Weet iemand met DIsney+ of het mogelijk is om Encanto met Spaanse audio te kijken? Mijn vriendin is Colombiaans en kan niet meer wachten..
En wat vond de vrouw ervan?Webgnome schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:56:
Genereer je eigen UBB code review
The Matrix (1999) [Afbeelding: The Matrix (1999)] Tweakers: 5.8 | IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: R Mijn vriendin had deze film nog nooit gezien (Schande!) Dus deze kerst avond geen home alone 1 t/m 100 voor ons maar simpelweg The Matrix. Ik wist nog wel het een en ander maar was toch weer aardig veel vergeten en dat komt deze film zeker ten goede. Het is en blijft een dijk van een film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
offtopic:
1999? Ja hallo? Dat klopt niet hoor! Dat zou betekenen dat ik niet heul jong meer ben!?
1999? Ja hallo? Dat klopt niet hoor! Dat zou betekenen dat ik niet heul jong meer ben!?
Van de vier is en blijft dat de beste
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Op mijn Apple TV is het gewoon in Spaans beschikbaar? Het is onder de ondertiteling knop op de website.Weet iemand met DIsney+ of het mogelijk is om Encanto met Spaanse audio te kijken? Mijn vriendin is Colombiaans en kan niet meer wachten..
| Don't Look Up (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: R Lekkere kerstfilm die zichzelf niet al te serieus neemt. Doet me denken aan the wolf of wallstreet qua stijl. Veel bekende acteurs. Beetje jammer dat ik deze niet in de bioscoop heb kunnen zien maar een van de betere films die netflix heeft uitgegeven wat mij betreft. Wilde nooit vice zien omdat ik dacht dat het een biografie was maar als die dezelfde stijl en humor heeft ga ik er nog van genieten. | |
Festina lente
1>>>2>3>>>>>>>>>>>>>4 wat mij betreft.F_J_K schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:10:
offtopic:
Van de vier is en blijft dat de beste1 > 2 > 3 > 4..
1, Animatrix (Final Flight, Second Renaissance 1&2), 2, 3, 4 (denk ik, nog niet gezienF_J_K schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:10:
offtopic:
Van de vier is en blijft dat de beste1 > 2 > 3 > 4..
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
1) Animatrix
2) Matrix
3) The Matrix Reloaded
4) The Matrix Revolutions
5) ? Die is er niet.
Wat een gezeur over Resurrections. Laat je niet zo beïnvloeden door trailers en meningen van anderen.
Nee het is geen hoogvlieger, maar een slechte film? We hebben ons prima vermaakt met deze film. En dat is de bedoeling toch?
Slechte films, dat lijken de Marvel films te zijn. Daar vermaak ik me al tijden niet meer mee. En ja, dan krijgen ze een onvoldoende. Maar dit is gewoon leuk, juist vanwege de verwijzingen naar de eerste films.
Voor originaliteit en goede films moet je nooit bij blockbusters zijn.
Nee het is geen hoogvlieger, maar een slechte film? We hebben ons prima vermaakt met deze film. En dat is de bedoeling toch?
Slechte films, dat lijken de Marvel films te zijn. Daar vermaak ik me al tijden niet meer mee. En ja, dan krijgen ze een onvoldoende. Maar dit is gewoon leuk, juist vanwege de verwijzingen naar de eerste films.
Over Encanto. Zozo film trouwens. Ik heb hem vanmorgen na 10 minuten afgezet. Kan slecht tegen dit soort meer musical achtige animatie films vooral voor kinderen.alienfruit schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:18:
[...]
Op mijn Apple TV is het gewoon in Spaans beschikbaar? Het is onder de ondertiteling knop op de website.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Animatrix vind ik ook erg goed trouwens.
Bij resurrections had ik af en toe het idee dat ik naar een comedy zat te kijken. Voor de rest een prima film voor tussendoor.
Bij resurrections had ik af en toe het idee dat ik naar een comedy zat te kijken. Voor de rest een prima film voor tussendoor.
I am the great Cornholio!
| Cairo 678 (2010) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 100 min | MPAA: N/A Deze film gaat over drie vrouwen in Egypte die allemaal te maken hebben (gehad) met seksuele intimidatie. De film begint enigszins rommelig, maar het midden is behoorlijk sterk, om dan uiteindelijk weer te verzanden in een wat cliché einde. Het verhaal gaat in op hoe groot het probleem is, hoe moeilijk dit onderwerp bespreekbaar is, hoe het vaak ook wordt weggewuifd, hoe ouders, mannen, vrouwen, de politie, media er mee om gaan, etc. Ook komt arm versus rijk aan de orde. Kortom, genoeg diepgang voor een goede film. Alleen had het begin en het eind dus wat beter gemogen. | |
| Marjoun and the Flying Headscarf (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 9.0 | Genre: Drama | Runtime: 84 min | MPAA: N/A Ik heb wel een zwak voor dit soort films. Helaas laat het verhaal deze keer behoorlijk wat steken vallen. Al dan niet bewust worden zaken weggelaten die je zelf maar moet invullen, al is niet altijd even duidelijk hoe je die dan in moet vullen. Deze benadering deed me een beetje denken aan You Were Never Really Here, waarin je steeds alleen het resultaat van een handeling ziet. Maar, erger, het is behoorlijk hak op de tak, ook omdat de film zo kort is. De verschillende scenes zijn niet echt goed aan elkaar gebreid en de film voelt aan als een verzameling losse flodders. Dit had zeker potentie en het acteerwerk is verder prima, maar in deze staat kan ik het net geen voldoende geven. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Het draait inderdaad om vermaak. Des te triester dat deze film je 2,5u lang weet te vervelen! Snap echt niet hoe je je weet te vermaken met zo'n lege film als dit. Maar goed, meningen verschillen zullen we maar zeggen.Jelte schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:47:
Wat een gezeur over Resurrections. Laat je niet zo beïnvloeden door trailers en meningen van anderen.
En die laatste zin slaat nergens op! Deel 1 van de Matrix alweer vergeten? Die was origineel, steengoed en scoorde gigantisch aan de box office.
Tomorrow is not today!
Qua verhaal zeker niet origineel. De Wachowski's hebben goed naar Dark City (1998) en de actieballetten van John Woo gekeken. Ze waren wel één van de eersten die 'bullet time' introduceerden.Sydney08 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:21:En die laatste zin slaat nergens op! Deel 1 van de Matrix alweer vergeten? Die was origineel, steengoed en scoorde gigantisch aan de box office.
inderdaad meningen.Sydney08 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:21:
[...]
Het draait inderdaad om vermaak. Des te triester dat deze film je 2,5u lang weet te vervelen! Snap echt niet hoe je je weet te vermaken met zo'n lege film als dit. Maar goed, meningen verschillen zullen we maar zeggen.
En die laatste zin slaat nergens op! Deel 1 van de Matrix alweer vergeten? Die was origineel, steengoed en scoorde gigantisch aan de box office.
Nu doe je die film tekort, Absoluut wel origineel kwa verhaal.P-Rock schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:32:
[...]
Qua verhaal zeker niet origineel. De Wachowski's hebben goed naar Dark City (1998) en de actieballetten van John Woo gekeken. Ze waren wel één van de eersten die 'bullet time' introduceerden.
Je kunt wat films vinden die wat doen in het "niet alles is echt" land, oa dark city, 13th floor en existenz.
Maar kwa verhaal zijn die allemaal redelijk anders. en zeker in vergelijking met wat de gemiddelde film bracht was dit zeer origineel.
Kwa setting, ja ze lenen buur bij bepaalde andere genres en film, maar de combinatie van dit soort sci-fi, filosofie, actie en spektakel was zeker in 1999 een vrij uniek iets.
Het is alleen jammer dat ze in de latere delen die balans niet goed konden houden.....
