The Rhythm Section (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Een "ik neem wraak - hitman" film. Het verhaal is niet heel sterk. Redelijk in beeld gebracht, met mwoahhhh aktie momenten. Al met al niet heel bijzonder dus. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
A Time to Kill (1996) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 149 min | MPAA: R Zelden heb ik uitgekeken naar een film als A Time to Kill. Ik had een major crush op Sandra Bullock midden jaren '90 en dit was haar eerste grote film na haar doorbraak in While You Were Sleeping. Ze heeft eigenlijk slechts een bijrol en dus veel te weinig screentime maar pwhoar... hot. Er is verder geloof ik ook nog een verhaal over een stel rednecks die na een jong meisje te verkrachten door vigilante dad Carl Lee (Samuel L. Jackson) worden omgelegd, waarna advocaat Jake Brigance (Matthew McConaughey, in zijn eigen break through role) hem moet verdedigen. Bullock speelt Ellen Roark, de legal aide van Jake die constant met hem flirt en het is gewoon niet realistisch meer dat Jake niét voor haar valt. Tot je nagaat dat hij getrouwd is met Carla, die gespeeld wordt door Ashley Judd, dus tja, hij heeft ook niet echt te klagen over wat er thuis op hem zit te wachten. Anyway, de film is gebaseerd op het debuut van John Grisham en speelt zich dus af zoals je zou verwachten. De hele sfeer in de film is nogal drukkend, de acteurs lijken continu te baden in het zweet (in het geval van Jake is dat begrijpelijk). De supporting cast is echt indrukwekkend: Kevin Spacey, Michael Goohan, Brenda Fricker, Charles Dutton, Oliver Platt, Chris Cooper, Anthony Heald... misschien zeggen de namen je niet alles maar je kent ze wel als je met 80s en 90s movies bent opgegroeid. Er was blijkbaar ook een special deal op Sutherlands want je krijgt er hier twee voor de prijs van één, zowel vader Donald als zoon Kiefer. Al met al is dit een vrij rauwe Grishamverfilming, de zweterige sfeer van Mississippi wordt goed gebruikt om eens wat anders te doen dan de meeste legal thrillers. Wel vind ik de film wat lang duren en treedt er wat herhaling op, van de scenes waarin de KKK Jake en zijn vrienden intimideert hadden er wel wat minder mogen zijn en er had wat meer focus op de legal tanglings en de persoonlijke relaties mogen zijn. Geen hoogvlieger, wel vermakelijk, en Sandra Bullock op haar sexiest. What's not to like? | |
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bad Boys for Life (2020) | ![]() |
Tweakers: 4.9 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Als fan van Bad Boys I & II wou ik deze heel graag zien. Wat een teleurstelling. De magie van deel 1 en 2 heb ik in deze film niet ervaren. Niks over de acteurs. Maar wat is dat tegenwoordig toch. Gooi er een snelle auto met achtervolgingen in en het zal wel een hit worden? [spoiler] En waarom is het toch steeds zo dat neergeschoten mensen op een ongeloofwaardige manier alles overleven? spoiler: De film was wel ok om af te kijken. Maar ik ben blij dat ik deze niet ben gaan kijken in de bioscoop. Daarvoor vond ik dit vervolg te slecht. | |
Hij staat ook op Cineville (moet je wel abbo zijnjosh-hill schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:27:
Hm interessant. Waar kun je die film ergens zien? Zie hem bijvoorbeeld niet op Pathé Thuis en is ook nog niet uit op Blu-ray, m.u.v. de Franse release (zonder ondertiteling).
Edit:
Ik zie dat Picl hem in het aanbod heeft.
No drama
Mortal Kombat Legends: Scorpions Revenge (2020) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Adventure, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: R Hier hou ik nou van | |
Verwijderd
Haunt (2019) | ![]() |
Tweakers: 3.7 | IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Okee het is allemaal redelijk cliche, maar desondanks heb ik me wel vermaakt. Met name omdat de dames in ons gezin er helemaal in zaten en druk speculeerde bij iedere wending wat er nu ging gebeuren. Het pand waar ze in gaan en de "attracties" die er zijn zouden een top aanvulling zijn in Walibi Flevo. Villa Volta en het spookhuis in de Efteling is er een kleuterattractie bij en ik vond de twists en de mafkezen leuk gevonden. Verder natuurlijk de standaard mooie onschuldige tienermeiden die zoals altijd de sjaak zijn. Einde is wel leuk gevonden. Geen hoogvlieger, wel leuk om te kijken. | |
The Bourne Ultimatum (2007) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 De camerabewegingen en de scenewisselingen gaan wel erg snel, maar Jason Bourne is dan ook een snelle jongen. Sterk verhaal hoewel me niet duidelijk is wanneer deze film zich nou afspeelt. Is dit tijdens de 2e film (dit is de 3e)? Want op circa 70 minuten komt hetzelfde stuk terug als waarmee de 2e film eindigde. Ik kreeg een soort deja vu gevoel en dat bleek terecht. Ook sprak ik met iemand over het feit dat ik net zo'n spannend leven zou willen hebben als Jason Bourne, maar die wierp tegen dat je dan de hele tijd tegen slechterikken moet vechten die je dood willen hebben, dus inmiddels ben ik erop teruggekomen dat ik net zo'n spannend leven wil hebben. Ik zie er toch maar vanaf. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
London Has Fallen (2016) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Wat was dit slecht zeg, holy shit. Zou je het puur kijken voor hersenloze actie dan is het misschien nog oké, maar de rest is zo slecht. Een totaal ongeloofwaardig verhaal doorzeefd met plotholes, een onsterfelijke hoofdrolspeler die nonstop cheesy one-liners er uit gooit en B-acteerwerk van de rest. | |
Spirited Away (2001) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy, Mystery | Runtime: 125 min | MPAA: PG Sen to Chihiro no Kamikakushi… of te wel Spirited Away. Ik ben inmiddels in de double digits aangeland als het om het aantal viewings gaat en elke keer ontdek ik weer nieuwe details in deze schitterende film. Elke keer probeer ik ook weer opnieuw de film te interpreteren; ik ben niet zo van de symboliek in films en literatuur maar in Spirited Away word je, letterlijk, spirited away in de prachtig rijke geestenwereld samen met Chihiro, de tienjarige hoofdpersoon. Het is onmogelijk om niet mee te leven met de avonturen van dit meisje dat gedwongen wordt om snel op te groeien en zo haar eigen leven en dat van haar ouders te redden. Hayao Miyazaki’s werk is volledig gevrijwaard van zwakke films; zelfs zijn lichtere en mindere efforts zijn genieten van de eerste tot de laatste minuut maar Spirited Away is voor mij zonder enige twijfel zijn meesterwerk. De vele lagenin het verhaal, de prachtige animatie en de heerlijke karakters maken dit tot, voor mij, misschien wel de beste animatiefilm aller tijden. De wereld die Miyazaki schept is zo vol leven en detail; neem de scenes in het badhuis, kijk naar hoe levend alles aandoet, niet alleen de hoofdpersonen maar alles wat er om hen heen gebeurt. Deze wereld leeft. Kijk hoe Miyazaki de tijd neemt om zijn karakters te laten ademen; hij noemt dit zelf ‘ma’, zoals in dit interview met Roger Ebert: De bekendste scene in Miyazaki’s werk waar hij dit toepast in Spirited Away, is in de treinscene. Chihiro stapt in de trein die haar naar de heks Zeniba zal brengen, en de minuten die daarop volgen laten, zonder dialogen, slechts begeleid door de prachtige muziek van Joe Hisashi, haar reis door de geestenwereld zien. Chihiro staart voor zich uit, en wij dromen, een paar minuten, even met haar weg. Geen Disneyfilm zal je ooit deze adempauzes geven. De details die je tegenkomt tijdens de treinreis zijn intrigerend ook; Waar wacht dat meisje, dat zich eenzaam op een van de perrons bevindt, toch op? Ik weet het nog steeds niet. Ik kan eindeloos doorgaan over Spirited Away, over hoe Chihiro’s reis een metafoor is voor het opgroeien van een kind, over hoe de film de excessen van onze materialistische samenleving aankaart, de vele taalkundige en poëtische verwijzingen die je helaas alleen maar kan vatten als je Japans kan lezen, maar het moge duidelijk zijn, dit is voor mij een zeldzaam perfecte film. Ik geef hem, samen met een klein handjevol anderen, een tien. Als ik ooit het inzicht zal krijgen en kan verklaren dat ik hem volledig doorgrond, dan krijgt hij een elf. Maar ik hoop dat die dag nooit komt. | |
Uhm, je spoiler is zo effectief als een badkuip leegscheppen met een zeef.Sparkiee schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:03:
Genereer je eigen UBB code review
Bad Boys for Life (2020) [Afbeelding: Bad Boys for Life (2020)] Tweakers: 4.9 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Als fan van Bad Boys I & II wou ik deze heel graag zien. Wat een teleurstelling. De magie van deel 1 en 2 heb ik in deze film niet ervaren. Niks over de acteurs. Maar wat is dat tegenwoordig toch. Gooi er een snelle auto met achtervolgingen in en het zal wel een hit worden?spoiler:*dit is dus gewoon leesbaar he*spoiler:
De film was wel ok om af te kijken. Maar ik ben blij dat ik deze niet ben gaan kijken in de bioscoop. Daarvoor vond ik dit vervolg te slecht.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
The Bourne Legacy (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13 In een lab wordt - heel actueel - geëxperimenteerd met een virus, en dat virus wordt gebruikt om supervechters te maken. Jason Bourne is niet in deze film, toch is deze film even goed als de vorige films. Sterk verhaal, goede personages, fijne achtervolgingen. Ik heb ergens gelezen dat iemand tegen deze film had dat het allemaal meer van hetzelfde is, maar ik vraag me af wat hij dan had verwacht. Een romantische komedie? | |
Triple Threat (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R Op papier is dit een ijzersterke film, de beste martial arts b-acteurs van het oosten samen met die uit het westen. Tony Yaa uit Thailand, Tiger Chen uit China en Iko Uwais uit Indonesië nemen het (onder andere) op tegen Michael Jai White uit Amerika en Scott Adkins uit Engeland. Deze keer spelen de westerse acteurs de slechteriken en zijn de kleine Aziaten de helden. Het verhaal stelt niet veel voor, het gaat er uiteindelijk om dat een rijke Chinese vrouw een einde wil maken aan criminaliteit in stad in Thailand en de baas van de onderwereld haar uit de weg wil ruimen. Daarvoor worden een aantal westerlingen ingehuurd die met grof geweld haar proberen om te brengen en niet hadden gerekend op de vechtkunsten van de drie Aziatische protagonisten. Er zitten flink wat plotgaten in de film, bijvoorbeeld om hun identiteit te bewaken willen de huurlingen twee mannen vermoorden die hun gezicht hebben gezien en daarvoor vallen ze op klaarlichte dag zonder gezichtsbedekking een politiebureau aan. Dat levert een mooie actiescène op, maar het slaat nergens op natuurlijk. Er worden verschillende talen gesproken in de film, maar voor het gemak spreken Tony Yaa, Tiger Chen en Iko Uwais ook Engels. Althans, dat proberen ze. Gelukkig kunnen ze beter knokken dan Engels praten. Helaas vallen de gevecht scenes wat tegen vond ik. Zeker gezien het niveau van vechtkunstenaars die meedoen aan de film. Wat me opviel was dat het bloed rijkelijk vloeit, zeker gezien de laatste jaren schotwonden allemaal uit de computer komen rollen. In dit geval is er gekozen voor praktische effecten. Het is een typische anderhalf uur B-film die niet vervelend is om te kijken. | |
![]() ![]() ![]() |
Savage Dog (2017) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Action, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: TV-14 Scott Adkins speelt deze keer een gevangene in Vietnam in 1959. De bewaarders zijn allemaal ex nazi's die hem na zijn vrijlating aanbieden om te vechten in door hen georganiseerde gevechten. Dat gaat uiteindelijk mis en dan neemt het karakter van Scott Adkins wraak. De wraaktocht lijkt een beetje op slotstuk van Commando (1985), maar mist het over de top jaren 80 sfeertje. Al wordt ook in deze film niet bepaald op subtiele wijze mensen neergestoken of omver gemaaid met wederom praktische effecten. Het plot is supersimpel en wringt zich nergens in rare bochten, wat ik voor dit soort films een pluspunt vind. Scott Adkins is prima acteur voor het genre waarin hij speelt. De film biedt niks nieuws, maar kijkt goed weg. | |
![]() ![]() ![]() |
Falcon Rising (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R Deze keer is Michael Jai White de ster van de film. Hij speelt een ex soldaat met PTSD die nadat zijn zus is aangevallen in een favela in Rio de Janeiro daar eigenhandig op onderzoek uitgaat. Je weet dan al meteen dat deze Amerikaan in zijn eentje de boel op orde gaat brengen in de favela, wat de autoriteiten in Brazilië maar niet lukt. De film heeft een imposant eindgevecht tussen drie mensen, maar daarbuiten valt de film wat tegen. Het karakter van Michael Jai White is vooral bezig met onderzoek in plaats van knokken en dan is er nog een subplot over een (straat)agente die de rust in de favela wil bewaken door aardig te zijn versus twee rechercheurs die het liefste met harde hand de favela willen schoonvegen. Dat is wat mij betreft net iets te veel plot voor een film als deze, aangezien je aan je klompen al aanvoelt waar het allemaal naar toe gaat. Michael Jai White is een imposante gespierde man die mij echter iets te stoïcijns kijkt als hij mensen in elkaar rost en daardoor niet dezelfde sympathie opwekt als Scott Adkins. De film schijnt bedoelt te zijn als begin van een franchise, maar die is er begrijpelijk niet van gekomen. | |
![]() ![]() ![]() |
Men in Black: International (2019) | ![]() |
Tweakers: 4.9 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13 Naast de b-films die ik heb gekeken tijdens het eten ook maar weer eens een echte Hollywoodfilm op gezet. Nou is Men in Black niet zo mijn franchise aangezien die het vooral van niet zo beste computereffecten moet hebben, maar Chris Hemsworth heeft bewezen toch best uit de voeten te kunnen in komische rollen. Helaas speelt hij hier een onsympathieke MiB agent die nieuweling Tessa Thompson op sleeptouw neemt. De film bevat weer veel computer effecten en toegegeven ze zijn niet zo cartoonesk als in 1997. De film wordt echter nergens spannend en het gekibbel tussen de hoofdrolspelers deed me niks. De chemie tussen Hemsworth en Thompson vond ik beter in hun samenwerking in Thor: Ragnarok. Het is verder best raar dat de Men in Black organisatie de aanwezigheid van aliens moet verhullen, maar door de film heen er genoeg gewone mensen contact hebben met buitenaardse wezens alsof het heel normaal is. Iemand omschreef de film als "meh in black" en dat is een treffende verwoording. | |
![]() ![]() ![]() |
Verwijderd
theduke1989 schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:30:
Extraction (2020) [Afbeelding: Extraction (2020)] Tweakers: 6.5 | IMDb: N/A | Genre: Action, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: R Was nummer 1 op Netflix, dus heb deze maar zitten kijken.
De opbouw van het verhaal is prima. En de actie is ook prima.
Qua actie is het een top film, is aan te raden.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ik heb hem ook gezien en het is een lekkere 'zit op de bank film met popcorn soda en je verstand op nul' film. Ik had wel veel associaties met John Wick. Zeker wat betreft de gewelddadigheid, opbouw, plottwisten enVerwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:36:
Extraction (2020) [Afbeelding: Extraction (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: R Jason Bourne meets Black Hawk Down. Dat gevoel kreeg ik bij deze film. Lekkere film die op Netflix staat en boordevol actie zit in een omgeving die ik nog nooit heb gezien in een film. Speelt zich af in een stad in Bangladesh. Film houdt lekker de vaart erin, maar verwacht van het verhaal niet teveel. Camerawerk is wel subliem bij de actiescenes/achtervolgingen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
spoiler:
de held die het zoals altijd overleeft.
Wat betreft de locatie waar het gefilmd is is het wel heel mooi. Gelukkig wordt ook de taal gesproken van het land en is het een mix daarvan en Engels.
Extraction (2020) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: N/A | Genre: Action, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: R Harde actiefilm in India met zeer gaaf camerawerk. Af en toe stond ik echt te kijken hoe ze bepaalde shots nou opgenomen hebben. Vooral de eerste helft vond ik goed, daarna kakte het wat in en tegen het einde werden losse puntjes wel heel makkelijk aan elkaar geknoopt. Verder prima film. | |
Pacific Rim: Uprising (2018) | ![]() |
Tweakers: 6.7 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 111 min | MPAA: PG-13 Dankzij China kreeg Guillermo del Toro's Pacific Rim alsnog een vervolg. Het origineel was niet het kassucces waar op was gehoopt, maar dankzij de Chinese overname van de productiemaatschappij is er alsnog een tweede film gemaakt. Vanaf het moment dat de schattige Cailee Spaeny als jonge jaegerbouwer ten tonele verschijnt geeft Pacific Rim: Uprising mij een jongensavonturenfilm gevoel. Een film die je op zaterdagmiddag opzet en kijkt met je schoolvriendjes. En dat bedoel ik niet negatief. De film heeft me aangenaam verrast met het vlotte tempo en de vrij onschuldige robot actie. Omdat er weinig bekende namen in meedoen voelt de film goedkoper dan het origineel, ook al schijnt het budget 140 miljoen dollar te zijn geweest. De film is erg vermakelijk juist omdat het allemaal wat luchtiger is dan het origineel en niks meer hoeft uit te leggen over de filmwereld. Ik zou zelfs kunnen zeggen dat ik deze sequel leuker vindt dan het origineel. | |
![]() ![]() ![]() |
Verwijderd
Wat betreft jouw spoiler; daar zijn wat twijfels over. Wat de regisseur nu bedoelt met dat laatste shot. Dus weet niet of jouw spoiler wel klopt met deze film.Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:49:
[...]
[...]
Ik heb hem ook gezien en het is een lekkere 'zit op de bank film met popcorn soda en je verstand op nul' film. Ik had wel veel associaties met John Wick. Zeker wat betreft de gewelddadigheid, opbouw, plottwisten enspoiler:de held die het zoals altijd overleeft.
Wat betreft de locatie waar het gefilmd is is het wel heel mooi. Gelukkig wordt ook de taal gesproken van het land en is het een mix daarvan en Engels.
BlacKkKlansman (2018) | ![]() |
Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 135 min | MPAA: R Een op ware gebeurtenissen in de jaren 70 gebaseerd verhaal. De eerste zwarte politie officier in Colorado infiltreert in de KKK organisatie. Best een stevig verhaal wat met redelijk wat humor verteld wordt. Sterke cast, met in de hoofdrol de zoon van Denzel Washington. | |
Extraction (2020) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: N/A | Genre: Action, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: R Deze film ook maar even opgezet. Na een half uur dacht ik eigenlijk "wat een verhaal van niks"...maar de plot twist die er toen achteraan kwam maakte dat een beetje goed. Ik vind het niet echt een topper. Verhaal en acteer werk is niet super. Aktie is wat over de top - maar toegegeven dat hoort bij het genre. Ik kom niet hoger dan een 5. | |
Pacific Rim was Del Toro's liefdesbrief aan Japanse mecha en Kaiju films. Uprising voelt meer als een Power Rangers/Transformers film aan, met inderdaad een luchtiger plot. De dood van een belangrijk personage uit de eerste film voelde als een klap in het gezicht. Dat is ook meteen de reden dat ik de eerste film veel beter vind. Die was ook geen rocket science, maar laat het aan Del Toro over om daar iets tofs mee te doen. De regisseur van Uprising lijkt geen gevoel te hebben met de basis van de eerste film.Droefsnoet schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:31:
Pacific Rim: Uprising (2018) [Afbeelding: Pacific Rim: Uprising (2018)] Tweakers: 6.7 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 111 min | MPAA: PG-13 Dankzij China kreeg Guillermo del Toro's Pacific Rim alsnog een vervolg. Het origineel was niet het kassucces waar op was gehoopt, maar dankzij de Chinese overname van de productiemaatschappij is er alsnog een tweede film gemaakt.
Vanaf het moment dat de schattige Cailee Spaeny als jonge jaegerbouwer ten tonele verschijnt geeft Pacific Rim: Uprising mij een jongensavonturenfilm gevoel. Een film die je op zaterdagmiddag opzet en kijkt met je schoolvriendjes. En dat bedoel ik niet negatief. De film heeft me aangenaam verrast met het vlotte tempo en de vrij onschuldige robot actie. Omdat er weinig bekende namen in meedoen voelt de film goedkoper dan het origineel, ook al schijnt het budget 140 miljoen dollar te zijn geweest. De film is erg vermakelijk juist omdat het allemaal wat luchtiger is dan het origineel en niks meer hoeft uit te leggen over de filmwereld. Ik zou zelfs kunnen zeggen dat ik deze sequel leuker vindt dan het origineel.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Domino (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R Tja, het leek me een goede keuze, maar het heeft alles van een "nederlandse productie". -Overspel. -Domme agenten. -Domme terroristen. -De CIA/FBI kunnen alles. edit: -Het regietalent van een GTST schrijver. En dat is dan van Brian de Palma..... Deze film opgezet omdat scandinavische films meestal wel goed zijn, niets is minder waar. Nu kan het liggen aan carice van houterig, maar wat klopt er veel niet aan deze film. opzich best leuk, maar verwacht een jaren 70 vibe mbt het aanduiden dat iets belangrijk gaat zijn. 85 kronen voor koffie is blijkbaar normaal in copenhagen en in belgië hebben ze opeens de benodigde miljarden voor wegenonderhoudt. spoiler: De hoofdrolspeler verliest 2 wapens in de eerste 10 minuten, Bij de val van de regenpijp hangt de verdachte rechts van de hoofdpersoon, na de val ligt de hoofdpersoon op zijn buik en zijn gezicht naar links, en wat blijkt, de verdachte is verplaatst. Iemand valt met zonlicht (met getuigen beneden) van het balkon en de hoofdpersoon/politiemacht is er pas in de avond terwijl het zijn zaak betreft. Explosieven/telefoons laat je gewoon rondslingeren, dat is normaal. Met je pistool vliegen? Geef ze gewoon af en zeg dat je van de politie bent. Geen problemen ook van de baas ofzo of andere instanties. Je krijgt ze ws terug bij terugkomst? Het valt niet op dat je gevolgd wordt door en auto en een gezochte terrorist zit gewoon voorin tussen zijn matties op klaarlichte dag en de explosieven laat je achterin liggen. Terwijl fatima met haar mp5 (?) staat te schieten hoort niemand op 20 meter afstand dat ofzo en zelfs daarna blijft men gewoon schaapachtig staan, misschien nog wat gillen. Een gezochte verdachte wordt wèl opgepikt door het in elkaar geflanste gezichtsherkenningsprogramma van agent jansen, maar een vals paspoort en een knipbeurt is genoeg om het vliegveld/douane in 2 (mogelijk 3?) landen te doorkruisen. [editt] Bij een verdachtte rugzak (bijna meteen) wèl de vermoedelijke eigenaar wegvoeren, maar waarom ontruimen? 2 tribune is welk genoeg, C4 is net als een nederlands rotje ![]() Het is totaal niet verdacht dat je als moslim mensen wegstuurt/duwt bij je frisdrank ding en schaapachtig wacht op "het grote moment". Wel 5 minuten lang (echte minuten, geen film-minuten) [/edit] Als je met 3 man terroristje speelt kan 1 man gewoon 2 mensen uitschakelen want de derde moet met zijn speeltje vliegen om de ontvanger dichtbij genoeg te krijgen (op misschien 400 meter afstand totaal) | |
Edit: Niet om deze tijd (02:30) dit willen typen en de helft vergeten + wat kleine toevoegingen.
[ Voor 7% gewijzigd door Koos2009 op 04-05-2020 08:23 ]
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Jason Bourne (2016) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Gewoon meer van hetzelfde. Snelle camerabewegingen, hou het liever wat rustiger. Jason Bourne is een supervechter op medicijnen/virus en dit is zo onwerkelijk. Verder wel goed. | |
Ik was eigenlijk na de eerste twee Bourne-films al afgehaakt. Aan de ene kant omdat het snelle over-the-top actiefilms zijn, waar ik m'n interesse een beetje in ben verloren. En ook wel door de idioot snelle camerabewegingen, waardoor je eigenlijk niet meer ziet wat er gebeurd.Salvatron schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:11:
Jason Bourne (2016) [Afbeelding: Jason Bourne (2016)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Gewoon meer van hetzelfde. Snelle camerabewegingen, hou het liever wat rustiger. Jason Bourne is een supervechter op medicijnen/virus en dit is zo onwerkelijk. Verder wel goed.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Maar vooral: de hoofdpersoon vond ik ongeloofwaardig. En dat komt denk ik vooral doordat ik lang, lang geleden de originele mini-serie "The Bourne Identity" heb gezien, met Richard Chamberlain als Jason Bourne. Waarbij Chamberlain een ervaren, geleefde spion speelt, geloofwaardig net een moordpoging heeft overleefd, op een geloofwaardige manier z'n geheugen heeft verloren en terugkrijgt.
Matt Damon daarentegen vond ik bij de eerste film al overkomen als een jong broekie die nergens geloofwaardig kon maken dat hij een ervaren spion was.
Meer mensen hier die als eerste die mini-serie hebben gezien en daardoor moeite hebben met de latere Matt Damon reeks?
Titel: This is your death./The Show. (2017
IMDB: This Is Your Death (2017)
Deze film laat de gestoordheid van reality televisie zien. Het verhaal wordt natuurlijk opgeblazen, maar de boodschap is wel duidelijk. Kijk maar naar Barbie van RTL5, of hoe dat meisje ook heet.
Het verhaal begint met een moord op live televisie. Niet de bedoeling, maar het gebeurt wel. De presentator, die getuige was van de moord, bedenkt een beter concept en dat wordt goedgekeurd door de hoge bazen. En dan begint het verhaal.
Mensen gaan dus live op TV dood, via de meest creatieve wijzen. Dat zijn allemaal per definitie hopeloze mensen, die doormiddel van emotionele chantage door het tv programma, over de streep worden getrokken. Oja, het publiek mag stemmen, dus dan weet je al, dat het niet deugt allemaal.
Uiteindelijk wordt de presentator met de neus op de feiten gedrukt, maar dat gebeurt pas op het laatst van zijn rol in dit verhaal.
Prima film om 's avonds eens weg te kijken. Natuurlijk geen absoluut pareltje, maar de setting is goed en het laat je toch effe nadenken over de TV in de wereld. Hoe ver wil je gaan om kijkers te trekken en het Volk wilt geven waar ze om vragen.
Vergelijk deze film met The Truman Show of Running Man.
Een kleine 7 past wel als cijfer.
P.S. Ik kan bij deze film geen ubbgenerator gebruiken, want deze film wordt niet gevonden. Daarom even zo los op dit forum geplaatst.
Deze film laat de gestoordheid van reality televisie zien. Het verhaal wordt natuurlijk opgeblazen, maar de boodschap is wel duidelijk. Kijk maar naar Barbie van RTL5, of hoe dat meisje ook heet.
Het verhaal begint met een moord op live televisie. Niet de bedoeling, maar het gebeurt wel. De presentator, die getuige was van de moord, bedenkt een beter concept en dat wordt goedgekeurd door de hoge bazen. En dan begint het verhaal.
Mensen gaan dus live op TV dood, via de meest creatieve wijzen. Dat zijn allemaal per definitie hopeloze mensen, die doormiddel van emotionele chantage door het tv programma, over de streep worden getrokken. Oja, het publiek mag stemmen, dus dan weet je al, dat het niet deugt allemaal.
Uiteindelijk wordt de presentator met de neus op de feiten gedrukt, maar dat gebeurt pas op het laatst van zijn rol in dit verhaal.
Prima film om 's avonds eens weg te kijken. Natuurlijk geen absoluut pareltje, maar de setting is goed en het laat je toch effe nadenken over de TV in de wereld. Hoe ver wil je gaan om kijkers te trekken en het Volk wilt geven waar ze om vragen.
Vergelijk deze film met The Truman Show of Running Man.
Een kleine 7 past wel als cijfer.
P.S. Ik kan bij deze film geen ubbgenerator gebruiken, want deze film wordt niet gevonden. Daarom even zo los op dit forum geplaatst.
die eerste serie heb ik als kind gezien, nee, ik heb geen moeite met de Matt Damon reeks.vanaalten schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:07:
Meer mensen hier die als eerste die mini-serie hebben gezien en daardoor moeite hebben met de latere Matt Damon reeks?
hij vindt hem als je het imdb-cijfer (zie url) intypt in de movie generatormavaros schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:06:
Titel: This is your death./The Show. (2017
[ Voor 40% gewijzigd door Salvatron op 03-05-2020 13:08 ]
Verwijderd
Monos (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Ik ben echt een liefhebber van de wat minder grote films, maar deze? Ik heb het 50 minuten volgehouden, maar het verhaal slaat werkelijk nergens op. Een paar kinderen die een ontvoerde Amerikaanse moeten bewaken op een bergtop die wat schieten, zuipen, zoenen en een koe neer knallen. Verder ben ik niet gekomen want het kon mij echt niet boeien. 7,1 op IMDB??? Sorry, not my cup of tea. | |
Marriage Story (2019) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 137 min | MPAA: R Ongemakkelijke film, maar erg sterk spel van Adam Driver en Scarlett Johansson. In het begin is het schakelen tussen heden en verleden wat irritant, maar dat valt vrij snel weg. Charlie is een controlfreak, Nicole een sloddervos die vroeger iets te makkelijk meeging in wat hij wilde, en te laat beseft dat ze zichzelf te vaak heeft weggecijfert. Wat volgt is een - volgens mij - vrij realistisch beeld van een stel dat uit elkaar gaat en dit in eerste instantie zo vriendschappelijk mogelijk wil doen. Maar door tussenkomst van advocaten loopt het finaal uit de hand en wordt het alsnog een vechtscheiding, terwijl je toch momenten tegenkomt waarin ze duidelijk nog veel om elkaar geven, en boven alles elkaar respecteren als ouder van hun kind. spoiler: Geen leuke film, zal hem ook niet snel nog eens kijken, maar het acteerwerk van de hoofdrolspelers is ontzettend sterk en dat maakt dat je toch wilt zien hoe het afloopt.het gesprek dat uitloopt op een bijna slaande ruzie op 3/4 vd film vond ik echt een gevalletje masterclass acteerwerk van beide acteurs.... kreeg er bijna kippenvel van | |
Fantasy Island (2020) | ![]() |
Tweakers: 3.0 | IMDb: 4.8 | Genre: Adventure, Fantasy, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 fantasy island, waar je fantasie tot waarheid komt! Adventure, Fantasy, Horror, Mystery, Thriller allemaal als je het mij vraagt in het B segment | |
Even de trailer bekeken, en dat ziet er dan wel weer interessant uit. Zal hem eens opsnorren. Ondanks jou cijferVerwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:16:
Monos (2019) [Afbeelding: Monos (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Ik ben echt een liefhebber van de wat minder grote films, maar deze? Ik heb het 50 minuten volgehouden, maar het verhaal slaat werkelijk nergens op. Een paar kinderen die een ontvoerde Amerikaanse moeten bewaken op een bergtop die wat schieten, zuipen, zoenen en een koe neer knallen. Verder ben ik niet gekomen want het kon mij echt niet boeien. 7,1 op IMDB??? Sorry, not my cup of tea.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Dave Made a Maze (2017) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 80 min | MPAA: Not Rated Grappige low budget film waarin een werkloze kerel een doolhof van karton in zijn woonkamer bouwt en daar vervolgens in verdwaalt. Nadat zijn vriendin wat vrienden heeft opgetrommeld gaan ze met zijn allen op zoek naar Dave. Het doolhof blijkt toch een stuk groter te zijn aan de binnenkant en is zijn eigen leven gaan leiden. De film is erg creatief en er moeten honderden uren in het maken van alle kartonnen ruimtes en creaties zitten. Het is een sterk staaltje (kinderlijke) fantasie wat zich daar allemaal in de huiskamer afspeelt. Mensen die bekend zijn met de serie 'Community' zullen wellicht elementen herkennen uit de aflevering met het gigantische kussenfort. Het plot is niet heel belangrijk en er worden weinig dingen uitgelegd, maar dat is ook helemaal niet erg. Ook moet de film het niet van het acteerwerk hebben, al is het niet echt slecht te noemen. De humor is vrij droog en zal niet iedereen kunnen bekoren. Een leuke debuutfilm van Bill Watterson, waar naar mijn idee toch iets meer in had gezeten. | |
Verwijderd
Daarom post ik hier. Om andere op wat suggesties te wijzen en zelf ook wat tips te lezen. Wellicht vind je hem helemaal top. Veel plezier.ppeterr schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:48:
[...]
Even de trailer bekeken, en dat ziet er dan wel weer interessant uit. Zal hem eens opsnorren. Ondanks jou cijfer
Monos (2019) | ![]() |
Tweakers: 1.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Een coming-of-age survival thriller. Die zich afspeelt in een fictieve tijd rondom de FARC of soortgelijke beweging met kinderguerrila's die de film rebels een vage uitstraling geven. Dit gezegd hebbende, heb ik vol aandacht deze film bekeken. En tegelijk niet alles begrepen. Echt een art-house film met als doel het weergeven van groep dynamiek in een surrealistische oorlog sfeer. Terwijl het deels een weergave is hoe het werkelijk was/is met kind soldaten. | |
@Greenisthebest Ik heb begrepen dat jij hem uitgezet hebt nog voor dat ze van die berg af gingen. Ik ben het met je eens dat het een vage bedoening is. Maar het verhaal ontplooit zich hierna zoals ik het hierboven omschrijf.
Verwijderd
@ppeterr Het zal wezen. Ik kan goed tegen trage films met er is totaal geen diepgang over het hoe en waarom, wie wat is etc. Was er gewoon klaar mee. Een inleiding van een film mag van mij best traag zijn, maar als er geen diepgang is of verklaring over hoe en wat houdt het op (met name voor de vrouw en die wil ik graag gezellig houden op een zaterdag avond
). Ook het niveau van acteren was belabberd. Maar ieder zijn ding.
IMDB: The Lighthouse (2019) was ook traag, maar die vond ik top.
The Lighthouse begreep ik dan weer niet helemaalVerwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:09:
@ppeterr Het zal wezen. Ik kan goed tegen trage films met er is totaal geen diepgang over het hoe en waarom, wie wat is etc. Was er gewoon klaar mee. Een inleiding van een film mag van mij best traag zijn, maar als er geen diepgang is of verklaring over hoe en wat houdt het op (met name voor de vrouw en die wil ik graag gezellig houden op een zaterdag avond). Ook het niveau van acteren was belabberd. Maar ieder zijn ding.
Nou... waar denk je de film over gaat? Het is vrij interpreteerbaar voor verschillende mensen. Is Thomas Howard (de jonge kerel) een fantasie van Thomas Wake? Is het het Griekse verhaal van Prometheus? Wat is de reden dat ze gek worden? Als je alle details gaat uitspitten dan denk ik dat je best diep kan gaan. Maar als je het als een film kijk (zoals ik dat deed) van 2 mannen op een vuurtoren die langzaam gek worden en waar fantasie en dronken zijn gepaard met enorme eenzaamheid leid tot al die ellende, ja dan is het niet ingewikkeld. Lighthouse was overigens wel fantastisch goed. Ik wilde de VVitch ook altijd al kijken, maar dacht dat die "te eng" zou zijn, maar net als de Lighthouse was het meer de sfeer die het enge moest opbrengen dan iets wat in beeld was.
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK.
Yerr fond of me lobster!
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK.
Yerr fond of me lobster!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Cabin fever?MrVegeta schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:18:
Nou... waar denk je de film over gaat?
Sure, zoals ik zei. Het is maar wat je er in zoekt.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
VFW (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Horror | Runtime: 92 min | MPAA: N/A Heerlijke hersenloze shitfilm en een ode aan low budget actiefilms van vroeger. Alle oude knarren zijn prima gecast en ook prachtig hoe je met een paar liter ketchup prima special effects voor elkaar krijgt | |
Bloodshot (2020) | ![]() |
Tweakers: 4.8 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Ook dit is een shitfilm maar dan een die zichzelf wel serieus neemt. Enkel als je in deze tijden al heel netflix hebt leeggekeken kan ik deze misschien aanraden. Het verhaal had namelijk wel potentie en er zitten een paar goede actiescenes in. Maar helaas is het allemaal erg rommelig en ook voelt een groot gedeelte van de film aan alsof de acteurs zonder enige onderlinge chemie een karig script aan het afratelen zijn. Eigenlijk maximaal een 4 maar +1 voor Vindiesel | |
Monos wilde ik oorspronkelijk in de bioscoop kijken, maar heb uiteindelijk gewacht tot hij op Pathe Thuis stond (in de aanbieding een aantal weken geleden). Maar goed ook, want ik kon er totaal niet in komen. En ik hou op zich wel van vage trage arthouse films. Dit was gewoon behoorlijk random en vol met toevalligheden. Zo kan ik ook wel een verhaal schrijven (leraar Nederlands vond het maar niks).
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Doelde niet zo zeer op de verhaal lijn. Ik kwam niet echt lekker in de film zelf. Als je leest wat ik er verder over schrijf komt dat deels ook door de manier van filmen die ik niet zo oke vond. het zwart/wit gebruik. De aspect rastio. De regie. Dus ik vond het visueel al niet tof, dan is het lastig lekker in de film te komen verder.P-Rock schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:01:
Zo ingewikkeld is The Lighthouse toch niet?
