Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 187 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:48
Dennis schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:27:
A Hijacking (2012)[Afbeelding: A Hijacking (2012)]
Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R
Gisteren gekeken. Briljante film. @josh-hill wij blijken toch vaak op één lijn te zitten. Dit is de beste film die ik in een lange tijd heb gezien en zeker nog een stuk beter dan Jagten.

Verhaal is volgens mij wel bekend. Schip wordt gekaapt door Somalische piraten. Het is niet zozeer de mooie shots of de bijzondere manier van filmen, maar de film zuigt je in het verhaal door fantastisch acteerwerk van (vooral) Pilou Asbæk. Je voelt de spanning bij de karakters al heel snel. Dat komt ook omdat die piraten niet zulke lieverdjes blijken en het personeel op het schip dat steeds meer in gaat zien. De taalbarrière maakt dat alleen maar sterker.

De spanning wordt steeds meer uitgebouwd gedurende het verhaal. Ik herken wel dat mensen zeggen dat het langdradig is. Kun je nagaan dat de film maar een aantal dagen van de kaping zelf laat zien.

spoiler:
Einde vond ik het sterkst. Niet zozeer de tragedie die zich nog ontvouwt, maar vooral het shot als de kok weer 'thuis' is en zijn dochter hem weer ziet. Hij is zo enorm beschadigd dat hij zijn dochter niet eens kan aankijken. Als ouder voelde ik de ernst van hoe de kaping hem heeft aangegrepen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Hoe staat deze tot Captain Phillips met Tom Hanks? Dat vond ik echt een dijk van een thriller. Spannendste film in jaren.
Vrijdag schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:06:
Joker vond ik fantastisch. Maar het was inderdaad geen fijne, 1000-grappen-per-minuut-Marvel-superhelden film.
Die Marvel films trek ik nog veel slechter dan Joker. Ik vond het geen superslechte film, maar hield er gewoon een naar gevoel aan over en dat is niet wat ik zoek in film kijken.
Van het weekend toevallig net drie CDs van Céline Dion gekocht met o.a. deze erbij voor 4 euro :P Ben geen fan maar ik koop meer CDs dan ooit tevoren nu ze overal zo goedkoop zijn. En dat mens heeft toch echt wel een gouden strot zeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-02-2023 09:59 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
MrVegeta schreef op zondag 12 februari 2023 @ 23:59:
Mocht je het absurde sfeertje van de film waarderen zijn de andere Yorgos Lanthimos films ook aan te raden. Killing of a sacred deer start vrij hoog bij mij.
Ik heb begrepen dat The Favourite zijn meest toegankelijke film is dus dat is niet automatisch een slam dunk voor mij; ik heb niks tegen een beetje filosofisch script writing maar ik hou doorgaans niet van films die zwaar leunen op symboliek, allegorie en verhulde bedoelingen. Je moet gewoon een duidelijk, sterk verhaal vertellen en als je daar een boodschap in wil verpakken, prima, maar van secundair belang wat mij betreft ;)

Ik kijk films om entertained te worden, het moet niet als werk voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 13:14
Dr. Strangelove schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:31:
Hoe staat deze tot Captain Phillips met Tom Hanks? Dat vond ik echt een dijk van een thriller. Spannendste film in jaren.
Die heb ik zelf nooit gezien maar zie review van @josh-hill wederom: josh-hill in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]" (gaat klein stukje hierover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

pagani schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:20:
[...]

ChatGPT is al prima in staat om "creëer een intro voor een D&D wereld in het Harry Potter (of LOTR) universum" te beantwoorden en vervolgens vraagt het (ChatGPT) of het je Dungeon Master moet zijn. Daarna leidt het je compleet door het spel met een gegenereerd script.

Als je bovenstaande zou omzetten naar een filmscript ben je al een heel eind.

On-topic:
Babylon (2022)[Afbeelding: Babylon (2022)]
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 189 min | MPAA: R
Door de lengte (en behoefte aan tijdig slapen met twee jonge koters in huis) deze film in twee avonden gekeken. Aan de ene kant een plus voor het eerste uur (zo overweldigend dat je na anderhalf uur denkt er al drie uur in te zitten), maar de tweede helft komt veel minder goed uit de verf. Nu is de vraag of dat komt door de "pauze" van een dag of twee, maar ik heb het gevoel dat het tweede deel daadwerkelijk een stuk saaier is. Eerste deel een dikke 9, tweede deel een 5.5, ongeveer een 7 dus.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Triangle of Sadness (2022)[Afbeelding: Triangle of Sadness (2022)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 147 min | MPAA: R
Bijzondere film maar door matig acteren en een grote afstand van mij tot zeg de modellenwereld kon ik me niet echt binden aan de daadwerkelijke hoofdrolspelers. Wel bizar om te beseffen dat de hoofdrolspeelster in het echt is overleden voor de film uitkwam. Een aantal scenes waren grappig, de boodschap was ook duidelijk, maar om het nou kwaliteit te noemen...
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10

In de UBB-generator kan ik Glass Onion A Knyves Out Mystery niet vinden: Beter dan het eerste deel in mijn herinnering. Ik ergerde me deze film ook veel minder aan het accent van Daniel Craig. Wel redelijk voorspelbaar en (net als Triangle of Sadness) vooral mensen die ver van mijn denkwijze afstaan, maar beter te behappen. Een 7.
Is Babylon al ergens te streamen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dr. Strangelove schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Ik heb begrepen dat The Favourite zijn meest toegankelijke film is dus dat is niet automatisch een slam dunk voor mij; ik heb niks tegen een beetje filosofisch script writing maar ik hou doorgaans niet van films die zwaar leunen op symboliek, allegorie en verhulde bedoelingen. Je moet gewoon een duidelijk, sterk verhaal vertellen en als je daar een boodschap in wil verpakken, prima, maar van secundair belang wat mij betreft ;)

Ik kijk films om entertained te worden, het moet niet als werk voelen.
Oh... nou dan kan je misschien beter laten liggen haha.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wel bij Microsoft en Vudu. (wel huur/koop)

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 13-02-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amerauder
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-09 15:12

Babylon

Door de lengte (en behoefte aan tijdig slapen met twee jonge koters in huis) deze film in twee avonden gekeken. Aan de ene kant een plus voor het eerste uur (zo overweldigend dat je na anderhalf uur denkt er al drie uur in te zitten), maar de tweede helft komt veel minder goed uit de verf. Nu is de vraag of dat komt door de "pauze" van een dag of twee, maar ik heb het gevoel dat het tweede deel daadwerkelijk een stuk saaier is. Eerste deel een dikke 9, tweede deel een 5.5, ongeveer een 7 dus.
Ik denk dat u gelijk heeft dat de eerste helft van de film beter is dan de tweede. Met name het eerste uur was erg indrukwekkend.

Maar ik denk ook deze film zich niet leent voor het doormidden hakken en dat die pauze inderdaad een rol speelt in het minder waarderen van de tweede helft.

Ik doe dat graag, films in meerdere sessies kijken, en meestal gaat dat prima, maar hier werkt dat volgens mij niet, omdat deze film, zoals ik in mijn review hierboven ook benoem, veel meer dan andere gebruik maakt van het feit dat je na 2 uur kijken behoorlijk uitgeput bent, en daardoor ontvankelijker voor suggestieve beelden. Bijvoorbeeld:

spoiler:
De scène waarin een rat wordt opgegeten. Ik kreeg daar kokhalsneigingen van. Maar als ik de film op pauze had gezet en de volgende dag uitgerust weer verder had gekeken, dan zou die scène anders binnen komen. Dan zou ik misschien denken: serieus?

De teleurstellingen die tegen het einde van de film een belangrijke rol gaan spelen komen volgens mij ook minder hard binnen als je niet net al die feestelijkheid van de eerste helft hebt ervaren.

De film doet zijn best om je in een bepaalde emotionele staat te brengen, om bepaalde mentale barrières af te breken, en dat doe je dan teniet door te gaan slapen en de volgende dag verder te kijken, is mijn idee hierover.

Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Door de lengte (en behoefte aan tijdig slapen met twee jonge koters in huis) deze film in twee avonden gekeken.
Lijkt me sterk dat ie 2 keer naar de bios is geweest :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:20

Superkiwi

Hoi doei

[...]
In de UBB-generator kan ik Glass Onion A Knyves Out Mystery niet vinden
Mocht je je bericht nog aan willen passen: als je zoekt op "glass onion" is het de enige film die tevoorschijn komt ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:23
[over Kapringen/A Hijacking]

Ik heb ze allebei op blu-ray en ik heb ze de eerste keer een dag achter elkaar gekeken en kan ze dus wel goed vergelijken.

Kapringen/A Hijacking is een drama die realistisch aanvoelt. Hierin moet de rederij het maar oplossen door te overleggen met de kapers over losgeld.

Captain Phillips is ook een goede film, maar compleet anders omdat daar (op zijn Amerikaans) de US Navy er op af gestuurd wordt om het op te lossen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Voor zover ik weet gaat het over verschillende schepen en zijn het dus ook verschillende verhalen. En van wat ik verder heb gelezen is Captain Phillips redelijk trouw aan actual events. Dus ja, spectaculairder maar niet per definitie minder realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
https://nypost.com/2013/1...captain-phillips-heroism/

Het is inderdaad "based on true events", maar het is wat meer geromantiseerd, heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:17:
[...]

Mocht je je bericht nog aan willen passen: als je zoekt op "glass onion" is het de enige film die tevoorschijn komt ;)
8)7 ik was nog niet helemaal wakker, gewijzigd.
MrVegeta schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:05:
[...]

[...]

Lijkt me sterk dat ie 2 keer naar de bios is geweest :p
Klopt, maar wat daar relevant aan is?

[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 13-02-2023 15:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:21
I Want You Back (2022)I Want You Back (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 116 min | MPAA: R
Ik las ergens dat deze film niet door een traditionele filmstudio maar door Amazon geproduceerd is, waardoor er veel meer vrijheid was mbt. de inhoud en leeftijdskeuring van de film. Inderdaad heeft de film een 18+-rating, met waarschuwingen voor nudity, sexual content en nog zo wat zaken die het 18+-leven aangenaam kunnen maken. De film was aangekondigd als duidelijk "edgier" dan andere romcoms en mijn verwachtingen waren dan ook hooggespannen.

Welnu, misschien ben ik al heel edgy van mezelf, of gewoon verdorven, of misschien heb ik in mijn jeugd teveel naar films als Porky's Pikante Pretpark en Flodder gekeken, maar die edginess heb ik niet teruggezien in deze film. Goed, er werd een paar keer hardop fuck gezegd, misschien zelfs een keer goddamn, er werd gehint op een triootje, maar al met al was er nog geen halve tiet te zien en ging dat triootje ook niet door (excuses voor deze lichte spoiler).

Goed, wat blijft er dan over? Nou, eigenlijk gewoon een best aardige, maar ook nogal traditionele, voorspelbare romcom: eigenlijk niet zoveel bijzonders.