[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 25-12-2021 13:11 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: R Heerlijk satirische komedie, met een boel sociaal commentaar op de huidige status van de wereld. Goed verfilmd, goed geacteerd, kijkt goed weg, mocht alleen wel een stuk korter. | |
There's no place like 127.0.0.1
| Skyfall (2012) | ![]() |
| Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13 Het eerste uur van de film is uitstekend. Daarna wordt het wat zuurder vanaf een brute moord. Het homogedoe is niet om aan te zien, dit hadden ze er uit moeten laten. De antagonist is goed maar wordt op een gegeven moment ook een tikkeltje clownesk, zijn acteerwerk is wel goed. Op het eind van de film zitten er wat langdradigere stukjes in de film. Door dit alles krijgt de film een klein beetje een wrange bijsmaak, hoewel de film verder wel steengoed is. Het verhaal is uitstekend, de editing zeer goed. Daniel Craig is wederom geweldig. De clip is goed en het nummer van Adele is heel fraai en origineel. Ondanks de paar minpuntjes een uiterst goede film. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Die Ash dat was letterlijk ook een grote grap… je zag het direct al (wat een clown)
Lol, excuus dat was “no time to die”
Lol, excuus dat was “no time to die”
[ Voor 21% gewijzigd door HyperTrophy op 25-12-2021 20:55 ]
| Tweakers: 7.6 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: R Allereerst ben ik het erg eens met veel van de boodschappen die deze film probeert over te brengen over ons huidige politieke systeem. Ik sta overduidelijk aan dezelfde kant van het politiek spectrum als Adam McKay, waardoor het op het oppervlakte voor mij ook een een duidelijke kritiek en satire is. Het onderwerp is relevant, actueel en ik kan niks tegen de redelijk goede prestaties van de acteurs inbrengen. Echter voelde het gewoon allemaal redelijk geforceerd, simplistisch en eenzijdig aan. Ik werd niet echt aan het denken gezet, mijn emoties werden niet echt geraakt, en tegelijkertijd werkte de komische bedoelde momenten ook niet al te geweldig. De film probeert overduidelijk een diepe indruk achter te laten, maar uiteindelijk is dit een film die ik waarschijnlijk snel zal vergeten. Hierdoor werkte de toon, met de mix van drama en komedie, ook niet echt voor me. | |
| 1917 (2019) | ![]() |
| Tweakers: 4.7 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 119 min | MPAA: R 1917 staat bekend om zijn unieke feature om over te komen als bestaande uit slechts 2 enkele continue takes. Waarschijnlijk was het idee om hiermee een extra intiem en extra realistische ervaring te creëren, zonder cuts zou de film hopelijk nog echter aanvoelen. Zelf hou ik wel van innovatief gebruik van de camera om door cinematografie zulke ervaringen van de film te versterken. Echter, ironisch gezien was juist precies deze gimmick van de continue take precies wat me enorm uit de film haalde. Gebeurtenissen gebeurde onrealistisch dichtbij en kort na elkaar en ik had geen goed gevoel van schaal en oriëntatie. Voornamelijk was het verhaal maar een zwak lijn, secondair aan de gimmick, om verschillende scenarios aan elkaar te weven. Ik voelde me niet verbonden met de personages en had geen gevoel van echte urgentie, terwijl dat de drijfkracht zou moeten zijn. Hiermee liet deze film me enorm denken aan pretparkattracties zoals de Droomvlucht of de Fata Morgana. De film is een continue impressie van een situatie, en niet echt een artistieke ervaring met een verhaal en immersie. Nog steeds vermakelijk en spectaculair dus het was zeker leuk, alweer net als een pretparkattractie, maar het miste wat ik echt apprecieer in film. | |
| Cinema Paradiso (1988) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 155 min | MPAA: PG Een Italiaanse regisseur, Salvatore, kijkt terug op zijn leven, waar hij opgroeit in een kleine Siciliaans dorpje en al snel zijn plaats vind in film in zijn vriendschap met de locale filmoperateur. De film volgt eigenlijk twee gerelateerde tracks; Salvatore's groei in verband met film, en zijn liefdesleven. Ik ga niet al te diep erop in, maar Cinema Paradiso is gewoon een paradijs om te kijken. Je krijgt een volledig beeld van Salvatore's leven en zijn ontwikkeling en terugblik is prachtig om te zien. Daarnaast is dit mogelijk een van mijn favoriete soundtracks van Ennio Morricone. Een echte aanrader voor iedereen, ik raad de directors cut van 3 uur aan. | |
| Last Action Hero (1993) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Last Action Hero is naar mijn gevoel enorm ondergewaardeerd. Het gaat over een jongetje die genoeg heeft van de saaie realiteit, en door een magisch ticket in de wereld van zijn favourite actieheld Jack Slater beland waarin alle regels gelden van over de top actiefilms. In deze wereld is het doodnormaal om achtervolgingen door de straten te hebben, alle vrouwen zijn modellen in kleding overduidelijk gemaakt voor een mannelijk perspectief, autogordels en verkeersregels bestaan niet, de vroege James Bond overdreven vijanden zijn realiteit, klassieke muziek bestaat niet, als je in de auto stapt wordt er automatisch rock gespeeld, en er is nooit een saai moment van rust. Over het algemeen is het een doorsnee family vriendelijke actiefilm met Schwarzenegger zoals je van tevoren kan verwachten. De actie en stunts zijn leuk, maar zeker niet enorm innoverend of speciaal. Voor actie is dit niet de nummer 1 film om te kijken. Het verhaal is zeker niet ijzersterk en moet het hebben van de meta, zelfbewuste humor en parodie. Alweer, voor een spannend en sterk verhaal moet je deze film niet kijken. Echter Last Action Hero is gewoon een enorm eerlijke en oprechte liefdesbrief aan het genre van actie. De zelfbewuste humor is niet om aan te tonen wat ridicule is aan actie, het toont aan waarom we houden van zulke "domme" actie. De film zit vol met kleine maar leuke momenten waarin zowel waardering voor actiefilms als het normale leven geuit wordt. Om maar een voorbeeld te geven, om in de matige spoilers te treden: spoiler: Het tegenovergestelde gebeurt ook vaak genoeg, waarin je als kijker gewoon blij wordt met hoe onzinnig maar daardoor leuk Slaters wereld is. Zo is er een scene waarin Jack Slater voor het eerst in zijn leven een rustige avond heeft; hij luistert naar Mozart en besteed de tijd gewoon met wat te kletsen, waarna Slater zich realiseert hoe mooi zo'n moment van kalmte eigenlijk kan zijn in zijn wereld waarin kalmte niet bestaat. Het is zeker geen meesterwerk, maar enorm vermakelijk en een ode aan de actiefilm. | |
| Swan Song (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: R Onlangs Swan Song gekeken. Echt een prachtige film, goed verhaal en fantastisch acteerwerk. Mooie futuristische setting. Ook de architectuur, verlichting en design zijn om van te smullen. Wat mij betreft het beste op ATV+ tot nu toe. | |
Ik heb een poging gedaan om Don't Look Up te kijken. Cast die uitpuilt van de grote namen, en Jennifer Lawrence is mijn favoriete actrice. Maar hier kwam ik echt niet zonder skippen doorheen.
Niet vanwege het acteerwerk, want dat was over het algemeen prima. Ik snap dat het satire is, en duidelijk over the top neergezet, maar de rollen van Meryl Streep en Mark Rylance waren echt te cringe voor mij.
De acteurs zelf zullen er vast lol mee gehad hebben, maar ik kan er niet tegen om dat te zien.
Dus ook geen cijfer van mij, want dat zou niet eerlijk zijn. Het is gewoon niet mijn soort film.
Niet vanwege het acteerwerk, want dat was over het algemeen prima. Ik snap dat het satire is, en duidelijk over the top neergezet, maar de rollen van Meryl Streep en Mark Rylance waren echt te cringe voor mij.
De acteurs zelf zullen er vast lol mee gehad hebben, maar ik kan er niet tegen om dat te zien.
Dus ook geen cijfer van mij, want dat zou niet eerlijk zijn. Het is gewoon niet mijn soort film.