Rambo: Last Blood (2019) | ![]() |
Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R Alle andere Rambo films ook gezien. Dus deze wou ik ook graag kijken. De film kwam voorbij op Netflix, dus why not. Gekeken met mijn vriendin, normaal geen fan van Rambo. De typische Rambo look is er deze keer niet bij, maar Stallone is dan ook wat ouder geworden. En het lijkt of hij minder kan hebben. De actie komt wat langzamer op gang, maar is er zeer zeker. Of het verhaal stevig genoeg is moet je zelf bepalen. Naar mijn idee is het wel iets wat ook echt gebeurd. Alleen loopt er dan geen Rambo rond die even alles gaat "oplossen". Er waren meerdere momenten waarop mijn vriendin even de andere kant op keek en zich hardop afvroeg "waarom? " Er zijn naar mijn idee betere Rambo films en ook beter actie films. Maar omdat het Rambo is en er wel wat gave momenten inzitten geef ik een 7. De film was ok, keek lekker weg en was eigenlijk al vrij snel voorbij. | |
Aangepast.steveman schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:02:
[...]
Uhm, je spoiler is zo effectief als een badkuip leegscheppen met een zeef.
Whiplash (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Music | Runtime: 106 min | MPAA: R Afgelopen weekend deze film aangezet, vond het een mooi verhaal ondanks dat er niet veel gebeurt in de film. Wel had ik stiekem gehoopt op een iets meer feel good einde. Zoals de film eindigt moet je als kijker invullen hoe het verhaal eindigt en waar de hoofdpersonen terechtkomen. Ik heb zelf helemaal niks met instrumenten en kan ook geen noten lezen maar toch kon de film mij zeer bekoren | |
Verwijderd
Daar ben ik mij van bewust. Ik gooi het even in de spoilers.Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:44:
[...]
Wat betreft jouw spoiler; daar zijn wat twijfels over. Wat de regisseur nu bedoelt met dat laatste shot. Dus weet niet of jouw spoiler wel klopt met deze film.
spoiler:
Toch denk ik dat er of een deel 2 komt of dat het een soort schuldgevoel is van de hoofdrolspeler en een soort gemis waarom hij juist daar wel staat aan de rand van het zwembad. Hij kan lang onder water blijven en dat hebben we gezien aan het begin van de film als hij van de rots afspringt. Zijn enige ontsnapping van de brug aan het einde van de film is het water in. Het ventje wat hij gered heeft en schijnbaar zijn leven weer opgepakt heeft vertoont ineens ook datzelfde gedrag. Als hij boven komt staat daar Tyler.
Het zijn net wat teveel toevalligheden bij elkaar opgeteld om niet te denken dat het Tyler is die daar staat. Maar ik sta open voor andere suggesties hoor.
Het zijn net wat teveel toevalligheden bij elkaar opgeteld om niet te denken dat het Tyler is die daar staat. Maar ik sta open voor andere suggesties hoor.
Dat geruk in die film vond ik ook nergens op slaan. Ik vond de film niks aanppeterr schreef op maandag 4 mei 2020 @ 05:07:
[...]
Doelde niet zo zeer op de verhaal lijn. Ik kwam niet echt lekker in de film zelf. Als je leest wat ik er verder over schrijf komt dat deels ook door de manier van filmen die ik niet zo oke vond. het zwart/wit gebruik. De aspect rastio. De regie. Dus ik vond het visueel al niet tof, dan is het lastig lekker in de film te komen verder.
Dat is er wat je bij is gebleven?
Tja..... Zelf vind ik het een geweldig goede film (zie mijn recensie in dit topic). Geweldige acteurs met geweldige beelden en prachtige dialogen. En inderdaad met vervreemde beelden en scenes. Dat maakt de film ook sterk.MrVegeta schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:10:
Aan de andere kant snap ik ook wel dat je met name bij dit soort films wel in de 'ontvangst stand' moet staan. Wou em met mijn vriendin nog een keer kijken en die vond het verschrikkelijk. Na een half uur toch maar uit gezet. Anders had ik inderdaad moeten r#kken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dunkirk (2017) | ![]() |
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Drama, History, Thriller, War | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Vanavond Dunkirk voor het eerst gekeken en ik heb een dubbel gevoel over gehouden aan de film. Aan de ene kant vond ik hem bijzonder omdat het niet over de gebeurtenissen op het land gaat, maar over de gebeurtenissen op zee en in de lucht. Daarnaast is alles op een mooie manier in beeld gebracht. Het verhaal is eenvoudig, maar dat is prima voor deze film. Tot zo ver verdient de film van mij een dikke 8. Waarom dan toch een 6je? Waar ik mij heel erg aan stoorde was dat het verhaal niet synchroon loopt. Tijdens de film was ik echt een aantal keer kwijt waar we in de tijdlijn waren. Ik moest dan echt even nadenken voor ik wist waar we waren, en dat ging ten koste van beleving. Het keek dus niet echt lekker weg en dat verwacht ik niet van een film als deze. (Het enige moment dat ik mij daar niet aan stoorde waren de laatste drie minuten van de film.) Als eindoordeel raad ik deze film wel aan en ga ik hem zelf zeker nog een keer terugkijken, maar hou er rekening mee dat het verhaal niet synchroon loopt. | |
Het verhaal loopt niet synchroon omdat er geswitched wordt tussen 3 verschillende verhaallijnen en die pas aan het einde van de film samenkomen. Ik had er zelf geen problemen mee om deze uit elkaar te houden.
Dat ik er niks aan vond is me bijgebleven. Ik vond het gewoon nergens op slaan, gewoon niet mijn ding.MrVegeta schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:10:
Sicario (2015) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: RIk heb Sicario ook eindelijk gezien en ik lees nu even de reviews over de film terug. Jij en enkele anderen vinden Kate ongeschikt of naïef voor haar baan, maar wat ik uit de film haalde was dat ze niet onbekwaam was, maar dat ze in een situatie werd gezet die onbekend voor haar is en er doelbewust informatie voor haar wordt achtergehouden. Dat ze wordt ingehuurd door de CIA wordt zelfs verzwegen. Op het einde wordt onthuld waarom ze is geselecteerd. spoiler: De CIA mag niet op eigen grond operaties uitvoeren, zonder goedkeuring van een wetshandhaver zoals de FBI. Ze hebben Kate dus helemaal niet nodig vanwege haar expertise in het veld, al lijkt dat in het begin wel, ze hebben haar enkel nodig om te voldoen aan de wet (en zelfs dat moeten ze op het eind nog afdwingen). Maar de clou van de film is juist dat wat Amerika doet niet goed is. Sterker nog, wat er wordt gedaan is ontzettend illegaal. Als je uit deze film haalt dat Amerika de good guy is, dan heb je niet goed gekeken. De film titel zet je in eerste instantie ook op het verkeerde been spoiler: De sicario in kwestie is namelijk geen huurmoordenaar gestuurd vanuit het Mexicaanse kartel wat je zou verwachten, maar het is Alejandro die wordt ingehuurd door de CIA. | |
![]() ![]() ![]() |
De 3 verhaallijnen zijn dan ook land, water en lucht. De muziek speelt ook een zeer grote rol in de film. Als film vond ik hem wel goed maar hij wijkt dan ook behoorlijk af van de traditionele oorlogsfilms die we kennen.P-Rock schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 03:44:
Het verhaal loopt niet synchroon omdat er geswitched wordt tussen 3 verschillende verhaallijnen en die pas aan het einde van de film samenkomen. Ik had er zelf geen problemen mee om deze uit elkaar te houden.
"When you grow up your heart dies"
Niet alleen lopen ze niet synchroon, de tijdspanne die we zien in de drie verhaallijnen is heel anders, zoals aangegeven door de titles 'One week out' (land), 'One day out' (zee) en 'One hour out' (lucht).P-Rock schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 03:44:
https://www.visu.info/dunkirk-timeline
Persoonlijk vond ik het een fantastische film; enige dat me stoorde was dat ik niet het idee had dat we met 300.000 man te maken hadden op dat strand (zoveel waren het er in het echt), de film liet alleen maar kleine plukjes zien. Misschien dat dat realistisch was en dat ze over kilometers verspreid waren, dat weet ik niet.
Ik heb de film vrijdag eindelijk ook gezien, onderschrijf je punten volledig. Sicario is een aanklacht tegen het uit de hand gelopen drugsbeleid van de VS. Kate wordt misbruikt om illegale methodes te enablen en in feite een moordenaar en drugdealer (Alejandro's volledige rol binnen het Medellin Cartel werd me niet helemaal duidelijk) zijn gang te laten gaan en illegale executies uit te voeren. Kate is slechts een pion die gebruikt wordt om het geheel legaal over te doen laten komen.Droefsnoet schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:53:
Sicario (2015) [Afbeelding: Sicario (2015)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
[...]
Ik heb Sicario ook eindelijk gezien en ik lees nu even de reviews over de film terug. Jij en enkele anderen vinden Kate ongeschikt of naïef voor haar baan, maar wat ik uit de film haalde was dat ze niet onbekwaam was, maar dat ze in een situatie werd gezet die onbekend voor haar is en er doelbewust informatie voor haar wordt achtergehouden. Dat ze wordt ingehuurd door de CIA wordt zelfs verzwegen. Op het einde wordt onthuld waarom ze is geselecteerd.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Sicario is zeker goed geregisseerd en geacteerd en erg mooi om te zien door het camerawerk van Roger Deakins, maar ik had er na alle goede reviews meer van verwacht. De film deed me sterk denken aan een art-house versie van Clear and Present Danger en om eerlijk te zijn kijk ik dan toch met meer plezier naar die laatste, cultuurbarbaar die ik ben.
[ Voor 61% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-05-2020 11:39 ]
Death Proof (2007) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: Not Rated Had deze film al vrij lang in mijn Quentin Tarantino Blu-Ray box zitten maar niet eerder de tijd genomen om Death Proof eens op te zetten. Het idee was tenslotte dat het een hommage van Q.T. aan de low-budget grindhouse films moest zijn, en dat genre films is niet waar ik bijzonder in geïnteresseerd ben. Maar goed, het is Q.T. en daarom toch maar eens een kans gegeven. In de eerste plaats valt op dat Q.T. bewust film-beschadigingen (film stofjes, spetters, beschadigingen) heeft toegevoegd heeft om het budget "grindhouse" effect te genereren. Ook is er een stuk film zwart-wit, zonder reden, en springt het ineens weer naar kleur. En zijn er een paar keer scenes die enkele seconden dubbel zijn wat dan filmrollen die aan elkaar geplakt zijn maar iets overlappen moet voorstellen. Afgezien van dat technische aspect is het verhaal wel een typisch Q.T. verhaal met aparte dialogen tussen de personages, en diverse bloederige en gewelddadige scenes. De titel Death Proof slaat op de auto van een psychopaat die met z'n verbouwde auto het heeft gemunt op jonge meiden. De meiden worden eerst uitgebreid geïntroduceerd zodat ze geen anonieme personen zijn wanneer ze aangevallen worden door de psychopaat. Uiteindelijk kiest hij de verkeerde slachtoffers en krijgt hij een koekje van eigen deeg. Gerechtvaardigde wraak! Death Proof is niet Q.T.'s beste film, maar vermakelijk genoeg om tot het eind te kijken. Voor mij een prima 7. | |
Verwijderd
@Haay Dan moet je deze ook kijken: IMDB: Planet Terror (2007) Was volgens mij destijds een project van Rodriquez en Tarantino deze 2 films samen.
En deze: IMDB: Grindhouse (2007)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2020 12:54 ]
Eigenlijk 1 film, welke voor de bios is aangepast (verlengd) en 2 films zijn geworden.Verwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:52:
@Haay Dan moet je deze ook kijken: IMDB: Planet Terror (2007) Was volgens mij destijds een project van Rodriquez en Tarantino deze 2 films samen.
In de US kon/kan je de Bluray kopen met de versie die eigenlijk bedoeld was, geen idee of die ooit in de EU is uitgebracht.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb Death Proof in de bios gezien, in Nederland waren ze te stupide om het als de bedoelde double feature uit te brengen. Aardig stukje op Darkhorizons over Tarantino's eigen reflectie op de film:
https://www.darkhorizons....ts-on-grindhouse-failure/“With Grindhouse, I think me and Robert just felt that people had a little more of a concept of the history of double features and exploitation movies…No, they didn’t. At all. They had no idea what the f–k they were watching. It meant nothing to them, alright, what we were doing. So that was a case of being a little too cool for school.”
De fake trailers tussen die films zijn amaaazinng!
Verwijderd
Jammer dat dat soort "wacko" films niet meer gemaakt worden. Zo vind ik IMDB: Natural Born Killers (1994) ook geweldig. Ik hou wel van dat absurde wat je niet te serieus moet nemen.