Kort het verhaal: twee dertigers worden gedumpt door hun vriend/vriendin, vinden elkaar in hun verdriet en gaan elkaar helpen om weer terug te komen bij hun exen. Mensen die ooit eerder een willekeurige romcom hebben gezien kunnen dan waarschijnlijk de hele plot al uittekenen, en helaas, de film verrast hier niet.

Er zitten best leuke scenes in de film, de hoofdrolspelers doen het best leuk, het is allemaal best leuk om te zien. Maar edgy, gedurfd, verrassend en rauw? Nee, totaal niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Finder's Fee (2001)Finder's Fee (2001)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Één van de eerdere films van Ryan Reynolds. Hier was hij nog niet heel erg bekend bij het grote publiek en de film is ook meer een indie i.p.v. een grote film.

De film gaat over een man die een portemonnee vindt en deze eerlijk wil retourneren. Echter zit hierin een winnend lot van de loterij en komt hij daar pas achter wanneer hij al contact heeft proberen te zoeken met de eigenaar van de portemonnee. En hoe ga je daarmee om? Dat is eigenlijk waar deze film om draait.

Het is een wat simpele film die zich op 1 locatie afspeelt. Er zit voldoende spanning in en je denkt wel constant wat je nu zelf zou doen in deze situatie. De acteurs doen hun werk, maar hier zitten ook wat irritatiepuntjes. Niet iedereen komt even overtuigend over namelijk.

Leuke film die makkelijk wegkijkt. Verwacht geen op en top spanning, maar gewoon een 1,5 uur durende vermakelijke film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Wij (2018)Wij (2018)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 5.6 | Genre: Drama | Runtime: 100 min | MPAA: Unrated
Voor mij niet grappige film waarin 8 jongeren (4 jongens, 4 meisjes) alles doen wat God verboden heeft. De film bevat daarbij enkele expliciete scenes.

Het verhaal wordt verteld vanuit het oogpunt van 4 van de jongeren, waarbij je steeds weer een net wat andere versie van de waarheid/leugen te zien krijgt.

Wat ze doen is behoorlijk verwerpelijk, en er lijkt niet echt een motief voor te zijn, anders dan "omdat het kan". Sommigen haken uiteindelijk af, maar op sleeptouw door de paar grootste losgeslagen personen in de groep, loopt het compleet uit de hand.

Op de een of andere manier vond ik het als film niet echt werken. Wellicht dat het boek beter is.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Klinkt alsof je nog aardig bent met die zes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Vond ik eigenlijk ook. Wellicht eerder een 5.5. Meer in lijn met de rating op IMDb en RT.

Maar goed, de film is ook weer niet enorm slecht of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

sjaool

Every life should have 9 cats

josh-hill schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:00:
Vond ik eigenlijk ook. Wellicht eerder een 5.5. Meer in lijn met de rating op IMDb en RT.

Maar goed, de film is ook weer niet enorm slecht of zo.
De film was een drama. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Banshees of Inisherin (2022)The Banshees of Inisherin (2022)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R
Sja,

Het moet je liggen, en dit ligt mij blijkbaar niet.

De rollen zijn goed gespeeld. De beelden zijn mooi, en trekken je in de film.

Het voelt alleen traag ondanks de net geen 2 uur. Maar dat klopt ook wel, want de gebeurtenissen in de film zijn in ongeveer 5 regels te beschrijven. Nu hoeft dat absoluut geen probleem te zijn, Als het maar onderhoudend is. (Voor in Bruges geld ongeveer hetzelfde, en die vond ik goed)

En daar gaat het wat mij betreft fout, Er zitten wat (donker) grappige scenes/dialogen in. Maar eigenlijk ben je 2 uur naar verfilmde depressie aan het kijken, zonder enige boodschap, moraal of storyarc.
En dat werkt voor mij niet...
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 13-02-2023 23:12 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
heuveltje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:44:
Het voelt alleen traag, en dat klopt ook wel, want d gebeurtenissen in de film zijn in ongeveer 5 regels digits te beschrijven.
Fixed that for you ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

AvK

Ready Set Go

heuveltje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:44:
The Banshees of Inisherin (2022)[Afbeelding: The Banshees of Inisherin (2022)]
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R
Sja,

Het moet je liggen, en dit ligt mij blijkbaar niet.

De rollen zijn goed gespeeld. De beelden zijn mooi gespeeld.

Het voelt alleen traag, en dat klopt ook wel, want d gebeurtenissen in de film zijn in ongeveer 5 regels te beschrijven.
Nu hoeft dat absoluut geen probleem te zijn, Als het maar onderhoudend is.

En daar gaat het wat mij betreft fout, Er zitten wat (donker) grappige scenes/dialogen in. Maar eigenlijk ben je 2 uur naar verfilmde depressie aan het kijken, zonder enige boodschap, moraal of storyarc.
En dat werkt voor mij niet...
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Ik heb em afgelopen weekend gekeken en heb een goede vriend van mij verteld dat ik het een ontzettend goede film heb gezien.Dat van depressie enzovoort herkent iedereen wel denk ik.
Dat is wel duidelijk.
Persoonlijk vind ik de karakters en de interactie tussen hen geweldig. Al die persoonlijkheden.
Al die maskers. Dorpsgenoten die zich verbergen achter hun maskers.
Trouwens.... de film liet ook letterlijk zien dat er veel maskers hangen.
Al die symbolen. Religieus. Veel grafzerken. Man man man. Je zult er wonen. En je overeind houden.
Volgens mij gaat het er over dat de hoofdrol speler (de verlaten man) zelf geen masker draagt. En daardoor totaal helemaal buiten de gemeenschap komt te staan. En daar wat aan wil doen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Bullet Train (2022)Bullet Train (2022)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Deze was wel heel erg fijn hoor. Dit had ik niet verwacht. Brad Pitt is een mannetje dat je kan inhuren om wat vage klusjes op te knappen. Volgens hem zelf heeft hij echter altijd pech tijdens die klussen, al is het tegenovergestelde waar. De film zit vol met bizarre en bijzondere karakters en een even tof als idioot verhaal. Het speelt zich allemaal af op een Japanse bullet train, waar Pitt een koffertje moet ontfutselen en mee weg moet zien te komen.

De eigenaars van 't koffertje hebben dan weer hun eigen opdracht en zo zijn er nog meer karakters die ieder hun eigen opdracht hebben gekregen en in de trein belanden.

Pluspunten van de film zijn wel de humor, het absurde en Brad Pitt die z'n rol echt geweldig speelt. Ook de andere acteurs spelen hun rol uitstekend. Het duo Lemon en Tangerine lijken een kibbelend getrouwd stel, en de constante Thomas de stoomlocomotief referenties zijn heel erg lekker :D

Deze kan ik over een half jaar nog wel een keertje kijken, lekker ontspannen en lachen en brute actie .
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Ok, dit soort films zijn duidelijk niet (meer) aan mij besteed.

Sommige momenten zijn wel soort van grappig, maar ze pushen het wel heel erg, waardoor het uiteindelijk toch weer wat minder grappig is. Then again, heb wel een paar keer gelachen.

Maar, kom op, als je een film 'bullet train' noemt en hem bijna helemaal zogenaamd in een bullet train in Japan laat afspelen, dan moet je niet vergeten dat:
- ze in Japan links rijden (niet alleen op de weg), dus RECHTS is juist "the wrong track"
- je met een bullet train een radius van een aantal km hebt als je op snelheid een bocht moet maken, dus niet vol haaks de bocht om
- bullet trains niet als nachttrein rijden
en zo zijn er nog wel een aantal dingen op te noemen, die ze net zo goed correct hadden kunnen doen, zonder dat het een probleem is voor het verhaal

Maar wellicht moet alles juist per se flauwekul zijn?

For me, it's Glass Onion all over again.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@josh-hill Als je je daar al aan stoort kan je misschien beter geen films meer kijken. Het gaat om het verhaal, lekker belangrijk of een trein links of rechts rijdt. Zo heeft elke film wel wat. De momenten die je nu noemt zijn compleet onbelangrijk, alleen om even te tonen dat ze op een trein zitten. Waarom focus je daar op als je een film kijkt?

[ Voor 28% gewijzigd door sig69 op 15-02-2023 02:44 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Unbearable Weight of Massive Talent (2022)The Unbearable Weight of Massive Talent (2022)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 107 min | MPAA: R
Nickolas Cage speelt Nick Cage in een niet helemaal goed uit de verf komende satirische comedy. Het geheel vond ik vrij cheesy. Met name het CIA stuk en de CIA agente zijn gewoon te ongeloofwaardig om nog te overtuigen. Ik heb slechts op een paar momenten kunnen lachen. Voor Cage fans leuk maar voor mensen die dat niet zijn; vooral laten liggen deze film. Een 6 lijkt mij voldoende.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:47

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Die Marvel films trek ik nog veel slechter dan Joker. Ik vond het geen superslechte film, maar hield er gewoon een naar gevoel aan over en dat is niet wat ik zoek in film kijken.
Ah dat snap ik. Het was inderdaad wel een vrij deprimerende film.
Van het weekend toevallig net drie CDs van Céline Dion gekocht met o.a. deze erbij voor 4 euro :P Ben geen fan maar ik koop meer CDs dan ooit tevoren nu ze overal zo goedkoop zijn. En dat mens heeft toch echt wel een gouden strot zeg.
Nou, cd's kopen van haar gaat me dan weer net een stapje te ver :P Maar zingen kan ze inderdaad zeker :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

A Man Called Otto (2022)A Man Called Otto (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
met een klein beetje tegenzin deze film samen gekeken, het was otto of titanic [..] dan maar otto.

Beetje 'standaard' Tom Hanks film (plot flinter dun, na 10-15min. kun je eigenlijk het einde van de film wel voorspellen) maar goed, kijken het wel af.

En wat blijkt; de eerste 'goeie' film van de afgelopen jaren! (goed, mijn standaard van goede film is aardig na beneden gesteld getuige de bak bagger die heden dag gemaakt wordt, zowel bioscoop als streaming diensten).

Het is een intrresante film, sommige onderdelen (en karakters) hadden wat beter toegelicht kunnen worden, maar voor het verhaal maakt weinig uit.

spoiler:
Een wedunaar ziet het allemaal niet meer zitten, leven is kut, werk is kut, mensen zijn stom etc. etc. dan krijgt hij nieuwe buren, en wat een verrassing; dit draait zijn leven om. Eigenlijk is de hele film gewoon een kopie van; IMDB: Gran Torino (2008) maar dan met een minder toffe auto

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

himlims_ schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:29:
A Man Called Otto (2022)[Afbeelding: A Man Called Otto (2022)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
met een klein beetje tegenzin deze film samen gekeken, het was otto of titanic [..] dan maar otto.

