These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik ga altijd wel blanco een film in, ondanks eventuele recensies van anderen. Iedereen heeft natuurlijk eigen verwachtingen en smaak (dat houdt het interessant) dus ik ben wel benieuwd.GRDavies75 schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:17:
[...]
Ik heb de film nog niet gezien, net zoals jij was ik zeer te spreken over het eerste deel, dus misschien is het gewoonweg een buttfilm (en misschien heeft het eerste deel gewoonweg de lat te hoog gelegd en haalt het 2e deel gewoon dat niveau niet?).
Echter ook hier zie je af en toe van die heel zwaar negatieve meningen waar vaak geen greintje nuance in te bespeuren valt, laat staan op het grote boze internet waar alles 3 x keer zo sterk wordt geventileerd . Alsof de regisseur hun persoonlijk in het gezicht heeft gespuugd.![]()
Misschien ligt het aan corona-perikelen en bijbehorende maatregelen/beperkingen en zijn de lontjes korter. Of misschien ben ik gewoon een man van simpele smaak en wordt gauw (en graag) al snel vermaakt.
Ik zou zeggen gewoon ga kijken, ik wil zelf de film nog wel een kans geven, maar misschien is het handig om wel de verwachtingen bij te stellen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Deze film is prima te kijken als je hem niet kijkt!MatHack schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:46:
Genereer je eigen UBB code review
Wonder Woman 1984 (2020) [Afbeelding: Wonder Woman 1984 (2020)] Tweakers: 3.5 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Ik keek uit naar deze film, omdat ik met veel plezier heb gekeken naar Wonder Woman (2017). Helaas is deze film niet het succesvervolg dat ik graag had gezien. Er wordt in mijn ogen teveel teruggegrepen op de vorige film met de personages die we zien (Steve Trevor/Amazones). De spanning mist in het verhaal. De opening is mijns inziens het beste stuk van de film.
Het is geen straf om de film te kijken, dus een onvoldoende vind ik te ver gaan. Maar ik heb weinig behoefte om deze nogmaals te kijken (wat ik bij de 2017 film wel heb). Prima film om op de achtergrond aan te hebben terwijl je andere (huishoudelijke) zaken aan het uitvoeren bent.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Dan is het toch gewoon een zware onvoldoende?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
| The Kissing Booth (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 105 min | MPAA: TV-14 The Kissing Booth is een voorspelbare tiener romcom over Elle die een hevige crush heeft op de broer van haar BFF Lee. Broer Noah is de hunk van de school, heeft een reputatie als vrouwenverslinder én houdt graag van vechten. Toch valt Elle als een blok voor hem. Helaas heeft ze toen ze 6 was een aantal BFF regels gemaakt met Lee, waarvan er eentje is dat je niet mag aanpappen met familieleden van je beste vriend. Elle moet nu kiezen tussen de vriendschap met Lee of toegeven aan haar gevoelens voor Noah. The Kissing Booth kan je niet origineel noemen. Het vinkt alle clichés voor tiener romcoms aan. Het enige verrassende is dat deze keer de BFF ook echt alleen een BFF is en niet stiekem haar ware liefde. Dit is te verklaren door het feit dat de film is gebaseerd op een verhaal dat is geschreven door een meisje van 15 en die is duidelijk meer gecharmeerd van de foute jongen. Joey King kende ik voornamelijk van niet al te beste horrorfilms, maar ze doet het helemaal niet onaardig in deze rol. Ze heeft goede chemie met Joel Courtney die Lee speelt. De film duurt echter wel lang, een typisch Netflix Original euvel. | |
| The Kissing Booth 2 (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 134 min | MPAA: TV-14 The Kissing Booth 2 gaat verder waar de eerste is opgehouden. De eerste nog niet gezien? Dan volgen daar nu spoilers voor. Elle en Noah proberen een langeafstandsrelatie, waarbij Elle jaloers wordt op de eerste (en enige) vrouw die ze in de buurt van Noah ziet. Het kan (volgens haar) natuurlijk niet anders dan dat hij haar leuker vindt. Ondertussen is ze zelf nog steeds dikke maatjes met Lee en papt ze aan met de nieuwe hunk van de school Marco. Blijkbar mag zij wél omgaan met mensen van het andere geslacht. Verder vindt de vriendin van Lee de constante aanwezigheid van Elle vervelend, er moet weer een kissing booth geregeld worden, er is een danswedstrijd te winnen en ook nog een heuse coming out. Pfoe, de film zit propvol verhaaltjes en duurt daarom ook ruim twee uur. De meeste problemen worden veroorzaakt omdat de karakters niet met elkaar praten. En dat is raar aangezien ze wel allemaal een mobiele telefoon hebben waarop ze berichtjes kunnen ontvangen en verzenden. De meeste tieners hebben voor het ontbijt al complete epistels naar elkaar verzonden, maar in filmland wordt er hooguit één berichtje per dag verzonden of soms helemaal geen een. Tja logisch dat daar dan problemen van komen. De film bevat in de eerste tien minuten ook al drie montages en daar komen er nog veel meer bij in de loop van de film. Wat ik wel erg aandoenlijk vond is het magere verhaaltje over de twee jongens die elkaar leuk vinden, maar dat niet durven op te biechten. Als ze dan uiteindelijk voor hun gevoelens uitkomen staat iedereen erbij te juichen. Dat kan je dan weer als woke opvatten, maar ik vond het leuk. Joey King doet het echter weer leuk, zij is toch wel het lichtpuntje van de films. Al met al denk ik dat deze film iets beter is dan de eerste, maar nog steeds is 2 uur en 12 minuten een absurd lange zit voor een romcom die weinig nieuws te bieden heeft. De vaart zit er (door de voorspelbaarheid) wel beter in dan in films als PS I Love You (2007) en In her Shoes (2005), vooral die laatste was een kwelling om te zien. | |
| Sky Sharks (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 3.8 | Genre: Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 110 min | MPAA: N/A Vergeet The Godfather, Shawshank Redemption, Alien, Gone with the wind, Jaws en Batman Begins. Deze film is het zenith van cinematografische finesse. Een Kubrick, Spielberg of J.J. Abrams mogen nog niet eens in de buurt van de schaduw van deze film komen. Vergeleken met dit plot is Game of Thrones maar duf zondagmiddag broddelwerk. Pixar, Industrial Light & Magic zijn maar amateurs als het gaat om special effects en computer graphics vergeleken met dit epische Meisterwerk. Nog niet eerder heb ik een sterrencast met zóveel allure en élan zo'n sterke acte de présence zien geven. Van luchtige dialogen naar diep doorwrochte menselijke emoties en alles daar tussenin. Prachtig. Subliem en onversneden Hoch Kultür. Deze film móet iedereen gezien hebben. Er zijn slechts twee soorten mensen: Zij die de film prachtig vinden en zij die te dom zijn om het te begrijpen. Ik ben diep geroerd | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als ie net zo goed is als Snakes on a Plane ben ik aan boordVrijdag schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:32:
[YouTube: SKY SHARKS - Official Trailer (2020) Flying Shark Zombie Action Movie HD]
Sky Sharks (2020) [Afbeelding: Sky Sharks (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 3.8 | Genre: Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 110 min | MPAA: N/A Vergeet The Godfather, Shawshank Redemption, Alien, Gone with the wind, Jaws en Batman Begins.
Deze film is het zenith van cinematografische finesse. Een Kubrick, Spielberg of J.J. Abrams mogen nog niet eens in de buurt van de schaduw van deze film komen. Vergeleken met dit plot is Game of Thrones maar duf zondagmiddag broddelwerk. Pixar, Industrial Light & Magic zijn maar amateurs als het gaat om special effects en computer graphics vergeleken met dit epische Meisterwerk.
Nog niet eerder heb ik een sterrencast met zóveel allure en élan zo'n sterke acte de présence zien geven. Van luchtige dialogen naar diep doorwrochte menselijke emoties en alles daar tussenin. Prachtig. Subliem en onversneden Hoch Kultür.
Deze film móet iedereen gezien hebben. Er zijn slechts twee soorten mensen:
Zij die de film prachtig vinden en zij die te dom zijn om het te begrijpen.
Ik ben diep geroerd
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]11 / 10
Even ter referentie, beter of slechter dan Iron Sky?Vrijdag schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:32:
[YouTube: SKY SHARKS - Official Trailer (2020) Flying Shark Zombie Action Movie HD]
Sky Sharks (2020) [Afbeelding: Sky Sharks (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 3.8 | Genre: Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 110 min | MPAA: N/A Vergeet The Godfather, Shawshank Redemption, Alien, Gone with the wind, Jaws en Batman Begins.
Deze film is het zenith van cinematografische finesse. Een Kubrick, Spielberg of J.J. Abrams mogen nog niet eens in de buurt van de schaduw van deze film komen. Vergeleken met dit plot is Game of Thrones maar duf zondagmiddag broddelwerk. Pixar, Industrial Light & Magic zijn maar amateurs als het gaat om special effects en computer graphics vergeleken met dit epische Meisterwerk.
Nog niet eerder heb ik een sterrencast met zóveel allure en élan zo'n sterke acte de présence zien geven. Van luchtige dialogen naar diep doorwrochte menselijke emoties en alles daar tussenin. Prachtig. Subliem en onversneden Hoch Kultür.
Ik ben diep geroerd
Verwijderd
Je snapt het niet.....je hebt het over 40 jaar en denkt dus aan de verkeerde wereldoorlog in film 1. Denk eerder aan 70 jaar, wordt zelfs in de film ronduit benoemd.Simon Shipperd schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:47:
[...]
Met WW bedoel ik Wonder Woman en niet wereldoorlog, dacht dat dit vrij duidelijk was aan de context / zin.
Iron Sky had nazi's uit de ruimte. Sky Sharks heeft vliegende nazi zombie haaien die onzichtbaar kunnen worden. Dat is wat mij betreft next level awesomenessProsac schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:21:
[...]
Even ter referentie, beter of slechter dan Iron Sky?![]()
Vrijdag schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:35:
[...]
Dat is wat mij betreft next level awesomeness
LOL, dan moet je Dead Snow ook gezien hebben, Nazi zombies in de sneeuwVrijdag schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:35:
[...]
Iron Sky had nazi's uit de ruimte. Sky Sharks heeft vliegende nazi zombie haaien die onzichtbaar kunnen worden. Dat is wat mij betreft next level awesomeness
[ Voor 3% gewijzigd door jodeltje op 28-12-2020 17:28 ]
Ahzo, wow je hebt volledig gelijk. Ik zat er eventjes volledig naast.Verwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:05:
[...]
Je snapt het niet.....je hebt het over 40 jaar en denkt dus aan de verkeerde wereldoorlog in film 1. Denk eerder aan 70 jaar, wordt zelfs in de film ronduit benoemd.
Nee het bestaat beide, dead Snow in de sneeuw(1ging wel, 2 was meer van het zelfde) en Iron sky nazis op de maan. Vraag me niethoe ik dit weet.jodeltje schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:03:
[...]
LOL, ik neem aan dat je Dead Snow gezien hebt? Nazi zombies in de sneeuw
Festina lente
In het begin van de filmVerwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:36:
[...]
Je hebt de verkeerde wereldoorlog in je hoofd
[...]