Ik heb er een vergelijkbaar gevoel aan overgehouden. Vanmorgen gekeken, maar heb niet echt kunnen lachen en stoorde mij ook aan Meryl Streep en haar karakter. Heb de film wel afgekeken, maar was blij toen het over was. Slechtse film van veel van de acteurs die hier aan meededen.AcidBurn schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:18:
Ik heb een poging gedaan om Don't Look Up te kijken. Cast die uitpuilt van de grote namen, en Jennifer Lawrence is mijn favoriete actrice. Maar hier kwam ik echt niet zonder skippen doorheen.
En ik ben nog wel een fan van de regisseur, met The Big Short als één van de beste films van de afgelopen jaren en Succession als één van de beste series van de afgelopen jaren. Oké, Succession slechts 1 aflevering van geregisseerd, maar toch.
Mis hit!
Tomorrow is not today!
| Tweakers: 6.8 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: R Samen met vrouw en kinderen (15 en 12, voor de goede orde) naar deze film gekeken. Hoewel ik het best een vermakelijke film vond maakte mijn vrouw meerdere keren de opmerking: "Ik dacht dat dit een comedy was maar heb nog geen enkele keer gelachen!". De kinderen zijn in ieder geval niet tijdens de film weggelopen maar waren er ook niet erg enthousiast over. Deondanks voelde ik de satire wel en kon me er wel in vinden. Inderdaad wel wat overdreven op sommige dingen, maar dat hoort ook bij satire. Voor mij een 7, maar ik denk voor mijn vrouw eerder een 6. | |
Net ontwaakt uit een angstdroom, waarin er vervolgdelen gemaakt waren op deze film.Webgnome schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:56:
The Matrix (1999) [Afbeelding: The Matrix (1999)] Tweakers: 5.8 | IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: R Mijn vriendin had deze film nog nooit gezien (Schande!) Dus deze kerst avond geen home alone 1 t/m 100 voor ons maar simpelweg The Matrix. Ik wist nog wel het een en ander maar was toch weer aardig veel vergeten en dat komt deze film zeker ten goede. Het is en blijft een dijk van een film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
LOL, as if
Helemaal het vierde deel zou een 0/5 verdienen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gisteren Don’t look up gekeken en moet zeggen dat deze film stukken vermakelijker en te behappen was dan Matrix 4.
Die is hier net afgelopen, helemaal mee eens.alienfruit schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:36:
Gisteren Don’t look up gekeken en moet zeggen dat deze film stukken vermakelijker en te behappen was dan Matrix 4.
spoiler:
en het is pas afgelopen rond 2:18
[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 26-12-2021 21:47 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
| Midsommar (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 148 min | MPAA: R Sodemieters.... wat heb ik net gezien? Ben helemaal van de leg nu. Heb echt buiten 2 sigaartjes gerookt om deze film even te laten bezinken. Wat een prachtige beelden en geweldige camera shots. Het verhaal. Het is geen snelle film. Het verhaal wordt relatief langzaam verteld. En dat werkt heel goed. Een vriend neemt zijn vrienden mee op een zomer uitstap naar Zweden. Een soort zomerkamp dat 1x in de 90 jaar wordt gevierd. Het blijkt een soort sekte te zijn met een totaal gedeformeerd wereldbeeld hoe de wereld er uit zou moeten zien. Je zult er maar terecht komen..... Het is geen horror, absoluut niet. Maar het onderhuidse gevoel wat je krijgt als toeschouwer kwam bij mij (en mijn dochter) toch echt wel binnen. En er zitten echt wel heftige beelden bij voor de liefhebbers. Knap gemaakte film die al een poosje op mijn lijst stond. Blij dat ik deze nu gezien heb. Pffff. | |
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
En dan nu The Wicker Man (1973) kijken. Dat is waar Midsommar de mosterd vandaan heeft.AvK schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:52:
Midsommar (2019) [Afbeelding: Midsommar (2019)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 148 min | MPAA: R Sodemieters.... wat heb ik net gezien? Ben helemaal van de leg nu. Heb echt buiten 2 sigaartjes gerookt om deze film even te laten bezinken.
Wat een prachtige beelden en geweldige camera shots. Het verhaal. Het is geen snelle film. Het verhaal wordt relatief langzaam verteld. En dat werkt heel goed.
Een vriend neemt zijn vrienden mee op een zomer uitstap naar Zweden. Een soort zomerkamp dat 1x in de 90 jaar wordt gevierd. Het blijkt een soort sekte te zijn met een totaal gedeformeerd wereldbeeld hoe de wereld er uit zou moeten zien. Je zult er maar terecht komen.....
Het is geen horror, absoluut niet. Maar het onderhuidse gevoel wat je krijgt als toeschouwer kwam bij mij (en mijn dochter) toch echt wel binnen. En er zitten echt wel heftige beelden bij voor de liefhebbers.
Knap gemaakte film die al een poosje op mijn lijst stond. Blij dat ik deze nu gezien heb. Pffff.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Als je wil lachen (of huilen) kun je daarna de Nic Cage remake kijken.
Dat is natuurlijk de beste iteratie 😌P-Rock schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:03:
[...]
Als je wil lachen (of huilen) kun je daarna de Nic Cage remake kijken.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Volgens mij wordt Midsommar (en ook The Wicker Man) geschaard onder het genre 'folk horror'.
| Tweakers: 6.9 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: R Satirische blik op onze huidige maatschappij. Niet vergeten om na de credits nog even te blijven zitten! | |
Dat zit wel Schnorr.
| Tweakers: 6.9 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: R Tijdens kerstavond gekeken, ondanks dat vrouwlief eerst wat bedenkingen had. Vond het leuk vermaak en een wat meer realistische versie van Idiocracy. Vooral niet kijken als je een serieuze rampenfilm of dialogen verwacht. Als je iets zoekt om maatschappij-kritisch iets weg te bingen zeer zeker een aanrader. | |
blub
Als komedie is dit echt een uitstekende film.AvK schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:52:
Midsommar (2019) [Afbeelding: Midsommar (2019)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 148 min | MPAA: R Sodemieters.... wat heb ik net gezien? Ben helemaal van de leg nu. Heb echt buiten 2 sigaartjes gerookt om deze film even te laten bezinken.
Wat een prachtige beelden en geweldige camera shots. Het verhaal. Het is geen snelle film. Het verhaal wordt relatief langzaam verteld. En dat werkt heel goed.
Een vriend neemt zijn vrienden mee op een zomer uitstap naar Zweden. Een soort zomerkamp dat 1x in de 90 jaar wordt gevierd. Het blijkt een soort sekte te zijn met een totaal gedeformeerd wereldbeeld hoe de wereld er uit zou moeten zien. Je zult er maar terecht komen.....
Het is geen horror, absoluut niet. Maar het onderhuidse gevoel wat je krijgt als toeschouwer kwam bij mij (en mijn dochter) toch echt wel binnen. En er zitten echt wel heftige beelden bij voor de liefhebbers.
Knap gemaakte film die al een poosje op mijn lijst stond. Blij dat ik deze nu gezien heb. Pffff.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Helaas is hij niet zo bedoeld.
Na deze post heb ik één brandende vraag: Wat vond jouw vriendin er van?Webgnome schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:56:
Webgnome schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:04:
Morgen gaan we deel 2 en overmorgen deel 3 kijken(en ja , ik vind dat deel 2 en 3 er gewoon bij horen)
Leuk lijstje, Don't Look Up komt veel langs en die staat ook op mijn lijstje. Trailer beviel me erg goed.
1917 had ik zelf wat hoger gescoord maar dat was omdat ik de technische en cinematografische prestatie veel vond compenseren, kan me wel vinden in je waardering van het plot. Dat pakte mij ook niet.
Cinema Paradiso is een gapend gat in mijn filmkennis... moet ik echt eens zien.
Ben nu wel benieuwd naar Last Action Hero
Zelf weinig bij te dragen de afgelopen weken. Ik heb Die Hard gekeken want het is Kerst. En die heb ik al eens gereviewed dus zal niemand vermoeien met nog eens te onderstrepen dat dat de beste Kerstfilm ever is
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Geweldige film idd. Een van de weinige die ik twee keer heb gezien. Absoluut de moeite om nog eens in HDR te bekijken. De tweede keer lette ik meer op de details en viel het fantastische acteerwerk van Florence Pugh extra op. Ook was het psychedelische effect van de tripmiddelen die ze nemen goed uitgevoerd. De regisseur heeft hier vast ervaring mee of heeft zich goed laten voorlichtenAvK schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:52:
Het grootste gedeelte van de film is bewust overbelicht, iets wat je eigenlijk nooit ziet en al helemaal niet in dit genre.
Van dezelfde regisseur is Hereditary ook een aanrader imo.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Da's echt een hele leuke film, wat mij betreft een perfecte balans tussen meligheid, persiflage en hommage. Zonder te verzanden in slapstick wordt het actiefilm genre leuk op de hak genomenDr. Strangelove schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:43:
[...]
Ben nu wel benieuwd naar Last Action HeroDie stond nooit hoog op mijn kijklijstje.
/Edit: en de soundtrack was ook tof 🤘😎
[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 27-12-2021 18:22 ]
| Tweakers: 6.1 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: R Ik snap dat deze film nogal gemengde reacties oproept; het is geen rampenfilm, het is geen ultraflauwe slapstick, het is geen politiek-sociale satire, het is geen sociologische studie... het is een bonte mengeling van al deze elementen, waardoor het onduidelijk is waar de film nou eigenlijk heen wil. Voor mij werkte het echter heel goed. Juist de vermenging (vaak ook binnen dezelfde scene!) van genres en boodschappen vond ik vermakelijk, en zorgde er juist voor dat ik constant geboeid en alert bleef. Als je echter verwacht slechts één van deze genres te zien dan zal deze film je teleurstellen. Als je je kunt openstellen voor de kakofonie van stijlen dan toont de film je een pijnlijk accuraat, en niet bijster vleiend of hoopgevend, beeld van de westerse maatschappij, vermengd met zowel flauwe alsook leuke humor, en afgetopt met oprechte en verstilde emotie. Wat wil een mens nog meer? | |
Net Matrix Resurrection gezien. Saai en inspiratieloos. In de Matrix 2 en 3 zitten tenminste nog scènes die je beetje bijblijven. Lange zit.
Don't look up daar in tegen heb ik mij erg mee vermaakt. Het lag er wat dik op, maar dit is precies hoe het gaat dus.
Don't look up daar in tegen heb ik mij erg mee vermaakt. Het lag er wat dik op, maar dit is precies hoe het gaat dus.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
| Tweakers: 6.2 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: R De film is één grote maatschappijkritiek. Dat deel van de film is zeker geslaagd. Maar, daarnaast hoort een film toch ook een 'film' te zijn. Goed verhaal in alle details, van begin tot eind. Personages waar je iets mee kunt, love em or hate em. Dat deel van de film vond ik helaas niet geslaagd. Het lijkt er op dat maatschappijkritiek op de eerste plek kwam, en het verhaal op de derde. Alle personages zwommen ergens in het niemandsland, waar je er weinig mee kunt. Ze waren te plat to care. Op zich kan dat soms nog wel werken in een documentaire, al is ook daar het verhaal heel belangrijk, maar hier was dat gewoon vervelend. En, behalve het eenvoudige plot, ben ik de film binnen een paar minuten al weer vergeten. Dan vond ik The Big Short toch van een totaal ander niveau, ook al is het een vergelijkbare film. | |
Wauw, okay.
Ik slaap vannacht op de logeerkamer, da's geen IKEA...
Goed omschreven, er had echt veel meer in gezeten. Ik ergerde me vooral aan de eerste keer dat ze in the Oval Office komen. Tenenkrommend.josh-hill schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:04:
Don't Look Up (2021) [Afbeelding: Don't Look Up (2021)] Tweakers: 6.2 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: R De film is één grote maatschappijkritiek.
Dat deel van de film is zeker geslaagd.
Maar, daarnaast hoort een film toch ook een 'film' te zijn. Goed verhaal in alle details, van begin tot eind. Personages waar je iets mee kunt, love em or hate em.
Dat deel van de film vond ik helaas niet geslaagd. Het lijkt er op dat maatschappijkritiek op de eerste plek kwam, en het verhaal op de derde. Alle personages zwommen ergens in het niemandsland, waar je er weinig mee kunt. Ze waren te plat to care. Op zich kan dat soms nog wel werken in een documentaire, al is ook daar het verhaal heel belangrijk, maar hier was dat gewoon vervelend. En, behalve het eenvoudige plot, ben ik de film binnen een paar minuten al weer vergeten.
Dan vond ik The Big Short toch van een totaal ander niveau, ook al is het een vergelijkbare film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Doel bereikt, toch?spokje schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:53:
[...]
Ik ergerde me vooral aan de eerste keer dat ze in the Oval Office komen. Tenenkrommend.
Dat zit wel Schnorr.
Dat was het idee natuurlijk ook.spokje schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:53:
[...]
Goed omschreven, er had echt veel meer in gezeten. Ik ergerde me vooral aan de eerste keer dat ze in the Oval Office komen. Tenenkrommend.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Beetje alsof je Starship Troopers verwijt een fascistische propagandafilm te zijn
I would like to know moremigchiell schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:33:
[...]
Beetje alsof je Starship Troopers verwijt een fascistische propagandafilm te zijn
| The Thing (2011) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 103 min | MPAA: R Ik had het oude deel al gezien dus ik wist al wat er zou moeten gebeuren, maar toch was ik benieuwd hoe dit deel was gedan. Bijna de hele film was uiteraard daardoor voorspelbaar, behalve de laatste 20 minuten. Ik had het idee dat die lekker overdreven mutaties minder waren in dit deel, maar deslaniettemin toch wel een keertje leuk om te kijken als je van gore horror houdt. Ook hier vind ik de oudere film beter, maar het scheelt niet veel. | |
| Antlers (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 99 min | MPAA: R Soms vraag ik me af hoe de schrijvers van dit soort films op de verhalen komen | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik weet niet hoe serieus deze vraag is... maar goed. Starship Troopers lijkt op het eerste oog een vrij simpele sci-fi actiefilm. De aarde wordt bedreigd door bugs (aliens) en de stoere soldaten gaan de boel oplossen.
De film zit echter vol fascistische ondertonen & propaganda. Oorlog voeren wordt bijvoorbeeld verheerlijkt. "The only good bug is a dead bug". Er is geen enkel vorm van kritisch denken. Er zijn van die PSA's tijdens de film die er allemaal om draaien om het leger aan te spekken met nieuw kanonnenvoer. "I do my part!", kinderen die om een wapen "vechten". Neil Patrick Harris loopt op zich in een Gestapo pak rond. In de film worden ook lijfstraffen uitgevoerd etc. Dus het is allemaal vrij barbaars. En de reden waarom er oorlog is tussen de mensen en de bugs wordt nooit duidelijk verteld (dacht ik), maar ik meen me iets te herinneren dat de mensen hun planeet wilde uitbuiten, maar geen idee waar ik dat zo vandaan haal.

https://medium.com/fan-fa...cist-fantasy-bdb581d27b99
[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 28-12-2021 02:01 ]
| Midsommar (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 148 min | MPAA: R Huh.. wtf.. eh.. echt? What.. nee! Wow.. Uhhh.. ...zomaar een greep uit de termen die ik bezigde tijdens het kijken van deze film. Thanks voor de t(r)ip / herinnering, @AvK! | |
Dat zit wel Schnorr.
Leuk dat meer mensen Midsommar gaan zien. Nu op naar de directors cut voor de film. #langezit.
Haha oké. Nou ja goed, ik vond het totaal niet grappig. En dat pretendeerde het toch te zijn, ga ik vanuit. Maargoed. Smaken verschillen, ik vond het een zeer matig uitgevoerde film. Laatste half uur was wel leuk.migchiell schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:33:
[...]