Beetje 'standaard' Tom Hanks film (plot flinter dun, na 10-15min. kun je eigenlijk het einde van de film wel voorspellen) maar goed, kijken het wel af.

En wat blijkt; de eerste 'goeie' film van de afgelopen jaren! (goed, mijn standaard van goede film is aardig na beneden gesteld getuige de bak bagger die heden dag gemaakt wordt, zowel bioscoop als streaming diensten).

Het is een intrresante film, sommige onderdelen (en karakters) hadden wat beter toegelicht kunnen worden, maar voor het verhaal maakt weinig uit.

spoiler:
Een wedunaar ziet het allemaal niet meer zitten, leven is kut, werk is kut, mensen zijn stom etc. etc. dan krijgt hij nieuwe buren, en wat een verrassing; dit draait zijn leven om. Eigenlijk is de hele film gewoon een kopie van; IMDB: Gran Torino (2008) maar dan met een minder toffe auto

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Deze remake (nog?) niet gezien maar het origineel is briljant.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dit verhaal kennen we ook uit het briljante As Good As It Gets, althans als ik de trailer mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
sig69 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 02:37:
@josh-hill Als je je daar al aan stoort kan je misschien beter geen films meer kijken. Het gaat om het verhaal, lekker belangrijk of een trein links of rechts rijdt. Zo heeft elke film wel wat. De momenten die je nu noemt zijn compleet onbelangrijk, alleen om even te tonen dat ze op een trein zitten. Waarom focus je daar op als je een film kijkt?
Wellicht, maar ik ben treinenliefhebber, en ik denk dat er toch ook mensen zouden klagen als in een Engelse film ze continu aan de rechterkant van de weg rijden en dan roepen dat ze aan de verkeerde kant van de weg zitten als ze links rijden. Natuurlijk wordt er altijd een loopje genomen met de realiteit, maar het lijkt wel alsof ze het hier bewust allemaal verkeerd hebben gedaan. Maar goed, heel de film slaat natuurlijk nergens op.

Een film als Fast & Furious 9 kan ik inderdaad ook absoluut niet kijken, maar er zijn zeker ook genoeg films waar dingen wel soort van realistisch worden weergegeven, of in ieder geval de flauwekul beperkt is tot 1 a 2 zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Tomba schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:30:
[...]

Vooral het Saab vs Volvo is enorm grappig. Heel het flashback gebeuren hadden ze van mij wel achterwege kunnen laten (geen fan van die constructie), maar verder een goede film inderdaad.

De film is gebaseerd op het gelijknamige boek (A Man Called Ove) en daarin bestaat ook de helft van het boek uit flashbacks, dus het is wel logisch dat dat ook in de film zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Ad Astra (2019)Ad Astra (2019)
Tweakers: 4.7 | IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Drama, Mystery | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Ad Astra heeft iets weg van een combinatie van Sunshine, Moon en Gravity, maar weet, in tegenstelling tot de eerste twee, het niet waar te maken.
Brad pitt moet op een geheime missie richting Neptunus om een verstorend signaal van een verkenningsschip, daar waar zijn vader op zat, te beeindigen.

Visueel is het een prachtfilm en zeker in de eerste helft is Ad Astra daardoor nog goed te pruimen.
Natuurkundig zitten er een aantal grote fouten in, die op een gegeven moment beginnen te storen. De monologen van Brad Pitt zijn saai en bieden geen enkele filosofische meerwaarde. Met het verhaal heeft het ook weinig van doen. De verhaallijn rammelt uberhaupt aan alle kanten.

Daardoor lijkt Ad Astra nog het meest op Gravity: alleen kijken voor de visuals.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
@Skyaero 100% eens met je Ad Astra review. Ik had precies hetzelfde. Die filosofische meerwaarde is er volgens sommigen overigens nog wel, maar bij mij werkte dat niet en kon het de film dus ook niet redden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:12
Titanic (1997)Titanic (1997)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 194 min | MPAA: PG-13
Ter ere van onze eerste date 25 jaar geleden gingen wij naar de remaster van deze film.
De eerste paar scene's zijn echt heel heel goed. Alsof ze de resolutie naar 110% hebben geupscaled.
Echter het werd bijna zo echt dat je een soort hyper realiteit kreeg waardoor het net weer leek dat de ogen ineens zielloos werden.
Daardoor kwam ik toch weer terecht in een uncanny vally.
Verder heb ik het idee dat niet alles is "geremasterd" sommige objecten zijn nog steeds zo plat als een dubbeltje (zeker de lopende mensen op het deck vanaf de verte)

Film opzich blijft een leuke film, maar een lange zit.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/0.png0 / 10

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:34

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:35:
Titanic (1997)[Afbeelding: Titanic (1997)]
Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 194 min | MPAA: PG-13
Ter ere van onze eerste date 25 jaar geleden gingen wij naar de remaster van deze film.
De eerste paar scene's zijn echt heel heel goed. Alsof ze de resolutie naar 110% hebben geupscaled.
Echter het werd bijna zo echt dat je een soort hyper realiteit kreeg waardoor het net weer leek dat de ogen ineens zielloos werden.
Daardoor kwam ik toch weer terecht in een uncanny vally.
Verder heb ik het idee dat niet alles is "geremasterd" sommige objecten zijn nog steeds zo plat als een dubbeltje (zeker de lopende mensen op het deck vanaf de verte)

Film opzich blijft een leuke film, maar een lange zit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
En wat voor score mogen we van je verwelkomen?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
josh-hill schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:05:
@Skyaero 100% eens met je Ad Astra review. Ik had precies hetzelfde. Die filosofische meerwaarde is er volgens sommigen overigens nog wel, maar bij mij werkte dat niet en kon het de film dus ook niet redden.
Hier ook. Ad Infinitum was een betere naam geweest.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Geen spoilers! 2D versie gezien, vermakelijke film, veel visueel spektakel, maar verder vond ik het een redelijk standaard MCU-film. Weet niet zo goed wat ik nog meer moet zeggen zonder dat ik spoilers ga geven, alhoewel de trailer ook al meer dan genoeg heeft laten zien.

Voor de geïnteresseerden: een mid-credit scene en een end-credits scene.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:12
Voor mij tweeledig: Techniek een 6. Er had zeker meer ingezet. Ook omdat er toch wel nieuws aan besteed was dat er AI op los gelaten was om alles vloeiender te laten lopen.

Film opzich: een dikke 7. Er zit van alles in. Spanning, sensatie, liefde en een boot die knak zegt :)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik ga aanstaande zaterdag naar de nieuwe Ant-man film. Super veel zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
The Artist and the Model (2012)The Artist and the Model (2012)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 105 min | MPAA: R
Heerlijk rustgevende film over een oude beeldkunstenaar die een nieuw model gebruikt voor het creëren van een nieuw beeld.

De film is in zwart wit en heeft de Tweede Wereldoorlog als achtergrond.

Je kunt gerust zeggen dat er eigenlijk niks gebeurt in de film. Het is dan ook zeker niet een film voor iedereen (zie ook de scores op IMDb).

Ik had zelf nogal behoefte aan rust, dus deze film kwam voor mij perfect uit.

Het verhaal is simpel, de beelden zijn mooi, en wat vooral mooi is, is het gevoel dat je meekijkt in de keuken van een kunstenaar, inclusief zijn visie op de natuur, God, kunst, de banaliteit van de mens (oorlog), etc.

Het einde is wel wat minder, maar verder goed vermaakt, ondanks dat er dus amper een verhaal was.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
josh-hill schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:53:
[...]

Wellicht, maar ik ben treinenliefhebber, en ik denk dat er toch ook mensen zouden klagen als in een Engelse film ze continu aan de rechterkant van de weg rijden en dan roepen dat ze aan de verkeerde kant van de weg zitten als ze links rijden. Natuurlijk wordt er altijd een loopje genomen met de realiteit, maar het lijkt wel alsof ze het hier bewust allemaal verkeerd hebben gedaan. Maar goed, heel de film slaat natuurlijk nergens op.

Een film als Fast & Furious 9 kan ik inderdaad ook absoluut niet kijken, maar er zijn zeker ook genoeg films waar dingen wel soort van realistisch worden weergegeven, of in ieder geval de flauwekul beperkt is tot 1 a 2 zaken.
Unstoppable is ook een treinenfilm die een loopje met de realiteit neemt maar wel een enorm leuk loopje :)

Denk dat ik Bullet Train nog wel kijk. Ik heb niet zoveel moeite met films die een loopje ergens mee nemen zolang ze zichzelf maar niet te serieus nemen.

Ik vind het veel irritanter als een film pretendeert iets te zijn dat het niet is. Of erger, dat heel erg goed doet en ook nog eens goed verpakt. I'm looking at you, Braveheart en Gladiator }:|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Marvel's Star Wars.

Als je de trailer hebt gezien, dan heb je de film gezien.

Quantumania speelt zich niet af in de wereld die eens werd opgezet met Iron Man en de Hulk.

Kang is goed, de grapjes zijn wel leuk, maar verwacht geen Nolanesque script en vooral eenzelfde soort verhaal dat in iedere Marvel-film met andere karakters wordt ingevuld.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Skyaero schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:03:
Ad Astra (2019)[Afbeelding: Ad Astra (2019)]
Tweakers: 4.7 | IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Drama, Mystery | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Ad Astra heeft iets weg van een combinatie van Sunshine, Moon en Gravity, maar weet, in tegenstelling tot de eerste twee, het niet waar te maken.
Brad pitt moet op een geheime missie richting Neptunus om een verstorend signaal van een verkenningsschip, daar waar zijn vader op zat, te beeindigen.

Visueel is het een prachtfilm en zeker in de eerste helft is Ad Astra daardoor nog goed te pruimen.
Natuurkundig zitten er een aantal grote fouten in, die op een gegeven moment beginnen te storen. De monologen van Brad Pitt zijn saai en bieden geen enkele filosofische meerwaarde. Met het verhaal heeft het ook weinig van doen. De verhaallijn rammelt uberhaupt aan alle kanten.

Daardoor lijkt Ad Astra nog het meest op Gravity: alleen kijken voor de visuals.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Mijn record-in-slaap-val-film. Vier keer aan begonnen, vijf keer in slaap gevallen en niet afgemaakt... :O

Nomen nescio

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 13:02

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG
We zijn nadat we klaar waren met het kijken van Pirates of the Caribbean begonnen aan de Harry Potter films, een mooi moment om ons jaarlijks avontuur weer te gaan kijken nu ik bezig ben met Hogwarts Legacy. Want de Harry Potter films kijk ik elk jaar opnieuw en het blijft een geweldig avontuur om telkens weer opnieuw te bekijken, als je de laatste 3 films bent gewend dan zijn ze hier echt wel puppys haha.

in het eerste deel krijgt Harry door een reus Hagrid te horen dat hij een tovenaar is en gaat er letterlijk een wereld voor hem open. Hij mag naar de tovenaarsschool Hogwarts toe om daar magie te leren, maar helaas voor Harry schuilt er een groot kwaad binnen de muren van Hogwarts en krijgt hij het er niet makkelijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.6.png7.6 / 10

Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 161 min | MPAA: PG
De geheime kamer is het tweede deel in de reeks, nadat wij het eerste deel hebben gekeken van Harry Potter was het natuurlijk een logische stap om verder te gaan met het tweede deel waar voor Harry en en zijn vrienden het tweede school van Hogwarts begint. Wij vonden het een leuke film die we inmiddels wel voor de 12e keer opnieuw keken, maar dat maakt het voor ons niet minder interessant. Het verhaal is zoals altijd weer sterk met veel avonturen die Harry en zijn vrienden beleven in een schooljaar van Hogwarts.

