Hoe staat deze tot Captain Phillips met Tom Hanks? Dat vond ik echt een dijk van een thriller. Spannendste film in jaren.Dennis schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:27:
Genereer je eigen UBB code review
A Hijacking (2012) [Afbeelding: A Hijacking (2012)] Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R Gisteren gekeken. Briljante film. @josh-hill wij blijken toch vaak op één lijn te zitten. Dit is de beste film die ik in een lange tijd heb gezien en zeker nog een stuk beter dan Jagten.
Verhaal is volgens mij wel bekend. Schip wordt gekaapt door Somalische piraten. Het is niet zozeer de mooie shots of de bijzondere manier van filmen, maar de film zuigt je in het verhaal door fantastisch acteerwerk van (vooral) Pilou Asbæk. Je voelt de spanning bij de karakters al heel snel. Dat komt ook omdat die piraten niet zulke lieverdjes blijken en het personeel op het schip dat steeds meer in gaat zien. De taalbarrière maakt dat alleen maar sterker.
De spanning wordt steeds meer uitgebouwd gedurende het verhaal. Ik herken wel dat mensen zeggen dat het langdradig is. Kun je nagaan dat de film maar een aantal dagen van de kaping zelf laat zien.
spoiler:Einde vond ik het sterkst. Niet zozeer de tragedie die zich nog ontvouwt, maar vooral het shot als de kok weer 'thuis' is en zijn dochter hem weer ziet. Hij is zo enorm beschadigd dat hij zijn dochter niet eens kan aankijken. Als ouder voelde ik de ernst van hoe de kaping hem heeft aangegrepen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Die Marvel films trek ik nog veel slechter dan Joker. Ik vond het geen superslechte film, maar hield er gewoon een naar gevoel aan over en dat is niet wat ik zoek in film kijken.Vrijdag schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:06:
Joker vond ik fantastisch. Maar het was inderdaad geen fijne, 1000-grappen-per-minuut-Marvel-superhelden film.
Van het weekend toevallig net drie CDs van Céline Dion gekocht met o.a. deze erbij voor 4 euro
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-02-2023 09:59 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.