Dan zoek je op de verkeerde plekken.Verwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:13:
Jammer dat dat soort "wacko" films niet meer gemaakt worden. Zo vind ik IMDB: Natural Born Killers (1994) ook geweldig. Ik hou wel van dat absurde wat je niet te serieus moet nemen.
Zowel in Duitsland als het VK uitgebracht op blu-ray onder de titel Grindhouse.MeNTaL_TO schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:17:
[...]
Eigenlijk 1 film, welke voor de bios is aangepast (verlengd) en 2 films zijn geworden.
In de US kon/kan je de Bluray kopen met de versie die eigenlijk bedoeld was, geen idee of die ooit in de EU is uitgebracht.
[ Voor 35% gewijzigd door P-Rock op 06-05-2020 18:29 ]
Wat voor films zoek je? Grindhouse, Tarantino kloons, NBK-achtige films?Verwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:30:
[...]
Goh, bedankt voor de tip. Daar kan ik wat mee.
Mochten mensen nog wat tips nodig hebben in deze film tijd.
Niet mijn lijst, wel mijn favoriete categorie

Het grootste gedeelte van deze films die ik al gezien heb, en vallen onder all time favorites.
Een paar vond ik minder. Maar de hit ratio is goed genoeg dat ik de rest eens specifiek ga opzoeken
Het grootste gedeelte van deze films die ik al gezien heb, en vallen onder all time favorites.
Een paar vond ik minder. Maar de hit ratio is goed genoeg dat ik de rest eens specifiek ga opzoeken
[ Voor 39% gewijzigd door heuveltje op 07-05-2020 11:23 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik zie dat mijn all-time-favorite er ook bij staat: "The Usual Suspects". Ik weet nog dat wij de film in de bioscoop keken en echt de hele zaal op het eind had "WTF?, die moeten wij binnenkort gaan huren bij de videotheek om hem nog een keer te zien" [off topic]yep, I'm that old[/off topic]heuveltje schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:49:
Mochten mensen nog wat tips nodig hebben in deze film tijd.
Het grootste gedeelte van deze films heb ik gezien, en vallen onder all time favorites.
Een paar niet. Maar de hit ratio is goed genoeg dat ik deze eens specifiek ga opzoeken
PSN: TDBtje
nevermind
[ Voor 75% gewijzigd door deBennie op 07-05-2020 11:17 ]
Hoe is 2001.. geen mindfuck dan? Het is een film waarbij je op het eind het gevoel hebt (althans ik ) waar the f.. heb ik naar zitten kijken
Voor die tijd vast wel
tbh kan me weinig meer herinderen van die film behalve een paar quotes, en dat ie TRAAG was !
Maar zoals gezegd, niet mijn lijst
Als het wel mijn lijst was, hadden IMDB: The Thirteenth Floor (1999) en IMDB: Fracture (2007) niet ontbroken
Ook een goede inderdaad !Haay schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:26:
Een echte mindfuck film die ook in het lijstje ontbreekt is The Others met Nicole Kidman. Erg gaaf hoe die film je beeld aan het eind compleet omdraait.
[ Voor 25% gewijzigd door heuveltje op 07-05-2020 11:45 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat maakt t nog geen mindfuck. Een mindfuck film is een film met een twist. Tenminste, zo zie ik t. Er zijn zat films waarbij ik achteraf zoiets had van 'waar de fuck heb ik naar gekeken' ( zowel in positieve als in negatieve zin), maar dat gegeven maakt t nog geen mindfuck film.Webgnome schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:18:
[...]
Hoe is 2001.. geen mindfuck dan? Het is een film waarbij je op het eind het gevoel hebt (althans ik ) waar the f.. heb ik naar zitten kijken
1e echte grote mindfuck film die ik heb gezien (bijvoorbeeld) is sixth sense.
Maar ja, dit zal wel mijn eigen interpretatie zijn
Een echte mindfuck film die ook in het lijstje ontbreekt is The Others met Nicole Kidman. Erg gaaf hoe die film je beeld aan het eind compleet omdraait.
Ja die was fantastisch inderdaad!Haay schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:26:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zeker poep in mijn ogen maar staat Psycho daar nou niet op? The big daddy of them all.
Andere missers:
Planet of the Apes
Carrie
Blade Runner
Citizen Kane
The Empire Strikes Back
The Wicker Man
Chinatown
The Crying Game
En Black Swan is toch geen horror... drama. Requiem for a Dream daarentegen is so f***ing depressing dat ie wat mij betreft juist wel onder horror mag
Andere missers:
Planet of the Apes
Carrie
Blade Runner
Citizen Kane
The Empire Strikes Back
The Wicker Man
Chinatown
The Crying Game
En Black Swan is toch geen horror... drama. Requiem for a Dream daarentegen is so f***ing depressing dat ie wat mij betreft juist wel onder horror mag
[ Voor 70% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-05-2020 12:32 ]
The End of Evangelion staat er ook op maar die werkt alleen als je de serie ook hebt gezien
Anders wordt die alleen maar raarder en niet begrijpbaarder
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De maker van die lijst (en sommige gebruikers) lijken niet te begrijpen wat een mindfuck-film precies is.
Een weirde of trippy film is niet meteen een mindfuck. De samensteller lijkt dat echter wel te denken. Vooral bij de horror, drama en comedy gaat 'ie flink de fout in. Misschien omdat ie toegeeft dat ie sommige films niet zelf heeft gezien.
Een weirde of trippy film is niet meteen een mindfuck. De samensteller lijkt dat echter wel te denken. Vooral bij de horror, drama en comedy gaat 'ie flink de fout in. Misschien omdat ie toegeeft dat ie sommige films niet zelf heeft gezien.
[ Voor 67% gewijzigd door P-Rock op 07-05-2020 17:46 ]
Kun je een voorbeeld geven?P-Rock schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:34:
De maker van die lijst (en sommige gebruikers) lijken niet te begrijpen wat een mindfuck-film precies is.
Serieus bedoelt (volgens mij) een echte mindfuck is Mr, Robot maar dat is een serie.
Zoiets in een film lijkt me geweldig, maar heb ik nog niet gezien denk ik
Fear and Loathing in Las Vegas, Groundhog Day, Mystic River, Requiem for a Dream, Interstellar, Inception, The Witch, In the Mouth of Madness, Suspiria, Birdman, Enter The Void, The Shining, The Thing, Tusk, The Mist, Videodrome, The Lighthouse, The Truman Show, 2001: A Space Odyssey, Pan's Labyrinth, The Fall, Paprika, The Fountain, Event Horizon, Cube, Moon, American Psycho, Annihilation, Waking Life, The End of Evangelion, Splice, Stalker, Sunshine, The Cell, The Matrix, Timecrimes, Under The Skin...Arjantje72 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:46:
[...]
Kun je een voorbeeld geven?
Serieus bedoelt (volgens mij) een echte mindfuck is Mr, Robot maar dat is een serie.
Weird: (In de meeste gevallen) Ja. Mindfuck: Nee.
The Sixth Sense, Unbreakable, The Village, Memento, Following, Jacob's Ladder, The Game, Basic, A Tale of Two Sisters, Shutter Island, Vanilla Sky, Triangle, The Prestige, The Illusionist, Perfect Blue, The Machinist... dat zijn in mijn ogen Mindfucks. Films waarbij je constant op het verkeerde been wordt gezet, waardoor het einde als een totale verrassing komt.
[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 07-05-2020 18:01 ]
Bedankt, hier kan ik wat mee.P-Rock schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:00:
[...]
Fear and Loathing in Las Vegas, Groundhog Day, Mystic River, Requiem for a Dream, Interstellar, Inception, The Witch, In the Mouth of Madness, Suspiria, Birdman, Enter The Void, The Shining, The Thing, Tusk, The Mist, Videodrome, The Lighthouse, The Truman Show, 2001: A Space Odyssey, Pan's Labyrinth, The Fall, Paprika, The Fountain, Event Horizon, Cube, Moon, American Psycho, Annihilation, Waking Life, The End of Evangelion, Splice, Stalker, Sunshine, The Cell, The Matrix, Timecrimes, Under The Skin...
Weird: (In de meeste gevallen) Ja. Mindfuck: Nee.
The Sixth Sense, Unbreakable, The Village, Memento, Following, Jacob's Ladder, The Game, Basic, A Tale of Two Sisters, Shutter Island, Vanilla Sky, Triangle, The Prestige, The Illusionist, Perfect Blue, The Machinist... dat zijn in mijn ogen Mindfucks. Films waarbij je constant op het verkeerde been wordt gezet, waardoor het einde als een totale verrassing komt.
Verwijderd
Ik ben toevallig net bezig met het laatste seizoen, maar vind er weinig Mindfuck aan. Overigens wel top serie. Baal wel dat er bijna een end aan is. Welke serie dan van dit niveau net als Breaking Bad, Better Call Saul etc? Goede series is al net zo moeilijk als films. Maar dat is een ander topic.Arjantje72 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:46:
[...]
Kun je een voorbeeld geven?

Ik heb alleen seizoen 1 gezienVerwijderd schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:37:
[...]
Ik ben toevallig net bezig met het laatste seizoen, maar vind er weinig Mindfuck aan. Overigens wel top serie. Baal wel dat er bijna een end aan is. Welke serie dan van dit niveau net als Breaking Bad, Better Call Saul etc? Goede series is al net zo moeilijk als films. Maar dat is een ander topic.
Ik vond daar wel een mindfuck. maar verkeerd topic hiervoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Arjantje72 op 07-05-2020 18:50 ]
offtopic:
Ik heb net the boys aangezet, zit op e2. Maar ik moet zeggen: lekker!!
YouTube: The Boys - Official Trailer | Prime Video
Ik heb net the boys aangezet, zit op e2. Maar ik moet zeggen: lekker!!
YouTube: The Boys - Official Trailer | Prime Video
Synecdohc New York is denk ik de grootste mind fuck van allen. In ieder geval voor mij. Ook een enorm goeie film met een fantastische Philip Seymour Hoffman.
Poos geleden dat ik um heb gezien maar gaat over een man die een toneelstuk wil produceren maar alles loopt uit de hand. Op een gegeven moment wordt er een cast gemaakt van de mensen die in de film spelen en wordt er een stad gebouwd in het theater... Misschien zit ik er hier een daar naast maar het is een fantastische film. Denk dat ik um dit weekend weer eens aanzet.
Poos geleden dat ik um heb gezien maar gaat over een man die een toneelstuk wil produceren maar alles loopt uit de hand. Op een gegeven moment wordt er een cast gemaakt van de mensen die in de film spelen en wordt er een stad gebouwd in het theater... Misschien zit ik er hier een daar naast maar het is een fantastische film. Denk dat ik um dit weekend weer eens aanzet.
Ik keek zelf vanavond naar "Made in China" omdat ik op youtube de muziekvideos had gezien. Nou kijk ik normaal geen Bollywood, maar naar mijn weten zitten die nummers normaal in de film dus was verbaast dat er geen enkel nummer in de film zat (puur soms wat muziek in de achtergrond, niet anders dan westerse films. Maar de flashy dans scenes waren er duidelijk niet).
Heeft Netflix die eruit geknipt? Kan er niks over vinden. Maar gezien de muziek groot deel van de reden was om te gaan kijken was ik wel beetje teleurgesteld. Film zelf was verder wel grappig.
Heeft Netflix die eruit geknipt? Kan er niks over vinden. Maar gezien de muziek groot deel van de reden was om te gaan kijken was ik wel beetje teleurgesteld. Film zelf was verder wel grappig.
[ Voor 19% gewijzigd door Cambionn op 07-05-2020 23:17 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Iemand heeft een lijstje gemaakt, leuk.
Niet té serieus nemen mensen
Ik vind gtst al mindfuck
Ik vind gtst al mindfuck
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 07-05-2020 23:48 ]
Lijstjes zijn altijd een soort lantaarnpalen voor andere mensen. Iedereen moet er een keer over zeikenHarribo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:47:
Iemand heeft een lijstje gemaakt, leuk.
Ik vind gtst al mindfuck
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Lijstjes vind ik persoonlijk altijd leuk om door heen te scannen. Meestal ken ik de meeste films wel. Als ze een beetje op genre (erg discutabel natuurlijk) zijn gezet dan staat er altijd wel eentje bij waarvan ik denk: " Ah, een soortgelijke film als xxxxxx ". Misschien die maar eens opzoeken of het was is.Vrijdag schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 04:32:
[...]
Lijstjes zijn altijd een soort lantaarnpalen voor andere mensen. Iedereen moet er een keer over zeiken
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
The Lighthouse (2019) | ![]() |
IMDb: n/a Dit is een lastige film om een recensie over te schrijven, want welke aspecten laat ik in de beoordeling het zwaarst meewegen en nog belangrijker, hoe interpreteer ik die aspecten. Laat ik beginnen met de technische kant. Ik ben niet onderlegd in de filmkunsten maar bij het zien van The Lighthouse wordt al snel duidelijk dat het technisch gezien allemaal erg goed in elkaar zit. De cinematografie is prachtig en de doordachtheid en vakbekwaamheid spat er vanaf. Juist door de zwart-wit beelden blijft alles grauw en grijs maar voelde ik daardoor juist extra sterk de omgevingsfactoren zoals geuren en de impact van de natuurelementen. Ook het acteerwerk van Dafoe en Pattinson kan ik niet anders dan subliem noemen, Oscarmateriaal! Ze zetten beiden hun rol zeer geloofwaardig neer en vallen er op geen enkel moment uit. Bij sommige scenes moeten ze het lastig gehad hebben, dat kan haast niet anders. Daarnaast is de karakterontwikkeling goed neergezet en ben je als kijker indringend getuige van de steeds hoger oplopende spanningen. Het verhaal heeft an sich weinig om het lijf maar kon mijn aandacht wel vasthouden omdat ik nieuwsgierig bleef naar hoe de verhouding tussen de 2 mannen zich zou ontwikkelen en vooral hoe het af zou lopen spoiler: .alhoewel vanaf het begin wel duidelijk is dat het niet al te vrolijk zou zijn Maar dan.... Waar ik de zwart-wit beelden erg goed vond werken had ik meer problemen met de 4:3 beeldverhouding. Ik snap dat een film uit begin 1900 wordt geïmiteerd maar ik miste door het gebrek aan beeldoppervlak echt een stuk inleving, Alsof je met oogkleppen op kijkt en je constant nieuwsgierig bent naar het beeldoppervlak dat je niet te zien krijgt. Leidde mij alleen maar af, vooral in het begin. Misschien gewenning maar ik heb het als minpunt ervaren. Door het oude zeemanstaaltje is het soms niet duidelijk wat ze precies bedoelen. Voor mij deed het daardoor vaak wat kunstmatig aan, alsof ik naar een toneelstuk zat te kijken. Ik ben geen fan van toneelstukken vanwege o.a. de over the top acting en dramatiek. Argggh, eigenlijk is er verder niet veel op aan te merken maar toch boeide het me allemaal niet heel erg. Misschien komt dat omdat ik geen sympathie kon opbrengen voor de beide hoofdkarakters en het me dus ook niet kon schelen wat er met hen zou gebeuren. Ook de spoiler: kwamen me soms wat vreemd voor. Alsof ik uit het verhaal werd gehaald omdat ik moest gaan nadenken over de betekenis ervan. Er waren indringende scenes zoals surrealistische visoenen spoiler: maar het hele tafereel bleef voor mij toch op een afstand. Ik kan niet precies mijn vinger erop leggen om heel eerlijk te zijn. Ik vermoed dat de gedateerdheid me parten speelt maar dat is natuurlijk geen fatsoenlijk argument tegen een film die dat bewust inzet als stijlelement. Ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat ik niet tot het ideale publiek voor deze film behoor. Ik kan zelfs films uit de jaren 90 soms slecht verteren vanwege het gevoel van gedateerdheid, laat staan een imitatie van een film van 100 jaar geleden.wanneer de meeuw wordt gedood en wanneer de teiltjes met uitwerpselen door de wind in zijn gezicht komen Leuk om een keer beleefd te hebben, sommige scenes zijn memorabel maar als geheel heeft The Lighthouse weinig indruk gemaakt. Op basis van het sterke acteerwerk en de prachtige cinematografie toch nog het onderstaande cijfer maar als ik me volledig had gebaseerd op het gevoel waarmee de film mij achterliet was dat zeker een punt lager geweest. | |
[ Voor 5% gewijzigd door -Moondust- op 08-05-2020 23:20 ]
Zelf vind ik beide films van Eggers "so far" echt goed.
VVitch is zo mooi, en Lighthouse is zeer intrigerend.
Precies mijn type film.
Maar ik kan meegaan in het feit dat Lighthouse net iets minder geïnspireerd is als VVitch.
Ik houd daarom ook mijn hart vast voor wat er hierna komt van deze geniale vent (The Northman).
Ik hoop dat hij zich niet laat haasten.
VVitch is zo mooi, en Lighthouse is zeer intrigerend.
Precies mijn type film.
Maar ik kan meegaan in het feit dat Lighthouse net iets minder geïnspireerd is als VVitch.
Ik houd daarom ook mijn hart vast voor wat er hierna komt van deze geniale vent (The Northman).
Ik hoop dat hij zich niet laat haasten.
Eat the bugs, live in a pod
Ip Man (2008) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 106 min | MPAA: R De eerste van vier films over de legendarische Ip Man (Yip Man) met Donnie Yen als acteur die de Wing Chun meester portretteert. Deze film is voor zover ik weet redelijk waarheidsgetrouw, hoewel er natuurlijk wel het een en ander geromantiseerd wordt, en de climax scene van het gevecht tegen de Japanse generaal in het echt nooit plaats heeft gevonden. Dat is natuurlijk een mooi stukje patriottisch wensdenken van de Chinezen, die graag zouden zien dat hun Kung Fu meester een Japanse Karate meester zou verslaan. Wat deze film goed doet is de opbouw van het verhaal, met de introductie van Ip Man, hordes die hij moet overwinnen, en de uiteindelijke overwinning aan het eind. De kung fu vecht scenes zijn mooi gechoreografeerd en zien er aanstekelijk uit. En Donnie Yen is een uitstekende keuze als acteur. | |
Ip Man 2 (2010) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Biography, Drama, History | Runtime: 108 min | MPAA: R Mooi vervolg op de eerste Ip Man met vrijwel hetzelfde team van o.a regisseur, gevechtschoreograaf, en acteurs. Wel wordt er meer afgeweken van het echte verhaal van Ip Man en wordt het meer en meer een fantasie verhaal met wat raakvlakken aan de werkelijkheid. In deze film komt Ip Man arm en berooid met zijn vrouw aan in Hong Kong. Hij wil er een Kung Fu school starten maar wordt flink tegengewerkt door de reeds bestaande Kung Fu scholen die een onbekende nieuwkomer niet zien zitten. Uiteraard kan Ip Man zich bewijzen en wordt hij daarna wel serieus genomen. De Britse overheersers van Hong Kong worden geportretteerd als arrogant, corrupt, meedogenloos en racistisch tegenover de lokale Chinezen. Uiteindelijk mag Ip Man bewijzen dat de Chinese Kung Fu beter is dan de Britse box kampioen. Voor de Chinezen weer een fijne overwinning die hun nationalistische ego streelt. En terwijl Ip Man de Chinese eer verdedigt bevalt zijn vrouw intussen van een baby. Niet zo goed als de eerste Ip Man film maar voor liefhebbers van Chinese Kung Fu films een prima vermakelijke film. | |
Ip Man 3 (2015) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Inmiddels deel 3 van de Ip Man serie met Donnie Yen in de titelrol. Ook weer met dezelfde regisseur, maar met een andere choreograaf (Yuen Woo Ping, ook bekend van The Matrix choreografie). Dit betekent dat de vecht scenes meer fantasierijk worden door de acteurs aan kabels te hangen zodat ze grote sprongen door de lucht kunnen maken. Ook wel bekend als "Wire-Fu" (https://en.wikipedia.org/wiki/Wire_fu). Het ziet er spectaculairder uit, maar heeft daardoor wel minder met echte Wing Chun te maken. Nog steeds in Hong Kong wordt de school van de zoon van Ip Man bedreigd door een criminele organisatie, geleid door een boosaardige Mike Tyson. Intussen krijgt de vrouw van Ip Man te horen dat ze kanker heeft en geeft Ip Man haar aandacht terwijl zijn Kung Fu vaardigheden eigenlijk elders nodig zijn. Uiteindelijk mag hij dan toch de eer en zaak verdedigen zoals alleen Ip Man dat (blijkbaar) kan. | |
Ip Man 4: The Finale (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Biography, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: Unrated De vierde en laatste Ip Man film met Donnie Yen in de rol van Ip Man. Waar de eerste film nog enigszins naar het leven van Ip Man keek, en voor het verhaal daar inspiratie uit putte, is er van het leven van de echte Ip Man bar weinig over in deze film. Eigenlijk alleen wat kleine details zijn behouden, zoals de naam van Ip Man, de naam van de techniek (Wing Chun), z'n beroemdste leerling (Bruce Lee), het inmiddels weduwnaar zijn, en het feit dat hij uiteindelijk aan (keel) kanker zou overlijden. In deze film krijgt Ip Man te horen dat ook hij kanker heeft, net als zijn vrouw in de derde film. Zijn zoon is een echte puber en Ip Man heeft daar moeite mee. Dus gaat hij naar de VS om zijn zoon op een Amerikaanse school te doen en wat verkennend veldwerk te doen. In mijn ogen een nogal kromme redenering maar een goed excuus om onze Kung Fu superheld Amerika te laten bezoeken. Hier herhalen de scenes van de vorige films zich min of meer. Ip Man moet zich met zijn stijl bewijzen tegenover andere Kung Fu scholen voordat hij serieus genomen wordt (Ip Man 2), en hij moet vechten tegen racistische Amerikanen die karate als superieur beschouwen (Ip Man 1 voor karate, Ip Man 2 voor racistische blanken). Uiteindelijk bewijst Ip Man wederom dat hij de beste is en is het eind goed al goed. Zelfs de relatie met zijn zoon is dan weer goed. Positief is de rol van Bruce Lee die ook een mooi gevecht mag laten zien. En de choreografie ziet er weer prima uit, ondanks dat het weinig realistisch is. Uiteindelijk vind ik dit toch wel de minste van de vier Ip Man films met Donnie Yen. | |
Je spreekt mooie taal en mooie woorden.-Moondust- schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:52:
The Lighthouse (2019) [Afbeelding: The Lighthouse (2019)] IMDb: n/a Dit is een lastige film om een recensie over te schrijven, want welke aspecten laat ik in de beoordeling het zwaarst meewegen en nog belangrijker, hoe interpreteer ik die aspecten. Laat ik beginnen met de technische kant. Ik ben niet onderlegd in de filmkunsten maar bij het zien van The Lighthouse wordt al snel duidelijk dat het technisch gezien allemaal erg goed in elkaar zit. De cinematografie is prachtig en de doordachtheid en vakbekwaamheid spat er vanaf. Juist door de zwart-wit beelden blijft alles grauw en grijs maar voelde ik daardoor juist extra sterk de omgevingsfactoren zoals geuren en de impact van de natuurelementen.
Ook het acteerwerk van Dafoe en Pattinson kan ik niet anders dan subliem noemen, Oscarmateriaal! Ze zetten beiden hun rol zeer geloofwaardig neer en vallen er op geen enkel moment uit. Bij sommige scenes moeten ze het lastig gehad hebben, dat kan haast niet anders. Daarnaast is de karakterontwikkeling goed neergezet en ben je als kijker indringend getuige van de steeds hoger oplopende spanningen.
Het verhaal heeft an sich weinig om het lijf maar kon mijn aandacht wel vasthouden omdat ik nieuwsgierig bleef naar hoe de verhouding tussen de 2 mannen zich zou ontwikkelen en vooral hoe het af zou lopenspoiler:.alhoewel vanaf het begin wel duidelijk is dat het niet al te vrolijk zou zijn
Maar dan....
Waar ik de zwart-wit beelden erg goed vond werken had ik meer problemen met de 4:3 beeldverhouding. Ik snap dat een film uit begin 1900 wordt geïmiteerd maar ik miste door het gebrek aan beeldoppervlak echt een stuk inleving, Alsof je met oogkleppen op kijkt en je constant nieuwsgierig bent naar het beeldoppervlak dat je niet te zien krijgt. Leidde mij alleen maar af, vooral in het begin. Misschien gewenning maar ik heb het als minpunt ervaren.
Door het oude zeemanstaaltje is het soms niet duidelijk wat ze precies bedoelen. Voor mij deed het daardoor vaak wat kunstmatig aan, alsof ik naar een toneelstuk zat te kijken. Ik ben geen fan van toneelstukken vanwege o.a. de over the top acting en dramatiek.
Argggh, eigenlijk is er verder niet veel op aan te merken maar toch boeide het me allemaal niet heel erg. Misschien komt dat omdat ik geen sympathie kon opbrengen voor de beide hoofdkarakters en het me dus ook niet kon schelen wat er met hen zou gebeuren. Ook despoiler:kwamen me soms wat vreemd voor. Alsof ik uit het verhaal werd gehaald omdat ik moest gaan nadenken over de betekenis ervan. Er waren indringende scenes zoalssurrealistische visoenenspoiler:maar het hele tafereel bleef voor mij toch op een afstand. Ik kan niet precies mijn vinger erop leggen om heel eerlijk te zijn. Ik vermoed dat de gedateerdheid me parten speelt maar dat is natuurlijk geen fatsoenlijk argument tegen een film die dat bewust inzet als stijlelement. Ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat ik niet tot het ideale publiek voor deze film behoor. Ik kan zelfs films uit de jaren 90 soms slecht verteren vanwege het gevoel van gedateerdheid, laat staan een imitatie van een film van 100 jaar geleden.wanneer de meeuw wordt gedood en wanneer de teiltjes met uitwerpselen door de wind in zijn gezicht komen
Leuk om een keer beleefd te hebben, sommige scenes zijn memorabel maar als geheel heeft The Lighthouse weinig indruk gemaakt. Op basis van het sterke acteerwerk en de prachtige cinematografie toch nog het onderstaande cijfer maar als ik me volledig had gebaseerd op het gevoel waarmee de film mij achterliet was dat zeker een punt lager geweest.[Afbeelding: IMDb -- The Lighthouse (2019)] [Afbeelding: Zoek meer informatie over The Lighthouse (2019) op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van The Lighthouse (2019) via Google] [Afbeelding: Schrijf zelf een recensie over The Lighthouse (2019)] [Afbeelding] 7 / 10
Maar eigenlijk vind je het de beste film die je ooit gezien hebt.
Psychosomatisch gezien......
Jammer dat ze niet erg realistisch zijn en grote delen van het verhaal erbij zijn verzonnen. De eerste film schijnt nog het meest in de buurt te komen van het (begin van het) echte Yip Man-verhaal.Haay schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:03:
Ip Man (2008) [Afbeelding: Ip Man (2008)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 106 min | MPAA: R De eerste van vier films over de legendarische Ip Man (Yip Man) met Donnie Yen als acteur die de Wing Chun meester portretteert. Deze film is voor zover ik weet redelijk waarheidsgetrouw, hoewel er natuurlijk wel het een en ander geromantiseerd wordt, en de climax scene van het gevecht tegen de Japanse generaal in het echt nooit plaats heeft gevonden. Dat is natuurlijk een mooi stukje patriottisch wensdenken van de Chinezen, die graag zouden zien dat hun Kung Fu meester een Japanse Karate meester zou verslaan.
Wat deze film goed doet is de opbouw van het verhaal, met de introductie van Ip Man, hordes die hij moet overwinnen, en de uiteindelijke overwinning aan het eind. De kung fu vecht scenes zijn mooi gechoreografeerd en zien er aanstekelijk uit. En Donnie Yen is een uitstekende keuze als acteur.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ip Man 2 (2010) [Afbeelding: Ip Man 2 (2010)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Biography, Drama, History | Runtime: 108 min | MPAA: R Mooi vervolg op de eerste Ip Man met vrijwel hetzelfde team van o.a regisseur, gevechtschoreograaf, en acteurs. Wel wordt er meer afgeweken van het echte verhaal van Ip Man en wordt het meer en meer een fantasie verhaal met wat raakvlakken aan de werkelijkheid.
In deze film komt Ip Man arm en berooid met zijn vrouw aan in Hong Kong. Hij wil er een Kung Fu school starten maar wordt flink tegengewerkt door de reeds bestaande Kung Fu scholen die een onbekende nieuwkomer niet zien zitten. Uiteraard kan Ip Man zich bewijzen en wordt hij daarna wel serieus genomen. De Britse overheersers van Hong Kong worden geportretteerd als arrogant, corrupt, meedogenloos en racistisch tegenover de lokale Chinezen. Uiteindelijk mag Ip Man bewijzen dat de Chinese Kung Fu beter is dan de Britse box kampioen. Voor de Chinezen weer een fijne overwinning die hun nationalistische ego streelt. En terwijl Ip Man de Chinese eer verdedigt bevalt zijn vrouw intussen van een baby.
Niet zo goed als de eerste Ip Man film maar voor liefhebbers van Chinese Kung Fu films een prima vermakelijke film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ip Man 3 (2015) [Afbeelding: Ip Man 3 (2015)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Inmiddels deel 3 van de Ip Man serie met Donnie Yen in de titelrol. Ook weer met dezelfde regisseur, maar met een andere choreograaf (Yuen Woo Ping, ook bekend van The Matrix choreografie). Dit betekent dat de vecht scenes meer fantasierijk worden door de acteurs aan kabels te hangen zodat ze grote sprongen door de lucht kunnen maken. Ook wel bekend als "Wire-Fu" (https://en.wikipedia.org/wiki/Wire_fu). Het ziet er spectaculairder uit, maar heeft daardoor wel minder met echte Wing Chun te maken.
Nog steeds in Hong Kong wordt de school van de zoon van Ip Man bedreigd door een criminele organisatie, geleid door een boosaardige Mike Tyson. Intussen krijgt de vrouw van Ip Man te horen dat ze kanker heeft en geeft Ip Man haar aandacht terwijl zijn Kung Fu vaardigheden eigenlijk elders nodig zijn. Uiteindelijk mag hij dan toch de eer en zaak verdedigen zoals alleen Ip Man dat (blijkbaar) kan.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ip Man 4: The Finale (2019) [Afbeelding: Ip Man 4: The Finale (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Biography, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: Unrated De vierde en laatste Ip Man film met Donnie Yen in de rol van Ip Man. Waar de eerste film nog enigszins naar het leven van Ip Man keek, en voor het verhaal daar inspiratie uit putte, is er van het leven van de echte Ip Man bar weinig over in deze film. Eigenlijk alleen wat kleine details zijn behouden, zoals de naam van Ip Man, de naam van de techniek (Wing Chun), z'n beroemdste leerling (Bruce Lee), het inmiddels weduwnaar zijn, en het feit dat hij uiteindelijk aan (keel) kanker zou overlijden.
In deze film krijgt Ip Man te horen dat ook hij kanker heeft, net als zijn vrouw in de derde film. Zijn zoon is een echte puber en Ip Man heeft daar moeite mee. Dus gaat hij naar de VS om zijn zoon op een Amerikaanse school te doen en wat verkennend veldwerk te doen. In mijn ogen een nogal kromme redenering maar een goed excuus om onze Kung Fu superheld Amerika te laten bezoeken. Hier herhalen de scenes van de vorige films zich min of meer. Ip Man moet zich met zijn stijl bewijzen tegenover andere Kung Fu scholen voordat hij serieus genomen wordt (Ip Man 2), en hij moet vechten tegen racistische Amerikanen die karate als superieur beschouwen (Ip Man 1 voor karate, Ip Man 2 voor racistische blanken). Uiteindelijk bewijst Ip Man wederom dat hij de beste is en is het eind goed al goed. Zelfs de relatie met zijn zoon is dan weer goed.
Positief is de rol van Bruce Lee die ook een mooi gevecht mag laten zien. En de choreografie ziet er weer prima uit, ondanks dat het weinig realistisch is. Uiteindelijk vind ik dit toch wel de minste van de vier Ip Man films met Donnie Yen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
En nu nog The Legend Is Born: Ip Man, Ip Man: The Final Fight en The Grandmaster kijken.
Heeft iemand ooit een slordige 20 jaar gewacht met het kijken van het derde deel van een trilogie? Stel je voor dat je na The Empire Strikes Back 25 jaar moest wachten op Return of the Jedi? Eerlijk is eerlijk, soms heb je geen keus, als je al zo oud bent dat je The Godfather Part 2 in de bios gezien hebt, dan moest je ook bijna 20 jaar wachten op deeltje 3. Helaas is deeltje 3 meestal niet het hoogtepunt en stelt de film dan ook teleur.
De Drie Musketiers van Alexandre Dumas en de vervolgen erop zijn zeker een van de meeste verfilmde boekenseries ooit. De trilogie van Richard Lester bestaat uit deel 1 en 2 uit 1973 en 1974 en een derde deel dat in 1989 gemaakt werd. Ergens begin jaren ‘90 zag ik de eerste twee delen op TV. Deel 3 werd toen niet uitgezonden en tot op heden heb ik nooit de gelegenheid gehad deze te kijken. Tot gisteren. Daarom bij deze een review van de hele trilogie.
Ik ga wat superlatieven gebruiken hieronder – dit zijn fantastische films. U bent gewaarschuwd.
The Three and the Four Musketeers zijn klassiekers wat mij betreft. Schitterende films die nog steeds heerlijk kijkvermaak leveren. The Return of the Musketeers, not so much. I watched it so you don’t have to.
De Drie Musketiers van Alexandre Dumas en de vervolgen erop zijn zeker een van de meeste verfilmde boekenseries ooit. De trilogie van Richard Lester bestaat uit deel 1 en 2 uit 1973 en 1974 en een derde deel dat in 1989 gemaakt werd. Ergens begin jaren ‘90 zag ik de eerste twee delen op TV. Deel 3 werd toen niet uitgezonden en tot op heden heb ik nooit de gelegenheid gehad deze te kijken. Tot gisteren. Daarom bij deze een review van de hele trilogie.
Ik ga wat superlatieven gebruiken hieronder – dit zijn fantastische films. U bent gewaarschuwd.
The Three Musketeers (1973) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 106 min | MPAA: PG Weinig mensen zijn tegenwoordig nog bekend met de Musketeersfilms van Richard Lester en dat is jammer. The Three Musketeers, en het gelijktijdig opgenomen vervolg, The Four Musketeers, zijn zeldzaam goede actie comedies uit een tijd dat dergelijke films nog niet zoveel gemaakt werden. De films blijven redelijk trouw aan de boeken van Dumas, maar regisseur Richard Lester brengt ook een hoop humor en amusante actiescenes in. De sfeer van 17de-eeuws Frankrijk komt zeer realistisch over; prachtige decors en kostuums voor de h.h. van de aristocratie, modder en rotzooi als we de minder bedeelden in de samenleving volgen. Dit is een wereld waarin geleefd wordt. Alles wordt omlijst met een heerlijk score van Lalo Schifrin, die varieert van romantisch tot bombastisch en full orchestra tracks afwisselt met subtiele barok melodieën. De cast is werkelijk subliem. Voor sommigen zullen een hoop van de volgende namen niet zo bekend zijn, maar dit waren stuk voor stuk topacteurs die ook nog eens op het hoogtepunt van hun carriere aan deze film werkten, en dat is te zien. Michael York is een naïeve en energieke D’Artagnan. Frank Finlay en Richard Chamberlain zetten zeer amusante versies van Porthos en Aramis neer. Oliver Reed is fantastisch als Athos, een van zijn beste rollen. De supporting cast is net zo sterk: Charlton Heston zet een zeer driedimensionale bad guy neer als Richelieu en Christoper Lee is heerlijk evil als zijn éénogige henchman Rochefort. Het vrouwelijk schoon wordt verzorgd door twee van de mooiste vrouwen van de jaren ‘70, Raquel Welch en Faye Dunaway. Het tempo in The Three Musketeers ligt lekker hoog, zeker voor een wat oudere film. Er gebeurt veel, actie en comedy wisselen elkaar snel af en voor je het weet is het feest voorbij. Gelukkig is daar dan deeltje twee. | |
The Four Musketeers: Milady's Revenge (1974) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, History | Runtime: 108 min | MPAA: PG The Four Musketeers werd gelijktijdig opgenomen met The Three Musketeers. Producer Alexander Salkind haalde zich de woede van de acteurs op de hals door pas na de opnames bekend te maken dat hij in werkelijkheid twee films maakte, wat hem een rechtszaak kostte. De films kwamen uit met de subtitles The Queen’s Diamonds en Milady’s Revenge respectievelijk. Er zijn wat parallelen te vinden tussen Lester’s films en Star Wars IV en V: Beide eerste delen zijn licht van toon en laten de helden overwinnen aan het eind. In deel twee wordt duidelijk dat zij slechts een slag hebben gewonnen, maar niet de oorlog, en er een prijs betaald zal moeten worden. The Four Musketeers is daardoor wat zwaarder van toon en wat trager dan de eerste film. Het verhaal is donkerder en de helden halen het einde niet zonder fysieke en psychologische kleerscheren. Echter er is ook veel meer karakterontwikkeling en dat is wat de film zo goed maakt. Met name de arcs van D’Artagnan en Athos zijn boeiend. Richelieu stapt iets naar achteren en Dunaway en Lee nemen center stage als de bad guys, maar is in deze film zo mogelijk nog beter als pragmatische bad guy. Heston is een genot om naar te kijken. Ondanks de serieuzere toon is er ook voldoende te lachen en de actiescenes zijn nog steeds heerlijk rauw – in deze films geen gekunstelde degenduels, maar ‘echte’ actie. Waarom alleen je handen gebruiken als je ook benen hebt? Het maakt de films rauwer en realistischer dan zoveel andere Musketeersverfilmingen. Beide films vormen een subliem tweeluik met een bevredigend einde, films die je van de eerste tot de laatste minuut beetpakken, je een fantastisch verhaal vertellen, laten genieten van perfect acteerwerk en je heen en weer slingeren tussen lachen, huilen en met ingehouden adem laten meeleven met de avonturen van de musketiers. | |
The Return of the Musketeers (1989) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Romance | Runtime: 102 min | MPAA: PG The Return of the Musketeers speelt zich 20 jaar later af en is gebaseerd op de twee vervolgboeken die Dumas zelf schreef. De film werd 15 jaar na The Four Musketeers gemaakt en zo’n beetje de hele cast kwam ervoor terug, net als regisseur Richard Lester. Op zich dus een goede basis. Where did it all go wrong? Bij het overlijden door een val van een paard tijdens de shoot van Roy Kinnear, de acteur die D’Artagnan’s knecht speelde? Ik betwijfel het, want de film is van de eerste tot de laatste minuut in alle opzichten een puinhoop. Het verhaal voelt als losse set pieces die door een verschrikkelijk slechte voice-over van Michael York aan elkaar gepraat worden. Er zijn geen character arcs. De actiescenes lijken uit Tom & Jerry afkomstig. Het acteerwerk gebeurt volledig op de automatische piloot door de hele cast. De muziek doet pijn aan de oren. Het ergste aan de film is echter de toon. Waar de originele films een tragi-komische toon neerzetten die je meesleepte in het verhaal, is deze film gewoon een bende. Op geen moment voel je je betrokken bij de karakters. Verder zitten er een aantal scenes in die gewoon gestoord zijn, zoals de trap doors in het apartement van de nieuwe Milady (gespeeld door Kim Cattral op het hoogtepunt van haar looks, als we dan echt naar lichtpuntjes moeten zoeken) die bestuurd worden door midgets, en de wederopstanding uit de dood van spoiler: die vervolgens niks te doen heeft in de film en als halve zool door zijn scenes wandelt.Rochefort | |
The Three and the Four Musketeers zijn klassiekers wat mij betreft. Schitterende films die nog steeds heerlijk kijkvermaak leveren. The Return of the Musketeers, not so much. I watched it so you don’t have to.