Ik weet niet of er meer mensen zijn die de films elk jaar opnieuw kijken of helemaal nog nooit hebben gezien, maar het is zeker een aanrader om de film minimaal een keer in je leven te hebben gezien als je ons vraagt.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7.6 / 10

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.9 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 142 min | MPAA: PG
Nadat we het tweede deel helemaal hadden gezien, gingen we de avond erop verder met het derde deel van de films waarin Harry en zijn vrienden het derde schooljaar van Zweinstein ingaan. Maar deze film begint compleet anders omdat er een gevaarlijke massamoordernaar rondloopt en Harry daardoor niet met de normale trein naar Zweinstein kan gaan. Hierdoor weet je nooit wat je kan verwachten bij het begin de films, het is elke keer weer een groot avontuur als je het verhaal van Harry Potter volgt.

We hebben beiden wederom weer erg genoten van deze film, dat is ook juist het probleem want de films vervelen nooit.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7.6 / 10

Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 157 min | MPAA: PG-13
Zelf vind ik dit wel een van de mooiste delen vanwege het toernooi die ze in deze film houden, ook is dit gelijk een van de meest duistere films.

In deze film komt Voldermort steeds meer terug en dit maakt de film ook gelijk al een stuk meer duister dan zijn voorgangers, waardoor de films steeds minder kindvriendelijk worden. Maar dat vind ik zelf wel een groot pluspunt dat het verhaal niet blijft hangen op het niveau van de eerste film en juist een groei doormaakt. In deze film word Harry plotseling uitgekozen om mee te doen aan het toernooi die uit verschillende gevaarlijke opdrachten bestaat, dit komt ook voor de kijker als een grote verrassing.

In dit deel gebeurd er echt van alles door de verschillende opdrachten, waardoor het echt een groot avontuur is om naar te kijken.

"Dark And Difficult Times Lie Ahead."...

Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13
Dit is de film waar ik een hekel kreeg aan Dorothea Omber, wat speelt die haar rol veel te goed zeg.. wat een vreselijk mens is het in deze film :P

Deze film is gelijk vanaf het begin wederom weer een stuk meer duister dan zijn voorganger, want Voldermort is terug en zijn hulpjes maken er echt direct werk van waardoor het Ministerie van Toverkunst omvalt. Waarna ze Dorothea Omber introduceren in de film die ook gelijk een nieuwe lerares worden in het Verweer tegen de Zwarte Kunsten, ze hebben voor haar rol wel de perfecte actrice gekozen want ze speelt haar rol zelfs veel te goed waardoor ik echt een hekel aan haar ben gaan krijgen en zelfs de film eerst niet meer wou zien.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.6 / 10

Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 153 min | MPAA: PG
De Halfbloed prins is het zesde deel in de film serie, Heer Voldemort krijgt zowel de toverwereld als de Dreuzelwereld steeds meer in zijn greep en Zweinstein is niet meer het veilige toevluchtsoord van vroeger.

Ik vond dit zelf wel een zware film omdat er toch een bepaalde personage doodgaat die in de films telkens de slechterik leek te zijn maar uiteindelijk geen slechterik bleek te zijn en Harry alleen maar wou beschermen, vind dat dit er wel voor zorgt dat je deze film met een ander gevoel gaat kijken en ook naar die persoon anders kijkt bij het opnieuw kijken van de films. Maar het verhaal word er niet slechter door en blijft een sterkte rode draad hebben over het avontuur die ze doorstaan om Voldermort te stoppen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.6.png7.6 / 10

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010)Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 146 min | MPAA: PG-13
De laatste film is over twee lange films verdeelt omdat er teveel gebeurd en verteld moet worden in het verhaal naar de slotfase waarin Harry Potter de kans krijgt om het op te nemen tegen Voldermort die alles in zijn greep heeft. Maar voordat Harry Potter het kan opnemen tegen Voldermort moet hij eerst opzoek naar de Relieken van de dood, aangezien daarin een stuk ziel van Voldermort in zit en deze vernietigd moet worden om hem zo zwak genoeg te maken voor een confrontatie.

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Wanneer Harry Potter samen met zijn vrienden Ron en Hermelien op zoek gaan naar de laatste Relieken van de Dood, woedt de oorlog voort waardoor er steeds meer geliefden van Harry omkomen. Maar de tovenaarswereld zal opstaan voor nog een laatste slag, de slag waarin de ultieme confrontatie tussen De Jongen Die Bleef Leven en de Heer van het Duister zal plaatsvinden wanneer alle Relieken van de Dood zijn vernietigd. Wanneer dit dan ook eindelijk gebeurd is, gaat hij de confrontatie aan met Voldermort wat een zwaar gevecht gaat zijn om deze grote tovenaar te verslaan.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Iluzja (2022)Iluzja (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: 89 min | MPAA: N/A
Iluzja (Illusion) is een trage Poolse film over een moeder waarvan de dochter vermist is.

Ze gaat steeds verder op onderzoek uit en gebruikt daarbij de vreemdste aanknopingspunten, waaronder het gebruik van helderzienden. Haar man en de politie hebben de zoektocht inmiddels opgegeven, maar zij gaat stug door.

De film heeft iets weg van de Russische film Loveless, maar het verhaal is toch eigenlijk wel heel anders.

Eerste 2/3e van de film vond ik zeer goed gedaan. Acteerwerk en de beelden zijn van hoog niveau. Laatste 1/3e van de film is wat rommelig alsook verwarrend. De film gaat een bepaalde richting op die ik niet verwacht had, en waar ik niet zo veel mee kan. De film begint met een weetje dat ik nog nooit eerder had gehoord. Kudos voor zoiets in de film te stoppen. Het heeft wellicht een betekenis in relatie tot het einde van de film, al kon ik daar dus niet zo heel veel mee.

Desondanks vond ik het een mooie film. En dat terwijl hij een 5 scoort op IMDb. Dus de meesten zullen er geen klap aan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Tomba schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:30:
[...]

Thanks! Heerlijk die zuurpruim, lijkt net een vriend van me :*)
Maar een mooie film inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 17-02-2023 00:16 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Shotgun Wedding (2022)Shotgun Wedding (2022)
Tweakers: 5.2 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Comedy, Romance | Runtime: 100 min | MPAA: R
Na het lezen van de eerdere review hier op Tweakers en deze op Amazon Prime te zijn tegengekomen heb ik een kans gegeven. Ik moet zeggen; wij vonden hem leuker dan verwacht.

Plot:

Darcy en Tom nodigen hun families uit voor hun bruiloft op een unieke locatie. Als het hele gezelschap echter wordt gegijzeld, is plotseling ieders leven in gevaar en krijgt "tot de dood ons scheidt" een heel nieuwe betekenis. Darcy en Tom staat een ding te doen: hun geliefden redden, zonder elkaar te vermoorden.

Deze film is een soort semi actie romantische comedy. Zoals gewoonlijk bij dit genre hoef je geen super goed verhaal of diverse plot twists te verwachten. Wat je wel krijgt is een redelijk onderhoudende film welke af en toe een lach op mijn gezicht verzorgde. Buikpijn van het lachen krijg je niet. De acteerprestaties van Jennifer Lopez vielen mij niet tegen. De chemie tussen beide hoofdrolspelers werkt prima. Een 6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:16
G_Dragon schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:05:
Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)[Afbeelding: Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)]
Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG
We zijn nadat we klaar waren met het kijken van Pirates of the Caribbean begonnen aan de Harry Potter films, een mooi moment om ons jaarlijks avontuur weer te gaan kijken nu ik bezig ben met Hogwarts Legacy. Want de Harry Potter films kijk ik elk jaar opnieuw en het blijft een geweldig avontuur om telkens weer opnieuw te bekijken, als je de laatste 3 films bent gewend dan zijn ze hier echt wel puppys haha.

in het eerste deel krijgt Harry door een reus Hagrid te horen dat hij een tovenaar is en gaat er letterlijk een wereld voor hem open. Hij mag naar de tovenaarsschool Hogwarts toe om daar magie te leren, maar helaas voor Harry schuilt er een groot kwaad binnen de muren van Hogwarts en krijgt hij het er niet makkelijk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.6 / 10

Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)[Afbeelding: Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 161 min | MPAA: PG
De geheime kamer is het tweede deel in de reeks, nadat Harry in het eerste deel het kwaad heeft weten te verslaan is hij weer terug naar huis gegaan. Maar vlak voordat Harry Potter teruggaat naar Hogwarts word hij door de elf Dobby gewaarschuwd dat zijn terugkeer op de school tot een ramp zal leiden. Harry gaat toch, en komt er achter dat hij nog steeds gehaat wordt door Professor Sneep en zijn klasgenoot Draco Malfidus. Er is echter ook goed nieuws: de beroemde schrijver Gladianus Smalhart is de nieuwe Duistere Krachten-leraar. Na een tijdje worden enkele Zweinstein-studenten versteend aangetroffen... maar wie of wat is de oorzaak hiervan? Zelfs Harry staat niet boven verdenking.

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)[Afbeelding: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)]
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.9 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 142 min | MPAA: PG
In dit derde deel van de films gaat Harry voor de derde keer naar Hogwarts maar er loopt een gevaarlijke massamoordenaar genaamd Sirius Zwarts rond die ontsnapt is uit de gevaarlijke wereldberoemde Azkaban-gevangenis, en iedereen is er van overtuigd dat hij er op uit is om Harry te vermoorden. Terwijl hij leert om te gaan met de Dementors die naar Zweinstein zijn gestuurd om de school te beschermen leert Harry het verontrustende verhaal van Zwarts, en zijn connecties met Harry's familie.

Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)[Afbeelding: Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)]
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 157 min | MPAA: PG-13
Zelf vind ik dit wel een van de mooiste delen vanwege het toernooi die ze in deze film houden, ook is dit gelijk een van de meest duistere films.

Het WK Zwerkbal gaat helemaal mis doordat een groep volgelingen van Voldemort, ook wel Dooddoeners genoemd, door het veld paradeert. Er zijn gelukkig geen gewonden of doden, maar de kans dat Voldemort gaat terugkeren wordt wel steeds groter... Maar er is op Zweinstein nog een ander evenement; het Toverschool Toernooi. Hierin moeten drie kampioenen van drie verschillende toverscholen drie gevaarlijke opdrachten voltooien om de Toverschool Trofee te winnen. Deze drie kampioenen worden door de Vuurbeker gekozen. Hij kiest Fleur Delacour van Beauxbatons, Viktor Krum van Klammfels en Carlo Kannewasser van Zweinstein. Echter, de Vuurbeker spuwt nóg een naam uit; Harry Potter...

