenwoordig) toch wel een afknapper. Grootste afknapper is echter de exposition aan het begin van de film. Ben daar geen fan van. Beetje de makkelijke weg. Een 7+. | |
Contact (1997) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG Deze film voelt net iets realistischer aan als RoboCop, maar is dan ook 10 jaar nieuwer. De jaren 80 staat toch niet echt bekend om realisme. Ook dit verhaal is origineel en interessant en Jodie Foster doet goed haar best. Begin vond ik wel wat te zoetsappig, maar daarna komt het goed op gang. Ook hier zijn de karakters echter weer over-the-top stereotyp, en dat haalt me een beetje uit het verhaal (voelt minder realistisch). Richting het einde wordt het wat minder (origineel), maar de 'twist' van het wetenschap vs godsdienst verhaal is op zich wel goed gevonden. Anyway, ook een 7+. | |
Het originele verhaal was een boek geschreven door Carl Sagan in 1985josh-hill schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:20:
Contact (1997) [Afbeelding: Contact (1997)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG Deze film voelt net iets realistischer aan als RoboCop, maar is dan ook 10 jaar nieuwer. De jaren 80 staat toch niet echt bekend om realisme.
Ook dit verhaal is origineel en interessant en Jodie Foster doet goed haar best.
Begin vond ik wel wat te zoetsappig, maar daarna komt het goed op gang.
Ook hier zijn de karakters echter weer over-the-top stereotyp, en dat haalt me een beetje uit het verhaal (voelt minder realistisch).
Richting het einde wordt het wat minder (origineel), maar de 'twist' van het wetenschap vs godsdienst verhaal is op zich wel goed gevonden.
Anyway, ook een 7+.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Even een spoiler, dus zeker niet op klikken als je hem nog niet gezien hebt.rimave schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:35:
The Killer (2023) [Afbeelding: The Killer (2023)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 118 min | MPAA: R wat hij niet kan verkroppen en om zijn eigen straatje schoon te vegen gaat hij achter zijn opdrachtgever aan en iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft. Want een reputatie als huurmoordenaar die nooit mist is hem wel wat waard.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Dat zou idd ook kunnen… nu ik erover nadenk klinkt dat wel aannemelijker.Dingdong schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:43:
[...]
Even een spoiler, dus zeker niet op klikken als je hem nog niet gezien hebt.
spoiler:Althans zo zag ik het.Volgens mij klopt de reden die jij noemt niet. Zijn vriendin wordt namelijk bijna vermoord, omdat ze opzoek waren naar hemzelf. Toen ging hij aan de slag om wraak te nemen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik vind het typerend voor MCU films dat wat er in de spoiler tag staat gezien kan worden als het beste moment van de filmStukfruit schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:02:
The Marvels (2023) [Afbeelding: The Marvels (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Vechten, slechte sfx, vechten, kat, vechten, slechte sfx, vechten, vechten, luchtscènes met duidelijk groene achtergrond, vechten, bordkarton, vechten, kitkat, derde akte, vechten.
Plot? Vechten.
Monica Rambeau had potentieel in WandaVision. In deze film is ze gedegradeerd tot hetzelfde karakter als Captain Marvel.
Het enige positieve aan deze film is:
spoiler:...de kat en de laatste tien minuten omdat het een opzet is voor de volgende film. Laten we hopen dat die voor de verandering eens geen standaard script volgt!
Extra ster voor de kat.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Sagan schreef ook mee aan het (veel simpelere) scenario voor de film. En overleed helaas vlak voor de release.absrnd schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:55:
[...]
Het originele verhaal was een boek geschreven door Carl Sagan in 1985
Ah, de orginele RoboCop, een van mijn all time favorieten.josh-hill schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:20:
RoboCop (1987) [Afbeelding: RoboCop (1987)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: R Klassieker van Paul Verhoeven. Wie kent hem niet?
Was alweer even geleden dat ik deze film gezien had.