Meer een grapje, vanwege steeds dat "would you like to know more" reclamefilmpje tussendoorMrVegeta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 01:56:
[...]
Ik weet niet hoe serieus deze vraag is... maar goed. Starship Troopers lijkt op het eerste oog een vrij simpele sci-fi actiefilm. De aarde wordt bedreigd door bugs (aliens) en de stoere soldaten gaan de boel oplossen.
De film zit echter vol fascistische ondertonen & propaganda. Oorlog voeren wordt bijvoorbeeld verheerlijkt. "The only good bug is a dead bug". Er is geen enkel vorm van kritisch denken. Er zijn van die PSA's tijdens de film die er allemaal om draaien om het leger aan te spekken met nieuw kanonnenvoer. "I do my part!", kinderen die om een wapen "vechten". Neil Patrick Harris loopt op zich in een Gestapo pak rond. In de film worden ook lijfstraffen uitgevoerd etc. Dus het is allemaal vrij barbaars. En de reden waarom er oorlog is tussen de mensen en de bugs wordt nooit duidelijk verteld (dacht ik), maar ik meen me iets te herinneren dat de mensen hun planeet wilde uitbuiten, maar geen idee waar ik dat zo vandaan haal.
[Afbeelding]
Ik heb de film al tig keer gezien en het boek ook gelezen (boek was beter dan de film, hoewel de film ook best prima was). Zo op het eerste gezicht is de film gewoon een domme actie/sci-fi film, maar het is ook wel een persiflage op de oorlogsverheerlijking in veel actiefilms. Met quotes als dat geweld en authoriteit de beste basis is voor een samenleving en dat je pas écht meetelt als je in dienst hebt gezeten. En natuurlijk de uniformen.
Daarnaast vond ik het gewoon gaaf omdat ik de film wel mooi in de Warhammer 40k setting vindt passen. Compleet met Tyranids, Imperial Guard/Navy en Commissars. Net als Event Horizon, hoewel dat meer Age of Terra/Dark Age of Technology is.
"Would you like to know more..?" is een vraag die telkens wordt gesteld aan het eind van de propagandafilmpjes in Starship Troopers.MrVegeta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 01:56:
[...]
Ik weet niet hoe serieus deze vraag is... maar goed.
Enniewee, de 'good guys' in de film zijn dus eigenlijk de nazi's. Verhoeven legt dat er redelijk dik bovenop.
[ Voor 15% gewijzigd door P-Rock op 28-12-2021 10:29 ]
Over 10min kan ik hem gaan kijken, kom ik erachter of ik hem al eens gezien heb (hoop van niet)MrVegeta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 02:01:
Leuk dat meer mensen Midsommar gaan zien. Nu op naar de directors cut voor de film. #langezit.
Ik heb hem al een flinke tijd terug gezien, maar staat ie sinds kort weer nieuw op een streamingdienst ofzo? Was wel een film die ergens achter in je hoofd blijft zitten, misschien binnenkort nog maar eens een keer kijken.MrVegeta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 02:01:
En is er een directors cut?
Zie ook dit artikel in the Atlantic, of deze van the Verge, of deze van the New YorkerMrVegeta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 01:56:
[...]
[Afbeelding]
Gisteren ook Don't look up gezien. Vond het uiteindelijke doel geslaagd, de satire was prima, maar het miste hier en daar wat en deed me bij vlagen aan Southland Tales denken qua absurdisme en die vage natuurbeelden die Luc Besson in Lucy (net zo subtiel als een sloophamer overigens) gebruikte.
Als een End of The World film ook niet de meest geslaagde. Seeking a friend for the end of the world had in mijn ogen meer komedie en voornamelijk veel meer gevoel. En dan vond ik These final hours qua sfeer denk ik nog beter.
Cast deed zijn werk prima, Lawrence's karakter vond ik een beetje onder geschoven, zat denk ik meer in. Denk dat de meeste mensen een soort van cognitieve dissonantie hebben bij de toon van de film. Althans ik denk dat ie daarom ook niet helemaal klikte bij mij. Het 'bro-humor' ding van Jonah Hills karakter, de opgepepte vrolijke nietszeggende praatjes van Kate Blanchet en Tyler Perry's talkshowhosts tegen de duidelijke boodschap dat het einde van de wereld er aan komt. Allemaal, net niet.
6.5/10
Als een End of The World film ook niet de meest geslaagde. Seeking a friend for the end of the world had in mijn ogen meer komedie en voornamelijk veel meer gevoel. En dan vond ik These final hours qua sfeer denk ik nog beter.
Cast deed zijn werk prima, Lawrence's karakter vond ik een beetje onder geschoven, zat denk ik meer in. Denk dat de meeste mensen een soort van cognitieve dissonantie hebben bij de toon van de film. Althans ik denk dat ie daarom ook niet helemaal klikte bij mij. Het 'bro-humor' ding van Jonah Hills karakter, de opgepepte vrolijke nietszeggende praatjes van Kate Blanchet en Tyler Perry's talkshowhosts tegen de duidelijke boodschap dat het einde van de wereld er aan komt. Allemaal, net niet.
6.5/10
Had al het gevoel dat ik iets over het hoofd zag!P-Rock schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:26:
[...]
"Would you like to know more..?" is een vraag die telkens wordt gesteld aan het eind van de propagandafilmpjes in Starship Troopers.
Enniewee, de 'good guys' in de film zijn dus eigenlijk de nazi's. Verhoeven legt dat er redelijk dik bovenop.
| F9: The Fast Saga (2021) | ![]() |
| Tweakers: 3.7 | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13 Zelden zo 'n hoop nonsens bij elkaar gezien Kijkt wel ... ? (lekker?) weg. Maar bij vrijwel iedere actie scene keken mijn vrouw en kinderen elkaar van: Gelukkig zit er ook geen verhaal in spoiler: Het toppunt is een Pontiac Fiero waar ze de ruimte mee ingaan. In duikpak. Vervolgens al opschakelend (!) en met lachgas een satelliet rammen.. een 5 (voor de CGI) | |
| Security Management |
Waar kijken jullie die nieuwe Matrix-film? Die is toch nog niet te zien op een streamingdienst? Althans, niet in Nederland? Althans, niet legaal?
Dat vond ik eigenlijk juist het sterke van de film, die totaal over de top dingen, compleet ongeloofwaardig dat de president echt zo zou reageren, of de stafchef, of de hosts van een belangrijke talkshow... totdat je beseft, dat is waarschijnlijk precies hoe het wél zou gaan, en eigenlijk hoe het, in ieder geval in de VS, de afgelopen jaren al gingQuicksilver schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:44:
6.5/10
Sommige uitspraken zijn zelfs redelijk getrouw overgenomen van de vorige "president" en zijn familiemigchiell schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:25:
[...]
Dat vond ik eigenlijk juist het sterke van de film, die totaal over de top dingen, compleet ongeloofwaardig dat de president echt zo zou reageren, of de stafchef, of de hosts van een belangrijke talkshow... totdat je beseft, dat is waarschijnlijk precies hoe het wél zou gaan, en eigenlijk hoe het, in ieder geval in de VS, de afgelopen jaren al ging
Bijvoorbeeld de uitspraak van Jonah Hill's karakter over dat hij zijn moeder (in deze film de president) bijna wel... nouja, je kan 'm vast zelf invullen. Wat zei de vorige "president" in het echte leven ook alweer over zijn dochter? Juist.
De film is bijna een documentaire
Dat zit wel Schnorr.
Ja maar dan (bijna) allemaal net niet. Dat bedoel ik dus.migchiell schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:25:
[...]
Dat vond ik eigenlijk juist het sterke van de film, die totaal over de top dingen, compleet ongeloofwaardig dat de president echt zo zou reageren, of de stafchef, of de hosts van een belangrijke talkshow... totdat je beseft, dat is waarschijnlijk precies hoe het wél zou gaan, en eigenlijk hoe het, in ieder geval in de VS, de afgelopen jaren al ging
spoiler:
Bijvoorbeeld de 'don't look up' campagne, dat weer wel. Of de 'rechtse pundits' die zeggen dat iets een hoax is omdat de komeet de zelfde naam heeft als de ontdekker. Spot on.