"Dark And Difficult Times Lie Ahead."...
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10

Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)[Afbeelding: Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)]
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13
Dit is de film waar ik een hekel kreeg aan Dorothea Omber, wat speelt die haar rol veel te goed zeg.. wat een vreselijk mens is het in deze film :P

De opstand begint want Voldemort is terug, maar het Ministerie van Toverkunst doet al het mogelijke om de waarheid verborgen te houden voor de wereld van de tovenaars. Dorothea Omber, een afgevaardigde van het Ministerie, wordt zelfs tot nieuwe lerares Verweer tegen de Zwarte Kunsten van Zweinstein benoemd. Wanneer Omber weigert praktijklessen in de defensieve toverkunst te geven, overtuigen Ron en Hermelien Harry om in het geheim een groepje studenten op te leiden voor de naderende tovenaarsoorlog. Bereid je voor op een angstaanjagende confrontatie tussen Goed en Kwaad in deze betoverende verfilming van het vijfde boek uit de Harry Potter-serie van J.K. Rowling. Maak je klaar voor de strijd!

Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)[Afbeelding: Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)]
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 153 min | MPAA: PG
In dit deel krijgt de Heer Voldemort zowel de toverwereld als de Dreuzelwereld steeds meer in zijn greep en Zweinstein is niet meer het veilige toevluchtsoord van vroeger. Harry vermoedt dat zelfs in het kasteel gevaar dreigt, maar Perkamentus heeft daar weinig aandacht voor; hij vindt het belangrijker om Harry voor te bereiden op de eindstrijd die steeds dichterbij komt. Ze werken samen aan een manier om de verdediging van Voldemort te doorbreken. Hiervoor neemt Perkamentus zijn oude vriend en collega Hildebrand Slakhoorn in dienst, die mogelijk cruciale informatie achterhoudt. Aan de vooravond van de beslissende strijd maken Harry, Ron, Hermelien en hun klasgenoten kennis met de wereld van de romantiek.

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010)[Afbeelding: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010)]
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 146 min | MPAA: PG-13
De laatste film is over twee lange films verdeelt omdat er teveel gebeurd en verteld moet worden in het verhaal naar de slotfase waarin Harry Potter de kans krijgt om het op te nemen tegen Voldermort die alles in zijn greep heeft. Maar voordat Harry Potter het kan opnemen tegen Voldermort moet hij eerst opzoek naar de Relieken van de dood, aangezien daarin een stuk ziel van Voldermort in zit en deze vernietigd moet worden om hem zo zwak genoeg te maken voor een confrontatie.

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)[Afbeelding: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)]
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Wanneer Harry Potter samen met zijn vrienden Ron en Hermelien op zoek gaan naar de laatste Relieken van de Dood, woedt de oorlog voort waardoor er steeds meer geliefden van Harry omkomen. Maar de tovenaarswereld zal opstaan voor nog een laatste slag, de slag waarin de ultieme confrontatie tussen De Jongen Die Bleef Leven en de Heer van het Duister zal plaatsvinden wanneer alle Relieken van de Dood zijn vernietigd. Wanneer dit dan ook eindelijk gebeurd is, gaat hij de confrontatie aan met Voldermort wat een zwaar gevecht gaat zijn om deze grote tovenaar te verslaan.
Maar dit zijn allemaal samenvattingen als op imdb met als enige mening, ze bijna allemaal een 7.6 te geven.
Goed bedoelt natuurlijk. Maar geen reviews..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

DeBaroN schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:15:
[...]

Maar dit zijn allemaal samenvattingen als op imdb met als enige mening, ze bijna allemaal een 7.6 te geven.
Goed bedoelt natuurlijk. Maar geen reviews..
Dan ga ik ze nog even aanpassen want de cijfers zijn wel hoe ik over de films denk :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:22
Thor: Love and Thunder (2022)Thor: Love and Thunder (2022)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
En weer een superheldenfilm die nogal lauw is ontvangen door de fans. Kennelijk zijn de hardcore Marvel fans er niet van gediend als hun superhelden worden neergezet als totale imbecielen. Ik kan er in ieder geval geen genoeg van krijgen. Deze 4e Thor, wederom geregisseerd door Taiki Waititi (Thor: Ragnarok, Jojo Rabbit), is nog absurder dan deel 3 en de humor moet je echt liggen. Ik vond de film bij tijd en wijle hilarisch, maar wat ik op internet heb gelezen is dit vooral een 'love it or hate it' film. Ik behoor dus duidelijk in het eerste kamp. Zo kon ik bv wel erg genieten van de twee reuzengeiten die te pas en te onpas de boel bij elkaar schreeuwen. Ja, het is simpele humor, soms erg storend maar ook weer enorm doeltreffend. Enniewee, de film gaat over Gorr die een magisch zwaard vindt waarmee hij - na een trage gebeurtenis - op godenjacht gaat. Dit zwaard is namelijk in staat om de goden een kopje kleiner te maken, maar corrumpeert daarbij ook de gebruiker, waardoor diegene een heel slecht gebit krijgt. Thor en zijn vrienden Valkyrie en Korg gaan op jacht, nadat Gorr een stel Asgaardse koters heeft gekidnapt en die hij uiteraard als lokaas gebruikt. Het verhaal wordt nog gecompliceerder wanneer Thor's ex-vriendinnetje Jane zich aanmeldt om mee te vechten. Het acteerwerk is prima: Chris Hemsworth mag zijn comedy chops weer inzetten en doet dit met verve. Tessa Thompson als Valkyrie is de serieuze van het stel en heeft de meest ondankbare rol. Waititi speelt wederom Thor's stenen buddy Korg, die meestal de aanzetjes geeft. Christian Bale speelt Gorr the God Butcher en heeft er duidelijk lol in. Natalie Portman is weer terug als Jane en mocht zich deze keer ook in een Thor-pak hijsen. Haar rol heeft ook wat meer inhoud dan de rest. Verder zien we de Guardians of the Galaxy ook nog even langskomen en speelt Russell Crowe een volgevreten Zeus. Cinematografisch zit het ook wel snor en de cgi en special effects zijn prima. Opvallend is de soundtrack waarbij zo'n beetje het halve oeuvre van Guns N' Roses voorbij komt. Thor: Love & Thunder is in ieder geval geen 'normale' superheldenfilm geworden en ik heb me er prima mee vermaakt. Als je echter niet van absurde, droge humor houdt dan kun je deze film beter links laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Brawl in Cell Block 99 (2017)Brawl in Cell Block 99 (2017)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132 min | MPAA: Not Rated
De film is lekker rustig en vooral het eerste deel zit vol met (niet-al-te) subtiele gortdroge humor. De ene na de andere one-liner/one-worder wordt ingekopt en het is een genot om de hoofdpersoon met zijn handen een auto te zien verbouwen, terwijl hij zich voordoet als uiterst kalm, terwijl het tegenovergestelde het geval is.

Als hij eenmaal in de gevangenis zit, wordt het allemaal een stuk minder. En daarna wordt het ook niet meer beter, helaas. De humor is er nog wel, hier en daar, maar je moet er naar zoeken.

En dan de gevangenis met Don Johnson aan het roer. Dat gaat echt al helemaal nergens meer over.

Maar goed, het is dan ook uiteindelijk een Grindhouse film en het doet wat het moet doen voor zo'n film, I guess. Het plot is in zo'n film niet belangrijk, maar dan ga ik dus wel verveeld zitten kijken.

Zou het eigenlijk een 6 moeten geven, maar toch nog een 7- vanwege de ijzersterke start waarbij ik echt continu dubbel lag/lach.

Ik vond Dragged Across Concrete wel beter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• copyer
  • Laatst online: 21-09 18:50
El Mariachi (1992)El Mariachi (1992)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 81 min | MPAA: R
Het verhaal, actie en special effecten waren wel ok.
De film aan zijn geheel kwam toch wat amateuristisch over bij mij, naja was dan ook zijn eerste of tweede film van Robert Rodriguez.
Een leuk feitje,Rodriguez deed alles zelf om de film te maken, alleen niet acteren..
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Desperado (1995)Desperado (1995)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R
Een voortzetting van de eerdere film met veel meer explosies en bekendere sterren.
Deze film zat vele malen beter in elkaar, maar met soms toch wat over de top actie scenes, I liked it..
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Once Upon a Time in Mexico (2003)Once Upon a Time in Mexico (2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R
Een borduring op de voorgaande film,
Met nog meer sterren en explosies..
De special effecten zijn stukken beter,meer gory dan voorgaand en merkt dat er een bepaalde Robert Rodriguez style is gecreëerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
The Hunger Games (2012)The Hunger Games (2012)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13
Gisteren begonnen aan een het herkijken van the hunger games. Ik kwam er namelijk achter dat het 4 films zijn, niet 3. En ik heb geen idee of ik de laatste wel ooit gekeken heb.

Aangezien het een goede film is besloten weer met film 1 te beginnen.

Ook een 2e keer is deze film nog steeds de moeite waard. Scheelt dat ik nog maar half wist wat er ging gebeuren aangezien het alweer een aantal jaren terug is dat ik de film voor het laatst zag. Maar het einde is natuurlijk sowieso niet een heel grote verassing aangezien Katniss ook in de vervolgfilms een rol vervult. Maakte het niet minder spannend voor mij.

De rest van dit weekend ga ik de overige 3 films kijken.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 16:04
Gisteren begonnen aan een het herkijken van the hunger games. Ik kwam er namelijk achter dat het 4 films zijn, niet 3. En ik heb geen idee of ik de laatste wel ooit gekeken heb.
Als je weinig verschil tussen de kleuren en stijlen van de films zag, heb je waarschijnlijk het derde deel gemist.

Hunger Games: Mockingjay part 1 is een stuk grijzer en deprimerender vergeleken met de andere 3 films.
Het is voornamelijk psychological warfare, een beetje zoals Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1.
spoiler:
Katniss heeft een enorme mentale klap te verwerken doordat ze Peeta kwijt zijn

Het laatste deel is weer meer kleuren en actie, al ontwijken ze het psychologische deel niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
copyer schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 07:09:
El Mariachi (1992)[Afbeelding: El Mariachi (1992)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 81 min | MPAA: R
Het verhaal, actie en special effecten waren wel ok.
De film aan zijn geheel kwam toch wat amateuristisch over bij mij, naja was dan ook zijn eerste of tweede film van Robert Rodriguez.
Een leuk feitje,Rodriguez deed alles zelf om de film te maken, alleen niet acteren..
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10

Desperado (1995)[Afbeelding: Desperado (1995)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R
Een voortzetting van de eerdere film met veel meer explosies en bekendere sterren.
Deze film zat vele malen beter in elkaar, maar met soms toch wat over de top actie scenes, I liked it..

