| The Forgotten Battle (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.7 | IMDb: 0 | Genre: Drama, War | Runtime: 124 min | MPAA: N/A Eindelijk na zo'n 8 maanden weer eens naar de bioscoop. En dan meteen met zo'n mooie indrukwekkende film! Mooi gefilmd, vlot gemonteerd, goed geacteerd, realistisch voor zover ik kon zien. Met Dolby Atmos geluid een overweldigende ervaring, vooral tijdens de grote gevechtsscenes. Eerst in het oosten wanneer de Duitsers tegen de Russen vechten, daarna de scene in de lucht met de vliegtuigen, en als laatste de meest indrukwekkende scene: de daadwerkelijke slag op de dam tussen de Canadezen en de Duitsers. Die scene kan voor mij qua impact wedijveren met de landingscene van Saving Private Ryan. Diep respect voor al die soldaten, jonge mannen nog, die in een bijna zelfmoord actie recht op de wachtende machinegeweren en artillerie vuur af rennen. Ook de aankleding van de rustigere scenes, met de ondergelopen polders, de vluchtende Nazi's die vervolgens weer terug kwamen, het verzet en de marteling door de Nazi's, en vervolgens het fusilleren door de Nazi's geven allemaal een sterk tijdsbeeld. Zeker een film die ik nog wel eens wil zien! | |
Je geeft wel erg veel van het verhaal weg in je review van JP3. Je beschrijft zo'n beetje de hele eerste helft.G_Dragon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:37:
[...]
Nee klopt dat gebeurd in deel 2 nog, vergeten erin te zetten!
Oh sorry dacht dat iedereen inmiddels de film al wel had gezienP-Rock schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:14:
[...]
Je geeft wel erg veel van het verhaal weg in je review van JP3. Je beschrijft zo'n beetje de hele eerste helft.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
| Mortal Kombat (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R Lang niet zo goed qua verhaal en karakters als het origineel, maar de fatalities etc. maken een hoop goed. De soundtrack komt ook niet in de buurt bij het origineel, maar is ook niet slecht. Acteurs waren matig op Sub Zero en Scorpion na. Die komen ook het dichtste bij het origineel, dus wellicht dat ze daarom ook het beste zijn. Dus een cijfer…… Leuk voor een keer, maar nu weer het origineel bekijken. Een originele 5 | |
| Infinite (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A The Matrix, maar dan voor voor kleuters. Deze film heeft alles wat The Matrix ook heeft... spoiler: Bullet mode. Onontdekte krachten. Keanu....euh Mark Wahlberg die wordt neergeschoten en weer tot leven komt. Een team wat 'The One' zoekt Etc ...behalve Keanu Reeves en enig niveau. | |
Tomorrow is not today!
Is dat die film waarin een van de neanderthalers (zoon van de hoofdman?) Op een gegeven moment aangeeft dat hij zin heeft in seks met een serie grommen en vervolgens een meisje mee de grot in sleept?Grindtegel schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:41:
[...]
Dan moet je ook eens A Quest for Fire gaan kijken, wel een oudje maar die zul je dan denk ik ook best goed vinden.
https://www.imdb.com/title/tt0082484/?ref_=fn_al_tt_1
Wilde die scène toevallig net in het 'Ik zoek een film"-topic posten. Maar de beschrijving op IMDB doet me denken dat dit hem best eens kan zijn.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
| Jaws (1975) | ![]() |
| Tweakers: 10.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: PG Eerlijk is eerlijk. Het verhaal van Jaws is niet super spectaculair. De uitvoering daarentegen... Vooral de cinematografie is uitmuntend. Veel briljante en unieke shots. Best vaak is het een hele lange take, maar dan niet vanuit 1 hoek, maar met een vloeiende cameradans terwijl de acteurs meebewegen of enkel een soort van stoelendans van de acteurs. Ook veel shots waar iemand heel erg op de voorgrond is, terwijl er ook het een en ander op de achtergrond gebeurt. En dat allemaal terwijl het de film draagt, niet als een gimmick. Ook geen onzin CGI om de achtergrond op te vullen zoals tegenwoordig gangbaar is, maar ja, de film is dan ook uit 1975. Over CGI gesproken, thank god for no cgi shark. Ok, de haai ziet er - hoe zal ik het zeggen - niet altijd even realistisch uit, maar het oogt nog altijd 10 keer beter dan een CGI versie. En dan het einde. Normaal breien ze er zo'n 'after the thing' outro aan zodat je weet dat iedereen nog een 'happy rest of his/her life' heeft. Maar hier is het gewoon, klaar. Zoals het hoort imho. Ik heb overigens hetzelfde met de film Drive (2011). Verhaal niet zo bijzonder, maar de cinematografie is adembenemend. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Even geen zin om complete reviews te maken.
Gisteren De Sag om de Schelde gezien. Erg fijn om voor de verandering elke nationaliteit zijn eigen taal te horen spreken ipv dat ze allemaal Engels praten. Ook het contrast tussen personages was goed gedaan.
En toch zal deze film me niet zo bij blijven als een Saving Private Ryan. Ik maak bij deze film meer de vergelijking met 1917. Prima uitgewerkt, maar niet bijzonder. een 7,5.
Vandaag Nobody gekeken.
De vergelijking met John Wick is uiteraard snel gemaakt, er zijn gewoon teveel overeenkomsten.
Maar ik denk dat je John Wick beter kunt zien als de nieuwe blauwdruk voor het revenge killing-spree genre.
Een film die zoveel indruk wist te maken dat het een instant classic is geworden,
waardoor alle soortgelijke films ermee vergeleken zullen worden.
Grootste verschillen tussen John Wick en Nobody:
Het betreft hier een family man ipv een weduwnaar. En naar mijn idee is John Wick veel serieuzer qua toon. Hier en daar subtiele kwinkslagen, maar doorgaans serieus en keihard. Bij Nobody kreeg ik op dat gebied af en toe het idee dat de regisseur geen besluit kon maken.
Bob Odenkirk's Nobody doet het best aardig, maar helaas moet hij het naar mijn mening toch echt afleggen tegen Keanu Reeves' John Wick. Ik geef hem een 6,5 voor de moeite.
Gisteren De Sag om de Schelde gezien. Erg fijn om voor de verandering elke nationaliteit zijn eigen taal te horen spreken ipv dat ze allemaal Engels praten. Ook het contrast tussen personages was goed gedaan.
En toch zal deze film me niet zo bij blijven als een Saving Private Ryan. Ik maak bij deze film meer de vergelijking met 1917. Prima uitgewerkt, maar niet bijzonder. een 7,5.
Vandaag Nobody gekeken.
De vergelijking met John Wick is uiteraard snel gemaakt, er zijn gewoon teveel overeenkomsten.
Maar ik denk dat je John Wick beter kunt zien als de nieuwe blauwdruk voor het revenge killing-spree genre.
Een film die zoveel indruk wist te maken dat het een instant classic is geworden,
waardoor alle soortgelijke films ermee vergeleken zullen worden.
Grootste verschillen tussen John Wick en Nobody:
Het betreft hier een family man ipv een weduwnaar. En naar mijn idee is John Wick veel serieuzer qua toon. Hier en daar subtiele kwinkslagen, maar doorgaans serieus en keihard. Bij Nobody kreeg ik op dat gebied af en toe het idee dat de regisseur geen besluit kon maken.
Bob Odenkirk's Nobody doet het best aardig, maar helaas moet hij het naar mijn mening toch echt afleggen tegen Keanu Reeves' John Wick. Ik geef hem een 6,5 voor de moeite.
CGI uit 1975 was sowieso denk ik niet overtuigend geweestjosh-hill schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:20:
Genereer je eigen UBB code review
Jaws (1975) [Afbeelding: Jaws (1975)] Tweakers: 10.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: PG Eerlijk is eerlijk. Het verhaal van Jaws is niet super spectaculair. De uitvoering daarentegen...
Vooral de cinematografie is uitmuntend. Veel briljante en unieke shots. Best vaak is het een hele lange take, maar dan niet vanuit 1 hoek, maar met een vloeiende cameradans terwijl de acteurs meebewegen of enkel een soort van stoelendans van de acteurs. Ook veel shots waar iemand heel erg op de voorgrond is, terwijl er ook het een en ander op de achtergrond gebeurt. En dat allemaal terwijl het de film draagt, niet als een gimmick. Ook geen onzin CGI om de achtergrond op te vullen zoals tegenwoordig gangbaar is, maar ja, de film is dan ook uit 1975.
Over CGI gesproken, thank god for no cgi shark. Ok, de haai ziet er - hoe zal ik het zeggen - niet altijd even realistisch uit, maar het oogt nog altijd 10 keer beter dan een CGI versie.
En dan het einde. Normaal breien ze er zo'n 'after the thing' outro aan zodat je weet dat iedereen nog een 'happy rest of his/her life' heeft. Maar hier is het gewoon, klaar. Zoals het hoort imho.
Ik heb overigens hetzelfde met de film Drive (2011). Verhaal niet zo bijzonder, maar de cinematografie is adembenemend.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Het is wel onbedoeld dat er relatief weinig van de haai te zien was, wat de film juist effectiever maakte. De haai ('Bruce') was een mechanisch beest maar hij ging steeds stuk waardoor Spielberg min of meer gedwongen werd om hem heen te filmen en weinig materiaal had; in de editing room is het gelukkig allemaal meer dan goed gekomen
Persoonlijk vind ik de laatste scene met Quint erg realistisch overkomen (niet dat ik met enige regelmaat haaien van 7 meter boten zie bespringen en mensen opeten overigens), in elk geval een stuk overtuigender dan veel monsterfilms die later gemaakt zijn.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Quint is wel een grappig karakter,. Of nja, het zijn allemaal wel (beetje uitvergroot) leuke karakters. Ik moet ook wel lachen met die Iers/Britse liedjes.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:12:
[...]
CGI uit 1975 was sowieso denk ik niet overtuigend geweest
Het is wel onbedoeld dat er relatief weinig van de haai te zien was, wat de film juist effectiever maakte. De haai ('Bruce') was een mechanisch beest maar hij ging steeds stuk waardoor Spielberg min of meer gedwongen werd om hem heen te filmen en weinig materiaal had; in de editing room is het gelukkig allemaal meer dan goed gekomen
Persoonlijk vind ik de laatste scene met Quint erg realistisch overkomen (niet dat ik met enige regelmaat haaien van 7 meter boten zie bespringen en mensen opeten overigens), in elk geval een stuk overtuigender dan veel monsterfilms die later gemaakt zijn.
Het verhaal over de USS Indianapolis is een goede serieuze ondertoon op het juiste moment. Helaas echt gebeurd. Brrr.
| The Station Agent (2003) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 89 min | MPAA: R Fin (Peter Dinklage) leeft een teruggetrokken leven in een modeltreinenwinkeltje met zijn enige vriend Henry. Wanneer deze plotseling overlijdt, laat hij Fin een vervallen stationsdepot na in Newfoundland, een gehucht ergens in New Jersey. Fin, die ineens werk, inkomen en een dak boven zijn hoofd verloren heeft, gaat in het depot wonen. Hij ontmoet de praatgrage Joe (Bobby Cannavale) die een coffeestand uitbaat en Olivia (Patricia Clarkson), een gescheiden vrouw die uit verdriet over het verlies van haar zoontje ook haar toevlucht in Newfoundland gezocht heeft. Fin, Olivia en Joe bouwen een aparte vriendschap met elkaar op en het is bijzonder om deze acteurs en dit script zo feilloos samen te zien werken. Dinklage is natuurlijk een opvallende acteur en pas jaren na deze film echt bekend geworden met Game of Thrones maar zijn prestatie hier is, pardon the bad pun, eentje van formaat. Fin’s omgang met mensen, gevormd door hun reacties op hem, is prachtig ingehouden en subtiel. Clarkson, die ik alleen kende van een serie afleveringen van Frasier, is niet minder indrukwekkend als de gebroken vrouw die probeert haar leven invulling te geven en Cannavale schakelt naadloos tussen humor en drama. Wauw. The Station Agent is simpelweg de beste film die ik dit jaar gezien heb. Een prachtige karakterstudie, perfect geregisseerd, geacteerd en een mooi beeld van smalltown America. | |
De film heeft mij ook erg positief verrast en het is ook mooi om te zien hoe Emma Stone in haal rol kruipt elke film weer.AndereKoekoek schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:52:
Cruella (2021) [Afbeelding: Cruella (2021)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Zelf had niet niet echt interesse in deze film, maar mijn vrouw wilde Cruella graag zien. Het was al laat en besloten een deel gisteren te bekijken en de rest de dag erna. Uiteindelijk zat we aan de buis gekluisterd tot aan de aftiteling.
De film heeft mij positief verrast. Het voelde helemaal niet des Disney's, maar eerder een film van Guy Ritchie bijvoorbeeld. Geen verhaallijn voor kinderen eigenlijk. Niet omdat er veel geweld etc in zit. Het is geen sprookje wat wordt verteld, maar echt een film.
Het acteerwerk is ook gewoon goed. Emma Stone als Cruella én Estella steelt wel de show. De film heeft een verhaal te vertellen met actie, humor en emotie en zit goed in elkaar. Is het een iconische film en zal het eindigen in de top 100 IMDb? Nee dat denk ik niet..
Desalniettemin een dikke 8,0 van mij
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
/f/image/irdOIXS6cWM0phaXyupMxro9.png?f=fotoalbum_large)
spoiler:
En ook een grappig toeval dat de butler weer een mooie rol speelt zoals in The Kingsman
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
| Wrath of Man (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R Je kijkt de trailer en denkt: Jason Statham, altijd goed voor wat actie. Guy Ritchie is toch ook niet de minste regisseur, die heeft ook wel wat leuks op zijn cv staan. Uiteindelijk viel de film ons behoorlijk tegen. Er zit wel degelijk actie in, maar ook veel scenes die niet nodig zijn. Wij kijken een Statham film niet voor het verhaal. Dit is ook een van de weinige keren dat Guy Ritchie's bekende trucjes me juist tegen gingen staan tijdens het kijken. Ik vond Nobody nog beter dan Wrath of Man, en die vond ik al matig. | |
PdeBie schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:00:
Mortal Kombat (2021) [Afbeelding: Mortal Kombat (2021)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R
Leuk voor een keer, maar nu weer het origineel bekijken.
Een originele 5[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
| Mortal Kombat (1995) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13 Na het kijken van de nieuwe MK gelijk de oude er maar achteraan. En ja, deze is toch de betere van de twee. Ok, de one-liners zijn wat cheesy, maar het verhaal is meer in lijn met de game. De acteurs (met name Liu Kang en Shang Tsung) zijn veel beter gekozen en de hele sfeer ademt meer MK dan de nieuwe versie. OK, de CGI is niet meer van deze tijd, maar het feit dat Goro een pop is i.p.v. CGI is wel de betere van de twee. Beetje als de TNMT, die moet je ook niet als CGI op beeld brengen. Dus zijn het de nostalgische gevoelens of is de eerste MK simpelweg de betere van de twee. Ik ga voor het laatste. Een cijfer…. Een 6.5. Geen 7, want de CGI heeft de tand des tijds niet doorstaan en het is nou eenmaal gewoon een lekkere popcorn film. Geen 6, want hij scoort sowieso beter dan de nieuwe MK. | |
Geen idee, is alweer een tijd geleden dat ik hem heb gezien en die scene is me niet bij blijven hangen.Malfunctions schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:03:
[...]
Is dat die film waarin een van de neanderthalers (zoon van de hoofdman?) Op een gegeven moment aangeeft dat hij zin heeft in seks met een serie grommen en vervolgens een meisje mee de grot in sleept?
Wilde die scène toevallig net in het 'Ik zoek een film"-topic posten. Maar de beschrijving op IMDB doet me denken dat dit hem best eens kan zijn.
MK '95 heeft ook een betere soundtrack dan MK '21PdeBie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:50:
[...]
Mortal Kombat (1995) [Afbeelding: Mortal Kombat (1995)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13 Na het kijken van de nieuwe MK gelijk de oude er maar achteraan. En ja, deze is toch de betere van de twee.
Ok, de one-liners zijn wat cheesy, maar het verhaal is meer in lijn met de game. De acteurs (met name Liu Kang en Shang Tsung) zijn veel beter gekozen en de hele sfeer ademt meer MK dan de nieuwe versie.
OK, de CGI is niet meer van deze tijd, maar het feit dat Goro een pop is i.p.v. CGI is wel de betere van de twee. Beetje als de TNMT, die moet je ook niet als CGI op beeld brengen.
Dus zijn het de nostalgische gevoelens of is de eerste MK simpelweg de betere van de twee. Ik ga voor het laatste.
Een cijfer….
Een 6.5. Geen 7, want de CGI heeft de tand des tijds niet doorstaan en het is nou eenmaal gewoon een lekkere popcorn film.
Geen 6, want hij scoort sowieso beter dan de nieuwe MK.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
@Vrijdag dat ook ja! De soundtrack van MK’95 kan ik mij zo voor de geest halen. De nieuwe? Ik zou niet weten hoe die gaat.
Zit niet in de film volgens mij.Malfunctions schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:03:
[...]
Is dat die film waarin een van de neanderthalers (zoon van de hoofdman?) Op een gegeven moment aangeeft dat hij zin heeft in seks met een serie grommen en vervolgens een meisje mee de grot in sleept?
QfF is inderdaad een prima film ondanks de ouderdom. Gewoon gaan kijken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
| Rogue Hostage (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Op een rustige avond dachten we een leuke film te kijken. Ik heb eigenlijk zo'n slechte film gezien dat ik eigenlijk deze review schrijf als waarschuwing. - Slechte verhaallijn (Tyrese heeft PTSS maar daar wordt amper op in gegaan) - Slechte personage ontwikkelingen (hoe kennen ze elkaar nou echt, Tyrese en Sunny etc) - Acteren? Leken wel amateurs spoiler: ( de winkeldief was opeens haar beste vriendin ) de bodyguard was doorzeefd maar leefde opeens weer. Sam had de slechtste rol van zijn leven. Tip: Eerst score IMDB kijken voor een film te starten | |
https://nos.nl/artikel/23...erman-toy-story-overleden
Nooit bij stil gestaan in hoeveel films/series je hem zag inderdaad.
Nooit bij stil gestaan in hoeveel films/series je hem zag inderdaad.
| First Reformed (2017) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R De film komt een beetje moeizaam op gang, maar dan houdt hij je in zijn greep en blijft boeiend tot het eind. Het gaat over een predikant in een monumentaal kerkje gesticht door Nederlandse kolonisten 250 jaar geleden. Het gaat niet zo goed met zijn gezondheid en zijn geloof wordt getest nadat een jonge vrouw zijn hulp inroept vanwege haar vriend. De film is lekker langzaam en heeft een fijne soundtrack. We worden langzaam bewust van de situatie en meegevoerd in wat er in het hoofd van de predikant zich afspeelt. Het einde is een beetje een puzzel. Ik heb er net een verklaring van gelezen en die is behoorlijk geloofwaardig. Bedankt voor de tip doomtech! | |
| Chaos Walking (2021) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Prima film, ik vind het imdb cijfer iets aan de lage kant. Het is geen baanbrekend verhaal ofzo, maar de uitvoering is best aardig. De cast bestaat uit behoorlijk wat grote namen, en de meesten doen ook wel hun best om overtuigend over te komen. Alleen jammer dat het script ze nogal tegenwerkt De film is een redelijk tussendoortje, maar ook niet meer dan dat. | |
| A Quiet Place (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 veel is mij onduidelijk geleven na zien van de film, voornamelijk; hoe/wat/waar/waarom etc. over de 'demons' die de mensheid (of eigenlijk alle levende wezens) uitroeien. Ze worden getriggered door geluid - in de film wordt misschien 2/3minuten gesproken. Dit geeft een unieke ervaring, wij als kijkers vonden het erg geslaagd. De opvolger wordt dus in de bioscoop gekeken | |
@Arjan90 we hadden m buiten gekeken op de beamer; lekker donker, buren hadden soort post-bbq (niet storend) maar iemand liet een glas vallen; wij beide gelijk "paniek" schrikken (totaal irrelevant aan de film, maar onderstreepte meer de emotie en beleving die wij als kijkers hadden.)
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 18-06-2021 16:27 ]
@himlims_ Die heb ik helemaal gemist. Maar verdorie, ik denk dat ik eerst een defibrillator moet klaarleggen. Ik ben niet zo'n held met dit soort films, hahaha! De trailer is al spannend
Ziet er wel uniek uit qua principe en er is zelfs een opvolger!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dit is normaal ook niet helemaal mijn stiel, maar deze film vond ik heel gaaf! Zit stiekem ook een beetje te wachten op het vervolg en de recensies daarvan zijn best goed. Voor mij is dit in de bios in ieder geval iets too much, dus moet nog even geduld hebben.himlims_ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:17:
eindelijk weer eens een goei film gezien
![]()
A Quiet Place (2018) [Afbeelding: A Quiet Place (2018)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 veel is mij onduidelijk geleven na zien van de film, voornamelijk; hoe/wat/waar/waarom etc. over de 'demons' die de mensheid (of eigenlijk alle levende wezens) uitroeien. Ze worden getriggered door geluid - in de film wordt misschien 2/3minuten gesproken. Dit geeft een unieke ervaring, wij als kijkers vonden het erg geslaagd. De opvolger wordt dus in de bioscoop gekeken![]()
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
@Arjan90 we hadden m buiten gekeken op de beamer; lekker donker, buren hadden soort post-bbq (niet storend) maar iemand liet een glas vallen; wij beide gelijk "paniek" schrikken (totaal irrelevant aan de film, maar onderstreepte meer de emotie en beleving die wij als kijkers hadden.)
| A Quiet Place Part II (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13 Deel 1 vond ik heel aardig, maar niet eng en slechts sporadisch spannend. prima poging tot psychologische thriller maar niet de moeite waard om nog een keer te kijken. Waar de posters boven mij het spannende en enge vandaan halen is me echt een raadsel. Niet veel horrors of thrillers gezien denk ik. Deel 2 is wederom niet eng te noemen, gore zit er ook amper in. Maar de spanningsopbouw is een stuk beter. Horror kan ik dit geen seconde noemen, maar het is wel een uitstekende psychologische thriller. Er gebeurd eigenlijk verdomd weinig gedurende de film, maar ze weten je aandacht wel vast te houden en dat is een nette prestatie. Het enige jammere is de enorme voorspelbaarheid richting het einde, maar dat kan helaas bijna niet anders. Ik weet niet meer wat voor cijfer ik deel 1 heb gegeven. Ik denk ergens tussen de 6,5 en een 7,5. Deze is beter, dus een terechte 8. | |
Beetje stil in het topic, zitten we allemaal EK voetbal te kijken ofzo
Ik was niet thuis (vakantie). Nog geen voetbal gezien.
Bij een vriend Infinite gezien (maar die draait nog niet eens in de bioscooop, begrijp ik). Ik zou er maar met een grote boog omheen lopen want er wordt bijzonder slecht in geacteerd (je hebt er een paar zonder enige mimiek). Alleen de bad guy vond ik overtuigend. Verder zit de film vol met dingen die totaal niet geloofwaardig zijn en heb je ook nog grote continuity errors.
Ik wilde eigenlijk op donderdag naar Gunda gaan, maar ben uiteindelijk gaan zwemmen. Wellicht ergens volgende week.
Bij een vriend Infinite gezien (maar die draait nog niet eens in de bioscooop, begrijp ik). Ik zou er maar met een grote boog omheen lopen want er wordt bijzonder slecht in geacteerd (je hebt er een paar zonder enige mimiek). Alleen de bad guy vond ik overtuigend. Verder zit de film vol met dingen die totaal niet geloofwaardig zijn en heb je ook nog grote continuity errors.
Ik wilde eigenlijk op donderdag naar Gunda gaan, maar ben uiteindelijk gaan zwemmen. Wellicht ergens volgende week.
[ Voor 12% gewijzigd door josh-hill op 19-06-2021 21:19 ]
Speciaal voor jou dan wat reviews!Dr. Strangelove schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:08:
Ik heb wegens enorme drukte al een tijdje geen reviews op dit forum geschreven, maar nu heb ik gelukkig wel weer lekker de tijd. Dus hierbij een selectie van de films die ik afgelopen maanden gezien heb.
