| The Death of Stalin (2017) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: R In de beschrijving van de film staat toch echt eerst comedy hé... Ik vond buiten een paar momenten het drama veel meer de boventoon voeren en laat ik nu net drama niet echt graag zien. Aan de punten te zien op IMDB en aangezien deze me was aangeraden via de podcast van "Gremlins strike back" zal ik wel alleen staan in het niet zo goed vinden van deze film. Ik weet dat film super individueel kunnen zijn en dat er geen garanties zijn dat je hem leuk zal vinden, maar toch had ik verwacht me beter te vermaken als ik gedaan heb. Voor mij geen hoogvlieger in het comedy genre, veel meer als drama. | |
| Wonder Woman 1984 (2020) | ![]() |
| Tweakers: 3.7 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Wauw. Gewoonweg wauw! Van begin tot eind met open mond gekeken. Het acteerwerk...wauw De CGI...wauw Het verhaal...wauw Het slot....wauwerdewauw Echt..... krijg het bijna niet over mijn lippen. Maar dit was echt vrijwel DE GROOTSTE BAGGER DIE IK OOIT GEZIEN HEB! Ik geef de film een 1 Geen 0, want ik heb hem warempel afgekeken. Maar hoger dan dit verdient de film niet. | |
Dit weekend een tweetal films kunnen kijken die al een tijdje hoog op mijn lijstje stonden. Beiden wel films die al vele malen eerder zijn langsgekomen dus ik hoop dat ik wat kan toevoegen daaraan voor mensen die ze mogelijk nog niet gezien hebben. Ongepland maar ik vond ze elkaar als viewing experience goed aanvullen.
Genereer je eigen UBB code review
Zeker niet een voor iedereen. Kritisch wel bijzonder goed ontvangen.
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Fan van Christoper Nolan hier. Ik vind Interstellar zijn slechtste film en dat is nog steeds eentje die wat mij betreft beter is dan 90% van wat er in een gemiddeld jaar uitkomt. Toen Tenet met veel mysterie werd aangekondigd heb ik besloten daar in mee te gaan en zo min mogelijk info over de film tot me te nemen om me te laten verrassen. Behalve de teaser zo’n twee jaar terug heb ik geprobeerd niets over de film te weten te komen. Dat gezegd had ik wel wat vermoedens. Tenet is een palindrome, wat iets over twee kanten op suggereert, en tijd is in de meeste Nolan films een belangrijk thema. Memento, Inception, Dunkirk, The Prestige, het blijkt dat Tenet eigenlijk de culminatie is van Nolan's obsessie ermee. Niet noodzakelijk ten goede, maar daarover later mee. Wat plot betreft hoef ik denk ik niet veel toe te voegen. The Protagonist (John David Washington) wordt gerecruteerd door de mysterieuze Tenet organisatie om het einde van de wereld af te wenden. Hij krijgt hierbij hulp van Kat (Elizabeth Debicki) en Neil (Robert Pattison) en moet het opnemen tegen evil Russian bad guy Sator (Kenneth Branagh). Ik moet zeggen dat het plot me vrij snel ging verwarren. De story exposition scenes waren nogal clumsy en ongeloofwaardig, het hele inversion concept dat door de film verweven is alsmede het time travel aspect dat ermee samenhangt voelt gewoon als derderangs sci-fi, ondanks de waarschijnlijk 200mln USD packaging die het heeft. Waar Interstellar dit soort dingen ook doet is het daar nog gebaseerd op sound science, hier is het gewoon weird. Ik besloot me er halverwege de film maar bij neer te leggen in de hoop dat het als plot device zou werken maar dat was ijdele hoop. Het wordt alleen maar meer confusing tijdens de heist scene en in de climax maakt Nolan er helemaal een potje van door de rode, blauwe en antagonist teams zo ontzettend slecht in beeld te brengen dat ik echt helemaal geen idee meer had wat er gebeurde. Het einde van de film was voor mij niet eens onbevredigend meer, het was meer 'who cares? Uiteindelijk is Tenet een enorm gemiste kans denk ik want de film heeft ontegenzeggelijk een hoop positieve elementen. De acteurs voorop: De hele cast vond ik een plezier om naar te kijken. Ik kende John David Washington niet maar hij zet The Protagonist goed neer. Pattison is ook sterk en ik kijk nu erg uit naar hem in Batman. Branagh is creepy als Sator. Production values zijn ook solid met interessante settings en mooie CGI effecten. Helaas zijn de actiescenes minder sterk en Nolan laat opnieuw zien dat dit niet zijn forte is. Misschien moet hij een 2nd unit director inhuren die dit wel kan. De climax battle op het eind is een van de slechtst gefilmde actiescenes van een major film die ik ooit gezien heb. Alles bij elkaar is Tenet voor mij Nolan's matigste film. Hij heeft opnieuw iets slims willen doen maar dit keer zijn slimmigheidjes teveel center stage laten nemen, waar ze bij The Prestige bijvoorbeeld in dienst van het verhaal stonden. Een film mag je laten nadenken maar Tenet geeft je het gevoel dat je MOET nadenken - maar geeft je niks in return. Net als in The Wizard of Oz is er helaas alleen maar teleurstelling achter het gordijn. | |
| Annihilation (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Annihilation stond op mijn lijstje als zijnde een van de best gereviewde films van 2018, en een sci-fi thriller, een genre waar ik erg van kan genieten maar dat helaas maar weinig goede entries kent. Lena (Natalie Portman) is biologe die geconfronteerd wordt met de onverwachte terugkeer van haar doodgewaande man Kane (Oscar Isaac). Hij lijkt niet meer de man die hij was en wordt opeens heftig ziek. Op weg naar het ziekenhuis worden ze onderschept door Men in Black en naar een geheime basis vervoerd. Daar hoort Lena van Dr. Ventress (Jennifer Jason Leigh) dat Kane veranderd is door een missie in The Shimmer, een groeiend gebied aan de kust dat door mysterieuze oorzaak ontstaan is en langzaam de omgeving aan het opslokken is. Lena gaat met Dr. Ventress en haar team The Shimmer in om antwoorden te vinden. En om haar eigen persoonlijke demonen het hoofd te bieden. Annihilation balanceert twee uur lang als een koorddanser tussen sci-fi en drama. De mysterieuze, beklemmende en soms downright creepy ervaringen in The Shimmer worden afgewisseld en aangevuld door beelden van haar huwelijk met Kane en vullen elkaar perfect aan. Ik heb niet eerder een film gezien die zo effectief beide genres verweeft. Lena en haar teamleden hebben allemaal hun eigen bagage en de effecten die The Shimmer heeft op alles wat zich in haar bevindt spelen zich voor allemaal uniek uit, echter met een centraal thema... annihilation. Het lot van Lena is tot het eind toe spannend, en afhankelijk van je eigen interpretatie. Om te zeggen dat Annihilation open voor interpretatie is, dat is namelijk een understatement. Ik heb na afloop van de film heel wat theorieën gelezen over alle mogelijk aspecten van de film. Zelden heb ik een film gezien die zoveel vragen oproept over zoveel verschillende elementen. Maar de crux is, op alle vragen kan je zelf een antwoord verzinnen en Annihilation, in tegenstelling tot Tenet, geeft je het gevoel dat jouw interpretatie de jouwe is en past in het verhaal. Persoonlijk vond ik deze analyse erg treffend, ook al was die niet direct obvious voor mij. Zelfs na twee uur en twintig artikelen over de film gelezen te hebben ben ik er niet eentje tegengekomen die alles waterdicht laat aansluiten. En eigenlijk vind ik dat wel prettig. What else? Acteerwerk is prima in orde, Portman is een van de beste actrices die er rondlopen en haar commitment aan deze rol is voortreffelijk. Ik vond haar reacties in de film op elk moment 'kloppen', wat misschien raar klinkt. De supporting cast is ook prima. Visueel is de film ook prachtig; je ziet dat het geen budget van honderden miljoenen heeft maar er is creativiteit en originaliteit toegepast en dat is prettig om te zien. Ook al wordt er hier en daar wel wat van HR Giger geleend. Wat me bij de horrorelementen brengt: Annihilation heeft een paar echt, echt creepy scenes dus als je daar niet van houdt (ik niet en ik wist het van tevoren ook niet) dan is het even zweten. Vooralsnog de beste film die ik dit jaar gezien heb, wat nog niet zoveel zegt aangezien het begin januari is, maar ik heb zo'n gevoel dat deze hoog op de lijst blijft staan. | |
Vond het een geniale film met bijzonder hilarische momenten maar dat komt wel met een aantal kwalificaties. Ten eerste moet je tuned in zijn met het gevoel voor humor van Armando Ianucci, die ook In the Loop, The Thick of It en Alan Partridge op zijn geweten heeft. Dat is een specific brand of British humor dat niet bij iedereen aanslaat. Ten tweede is de film vooral een dark comedy die bijzonder donkere grappen maakt over deze specifieke periode in de Russische geschiedenis; kennis over die periode maakt het amusanter. En als laatste, ik vond het een film die met meerdere viewings grappiger wordt.X-DraGoN schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:34:
The Death of Stalin (2017) [Afbeelding: The Death of Stalin (2017)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: R In de beschrijving van de film staat toch echt eerst comedy hé... Ik vond buiten een paar momenten het drama veel meer de boventoon voeren en laat ik nu net drama niet echt graag zien. Aan de punten te zien op IMDB en aangezien deze me was aangeraden via de podcast van "Gremlins strike back" zal ik wel alleen staan in het niet zo goed vinden van deze film. Ik weet dat film super individueel kunnen zijn en dat er geen garanties zijn dat je hem leuk zal vinden, maar toch had ik verwacht me beter te vermaken als ik gedaan heb. Voor mij geen hoogvlieger in het comedy genre, veel meer als drama.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Zeker niet een voor iedereen. Kritisch wel bijzonder goed ontvangen.
[ Voor 79% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-01-2021 09:47 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
| Pieces of a Woman (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R Deze film is nieuw op Netflix. Het gaat over een misgelopen bevalling en wat dat met mensen doet. Helaas is het allemaal enorm voorspelbaar en heeft de film me geen enkel moment kunnen boeien. Het is dat het mooi gefilmd is en dat ik nog hoop had dat het drama het niveau van "drama just to be drama" zou overstijgen, want ik heb hem regelmatig willen afzetten. De tweede helft van de film waren echter precies zoals voorspeld. Dus helaas geen verdere uitdieping van de karakters. Jammer. Een 6 voor de moeite om dit onderwerp te bespreken. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Dank, die interpretatie had ik er zelf ook nog net in gezien.Dr. Strangelove schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:37:
Annihilation (2018) [Afbeelding: Annihilation (2018)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
| Guns Akimbo (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.3 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R Compleet over the top, maar daar is het meeste dan ook wel mee gezegd over deze film. Ik vond Swiss Army Man een betere film met Radcliffe, daar zat daadwerkelijk nog een beetje diepte in het plot. Dit is gewoon anderhalf uur lang lomp knallen, waarbij de special effects nét niet goed genoeg zijn om het geloofwaardig te maken, dus komen alle schoten en klappen minder hard aan voor je gevoel dan in bijvoorbeeld een John Wick. We hebben hem afgekeken, maar mijn vrouw had vast liever iets anders gekeken en ik eigenlijk ook. | |
| Greenland (2020) | ![]() |
| Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13 Vond hem tegenvallen, niet superspannend je ziet wel dat er een hoop budget in is gepompt maar toch wordt net niet spannend en apocalyptische genoeg. Jammer had er meer van verwaht hoewel ik wel denk dat in de bios er net een puntje meer vanaf kon. | |
Festina lente
| Sound of Metal (2019) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Music | Runtime: 120 min | MPAA: R Kijk, dit was een drama film die ik wel goed vond. Dat heeft misschien te maken met het onderwerp waar ik een beetje (van op afstand) affiniteit mee heb. Maar hoe de hoofdrol speler laat zien hoe erg hij twijfelt bij elke keuze die hij maakt. Aanvaarden of blijven vechten? Je ziet zijn volharding van mee te willen zijn met de kinderen waar hij in school mee werkt en toch niet op te geven en een CI te willen hebben. Je ziet ook dat hij denkt, nadat hij die CI's gekregen heeft van: "was het dit nu?" en volgens mij ligt daar het start punt van het traject naar aanvaarding. De film eindigde met het, veel zeggende, afnemen van de CI's en genieten van de rust die hij eindelijk gevonden heeft. | |
Jij dacht een serieuze actie film te gaan kijkenpagani schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:29:
Guns Akimbo (2019) [Afbeelding: Guns Akimbo (2019)] Tweakers: 7.3 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R Compleet over the top, maar daar is het meeste dan ook wel mee gezegd over deze film. Ik vond Swiss Army Man een betere film met Radcliffe, daar zat daadwerkelijk nog een beetje diepte in het plot. Dit is gewoon anderhalf uur lang lomp knallen, waarbij de special effects nét niet goed genoeg zijn om het geloofwaardig te maken, dus komen alle schoten en klappen minder hard aan voor je gevoel dan in bijvoorbeeld een John Wick. We hebben hem afgekeken, maar mijn vrouw had vast liever iets anders gekeken en ik eigenlijk ook.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Nee, maar zoals gezegd zijn de effecten dan weer niet van dien aard dat het een "lompe schietfilm" interessant maakt. De film is het allemaal net niet.absrnd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Jij dacht een serieuze actie film te gaan kijken
Stel nou dat je niet weet wat een CI is... waar gaat deze film dan over? Even kijken.. een CI kun je willen hebben. Je kan ze blijkbaar krijgen en ze kunnen afnemen. Is het een crypto-currency? Een cochleair implantaat (toegegeven, die heb ik opgezocht!)?X-DraGoN schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:21:
Sound of Metal (2019) [Afbeelding: Sound of Metal (2019)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Music | Runtime: 120 min | MPAA: R Kijk, dit was een drama film die ik wel goed vond. Dat heeft misschien te maken met het onderwerp waar ik een beetje (van op afstand) affiniteit mee heb. Maar hoe de hoofdrol speler laat zien hoe erg hij twijfelt bij elke keuze die hij maakt. Aanvaarden of blijven vechten? Je ziet zijn volharding van mee te willen zijn met de kinderen waar hij in school mee werkt en toch niet op te geven en een CI te willen hebben. Je ziet ook dat hij denkt, nadat hij die CI's gekregen heeft van: "was het dit nu?" en volgens mij ligt daar het start punt van het traject naar aanvaarding. De film eindigde met het, veel zeggende, afnemen van de CI's en genieten van de rust die hij eindelijk gevonden heeft.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dit is echt een hilarische film en een brilliante semi satire.X-DraGoN schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:34:
The Death of Stalin (2017) [Afbeelding: The Death of Stalin (2017)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: R In de beschrijving van de film staat toch echt eerst comedy hé... Ik vond buiten een paar momenten het drama veel meer de boventoon voeren en laat ik nu net drama niet echt graag zien. Aan de punten te zien op IMDB en aangezien deze me was aangeraden via de podcast van "Gremlins strike back" zal ik wel alleen staan in het niet zo goed vinden van deze film. Ik weet dat film super individueel kunnen zijn en dat er geen garanties zijn dat je hem leuk zal vinden, maar toch had ik verwacht me beter te vermaken als ik gedaan heb. Voor mij geen hoogvlieger in het comedy genre, veel meer als drama.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Zinloos om te kijken als je niks van die tijds periode afweet. Maar ik heb dubbel gelegen
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Een van de meest amusante dingen aan The Death of Stalin vond ik de accenten. Veel regisseurs proberen om in het kader van realisme de acteurs een accent aan te leren. Helaas komt dit vaak slecht over en staat het immersie juist in de weg. In een film met Britse en een paar Amerikaanse acteurs had het een catastrofe kunnen worden om iedereen een geaffecteerd Russisch accent te laten spreken.