Het heeft niet veel met aandachtsspanne te maken, de film is gewoon saai. Bij een goede film kan ik makkelijk 2 a 3 uur kijken. Deze film heeft enkel de mooie plaatjes en dat kennen we wel. De rest is of te vaag uitgewerkt of juist te voorspelbaar. Dat meisje is verre van mysterieus en overduidelijk een
spoiler:. Daar kunnen goede acteurs weinig aan veranderen, dat ben ik wel eens met je. Het acteren is goed.hersenspinsel
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Fantastisch, voor mij de film van 2020. Maar ja, ik hou dan ook wel van tijdparadoxen en meerdere tijdslijnen die door elkaar lopen | |
Tenet is allemaal in één tijdslijnpagani schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:33:
Tenet (2020) [Afbeelding: Tenet (2020)] Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Fantastisch, voor mij de film van 2020. Maar ja, ik hou dan ook wel van tijdparadoxen en meerdere tijdslijnen die door elkaar lopen![]()
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
De namen worden genoemd dus het is vrij vlot duidelijk dat het iemand anders is.P-Rock schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:26:
[...]
In het begin van de filmspoiler:bij de evacuatie zie je een moeder die haar dochter kwijt is, en daarna iemand die roept dat ze heeft gezien dat ze met iemand anders is meegegaan met een eerdere vlucht. Een paar dagen later duikt Iris op in het weerstation. Het is duidelijk dat Clooney ons wil laten denken dat dit dat meisje is.
Maakt je punt enkel beterSimon Shipperd schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:21:
[...]
Ahzo, wow je hebt volledig gelijk. Ik zat er eventjes volledig naast.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2020 21:23 ]
| Wonder Woman 1984 (2020) | ![]() |
| Tweakers: 3.3 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Nope. Het cinematische DC universum mist voor mij structureel iets wat het echtboeiend of meeslepend maakt. En deze is dan ook nog een van de mindere uit de serie | |
| The Intergalactic Adventures of Max Cloud (2020) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 4.6 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 88 min | MPAA: N/A Nope. helaas. De kazige retro slaat de plank mis en is van begin tot einde tenenkrommende cringe. | |
| Mosul (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 101 min | MPAA: TV-MA Aanrader. Meestal skippen we films waar drama bij het IMDB genre staat. Maar bij verantwoorde oorlogsfilms zoals deze was het desondanks (of misschien wel juist daarom) best okee. | |
| Boss Level (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: N/A Aanrader. Veel actie en humor. Maar op overige punten overtuigd de film eigenlijk niet genoeg om memorabel te zijn. | |
| Love and Monsters (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Aanrader. een van de leukere avonturenfilms die ik de laatste tijd gezien heb | |
| Dora and the Lost City of Gold (2019) | ![]() |
| Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.1 | Genre: Adventure, Comedy, Family, Mystery | Runtime: 102 min | MPAA: PG Aanrader. Zonder verwachtingen de film aangezet als achtergrondvideo. En zoals verwacht was de film nogal blij en kinderachtig maar de grappen landen en het werkt aanstekelijk genoeg om stiekem toch de hele film af te kijken. | |
[ Voor 20% gewijzigd door -36- op 14-01-2021 16:55 ]
Het is een film met een rustige pace. Niet elke 3 minuten een geweldsuitbarsting. De verhaallijnen lopen soms wat onduidelijk door elkaar. Dat schijnt de mode te zijn tegenwoordig. Gisteren eindelijk na 3 pogingen DUNKIRK afgekeken omdat mijn dochter fan van Harry Styles is. Ook niet navolgbaar die film.
Kortom, Midnight Sky kan je rustig gaan kijken domweg omdat het geen slechte film is. Ja, vaak voorspelbaar en op het eind sentimenteel......
Nou ja, het is Corona tijd. Kan jou het schelen!
Edit: Een 7
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
kevz schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:00:
[...]
Zo, nog even op de valreep de review van het jaar
Ik betwijfel of deze beter is dan Sharkenstein, dat geloof ik gewoon niet.Vrijdag schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:32:
Ik ben diep geroerd
| Gold Coast Lounge (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama, Romance | Runtime: 126 min | MPAA: N/A An Afro-noir film taking place in the heart of Ghana. A crime family have to clean up their act before the government shuts down their private lounge. Ik vond het echt wel een vermakelijke film, made in Ghana. Voor hun is dit echt een blockbuster, voor ons is dit een film die je tussen indie en low budget zou neerzetten. Interessante plot, leuke characters waarvan een paar net redelijke development hebben. Muziek klinkt echt Godfather dus best wel nice. Het einde was gewoon heel abrupt, had liever gezien wat er was gebeurd in plaats van een paar woordjes. Ik ben van plan om wel meer Ghallywood films te kijken als dit ongeveer het niveau is van de gemiddelde film, al hoewel dit voor Ghallywood begrippen volgens mij meer blockbuster is. | |
Next movie: A Deadly Price for Her Pretty Face.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
| The Croods: A New Age (2020) | ![]() |
| Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Dit is echt een top animatie film, vol humor waar ook volwassenen om kunnen lachen. Leuke stem acteurs en prettige personages. Verwacht geen grote plotwendingen of diepgaand verhaal. Dit is typisch zo'n animatie film waar het hele gezin van kan genieten. | |
| Parasite (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R In een klap een van mijn favoriete film, gewoon op elk gebied een fantastische film. Leuke personages, grappig en toch flink spannend. Als architectuurstudent vond ik het ook erg leuk hoe blijkbaar het huis speciaal ontworpen is voor deze film om zowel over te komen als een mooi en duur huis, maar tegelijkertijd ook perfect de camera's, scene's en framing te kunnen faciliteren. Ik vind dit perfect werken. Daarnaast vond ik deze film zelf ook een enorm goede weergave van het verschil tussen de arme en rijke klasse. Veel vergelijkbare films en series proberen ook dit verschil te laten zien maar gebruiken hiervoor vaak een soort cringy persiflage van de "gemene" rijke klasse, wat naar mijn gevoel averechts werkt. Zonder hier al te diep er op in te gaan vind ik dat Parasite hier echter een enorm genuanceerd en goede weergave van systematische problemen laat zien. | |
| Rise of the Guardians (2012) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: PG Normaal hou ik wel van Dreamworks maar ik vond deze film maar helemaal niks, niet grappig, de actie deed me niks, en de personages waren ook niet echt leuk of enigszins goed. Daarnaast had ik het gevoel dat de film niet echt wist welke doelgroep hij nou aan moest spreken: de boodschap van geloven lijkt gericht te zijn op een erg jonge groep, maar de focus op actie en manier van uiting van de personages lijkt zich dan op een iets oudere groep te richten. Dit resulteert in een niet al te consistente film. | |
| Adaptation. (2002) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R Als je deze film moet zien raad ik je aan om eerst Being John Malkovich of Synecdoche, New York van dezelfde schrijver, Charlie Kaufman, te kijken. Deze film gaat namelijk over hoe Kaufman het niet lukt om het boek 'The Orchid Thief' van Susan Orlean te vertalen in een screenplay. Hierin schrijft Kaufman in deze film deze film. Zelf vind ik het echt geniaal gelukt, super meta, vaak grappig, maar toch vol met betekenis en slim. | |
| Tokyo Story (1953) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 136 min | MPAA: Not Rated Misschien is dit niet de meest bekende film hier, maar in een grootste pol tussen regisseren gegeven door het Sight & Sound blad in 2012 werd dit gezien als de beste film ooit, dus daarbij gekeken. Het verhaal gaat over een oude koppel die hun kinderen en kleinkinderen in Tokyo bezoekt, om daar verschillend ontvangen te worden. Dus over het algemeen gebeurt er niet al te veel in de film. Echter is dit wel gewoon een erg emotionele en vooral menselijke film. Geen grootste acties, maar gewoon mensen die praten en terugblikken over het verschil tussen generaties. Hiernaast vond ik zelf Ozu's regie geweldig. Ozu houdt van een erg specifieke stijl: om de camera laag en statisch te positioneren en een duidelijk gelaagde framing te creëren. He moet er van houden, maar zelf vind ik het enorm goed werken om dit ge-aarde gevoel te versterken. | |
| Citizen Kane (1941) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 119 min | MPAA: PG De steenrijke en wereldberoemde Charles Foster Kane overlijdt, waarna een journalist probeert er achter te komen wat zijn laatste woord "Rosebud" betekend. Hierin probeert hij eigenlijk het leven van Kane achterhalen. Een echte klassieker, en ook een zeer goede film. Ik ben zelf een grote fan van het redelijk gewaagde gebruik van de camera. Mooie karakterstudie van Kane, wat oprecht een fascinerend personage is. Historisch gezien ook een belangrijke en iconische film met hoe het een echte voorloper was met op locatie filmen op sets en met het camerawerk, echter als ik de film los zie van deze historische context vond ik het zelf wel gewoon "goed" en niet echt een "meesterwerk". Een goede film, maar niet "Citizen Kane" niveau. | |
Waarom beveelt Netflix mij dit soort films niet aan?! Dit is gewoon de bom!Vrijdag schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:32:
Ik ben diep geroerd
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
| The Siege of Jadotville (2016) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, History, Thriller, War | Runtime: 108 min | MPAA: TV-MA Een film over Ierse soldaten in de jaren 60 die uit naam van de VN naar Congo worden gestuurd om een politiek probleem op te lossen. Vond het een matige film, spoiler: Van de omgeving werd ook weinig getoond naar mijn idee.had voor mij een hoog 'A-Team gehalte' (veel schieten, ondertussen maar weinig raken). Schijnbaar is het waargebeurd, maar hoe een groep van +/- 30 man het kan uithouden tegen een vijand die 10x zoveel manschappen heeft? En de wapens deden ook vrij ouderwets aan, in 1961 hadden ze toch al wel moderner wapentuig? Dit is een vrij 'vrouwvriendelijke' oorlogsfilm, voor de echte knallers kijk ik liever iets als Saving Private Ryan of films m.b.t. de Vietnam-oorlog. Maar misschien waren mijn verwachtingen bij deze film te hoog | |
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2020 22:09 ]
| Rose Island (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: TV-14 We wilden weer eens samen een filmpje kijken en waren de vele hollywood films eigenlijk een beetje zat. We wilde net een serie aan gaan zetten toen we deze zagen. Mijn vrouw had er haar twijfels bij want ja wie maakt er nu een film over iemand die een eigen eiland bouwt? Deze film is gebasseerd op het waargebeurde verhaal van Republic of Rose Island waarbij een ingenieur een eigen eiland bouwt net buiten de teritoriale wateren van Italie. En dit is natuurlijk ten ongenoegen van juist dat land. Het verhaal is te absurt voor woorden en daarom juist zo interessant om te zien. Wil je eens een ander type film? Ga deze kijken. | |
Ik zoek hem op op Netflix, 95% match. Dus ik kijk of ie bij mijn suggesties staat maar kan dat helemaal niet vinden. Doet Netflix niet (meer) aan aanbevelingen?Webgnome schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:59:
Rose Island (2020) [Afbeelding: Rose Island (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: TV-14 We wilden weer eens samen een filmpje kijken en waren de vele hollywood films eigenlijk een beetje zat. We wilde net een serie aan gaan zetten toen we deze zagen. Mijn vrouw had er haar twijfels bij want ja wie maakt er nu een film over iemand die een eigen eiland bouwt? Deze film is gebasseerd op het waargebeurde verhaal van Republic of Rose Island waarbij een ingenieur een eigen eiland bouwt net buiten de teritoriale wateren van Italie. En dit is natuurlijk ten ongenoegen van juist dat land.