Het is een redelijk uniek science fiction verhaal dat naast de duistere ondertoon en gore toch ook goed wat humor heeft en bij tijd en wijlen nog over-the-top acties heeft die toch realistisch aanvoelen, zoals het moment waarop het zootje ongeregeld met een zwaar legerwapen even wat in het rond gaan lopen schieten om deze uit te proberen.
spoiler:Uiteindelijk doen ze niet veel met dat wapen, je had eigenlijk verwacht dat RoboCop nog eens flink er van langs kreeg ermee. Nu vind ik dat ook weer geen gemiste kans, want dat was natuurlijk te voor de hand liggend.
Nu heb ik de film wellicht al te vaak gezien, maar er zijn eigenlijk weinig verrassingen. Het verhaal wordt zeker leuk verteld, maar veel karakters zijn behoorlijk over-the-top stereotyp, en dat vind ik (tegenwoordig) toch wel een afknapper. Grootste afknapper is echter de exposition aan het begin van de film. Ben daar geen fan van. Beetje de makkelijke weg.
Een 7+.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Contact (1997) [Afbeelding: Contact (1997)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG Deze film voelt net iets realistischer aan als RoboCop, maar is dan ook 10 jaar nieuwer. De jaren 80 staat toch niet echt bekend om realisme.
Ook dit verhaal is origineel en interessant en Jodie Foster doet goed haar best.
Ook hier zijn de karakters echter weer over-the-top stereotyp, en dat haalt me een beetje uit het verhaal (voelt minder realistisch).
Richting het einde wordt het wat minder (origineel), maar de 'twist' van het wetenschap vs godsdienst verhaal is op zich wel goed gevonden.
Ik heb ED-209 hier ge-3d-print staan.
Misschien moet je de volgende video kijken dan snap je waarom dingen over the top zijn en waarom er video's in te zien zijn die jij gemakkelijk vindt.josh-hill schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:20:
RoboCop (1987) [Afbeelding: RoboCop (1987)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: R Klassieker van Paul Verhoeven. Wie kent hem niet?
Was alweer even geleden dat ik deze film gezien had.
Het is een redelijk uniek science fiction verhaal dat naast de duistere ondertoon en gore toch ook goed wat humor heeft en bij tijd en wijlen nog over-the-top acties heeft die toch realistisch aanvoelen, zoals het moment waarop het zootje ongeregeld met een zwaar legerwapen even wat in het rond gaan lopen schieten om deze uit te proberen.
spoiler:Uiteindelijk doen ze niet veel met dat wapen, je had eigenlijk verwacht dat RoboCop nog eens flink er van langs kreeg ermee. Nu vind ik dat ook weer geen gemiste kans, want dat was natuurlijk te voor de hand liggend.
Nu heb ik de film wellicht al te vaak gezien, maar er zijn eigenlijk weinig verrassingen. Het verhaal wordt zeker leuk verteld, maar veel karakters zijn behoorlijk over-the-top stereotyp, en dat vind ik (tegenwoordig) toch wel een afknapper. Grootste afknapper is echter de exposition aan het begin van de film. Ben daar geen fan van. Beetje de makkelijke weg.
Een 7+.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10

65……krijgt van mij een magere 55…….uit 100.
Zaterdagnacht maar even aangeslingerd en vanochtend bij de havermout en koffie het laatste stukje even afgekeken.
Tegenwoordig helpt het gelukkig enorm dat zelfs bij middelmatig afgeleverd spul het met de CGI wel al vrij snel goed zit. Vooral de surroundings, effecten en de beestjes etc zien er allemaal prima uit. Dat was 10 jaar geleden wel anders geweest. Maar dat is dan wel het enige dat me een beetje liet blijven kijken.
Maar verder……kort gezegd: wat een opeenstapeling van generieke cliches zeg.
Het leek wel een paar aaneengeregen afleveringen van bijv. Lost in Space of een andere middelmatige scifi-serie.
Enige grappige is nog dat de eerste man op aarde in het echt Adam heet
Leuke documentaire!sjaool schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:59:
[...]
Misschien moet je de volgende video kijken dan snap je waarom dingen over the top zijn en waarom er video's in te zien zijn die jij gemakkelijk vindt.
[YouTube: Flesh + Steel - The Making of 'RoboCop']
Zit inderdaad wat in dat het grappig is juist omdat het zo over-the-top is.
Heb alleen niets in de documentaire gezien over waarom ze exposition through videos hebben gedaan. Overigens vind ik wel dat ze dat slim gedaan hebben. Maar dat neemt niet weg dat ik normaal gezien geen fan ben van zo'n constructie.
The Marvels (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Weer een nieuwe Marvel film en eigenlijk weer het zelfde liedje. Sinds Endgame (op Spiderman 3 na) gaat het hard bergafwaards en deze film is er geen uitzondering op. Van zingende buitenaardse bewoners tot een hysterisch Ms. Marvel, het is het allemaal gewoon niet. Dialogen en humor zijn soms tenen krommend slecht en op de momenten dat het wel ok lijkt te zijn komt de die in mijn ogen irritante tiener weer hysterisch doen. Neem ook nog eens de slechte CGI erbij en je hebt echt 3x niks. Nee, ik begin steeds meer een afversie te krijgen jegens Marvel en Disney. Alles wordt zo uitgemolken en is totaal niet meer origineel en leuk. De enige reden dat ik nog blijf kijken is omdat ik hoop dat de nieuwe Avengers flms wel goed gaan zijn en je de aanloop erheen niet kan missen maar dit was niet de 16.50 waard die ik voor betaald heb in de bios (2x 16,50 zelfs....) | |
En het is de enige reden dat m'n rating eigenlijk te hoog isDr. Strangelove schreef op zondag 12 november 2023 @ 07:16:
[...]
Ik vind het typerend voor MCU films dat wat er in de spoiler tag staat gezien kan worden als het beste moment van de film
Het wordt steeds oppervlakkiger en minder creatief. En zoals hierboven beschreven vond ik de kwaliteit van de effecten schokkend. Die waren écht heel slecht
Dat zit wel Schnorr.
Polarized (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: 104 min | MPAA: N/A The synopsis legt de focus erg hard op de "passionate affair" wat ik wel erg mee vind vallen. Het ligt er met een dekentje overheen, maar het gaat over veel meer dan dat. Het begint met Lisa waarvan de familie hun boerenbedrijf is verloren. Er is een nieuwe familie in het dorp vanuit het midden-oosten. De nieuwe familie heeft vermogen en heeft een modern boerenbedrijf en dat zorgt voor frictie samen met het buitenstaander effect. De familie van Lisa is erg religieus wat in dit geval niet goed samen gaat met haar voorkeur voor partner. Ik heb met gebalde vuist gezeten tijdens een bepaalde scene. Wat erg kan dat zijn. Dalia heeft hetzelfde probleem met daar bovenop de clash tussen de patriarchale traditionele van haar (mannelijke) familie en de vrije, meer liberale, canadeze(?) cultuur. Aan de ene kant heeft ze de vrijheid om haar bedrijf te leiden, maar aan de andere kant willen ze dat ze trouwt, kinderen krijgt en daar voor zorgt. Over het algemeen een goede film. Ik voelde de emotie die de filmmakers overduidelijk wilden dat ik zou voelen. Ze hoofdrolspelers passen goed bij elkaar en laten goed lijken dat ze elkaar leuk vinden, wat niet altijd goed lukt uit ervaring. Het acteren is niet oscarwaardig, maar iedereen doet het gewoon goed. Geen ongemakkelijke momenten of iets in die richtig. Mooi camerawerk ook. Een hoge productiewaarde voor iets wat een klein budget lijkt te hebben. Volgens mij een passieproject van deze director. Ze is bij mij ook bekend van "I Can't Think Straight" (2008) en "The World Unseen" (2007). Terwijl die ik wat beter vond, is deze een beetje vergelijkbaar qua feeling. | |
Thanks…..net als de vorige keer toen ik het niet voor elkaar kreeg besef ik me nujosh-hill schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:45:
@Fraggert Je kunt/moet in de UBB-generator het id van imdb gebruiken ipv de naam: tt12261776
Gisteravond gekeken, leuke mooie film, bedankt voor de tip.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:16:
The Burial (2023) [Afbeelding: The Burial (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R Sommige films kijk je niet voor het verhaal maar gewoon om een paar acteurs op de top van hun kunnen bezig te zien. The Burial is er zo eentje.
