Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik al hierboven aangegeven ;)
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:17:
[...]

Maart 2017 staat op de Nederlandse, Amerikaanse en Japanse Nintendo website. Dus nee.

Verder: Shovel Knight Treasure Trove is aangekondigd voor de Nintendo Switch (en alle consoles waar het spel nu op uit is) hier komt binnenkort de "Spectre Knight" uitbreiding voor.
Shovelware, gehehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:55:
[...]

Had ik al hierboven aangegeven ;)

[...]

Shovelware, gehehe :+
Ah, damn... gemist toen ik een andere reactie aan 't tikken was. 8)7

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zijn nu wel akelig dicht bij, er zal vast nog wat gelekt worden het laatste 24 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Bomberman71 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:49:
[...]
Besides, mensen die zich nu nog druk maken om Zelda voor de WiiU en dus anno 2017 nog een WiiU hebben zijn zeer waarschijnlijk Nintendo fans, die kopen de Switch toch wel, vroeg of laat.

De vraag: WAAROM zou je dan in hemelsnaam de WiiU versie van de nieuwste Zelda kopen ?
De Switch versie zal sowieso beter zijn, dat is een gegeven ....
Dat kan ik je wel kort uitleggen.
Ben geen hardcore gamer meer en speel enkel op mijn pc en wiiu met vrienden ; super smash, mario kart etc.
Ik ben niet van plan snel een switch te halen omdat ik mijn wiiu wel prima vind als party console.
Zeker als het een gelijke versie van mario kart en super smash betreft.
Dan hoef ik niet een hele nieuwe console + controllers aan te schaffen. (voornamelijk controllers is snel duur)

Dusja ik zal misschien een uitzondering zijn maar ik ga botw voor de wiiu halen.
De switch komt vast wel ooit maar zeker niet in het begin, dat komt wel wanneer er een flinke linup is.

Als Botw er enigsinds uit ziet als Windwaker HD dan maak ik mij geen zorgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zspirit op 12-01-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18
A limited quantity of pre-orders for the #NintendoSwitch will begin on 1/13 at 9AM while supplies last at #NintendoNYC.

https://twitter.com/NintendoNYC/status/819305971772227585
Nou dat begint lekker, limited quantity pre-orders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Ryatzu schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:28:
[...]

Gaat dat niet over de nintendo store?
En nintendo doet het elke keer weer; schaarste creeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Zspirit schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:29:
[...]

Ja de store in new york

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lees even RayNbow in "Het Nintendo Switch-topic". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:18
Ryatzu schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:28:
[...]

[...]

Dit is toch juist om schaarste te voorkomen? Vind het meer dan terecht dat je er maar een X aantal per persoon kunt bestellen, in principe zou 1 voldoende moeten zijn, zodat iedereen die er een wil er ook een kan halen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Gynnad schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:49:
[...]

[...]

Dit is toch juist om schaarste te voorkomen? Vind het meer dan terecht dat je er maar een X aantal per persoon kunt bestellen, in principe zou 1 voldoende moeten zijn, zodat iedereen die er een wil er ook een kan halen.
Naast het feit dat ze in sommige winkels maar 1 per persoon toestaan, produceert Nintendo al jarenlang te weinig consoles bij release.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zspirit
RayNbow schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:49:
[...]

Logistieke redenen. Je kunt niet uit het niets in 1x tig miljoen consoles uit een hoed toveren. Stel dat ze al sinds augustus aan het produceren zijn en dat ze de 2M units in maart kunnen shippen, dan ligt de maandelijkse output ongeveer op 200-300 duizend units.

Zie ook:
[video]

[...]

Het is een onzinnige marketingstrategie. Schaarste betekent dat je aan veel mensen een NEE moet verkopen. Consument niet blij, fabrikant geen geld.

Of willen we zeggen dat Nintendo ook schaarste creeerde met de Wii?

[afbeelding]
interssant thanks, had het niet gezien.
Filmpje ga ik later kijken, zit op mijn werk.
Ik denk dat er zeker wat in zit.
Echter ben ik het niet met je eens dat schaarste creeren een onzinnige marketing strategie is, in tegendeel zelfs, kijk naar; ibood, de NES classic of elk ander limited edition product.
Cialdini heeft er onderzoek naar gedaan, hier een relevant artikel er over:
https://www.guapa.nl/klan...ni-overtuigingsprincipes/

Acties:
  • +3 Henk 'm!
batumulia schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:51:
[...]

Naast het feit dat ze in sommige winkels maar 1 per persoon toestaan, produceert Nintendo al jarenlang te weinig consoles bij release.
Hoeveel consoles kun jij opnoemen die niet uitverkocht waren bij release?
Zspirit schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:52:
Echter ben ik het niet met je eens dat schaarste creeren een onzinnige marketing strategie is, in tegendeel zelfs, kijk naar; ibood, de NES classic of elk ander limited edition product.
Cialdini heeft er onderzoek naar gedaan, hier een relevant artikel er over:
https://www.guapa.nl/klan...ni-overtuigingsprincipes/
Die schaarste bij ibood of van die coupon sites is werkbaar aangezien datgene wat schaars de korting of aanbieding is. Het product zelf is niet schaars. Kortingen en aanbiedingen hebben geen last van logistiek. Het neemt geen ruimte in beslag, je hebt er geen warenhuizen voor nodig, geen transport om het naar een fysieke winkel te brengen en je kunt een aanbieding/korting creeren met een druk op een knop. Je hoeft er geen hele productielijn voor op te zetten.

Een van de problemen van de NES Classic (in de VS) is dat mensen niet konden preorderen. Dit moet je toch echt de retailers aanrekenen. Verder is het ook waarschijnlijk dat de retailers de vraag flink hebben onderschat en dat dus Nintendo ook niet veel geleverd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
RayNbow schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:03:
[...]

Hoeveel consoles kun jij opnoemen die niet uitverkocht waren bij release?
0, je bevestigd hiermee toch mijn punt?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 00:18:
[...]

Waarom zal de switch versie beter zijn? Ik krijg de hele tijd het gevoel dat de switch niet krachtiger is dan de U.
Het is heel simpel ...
De WiiU is dood en wordt doorgaans gezien als een flop. Of dit nu waar Is of niet dit is wel de opinie onder gamers wereldwijd. En dan met name de niet Nintendo gamers.

Als je dan een Switch versie hebt die nagenoeg identiek is aan de WiiU versie dan geef je de Switch al direct een brevet van onvermogen.
Immers wat is de grootste vraag mbt de Switch ? Juist ja, is deze krachtig genoeg.
Als je dan een WiiU versie hebt op de Switch dan wordt het als snel vertaald naar een 2017 'console' met hardware van een 2012 machine.

Dit zal met name 3rd party software huizen boeien en voor je het weet heb je over 1 jaar nog maar nauwelijks support en heb je over 2 jaar een WiiU 2 en dus wederom kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mensen denken toch niet serieus dat Nintendo expres te weinig nes classics levert en daardoor verkopen mis lopen voor kerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batumulia schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:11:
[...]

0, je bevestigd hiermee toch mijn punt?
Simpel voorbeeldje de XBOX ONE S. Heb jij de 2TB versie in een winkel zien staan? Ik heb ze geteld en op een kleine stapel bij de MediaMarkt na heb ik er geen gezien. De mijne heb ik uit een preorder van Nedgame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Opzich is die actie van Nintendo's eigen store niet zo vreemd. Ze hopen op wat media aandacht als de fans voor de ingang wachten tot ze naar binnen mogen.

En zoals in dat filmpje van RayNbow al verklaard wordt, die initiele schaarste heeft puur te maken met hoeveel ze kunnen produceren in de tijd tussen "product klaar" en "launch". Het verhogen van de capaciteit in alleen deze periode is niet haalbaar tenzij ze deze verhoogde capaciteit langere tijd willen aanhouden. En dat kost ze bergen met geld als ze het niet kunnen blijven verkopen op die snelheid.

En dat is direct ook de reden waarom ik denk dat wij pas later aan de beurt zijn. Verkopen van zoiets als dit is een sneeuwbal effect: Hoe meer mensen het kopen, hoe meer mensen het gaan kopen. En dat gaat niet alleen op voor de console zelf, maar ook voor de games waarvan de logistiek wel makkelijker op te schalen is. Maar als er niet genoeg sneeuw (aanbod) is dan stopt het geheel en is de interesse ook snel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hanteren de Apple approach...... zo 2012.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik heb gisteren mijn auto naar de garage gebracht voor APK, klein onderhoud en een raar geluid. Ik hoop niet dat het een duur geintje wordt. anders moet ik nog een paar maandjes wachten voordat ik met de switch aan gang kan.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
Het begint nu toch wel echt te jeuken! Ben heel erg benieuwd wat ze morgen allemaal laten zien. Hopelijk gaat het qua kracht/graphics niet tegenvallen.. Ik snap dat Nintendo daar niet vol op inzet zoals Microsoft en Sony maar anno 2017 moet het toch niet moeilijk zijn om er op z'n minst iets decents uit te persen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
[...]

Schaarste kan ook voordelen opleveren. Je houdt je product exclusief waardoor de vraag naar het product kan vergroten. Je moet echter wel opletten dat de aantallen niet te weinig zijn dat mensen erdoor worden afgeschrikt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
Lanithro schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:44:
Ik heb gisteren mijn auto naar de garage gebracht voor APK, klein onderhoud en een raar geluid. Ik hoop niet dat het een duur geintje wordt. anders moet ik nog een paar maandjes wachten voordat ik met de switch aan gang kan.
Je mag wel bij mij komen spelen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Randleman schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:37:
Het begint nu toch wel echt te jeuken! Ben heel erg benieuwd wat ze morgen allemaal laten zien. Hopelijk gaat het qua kracht/graphics niet tegenvallen.. Ik snap dat Nintendo daar niet vol op inzet zoals Microsoft en Sony maar anno 2017 moet het toch niet moeilijk zijn om er op z'n minst iets decents uit te persen :)
We weten precies wat voor chip er in de Switch komt en hoe snel die draait. Of het tegenvalt hangt van jouw verwachtingen af :P Verwacht je Wii U niveau met een klein schepje erop dan zal je niet teleurgesteld zijn denk ik :+ Verwacht je net onder Xbox One niveau dan zou ik me wel schrap zetten voor een teleurstelling.

De Switch is een apparaat dat de best beschikbare moderne mobiele onderdelen gebruikt. Maar het blijven mobiele onderdelen die bedoeld zijn voor apparaten waar stroomtoevoer en koelmogelijkheden beperkt zijn door de afmetingen van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
BlackMage schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:17:
[...]

We weten precies wat voor chip er in de Switch komt en hoe snel die draait. Of het tegenvalt hangt van jouw verwachtingen af :P Verwacht je Wii U niveau met een klein schepje erop dan zal je niet teleurgesteld zijn denk ik :+ Verwacht je net onder Xbox One niveau dan zou ik me wel schrap zetten voor een teleurstelling.

De Switch is een apparaat dat de best beschikbare moderne mobiele onderdelen gebruikt. Maar het blijven mobiele onderdelen die bedoeld zijn voor apparaten waar stroomtoevoer en koelmogelijkheden beperkt zijn door de afmetingen van het product.
We weten dit "precies"? Hoe dan? :P Ik dacht dat Nintendo nog geen hardware specs heeft gedeeld. Volgens mij weten we alleen dat het een chip van Nvidia is, maar welke precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Precies, welke chip dan?.. nergens staat K1, X1 of X2 vermeld. :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
https://www.bol.com/nl/s/...l/sc/games_all/index.html

Bol.com wordt al aangevuld met accessoires!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Het gaat om een Tegra X1 en al zei ik precies, het is niet bevestigd door officiële bronnen. Het gaat om substantiële geruchten uit meerdere bronnen. Precies is dus niet het goede woord. Excuus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zijn wel vermoedens. De Nvidia Shield TV heeft een GPU die geklokt is op 1 GHz, maar heel snel terugschakelt naar 768 MHz (thermal throttling getest door MDave op NeoGAF). In een artikel van Eurogamer werd 768 MHz als de hoogste GPU-snelheid (docked) vermeld. Toeval? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03:03
Er zitten micro-SD kaart hoesjes tussen, ze gaan er dus vanuit dat je deze constant wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
BlackMage schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:30:
Het gaat om een Tegra X1 en al zei ik precies, het is niet bevestigd door officiële bronnen. Het gaat om substantiële geruchten uit meerdere bronnen. Precies is dus niet het goede woord. Excuus ;)
Het zal vast in de Tegra hoek zitten. Alhoewel... Misschien worden we morgen verrast ;). Who knows..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08 20:09
Bij de accessoires staat "beschikbaar op 17-03-2017" ziet er dan toch wel uit dat dat inderdaad de release datum is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:51
Maar wie hier allemaal vroeg naar bed om 5 uur 's ochtends de presentatie te kijken. Ik twijfel nog, maar ik denk wel dat ik om 21 uur ofzo ga proberen in slaap te vallen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

yup, 4:45 wekker... bakkie koffie halen... en via de chromecast streamen :D

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Emmavdv schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:33:
[...]

Er zitten micro-SD kaart hoesjes tussen, ze gaan er dus vanuit dat je deze constant wisselt?
Gewoon vulling om die setjes meer waard te laten lijken.

Maar denk wel dat de digitale games op kunnen lopen tot 30gb+ Dus zelfs een 200gb kaartje (groter dan dat is op dit moment onevenredig duur) is snel vol. Zeker als je ook nog 10+gb updates krijgt en/of je gameplay kan opnemen.