Het verhaal is te absurt voor woorden en daarom juist zo interessant om te zien. Wil je eens een ander type film? Ga deze kijken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
| The Midnight Sky (2020) | ![]() |
| Tweakers: 5.3 | IMDb: N/A | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Hoewel het plot Amerikaans en sentimenteel is zag ik een deel van de uiteindelijke clou niet per se aankomen. Wel dacht ik nog een laag dieper: spoiler: Fijn voor de astronauten dat ze "gered" zijn, maar twee volwassenen en hun kind(-eren) gaan de mensheid niet redden, of je moet in Adam en Eva geloven Al met al keek het lekker weg, mooie effecten in zowel de ruimtedelen als weereffecten op de pool. Wel kneiters onrealistische kleding, dan specifiek rond het gezicht, om dagen in de poolkou te kunnen overleven. Maar ja, ze wilden vast de emoties over kunnen brengen, en dat gaat wat moeilijk met maskers. | |
Netflix crashte na een uur @mijn LG TV en ik nam niet de moeite de film de volgende dag verder te laten gaan. Verhaal kon me vanaf de eerste minuut totaal niet boeien
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
| Soul (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Music | Runtime: 100 min | MPAA: PG Echt een prachtige film met een duidelijke boodschap. Dat zijn de beste films naar mijn mening; waarbij je achteraf zit 'moet ik zo en zo misschien ook anders doen?' Het is erg mooi geanimeerd, leuke personages en een goede dosis humor. Echt een hoogwaardige animatie. | |
| Tweakers: 5.7 | IMDb: N/A | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Wat een bagger film. Met quasi traag verloop. Een spookachtige dochter. En allerlei dingen die gewoon echt niet kloppen zoals de realtime communicatie tussen aarde en ruimteschip (daar gaan toch echt minuten voorbij als je zo ver in de ruimte zit). Zwaartekracht die nep is (in de niet draaiende modules is tóch zwaartekracht aanwezig). Nou ja het houdt niet op. Ik heb de film even op fast forward gezet om te kijken hoe het afloopt. Besteed je tijd er niet aan, is mijn advies. | |
Homo sapiens non urinat in ventum
Nu is het zo dat lang niet iedereen een legitiem platform gebruikt, inclusief mezelf. Nu kan ik wel neerzetten dat het ook via een Prime of Disney+ te kijken is, maar dat is ook met een paar keer klikken opgezocht mocht iemand interesse in de film hebben.Postius schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:26:
Is het een idee als we bij de recensie ook het platform vermelden waarop het bekeken is? (Netflix, Prime, AppleTV, HBO, Disney + etc), zou ik zelf wel handig vinden
Voor de duidelijkheid, voordat ik een shitload aan haat krijg, ik ben in bezit van Netflix, Prime, AppleTV, Videoland en Disney+. Dus in ieder geval 25-50% van de content wat ik kijk heb ik ook daadwerkelijk het recht om te kijken.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Als je het niet wilt zet je het er niet bij. Maar in algemene zin lijkt het me een kleine moeite als je al een review typt even het platform erbij te zetten. Het is uiteindelijk aan de gebruiker natuurlijk, maar kleine moeiteRazorMaron schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:07:
[...]
Nu is het zo dat lang niet iedereen een legitiem platform gebruikt, inclusief mezelf. Nu kan ik wel neerzetten dat het ook via een Prime of Disney+ te kijken is, maar dat is ook met een paar keer klikken opgezocht mocht iemand interesse in de film hebben.
Voor de duidelijkheid, voordat ik een shitload aan haat krijg, ik ben in bezit van Netflix, Prime, AppleTV, Videoland en Disney+. Dus in ieder geval 25-50% van de content wat ik kijk heb ik ook daadwerkelijk het recht om te kijken.
*knip* Die discussie gaan we hier niet voeren en is daarmee off-topic
[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 31-12-2020 13:30 ]
*knip* off-topic
Ik zal er voortaan wel gewoon bij zetten waar je het kan kijken, mits ik dat nog niet deed. Als dat voor anderen een pleziertje is waarom niet.
[ Voor 54% gewijzigd door tweakduke op 31-12-2020 14:55 . Reden: Quote aangepast ]
*knip* off-topic en op de man
Anyway, laatst Gangs of New York (weer) gezien. Best goeie film maar voornamelijk door DDL, het is te merken dat de film al wat ouder is. Ik vond het wel een beetje apart dat sommige kerels die voor the Priest vochten waren overgestapt naar the Butcher.
*knip*
[ Voor 62% gewijzigd door tweakduke op 31-12-2020 13:29 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik had it's a wonderful life ook niet gezien en ik zag op just watch dat hij op 1 of 2 stond in de lijst.It's a Wonderful Life is lief, zoet en voorspelbaar en wat mij betreft utterly delightful. Stewart is innemend, Donna Reed als zijn echtgenote is om verliefd op te worden en de film ademt van de eerste tot de laatste minuut de kerstgedachte uit. Niks voor de rest van het jaar, maar voor deze periode maken we toch een uitzondering?
Dus dacht pik hem even mee, was toch wel geïnteresseerd.
Verder irriteerde ik me mateloos aan de hoofdpersoon, de film is een downer en vaak weet je niet eens waarom want het valt allemaal wel mee.
Maar door over dramatiseren van situaties moet het leiden tot het plot, en daar gaat het wat mij betreft helemaal fout. Als die engel komt dan is iedereen die hij kent (niet kent) opeens het exact tegenovergestelde.
Mary is een kluizenaar terwijl dat een uitgaand persoon was, de stad is Sodom en Gomorra. Die blonde is naar het lijkt een hoertje geworden (gogodancer w/e) en de wereld is naar de klote.
Het plot aan het eind is gewoonweg slecht schrijven en je publiek niet serieus nemen, dat iedereen geld aan het einde komt brengen wtf. Waarom zouden ze hem helpen? Omdat hij zijn huwelijkcenten heeft uitgeleend?, want voor de rest was het een draak van een kerel.
Nee de film kon me niet bekoren en hij heeft ook ruk met kerst te maken.
Die films gaan namelijk over Kerst.
2/10 Kan er niets anders van maken.
Snap er helemaal niets van dat dit DE kerstfilm is in de U ES of A, waarschijnlijk elk jaar sinds 1946(?) geforcefed op TV lol.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Het aanbod op die streamingplatforms varieert wel steeds, dus de info waar het te zien is heeft soms maar een beperkte houdbaarheidPostius schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:21:
[...]
Als je het niet wilt zet je het er niet bij. Maar in algemene zin lijkt het me een kleine moeite als je al een review typt even het platform erbij te zetten. Het is uiteindelijk aan de gebruiker natuurlijk, maar kleine moeite
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Heb je wel ervaring met oudere films kijken? Je mag het een bagger film vinden natuurlijk. Maar oude films kijken anders en daar moet je je wel voor kunnen open stellen. Als je zogezegd alleen maar moderne cinema hebt gezien dan zul je heel erg moeten wennen aan films van voor 1970-1980 (even heel grof en gechargeerd gezegd) omdat de insteek van een film en wat een film is en moest zijn gewoon nogal sterk aan verandering onder hevig is door de jaren heen. Als je zomaar een film uit 1950-1960 opzet zonder daar enige ervaring in te hebben of weten wat je kan verwachten kan het wel is heel erg tegenvallen, je moet ze anders kijken dan modernere films. Dan kan je er soms ook wat beter mee inkomen waarom een film zo goed wordt gevonden of niet. Maar het is meestal een heel ander soort kijk ervaring dan de meuk van tegenwoordig.Bad Brains schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:29:
[quote]Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:02:
[...]
Ik had it's a wonderful life ook niet gezien en ik zag op just watch dat hij op 1 of 2 stond in de lijst.
spoiler:Wat een draak van film zeg, de hoofdpersoon is een zeer vervelende negatieve man die het moet hebben van een goed hart.
Verder irriteerde ik me mateloos aan de hoofdpersoon, de film is een downer en vaak weet je niet eens waarom want het valt allemaal wel mee.
Maar door over dramatiseren van situaties moet het leiden tot het plot, en daar gaat het wat mij betreft helemaal fout. Als die engel komt dan is iedereen die hij kent (niet kent) opeens het exact tegenovergestelde.
Mary is een kluizenaar terwijl dat een uitgaand persoon was, de stad is Sodom en Gomorra. Die blonde is naar het lijkt een hoertje geworden (gogodancer w/e) en de wereld is naar de klote.
Het plot aan het eind is gewoonweg slecht schrijven en je publiek niet serieus nemen, dat iedereen geld aan het einde komt brengen wtf. Waarom zouden ze hem helpen? Omdat hij zijn huwelijkcenten heeft uitgeleend?, want voor de rest was het een draak van een kerel.
Nee de film kon me niet bekoren en hij heeft ook ruk met kerst te maken.
Die films gaan namelijk over Kerst.
Snap er helemaal niets van dat dit DE kerstfilm is in de U ES of A, waarschijnlijk elk jaar sinds 1946(?) geforcefed op TV lol.
(ik vind zelf oudere films vrij geweldig, omdat ze vaak veel dapperder en gedurfder zijn dan tegenwoordig. Omdat er minder een stramien is van hoe een film moet zijn, zijn filmmakers uit die tijden vaak een stuk vrijer en dit zie je ook terug in de films, er zijn zat oude films die een stuk gewaagder en explicieter zijn dan films die tegenwoordig uitkomen)
Kan me wel wat voorstellen bij je review. Als ik hem langs een andere standaard leg, degene die ik voor de meeste drama’s hanteer, dan is het inderdaad een draak. Maar tegen die standaard zijn de meeste kerstfilms draken en in feite een hele hoop andere films die een story arc hebben waarin een karakter van onbevredigende situatie A via deus ex machina B naar verlichte toestand C gaatBad Brains schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:29:
[quote]Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:02:
[...]
Ik had it's a wonderful life ook niet gezien en ik zag op just watch dat hij op 1 of 2 stond in de lijst.
En natuurlijk werd in er in 1946 anders gedacht over wat goed acteerwerk is dan nu.
Verder, wat Postius al zegt ook.
Wat betreft forced on TV, dat zit dichter tegen de waarheid dan je denkt. De film raakte wegens een clerical error in 1974 in het public domain en werd zo een christmas staple op TV in de VS.
https://www.mintz.com/ins...tes-christmas-classic-its
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik heb Alien in de bioscoop gezien in Londen, dat betekend natuurlijk nog niet dat ik veel films uit de jaren 40 kijk.Postius schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:15:
[...]
Heb je wel ervaring met oudere films kijken? Je mag het een bagger film vinden natuurlijk. Maar oude films kijken anders en daar moet je je wel voor kunnen open stellen. Als je zogezegd alleen maar moderne cinema hebt gezien dan zul je heel erg moeten wennen aan films van voor 1970-1980 (even heel grof en gechargeerd gezegd) omdat de insteek van een film en wat een film is en moest zijn gewoon nogal sterk aan verandering onder hevig is door de jaren heen.
Maar nee ik kijk wel langs het acteerwerk, het overdreven praten etc. Dat hoort erbij, mss was mijn review iets kort en niet volledig maar iets anders kon ik er niet van maken.
Vind invasion of the body snatchers uit 56? b.v. wel een goeie film.
Schreef eigenlijk de review op die van jou omdat het voor Amerika zo'n "iconische" film is en ik hem ook pas voor het eerst had gezien.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
ik heb The Lighthouse ook gekeken.-Moondust- schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:52:
The Lighthouse (2019) [Afbeelding: The Lighthouse (2019)] IMDb: n/a Dit is een lastige film om een recensie over te schrijven, want welke aspecten laat ik in de beoordeling het zwaarst meewegen en nog belangrijker, hoe interpreteer ik die aspecten. Laat ik beginnen met de technische kant. Ik ben niet onderlegd in de filmkunsten maar bij het zien van The Lighthouse wordt al snel duidelijk dat het technisch gezien allemaal erg goed in elkaar zit. De cinematografie is prachtig en de doordachtheid en vakbekwaamheid spat er vanaf. Juist door de zwart-wit beelden blijft alles grauw en grijs maar voelde ik daardoor juist extra sterk de omgevingsfactoren zoals geuren en de impact van de natuurelementen.
Ook het acteerwerk van Dafoe en Pattinson kan ik niet anders dan subliem noemen, Oscarmateriaal! Ze zetten beiden hun rol zeer geloofwaardig neer en vallen er op geen enkel moment uit. Bij sommige scenes moeten ze het lastig gehad hebben, dat kan haast niet anders. Daarnaast is de karakterontwikkeling goed neergezet en ben je als kijker indringend getuige van de steeds hoger oplopende spanningen.
Het verhaal heeft an sich weinig om het lijf maar kon mijn aandacht wel vasthouden omdat ik nieuwsgierig bleef naar hoe de verhouding tussen de 2 mannen zich zou ontwikkelen en vooral hoe het af zou lopenspoiler:.alhoewel vanaf het begin wel duidelijk is dat het niet al te vrolijk zou zijn
Maar dan....
Waar ik de zwart-wit beelden erg goed vond werken had ik meer problemen met de 4:3 beeldverhouding. Ik snap dat een film uit begin 1900 wordt geïmiteerd maar ik miste door het gebrek aan beeldoppervlak echt een stuk inleving, Alsof je met oogkleppen op kijkt en je constant nieuwsgierig bent naar het beeldoppervlak dat je niet te zien krijgt. Leidde mij alleen maar af, vooral in het begin. Misschien gewenning maar ik heb het als minpunt ervaren.
Door het oude zeemanstaaltje is het soms niet duidelijk wat ze precies bedoelen. Voor mij deed het daardoor vaak wat kunstmatig aan, alsof ik naar een toneelstuk zat te kijken. Ik ben geen fan van toneelstukken vanwege o.a. de over the top acting en dramatiek.
Argggh, eigenlijk is er verder niet veel op aan te merken maar toch boeide het me allemaal niet heel erg. Misschien komt dat omdat ik geen sympathie kon opbrengen voor de beide hoofdkarakters en het me dus ook niet kon schelen wat er met hen zou gebeuren. Ook despoiler:kwamen me soms wat vreemd voor. Alsof ik uit het verhaal werd gehaald omdat ik moest gaan nadenken over de betekenis ervan. Er waren indringende scenes zoalssurrealistische visoenenspoiler:maar het hele tafereel bleef voor mij toch op een afstand. Ik kan niet precies mijn vinger erop leggen om heel eerlijk te zijn. Ik vermoed dat de gedateerdheid me parten speelt maar dat is natuurlijk geen fatsoenlijk argument tegen een film die dat bewust inzet als stijlelement. Ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat ik niet tot het ideale publiek voor deze film behoor. Ik kan zelfs films uit de jaren 90 soms slecht verteren vanwege het gevoel van gedateerdheid, laat staan een imitatie van een film van 100 jaar geleden.wanneer de meeuw wordt gedood en wanneer de teiltjes met uitwerpselen door de wind in zijn gezicht komen
Leuk om een keer beleefd te hebben, sommige scenes zijn memorabel maar als geheel heeft The Lighthouse weinig indruk gemaakt. Op basis van het sterke acteerwerk en de prachtige cinematografie toch nog het onderstaande cijfer maar als ik me volledig had gebaseerd op het gevoel waarmee de film mij achterliet was dat zeker een punt lager geweest.[Afbeelding: IMDb -- The Lighthouse (2019)] [Afbeelding: Zoek meer informatie over The Lighthouse (2019) op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van The Lighthouse (2019) via Google] [Afbeelding: Schrijf zelf een recensie over The Lighthouse (2019)] [Afbeelding] 7 / 10
Juist de aspect ratio vond ik echt bijdragen aan de beklemmende sfeer. De ratio is overigens een hele ouderwetse (1.19:1) en stamt uit de tijd dat men begon met films die ook geluid hadden (net na de stomme film). Daarnaast heeft men ook echt oude lenzen ingezet (wel op moderne camera's)
wat ik ietwat vond afdoen aan de film is dat het soms gewoon ietwat absurd was.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
| Troll (1986) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.5 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 82 min | MPAA: PG-13 Troll is een typische jaren '80 creature feature a la Critters, Gremlins en een snufje Labyrinth. Harry Potter Jr. (ja echt) en zijn familie zijn net verhuisd en krijgen te maken met een nare trol die hun appartementencomplex wil omtoveren naar een heus trollenrijk. Vermomd als het zusje van Harry gaat hij alle appartementen langs om de bewoners in trollen te veranderen met zijn magische ring. Gelukkig woont er ook een heks in het gebouw die samen met Harry probeert om alles ongedaan te maken. Ik kan dit niet echt een horrorfilm noemen, want daarvoor is de film te fantasierijk en grappig. Niet dat er nou zoveel komedie in zit, maar het acteerwerk is heel erg campy en werkt vooral op de lachspieren. De dansscene van vader Potter in de huiskamer bijvoorbeeld is heel erg cringey. Julia Louise-Dreyfus, beter bekend als Elaine uit Seinfeld, heeft ook een klein rolletje. Voor een film met een vrij laag budget zijn de practical effects niet eens zo slecht gedaan en de soundtrack was ook best aardig. Als je de film niet al te serieus neemt en weet wat je te wachten staat, dan valt er best wat te genieten. | |
| Troll 2 (1990) | ![]() |
| Tweakers: 10.0 | IMDb: 2.9 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13 Oh my goooooood! Tja, wat valt hier nou nog over te zeggen? Troll 2 staat bekend als één van de slechtste films aller tijden en daar is geen woord van gelogen! De film heeft ook niks met trollen te maken, maar is bedacht door de studio, die er weinig vertrouwen in had dat dit misbaksel geld in het laatje zou opbrengen. En met goed recht, want dit is inderdaad één van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Het verhaal gaat over een familie die op vakantie gaat naar het plaatsje Nilbog (snap je 'm?) en daar te maken krijgt met vegetarische goblins. Ze willen hen een groen goedje laten eten, wat er voor zorgt dat ze in groente veranderen, zodat ze ze daarna op kunnen eten. Gelukkig wordt de zoon des huizes bijgestaan door de geest van zijn dooie opa, en is het vriendje van de dochter des huizes hen - met zijn geile vrienden - achterna gereisd. Je verzint het niet! Het acteerwerk is abominabel en ook de special effects zijn verschrikkelijk. Dit alles maakt de film onbedoeld hilarisch en één van de scenes is zelfs uitgegroeid tot een heuse internet meme. Troll 2 is een echte cultfilm en heeft de titel Best Worst Movie dik verdiend. Het kan zich met gemak meten met andere illustere films, zoals Plan 9 From Outer Space, The Room, Street Fighter, Highlander 2, Superman IV en Battlefield Earth. 10 sterren, omdat ik van begin tot eind in een deuk heb gelegen. | |
| Tweakers: 3.8 | IMDb: N/A | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Mooie film met George Cloony. Het verhaal loopt wat traag, maar dat maakt het juist ook mooi. Ook de beelden van Antartica en de ruimte zijn prachtig. De shot uit de ruimte zijn eigenlijk ook het enige wat het stukje scifi laat leven. En de puzzelstukjes vallen pas aan het einde op zijn plek... | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Bv
Een ruimteschip wat door onbekende ruimte vliegt, getroffen wordt door ijsblokken en vervolgens schade oploopt. Vervolgens gaan 3 bemanningsleden een ruimtewandeling maken, en wat doen we? We gaan een lied zingen alsof we een onschuldige wandeling door het bos maken.
Contact maken met het ruimteschip via een microfoon zonder enige protocollen
Realtime contact over langere afstanden
Doe mij maar een film zoals sunshine waarbij het verhaal 'klopt' en geloofwaardig overkomt. (Ok, op 1 ding na mss
Midnight sky is niks voor mij in ieder geval
| Dark Waters (2019) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, History, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Als eerste: de meeste films kijk ik zonder enige “vooronderzoek”. Ik ga graag blind de film in. Net zoals bij deze, Dark Waters. Mijn voorliefde voor advocatuur werd in deze film volledig bevredigd. Het verhaal, wat eens (helaas) werkelijk waargebeurd is, komt er extreem goed uit. Het kijkt heerlijk weg en geeft een gevoel af die je ervaart. Zeker een aanrader | |
| Tweakers: 4.3 | IMDb: N/A | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Bizarre film. Vermaakte mij er wel mee; even lekker rustig wegkijken zonder veel harde actie. Het verhaal is goed bedacht, echter voorspelbaar. Door een enkele “fout” was het verhaal van het meisje, helaas wel duidelijk. Zaten wat momenten in die wat over-done waren, maar in totaal prima film maar geen topper | |
[ Voor 33% gewijzigd door Crazy- op 01-01-2021 23:47 ]
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
| Ice Cold in Alex (1958) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Drama, War | Runtime: 130 min | MPAA: Approved Een film uit 1958... Wat kan daar nu leuk aan zijn? Zwart wit uiteraard, 'oud' Engelse taal waardoor je zeker ondertitels nodig hebt of je het niet alles mee. Maar het verhaal is verfrissend anders dan je al ooit gezien hebt en toch zeer vertrouwd. Ik heb me zeer vermaakt met deze film. Intriges die verder reiken als je eerst zou denken en niet extreem ingewikkeld. Nog een plus punt: deze film heeft nog geen last van de moderne Hollywood invloeden wat ook een verademing kan zijn als je daar naar op zoek bent. | |
Wat bedoel je hiermee?X-DraGoN schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:51:
Nog een plus punt: deze film heeft nog geen last van de moderne Hollywood invloeden wat ook een verademing kan zijn als je daar naar op zoek bent.
Alles moet precies tegenwoordig een bepaald stramien volgen of een film doet veel moeite om je handje vast te houden om het verhaal te kunnen volgen of alles is te mooi weergegeven zodat je geen grauwheid meer kan zien, precies allemaal weg gepoetst. Met de beste bedoelingen gedaan en meestal met mooi resultaat maar soms verlang ik naar "iets anders" dat die invloeden nog niet heeft.
| Hudson Hawk (1991) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: R Op oudjaarsnacht werd op RTL9 Hudson Hawk uitgezonden (zonder reclames!). Hudson Hawk is een actiecomedy die (mede) is geschreven door Bruce Willis en genadeloos is geflopt in Amerika. Niet verwonderlijk want de mix van actie, slapstick humor en verraad komt niet uit de verf. Dertig jaar nadat de film is uitgebracht is mij nog steeds niet duidelijk hoe het nou precies zit waarom de verschillende groepen met elkaar samenwerken. In de film wordt Hudson Hawk op de dag dat hij vrij komt uit de gevangenis door zijn reclasseringsambtenaar in opdracht van een maffiafamilie, in opdracht van de CIA (die samen werkt met het Vaticaan) in opdracht van twee megalomane miljardairs aangespoord om weer een diefstal te plegen. Het was ongetwijfeld als lolletje bedoeld dat er zoveel partijen zijn die al dan niet met elkaar samenwerken of elkaar wantrouwen. Het zorgt er voor mij echter voor dat de film een rommeltje is. Vooral de maffiafamilie heeft weinig van doen met het geheel en lijkt er alleen maar te zijn voor de bizarre actiescene op een ambulance stretcher, waarbij de komische plank volledig wordt misgeslagen. Uiteindelijk is de film een samenraapsel van losstaande scenes, dat zo ook heel bewust lijkt te zijn gedaan. Elke keer als er van locatie verplaatst moet worden wordt Hudson Hawk knockout geslagen om zich weer in een hele andere situatie te bevinden. Het is een van de running gags in de film. De film bevat de juiste ingrediënten: kleurrijke vijanden, een goede chemie tussen Bruce Willis als Hudson Hawk en zijn maatje Tommy gespeeld door Danny Aiello, de inbraak scenes zijn leuk gedaan en het plot om een jacht te maken op allerlei uitvindingen van Leonardo da Vinci om een machine te kunnen bouwen is ook niet slecht. Maar als geheel samen valt het toch een beetje tegen met als dieptepunt het slapstick gevecht tussen Hawk en CIA baas George Kaplan. Toch een voldoende omdat de film wel fijn wegkijkt. | |
Ik hoop dat de vrouw in die film niet Alex heetX-DraGoN schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:51:
Ice Cold in Alex (1958) [Afbeelding: Ice Cold in Alex (1958)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Drama, War | Runtime: 130 min | MPAA: Approved Een film uit 1958... Wat kan daar nu leuk aan zijn? Zwart wit uiteraard, 'oud' Engelse taal waardoor je zeker ondertitels nodig hebt of je het niet alles mee. Maar het verhaal is verfrissend anders dan je al ooit gezien hebt en toch zeer vertrouwd. Ik heb me zeer vermaakt met deze film. Intriges die verder reiken als je eerst zou denken en niet extreem ingewikkeld.
Nog een plus punt: deze film heeft nog geen last van de moderne Hollywood invloeden wat ook een verademing kan zijn als je daar naar op zoek bent.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:04:
Schijnbaar is het waargebeurd, maar hoe een groep van +/- 30 man het kan uithouden tegen een vijand die 10x zoveel manschappen heeft?
| Zulu (1964) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 138 min | MPAA: Not Rated Als we het over waargebeurde belegering verhalen hebben waar een kleine groep zich stand houd tegen een grote meerderheid dan is de verfilming van Battle of Rorke's Drift in Zulu natuurlijk een klassieker. Natuurlijk zijn er afwijkingen van het werkelijke verhaal maar het is een waardige verfilming. We gaan terug naar januari 1879, het Britse leger is net vernederd in de slag bij Isandlwana. De brandende wrakken en lichamenen bezaaien het slagveld. De film opent daarna met een huwelijk scene bij de Zulu koning Cetshwayo en middels de daarbij aanwezige missionaris komen we terecht in de uitpost Rorke's Drift. Daar zijn minder dan 150 Britse soldaten en komen we twee hoofdrolspelers voor het eerst tegen, lieutenant John Chard (Stanley Baker) en lieutenant Gonville Bromhead (Michael Caine). Vanaf dat moment laat de film alleen het Engelse perspectief zien, van een uitermate Engelse introductie tussen de twee lieutenants tot epische gevecht scenes. De film wordt begeleid door muziek van John Barry. Ondanks dat het een film uit de jaren 60 is en over het Britse koloniale verleden gaat is heeft de film de tand des tijds redelijk goed doorstaan. De film laat de Zulu's als meer dan waardige tegenstanders zien, en heeft desondanks de 'heroïsche' overwinnen een anti-oorlogsboodschap. | |
| The Wolf of Wall Street (2013) | ![]() |
| Tweakers: 8.3 | IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 180 min | MPAA: R Gisteravond voor het eerst in jaren weer eens The Wolf of Wall Street gekeken, omdat mijn maat hem nog niet kende. Wat een acteerprestatie zet DiCaprio neer, hij gaat er met volle overtuiging in en dat is de enige manier waarop je een karakter als Jordan Belfort geloofwaardig neer kunt zetten. Ik snap echt niet dat hij hier geen Oscar voor gekregen heeft, want dit was naar mijn idee echt stukken beter dan McConaughey in Dallas Buyers Club. De Oscar die hij later kreeg voor The Revenant was niks meer dan een goedmakertje. Jonah Hill gaat zoals gewoonlijk voor het overdrijven, wat nu een keer wel werkt. Margot Robbie houd zichzelf knap overeind als relatieve nieuwkomer tegenover acteerkanon DiCaprio. Ze schijnt bloednerveus te zijn geweest voor bepaalde scenes, maar daar is weinig van te merken. Wat ik de grappigste scene vond is dat Belfort - compleet naar de klote van de drugs - naar huis rijdt vanaf de Country club. Je ziet het eerst in zijn beleving, en daarna hoe het (uiteraard totaal anders) echt gegaan is. Maar het meest idiote is dat dit verhaal op waarheid gebaseerd is. Sterker nog, meerdere figuranten in de kantoor scenes hebben daadwerkelijk bij dat bedrijf gewerkt | |
Sterker nog, aan het einde komt de echte Belfort ook nog langs als cameo.AcidBurn schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:42:
The Wolf of Wall Street (2013) [Afbeelding: The Wolf of Wall Street (2013)] Tweakers: 8.3 | IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 180 min | MPAA: R Gisteravond voor het eerst in jaren weer eens The Wolf of Wall Street gekeken, omdat mijn maat hem nog niet kende.
Wat een acteerprestatie zet DiCaprio neer, hij gaat er met volle overtuiging in en dat is de enige manier waarop je een karakter als Jordan Belfort geloofwaardig neer kunt zetten. Ik snap echt niet dat hij hier geen Oscar voor gekregen heeft, want dit was naar mijn idee echt stukken beter dan McConaughey in Dallas Buyers Club.
De Oscar die hij later kreeg voor The Revenant was niks meer dan een goedmakertje.
Jonah Hill gaat zoals gewoonlijk voor het overdrijven, wat nu een keer wel werkt.
Margot Robbie houd zichzelf knap overeind als relatieve nieuwkomer tegenover acteerkanon DiCaprio.
Ze schijnt bloednerveus te zijn geweest voor bepaalde scenes, maar daar is weinig van te merken.
Wat ik de grappigste scene vond is dat Belfort - compleet naar de klote van de drugs - naar huis rijdt vanaf de Country club.
Je ziet het eerst in zijn beleving, en daarna hoe het (uiteraard totaal anders) echt gegaan is.
Maar het meest idiote is dat dit verhaal op waarheid gebaseerd is.
Sterker nog, meerdere figuranten in de kantoor scenes hebben daadwerkelijk bij dat bedrijf gewerkt[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
| Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Dacht eerst dat deze film niet veel was, low budget B film. Toch aan gezet en wow erg goed. Beetje Zombieland meets Erik en het groot insectenboek of zoiets. Na een ramp worden insecten en koudbloedige dieren enorme gigantische monsters. De mensheid zit ondergedoken in bunkers. De held ontdekt dat z'n liefje maar 85 mijl verder op zit en trekt er op uit. Prima CGI ook en niet al te serieus. | |
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verwijderd
Prima cgi? Het monster op het laatste deel is stop-motion uit de jaren 60loekf2 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:04:
Love and Monsters (2020) [Afbeelding: Love and Monsters (2020)] Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Dacht eerst dat deze film niet veel was, low budget B film. Toch aan gezet en wow erg goed. Beetje Zombieland meets Erik en het groot insectenboek of zoiets.
Na een ramp worden insecten en koudbloedige dieren enorme gigantische monsters. De mensheid zit ondergedoken in bunkers. De held ontdekt dat z'n liefje maar 85 mijl verder op zit en trekt er op uit.
Prima CGI ook en niet al te serieus.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
| Klaus (2019) | ![]() |
| Tweakers: 5.8 | IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 96 min | MPAA: PG Ik had niet eerder van deze film gehoord en ging er zonder verwachtingen in. Het resultaat? Een zéér aangename verrassing en vooral een warme, traditionele kerstfilm. De animatie is van hoog niveau, de stijl betoverend en de muziek wonderlijk. Het enige stukje muziek waarbij ik even rillingen kreeg, was halverwege de film: een popnummer wat, naar mijn mening, helemaal niet bij de film paste. Duurde gelukkig niet te lang. Maar voor hen die op zoek zijn naar een leuke kerstfilm: must watch! | |
| Kiss of the Dragon (2001) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R Ik vindt het een vermakelijke film om eerlijk te zijn. Hier en daar wel wat clische momenten. Maar goed Jet-Li heb je dat soms. Het einde vondt ik wat magertjes om eerlijk te zijn. Verhaald, de corruptheid was wel iets wat me aansprak. | |
| Hunter Killer (2018) | ![]() |
| Tweakers: 8.3 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R Het was een lange film, en pas op het einde kwam alle actie. Echter de film vindt ik op land veel leuker dan in het water. Ondanks dat het juist een middelpunt was de ''onderzeeer'' | |
Ik vindt het ook een briljante film. Heb namelijk de persoon waarop dit is gebaseerd namelijk een tijdje gevolgd. Natuurlijk geeft die nu les in hoe je moet handelen en dergelijke. Maar toen die pas begon en alles.AcidBurn schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:42:
The Wolf of Wall Street (2013) [Afbeelding: The Wolf of Wall Street (2013)] Tweakers: 8.3 | IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 180 min | MPAA: R Gisteravond voor het eerst in jaren weer eens The Wolf of Wall Street gekeken, omdat mijn maat hem nog niet kende.
Wat een acteerprestatie zet DiCaprio neer, hij gaat er met volle overtuiging in en dat is de enige manier waarop je een karakter als Jordan Belfort geloofwaardig neer kunt zetten. Ik snap echt niet dat hij hier geen Oscar voor gekregen heeft, want dit was naar mijn idee echt stukken beter dan McConaughey in Dallas Buyers Club.
De Oscar die hij later kreeg voor The Revenant was niks meer dan een goedmakertje.
Jonah Hill gaat zoals gewoonlijk voor het overdrijven, wat nu een keer wel werkt.
Margot Robbie houd zichzelf knap overeind als relatieve nieuwkomer tegenover acteerkanon DiCaprio.
Ze schijnt bloednerveus te zijn geweest voor bepaalde scenes, maar daar is weinig van te merken.
Wat ik de grappigste scene vond is dat Belfort - compleet naar de klote van de drugs - naar huis rijdt vanaf de Country club.
Je ziet het eerst in zijn beleving, en daarna hoe het (uiteraard totaal anders) echt gegaan is.
Maar het meest idiote is dat dit verhaal op waarheid gebaseerd is.
Sterker nog, meerdere figuranten in de kantoor scenes hebben daadwerkelijk bij dat bedrijf gewerkt[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
heb enkele van zijn audiobles gevolgd: https://www.audible.de/se...p_weihna_t1_header_search vermakelijk.
Tja, voor het budget zeg maar. Hopelijk nog een deel 2. Was nog te vergeten te melden dat Jessica Henwick (GoT, SW, Iron Fist) altijd +1 is.Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:06:
[...]
Prima cgi? Het monster op het laatste deel is stop-motion uit de jaren 60
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Onder andere :
| Breaking Surface (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 82 min | MPAA: N/A Een spannende film.2 zussen gaan in ijskoud water duiken. Door vallend rotsblokken komt een van de 2 vast te zitten op de bodem. De ander moet alles doen om haar zus te bevrijden en haar op tijd weer boven te krijgen. Uiteraard gaat dat niet zo makkelijk. Best een goede film. Wat me wel opviel was dat de tijd op bepaalde moment in de film sneller voorbij lijkt te gaan en op andere momenten juist weer langzamer lijkt te gaan. Al meerdere van dit soort films te zien. Dit was niet de spannendste versie maar wel vermakelijk. | |
| My Spy (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13 Een CIA agent krijgt de opdracht om een moeder en dochter in de gaten te houden. Samen met zijn (wannabe) partner gaan ze in dezelfde flat zitten om zo de moeder en het 9 jarige dochtertje in de gaten te houden. Maar de dochter is slimmer en al snel gaat alles anders dan verwacht. De missie loopt wat anders en ook blijkt dat de keiharde CIA man ook een gevoelige kant heeft. Een vermakende film vol humor. Leuk om een avondje weg te kijken en eens een luchtige grappige film te zien. | |
| The Upside (2017) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Deze film is gebaseerd op Intouchables. Eigenlijk is het de Amerikaanse remake. We vonden 'm geweldig ! De film zit vol met humor. Een veroordeeld crimineel komt door wat geluk in dienst bij een steenrijke maar verlamde man. En dan ook nog eens als persoonlijke hulp. Uiteraard met 0 ervaring en alle gevolgen van dien. Wel met de soms overdreve Amerikaans manier van doen, maar dfat is in deze film niet storend. Een zeer leuke vermakende film. Heel veel gelachen en in één ruk uitgekeken. Geweldig. | |
| Tweakers: 4.6 | IMDb: N/A | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Als je de beschrijving leest zou je kunnen denken dat het een geweldige film is. Een wetenschapper die na een vernietigende ramp alleen achterblijft op Antarctica en moet voorkomen dat astronauten landen op aarde om zo hun leven te redden. Klinkt als een geweldige film vol met actie. En ook al is er dan nog iemand achter gebleven en moeten ze naar een andere plek gaan om zo de terugkerende astronauten te waarschuwen, de film heeft niet de actie die we verwacht hadden. Ja, er zit wat actie is. Maar de film zit ook vol met lange dialogen, (onnodig) lange shots die potentieel veel actie zouden kunnen hebben maar helaas. Toegegeven, de shots zijn mooi en sommige momenten zien er echt geweldig uit. Maar de actie ontbreekt. VAn begin tot einde denk je "nu komt het", maar dan komt het dus niet. Jammer van deze potentieel geweldige film.HAd veel beter gekund | |
| Miracle in Cell No. 7 (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Miracle in Cell No.7 draait om de schitterende band tussen de verstandelijk beperkte man Memo, die herder is en zijn dochtertje Ova. Samen met zijn moeder en Ova woont Memo ergens in een dorpje aan de Turkse kust. Alles gaat goed, totdat Memo 'betrokken' raakt bij de dood van de dochter van een legercommandant. Onterecht word hij ter dood veroordeeld, maar in de gevangenis gelooft niemand dat hij een moord kan hebben gepleegd. Zijn medegevangene helpen hem en stukje bij beetje raken ze ervan overtuigd dat hij onschuldig is. En zo begint een zoektocht vanuit cel nummer zeven om de onschuld van vader Memo te bewijzen. Een hele mooie en ontroerende film. We hebben hem gezien met de originele spraak en NL subs. Geweldig, super en eens wat heel anders dan al die actie en over de top effecten. | |
Verwijderd
Inderdaad, volgens IMDB welVerwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:12:
@Sparkiee Miracle in Cell No.7 is volgens mij ook een remake van een gelijknamige Koreaanse film.
| 50/50 (2011) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 100 min | MPAA: R Onlangs op Netflix gezien, net voor deze van de streamingdienst verdween. Deze film gaat over een twintiger die te horen krijgt dat hij kanker heeft en die volgens de online statistieken een overlevingskans van zo'n 50% heeft. Gedurende de film vecht hij met de ziekte en ontmoet hij lotgenoten en wordt hij begeleid door een psychiater. Zijn beste vriend en zijn moeder proberen hem ook te steunen of wellicht denken ze alleen maar aan zichzelf. Daar worstelt hij ook mee. Sterke film en ondanks het cliché einde toch wel een 8 waard. | |
| Tweakers: 4.7 | IMDb: N/A | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Ik was gewaarschuwd, dus hij viel wat minder hard tegen dan verwacht. Desondanks kon ik de film totaal niet serieus nemen als deze letterlijk bedoeld was. Dan was het verhaal niet meer dan een 4 waard. Als je de film als een metafoor ziet, dan is het nog wel een 6 waard, maar ook niet veel meer, want ook dan mankeert er het een en ander aan. Staat op Netflix. | |
| Get Out (2017) | ![]() |
| Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R Deze film had ik nog steeds niet gezien en stond nu op Netflix, dus toch maar opgezet vanwege de lovende kritieken. De reden dat ik deze film nog niet gezien had, is dat ik niks met horror heb. En inderdaad. Deze film zit echt goed in elkaar. Je vraagt je de hele tijd af wat er nu precies aan de hand is (waarom iedereen zich zo vreemd gedraagt) en daarbij wordt op een subtiele manier ingegaan op racisme en vooroordelen. Als uiteindelijk duidelijk is hoe de vork in de steel zit, en je nadenkt over wat er eerder in de film allemaal is gebeurt, dan klopt het inderdaad precies. Deed me qua weirdness een beetje denken aan Midsommar. Ook al zo'n topfilm! | |
| Corpus Christi (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 115 min | MPAA: N/A In deze Poolse film wordt een jongen vervroegd vrijgelaten uit een jeugdgevangenis (waar hij ook misdienaar was) om in een houtfabriek te gaan werken. Als hij bij de houtfabriek aankomt, besluit hij het dorp in te lopen en doet zich tegen iemand voor als priester. Lang verhaal kort, hij wordt gevraagd om voor de huidige priester in te vallen en komt langzaam maar zeker steeds meer te weten over een belangrijke recente gebeurtenis dat het leven van een aantal dorpsbewoners bepaalt en hij probeert op zijn manier hier een positieve draai aan te geven, omdat de situatie niet echt gezond is. Dit is een prachtige film over schuld en vergeving. Gezien op Rakuten TV. | |
| Rocks (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 93 min | MPAA: N/A Een tienermeisje wordt ernstig op de proef gesteld wanneer haar moeder met de noorderzon is vertrokken. De moeder had dit al vaker gedaan, dus allereerst probeert ze er maar het beste van te maken en voor haar broertje te zorgen. Maar hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt en moet ze zich in allemaal bochten wringen om te overleven (en uit handen van maatschappelijk werk te blijven, waarvan ze bang is dat die haar en haar broertje uit elkaar zullen halen). De film doet me denken aan Nobody Knows, maar het verhaal is toch net wat anders. Gezien op Pathé Thuis. | |
[ Voor 10% gewijzigd door josh-hill op 04-01-2021 19:21 ]
Als je die 2 leuk vindt zijn Us (maker Get Out) en Hereditary (maker Midsommar) wel een aanrader, ben normaal ook niet van de horror maar deze paar kon ik erg waarderen. Misschien The Perfection ook (zelfde dame als Get Out, vond haar in Girls al een psycho hoofd hebben).Deze film had ik nog steeds niet gezien en stond nu op Netflix, dus toch maar opgezet vanwege de lovende kritieken. De reden dat ik deze film nog niet gezien had, is dat ik niks met horror heb.
En inderdaad. Deze film zit echt goed in elkaar. Je vraagt je de hele tijd af wat er nu precies aan de hand is (waarom iedereen zich zo vreemd gedraagt) en daarbij wordt op een subtiele manier ingegaan op racisme en vooroordelen. Als uiteindelijk duidelijk is hoe de vork in de steel zit, en je nadenkt over wat er eerder in de film allemaal is gebeurt, dan klopt het inderdaad precies. Deed me qua weirdness een beetje denken aan Midsommar. Ook al zo'n topfilm!
[ Voor 7% gewijzigd door jodeltje op 04-01-2021 20:02 ]
Ik heb van Jordan Peele buiten zijn Get Out succes eigenlijk niet zo veel interessants gezien, maar misschien ligt dat meer aan mijn soort humor, Keanu deed me niet zo veel bijvoorbeeld.
Ik snap niet wat er zo goed moet zijn aan Hereditary. Ik ben groot fan van het psychologische thriller genre, met films als Cube en Get Out als zeer goede voorbeelden. Us vond ik matig, maar Hereditary kon me echt geen moment boeien. Ik ben meerdere keren bijna in slaap gevallen bij die film.jodeltje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:56:
[...]
Als je die 2 leuk vindt zijn Us (maker Get Out) en Hereditary (maker Midsommar) wel een aanrader, ben normaal ook niet van de horror maar deze paar kon ik erg waarderen. Misschien The Perfection ook (zelfde dame als Get Out, vond haar in Girls al een psycho hoofd hebben).
Wat ik van hem heb gezien is dat hij vooral een nogal politieke boodschap one trick pony is. In The Twilight Zone en Lovecraft Country ligt dat er vaak best dik bovenop. Het maakt zijn werk niet slecht trouwens, maar wel nogal voorspelbaar.kevz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:12:
Ik heb van Jordan Peele buiten zijn Get Out succes eigenlijk niet zo veel interessants gezien, maar misschien ligt dat meer aan mijn soort humor, Keanu deed me niet zo veel bijvoorbeeld.
Bedankt voor de tip. Die drie heb ik nog niet gezien.jodeltje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:56:
[...]
Als je die 2 leuk vindt zijn Us (maker Get Out) en Hereditary (maker Midsommar) wel een aanrader, ben normaal ook niet van de horror maar deze paar kon ik erg waarderen. Misschien The Perfection ook (zelfde dame als Get Out, vond haar in Girls al een psycho hoofd hebben).
[ Voor 122% gewijzigd door josh-hill op 04-01-2021 21:46 ]
| The Mist (2007) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: R Vanuit de optrekkende mist komen allemaal mens-etende monsters tevoorschijn. De personages verschansen zich in een supermarkt terwijl er met monsters en ontspoorde mede verschanselingen gevochten wordt. Film heeft een beetje een B-film gevoel, er wordt dan ook niet spectaculair geacteerd. De monster zijn wél goed gelukt en de film is in ieder geval vermakelijk genoeg. Ik zou de film een 6 geven, maar dankzij het eind een 6,5. Het kijken waard. | |
Je moet de film ook in zwart wit kijken, zoals de regisseur het heeft bedoeld.jodeltje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:24:
The Mist (2007) [Afbeelding: The Mist (2007)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: R Vanuit de optrekkende mist komen allemaal mens-etende monsters tevoorschijn. De personages verschansen zich in een supermarkt terwijl er met monsters en ontspoorde mede verschanselingen gevochten wordt.
Film heeft een beetje een B-film gevoel, er wordt dan ook niet spectaculair geacteerd. De monster zijn wél goed gelukt en de film is in ieder geval vermakelijk genoeg.