| North by Northwest (1959) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Mystery, Thriller | Runtime: 136 min | MPAA: Approved Roger Thornhill wordt verward met een spion, waarna hij betrokken raakt in een uitgebreid kat-muis spel. Het is een echte klassieke thriller van Hitchcock, maar zelf vond ik de film eerlijk gezegd niet al te spectaculair. De film was vermakelijk, spannend, en natuurlijk zoals we van Hitchcock gewend zijn goed gemaakt. Echter voelde het voor mij op geen enkele manier echt memorabel of bijzonder, in tegenstelling tot Vertigo en Rear Window van Hitchcock. Deze film is gewoon een leuke thriller dus voor de liefhebbers van het genre zeker een aanrader, maar niet echt veel meer. | |
| Godzilla vs. Kong (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Wanneer ik zo'n film als dit opzet verwacht ik natuurlijk geen diepgaande themas of intrigerend plot. Ik zet mijn hersenen op pauze en verwacht wat leuke over de top actie, niets meer en niets minder. De film maakte deze verwachting gelukkig goed waar. De actie en settings zijn spectaculair, vermakelijk en mooi genoeg, ik heb me dus zeker vermaakt tijdens het kijken. Echter waren sommige van de menselijk personages niet alleen nutteloos, maar simpelweg irritant. Ik had bijna zin om sommige scenes over te slaan hierdoor. Daarnaast verwacht ik natuurlijk geen waterdicht plot, maar zelfs met deze lage verwachtingen liet het soms wat steken vallen. Eigenlijk is dit wel jammer, als de film gewoon meer Kong en Godzilla was, en minder mensen en plot eromheen, zou het een stuk leuker geweest kunnen zijn. Nog steeds een voldoende omdat het uiteindelijk wel gewoon leuk was. | |
| God's Not Dead (2014) | ![]() |
| Tweakers: 1.0 | IMDb: 4.7 | Genre: Drama | Runtime: 113 min | MPAA: PG Dit is mogelijk de slechtste film die ik ooit gezien heb. Normaal is een 1 het laagste punt die ik geef, maar voor deze film maak ik een uitzondering en geef ik een 0,5. Het is niet meer dan racistische kinderachtige slecht geschreven domme Amerikaanse christelijke propaganda. Het verhaal gaat over de student Josh. Zijn filosofie professor dwingt de hele klas ""God is Dead" op te schrijven in de eerste les, waarna Josh als enige weigert. Hierna krijgt hij de taak om zijn klas te overtuigen van Gods bestaan met 3 korte lezingen. Tegelijktijdig volgt de film nog wat subplots, zoals een priester, de haatdragende professor, een arrogante zakenman, en een islamitische vrouwelijke student. De film probeert de kijker te overtuigen hoe God goed is en hoe atheïsten moreel corrupt, haatdragend en dom zijn. Ook al ben ik zelf een atheist, ik heb niks tegen overduidelijk christelijke films. Kijk maar naar mijn review van Ben-Hur. Echter faalt God's Not Dead op elke mogelijke manier in deze boodschap. De argumenten die Josh maakt zijn gewoon pijnlijk inconsistent, hypocriet en vol met gaten. De schrijvers proberen de voor hun ogen typische liberale atheïstische filosofie docent af te schrijven als dom, terwijl ze zelf geen enkel woord van filosofie of ook maar van debat begrijpen. Technisch gezien is de film ook gewoon van belabberde kwaliteit, en daar bovenop is de film nog lekker racistisch. Echter, het aller ergste is nog hoe de morele boodschappen tegelijkertijd enorm geforceerd worden maar nog steeds haast beledigend en toon-doof aanvoelen. Dit is het beste zichtbaar in de aller laatste scene, dus natuurlijk grote spoilers: spoiler: de filosofieprofessor wordt voor de ogen van de priester door een auto aangereden. Je blikt terug op zijn leven, zijn vrouw was gestorven aan kanker en sindsdien was hij boos op God, wat zijn gedrag verklaard, waardoor hij eigenlijk geen echte atheist bleek te zijn. Al stervende weet de priester toch nog een geloofsbekentenis uit de professor te halen, omdat hij enorm bang is naar de hel te gaan. De film presenteert dit als een happy ending omdat hij "eindelijk God gevonden heeft". Ik heb er gewoon geen woorden voor hoe frustrerend en slecht dit einde is | |
| Ben-Hur (1959) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: 212 min | MPAA: G Samen met Titanic en Lord of the Rings Return of the King is dit de film met de meeste Oscars, normaal geef ik niet veel om de Oscars maar dit is wel een goede indicatie van het enorme spektakel dat Ben-Hur brengt. De film speelt zich af tijdens het leven van Jesus Christus, maar het gaat over een Joodse prins uit Jerusalem die verraden wordt, waarna hij wraak zoekt. De christelijke boodschappen en waardes liggen dik op deze film, echter vond ik het hier totaal niet erg aangezien de boodschappen ongeacht de religie geslaagd en waar zijn. De film slaagt er ook goed in om de impact van Jesus op anderen te laten zien juist door het verhaal van Jesus weg te draaien. De enorme ontwikkeling en reis van Ben-Hur is veelzijdig en diepgaand. Het is een erg lange film met zijn drie en een half uur, maar het gebruikt deze lengte ook goed en vult het met meerdere enorm spectaculaire scenes. Ongeacht religieuze overtuiging is het hierdoor een erg goed te waarderen film. | |
| The General (1926) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Drama, War | Runtime: 67 min | MPAA: Passed Ik had niet verwacht dat een actiefilm uit 1926 zo spannend kon zijn. In de amerikaanse burgeroorlog stelen spionen van de Unie een trein, waarna de machinist ze alleen heldhaftig achterna gaat. Je leest het goed, de held van het verhaal is van de Confederatie, dat kon blijkbaar in 1926. De film volgt een erg duidelijke maar geslaagde structuur. Het is echt een perfect voorbeeld hoe een actiefilm alleen actie met duidelijke framing nodig heeft om een verhaal te vertellen. Het tempo gaat als een trein (pun intended) waardoor het constant vermakelijk blijft. Echter het beste zijn nog de praktische stunts van Buster Keaton. Elke stunt is volledig praktisch en echt levensgevaarlijk, en dat merk je in de spanning en realisme. Het geeft aan dat je geen kleur, dialoog, of ingewikkeld plot nodig hebt om op het puntje van je stoel te zitten. | |
Ah, Ben Hur! Die zou ik ook weer eens moeten kijken.
Maar eerst Seven Samurai. Die heb ik hier op blu-ray liggen.
Maar eerst Seven Samurai. Die heb ik hier op blu-ray liggen.
Wow weer even wat klassiekers die hier langskomen. Mooi.
Mijn vriendin en ik hebben de afspraak om op vrijdag een film te kijken. Ze kiest de ene week een film en ik de andere. Enige regel is dat we niet iets opzetten waarvan we weten dat de ander niet leuk vind.
Ze heeft het boek van 1001 Movies You Must See Before You Die geregeld en daar komen er veel uit.
Mijn vriendin en ik hebben de afspraak om op vrijdag een film te kijken. Ze kiest de ene week een film en ik de andere. Enige regel is dat we niet iets opzetten waarvan we weten dat de ander niet leuk vind.
Ze heeft het boek van 1001 Movies You Must See Before You Die geregeld en daar komen er veel uit.
| Dead Man (1995) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy, Western | Runtime: 121 min | MPAA: R Een film met Johnny Depp uit die 1001 lijst die we nog niet gezien hadden? Daar moet verandering in komen. Depp speelt een accountant die naar het wilde westen rijdt omdat hij daar een baan heeft gekregen. Eenmaal aangekomen in het westen gaat het natuurlijk mis. En is hij ten dode opgeschreven. Je volgt zijn verdere reis samen met de spirituele Nobody. Duidelijk een artistieke film. In het zwart wit en een niet main stream verhaal. Nobody is zeker spiritueel en welkome afwisseling van de overige meer standaard wild westen karakters. | |
| Nuovo Cinema Paradiso (1988) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 155 min | MPAA: PG Heerlijke film. Ik begin er maar alvast mee. We volgen Toto in zijn leven en pakken hem op als zijn Alfredo overleden is. Hij herleefd zijn jeugd met als centrale punt een bioscoop in een Italiaans dorpje. Toto raakt bevriend met de projector Alfredo en dat wordt zijn vaderfiguur. Een film voor film liefhebbers, want het is een feest om de films en posters in de film te raden. Heerlijk nostalgisch ook. Één van mijn favorieten. | |
| Skater Girl (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Family, Sport | Runtime: 107 min | MPAA: PG Ook films die niet in die 1001 lijst staan komen voorbij, zoals deze. Een tienermeisje in een conservatief Indiaas dorp raakt bevangen van skaten doordat een vrouw uit Londen en een man uit LA in het dorp belanden. Verfrissende setting dat zeker. Maar een sterke film? Nee. Twee buitenlanders die goed komen doen in een dorp en met liefdadigheid strooien. Goede bedoelingen natuurlijk, maar het levert gedoe op. Uiteindelijk komt het natuurlijk goed. Met het verhaal dan, niet echt met de film. Prima vermaakt en geen weggegooide tijd (de jonge Indiase is fijn om naar te kijken), maar ik zou er niet speciaal voor gaan zitten. | |
| The Act of Killing (2012) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Biography, Crime, History, War | Runtime: 117 min | MPAA: Not Rated Een documentaire van heel wat jaren in de maak. Een bizarre kun je wel zeggen. Indonesische doods-eskader leiders uit de jaren 60(?) vertellen hun acties aan de hand van het maken van een film. En wat ze hebben gedaan is erg, maar het is nog veel erger dat ze in Indonesië, volgens het beeld van deze film, op handen gedragen worden. Bij elke scène waren we ons aan het verbazen, hoe kan dit? Gelukkig zit er ook een komisch figuur in. Één van de leiders lijkt alles te willen doen om het verhaal goed te vertellen en accepteer alle rollen. Hoe hij er dan bijstaat en weer is getransformeerd in een ander persoon is bewonderenswaardig. Maar of bewondering voor zo'n persoon goed is? Zeker een aanrader, maar niet voor iedereen. | |
| Delicatessen (1991) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 99 min | MPAA: R Zo daar komt even de jaren 90 om de hoek zetten. De hele film ademt begin jaren 90. Groezelig beeld alsof we in een grunge clip zitten. Het is een surrealistische zwarte comedy over een slager in een post-apocalytische wereld. Je kunt al raden wat de slager slacht. Maar ranzig wordt het nooit, alhoewel de ogen van de slager soms erg eng zijn om naar te kijken. Je bent bang dat ze er uit gaan vallen. Leuk om te kijken, maar wel gedateerd. Owh en Frans, maar dat kan ik wel waarderen. | |
| I Am Not an Easy Man (2018) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 98 min | MPAA: N/A Nog een Franse film en dat bevalt me wel. Heerlijke in your face film over het feit dat mannen onze wereld runnen. Een echte vrouwen jager, de eerste paar minuten zijn ongemakkelijk om naar te kijken, loopt tegen de lamp en ontwaakt in een wereld waar de rollen zijn omgedraaid. Mooi gedachten experiment en mannen worden even lekker op hun plek gezet. Zeker de moeite waard. | |
Drukke we(e)k(en) gehad en geen zin om recensies te schrijven.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:08:
[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 19-06-2021 22:42 ]
| A Scanner Darkly (2006) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Crime, Drama | Runtime: 100 min | MPAA: R Als Dr. Strangelove iedereen tot de orde roept kun je natuurlijk alleen maar gehoor geven. Na onlangs Dazed & Confused gezien te hebben (8*) een wat latere film van Linklater opgesnord. A Scanner Darkly. Gebaseerd op een verhaal van Philip K. Dick, wat kan er op papier misgaan zou je zeggen. Best wel wat blijkt na het kijken. Ik wist niet van tevoren dat dit niet een film is in de kenmerkende zin van het woord, maar meer een soort animatie/tekenfilm (dit is een beetje het nadeel van mijn tactiek om nooit teveel te lezen / trailers te kijken voor ik een film op zet). Als ik het goed heb begrepen is dit op een reguliere manier gefilmd en is vervolgens het materiaal digitaal geanimeerd. Denk in de stijl van die GTA loading screens en het spel XIII. Ik vind dit een zeer matig gelukt experiment. Het leidt heel erg af van het verhaal. De hoofdrolspelers zijn o.a. Keanu Reeves, Robert Downey Jr. en Woody Harrelson. Die tweede legt naar mijn idee in de basis een zeer goede rol neer. Echter stoorde ik me zeer aan de animatiestijl dat ik er niet van kon genieten. Datzelfde geldt eigenlijk voor het verhaal. Mensen kunnen zich met een soort omhulsel voordoen als iemand anders. In de wereld heerst een drugsepedemie en een undercoveragent tracht wat mensen te ontmaskeren. Zit een mooie plottwist in maar dan moet je wel door 1,5 uur vage animaties heenworstelen. | |
Juist de wijze waarop deze film gedigitaliseerd en gestileerd is, was (en is) wat deze film bijzonder maakt.doomtech schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:10:
A Scanner Darkly (2006) [Afbeelding: A Scanner Darkly (2006)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Crime, Drama | Runtime: 100 min | MPAA: R Als Dr. Strangelove iedereen tot de orde roept kun je natuurlijk alleen maar gehoor geven.
Na onlangs Dazed & Confused gezien te hebben (8*) een wat latere film van Linklater opgesnord. A Scanner Darkly. Gebaseerd op een verhaal van Philip K. Dick, wat kan er op papier misgaan zou je zeggen. Best wel wat blijkt na het kijken. Ik wist niet van tevoren dat dit niet een film is in de kenmerkende zin van het woord, maar meer een soort animatie/tekenfilm (dit is een beetje het nadeel van mijn tactiek om nooit teveel te lezen / trailers te kijken voor ik een film op zet). Als ik het goed heb begrepen is dit op een reguliere manier gefilmd en is vervolgens het materiaal digitaal geanimeerd. Denk in de stijl van die GTA loading screens en het spel XIII. Ik vind dit een zeer matig gelukt experiment. Het leidt heel erg af van het verhaal. De hoofdrolspelers zijn o.a. Keanu Reeves, Robert Downey Jr. en Woody Harrelson. Die tweede legt naar mijn idee in de basis een zeer goede rol neer. Echter stoorde ik me zeer aan de animatiestijl dat ik er niet van kon genieten. Datzelfde geldt eigenlijk voor het verhaal. Mensen kunnen zich met een soort omhulsel voordoen als iemand anders. In de wereld heerst een drugsepedemie en een undercoveragent tracht wat mensen te ontmaskeren. Zit een mooie plottwist in maar dan moet je wel door 1,5 uur vage animaties heenworstelen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ik zelf vind het wel een prettige stijl, maar smaken verschillen natuurlijk.
Door alle snelle ontwikkelingen zou je het nu misschien niet meer zeggen, maar dit was echt een technisch hoostandje. Anno 2021 komt de tracing kwaliteit van Adobe Illustrator nog niet eens enigszins in de buurt van wat hier in de film getoond wordt.