Once Upon a Time in Mexico (2003)[Afbeelding: Once Upon a Time in Mexico (2003)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R
Een borduring op de voorgaande film,
Met nog meer sterren en explosies..
De special effecten zijn stukken beter,meer gory dan voorgaand en merkt dat er een bepaalde Robert Rodriguez style is gecreëerd.

Desperado heeft echt legendarische scènes. Blijft één van mijn favoriete actiefilms met prachtige karakters. Vond de opvolger persoonlijk een stuk minder, ook al heeft die film meer sterren. De karakters voelen wat minder aan en overtuigen minder.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor

Bor

Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Plot:

In een Japanse hogesnelheidstrein bevindt zich een groep van huur- en sluipmoordenaars met individuele motieven. Gaandeweg ontdekken ze dat hun motieven een link met elkaar lijken te hebben. Het duurt niet lang voordat de spanningen onderling hoog op beginnen te lopen.

Oordeel:

Leuke en vermakelijke actie komedie met af en toe wat gore. Heerlijk over de top popcorn vermaak. Soms net iets te flauw en rechtlijnig maar de regisseur herpakt zich daarbij weer snel. Ik kon het wel waarderen. Een 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Sydney08 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:51:
[...]

Desperado heeft echt legendarische scènes. Blijft één van mijn favoriete actiefilms met prachtige karakters. Vond de opvolger persoonlijk een stuk minder, ook al heeft die film meer sterren. De karakters voelen wat minder aan en overtuigen minder.
Ik had juist het tegenovergestelde:

Desperado viel me bij herziening - ondanks een paar leuke scenes - behoorlijk tegen en je kunt merken dat Rodriguez duidelijk nog zoekende is. In Once Upon a Time heeft hij die stijl gevonden en heb je ook echt het idee naar een film van hem te kijken. Helaas weinig Hayek, maar wel veel beter geacteerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
Boiling Point (2021)Boiling Point (2021)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R
Verhaal van deze film is seen this done that. Nothing new here.

Maar de manier waarop het gebracht wordt is bijzonder.

Ik ging helemaal blind in deze film en wist dus niet dat de film een bijzondere eigenschap had. Heb nog maar 1 keer eerder een film gezien die dit trucje uithaalde en dat vond ik (o.a. daarom) een geweldige film, IMDB: Victoria (2015)

spoiler:
De film is letterlijk 1 shot. Dus niet aan elkaar genaaide lange shots zoals in Birdman, 1917, etc.

Hier werkt het ook best goed. Het houdt de spanning er goed in. Ook komen ondanks deze restrictie alle verschillende facetten van het restaurant-leven aan bod. Het enige is dat het 'feit' dat het een hele drukke avond is, niet echt zo op mij over kwam, omdat ze continu met allerlei randzaken bezig waren en hoe kun je dan nog een beetje fatsoenlijk maaltijden serveren. Behoorlijk knap dat alles voor het verhaal soepeltjes verloopt, ondanks de enorme restrictie. Het oogt net echt.

Verhaal ok. Executie top. Einde meh.

Gemiddelde @ GoT is een een 7.5, op IMDb ook. Laat dat nou ook net zijn wat ik in mijn hoofd had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Babylon (2022)Babylon (2022)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 189 min | MPAA: R
Uitdraging van liefde aan de historie van film met een
spoiler:
kotsende
Margot Robbie, een intro van dertig minuten lang en decadente feesten met al het meest afschuwelijke dat je ooit in het (verder ongerelateerde) Amsterdamse nachtleven hebt mogen aanschouwen. Maar dan in de Amerikaanse filmwereld van begin vorige eeuw.

Het laatste uur is, zoals bijna iedereen zegt, een beetje te lang en hier zakt de film een beetje door zijn eigen gewicht heen.

Does what it says on the tin. Exact zoals de American Dream in kwestie beloofde.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Net terug van The Whale met Brandon Frasier geregisseerd door Darren Aranofsky, waar ik over het algemeen wel dan van ben. The Wrestler, Black Swan, Pie en natuurlijk Requiem for a dream zijn allemaal films die een indruk hebben achtergelaten en The Whale past daar ook tussen.

Wat een ongelofelijke prestatie van Brandon Frasier, heb meerdere malen een traantje voelen opkomen. Ik had niet gedacht dat ik ooit nog een acteerprestatie zou zien die op het niveau zou zijn van Daniel D Lewis in There will be Blood.

Oh ja, ook Ant man gezien. Wel aardig maar Kang viel uiteindelijk een beetje tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
@MrVegeta Vergelijking met Daniel D Lewis in There Will Be Blood legt de lat wel heel hoog. Film stond al op mijn radar, maar nu helemaal.

The Wrestler overigens nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

josh-hill schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:32:
@MrVegeta Vergelijking met Daniel D Lewis in There Will Be Blood legt de lat wel heel hoog. Film stond al op mijn radar, maar nu helemaal.

The Wrestler overigens nog nooit gezien.
Misschien denk ik er bij een tweede view van The Whale er anders over hoor, maar wij waren beide ontzettend onder de indruk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Lang geleden dat ik zo van een film genoten heb. Vandaar ook de hoge score voor een dergelijke film.
Diepgaand verhaal... nee. Originele ideeën of twists.... nope. Oscar materiaal? Ook niet.
Maar gewoon heerlijk vermaak. Leuke karakters, leuke dialogen, leuke actie. Absurd, maar net niet tè. En vooral ook een erg lekker tempo en goed ge-edit.
Moeilijk te zeggen waarom, maar ik denk dat juist de combinatie van deze factoren ervoor zorgt dat ik vind dat de film een 8.5 verdient.

Het deed me qua stijl denken aan snatch en de oude (en imo betere) Quentin Tarantino films.
Ondanks sommige duidelijk gekopieerde ideeën voelde het eerder als een hommage dan als plagiaat.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor

Bor

The Peanut Butter Falcon (2019)The Peanut Butter Falcon (2019)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13
Plot:
De 22-jarige Zak, met het syndroom van Down, ontvlucht zijn verzorgingstehuis. Hij wil zijn droom, een professionele worstelaar worden, waarmaken en hiervoor les volgen. Hij ontmoet Tyler, een misdadiger op de vlucht die zijn bondgenoot en coach zal worden. Ze ondernemen samen een reis en kunnen de verzorgster Eleanor ervan overtuigen hen te vergezellen.

Oordeel:
Prima feel good road movie achtigef film welke de tijd neemt om een verhaal te vertellen. Prima in beeld gebracht ondanks het toch vrij abrupte eind. Een half uur tot een uurtje langer was ook prima geweest. Verwacht hier geen over de top actie, super romantisch verhaal of een plot met 80 wendingen maar geniet van de omgeving, de karakters en laat je verrassen. Een 7.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Plane (2023)Plane (2023)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Ladies and gentleman, welcome to Plane. This is your captain speaking. My name is Gerard Butler, so now you know what to expect from here on. Welcome to this flight to the Edge of Credibility.

We ask you to store your brain in the overhead luggage bin as it will not be needed on this flight. Please turn off your personal electronic devices as well as your capacity for rational thought. Smoking and the application of Newtonian physics are prohibited.

Our aircraft for tonight is an MD-80. Of course this being a low-budget airline we got it cheap from some chop shop in the Mojave Desert, which explains the fake-looking engines. Please do not be concerned; we will not need them as any activity remotely resembling flight will be handled by low-budget CGI.

There are 6 emergency exits and 94 plot holes on this aircraft. Please do not expect our acting staff to be able to handle any of them; they are only here to ensure all stereotypes required for this type of flight are represented.

In-flight entertainment is orchestrated by a number of gentlemen from south-east Asia. Our corporate staff are very busy hiring mercenaries instead of reporting airplane accidents to the FAA, so any unease you may feel about what this says about our views regarding certain demographic groups is not our problem.

Thank you for choosing Gerard Butler Air. Due to our success we are expanding our activities into nautical territories with our new product called 'Ship'. We hope to see you on it soon. Have a safe flight!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

AvK

Ready Set Go

Dr. Strangelove schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:22:
Plane (2023)[Afbeelding: Plane (2023)]
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Ladies and gentleman, welcome to Plane. This is your captain speaking. My name is Gerard Butler, so now you know what to expect from here on. Welcome to this flight to the Edge of Credibility.

We ask you to store your brain in the overhead luggage bin as it will not be needed on this flight. Please turn of your personal electronic devices as well as your capacity for rational thought. Smoking and the application of Newtonian physics are prohibited.

Our aircraft for tonight is an MD-80. Of course this being a low-budget airline we got it cheap from some chop shop in the Mojave Desert, which explains the fake-looking engines. Please do not be concerned; we will not need them as any activity remotely resembling flight will be handled by low-budget CGI.

There are 6 emergency exits and 94 plot holes on this aircraft. Please do not expect our acting staff to be able to handle any of them; they are only here to ensure all stereotypes required for this type of flight are represented.

In-flight entertainment is orchestrated by a number of gentlemen from south-east Asia. Our corporate staff are very busy hiring mercenaries instead of reporting airplane accidents to the FAA, so any unease you may feel about what this says about our views regarding certain demographic groups is not our problem.

Thank you for choosing Gerard Butler Air. Due to our success we are expanding our activities into nautical territories with our new product called 'Ship'. We hope to see you on it soon. Have a safe flight!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Dit is volgens mij de 2e keer dat je deze vreemde stijl van een recensie geven hanteert.
Waarom doe je dat? Vind je dat grappig? Het leidt erg af.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14
Ben nu Zillion aan het kijken, meesterlijk 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Plane (2023)Plane (2023)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Ik hoopte op een onrealistische non-stop actie schietfilm, zoiets als Olympus has Fallen. Dat de ex marinier, nu piloot in de jungle crashed en alles doet om zijn passagiers te redden (dat laatste klopte wel).
Helaas nam de film zichzelf iets te serieus en duurde het een uur voordat de eerste kogels afgevuurd werden. Wat geen probleem is als de opbouw goed is en bijvoorbeeld spanning toevoegt, maar hier was het zo standaard en oppervlakkig dat ik een uur zat te wachten op actie.
Die actie was prima, vliegtuig stuk, rebellen, wapengekletter, Butler redt iedereen. Maar waarom dat eerste uur?

Achteraf gezien waren mijn verwachtingen te hoog: YouTube: Old Painless - Payback time
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

AvK schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Dit is volgens mij de 2e keer dat je deze vreemde stijl van een recensie geven hanteert.
Je kan het ook niet lezen. Het is juist leuk dat het niet een standaard riedeltje is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
[...]

Ik vind het wel een grappige manier om veel informatie over een film over te brengen.