[ Voor 100% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-05-2020 10:11 ]
Jaman, ik voel me wat betreft deze film een vat vol tegenstrijdigheden. Er zaten leuke elementen in, mooie stijl (behalve 4:3), indringend acteerwerk, bij tijd en wijlen wat heftigere scenes maar toch......blijft het afstandelijk en kunstmatig voor mij. En waar dat dan precies aan ligt....AvK schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:26:
Je spreekt mooie taal en mooie woorden.
Maar eigenlijk vind je het de beste film die je ooit gezien hebt.
Psychosomatisch gezien......
E.T. the Extra-Terrestrial (1982) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Family, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG Kwam deze onlangs weer eens tegen en besloot hem weer eens opnieuw te gaan kijken. Vorige keer zou zomaar 37 jaar geleden geweest kunnen zijn. Verhaal: buitenaards wezen blijft per ongeluk achter op aarde wanneer een aard-missie van zijn soort hem vergeten mee te nemen. En dan wil 'ie toch weer terug naar huis. En wellicht ben ik niet zo kritisch, maar: ik vond dat deze de tijd best goed doorstaan heeft. Het ruimteschip ziet er wat amateuristisch uit, maar verder vond ik E.T. zelf nog wel goed overkomen. Verder gewoon een feel-good verhaal, leuk uitgevoerd en nog prima te kijken. | |
Agent Jade Black (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 3.0 | Genre: Action | Runtime: 101 min | MPAA: N/A Ah ja, ik kwam deze tegen - een iMDB score van 1.7, dus dan ben ik toch benieuwd of het echt zo dramatisch slecht is. Iets met een spion die, eh, iemand opspoort die vervolgens doodgeschoten wordt, laptop achterlaat waar wat hints op staan over een gevaarlijk complot ofzo, gecombineerd met slechterikken en wereld redden of zo. Standaard spul dus. Mja. D'r was inderdaad weinig goeds aan dit verhaal. Het verhaal was onduidelijk. Verhaal sloeg ook nergens op. De actie slecht en ongeloofwaardig. Het acteren was diep-triest. Behoorlijk standaard stereotype karakters, maar dan slecht uitgevoerd. Continuïtijds-foutjes (heet dat zo?) vallen mij normaal nooit op - hier dus wel. Camerawerk was prut - tenminste, geen idee of dat camerawerk is, maar regelmatig shots die niets toevoegden, nergens op sloegen. Pogingen tot humor die de lach-snaar niet weten te raken. Ah ja. Als je zin hebt om een slechte film te kijken, dan is dit een aanrader. Maar: zo af en toe is een film zo slecht, dat het weer grappig wordt. Dat is deze film nog niet. Gaat wel die kant op, maar nee, dat punt is nog niet bereikt. Dit is gewoon tijdverspilling. Was er nog iets dat wel OK was? Hmmm. De muziek bij de actie-scenes was niet heel verkeerd. Dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Qua cijfer ben ik bang dat ik wel een beetje gestuurd wordt door het iMDB cijfer. Een '2' vind ik wel passend. | |
Top Gun (1986) | ![]() |
Tweakers: 5.3 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Drama | Runtime: 110 min | MPAA: PG Mijn vrouw vindt Tom Cruise leuk, ik ben een F-14 aan het bouwen voor mijn hobby en we hadden zin in wat licht vermaak. Voor mij zeker 20 jaar geleden dat ik Top Gun gezien heb en met deel 2 in aantocht (uitgesteld naar Kerst) leek het me wel leuk om deze gouwe ouwe eens uit de kast te trekken. Ik moet zeggen, het viel me niet mee. Verhaal is bekend, hot shot pilot gaat naar de Top Gun training school om te bewijzen de beste te zijn en versiert en passant blonde instructrice. Op zich geen issue hiermee maar wat wordt het allemaal ontzettend kazig verteld en houterig geacteerd. Het ene na het andere cliché komt langs. Cruise zelf is niet slecht en McGillis kan er mee door maar de rest van de cast is echt heel zwak, terwijl mannen als Michael Ironside, Val Kilmer en Tom Skerritt toch echt wel acting chops hebben. De character arc van Cruise is ontzettend dun, hij is een arrogante maar capabele piloot, kan dan niks meer omdat zijn partner wegvalt maar opeens klikt het allemaal weer en is hij weer de oude. De 'relatie' met McGillis slaat nergens op, de emotionele impact van wat er met zijn partner gebeurt is erg simplistisch neergezet, de gebeurtenissen die hem van zijn unit naar Top Gun en weer terug naar de carrier brengen slaan nergens op. Het is allemaal zo ontzettend ongeloofwaardig. Ik weet verder niet of dit de eerste film is waar Cruise (altijd zonder helm) op zijn motor zit maar het lijkt wel of ze dat ding operatief van zijn reet moeten halen zo nu en dan want ik ken geen film waar hij er niet op rijdt. Positieve aspecten zijn er wat mij betreft genoeg maar dat is omdat ik een aviation nut ben. De F-14 Tomcat is op afstand het meeste sexy moderne toestel dat er is (ook al is het inmiddels al jaren uit dienst) en het ding is de absolute ster van de film en krijgt heerlijk veel screen time. Het wordt allemaal goed in beeld gebracht en ik miste mijn oude thuisbioscoop wel, dit is een film die je gewoon een punt meer geeft als je hem op groot scherm met een blaffende subwoofer in de hoek kan kijken. Al met al is het gewoon geen beste film; de 'join the US Navy, fly cool planes and date hot chicks' message heeft de tand des tijds niet goed doorstaan en er blijft verder weinig over. | |
De Marathon (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama, Sport | Runtime: 107 min | MPAA: N/A Een tip van een vriend van ons. Standaard ben ik heel sceptisch wanneer het om Nederlandse films gaat. Er zijn er maar weinig waarbij ik door het overdreven acteerwerk kan heenkijken. Bij deze was dat gelukkig goed te doen. Het verhaal gaat over een garagebedrijf waar vier mannen van middelbare leeftijd werken en één jongere gast. De eigenaar verzwijgt dat er financiële problemen zijn. Zodra de rest er toch achter komt gaan ze bedenken hoe ze die problemen op kunnen lossen. Wat is dan het eerste waar je aan denkt? Een marathon lopen natuurlijk. Getraind door de knul met de klompvoet die vroeger marathons liep gaan ze op pad. Stefan de Walle (Kees Flodder) is een alcoholist met een mislukt huwelijk met een voormalig prostituee, Frank Lammers heeft z'n postuur niet mee en is getrouwd met een streng gelovige vrouw. Mimoun Oaïssa is de knul met de klompvoet die het zootje ongeregeld moet klaarstomen voor de marathon van Rotterdam. Met een cast als deze en de types die ze zijn gaat er natuurlijk veel mis. Uiteraard komt er ook de standaard terugslag richting 't einde. Maar verder hebben we heel erg moeten lachen. De humor is soms wat grof, maar dat past natuurlijk ook goed bij het garagebedrijf. | |
Hahaha van jouw recensie ben ik het alleen met dit stuk eensDe F-14 Tomcat is op afstand het meeste sexy moderne toestel dat er is (ook al is het inmiddels al jaren uit dienst) en het ding is de absolute ster van de film en krijgt heerlijk veel screen time. Het wordt allemaal goed in beeld gebracht en ik miste mijn oude thuisbioscoop wel, dit is een film die je gewoon een punt meer geeft als je hem op groot scherm met een blaffende subwoofer in de hoek kan kijken.
Pracht vliegtuig blijft het! Hoop dat ie in Maverick een mooie rentree maakt
[ Voor 38% gewijzigd door Mon0lith op 11-05-2020 10:36 ]
PSN: Von_Smallhausn
Hij zit in de trailer
CGI vermoed ik want alleen Iran heeft nog vliegende F-14s. Ik denk dus een kleine cameo only.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-05-2020 11:31 ]
Heat (1995) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 170 min | MPAA: R Een van mijn favoriete films aller tijden, afgelopen weekend voor het eerst in 4K HDR bekeken op een Philips OLED TV. Nooit gedacht dat "HDR" zoveel indruk zou maken, in donkere scenes lijken personages nog duisterder. Zowel binnenshuis als in buiten scenes, voelt de belichting echt aan zoals je het zelf als mens waarneemt. Je moet het echt gezien hebben om het te begrijpen. Over de film zelf, tsjaa, Hij zou wat mij betreft verplicht in iedereens top 10 moeten staan als je van (misdaad) films houdt | |
Sicario (2015) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R Ook deze film in 4K HDR bekeken. In de normale 1080p BluRay versie was het landschap en de zonsondergang al fantastisch en in 4K was dit niet minder. Qua HDR niet zo indrukwekkend als in Heat, maar de film zelf is wat mij betreft ook een pareltje in dit genre | |
Scarface (1983) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 170 min | MPAA: R En uiteraard ook deze film weer in 4K HDR bekeken. Laten we even beginnen met het feit dat deze film uit 1983 komt, de 1080p Blu Ray versie van een paar jaar terug was leuk, maar dit is echt remastered Next Level. De omgevingsbelichting, het Neon van de nachtclubs de scherpte van de personages, dit is werkelijk ongelooflijk. Scarface heeft er nog nooit zo goed uitgezien, dus als je deze film nog nooit hebt gezien, doe het dan in 4K HDR! | |
[ Voor 50% gewijzigd door Greatsword op 12-05-2020 16:16 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Heb je Heat via AppleTV gekeken? Ik heb de Blu-ray maar het is een van de weinig films waar ik wel de 4K versie van wil hebben. Vraag me alleen af of dat wel veel voordeel biedt over de Blu-ray of dat ik een UHD disc en speler daarvoor moet aanschaffen.
Mission: Impossible (1996) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Onmogelijk verhaal waar geen touw aan vast te knopen is waarin Ethan Hunt een of andere disk moet stelen. Diskettes, telefooncellen, oude computers, het is allemaal zó 1996. Ook praten sommige figuren op een rare manier. | |
Toch nette score dan nog
Toevallig de film van de week ook nog eens gekeken, de tech is wat gedateerd ja maar als je door die details heenkijkt en de inherente toevalligheden die verhalen in dit genre altijd hebben accepteert is het nog steeds een goed geacteerde en amusante film vond ik.
Ga je de andere vijf ook kijken?
ik heb zo'n vies vermoeden van wel, als de laatste (fallout geloof ik) op netflix oid staat en kijkbaar is, want netflix gaat niet helemaal vloeiend tenzij je een lcd-scherm hebt.Dr. Strangelove schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:40:
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.