Maar het luchtige lacherige, bij zo'n boodschap, nee. Alles sensatie en paniek, niet weglachen.
Maar het luchtige lacherige, bij zo'n boodschap, nee. Alles sensatie en paniek, niet weglachen.
Drama en komedie kan prima samen, en met het acteer talent wat aanwezig was had dat geen issue moeten zijn. Dus ergens raakte het niet wat het (in mijn ogen natuurlijk) zou moeten raken.
De CEO van dat techbedrijf, daar stoorde me ik het meeste aan.
Er was ook een afbeelding van de President in de playboy... had de vrouw van Trump niet in de playboy gestaan?Stukfruit schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:46:
[...]
Sommige uitspraken zijn zelfs redelijk getrouw overgenomen van de vorige "president" en zijn familie
Bijvoorbeeld de uitspraak van Jonah Hill's karakter over dat hij zijn moeder (in deze film de president) bijna wel... nouja, je kan 'm vast zelf invullen. Wat zei de vorige "president" in het echte leven ook alweer over zijn dochter? Juist.
Ik denk ook dat de de film in bepaalde opzichten voor sommige een beetje sociaal confronterend is, en dan vinden ze het "minder" leuk,Stukfruit schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:46:
[...]
Sommige uitspraken zijn zelfs redelijk getrouw overgenomen van de vorige "president" en zijn familie
dat is hetzelfde als komieken heel grappig zijn, totdat ze grappen maken die jou raken.
de hele " Don't look up maar down" beweging is zeer accuraat, zoals het nu toegaat
Ik vond het juist daarom een hele leuke film, net zoals SouthPark die altijd op het zere punt drukt
[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 28-12-2021 14:19 ]
Ik vond hem eigenlijk heel realistisch overkomen.Quicksilver schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:04:
Dat zit wel Schnorr.
Arrr matey...migchiell schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:22:
Waar kijken jullie die nieuwe Matrix-film? Die is toch nog niet te zien op een streamingdienst? Althans, niet in Nederland? Althans, niet legaal?
Nomen nescio
Ik snap wat je bedoeltQuicksilver schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:04:
[...]
Ja maar dan (bijna) allemaal net niet. Dat bedoel ik dus.
spoiler:Bijvoorbeeld de 'don't look up' campagne, dat weer wel. Of de 'rechtse pundits' die zeggen dat iets een hoax is omdat de komeet de zelfde naam heeft als de ontdekker. Spot on.
Drama en komedie kan prima samen, en met het acteer talent wat aanwezig was had dat geen issue moeten zijn. Dus ergens raakte het niet wat het (in mijn ogen natuurlijk) zou moeten raken.
Ik meen me te herinneren dat er een meteoor insloeg op Buenos Aires en de bugs kregen daar de schuld van.MrVegeta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 01:56:
[...]
En de reden waarom er oorlog is tussen de mensen en de bugs wordt nooit duidelijk verteld (dacht ik), maar ik meen me iets te herinneren dat de mensen hun planeet wilde uitbuiten, maar geen idee waar ik dat zo vandaan haal.
[Afbeelding]
Study everything, You'll find something you can use
| Wonder Woman 1984 (2020) | ![]() |
| Tweakers: 3.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 De superhelden films moeten we maar gewoon overlaten aan Marvel. Waar Wonder Woman #1 best een prima te pruimen film was, is dit echt een aanfluiting. Geen sterke bad guy, bizar slechte CGI, dit misbaksel kan zelfs door Gal Gadot niet gered worden. En what up met die pakjes in deze film? Marvel heeft toch laten zien dat superhelden er best wel bad-ass uit kunnen zien op het grote doek. In deze film heeft Gadot of een cheerleader outfit aan, of een gouden pak wat er vooral belachelijk in plaats van cool uitziet. Bijna elke vechtscene komt niet lekker uit de verf en er zit nul diepgang in de karakters. spoiler: Wat heeft de eerste scene voor betekenis voor de rest van de film? Waarom heeft het dode vriendje geen existentiële crisis, maar doet ie gewoon direct lekker mee? Waarom zou de bad guy wensen moeten vervullen, als hij simpelweg anderen vanaf het begin kon laten wensen om zichzelf te laten kronen tot supreme emperor of the universe? Hopelijk binnenkort wegspoelen met de nieuwe Spiderman, want dit was echt drie keer helemaal niets. Zonde van de tijd. | |
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
OK helder
Ik wacht wel even totdat ik m ergens op een streamingdienst kan kijken, ben benieuwd wanneer/of dat gebeurt, hij kwam toch in de VS naar HBO Max, en die wilden hier toch volgend jaar ook abo's gaan aanbieden?
We zien wel. Hoef m niet per se snel te zien, over een jaar is ook goed
De film is zeker slecht. maar marvel kan veel leren van justice league: zack snyder cut.Jeroenneman schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:40:
Wonder Woman 1984 (2020) [Afbeelding: Wonder Woman 1984 (2020)] Tweakers: 3.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 De superhelden films moeten we maar gewoon overlaten aan Marvel. Waar Wonder Woman #1 best een prima te pruimen film was, is dit echt een aanfluiting.
Geen sterke bad guy, bizar slechte CGI, dit misbaksel kan zelfs door Gal Gadot niet gered worden.
En what up met die pakjes in deze film? Marvel heeft toch laten zien dat superhelden er best wel bad-ass uit kunnen zien op het grote doek. In deze film heeft Gadot of een cheerleader outfit aan, of een gouden pak wat er vooral belachelijk in plaats van cool uitziet. Bijna elke vechtscene komt niet lekker uit de verf en er zit nul diepgang in de karakters.
spoiler:Wat heeft de eerste scene voor betekenis voor de rest van de film? Waarom heeft het dode vriendje geen existentiële crisis, maar doet ie gewoon direct lekker mee?
Waarom zou de bad guy wensen moeten vervullen, als hij simpelweg anderen vanaf het begin kon laten wensen om zichzelf te laten kronen tot supreme emperor of the universe?
Hopelijk binnenkort wegspoelen met de nieuwe Spiderman, want dit was echt drie keer helemaal niets. Zonde van de tijd.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Ik vond juist die ceo spot on, alleen zijn witte tanden vond ik een beetje overdreven maar was volgens mij gewoon een mix van Bill mark en Steve in een persoon. Licht neurotisch en mensenschuw maar wel vastberaden en zelfverzekerd. Maar kan me ook voorstellen dat als je de humor niet leuk vind dat je snel klaar bent met de film. Het is denk ik een dikke voldoende of een onvoldoende film en voor weinigen een gemiddelde film.Quicksilver schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:04:
[...]
Ja maar dan (bijna) allemaal net niet. Dat bedoel ik dus.
spoiler:Bijvoorbeeld de 'don't look up' campagne, dat weer wel. Of de 'rechtse pundits' die zeggen dat iets een hoax is omdat de komeet de zelfde naam heeft als de ontdekker. Spot on.
Festina lente
Die cut liet zien dat de film nog net zo cut was als in de originele versie.Farabi schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:43:
[...]
De film is zeker slecht. maar marvel kan veel leren van justice league: zack snyder cut.
Wat was er volgens jou dan goed aan?
Dat zit wel Schnorr.
Licht neurotisch, en als ze iets meer nadruk hadden gegeven aan zijn motivatie (naive wereldverbeteraar die een einde wil maken aan wereldhonger/etc. middels technologie bijvoorbeeld) had er weer meer in gezeten, m.i. .Honesty schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:48:
[...]