Ianucci koos er daarvoor om iedereen zichzelf te laten zijn en dat werkt juist fantastisch; het geeft veel beter aan hoe ontzettend verschillend de achtergronden en origines van alle trawanten van Stalin werkelijk zijn en hoe divers de Sovjet-Unie is. Vooral Isaacs (heerlijk acteur) is gewoon hilarisch grappig met dat platte Yorkshire accent, waarmee hij heel goed de positie aangeeft die Zhukov had als outsider in de power structure in het tijdperk van de film.
Ianucci koos er daarvoor om iedereen zichzelf te laten zijn en dat werkt juist fantastisch; het geeft veel beter aan hoe ontzettend verschillend de achtergronden en origines van alle trawanten van Stalin werkelijk zijn en hoe divers de Sovjet-Unie is. Vooral Isaacs (heerlijk acteur) is gewoon hilarisch grappig met dat platte Yorkshire accent, waarmee hij heel goed de positie aangeeft die Zhukov had als outsider in de power structure in het tijdperk van de film.
Film gaat over een heavy metal drummer die snel doof wordt en zijn leven in duigen valt. Het is een vrij rustige film (beetje filmhuis-film maar dan niet vaagwoutur schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:52:
[...]
Stel nou dat je niet weet wat een CI is... waar gaat deze film dan over? Even kijken.. een CI kun je willen hebben. Je kan ze blijkbaar krijgen en ze kunnen afnemen. Is het een crypto-currency? Een cochleair implantaat (toegegeven, die heb ik opgezocht!)?
| Yummy (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 88 min | MPAA: Not Rated Yummy is een Belgische zombiefilm op Netflix en ik was benieuwd of onze Zuiderburen hier een leuke draai aan konden geven. Het verhaal gaat over Allison en haar kneuzige vriend Michael die samen met haar moeder naar een Oost Europese kliniek gaan om haar borsten te verkleinen. De kliniek heeft geëxperimenteerd met stamcellen voor een verjongingskuur, maar dat heeft als gevolg dat mensen in zombies veranderen. Yummy is een typische zombiefilm met een knipoog. Je merkt dat de makers zich hebben uitgeleefd met de praktische effecten, maar het verhult niet dat het verhaal nergens verrast. De karakters zijn allemaal vlak met weinig sympathie en de setting is een slecht verlichte kliniek. Er wordt een geliefde gebeten, waarbij het dilemma is of ze die moeten doodmaken, er wordt iemand gebeten die het geheim houdt, je kent het wel. Geen zombie cliché wordt overgeslagen. Het spannendste is nog wel of je Allison haar F cup eindelijk eens ontbloot gaat zien. Met 88 minuten is het geen lange zit, dus op zich wel geschikt voor die momenten waarop je nog niet naar bed wil, maar ook geen zin hebt in zwarte kost en ondertussen nog een beetje op je telefoon kan neuzen. Ik kan het echter geen aanrader noemen, daarvoor is de film te generiek. | |
| Exam (2009) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: Not Rated Best wel intrigerend, dus we bleven kijken, maar spannend wordt het nooit. tot het laatste half uur, of zo. Dan wordt het allemaal iets spannender. Het is in ieder geval allemaal niet zo "diep" als je verteld wordt en misschien denkt in het begin. Ok, het is een thriller, en ook best mysterieus, maar deze zal hier niet snel een tweede keer gekeken worden. Toch hebben we ons niet verveeld en het geheel duurt ook niet te lang. | |
Eat the bugs, live in a pod
Nou... houd ons niet langer in spanningDroefsnoet schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 02:30:
Yummy (2019) [Afbeelding: Yummy (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 88 min | MPAA: Not Rated Yummy is een Belgische zombiefilm op Netflix en ik was benieuwd of onze Zuiderburen hier een leuke draai aan konden geven.
Het verhaal gaat over Allison en haar kneuzige vriend Michael die samen met haar moeder naar een Oost Europese kliniek gaan om haar borsten te verkleinen. De kliniek heeft geëxperimenteerd met stamcellen voor een verjongingskuur, maar dat heeft als gevolg dat mensen in zombies veranderen.
Yummy is een typische zombiefilm met een knipoog. Je merkt dat de makers zich hebben uitgeleefd met de praktische effecten, maar het verhult niet dat het verhaal nergens verrast. De karakters zijn allemaal vlak met weinig sympathie en de setting is een slecht verlichte kliniek. Er wordt een geliefde gebeten, waarbij het dilemma is of ze die moeten doodmaken, er wordt iemand gebeten die het geheim houdt, je kent het wel. Geen zombie cliché wordt overgeslagen. Het spannendste is nog wel of je Allison haar F cup eindelijk eens ontbloot gaat zien.
Met 88 minuten is het geen lange zit, dus op zich wel geschikt voor die momenten waarop je nog niet naar bed wil, maar ook geen zin hebt in zwarte kost en ondertussen nog een beetje op je telefoon kan neuzen. Ik kan het echter geen aanrader noemen, daarvoor is de film te generiek.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ja klinkt inderdaad als de enige mogelijke reden om de film te kijken
Damn dat is toch wel een echte klifhanger of niet.Het spannendste is nog wel of je Allison haar F cup eindelijk eens ontbloot gaat zien.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Honesty op 12-01-2021 12:58 ]
Festina lente
Een CI is een specifiek gehoorapparaat die samenwerkt met een chip in je hoofd die uitkomt in je slakkenhuis. Ik heb deze film niet gezien maar het lijkt me omdat ik weet wat een Cohleair implantaat is toch een mooie film. Mijn vrouw zal hem voor geen miljoen meer afzetten omdat het voor haar wel wat toevoegt maar we kunnen veel doven die er niks aan hebben gehad. lijkt me dus voor iedereen die een CI overweegt een goede film om te kijken, voor mensen die niks met doven hebben misschien nog wel meer.woutur schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:52:
[...]
Stel nou dat je niet weet wat een CI is... waar gaat deze film dan over? Even kijken.. een CI kun je willen hebben. Je kan ze blijkbaar krijgen en ze kunnen afnemen. Is het een crypto-currency? Een cochleair implantaat (toegegeven, die heb ik opgezocht!)?
| Resistance (2020) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Biography, Drama, History, War | Runtime: 120 min | MPAA: R Een mindere WW2 film, komt nergens echt tot leven en alleen het begin is wat sterker. Nadat de hoofdrolspeler in het verzet gaat is de film geen echt verzetje meer en moet je doorzetten. Wel sterke cast en de enige die een beetje geloofwaardig is is de duitser | |
Festina lente
Alles leuk en wel, maar je verteld hier gewoon de gehele inhoud van de film.X-DraGoN schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:21:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Sound of Metal (2019)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Sound of Metal (2019)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Music | Runtime: 120 min | MPAA: R
[justify]
spoiler:Kijk, dit was een drama film die ik wel goed vond. Dat heeft misschien te maken met het onderwerp waar ik een beetje (van op afstand) affiniteit mee heb. Maar hoe de hoofdrol speler laat zien hoe erg hij twijfelt bij elke keuze die hij maakt. Aanvaarden of blijven vechten? Je ziet zijn volharding van mee te willen zijn met de kinderen waar hij in school mee werkt en toch niet op te geven en een CI te willen hebben. Je ziet ook dat hij denkt, nadat hij die CI's gekregen heeft van: "was het dit nu?" en volgens mij ligt daar het start punt van het traject naar aanvaarding. De film eindigde met het, veel zeggende, afnemen van de CI's en genieten van de rust die hij eindelijk gevonden heeft.[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10[/td][/tr][/table]Genereer je eigen UBB code review
Ik had hem al gezien, maar zo hoort het volgens mij niet.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
| The Banishment (2007) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 157 min | MPAA: N/A Deze film laatst op blu-ray aangeschaft, omdat Andrey Zvyagintsev mijn favoriete Russische regisseur is en ik deze film van hem nog niet had gezien. Helaas heeft de film hetzelfde probleem als Pieces of a Woman die ik de dag ervoor gezien heb: prachtig gefilmd, maar redelijk platte karakters. De film duurt 2.5 uur en dat is best een zit, want alles wordt redelijk sloom verteld, maar de beelden zijn adembenemend, dus het is toch wel een film om een keer gezien te hebben. Ik ga maar niks over het verhaal vertellen, want dan ben ik bang dat ik al te veel verklap, veel verhaal is er niet. Omdat de ontknoping toch nog een beetje een verrassing was (vergeleken bij Pieces of a Women, waar ik de tweede helft gewoon precies het verhaal kreeg voorgeschoteld dat ik had voorspeld), een net iets hoger cijfer dan die film. Maar ik had toch wel iets meer verwacht, zeker afgaande op zijn andere films, die zeker een aanrader zijn (The Return, Elena, Leviathan, Loveless). Maar ben toch blij dat ik de collectie van "feature length" films nu compleet heb. | |
Edit: blijkbaar is de film gebaseerd op een boek. Dat verklaart wel het een en ander.
| Coco (2017) | ![]() |
| Tweakers: 8.6 | IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy, Music, Mystery | Runtime: 105 min | MPAA: PG Ik denk dat ik oud aan het worden ben! Ik heb net een 'tekenfilm' gezien en het raakte mij. Dat heb ik nog nooit gehad met de animatiefilms. Hoe heb ik ooit deze niet gezien ten tijde dat hij uitkwam? Nu, ik heb ook alle redennen om hem niet leuk te vinden, er wordt in gezongen, er wordt in gedanst en meestal vind ik dat maar niks, maar dit was leuk. Het was een gezonde balans tussen verhaal en muziek, waarbij dat verhaal overheerste! Je verwacht ook ongeveer in de helft van de film dat het gaat stoppen omdat je je aan een typisch einde verwacht, maar dan begint het past écht. Neen, het is niet super orgineel, maar het deed iets met me wat ik nog niet veel gevoeld heb en daarvoor krijgt die van mij een 8! Aanrader voor diegenen die hem nog niet gezien hebben! | |
| Death to 2020 (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 70 min | MPAA: TV-MA Een samenvatting van het absurde jaar 2020. Herkenbare "memes" (de racistische soccer mom, de privileged, educated white upper class, Queen Elizabeth die maar niet dood wil en neerkijkt op het volk, enzovoorts) en gebeurtenissen gebracht in een format dat doet denken aan Borat en SNL-sketches. Erg flauw. | |
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 14-01-2021 11:56 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
| Zoolander (2001) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 In het verleden eens Zoolander proberen te kijken, maar vond het niks. Inmiddels is er een sequel van uitgekomen en af en toe lees ik weleens opmerkingen dat Zoolander stiekem een hele leuk film is. Op Netflix de film nog eens gekeken en deze keer uitgezeten. De film vind ik echter nog steeds niet leuk. Zoolander is een oliedom mannelijk model en ik vind hem eerder irritant dom, dan leuk dom. De film springt van hak op de tak en is niet spannend. Er is geen urgentie of doel in de film. Tussen Zoolander en journaliste Mathilde is totaal geen chemie. Op alle fronten vind ik de film een mislukking. Het zal mijn humor wel niet zijn. Wel leuk om de oude CRT monitoren en eerste iMac te zien. | |
ik vond er ook geen zak aan, ZoolanderDroefsnoet schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:53:
Zoolander (2001) [Afbeelding: Zoolander (2001)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 In het verleden eens Zoolander proberen te kijken, maar vond het niks. Inmiddels is er een sequel van uitgekomen en af en toe lees ik weleens opmerkingen dat Zoolander stiekem een hele leuk film is. Op Netflix de film nog eens gekeken en deze keer uitgezeten.