Jerry O'Keefe (Tommy Lee Jones) is de baas van een klein uitvaartbedrijf. Als hij in financiële problemen komt besluit hij een deel van zijn onderneming aan de Loewen Group te verkopen. Als deze megacorporation de deal vertraagt om Jerry bankroet te krijgen, klaagt hij Loewen aan. Hij huurt de flamboyante advocaat Willie Gary (Jamie Foxx) in om zijn zaak te behartigen.
The Burial is een David vs Goliath rechtbankdrama en de film bevat geen enkel verrassend moment in haar plot. Geen enkel. Als je een paar van deze films gezien hebt, en dat heb je als filmliefhebber, dan komt het allemaal zeer bekend voor. Maar dat deert geen seconde als je twee Oscar winnaars op het scherm hebt die het beste van zichzelf laten zien. Foxx is heerlijk om naar te kijken als de extroverte Willie, en Jones zet Jerry prachtig understated neer. Ze zijn perfect op elkaar ingespeeld ook.
Dit is een makkelijke, leuke, prettig kijkbare film die niet verrast maar gewoon super in elkaar steekt. Aanrader voor als je even genoeg hebt van visueel spektakel of zware materie en gewoon wil genieten van goed acteerwerk.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Thelma & Louise (1991) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R Dit weekend heb ik nog eens een oude classic opgezet. Ik kon me niet herinneren wanneer ik deze film voor het laatst gezien had, maw de tijd was er rijp voor. Thelma & Louise zijn 2 dames dat nood hebben aan een break uit het echte leven. Er komt een 'onschuldige' road-trip aan, dat hun dit moet brengen, maar de dingen lopen even anders dan ze hun voorgesteld hadden. Het is voor mij een film dat echt een mooi tempo heeft. De opbouw is goed, de eerste gebeurtenis in de bar heeft de grootste ipact en wordt dan ook meer aandacht aan besteed. Nadien volgen de dingen zich steeds iets sneller op tot het eind van de film. Ook de diverse acteer prestaties zijn top. Eerst en vooral door de 2 vrouwen in de hoofdrol. Maar daarnaast ook de mannen, de hoofdinspecteur, de lifter, enz. Het zit gewoon allemaal heel goed in deze film. Voor mij krijgt hij alvast een 8.5/10 | |
Hardcore Never Dies (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime | Runtime: 115 min | MPAA: N/A Gisteren gezien in de bioscoop en hoewel het me een lowbudget film lijkt toch genoten van de herkenning uit de jaren 90. Ik had zelf het idee dat het soms een beetje tussen 1998 en 2001 afspeelde maar volgens mij klopte niet alles goed, of mijn geheugen liet me in de steek. De film leeft wel, de personages komen tot het leven en qua film vind ik hem meer op wolf lijken dan op de Oost(wat ik niet zo'n sterke film vond) zeker geen feelgood film en een opmerkelijke rol voor Harko, ook in mocro maffia speelde hij als een serieuze rol maar hier spet die van het beeldscherm. Vind hem beter spelen dan re hoofdrol. Voor mij als hagenees valt het je altijd op dat Rotterdams in de film altijd op Haags lijkt. | |
Festina lente
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.