Qua verhaal vond ik de film ok. Niets bijzonders. Het is ook meer een artistiek project geweest.
De film blijft juist erg dichtbij het originele verhaal van Dick en zet je constant op het verkeerde been. Ik vind het te makkelijk om het 'niets bijzonders' te noemen.
Star Wars EP 1 was ook een technisch hoogstandje voor die tijd maar dat betekend niet automatisch dat het goed is_NooT_ schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:48:
[...]
Juist de wijze waarop deze film gedigitaliseerd en gestileerd is, was (en is) wat deze film bijzonder maakt.
Ik zelf vind het wel een prettige stijl, maar smaken verschillen natuurlijk.
Door alle snelle ontwikkelingen zou je het nu misschien niet meer zeggen, maar dit was echt een technisch hoostandje. Anno 2021 komt de tracing kwaliteit van Adobe Illustrator nog niet eens enigszins in de buurt van wat hier in de film getoond wordt.
Qua verhaal vond ik de film ok. Niets bijzonders. Het is ook meer een artistiek project geweest.
Laat ik toch proberen uit te leggen waarom het me tegenstaat. Als je bijvoorbeeld kijkt naar die scenes in het “drugshuis” daar zou alles heel smerig en slecht onderhouden moeten zijn. Dat zie je maar gedeeltelijk omdat heel veel wegvalt in de filter en het klinisch overkomt.
Zelfde met gezichtsuitdrukkingen, die komen bij mij niet goed over omdat er veel zaken/details wegvallen. Dit soort dingen zorgen ervoor dat ik niet in de film gezogen wordt en me constant af loop te vragen; hoe zou dit eruit zien zonder die filter?
Daarnaast snap ik je punt over het feit dat het wel een smaak ding is. Kan je voorstellen dat als je er een bak LSD zegels ingooit dit heel erg gaaf kan zijn. Dit is echter niet mijn ding
| Prospect (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller, Western | Runtime: 100 min | MPAA: R Een vader en dochter reizen naar een afgelegen planeet, om daar naar edelstenen te graven die in de grond van een giftig bos 'groeien'. Al snel komen ze erachter dat ze niet de enigen zijn die op zoek zijn naar de waardevolle stenen. Dochterlief wil het liefst meteen weer vertrekken, maar vader is - na hun eerste vondst - verblind door hebzucht. Hij besluit om de mannen te beroven, met alle gevolgen van dien. Prospect laat zich nog het beste vergelijken met een sci-fi survival western; De actie is spaarzaam en er wordt meer nadruk gelegd op overleven en verkennen van de onbekende planeet. Dit is een prima debuutfilm van regisseurs- en schrijversduo Christopher Caldwell en Zeek Earl, waarvan de laatste ook de mooie cinematografie voor de rekening neemt. Voor een film van slechts $4.000.000 dollar ziet het er allemaal verrassend professioneel uit. De licht vervreemdende beelden, in combinatie met de belichting (in het bos hangt een constante waas van pluisjes en pollen die door het beeld heen dwarrelen), gaan gepaard met een prima soundtrack. De acteerprestaties zijn ook goed, met een mooie rol voor Pedro Pascal (The Mandalorian) en nieuwkomer Sophie Thatcher. Het verhaal is vrij rechttoe rechtaan, maar doetreffend uitgewerkt. Een vermakelijke sci-fi film. | |
| Nobody (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.2 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Het is wel te zien dat deze film is gemaakt door deels dezelfde makers van de John Wick films. Min of meer hetzelfde idee: een rustige man, een 'nobody' waar je het niet van verwacht, blijkt in een eerdere fase in z'n leven een zeer gevreesde 'killer' te zijn geweest. Door omstandigheden wordt die persoon uit z'n zelfbeschouwde pensionering getrokken zodat hij z'n vaardigheden uitvoerig tentoon kan spreiden. Verhaal is oké, uitvoering is weinig mis mee. Vrouw en ik vonden het een vermakelijke film, die van ons een 7 krijgt. | |
| Raya and the Last Dragon (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 107 min | MPAA: PG Prachtig geanimeerde Disney animatiefilm met een mooi verhaal, leuke personages, aardige plotwendingen en een eind goed al goed zoals het een Disney film betaamt. Lekker samen op de bank met vrouw en dochter (12) gekeken en prima genoten samen. | |
Geen review, want ik heb de film niet afgekeken, maar ik zou zeggen... blijf ver uit de buurt van de film Voyagers (op Amazon Prime). Wat een slechte film is dat... ik dacht, ik geef het een kans ondanks het lage cijfer op imdb, maar echt niet te doen.
In deze science fiction film drinken ze overigens een of ander blauw drankje. Daarmee worden ze gedrogeerd. Dit doet me aan een of ander boek denken, maar ik kan me niet meer herinneren welke.
In deze science fiction film drinken ze overigens een of ander blauw drankje. Daarmee worden ze gedrogeerd. Dit doet me aan een of ander boek denken, maar ik kan me niet meer herinneren welke.
Gelukkig, er wordt toch nog wel wat gekeken en nog wat goede tips ook zeg, een heel aantal films die ik niet gezien heb maar wel benieuwd naar ben.
Ik heb zelf echt weinig gezien, wat voetbal gekeken en met mijn vrouw op een Father Brown binge tour... licht vermaak in chunks van 45min. Past wat beter bij het werken in de tuin 's avonds dan een film van twee uur
Ik heb zelf echt weinig gezien, wat voetbal gekeken en met mijn vrouw op een Father Brown binge tour... licht vermaak in chunks van 45min. Past wat beter bij het werken in de tuin 's avonds dan een film van twee uur
Alice in Wonderland?In deze science fiction film drinken ze overigens een of ander blauw drankje. Daarmee worden ze gedrogeerd. Dit doet me aan een of ander boek denken, maar ik kan me niet meer herinneren welke.
deel 1 viel hier goed in de smaak; dus 2e deel gezien dit weekend ... beter met 1 deel gelevendoomtech schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:29:
[...]
Dit is normaal ook niet helemaal mijn stiel, maar deze film vond ik heel gaaf! Zit stiekem ook een beetje te wachten op het vervolg en de recensies daarvan zijn best goed. Voor mij is dit in de bios in ieder geval iets too much, dus moet nog even geduld hebben.
Nee, dat was hem niet. Maar als dat daar ook in zit, dan snap ik wel waarom het ook in deze film zit.
Infinite 2021
| Infinite (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 0 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Deze film is eigenlijk dezelfde film als Wanted (2008) alleen nu is de hoofdrolspeler geen zoon van maar een reïncarnatie van.. Deze film bevat werkelijk alle clichés die je maar kan verzinnen: - De (nog niet held) die met zichzelf worstelt en nog niet begrepen wordt door de wereld - De introductie met de villain en dan iemand uit "het goede" team die hem eruit redt - De basis waar ze naartoe gaan en waar uitgelegd wordt wat het concept is en wie ze zijn - Het besef dat de hoofdrolspeler inderdaad "the one" is - De zwaardgevecht demonstratie waarin de strenge leraar uiteindelijk verslagen is door "the one" en dan is er ineens respect enzo. - De eindgevecht waarin "the one" dan iets doet wat tot dusver niet mogelijk was. (villain: but that's impossible") - Gevecht gewonnen, eindigend met een les voor ons allemaal dat we allemaal "infinite" zijn. Triest dat ze dit soort dingen nog durven te maken. Toch genoten... | |
[ Voor 41% gewijzigd door Dinictus208 op 12-07-2021 11:53 ]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Als je de film op imdb opzoekt, krijg je een url met daarin een ttXXXXXX id. Deze kun je ook in de generator gebruiken. Dus in dit geval:Dinictus208 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:21:
Kon hem niet vinden via de generator (?)
tt6654210
Dinictus208 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:21:
Infinite 2021
Cijfer: 4,0
fucking triest dat ze dit soort dingen nog durven te maken.
Toch genoten...
Of is mijn sarcasmedetector stuk
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Misschien was ik te subtiel. ik vond de film toch wel leuk maar verder ook cringy AF.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ooh op die manierDinictus208 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:41:
[...]
Misschien was ik te subtiel. ik vond de film toch wel leuk maar verder ook cringy AF.
| La La Land (2016) | ![]() |
| Tweakers: 4.1 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Music, Musical, Romance | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13 Normaliter wel fan van het genre, maar ik kwam er geen moment in. Veel liever zie ik The Greatest Showman of een Annie bijvoorbeeld. Misschien de match Gosling/Stone geen idee. Ook de muziek viel erg tegen. Wel leuk om mijn favoriete acteur (JK Simmons) ook hier in te zien. | |
| Luca (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Fantastische opvolger van Soul. Luca is een ontzettend leuke familiefilm die zich gelukkig niet moeit met allerlei politieke statements. Prachtige kleuren en je krijgt een zwak voor het hoofdpersonage. Topfilm Pixar! | |
| DC's Legends of Tomorrow: Their Time Is Now (2016) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Documentary, Action, Sci-Fi | Runtime: 22 min | MPAA: N/A Blijft een ongelooflijk briljante serie waar Caity Lotz (White Canary) toch wel de spotlights pakt. Aan te raden is om alles van de Arrowverse op volgorde te kijken, omdat je anders niet goed begrijpt waar de serie in bepaalde afleveringen over gaat. Humor en sci-fi worden in DC Legends Of Tomorrow op een erg leuke manier samengebracht. Binnenkort seizoen 7! | |
| Fatherhood (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Gisteravond op de gok deze film op gezet, mijn vriendin had hem al een paar keer voorbij zien komen op Netflix en wou hem graag een keer zien om te kijken of het een mooie film is. Het is een prachtige film met een heel sterk verhaal over een vader die zijn vrouw verliest en daardoor zijn pasgeboren kind moet opvoeden, terwijl hij van alle kanten weerstand en twijfels krijgt of het hem wel gaat lukken. Zal er verder geen lang verhaal van maken omdat ik niet meer kan zeggen zonder dat ik spoilers vertel en ik wil dat het een verrassing blijft voor anderen, ga hem kijken! ( aanrader ) | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik zag het voorbij komen, maar nog niet gezien. Ik ben een beetje bang dat het een typische Kevin Hart "ALS IK HEEL HARD SCHREEUW IS HET GRAPPIG!" film is. Klopt dat, of ben ik te cynisch?G_Dragon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:26:
Fatherhood (2021) [Afbeelding: Fatherhood (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Gisteravond op de gok deze film op gezet, mijn vriendin had hem al een paar keer voorbij zien komen op Netflix en wou hem graag een keer zien om te kijken of het een mooie film is.
Het is een prachtige film met een heel sterk verhaal over een vader die zijn vrouw verliest en daardoor zijn pasgeboren kind moet opvoeden, terwijl hij van alle kanten weerstand en twijfels krijgt of het hem wel gaat lukken.
Zal er verder geen lang verhaal van maken omdat ik niet meer kan zeggen zonder dat ik spoilers vertel en ik wil dat het een verrassing blijft voor anderen, ga hem kijken! ( aanrader )
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Nee dat is hij in deze film niet, natuurlijk zijn persoonlijkheid komt wel iets na voren.Vrijdag schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:03:
[...]
Ik zag het voorbij komen, maar nog niet gezien. Ik ben een beetje bang dat het een typische Kevin Hart "ALS IK HEEL HARD SCHREEUW IS HET GRAPPIG!" film is. Klopt dat, of ben ik te cynisch?
Maar hij heeft een compleet andere rol aangenomen dan we van hem gewend zijn, meer een kwetsbare rol.
Mooi, goed om te weten. In Central Intelligence en Jumanji vond ik hem wel grappig omdat het bij de film past, maar verder heb ik niet zo veel met dat geschreeuw en rare geluidjes soort humor.G_Dragon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:13:
[...]
Nee dat is hij in deze film niet, natuurlijk zijn persoonlijkheid komt wel iets na voren.
Maar hij heeft een compleet andere rol aangenomen dan we van hem gewend zijn, meer een kwetsbare rol.
Eens kijken naar deze film dan, de premisse klinkt in elk geval wel interessant. En aangezien ik alleenstaande co-ouder ben, een beetje herkenbaar
Laat maar weten of je het ook echt met me eens bent als je de film hebt gezien, want meningen verschillen natuurlijk! Ik vond het zelf in ieder geval reuze meevallenVrijdag schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:24:
[...]
Mooi, goed om te weten. In Central Intelligence en Jumanji vond ik hem wel grappig omdat het bij de film past, maar verder heb ik niet zo veel met dat geschreeuw en rare geluidjes soort humor.
Eens kijken naar deze film dan, de premisse klinkt in elk geval wel interessant. En aangezien ik alleenstaande co-ouder ben, een beetje herkenbaar
Zal ik zeker doen!G_Dragon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:27:
[...]
Laat maar weten of je het ook echt met me eens bent als je de film hebt gezien, want meningen verschillen natuurlijk! Ik vond het zelf in ieder geval reuze meevallen
| The Dig (2021) | ![]() |
| Tweakers: 3.2 | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Een prima film om even rustig naar te kijken. De film vertelt het verhaal rond de opgravingen in Sutton Hoo, vlak voor WO2. Een opgraver wordt ingehuurd door de eigenaresse van 't landgoed. De politiek die erbij komt kijken en nog een klein romantisch verhaaltje, die wat mij betreft achterwege had mogen blijven. Ralph Fiennes zet een heel goede rol neer. De rest doet 't ook prima. Prima onderhoudende film. | |
Ook onlangs gezien, ben wel wat minder lyrisch.G_Dragon schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:26:
Fatherhood (2021) [Afbeelding: Fatherhood (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Gisteravond op de gok deze film op gezet, mijn vriendin had hem al een paar keer voorbij zien komen op Netflix en wou hem graag een keer zien om te kijken of het een mooie film is.
Het is een prachtige film met een heel sterk verhaal over een vader die zijn vrouw verliest en daardoor zijn pasgeboren kind moet opvoeden, terwijl hij van alle kanten weerstand en twijfels krijgt of het hem wel gaat lukken.
Zal er verder geen lang verhaal van maken omdat ik niet meer kan zeggen zonder dat ik spoilers vertel en ik wil dat het een verrassing blijft voor anderen, ga hem kijken! ( aanrader )
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Laat ik beginnen met zeggen dat het absoluut geen slechte film is, verre van, het verteld een mooi verhaal ware het niet met de nodige clichés (niet veel gelukkig)
De volgende elementen (zonder te spoilen) deden afbreuk aan algehele kijkplezier in mijn geval;
Iets te snelle sprongen in de tijdlijn, soms cliché elementen, en meeste storende aspect.. velen zullen het wellicht niet eens opmerken(?) maar, je ziet in sommige scenes kevin hart ineens met een ander kapsel/langer haar.. terwijl de scenes die zich voordoen fracties van momenten van elkaar af zijn..
Ben heel erg van de details dus dat vond ik niet netjes/goed gefilmd
Al met al prima filmpje maar hoger dan een 6.5 kom ik niet.
Akkoord! Gisteren gezien op jou aanraden en inderdaad, leuk gedaan Pixar!CryptoNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:26:
Luca (2021) [Afbeelding: Luca (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Fantastische opvolger van Soul. Luca is een ontzettend leuke familiefilm die zich gelukkig niet moeit met allerlei politieke statements. Prachtige kleuren en je krijgt een zwak voor het hoofdpersonage. Topfilm Pixar![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Niet hun beste ooit, zeker niet, maar gaat mee in de middenmoot.
| House (1977) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 88 min | MPAA: Not Rated De Japanse regisseur Nobuhiko Ôbayashi specialiseerde zich in het maken van zeer extrinsieke reclames met een erg unieke stijl, waardoor hij al snel redelijk bekend werd. Hierna besloot hij over te stappen naar film. Dit is hierdoor mogelijk een van de raarste films ooit gemaakt, zoals al zichtbaar is in de trailer. Het gaat over een groep van 7 Japanse meisjes die gaan logeren bij de villa van een tante, wat een spookhuis blijkt te zijn. De personages van alle meisjes zijn verschillende platte karikaturen van clichés, het plot slaat nergens op, en de special effects zijn enorm achterhaald. De film is absurd en raar, en de editing is over de top. Om maar Engelse termen te gebruiken, het is het perfecte voorbeeld van een B-film fever-dream. De film is technisch gezien horror en soms ook redelijk bloederig, maar hierdoor voelt het nooit echt eng of als horror aan, meer als extreme parody van het horror genre. Echter, Ôbayashi is zo zelfbewust dat het gewoon werkt. Ik heb me zeker vermaakt tijdens het kijken. | |
| The Battle of Algiers (1966) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, War | Runtime: 121 min | MPAA: Not Rated In 1966 was de onafhankelijkheidsoorlog van Algerije nog in het recentelijke geheugen van Europa, en de meeste films over de oorlog presenteerde de Fransen als heldhaftige soldaten tegen de terroristen van Algerije. Deze film besluit echter een meer neutrale en centrale positie in te nemen, het laat op een zeer realistische manier de oorlog zien vanuit het perspectief van zowel de Algerijnse terroristen als vanuit de Franse soldaten. Geen van beide kanten wordt als moreel superieur weerlegt. Deze film wordt gezien als een van de meest realistische weergaven van guerrilla oorlog in de form van terrorisme. Verschillende terroristische organisaties gebruikte het als inspiratie, en in 2003, tijdens de invasie van Iraq, besloot het Pentagon deze film als voorbeeld te gebruiken hoe je niet met zo'n escalerende situatie om moet gaan als militaire macht. Hierdoor is het met recht een klassieker en zeker een aanrader. | |
| Idi i smotri (1985) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 142 min | MPAA: Not Rated Deze film, met als Engels titel Come and See, wordt gezien als een van de beste anti-oorlog films ooit gemaakt. Het gaat over de Duitse invasie Wit-Rusland tijdens de tweede wereldoorlog en de uitvoering van Generalplan Ost, de genocide van de Oost-Europese inwoners voor het creëren van meer lebensraum voor Duitsland. De film is een enorm brute en meedogenloze weergave van deze oorlogsmisdaden, en vooral welke mentale invloed dit heeft op een normale jongen uit Wit-Rusland. Voor mensen met een zwakke maag zal ik hem zeker niet aanraden. Een van de bijzondere aspecten is dat Come And See vaak express niet al te realistisch is, maar soms impressie/gevoel en werkelijkheid met elkaar mixed. Zelf vind ik het hierin erg geslaagd en uiterst succesvol. Echter, als je kijkt naar de online receptie wordt deze film echt enorm hoog gewaardeerd. Volgens de rating van Letterboxd is dit de op één na beste film ooit, maar zelf vind ik dit eigenlijk ook wel overdreven. | |
@markdm Come And See is de favoriete film van een vriend van mij, uit Engeland. Ik moet hem zelf nog zien.
Maar ik denk eigenlijk dat die film over de oorlog in Algerije me meer ligt.
Maar ik denk eigenlijk dat die film over de oorlog in Algerije me meer ligt.
| The Forgotten Battle (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.8 | IMDb: 0 | Genre: Drama, War | Runtime: 124 min | MPAA: N/A Vandaag De Slag om de Schelde gezien en wat een steengoede film van Nederlandse bodem. De film laat meerdere kanten zien van ''de vergeten strijd'' in en rondom Zeeland. De film deed mij veel denken aan de fenomenale Duitse miniserie Unsere Mutter, Unsere Vater (aanrader). Ook in die miniserie en in deze film wordt je als kijker meegenomen in meerdere verhalen van verschillende personages. Kleine kanttekening is dat ik persoonlijk graag meer ''gore'' had willen zien als in afgeschoten hoofden, vliegende botten etc. Niet zozeer omdat ik daar fan van ben (integendeel zelfs), maar om je als kijker keihard te confronteren met de werkelijkheid. Daarnaast zat de grote acteur uit de Harry Potter reeks toch nog vrij kort in de film, hoogstwaarschijnlijk een te hoog gage Ga deze film zien als je meer te weten wilt komen van onze geschiedenis. | |
Ik sluit me hier bij aan.BigF25 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Ook onlangs gezien, ben wel wat minder lyrisch.
Laat ik beginnen met zeggen dat het absoluut geen slechte film is, verre van, het verteld een mooi verhaal ware het niet met de nodige clichés (niet veel gelukkig)
De volgende elementen (zonder te spoilen) deden afbreuk aan algehele kijkplezier in mijn geval;
Iets te snelle sprongen in de tijdlijn, soms cliché elementen, en meeste storende aspect.. velen zullen het wellicht niet eens opmerken(?) maar, je ziet in sommige scenes kevin hart ineens met een ander kapsel/langer haar.. terwijl de scenes die zich voordoen fracties van momenten van elkaar af zijn..
Ben heel erg van de details dus dat vond ik niet netjes/goed gefilmd
Al met al prima filmpje maar hoger dan een 6.5 kom ik niet.
Na een paar minuten had ik hem al af willen zetten, want het trok me niet echt. Gelukkig wordt het later wel beter en was het op zich prima te doen om de film af te kijken, maar verder niet heel bijzonder.
Heb me overigens niet gestoord over het kapsel. Viel me gelukkig niet op.
| Rurôni Kenshin: Sai shûshô - The Final (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138 min | MPAA: N/A Het 4e deel in de reeks live action films van Rurouni Kenshin, de ex-huurmoordenaar die zijn skills nu gebruikt voor het beschermen van anderen. Dit is een vervolg op het 3e deel, maar kan ook los worden bekeken, al mis je dan wel aardig wat achtergrondinformatie uit de vorige films. Kenshin komt deze keer oog in oog te staan met iemand uit zijn bloederige verleden, die nog een appeltje met hem heeft te schillen en al jaren op wraak zint. Kenshin zal ook zijn eigen demonen onder ogen moeten komen om deze vijand te verslaan. Iedereen die bekend is met de anime serie en OVA's weet waar en over wie ik het heb. Deze film wijkt echter flink af van het originele verhaal en is in feite een remake van deel 2: Kyoto Inferno en deel 3: The Legend Ends. Kenshin die het op moet nemen tegen een ogenschijnlijk onverslaanbare bad guy, die een aantal karakteristieke henchmen om zich heen heeft verzameld waar hij eerst korte metten mee moet maken, voordat hij het mag opnemen tegen de grote baas himself. Het lijkt af en toe wel op een video game, waarbij hij met pijn en moeite door mag naar een volgend level! Kenshin's sidekicks uit de vorige films (Kaoru, Sanosuke, Megumi, Yahiko) hangen er ook maar een beetje bij deze keer en krijgen erg weinig te doen, en van enige karakterontwikkeling is al helemaal geen sprake. Er komen ook wat oude bekenden langs uit de vorige films, maar waarom ze precies in de film zitten is me onduidelijk. Fan service? Ze komen opdagen, vechten mee en verdwijnen dan weer. In één geval is het helemaal niet duidelijk wat er precies is gebeurd met dit personage. Gelukkig zijn er ook nog positieve dingen, zoals de actiechoreografie, welke werkelijk uitmuntend is en ook de cinematografie is weer van een hoog niveau. Het acteerwerk is best aardig, al wordt er hier en daar wel lekker op los geschmierd. De muziek was me iets te overdone en uitbundig, al was het wel leuk om Kenshin's thema weer te horen. Hopelijk blijft deel 5, een verfilming van de fantastische Trust/Betrayal OVA, wel wat dichter bij de bron. Rurouni Kenshin: The Final was het toch allemaal net niet. | |
[ Voor 3% gewijzigd door P-Rock op 26-06-2021 12:40 ]
| Man of Steel (2013) | ![]() |
| Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13 Film begon goed met Kal-el die door zijn ouders naar de aarde wordt gestuurd bij de ondergang van de planeet Krypton. Eerste uur is daadwerkelijk interessant en vermakelijk tot het moment dat superman en het leger het opnemen tegen General Zod en zijn groupies. Ook deze film vervalt uiteindelijk in wat al jaren de trend is. Veel actie, domme gevechten met veel, veel te veel cgi bullshit. Het ziet er opzich allemaal prachtig uit maar het verhaal gaat compleet de deur uit en het wordt meer van laten we kijken hoeveel we van New York kunnen slopen. Helaas want als ze het meer als het eerste stuk hadden doorgezet had het best potentie gehad. Film heeft een goede cast Met oa Henry Cavill, Russel Crowe, Kevin Costner en Laurence FIshburne. Een 6 | |
| Mugen no jûnin (2017) | ![]() |
| Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Drama, Fantasy | Runtime: 140 min | MPAA: R Blade of the Immortal is gebaseerd op een langlopende manga comic en is ook de 100ste film van duizendpoot Takashi Miike, de regisseur die 5 a 6 films per jaar regisseerde. Vandaag de dag doet hij het wat rustiger aan, omdat zijn films tegenwoordig wat meer planning vereisen dan de low budget films van weleer. Samurai Manji wordt ingehuurd door Rin, een meisje van wie de familie is vermoord door een bende onder leiding van Anotsu Kagehisha. Zij beheersen de vechtkunst Ittō-ryū en elke dojo die niet zich niet bij hun wil aansluiten wordt met de grond gelijk gemaakt en de leden vermoord. Rin wil wraak, maar is zelf te onbekwaam. Manji gaat akkoord, omdat zij als twee druppels water lijkt op zijn zus Machi, die is vermoord door een soortgelijke bende. Manji heeft een voordeel: Hij is namelijk onsterfelijk. Je zou deze film wel kunnen zien als de Japanse variant van Highlander, al verschilt de manier waarop mensen onsterfelijk worden wel enigszins. Ondanks de lange speelduur houdt Miike het tempo er goed in en er valt veel te genieten. Er zit redelijk wat zwaardgevechten in, waarbij liters bloed en ledematen letterlijk in het rond vliegen. Het gevecht op het einde, waarbij Manji het opneemt tegen een paar honderd man, doet denken aan het eindgevecht van Miike's eigen 13 Assassins. Er wordt prima in geacteerd en ook de cinematografie mag er wezen. Miike's vaste componist Koji Endo verzorgt de soundtrack en ook hij doet zijn werk prima, al laat hij wel iets teveel rustpunten vallen naar mijn idee. Als je van samurai, zwaardgevechten en Highlander houdt, dan is Blade of the Immortal zeker een aanrader. | |
| Harley Quinn (2019–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Crime, Fantasy, Mystery | Runtime: 23 min | MPAA: TV-MA Als groot DC fan ( ik probeer alle series, films en animated movies te kijken ) is Harley Quinn de grote verrassing. Een enorm toffe serie over het reilen en zeilen van onder andere King Shark, Harley Quinn en vele anderen. Dit is GEEN serie voor kinderen, gezien het vele geweld en nogal donkere humor. Een enorme aanrader, zeker gezien het feit dat iedere aflevering slechts 20 minuten duurt. | |
Geweldige serie inderdaad, maar wel meer iets voor Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
| Jurassic World (2015) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 Nadat we de Jurassic Park films hadden gezien, wouden we natuurlijk ook de Jurassic World films gaan kijken en hebben we vorige week Jurassic World opgezet. De films kijken heerlijk ontspannen weg en zijn leuk om ze om de zoveel tijd opnieuw te kijken bijv net zoals Harry Potter. Het verhaal gaat verder naar Jurassic Park 3, alleen deze keer met een grote tijdsprong van 22 jaar. Jurassic World is een bekend en goed draaiend themapark, en is gebouwd op het eiland Isla Nublar. Het park omvat voornamelijk verscheidene voorstellingen en attracties met dinosauriërs, maar ook onder andere winkels, restaurants en een Hilton Hotel. Het transport door het park gebeurt per monorail. Helaas heeft de mens niet geleerd van hun vorige fouten en maken ze telkens weer dezelfde fout, want in deze film hebben ze een genetisch gemanipuleerde dinosaurus ontwikkeld die door zijn slimheid weet te ontsnappen en vervolgens een grote bedreiging vormt voor het overvolle thema park. | |