Ik vond juist die ceo spot on, alleen zijn witte tanden vond ik een beetje overdreven maar was volgens mij gewoon een mix van Bill mark en Steve in een persoon. Licht neurotisch en mensenschuw maar wel vastberaden en zelfverzekerd. Maar kan me ook voorstellen dat als je de humor niet leuk vind dat je snel klaar bent met de film. Het is denk ik een dikke voldoende of een onvoldoende film en voor weinigen een gemiddelde film.
Het was sowieso een dikke voldoende. Maar zat gewoon veel meer in, dat vond ik zo jammer.
Dat was gedurende de oorlog. Dat zette Rico aan om te vechten.Castor385 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:39:
[...]
Ik meen me te herinneren dat er een meteoor insloeg op Buenos Aires en de bugs kregen daar de schuld van.
Hij wil gewoon meer geld verdienen. Hij ziet zichzelf misschien als een wereldverbeteraar maar juist door hemQuicksilver schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:19:
[...]
Licht neurotisch, en als ze iets meer nadruk hadden gegeven aan zijn motivatie (naive wereldverbeteraar die een einde wil maken aan wereldhonger/etc. middels technologie bijvoorbeeld) had er weer meer in gezeten, m.i. .
Het was sowieso een dikke voldoende. Maar zat gewoon veel meer in, dat vond ik zo jammer.
spoiler:
crashed de komeet
MrVegeta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:56:
[...]
Hij wil gewoon meer geld verdienen. Hij ziet zichzelf misschien als een wereldverbeteraar maar juist door hemspoiler:crashed de komeet
spoiler:
Ja, meer geld verdienen zodat hij een einde aan wereldhonger en ongelijkheid kon maken. Dat was de reden die hij gaf (of iets in die strekking) in die vergadering met de president (en staff) nadat de eerste missie afgelast was. Waar Jennifer en Dr. Oglethorpe niet bij mochten zijn.
En dat bedoel ik, iets meer uitdiepen. Niet zo een dimensionaal allemaal.
Kijk nu de aftiteling tijdens het typen...MrVegeta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 02:01:
Ik krijg echt zin om hem weer eens te kijken zo! Misschien straks maar eens een balletje opgooien thuis.Sniffels schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:41:
[...]
Kijk nu de aftiteling tijdens het typen...
Was dat niet de trigger voor het begin van de invasie?MrVegeta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:54:
[...]
Dat was gedurende de oorlog. Dat zette Rico aan om te vechten.
Ik meen me te herinneren dat het daarvoor nog geen oorlog was, maar meer een soort van bugs onderzoeken/irriteren.
Na die inslag van Buenos Aires, kwam ook die reclame “WAR” in beeld.
Rico was al in training voor de inslag. Hij kon alleen de piloten opleiding niet doen omdat hij niet hoog genoeg scoorde op school. Dat vriendinnetje overtuigde hem om de soldaten opleiding te doen, om citizenship te krijgen maar met een incident werd hij ontslagen. Op t moment van naar buiten lopen, begon iedereen te roepen dat ze in oorlog waren en draaide hij om, terug naar binnen
Study everything, You'll find something you can use
| The Matrix Resurrections (2021) | ![]() |
| Tweakers: 3.9 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 148 min | MPAA: R Na alle matige reviews kon ik mezelf toch niet beheersen. Deel 2 en 3 vond ik (bijna 20 jaar geleden | |
PSN: DutchTrickle PVoutput
Quicksilver schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:10:
[...]
spoiler:Ja, meer geld verdienen zodat hij een einde aan wereldhonger en ongelijkheid kon maken. Dat was de reden die hij gaf (of iets in die strekking) in die vergadering met de president (en staff) nadat de eerste missie afgelast was. Waar Jennifer en Dr. Oglethorpe niet bij mochten zijn.
spoiler:
Dat heeft ie toch alleen maar gezegd om het proberen te verkopen aan iedereen. Je moet het natuurlijk wel kunnen verkopen waarom je ineens zo'n missie stopt voor een nieuwe, gevaarlijkere missie 
Ha, jij trap er inQuicksilver schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:10:
[...]
spoiler:Ja, meer geld verdienen zodat hij een einde aan wereldhonger en ongelijkheid kon maken. Dat was de reden die hij gaf (of iets in die strekking) in die vergadering met de president (en staff) nadat de eerste missie afgelast was. Waar Jennifer en Dr. Oglethorpe niet bij mochten zijn.
| Titane (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R De Gouden Palm winnaar van 2021 is nu eindelijk te streamen op een platform dat niet hapert op mijn TV en ik had daar net een cadeaubon voor gekregen dus kon deze gratis kijken. Nu was ik een beetje huiverig voor deze film. De vorige film van Julia Ducournau vond ik echt geweldig (Raw) en daarom was ik wel benieuwd, zeker ook omdat Titane de wat mij betreft belangrijkste filmprijs heeft gewonnen. Maar de trailer, nee, die deed mij helemaal niks. Of, nog erger, daar kreeg ik nog minder dan geen zin van om de film te zien. De film begint een beetje amateuristisch, gevolgd door materiaal uit de trailer (niet echt mijn ding), maar daarna wordt het snel beter, al is het allemaal behoorlijk vreemd. Na wat situaties krijg je uiteindelijk toch nog een beetje een meer normale film, behalve dat niets aan deze film normaal is. Om dan wellicht enigszins voorspelbaar te eindigen, ondanks dat ook dat behoorlijk fucked up is. Ondanks dat er ook wel drama is, wordt amper iets verklaart en moet je maar raden waarom de personages de dingen doen die ze doen. Dit heeft tot gevolg dat de film toch een beetje leeg aanvoelt. Deze film is body horror met veel bloot en een krankzinnig plot. Ik vond Raw geloofwaardiger, daarin werd ik echt meegezogen, ondanks dat die film ook een vrij krankzinnig plot heeft. Het is me niet helemaal duidelijk waarom Titane de Palme d'Or heeft gewonnen. Wellicht omdat de film onconventioneel is en gebrek aan competitie dit jaar. Ik kijk eigenlijk meer uit naar A Hero, die de Grand Prix gewonnen heeft (samen met Compartment Number 6). Staat binnenkort op Amazon Prime. | |
| The Matrix Reloaded (2003) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 138 min | MPAA: R Vandaag samen met mijn vriendin deeltje twee gekeken in de serie. Nu moet ik zeggen dat ik zelf deze film niet zo heel slecht vind vooral de dialogen erg goed gedaan vind. Maar om de woorden van mijn vriendin te gebruiken: " Leuke vechtscenes, en oh ja leuke vergelijking me een god figure". Jullie raden het al. Ze heeft hem uitgekeken maar daar heb ik dan ook alles mee gezegd. Later deze week het laatste ( 3e ) deel van de originele trilogie. | |
Starship Troopers is al weer een heel tijdje geleden, maar wordt er ook niet ergens geïmpliceerd daar Buenos Aires een inside job is? De bugs lijken nergens in de film in staat te zijn om stenen naar de aarde te gooien.Castor385 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:04:
[...]
Was dat niet de trigger voor het begin van de invasie?
Ik meen me te herinneren dat het daarvoor nog geen oorlog was, maar meer een soort van bugs onderzoeken/irriteren.
Na die inslag van Buenos Aires, kwam ook die reclame “WAR” in beeld.