Ik zou de film een 5,5 geven, maar dankzij het eind een 6,5[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Darabont later put together a black and white cut for The Mist's DVD and Blu-ray Special Edition release, and in the minds of many fans, it's the superior version. Just on a visual level, the movie is far more striking, but it also has the effect of making it feel like a creature feature from the 1950s or 60s. Those kind of b-movies greatly inspired King while writing The Mist in the first place, and Darabont wanted his movie to have that same DNA. The lack of color also adds to the menace of the movie's CGI monsters, who famously looked a little iffy in the color version.
| Soul (2020) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Music | Runtime: 100 min | MPAA: PG Prachtig geanimeerd, wat je van Pixar niet anders kunt verwachten. Maar het verhaal an sich sprak mij minder aan. Wel een soort van spiritueel leven na de dood, maar dan wel op veilig gespeeld door er geen bepaalde religie aan te koppelen. De emotionele impact die ik bij vroegere Pixar films wel voelde, waarbij ik soms tot tranen geroerd was, voelde ik hier totaal niet. Voor mij persoonlijk een magere 7. Gezien op Disney+. | |
| Boss Level (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: N/A Best leuke actie film in het genre van Groundhog Day en Edge of Tomorrow: de hoofdpersoon beleeft dezelfde dag opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw, waarbij alleen de hoofdpersoon herinneringen houdt aan de vorige keren dat hij die dag meemaakte, zodat hij hieruit kan leren. Ondanks dat een aantal zaken wat cliché zijn zit er toch voldoende variatie in waardoor het boeiend blijft om te kijken. Goede opbouw van het verhaal welke zowel de hoofdpersoon als de kijker stap voor stap nieuwe dingen laat ontdekken. Aan het eind zakt de film wat in en is de vaart eruit. Maar m'n vrouw en ik hebben ons prima vermaakt met deze film. | |
| Groundhog Day (1993) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 101 min | MPAA: PG Na het zien van Boss Level had ik erg zin om een oude favoriet weer eens te kijken: Groundhog Day. Hoewel de setting wat verouderd aan doet blijft het gewoon een heerlijke comedy film waarin je helemaal mee leeft met Phil Connors (Bill Murray) die door verschillende stadia van acceptatie loopt terwijl hij leert om te gaan met het telkens weer opnieuw dezelfde dag doormaken. Van weigeren de situatie te accepteren, tot het misbruik maken van de situatie en uiteindelijk de berusting en er het beste van maken door persoonlijke ontwikkeling en daadwerkelijk een beter mens te worden. Gekeken vanaf BluRay. | |
| Batman Begins (2005) | ![]() |
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13 De kerstvakantie was een mooie gelegenheid om de Christopher Nolan Batman trilogie opnieuw te kijken, waarbij de films door mijn kinderen voor het eerst gezien werden. Uiteraard afgetrapt met Batman Begins waar we geïntroduceerd worden tot Batman, zijn afkomst en zijn training, tot hij de bestrijder van de misdaad in Gotham City is geworden. Uitstekende introductiefilm tot het beroemde personage met de juiste mate van donkerheid en gelaagdheid om Batman realistischer te maken dan de cartoonversies uit eerdere films en series. Goede actie scenes, goed geluid, mooie cinematografie. Genieten! Gekeken vanaf 4K UHD BluRay. | |
| The Dark Knight (2008) | ![]() |
| Tweakers: 8.2 | IMDb: 9.0 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13 Na Batman Begins volgt natuurlijk The Dark Knight. En WAT een overdonderend vervolg is het, met een meesterlijke Heath Ledger die elke scene steelt waarin hij te zien is. Ook het script zit erg goed in elkaar, en de film is vrijwel een lange achtbaan rit van begin tot eind. Wederom uitstekende cinematografie, geweldige geluidsmix en goede acteurs bij elkaar. Voor mij persoonlijk is dit de beste superheldenfilm ooit gemaakt. In deze film vallen alle stukjes precies op hun plek en hiermee is Christopher Nolan ook één van mijn favoriete regisseurs geworden. Ik geef niet snel een 10, maar deze film verdient van mij gewoon een volle 10! Ook weer gezien vanaf 4K UHD BluRay. | |
| The Dark Knight Rises (2012) | ![]() |
| Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 164 min | MPAA: PG-13 Helaas haalt The Dark Knight Rises niet het extreem hoge niveau van The Dark Knight, maar dat was ook bijna onmogelijk te evenaren, laat staan te overtreffen. Desondanks is ook deze film weer zeer vermakelijk met prima actie scenes, en een sterke antagonist (Bane). Hoewel ik deze film jaren geleden gezien heb zag ik de twist in de eindconfrontatie niet (meer) aankomen en was ik dus wederom verrast. Toch vind ik deze film wat minder coherent dan Batman Begins, dus scoor ik deze film iets lager dan die film. En ook deze film gezien vanaf 4K UHD BluRay. | |
| Borat Subsequent Moviefilm (2020) | ![]() |
| Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: R Eigenlijk is het een belachelijke film. En verwacht ook niks met diepgang, super acteerwerk of geweldige actie. wat je wel kunt verwachten is een komische film waarin Trump en andere hooggeplaatste van de Amerikaanse politiek op de hak worden genomen. Borat heeft een dochter die hij opvoed aan de hand van de "handleiding van eigenaren". Borat krijgt als missie een cadeau af te leveren in de inner circle van Trump om zo zijn land weer in de gratie te krijgen bij de rest van de wereld. Overbodig om te zeggen dat het gruwelijk misloopt. Zijn dochter komt er ook stikje bij beetje achter dat de handleiding niet allesbepalend is en vrouwen ook rechten hebben en meer mogen dan ze dacht. We hebben ons vermaakt. Meerdere keren vroegen we ons af hoe het kan dat deze film word getoond en hoe het kan dat bepaalde delen er nog in zitten. Niet kijken als je te serieus bent of een fatsoenlijk film wil kijken. Als je in de mood bent dan is dit een flauwe maar dol dwaze komische films waarin flink wat op de hak word genomen en op de bekende manier van deel 1 word verder gegaan. Sommige stukken zijn op het randje maar we hebben genoten. Het acteer werk is niet bijster bijzonder maar daarvoor moet je ook niet naar deze film kijken. Naar onze mening leuk genoeg voor een avondje plezier. | |
| The Wind that Shakes the Barley (2006) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 127 min | MPAA: Not Rated Ik weet het niet zo goed met deze film. Ik ben er niet door 'gepakt' geweest en toch heeft deze film zo een hoge IMDB score. Verder zou hij ook goed moeten zijn vanwege de 'director' Ken Loach; maar ik vrees dat het niets voor mij was. Gewoon persoonlijke voorkeur vermoed ik. Versta me niet slecht, dit is geen slechte film, het is goed geacteerd, mooie decors, heerlijk taaltje. Maar het kon mij niet echt boeien, ik betrapte me er op dat ik regelmatig met andere dingen bezig was en dat gebeurd anders niet. | |
| Tweakers: 3.5 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Cringe. En dat 2.5 uur. Welke mafkees heeft dit script goedgekeurd?+1 voor Gal | |
No drama
| Prisoners (2013) | ![]() |
| Tweakers: 6.1 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 153 min | MPAA: R En zo zie je maar weer dat wanneer je een beetje door de film geschiedenis heen scrollt je ook weer een film tegen komt waar je nog nooit van gehoord hebt. Ja dat kan. Via Blade Runner en Arrival kom je zomaar op Prisoners. Wist ik het bestaan niet van, kende ik niet. Maar wat een ontzettend goede film zeg! Heb em zojuist gekeken en heb vrijwel constant op het puntje van mijn stoel gezeten. Wil er niet te veel over verklappen maar het gaat over twee gezinnen die hun kleine dochtertjes kwijtraken. Een van de vaders is een doordouwer en gaat ver om zijn dochtertje terug te vinden. Verder dan de politie gaat zal ik maar zeggen. Kijk, er zijn tegenwoordig veel manieren om films te kunnen kijken. Onder andere de betaalde streaming diensten Dat is erg praktisch en gemakkelijk. Inderdaad het kost wel geld. Disclaimer: Hier heb ik abonnementen op Netflix, Prime Video, Disney en Videoland. Voel me dan ook niet bezwaard zodra ik met een omweg een bepaalde film kijk zo nu en dan. Zeker niet als het een ouwe film is. | |
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja wat een klapper was dat zegAvK schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:40:
Prisoners (2013) [Afbeelding: Prisoners (2013)] Tweakers: 6.1 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 153 min | MPAA: R En zo zie je maar weer dat wanneer je een beetje door de film geschiedenis heen scrollt je ook weer een film tegen komt waar je nog nooit van gehoord hebt. Ja dat kan. Via Blade Runner en Arrival kom je zomaar op Prisoners.
Wist ik het bestaan niet van, kende ik niet. Maar wat een ontzettend goede film zeg! Heb em zojuist gekeken en heb vrijwel constant op het puntje van mijn stoel gezeten.
Wil er niet te veel over verklappen maar het gaat over twee gezinnen die hun kleine dochtertjes kwijtraken. Een van de vaders is een doordouwer en gaat ver om zijn dochtertje terug te vinden. Verder dan de politie gaat zal ik maar zeggen.
Kijk, er zijn tegenwoordig veel manieren om films te kunnen kijken.
Onder andere de betaalde streaming diensten
Dat is erg praktisch en gemakkelijk.
Inderdaad het kost wel geld.
Disclaimer: Hier heb ik abonnementen op Netflix, Prime Video, Disney en Videoland.
Voel me dan ook niet bezwaard zodra ik met een omweg een bepaalde film kijk zo nu en dan.
Zeker niet als het een ouwe film is.![]()
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ondanks dat je vanaf het begin wel doorhebt wat er aan de hand is is de film toch spannend, hóé ipv wát.
Sarah Paulson deed waar ze normaal eigenlijk beter in is (de charmante heks was hier wat vlak), Kiera Allen in de hoofdrol deed het beter.