| Jurassic World: Fallen Kingdom (2018) | ![]() |
| Tweakers: 5.3 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13 In het vervolg op Jurassic World worden ze gevraagd om de Dinosauriërs te redden van het eiland die momenteel onder druk staat van een vulkaan die op het punt van uitbarsten staat, Claire en Owen gaan hiermee akkoord omdat er een andere goed eiland is waar de Dinosauriërs heen kunnen om hun leven vredig door te leven. Maar al snel merken ze dat ze bedonderd zijn en dat de echte plannen anders zijn. Want wederom heeft de mens een genetisch gemanipuleerde dinosaurus ontwikkeld, maar deze keer onder het landhuis van Locklwood waar ze een veiling willen gaan houden met de gevangen Dinosauriërs . | |
| Peter Rabbit (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Mijn zoontje is dol op konijnen en zag laatst de trailer van de tweede film van Pieter Konijn. Die wilde hij graag zien, maar dan moeten we natuurlijk ook de eerste film kijken. Dus laatst de eerste film opgezet en afgelopen zondag naar de biscoop voor de tweede film. De eerste film dan: Gebaseerd op het bekende boek/de verhalen van Pieter Konijn door Beatrix Potter. Pieter, die zichzelf en zijn zusjes en neef steeds in de nesten werkt door plannetjes om eten uit de tuin van meneer Verhoef te stelen. In de film wordt de oude meneer Verhoef vervangen door een jongere versie, namelijk zijn achterneef. Die erft zijn huis en tuin en moet zich zien te redden op het platteland. Dat valt niet mee, als stedeling. Maar dan ontmoet hij zijn buurvrouw, Beatrix Potter. Zij is goede vrienden met de familie Konijn en iedereen moet nu met elkaar leren omgaan. Dat is het verhaal in een notendop. De film zelf gebruikt de verhalen als uitgangspunt, en wordt her en der meer gemoderniseerd met wat meer vaart en enkele typische "cartoon physics" slapstick grappen. De setting is vrij tijdloos, je kan aan alles wel zien dat het zich redelijk in deze tijd afspeelt maar het is niet te modern. Dus geen smartphones, internet en elektrische auto's maar ook weer niet oubollig. Vind ik op zich op zich ook wel een prestatie. De dieren zien er realistisch genoeg uit en de interactie met de "echte" acteurs komt geloofwaardig over. Her en der zitten wat kleine grapjes die meer gericht zijn op volwassenen en pop-culture maar die zijn verder niet bijzonder opvallend of storend. Ik vond het best een leuke film om mee te kijken (heb vroeger de verhalen ook gelezen en er staat nu een mooie gebonden editie in de boekenkast) en mijn zoontje moest regelmatig erg lachen om de scènes. Plus natuurlijk heel veel konijnen | |
| Peter Rabbit 2: The Runaway (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 93 min | MPAA: PG Goed, deze film dus gisteren in de bioscoop bekeken. Het vervolg (joh!) op de eerste film. Meneer Verhoef en Beatrix zijn getrouwd en Pieter en meneer Verhoef hebben min of meer de strijdbijl begraven. Ze zijn niet de beste vrienden, maar ze maken elkaar in elk geval niet heel erg het leven zuur. Beatrix' boeken blijken een enorm succes en ze krijgt een aanbieding van een uitgever. Meneer Verhoef is er echter wat sceptisch over, en Pieter op zijn beurt is bang dat ze kinderen gaan rkijgen en hij wordt uitgerangeerd. Ook komt Pieter tijdens een bezoek aan de stad een aantal "criminele dieren" tegen, die een grote kraak voorbereiden om voedsel te stelen op de boerenmarkt en hij gaat ze er bij helpen. Ja heus, het is grappiger dan dat het klinkt Natuurlijk gaan er een hoop dingen fout, zijn er een hoop karakters op de verkeerde moment op de verkeerde plaats en is er uitendelijk inkeer. Veel diepgang heeft het niet, maar het wordt leuk gebracht. Ook hier weer een paar kleine referenties die alleen volwassenen/de wat oudere kijkers zullen begrijpen en genoeg slapstick situaties voor kinderen. De film is zelfbewust genoeg om zich niet te serieus te nemen en heeft wat mij betreft een goede balans tussen ongecompliceerd vermaak en een lichte boodschap. We hebben, net als het eerste deel, de nagesynchroniseerde versie gekeken. Wat ik helaas wat jammer vind, is dat het net lijkt alsof er maar zes stemacteurs zijn die in vrijwel elke nasynchronisatie terug lijken te komen en het lijkt wel alsof ze soms gewoon maar voorlezen zonder emotie er aan toe te voegen. Hierdoor haalt het wel wat immersie weg. Maar dit is puur persoonlijk natuurlijk. Voor kinderen maakt het allemaal niets uit. | |
De zomervakantie is voor mij begonnen, dus ik heb eindelijk tijd voor een paar extra lange films! Daarom heb ik de afgelopen tijd War and Peace (1966) van 7 uur, en The Human Condition (1960) van 9,5 uur gezien. Beide films bestaan uit meerdere delen, maar voor het gemak plaats ik de review in de UBB-generator gewoon onder de eerste film.
| Voyna i mir I: Andrey Bolkonskiy (1965) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, War | Runtime: 147 min | MPAA: Not Rated Deel 1: Andrei Bolkonsky Deel 2: Natasha Rostova Deel 3: The Year 1812 Deel 4: Pierre Bezukhov In 4 delen en 7 uur wordt de wereldberoemde roman War and Peace van Leo Tolstoj verfilmt. Hiermee wordt het gezien als een van de beste adaptaties van dit grootse werk, maar aangezien ik zelf het boek niet gelezen heb kan ik hier niet goed op oordelen. Het gaat over een paar Russische aristocratische families tijdens de invasie van Napoleon, hun (liefdes)leven en vooral de invloed die de oorlog op hun heeft. Hierin vond ik zelf dat de film een prachtig, ingewikkeld en mooi verhaal liet zien, maar zo'n werk moet je maar liggen. Ondanks de lengte van 7 uur voelt het niet traag aan, er is gewoon een hoop te vertellen. Echter had ik soms toch het gevoel dat deze tijd niet goed gebruikt, zo is er (lichte spoilers) een scene spoiler: Deze scene is voor het karakterontwikkeling, de setting, en het plot erg belangrijk en er gebeurt genoeg dat het niet traag aanvoelt, maar toch duurde het 10 minuten en ik vroeg me af of dat niet iets korter kon. Sommige andere scenes lijken dan juist weer te kort. Hetzelfde is merkbaar in sommige van de grootste veldslagen, ze zijn spectaculair, maar sommige konden wel enigszins korter. Dit is jammer aangezien Tolstoj bekend staat om zijn filosofie en interne reflectie van de personages (tenminste, een vriend van me die het boek wel gelezen had zei dat), dit komt zeker terug in de film, maar met wat betere pacing kon dat beter terug komen. Een eerste groot nadeel komt eigenlijk wel terug in het acteerwerk, ik weet niet of het expres gedaan is vanuit een cultuurhistorische context, maar het lijkt allemaal erg theatraal en overdreven.waarin we zien dat Natasha Rostova goed integreert is in de Russische cultuur. De grootste verrassing van de film zat me echter nog wel in sommige aspecten van het camerawerk en de editing. Voor zo'n grootste film verwacht je wat traditioneler en "voorzichtige" framing, maar soms leek het wel experimenteel. Er wordt gespeeld met de diepte, scherpstelling, scheve hoeken van de camera, spectaculaire continue tracking vanuit close-up naar verre overhead-shots, verschillende vervagende overgangen tussen scenes, en soms gebruikt de film zelfs (vind ik zelf erg geslaagd) split-screen. Hoewel ik dit speelse waardeer ging het soms echter wel te ver. Zo is er een grootste scene in een balzaal waarin veel mensen dansen, de camera tracked een stel midden in het gezelschap, en out-of-focus passeren er vaak andere dansenden stellen echt vlak voor de camera. Leuk geprobeerd, maar het was na een tijdje wel vermoeiend voor mijn ogen. Hetzelfde komt terug in de grootste veldslagen, waarin het soms geslaagd en soms wat te veel is. Als laatste, en belangrijkste, moet ik toch nog de enorme productiewaarde aankaarten. Deze film werd vlak na de uitkomst gezien als een van de duurste films aller tijden. De USSR besloot uit nationale trots dat alle musea in Rusland, en het leger, eigenlijk haast gratis moest meehelpen om de film te maken. Hierdoor schatte de New York Times in 1968 dat de film (omgerekend voor huidige inflatie) 700 miljoen USD gekost had om te maken, waarmee het verreweg de duurste film ooit is. In de realiteit bleek het budget veel minder te zijn, maar wegens deze rare productie zijn de reële kosten moeilijk te schatten. Deze kosten zijn ook wel te zien, alles is groots, duur en spectaculair. De film heeft prachtige sets van landhuizen, balzalen vol met honderden dansenden aristocraten, maar niets tipt nog aan de grootste veldslagen. Ik kan geen enkele andere film noemen die vergelijkbaar is in schaal, misschien Kingdom of Heaven of Lord of The Rings, maar die maken veel gebruik van CGI legers om de schaal te vergroten. De film besteed erg veel tijd aan deze veldslagen en ik schat dat je soms wel meer dan 20.000 extras tegelijkertijd kan zien. Als je van grootste spektakel houdt is deze film ook zeker een aanrader. | |
| Ningen no jôken (1959) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 208 min | MPAA: Not Rated "Is that the universal solution to human dilemmas: "It can't be helped"?" Deel 1: No Greater Love Deel 2: Road to Eternity Deel 3: A Soldier's Prayer Dit is mogelijk een van de beste films die ik ooit heb gezien. Het verfilmt de series van 6 boeken geschreven door Junpei Gomikawa over een het leven van Kaji, een Japanese pacifistisch en socialistische soldaat, tijdens de tweede wereldoorlog wanneer hij gedwongen wordt te werken voor het leger. De regisseur Masaki Kobayashi staat bekend om zijn kritische houding tegenover de tweede wereldoorlog en het Japanese nationalisme. Daarmee is hij erg vergelijkbaar met de hoofdpersoon Kaji, en hij heeft ook een gedeeltelijk vergelijkbare ervaring meegemaakt tijdens WW2 toen hij tegen zijn geweten in gedwongen werd soldaat te worden. Deze film valt redelijk goed samen te vatten als een langere en diepere Japanese versie van Stanley Kubrichs Paths of Glory en Full Metal Jacket. Echter, waar Kubrich wat schreeuweriger is in deze twee films, is Kobayashi wat meer ingetogen. Deze films zijn sterkte kritieken op oorlog en het systeem van het leger. Kubrich wordt redelijk vaak gezien als cynisch en pessimistisch, en alhoewel ik het daar voor Kubrich zeker niet mee eens ben kan je hier wel zo'n toon verwachten. Het speelt zich volledig af in de Japanse kolonie Manchuria, het gebied op de grens van China en Rusland boven Korea, toentertijd een kolonie van Japan. Daarom zijn de tegenstanders de Russen, en laat het een erg uniek perspectief zien op de tweede wereldoorlog waar we niet veel van meekrijgen. Deze film besluit echter redelijk weinig aandacht te geven aan het daadwerkelijke vechten tegen de Russen, dus verwacht geen grootste gevechten of actie. Het focussed zich meer op wat er met Kaji gebeurt. In de eerste film werkte Kaji namelijk als voorman van een mijn, waar hij de leiding heeft over een groep krijgsgevangenen die onder hem verplicht onder verschrikkelijke condities moeten werken. Kaji probeert deze krijgsgevangenen nog relatief humaan te behandelen, maar dit is moeilijk vanuit zijn positie als Japanse soldaat, vooral gezien de verschrikkelijke Japanse cultuur tijdens de oorlog van eer, raciale superioriteit, hiërarchie en structure ontmenselijking vanuit het leger. Hij probeert zo veel mogelijk zijn beste te doen binnen de limieten van dit verrotte systeem, maar dit is ongemakkelijk, moeilijk en soms hypocriet. Kaji ontwikkelt zich langzaamaan enorm door deze 9 uur, waarin hij meer leert over de mensen en het systeem om zich heen. Hij probeert bij zijn idealen te blijven maar dit is gewoon enorm moeilijk. Tatsuya Nakadai laat hierin ook weer zien hoe hij een van de beste acteurs allertijden is. Dit is een van de weinige films/series die echt een volledige ontwikkeling van een personage door een oorlog laten zien over het strek van meerdere jaren, en het slaagt hier geweldig in. Doordat de film in 6 delen van ongeveer anderhalf uur opgedeeld is kan je hem ook mooi in stukken kijken zonder er vermoeid van te raken. Ik had zelf ook geen problemen met de pacing dat sommige momenten te traag aanvoelden, ik had zelfs liever gewild dat de film een half uurtje langer duurde en wat extra tijd besteedde bij sommige momenten. Dus als je houdt van diepgaande anti-oorlogsfilms en goede karakterontwikkeling zou ik hem zeker aanraden. Ik zou wel aanraden om de film te behandelen als een 6-delige miniserie van relatief korte films wegens de enorme totale lengte. | |
| Things Heard & Seen (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 121 min | MPAA: TV-MA Een poster is natuurlijk het eerste wat me aantrekt een film te gaan kijken en dan de trailer. Op deze poster staat Amanda Seyfried. Dat was voor mij genoeg. Ok, niet helemaal, maar sommige acteurs hebben een oog voor een goed script. Want die zul je niet snel in een baggerfilm treffen. Er zitten meer goede actrices in: Rhea Seehorn (Better Call Saul) en Natalie Dyer (Stranger Things). Goed. De film zelf viel inderdaad niet tegen. Het gaat over een stel wat in een huis op het platteland gaat wonen. Een oude boerderij. Het huis komt te koop, omdat de huidige bewoners zijn gestopt met de boerderij en zijn overleden. Naarmate de film vordert blijkt er een hele andere reden boven te komen waarom de man het huis gekocht heeft. Naar mate er meer boven water komt begint de film wel wat voorspelbaar te worden. Toch heb ik er wel van genoten en kreeg her en der wel kippenvel momentjes van de horrorscenes. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Een zwarte die een blanke er op wijst dat hij wellicht alles geërfd heeft van zijn papa en zelf niks heeft moeten doen voor zijn job. Vind ik toch persoonlijk cringy wokeness.Megatron schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:22:
Coming 2 America (2021) [Afbeelding: Coming 2 America (2021)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 0 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Positieve punten:
En gelukkig zonder dat de nadruk al te veel op cringy wokeness ligt.