Rico was al in training voor de inslag. Hij kon alleen de piloten opleiding niet doen omdat hij niet hoog genoeg scoorde op school. Dat vriendinnetje overtuigde hem om de soldaten opleiding te doen, om citizenship te krijgen maar met een incident werd hij ontslagen. Op t moment van naar buiten lopen, begon iedereen te roepen dat ze in oorlog waren en draaide hij om, terug naar binnen
Vroeger was hier ook een 3D animatie serie van, ik denk niet dat die mooi oud is geworden.
| Stardust (2007) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Wou een film kijken met kerst met mijn ouders, en die hard is dan geen optie Een sprookje/adventure film. Met een reeks plot elementen die net zo goed niet hadden kunnen werken, maar hier een perfecte combi geven. Was alweer vergeten hoe goed ik die film eigenlijk vond ! | |
| Gunpowder Milkshake (2021) | ![]() |
| Tweakers: 4.7 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: R Het is net alsof de maker goed heeft gekeken naar John Wick. -Wijd verspreid netwerk van huurmoordenaars. -Met uitgebreide ondersteunende infra strucuur. -Een "No hit" zone -Vreemde "we zijn in de jaren 60 blijven hangen" vibe En toen gezegd heeft, dat maar dan met vrouwen en VEEL meer Stijl maar minder tempo. Het geheel was nog net onderhoudend, maar dan heb je het nog wel gehad. Na wat wikken en wegen een 7 gegeven. Maar dat dat zeker ook komt omdat ik Amy pond Karen Gillan nog steeds graag zie | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
| Mass (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 111 min | MPAA: PG-13 Na een tragedie komen de ouders van de dader en een slachtoffer samen om de vreselijke gebeurtenis te bespreken. Korte intro, 4 mensen in dialoog, kort eind. 105 minuten vlogen om. Het acteerwerk was echt goed, zeer geloofwaardig. Je ziet goed de verschillende persoonlijkheden en hoe zij anders op trauma reageren. Emotionele film die mn aandacht van begin tot eind pakte, echte knoop in je maag film. | |
| American Assassin (2017) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 111 min | MPAA: R Op vakantie komt Mitch Rapp's verloofde voor zijn ogen om het leven door een terroristische aanslag. Na maanden trainen en voorbereiden probeert hij op zijn eentje een terroristisch cel te infiltreren. Hierdoor verschijnt hij op de radar van de CIA die hem wil inlijven. Het rechttoe rechtaan verhaal van deze spionage-actiefilm is weinig verrassend en de personages zijn zeer oppervlakkig. Dit maakt dat deze standaardfilm de middenmoot niet ontstijgt. Is het daardoor een slechte film? Bijlange niet. Het is geen afgelikte actiefilm en heeft dat ietwat ruwere kantje van een Reacher of Bourne film. Geen slechte vergelijkingsmateriaal al haalt hij dat niveau niet. Of misschien wel, de laatste Bourne film was ook geen hoogvlieger. Must see? Niet echt. Zeker vermijden? Ook niet. Zet gerust op indien je zin hebt in een standaardfilmpje zonder verrassingen. | |
Het is inderdaad mogelijk een inside job. Want als je kijkt naar waar Klendathu is, kunnen de bugs nooit een komeet/asteroïde zo doelgericht op aarde krijgen:ErikT738 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:56:
[...]
Starship Troopers is al weer een heel tijdje geleden, maar wordt er ook niet ergens geïmpliceerd daar Buenos Aires een inside job is? De bugs lijken nergens in de film in staat te zijn om stenen naar de aarde te gooien.
Vroeger was hier ook een 3D animatie serie van, ik denk niet dat die mooi oud is geworden.

Het is letterlijk aan de andere kant van de Melkweg. Zelfs al zou er theoretisch iets vanuit Klendathu naar de aarde geslingerd kunnen worden, dan nog zou het lichtjaren duren voordat het de aarde zou bereiken. Tegen die tijd is de beschaving van de aarde in Starship Troopers er al lang niet meer
Ook vallen de 'nids niet aan, maar verdedigen ze zich. Het zijn de mensen die hun planeten binnenvallen en koloniseren. De 'nids hebben eenvoudigweg niet de mogelijkheid zich zo ver buiten hun eigen stelsel te verspreiden. Nuja, misschien kunnen ze sporen ofzo de ruimte in slingeren, dat is nog een optie.
Het is letterlijk een persiflage op het bericht dat Polen de grens over is getrokken en Nazi-Duitsland heeft aangevallen. Of, als je wat meer in de 9/11 conspiracies zit, een onbedoelde Twin Towers referentie.
Er zijn ook nog twee animatiefilms van. Hoewel geen hoogstaande cinematografische finesse, zijn ze best oke. Beetje te vergelijken met de Dead Space qua sfeer, maar dan meer Appleseed animatie.
Dat geldt alleen als je er vanuit gaat dat dit soort tech moguls het beste met de wereld voor hebben. De film heeft daar een duidelijk cynische blik op (en ik deel die blik).Quicksilver schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:19:
[...]
Licht neurotisch, en als ze iets meer nadruk hadden gegeven aan zijn motivatie (naive wereldverbeteraar die een einde wil maken aan wereldhonger/etc. middels technologie bijvoorbeeld) had er weer meer in gezeten, m.i. .
Nee, zou enkel een betere motivatie zijn voor het karakter dan wat er nu neer gezet is. Dat was meer mijn punt.
Vergeet Elon nietHonesty schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:48:
[...]
Ik vond juist die ceo spot on, alleen zijn witte tanden vond ik een beetje overdreven maar was volgens mij gewoon een mix van Bill mark en Steve in een persoon.
Ik vond de CEO ook zeer goed gedaan, een goede belichaming van het moderne kapitalisme.
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 29-12-2021 11:04 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja eigenlijk is het inderdaad Imperial Guard tegen Tyranids. Ik denk dat ik een 40k universum zonder Space Marines meer zou waarderenVrijdag schreef op woensdag 29 december 2021 @ 07:59:
[...]
Het is inderdaad mogelijk een inside job. Want als je kijkt naar waar Klendathu is, kunnen de bugs nooit een komeet/asteroïde zo doelgericht op aarde krijgen:
[Afbeelding]
Het is letterlijk aan de andere kant van de Melkweg. Zelfs al zou er theoretisch iets vanuit Klendathu naar de aarde geslingerd kunnen worden, dan nog zou het lichtjaren duren voordat het de aarde zou bereiken. Tegen die tijd is de beschaving van de aarde in Starship Troopers er al lang niet meerEn dan moet je de aarde nog kunnen raken ook. Er zit nogal wat ruimte en andere hemellichamen tussen
Ook vallen de 'nids niet aan, maar verdedigen ze zich. Het zijn de mensen die hun planeten binnenvallen en koloniseren. De 'nids hebben eenvoudigweg niet de mogelijkheid zich zo ver buiten hun eigen stelsel te verspreiden. Nuja, misschien kunnen ze sporen ofzo de ruimte in slingeren, dat is nog een optie.
Het is letterlijk een persiflage op het bericht dat Polen de grens over is getrokken en Nazi-Duitsland heeft aangevallen. Of, als je wat meer in de 9/11 conspiracies zit, een onbedoelde Twin Towers referentie.
Er zijn ook nog twee animatiefilms van. Hoewel geen hoogstaande cinematografische finesse, zijn ze best oke. Beetje te vergelijken met de Dead Space qua sfeer, maar dan meer Appleseed animatie.
Misschien dat ik die animatiefilms nog wel ga kijken, momenteel zit ik door Halo Infinite vol in de militaire sci-fi. Andere aanraders met een vergelijkbare setting zijn ook welkom natuurlijk, al moet ik misschien gewoon eerst Starship Troopers nog een keer kijken.
| Hot Tub Time Machine (2010) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 101 min | MPAA: R Kerstvakantie, even op de bank een comedy kijken. Niks moeilijks, dat komt een andere keer wel weer. Ik dacht dat ik links en rechts wel wat goede verhalen had gehoord over Hot Tub Time Machine, maar ik denk dat ik dat verkeerd heb gehoord. Het is een ontzettend saaie comedy, die pas na een uur een beetje op gang komt. Paar grappige plottwists die zich wel laten raden na 15 minuten kijken. spoiler: Zoals dat Lou de vader van Jacob is. En dat Lou in het verleden achterblijft om zich met de kennis van nu te verrijken kwam ook niet als een verrassing. Het lag er zo dik bovenop. Uiteindelijk gebeurt er best veel en is het concept best prima, maar het is een ontzettend matige uitwerking die maar een paar keer echt grappig is. | |
In China They Eat Dogs, zwartgallige Deense misdaadcomedy. Vond het een prima film, vol actie, hilarische momenten, maar ook een bepaalde filosofische ondertoon over hoe moreel relativisme eigenlijk de wereld regeert.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.