Maar hier heb ik weinig over gehoord nog qua geruchten... Zal de Switch uberhaubt onboard geheugen hebben? Of net als de 3DS een klein kaartje meegeleverd (16gb bijv)?

Ik zou zeggen het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
Fleximex schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:39:
Maar wie hier allemaal vroeg naar bed om 5 uur 's ochtends de presentatie te kijken. Ik twijfel nog, maar ik denk wel dat ik om 21 uur ofzo ga proberen in slaap te vallen :P
Ik kijk wel op de frontpage als ik wakker word. Mocht het lukken om vrij te zijn dan kijk ik daarna de hele presentatie. Ik verwacht dat de specs om 7 uur hetzelfde zijn als dat ze om 5 uur zijn :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je te vroeg naar bed gaat en maar niet in slaap kan vallen duurt het alleen maar gevoelsmatig langer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:04
Zou 't, zou 't? is dit de lineup voor de Switch? :D

Afbeeldingslocatie: http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2017/01/NSW-Launch-Leak-1280x720.jpg
bron: http://www.technobuffalo....-games-lineup-date-rumor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis metroid, had die schreeuwlelijk toch geen gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Er kunnen ook nog steeds games zijn die we nog niet weten ondanks het lijstje. Dus metroid kan nog steeds.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Hmm, een klein schoonheidsfoutje wat de geloofwaardigheid verhoogt. :)

Duitsland (gezien de duitse tekst) gebruikt geen PEGI, maar USK-ratings. Maar er bestaat geen PEGI 6, wel een USK 6.

Ik denk dat iemand die een hoax had gemaakt de kolom USK had genoemd, of PEGI ratings in de tabel had gebruikt. Niet zo door elkaar als nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Releasedatum is zo goed als officieel https://nl.hardware.info/...cessoires-nintendo-switch
BlackMage schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:02:
Hmm, een klein schoonheidsfoutje wat de geloofwaardigheid verhoogt. :)

Duitsland (gezien de duitse tekst) gebruikt geen PEGI, maar USK-ratings. Maar er bestaat geen PEGI 6, wel een USK 6.

Ik denk dat iemand die een hoax had gemaakt de kolom USK had genoemd, of PEGI ratings in de tabel had gebruikt. Niet zo door elkaar als nu.
Dit is het systeem van de Duitse Mediamarkt, ik geloof het wel :) alleen de datum en de prijs zijn gek.
Edit: zie dat de bron het over Gamestop heeft. Kan ook, ik weet alleen dat Mediamarkt een gelijkwaardig systeem gebruikt.

[ Voor 76% gewijzigd door Richh op 12-01-2017 13:42 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die lijst met games al een paar dagen oud. Zegt niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Denk trouwens niet dat het Treehouse Live gedeelte nieuwe games gaat laten zien.. Bijna altijd zijn het games die al eerder besproken zijn in een direct en worden ze gewoon getoond en speelt er iemand die er geen zak van kan met soms tenenkrommend commentaar :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen, het is niet zo dat Aliens geland zijn en Nintendo een nieuwe techniek voor chips heeft gegeven.
Net zoals bij Smartphones weten we welke mobiele cpu's er gemaakt worden door bijv. Qualcom en zo kan je redelijk nauwkeurig inschatten wat er komen gaat.
Hetzelfde geld voor GPU's en wat je meestal niet weet is hoe die dingen geclocked gaan worden, etc etc.
Aangezien men over 2 maanden wilt gaan verkopen is de hardware al lang en breed op de markt en dus niks geheims.

Daarbij kan je middels de geschatte prijs, het doel (ook handheld !) en de gelekte beelden wel een inschatting maken van want je kunt verwachten.
Het scherm zal echt geen Samsung QHD killer screen zijn, dat past nooit in het bedrag. Hetzelfde geld voor de zwaarste GPU's die er zijn want je moet ze wel koelen en vreten energie. Ga zo maar door.

En JA, ik onderstreep het (en daar mag je mij aan houden !!!) dat het echt geen Next gen console specs zullen zijn, zeker niet in de praktijk.
Mensen die idd een XB1/PS4 killer verwachten houden zichzelf gewoon voor de gek.

Opvallend hoe sommige 'hangen' aan de Nintendo release morgen ... Alsof ze nu opeens iets magisch uit een hoed gaan toveren wat de wereld gaat verbazen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bomberman71 op 12-01-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:50:
Die lijst met games al een paar dagen oud. Zegt niet echt veel.
Is altijd zo en er zijn ook altijd mensen (vooral de fanboys) die er dan nog teveel van verwachten.
Zelden waren er nieuwe console releases met in dat jaar een dozijn steengoede titels en je van gekkigheid niet wist wat je moest gaan kopen.

Zal nu niet anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ach man die specs zijn toch helemaal niet interessant. Veel mensen die ik ken weten niet eens dat de ps4 sneller is dan de xbox one.

Als je zelda hebt en een nieuwe mario dan heb je eigenlijk al een sterke release line up. Bij de ps4 en xbox one duurde het heel lang voordat er (persoonlijke mening uiteraard) überhaupt een interessant spel uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
--_-- schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:55:
Ach man die specs zijn toch helemaal niet interessant. Veel mensen die ik ken weten niet eens dat de ps4 sneller is dan de xbox one.

Als je zelda hebt en een nieuwe mario dan heb je eigenlijk al een sterke release line up. Bij de ps4 en xbox one duurde het heel lang voordat er (persoonlijke mening uiteraard) überhaupt een interessant spel uit kwam.
klopt helemaal .. Die line up stelde in het begin geen ruk voor.
MAAR (en ja daar komt ie) hun hadden wel de hardware potentie aanboord voor de vele volgende jaren.
Men kon er iets mee en kijkende na de latere quality releases kan je wel stellen dat die machines duidelijk een stap vooruit zijn tov hun vorige gen.
De vraag is dus, is dat straks ook duidelijk merkbaar bij de Switch tov de WiiU ?

Bij Nintendo is het vaak zo dat de hardware al vanaf het begin de bottleneck is en het zou zonde zijn als je nu WiiU achtige games krijgt op een 2017 machine.
Kijk, Zelda en Mario zijn cool maar gamers die dat de afgelopen 5 jaar niet boeide zal dat nu ook echt niet boeien.
Wat is er nu dan anders zodat dit niet weer een WiiU wordt ?

Je zal echt de NIET Nintendo fans moeten impressen wil je de 3rd party releases op orde krijgen.
Als ik onzin klets dan mag je mij uitleggen waarom dit dan niet op orde was met de WiiU ? Immers specs boeien niet en genoeg typische Nintendo releases.