De film vind ik echter nog steeds niet leuk. Zoolander is een oliedom mannelijk model en ik vind hem eerder irritant dom, dan leuk dom. De film springt van hak op de tak en is niet spannend. Er is geen urgentie of doel in de film. Tussen Zoolander en journaliste Mathilde is totaal geen chemie. Op alle fronten vind ik de film een mislukking. Het zal mijn humor wel niet zijn. Wel leuk om de oude CRT monitoren en eerste iMac te zien.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
| Minding the Gap (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Documentary | Runtime: 93 min | MPAA: Not Rated Pfoe, ik zit in een docu fase, en deze springt er wel even bovenuit. Let op, minispoilers 3 vrienden, 1 meestal achter de camera, en 2 voor de camera verbonden met elkaar door de liefde voor skateboerden. Ze zijn gedocumenteerd over een tijdspanne van 14 jaar van tiener naar jong volwassenen. De focus ligt op het opgroeien en de moeilijkheden die dit voor hen meebrengt. Ontzettend veel details, veel onderwerpen als racisme, alcoholisme, misbruik, socio-economische omstandigheden. Alles wat je van een veel te zware docu verwacht, maar dan zeer toegankelijk gebracht https://www.rottentomatoes.com/m/minding_the_gap Wikipedia: Minding the Gap | |
[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 13-01-2021 23:16 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Klinkt als KidsMoby schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:51:
Minding the Gap (2018) [Afbeelding: Minding the Gap (2018)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Documentary | Runtime: 93 min | MPAA: Not Rated [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Heb ik gezien, en nee, totaal niet, dat is geen docu. 1e 5 woorden in die omschrijving zijn "a day in the life". Dit ten opzichte van 14 jaar filmen alleen al. En dan heb ik het nog niet over de inhoud, die is ook anders.
IMDB: Kids (1995)
[ Voor 43% gewijzigd door Moby op 13-01-2021 23:28 ]
Oja Kids was een film, foutje (lang geleden).Moby schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:05:
[...]
Heb ik gezien, en nee, totaal niet, dat is geen docu. 1e 5 woorden in die omschrijving zijn "a day in the life". Dit ten opzichte van 14 jaar filmen alleen al. En dan heb ik het nog niet over de inhoud, die is ook anders.
IMDB: Kids (1995)
Toch maar eens kijken dan, bedankt voor de tip.
| We Can Be Heroes (2020) | ![]() |
| Tweakers: 4.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy, Drama, Family, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: PG Netflix schotelde deze keer de thumbnail voor van We Can Be Heroes en het voorstukje liet een kinderfilm met superhelden zien. Ik was wel benieuwd wat de makers ervan zouden maken. Sky High (2005), een andere superhelden film gericht op jongere kijkers, vond ik best een vermakelijke film. We Can Be Heroes ligt meer in het straatje van Spy Kids (2001) en dat is niet zo verwonderlijk aangezien deze film ook van Robert Rodriguez is. Dat wist ik niet toen ik de film startte. Het blijkt een soort van sequel te zijn van The Adventures of Sharkboy and Lavagirl in 3-D (2005). Die film heb ik echter nooit gezien. Het verhaal gaat over een team superhelden genaamd de Heroics die een aanval van aliens proberen te stoppen. Hun kinderen worden ondergebracht in het hoofdkwartier van de Heroics, waar ze via het nieuws te zien krijgen dat hun ouders een voor een gevangen worden genomen door de buitenaarde indringers. Het kind van The Mandalorian besluit daarop dat zij hun ouders moeten redden. Het heeft wat dat betreft wel wat weg van het plot van Spy Kids. Aangezien deze film zich richt op (jonge) kinderen is de film niet erg verrassend. Natuurlijk gaat de film over in jezelf geloven en teamwork. De plotwendingen zie je mijlenver aankomen, de actie is kinderlijk en de special effects zijn cartoonesk. Ik ben overduidelijk de doelgroep niet. De ware zeiksnor zal zich vast storen aan de cast die bestaat uit allerlei nationaliteiten, aan de andere kant betekent dat Rodriguez zich deze keer heeft ingehouden met Latijns Amerikaanse invloeden. Het enige wat mij echt tegenstond was het kind dat Guppy speelt. Tja lastig beoordelen. Ongetwijfeld leuk voor jonge kinderen, maar voor volwassen tweakers heeft de film weinig te bieden, op het mooie snoetje van Priyanka Chopra Jonas na. | |
Eerste keer dat je een Pixar film kijkt? Het is zo'n beetje hun trademark dat hun films layered zijn; amusant vermaak voor kinderen, diepere boodschap voor volwassenen. Niet dat ze dat allemaal even goed doen (CarsIk heb net een 'tekenfilm' gezien en het raakte mij. Dat heb ik nog nooit gehad met de animatiefilms.
En dat is alleen Pixar maar... dan hebben we het nog niet over The Master gehad - Hayao Miyazaki
Father and daughter van Michael Dudok is ook prachtig. Hoewel dat eigenlijk meer kunst is, en ook vrij kort. The red turtle heb ik net binnen op br, dus binnenkort maar eens opzetten.Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:36:
[...]
Eerste keer dat je een Pixar film kijkt? Het is zo'n beetje hun trademark dat hun films layered zijn; amusant vermaak voor kinderen, diepere boodschap voor volwassenen. Niet dat ze dat allemaal even goed doen (Cars) maar met name films als Toy Story (2 en 3 vooral), Up en Inside Out raakten mij diep. Soul schijnt ook erg goed te zijn maar die heb ik nog niet gezien.
En dat is alleen Pixar maar... dan hebben we het nog niet over The Master gehad - Hayao Miyazaki
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Humor blijft toch erg persoonlijk.Droefsnoet schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:53:
Zoolander (2001) [Afbeelding: Zoolander (2001)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 In het verleden eens Zoolander proberen te kijken, maar vond het niks. Inmiddels is er een sequel van uitgekomen en af en toe lees ik weleens opmerkingen dat Zoolander stiekem een hele leuk film is. Op Netflix de film nog eens gekeken en deze keer uitgezeten.
De film vind ik echter nog steeds niet leuk. Zoolander is een oliedom mannelijk model en ik vind hem eerder irritant dom, dan leuk dom. De film springt van hak op de tak en is niet spannend. Er is geen urgentie of doel in de film. Tussen Zoolander en journaliste Mathilde is totaal geen chemie. Op alle fronten vind ik de film een mislukking. Het zal mijn humor wel niet zijn. Wel leuk om de oude CRT monitoren en eerste iMac te zien.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Ook niet voor niets dat weinig comedies hoger dan een 6.5 scoren op imdb.
Persoonlijk vind ik Zoolander briljant. Het is juist de absurditeit die ik erg kan waarderen.
Helemaal wanneer er ogenschijnlijk weinig aandacht aan gegeven wordt, maar in deze film is het allemaal niet zo subtiel.
Zoolander 2 kan ik je sowieso afraden. Ook als je deel 1 wel leuk vind, valt het tegen.
De meeste Pixar films raken mij wel ja. Toy Story 2 en 3 inderdaad. Deel 4 niet zo, overigens. Ook WALL-E, UP, Inside Out, Coco. Daar zitten dan echt momenten in dat ik vochtige ogen krijg en een brok in m'n keel. De laatste, Soul, deed me juist weinig.Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:36:
Eerste keer dat je een Pixar film kijkt? Het is zo'n beetje hun trademark dat hun films layered zijn; amusant vermaak voor kinderen, diepere boodschap voor volwassenen. Niet dat ze dat allemaal even goed doen (Cars) maar met name films als Toy Story (2 en 3 vooral), Up en Inside Out raakten mij diep. Soul schijnt ook erg goed te zijn maar die heb ik nog niet gezien.
Die heb ik nog niet gezien dus ben benieuwd. Coco gekeken een paar maanden nadat mijn vader overleed zonder dat ik wist waar hij over ging. Dus dat was snotteren.
| As Above, So Below (2014) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R Leuke horror, in de catacombes van Parijs, waar je zomaar zou kunnen verdwalen. Dus dat gebeurt natuurlijk ook, min of meer. Een verhaal over archeologen op zoek naar iets in die catacombes, geholpen door ingehuurde lokalo's. Slechts één simpele jumpscare, dus dat zit snor. Voor de rest suspense en een goede, beklemmende, atmosfeer. Ik houd wel van dit soort films, kwa setting en ancient geschiedenis/mystery en zo. Volgens mij zijn er niet zo veel van. Misschien een "The Mummy" of zo. Als jullie er meer kennen, vooral laten weten graag. Het probeert ook een beetje "found footage" na te doen, maar dat is het zeker niet. spoiler: Eén knakker heeft echt bijna alle pech. Dat is wel lollig...leedvermaak. Voor de horror fans onder ons kan ik deze wel aanraden, alhoewel het nooit echt eng wordt. De sfeer zit er gewoon goed in. | |
Wat betreft diepere, volwassen boodschappen ga ik dan toch voor Isao Takahata. Miyazaki zit toch altijd wat meer in de fantasiehoek en hoewel Totoro kinderlijke fantasie en onschuld prachtig verbeeld, doet Only Yesterday dat op een meer volwassen en realistische manier.Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:36:
[...]
Het enige wat ik echt boeiend vond aan deze film is dat het inspiratie put uit Dante's Goddelijke Komedie (1320). De hoofdrolspeelster was echter héél erg vervelend. Ik geef 'm zelf een 5,5.HMC schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:04:
As Above, So Below (2014) [Afbeelding: As Above, So Below (2014)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R Leuke horror, in de catacombes van Parijs, waar je zomaar zou kunnen verdwalen.
Dus dat gebeurt natuurlijk ook, min of meer.
Een verhaal over archeologen op zoek naar iets in die catacombes, geholpen door ingehuurde lokalo's.
Slechts één simpele jumpscare, dus dat zit snor.
Voor de rest suspense en een goede, beklemmende, atmosfeer.
Ik houd wel van dit soort films, kwa setting en ancient geschiedenis/mystery en zo. Volgens mij zijn er niet zo veel van. Misschien een "The Mummy" of zo.
Als jullie er meer kennen, vooral laten weten graag.
Het probeert ook een beetje "found footage" na te doen, maar dat is het zeker niet.
spoiler:Eén knakker heeft echt bijna alle pech. Dat is wel lollig...leedvermaak.
Voor de horror fans onder ons kan ik deze wel aanraden, alhoewel het nooit echt eng wordt.
De sfeer zit er gewoon goed in.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
| The Hunt (2020) | ![]() |
| Tweakers: 4.7 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R Kan een Actie / Horror film ook matschappij kritisch zijn? Ik wist niet eens dat dat kon, maar deze film slaagt er wel in om op een luchtige manier een boodschap mee te geven zonder daar in te willen overdrijven. The hunt had 20 minuten voor het einde kunnen stoppen, maar dat heeft het niet gedaan en dat heeft de hele film naar een hoger niveau getrokken voor mij. Als je van het genre houdt is het een goede optie om 1,5 u van je tijd aan te spenderen. Probeer er op voorhand vooral niet teveel van te lezen of geen trailers van te zien, want dan heb je eigenlijk al teveel gezien. Laat het gewoon op je af komen en het zal blijken leuk te zijn! | |
| The Invisible Man (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Zó maak je een Thriller! Wat een suspens, je zit van de eerste minuut tot bijna de laatste op het puntje van je stoel. Ja, dit is een remake van een film van lang geleden, maar wat voor één. Lees de korte inhoud en zet je schrap voor wat er komen gaat, je hebt momenten dat je je adem inhoudt. Fantstische performance van Elizabeth Moss, je bent direct mee. Als je 2u te veel vind om het in een keer uit te zitten, splits het dan op in 2, maar ik garandeer je dat je blijft kijken... Dit is suspens en één van de betere films in het genre dat in 2020 is uitgekomen! Een wel verdiende 8 van mij! | |
[ Voor 33% gewijzigd door X-DraGoN op 15-01-2021 23:13 . Reden: nog een 2de film gezien ]
The Hunger Games-serie wel eens gezien? Ken zelf The Hunt nog niet, maar lees vaak dat THG wordt gezien als de betere versie van het ongeveer zelfde idee.X-DraGoN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:28:
The Hunt (2020) [Afbeelding: The Hunt (2020)] Tweakers: 4.7 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R Kan een Actie / Horror film ook matschappij kritisch zijn? Ik wist niet eens dat dat kon, maar deze film slaagt er wel in om op een luchtige manier een boodschap mee te geven zonder daar in te willen overdrijven. The hunt had 20 minuten voor het einde kunnen stoppen, maar dat heeft het niet gedaan en dat heeft de hele film naar een hoger niveau getrokken voor mij. Als je van het genre houdt is het een goede optie om 1,5 u van je tijd aan te spenderen. Probeer er op voorhand vooral niet teveel van te lezen of geen trailers van te zien, want dan heb je eigenlijk al teveel gezien.
Laat het gewoon op je af komen en het zal blijken leuk te zijn![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
ja zeker, The Hunger games heb ik allemaal gezien, en ergens is het natuurlijk wel te vergelijken omdat grosso modo de thema's overeen komen, maar dit zit toch in een heel andere sfeer hoor.mefjoew schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 08:49:
[...]
The Hunger Games-serie wel eens gezien? Ken zelf The Hunt nog niet, maar lees vaak dat THG wordt gezien als de betere versie van het ongeveer zelfde idee.
En eigenlijk kan ik niet veel meer zeggen zonder te veel prijs te geven, geef het een kans zou ik zeggen.
| The Mortuary Collection (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: Not Rated Een leuke horror, in de zin dat 'ie niet zwaar en/of eng is, al zit er wel wat gore in. Clancy Brown (The Kurgan van Highlander, we krijgen zelfs z'n fameuze lach weer te horen) is een begravenisondernemer, zo het lijkt. Hij vertelt graag verhalen. De verhalen gaan over de mensen voor wie hij in het verleden de uitvaart heeft verzorgd en zijn niet echt prettig. Iemand die komt solliciteren voor de functie van "helper" luistert graag naar deze verhalen en kent er zelf ook één. spoiler: Dat verhaal leidt tot een niet voorziene twist in het verhaal van de film. Als je een partner hebt die niet van horror houdt, terwijl je er zelf wel van houdt, dan is deze zeker te doen als je toch beiden samen een film wilt kijken. Niet eng, eigenlijk zelfs op momenten grappig, maar zeer onderhoudend. Een soort tussenweg, maar verder geen hoogvlieger, uiteraard. De gore-effecten zijn goed genoeg in ieder geval en saai wordt het nooit. | |
Is het te vergelijken met Tales from the Crypt?HMC schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:26:
The Mortuary Collection (2019) [Afbeelding: The Mortuary Collection (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: Not Rated Een leuke horror, in de zin dat 'ie niet zwaar en/of eng is, al zit er wel wat gore in.