Prima film, prima eind, maar niets speciaals. 7
[ Voor 22% gewijzigd door jodeltje op 07-01-2021 02:08 ]
| The Bar (2017) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: N/A The Bar had ik al regelmatig voorbij zien komen in het rijtje aanbevolen films van Netflix en uiteindelijk toch maar opgezet. Soms kan een Spaanse film je aangenaam verrassen. Een vaste bezoeker van een onbeduidend eettentje wordt op klaarlichte dag neergeschoten als hij het pand verlaat. De overige bezoekers denken aan een aanslag en blijven angstvallig binnen. Maar wat als er een terrorist tussen hen schuilt? En waarom zijnde straten verlaten en is er niks op het nieuws te zien over deze schietpartij? The Bar verraadt in de openingscredits al waar het eigenlijk om draait. Er worden allerlei virussen getoond, maar in de film zelf duurt het even voordat er iets over een virus wordt gerept, al zie je in het begin wel regelmatig mensen onheilspellend hoesten. De film vervalt na de onthulling in het bekende cliché van de twee kampen van niet besmette en wellicht wel besmette mensen. Omdat de straten plotseling zo leeg waren na de aanslag dacht ik even dat er een groter mysterie zou zijn, maar dat bleek niet zo te zijn. De film richt zich er meer op dat in bepaalde omstandigheden ieder persoon aan zichzelf denkt en niet meer aan de groep. Deze Spaanse rolprent verrast nergens, behalve wanneer de mooie Elena zowaar jarretels blijkt te dragen onder haar rokje, maar daar kijk je (waarschijnlijk) de film niet voor. Lastig om hier een oordeel over te geven, de film is niet slecht, maar wat mij betreft ook niet goed. Aan de andere kant wel leuk om een virus film te kijken tijdens een pandemie | |
| Tweakers: 3.3 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 In het begin wist ik niet wat ik ervan moest denken, de film kijkt rustig weg met een compleet ander tempo dan zijn voorganger. Maar dat maakte de film niet slecht, heb me daarin tegen juist zeer vermaakt en het was in 2020 lang geleden dat er zo'n grote film uitkwam vanwege het corona virus. Vond het een verrassend verhaal hebben over een object die je wensen laat uitkomen, ik vond alleen die transformatie van die vrouw aan het eind wel heel slecht gedaan. Zou hem zo weer kunnen kijken! | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
| Train to Busan Presents: Peninsula (2020) | ![]() |
| Tweakers: 2.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: Not Rated Paar jaartjes terug Train to Busan gezien en dat vond ik een geweldige film. Dit zou een soort vervolg moeten zijn en wilde ik dus ook graag zien. Helaas heeft het mijn verwachtingen niet waar gemaakt. Deze film is een soort slechte standaard zombie film in combinatie met auto races nog nepper dan in Fast & Furious (dan heb ik het nog niet over het CGI werk). Volgens IMDB heeft deze film wel dezelfde regisseur en (1 van de) schrijver. Ik snap echt niet dat dit er dan uit heeft kunnen komen. | |
| Annihilation (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Wist niet goed wat ik van deze film moest verwachten. Aangezet en het bleek wel een interessant verhaal te hebben. Eenmaal in die zone is het best freaky, op een positieve manier, maar er had meer in gezeten heb ik het gevoel wat betreft de personages. spoiler: Als er wat meer opbouw had geweest van de verschillende personages had het doodgaan van die personages misschien wat meer impact gehad. Nu werd ik er niet echt warm of koud van. Het meest interessante vond ik dan ook de freaky shit in die zone. | |
| Relic (2020) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R Ik verlang al een tijdje naar een goede horror. Zag deze al een tijdje terug voorbij komen en heb hem maar aangezet. Tja, wat kan ik erover zeggen. Het is een keer een iets ander verhaal, maar dat maakt het er niet beter op. Film is niet echt eng en is alleen freaky. Je wordt er ook niet echt wijzer op in de loop van de film, behalve dat er blijkbaar iets is spoiler: .met dat glas in lood raampje in de deur | |
| Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Misschien wel een van de betere films die de laatste tijd uitgekomen is (of die ik gezien heb iig) wat betreft vermaak. De jongen wil zijn vriendin van 7 jaar geleden weer opzoeken en gaat op avontuur, met gevaar voor eigen leven. Het verhaal is redelijk voorspelbaar, maar is wel leuk en heeft zijn grappige momenten. Prima CGI ook voor de monsters spoiler: . De rol van de hond is ook leuk gedaan./reuze-insecten | |
Een vervolg op Train to Busan was eigenlijk ook gekkenwerk. De insteek van die film is dat er een zombie uitbraak is in een kleine ruimte, namelijk een trein. Dat maakt die film bijzonder. Ik heb alleen een trailer gezien van Train to Busan Presents: Peninsula en die deed me al vermoeden dat de insteek totaal anders is, waardoor het meer een alleen-in-naam-vervolg is.Louw Post schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:31:
Train to Busan Presents: Peninsula (2020) [Afbeelding: Train to Busan Presents: Peninsula (2020)] Tweakers: 2.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: Not Rated Paar jaartjes terug Train to Busan gezien en dat vond ik een geweldige film. Dit zou een soort vervolg moeten zijn en wilde ik dus ook graag zien. Helaas heeft het mijn verwachtingen niet waar gemaakt. Deze film is een soort slechte standaard zombie film in combinatie met auto races nog nepper dan in Fast & Furious (dan heb ik het nog niet over het CGI werk).
Volgens IMDB heeft deze film wel dezelfde regisseur en (1 van de) schrijver. Ik snap echt niet dat dit er dan uit heeft kunnen komen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
| Promising Young Woman (2020) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R Het blijft altijd bijzonder hoe sommige films een heel hoog IMDB cijfer kunnen krijgen en andere een lager cijfer. Dit is zo'n film die mij echt nauwelijks kon boeien. Een vrouw die als arts gestudeerd heeft maar van school gegaan is vanwege iets wat er destijds gebeurt is. Ze werkt nu in een koffiewinkel maar heeft blijkbaar een dubbel leven. Volgens alle recensies zou het einde best goed zijn maar zelfs die viel mij tegen. Duurde te lang, matig verhaal. Meh. | |
| American Renegades (2017) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Crime, Drama, Thriller, War | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Deze kwam als "Binnenkort op Netflix" voorbij in mijn lijst dus ik dacht een nieuwe film. Deze bleek al uit 2017 te zijn. Desalniettemin had ik deze nog niet gezien dus toch maar aangezet. De film gaat over een groep amerikaanse militaren die op vredesmissie zijn en dan via via achter een grote nazischat komen met veel goud. De hoofdpersoon in dit verhaal speelt ook in Blindspot, een serie die lekker over de top is maar wel lekker wegkijkt. Daarom dacht ik dat het wel ok zou zijn. Helaas was het allemaal wat te gemakkelijk. Ze opereren in gevaarlijk gebied maar alles lijkt ze vrij makkelijk af te gaan. Leuk als popcorn film maar zal vermoedelijk niet blijven hangen. | |
| Shadow in the Cloud (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Horror, War | Runtime: 83 min | MPAA: R WTF heb ik nu weer zitten kijken. De trailer zag er best spannend uit en het verhaal leek ook wel tof totdat er ineens spoiler: tevoorschijn kwamen die de boel op stelten kwamen zetten.gremlins Daardoor was het eerste half uur redelijk geloofwaardig maar zodra eenmaal bekend was wat er in de tas zat zakte het verhaal in als een pudding. Helaas ook weer een 6je. | |
Je had beter Sky Sharks kunnen kijkenSunfalls schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:52:
Shadow in the Cloud (2020) [Afbeelding: Shadow in the Cloud (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Horror, War | Runtime: 83 min | MPAA: R WTF heb ik nu weer zitten kijken. De trailer zag er best spannend uit en het verhaal leek ook wel tof totdat er ineensspoiler:tevoorschijn kwamen die de boel op stelten kwamen zetten.gremlins
Daardoor was het eerste half uur redelijk geloofwaardig maar zodra eenmaal bekend was wat er in de tas zat zakte het verhaal in als een pudding.
Helaas ook weer een 6je.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Voor mij was het begin juist het hoogtepunt. Vooral die scene in het winkelcentrum maakte van Wonder Woman een echte superheld.G_Dragon schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:08:
Wonder Woman 1984 (2020) [Afbeelding: Wonder Woman 1984 (2020)] Tweakers: 3.3 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 In het begin wist ik niet wat ik ervan moest denken, de film kijkt rustig weg met een compleet ander tempo dan zijn voorganger.
Maar dat maakte de film niet slecht, heb me daarin tegen juist zeer vermaakt en het was in 2020 lang geleden dat er zo'n grote film uitkwam vanwege het corona virus.
Vond het een verrassend verhaal hebben over een object die je wensen laat uitkomen, ik vond alleen die transformatie van die vrouw aan het eind wel heel slecht gedaan.
Zou hem zo weer kunnen kijken![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
@Sunfalls Gek genoeg lijkt die film me alleen maar leuker door jouw spoiler. Valt het in de "so bad it's good" categorie?
Helaas, waar het in de originele films (geen spoilers) echt leuk is, zijn ze hier lelijk en is hun bedoeling ook niet te begrijpen behalve dat ze de inhoud van de tas willen.ErikT738 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:14:
[...]
Voor mij was het begin juist het hoogtepunt. Vooral die scene in het winkelcentrum maakte van Wonder Woman een echte superheld.spoiler:Dat hele gedoe met die wensen was maar een beetje vaag en naar mijn idee slecht geschreven.Dat en de invisible jet
@Sunfalls Gek genoeg lijkt die film me alleen maar leuker door jouw spoiler. Valt het in de "so bad it's good" categorie?
| The Wolf of Snow Hollow (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 83 min | MPAA: R The Wolf of Snow Hollow is een rare film van regisseur en schrijver Jim Cummings, die ook de hoofdrol speelt als onaangename politieagent van een klein skioord in Utah waar vrouwen worden vermoord. Het begint lekker cliché met een koppeltje dat in een afgelegen chalet verblijft, maar na de eerste aanval focust de film zich op politieagent John. Hij is de zoon van de sheriff die de druk niet aan kan van de bewoners die hem continue lastig vallen met vragen over de moord, hij gelooft zijn collega's niet als ze het vermoeden hebben dat het om een weerwolf gaat en heeft een stroeve relatie met de moeder van zijn dochter. Door de montage wordt de film alleen maar verwarrender, waarbij soms twee tot drie scenes door elkaar worden getoond die allemaal op een andere tijd afspelen. Er gebeuren dingen waarvan je de aanleiding niet weet, er wordt te veel geïmpliceerd waardoor het eerder lijkt alsof cruciale scenes zijn weggelaten en uiteindelijk zijn de moorden slechts bijzaak met een onbevredigende conclusie. De laatste film van Robert Forster kan je overslaan, tenzij je een fan bent van Jim Cummings. De beste man heeft op mij geen beste indruk achtergelaten. | |
Met je eens dat die het hele gedoe met het wensen niet geweldig was uitgewerkt, een andere en betere main story had hier ook ingepast. Maar ik zou de film zo weer op kunnen zetten, want hij kijkt ontspannen wegErikT738 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:14:
[...]
Voor mij was het begin juist het hoogtepunt. Vooral die scene in het winkelcentrum maakte van Wonder Woman een echte superheld.spoiler:Dat hele gedoe met die wensen was maar een beetje vaag en naar mijn idee slecht geschreven.Dat en de invisible jet
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
| London Has Fallen (2016) | ![]() |
| Tweakers: 4.0 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R De president van Amerika moet naar een begrafenis in Londen. Banning mag de beveiliging weer regelen. Maar wat er dan gebeurt....... Zo, clickbait waardige intro geplaatst en net als met de meeste clickbait volgt nu een hoop zinloos geblaat, want veel valt er niet te zeggen over deze film. Tijdje geleden heb ik Olympus has fallen gekeken. Een lekkere actiefilm met goede dosis spanning en veel en bruut geweld. In de hoofdrol Banning als hoofd beveiliging van de POTUS en in die film krijg je echt het gevoel alsof hij tegen een andere grootmacht aan het vechten is met zijn laatste beetje kracht wat hij heeft. Al die spanning lijkt hij in dit deel een stuk minder last van te hebben. Hij lijkt veel zekerder van zijn zaak en werkt zich als een commando door tot in het hol van de leeuw. De machtige tegenstander wordt hem nooit teveel en overal heeft hij een reactie op. En dat is jammer, want waar in deel 1 hij nog moeite moest doen lijkt hij nu vrijwel niet te stuiten. Dat is een minpunt ten opzichte van deel 1. De actie zelf en zeker de actie wanneer Londen aangevallen wordt is weer lekker bruut. Dus als popcorn film is deze weer prima. Niet zo goed als deel 1, dus ik geef hem maar een zesje. | |
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.