[ Voor 9% gewijzigd door Bomberman71 op 12-01-2017 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ik ben al blij met de lineup als er een Monster Hunter voor de Switch wordt aangekondigd. 100en uren spelplezier! 😃

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:44:
Mensen, het is niet zo dat Aliens geland zijn en Nintendo een nieuwe techniek voor chips heeft gegeven.
Net zoals bij Smartphones weten we welke mobiele cpu's er gemaakt worden door bijv. Qualcom en zo kan je redelijk nauwkeurig inschatten wat er komen gaat.
Behalve dan dat alle chipfabrikanten focussen op CPU, en niet op GPU. Op Nvidia na, dan. De laatste chip van Nvidia is 20nm en gebaseerd op tech van 3 jaar geleden. De opvolger, die dit afgelopen najaar op de markt zou moeten komen. is om welke reden dan ook uitgesteld.
Inmiddels hebben we een nieuwe architectuur en volgende maand komt de eerste smartphone met een 10nm SoC uit. Samsung's 10nm Exynos-chip voor de Galaxy S8 is al sinds oktober is massaproductie.

Als Nvidia een custom chip heeft ontworpen (=bevestigd) en dit op 16nm gaat produceren (=zeer mogelijk) dan zit je er toch een stuk naast. Ja, een Xbox One of PS4 killer kan je zeker vergeten. Maar een handheld die in de buurt komt bij de Xbox One? Dat behoort anno 2017 tot de mogelijkheden. En als Nintendo het niet doet, komt er wel een andere fabrikant (wellicht Nvidia zelf) met een handheld met dergelijke specs nieuws: Foto's tonen tweede versie Nvidia Shield-handheld

Dit heeft niks te maken met aliens. Dit heeft te maken met keuzes van Nintendo. We gaan er morgen hopelijk achter komen welke keuze Nintendo heeft gemaakt.

For the record, dat is ook alles wat ik heb beweerd. Technisch is het mogelijk, maar het is afwachten of Nintendo het gaat doen. Mijn verwachting is 16nm Pascal, maar daar zou ik geen geld op durven in te zetten.
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:59:
Als ik onzin klets dan mag je mij uitleggen waarom dit dan niet op orde was met de WiiU ? Immers specs boeien niet en genoeg typische Nintendo releases.
Core gamers kochten geen Wii U. Dat is de complete reden. Het is niet zo dat een Wii U met extreem dikke specs wél 3rd party games had veroorzaakt. Andersom precies hetzelfde: een console met brakke specs kan best enorm succesvol zijn (PS2).
Het is 100% afhankelijk van je afzetmarkt. Weet Nintendo coregamers te overtuigen om een Switch te kopen, en hebben die kopers vervolgens zin om Call of Duty op die Switch te spelen? Dan gaat Activision dat regelen, no matter what.
Als Nintendo door alien-magie een GTX1080 in de Switch zou kunnen bouwen, maar wil de coregamer vervolgens geen Assassins Creed spelen? Dan gaat Ubisoft die game alsnog niet uitbrengen.

Zo simpel is het. Tuurlijk hebben specs wel een direct verband met hoe interessant gamers een platform vinden, maar daar is alles mee gezegd.

[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 12-01-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:08:
[...]

Behalve dan dat alle chipfabrikanten focussen op CPU, en niet op GPU. Op Nvidia na, dan. De laatste chip van Nvidia is 20nm en gebaseerd op tech van 3 jaar geleden. De opvolger, die dit najaar op de markt zou moeten komen. is om welke reden dan ook uitgesteld.
Inmiddels hebben we een nieuwe architectuur en volgende maand komt de eerste smartphone met een 10nm SoC uit. Samsung's 10nm Exynos-chip voor de Galaxy S8 is al sinds oktober is massaproductie.

Als Nvidia een custom chip heeft ontworpen (=bevestigd) en dit op 16nm gaat produceren (=zeer mogelijk) dan zit je er toch een stuk naast. Ja, een Xbox One of PS4 killer kan je zeker vergeten. Maar een handheld die in de buurt komt bij de Xbox One? Dat behoort anno 2017 tot de mogelijkheden. En als Nintendo het niet doet, komt er wel een andere fabrikant (wellicht Nvidia zelf) met een handheld met dergelijke specs nieuws: Foto's tonen tweede versie Nvidia Shield-handheld

Dit heeft niks te maken met aliens. Dit heeft te maken met keuzes van Nintendo. We gaan er morgen hopelijk achter komen welke keuze Nintendo heeft gemaakt.

For the record, dat is ook alles wat ik heb beweerd. Technisch is het mogelijk, maar het is afwachten of Nintendo het gaat doen. Mijn verwachting is 16nm Pascal, maar daar zou ik geen geld op durven in te zetten.
Je kan best gelijk hebben of niet maar wat boeit het ?
Wat we vrijwel zeker weten is dat we geen XB1/PS4 killer hebben en dus een console kopen die zal aanvoelen als een Sterke WiiU wellicht.
Sure, leuk die kracht handheld maar wat merk je daarvan op een schermpje wat zeer zeker GEEN Top Oled scherm oid zal zijn ?

De kans is dat als je thuis zit je mischien het gevoel hebt dat je een kleinere WiiU controller in handen hebt. Je kunt immers al 5 jaar een soort van handheld gamen op een niveau hoger dan dat van een NDS.
NEE, je kunt er idd niet de deur mee uit of op vakantie maar ik vraag me af of die extra luxe het verschil gaat maken.
Moeten we het echt gaan hebben van het spelen van basketbal met 4 vrienden waarvan minstens 1 ook zo'n ding heeft ?
Gaan we echt samen spelen met die vent naast je in het vliegtuig ?

Ik denk dat de echte Nintendo experience nog steeds thuis beleefd wordt met games zoals niemand anders die kan maken.
Echter, als je anno 2017 niet de gevestigde orde (sinds een aantal jaren al !) kan bijbenen en nu met de Ps4Pro en de Scorpio die komt dan denk ik dat men al snel weer 'obsolete' worden voor de 3rd party uitgevers.
We kennen inmiddels de Nintendo releases, die gewoon erg lang altijd duren en zonder goede 3rd party titels is het dan voor velen snel over en uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18
[...]

Behalve dan dat alle chipfabrikanten focussen op CPU, en niet op GPU. Op Nvidia na, dan. De laatste chip van Nvidia is 20nm en gebaseerd op tech van 3 jaar geleden. De opvolger, die dit najaar op de markt zou moeten komen. is om welke reden dan ook uitgesteld.

[...]

Core gamers kochten geen Wii U. Dat is de complete reden. Het is niet zo dat een Wii U met extreem dikke specs wél 3rd party games had veroorzaakt. Andersom precies hetzelfde: een console met brakke specs kan best enorm succesvol zijn (PS2).
Het is 100% afhankelijk van je afzetmarkt. Weet Nintendo coregamers te overtuigen om een Switch te kopen, en hebben die kopers vervolgens zin om Call of Duty op die Switch te spelen? Dan gaat Activision dat regelen, no matter what.
Als Nintendo door alien-magie een GTX1080 in de Switch zou kunnen bouwen, maar wil de coregamer vervolgens geen Assassins Creed spelen? Dan gaat Ubisoft die game alsnog niet uitbrengen.