Clancy Brown (The Kurgan van Highlander, we krijgen zelfs z'n fameuze lach weer te horen) is een begravenisondernemer, zo het lijkt.
Hij vertelt graag verhalen. De verhalen gaan over de mensen voor wie hij in het verleden de uitvaart heeft verzorgd en zijn niet echt prettig.
Iemand die komt solliciteren voor de functie van "helper" luistert graag naar deze verhalen en kent er zelf ook één.
spoiler:Dat verhaal leidt tot een niet voorziene twist in het verhaal van de film.
Als je een partner hebt die niet van horror houdt, terwijl je er zelf wel van houdt, dan is deze zeker te doen als je toch beiden samen een film wilt kijken.
Niet eng, eigenlijk zelfs op momenten grappig, maar zeer onderhoudend.
Een soort tussenweg, maar verder geen hoogvlieger, uiteraard.
De gore-effecten zijn goed genoeg in ieder geval en saai wordt het nooit.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
| Rose Island (2020) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: TV-14 L'incredibile storia dell'Isola delle Rose is een Italiaanse film gebaseerd op waargebeurde feiten. In 1968 besluit de Italiaanse ingenieur/idealist Giorgio Rose zelf een eiland te bouwen in internationale wateren om vrij van de Italiaanse regelneverij te kunnen leven en ook een beetje om indruk te maken op zijn ex die op punt staat te trouwen. Al snel spoelen er enkele outcasts aan op het eiland, gevolgd door summer of love-types die het eiland vooral zien als een goeie plek om te feesten. Giorgio wilt echter meer dan een strandbar-op-zee en contacteert de VN om zijn eilandje erkend te laten worden als onafhankelijke staat. Dit is echter niet naar de zin van de conservatieve Italiaanse regering, die het eiland zo snel mogelijk wil zien verdwijnen. Dit is vooral een komische film, komt me wat Franse-humor-achtig voor maar subtieler. De film zit vol kleurrijke karakters die toch niet over the top gaan, ondanks de zeer Italiaanse passie die sommigen tentoonspreiden. De filmmakers nemen een loopje met de werkelijke feiten, maar door het verhaal in een typische verhaalstructuur te gieten - met opbouw, conflict, climax etc - maakt dit de film wel interessanter. En oh ja, de Italiaanse schoonheden ontbreken ook niet. | |
| Uncle Buck (1989) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: PG Eens een oudje uitgekozen, ik denk niet dat ik deze ooit al gezien had. Typische jaren '80 comedy met generatieconflicten, ondeugende kinderen (Macaulay Culkin pre-Home Alone), afwezige ouders en slechte invloeden. Bovengemiddeld uitgewerkt, entertainend, ook zonder genotsmiddelen. | |
| His House (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: TV-14 Nou tweakers jullie boffen maar met mij, ik heb weer een film op Netflix gekeken zodat jullie het niet hoeven te doen. Deze keer heb ik His House gekeken. Wat opvalt aan de Netflix horrorsectie is dat heel veel bovennatuurlijke horror is over spoken in huis. Ik weet niet waarom juist dit genre zoveel beschikbaar is in Nederland. Deze keer gaat het verhaal over een koppel dat is gevlucht uit Soedan naar Engeland. Ze krijgen een huis toegewezen waarin ze moeten verblijven en om niet uitgezet te worden is een van de voorwaarden dat ze niet mogen verhuizen. Dat verklaart waarom ze in een spookhuis blijven wonen dacht ik. Maar dat had er uiteindelijk niks mee te maken. His House maakt gebruik van de bekende formule: de bewoners zien visoenen/hallucinaties/verschijningen die na een keer je ogen dicht en open doen weer verdwenen zijn. Aangezien de karakters ze niet eng lijken te vinden, vind ik ze ook niet eng. Er zijn enkele mooie macabere shots, maar echt spannend wordt het nooit. De film kabbelt vooral een beetje voort met vooral de perikelen van asielzoekers die 's avonds last hebben van een geest in huis. Het enige lichtpuntje is dat in tegenstelling tot de laatste films die ik op Netflix heb gezien ik geen hekel had aan de hoofdpersonages. | |
| Adam's Apples (2005) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: R Begint vreemd, eindigt vreemder. Hilarisch. Gaat over Adam, een Nazi die naar een afgelegen Kerk met Mads Mikkelsen als priester wordt gestuurd. Al gauw blijkt dat de priester dingen rooskleuriger inziet dan de werkelijkheid voorschrijft. Hij woont met een Saudi terrorist, een obese verkrachter, en nu ook een nazi, maar hij weigert slechte eigenschappen te zien. De film gaat over (blind) vertrouwen in je naasten. En hoe iedereen te rehabiliteren is. Totaal gestoorde film, verrassend van begin tot eind. | |
| The Celebration (1998) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 105 min | MPAA: R Dit is wat mij betreft een echte klassieker. Een familie komt met aanhang naar de verjaardag van de vader huizes. Naarmate de avond vordert komen er meer en meer geheimen naar boven. Langzaam aan gaat de goede naam van de familie ten onder. Dit is zo’n film die alleen maar erger wordt. Begint oké, maar daarna is het enkel incasseren. Wat een verschrikkelijk goede puinhoop. | |
De eerste 2 weken van dit jaar had ik 0 tijd gehad om films te kijken, maar gelukkig gisteren en eergisteren weer wat kunnen zien.
| Perfect Blue (1997) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 81 min | MPAA: R Een erg goede psychologische thriller over een zangeres die probeert een actrice te worden, maar dan gestalkt wordt en daardoor langzaamaan hier ook psychologische problemen door ervaart. Een echte aanrader en vooral erg spannend. Daarnaast vind ik dat de film erg goed omgaat met de psychologische kant van de thriller, waar het echt op meerdere niveaus toegevoegde waarde bied met echt een goede en unieke insteek. Als je niet goed tegen spoiler: geweld kan is het misschien wel moeilijk om te kijken. seksueel | |
| Angel's Egg (1985) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Drama, Fantasy, Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 71 min | MPAA: N/A Een hele rare en surreële film vol met Bijbelse motieven. Een meisje dwaalt met een groot ei door een verlaten landschap en gotische stad, waar het eigenlijk onduidelijk is en blijft wat er in het ei zit, waarom ze zo veel om het ei geeft, wat er in de stad gebeurt met de schaduwen en wat er met de wereld gebeurt is. Eigenlijk kan ik deze film niet echt zien als een echt traditioneel verhaal maar meer als een lang uitgerekt kunstwerk, waar de sfeer en impressie veel belangrijker is dan een soort van "verhaallijn". Er zit eigenlijk niet echt een duidelijk verhaal en plot achter, wat best wel raar is. Als je houdt van symboliek en ambiguity is dit een leuk kunstwerk om te zien, maar voor het gros van de kijkers zal ik het niet aanraden. | |
| The Seventh Seal (1957) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Fantasy, History, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: Not Rated Om lekker verder te gaan met films in een (semi)apocalyptische setting sterk gebaseerd op christelijk geloof! Een ridder komt terug van de kruistochten, waar de plaag door het land trekt. Hier komt hij de Grim Reaper tegen, die hij uitnodigt voor een wedstrijd schaak verspreid over meerdere avonden om zijn dood uit te stellen. De hele film gaat hoe verschillende mensen omgaan met de onvermijdelijke dood en het idee van (christelijk) geloof hierin, vooral in zo'n depressieve setting als de middeleeuwen tijdens de plaag toen mensen haast het gevoel hadden dat de Dag des Oordeels kwam. Zelf ben ik totaal niet religieus, maar zelf vond ik dit toch een erg geslaagde film in hoe het omging met de angst en twijfels van de verschillende personages. Dit was de eerste film van Ingmar Bergman die ik gezien heb, maar ik denk dat ik de komende tijd wel meer van hem ga kijken. | |
| Harlan County U.S.A. (1976) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Documentary | Runtime: 103 min | MPAA: PG Volgende docu, deze is uit 1976. Ik ben er redelijk blind ingegaan. Onderwerp is de blue collar mensen werkende in de steenkoolindustrie in, jawel, Harlan County in Amerika. De omstandigheden zijn vreselijk en om dit te verbeteren gaan ze bij een vakbond. Moederbedrijf wil niet aan de voldoen aan de eisen gesteld door de vakbond waarna er 14 maanden gestaakt wordt. Er worden heel hip statistieken getoond. 1 daarvan is bijvoorbeeld dat de werkers een loonsverhoging aangeboden kregen van 4%, terwijl de kosten in dat jaar stegen met 7%. En wie waren de eigenaren van de huizen en alle infra in het dorp? Jawel, het steenkoolbedrijf waar de winst met 170% steeg. Ondertussen gaat het kat- en muisspel door tot wapengebruik en uiteindelijk moord aan toe. Wat opvalt is dat de docu is gemaakt door een vrouw, en dat je dat duidelijk kan merken op een goede manier. Wist ik niet van te voren maar was overduidelijk aan alles. Vrouwen worden weg gezet als sterke personen zonder de "wokeness" die nu overal een beetje in wordt gepropt op een soms ongemakkelijk manier. Verder is ook de muziek nog de moeite waard, folk muziek die letterlijk het verhaal vertellen. Erg interessant, blijft langer hangen dan Marvel deel 72 bij mij Wikipedia: Harlan County, USA https://www.rottentomatoes.com/m/harlan_county_usa | |
| Crack: Cocaine, Corruption & Conspiracy (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Documentary, Crime, History | Runtime: 89 min | MPAA: N/A Ik kijk niet alleen oude docu's, deze is van 2021 en is van Netflix. En dat is ook meteen een nadeel, er zit een Netflix sausje overheen. Hij duurt gewoon 90 minuten, maar na afloop denk je, hier had meer ingezeten. Het onderwerp crack in Amerika leent zich uitstekend voor uitdieping in allerlei richtingen. De rol van de overheid (CIA) in het toelaten van crack (de conspiracy in de titel), politiegeweld, racisme, sociale gevolgen van de epidemie etc. etc. Jammer genoeg wordt geen van de onderwerpen compleet doorgelicht. Er worden ook veel mensen aan het woord gelaten die persoonlijk te maken hadden met deze epidemie. Dat maakt het dat je meer betrokken zou moeten raken bij het onderwerp natuurlijk. Mijn persoonlijke voorkeur ligt niet bij deze manier van documenteren. Hapslikweg dus, mooi startpunt om je er meer in te verdiepen als je dat interessant vind, of een mooi eindpunt om in 90 minuten te zien wat de invloed van crack op Amerika is (geweest). Trailer: YouTube: Crack: Cocaine, Corruption & Conspiracy | Official Trailer | Netflix IMDB: Crack: Cocaine, Corruption & Conspiracy (2021) | |
| Night and Fog (1956) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Documentary, Short, History, War | Runtime: 32 min | MPAA: Not Rated Oef, die komt aan. De horrorverhalen die iedereen kent over de 2e wereldoorlog verteld in deze zeer grafische docu van een half uur. Deze komt wel even aan zeg, een half uur is voldoende om deze vreselijke boodschap over te brengen. Wat opvalt is de efficiëntie van de oorlogsmachine. Je weet er wel van, maar als je dan een pakhuis ziet vol met (vrouwen)haar om te verkopen voor kleden, een pakhuis met botten om er kunstmest van te maken, of de rest van het lichaam om zeep van te maken doet dat wat met mij. Ook de grote Duitse bedrijven die goedkope arbeiders kopen in de kampen is erg confronterend. Geen makkelijke docu, zeer grafisch (een bulldozer die mensen in een massagraf schuift voel je in je maag), en gelukkig maar een half uur. Franse verteller waardoor ik vaak naar de ondertitels moest kijken i.p.v. het getoonde beeld. Wikipedia: Night and Fog (1956 film) https://www.rottentomatoes.com/m/night_and_fog | |
| Haunter (2013) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Fantasy, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: Not Rated Haunter is een film die nog het meest doet denken aan een horrorversie van Groundhog Day. Een meisje merkt dat alle dagen hetzelfde zijn, maar haar familie verklaart haar voor gek. Ook hangt er constant een dichte mist rondom het huis waar ze woont... Naarmate de tijd vordert komt ze meer te weten, maar dan blijkt dat iemand haar nauwlettend in de gaten houdt. Haunter is een film van Vincenzo Natali, de maker van Cube en Splice. Ik heb me erg vermaakt met deze film, ondanks dat 'ie een beetje voorspelbaar is. Er vloeit geen druppel bloed en de film moet het vooral van de ongemakkelijke, duistere sfeer hebben. Cinematografisch ziet het er goed uit en ook het acteerwerk is prima. Stephen McHattie (Pontypool, Watchmen) springt er bovenuit als de vreemdeling die onze heldin bespioneert, maar Abigail Breslin (Zombieland) is ook op dreef. Een paar leuke twists & turns in het verhaal zorgen er voor dat het niet gezapig of saai wordt. Een prima film in het time loop genre. | |
| The Murder Case of Hana & Alice (2015) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Drama | Runtime: 100 min | MPAA: N/A Geanimeerde prequel op de romantische live action-film Hana & Alice uit 2004 van dezelfde regisseur en ook met dezelfde hoofdrolspelers. Alice is een 14-jarige tiener die net is verhuisd en haar weg nog niet echt kan vinden in de nieuwe omgeving. Al snel komt ze erachter dat er in haar nieuwe huis een jongen heeft gewoond die wellicht is vermoord. Samen met haar buurmeisje Hana, die al meer dan een jaar niet naar buiten is geweest, start ze een onderzoek. The Murder Case of Hana & Alice is een 'slice of life' en laat zien hoe de twee meiden elkaar hebben leren kennen. Ik heb de live action-film nooit gezien, maar wat ik erover heb gelezen is die een stuk romantischer. Het verhaal is niet al te ingewikkeld en kabbelt rustig voort. Het is vooral leuk om te zien wat de twee meiden allemaal beleven in hun speurtocht naar de waarheid en we meer te weten komen over de mysterieuze Hana. De animatie is apart: Het is een mix tussen rotoscoping en traditionele animatie, maar waabij ze de achtergronden expres op een waterferfschilderij hebben laten lijken. Erg knap gedaan, al kun je soms wel merken dat de karakters met de computer zijn geanimeerd ipv handgetekend, zoals bij de meeste animes. De soundtrack bestaat voornamelijk uit rustige pianomuziek en past prima. De film heeft er ook profijt van dat de actrices van de live action-film bereid waren om de stemmen in te spreken. Je merkt dat ze al een connectie hebben met elkaar, wat de geloofwaardigheid ten goede komt. Toch maar eens de live action-film opzoeken. | |
| Outside the Wire (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: R Een dronepiloot wordt uitgestuurd naar Oekraïne als straf. Kapitein Leo is een androïde die de jongeman onder zijn hoede neemt en uitstuurt in het veld. De actie-scènes van deze film zijn goed (hoewel ze ietwat bombastisch Amerikaans zijn, veel knallen, vlaggen overal en wat ophemelen van de militaire discipline). Helaas is de jonge protagonist een vervelende etter. En hij krimpt ook nog eens ineen bij het horen van schoten of zien van bloed. Dat heb ik nog niet vaak gezien van soldaten in zulke actiefilms, als je als opgeroepen jonge gast in WO I vecht kan het maar in deze film wringt het. Daarnaast loopt hij ook nog anderhalf uur te zeuren en te klagen, je wil hem na al die tijd ook neer zien gaan zoals de bad guys proberen. Dat was wss niet de intentie van de filmmakers. En Anthony Mackie dan hoor ik je al denken. Ja, hij speelt het goed, mss iets te sarcastisch. Maar of hij mens of robot is, eigenlijk is er niet zoveel van te merken buiten de stukjes die je al in de trailer zag. Voor iets dat wordt opgeworpen als unique selling point baart het eerder een muis. Een film om te zien als je tijd te veel hebt. | |
[ Voor 6% gewijzigd door algalid op 17-01-2021 21:51 ]
Ik ben ook erg fan van de zwarte humor in Deense films. Deze zijn van de zelfde maker als Adam's Apples:jodeltje schreef op zondag 17 januari 2021 @ 04:04:
Adam's Apples (2005) [Afbeelding: Adam's Apples (2005)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: R Begint vreemd, eindigt vreemder. Hilarisch.