Under the Shadow (2016)Under the Shadow (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 84 min | MPAA: PG-13
Under the Shadow is een Iraans horror drama dat zich afspeelt tijdens de Irak Iran oorlog (jaren tachtig).

De film begint als een drama. Een Iraans gezin worstelt met de gevolgen van de oorlog en de Iraanse revolutie. De vrouw wil haar medische opleiding hervatten, maar omdat ze politiek actief is geweest, wordt haar deze mogelijkheid ontnomen.

Haar man moet naar het front en vraagt haar met hun dochter naar zijn ouders te gaan, wat zij weigert.

Gaandeweg het verhaal verandert de film in een horror.

Op zich zijn zowel het drama deel als het horror deel wel ok, maar niet baanbrekend en je kan ook weer niet echt zeggen dat het als combinatie van de twee enorm goed werkt.

Ben geen fan van horror, anders had ik hem wel een 7 gegeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AcidBurn
Winnie the Pooh: Blood and Honey (2023)Winnie the Pooh: Blood and Honey (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Horror | Runtime: 84 min | MPAA: N/A
Korte samenvatting: Wat een bagger. Je hebt "Zo slecht dat het weer goed is", maar dit is gewoon te slecht voor woorden. Langere samenvatting: Dit slaat echt nergens op. Het acteerwerk is zo slecht dat ik denk dat de jury van de Razzies hier nog kromme tenen van krijgt. De accenten van de dames zijn zo irritant dat je ze zo snel mogelijk dood wilt zien om maar van hun stemgeluid af te zijn.
Maar het knapste van alles: Hoe krijg je het voor elkaar om een film van nog geen anderhalf uur te maken, die na een half uur al als te lang aanvoelt.
Dit is alleen grappig voor de Nacht van de Wansmaak, met 10 bier op en je verstand op -100. Deze film maakt voor mij nu al grote kans op slechtste film van het jaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AcidBurn
Tweakers: 6.7 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Vergeleken met Winnie the Pooh is dit gewoon Oscar materiaal. Uiteraard komt het daar niet bij in de buurt, maar de derde Antman film heeft in ieder geval een goede pace.
Niet elke acteur is even goed, maar het is allemaal voldoende om niet te storen. (Op Darren na, jezus wat is die gozer irritant). De waarheid gebied mij te zeggen dat ik de eerste 2 Antman films niet eens gezien heb, ik ben Quantumania om 2 redenen gaan kijken: Ik verveelde me, en ik was benieuwd hoe Kathryn Newton (Cassie Lang) met deze rol omging. Ik ken haar alleen van The Society en The Map of Tiny Perfect Things, dit is toch weer een heel andere rol.
Ik vroeg me de halve tijd wel af wat voor film ik aan het kijken was. Waar Dr Strange 2 soms als Twilight Zone aanvoelde, voelde Quantumania regelmatig meer als StarWars aan dan Marvel. Als dit - samen met de onderbroekenlol van Guardians en Thor 3/4 - de beoogde stijl is voor de komende Marvel Phase, dan sla ik deze ronde even over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
MrVegeta schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:52:
[...]

Misschien denk ik er bij een tweede view van The Whale er anders over hoor, maar wij waren beide ontzettend onder de indruk.
Ook wij waren onder de indruk. Een film die je raakt met inderdaad een geweldige acteerprestatie van Fraser en een verdiende Oscar nominatie. Wat mij betreft een bloody shame dat de film zelf niet genomineerd is overigens, zeker als je ziet wat er wel tussen staat (van Avatar tot Top Gun)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• copyer
  • Laatst online: 21-09 18:50
From Dusk Till Dawn (1996)From Dusk Till Dawn (1996)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R
Aangezien ik de Desperado films heb gezien konden deze natuurlijk ook niet ontbreken uit de portfolio van Robert Rodriguez...
Vermakelijke en lekker gory, actie, vampieren slash film met goede cast.
Duidelijk de betere van de drie, vind ik.

From Dusk Till Dawn 2: Texas Blood Money (1999)From Dusk Till Dawn 2: Texas Blood Money (1999)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.1 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 88 min | MPAA: R
In het kader van vampieren slashen is het gelijk aan de voortgaande film maar anders geregisseerd en daardoor een andere style.
Het verhaal zelf vond ik wat minder,
spoiler:
vampieren die een bank overvallen? really?

De special effects was wel mooi gedaan.

From Dusk Till Dawn 3: The Hangman's Daughter (1999)From Dusk Till Dawn 3: The Hangman's Daughter (1999)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.8 | Genre: Horror, Thriller, Western | Runtime: 94 min | MPAA: R
Deze is dus eigenlijk een prequel op de Dawn-films.
Best vermakelijk als je wat van westerns houd.
Het verhaal is wel ok en goed te volgen, pas op het einde word duidelijk waarom die hangman zijn dochter zo mishandelde..
Achteraf gezien wel wat dubieus, want waarom
spoiler:
offspring tussen mens en vampier, en hoe dan ook nog overleefd.

Maar goed vond deze beter dan de 2e film.

Sin City (2005)Sin City (2005)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R
Veel bekende sterren en erg genoten van de film.
Gefilmd als een comic boek, in zwart-wit met her en der wat kleur accenten..
Film was top, verhaal, acteren, special effects.. top
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Sin City: A Dame to Kill For (2014)Sin City: A Dame to Kill For (2014)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R
Ook weer een flinke sterren cast.
In dezelfde style als de eerste geschoten.
Ik vond deze film toch wel iets wat minder dan de voorgaande, een paar verhaalvertelling niet interessant genoeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Guns Akimbo (2019)Guns Akimbo (2019)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 98 min | MPAA: R
Zaterdagavond deze film gekeken bij vrienden van ons, nadat ze erachter kwamen dat wij deze film niet een kennen en wel Harry Potter fans zijn (vanwege de acteur). Maar wat is dit voor een gekke film zeg, even iemand twee geweren aan de handen vastschroeven voor een soort online wedstrijd? En dan vond ik de films Crank al niks van Jason Statham want na deel 2 nooit weer gekeken, Guns Akimbo is een zo'n knotsgekke film vol met humor waarbij je geen concentratie nodig hebt en je gewoon lekker onderuit op de bank kan gaan liggen met drinken en lekkers.

The Wrong Missy (2020)The Wrong Missy (2020)
Tweakers: 4.3 | IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 90 min | MPAA: TV-MA
Gisteren deze film gekeken met mijn vriendin, het was aan haar om deze keer een film uit te zoeken. Dit wisselen wij af om zo films te zien die je normaal gesproken zelf niet uitzoekt, moet zeggen dat dit ontzettend goed werkt. Ik vond de film in het begin wel heel appart en wennen, want je moet erg wennen aan Melissa die haar rol heel goed speelt. Maar uiteindelijk leer je haar wel waarderen door de film heen, ergens hoopte ik nog wel dat er een reden was voor haar gekheid. Door misschien iets wat in haar verleden was gebeurd, maar dit bleef helaas uit.

Dit is zo'n film die je een keer kijkt en niet snel een tweede keer opzet.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 20-02-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Avatar II stoot Titanic uit top 3 meest succesvolle films ooit

De film gaat hard, dit is wel een bijzondere mijlpaal als je mij het vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:51
G_Dragon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:05:
Avatar II stoot Titanic uit top 3 meest succesvolle films ooit

De film gaat hard, dit is wel een bijzondere mijlpaal als je mij het vraagt.
Tja, met de huidige inflatie is het niet heel knap. Ga er maar van uit dat records blijven sneuvelen zolang bioscooptickets duurder worden.

Overigens apart dat het plot van beide films die je hebt gekeken zo op elkaar lijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

ErikT738 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Tja, met de huidige inflatie is het niet heel knap. Ga er maar van uit dat records blijven sneuvelen zolang bioscooptickets duurder worden.

Overigens apart dat het plot van beide films die je hebt gekeken zo op elkaar lijkt :P
Blijkbaar is er iets misgegaan met het maken van de review, normaal ben ik er wel scherp op maar dit keer er blijkbaar overheen gekeken :D. Thanks voor het melden van heb het direct aangepast _/-\o_

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• P-Rock
MrVegeta schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:16:
Net terug van The Whale met Brandon Frasier geregisseerd door Darren Aranofsky, waar ik over het algemeen wel dan van ben. The Wrestler, Black Swan, Pie en natuurlijk Requiem for a dream zijn allemaal films die een indruk hebben achtergelaten en The Whale past daar ook tussen.

Wat een ongelofelijke prestatie van Brandon Frasier, heb meerdere malen een traantje voelen opkomen. Ik had niet gedacht dat ik ooit nog een acteerprestatie zou zien die op het niveau zou zijn van Daniel D Lewis in There will be Blood.

Oh ja, ook Ant man gezien. Wel aardig maar Kang viel uiteindelijk een beetje tegen.
Brandon Frasier?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6IQ0uMJ.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door P-Rock op 20-02-2023 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Layer Cake (2004)Layer Cake (2004)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 105 min | MPAA: R
Stijlvolle film a la Guy Ritchie, met mooie overgangen en een goede cast. Over het algemeen goed gefilmd, maar hier en daar wat ruw camerawerk om veel actie te suggereren.

Verhaal is overdreven ingewikkeld met twists & turns die continu uit de mouw worden geschud, net als het drugsgeld.

Een goed verhaal is het eigenlijk niet. Het ontbreekt aan diepgang. Heb me dan ook redelijk zitten vervelen.

Toch heeft de film ook wel zijn momenten en het einde is top. Maar verder vooral een genre film zonder inhoud.

Een 6+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
@copyer Hoop jeugdsentiment, ga ik er een aantal van terugkijken d:)b
From dusk till dawn is alleen de eerste wat mij betreft een klassieker, 2 en 3 zijn net aan B films. Kunnen prima vermakelijk zijn natuurlijk als je je verwachtingen een beetje bijsteld.

[ Voor 60% gewijzigd door sig69 op 21-02-2023 02:36 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 20:54
MrVegeta schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:16:
Net terug van The Whale met Brandon Frasier ...
Zijn achternaam is Fraser.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

mark_vs schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:31:
[...]

Zijn achternaam is Fraser.
Niet volgens autocorrect, mijn nederige excuses.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Working Girl (1988)Working Girl (1988)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 113 min | MPAA: R
Big hair, shoulder pads, Carly Simon. Yes, it's the 80s! Een gouwe ouwe weer eens gekeken.

Tess McGill (Melanie Griffith) is een ambitieuze secretaresse die meer wil in de wereld dan alleen voetveeg zijn van irritante alphamannetjes. Als ze een baan krijgt bij de succesvolle Katherine Parker (Sigourney Weaver) lijkt ze eindelijk een kans te krijgen haar talent te gebruiken. Katherine steelt echter het idee van Tess voor een business deal en wil dit met haar business partner en ex Jack Trainer (Harrison Ford) uitvoeren. Als Katherine echter tijdelijk out of the picture is vanwege een ongeval pakt Tess haar kans en neemt haar plek in. De zaken met Jack lopen echter anders dan gepland. You can guess the next bit.