De eerste was zo een onschuldige feel good film, fantastische herinnering uit mijn kindertijd.
De tweede is voor mij "vinkjes afvinken", om zoveel mogelijk woke te zijn. En echt op vreemde manieren ook.
Mijn oordeel: op alle vlakken een flink pak minder goed dan de originele film + een hoop cringy wokeness.
| Radius (2017) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 93 min | MPAA: Not Rated Nog een film uit het bekeken-omdat-het-op-prime-staat-en-nog-wel-interessant-leek-lijstje. Een man ontwaakt na een ongeval zonder zich te herinneren wie hij is. Al snel merkt hij dat mensen die in zijn buurt komen dood neer vallen. Veel meer kan ik er niet over zeggen omdat er niet veel meer is Verwacht geen horror en/of SF (verwachtte ik ook niet), verwacht ook geen spetterende ontknoping. Wat krijg je dan wel? Een relatief trage film maar vooral een film die anders uit draait dan ik had verwacht. Ik kan mij wel inbeelden dat sommigen het daardoor een topfilm vinden. Ik hoor daar niet bij Geen absolute must-see al heb ik er ook geen spijt van dat ik de film heb gezien. | |
| Seven Samurai (1954) | ![]() |
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 207 min | MPAA: Not Rated Deze Japanse zwart-wit film uit 1954 wordt door velen gezien als een meesterwerk. Toen ik de blu-ray op ebay zag heb ik hem dus maar gekocht. Toch een beetje spijt van gekregen. De beeldkwaliteit van de film is niet al te denderend (Bridge On The River Kwai uit 1957 heeft bijvoorbeeld naast kleur ook veel scherper beeld). Maar ok, daar gaat het niet om. Het verhaal vond ik echter ook niet echt heel bijzonder. Een dorpje in een dal is overvallen door een groep bandieten en ze zijn bang dat bij hun volgende oogst ze weer worden overvallen. Omdat dat het einde van hun dorp zou betekenen, besluiten ze een aantal samurai in te huren om de bandieten te bestrijden. De samurai hebben allemaal heel verschillende karakters en dat is wel leuk, maar verder vond ik er niet zo veel aan. Blijkbaar ontging mij de clue van het verhaal. Maar wat mij nog het meest stoorde was de overacting. Blijkbaar was dat een ding toen. In de third act heb je nog wel mooie actie scenes, maar dat is toch ook weer niet echt mijn ding, dus dat kon het voor mij niet goed maken. | |
| Blow the Man Down (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama, Mystery | Runtime: 91 min | MPAA: R Deze film speelt zich af in een slapend vissersdorpje. Daar gebeurt niet veel, zou je zeggen. Maar stiekem voeren de vrouwen van het dorp van alles in hun schild. Zo ook de zusters Connolly die eigenlijk geen vlieg kwaad doen, tot een van hen met de verkeerde man aanpapt. Ik vond het geen onaardige film. Zitten wat grappige en rare kanten aan deze film, zoals wat folklore zang hier en daar. Heeft wel iets weg van Fargo. | |
| Don't Breathe (2016) | ![]() |
| Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 88 min | MPAA: R Een stel jonge dieven willen inbreken bij een blinde in een verlaten deel van de stad. Je zou zeggen "appeltje-eitje", maar niets is minder waar. De film zit vol met genoeg subtiele twists om je te entertainen. Het is wel niet echt een film waar je voor iemand gaat zitten duimen, maar heb me wel vermaakt. Beter dan verwacht. | |
| The Bridge on the River Kwai (1957) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama, War | Runtime: 161 min | MPAA: PG Deze film uit 1957 is ook een klassieker. Ditmaal wel in kleur en een stuk scherper beeld dan bij Seven Samurai. De film is eigenlijk een grote klucht, zeker als je kijkt naar wat de Britse kolonel van het legioen dat zich heeft overgeven aan de Japanners doet. Ik moest er wel om lachen. Het einde was redelijk voorspelbaar, maar daarom niet minder goed. Ik heb me in ieder geval vermaakt. Het heeft dan wel niet de overall kwaliteit van Lawrence of Arabia, maar komt soms toch wel in de buurt. | |
| The Wall (2017) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Drama, Thriller, War | Runtime: 88 min | MPAA: R Ik ben wel een fan van films met 1 acteur in 1 locatie met 1 crisis situatie. En ook deze film stelde me niet teleur. Een aantal Amerikanen zijn doodgeschoten op een locatie in Irak. Een sluipschutter en zijn metgezel zijn er naartoe gestuurd om te kijken of er een vijandige sluipschutter zit en deze vervolgens uit te schakelen. Simpel verhaal en toch wist deze film mij wel te boeien. Er zat genoeg diepgang en ontwikkeling in wat mij betreft. Ook was de film voor mij van het juiste tempo. Ik ben een fan van Locke, Den Skyldige, 127 Hours, etc en deze film past prima in dat rijtje. | |
| The Mitchells vs the Machines (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG Wij vonden dit echt een hele leuke animatie. Door alle animaties in animaties (snapchatfilters enz) lijkt het wel duidelijk gericht op een tienerpubliek, maar de humor is dik in orde. Het verhaal is een beetje voorspelbaar maar dat maakt het niet minder leuk. Goed geanimeerd, leuke referenties en geen saaie momenten. | |
| Luca (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Leuke animatie, verfrissende setting (Italië) en een bijzonder verhaal. Wel een beetje een gek verhaal vol plotholes maar dit soort films moet je niet serieus nemen. De personages zijn leuk om te volgen, humor zit er voldoende in en het ziet er natuurlijk prachtig uit. | |
| Nomadland (2020) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 107 min | MPAA: R Deze film gaat over het nomadenleven dat nu nog bestaat in bijvoorbeeld Noord Amerika. Het is gebaseerd op een non-fictie boek. De hoofdrol wordt gespeeld door Frances McDormand. Een vrouw op leeftijd verliest haar man en het bedrijf waar hij had gewerkt sluit zijn deuren. Er is niets meer in de plaats waar ze leefden. Ze besluit uiteindelijk het nomadenleven op te pakken: met een busje door het land trekken om op verschillende plaatsen seizoensarbeid te doen, tegelijkertijd mede lotgenoten ontmoetend. Wat mij enigszins stoorde aan deze film is dat het het midden houdt tussen een drama en een documentaire. In de film zitten enkele echte nomaden en dat is prima, en het was prima geweest als het een documentaire was geworden, maar het is toch een drama, alleen o.a. door de documentaire achtige stukjes, komt het drama niet echt op gang. Het kan er ook mee te maken dat het dus gebaseerd is op een non-fictie boek. Dan heb je al gauw dat het verhaal niet helemaal de fijne film kneepjes bevat om het verhaal wat cachet te geven. Anyway, het is wel een goede film, begrijp me niet verkeerd, maar ik hoef hem niet nog een keer te zien. Dan vond ik bijvoorbeeld Sorry We Missed You of Honeyland een stuk beter. | |
| Voyagers (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 De film begint langzaam met het verhaal waarom ze op pad gaan de ruimte en als ze dan onderweg zijn zie je ze een stukje opgroeien tot het moment waarop de actie echt van start lijkt te gaan. Uiteindelijk komt het tot het een confrontatie tussen enkele hoofdpersonen en de laatste opbouw hierheen gaat te snel evenals de afronding hiervan. Het verhaal is op zich wel goed maar het laatste stuk van de film voelt aan alsof het allemaal heel snel af moest om binnen een budget te blijven en alsof de filmbonzen er vanaf wilden in de productie. Was het laatste stuk minder afgeraffeld dan zou het cijfer hoger zijn geweest maar vooral door het eerste stuk kom ik op een 7 in plaats van een 6. | |
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Dit is toch een soort van The Lord of the Flies, maar dan in de ruimte?Dommel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:59:
Voyagers (2021) [Afbeelding: Voyagers (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 De film begint langzaam met het verhaal waarom ze op pad gaan de ruimte en als ze dan onderweg zijn zie je ze een stukje opgroeien tot het moment waarop de actie echt van start lijkt te gaan. Uiteindelijk komt het tot het een confrontatie tussen enkele hoofdpersonen en de laatste opbouw hierheen gaat te snel evenals de afronding hiervan.
Het verhaal is op zich wel goed maar het laatste stuk van de film voelt aan alsof het allemaal heel snel af moest om binnen een budget te blijven en alsof de filmbonzen er vanaf wilden in de productie.
Was het laatste stuk minder afgeraffeld dan zou het cijfer hoger zijn geweest maar vooral door het eerste stuk kom ik op een 7 in plaats van een 6.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik heb Lord of the Flies nooit gezien dus zou het niet kunnen zeggenP-Rock schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:43:
[...]
Dit is toch een soort van The Lord of the Flies, maar dan in de ruimte?
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Door de foto op en de kleurstelling van de affiche dacht ik toch even aan een ander soort filmDommel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:59:
Voyagers (2021) [Afbeelding: Voyagers (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 De film begint langzaam met het verhaal waarom ze op pad gaan de ruimte en als ze dan onderweg zijn zie je ze een stukje opgroeien tot het moment waarop de actie echt van start lijkt te gaan. Uiteindelijk komt het tot het een confrontatie tussen enkele hoofdpersonen en de laatste opbouw hierheen gaat te snel evenals de afronding hiervan.
Het verhaal is op zich wel goed maar het laatste stuk van de film voelt aan alsof het allemaal heel snel af moest om binnen een budget te blijven en alsof de filmbonzen er vanaf wilden in de productie.