Zo simpel is het. Tuurlijk hebben specs wel een direct verband met hoe interessant gamers een platform vinden, maar daar is alles mee gezegd.
Daar sluit ik mijzelf bij aan. We vergelijken nu de switch met xbox en ps4, maar is dat überhaupt het doel van Nintendo om daar mee te concurreren?. Ik denk dat Nintendo net zoals bij de Wii weer een uniek concept probeert neer te zetten. Ondersteuning van meerdere studio's is wenselijk zodat het een groter publiek kan trekken. Als de hardware wat minder is maakt dat ook niet uit, er zijn genoeg toppers gemaakt in het verleden (ik noem een battlefield 3) die ze van mij best mogen uitbrengen op de switch desnoods met een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En daar sla je de spijker op zijn kop !
De Core gamers kochten geen WiiU ... Waarom niet ? Immers, de Nintendo games waren er en de meesten waren echt goed.
Velen bleven weg omdat er simpelweg te weinig populaire games voor die groep waren, door de slechte verkoop kwamen die ook niet en de cirkel is rond.

Ik denk niet dat je nu Coregamers massaal gaat trekken enkelt omdat ik in de trein ook een game kan spelen.
Hij gaat ze niet impressen qua Livingroom gaming power, zeker niet nu met de Ps4pro en de Scorpio straks en de Gaming PC staat nooit stil.

Maar goed we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

We zullen het zien morgenochtend. Voor mij is het in ieder geval bijna 100% zeker dat ik hem ga halen, namelijk Zelda (en eventueel Mario)!

Een exclusieve Zelda game had de WiiU niet, daarom dat ik die links heb laten liggen, en ik denk met mij heel veel anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:44:
Hetzelfde geld voor GPU's en wat je meestal niet weet is hoe die dingen geclocked gaan worden, etc etc.
Aangezien men over 2 maanden wilt gaan verkopen is de hardware al lang en breed op de markt en dus niks geheims.

Daarbij kan je middels de geschatte prijs, het doel (ook handheld !) en de gelekte beelden wel een inschatting maken van want je kunt verwachten.
Het scherm zal echt geen Samsung QHD killer screen zijn, dat past nooit in het bedrag. Hetzelfde geld voor de zwaarste GPU's die er zijn want je moet ze wel koelen en vreten energie. Ga zo maar door.

En JA, ik onderstreep het (en daar mag je mij aan houden !!!) dat het echt geen Next gen console specs zullen zijn, zeker niet in de praktijk.
Mensen die idd een XB1/PS4 killer verwachten houden zichzelf gewoon voor de gek.
Blijf het vreemd vinden dat een Nintendo fan & gamer als jij maar blijft hameren op specificaties terwijl de consoles niets zijn vergeleken met PC en Nintendo hardware staat meestal onderaan van alles en iedereen en ondanks dat blijft Nintendo software verkopen :)

Maar goed ik kan jouw garanderen dat je voor het geld niets betere specificaties kan krijgen dan wat je met Switch krijgt in hetzelfde concept plus de heerlijke Nintendo software plus voor jou is de WiiU een dode flop enfin kan jij niets anders dan Switch kopen en ervan genieten ;)

Naast informatie over Switch, Zelda, Xenoblade, Dragon Quest, Mario hoop ik ook op informatie van derde partijen en niet Ubisoft, EA, etc. maar meer van studio's die bijvoorbeeld YouTube: Shiness: The Lightning Kingdom - Gamescom 2015 Trailer YouTube: RWBY: Grimm Eclipse Launch Trailer! YouTube: Anima Gate of Memories - Official Trailer (2015) YouTube: Portal Knights - Announcement Trailer leveren en ik denk ook wel dat Nintendo dit soort software kan gebruiken.

Vandaag nog even verder op Steam en vroeg naar bed en morgen is het zover! het nieuwe hoofdstuk van Nintendo en het is hoog tijd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KraveN schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:21:
[...]

Daar sluit ik mijzelf bij aan. We vergelijken nu de switch met xbox en ps4, maar is dat überhaupt het doel van Nintendo om daar mee te concurreren?. Ik denk dat Nintendo net zoals bij de Wii weer een uniek concept probeert neer te zetten. Ondersteuning van meerdere studio's is wenselijk zodat het een groter publiek kan trekken. Als de hardware wat minder is maakt dat ook niet uit, er zijn genoeg toppers gemaakt in het verleden (ik noem een battlefield 3) die ze van mij best mogen uitbrengen op de switch desnoods met een andere naam.
Maar wat is het unieke dan ?
In de woonkamer is het niks speciaals ... Echt niet, zeker niet voor de huidige standaard in gaming.

On the move, okay dan is het idd de krachtigste handheld maar dat bood Nintendo eigenlijk altijd al aan.
Concurentie van Sony was er nauwelijks alle mooie hardware van de PSvita ten spijt.
En het mobiele gamen van oa tablets en smartphones wordt een zware dobber want die worden met het kwartaal krachtiger en qua software is er mega veel keuze, spotgoedkoop en een veel releases.

Is het unieke dan dat je 2 halve controllers eraf kan klikken ? Ga je daadwerkelijk dat ding uitklappen en gamen in de trein ? (Als je al ergens kunt zitten ?).

Ja, ik zie de Nintendo liefhebber dit direct kopen .. Mooie aflossing van de jaren oude NDS.
Veel nieuwe Coregamers aantrekken ? Ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ik denk dat Nintendo zeker core gamers aan kan trekken. De prijsstelling van Nintendo is dusdanig dat het aantrekkelijk is om de Switch als tweede console erbij te nemen. Genoeg mensen met eenPS4 of XBO die graag Mario of Zelda willen spelen. En als de ondersteuning voor games goed is en blijft kan de Switch het prima gaan doen.
Mensen die BF of CoD willen spelen kopen geen Nintendo als eerste console maar wel als tweede console voor Nintendo games.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:27:
[...]

Blijf het vreemd vinden dat een Nintendo fan & gamer als jij maar blijft hameren op specificaties terwijl de consoles niets zijn vergeleken met PC en Nintendo hardware staat meestal onderaan van alles en iedereen en ondanks dat blijft Nintendo software verkopen :)
Voor het geval je het nog niet snapt. Specificaties en dus Horsepower bepalen grotendeels de toepasbaarheid mbt 3rd party software.
Als een platform dusdanig achterhaald is dat de nieuwste games gedownscaled moeten worden en dus daardoor minder lijken dan gaat men gewoon niet investeren.
Inmiddels weten we wel beter, zonder 3rd party is je console gewoon snel dood .. PUNT
Als dat zo is dan verlaat Nintendo zelf ook snel de boot en dat hebben we inmiddels wel gezien.

We kunnen hier fanboy mode aan zetten en net doen alsof het allemaal cool was met de WiiU maar alhoewel we dan wel wat uurtjes erin hebben zitten (met veel plezier) kunnen de meesten toch echt concluderen dat het best wel mager was.