Gaat over Adam, een Nazi die naar een afgelegen Kerk met Mads Mikkelsen als priester wordt gestuurd.
Al gauw blijkt dat de priester dingen rooskleuriger inziet dan de werkelijkheid voorschrijft.
Hij woont met een Saudi terrorist, een obese verkrachter, en nu ook een nazi, maar hij weigert slechte eigenschappen te zien.
De film gaat over (blind) vertrouwen in je naasten. En hoe iedereen te rehabiliteren is.
Totaal gestoorde film, verrassend van begin tot eind.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
De grønne slagtere
Blinkende lygter
I Kina spiser de hunde
Heb de nieuwste van Anders Thomas Jensen nog niet gezien. Retfærdighedens ryttere
| Tully (2018) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama, Mystery | Runtime: 95 min | MPAA: R Film over wat het inhoudt om moeder te zijn, maar dan op een interessante manier vertelt. Een echtpaar krijgt een derde kind en de moeder is al helemaal gaar van het verzorgen van de andere 2 kinderen (waarvan eentje met een wat uitgebreidere gebruiksaanwijzing). De broer van de moeder beveelt een nacht nanny aan, zodat ze nog een goede nachtrust kunnen hebben, ondanks de baby. Is de film perfect? Nee. Maar hij zit toch best goed in elkaar en het verhaal is eerlijk en zonder al te veel typische onzin. Het is soms wat zoetsappig, maar over het algemeen prima. Welkome verrassing, want het was al weer even geleden dat er een goede film was toegevoegd aan Netflix. | |
| Polar (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: TV-MA Gister op een regenachtige avond deze film aangezet. Ik had er niet al te hoge verwachtingen van, maar het was toch allemaal wat minder dan verwacht. Ik had een beetje een B-film verwacht in de stijl/richting van John Wick (dat is natuurlijk geen B-film), maar uiteindelijk was het meer een mix van Shoot 'em up en John Wick. Beide genoemde films zijn echter veel beter. De film is overal aangezet en overdreven, op momenten heel erg expliciet, maar andere onderdelen zijn dan weer opeens heel dramatisch en bijna serieus bedoeld. Ik vond de balans echt slecht, het was net of ik twee films tegelijk keek. Al met al, wat mij betreft geen geslaagde film. Desondanks zaten er echt wel wat vermakelijke dingen in en zoals het een actiefilm betaamt zitten er natuurlijk allerlei zaken in onmogelijk zijn. Ik vond sommige zaken ook wel erg seksistisch waarbij het meer een gehalte "omdat het kan" had dan iets anders. Het einde was erg cliché en voorspelbaar. Nee, ik zou hem niet aanraden. Er staan genoeg betere films op Netflix. | |
| Tangled (2010) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical, Romance | Runtime: 100 min | MPAA: PG Ben ik echt de eerste die van deze film een review achterlaat op Tweakers? De film heet "Rapunzel" op Disney+. Afgelopen weekend een film uitgezocht voor de kinderen om te kijken en ik kwam uit op Rapunzel. Voor jullie beeldvorming, ik heb twee jongens van 4 en 7 jaar. Bij Disney is het nog wel eens zoeken naar een film die ook voor de 4-jarige ok is en niet teveel spannende scènes of heftige scènes bevat. Al met al: genoten! Leuke film, duidelijk de basis voor latere films als Frozen. Er is weer wat meer muziek in te vinden dan andere animatiefilms. Je ziet dat er veel liefde is gegaan in het maken van de film, het verhaal is ook goed te volgen. De kinderen hebben regelmatig schaterend op de bank gezeten, maar op spannende momenten ook met open mondjes: wat ging er nou toch gebeuren? Er zit wel wat geweld in, maar dat werd vaak ook wel voorzien van comic relief. Aan het einde is het even wat heftiger spoiler: maar dat mag ook best in zo'n film. Onze jongste is in ieder geval niet tegen mij aan gekropen omdat hij het spannend vond (en hij vindt een film vrij snel spannend), dus wat mij betreft een aanrader om met de kinderen te kijken als ze de film nog niet kennen.omdat er dan iemand wordt neergestoken - uiteraard komt het gewoon goed en in alle eerlijkheid wordt in het begin van de film al verteld dat het personage doodgaat, maar volgens mij had geen van de twee kinderen dit door | |
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
| Iron Man (2008) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Mijn vriendin had als Disney en Marvel fan nog nooit de Iron Man films gezien, dus we zijn begonnen met het kijken van de trilogie. Het eerste deel van Iron Man gaat over het ontstaan van onze grote ijzeren vriend, Tony Stark word gevangen genomen en moet ontsnappen uit een grot. Hierdoor moet hij creatief gaan denken en ontwikkeld een soort Iron Man pak voor zijn ontsnapping. Zoals elke Marvel film zit hier weer heerlijke humor in | |
| Iron Man 2 (2010) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 Het tweede deel van Iron Man word Tony lastig gevallen door een schurk die naar mijn mening een erg goed pak heeft ontwikkeld, hierdoor is het erg lastig voor Tony om het van hem te winnen. Tijdens de Formule 1 race van Monaco word zijn Formule 1 auto doormidden gehakt door Ivan Vanko, dit is ook gelijk de eerste kennismaking tussen de twee. | |
| Iron Man 3 (2013) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Dan de laatste Iron Man film in de reeks is toch wel eentje die Tony Stark het hardst raakt, hij verlies veel en komt zichzelf een paar keer goed tegen. Het stuk dat hij Simpkins ontmoet en een soort vader figuur voor hem word is toch wel een van de mooiste momenten van de film. Wederom zat er ook weer veel heerlijke humor in, bijvoorbeeld wanneer zijn pak aankomt vliegen en het gewoon heel droog misgaat. | |
| We Bought a Zoo (2011) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 124 min | MPAA: PG Tussen de Iron Man films door hebben we deze opgezet, een film over een vader die zijn vrouw is verloren en nu probeert het gezin bij elkaar te houden. Wat geen makkelijke opgave is, zijn zoon houdt veel emoties voor zichzelf en hij word steeds herinnert aan zijn vrouw wanneer hij naar zijn zoon kijkt. Tot hij besluit om een nieuw huis te kopen met een dierentuin, dit zorgt natuurlijk ook voor veel drama. Maar de film is een waargebeurd verhaal met een mooi eind waar ik niet teveel over ga zeggen. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vond er ook niet veel aan en alles irriteerde me aan de film maar dat een drone piloot schrikt van kogels begrijp ik wel. Dat vond ik wel realistisch. Een film om te kijken als je zonder schuldgevoel 2 uur op je telefoon wil zitten.algalid schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:49:
Outside the Wire (2021) [Afbeelding: Outside the Wire (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: R Een dronepiloot wordt uitgestuurd naar Oekraïne als straf. Kapitein Leo is een androïde die de jongeman onder zijn hoede neemt en uitstuurt in het veld.
De actie-scènes van deze film zijn goed (hoewel ze ietwat bombastisch Amerikaans zijn, veel knallen, vlaggen overal en wat ophemelen van de militaire discipline). Helaas is de jonge protagonist een vervelende etter. En hij krimpt ook nog eens ineen bij het horen van schoten of zien van bloed. Dat heb ik nog niet vaak gezien van soldaten in zulke actiefilms, als je als opgeroepen jonge gast in WO I vecht kan het maar in deze film wringt het. Daarnaast loopt hij ook nog anderhalf uur te zeuren en te klagen, je wil hem na al die tijd ook neer zien gaan zoals de bad guys proberen. Dat was wss niet de intentie van de filmmakers.
En Anthony Mackie dan hoor ik je al denken. Ja, hij speelt het goed, mss iets te sarcastisch. Maar of hij mens of robot is, eigenlijk is er niet zoveel van te merken buiten de stukjes die je al in de trailer zag. Voor iets dat wordt opgeworpen als unique selling point baart het eerder een muis.
Een film om te zien als je tijd te veel hebt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4.5 / 10
Festina lente
Iron man drie! De film met totaal 10 minuten iron man?G_Dragon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:35:
Iron Man (2008) [Afbeelding: Iron Man (2008)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Mijn vriendin had als Disney en Marvel fan nog nooit de Iron Man films gezien, dus we zijn begonnen met het kijken van de trilogie.
Het eerste deel van Iron Man gaat over het ontstaan van onze grote ijzeren vriend, Tony Stark word gevangen genomen en moet ontsnappen uit een grot.
Hierdoor moet hij creatief gaan denken en ontwikkeld een soort Iron Man pak voor zijn ontsnapping.
Zoals elke Marvel film zit hier weer heerlijke humor in[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10 Genereer je eigen UBB code review
Iron Man 2 (2010) [Afbeelding: Iron Man 2 (2010)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 Het tweede deel van Iron Man word Tony lastig gevallen door een schurk die naar mijn mening een erg goed pak heeft ontwikkeld, hierdoor is het erg lastig voor Tony om het van hem te winnen. Tijdens de Formule 1 race van Monaco word zijn Formule 1 auto doormidden gehakt door Ivan Vanko, dit is ook gelijk de eerste kennismaking tussen de twee.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10 Genereer je eigen UBB code review
Iron Man 3 (2013) [Afbeelding: Iron Man 3 (2013)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Dan de laatste Iron Man film in de reeks is toch wel eentje die Tony Stark het hardst raakt, hij verlies veel en komt zichzelf een paar keer goed tegen.
Het stuk dat hij Simpkins ontmoet en een soort vader figuur voor hem word is toch wel een van de mooiste momenten van de film.
Wederom zat er ook weer veel heerlijke humor in, bijvoorbeeld wanneer zijn pak aankomt vliegen en het gewoon heel droog misgaat.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10 Genereer je eigen UBB code review
We Bought a Zoo (2011) [Afbeelding: We Bought a Zoo (2011)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 124 min | MPAA: PG Tussen de Iron Man films door hebben we deze opgezet, een film over een vader die zijn vrouw is verloren en nu probeert het gezin bij elkaar te houden.
Wat geen makkelijke opgave is, zijn zoon houdt veel emoties voor zichzelf en hij word steeds herinnert aan zijn vrouw wanneer hij naar zijn zoon kijkt.
Tot hij besluit om een nieuw huis te kopen met een dierentuin, dit zorgt natuurlijk ook voor veel drama.
Maar de film is een waargebeurd verhaal met een mooi eind waar ik niet teveel over ga zeggen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
| Master and Commander: The Far Side of the World (2003) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, History, War | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13 Eén van de grotere nieuwsberichten in de filmwereld afgelopen week was de Twitter takedown door Russell Crowe van iemand die zijn film Master and Commander - The Far Side of the World van een snooze fest betichtte. Crowe reageerde als volgt: Ik kan mij herinneren dat way back in 2004 ik hier op GoT in een kleine flamewar terecht kwam met iemand die dezelfde mening over de film had als de twitteraar Master and Commander is gebaseerd op een serie boeken die zich afspeelt rond de Napoleontische oorlogen met de Engelse kapitain Jack Aubrey (Crowe) en dokter Stephen Maturin (Paul Bettany) in de belangrijkste rollen. De film is geregisseerd door een van mijn favoriete regisseurs, Peter Weir (Dead Poets Society, Witness, The Mosquito Coast) en is naar mijn mening op afstand de meest realistische representatie op film van naval warfare tussen zeilschepen ooit. De gevechten in de mist en de wijze waarop de gun crews werken is fascinerend om te zien. Het verhaal is prachtig en gelaagd. De rode draad is het kat- en muisspel dat Aubrey met zijn HMS Surprise levert met een Frans fregat, de Acheron, maar daar doorheen lopen de levens van de officieren en matrozen van de Surprise, die allemaal het zware zeeleven op verschillende manieren ondergaan. Naast de obsessie van Aubrey met de Acheron is er ook zijn interactie met zijn vriend Maturin, die naast scheepsdokter ook naturalist is en deze hobby ten volle kan beoefenen op de Galapagos Eilanden als een soort Darwin voor zijn tijd. Ik kan het niet anders dan met Crowe eens zijn: Master and Commander is een prachtige film, in alle opzichten. Maar inderdaad, zeker niet voor de MCU generatie. Dit is een film waar je voor gaat zitten en die je een dikke twee uur meeneemt naar een andere wereld. Er zijn er niet zoveel van, en nog minder die het zo goed doen als deze. Tot slot: Master and Commander was in 2003 voor 10 Oscars genomineerd en won er uiteindelijk slechts twee; ik vermoed dat het er veel meer waren geweest als de film het niet moest opnemen tegen The Return of the King, ook een fantastische film, maar eentje die ze eigenlijk won voor de hele LotR trilogie en niet op basis van haar eigen merits. Het is jammer, niet omdat ik het RotK niet gunde, maar omdat Master and Commander daardoor ondergesneeuwd raakte en het geplande en zeker gewenste vervolg mede daardoor nooit doorgegaan is. Tot op de dag van vandaag staat de film hoog op lijstjes van films die een sequel verdienen maar het niet gekregen hebben. | |
Helemaal met je eens, @Dr. Strangelove ! Die film hoort ook voor mij tot de top binnen z'n genre en ik kan echt ontzettend genieten van de spectaculaire beelden tijdens de gevechten, en de overweldigende surround geluiden door de hele kamer.