Was het laatste stuk minder afgeraffeld dan zou het cijfer hoger zijn geweest maar vooral door het eerste stuk kom ik op een 7 in plaats van een 6.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
| Luca (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Een prima Pixar/Disney film. Maar ook niet meer dan dat. Mooi geanimeerd en onderhoudend, maar voorspelbaar en volgt het standaard Monomyth verhaal. Nee, niet zo goed als enkele andere Pixars uit het recente verleden (Soul en Inside Out) | |
Interessant, ik vond die combinatie juist de kracht van de film. Het drama ligt er niet heel dik bovenop, maar is juist daarom zo voelbaar. Het zijn de kleine dingen (de contemplaties, dialogen, uitdrukkingen) dat het drama een heel menselijk karakter geeft. Ik vond het een geweldige film, zoals bijna alle films waarin Frances McDormand speelt.josh-hill schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:06:
Nomadland (2020) [Afbeelding: Nomadland (2020)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 107 min | MPAA: R Deze film gaat over het nomadenleven dat nu nog bestaat in bijvoorbeeld Noord Amerika. Het is gebaseerd op een non-fictie boek. De hoofdrol wordt gespeeld door Frances McDormand.
Een vrouw op leeftijd verliest haar man en het bedrijf waar hij had gewerkt sluit zijn deuren. Er is niets meer in de plaats waar ze leefden. Ze besluit uiteindelijk het nomadenleven op te pakken: met een busje door het land trekken om op verschillende plaatsen seizoensarbeid te doen, tegelijkertijd mede lotgenoten ontmoetend.
Wat mij enigszins stoorde aan deze film is dat het het midden houdt tussen een drama en een documentaire. In de film zitten enkele echte nomaden en dat is prima, en het was prima geweest als het een documentaire was geworden, maar het is toch een drama, alleen o.a. door de documentaire achtige stukjes, komt het drama niet echt op gang. Het kan er ook mee te maken dat het dus gebaseerd is op een non-fictie boek. Dan heb je al gauw dat het verhaal niet helemaal de fijne film kneepjes bevat om het verhaal wat cachet te geven.
Anyway, het is wel een goede film, begrijp me niet verkeerd, maar ik hoef hem niet nog een keer te zien. Dan vond ik bijvoorbeeld Sorry We Missed You of Honeyland een stuk beter.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Scranton! What? The electric city.
Ja, het is in ieder geval een redelijk unieke approach. Maar ik vond het om de een of andere manier niet helemaal werken. Het drama ligt er inderdaad niet heel dik bovenop. Ik vond Honeyland beter werken. Dat is een documentaire, maar dan wat aangedikt, lijkt het.Megatron schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:18:
[...]
Interessant, ik vond die combinatie juist de kracht van de film. Het drama ligt er niet heel dik bovenop, maar is juist daarom zo voelbaar. Het zijn de kleine dingen (de contemplaties, dialogen, uitdrukkingen) dat het drama een heel menselijk karakter geeft. Ik vond het een geweldige film, zoals bijna alle films waarin Frances McDormand speelt.
Ik heb dat eerlijk gezegd heel vaak bij films die op ware gebeurtenissen zijn gebaseerd. Een beetje veel "en toen, en toen" gevoel bij.
Het is zeker een goede film, en niet die 1 of 2 zoals sommige mensen de film raten op imdb, maar ik miste iets, waardoor ik niet op een 8 of 9 kom. Ik weet niet precies wat het nu is. Op zich qua verhaal ligt het me wel. Doet me denken aan mijn vakantie tochten in mijn eentje op de fiets (ik heb overigens ook een keer met een lekke achterband gestaan die ik niet geplakt kreeg, om de een of andere reden, en had ook geen reserveband bij). En ook alle referenties naar familie en verlies e.d. zijn mooi gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door josh-hill op 01-07-2021 16:27 ]
Ik zag de kwaliteit van de film en het acteren. Ook de wat docu achtige scenes waren invoelbaar. Maar na 40 minuten heb ik hem afgezet omdat ik er vreselijk depressief van werd. Die grauwheid, dat wanhopige en het geforceerde zoeken naar nieuw geluk waarvan je weet dat je het niet gaat vinden.Megatron schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:18:
[...]
Interessant, ik vond die combinatie juist de kracht van de film. Het drama ligt er niet heel dik bovenop, maar is juist daarom zo voelbaar. Het zijn de kleine dingen (de contemplaties, dialogen, uitdrukkingen) dat het drama een heel menselijk karakter geeft. Ik vond het een geweldige film, zoals bijna alle films waarin Frances McDormand speelt.
Denk dat ik niet de enige ben die deze film niet heeft uitgekeken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Nu noem je net de punten die ik wel goed vind aan deze film en waardoor ik hem juist zou gaan kijken.AvK schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:15:
[...]
Ik zag de kwaliteit van de film en het acteren. Ook de wat docu achtige scenes waren invoelbaar. Maar na 40 minuten heb ik hem afgezet omdat ik er vreselijk depressief van werd. Die grauwheid, dat wanhopige en het geforceerde zoeken naar nieuw geluk waarvan je weet dat je het niet gaat vinden.
Denk dat ik niet de enige ben die deze film niet heeft uitgekeken.
Bedankt om deze onder de aandacht te brengen, ik heb op basis van jou review hem gekeken en was blij dat ik hem gezien had.[b]josh-hill schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:34
....
The Wall (2017) [Afbeelding: The Wall (2017)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Drama, Thriller, War | Runtime: 88 min | MPAA: R Ik ben wel een fan van films met 1 acteur in 1 locatie met 1 crisis situatie. En ook deze film stelde me niet teleur.
Een aantal Amerikanen zijn doodgeschoten op een locatie in Irak. Een sluipschutter en zijn metgezel zijn er naartoe gestuurd om te kijken of er een vijandige sluipschutter zit en deze vervolgens uit te schakelen.
Simpel verhaal en toch wist deze film mij wel te boeien. Er zat genoeg diepgang en ontwikkeling in wat mij betreft. Ook was de film voor mij van het juiste tempo. Ik ben een fan van Locke, Den Skyldige, 127 Hours, etc en deze film past prima in dat rijtje.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
spoiler:
Wanneer is de laatste keer dat je de 'slechte' hebt zien winnen in een amerikaanse film?
Je gevoelens gaan continue op en af, je hebt hoop en dan weer niet, je wordt heen en weer getrokken. Zeer leuke film!
Helemaal mee eens. Juist omdat er weinig gebeurt voel je de kleine dingen meer. De film boeide mij (onverwacht) van de eerste tot de laatste minuut. Na afloop had ik echt zoiets van "wow, waar heb ik naar gekeken... Er is werkelijk niets gebeurd, maar het was geweldig"Megatron schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:18:
[...]
En inderdaad Frances McDormand is fantastisch!
| Aloys (2016) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 91 min | MPAA: Not Rated Een eenzame privé detective zeult zijn videocamera overal mee naartoe om mensen te begluren. Beroepsmatig natuurlijk, maar hij kijkt de filmpjes ook over en over als hij thuis op de bank zit of in de bus onderweg. Zo waant hij zich toch in een wereld waar hij minder eenzaam is. Op hetzelfde moment zijn er wel mensen die contact met hem zoeken, maar hij prefereert het wereldje dat hij zelf gecreëerd heeft in zijn hoofd. Op een dag gebeurt er iets dat deze wereld op zijn kop zet. Soms heb je zo een film die je precies ligt. Dit is er voor mij zo een. Ik vond hem geniaal. | |
| Love and Monsters (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Love and Monsters werd flink gepromoot op Netflix. Na een hele tijd het gevoel te hebben van mêh, toch maar eens besloten om de film te kijken. De mêh is veranderd in een wauw. De aarde is veranderd in een wereld vol gigantische wezens en de mensheid is verbannen naar schuilkelders. De hoofdpersoon is een ingetogen jongeman die nog steeds verliefd is op zijn jeugdliefde. Na een spannende situatie besluit hij naar haar toe te gaan. Wat volgt is een komische film met geweldige filmsets, een prima (soms beetje cliché) verhaal en top CGI! De CGI is zo goed dat ik verwacht dat het over 5 of 10 jaar er nog steeds geloofwaardig uit ziet. Hier is duidelijk genoeg tijd in gestoken. Al met al dus zeer verrast door deze titel en daarom geef ik hem een 7! Geen 8, omdat het verhaal ook weer niet super bijzonder is. Geen 6, omdat de film mij positief verrast heeft en de CGI is top! | |
| The Blob (1988) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R Vreemd dat ik deze nog nooit eerder heb gezien, want het is een film die precies in mijn straatje past. Dit is kennelijk een remake van de film uit 1958 met een jonge Steve McQueen in de hoofdrol. Een meteoriet stort neer op aarde, vlakbij een slaperig Amerikaans dorpje. Het draagt een slijmerig goedje met zich mee wat alles en iedereen op zijn pad verslindt en steeds groter wordt. Een rebelse tiener en een cheerleader zijn de enigen die de buitenaardse entiteit kunnen stoppen. The Blob werd geregiseerd door Chuck Russell (A Nightmare On Elm Street 3, The Mask) en geschreven door Frank Darabont (The Shawshank Redemption, The Green Mile). De film is een typische jaren '80 horrorfilm, met vroegwijze studenten, norse politiemannen en een mysterieuze overheidsorganisatie, die meer lijkt te weten over de alien dan ze willen prijsgeven. Het acteerwerk is niks speciaals, maar ook zeker niet storend en de practical effects zien er prima uit. Er wordt ook gebruik gemaakt van stop motion en miniaturen en dat zag er wel redelijk nep uit, maar dat mag de pret zeker niet drukken. De soundtrack was ook prima en de rock song tijdens de aftiteling was erg catchy. The Blob is een erg vermakelijk filmpje waar je je geen buil aan kunt vallen als je van '80's horror houdt. | |
| F9 (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 145 min | MPAA: PG-13 Allemachtig wat een baggerfilm. Het verhaal is om te janken, maar dat was allang bekend bij deze franchise. Deze films kijk je voor de actie en spectakel. Maar de actie en stunts zijn inmiddels dusdanig belachelijk over the top, dat James Bond en Mission Impossible er geloofwaardig bij afsteken. Sorry, maar ik kan mijn verstand niet op -100 zetten en ben ook niet van plan om me vol te gieten met bier. Dat zijn namelijk de enige opties die dit nog acceptabel zouden maken. En dan te bedenken dat er nog minstens 1 (maar volgens mij zelfs nog 2) vervolg moet komen...... | |
| The Forever Purge (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R Ik heb niet alle delen van The Purge franchise gezien. maar deze was niet slecht. Al zou ik het geen horror of thriller noemen, eerder een actiefilm met een politiek tintje. De dame die Adela speelt kwam heel aardig uit de verf. De actrice blijkt ruim in de 40 te zijn, ik had haar niet ouder dan 35 geschat Het is geen film om lang over na te denken, maar een stuk beter dan F9. Zowel qua verhaallijn als geloofwaardigheid. Best aardig als je 2 uur tijd over hebt. | |
| The Tomorrow War (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13 Popcorn vermaak. Helaas had ik geen popcorn bij de hand (of chips of zo). Je moet er niet te goed bij nadenken, want dan zie je allemaal plot holes zo groot als het dak van het Colosseum, maar verder best een aardige film. Zonder Charlie en de kolonel was er echter geen bal aan geweest, dus ik ben blij dat deze karakters er in zaten. Was wellicht leuk geweest als opa wat meer screen time had gehad, maar goed, de film is al lang genoeg. | |
Misschien langs jou heen gegaan, maar de meeste stunts in bijvoorbeeld Mission Impossible worden gewoon uitgevoerd. Kijk maar eens wat Tom Cruise allemaal moet doen. Dit heeft niks met geloofwaardig te maken, hij voert die stunts gewoon echt uit. Zoals hangen aan een vliegtuig of van het ene gebouw naar het andere gebouw springen en je enkel breken.Deze films kijk je voor de actie en spectakel. Maar de actie en stunts zijn inmiddels dusdanig belachelijk over the top, dat James Bond en Mission Impossible er geloofwaardig bij afsteken.
Verder heb ik de Fast en Furious films wel opgegeven. Dat is echt troep van jewelste en dat zal met deze vast niet anders zijn.
Tomorrow is not today!
Dat is niet langs me heen gegaan, ik ben er bekend mee dat Tom Cruise veel stunts zelf doet, en dat is absoluut lovenswaardig voor een acteur van zijn statuur. De meesten zouden hun stuntdubbel dat laten doen.Sydney08 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:24:
[...]
Misschien langs jou heen gegaan, maar de meeste stunts in bijvoorbeeld Mission Impossible worden gewoon uitgevoerd. Kijk maar eens wat Tom Cruise allemaal moet doen. Dit heeft niks met geloofwaardig te maken, hij voert die stunts gewoon echt uit. Zoals hangen aan een vliegtuig of van het ene gebouw naar het andere gebouw springen en je enkel breken.
Veel stunts in de MI franchise zijn echt, maar bijvoorbeeld de vele stunts met de motoren in MI2 waren ronduit onmogelijk.
Ik noemde simpelweg 2 franchises die bekend staan om de spectaculaire actie en stunts, om duidelijk te maken dat het bij de F&F franchise inmiddels zo over the top is dat je je uberhaupt niet meer afvraagt of dit wel kan. Het is gewoon onmogelijk.
@P-Rock ow wauw, The Blob. Ik kan mij nog herinneren dat we die film op een thema avond op de middelbare school keken. De leraren dachten dat het gewoon een griezelfilm was, maar hij bleek toch heftiger voor sommige leerlingen dan ze dachten :-D
Vooral die bioscoop scene bleek erg eng
Vooral die bioscoop scene bleek erg eng
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.