Verhaal is altijd secundair wat mij betreft in rom coms - cast en chemistry zijn alles, en Working Girl stelt mij al meer dan 3 decennia niet teleur. Voor Griffith is dit een career best, als je even door haar verschrikkelijke haar kan heen kijken is ze zo ontzettend enthousiast en onbevangen. Ze draagt de film practisch in haar eentje, wat knap is gezien de rest van de cast. Ford kan een keer helemaal los gaan in een komische rol en doet dat erg, erg goed. Verder een lekker bitchy Weaver, een jonge Alec Baldwin en een lekker sarcastische Joan Cusack in de obligatoire beste-vriendin-van-de-hoofdpersoon-rol. Leuke bonus is Kevin Spacey in een klein rolletje dat bol staat van de ironie met het oog op zijn meer recente geschiedenis.

Working Girl is een enthousiaste, optimistische film die geen moment echt verrast maar wel continu vermaakt, en dat is toch waar je films voor kijkt. Eén van mijn favorieten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10
[...]

:/
Waarom doe je dat?
8)
Vind je dat grappig?
:Y
Het leidt erg af.
:(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

josh-hill schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:22:
Layer Cake (2004)[Afbeelding: Layer Cake (2004)]
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 105 min | MPAA: R
Stijlvolle film a la Guy Ritchie, met mooie overgangen en een goede cast. Over het algemeen goed gefilmd, maar hier en daar wat ruw camerawerk om veel actie te suggereren.

Verhaal is overdreven ingewikkeld met twists & turns die continu uit de mouw worden geschud, net als het drugsgeld.

Een goed verhaal is het eigenlijk niet. Het ontbreekt aan diepgang. Heb me dan ook redelijk zitten vervelen.

Toch heeft de film ook wel zijn momenten en het einde is top. Maar verder vooral een genre film zonder inhoud.

Een 6+
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Layer Cake is een beetje het slachtoffer van successen zoals bijv Lock, stock and 2 smoking barrels en consorten...maar doet gewoonweg iets teveel zijn best, precies zoals je omschrijft.

Later werden de films in die stijl weer iets simpeler van opzet.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Avatar: The Way of Water (2022)Avatar: The Way of Water (2022)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 192 min | MPAA: PG-13
Regelrechte waterfilm die er zeer goed uit ziet maar waarvan het verhaal me niet kon pakken. De dialogen zijn bedacht door een niet al te snugger iemand, voor je eigen bestwil is het beter om ze soms compleet te negeren. Daarnaast rijst de vraag waarom de film 3 uur moet duren als het verhaal ook wel in een kwartier had kunnen worden gevisualiseerd. Ook in deze film is het nooit stil omdat men vindt dat er altijd muziek op de achtergrond moet zijn, een foefje wat je wel vaker tegenkomt in moderne films. Balen dat de achtergrondmuziek niet zo mooi is.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
MrVegeta schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:32:
[...]

Niet volgens autocorrect, mijn nederige excuses.
Zijn voornaam is overigens Brendan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

What's in a name.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
They Have Escaped (2014)They Have Escaped (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 102 min | MPAA: N/A
He Ovat Paenneet is een redelijk vreemde Fins-Nederlandse film (volledig in het Fins overigens).

Het verhaal begint simpel. Een tiener die AWOL ging in militaire dienst, moet de tijd goedmaken met community service. Hij komt te werken in een huis voor probleemjongeren. Daar ontmoet hij een durfal.

Dan gaat de film een tijdje een bepaalde richting in die je eigenlijk wel deels verwacht, maar daarbij komen er ook redelijk at random wat rare fragmenten tussendoor.

Het wordt uiteindelijk nog absurder en dan krijg je toch wel een beetje het idee dat de film uit een grote verzameling van ideeën bestaat i.p.v. een coherent verhaal.

Kudos voor wat originaliteit hier en daar, maar minpunten voor een verhaal dat in feite nergens op slaat.

Wederom een 6+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Tweakers: 6.8 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Als het gaat om domste verhaal van het jaar dan hebben we hier een winnaar. Eerste helft van de film gaat nog wel, de tweede helft bestaat uit veel oninteressant gevecht. Ook de dialogen zijn wel eens beter geweest. Michelle Pfeiffer heeft nog verbazingwekkend weinig rimpels terwijl ze toch al richting pensioenleeftijd gaat. Botox aan het werk? Ook Michael Douglas komt langs in een niet al te beste rol, en de naam van Bill Murray wil ik niet eens noemen. Voor de beste kijkervaring is het aan te raden om dronken te zijn tijdens deze film.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• josh-hill
Becoming Mona (2020)Becoming Mona (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 100 min | MPAA: N/A
Kom Hier Dat Ik U Kus, net toegevoegd op CineMember.

De film begint wat onwennig. Ik vond het nog niet echt overtuigend.

Maar dat was enkel de opmaat. Een introductie tot. Het uitgangspunt. Een dolksteek waarvan er nog velen zullen volgen.

Na de daarop volgende voortitels van de film (kwam wat raar over, leek wel de aftiteling, omdat de film eigenlijk al bezig was), krijg je verschillende fasen uit het leven van Mona's familie te zien.

Al snel begin je je net zo ongemakkelijk te voelen als Mona zelf. En dat terwijl Mona hard haar best doet om haar gevoelens te onderdrukken voor anderen en voor zichzelf (geweldig acteerwerk hier!).

En het wordt er allemaal niet beter op. Iedereen denkt alleen maar aan zichzelf en de mestwagen wordt aan een stuk door leeggereden over de arme Mona.

En zij zegt ja en amen. Ze laat het gebeuren. Ze doet er alles aan om het de mensen naar de zin te maken. Je ziet de moedeloosheid. Je wilt roepen, gillen, omarmen, troosten.

Op drama vlak scoort deze film daarom een dikke 10. Het kan gewoon niet beter. Het voelt levensecht. Hartverscheurend echt. Maar dan toch 1.5 punt aftrek omdat ik nu eigenlijk in therapie moet om het allemaal te verwerken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sydney08
The Whale (2022)The Whale (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Wat een mooie film is dit zeg. Het genre is drama, maar met name de eerste helft van de film bracht mij constant aan het lachen. Het verhaal zit ook uitstekend in elkaar, dus kijkt de film erg prettig weg.

Brendan Fraser zet hier een geweldige rol neer en ik heb dit jaar geen acteur gezien die zo overtuigend overkwam. Dus laat die Oscar voor beste acteur maar snel komen!

Eerste helft van de film krijgt van mij een 9, de 2e helft een 8.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 13:20

Superkiwi

Hoi doei

All Quiet on the Western Front (2022)All Quiet on the Western Front (2022)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 148 min | MPAA: R

Im Westes nichts Neues

Duitsland, 1917. Een viertal jonge mannen melden zich aan om te gaan dienen in het Duitse leger en worden direct naar de frontlinie in Frankrijk gestuurd, waar ze al snel kennismaken met de gruwelijkheden van de loopgravenoorlog.

De oorlog wordt op een rauwe, nietsontziende, realistische manier in beeld gebracht en dat is waar deze film haar punten verdient. Het verhaal (welk verhaal?) is vrij dun en niet echt boeiend imo, dat maakt dat de film onder de streep een matige voldoende krijgt.

Voor de gamers onder ons die Battlefield 1 hebben gespeeld is de film één groot feest van herkenning.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Kati Kati (2016)Kati Kati (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 75 min | MPAA: N/A
Kati Kati is een Keniaanse film over leven na de dood.

Ik heb nog niet heel veel films gezien met dat thema (kan er zo maar een paar opnoemen die ik de afgelopen jaren heb bekeken: The Lobster, Afterlife, Atlantique).

Het verhaal is ook anders dan in de genoemde films.

Een jonge vrouw komt bij een klein vakantieoord en krijgt te horen dat ze dood is, net als de andere bewoners.

Gaandeweg komt ze meer te weten, maar veel blijft vaag.

Mooi gefilmd, rustig verhaal, lekker kort. Omdat een bepaald toeval in het verhaal me vooral deed twijfelen over de betekenis geen 8.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Cocaine Bear (2023)Cocaine Bear (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Een vliegtuig verliest een lading cocaine wat gevonden wordt door een beer die het opsnuift en vervolgens doordraait.

Best lollig maar niet het meesterwerk waar ik op had gehoopt. Ook komt de beer niet zo heel veel in beeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AcidBurn
Cocaine Bear (2023)Cocaine Bear (2023)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 0 | Genre: Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Bij deze ook mijn bijdrage over de doorgesnoven beer :)
De eerste helft was behoorlijk tam, in de tweede helft werd het een stuk leuker. Een aantal typisch Southern karakters met de bijbehorende flauwe humor.
In tegenstelling tot @Salvatron verbaasde het mij niks dat de beer relatief weinig in beeld komt. Hoe meer dat beest in beeld komt, hoe minder effect het heeft.
Steven Spielberg liet in Jaws al zien - uit pure noodzaak wegens materiaal problemen weliswaar - dat suggestie beter werkt dan (over) exposure.
Op sommige momenten was het echt pijnlijk duidelijk dat de visual effects zo goedkoop mogelijk moesten, maar het is gelukkig geen film die zichzelf al te serieus neemt.
Uiteindelijk toch nog redelijk vermaakt met die rondstuiterende beer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
Bed Rest (2022)Bed Rest (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 90 min | MPAA: R
Deze was dan weer wat minder. Bed Rest heeft als voordeel dat ik Winnie al gezien heb, slechter dan dat kan het haast niet. Ik snap het idee van de film prima, en er zaten best goede scenes tussen. Maar wisselen tussen Paranormal Activity, Mom en het woensdag avond Hallmark drama, dat werkt voor mij niet. Maak een keuze waar je voor gaat, anders krijg je dit soort allegaartjes. De twist is gewoon zo belachelijk, ik denk haast dat ze halverwege de opnames dachten: Dit werkt niet, even snel een verhaallijn bedenken om het over een andere boeg te gooien. Ik heb me beter vermaakt met de doorgesnoven beer.dan deze film. Idee prima, uitvoering onvoldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Knock at the Cabin (2023)Knock at the Cabin (2023)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Op een dag komen er plotseling vier wildvreemde mensen langs tijdens je vakantie in een afgelegen huisje in het bos. Ieder van hen heeft een specifiek wapen mee en ze komen je slecht nieuws brengen. Meer kan ik niet zeggen zonder spoilers.
spoiler:
De film zou gebaseerd zijn op een boek, maar laatstgenoemde voegt wat subtiele details toe waardoor je niet weet of je het moet geloven, terwijl de film te duidelijk is in wat het laat zien.

De cinematografie zit wel goed in elkaar. Met uitzondering van wat overduidelijke beelden uit After Effects.

TL;DR: niet genoeg twists in deze film van M. Night Shyamalan.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 187 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.