Dit is nou een film die ik ontzettend graag naar 4K HDR geremastered zou zien, met een full blown Dolby Atmos track!
Dit is nou een film die ik ontzettend graag naar 4K HDR geremastered zou zien, met een full blown Dolby Atmos track!
een van die films die ik destijds nooit opgezet had omwille van zijn runtime, misschien nu toch eens tijd voor maken. Bedankt om hem terug onder de aandacht te brengen
[ Voor 122% gewijzigd door X-DraGoN op 19-01-2021 15:22 . Reden: oops ]
Heb Master en Commander in de bioscoop mogen bewonderen. Zat vanaf minuut 1 op het puntje van mijn stoel. Prachtig gefilmd en Russel Crowe is bijna altijd een enorm pluspunt.
Ik heb hem op 4K op iTunes maar het beeld is toch behoorlijk grainy. Geen Atmos track maar dat voegt met mijn 5.1 set ook niet veel toe. Eigenlijk moet ik het eens vergelijken met de BD die ik ook heb, vraag me af of het verschil groot is.Haay schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:00:
Helemaal met je eens, @Dr. Strangelove ! Die film hoort ook voor mij tot de top binnen z'n genre en ik kan echt ontzettend genieten van de spectaculaire beelden tijdens de gevechten, en de overweldigende surround geluiden door de hele kamer.
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-01-2021 16:00 ]
Bij mijn weten is er geen 4K remaster van dus die versie op iTunes is dan denk ik gebaseerd op de BluRay versie die vervolgens is geupscaled naar 4K. Die BD versie kreeg bij release wel een prima beoordeling voor beeldkwaliteit, maar dat geldt dan wel voor kijken op een 1080p scherm. Er zijn inmiddels vaak genoeg (oudere) films helemaal opnieuw op 4K geremastered die er significant beter uit zien dan de BD versie.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:55:
Ik heb hem op 4K op iTunes maar het beeld is toch behoorlijk grainy. Geen Atmos track maar dat voegt met mijn 5.1 set ook niet veel toe. Eigenlijk moet ik het eens vergelijken met de BD die ik ook heb, vraag me af of het verschil groot is.
De afgelopen 20 jaar of zo heb ik 5.1 geluid gehad. Nadat ik eind 2019 m'n receiver verving door een nieuwe die ook Dolby Atmos (en DTS-X) kan weergeven heb ik een setje DALI Alteco C-1 speakers gekocht en tegen het plafond aan de muur geschroefd. Voegt bij goede Atmos tracks wel wat toe!
Net even gechecked maar ik klets, de iTunes versie is gewoon HD. En even nagelezen, zelfs deze HD/BD versie wordt niet geroemd om zijn kwaliteit. Dus dat had ik wel goed gezien 
Dus volledig mee eens, deze film verdient een stevige remaster
Dus volledig mee eens, deze film verdient een stevige remaster
Over LOTR gesproken: In Master & Commander zit een acteur die ook in LOTR speelde (Billy Boyd).
Master and Commander is een geweldige film die ik zo nu en dan nog wel eens opzet. Maar was er toen niet sprake van dat er een vervolg zou komen, die er uiteindelijk niet kwam helaas.
Ik denk dat er een paar dingen speelden die dat verhinderd hebben.
De film was een gemiddeld maar zeker geen groot succes aan de box office, maar wel duur met 150mln dollar budget. Dus een tweede film was een financieel risico, mede omdat hij ondergesneeuwd raakte in de media na het spektakel van RotK en de Oscar sweep van die film. Never mind dat Master and Commander veel awards binnensleepte bij minder 'commerciële' award ceremonies.
Daarnaast was er rond die tijd een andere seafaring box office megahit aan de gang die zeer duidelijk wel franchise potential had, Pirates of the Carribean. Die film was natuurlijk veel 'makkelijker' voor het grote publiek en sloeg beter aan. Ik denk dat Fox toen bedacht heeft dat ze niet de concurrentie met die franchise aan wilden gaan met een eventueel vervolg.
Dus een te dure film voor een te klein publiek in feite. Erg jammer maar zo werkt Hollywood.
De film was een gemiddeld maar zeker geen groot succes aan de box office, maar wel duur met 150mln dollar budget. Dus een tweede film was een financieel risico, mede omdat hij ondergesneeuwd raakte in de media na het spektakel van RotK en de Oscar sweep van die film. Never mind dat Master and Commander veel awards binnensleepte bij minder 'commerciële' award ceremonies.
Daarnaast was er rond die tijd een andere seafaring box office megahit aan de gang die zeer duidelijk wel franchise potential had, Pirates of the Carribean. Die film was natuurlijk veel 'makkelijker' voor het grote publiek en sloeg beter aan. Ik denk dat Fox toen bedacht heeft dat ze niet de concurrentie met die franchise aan wilden gaan met een eventueel vervolg.
Dus een te dure film voor een te klein publiek in feite. Erg jammer maar zo werkt Hollywood.
| Roger & Me (1989) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Documentary | Runtime: 91 min | MPAA: R De eerste van Michael Moore, hierna kwamen onder andere nog Bowling for Columbine en Fahrenheit 9/11 om de 2 bekendste maar te noemen. En om eerlijk te zijn vond ik hem niet geweldig. Misschien omdat het onderwerp wat kleiner is dan de 2 genoemde films, maar ik kreeg er weinig band mee. Verhaal is simpel, Michael Moore, geboren in Flint, probeert Roger de CEO van General Motors (hoofdkantoor ook in Flint) te spreken te krijgen om hem vragen te stellen over massale ontslagen die er vallen in de fabrieken. Weer een film over de blue collar middle class in Amerika dus. Ik merk dat ik Michael Moore's stijl niet altijd even lekker vind uit pakken. Bijvoorbeeld vragen aan Miss USA wat ze van de situatie vind terwijl ze daar niet echt een mening over heeft. Dan kan je denken dat ze voor paal staat en dommig over komt, maar ik denk dan gewoon dat je die vraag niet aan haar moet stellen (overigens opvallend wat toen als mooie dame werd beschouwd). Of materiaal zo knippen en plakken dat het lijkt alsof er iemand uit zijn huis wordt gezet tijdens een speech van de CEO over hoe goed het wel met GM gaat. Ik weet dat dingen in het belachelijke trekken 1 van de stijlkenmerken is van hem maar voor mij werkt het in deze film niet. Ik ben van plan om de rest ook (weer) te gaan kijken, misschien vind ik her daar beter passen. Wikipedia: Roger & Me https://www.rottentomatoes.com/m/roger_and_me De Flint van deze film is trouwens ook deze: Wikipedia: Flint water crisis | |
| Without a Paddle (2004) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Adventure, Comedy, Mystery | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13 Op een of andere manier stond deze film continue in het rijtje aanbevolen films op Netflix. paar dagen geleden toch maar eens gekeken. Nadat hun jeugdvriend is overleden, besluiten de overgebleven drie vrienden hun kinderdroom te vervullen door op zoek te gaan naar de buit van DB Cooper. Hiervoor moeten ze als stadslui naar de wildernis, waar ze het aan de stok krijgen met de natuur en uiteraard enkele lokale hillbillies. Voordat ik de film aanzette had ik al geen hoge verwachtingen van de film. Een gezapige komedie over drie vrienden die aan een trektocht beginnen waar ze niet geschikt voor zijn en continue tegenslag hebben. Toch heb ik tijdens een scene met Burt Reynolds eens hardop moeten grinniken en dat is toch best een prestatie. Hoewel de film nergens verrast, slaat het gelukkig wel het cliché over dat de groep vrienden uit elkaar gaat om vijf minuten te beseffen niet zonder elkaar te kunnen. Geen hoogvlieger, maar geschikt als achtergrondgeluid als je eet of op je telefoon speelt. Zoals bij veel film is het verder weer geinig om te zien hoe het leven was in 2004. Een clamshell telefoon met monotone ringtone. Een verwijzing naar The Matrix. Het besef dat de hoofdrolspelers nu 150% ouder zijn dan ze toen waren. | |
| He Never Died (2015) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Een andere film die mij al een hele tijd werd voorgeschoteld is He Never Died. Vaak gedacht om deze eens te kijken, maar toch steeds overgeslagen omdat de omschrijving me niet pakte. Deze film staat bij de horrorsectie en aangezien ik geen zin had in weer een paranormaal/spookhuis film, deze toch eindelijk eens de kans gegeven. Henry Rollins speelt in de film Jack, een persoon met twee littekens op zijn rug waar je vleugels zou verwachten. Hij houdt niet van mensen en hoewel ik zijn gedrag eerst als stoer stoïcijns zag, bleek het meer autistisch contactgestoord te zijn. Jack blijft het liefste de hele dag in zijn huis op bed liggen en bezoekt hooguit drie plekken: een diner, een kerk waar hij bingo speelt met bejaarden en af en toe spreekt hij af met een stagiair van een ziekenhuis om een mysterieus pakketje te kopen. Op zekere dag wordt Jack bezocht door een meisje, dat zijn dochter blijkt te zijn, en daarna door twee onverlaten, waar hij ruzie meekrijgt. Deze ruzie escaleert en zorgt er voor dat Jack zich plots weer onder de mensen moet begeven. De film wordt omschreven als horror/komedie, maar beide genres vind ik niet erg bij de film passen. De gortdroge reacties van Jack op situaties zijn wellicht lollig bedoeld, maar ik zag het vooral als sneu, omdat de beste man zo wereldvreemd is. Wat dat betreft zet Rollins zijn karakter goed neer. Het is ook echt zijn film, want er is geen scene waarin hij niet meespeelt. Ik kende Rollins nog van The Chase (1994) en Wrong Turn 2: Dead End (2007) waarin hij stoere mannen speelt. Jack is verre van dat. Het is een eenzame, haast sneue man die inmiddels niet meer weet hoe hij normaal om moet gaan met mensen. Zodoende dat ik Jack als autist zou beschrijven. Het probleem is dat de film mysterieus probeert te zijn en het lang duurt voordat je erachter komt wat Jack precies is. Of nee, het probleem is dat ik waarschijnlijk wat meer actie/vaart had verwacht. De film is meer een drama over een fantasy karakter dat zich in de mensenwereld bevindt dan een horrorfilm. Toen ik de film keek dacht ik "waar kijk ik nou eigenlijk naar", maar nu ik het hele verhaal weet en er eens over na heb kunnen denken vind ik het aan de andere kant toch wel aardig dat ze voor een andere aanpak hebben gekozen. Het is goed dat Jack geen typische stoere stoïcijnse (anti)held is. De film ontkomt niet aan een aantal clichés, maar al met al is deze rolprent anders was dan ik had verwacht en dat is helemaal niet slecht. | |
@Dr. Strangelove Master and Commander, perfect! M'n backlog aan recente films ben ik wel doorheen dus was al op zoek naar wat oudere pareltjes
Ah, Rollins heeft zich op het acteren gestort. Ik ken hem vooral als zanger/dichter/schrijver. Wist wel dat hij The Cage had gedaan maar niet dat hij echt veel meer had geacteerd. Toch weer wat geleerd vandaagDroefsnoet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:40:
He Never Died (2015) [Afbeelding: He Never Died (2015)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Een andere film die mij al een hele tijd werd voorgeschoteld is He Never Died. Vaak gedacht om deze eens te kijken, maar toch steeds overgeslagen omdat de omschrijving me niet pakte. Deze film staat bij de horrorsectie en aangezien ik geen zin had in weer een paranormaal/spookhuis film, deze toch eindelijk eens de kans gegeven.
Henry Rollins speelt in de film Jack, een persoon met twee littekens op zijn rug waar je vleugels zou verwachten. Hij houdt niet van mensen en hoewel ik zijn gedrag eerst als stoer stoïcijns zag, bleek het meer autistisch contactgestoord te zijn. Jack blijft het liefste de hele dag in zijn huis op bed liggen en bezoekt hooguit drie plekken: een diner, een kerk waar hij bingo speelt met bejaarden en af en toe spreekt hij af met een stagiair van een ziekenhuis om een mysterieus pakketje te kopen. Op zekere dag wordt Jack bezocht door een meisje, dat zijn dochter blijkt te zijn, en daarna door twee onverlaten, waar hij ruzie meekrijgt. Deze ruzie escaleert en zorgt er voor dat Jack zich plots weer onder de mensen moet begeven.
De film wordt omschreven als horror/komedie, maar beide genres vind ik niet erg bij de film passen. De gortdroge reacties van Jack op situaties zijn wellicht lollig bedoeld, maar ik zag het vooral als sneu, omdat de beste man zo wereldvreemd is. Wat dat betreft zet Rollins zijn karakter goed neer. Het is ook echt zijn film, want er is geen scene waarin hij niet meespeelt. Ik kende Rollins nog van The Chase (1994) en Wrong Turn 2: Dead End (2007) waarin hij stoere mannen speelt. Jack is verre van dat. Het is een eenzame, haast sneue man die inmiddels niet meer weet hoe hij normaal om moet gaan met mensen. Zodoende dat ik Jack als autist zou beschrijven.
