GRDavies75 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:08:
| Kickboxer: Vengeance (2016) | [Afbeelding: Kickboxer: Vengeance (2016)] |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Action, Crime, Drama, Sport | Runtime: 90 min | MPAA: Not Rated
Deze kwam voorbij op Netflix en hoewel JCvD al eerder Bloodsport had gemaakt - ook geen onverdienstelijke film - was Kickboxer de film waar The Muscles from Brussels bij het grote publiek bekend is geraakt en wat mij betreft een klassieker (in het genre). Alleen het origineel heeft/had nog een beetje kwaliteit, de vervolgen erop (zonder JCvD) waren beduidend van mindere kwaliteit, dus ik verwachtte er ook niet al te veel van. Ik had alleen in het voorfilmpje op netflix wel gezien dat Bautista er ook in speelde.
Eigenlijk is Kickboxer Vengeance een remake van het origineel, soort van, behalve dan dat ze bepaalde zaken wat gemoderniseerd hebben. Het origineel is van 1989 en toen zal Karate wel da bomb zijn geweest of in ieder geval beter bekend bij het grote publiek en dat zie je ook terug in de trainingen, nee hier zitten we duidelijk in een tijd waar Muay Thai Kickboxen ("De gevechtskunst van de 8 ledematen") wel wat bekender is en dus wordt er ook geoefend op ellebogen en clinchwerk. Verhaaltechnisch volgen ze grotendeels het plot uit het origineel, behalve dan dat JCvD hier de meester speelt en er iets meer focus is op het illegale gevechtscircuit (beetje Bloodsport?).
Op IMDB wordt deze film redelijk afgefakkeld, maar ja, sommige mensen zullen zich vast bepoteld voelen in hun (jeugd) sentiment. En hoewel geen topper, is dit voor de eventuele liefhebber van het genre / of een kijker met de juiste mindset (popcorn film) prima te pruimen. Vooral het eindgevecht is wat gemoderniseerd naar hedendaagse standaarden als het aankomt op bruutheid. Ik geef deze film een 6, oftewel je mist niks als je deze film niet ziet, maar voor de liefhebber van het genre zeker te pruimen, met de kanttekening dat als je het origineel wel hebt gezien, je weinig nieuws te zien krijgt (het eindgevecht, vooral ronde 2, is wel lekker bruut, dat dan weer wel  ). |
| [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10 |
Genereer je eigen UBB code review
whaha ik heb deze ook doorgescrolled want 1,5 uur van mijn tijd was hij niet waard. Deze film is echt baggerslecht. Nou was het origineel ook niet heel goed maar he toen was ik 12.
Ik zet even de slechte punten op een rij:
1: Bautista als Thai... die een stenen ding doormidden schopt waarvan je duidelijk kan zien dat het piepschuim is. En verder sowieso, wat een rol....
2: JCVD met z'n fedora en brilletje en dan toch even dat shirtje uit om z'n verschrompelde, doch tot zover mogelijk getrainde, lichaam te laten zien
3: Protagonist was een watje uit zo'n teenage american karate film.
4: GSP speelt er ook in mee maar dan als watje. (serieus als je zo'n gast cast, laat hem dan ook een gave rol spelen. Oh ja en hij mag het: "nok su kao" roepen, echt tif! Cringe meter schiet omhoog.
Verder doen ze alles dat ook in het origineel zit na en dan met JCVD als leraar, niet als Sloan. Je snapt er geen zak van.
Wat een kut film.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning