Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 5 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Exodus FC schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:12:
[...]
@jayjey De Edwin vinden we persoonlijk niet echt mooi. Verder hebben we overigens naast de Velda ook de Eastborn Leeton bekeken in de winkel en dat was een wereld van verschil in gebruikte materialen, bouwkwaliteit en afwerking. Verder staat de Velda hoog op zijn poten en heeft een slaaphoogte van ca. 60 cm, vergelijkbaar met een normale boxspring, de Eastborn ligt zeker 15 cm lager. Wat betreft het matras, ik heb geen idee of de veren er in geboord zijn, wel dat het bed 300 pocketveren heeft en een koudschuim. Verder is Wellington een Nederlandse fabriekant die al jaren lang (voornamelijk projectmatig) matrassen produceert. En er zit drie jaar garantie op, dus dat zal wel goed zitten als er na drie jaar nog geen kuilen in zitten.
Snap ik en als je het in het echt kunt zien is wel veel beter. Ik vond die Eastborn al heel mooi eigenlijk, heb de Velda nooit gezien natuurlijk. Je kon ook nog een kleur kiezen? Gelukkig heb je geen 220 lengte nodig, dat wordt met een brede rand erom erg groot vrees ik. Ik dacht overigens dat je juist een laag bed wilde dus lage poten en een dunne boxspring. Heel mooi model. Veel slaapplezier.

[ Voor 4% gewijzigd door jayjey op 22-10-2017 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@cyberpope: de kringloopwinkel in mijn buurt neemt alles mee, zoalgn er geen gaten of vlekken in zitten(vlekkes was je simpelweg uit door de tijk te wassen als die afritsbaar is). Als men ze niet wilde verkopen in de kringloopwinkel aren ze "voor de export" geen idee waarheen, maar meegenoemn werden ze toch echt. Nieuwe verkeerdbestelde matrassen worden vaak verkocht via marktplaats en niet gratis weggegeven aan de kringloop. Ik denk dat het aannamebeleid sterk verschilt per kringloopwinkel.
@Exodus FC: Het valt me op dat je bij mijn advies op elke slak zout legt, maar bij je eigen aankoop niet. De bedrijven die ik adivseer trek je na tot op streetview, maar als een verkoper je wellington adviseert zonder dat je daar ooit van gehoord hebt vind je dat direct prima. bij een aankoop van meer dan 2000 maak ej geen enkele afspraak over omruilgarantie "want het zal vast beter slapen dan het oude matras", maar elke zin die ik schrijf wordt nagetrokken en onderzocht. Ondanks dat ik het het gezegd, is enige zekerheid dat je voor die 2000 euro ook na een maand nog echt tevreden bent geen overbodige luxe.
je vraag over droomidee: ook automerken hebben vaak ee productielijn in verschilende fabrieken van eenzelfde type auto. Droomidee heeft zelf een matras samengesteld en ontwikkeld en laat dit volledig naar eigen specificaties fabriceren, daarbij zijn ze onlangs van fabriek gewisseld.
Het maakt em echt totala niet uit dat je iets anders koopt dan ik adviseer al betaal je 5000, maar dat je mijn advies wel tot op eletter uitpluist maar wat je eigne aankoop betreft geen enkle voorzorg/veiligheidsmarge inbouwt snap ik niet.
@devian: ik zie niet zo goed in wat deze post toevoegd. Als ij geen advies meer nodig hebt, of iets anders wilt is dat prima. Nieuwe vraagstellers hebben hun conclusie na het lezen van het topic blijkbaarnog niet getrokken en zoeken nogsteeds advies, dus geef ik dat. overigens adviseer ik bij afwijkende eisen ok weleens andere bedrijven zoals ravensberger, of matt sleeps. Ik denk dat @pixal blij is dat ik regelrecht met de eigenaar over zijn probleem kan praten omdat het hier een tegenstrijdigheid op de website betreft. De eigenaar zelf is altijd erg blij als ik hem wijs op problemen die voorbijkomen op het forum, dus de enige die klaagt ben jij. Pixal heeft aan de hand van mijn advies besteld dus het ljikt me logisch dat ik probeer zijn bestelling in goede banen te leiden.
@malt007: ook jouw inbreng hier begrijp ik niet goed, wat is de rede dat je hier vanuit het niets een ander topic komt samenvatten? Ik denk om eerlijk te zijn dat niemadn hier zit te wachtne op een heen en weer aan argumenten, had dan liever in mijn eigen topic gereageerd dan hadden we dit topci puur op matras advies gericht kunnen houden.
Ik zal het dan ook kort houden: mijn topic gign over de ideale boxspring voor zware mensen. Ik heb de afelopen jaren erg veel kennis opgedaan over matrassen. Deels uit eigen ervaring, gewoon proberen en voelen wat een bepaald materiaal doet en hoe ht reageert. Maar voornamelijk door zeer veel informatie te lezen en te vergelijken. Er bestaat niet zoiets als een studie matrasknde. Veel informatie is gekleurd omdat die wordt verstrekt door producenten en leveranciers van matrassen. Over boxsprings wist ik iets minder en ik wilde wat ik wist ook graag vergelijken met de kennis van anderen. Inderdaad heb ik zelf onlangs een miskoop gedaan. Ik had een volledig matras samengesteld naar eigen ontwerp, maar de fabriaknt(met 40 jaar ervaring zoals hij zelf zei) adviseerde iets anders. Het leek mij dat mijn sutide naar het onderwerp van de afgelopen 3 jaar minder gewicht in de schaal legde dand e vakkennis van een vakman die al 40 jaar matrassen maakte dus ik besloot zijn advies te volgen wat helaas resulteerde in een matras wat totaal ongeschikt was voor mijn lichaamsgewicht. Ik vermoed dat het absoluut een kwalitietsmatras is voor mensen tot 100 kilo, maar mijn 150 kilo draagt het matras niet. Toch bestaan er genoeg bronenn die koudschuim anraden bij een hoog gewicht, dus enkle eigen ervaring kon deze informatie toetsen. In mijn adviezen in dit topic ga ik altijd voor de beste optie voor een specifieke klant. Dat mijn advies dus voor 90% van dit topic niet geschikt zou zijn is onzin. Uiteindelik zullen de reviews van klanten die mijn advies hebben opgevolgd uitwijzen of mijn advies juist was of niet. U zegt dat mijn kennis niet groot is, ik weet vrijwell zeker dat ik een 10 zou halen als er een kennis-tentamen bestond over gebruikte materialen in matrassen en in welke situaties welk materiaal dient te worden toegepast. U kunt met mij van menign verschillen, maar dan wel graag met argumenten. Als u vindt dat ik klant x anders hadmoeten adviseren dan wil ik graag weten wat ik volgens u fout heb gedaan, en op grond van welke matraskennis u dat weet. als u zlf geen expert bent op het gebid van matrassen is het wel erg gemakkelijk om iemands kennis in twijfel te trekken. Ik doe dit voor mijn pleizer, zonder dat ik er iets aan verdien, omdat er veel te weinig objectief advies gegeven wordt. Als iemand het met mijn advies oneens is is dat prima maar dan wel graag met argumenten die diper gaan dan "merk x is duurder dus zal het wel beter zijn"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Profesor
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-05 12:53
@dicksterk, ik de moeite genomen je twee adviezen even te bekijken, en kon er niets positiefs over vinden. Verder heb ik meer vertrouwen in een winkelier die al ruim 28 jaar bedden verkoopt en ons een goed en gedegen advies geeft dan jouw goedbedoelde advies waar voornamelijk negatieve recenties over te vinden zijn.
Daar bovenop sla je een nogal onvriendelijke toon aan, wat mij destemeer bevestigd dat wij juiste keuze gemaakt hebben.

I like how you keep the mouse running...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@exodus FC: sorry voor die onvriendeljke toon. Dei werd veroorzakt door jou opmerking dat ik mijn kennis enkle van papier zou hebben, wat dus niet waar is. En daarnaast door eht feit dat ik niet kan begrijpen dat je wel kritisch kijkt naar mijn advies, maar dat 28 jaar ervaring en een goed gevoel bij even liggen genoeg zijn om 2000 uit te geven zelfs zonder omruilgarantie in de deal op te nemen. Dat je een beter gevoel hebt bij een ander merk is prima: maar stel dat je na 2 weken ontdekt dat het matras veel te hard ligt, of te zacht, of dat ej er rugpijn van rkijgt, dan is het toch zonde dat je niets meer kan doen dan het 10 jaar uitzitten, omdat je budget op is en ej geen belang aan extra service hebt toegekend? Ik weet niet meer preices war ik het ooit heb gelezen, ik dacht in de ocnsumentengids, dat 1/3 van nederland ontevreden is na de aankoop van een nieuw matras, en dat terwijl dt tegenworodig gewoon te voorkomen is(ook bij talloze andere bedrijven dan die ik hier adviseer zoals emma, matt, simba enzovoort). Ik hoop dat het in jouw gevall goed gaat, laat het nog eens weten als je er 30 dagen op geslapen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 694168

De kwaliteit van een pocketveer matras valt of staat met de kwaliteit van het staal, het aantal pocketveren, de draaddikte, het aantal windingen, de vorm van de windingen, de afwerking van de veren, de type tijk, eventuele afdeklagen en de zone indeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hehe ben je de smiley vergeten of ben je serieus, dat is zoals zeggen dat de kwaliteit van een auto valt of staat met de kwaliteit van de motor, onderstel, carrosserie, en materiaalkeuze van het interieur.

Proefliggen geeft je een indruk welke matrassen in de winkel je absoluut niet wil maar biedt je in mijn ervaring niet de beste matras voor de komende 10 jaar. Je doet niet perse een miskoop maar het zal je net zo min de beste koop opleveren. Als proefliggen je de beste matras ooit oplevert zit dat ook een beetje tussen de oren denk ik. En als je geen klachten hebt en tussen je oren op een walhalla ligt is het toch prima? En is dat niet met alle aankopen die we doen? We verdedigen onze processorkeuze en merk van onze telefoon tot onze keuze voor een sapcentrifuge alsof ons leven er vanaf hangt. Als een matras van 3000 euro 10 jaar lekker ligt is dat het geld meer dan waard geweest maar fokking hell onze voorouders lagen op stro. Voor 2400 euro minder krijg je niet opeens een pak roestige veren met een laken erom. Van een iphone weten we nog voor de launch wat ie gekost heeft om te bouwen. Maar de matrassenwereld is shady. Zie alleen al die zelfbenoemde experts in die bekende radar of keurmeester uitzending. Als iemand een auping opensnijdt en zou vaststellen dat er voor 400 euro materiaal en 1000 euro gebakken lucht in zit wordt ie waarschijnlijk ter plekke geëxecuteerd door iedereen die ooit een auping heeft gehad. Kom nooit aan iemands goede gevoel bij iets.

Zoals zovelen slaap ik voor mijn werk een paar keer per jaar in hotels en we gaan weleens op vakantie. In ieder geval altijd plaatsen waar matrassen in bulk zijn aangeschaft. Ik denk soms als ik neerplof, dit is een fijn matras! Dat zou ik in een winkel dus ook kunnen denken. Soms lig ik dan een paar nachten achter elkaar heerlijk om vervolgens midden in de week met onverklaarbare heuppijn wakker te worden. Hmm had ik zomaar een miskoop gedaan.

Iedereen moet doen waar ie zich gowd bij voelt en zolang je matrassen aanbevolen krijgt die gratis retour kunnen zal t allemaal wel loslopen. Al vraag ik me echt af hoe vriendelijk ze zijn als je niet alleen een aankoop ongedaan maakt maar ook iets onverkoopbaars terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@dicksterk we slapen nu op een medium hard matras met 5 zones en pocketvering van Velda. De betreffende matrassen waar nu op geslapen wordt zijn ca. 10 jaar oud en wel eens aan vervanging toe. Het matras waar op proef gelegen is ligt zelfs een stuk comfortabeler, we verwachten echt geen probleem en als het matras geleverd wordt en we gaan slapen. En mocht het in het extreemste geval het matras toch te hard liggen dan kunnen we er altijd nog een topper op leggen. Verder twijfel ik er niet aan als het een complete miskoop is dat we er met de winkelier uit komen en het kunnen ruilen. En in het ergste geval kopen we een ander matras, en als Droomidee werkelijk zo goed is als jouw slaapervaring dan kost het nog niet veel om een nieuw matras aan te schaffen. Ik ga het hier zeker terugkoppelen hoe het matras ligt na een aantal weken / maanden. In ieder geval bedankt voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@jayjey wij vonden de Eastborn ook erg mooi tot we hem in het echt zagen. Eigenlijk was het een platte box met hoge pootjes en een matras er op. In tegenstelling tot de foto's zag het er eigenlijk een beetje vreemd uit, als een soort lage boxspring maar uit verhouding. Wij dachten zelf ook dat de Velda wat lager lag, maar de verrassing was dat de Velda wel een normale box slaaphoogte heeft, en dat vind ik wel fijn want ik slaap graag hoog. Wij hebben gekozen voor Pistache groen. Als het bed geleverd wordt gaan we hier een terugkoppeling geven op de slaapervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Anoniem: 694168: je beschrijving van de belangrijkste eigenschappen van een pocketveringmatras klopt. De kwaliteit van de staaldraad en of ze thermisch gehard zijn(dan gaat er een stroomschok doorheen die ervoor zorgt dat de veren zodra de belasting verdwijnt altijd weer hun originele vorm aannemen) zijn het belangrijkste. De draaddikte en het aantal windingen zijn eigenschappen die de hardheid en het comfort bepalen. Daardoor kan het ene matras met 350 pocketveren en hr55 koudschuim afdeklaag totaal anders liggen dan het matras van een ander merk met dezeflde eigenschappen(niet beter of slechter, anders). Wat iemadn prettig vindtliggen hangt puur van persoonlijke smaak af. Met name het aantal windingen wordt nogaleens gebruikt in de marketing van merken om de kwaliteit aan te geven, terwijl het aantal windingen veel meer te maken heeft met de soepelheid/stugheid van een veer. een thermisch geharde veer met 4 windingen van 1,6mm dik zal net zo min slijten/kuilvormign veroorzaken als een 7-slags pocketveet van 2,2mm dik, de laatste is een stuk stugger dan de eerste dat is het grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 694168

Klopt zeker, had het gekopieerd ergens vandaan. M'n punt was dat 300 of 500 of 1000 veren niks zegt.. nul komma nul. Zelf heb ik een matras bij ravensberger besteld. Zonder veren.. ze bestaan lang, zijn Duits en zijn heel transparant en duidelijk met uitgebreide informatie. 10 jaar volledige garantie. Hier heb ik m'n laatste hoop op gevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@leproos: welk ravensberger matras heb je besteld? Ravensberger is absoluut een goed bedrijf, ik adviseer ze ook regelmatig aan mensen die graag een koudschuimmatras willen, of waarbij pocketveren slecht is bevallen.
Wat je zegt over het aantal veren ben ik niet helemaal met je eens. Als je bedoelt dat een kwalitatief goed matras met 300 pocketveren per m2 10 keer beter ligt dan een matras met slechte veren waar er 500 of 1000 per m2 inzitten dan ben ik dat 100% met je eens. Maar een goed matras met 500 veren per m2 kan ene net iets stabielere lig-ervaring geven dan een goed matras met 300 veren per m2. Zie eht als het verschil tussen luidsprekers, de en geeft gewoon geluid je kan alels verstaan en hij kan ook hard, maar een andere klinkt net wat voller/warmer. Zo is het eigenlijk ook met aantallen pocketveren. Maar ondanks mijn gewicht kan ik op een matras met 300 pocketveren net zo lekker liggen als op 500, al kan ik het verschil wel voelen.
Wat koudschuim en pocketveren betreft: zelf vind ik koudschuim onprettig liggen, ik vind de manier waarop pocketveren tegendruk geven prettiger, maar anderen vinden juist de elasticiteit van koudschuim weer veel fijner. EEn god koudschuim(zoals bijvoorbeeld in het struktura hr60 matras van ravensberger) is zeker net zo kwalitatief als een pocketveringmatras met 500-1000 veren uit de hogere prijsregio's, dus als de ligging van koudschuim je bevalt ga je daar heel lang plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-03 14:05
https://www.hema.nl/wonen-slapen/het-matras-voor-iedereen

Iemand al uitgeprobeerd? Zou me niets verbazen als Hema hiervoor een samenwerking is aangegaan met (de fabrikant van) Emma/Matt/Ravensberger oid.

Ik ga 'm morgen even uitproberen bij de Hema, stond op het punt een nieuwe aan te schaffen en twijfelde nog tussen Emma en Ravensberger HR60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:53

copykat

Good copy isn't bad

Kan iemand mij uitleggen dat men nog steeds 200cm als max standaard hebben?
Hema dus ook, ikea ook, je moet dus "laten maken" a veel geld voor 10cm extra.... Stompzinnig gewoon. :-(

je hebt 20cm extra nodig als je "gestrekt" slaapt, (kussen aan de ene kant en nog wat afloop van je dekbed aan de andere kant.
gemiddelde lengte is ondertussen 1:90 denk ik (vele zijn 1.90-2,10)
Echt de lengte van matrassen en bedden is al 30jaar niet gewijzigd!
Heren bed en matras bouwers kijk eens om je heen als je buiten loopt naar mensen die je klanten zijn!

einde rant..

pfffff, zen.......

:-)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

copykat schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:15:
Kan iemand mij uitleggen dat men nog steeds 200cm als max standaard hebben?
Omdat de gemiddelde nederlander nog steeds onder de 1.80 is. bron
Zoek een kleine vriend of vriendin! Als elk lang persoon dat nou doet zijn we over een paar generaties van dat probleem af >:)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 06:54
Pixal schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:20:
We hebben gisteren een 22cm droomidee besteld van 180x220. Ik zal laten weten hoe alles verloopt en hoe hij ligt.
En?
Inmiddels het matras al binnen?

Ik heb naar aanleiding van dit topic ook een droomidee matras besteld (160x200) 22cm met traagschuim.
Levering snel en dik in orde.

Echter eenmaal het matras uitgepakt toch even gekeken achter het ritsje...
Nu blijkt dat de traagschuimlaag en de koudschuimlaag helaas niet de beloofde diktes hebben (4,5cm)
Resp., ± 1,5cm en 3cm.

Dus mail gestuurd en de optie voor korting of het juiste matras gekregen :)
Uiteraard voor een nieuw matras gekozen aangezien 1,5cm laag wel erg weinig is.

Nu wordt het "speciaal' besteld, levertijd nog onduidelijk.
Klinkt mij nog wel vreemd in de oren, iets speciaal bestellen terwijl álle matrassen in die uitvoering altijd 4,5cm horen te zijn...

Nog even afwachten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Humma Kavula schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:30:
[...]

Omdat de gemiddelde nederlander nog steeds onder de 1.80 is. bron
Zoek een kleine vriend of vriendin! Als elk lang persoon dat nou doet zijn we over een paar generaties van dat probleem af >:)
nou ik kon vroeger redelijk over de drukte heen kijken naar "gaten" om door te lopen maar tegenwoordig zijn er veel langere mensen blocking mijn view.
Als je alle leeftijden en rassen (ik bedoel dus geen racistische definitie maar de genetische kenmerken) van niet noordeuropese genen pool meetelt zou die 180cm kunnen als gemiddelde. Maar ben je wel eens op een voortzet onderwijsschool geweest de laatste tijd? 2m plus is niet ongewoon.

Maar weetje hoe vaak ik een bed op vakantie stuk gedrukt heb als ik me uitrekte in mn slaap :+
Of een kouwepotendekbed had? opgekruld slapen is niet mijn ding. en volgens mijn vrouw lig ik al dwars genoeg..... (of ze bedoelt dat ik schuin in bed lig of ... ben ik nog niet over uit :+ )

Mijn Punt is dat ik vermoed dat het verdienmodel van custom-made matrassen te aantrekkelijk is om zich aan te passen aan de wens van de langere mensen en ook de 80/90x210 en 80/90x220 als keus aan te bieden.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben zelf net geen twee meter, en inclusief kussen is 220 al best aan de korte kant. Als ik gestrekt lig, liggen m'n tenen toch echt over de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@copykat @MikeyMan Ik snap het probleem wel hoor en afgezien dat ik gemiddeld ben qua lengte (man) merk ik zelfs dat 2m maar net genoeg is als je ook netjes je bed instopt. In NL wordt iedereen steeds langer dus die standaard maat mag wat mij betreft ook langer.
I was just kidding ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik ben zelf ook >180cm (volgens paspoort zelfs >190cm >:) ) en heb eerlijk gezegd geen moeite met matrassen van 200cm :P Misschien dat 'mijn soort voorkeur' (lekker tegen de hoofdsteun opliggen of iig op een flinke kussenhoop, niet zo plat als een plank) ook meehelpt bij de overwegingen van de winkels (nog afgezien van het feit dat er vooral jonge Nldse mannen zijn die af en toe langer zijn, en dus niet de meerderheid van de Europese bevolking m/v ;) ) .

Daar komt nog bij dat een matras / bed van 210 of 220 tegenwoordig écht niet meer bijzonder is hoor. Misschien dat dat allergoedkoopste aanbiedingen die maten niet aanbieden, maar de gangbare bedden en bedden zijn gewoon in die maten te krijgen. Al-dan-niet tegen meerprijs, maar dat kun je niet raar vinden imho.

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 30-10-2017 22:25 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

MikeyMan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:14:
Ben zelf net geen twee meter, en inclusief kussen is 220 al best aan de korte kant. Als ik gestrekt lig, liggen m'n tenen toch echt over de rand.
ik heb een bed met hoofd en voeten bord en met 1.90m en ik lig op mn rug gestrekt met mn kussen past t net ,op mn buik zijn mn voetzolen tegen het schutbord en lig ik klem. Dus ja 20cm bij je lengte optellen is al krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
jch88 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:55:
https://www.hema.nl/wonen-slapen/het-matras-voor-iedereen

Iemand al uitgeprobeerd? Zou me niets verbazen als Hema hiervoor een samenwerking is aangegaan met (de fabrikant van) Emma/Matt/Ravensberger oid.

Ik ga 'm morgen even uitproberen bij de Hema, stond op het punt een nieuwe aan te schaffen en twijfelde nog tussen Emma en Ravensberger HR60.
Dit lijkt mij op basis van de gebruikte lagen en materialen inderdaad een (dunne (20 t.o.v. 25cm.) versie van) Emma. Waar, als dat inderdaad zo is, waarschijnlijk weinig mis mee is :)

Vind het nog steeds het fijnste matras (achteraf spijt van de Roleau).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

naitsoezn schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:20:
Ik ben zelf ook >180cm (volgens paspoort zelfs >190cm >:) ) en heb eerlijk gezegd geen moeite met matrassen van 200cm :P Misschien dat 'mijn soort voorkeur' (lekker tegen de hoofdsteun opliggen of iig op een flinke kussenhoop, niet zo plat als een plank) .
Ik lig eh niet heel lang in één houding rug, zij, buik, gestrekt wijd uit , ik begin vaak zo als jij ;-)
(nog afgezien van het feit dat er vooral jonge Nldse mannen zijn die af en toe langer zijn, en dus niet de meerderheid van de Europese bevolking m/v ;) )[/small] .
owh ja beter genuanceerd. :) (Al ga ik er van uit dat genetische aanleg én voedsel de oorzaak van lengte is en niet waar je vandaan komt. Maar over het algemeen zijn regiokenmerken niet in 1 generatie verdwenen bij migratie. En langer en kleiner dan gemiddeld komt over de hele wereld voor.)
Dat vermoeden had ik al :)
Daar komt nog bij dat een matras / bed van 210 of 220 tegenwoordig écht niet meer bijzonder is hoor. Misschien dat dat allergoedkoopste aanbiedingen die maten niet aanbieden, maar de gangbare bedden en bedden zijn gewoon in die maten te krijgen, al-dan-niet tegen meerprijs, maar dat kun je niet raar vinden imho.
klopt ze zijn bestelbaar en vaak tegen meerprijs máár nooit als "meeneem actie/aanbieding" altijd gemaakt...
Meerprijs is inderdaad niet erg , er zit nu eenmaal meer materiaal in zolang het maar in verhouding is.

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 30-10-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:36
Brad Pitt schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:29:

Mag ik vragen waarom je spijt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
red1 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:48:
[...]
Mag ik vragen waarom je spijt hebt?
Omdat ik de Emma lekkerder vind liggen en met minder last van rug wakker word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:53:
[...]

Omdat ik de Emma lekkerder vind liggen en met minder last van rug wakker word :)
Duidelijk :) maar je hebt dus nog wel (jammer genoeg) rugklachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
red1 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:57:
[...]
Duidelijk :) maar je hebt dus nog wel (jammer genoeg) rugklachten?
Nu niet, weer een nachtje op Emma geslapen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:57
JvdW schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:59:
[...]
......
Ik heb naar aanleiding van dit topic ook een droomidee matras besteld (160x200) 22cm met traagschuim.

Nu blijkt dat de traagschuimlaag en de koudschuimlaag helaas niet de beloofde diktes hebben (4,5cm)
Resp., ± 1,5cm en 3cm.

Klinkt mij nog wel vreemd in de oren, iets speciaal bestellen terwijl álle matrassen in die uitvoering altijd 4,5cm horen te zijn...

Ik sta op het punt om ook een droomidee matras te kopen maar door dit bericht ga ik even op de rem.
Dit klinkt gewoon als oplichterij, of een hele slechte kwaliteitscontrole. Zijn er nog meer mensen hier met een droomidee matras, die even een blik onder de tijk willen nemen ? Ben nu wel nieuwsgierig of dit regel of uitzondering is.
De matrassen hebben een aantrekkelijke prijs maar als er niet geleverd wordt conform de informatie op hun site en ze proppen er maar wat in dan is het gewoon duurkoop. En twijfel ik zwaar aan de rest van de kwaliteit van de gebruikte materialen.
Ook de reactie dat je voor korting zou kunnen kiezen geeft mijns inzien aan dat dit vaker voorkomt.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

JvdW schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

En?
Inmiddels het matras al binnen?

Resp., ± 1,5cm en 3cm.

Ai dat is pijnlijk :( Hopelijk is het bij ons wel in één keer goed. Lijkt me op deze manier aardig wat materiaalverspilling.

Wij wachten nog, maar omdat we een 220 hebben besteld wisten we al dat de levertijd wat langer zou zijn. Ook per email optie gekregen om onze oude matras mee te laten nemen maar vanwege de prijs moet ik daar nog even over nadenken.

Ik speel nog even met het idee om het oude matras als een seriemoordenaar in 4 stukken te snijden en achterin de auto naar de vuilstort te brengen, die neemt het gratis aan dus kost me alleen wat zweet. Maar niemand weet vooraf hoe makkelijk een matras in stukken gaat natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 31-10-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:29:
[...]
Wat is de bodem daarbij? De boxspring van Emma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:22

CeesKees

I rest my Kees

Pixal schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:42:
[...]

Ai dat is pijnlijk :( Hopelijk is het bij ons wel in één keer goed. Lijkt me op deze manier aardig wat materiaalverspilling.

Wij wachten nog, maar omdat we een 220 hebben besteld wisten we al dat de levertijd wat langer zou zijn. Ook per email optie gekregen om onze oude matras mee te laten nemen maar vanwege de prijs moet ik daar nog even over nadenken.

Ik speel nog even met het idee om het oude matras als een seriemoordenaar in 4 stukken te snijden en achterin de auto naar de vuilstort te brengen, die neemt het gratis aan dus kost me alleen wat zweet. Maar niemand weet vooraf hoe makkelijk een matras in stukken gaat natuurlijk.
Dat kan nooit al te moeilijk zijn (weet niet of je een matras met of zonder veren hebt)

Eventueel kan het zelfs met een fijngetande handzaag.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jayjey schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:21:
Wat is de bodem daarbij? De boxspring van Emma?
Brakke oude (25j+) lattenbodem (28 latjes) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@jvdw: om eerlijk te zijn verbaasd het me ook een beetje dat de juiste dikte moet worden bijbesteld. Het enige wat ik kan bedenken is dat de nieuwe fabriek(sinds enkele maanden) andere maten gebruikt dan de oude fabriek, daarbij waren de afdeklagen wel echt 4,5cm maar in de berekening van de opbouw was er bij de oude fabriek eigenlijk nog maar 1cm of minder over voor de tijk terwijl die nomrala voor 3cm telt, dus het kan dat de nieuwe fabriek de dikte anders berekend heeft(wat overigens niet wil zeggen dat dat zou moeten wnat 4,5cm is 4,5cm en geen 3 of 1,5). Maar wil je toch het voglende eens doen:
- leg de matras plat op de grond(zonder verpakking
- leg er een lat bovenop
- meet nu van de lat tot de grond en kijk of dat 22cm is
Bij roleau speelde dat probleem ook, de fabriek gaf 28cm aan voor het pocketveren comfort matras maar bij meting van de zijkant van de ematras kwam je maar op 25cm uit, met de lat bovenop idd wel op 28cm maar toen is gekozen om 25cm op de website te zetten. het kan dus dat de fabriek van droomidee ook zo meet(al vidn ik dat persoonlijk geen goede meetmethode want dan meet je een hoop lucht mee). Heb je al op het matas gelegen, ligt het wel zoals zou moeten? (niet dat je het dan moet accepteren) maar zolang je de veren niet voelt, en de hoogte voor opstaan uit bed goed is, geeft een dunnere afdeklaag gene kwaliteitsverlies. Overigens zeggen deze maatproblemen niets over de kwaliteit van eht materiaal, ik vermoed dat de fabriek gwoon is uitgegaan van 22cm(in hun berekening) en daarbij verder geen aandaht heeft geschonken aand e precieze diktes vand e afdeklagen zolang het uiteindelijk maar 22cm werd. Ik vermoed dat met name de specificaties zijn gecommuniceerd(hr55 schuim, 350pocketverne en 22cm) en dat dar het probleem zal liggen, maar hopelijk komt droomidee zlef snel met een uitleg hirover in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ik zal nog eens de totale hoogte exact gaan meten, maar die was volgens mij wel ± 22cm.
De tijk is niet zo dik.

Hieronder duidelijk het verschil in de twee lagen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vUskfbi.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0BwOhuD.jpg

We komen van een vrij hard simpel schuimmatras en het viel ons op dat de veren toch wel voelbaar waren af en toe, en hoorbaar. Terwijl we niet eens zo zwaar zijn, ± 75 en 50Kg.

Wat ook nog opviel is dat het matras niet vlak was. (traagschuimkant, andere kant nog niet gevoeld)
Je voelt duidelijk de rand rondom het matras wat iets lager is dan het 'midden' deze ligt iets hoger. (0.5cm?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@jvdw: voelbare veren zou zeker niet moeten, hoewel het me absoluut niet verbaasd bij 1,5cm als afdeklaag. Hoorbare veren.... kan komen doordat het matras nog ingelegen moet worden, heb dat zelf ook weleens gehad. Dat de traagschuimkant niet vlak is komt vermoedelijk doordat de randen van een pocketveringmatas geen veren bevatten, dit is de omlijsting dus die zal idd zachter voelen (zeker bij traagschuim) dan wanneer je op het deel met veren ligt. De beschrijving die je geeft komt totaal niet overeen met wat ik bezit als droomidee matras(sinds 2015). Dat is een zwaar robuust matras, met onhoorbare pocketveren en stevivge 4,5cm dikke afdeklagen die ondanks mijn 150kilo nog geen enkele afwijking zijn gaan vertonen. Ik heb van droomidee begrpene dat de nieuwe fabriek identiek hetzelfde voor ze zou maken als de oude fabrek, allene met strengere kwaliteitseisen en snellere levertijden. Wat jij nu beschrijft klinkt totala niet als het matras wat ik ken, ik ga er zelf ook maar 1 op proef nemen, gewoon om te testen en te vergelijken. Laat ong even weten hoe je nieuwe matras bevalt(zodra het geleverd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
De Velda Fly + Wellington matras is vandaag afgeleverd bij ons thuis, mooi snel geregeld binnen twee weken. Straks de boel monteren en vannacht lekker slapen. Zal morgen de eerste spaarervaring delen van deze combinatie bed/matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

Mystikal

It never hurts to help!

Vrijdag komt ons matras van Droomidee ook binnen. Hopelijk bij ons geen afwijkingen, zoals bij JvdW. Ik ben zelf niet thuis, dus het wordt sowieso geleverd en in de avond maar eens kijken of het wel voldoet aan de specificaties waarmee is geadverteerd.

Anders gaat hij meteen weer retour. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Mystikal op 01-11-2017 11:30 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wobcat: ik zou idd even een paar dagen wachten. De eigenaar van droomidee komt hoogstwaarschijnlijk binnenkort zelf met een uitleg hier in het topic. Er is in elk geval geen sprake van oplichting of opzettelijke misleiding vanuit droomidee. De matrassen worden regelrecht vanuit de fabriek afgeleverd bij de transporteur en daarna geleverd bij de klant. De transporteur zelf is uiteraard gewoon een pakketbezorgdienst oznder speciale kennis van matrassen, en als de verpakking niet geopend is kan je ook niet zien of erin zit wat erin zou moeten zitten. Momenteel wordt een steekproef genomen uit de voorraad en wordt gekeken of dit probleem structureel is of niet. Tot dat is uitgezocht zou ik dus nog even wachten met bestellen. De fout ligt dus bij de fabriek, die niet heeft geleverd wat is besteld en dit moet worden uitgezocht
@jvdw: voor jou is special een nieuwe matras besteld omdat bovengenomede steekproef nog niet is afgerond, om het risico te voorkomen dat je weer ene verkeerd matras krijgt is er een losse bestelling geplaatst omdat nog niet duidelik is in hoeverre de fabriek structureel de verkeerde matrassen heeft geleverd.
@mystikal: zoals je leest, er gaat ergens iets niet goed. Wat precies wordt uitgezocht. Aangezien jij al een op maat gemaakt matras krijgt, lijkt de kans me groot dat het goed gaat. Mocht dat niet zo zijn dan geldt uiteraard ook voor jou dat je aanspraak kan maken op een matras met de juiste specificaties net als jvdw, dit is gen opzet vanuit droomidee mar bljkbar een fotu die de nieuwe fabriek maakt. Dit gaat uiteraard worden rechtgerokken wnat de deal van droomidee is juist hoge kwaliteit voor een lage prijs, de eigenaar is het nu tot op de bodem aan het uitzoeken, dus zelfs als je nu nog geconfronteerd wordt met de verkeerde specificaties kan je ervanuit gaan dat het wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tip als je een fabriek in Polen inschakelt. Rij er elke week heen voor een onverwachte inspectie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: er is soms gewono geen peil p te trekken, de ene fabriek levert hetzlefde product 100% perfect en een andere fabriek levert rommel terwijl ze allebei jaren ervaring hebben. Heb dat zlef gehad oten ik m'n eigen bedrijf nog had. 1 fabriek in chian leverde een bepalad model nederlands sprekend horloge, dat leek perfect maar als je er een klap op gaf/tegenaan stootte terwijl het praatte sprogn de tijd terug naar 0:00. een andere fabriek die identiek datzelfde modelletje maakted(zelfs nog 50cent goedkoper) had dat probleem niet, maar daar zaten bij elke zending van 500 3 exemplaren die russisch/japans spraken, mar die filtere ik er gemakkeljik uit voor ik ze verzond naar de klant. Ik enk dat je er als verkopende partij weinig aan kan doen als je fabriek plotseling besluit onjuiste producten te gaan leveren, het verveldne is dat je er altijd pas achter komt zodra er klachten zijn(zoals nu op tweakers). Jouw matras is nog niet geleverd, dus ik neem aan dat daar nog extra op gelet kan worden voor het verzonden wordt naar nederland, maar ook voor jou geldt: de fout is geconstateerd dus als het bij jou ook fout gaat zal je zeker een vervangend exemplaar krijgen met de juiste specificaties. wat ik nog wel dacht: je hebt 30 dagen proefslapen, is het wel slim je odue matras direct af te overen? als het nieuwe matras niet bevalt heb je namelijk niets meer om op terug te vallen, ik zou het toch ene par nachen bewaren ot tje wet of je het matras wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
dicksterk schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:17:
@pixal: er is soms gewono geen peil p te trekken, de ene fabriek levert hetzlefde product 100% perfect en een andere fabriek levert rommel terwijl ze allebei jaren ervaring hebben. Heb dat zlef gehad oten ik m'n eigen bedrijf nog had. 1 fabriek in chian leverde een bepalad model nederlands sprekend horloge, dat leek perfect maar als je er een klap op gaf/tegenaan stootte terwijl het praatte sprogn de tijd terug naar 0:00. een andere fabriek die identiek datzelfde modelletje maakted(zelfs nog 50cent goedkoper) had dat probleem niet, maar daar zaten bij elke zending van 500 3 exemplaren die russisch/japans spraken, mar die filtere ik er gemakkeljik uit voor ik ze verzond naar de klant. Ik enk dat je er als verkopende partij weinig aan kan doen als je fabriek plotseling besluit onjuiste producten te gaan leveren, het verveldne is dat je er altijd pas achter komt zodra er klachten zijn(zoals nu op tweakers). Jouw matras is nog niet geleverd, dus ik neem aan dat daar nog extra op gelet kan worden voor het verzonden wordt naar nederland, maar ook voor jou geldt: de fout is geconstateerd dus als het bij jou ook fout gaat zal je zeker een vervangend exemplaar krijgen met de juiste specificaties. wat ik nog wel dacht: je hebt 30 dagen proefslapen, is het wel slim je odue matras direct af te overen? als het nieuwe matras niet bevalt heb je namelijk niets meer om op terug te vallen, ik zou het toch ene par nachen bewaren ot tje wet of je het matras wilt.
Ik hoop dat je bij je eigen bedrijf het (schriftelijke) klantcontact niet deed, want er staan zoveel spelfouten in je teksten. Ik waardeer je advies en ik maak zelf echt ook wel de nodige fouten, maar een post van jou slaat qua spelling echt kant nog wal. Het leest daardoor zeer onprettig. Als je evenveel moeite in je posts zou stoppen, als in het adviseren van mensen, zou het opgelost zijn ;)

Wat vind je er zelf van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@red1: ik werk in lynx (tekstbrowser) in de ubuntu console. Als je die browser kent weet je dat het hele tekstveld opschuift na een paar woorden, waardoor je het dus alelne mar kan teruglezen door heeeeeeel lang pijltje naar lniks in te drukken of hele korte regeltjes te schrijven. Als jij een manier weet waarop ik een .txt-file kan importeren in het lege formulierveld vanuit de ubuntu console, dan zijn de spelfoutne verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wij zijn vandaag met de tardis terug naar de 90'er jaren gegaan en hebben een waterbed gekocht. :)

Matrassen zijn nu 4 jaar oud en merk al dat ze minder worden, nog geen echte kuilen oid, maar de aftakeling is begonnen.

En aangezien ik de matrassen boxspringmarkt vreselijk ondoorzichtig vind en vaak neigt naar oplichting/misleiding maar eens besloten om op water te gaan slapen.

Water slijt niet ;) en zo'n watermatras gaat makkelijk 10/15 jaar mee, zonder dat na 3 jaar de kwaliteit steeds een beetje minder wordt. Ik ga op 60% stabilisatie liggen en mijn vriendin op 80%.

Is een experiment mocht het niks blijken te zijn dan gaan we eens kijken naar een boxspring. Al lijkt alleen de mogelijkheid om in de zomer op een lekker koel bed te liggen al briljant. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
dicksterk schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:36:
@red1: ik werk in lynx (tekstbrowser) in de ubuntu console. Als je die browser kent weet je dat het hele tekstveld opschuift na een paar woorden, waardoor je het dus alelne mar kan teruglezen door heeeeeeel lang pijltje naar lniks in te drukken of hele korte regeltjes te schrijven. Als jij een manier weet waarop ik een .txt-file kan importeren in het lege formulierveld vanuit de ubuntu console, dan zijn de spelfoutne verleden tijd.
Dat weet ik niet, maar er zijn genoeg andere opties. Waarvan je er al zelf één aangeeft, maar dit langer duurt. Wat langzamer en gecontroleerd typen? Andere browser gebruiken wanneer je zulke lange teksten typt op een forum?

Ik vind het zelf hinderlijk lezen. Maar als ik de enige ben en jij hebt er geen last van, dan zal ik er niets meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@red1: de enige andere b rowser die functioneel is in text-mode in linux is elinks, maar die kapt formulieren op dezlefde manier af. Teruglezen gaat op die manier zeer lastig omdat je je teksten eigenllijk van rechts naar links aan het teruglezen bent. Maar mijn opmerking was serieus: als iemadn weet hoe ik in de ubuntu console een getypt stuk tekst in een formulierveld in lynx kan plakken/importeren wil ik met alle plezier foutloze teksten aanleveren, ik snap namelijk wel dat het lastig leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik vond het minder storend toen ik las dat je blind bent. Misschien in je disclaimer\footer een stukje, ik type in braille dus zeur niet om een puntje meer of minder of weet ik veel. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 02-11-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
De eerste nacht op de Velda Fly met Wellington Magnifiek matras zit erop. Het vorige bed (Velda Shangri-la) had een medium en een soft matras met daarbovenop een topper. Het Magnifiek matras van Wellington is de stevige variant, en zonder topper dus het geheel ligt steviger dan het vorige bed. Bevindingen:

- Het matras/bed ligt heerlijk stevig zonder verlies van comfort.
- Het matras is stevig maar geen enkele pocketveer gevoeld.
- Matras heeft een rits waardoor de hoes te wassen is, erg prettig.
- Eén matras vinden wij aanzienlijk prettiger dan twee matrassen met een topper (hoewel het omhoog krijgen bijna onmogelijk was).
- Van 180x210 naar 160x200 gegaan. Als ik gestrekt lig (1.87 mtr) komen mijn tenen net buiten het matras. Maar dit een positie die ik niet heel vaak inneem, dus niet hinderlijk.
- De Velda Fly is een bijzonder fraaie verschijning t.o.v. de klassieke boxspring die veelal op elkaar lijken. Vergeleken met ander design bedden is de Velda Fly erg 'vriendelijk' geprijsd.

Verder moeten we het matras nog langer inslapen om tot een goed gewogen oordeel te komen. Maar tot zover levert Wellington een kwaliteits product van Nederlandse bodem tegen een bijzonder scherpe prijs.

Maar tot dusver zijn wij zeer tevreden over het bed en matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb inmiddels bericht gekregen van Droomidee. Zijn anderen ook gecontacteerd?

Zie hieronder. Niet zo'n goede zaak dat de op maat gemaakte matrassen hetzelfde probleem hebben.
Ik kan je bestelnummer niet onder Mystikal vinden, maar aangezien ik een levering van een 180x220 voor morgen zie staan ga ik er vanuit dat het om bestelnummer XXXXX gaat.

Zoals je hebt begrepen, is er momenteel het een en ander gaande rondom de productie van onze matrassen. We proberen dit zo snel mogelijk met de fabriek op te lossen, alleen het matras dat morgen geleverd zou worden, heeft hetzelfde probleem.

We willen je vragen of je even geduld kunt hebben tot we dit hebben opgelost?

We zien je reactie graag tegemoet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@Mystikal, hier lezende lijken de ervaringen van de Tweakers in lijn met de overige topics die op internet te vinden zijn over Droomidee. Niet erg positief.

Mocht je je geld nog terug kunnen krijgen, dan is mijn advies ga voor een producent die bekend staat van het leveren van een goed product, van bijvoorbeeld Nederlandse of Duitse bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mystikal: ik ben even druk in contact geweest met droomidee over de reviews die hier op tweakers verschenen. Die reviews kwamen zo totala niet overeen met de matrassen die ik van droomidee ken dat er maar 1 conclusie was; de nieuwe fabriek levert niet wat van ze wordt gevraagd. En zoals een schrijver hier al opmerkte: wie zegt dat als de fabriek zich niet aan de afmetingen houdt, ze zich qua gebruikte materialen wel aan de afspraken houden. Ik heb droomidee dan ook gevraagd speciale aandacht te geven aan e bestellers op tweakers die onder andere doro mijn advies hebben besteld, warbij ik jouw levering van morgen ook genoemd heb. Het leek me niet zinvol om het matras eerst uit te leverenom dan tot de conclusie te komen dat het niet was wat je had besteld. Helaas is dus gebleken dat de fabriek ook de op maat gemaakte matrassen niet heeft gemaakt conformr de specificaties. Je kutn er vanuitgaan dat droomidee hier heel erg hard mee bezig is. het is bijzonder zuur als een bedrijf dat zich inzet vor hoge kwalitiet voor een betaalbare prijs op deze mnaier wordt benadeeld door een fabriek die eenzijdig besluit iets heel anders te gaan leveren, wat de verkoper en transporteur ook neit door e verpakking heen kunnen merken. Uiteraard is het voor jullie als klanten heel vervelend, maar zeker ook voor droomidee. een goede naam op internet is niet zo snel gemaakt, en problemen blijven lang hangen via google. Zeker als die problemen ontstaan buiten de schuld van het bedrijf om is dat natuurlijk erg vervelend.
Wat heb je geantworod, ga je het nieuwe matras afwachten? Ik heb met droomidee afgesproken dat als duidelijkis wat er precies is gebeurd zij zelf in dit topic met een uitleg komen, op dit moment is nog niet duidelik waarom de fabriek dit heeft gedaan en wordt druk gezocht naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@exodus fc: je moet wel goed lezen. de klachten die bestonden gingne over garantieclaims met kuilvorming/loslatende lijmlagen, die toen bij 1% van de matrassen voorkwam. Wat nu speelt is dat de nieuwe fabrikatn van droomidee iets totaal anders levert dan droomidee bij ze besteld, in deze is dus niet alleen de klant de dupe mar ook droomidee zelf, en droomidee lost dit ook gewoon netjes op dus voor de klanten is er niets aan de hand. Overigens bestaan er ook heel erg slechte matrassen van nederlandse en duitse makelij, net als in elk land waar matrassen worden gemaakt zijn er goede en slechte fabrikanten. Ik snap dat je dit lezende blij bent dat je geen droomidee matras hebt besteld, zeker nu je lekker slaapt op de niewue wellington matras, maar je moet klachtne die niets met elkaar te maken hebben niet koppelen. als het gaat om garantieclaims kan je discusierenof je de kwalitiet van een matrassenfabirke goed of slecht vindt als 1% van hun gelevede producten problemen bevatten, ik vind 1% zelf nogal meevallen. wat nu speelt is dat droomidee betaald voor matrassen met specificaties zoals ik die hier meeerdere malen heb genoemd maar totaal andere matrassen krijgt, wat dus ps blijkt als ze uit de verpakking komen. De eerste ladingen die van de nieuwe fabriek kwamen zijn regelmatig gecontrolerd en waren goed, maar blijkbaar heeft de fabriek nu alles gestroomlijnd liep gedacht wel minder te kunenn gan leveren voor dezelfde prijs, als jvdw zijn matras niet had opgemeten was dat misschien nog maanden onbekend gebleven, het si dus erg fijn dat hij dat wel gedaan heeft want nu kan de schade worden beperkt. Ik vind dat droomidee de kans moet krijgen om een probleem dat buiten hun schuld si ontstaan op te lossen. Laten we dus met kritiek/negativitiet wachten tot droomidee zelf met een uitleg komt, de eigenaar kennende komt hij met een keurige oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jch88
Zojuist het Hema matras ontvangen (op de gok, want blijkbaar kun je 'm nog niet uitproberen bij de Hema zelf, alhoewel dat wel op de website staat).

De doos kwam redelijk gehavend aan, maar goed, dat is Hema lastig kwalijk te nemen (DHL).

Op het etiket wordt duidelijk dat de matras in Duitsland gefabriceerd/verpakt is bij Bettzeit Gruppe: https://photos.app.goo.gl/cnLGftLTHclwQnsI2

...en wat blijkt, dat is het bedrijf achter de Emma matras (1, 2)

Goed, het is dus niet hetzelfde matras als Emma (de dikte wijkt al af), maar de overeenkomsten zijn er. Nu eerst een paar nachten/weken proefslapen.

Edit: het etiket lijkt meer prijs te geven over de samenstelling:

HR30gl2,4,HR12HEMA-V3-2 10, 7, HR12Hema-V3-3,6,9

Cryptisch...

[ Voor 9% gewijzigd door jch88 op 02-11-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

dicksterk schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:53:
@mystikal: Wat heb je geantworod, ga je het nieuwe matras afwachten? Ik heb met droomidee afgesproken dat als duidelijkis wat er precies is gebeurd zij zelf in dit topic met een uitleg komen, op dit moment is nog niet duidelik waarom de fabriek dit heeft gedaan en wordt druk gezocht naar een oplossing.
Ik heb gevraagd voor een creditering van het geld (en inmiddels al het bericht gekregen dat het is terug gestort,. Dit echter nog niet (kunnen) controleren). Daarnaast heb ik gevraagd of ze me willen informeren wanneer de productieproblemen zijn opgelost. Mocht dit binnen relatief korte tijd zijn, dan ben ik bereid even te wachten. Echter ik ben toe aan een nieuw matras, wordt al te lang met rugpijn wakker de laatste maanden/jaren.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@dicksterk, als de kuilvorming/loslatende lijmlagen bij slechts 1% van de matrassen voorkwam zou dit betekenen dat 99% van de matrassen goed zou zijn. Waarom zou een bedrijf dat slechts 1% klachten heeft dan overstappen van leverancier? Daarnaast, als ik al eerder schreef, insinueren ze een 'eigen productie' te hebben, wat niet zo blijkt te zijn. Verder koppel ik geen klachten maar doe ik enkel constateringen. Is het de lijmlaag niet bij de ene fabrikant, dan wel de foamlaag bij de andere fabrikant, daaruit kun je concluderen dat Droomidee geen fabrikant heeft die een constante kwaliteit kan leveren of een goede eigen kwaliteitscontrole.

En je hebt gelijk dat ook in Nederland of Duitsland slechte producten gemaakt worden, echter relatief minder dan in goedkope productielanden omdat wij in Nederland en Duitsland over het algemeen strengere kwaliteitseisen hanteren. Zo weet je vrij zeker dat wanneer je bij een erkend goede producent ook een goed product krijgt. Als je bijvoorbeeld een Pullman matras koopt weet je dat je meer betaalt maar dat je ook een hoogstaand kwalitatief product krijgt, of je er de prijs voor wilt betalen is dan persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
dicksterk schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:53:
@mystikal: ik ben even druk in contact geweest met droomidee over de reviews die hier op tweakers verschenen. Die reviews kwamen zo totala niet overeen met de matrassen die ik van droomidee ken dat er maar 1 conclusie was; de nieuwe fabriek levert niet wat van ze wordt gevraagd. En zoals een schrijver hier al opmerkte: wie zegt dat als de fabriek zich niet aan de afmetingen houdt, ze zich qua gebruikte materialen wel aan de afspraken houden. Ik heb droomidee dan ook gevraagd speciale aandacht te geven aan e bestellers op tweakers die onder andere doro mijn advies hebben besteld, warbij ik jouw levering van morgen ook genoemd heb. Het leek me niet zinvol om het matras eerst uit te leverenom dan tot de conclusie te komen dat het niet was wat je had besteld. Helaas is dus gebleken dat de fabriek ook de op maat gemaakte matrassen niet heeft gemaakt conformr de specificaties. Je kutn er vanuitgaan dat droomidee hier heel erg hard mee bezig is. het is bijzonder zuur als een bedrijf dat zich inzet vor hoge kwalitiet voor een betaalbare prijs op deze mnaier wordt benadeeld door een fabriek die eenzijdig besluit iets heel anders te gaan leveren, wat de verkoper en transporteur ook neit door e verpakking heen kunnen merken. Uiteraard is het voor jullie als klanten heel vervelend, maar zeker ook voor droomidee. een goede naam op internet is niet zo snel gemaakt, en problemen blijven lang hangen via google. Zeker als die problemen ontstaan buiten de schuld van het bedrijf om is dat natuurlijk erg vervelend.
Wat heb je geantworod, ga je het nieuwe matras afwachten? Ik heb met droomidee afgesproken dat als duidelijkis wat er precies is gebeurd zij zelf in dit topic met een uitleg komen, op dit moment is nog niet duidelik waarom de fabriek dit heeft gedaan en wordt druk gezocht naar een oplossing.
Ik lees dit allemaal met enige verbazing. Het lijkt me dat de verkoper verantwoordelijk is dat er geleverd wordt conform afspraken en aangebodene. Als dat afwijkt zou ik gewoon de koop ontbinden. Er zijn zat andere leveranciers in Nederland. Het feit dat de verkoper zelf zegt deze controle niet te hebben uitgevoerd vind ik al slecht. Juist bij een nieuwe leverancier in zijn keten zou hij dat moeten doen. Goed dat de koper bij ontvangst de laagdiktes heeft nagemeten. Blijkbaar hebben ze een beetje bezuinigd op de afdeklagen. Kwalijke zaak. Hopelijk klopt het wel bij de andere merken die zijn gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@exodus fc: de rede voor de overstap van fabriek was niet de 1% terugkomende matrassen(wat overigens erg weinig is, ook grote merken hebben weleens ene productiefout of zelfs terugroepacctie), maar het kon goed zijn datde nieuwe fabriek dit probleem niet had. De rede van overstap was dt de oude fabriek steeds langer deed over de levering van bestellingen wat sosm voor lange wachttijden zorgde. Dat "iegen productei" heb ik je al eens uitgelegd: eigen productielijn was misschien bete geformuleerd geweest, maar eigen prodcutei betekend niet eigen fabirek. Een eigen productielijn houdt gewoon in dat droomidee zegt dat een droomidee matras aan door hen opgegeven specificaties dient te vodleon, daarbij hebben ze dus zelf inspraak in de dikte van de afdeklagen en de kwalitiet. Het probleem is nu dat de fabriek niet conform die afspraken heeft geleverd.
@jayjey: uiteraard kunnen klanten de koop ontbinden als ze dat willen. Maar dan moeten ze uitwijken naar een duurdere oplossing, terwijl even wachten(gesteld dat dat kan in e omstandighedenv an de klant) betekend dat de klant alsnog het juise matras zal krijgen voor de lage prijs van droomidee. Je kan natuurlijk zeggen: ze hadden de kwalitiet moeen controleren. Maar dat is makkelijekr gezegd dan gedaan, wil jij een matras dat is uitgepakt omd e rits te openenen om de afdeklagen te controleren? Droomidee heeft na introducite van de nieuwe fabriek weldegelijk steekproeven uitgevoerd maar de problemen zijn van recenter datum. Bedrijven die gerolde matrassen leveren kunnen uberhaupt geen steekproeven uitvoeren omdat die matrassen vacuum verpatk zijn in de fabriek. Droomidee heeft nog het geluk dat zij geen gerolde matrassen leveren waardoor de voorraad nu onderzocht kan worden. Zoals ik al zei: het is uiteraard vervelend voor de klanten, maar het wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb een keer 6 maanden op een nieuwe auto gewacht omdat precies na de bestelling Fukushima een beetje problemen in de productielijn bracht. :P

hopelijk gaat mn matras sneller, ik lig een beetje door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: ik vermeod dat binnen een week alles weer opgelost is, misschien wel eerder. er wordt hard aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
dicksterk schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:08:

@jayjey: uiteraard kunnen klanten de koop ontbinden als ze dat willen. Maar dan moeten ze uitwijken naar een duurdere oplossing, terwijl even wachten(gesteld dat dat kan in e omstandighedenv an de klant) betekend dat de klant alsnog het juise matras zal krijgen voor de lage prijs van droomidee. Je kan natuurlijk zeggen: ze hadden de kwalitiet moeen controleren. Maar dat is makkelijekr gezegd dan gedaan, wil jij een matras dat is uitgepakt omd e rits te openenen om de afdeklagen te controleren? Droomidee heeft na introducite van de nieuwe fabriek weldegelijk steekproeven uitgevoerd maar de problemen zijn van recenter datum. Bedrijven die gerolde matrassen leveren kunnen uberhaupt geen steekproeven uitvoeren omdat die matrassen vacuum verpatk zijn in de fabriek. Droomidee heeft nog het geluk dat zij geen gerolde matrassen leveren waardoor de voorraad nu onderzocht kan worden. Zoals ik al zei: het is uiteraard vervelend voor de klanten, maar het wordt opgelost.
Misschien wat te hard gezegd maar controle was dus zeker mogelijk geweest. Pocketveer matrassen die zij alleen leveren worden neem ik aan toch nooit vacuum verpakt verstuurd. Schuimmatrassen zag ik niet. Op de site worden laagdiktes wel genoemd maar de kwaliteit van het gebruikte materiaal niet (soortelijk gewicht?). En wat zijn het voor veren? Maar inderdaad zeer goedkoop in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jayjey schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 01:22:
[...]
Misschien wat te hard gezegd maar controle was dus zeker mogelijk geweest. Pocketveer matrassen die zij alleen leveren worden neem ik aan toch nooit vacuum verpakt verstuurd.
Pocketveer matras kwam hier, inderdaad geheel tegen de verwachting in, ook vacuüm binnen (Roleau) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@jayjey: pocketveringmatrassen kunnen wel vacuum verpakt worden, roleau doet dat onder andere, droomidee idd niet. Maar dan ong is het onmogeljik de laagdiktes te controleren zonder alle matrassen uit hun verpakking te halen, de totale dikte an het matras klopt namelijk gewoon, alleen de laagdiktes niet. je kan moeiljk elk matras volledig gaan uitpakken openritsen en opmeten, en eht dan weer inpakken dat kost qua manuren/facilitieten zoveel dat het matras dan makkelijk 50 euro duurder wordt, in de afgelopen 10 jaar is dit nooit eerder gebeurd en de eerste zendingen van de nieuwe fabriek waren ook goed, dus ik begrijp heel goed dat er geen directe aanleiding was voor gescherpte controle.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 974135

Goedemiddag!

Allereerst onze welgemeende excuses!

Zoals jullie van @dicksterk hebben kunnen lezen, hebben wij problemen met onze productie gehad. Het klopt inderdaad dat de fabriek waar wij onze productie hebben, zich niet aan de afspraken heeft gehouden, waardoor we matrassen met te dunne koudschuim- en traagschuimlagen hebben ontvangen.

Wij zijn hier natuurlijk erg van geschrokken en hebben dan ook de nodige woordenwisseling met de fabriek gehad over hoe dit heeft kunnen gebeuren. Het is ongekend, maar de fabriek heeft zonder overleg een aanpassing gedaan door de pocketveren te verhogen en de lagen dunner te maken. Uiteraard is dit uiterst onacceptabel en is ons vertrouwen en het vertrouwen van onze klanten geschaad. Na veel overleg hebben we ervoor gekozen om de fabriek een tweede (en laatste) kans te geven om dit recht te trekken. Natuurlijk gaan we dit nauwkeurig monitoren.

Vanzelfsprekend zal er met alle klanten die nu en in de toekomst hier klachten over hebben, naar een oplossing gekeken worden. Dit zal opgelost worden door het matras te ruilen voor een nieuw exemplaar of door retourneren en het aankoopbedrag terug te geven, een oplossing komt er altijd.

Nogmaals onze excuses voor het eventuele ongemak en we proberen dit in zo goed mogelijke banen te leiden.

Indien er vragen zijn dan kunnen deze altijd naar klantenservice@droomidee.nl gestuurd worden.

Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Wanneer verwacht je weer te kunnen leveren? (op maat gemaakte matrassen).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 974135

Mystikal schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:33:
Wanneer verwacht je weer te kunnen leveren? (op maat gemaakte matrassen).
Goedemiddag Mystikal,

We verwachten dat je matras met +/- 14 dagen binnen zal komen bij ons transportbedrijf. Zodra hij binnen is, krijg je even een bericht van ons!

EDIT: je had je bestelling bij ons geannuleerd, maar we hebben de bestelling van jouw matras met de afwijkende maat bij de fabriek laten staan. Mocht je het matras niet willen hebben, dan zal deze aan onze voorraad toegevoegd worden.

Berend | Droomidee

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 974135 op 06-11-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Humma Kavula: een paar weken geleden gaf je aan waarschijnljik zowle ene droomidee, als roleau matras te gaan bestellen in vervanging van je auping matrassen, om te kijken of 1 van beide een gewenste vervanger was. heb je dat nog gedaan? Wat droomidee betreft kan je momenteel beter even 2 weken wachten tot de juiste matrassen bij hen weer voorradig zijn. Ik was benieuwd of ej al bevindingne had inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@dicksterk Helaas is het er nog niet van gekomen en gezien de droomidee perikelen wacht ik inderdaad nog even met bestellen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Anoniem: 974135 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:35:
[...]

Goedemiddag Mystikal,

We verwachten dat je matras met +/- 14 dagen binnen zal komen bij ons transportbedrijf. Zodra hij binnen is, krijg je even een bericht van ons!

EDIT: je had je bestelling bij ons geannuleerd, maar we hebben de bestelling van jouw matras met de afwijkende maat bij de fabriek laten staan. Mocht je het matras niet willen hebben, dan zal deze aan onze voorraad toegevoegd worden.

Berend | Droomidee
Beste Berend,

Die 14 dagen geldt voor alle (ook de mijne) zeker voordat er weer iets geleverd wordt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Layumi
  • Laatst online: 06-05 23:05
Ik ben me aan het orienteren op een boxspring en eens in dit topic gedoken. Eeerlijk gezegd zijn mijn haren overeind gaan staan.

Wat ik hier o.a. lees is een ordinaire promotie van Rouleau en Droomidee.
Bij elk gevraagd advies komt @dicksterk geeft hij een advies met altijd hetzelfde merk en winkel.
Hij neemt zelfs contact voor je op met Droomidee. Bij negatieve berichten komt Droomidee online in dit topic.

Een leverancier hoort naar mijn idee niet online te komen bij een GoT. Ik zie een Coolblue, Alternate, Samsung, AMD, Garmin noem maar op, hier niet reageren over negatieve berichten. Doe dat lekker apart buiten dit topic.
Ik heb me niet verdiept over de regels, maar vindt het ongepast en vind dat een @moderator in moet grijpen.

De inmenging van @dicksterk is ook bijzonder. Adviezen geven en volgens mij een nauw contact met Droomidee past niet. Ik neem aan dat je meer zaken in huis hebt staan. Ben je ook zo actief op fora omdat je TV, wasmachine, mobiel zo goed bevalt dat die constant aangeprezen en onder de aandacht gebracht worden???
Nee dat doe je niet is mijn inschatting. Kortom ongezond hier en de rede dat ik direct ben afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@layumi: Als ik aan ordinaire promotie zou doen zou ik altijd maar 1 merk adviseren, dat doe ik absoluut niet. Verder scheer je Roleau en Droomidee nu over 1 kam terwijl deze bedrijven niets met elkaar te maken hebben. Roleau heeft nog nooit een woord in dit topic gepost.
Dat droomidee dat wel doet vind ik persoonlijk geen nadeel: waarom is het "beter" dan een merk(zoals samsung en amd) klanten maar aan laat modderen met klachten, dan dat zij actief proberen deze klachten op te lossen? Als droomidee niet in staat blijkt de klachten op te lossen gaat iedereen hier dat zien. Dat lijkt me dus juist eerder een bewijs van hun streven naar goede kwalitiet, enkel door de klachcen goed op te lossen kan een negatieve reactie omslaan in een positieve.
De rede dat ik me actief bezighoudt met adviserign van matrassen is dat ik er een zeer uitgebreide studie van heb gemaakt. Overigens weet ik ook vel over wasmachines, de rede dat je mijn adviezen daarover minder aantreft is misschein dat er minder adviestopics over bestaan, maar ook daarover adviseer ik regelmatig. De rede dat droomidee en roleau vaak uit mijn adviezen komen is dat deze bedrijven in hun segment de beste prijs/kwalitietverhouding bieden. Overigens adviseer ik ook weleens ravensberger matrassen.
Roleau en droomidee zijn op de hoogte van mijn adviezen, maar hebben mij daarom nooit gevraagd en betalen mij hier ook niet voor. Ik begrijp uw reactie niet goed: waarom koopt u liever een matras bij merk X, wetende dat die niet actief zijn op fora op internet, zodat uw klachct waarschijnlijk niet zo snle wordt opgelost, dan bij een bedrijf waar actief contact bestaat tussen de adviseur online en het bedrijf? Het feit dat de klanten die nu problemen met droomidee hadden, netjes een nieuw matras krijgen, is toch alleen maar een voordeel? dat veel mekren zo groto zijn dat ze geen tijd meer hebben om zcih met de problemen van individuele klatnen bezig te houden lijkt me niet direct een rede om meer vertrouwen in zo'n merk te hebben.
In ieder geval: hier is geen sprake van "ordinaire promotie". Als het fiet dat droomidee hier reageert u niet bevalt, zegt dat verder nies over roleau, dat hier nooit post. Het zijn 2 totaal verschillende bedirjven, met totaal verschillende matrassen. roleau zit in het topsegment(zoals auping), droomidee zit in de prijsklasse ikea maar biedt veel hogere kwaliteit dan ikea, waardoor hun matrassen voor veel mensen een aanrader zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door dicksterk op 09-11-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
dicksterk schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:21:
@layumi: Als ik aan ordinaire promotie zou doen zou ik altijd maar 1 merk adviseren, dat doe ik absoluut niet. Verder scheer je Roleau en Droomidee nu over 1 kam terwijl deze bedrijven niets met elkaar te maken hebben. Roleau heeft nog nooit een woord in dit topic gepost.
Dat droomidee dat wel doet vind ik persoonlijk geen nadeel: waarom is het "beter" dan een merk(zoals samsung en amd) klanten maar aan laat modderen met klachten, dan dat zij actief proberen deze klachten op te lossen? Als droomidee niet in staat blijkt de klachten op te lossen gaat iedereen hier dat zien. Dat lijkt me dus juist eerder een bewijs van hun streven naar goede kwalitiet, enkel door de klachcen goed op te lossen kan een negatieve reactie omslaan in een positieve.
De rede dat ik me actief bezighoudt met adviserign van matrassen is dat ik er een zeer uitgebreide studie van heb gemaakt. Overigens weet ik ook vel over wasmachines, de rede dat je mijn adviezen daarover minder aantreft is misschein dat er minder adviestopics over bestaan, maar ook daarover adviseer ik regelmatig. De rede dat droomidee en roleau vaak uit mijn adviezen komen is dat deze bedrijven in hun segment de beste prijs/kwalitietverhouding bieden. Overigens adviseer ik ook weleens ravensberger matrassen.
Roleau en droomidee zijn op de hoogte van mijn adviezen, maar hebben mij daarom nooit gevraagd en betalen mij hier ook niet voor. Ik begrijp uw reactie niet goed: waarom koopt u liever een matras bij merk X, wetende dat die niet actief zijn op fora op internet, zodat uw klachct waarschijnlijk niet zo snle wordt opgelost, dan bij een bedrijf waar actief contact bestaat tussen de adviseur online en het bedrijf? Het feit dat de klanten die nu problemen met droomidee hadden, netjes een nieuw matras krijgen, is toch alleen maar een voordeel? dat veel mekren zo groto zijn dat ze geen tijd meer hebben om zcih met de problemen van individuele klatnen bezig te houden lijkt me niet direct een rede om meer vertrouwen in zo'n merk te hebben.
In ieder geval: hier is geen sprake van "ordinaire promotie". Als het fiet dat droomidee hier reageert u niet bevalt, zegt dat verder nies over roleau, dat hier nooit post. Het zijn 2 totaal verschillende bedirjven, met totaal verschillende matrassen. roleau zit in het topsegment(zoals auping), droomidee zit in de prijsklasse ikea maar biedt veel hogere kwaliteit dan ikea, waardoor hun matrassen voor veel mensen een aanrader zijn.
Jouw gepromoot heeft ervoor gezorgd dat mijn interesse in een Roleau matras verdwenen is.

Je bent er veels te fanatiek in, komt niet meer objectief over en jaagt potentionele klanten weg met je berichten hier.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Layumi schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:31:
Een leverancier hoort naar mijn idee niet online te komen bij een GoT. Ik zie een Coolblue, Alternate, Samsung, AMD, Garmin noem maar op, hier niet reageren over negatieve berichten. Doe dat lekker apart buiten dit topic.
Ik heb me niet verdiept over de regels, maar vindt het ongepast en vind dat een @moderator in moet grijpen.
Ik lees niet meer zo veel klaagtopics, maar volgens mij reageert Alternate wel in topics als ze een trieste actie hebben begaan. En er zijn ook specifieke bedrijfsaccounts op GoT, maar misschien zijn die alleen voor bedrijven die betalen voor de PW. Een moderator hoeft dan ook echt niet in te grijpen, want waarom mag een bedrijf geen reactie geven of weerwoord hebben? Sterker nog: ik kan vragen naar hun e-mail sturen en er bijvoorbeeld jou niet mee helpen, maar als mijn vraag hier beantwoord kan worden heb je meteen dezelfde informatie als ik. Ik doe het alleen niet, want bij een paar positieve antwoorden zou het wel erg veel lijken op promotie.

Alleen de relatie tussen dicksterk en Droomidee is wel vreemd te noemen, de communicatie tussen hun over tweakers overbodig en door de vele promotie voor Droomidee is dit topic niet neutraal genoeg en moet je daardoor ook buiten Tweakers op zoek naar informatie.* Dat laatste is lastig en net als jou ben ik afgehaakt. Wel jammer, want Droomidee klonk erg goed in de oren :+ Ik ga me in ieder geval ergens anders oriënteren.

* Dit is mijn mening.

In essentie ben ik het met je eens, alleen niet over ingrijpen bij een vermoeden. Ik maak ook geen topicreport als iemand in CAA 3 keer achter elkaar een Asus GPU aanraadt.