Het probleem is dat de film mysterieus probeert te zijn en het lang duurt voordat je erachter komt wat Jack precies is. Of nee, het probleem is dat ik waarschijnlijk wat meer actie/vaart had verwacht. De film is meer een drama over een fantasy karakter dat zich in de mensenwereld bevindt dan een horrorfilm. Toen ik de film keek dacht ik "waar kijk ik nou eigenlijk naar", maar nu ik het hele verhaal weet en er eens over na heb kunnen denken vind ik het aan de andere kant toch wel aardig dat ze voor een andere aanpak hebben gekozen. Het is goed dat Jack geen typische stoere stoïcijnse (anti)held is. De film ontkomt niet aan een aantal clichés, maar al met al is deze rolprent anders was dan ik had verwacht en dat is helemaal niet slecht.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Hopelijk hebben die vleugellittekens zijn mooie rug-tattoeage niet verpest
"What do you get if you multiply six by nine..."
Master and Commander helemaal gemist, nog nooit van gehoord en ik houd nog wel zo van dat soort films.
Die gaan we checken. Thanks!
Die gaan we checken. Thanks!
| Hell House LLC (2015) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 93 min | MPAA: Not Rated Een "found footage" horror film. Dus er gebeurt niet zo heel erg veel, zeker in het begin niet. Maar ik moet zeggen dat ze een hele goeie sfeer neerzetten. Het bouwt (te) rustig op, maar de film bleef na het kijken wel even flink in het hoofd doorgaan. Zoals bij andere "found footage" films is er wel een heel groot nadeel: Als er dan wat gebeurt, zoals hier in de ontknoping waar je naar toeleeft, want "wat is er nou precies gebeurd???", dan is het heel chaotisch kwa camerawerk, waardoor je niet heel veel wijzer wordt... Het is DE manier in dit soort films om het budget te drukken, denk ik. Maar zoals gezegd, een goed sfeertje en aardige props. En belangrijk voor mij; geen jumpscares. | |
Henry Rollins acteert toch al weer een hele poos, al kende ik hem van misschien drie films. Zijn rug tatoeage is voor de film weggehaaldPunkrocker schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:10:
[...]
Ah, Rollins heeft zich op het acteren gestort. Ik ken hem vooral als zanger/dichter/schrijver. Wist wel dat hij The Cage had gedaan maar niet dat hij echt veel meer had geacteerd. Toch weer wat geleerd vandaag![]()
Hopelijk hebben die vleugellittekens zijn mooie rug-tattoeage niet verpest
Ja pas een jaar of 30....Punkrocker schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:10:
[...]
Ah, Rollins heeft zich op het acteren gestort. Ik ken hem vooral als zanger/dichter/schrijver.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Rollins speelt ook in Sons of Anarchy
Dank! Komt op "mijn films die ik nog een keer wil zien" lijstje :Dr. Strangelove schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:34:
Master and Commander: The Far Side of the World (2003) [Afbeelding: Master and Commander: The Far Side of the World (2003)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, History, War | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13 Eén van de grotere nieuwsberichten in de filmwereld afgelopen week was de Twitter takedown door Russell Crowe van iemand die zijn film Master and Commander - The Far Side of the World van een snooze fest betichtte. Crowe reageerde als volgt:
[...]
Ik kan mij herinneren dat way back in 2004 ik hier op GoT in een kleine flamewar terecht kwam met iemand die dezelfde mening over de film had als de twitteraarBij deze dus maar eens even een proper review van deze film.
Master and Commander is gebaseerd op een serie boeken die zich afspeelt rond de Napoleontische oorlogen met de Engelse kapitain Jack Aubrey (Crowe) en dokter Stephen Maturin (Paul Bettany) in de belangrijkste rollen. De film is geregisseerd door een van mijn favoriete regisseurs, Peter Weir (Dead Poets Society, Witness, The Mosquito Coast) en is naar mijn mening op afstand de meest realistische representatie op film van naval warfare tussen zeilschepen ooit. De gevechten in de mist en de wijze waarop de gun crews werken is fascinerend om te zien.
Het verhaal is prachtig en gelaagd. De rode draad is het kat- en muisspel dat Aubrey met zijn HMS Surprise levert met een Frans fregat, de Acheron, maar daar doorheen lopen de levens van de officieren en matrozen van de Surprise, die allemaal het zware zeeleven op verschillende manieren ondergaan. Naast de obsessie van Aubrey met de Acheron is er ook zijn interactie met zijn vriend Maturin, die naast scheepsdokter ook naturalist is en deze hobby ten volle kan beoefenen op de Galapagos Eilanden als een soort Darwin voor zijn tijd.
Ik kan het niet anders dan met Crowe eens zijn: Master and Commander is een prachtige film, in alle opzichten. Maar inderdaad, zeker niet voor de MCU generatie. Dit is een film waar je voor gaat zitten en die je een dikke twee uur meeneemt naar een andere wereld. Er zijn er niet zoveel van, en nog minder die het zo goed doen als deze.
Tot slot: Master and Commander was in 2003 voor 10 Oscars genomineerd en won er uiteindelijk slechts twee; ik vermoed dat het er veel meer waren geweest als de film het niet moest opnemen tegen The Return of the King, ook een fantastische film, maar eentje die ze eigenlijk won voor de hele LotR trilogie en niet op basis van haar eigen merits. Het is jammer, niet omdat ik het RotK niet gunde, maar omdat Master and Commander daardoor ondergesneeuwd raakte en het geplande en zeker gewenste vervolg mede daardoor nooit doorgegaan is. Tot op de dag van vandaag staat de film hoog op lijstjes van films die een sequel verdienen maar het niet gekregen hebben.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
- [ ] Master and commander 2003 far side
- [ ] Another round 2020
- [ ] Magnolia
- [ ] La belle epoque
- [ ] Trainspotting 1996
- [ ] Raging bull
- [ ] A bronx tale
- [ ] Deepwater horizon
- [ ] Amour
- [ ] Hacksaw Ridge
- [ ] The Salesman
- [ ] Control 2007 ian curtis
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 20-01-2021 12:55 ]
Ik zag het op IMDB. Maar dus voornamelijk in TV-series die ik (nog) niet gezien heb. @Vrijdag Sons Of Anarchy staat nog op mijn watch-list. Kwa flms geen echt grote of opvallende producties.
Zijn laatste muziek album is al weer lang geleden. Ben hem daarna uit het oog en oor verloren. Zijn spoken words zijn leuk hoor maar heb ik nooit echt tijd voor gemaakt.
Tijd om eens wat acteerwerk van hem te bekijken.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Zet hacksaw Ridge even boven aan bij Master & commander; is echt een top film!Harribo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:46:
[...]
Dank! Komt op "mijn films die ik nog een keer wil zien" lijstje :
- [ ] Master and commander 2003 far side
- [ ] Another round 2020
- [ ] Magnolia
- [ ] La belle epoque
- [ ] Trainspotting 1996
- [ ] Raging bull
- [ ] A bronx tale
- [ ] Deepwater horizon
- [ ] Amour
- [ ] Hacksaw Ridge
- [ ] The Salesman
- [ ] Control 2007 ian curtis
| QT8: The First Eight (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Documentary | Runtime: 103 min | MPAA: TV-MA Zojuist bij Het Uur van de Wolf op NPO2 gekeken. Een documentaire over QT, de films die hij heeft gemaakt en de acteurs en producers waar hij mee heeft gewerkt. Laat er geen twijfel over bestaan: Ik vind Tarantino briljant. Ondertussen 9 films gemaakt en elk is een ode aan een bepaald tijdsbeeld en (vergeten) genre. Deze man kan van werkelijk alles een goede film maken. Veel acteurs een aantal producers komen veelvuldig aan het woord, waaronder Samuel L. Jackson, Tim Roth, Michael Madsen, Zoë Bell, Bruce Dern, Jamie Foxx en Eli Roth. Allemaal hebben ze grappige anekdotes en verhalen over het werken met Tarantino. Toch miste ik andere grootheden zoals Harvey Keitel, Uma Thurman, Leo Di Caprio en Brad Pitt. Wat goed naar voren komt in deze docu is dat hij een overenthousiaste, eigengereide filmnerd is, die enigszins arrogant over kan komen bij mensen die hem slechts oppervlakkig kennen. Maar QT8 heeft wel een erg hoog kontlikgehalte. Ik miste eigenlijk de negatieve kanten van Tarantino en die zal hij ongetwijfeld hebben, zoals ieder mens. Dat blijft pijnlijk onderbelicht, behalve in twee korte scenes (Uma Thurman's auto-ongeluk op de set van Kill Bill en Harvey Weinstein's misbruik). Ook werd de dood van Tarantino's vaste editor Sally Menke erg snel van tafel geveegd en te kort bij stil gestaan. De film kent een aandoenlijk moment als Michael Madsen bijna een traantje moet wegpinken omdat Tarantino zijn carriere heeft gered en hem nog altijd van rollen voorziet. QT8 is leuk om een keer gezien te hebben, maar je komt erg weinig te weten over de mens Quentin Tarantino. | |
| Synchronic (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: R 2 Ambulance verpleegkundigen komen een nieuwe designerdrug tegen bij verschillende overleden slachtoffers. Omdat de omstandigheden van het overlijden niet te verklaren zijn wordt 1 van de verpleegkundige nieuwsgierig en koopt een flink aantal pillen en gaat experimenteren. Het begon veelbelovend, maar zeker het eind voelde als een Hollywood moetje. Dit had heel veel beter kunnen zijn. | |
[ Voor 5% gewijzigd door jodeltje op 21-01-2021 02:58 ]
"Weinig te weten" dan doe je de docu te kort. Bijvoorbeeld dat zijn moeder veel zwarte mannen heeft gedate, en dat dat invloed heeft gehad op hoe hij tegen films aan kijkt. En zo zijn er nog meer voorbeelden, en anekdotes van mensen die hem goed kennen. Maar er is zeker nog meer te vertellen. Ze hebben het ook niet gehad over waarom in iedere QT film een referentie naar Nederland moet zitten. Het Harvey Weinstein drama moest natuurlijk belicht worden, maar daardoor blijft er minder tijd over om te verdiepen.P-Rock schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 01:22:
QT8: The First Eight (2019) [Afbeelding: QT8: The First Eight (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Documentary | Runtime: 103 min | MPAA: TV-MA Zojuist bij Het Uur van de Wolf op NPO2 gekeken. Een documentaire over QT, de films die hij heeft gemaakt en de acteurs en producers waar hij mee heeft gewerkt. Laat er geen twijfel over bestaan: Ik vind Tarantino briljant. Ondertussen 9 films gemaakt en elk is een ode aan een bepaald tijdsbeeld en (vergeten) genre. Deze man kan van werkelijk alles een goede film maken. Veel acteurs een aantal producers komen veelvuldig aan het woord, waaronder Samuel L. Jackson, Tim Roth, Michael Madsen, Zoë Bell, Bruce Dern, Jamie Foxx en Eli Roth. Allemaal hebben ze grappige anekdotes en verhalen over het werken met Tarantino. Toch miste ik andere grootheden zoals Harvey Keitel, Uma Thurman, Leo Di Caprio en Brad Pitt. Wat goed naar voren komt in deze docu is dat hij een overenthousiaste, eigengereide filmnerd is, die enigszins arrogant over kan komen bij mensen die hem slechts oppervlakkig kennen. Maar QT8 heeft wel een erg hoog kontlikgehalte. Ik miste eigenlijk de negatieve kanten van Tarantino en die zal hij ongetwijfeld hebben, zoals ieder mens. Dat blijft pijnlijk onderbelicht, behalve in twee korte scenes (Uma Thurman's auto-ongeluk op de set van Kill Bill en Harvey Weinstein's misbruik). Ook werd de dood van Tarantino's vaste editor Sally Menke erg snel van tafel geveegd en te kort bij stil gestaan. De film kent een aandoenlijk moment als Michael Madsen bijna een traantje moet wegpinken omdat Tarantino zijn carriere heeft gered en hem nog altijd van rollen voorziet. QT8 is leuk om een keer gezien te hebben, maar je komt erg weinig te weten over de mens Quentin Tarantino.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Ze hadden ook mogen vertellen waarom QT zo pissig was over de verfilming van Natural Born Killers. Dus ja ik hoop dat ze nadat hij zijn 10e maakt, een serie maken over hem en zijn films.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
| Master and Commander: The Far Side of the World (2003) | ![]() |
| Tweakers: 9.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, History, War | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13 Met dank aan @Dr. Strangelove om me aan deze te helpen denken, ik zou hem toen in de tijd als die uitkwam al zien en bij de vermelding hier dacht ik er weer aan en ben ik hem terug gaan opzoeken. Toch wel goed dat ik dat gedaan heb, 2u en een beetje goed besteed! Ik ga er niet nog eens een review van zetten, kijk bij de post van @Dr. Strangelove | |
| Role Models (2008) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy | Runtime: 99 min | MPAA: R Etenstijd betekent een filmpje kijken dat makkelijk te verteren is. Deze keer heb ik Role Models op Netflix gekeken. Deze film had ik al eens gezien in de bioscoop. Paul Rudd speelt een vertegenwoordiger van energiedrankjes die het allemaal niet meer ziet zitten. Op zekere dag veroorzaakt hij een incident op een school en zorgt hij ervoor dat hij samen met zijn collega een taakstraf krijgt. Beide heren moeten 150 uur meedoen aan een 'big brother' programma Sturdy Wings, waarbij zij als volwassenen met een kind moeten optrekken. Role Models is een film in het straatje van de Judd Apatow films, een komedie voor volwassenen met gevloek en blote tetten. Persoonlijk vind ik deze film echter leuker dan zeg een Knocked Up die ik vooral een lange zit vond. Voor het verhaal hoef je Role Models niet te kijken, de twee onbekwame mannen hebben uiteraard geen zin om tijd te spenderen met hun pupillen, maar gaandeweg worden het toch dikke maatjes. De charme van de film zit in de vertolkingen. Paul Rudd doet zijn ding weer, maar er spelen een hele hoop leuke (inmiddels) bekende comedy acteurs mee. Vooral Jane Lynch als oprichtster van Sturdy Wings springt eruit. Voor LARPers is het leuk om te weten dat LARP een groot onderdeel is van de film. Role Models is een geinige film die ik goed trek en zeker kan aanbevelen. | |
| The Mortuary Collection (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: Not Rated Nav de review van @HMC deze film via de kopiëren is geen stelen manier gekeken. Vanwege het anthologie formaat was ik wel benieuwd naar deze film. Zoals @Vrijdag vraagt is dit een film in het straatje van Tales from the Crypt (1972), Creepshow (1982), Tales from the Darkside (1990) etc. Clancy Brown speelt in deze film een excentrieke uitvaartondernemer die wat weg heeft van de Tall Man uit de Phantasm serie. Na de uitvaart van een kind krijgt hij bezoek van Sam, een jonge meid die bij hem wil komen werken. Hij vertelt haar enkele verhalen over de doden. De openingscredits verraden al dat je een gelikte film gaat zien. Net iets te gelikt naar mijn menig, de film ziet eruit als een typische genoeg budget PG13 film. Voor een horrorfilm is de film ook vrij kuis, al vloeit het bloed rijkelijk en zijn er open wonden te zien. Waar het echter om gaat zijn de verhalen die worden verteld en die vielen mij wat tegen. Het eerste verhaal is te kort (maar is slechts ook een opwarmertje), de tweede te voorspelbaar, de derde te traag, de vierde daarentegen was prima en het framing device was niet zo bijzonder. Maar dat dient dan ook alleen als kapstok. Ik heb betere anthologie films gezien, zoals Trick 'r Treat (2007), waarbij het vooral leuk is dat het een mozaïek vertelling is. Op Netflix staat het feestdag gerelateerde Holidays (2016) voor als je van dit formaat houdt. Ik kan me wel vinden in de conclusie van de eerste reviewer: voor een ongeoefende horrorkijker is het prima te doen. Omdat het vierde verhaal toch wel erg leuk was (en een Tales from the Crypt - de serie gevoel had) krijgt de film van mij toch een 6. | |
Oops ik dacht dat dit bericht automatisch werd samengevoegd met mijn bovenste
Sorry voor de dubbelpost
| Flodder (1986) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Family | Runtime: 111 min | MPAA: N/A Flodder. Een van de beste Nederlandse films ooit gemaakt. Een stel aso's komen in een dure wijk wonen. Dat gaat niet lekker en eindigt met een grote boem. Dat is het verhaal, maar ik neem aan dat Flodder tot het cultureel erfgoed behoort, en dus iedereen ook de strekking van het verhaal kent .Zo niet, verplicht gaan kijken, zou ik zeggen. Dick Maas en Geels zijn de voorlopers van Tarantino en dat soort lieden. Totale overkill, maar wel gegoten in een begrijpelijk verhaal. Daar zit dus een hoop knutselwerk in, lijkt me. Als je het werk van Dick Maas en consorten niet kent, dan kan je deze week op RTL terecht. Het is echt een kunstenaar op filmgebied. Dick Maas had gewoon een keer 15 miljoen moeten krijgen om eens echt los te gaan, zoals ze in Hollywood doen, en zoals Tarantino steeds kan doen. | |
Ik zou Dick Maas niet zo snel vergelijken met Quentin Tarantino. Tarantino is vooral van de dialogen en Maas meer van de platte actie. Het siert Maas wel dat hij toch vooral genre films blijft maken, terwijl dat in Nederland niet zo aanslaat. Dat is dan ook de reden waarom hij geen budget krijgt.mavaros schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:43:
Dick Maas had gewoon een keer 15 miljoen moeten krijgen om eens echt los te gaan, zoals ze in Hollywood doen, en zoals Tarantino steeds kan doen.