Ik twijfel NOOIT aan de games van Nintendo zelf, dat is het punt ook niet. Twijfel wel aan de gretigheid waarmee 3rd party huizen ermee aan de slag willen.
Niemand weet dit nu zeker en we zullen het zien maar de geschiedenis heeft ons geleerd dat hardware specs best belangerijk kunnen zijn op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:39:
Ik denk dat Nintendo zeker core gamers aan kan trekken. De prijsstelling van Nintendo is dusdanig dat het aantrekkelijk is om de Switch als tweede console erbij te nemen. Genoeg mensen met eenPS4 of XBO die graag Mario of Zelda willen spelen. En als de ondersteuning voor games goed is en blijft kan de Switch het prima gaan doen.
Mensen die BF of CoD willen spelen kopen geen Nintendo als eerste console maar wel als tweede console voor Nintendo games.
Oh ja ?
Was de prijs van de WiiU dan zoveel anders ?
Waarom hadden velen die er dan niet bij als 2e console de afgelopen 5 jaar ?
Toch best wel leuke Mario releases, splatoon, Mario kart 8, Zelda HD remakes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:41:
[...]

Oh ja ?
Was de prijs van de WiiU dan zoveel anders ?
Waarom hadden velen die er dan niet bij als 2e console de afgelopen 5 jaar ?
Toch best wel leuke Mario releases, splatoon, Mario kart 8, Zelda HD remakes, etc.
Er zaten teveel gaten in de releases en weinigen zaten op de tabletcontroller te wachten.

Verder hoop ik dit jaar van jouw nog iets positiefs over Nintendo te horen. Is ook beter voor je bloeddruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:18:
[...]

Je kan best gelijk hebben of niet maar wat boeit het ?
Wat we vrijwel zeker weten is dat we geen XB1/PS4 killer hebben en dus een console kopen die zal aanvoelen als een Sterke WiiU wellicht.
Jij beweert dat het totaal onmogelijk is om portable device te maken dat sneller is dan een Xbox One. Dat is het niet. Als het niet boeit moet je zelf niet dat soort beweringen maken haha.
Tussen 'Xbox One' en 'Wii U' zit een factor 5 aan performance. Dat de Switch daar tussen valt is overduidelijk, echt heel anders is ook niet mogelijk. Maar er valt natuurlijk wel degelijk te debatteren hoe dicht de Switch op de Wii U zit of hoe dicht ie op de Xbone zit.
Sure, leuk die kracht handheld maar wat merk je daarvan op een schermpje wat zeer zeker GEEN Top Oled scherm oid zal zijn ?
Nouja, het is een apparaat wat vier tot zes jaar mee moet gaan. Het zegt imo toch een hoop. Daarbij zal niet iedereen de handheld functie gebruiken (net als niet iedereen m docked gaat gebruiken).
OLED is verder helemaal niet zo duur meer op dit soort formaten. IPS geldt hetzelfde voor. Ik sluit niks uit. Je zit echt in een bubbel als je denkt dat Nintendo een pauper scherm gaat kiezen terwijl ook zij weten dat dit apparaat moet concurreren met iPads en smartphones.
Echter, als je anno 2017 niet de gevestigde orde (sinds een aantal jaren al !) kan bijbenen en nu met de Ps4Pro en de Scorpio die komt dan denk ik dat men al snel weer 'obsolete' worden voor de 3rd party uitgevers.
Zo moeilijk is het niet om die twee bij te benen hoor. Ze gebruiken gewoon off the shelve hardware die je als groot bedrijf prima kan inkopen. Wil Nintendo een device sterker dan Scorpio? Dat hadden ze prima kunnen doen, als ze wouden afgelopen najaar nog. Kwestie van inkopen doen bij AMD.
Dat doen ze niet omdat het voor Nintendo geen business case is. Je legde het zelf al uit, 3rd party games zijn toch volledig afhankelijk van welke afzetmarkt de games gaat kopen. Die cirkel die je noemde is precies het syndroom waar Nintendo last van heeft.

Kunnen ze wel dikke hardware kiezen, dat gaat de prijs ook hoger maken. En dat gaat de first party sales (die iig gaan verkopen) niet positief beïnvloeden :P
We kennen inmiddels de Nintendo releases, die gewoon erg lang altijd duren en zonder goede 3rd party titels is het dan voor velen snel over en uit.
Nintendo kan nu van twee development teams (mobile en home), 1 team maken. De Switch gaat dus sowieso bijna 2x zoveel first party games zien.
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:39:
Voor het geval je het nog niet snapt. Specificaties en dus Horsepower bepalen grotendeels de toepasbaarheid mbt 3rd party software.
Als een platform dusdanig achterhaald is dat de nieuwste games gedownscaled moeten worden en dus daardoor minder lijken dan gaat men gewoon niet investeren.
Inmiddels weten we wel beter, zonder 3rd party is je console gewoon snel dood .. PUNT
Als dat zo is dan verlaat Nintendo zelf ook snel de boot en dat hebben we inmiddels wel gezien.
Dit is dus onzin. (PUNT)
Downscalen is extreem makkelijk. Iedere engine brengt daar standaard support voor en dat zie je in pc games overduidelijk terug. De kosten zitten in optimalisatie (die heb je hoe dan ook, zelfs voor twee devices met dezelfde ruwe power specs) en bovenal in marketing, distributie, licenties, enzovoort. Dat zijn de kosten die al snel miljoenen bij elkaar tellen. Die kosten moeten lager zijn dan de opbrengsten. Dat rekensommetje is het hele eieren eten.

Ja, als het gat zo groot is als Wii U - PS4 dan heb je gelijk. Maar we weten allemaal dat de Switch en de Xbox One niet zo enorm ver van elkaar af gaan zitten.

Het is volledig afhankelijk van afzetmarkt en wat de gamers gaan kopen. Koopt de core gamer een Switch, dan komen er 3rd party games, no matter what. Koopt de core gamer geen switch, dan komen er geen 3rd party games, al zit er een GTX 1080 in. Zo simpel is het echt.

[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 12-01-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe laat, Nederlandse tijd, is die presentatie morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
En nog eentje om half 4 smiddags over de games.

[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 12-01-2017 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:42
Heb vanavond mijn laatste nachtdienst. Daarna mooi kijken of hij bij b.v. Bol.com te pre-orderen is 8)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:59:
Je zal echt de NIET Nintendo fans moeten impressen
Bij dezen:
RayNbow schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:38:
Ik heb gisteren het Switch filmpje aan een oud-collega op de universiteit in Delft getoond. Hij heeft geen spelcomputers, maar hij vond wat hij in het filmpje zag wel interessant. Hoewel de steekproef wat klein is in dit geval (sample size = 1), geeft het misschien wat hoop in dat Nintendo een bredere doelgroep kan aanspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een game aangekondigd voor de Switch:

Jaaaa... die kenden we al van de Wii U. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:15:
En weer een game aangekondigd voor de Switch:

[video]

Jaaaa... die kenden we al van de Wii U. :p
Lego City Undercover 100% confirmed voor de Switch. *O*

Edit: Dat ging even langs elkaar :P

[ Voor 74% gewijzigd door AstralizeR op 12-01-2017 18:18 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:39:
[...]