@dicksterk Ik snap dat je je aangevallen voelt, want je wordt ook aangevallen, maar door met drogredeneringen te verdedigen en Layumi woorden in de mond te leggen help je jezelf niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Ample Energy op 09-11-2017 15:06 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:05
Zullen we het reilen en zeilen van het topic in AZ feedbacktopic houden? :) Voor Droomidee zijn we bezig met een bedrijfsaccount (heeft verder niks met pricewatch of oid te maken) aan te maken zodat duidelijk is dat zij namens een bedrijf reageren.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 09-11-2017 15:53 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Ik ben me van geen drogredenen bewust, en ik begrijp oprecht deze comotie niet. Nadat ik in de afgelopen jaren erg veel kennis heb opgedaan over matrassen heb ik er over nagedacht wat ik met die kennis kon doen. Op internet is weinig objectieve informatie over matrassen te vinden, en zoals in dit topic te zien is wordt vaak om advies gevraagd omdat mensne door de bomen eht bos niet meer zien. Om goed advies te geven, moet ik weten wat voor matras iemand nodig heeft, wat de persoon in kwestie gewend is, en wat bij de lichaamsbouw/eigenschappen van die persoon past. Bij elk soort matras heb ik een bedrijf uitgezocht dat in die cathegorie de beste prijs/kwaliteitverhouding biedt, hierbij ben ik afgegaan op de gebruikte materialen en de kwaliteit van die materialen. Voor mensen die gneoeg hebben aan een basic matras zonder grote luxe kom ik dan uit op droomidee, vanwege 350 pocketveren afgedekt met hr55 koudschuim voor een lage prijs. Ik heb meerdere malen gezegd: als er een ander bedrijf zou zijn dat betere specs voor een lagere prijs biedt, zou ik dat bedrijf adviseren. Stel dat een lezer hier zegt dat pietjesmatrassentent 500 veren met hr60 koudschuim levert voor een lagere prijs dan zou ik pietje mailen, mogelijk een matras bij hem bestellen om te kijken of het echt is wat hij beloofd, en vanaf dat moment zou pietjesmatrassentent droomidee vervangen in het segment goed basismatras voor een lage prijs.
Maar voor mij houdt advies niet op, bij het schrijven van een berichtje. Als iemand mijn advies opvolgt wil ik dat diegene geen kat in de zak koopt, dus voor ik pietje ga adviseren spreek ik met pietje af dat ik van hem verwacht dat hij klachten die volgen op mijn advies goed oplost. Want hoewel sommigen hier vidnen dat ik enkel op prijs afga, ben ik altijd uitgeweest op de maximale service, de maximale kwaliteit gekoppeld aan de beste prijs.
Blijkbaar vinden enkelen hier het fanatiek dat ik er zorg voro draag dat klanten die mijn advies hebben opgevolgd en voor ne probleem kwamen te staan, de maximale service wordt geboden om dit op te lossen. De reactie: ik haak af, want ik kom deze naam te vak tegen, begrijp ik dan ook niet goed. Ik ben de eerste die het zou toejuichen als er nog ene goedkopere leveranier met een nog betere ekwaliteit zou bestaan. Maar de stelling dat het enkle objectief is als er mar veel bedrijfsnamen genoemd worden lijkt me onzin.
Wat ik nu constateer is dat mijn initiatief: het helepn van mesnne om het beste te kopen op gebied van kwaliteit/service/prijs in een kwaad daglicht wordt gesteld, waardoor de bedrijven die ik adviseer hier nadelige gevoglen van zouden kunnen ondervinden. Dat is uiteraard niet mijn bedoeling. Ik wilde de klanten die mijn adviezen pvogldne een service niveau beiden dat ongekend is in nederland, puur uit idialisme, omdat ik het leuk vond om te doen. Nu blijkt dat er een sentiment van aversie ontstaat blijf ik hier voorlopig maar weg, want het is niet mijn bedoeling de bedrijven die ik adviseer met mijn adviezen te benadelen. grag zou ik nog wel lezen waarom mensne hier liever meer betalen voor minder serivce, en moeite hebben met het feit dat ik klantne die mijn advies opvolgde van ene hoog servicelevel voorzag. Het eindesultaat is voor die klanten toch enkel positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@dicksterk,

Misschien kan je in je ondertitel je motivatie voor je adviezen beschrijven en je achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 22:25
@jch88: Hoe bevalt het Hema matras tot nu toe?

En zijn er toevallig meer tweakers die dit matras gekocht hebben en hun ervaring willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 13:37
*knip* Commentaar op moderatie kun je via dm bespreken.

[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 10-11-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Flagg schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:19:
Wij zijn vandaag met de tardis terug naar de 90'er jaren gegaan en hebben een waterbed gekocht. :)

Matrassen zijn nu 4 jaar oud en merk al dat ze minder worden, nog geen echte kuilen oid, maar de aftakeling is begonnen.

En aangezien ik de matrassen boxspringmarkt vreselijk ondoorzichtig vind en vaak neigt naar oplichting/misleiding maar eens besloten om op water te gaan slapen.

Water slijt niet ;) en zo'n watermatras gaat makkelijk 10/15 jaar mee, zonder dat na 3 jaar de kwaliteit steeds een beetje minder wordt. Ik ga op 60% stabilisatie liggen en mijn vriendin op 80%.

Is een experiment mocht het niks blijken te zijn dan gaan we eens kijken naar een boxspring. Al lijkt alleen de mogelijkheid om in de zomer op een lekker koel bed te liggen al briljant. :)
Anders quote ik mijzelf even, de narcist in mij is weer even tevreden. :P

Maar wij liggen nu een nacht of 3 op een waterbed en buiten dat een watermatras heel anders aan voelt, viel het ons op dat je 's ochtends volledig soepel het bed uit stapt.

Die eerste paar houterige stappen :P als je uit bed stapt is helemaal weg. En so far heeft mijn vriendin geen last van haar rug, zegt allemaal niks na 3 nachten en of dat voor iedereen relaxed is natuurlijk.

Zoals het er nu uitziet zijn we hopelijk van het gezeik af van iedere keer weer op zoek te moeten naar een goede matras.

Dus als je alles al geprobeerd hebt en niks ligt echt (langer dan 2 jaar) lekker een goed waterbed is wat mij betreft een prima optie.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Vandaag nog maar eens voor de laatste keer het matras omgedraaid voordat het Droomidee matras ergens deze maand geleverd gaat worden. :9

Deze kant ziet er best goor uit maar heeft minder diepe kuilen :X

Toen dacht ik, laat ik eens onvoorspelbaar zijn en de tijk in de was gooien. Maar het mag niet van het waslabel... hoe onhandig is dat! En als ik de wasmachine nou op koud zou zetten, wat kan er misgaan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
Dude86 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:10:
@jch88: Hoe bevalt het Hema matras tot nu toe?

En zijn er toevallig meer tweakers die dit matras gekocht hebben en hun ervaring willen delen?
Superfijn tot nu toe. Maar goed, ik kwam dan ook van een heel oud en goedkoop IKEA matras en heb ook geen referentiemateriaal. Maar ben erg tevreden over de prijs kwaliteit en verwacht niet dat we 'm nog terug gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: wat staat er dan op het was-label? ongelofelijk dat de tijk van zo'n duur matras niet gewassen mag worden, dan heeft het ook nauwelijks zin dat hij afritsbaar is. Tegenwoordig mag je relatief goedkope tijken wassen op 30-40 graden en wat duurdere op 60 graden. Wat er gebeurd als je de tijk koud wast zou ik niet weten, ik kan me moeilijik voorstellen dat het schadelijk is. aan de andere kant, een fabrikant heeft er weinig baat bij op een waslable te zetten dat het niet gewassen kan worden als dat wel zou kunnen. Aangeizne het nog maar voor een mandje is kan je de gok ook gewoon wagen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mystikal @pixal @jvdw: hebben jullie je droomideematras inmiddels al ontvangen, zo ja hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dicksterk schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:16:
@mystikal @pixal @jvdw: hebben jullie je droomideematras inmiddels al ontvangen, zo ja hoe bevalt het?
Ik heb hem vandaag ontvangen maar wil pas morgen reageren aangezien ik er eerst op moet slapen. :D

Maar laten we zeggen dat ik niet kan wachten tot het bedtijd is. Die tien seconden dat ik er op gelegen heb waren veelbelovend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Flagg schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:41:
[...]Zoals het er nu uitziet zijn we hopelijk van het gezeik af van iedere keer weer op zoek te moeten naar een goede matras.

Dus als je alles al geprobeerd hebt en niks ligt echt (langer dan 2 jaar) lekker een goed waterbed is wat mij betreft een prima optie.
Als ik zo een beetje rondkijk vind ik de prijzen erg meevallen. Ben jij voor een goed betaalbaar (sowieso <€1000) gegaan of voor een mooi luxe model?
En raad je dit pas aan als je zoals je zegt alles al hebt geprobeerd of zou iemand als ik (matras van iets van €100 in de aanbieding van Kwantum. Ligt voor geen meter meer) hier ook goed naar moeten kijken?
Vind je seks beter, minder makkelijk of ongeveer gelijk? Het schoonmaken lijkt me heerlijk makkelijk en je hebt ook geen harde randen meer, maar de 'bounciness' lijkt me erg tegenwerken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ample Energy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:34:
[...]

Vind je seks beter, minder makkelijk of ongeveer gelijk? Het schoonmaken lijkt me heerlijk makkelijk en je hebt ook geen harde randen meer, maar de 'bounciness' lijkt me erg tegenwerken.
Van de ervaring die ik daarmee heb van een jaar of 15 geleden is het inderdaad keihard werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden. ;-) de eerste 10 seconddn zeggen niets, zelfs het meest beroerde nieuwe matras ligt om dde 1 of andere rede altijd lekker de eerste minuten. Na een nacht weet je een stuk meer.
@ample energy: waarom wil je van jegoedkpe kwantum matras direct over op een veel duurder waterbed? is je bedbodem ook aan vervanging toe of is deze nog goed? en slaap je liefst zacht, of juist harder? Wat voor bedbodem heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:40:
[...]

Van de ervaring die ik daarmee heb van een jaar of 15 geleden is het inderdaad keihard werken :P
Ja, ondanks dat je toch al ligt ben ik dan toch liever lui dan moe :+
De waterbedden die ik ken van 15 jaar geleden zouden geen harden zijn, maar misschien is dat tegenwoordig anders. Zo kan je ook 2 zones nemen, maar dat klinkt ook niet zo comfortabel. Maar ik heb al zeker 15 jaar geen waterbed meer gezien, dus ik heb ze tot een uur geleden niet eens overwogen.
dicksterk schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:31:
@ample energy: waarom wil je van jegoedkpe kwantum matras direct over op een veel duurder waterbed? is je bedbodem ook aan vervanging toe of is deze nog goed? en slaap je liefst zacht, of juist harder? Wat voor bedbodem heb je nu?
Omdat ik nog in de oriënterende fase ben en waterbedden niet direct wil uitsluiten door hun reputatie. Toen ik net wat rondkeek zag ik ook wel leuke voordelen. Ik heb mezelf een budget van ongeveer €1000 gegeven, maar ik weet nog niet precies wat ik zoek en het zou kunnen dat ik pas over maanden ruimte en geld heb en misschien blijkt wel dat ik wel een tijdje toe kan met een zeer goedkoop matras zodat ik nog een tijdje kan rondkijken. Ik keek altijd naar boxspring, omdat ik dat op vakantie altijd heerlijk vind en de prijzen bij bijvoorbeeld Droomidee voor een heel groot matras me absoluut niet tegenstaan. Rare vraag, maar weet jij wat hotels meestal gebruiken qua hardheid? Ik gok dat ik voor iets in de middenweg zal gaan, want te hard vind ik niet prettig liggen en met mijn >90 kg moet ik ook niet te zacht liggen.
Mijn bedbodem is oud, maar nog wel zeer goed. Het zijn een soort metalen ringen. Maar de bodem is gewoon véél te klein. Ik pas er zelf amper op, laat staan met z'n tweeën. Hopelijk kan ik die bodem ooit ombouwen naar een soort loungebank, maar tegen die tijd zie je me wel in een klustopic of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

dicksterk schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:16:
Volgens mij komt het matras vrijdag. Weet het niet zeker, vrouw heeft het geregeld. Overigens komt de dikte nog steeds niet overeen met de eerder genoemde specificaties. Maar we zullen er eerst eens op gaan liggen om te kijken hoe het bevalt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ample Energy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:34:
[...]

Als ik zo een beetje rondkijk vind ik de prijzen erg meevallen. Ben jij voor een goed betaalbaar (sowieso <€1000) gegaan of voor een mooi luxe model?
En raad je dit pas aan als je zoals je zegt alles al hebt geprobeerd of zou iemand als ik (matras van iets van €100 in de aanbieding van Kwantum. Ligt voor geen meter meer) hier ook goed naar moeten kijken?
Wij hebben een normaal model geen fratsen, maar (hopelijk) wel kwaliteit, en dan kom je compleet op net geen 1500€ uit, wordt alles voor je geïnstalleerd uiteraard.

En is voor iedereen geschikt volgens mij, mijn vriendin is de gebrekkige :P van de twee (ik slaap overal) en die vind het heerlijk, temperatuur instelbaar per persoon, ik heb hem op 25 graden staan en dus lekker koel, zij op 27 graden.

Heb ook een paar jaar op zo'n kwantum bed gelegen en als je daar vanaf komt is het volgens mij echt super. :)

Ik heb het eigenlijk alleen geopperd een maand of wat geleden omdat ik de hele matrassenmarkt 1 grote oplichters bende vind en ik geen zin meer had om weer een zoektocht te beginnen naar een goede/betere matras iedere 5-7 jaar. En zo duur zijn de klotsbedden ook weer niet dus mochten we toch weer terug moeten/willen dan so be it. Als dit wél bevalt en so far so good, dan zijn we helemaal af van dat gezeur, gewoon iedere 10+ jaar de watermatras vervangen en weer klaar.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom waterbedden zo'n bad rep hebben gekregen. Al waren die oude ongestabiliseerde hardside bedden verre van ideaal destijds, maar er is een hoop veranderd sinds de 90'er jaren wat dat betreft.
dicksterk schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:31:
@pixal: ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden. ;-) de eerste 10 seconddn zeggen niets, zelfs het meest beroerde nieuwe matras ligt om dde 1 of andere rede altijd lekker de eerste minuten. Na een nacht weet je een stuk meer.
Ik zou wel eens willen zien hoe duur een waterbed is uiteindelijk, goedkoper dan een gemiddelde bed met matrassen zeker op de lange termijn. Watermatras hoef je eens per 10+ jaar te vervangen en kost iets van 200€. De rest vrijwel nooit. Reken 100€ per jaar aan electra. Dan zit je onder de 1500€ per 10 jaar, knappe jongen die dat redt met een kwaliteitsbed. Doe eens gek en maak er 2000€ van, redt je het nog niet.

En een hoop minder gezeur, lees dit topic maar eens door dan weet je genoeg over de matrassenmarkt. (Nog steeds niks namelijk) ;)

Er zijn heel veel vooroordelen over waterbedden maar er zijn er maar weinig die nog relevant zijn of ooit zijn geweest.

[Edit] nog een voordeeltje, water slijt niet, je krijgt geen kuilen oid. Dus een waterbed ligt na 10 jaar nog precies hetzelfde als toen ie nieuw was. In tegenstelling tot de normale matras die na 1 jaar al begint met aftakelen.

Nou is een waterbed niet zaligmakend mocht ik die indruk wekken :P , maar mocht je er prima op liggen en goed slapen dan heb je gewoon de mazzel dat je van een hoop gezeik af bent en krijg je een hoop comfort ervoor terug.

[ Voor 30% gewijzigd door Flagg op 22-11-2017 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zo, dit was de eerste nacht op het 180x220x22cm matras van Droomidee, die met koudschuim aan beide kanten. Na 1 nacht kan je nog maar een beperkte mening vormen denk ik. Het was ook een korte nacht, we wilden lekker vroeg naar ons nieuwe bed maar uiteindelijk werd het toch te laat. Ik som even mijn eerste ervaringen op maar wel even de nodige disclaimer. Ik zie mezelf als nuchter en kritisch maar ik ben mezelf bewust van de psychologische gevolgen wanneer ik iets nieuws in huis haal "het moet wel voldoen, ik heb een goede koop gedaan, ik bescherm mijn keuze etc".

Ten tijde van de bestelling waren er een aantal problemen met de fabriek. Bij ons matras vielen die mee maar de koudschuim lagen zijn niet 4.5cm maar 4cm geworden. Ik werd daar netjes van op de hoogte gebracht en kreeg de keuze. Ik kon dit matras accepteren met een fraaie tegemoetkoming van Droomidee of wachten op een nieuwe bestelling. Ik heb daar eerst een dag over nagedacht en toen geaccepteerd, ik heb daar achteraf geen spijt van.

Mijn vorige 1000+ euro matras had nieuw namelijk slechts 2.5! cm latex schuim per kant, en daar heb ik immers ook de portemonnee voor getrokken toen. (en laten we het maar niet hebben over wat ik in werkelijkheid heb gemeten ter hoogte van de ontstane kuilen.)

Ik word vaak midden in de nacht wakker, soms wel meerdere keren. Plassen, dorst, niet lekker liggen, te warm of te koud... Deze nacht was niet anders maar een stuk aangenamer. Je kent dat gevoel misschien wel dat je als kind had op de dag van je verjaardag, je werd wakker maar wist nog niet precies wat er aan de hand was en dan opeens besef je het, "ik ben jarig, er staat misschien wel een fonkelnieuwe fiets in de huiskamer!" Zo'n gevoel heb ik in mindere mate vaak nog als ik iets nieuws koop en er opeens weer aan denk. Vannacht werd ik wakker en dacht ik ja, en schoot het als het ware door me heen, "ik lig lekker". Ik voel de stevigheid duidelijk vergeleken met mijn vorige matras maar tegelijkertijd is het ook heel zacht, eigenlijk is het moeilijk te beschrijven. Ik heb geen standaard slaaphouding, ik beweeg ook veel in mijn slaap, maar elke houding ligt als gegoten, buik, zij en rug. Waarschijnlijk is mijn beweeglijkheid ook de reden van het onrustige slapen, als je elke keer anders ligt heb je eigenlijk ook steeds een ander kussen nodig, dat is nog een lastige, ik neem mijn kussen bijna altijd mee als ik ergens anders moet slapen maar perfect is ie ook weer niet.

Ik heb het snel bloedheet in bed, we slapen ook met het raam op een kier en nog steeds de zomerdeken. Ik heb het idee dat dit matras wel wat aan de warme kant is. Mijn vriendin viel dat ook op en is daar erg gelukkig mee. Echter werd het geen moment te heet, het lijkt dus snel op temperatuur te komen maar het gaat niet broeien. Kanttekening is ook dat het buiten erg zacht is de laatste dagen dus dat kan eea verklaren.

Opstaan ging opvallend makkelijk vanmorgen. Ik heb het de laatste maanden erg zwaar met opstaan, ook vanwege de herfst en omdat ik me realiseer dat ik 20km naar werk moet fietsen. Zo heb ik meestal bij het opstaan het gevoel dat ik weer opnieuw moet leren lopen en strompel ik als een aangeschoten hert naar de badkamer. Vandaag heb ik bijna niet gesnoozed en stond ik best fit naast mijn bed. Deze week nog even aankijken of dit toeval was of dat het gewoonte wordt :)

Al met al, ik ben er blij mee, mijn vriendin is er blij mee. Matras is lekker comfortabel maar toch stevig, en zeker geen plank waar ik een beetje bang voor was. En ben nu vooral benieuwd of dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 15:28

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

@dicksterk aangezien je vol info zit, wat adviseer je als we besluiten ons Auping Auronde bed te vervangen voor een geheel nieuw bed met matrassen.

We hebben nu twee 80x200 matrassen maar willen wel 90x200. Zelf ben ik een buikslaper en heb graag niet een te zacht matras en mijn vrouw zij/rug.

We zijn nu tevreden over onze Jysk matrassen maar ze beginnen wel door te liggen na een paar jaar (Gold serie pocketvering).

Idealiter kopen we dus een volledig nieuw bed en als het even kan elektrisch verstelbaar. Nu wordt ik wel enthousiast over de Roleau verhalen van je (ook de droomidee) maar dat is niet volledig compleet.

Hoe zou jij het aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ample energy: hotels hebben vaak matrassen die niet op de consumentenmarkt worden verkocht. Hotelmatrassen hebben vaak een heel goede progressieve tegendruk, waardoor het matras voor een licht persoon niet te hard is en voor een zwaar pesoon niet te ver doorveert. Als je eenhotelbevelign wilt zou ik bij ikea een geveerde boxsprngbodem halen, en daar de roleau pocketveren comfort opleggen, dat is een zeer comfortabel matras. Wil je wat minder uitgeven dan zal een droomidee matras ook prima voldeon op een ikea boxspring, zie het een beetje als een 4-sterrenhotel tegenover een 5-sterrenhotel.
@flagg: Ik heb geen enkel vooroordeel tegen waterbedden. Ik ben het alleen niet met ej eens dat een gewoon matras geen 10 jaar probleemloos mee kan. Sterker nog, ik zou nooit een matras adviseren waarvan ik niet verwacht dat het de 10 jaar haalt, of anders in elk geval 10 jaar garantie biedt zodat de 10 jaar alsnog gehaald wordt. Ikzlef heb bijvoorbeeld en kat, die graag haar nagles in dingen zet, bij mij zou een waterbed de 10 jaar dus niet halen, maar aangezien mijn partner nogsteeds geen slaapoplossing heeft die rugpijnvrij slapen oplevert staat een waterbed onderaan mijn optie-lijst met dingen die ik nog ga proberen.
@pixal: leuke review, laat het nog eens weten als je tegen het eidn van je 30 dagen proefslapen aanzit(of al eerder als je dan al definitief weet wat je ervan vindt). Overigens zal je het verschil tussen 4cm en 4,5cm koudschuim niet voelen, bij 1,5 en 2cm zou dat wel zo zijn maar 4 is al een redelijk dikke laag dus die halve centimeter zal je niet voelen. Wel netjes dat droomidee je ervoer heeft gecompenseerd.
@Anoniem: 112567: Hoe oud is het auping bed? Die auping bodems gaan namelijk vaak erg lang mee. de goedkoopste oplossing zou dus zijn om alleen de matrassen te vervangen, waarbij de pocketveen comfort van roleau wel echt een mooi maras is voor op zo'n kwaliteitsbodem. Als je voor 90x200 wilt gaan zou ik gaan voor een ikea boxspring-bodem, ik weet allen niet of ikea ook elektrische boxsprings heeft, die zijn over het algemene wel een stuk duurder. Als je een echt luxe bed wilt zou je o die boxsprings ook een roleau pocketveren comfort kunnen leggen, vodn je de jysk-matras ook fijn zolang hij goed lag dan heb je genoeg aan de droomidee matras, die zal vergelijkbaar liggen maar het laner volhouden dan het jysk-matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
@dicksterk

He Dick, ik heb een vraagje. Ik heb dit topic helemaal doorgelezen en eigen onderzoek gedaan. Ik wil graag het verschil weten tussen een matras van beter bed, in dit geval de platinum pocket deluxe matras met gel (op gelegen daar, ligt top) en een matras van Swiss sense (ook pocket veren etc, home 160 in dit geval)

Ik kom namelijk uit op rond de 2100 a 2200 (is nog wat af te lullen) euro bij beter bed voor een 180 x 220 boxspring (arendal boxspring) plus dit matras in dat formaat. (geen topper, is dat nodig?)

Voor dat geld is er dus ook die home 160 te krijgen van swiss sense met topper, ook pocket veren etc, ook pocket veren boxspring etc. Jij enig idee? Ik weet dat je roleau adviseert, en ik kijk daar ook serieus naar, maar moet ook een goeie boxspring op maat hebben. Bij beter bed zou ik bijvoorbeeld alleen de matras terug kunnen sturen als ie niet bevalt en dan roleau of emma etc proberen.

Lang verhaal kort, enig idee kwaliteits verschil top matras beter bed vs pocket veren van een bijna instap van swiss sense?

Lig nu op een doorgezakte matras die denk ik ook pocket veren heeft met een bagger boxspring die te klein is. Hoor het graag, dank.

[ Voor 8% gewijzigd door OllyNL op 27-11-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@LllyNL: als de keuze gaat tussen beter bed en swiss sense dan zou ik zeggen beter bed. Dat matras heeft een gel-laag bovenop dus een topper is in dat geval niet nodig. Is de boxsprng die je dar gekozen hebt ook met pocketvering?
Toch heb ik wel wat twijfels:
- beter bed is iets beter dan swiss sense, maar ook over beter bed zijn geneog klachten qua kwaliteit
- de onderkant van dat matras is polyether, ik hoop niet dat dat matras in elkaar zakt. Al met al vind ik beide wel duur voor de kwalitiet die ze bieden.
Ik zou met een 500 pocketveren pet m2 matras zeker gan voor ene pocketveren boxspringbodem.
kijk ook eens bij:
www.defabriekswinkel.nl
of www.beddenbriljant.nl (bij beddenbriljant wel een paar opmerkingen:
- retour sturen kan niet, proefslapen kennen ze daar niet, maar ze zijn wel goedkoop. als je op de site niet vindt wat je zoekt kan je altijd mailen naar info@beddenbriljant.nl en vragen of ze een pocketveren boxspring op maat kunnen maken met prijsopgaaf. Defabriekswinkel ken ik niet persoonlijk, maar hoor er wel regelmatig goede verhalen over.
Als matras zou ik er dan de pocketveren pomfort van roleau op leggen:
- gelschuimlaag is hr55 ipv hr45 bij beter bed), met daaronder latex en kokosmat als drukverdeler, dit is een veel geavanceerder matras dan het beter bed exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Anoniem: 112567: ik heb nog even naar je vraag gekeken en ik zou het volgende doen:
- bovenop een 180x200 matras van roleau, de pocketveren comfort bij voorkeur(of 2 losse van 90x200 als je dat liever wil)
- daaronder elek. boxspring exclusive zoals te vinden op www.beddenbriljant.nl (linkje boxsprings zonder matras en dan dus de elek. boxspring exclusive)
dan heb je een zeer luxe slaapcombinatie voor een redelijke prijs, het kan goedkoper als je dat wilt(bijvoorbeeld door geen elektrische boxspring te nemen of voor een droomidee matras te gaan), maar deze combinatie is absoluut hoge kwlaiteit met alle luxe die je kan wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Pixal schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:04:
Zo, dit was de eerste nacht op het 180x220x22cm matras van Droomidee, die met koudschuim aan beide kanten. Na 1 nacht kan je nog maar een beperkte mening vormen denk ik. Het was ook een korte nacht, we wilden lekker vroeg naar ons nieuwe bed maar uiteindelijk werd het toch te laat. Ik som even mijn eerste ervaringen op maar wel even de nodige disclaimer. Ik zie mezelf als nuchter en kritisch maar ik ben mezelf bewust van de psychologische gevolgen wanneer ik iets nieuws in huis haal "het moet wel voldoen, ik heb een goede koop gedaan, ik bescherm mijn keuze etc".

Ten tijde van de bestelling waren er een aantal problemen met de fabriek. Bij ons matras vielen die mee maar de koudschuim lagen zijn niet 4.5cm maar 4cm geworden. Ik werd daar netjes van op de hoogte gebracht en kreeg de keuze. Ik kon dit matras accepteren met een fraaie tegemoetkoming van Droomidee of wachten op een nieuwe bestelling. Ik heb daar eerst een dag over nagedacht en toen geaccepteerd, ik heb daar achteraf geen spijt van.

Mijn vorige 1000+ euro matras had nieuw namelijk slechts 2.5! cm latex schuim per kant, en daar heb ik immers ook de portemonnee voor getrokken toen. (en laten we het maar niet hebben over wat ik in werkelijkheid heb gemeten ter hoogte van de ontstane kuilen.)

Ik word vaak midden in de nacht wakker, soms wel meerdere keren. Plassen, dorst, niet lekker liggen, te warm of te koud... Deze nacht was niet anders maar een stuk aangenamer. Je kent dat gevoel misschien wel dat je als kind had op de dag van je verjaardag, je werd wakker maar wist nog niet precies wat er aan de hand was en dan opeens besef je het, "ik ben jarig, er staat misschien wel een fonkelnieuwe fiets in de huiskamer!" Zo'n gevoel heb ik in mindere mate vaak nog als ik iets nieuws koop en er opeens weer aan denk. Vannacht werd ik wakker en dacht ik ja, en schoot het als het ware door me heen, "ik lig lekker". Ik voel de stevigheid duidelijk vergeleken met mijn vorige matras maar tegelijkertijd is het ook heel zacht, eigenlijk is het moeilijk te beschrijven. Ik heb geen standaard slaaphouding, ik beweeg ook veel in mijn slaap, maar elke houding ligt als gegoten, buik, zij en rug. Waarschijnlijk is mijn beweeglijkheid ook de reden van het onrustige slapen, als je elke keer anders ligt heb je eigenlijk ook steeds een ander kussen nodig, dat is nog een lastige, ik neem mijn kussen bijna altijd mee als ik ergens anders moet slapen maar perfect is ie ook weer niet.

Ik heb het snel bloedheet in bed, we slapen ook met het raam op een kier en nog steeds de zomerdeken. Ik heb het idee dat dit matras wel wat aan de warme kant is. Mijn vriendin viel dat ook op en is daar erg gelukkig mee. Echter werd het geen moment te heet, het lijkt dus snel op temperatuur te komen maar het gaat niet broeien. Kanttekening is ook dat het buiten erg zacht is de laatste dagen dus dat kan eea verklaren.

Opstaan ging opvallend makkelijk vanmorgen. Ik heb het de laatste maanden erg zwaar met opstaan, ook vanwege de herfst en omdat ik me realiseer dat ik 20km naar werk moet fietsen. Zo heb ik meestal bij het opstaan het gevoel dat ik weer opnieuw moet leren lopen en strompel ik als een aangeschoten hert naar de badkamer. Vandaag heb ik bijna niet gesnoozed en stond ik best fit naast mijn bed. Deze week nog even aankijken of dit toeval was of dat het gewoonte wordt :)

Al met al, ik ben er blij mee, mijn vriendin is er blij mee. Matras is lekker comfortabel maar toch stevig, en zeker geen plank waar ik een beetje bang voor was. En ben nu vooral benieuwd of dit zo blijft.
Enkele kleine aanpassingen maar zo ook ongeveer onze bevinding ;)

Zo, dit waren enkele nachten op het 160x200x22cm matras van Droomidee, die met koudschuim aan één kant en traagschuim aan de andere, we slapen op de trage kant :+ -----

Uiteindelijk is het nieuw geleverde matras ook niet met 4,5cm laag maar ongeveer 4 cm.
Wel de optie gekregen om te weigeren natuurlijk :)

-----Vannacht werd ik wakker en dacht ik ja, en schoot het als het ware door me heen, "ik lig lekker". Ik voel de stevigheid duidelijk vergeleken met mijn vorige matras maar tegelijkertijd is het ook heel zacht, eigenlijk is het moeilijk te beschrijven. Ik heb geen standaard slaaphouding, ik beweeg ook veel in mijn slaap, maar elke houding ligt als gegoten, buik, zij en rug. Waarschijnlijk is mijn beweeglijkheid ook de reden van het onrustige slapen, als je elke keer anders ligt heb je eigenlijk ook steeds een ander kussen nodig, dat is nog een lastige, ik neem mijn kussen bijna altijd mee als ik ergens anders moet slapen maar perfect is ie ook weer niet.

---------, we slapen ook met het raam op een kier met twee dikke wollen dekens. Ik heb het idee dat dit matras wel wat aan de warme kant is. Mijn vriendin viel dat ook op en is daar erg gelukkig mee. Echter werd het geen moment te heet, het lijkt dus snel op temperatuur te komen maar het gaat niet broeien. Kanttekening is ook dat het buiten erg zacht is de laatste dagen dus dat kan eea verklaren.

Opstaan ging opvallend makkelijk vanmorgen. Ik heb het de laatste maanden erg zwaar met opstaan, ook vanwege de herfst --------.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:14
@dicksterk bedankt voor al je adviezen. Op basis van je adviezen heb ik gekozen om twee roleau comfort matrassen te proberen (90x200 elk) omdat mijn vriendin liever een zacht matras wil en ik een hard matras. Emma vond ik persoonlijk niet lekker liggen. Ik heb volgens mij een voorkeur voor pocketvering vanwege de ondersteuning.

Nu alleen nog een onderstel. Is een boxpspring met pocket vering aanbevolen? De opties van Beddenbriljant zijn aantrekkelijk. Ik kon eigelijk weinig aanbod vinden van boxsprings exclusief matras. Heb je nog een aantal alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

funkylicious schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:08:
@dicksterk bedankt voor al je adviezen. Op basis van je adviezen heb ik gekozen om twee roleau comfort matrassen te proberen (90x200 elk) omdat mijn vriendin liever een zacht matras wil en ik een hard matras. Emma vond ik persoonlijk niet lekker liggen. Ik heb volgens mij een voorkeur voor pocketvering vanwege de ondersteuning.

Nu alleen nog een onderstel. Is een boxpspring met pocket vering aanbevolen? De opties van Beddenbriljant zijn aantrekkelijk. Ik kon eigelijk weinig aanbod vinden van boxsprings exclusief matras. Heb je nog een aantal alternatieven?
Ik heb onze boxsprings met pocketvering vorig jaar ook zonder matras(sen) gekocht. Dit kon bij een zaak in Haarlem, volgens mij heet het de fabriekswinkel. De totaalprijs lag zo ongeveer 500 euro lager dan de alternatieven van BeterBed bijvoorbeeld terwijl (en ja dat moeten we dan maar geloven) je niet inlevert op kwaliteit etc. Ik kan me herinneren dat we 900 euro hebben betaald waar een nagenoeg zelfde bed bij de concurrentie op 1500 begon. Het voelt heel solide en ik heb nog nergens een foutje in afwerking oid kunnen ontdekken. Hij toonde me ook wat details waar ik op moest letten bij te goedkope boxsprings, ga je naar leenbakker etc dan zien ze er exact hetzelfde uit als de boxen met meer kwaliteit maar dan voel je dat er bijvoorbeeld in de hoeken geen "vering" zit, dat zijn dan echt keiharde boxen met in het midden wellicht wat veren.

Ik kan nu een jaar later zeggen dat ik erg blij ben met deze combinatie. De winkel in Haarlem is een beetje een dump, letterlijk, als je daar niet doorheen kan prikken moet je er niet heen, je komt niet in een zaak met keuze uit duizend kant en klare opgemaakte bedden. Maar als je verder kijkt, zie je hoe modulair je je eigen bed op kan bouwen. Als je al weet wat je wil kan je alles helemaal naar je eigen wens maken. Wij wilden een hoger achterschot en mocht niet te dik zijn (weinig ruimte in de kamer), andere kleur bekleding, andere hoogte poten, kon allemaal.

Ik ben geen kenner maar tot nu toe wijst alles erop dat dit gewoon kwaliteit is en niets af doet aan andere bedden in deze prijsklasse. Ik denk dat we net als bij het Droomidee matras niet veel meer hebben betaald dan de waarde plus een eerlijke marge, en dat slaapt ook wel erg lekker :P Beetje winst maken moet zeker kunnen maar vooral in de bedden\keuken\vloerenzaken kijk ik liever iets verder dan de gemiddelde consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
dicksterk schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:30:
@LllyNL: als de keuze gaat tussen beter bed en swiss sense dan zou ik zeggen beter bed. Dat matras heeft een gel-laag bovenop dus een topper is in dat geval niet nodig. Is de boxsprng die je dar gekozen hebt ook met pocketvering?
Toch heb ik wel wat twijfels:
- beter bed is iets beter dan swiss sense, maar ook over beter bed zijn geneog klachten qua kwaliteit
- de onderkant van dat matras is polyether, ik hoop niet dat dat matras in elkaar zakt. Al met al vind ik beide wel duur voor de kwalitiet die ze bieden.
Ik zou met een 500 pocketveren pet m2 matras zeker gan voor ene pocketveren boxspringbodem.
kijk ook eens bij:
www.defabriekswinkel.nl
of www.beddenbriljant.nl (bij beddenbriljant wel een paar opmerkingen:
- retour sturen kan niet, proefslapen kennen ze daar niet, maar ze zijn wel goedkoop. als je op de site niet vindt wat je zoekt kan je altijd mailen naar info@beddenbriljant.nl en vragen of ze een pocketveren boxspring op maat kunnen maken met prijsopgaaf. Defabriekswinkel ken ik niet persoonlijk, maar hoor er wel regelmatig goede verhalen over.
Als matras zou ik er dan de pocketveren pomfort van roleau op leggen:
- gelschuimlaag is hr55 ipv hr45 bij beter bed), met daaronder latex en kokosmat als drukverdeler, dit is een veel geavanceerder matras dan het beter bed exemplaar.
Allereerst dank voor je reactie. Die arendal boxspring is ook met pocket veren ja. Het prijs totaal ga ik wsl naar rond de 1800 krijgen.. Ben alleen nu wel wat reviews van beter bed aan het lezen, en wauw, dat is niet mals. (trust pilot) Toch weer twijfel.. Ook verhalen van mensen met boxsprings en/of matrassen die snel doorzakken etc.

Die roleau klinkt steeds beter.. Maar dan idd nog een boxspring. Zit me niet lekker dat ik een boxspring bij beddenbriljant niet terug zou kunnen sturen. Moeilijk in te schatten wat de kwaliteit is van bijvoorbeeld deze:
http://www.beddenbriljant...l?id=105072128&quantity=1
Boxspring zonder matras deluxe, pocket vering optie erbij, en dan hoofdbord keuze strak of bombeer? (wat is bombeer haha) Dit lijkt wel prima. En dan idd roleau comfort erop bijvoorbeeld. (dan wel topper nodig? Past dit allemaal mooi?) Welke roleau raad je aan? Ik ben 1,96 77 a 80 kg ongeveer, vriendin 75 kg en 1,80. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een droomidee matras gevonden. Om te beginnen met het negatieve :Y)
- De zak van de matras was gescheurd, en daardoor was onze tijk op meerdere plekken vies. We hebben een fotootje gemaakt en de vervoerders ook. Jammer natuurlijk.
-We waren overeen gekomen dat de vervoersmaatschappij de 2 oude matrassen zou meenemen. Dit weigerde ze echter. Ook dit was jammer natuurlijk.
-Er komt een bepaalde lucht van het matras af. Ik verwacht dat dit nog wegtrekt de komende dagen. Het lijkt al minder te worden namelijk.

Dan het goede nieuws, gelukkig heeft dat de overhand:
-Droomidee communiceert goed, duidelijk en helder.
-Droomidee gaat een nieuwe tijk opsturen, dus dat is helemaal prima!
-Droomidee laat de matrassen alsnog ophalen, dus ook helemaal prima!
-Droomidee gaat ook geen discussie aan en zet de klant echt centraal!

Dan waar het uiteindelijk allemaal om gaat. Het matras zelf!
-We hebben gekozen voor de 180x220, pocketveringmatras, 22cm, traagschuim,nasa,tempur,visco-memory.
-We slapen momenteel op het traagschuim en hadden een zelfde iets warmere ervaring. Ook bij ons kan het te maken hebben met het 'warmere' weer buiten. Zeker niet te warm oid!
-Ik ben lang (1,98) en werd de afgelopen jaren steeds wakker met wat rugklachten en wat stijf. Ik heb het idee dat het nu beter wordt. De eerste paar dagen moest ik even wennen, ik zak vrij diep in het matras. Ik denk dan ook dat we het matras gaan omdraaien voor een iets stevigere ligging.
-Verder ben ik enthousiast over het matras en de kwaliteit er van! Tijd zal moeten leren of het inderdaad 7 tot 10 jaar mee gaat, maar eerste indruk is positief. Zowel van het matras als het bedrijf. Zeker gezien de tegenslagen (fabricage problemen) die ze hebben gehad.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
funkylicious schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:08:

Ik hoor graag wat je ervaring is met Roleau qua service, matras zelf en eventueel retour sturen. Het lijkt een goeie optie, maar er is idd bijna niks over te vinden behalve advies van Dick (overigens door mij wel gewaardeerd hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@funkylicious: Ik ben een stuk minder thuis in bedrijven die boxsprings leveren als in bedrijven die matrassen leveren. Zelf heb ik mijn ongeveerde boxsprings(omdat me dat me 150kg beter leek) bij dromidee bestled, maar voor zover ik weet leveren die momentele geen boxsprings zonder matrassen. Ik zou je de boxsprign van beddenbriljant aanraden die Ollynl noemt in een post net iets onder de jouwe. Ook over www.defabriekswinkel.nl die @pixal noemde hoor ik veel goede verhalen, maar zijn wel wat duurder dan beddenbriljant. wel 1 ding: met een aantal bedrijven heb ik goede contacten om problemen op te lossen als die zich voordoen bij mensen hier op tweakers die ik advies geef. Beddenbriljant hoort hier niet bij, ik heb een behoorlijke woordenwisseling met de eigenaar gehad over zijn weigering een matras dat hij mij had geadviseerd terug te nemen(ook een beetje mijn fout want idd staat in zjn algemene voorwaarden expliciet dat hij dat niet doet), maar bij problemen kan ik dus niets voor jullie doen. Echer noem ik ze wel, aangezien beddenbrijant een hoge kwalitiet levert voor een lage prijs. aangezien de bedbomde ongeveer 20% uitmakat van het slaapcomfort en een goed matras 80% denk ik dat je de pocketveringboxswpring daar veilig kan kopen. Defabriekswinkel heb ik verder nooit gesproken dus ik ken hun service niet, maar hoor wel regelmatig dat ze heel goede kwaliteit leveren.
@OllyNL: De kwalitiet van beddenbriljant is hoog, vermoedelijk een stuk hoger dan die van beterbed. Verder zijn jullie niet bepaald zwaar, dus zelfs een boxspring van mindere kwalitiet zou bij jullie waarschijnlijk geen problemen opleveren aangezien er een heel solide matas op komt te liggen. Ik denk dat de boxspring waarnaar je linkt een goede keuze is. aangezien jij 1,96 bent kom je toch op een boxspring van 210 of 220 uit, 210 kan net(15 cm langer is het advies maar je komt uit op 14) dus als je een veilige marge neemt zou ik voor 220 lang gaan. hoe breed kan je helemala zelf kiezen. ik zou de pocketveren comfort nemen(die heeft ook een gel-laag bovenop) en geen topmatras dat is niet nodig bij deze samenstelling.
Pagina: 1 ... 5 ... 54 Laatste