| Swiped (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 3.5 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 93 min | MPAA: TV-14 Deze keer had ik op Netflix de film Swiped uitgekozen om tijdens het eten te kijken. Je zou aan de hand van de beschrijving en titel een luchtige romcom verwachten over een datingapp, maar de film verliep toch wat anders dan ik had verwacht. Wat me al meteen opviel bij de credits is dat de film is geschreven, geproduceerd en regisseert door een vrouw. Het is daarom des te vreemder dat de film is zoals die is. Swiped speelt zich af in een alternatief universum dat heel erg op die van ons lijkt. Het enige verschil is dat vrouwen het hier heel normaal vinden om alleen voor seks te worden gebruikt. De populaire student Lance heeft geen moeite om vrouwen te versieren en om ze na de seks weer af te poeieren. Toch wil hij het nóg makkelijker en strikt de computernerd James, de protagonist, om een app te maken waarbij mannen anoniem kunnen blijven en vrouwen aan allerlei voorwaarden moeten voldoen: de profielfoto moet in lingerie zijn, ze mogen geen vragen stellen aan de mannen (zoals wat is je naam) en het gaat slechts om een 'hook-up', waarbij een tweede date uit den boze is. Je zou denken dat zo'n app nooit een succes wordt, maar in de film natuurlijk wel. Zo beredeneert Lance dat als alle mannen deze app gaan gebruiken, vrouwen geen keuze hebben om die ook te gaan gebruiken. Dit zou eigenlijk al plot genoeg moeten zijn voor de film, maar de film schiet alle kanten op. James is onsuccesvol bij de vrouwen en hunkert naar de verlegen Hannah, de enige vrouw die schijnbaar niet meteen met iedereen het bed in duikt (want ze leest boeken). Omdat de app zo vrouwonvriendelijk is wil James dat niemand weet dat hij die heeft geschreven, maar krijgt Lance alle credits. De IT les zit boordevol mensen die niks van IT snappen, waardoor James zich tijdens de les dommer voordoet dan hij is, zodat de anderen geen slechte punten krijgen. Zijn lerares heeft echter wel het vermoeden dat James veel slimmer is en wel eens de ontwikkelaar kan zijn van de nieuwe dating app. De app die uiteraard een groot succes is zorgt ervoor dat vrouwen zich alleen maar gebruikt voelen, al werden ze dat ook al vóór de app. Het is een heleboel voor een film met zo'n korte speelduur en geen enkel plotpunt wordt succesvol afgehandeld. De film begint en eindigt op de campus van de universiteit, maar heeft een middenstuk dat zich afspeelt tijdens de kerstvakantie waarbij James bij zijn opa en oma blijft. Het past niet echt in de film, het is sowieso altijd wat apart om een zonnige kerst te zien en de ouders en grootouders hebben zoveel aan hun gezicht laten doen dat het ook raar is om ze te zien. Het is echter tijdens deze vakantie dat James erachter komt dat de app niet goed is, omdat zijn gescheiden moeder deze, op aanraden van haar vriendinnen, ook gebruikt. Dat zijn eveneens gescheiden vader via dezelfde app een blondje aan de haak heeft geslagen die half zo oud is, is dan weer geen probleem. Over deze dubbele standaard wordt echter met geen woord gerept. Ik kan er met mijn pet niet bij dat deze film is gemaakt door een vrouw. Er wordt gedaan alsof vrouwen totaal geen autonomie hebben wat daten betreft. Dat leren ze pas op het einde en niet uit zichzelf, maar dat wordt hen verteld door James, de kneus die nog nooit een vrouw heeft weten te versieren. Blijkbaar of misschien uiteraard weet een man beter wat goed is voor vrouwen dan vrouwen zelf. Er zijn verder ook geen consequenties voor de gebeurtenissen in de film, zelfs met de oppervlakkige Lance loopt het goed af. Deze film kan je links laten liggen. Hij is niet grappig of charmant, maar enorm tenenkrommend. | |
| Ronin (1998) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R De actiethriller. Het slechtst bedeelde genre in de filmgeschiedenis. U wilt actie? Geen problem, dat leveren wij U 13 in een dozijn. Thrillers? Kom maar binnen, choose your poison. Wat zegt U? U wilt beiden? Spanning én actie? Dat is lastig... Waarom zijn er zo weinig (goede) films die deze combinatie beheersen? The thinking man's action movie. Een intelligent verhaal doorspekt met actie die ook werkelijk spannend is om naar te kijken en waarvan de uitkomst niet bij voorbaat vaststaat. Ik sta open voor meer suggesties in dit genre. In elk geval heb ik gisteren één van mijn favorieten weer eens aangezet. Ronins waren meesterloze samurai uit feodaal Japan, die zich als huursoldaten uitleenden. Onze moderne Ronins zijn Sam (Robert De Niro), Vincent (Jean Reno), Gregor (Stellan Skarsgard), Spence (Sean Bean) en Larry (Skip Sudduth), ingehuurd door Deirdre (Natascha McElhone) om een aluminium case met onbekende inhoud te ontvreemden van een stel duistere types in donkere auto's. Alle leden van het team zijn onbekenden van elkaar en het vertrouwen over en weer wordt vanaf de eerste minuut op de proef gesteld. Regisseur Frankenheimer, best bekend van The French Connection, is een meester in autoachtervolgingen en wat mij betreft is dit de beste car chase movie ever, en dan neem ik Bullit van Steve McQueen mee in mijn lijstje. Maar ik ben biased; wie kan een film waarin een Audi S8 het gevecht aangaat met een Citroën XM nou niet fantastisch vinden? En als Sam later in de film achter het stuur kruipt van mijn vader's lievelingsauto, zijn geliefde Peugeot 406, tja... Alleen mijn vader's 406 klonk nooit zo lekker als de wagens in deze film. Zet het volume maar hoog om optimaal te genieten hier. De actie zelf is gewoon goed, net als de gun fights. Practical effects, geen CGI (al is het bloed in deze film wel erg Hollywood). Realistisch, to the point, effectief, geloofwaardig. Ronin is ook, schaamteloos, een macho testosteronspektakel. Echter op een suave, ingehouden, coole manier: Sam is geen Rambo, maar zijn ijskoude, cynische, ja zelfs ééndimensionale gedrag blijft zelfs in de kreuk tijdens een effectieve DIY surgery scene ('I'm leaking'). De (bijna) enige vrouw in de film, Deirdre, is op een paar scenes na, eigenlijk ook zeer masculine. Het past echter perfect in Frankenheimer's film; dit is een simpele film over een aantal mensen die elkaar keihard naar het leven staan om een McGuffin te bemachtigen en meer pretendeert het ook niet te zijn en dat is prima. De Niro is op zijn top hier; een van zijn beste films en ook een van zijn laatste films voordat hij een fase van zijn carriere inging die wat mij betreft weinig bijdraagt aan zijn mythe. Reno is zoals altijd een genot om naar te kijken (zijn korte conversatie met de thug in het ampitheater is legendarisch in mijn vriendenkring, en naar onze mening is het woord 'Vienna' genoeg om een prequel op deze film te rechtvaardigen). Skarsgard, fantastisch acteur, ook hier, en dan krijg je ook nog Jonathan Pryce erbij, Sean Bean en een paar mooie verrassende cameo's, inclusief een tweevoudig Olympisch kampioene. Veel, veel om van te genieten. Een laatste hoogtepunt van Ronin: De setting. De film speelt zich deels in Parijs, deels in Provence af, tijdens de winter. Een voor mij bekend gebied in een onbekende tijd van het jaar, wat het zowel familiair als nieuw doet aanvoelen. Het draagt bij aan het unieke gevoel dat Ronin mij elke keer geeft als ik hem kijk: Een heerlijke actiethriller van de eerste tot de laatste minuut. Waarom zijn er niet meer van dit soort films? | |
@Dr. Strangelove ik kan me uit mijn hoofd op dit moment in elk geval Heat en To live and die in LA bedenken. Met Leon als derde.
Qua vergelijkbare actiefilms dan.
Heat en Leon zijn fantastische films ja. Leon is er zeker eentje in dit genre, Heat is zo geniaal dat hij wat mij betreft niet in een genre te vatten is bijna.Vrijdag schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:14:
@Dr. Strangelove ik kan me uit mijn hoofd op dit moment in elk geval Heat en To live and die in LA bedenken. Met Leon als derde.
To Live and Die in LA ken ik niet en staat bij deze op mijn lijstje
Andere topper in dit genre vind ik The Fugitive trouwens.
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-01-2021 11:58 ]
Enemy of the State kun je ook wel onder actiethriller zetten.
Wat maakt een actiefilm dan een actiethriller?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
A History of Violence is ook zo'n gave film, maar die gaat meer richting Noir.
Maar Heat is wel het beste voorbeeld ja.
Maar Heat is wel het beste voorbeeld ja.
@Dr. Strangelove ik vond de film ook ongelofelijk goed geslaagd, ik had hem op DVD en later ook als HD download. Keer of 6 gekeken denk ik. Vandaar ook mijn nickname! Geweldige review heb je geschreven!
[ Voor 9% gewijzigd door Ron!n op 24-01-2021 18:00 ]
What's in the case?
Wat mij betreft een film waar het verhaal centraal staat en er ruimte geboden wordt aan de acteurs, i.t.t. een pure actiefilm waarin het met name om de adrenaline kicks gaat.Dwarlorf schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:45:
Wat maakt een actiefilm dan een actiethriller?
Grappig dat je die scene van Bullit noemt, dat doet me denken dat op de studentenflat één van de oude lullen ook zeer gecharmeerd was van die scene, maar hij was één desillusie rijker toen hij achter een bepaald detail kwam.Dr. Strangelove schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:44:
[...]
Regisseur Frankenheimer, best bekend van The French Connection, is een meester in autoachtervolgingen en wat mij betreft is dit de beste car chase movie ever, en dan neem ik Bullit van Steve McQueen mee in mijn lijstje. [...]
Lees op eigen risico
spoiler:
Schijnbaar (want ik heb de film zelf niet gezien) is het één scene maar vanuit 4 camerahoeken opgenomen achter elkaar geplakt.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.