We kunnen hier fanboy mode aan zetten en net doen alsof het allemaal cool was met de WiiU maar alhoewel we dan wel wat uurtjes erin hebben zitten (met veel plezier) kunnen de meesten toch echt concluderen dat het best wel mager was.

Ik twijfel NOOIT aan de games van Nintendo zelf, dat is het punt ook niet. Twijfel wel aan de gretigheid waarmee 3rd party huizen ermee aan de slag willen.
Niemand weet dit nu zeker en we zullen het zien maar de geschiedenis heeft ons geleerd dat hardware specs best belangerijk kunnen zijn op dit vlak.
Als specificaties één van de redenen is voor derde partijen waarom zijn deze studio's niet puur voor de PC gaan ontwikkelen want alle consoles zijn een achterhaalde grap in vergelijking met PC en inderdaad de console versies hebben lagere kwaliteit met uitzondering van exclusives.

Volgens mij gaat het derde partijen meer om zekerheid dan specificaties dus X verkoop van hun software op X verkoop hardware en daar zijn XB1 en PS4 in geslaagd en WiiU niet terwijl de Wii juist wel de X aantal hardware verkoop had en het meeste software verkoop was Nintendo eigen partij.

Als de consument de Switch ziet als Handheld console in plaats van Console met mobiel gebruik dan is alles van XB en PS tot specificaties irrelevant en koopt de consument wel en volgt derde partij wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
According to Now in Stock Nintendo Switch preorders went live on Amazon Italy earlier today and sold out within 11 minutes. Could be that it went live on accident though and they simply took it down after 11 minutes. Who knows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Nvidia CEO geeft de Nintendo Switch een groot compliment:

http://nintendoeverything...-switch-is-very-nintendo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, geweldig onderzoek. Ik ben overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de ene kant vrij logisch om lovend te spreken over een partner maar aan de andere kant Nvidia technologie spreekt voor zich en heeft geen poespas nodig en Nintendo is... Nintendo :)

Dus ik verwacht een prachtig staaltje slimme technologie met een overheersende Nintendo touch en voeg daar een toetje Zelda aan toe :9 verrukkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:20:
[...]

Als specificaties één van de redenen is voor derde partijen waarom zijn deze studio's niet puur voor de PC gaan ontwikkelen want alle consoles zijn een achterhaalde grap in vergelijking met PC en inderdaad de console versies hebben lagere kwaliteit met uitzondering van exclusives.

Volgens mij gaat het derde partijen meer om zekerheid dan specificaties dus X verkoop van hun software op X verkoop hardware en daar zijn XB1 en PS4 in geslaagd en WiiU niet terwijl de Wii juist wel de X aantal hardware verkoop had en het meeste software verkoop was Nintendo eigen partij.

Als de consument de Switch ziet als Handheld console in plaats van Console met mobiel gebruik dan is alles van XB en PS tot specificaties irrelevant en koopt de consument wel en volgt derde partij wel :)
Wat je vergeet te vertellen is dat de PC's die een PS4 Pro oid als aftands doen lijken een compleet maandsalaris kosten.
Hier op tweakers zitten mensen met dat soort configuraties maar het overgrote deel van de mensen op deze planeet met een PC/Laptop hebben niet de specs om een beetje game fatsoenlijk te spelen en dat weet jij ook wel.
Voor het geld van een console bouw jij NIET een PC die hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:49:
[...]

Wat je vergeet te vertellen is dat de PC's die een PS4 Pro oid als aftands doen lijken een compleet maandsalaris kosten.
Hier op tweakers zitten mensen met dat soort configuraties maar het overgrote deel van de mensen op deze planeet met een PC/Laptop hebben niet de specs om een beetje game fatsoenlijk te spelen en dat weet jij ook wel.
Inderdaad je bouwt geen PC voor hetzelfde geld waarvoor je een Console koopt maar uiteindelijk kom je met genoeg jaren op dezelfde kosten uit en daar voorbij is de PC goedkoper en Sony en MS maken dankbaar gebruik van de kortzichtigheid van de Consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:49:
[...]

Ik zou zeggen, kijk eens naar de verkoopcijfers van Nvidia en AMD. Consumenten GPU's verkopen enorm goed en zitten tegelijkertijd al jaren in de groei. Check Steam's cijfers anders eens.

De PC is een zeer groot platform, zeker vergelijkbaar met Xbox One, maar ontvangt desondanks ook niet alle games. Ook dit is afhankelijk van de doelgroep zoals ik hierboven al uitlegde: veel pc gamers zijn MMO/Strategy gamers en hebben geen interesse dat handje vol games die geen pc release kennen.
Daarbij zijn ontwikkelaars nog altijd bang voor piraterij bij single player games.

Het is altijd het rekensommetje kosten tegenover opbrengsten. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03:03
https://www.gamemania.nl/...elease_date&sort_type=asc

Gamemania heeft ondertussen ook een hele rits aan accessories online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmavdv schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:22:
https://www.gamemania.nl/...elease_date&sort_type=asc

Gamemania heeft ondertussen ook een hele rits aan accessories online.
Wel grappig dat overal 17-03 bij staat. Weet Gamemania iets wat we nog niet weten? 17/3 is een vrijdag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:36:
[...]

Wel grappig dat overal 17-03 bij staat. Weet Gamemania iets wat we nog niet weten? 17/3 is een vrijdag..
Kan kloppen. De Wiiu en de Wii kwamen ook op een vrijdag uit. Zelfde met de Ps4 en Xbox one en daarvoor met de Ps3 en Xbox 360. Allemaal op een vrijdag.

Alle consoles vanaf de ps1 kwam uit op een vrijdag behalve de orginele xbox en de n64.

[ Voor 23% gewijzigd door DidierB op 12-01-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De director van pokken en tekken 7 had de switch presentatie geretweet.

Dit tweet de director van mortal combat en injuistice 2 https://mobile.twitter.com/noobde/status/819576421156798466 nintendo switch for you...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Koop de Switch voor erbij, voor Nintendo games. Mario, Zelda, Mariokart. Hopelijk eens een Waverace :)
Verder zal het wel, speel eigenlijk alles op PS4, X-Box One staat hier letterlijk al een jaar stof te vergaren. Verwacht de Switch wel meer te gebruiken.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!
'Wij van Wc Eend adviseren Wc Eend .....'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al azijn gedronken terwijl de presentatie nog moet komen? Daar kan je beter nog even een paar uur mee wachten, is beter voor je gezondheid en de sfeer in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Ik hoop wel op een paar 4p splitscreen spellen. Als ik hem koop is het deels om op het werk in de pauze te gebruiken. Eens wat anders dan altijd maar FIFA.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Phusebox schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:58:
Ik hoop wel op een paar 4p splitscreen spellen. Als ik hem koop is het deels om op het werk in de pauze te gebruiken. Eens wat anders dan altijd maar FIFA.
Is twister niets voor in de pauze? Goed voor de teambuilding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Ik zie op (korte/lange) termijn GTA ook nog uitkomen voor de Switch eigenlijk.
Klinkt misschien raar, want voor Nintendo zijn er maar 2 GTA's uitgekomen als ik juist ben.

Even een overzicht, tot nu toe zijn deze GTA's uitgekomen voor telefoon/tablet:
  • GTA Chinatown Wars (2010)
  • GTA III (2011)
  • GTA Vice City (2012)
  • GTA San Andreas (2013)
  • GTA Liberty City Stories (2015/2016)
Enige oude GTA spellen voor GTA IV die tot nu toe niet uitgekomen (we tellen GTA 1, 2 & Advance niet mee) is is Vice City Stories, die zie ik op termijn trouwens ook nog uitkomen voor telefoon/tablet.

Waarom denk ik dat die wel eens kunnen uitkomen, omdat de Switch makkelijk deze spellen zonder enig probleem kunnen draaien. En op de Switch dit kunnen spelen lijkt me een pak aangenamer dan op telefoon/talbet mits je controllers hebt bij de switch.

Als dat zou gebeuren denk ik dat ze zich tot de drie grote classics beperken: III, Vice City & San Andreas.
Echt gek is het niet want deze drie zijn ook nog eens opnieuw uitgekomen voor PS3 en eind 2015 voor PS4

K.W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
Bomberman71 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:29:
[...]

Maar wat is het unieke dan ?
In de woonkamer is het niks speciaals ... Echt niet, zeker niet voor de huidige standaard in gaming.

On the move, okay dan is het idd de krachtigste handheld maar dat bood Nintendo eigenlijk altijd al aan.
Concurentie van Sony was er nauwelijks alle mooie hardware van de PSvita ten spijt.
En het mobiele gamen van oa tablets en smartphones wordt een zware dobber want die worden met het kwartaal krachtiger en qua software is er mega veel keuze, spotgoedkoop en een veel releases.

Is het unieke dan dat je 2 halve controllers eraf kan klikken ? Ga je daadwerkelijk dat ding uitklappen en gamen in de trein ? (Als je al ergens kunt zitten ?).

Ja, ik zie de Nintendo liefhebber dit direct kopen .. Mooie aflossing van de jaren oude NDS.
Veel nieuwe Coregamers aantrekken ? Ik heb er een hard hoofd in.
Je hebt een punt in de zin van dat het niet een totaal nieuw concept is. Maar zoals je idd aangeeft wordt het waarschijnlijk de krachtigste handheld tot nu toe. Er zijn verschillende pogingen gedaan, Nvidia met de shield, Sony met de vita/PSP, Razer met één of andere tablet met controllers aan de zijkant. Nintendo is hierin toch het meest succesvol. Nu hebben ze denk ik een oplossing gevonden voor het geval de vrouw thuis tv wil kijken en manlief wil gamen. Je Klikt de switch eruit en je gaat verder op de switch of je klikt hem boven in een ander dock (ja je had ook de vrouw naar boven kunnen sturen ;)). tablets/smartphones worden steeds krachtiger en zijn natuurlijk een grote concurrent, maar voorlopig zijn de games zoals Mario en zelda toch nog van een ander niveau. Maar dat kan natuurlijk veranderen als bijvoorbeeld Nintendo de keuze maakt om voor deze platformen te ontwikkelen. Daarnaast zijn de consoles ook niet meer wat het is geweest. Voorheen was het zo dat je met een PlayStation of Xbox makkelijk 5+ jaar kon doen. Nu zijn er volgens mij al opvolgers/varianten op de markt voor 4k terwijl de consoles net 2 a 3 jaar op de markt zijn. Nintendo had dit natuurlijk ook kunnen doen, maar ik ben blij dat ze toch voor iets unieks hebben gekozen tov de PS4 en Xbox one. Dat zal helaas gevolgen hebben voor de prestaties, maar energie, kracht en mobiliteit gaan niet altijd samen. Ik ben in ieder geval enthousiast en hoop op enkele verrassingen morgen. Mocht het niet zo zijn dan sla ik hem over en wacht ik rustig af! Gelukkig is het geen verplichting.

[ Voor 0% gewijzigd door KraveN op 12-01-2017 21:45 . Reden: Auto correct van telefoon is knudde! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KraveN schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:43:
[...]

.... Nu hebben ze denk ik een oplossing gevonden voor het geval de vrouw thuis tv wil kijken en manlief wil gamen. Je Klikt de switch eruit en je gaat verder op de switch ....
WiiU .. 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Ok verkeerd voorbeeld! Je kan op eenvoudige manier verder gamen en ook buiten de deur en dat kan volgens mij met de WiiU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 11:34
Met de wiiu kan ik niet eens naar de keuken want dan verliest hij zijn verbinding al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt allemaal, Nu kan je dus overal spelen, i get it maar het gaat om het principe.
Destijds was de boodschap (met een video van vriendin die TV gaat kijken en de vent verder op de Handheld controller/display) wat dat betreft hetzelfde. Je praat over een half decennium geleden, en dat was toen mega cool te noemen. Veel meer dan nu want Power in je handpalm is heel gewoontjes met moderne smartphones en tablets.

Denk overigens dat er weinig zijn (die daadwerkelijk in een relatie zitten) die dan op zolder of in de keuken verder gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Hoe laat Nederlandse tijd is die conference?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB

DidierB

alex4allofyou schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:49:
Hoe laat Nederlandse tijd is die conference?
5 uur sochtends.

https://countingdownto.co...ry-2017-countdown-clock-0

[ Voor 22% gewijzigd door DidierB op 12-01-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Persconferentie ook volledig terug te kijken?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
matthijst schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:51:
Op Youtube vind je altijd conferences terug, zal in dit geval niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
Dat valt mij tegen, ik ging er al voor zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
Ik hoop dat de Switch ook alle Indiegames heeft, lijkt mij namelijk HET platform om die op uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
matthijst schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:51:
Begin van de middag volgens mij met Nederlandse ondertiteling beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:36:
[...]

Game Mania, Bol.com, talloze internationale shows hebben opeens Switch accessoires op 17-3. Het is daarbij de datum waarover al tijden geruchten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB

DidierB

Richh schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:32:
[...]

Game Mania, Bol.com, talloze internationale shows hebben opeens Switch accessoires op 17-3. Het is daarbij de datum waarover al tijden geruchten zijn :)
En sowieso elke console sinds de Playstation 1 behalve de originele Xbox (donderdag) en de N64(zaterdag) kwam op een vrijdag uit.
Pagina: 1 ... 32 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic