Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 4 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@jayjey: nog een aanvullign nadat ej je bericht hebt gewijzigd. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van topdekmatrassen. Als een matras al zo gemaakt is dat het alle functies vervuld verander je dit weer met een topdekmatras, waardoor je ineens een erg dikke afdeklag krijgt en je bijvoorbeeld veel diper in het matras wegzakt dan eigenljk goed voor je ruggenwervels is. Als je alleen in eht bed gaat slapen zou ik zeker geen 2 losse matrassen enemn, want in je 1tje eindig je toch vaak in het midden, waar dan dus net de naad ligt waardoor je de minst geavanceerde steun hebt op de plek waar je het meeste ligt. 180x220 is behoorljk groot, maar als het eenmaal ligt heb je er weinig omkijken meer naar. daarnast is een losse topper duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik ben van plan mijn oude Auping matrassen te vervangen ( geen idee welke het zijn, 15 jaar oud, zitten in een Auronde met spiraalbodem ) met iets als de Roleau of Droomking.
Droomking klinkt ideaal qua prijs maar Roleau lijkt mij meer geschikt als opvolger van de Auping.

Belangrijk is in ieder geval dat het pocketvering is met zo min mogelijk NASA omsluitingsgevoel. Heb gelegen op "echte" NASA koudschuim/latex matrassen maar dat omsluit mijn lichaam teveel, lig er liever op in plaats van erin. ( ik weeg 83 kilo )
En nog een belangrijk puntje: verstelbare bedbodem dus kunnen deze matrassen van droomking/roleau daarmee overweg? Zijn namelijk 2 losse verstelbare matrassen, voor en achter ( 90x200 ).

Alvast dank voor de eventuele repliek.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* laat dat maar gewoon achterwege.

[ Voor 87% gewijzigd door naitsoezn op 14-10-2017 09:33 . Reden: Off-topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@heatonme: Het is droomidee niet droomking;-)
Wat betreft je keuze: het enige pocketverenmatras van roleau wat in aanmerking komt is het pocketveren comfort matras. de gelschuimlaag die daar gebruikt wordt is van koudschuim, dus heel elastisch en niet echt omsluitend. Maar je ligt wel een beetje in die gel-laag en niet echt erop. Maar dit matras heeft ook een andere kant van stevig latexschuim. Enige nadeel is dus dat als je de gel-aag niet lekker vindt je dit matras tijdens zijn levensdur niet kan keren omdat je altijd op dezelfde kant wilt slapen. Als bezitter van een auping-matras had ik ook in eerste instantie roleau aangeraden, maar gezien jouw voorkeuren lijkt het droomidee matras met gewoon aan beide kanten koudschuim me een betere optie. Het is een stevig matras waar je inderdaad meer op dan in ligt, en als je de versie met aan beide kanten koudschuim neemt kan je het matras ook regelmatig keren.
Wat je ook kan doen (omdat je 30 dagen proefslapen hebt bij biede bedrijven) is van elk matras 1 90x200 bestellen en in die 30 dagen bepalen van welke je een tweede wilt. Bij het roleau matras kan je dan ook beide kanten van het matras uitproberen. Het droomidee matras is 100% zeker geschikt voor verstelbare bedbodems. voor het pocketveren comfortmatras moet ik dat even navragen, onder de latex lagen aan beide kanten zit een kokosmat en ik weet niet zeker of die geschikt zijn voor verstelbare bedbodems, ik ga ervanuit van wel want de matrassen worden ook gerold geleverd maar ik weet het niet zeker, dus dat vraag ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wat me tegenhoudt te bestellen bij Droomidee is dat ik niet zie wat voor opties ik heb met mijn oude matras. Dat is een gevaarte en kan ik niet zelf afvoeren.

edit:
Ik zie net dat als je het aangeeft bij je bestelling dat er 20 euro extra wordt gerekend voor het meenemen van je oude matras. Maakt mij niet uit maar je kan het niet echt aangeven zo te zien.

edit2:
en op een ander gedeelte van de site staat "Retournemen is helaas niet mogelijk".

[ Voor 49% gewijzigd door Pixal op 14-10-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:52
Weggeven op Marktplaats, kennissen waren de matrassen snel kwijt als slaapplaats voor honden.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: ik denk dat hetgedeelte waar je kijkt nog stamt van vroeger, retourneren is wel mogelijk binnen 30 dagen, heb het dinsdag nog persoonlijk aan de eigenaar gevraagd. 30 dagen proefslapen en als het niet bevalt gratis weer ophalen.
dingen aangeven bij je bestelling kan je onder andere doen door met je bestelnummer in het onderwerp te mailen naar klantenservice@droomidee.nl en aan te geven dat het oude matras retour moet. Zelf bezit ik ook het persoonlik mailadres van de eigenaar dus als iets niet gaat zoals je wilt neem ik dat met hem op, hij heeft hier ook een account btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nee ik bedoel het oude matras afvoeren bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cocytus: In mei was ik op zoek naar een matras met zeer hoge kwaliteit, voor een acceptabele prijs, ik zocht dus echt auping-kwaliteit liefst beter maar dan wel en stuk betaalbaarder. Op die manier vond ik de matrassenfabriek die onder andere aan roleau levert, deze fabriek is niet gevestigd in Nederland. Toen ik die fabriek mailde met de vraag hoe ik het bewuste matras kon kopen werd mij het mailadres van de eigenaar van roleau verstrekt, die heeft het matras voor mij besteld omdat hij een partnerschap voor nederland met deze fabriek heeft. Toen hoorde ik ook over zijn plannen om de webshop roleau te lanceren. Ik heb met mijn kennis op het gebied van matrassen toen een lijst gemaakt met matrassen die ik hem adviseerde voor in zijn webshop. Daarbij kon ik gebruik maken van de specificaties van de fabriek zodat ik precies weet wat er in deze matrassen zit.
Omdat ik de naam roleau dus al kende heb ik regelmatig de website gecheckt om te zien of de shop alonline was. Op 25 juli was dit het geval en heb ik mijn eerste post over roleau geplaatst, achteraf bleek de shop toen nog niet volledig operationeel dus ik was iets te vroeg, op 31 juli is de shop officieel van start gegaan. Forumliad @brad pit bezit een roleau matras en heet dit matras en het emma matras gehouden nadat hij er in totaal 5 had getest.
Ik adviseer zeker niet alleen roleau. Ik vind de koudschuimmatrassen van ravensberger een betere prijs/kwaliteitverhouding hebben, en adviseer voor emsnen die gewoone en goed basic matras zoeken ook vak genoeg droomidee. Op dit moment zijn dit naar mijn mening de 3 bedrijven met de beste prijs/kwaliteitverhouding. Als iemadn mij wijst op een ander bedirjf of ik kom het zelf tegen dat 1 van deze 3 bedrijven verslaat qua specificaties voor ene betere prijs dan zou ik dat bedrijf adviseren, ik heb geen enkel belang bij 1 van deze bedrijven. Ik heb gewoon erg veel kennis over matrassen en kom met name subjectieve advies-sites tegen, vandaar dat ik mesnen probeer te helpen met wat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: ik begrijp wat je bedoeld. als je je bestelign hebt geeplaatst kan je met je ordernummer in de onderwerpregel mailen naar klantenservice@droomidee.nl en aangeven dat je je oude matras wilt laten afvoeren. Ik geloof dat je levertijd 3-5 weken is(las ik op de site) de klantenservice reageert vrijwel altijd binnen 24 uur. Ik heb de eigenaar overigens net per mail op de hoogte gebracht van je vraag en aangegeven dat dit niet duidelijk op de site stond. Als je je verozek met je ordernummer(zodat ze het verzoek aan je order kunnen koppelen) naar de klantenservice stuurt kan er niets misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dicksterk schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:55:
@jayjey: let heel goed op waar je je informatie vandaan haalt. Ik heb mijn kennis opgedaan door zowat alles te lezen wat er over matrassen te vinden is. Daarbij kom je eigenljik alleen maar informatie tegen die wordt verstrekt door matrasleveranciers. "onafhankelijke sites" als matras.info en welke-matras zijn eigendom van matrasfabrikanten. veel informatie die je in deze post noemt komt van zulke sterk-subjectieve sites die eigendom zijn van mensen die matrassen aanbieden van andere materialen, waardoor ze structureel negatief zijn over materialen die zij niet leveren. Een wollen topper neemt waarschijnlijk idd vocht op, maar is ook vaak warm. Daarom wordt in matrassen met en zomer en winterkant vaak wol aan de winterkant gebruikt om lichaamswarmte vast te houden, iets wat in dit geval niet de bedoeling was.
Natuurlatex/talalaylatex is inderdaad mindeer warm, maar nogaltijd vrij poreus zodra het op een hogere leeftijd komt.
Pantera schuim is goed(volgens de producenten die het gebruiken), verder ken i er nog weinig praktijk/ervaringen van. Volgens mij bestaat het nog te kort om de levensduur te kunnen bepalen. Verder is het "gewoon een merk" koudschuim, ik zie momentele nog geen specifieke redenen om het te adviseren boven ander koudschuim met een hoge sg-waarde.
Inderdaad is gelschuim beduidend koeler dan het ouderwetse traagschuim, toch les ik ook berichten van mesnen die vinden dat de gel de warmte na verloop van tijd opneemt waardoor eht toch niet zo koel is als wanneer je er net op gaat liggen. Dit advies gaf ik aan iemadn die periodes van erg veel zweten heeft gehad, vandaar de keuze voor een zo goed mogelijk ademend en luchtig matras.
Ik merk dat jij erg veel ehbt met natuurlijke materialen in matrassen. Dat is natuurlijk prima maar er kleven ook nadelen aan. Zo vormt een bovenlaag van pardenhaar soms kuilen doordat het materiala geplet wordt, is natuurlijke latex op hoge leeftijd poreuzer dan bijvoorbeeld koudschuim, maar is de prijs tegelijk een stuk hoger. Maar als je ech tnatuurlijke of biologische materialen in matrassen zoekt lees dan ook eens de informatie over gebruikte materialen op www.roleau.nl
Helemaal mee eens.
Vita Talalay latex en dan ook nog eens de variant van 100% natuurlatexsap zal ook niet het eeuwige leven hebben.
Een wollen dekbed is echt fijn, maar ik heb niet veel last van warmte, het is juist behaaglijk, niet warm voor mij.
Pantera is inderdaad gewoon een merknaam maar ligt wel boven de gewone koudschuimen, schijnt elastischer te zijn, moet het nog gaan testen. Je hebt trouwens ook Pantera Origin gemaakt gebaseerd op (15%) plantaardige olieen. Roleau heeft inderdaad bio-schuim.
Als gelschuim iets bevat dat smelt en daarmee de lichaamswarmte opvangt dan houd dat natuurlijk op zogauw alles gesmolten is, dan warm je daarna gewoon verder op, lijkt mij ook logisch! Daar had ik nog niet aan gedacht. Er is trouwens ook Talalay latex met gel materiaal erin verwerkt (Vita Talalay Intuition).
Paardenhaar moet je geloof ik de hele tijd opschudden, dus gedoe.

[ Voor 5% gewijzigd door jayjey op 14-10-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
dicksterk schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:02:
@jayjey: nog een aanvullign nadat ej je bericht hebt gewijzigd. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van topdekmatrassen. Als een matras al zo gemaakt is dat het alle functies vervuld verander je dit weer met een topdekmatras, waardoor je ineens een erg dikke afdeklag krijgt en je bijvoorbeeld veel diper in het matras wegzakt dan eigenljk goed voor je ruggenwervels is. Als je alleen in eht bed gaat slapen zou ik zeker geen 2 losse matrassen enemn, want in je 1tje eindig je toch vaak in het midden, waar dan dus net de naad ligt waardoor je de minst geavanceerde steun hebt op de plek waar je het meeste ligt. 180x220 is behoorljk groot, maar als het eenmaal ligt heb je er weinig omkijken meer naar. daarnast is een losse topper duurder.
Voordeel is dat je een topper makkelijk kan keren, dat is het enige wat ik kan bedenken, en je kunt eronder een dunnere matras nemen met met name een dunnere afdeklaag. Een dunnere matras is dan ook makkelijker te keren. 180x220 is wel erg groot. Misschien 1 tijk om alles heen en daarbinnen losse lagen die je kunt keren, dat lijkt me handig. Maar ik weet nog niet eens of ik schuimmatras of pocketvering moet nemen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door jayjey op 14-10-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@jayjey: de info over materialen bij roleau staat hier: https://roleau.nl/materialen/
Als je een lattenbodem neemt, het bed ruimte van onderen heeft om te ventileren en je het raam af en toe open doet is keren niet zo noodzakelijk. een dun matras met ene topper erop geeft toch nogaltijd kans op slijtage, het dunnen matras draagt uiteindelijk al het gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@jayjey: loop eens een ikea binnen, gewoon om het verschil in ligging tussen de verschillende matrassoorten te voelen. dan weet je misschien of je schuim of vering wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:48
Quoten kan gewoon door op Quote te drukken. Ik vind dat persoonlijk veel makkelijker lezen, diegene die je quote krijgt dan ook een notificatie en het "hoort" gewoon zo :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@brad pitt: ik werk in de lynx text-browser en ik heb alleen een knop reageren waar ik op kan drukken. quote gebruiken kan ik dus niet. ;-) grappig dat dat voor blinden en zienden verschilt: ik vind quotes vaak heel onhandig lezen, op een brailleregel kan je tekst niet globaar scannen waardoor ik dsu regelamtig 2 of meer keer hetzlefde te lezen krijg als iemand een stuk heeft gequote. Zelf quoten kan ik dus niet, vandar dt ik het zo doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@dicksterk Droomidee idd 8)7
Thanks, ik had mij hier ook al ingelezen vandaar mijn twijfel voor beide. Ben zeker van mening dat andere fabrikanten het goedkoper kunnen dan de gevestigde orde dus daarom wil ik ook voor wat onbekender gaan maar €150,- voor een "gelijkwaardig" matras tov mijn huidige Auping vindt ik nog steeds to good to be true.
Maar ik denk dat ik beide maar ga proberen, Roleau en Droomidee om te testen.
Beide de 22 cm variant want dat is de huidige ook.

-edit-
@dicksterk je kan ook de persoon taggen met [~] (vul de naam van de persoon in na de ~ )

[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 14-10-2017 16:59 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Humma Kavula: zo dus?
Ik ben benieuwd naar je reactie na de test. Zelf ben ik ook premium-matrassen gewend, mijn ouders kochten altijd dure matrassen. Zelf vind ik de droomidee daar niet voor onder doen, en de roleau vind ik high-end. btw. de roleau pocketvere comfort is 25cm niet 22, alle andere varianten die ze met pocketveren hebben bevatten ook traagschuim en dat wilde je niet dus denk dat de pocketveren comfort degene bij roleau is die voor jou geschikt is. toevallig liggen ze bij mij nu ook naast elkaar op identieke bedbodems en het hoogteverschil is minimaal(de roleau bovenlaag loopt een beetje bol omhoog omdt het gelschuim is daarom zit het maximale hoogteverschil niet aan de rand, dus zelfs als je ze allebei zou houden zal dat verschil niet hinderlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@dicksterk Yes, ik als ziende krijg dan inderdaad een melding dat er op mij gereageerd is :)

Dank voor je input, 25cm voor de Roleau dus maar ook een soort gelschuim? niet mijn favoriet op voorhand maar goed, ik ga het meemaken en laat tzt wel even weten of een van beide wat is.
Ik denk persoonlijk ook dat ik op de goedkoopste Auping van destijds lig, 5500 gulden ( hmm, toch iets ouder dan 15 jaar ) voor een compleet bed met ombouw destijds maar de matrassen zijn niet omkeerbaar maar misschien is dat vanwege de verstelbare bodems.

Allicht moet ik bij de Roleau en Droomidee matrassen ook iets van bescherming aanbrengen eronder? Huidig matras heeft een "verstevigde" onderkant, allicht speciaal voor bescherming met het verstellen?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Humma Kavula: Ik denk inderdaad dat jij de roleaumatras het liefst met de kant zonder gelschuim boven zal leggen, de kant met latexschuim is lekker stevig. Maar probeer voor de grap dde gelschuimkant wel even, ik dacht ook dat ik het verschrikkelijk zou vinden maar ik vind het toch erg leker liggen. Maar wat lekker ligt is voor iedereen totaal verschillend, ik ben heel benieuwd naar je oordeel over de matrassen. In principe hoef je er niets onder te leggen hoor, beide matrassen hebben een heel stevige matrashoek/tijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: ik zie de verwarring. in meest gestelde vragen staat dat oude matrassen retour kunnen, bij bezorgen/afhalen staat van niet. AAngezien het op hun site staat lijkt me dat ze het voor je zullen doen. Mocht het echt een probleem zijn: in mijn gemeente kan je grof vuil(zoals meubels en matrassen) laten ophalen voor 25 euro, mogelijk kan dat in jouw gemeente ook. Anders misschein gratis weggeven aan een kringloopwinkel.
Ik heb nog even verder gekeken en ik zie dat de meest-gestelde vragenpagina wel volledig up-to-date is. Bezorgafspraak online inplannen kan pas sinds de wisseling van transporteur die in augustus heeft plaatsgevonden. je kan er dus van uit gaan dat ook de info over het retourneren van matrassen up-to-date is, dus na je bestelling gewoon even melden bij de klantenservice dat je dit wilt.

[ Voor 90% gewijzigd door dicksterk op 14-10-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
dicksterk schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:22:
@jayjey: loop eens een ikea binnen, gewoon om het verschil in ligging tussen de verschillende matrassoorten te voelen. dan weet je misschien of je schuim of vering wilt.
Doe ik, ook al gaan ze maar tot 200 cm. Ik heb nu een Ikea Sultan Universum van 15 cm op verende latten, maar het is helemaal geen latex zie ik, het is 10 cm schuim (polyether?) met aan beide kanten 2 cm latex.

Pullmann Silverline en Auping Adagio pocketveringsmatrassen geprobeerd. Ook GreenSleep natuurlatex matrassen, dat ligt heel anders, heel soepel maar veert niet, 2x90 latexblokken van 10 cm met 1 doorlopende latexlaag van 5 cm in 1 tijk verpakt. Dat leek me handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cocytus: ik weet niet of je de prijzen van roleau hebt gezien maar dat zijn niet bepaald de prijzen van ikea-matrassen.
De roleau-matrassen die ik adviseer: meestal de pocketveren comfort en de latexschuim polar, zijn matrassen die er echt bovenuitsteken qua prijs/kwaliteitverhouding. De gebruikte materialen, het aantal pocketeren(in het pocketveren comfort matras) en de kwaiteit van het matras zijn zeer hoog. Dat het dan toch relatief goedkoop is komt doordat de lonen in het land van productie(gewoon europa overigens) lager liggen dan hier, roeau houdt geen voorraad aan maar lat matrassen produceren en verzenden door de fabriek na bestelling(geen opslagruimte of eigen transporteurs/medewerkers nodig. Auping is een groot bedrijf. met aandeelhouders, personeel, hoge reclamekosten, de wetenschap dat mensen bereid zijn te betalen voor een bekend merk is uiteraard ook van invleod op de prijs.
Het voordeel van bedrijven als roleau is dat sceptische/twijfelende klanten de matras 30 dagen kunnen uitproberen voor ze definitief beslissen of ze het matras houden of niet. Bij auping kan je als het matras niet bevalt enkel nog aanspraak maken op een omruilgarantie(wat lastig kan zijn als je binnen auping geen ander matras vindt wat lekker ligt), bij roleau krijg ej gewoon je geld terug. Dit geldt gelukkig voor veel online matrasleveranciers.
@jayjey: je hebt dus al 1 en ander geprobeerd. Heb je daarbij een matras gevonden wat je erg lekker vond liggen? Als je bijvoorbeeld weet dat je pocketvering of latex het lekkerst vond, kan je aan de had daarvan verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 142% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cocytus: ik zal binnenkort de specificaties van de ikea hesseng eens bekijken, die heb ik zo snel niet in m'n hoofd.
Mijn antwoord is toch niet onduidelijk? het aantla veren, e kwalitiet van de afdeklagen(latexschuim en polarschuim, met een kokosmat als drukverdeler) maken dit matras 1 van de beste die je kan krijgen, de kwalitiet vind je terug in de waardes(zoals aantal veren, sg-waarde van de gebruikte schuimen), de gebruikte tijk. Ik zie overigens dat de ikea hesseng een aantal reviews heeft waarin al snel kuilvorming voorkomt. dat zal je bij de pocketveren comfort niet hebben: zeer soepel elastisch gelschuim als bovenlaag, daaronder latexsschuim wat wordt gedragen door een kokosmat en daaronder pocketveren. mijn vrienidn en ik wegen beide rond de 150 kilo en zelfs asl we samen op har 140x200 matras liggen dragt dat ngo prima, zonder dat je elkaars geweging voelt bij omdraaien. Ik denk dat als je het gewoon probeert je snel overtuigd bent, zo niet dan stuur je hem gewoon weer terug. Gebruiker Heatonme heeft nu 2 auping matrassen en gaat zowel een droomidee als roleau matras testen, hij zal daarna dus precies kunen vertellen hoe deze matrassen zich verhouden tot auping matrassen.

[ Voor 47% gewijzigd door dicksterk op 15-10-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06
@dicksterk Heb jij aandelen Roleau? Daarnaast blijf je schermen met 1000 pocketveren per m2, terwijl ik op hun site 500 zie staan?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@devian: ik heb geen aandelen roleau, ik adviseer ook regelmatig andere bedrijven. wat betreft het aantal pocketveen hb je gelijk, ik dacht dat ik alle posts had aangepast waarin dit stond. Zoals eerder gezegd heb ik aan de hand van de fabrieksspecificaties een aantal matrassen geadviseerd aan roleau en de fabriek had in de specificaties voor dit matras 1000 pocketveren genoemd. Echter bleek dit niet(zoals gebruikelijk) per m2 te zijn maar 1000 pocketveren in een matras van 90x200. Het exacte aantal pocketveren pr m2 blijkt dus ergens tussen de 500 en 600 te liggen, waarbij nu gekozen is om de veilige marge van 500 aan te houden als inof voor op de site. Ik hoorde dit enkele weken geleden van de eigenaar en heb toen enkele posts aangepast, mar blijkbaar niet alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
probleem al verholpen

[ Voor 82% gewijzigd door dicksterk op 15-10-2017 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

We hebben gisteren een 22cm droomidee besteld van 180x220. Ik zal laten weten hoe alles verloopt en hoe hij ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 15-10-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: leuk om te horen, ik ben erg benieuwd naar je oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Humma Kavula: ik heb het nagevraagd bij roleau maar bij de pocketveren comfort matras wordt niet aangeraden deze op een verstelbare bedbodem te gebruiken, inderdaad zoals ik al vermoedde vanwege de kokosmatten die erin zitten. Gezien je de gelschuim laag toch ook al niet zo zag zitten kan je het misschien beter eerst eens met droomidee matrassen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
dicksterk schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:46:
@devian: ik heb geen aandelen roleau, ik adviseer ook regelmatig andere bedrijven. wat betreft het aantal pocketveen hb je gelijk, ik dacht dat ik alle posts had aangepast waarin dit stond. Zoals eerder gezegd heb ik aan de hand van de fabrieksspecificaties een aantal matrassen geadviseerd aan roleau en de fabriek had in de specificaties voor dit matras 1000 pocketveren genoemd. Echter bleek dit niet(zoals gebruikelijk) per m2 te zijn maar 1000 pocketveren in een matras van 90x200. Het exacte aantal pocketveren pr m2 blijkt dus ergens tussen de 500 en 600 te liggen, waarbij nu gekozen is om de veilige marge van 500 aan te houden als inof voor op de site. Ik hoorde dit enkele weken geleden van de eigenaar en heb toen enkele posts aangepast, mar blijkbaar niet alle.
Nja, ik was in dit topic een beetje aan het zoeken naar ervaringen over Roleau, en buiten 100 posts van jou en 1 of 2 posts van een ander kom ik niks tegen.

Verder op het internet heb ik ook moeite met vinden van ervaringen van mensen, dus het begon een beetje op te vallen.

Ben dus erg benieuwd naar ervaringen van anderen hier met een Roleau matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@devian: roleau bestaat pas sinds 31 juli en sinds eind vorige week zijn ze pas vindbaar via google. Ik denk dus dat ik en misschien enekle andere tweakers tot nu toe de enige klanten met ervaring zijn. Is er een bepaald roleau matras waar je oog op gevallen is? Wat heb je nu voor matras en wat is je gewicht?
Uiteraard kan je een roleau matras gewoon uitproberen en terugsturen als het niet bevalt, eigen ervaring weegt toch altijd zwaarder dan reviews want wat de 1 te hard vindt vindt een ander te zacht. Maar als je meer verteld over wat je zoekt kan ik je misschien adviseren, ;-) misschien adviseer ik je aan de hand van je eisen zelfs iets anders dan roleau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:59
Je doet je best dicksterk. Maar ik ben het echt totaal oneens met je adviezen. Dat je zelf geen cent wilt uitgeven aan een fatsoenlijk matras is prima. Maar ik vind dat je deze materialen niet zomaar kan adviseren aan mensen die geen idee hebben wat ze in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@lekkerboeie86: ik vrees dat als ik op je post inga dat enkel een eindeloze discussie oplevert die weinig mensen wijzer maakt, terwijl z hier met name komen om informatie te zoeken. IN mijn advies hodu ik terdege rekening met wat de vraagsteller gewend is en zoekt en ik adviseer enkel matrassen van hoge kwaliteit, dat is juist het verschil wat ik wil maken. In mijn eigen topic was ik opzoek naar het goedkoopste van het goedkoopste, in dit adviestopic adviseer ik alleen producten van a-kwaliteit, en ik heb wel kennis van de materialen die in matrassen worden gebruikt vandaar dat ik een gedegen advies kan geven.

*knip*

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 16-10-2017 14:48 . Reden: Geen oproep tot email-contact buiten het forum om. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-09 14:02
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de Velda Fly. Wij vinden het een prachtig slanke box spring maar ik kan er helaas geen gebruikservaringen van anderen van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.velda.net/website/velda/assets/images/productsadvcatimages/box_fly_crc_hb_fit_nt_fly_oak_(art.02.114-art52.451-05.121&05.206)-900x490px-1.jpg

I like how you keep the mouse running...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dicksterk schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:35:
@devian: roleau bestaat pas sinds 31 juli en sinds eind vorige week zijn ze pas vindbaar via google. Ik denk dus dat ik en misschien enekle andere tweakers tot nu toe de enige klanten met ervaring zijn. Is er een bepaald roleau matras waar je oog op gevallen is? Wat heb je nu voor matras en wat is je gewicht?
Uiteraard kan je een roleau matras gewoon uitproberen en terugsturen als het niet bevalt, eigen ervaring weegt toch altijd zwaarder dan reviews want wat de 1 te hard vindt vindt een ander te zacht. Maar als je meer verteld over wat je zoekt kan ik je misschien adviseren, ;-) misschien adviseer ik je aan de hand van je eisen zelfs iets anders dan roleau.
Dit vind ik toch een linke... Hoe gaat dat met de garantie? Als ze pas zo kort bestaan heeft dat natuurlijk 0 zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mikeyman: dat is tegenwoordig zelfs bij grote zaken een probleem, grote electronicawinkels zijn de afgelopen jaren bijvoorbeeld ook failliet gegaan. Roleau valt onder een veel groter bedrijf dat al langer bestaat dus de garantie zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb wel een automatische bevestiging van mijn bestelling bij Droomidee gekregen maar ik heb in het weekend 2 keer een vraag via het contact formulier ingevuld en tot heden nog geen respons. Nu weet ik dat de levertijd meerdere weken is en dus alle tijd, maar had toch wel graag teken van leven gehad. Ik geef het nog wel een weekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Exodus FC schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:33:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de Velda Fly. Wij vinden het een prachtig slanke box spring maar ik kan er helaas geen gebruikservaringen van anderen van vinden.

[afbeelding]
Deze is veel mooier dan zo'n bulky boxspring vind ik. Ik zag ook de Eastborn Smart 12, die is nog dunner misschien is dat iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exodus FC schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:33:

[afbeelding]
Vraag me bij het zien hiervan wel af wat dan de definitie van een boxspring is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
MikeyMan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Vraag me bij het zien hiervan wel af wat dan de definitie van een boxspring is... :?
Het is ook geen boxspring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: ik heb de eigenaar gemaild en gezegd dat er nog vragen van jou open staan bij de klantenservice. Ik ga er vanuit dat je deze week nog antwoord zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Devian schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Er zitten toch springs in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Devian schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:06:
[...]
Het is een boxspring met minipocketvering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
jayjey schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:06:
[...]

Deze is veel mooier dan zo'n bulky boxspring vind ik. Ik zag ook de Eastborn Smart 12, die is nog dunner misschien is dat iets.
Bedankt voor de tip. Heb gekeken op de website van eastborn, staan ook erg mooie slanke boxsprings.

[ Voor 31% gewijzigd door El Profesor op 18-10-2017 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Het is een soort Auping Criade maar dan eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
Heeft iemand nog een tip mb.t. een betaalbaar kwalitatief matras van 160 x 200 cm. Mijn vrouw (ca. 55kg) en ik (75kg) zijn beide zijslapers/buikslapers en houden beide van een firm matras waar je stevig op ligt. Er komt geen topper op, dus het moet een goed dragend matras zijn. We hebben bij Ikea op de Hessing stevig gelegen en die vonden we fantastisch liggen, we denken er dan ook aan deze te kopen. Ik zie ook dat ze bij Swiss Sense 50% korting op een groot deel van de matrassen hebben, zitten daar echt aanraders tussen?

[ Voor 46% gewijzigd door El Profesor op 19-10-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou dacht ik hier een vrij uitgebreide post te hebben geplaatst, maar dat is zo te zien niet gelukt.

Goed, nog maar een keer.
Heb gisteren uit nieuwschierigheid toch maar eens de koopwijzer van de consumentenbond gekocht.

Vallen me een paar dingen op:
- Er worden verschillende hardheden getest. Lijkt mij niet helemaal eerlijk, zeker gezien er aparte puntentoewijzing is voor rug en zijslapers. Het kan m.i. best zo zijn dat een matras in harde variant goed geschikt is voor een rugslaper. Misschien is de zachte variant dan wel weer prima voor een zijslaper. Maar dat haal je hier niet uit.
- Enigszins samenhangend; er wordt een lijstje opgesteld voor matrassen die goed geschikt zouden zijn voor rugslapers, en eentje voor zijslapers. Daarnaast nog een los combinatielijstje.

Gek genoeg komen de testwinnaars in geen van deze lijstjes voor. Erg vreemd als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Exodus FC: Google maar eens op ikea hesseng stevig, ik rkijg dan de 90x200 versie te zien en de reviews daarbij zijn noal wisselend, ook mensen die snel kuilvorming hebben. Dat zou ik dus niet doen. De swiss sense matrassen worden gemaakt in china, hebben vaak erg lange levertijden en je hebt enkle omruilgarantie en geen proefslapen(bij ikea ook nit trouwens want je krijgt geen geld maar een tegoedbon terug)
Gezien de prijsklasse waar je in zoekt zou ik je de pocketveren comfort matras van www.roleau.nl aanraden omdat:
- je 30 dagen kunt proefslapen, bevalt het niet dan stuur ej het gratis weer terug
- het matras geeft je de keuze: stevig liggen, of stevig liggen met een zachte bovenlaag van gelschuim. Dit is met name ideaal omdat je geen topdekmatras wil maar zo te lezen wel de voordelen van een topdekmatras zou willen. Ook onder de zachte gelschuimlaag zit 3cm latex, daaronder een kokosmat en daaronder de pocketveren dus deze kant draagt net zo goed als de aknt zonder gelschuim(die verder dezelfde opbouw heeft). door de kokosmat in het matras heeft het een zeer stabiel en ook stevig ligcomfort, ideaal voor mensen die ook weleens op hun buik slapen. Gezien de eisen die je stelt lijkt dit me voor jou het beste matras. Zeker ook omdat de opties die je noemde; ikea en swiss sense niet bepaald uitblinken in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mikeyman: Om de redenen die je zlef al noemt heb je lang niet altidjd eits aan de consumentenbond test. Naast de nadelen die je opnoemt is het uiteindelijk geteste aantal matrassen maar een kelin deel van alle matrassen die bestaan, waardoor veel opties buiten beschouwing blijven. Wat zijn de eisen die jij ana een matras stelt, wat zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dicksterk schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:06:
@mikeyman: Om de redenen die je zlef al noemt heb je lang niet altidjd eits aan de consumentenbond test. Naast de nadelen die je opnoemt is het uiteindelijk geteste aantal matrassen maar een kelin deel van alle matrassen die bestaan, waardoor veel opties buiten beschouwing blijven. Wat zijn de eisen die jij ana een matras stelt, wat zoek je?
Ben niet heel erg hard op zoek hoor :)
Maar heb nu een Auping Adagio (oude type, medium), en merk dat ik daar mijn schouders niet goed in kwijt kan. Zal dus tzt wel een matras gaan zoeken met een betere schouderzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@dicksterk bedankt voor je uitgereide reactie. Roleau heb ik bekeken, de site ziet er knap uit maar krijg er geen vertrouwd gevoel bij. Het bedrijf zit gevestigd in een woonhuis, en op jouw enthousiasme na kan ik verder niets vinden over de kwaliteit van Roleau. Er is geen enkele garantie dat dit kwalitatief beter is dan Ikea, waar je gewoon 25 jaar garantie op het matras krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ga sowieso eens een winkel in voor een matras om lekker wat te proberen. Je hoeft helemaal niets te kopen. Maar je krijgt een veel beter gevoel bij wat je mogelijk in huis gaat halen. Beetje voor onderzoek online is prima.

Naar mijn mening ben je echt niet serieus met je slaapcomfort bezig als je een matras met een muis wilt bestellen. Ook niet als ze hem gratis brengen en ophalen als het niet naar wens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@Lekkerboeie86 bedankt voor je reactie. We willen sowieso liggen, we gaan niets kopen zonder te liggen. Vandaar dat we bij Ikea al even wat verschillende matrassen zijn gaan testen. We proberen online alleen even een selectie te maken zodat we geen waslijst winkels af hoeven te struinen en een beetje gericht kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:53:
Ga sowieso eens een winkel in voor een matras om lekker wat te proberen. Je hoeft helemaal niets te kopen. Maar je krijgt een veel beter gevoel bij wat je mogelijk in huis gaat halen. Beetje voor onderzoek online is prima.

Naar mijn mening ben je echt niet serieus met je slaapcomfort bezig als je een matras met een muis wilt bestellen. Ook niet als ze hem gratis brengen en ophalen als het niet naar wens is.
Tsjah, aan de andere kant; een paar nachten maken op een matras zegt meer dan een uurtje in de winkel liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
MikeyMan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:00:
[...]

Tsjah, aan de andere kant; een paar nachten maken op een matras zegt meer dan een uurtje in de winkel liggen....
Een fatsoenlijk merk geeft je 90 dagen omruilgarantie. Dat is voor extra zekerheid als je twijfelt aan de hardheid. Niets aan de hand dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:16:
[...]

Een fatsoenlijk merk geeft je 90 dagen omruilgarantie. Dat is voor extra zekerheid als je twijfelt aan de hardheid. Niets aan de hand dus :)
Omruilgarantie is geen geld terug. Bij Auping bijv mag je een andere uitzoeken, maar krijg je wel kosten voor je kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
MikeyMan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:47:
[...]

Omruilgarantie is geen geld terug. Bij Auping bijv mag je een andere uitzoeken, maar krijg je wel kosten voor je kiezen.
Dat je hem niet terug maar geven vind ik persoonlijk ook heel logisch. Je kan namelijk niet een nieuwe klant een matras geven die al beslapen is. Ook al is het matras maar een week gebruikt. Winkels die geld terug geven, zullen in veel gevallen het matras nogmaals verkopen of zeer binnenkort faillissement aanvragen als ze alles vernietigen wat retour komt.

Bij een omruilgarantie wisselen ze de kern van het matras waarin de hardheid wordt bepaald. De oude kern zal inderdaad vernietigd worden. Bij Auping kan dit ook en daar zijn echt geen kosten aan verbonden. Je hebt bij de meeste Auping matrassen 4 hardheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:57:
[...]

Dat je hem niet terug maar geven vind ik persoonlijk ook heel logisch. Je kan namelijk niet een nieuwe klant een matras geven die al beslapen is. Ook al is het matras maar een week gebruikt. Winkels die geld terug geven, zullen in veel gevallen het matras nogmaals verkopen of zeer binnenkort faillissement aanvragen als ze alles vernietigen wat retour komt.

Bij een omruilgarantie wisselen ze de kern van het matras waarin de hardheid wordt bepaald. De oude kern zal inderdaad vernietigd worden. Bij Auping kan dit ook en daar zijn echt geen kosten aan verbonden. Je hebt bij de meeste Auping matrassen 4 hardheden.
Linksom of rechtsom, vanuit de klant is er zeker wel meerwaarde in het terug kunnen sturen van het matras, en eventueel het geld terug krijgen.

Je hebt bij het omruilen van de hardheid van het matras geen garantie dat de nieuwe hardheid wel werkt. Je kunt niet van type wisselen.

Vanuit de bedrijfsvoering vind ik er ook iets van, maar als klant is dit een minder goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Exodus FC schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:33:
Heeft iemand nog een tip mb.t. een betaalbaar kwalitatief matras van 160 x 200 cm. Mijn vrouw (ca. 55kg) en ik (75kg) zijn beide zijslapers/buikslapers en houden beide van een firm matras waar je stevig op ligt. Er komt geen topper op, dus het moet een goed dragend matras zijn. We hebben bij Ikea op de Hessing stevig gelegen en die vonden we fantastisch liggen, we denken er dan ook aan deze te kopen. Ik zie ook dat ze bij Swiss Sense 50% korting op een groot deel van de matrassen hebben, zitten daar echt aanraders tussen?
Ik dacht dat je die slanke boxsprings van Velda Fly of Velda Finesse ging proberen (ongeveer 2800,- met de goedkoopste matrassen). En ik heb nog een Eastborn Smart 12 of Leeton genoemd, die is iets van 1400,- met de goedkoopste matrassen erop, beetje dun misschien. Eastborn en Pullman zijn merknamen van hetzelfde bedrijf overigens. Pullman is het duurdere merk geloof ik. Je kunt ook voor een Auping Criade gaan kijken, maar die is iets van 3500,- met de goedkoopste matrassen. Ikea kan natuurlijk ook, omdat je niet meer dan 200cm lengte nodig hebt, maar zijn die boxsprings wel gevuld met pocketveren of is het Bonellvering? Roleau heeft alleen matrassen dus dan moet je los nog boxsprings gaan kopen. Misschien is de Matrasfactory nog iets? Voor 1235,- heb je een complete - merkloze - boxspring die je helemaal kunt laten aanpassen naar eigen inzicht, eventueel zelfs nog na een proefperiode met een andere kern. Moet ik ooit nog een keer gaan proberen. Dit zijn al 5 merken. Swiss Sense komt geloof ik niet uit Zwitserland.

[ Voor 13% gewijzigd door jayjey op 19-10-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@jayjey klopt, het wordt de Velda Fly, die vinden we veruit het mooist. Echter wordt die standaard zonder matras verkocht dus moet er nog een passend matras bij. Het bed zal rond de 2000 euro uit gaan komen, dan blijft er is ons budget ongeveer 500 euro over voor een goed matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Lijkt me beter om het meeste te besteden aan de matrassen en de bodem juist wat eenvoudiger te houden, dit lijkt mij dus echt geen goed plan.

[ Voor 32% gewijzigd door jayjey op 19-10-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@jayjey, dat vraag ik mij dus af. Zijn peperdure matrassen altijd zoveel beter dan goedkopere? Je hebt immers al een kwalitatief goed matras voor 100 euro bij LIDL.

[ Voor 5% gewijzigd door El Profesor op 19-10-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exodus FC schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:30:
@jayjey, dat vraag ik mij dus af. Zijn peperdure bedden / matrassen altijd zoveel beter dan goedkopere? Je hebt immers al een kwalitatief goed matras voor 100 euro bij LIDL.
Dat 100 euro matras van de Lidl is beste koop. Daarin telt bij de CB de prijs van het geheel nogal zwaar mee. Staan wel enkele aandachtspunten bij. Ik zou in ieder geval altijd de zwaarte in het budget bij het matras leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Natuurlijk is het duurste matras niet het beste, dat zegt niemand toch hier? Het hele matrassenkoopverhaal gaat er juist over een gebalanceerde keuze te maken en niet zomaar het duurste te kopen.

De prijskwaliteitverhouding als functie van de prijs is het verband waar je hier in principe naar vraagt. Ik denk dat die grafiek een optimum (dus een minimum) vertoont rond de 1000-2000 euro heeeeel grof geschat. Heel goedkoop is duurkoop en heel duur betekent zeker een slechte prijskwaliteitverhouding en waarschijnlijk krijg je niet eens meer een (significant) betere kwaliteit.

Lidl matras is overigens 298,- en niet 100,- in de maat 180x200. De goedkoopste is weliswaar 198,- maar dat is dunner en met polyether i.p.v. koudschuim dus. Ik snap niet dat je een bodem van > 2000,- koopt om er dan een matras van 2x99,- op te leggen. Dat kan trouwens niet eens want de Lidl matrassen zijn 90 breed en jij wilt 2x80 of 1x 160 en die hebben ze dus niet. Ik zou de matrassen dan gewoon op een vaste lattenbodem leggen van de ikea. 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door jayjey op 19-10-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@jayjey klopt, ik doelde op jouw advies om meer uit te geven aan een matras en minder aan een bed. Nu vinden wij het zelf erg fijn in een bed te stappen dat we ook mooi vinden, en van alle bedden vinden we de Velda er met kop en schouders bovenuit steken. Uiteindelijk gaan we voor een maat kleiner, dus wordt het matras 160x200cm. Dan blijft er dus 500 euro over, dan is er de optie van een Swiss Sense matras van 1000,- euro, nu in sale voor 500 euro. Of een ander merk tot 500 euro, pocket of foam maakt ons niet uit. Ik kan me haast niet voorstellen dat een Swiss Sense van 1000,- of ander matras van 500,- geen heerlijk slaapcomfort brengt. Er komt dus geen LIDL (was een voorbeeld) maar gewoon één matras van 500 euro op het bed te liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door El Profesor op 19-10-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
MikeyMan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:39:
[...]
Dat 100 euro matras van de Lidl is beste koop. Daarin telt bij de CB de prijs van het geheel nogal zwaar mee. Staan wel enkele aandachtspunten bij. Ik zou in ieder geval altijd de zwaarte in het budget bij het matras leggen.
Ons budget is 2500,- euro en we zijn echt gevallen voor de Velda Fly. Ik begrijp dat een frame en bodem van 1000,- en een matras van 1500,- een beter slaapcomfort zou moeten bieden dan een bed van 2000,- met een matras van 500,- euro. De matrassen van Emma, Matt, Eve, etc. zijn gebruikers zeer enthousiast over, en dat terwijl je dergelijk foam matras gewoon voor onder de 500,- bij bijvoorbeeld Ikea koopt. Vandaar dat we een beetje opzoek zijn naar een goed matras rond de 500 euro en nieuwsgierig wat slapers hier zoal hebben of adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ik snap het wel, een gewone boxspring is bulky en bedden/boxsprings met een brede rand eromheen ogen vaak veel stijlvoller. Er moet iets in dezelfde look te vinden zijn voor minder...kijk eens op made.com naar het Edwin bed.

[ Voor 13% gewijzigd door jayjey op 19-10-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mikeyman: als je je schouders niet kwijt kan zou je misschien moeten kijken naar een matras met traagschuim afdeklaag. kijk bijvoorbeeld eens bij www.droomidee.nl (bij het 2cm dikke matras met aan 1 kant traagschuim, en bestel het desnoods gewoon eens om te kijken op welk van de 2 kanten je lekkerder ligt. Vind je het comfort van dit matras niet hoog genoeg maar bevalt het traagschuim concept je wel, dan kan je altijd nog de pocketveren hybride van www.roleau.nl proberen.
@Exodus FC: Ikea geeft enkle 25 jaar garnaite op producteifouten, en daar zijn ze vrij strikt in. Kuilvormign wordt de eerste jaren wel vergoed maar enkel als hun expert de kuil diep genoeg vindt. Persoonlijk zou ik niet gaan voor een matras waarover al reviews van kuilvorming bestaan(zoals het ikea hesseng of swiss sense matrassen). Het voordeel van het roleau matras is dat je de kwalitiet zelf kan beoordelen in de 30 dagen dat je het matras mag proberen. Wat hun bedrijfsruimte betreft begreep ik van de eigenaar dat het pand onlangs gerenoveerd is tot 2 bedrijfsruimten, maar dat de google streetview beelden uit 2008 dit nog niet weergeven. Overigens worden de matrassen bij roleau rechtstreeks vanuit de fabriek verzonden dus ze hebben ook geen eigen opslagruimte nodig om voorraad aan te houden. Ik begrijp je twijfels, maar ik denk dat als je het zou proberen je overtuigd zou zij van de kwaliteit. Dit zg ik niet uit enthousiasme maar vanwege mijn kennis over de kwalitiet van de gebruikte materialen. Overigens ben ik het met jayjey eens dat ik niet begrijp waarom je, ondanks dat je zelf al aangeeft dat een matras niet duur hoeft te zijn, wel voor een erg dure bodem gaat. De boxspringbodems van ikea zijn prima. Als je het om design-redenen doet is het uiteraard je eigen keuze maar feitelijk vallen de pocketveren comfot van roleau en de ikea hesseng dan al buiten jee budget. Als je echt binenn budget wilt blijven kan ik je enkel nog www.droomidee.nl aanraden, neem dan het 22cm dikke matras met een beide kanten koudschuim. Maar zelf zou ik op zo'n high-end boxspringbodem ene high-end matras wileln en dan is het pocketveren comfort van roelau echt een stuk luxer. Kwalitatief zijnz e beiden goed.
@lekkerboeie86: U verspreidt fabels. Hoe denkt u dat een consument, of programma's als radar en kassa, zouden reageren als ze ontdekten dat een bedrijf een gebruikt matras als nieuw verkocht? De tijk verwisselen maakt een beslapen matras echt niet in alle gevaleln schoon. De akans dat dit ontdekt zou worden zou de naam van zo'n bedrijf in 1 klap kapot maken, geen enkel bedrijf zou dat risico dus nemen. Daarnaast weet ik van de bedrivjen die ik adviseer dat zij hun matrassen die retoru komen niet opnieuw verkopen. Deze fabel wordt veelvuldig verspreidt door matrasverkopers die geen proefslapen of enkel omruilgarantie verlenen. U verweet mij pas mijn advies niet goed te vinden. De manier waarop ik adviseer brengt mensen nooit in de problemen. Als het matras wat ik hen heb geadviseerd niet zou bevallen kunnen ze het gewoon terugsturen en krijgen ze hun geld terug. Zou ik ikea, auping of swiss sense adviseren dan zitten mensen direct vast aan dit merk omdat omruilgarantie het enige is wat ze krijgen. Op deze manier blijven mensen dus vaak zitten met een onbevredigend matras, dat ze noodgedwongen meoten houden omdat het duur was en ze geen geld meer hebben voor een andere op dat moment. De waarde van proefliggen in een winkel is maar klein:
- elke verkoper adviseert zijn eigen merk/type matras
- omruilgarantie is veel minder voordelig dan proeflspaen waarbij je je geld terug krijgt
- even liggen in de winkel zegt veel miner dan 30 nachten preofslapen
overigens verwerken bedrijven die matrassen terugnemen het verleis in de marge op matrassen die wel worden gehouden. Het aantal terugkomende matrassen ligt veel lager dan het aantal dat klanten houden, waardoor zo'n bedirjf toch winstgevend blijft en wel goede service biedt. Mag ik vragen: verkoop jij zelf matrassen, of werk je bij een matrassenfabriek? zou je dan zo oepn willen zijn om het betreffende bedrijf gewoon te vermelden, er worden hier genoeg bedrijven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: ik heb navraag voor je gedaan bij de eigenaar van droomidee. Hij gaf aan dat er technische problemen zijn met het contactformulier wardoor berichten die via daar zijn verzonden momenteel niet aankomen. zou je je vragen nogmaals willen stellen maar nu regelrecht naar het mailadres: klantenservice@droomidee.nl dan worden ze beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Exodus FC: ik heb het overigesn nog nagevraagd, maar roleau zit niet in een woonhuis. Hun adres is een bedrijfspand, je zou dit ook moeten kunnen zien via google streetview heb ik begrepen(kan dat zelf niet bekijken omdat ik blind ben). maar het is dus gewoon in een bedrijfspand gevestigd en niet in een woonhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@dicksterk het is natuurlijk niet zo dat het terug kunnen brengen van het matras bijdraagt aan de feitelijke kwaliteit. Ik vind het een pré, maar niet eentje die feitelijke tekortkomingen opheft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mikeyman: ik heb geloof ik nergens gezegd dat een matras met de mogeljikehid het terug te brengen daardoor betere kwaliteit is. Ik heb gezegd dat de mogeljkehid het op proef te nemen de kwaliteit kan bewijzen: roleau is nog onbekend maar de matrassen zijn kwalitatief goed. Twijfelt iemadn daaraan dan kan hij/zij zelf ondervinden hoe god de kwalitiet is door zo'n moatras op proef te nemen. Valt de kwalitiet diegene dan toch tegen dan kan je het gewoon weer erugsturen. Wat ik wilde aangeven is dat door deze erustuurmogelijkheid je minder risico loopt om een product van slechte kwaliteit te koepn, want vaak merk je binnen de eerste 30 dagen wel of een matras dezelfde draagkracht behoudt, of juist snel zachter/slapper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dicksterk schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:00:
@mikeyman: ik heb geloof ik nergens gezegd dat een matras met de mogeljikehid het terug te brengen daardoor betere kwaliteit is. Ik heb gezegd dat de mogeljkehid het op proef te nemen de kwaliteit kan bewijzen: roleau is nog onbekend maar de matrassen zijn kwalitatief goed. Twijfelt iemadn daaraan dan kan hij/zij zelf ondervinden hoe god de kwalitiet is door zo'n moatras op proef te nemen. Valt de kwalitiet diegene dan toch tegen dan kan je het gewoon weer erugsturen. Wat ik wilde aangeven is dat door deze erustuurmogelijkheid je minder risico loopt om een product van slechte kwaliteit te koepn, want vaak merk je binnen de eerste 30 dagen wel of een matras dezelfde draagkracht behoudt, of juist snel zachter/slapper wordt.
Je hebt gelijk, dat heb je niet met zoveel woorden gezegd. Maar het lijkt wel een vrij doorslaggevende factor te zijn in je adviezen ;)

(Krijg je smileys overigens wel mee? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mikeyman: ja hoor;-) smilies begrijp ik prima.
Ik begrijp wat je zegt. Maar in mijn adviezen spelen meerdere factoren:
- kwaliteit
- prijs
- service
Omdat ik mijn adviezen online geef weet ik alleen wat me wordt verteld, ik ken de mensen die ik iets adviseer niet dus mijn advies is gebaseerd op hun situatiebeschrijving. Maar ondanks dat ik een erg grote kennis over het onderwerp heb is matraskeuze ook een kwestie van gevoel "ligt het lekker of niet". Als jij mijn advies opvolgt en dat kost je een paarhonderd euro dan is het wel erg zuur als na een maand blijkt dat je het matras wat ik je heb aangeraden toch niet zo geweldig vindt, zonder dat je het kan terugsturen. In die zin vind ik de mogeljkheid een matras te retourneren en je geld terug te krijgen wel erg belangrijk: het is een investering waar je 8-10 jaar mee wil doen, dan moet je wel de vrijheid hebben een matras te vinden waar je ook graag al die jaren op wil slapen. Daarom adviseer ik bijvoorbeeld nooit auping: de kwaliteit is wel goed(hoewel ik ook wel veel klachten lees), maar de service houdt neit over(enkle omruilgarantie dus als ze niet hebben wat je zoekt slaap je 10 jaar beroerd want de prijs is te hoog om hem weg te gooien). Overigens wil ik wel duideleijk stellen dat ik geen bedrijf ken, met een betere prijs/kwaliteitsverhouding dan de bedrijven die ik adviseer, het is dus niet zo dat ik bedrijven uitgesloten heb omdat ze geen proefslapen aanbieden. Maar als je ch alles in een totalplatje kan krijgen: goede prijs, goede kwaliteit en goede serivce, waarom zou je dan genoegen nemen met mindere service, vergelijkbere kwaliteit en een hogere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ben ik het wel mee eens. De laatste matrassen die ik heb gehad waren steeds een soort van miskoop, terwijl ik er wel meer dan gemiddeld geld voor betaalde en er wel uitgebreid op ben gaan proefliggen.

Dan redeneer ik dat je beter meteen een miskoop kan doen zonder te gaan proefliggen en zonder teveel te betalen. Dan kan je jezelf eerder weer een nieuw matras verantwoorden en ook belangrijk, je hoeft je schaarse zaterdag niet op te offeren door te praten met vervelende verkopers!

Uiteindelijk val ik nog in slaap op een vloerkleed dus ben ik niet zo bang dat er iets mis is met wat ik heb besteld. Het enige wat echt van belang was, was het materiaalgebruik zodat ik niet teveel ga zweten. En mocht het nu bestelde matras van minder dan 400 euro echt 8-10 jaar heerlijk liggen dan lach ik me stiekem een slag in de rondte als ik mensen om me heen hoor shoppen voor duizenden euro's. En als het maar 4 jaar lekker ligt vind ik dat zonde maar heb ik per jaar net zo duur gelegen als met mijn vorige matras. Pas als het minder dan 4 jaar meegaat heb ik een kat in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Je zoekt neem ik aan toch een matras + iets om de matras op te leggen en/of in te leggen, dus een compleet bed, wat er ook nog eens leuk uitziet zoals Exodus FC wil. Met een losse matras ben je niet klaar. De combinatie van het geheel zal ook nog wel wat uitmaken op het eindresultaat. Je kunt er bovendien nog een topper opdoen en dan verandert het weer. Je kunt niet de matras de schuld geven en zeggen dat een matras een miskoop is, je kunt ook zeggen dat je combinatie niet werkte. Met een andere ondergrond had je de combinatie misschien een stap de goede kant opgekregen. Hoewel ik me ook afvraag of je met een voldoende dikke matras (>25 cm) niet gewoon een stugge ondergrond kunt hebben. Heb je een boxspring van 20 cm + een matras van 20 cm nodig. Dat is al 40 cm in totaal. Als de ondergrond heel veel meegeeft werkt de matras zelf niet? De prijs hangt ook gewoon af van materiaalkosten. Natuurlijke materialen zijn veel duurder. Lidl en Ikea matrassen en boxsprings zijn er gewoon niet in mijn maat en zou ik niet aan beginnen. Mijn Ikea bank heeft polyether in de kussens en dan krijg je echt wel kuilen. Volgens mij kun je ook een matras laten maken zoals je het zelf wil met de lagen die je wilt. Je hoeft helemaal niet een kant en klaar matras te kopen. Wat ik me bij een 2 persoonsbed ook afvraag is hoe je een egale ondergrond krijgt. In het midden een balk tussen twee latten- of spiraalbodems of in het midden tussen 2 boxsprings 2 balken schuim ipv pocketveren. Dat lijkt me niet optimaal. Een harde ondergrond is tenminste egaal.

[ Voor 4% gewijzigd door jayjey op 20-10-2017 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

jayjey schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:35:
Je zoekt neem ik aan toch een matras + iets om de matras op te leggen en/of in te leggen
Ik zie een bed en matras niet als iets wat op hetzelfde moment vervangen hoeft te worden. Ik had al een mooie boxspring en zolang de bekleding daarvan nog goed blijft gaat hij wellicht meerdere matrassen mee. Mijn ouders hebben nog nooit een ander bed gekocht, die is volgens mij zelfs van zijn overgrootouders geweest. Alleen wel ooit nieuwe bodems en af en toe nieuwe matrassen erin mag ik hopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
We zijn uiteindelijk geslaagd en het is een Velda Fly met Wellington matras geworden. Gekocht in een kleine slaapspeciaalzaak en fijn advies gekregen. Duidelijk gevraagd of het niet beter was een duur Pullman Silverline matras te kopen met een goedkoper frame. De verkoper wist ons te vertellen dat het keurmerk van de consumentenbond niet alles zegt omdat er een beperkt aantal merken/matrassen getest wordt, en de consumentenbond je als fabrikant bovendien benadert wanneer ze je matras als zeer goed beoordelen en 'wat het je waard is om in hun publicatie te komen'. De verkoper vertelde aan dat de Pullman echt een uitstekend matras is maar qua slaapcomfort de Wellington er niet veel voor onderdoet. Al met al zijn we blij met de keuze voor een kleine slaapspeciaalzaak in plaats van een grote keten.

[ Voor 12% gewijzigd door El Profesor op 20-10-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: heb jemij post gezien waarin ik aangaf dat je droomidee via klantenservice@droomidee.nl moet mailen om je vragen te stellen omdat hcontactformulier momenteel niet werkt?
Overigens: als je matras na 4 jaar niet meer lekker zou liggen heb je nog 6 jaar uitgebreide garnaie, dus voor dit bedrag slaap je sowieso 10 jaar zlefs als dat over 2 matrassen verdeeld zou moeten zijn(wat ik niet verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Exodus FC schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:54:
We zijn uiteindelijk geslaagd en het is een Velda Fly met Wellington matras geworden. Gekocht in een kleine slaapspeciaalzaak en fijn advies gekregen. Duidelijk gevraagd of het niet beter was een duur Pullman Silverline matras te kopen met een goedkoper frame. De verkoper wist ons te vertellen dat het keurmerk van de consumentenbond niet alles zegt omdat er een beperkt aantal merken/matrassen getest wordt, en de consumentenbond je als fabrikant bovendien benadert wanneer ze je matras als zeer goed beoordelen en 'wat het je waard is om in hun publicatie te komen'. De verkoper vertelde aan dat de Pullman echt een uitstekend matras is maar qua slaapcomfort de Wellington er niet veel voor onderdoet. Al met al zijn we blij met de keuze voor een kleine slaapspeciaalzaak in plaats van een grote keten.
Ik had nog iets genoemd op made.com, een Edwin bed wat er erg leek en Wellington heb ik je niet over gehoord eerder, is dat met veren geboord in het schuim? Zeker een mooie boxspring, ik snap het niet maar veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Exodus FC: ik snpa er ook niet veel van. Je komt hier advies inwinnen waar je blijkbaar niet doro wordt overtuigd, maar het verhaal van 1 verkoper in een klein zaakje maakt je direct enthousiast. Ben je niet vergeten te vragen of ze proefslapen aanbieden, of heb je nu in een paar minuten de beslissen voro de komende 10 jaar moeten nemen? Ik neem aan dat je in elk geval kwaliteit hebt gekocht voor zover ik het kan zien, al had het ook beduidend goedkoper gekund. Ik hoop dat je over een maand nogsteeds blij bent en dat je niet een te hard of te zacht matras hebt genomen wat niet meer omgewisseld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ik vraag me af of je met een voldoende dikke matras (>25 cm) niet gewoon een stugge ondergrond kunt hebben. Heb je echt een boxspring van 20 cm + een matras van 20 cm nodig? Dat is al 40 cm in totaal. Als de ondergrond heel veel meegeeft werkt de matras zelf toch niet? Zijn de boxspring veren dan altijd veel stugger dan de matrasveren? Is het niet dubbel op anders? Is het niet logisch om op een boxspring een mooie foam matras te doen, vering heb je immers al in de boxspring zitten.
Volgens mij kun je ook een matras laten maken zoals je het zelf wil met de lagen die je wilt. Je hoeft helemaal niet een kant en klaar matras te kopen. Wat ik me bij een 2 persoonsbed ook afvraag is hoe je een egale ondergrond krijgt. In het midden een balk tussen twee latten- of spiraalbodems of in het midden tussen 2 boxsprings 2 balken schuim ipv pocketveren. Dat lijkt me niet optimaal. Een harde ondergrond is tenminste egaal. Ik vraag het nog maar een keer. En een matras uit losse lagen lijkt me ook veel hanteerbaarder.

[ Voor 3% gewijzigd door jayjey op 20-10-2017 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Prima keuze @Exodus FC stijlvol bed met goeie matrassen. Hier ga je echt wel plezier aan beleven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Profesor
@dicksterk ik ben hier gekomen om meningen van anderen te lezen, die bijvoorbeeld een Velda Fly hebben of een bepaald advies aanraden. Één van die tips was, ga zeker proefliggen op een matras, dat hebben we gedaan en lag heerlijk. Verder had het ook goedkoper gekund, wij waren verder ook niet opzoek naar het goedkoopste bed, maar een mooi bed waar we iedere dag met plezier in stappen. Nog even terugkomend op de adviezen die jij aandroeg:
- Droomidee: daar kwam ik online nogal een hoop slechte kantervaringen van tegen. Matrassen die doorliggen en mensen die geen antwoord krijgen op vragen m.b.t. klachten. Dan mag het op papier een goed matras zijn, maar dat betekent nog geen kwalitatief goed product.
- Roleau: je prijst hier al bijna 10 pagina's Roleau aan als een soort onovertroffen matras. Ik kan verder niets over deze matrassen terug vinden, geen slaapervaringen of andere gebruikerservaringen. Alleen een bedrijf dat nog geen jaar opgericht is en jouw mening over hoe geweldig de specificaties van hun matrassen op papier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
jayjey schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:38:
[...]
Ik had nog iets genoemd op made.com, een Edwin bed wat er erg leek en Wellington heb ik je niet over gehoord eerder, is dat met veren geboord in het schuim? Zeker een mooie boxspring, ik snap het niet maar veel plezier ermee!
@jayjey De Edwin vinden we persoonlijk niet echt mooi. Verder hebben we overigens naast de Velda ook de Eastborn Leeton bekeken in de winkel en dat was een wereld van verschil in gebruikte materialen, bouwkwaliteit en afwerking. Verder staat de Velda hoog op zijn poten en heeft een slaaphoogte van ca. 60 cm, vergelijkbaar met een normale boxspring, de Eastborn ligt zeker 15 cm lager. Wat betreft het matras, ik heb geen idee of de veren er in geboord zijn, wel dat het bed 300 pocketveren heeft en een koudschuim. Verder is Wellington een Nederlandse fabriekant die al jaren lang (voornamelijk projectmatig) matrassen produceert. En er zit drie jaar garantie op, dus dat zal wel goed zitten als er na drie jaar nog geen kuilen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@Lekkerboeie86 dank je, fijn te lezen dat ook het Wellington matras een goede keuze lijkt te zijn. We hebben gekozen voor 1 matras van 160x200.

[ Voor 18% gewijzigd door El Profesor op 21-10-2017 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06
Exodus FC schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:52:
@dicksterk ik ben hier gekomen om meningen van anderen te lezen, die bijvoorbeeld een Velda Fly hebben of een bepaald advies aanraden. Één van die tips was, ga zeker proefliggen op een matras, dat hebben we gedaan en lag heerlijk. Verder had het ook goedkoper gekund, wij waren verder ook niet opzoek naar het goedkoopste bed, maar een mooi bed waar we iedere dag met plezier in stappen. Nog even terugkomend op de adviezen die jij aandroeg:
- Droomidee: daar kwam ik online nogal een hoop slechte kantervaringen van tegen. Matrassen die doorliggen en mensen die geen antwoord krijgen op vragen m.b.t. klachten. Dan mag het op papier een goed matras zijn, maar dat betekent nog geen kwalitatief goed product.
- Roleau: je prijst hier al bijna 10 pagina's Roleau aan als een soort onovertroffen matras. Ik kan verder niets over deze matrassen terug vinden, geen slaapervaringen of andere gebruikerservaringen. Alleen een bedrijf dat nog geen jaar opgericht is en jouw mening over hoe geweldig de specificaties van hun matrassen op papier zijn.
Hij vindt alleen zijn eigen mening belangrijk maar bovenal de enige waarheid, zie ook zijn eigen topic. Daar blijkt ook dat hij er totaal geen verstand van heeft en alleen naar specificaties maar vooral de prijs kijkt. Daarnaast zijn zijn ervaringen totaal niet relevant voor de gemiddelde bezoeker hier.

Fijn als iemand wil helpen maar jammer als hij zich onterecht als expert voordoet en daarmee mensen eventueel misleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
bericht gewist

[ Voor 98% gewijzigd door dicksterk op 21-10-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

@dicksterk Ja ik heb inmiddels antwoord dat ze het oude matras niet kunnen meenemen. Dat is een grote tegenvaller. Ik heb maar een klein huis. Een extra matras van 220x180 kan ik zo snel even niet kwijt dus t moet zsm weg als het nieuwe matras is geleverd. Tijdelijk in de tuin leggen is geen optie omdat hij met regenwater ontilbaar zou worden. Ik heb geen trekhaak dus kan geen aanhanger huren. Enige optie is dan dat ding in stukken zien te krijgen zodat het mee kan naar de vuilstort. Geen idee hoe moeilijk het is om een matras te vermoorden maar ik laat het nog even weten.

Dat is echt een groot nadeel vind ik want ik heb online besteld om geen zaterdag te verliezen, nu verlies ik m eigenlijk alsnog.

PS, ik vertrouw je goede bedoelingen in dit topic en denk itt sommige anderen wel dat je erg veel verstand van de materie hebt. Maar ik denk ook dat de matrassenwereld niet voor niets zo ondoorzichtig is geworden. Juist omdat er zoveel wetenschap wordt toegepast op een gebied waar meningen\ervaringen\gevoel uiteindelijk de doorslaggevende factor zijn. Je blijft hier dus altijd voor en tegenstanders houden. De consumentenbond is een goed voorbeeld, ze doen een jaarlijkse matrassentest en falen eigenlijk al een paar jaar achter elkaar, ze verliezen zelfs hun goede naam ermee door bijv. de aflevering van Radar.

[ Voor 30% gewijzigd door Pixal op 21-10-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: ik vind het geen goede zaak dat ze niet done wat op hun website stat aangegeven, ik heb de eigenaar van droomidee dan ook weer gemaidl en ik hoop dat we hier uit gaan komen, ik verwacht wel dat dat zal lukken.
@Exodus FC: Ik vidn het prima dat u een ander matras koopt dan ik adviseer, dat maakt helemaal niets uit. Wat ik niet begrijp is dat u enkel 1 advies overneemt "proegliggen in een winkel" maar nits doet met het fiet dat proefliggen in een winkel nies zegt over hoe het voelt om er een hele nacht op te liggen. heeft u afspraken gemaakt over proefslapen of omruilgarantie?
Overigens heb ik hier ozwel een droomideematras als de pocketveren comfort van roleau, dus ik beoordeel ze zeker niet vanaf paapier. Droomidee heft tegenwoordig op vrijwel alle fora een account zodat ze klachten kunnen oppikken, wat u vst ook gelezen hebt. in 1% van de matrassen kwam ene fabricagefotu voor waardoor de lijmlaag deels losliet en het matras verzakte, inmiddels is droomidee overgestapt op een nieuwe fabriek en de verwachtign si dat dit probleem nu verleden tijd is ook voor die laatste 1% van de gevallen. Overigens kregen deze klanten kerugi een niewu matras.

@malt007: mijn eigen topic is iets heel anders als het advies wat ik hier geef. Naast adviseren houd ik ook van experimenteren, dat doe ik in mijn eigen topic. De adviezen hier zijn weldgelijk gebaseerd op mijn grote kennis over dit onderwerp. op basis waarva ik mijn adviezen geef heb ik al eerder uitgebreid beschreven, dat opnieuw doen lijkt me zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal: kleine aanvulling: in het ergste geval kan je altijd nog een kringloopwinkel bellen om het matras op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kringloop komt geen matrassen ophalen. Tenzij ze nieuw en verkeerd besteld zijn, maar geen gebruikte matrassen. Die willen ze nog niet al kom je ze brengen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
@dicksterk we hebben ook proef gelegen bij Ikea, en hadden bovendien geen zin om een waslijst winkels af te struinen. We hebben verser geen afspraken gemaakt over proefperiode etcetera. Het zal in ieder geval niet minder zijn dan waar we nu op slapen en we zijn beiden niet zwaar van gewicht en hebben geen rugklachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
dicksterk schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:54:
Droomidee heft tegenwoordig op vrijwel alle fora een account zodat ze klachten kunnen oppikken, wat u vst ook gelezen hebt. in 1% van de matrassen kwam ene fabricagefotu voor waardoor de lijmlaag deels losliet en het matras verzakte, inmiddels is droomidee overgestapt op een nieuwe fabriek en de verwachtign si dat dit probleem nu verleden tijd is ook voor die laatste 1% van de gevallen. Overigens kregen deze klanten kerugi een niewu matras.
Bijzonder dat ze van fabriek gewisseld zijn overigens, op hun website insinueren ze namelijk een eigen productie te hebben onder meest gestelde vragen: 'Daarnaast hebben wij onze eigen productie....'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
@pixal: ik vind het geen goede zaak dat ze niet done wat op hun website stat aangegeven, ik heb de eigenaar van droomidee dan ook weer gemaidl en ik hoop dat we hier uit gaan komen, ik verwacht wel dat dat zal lukken.
@Exodus FC: Ik vidn het prima dat u een ander matras koopt dan ik adviseer, dat maakt helemaal niets uit. Wat ik niet begrijp is dat u enkel 1 advies overneemt "proegliggen in een winkel" maar nits doet met het fiet dat proefliggen in een winkel nies zegt over hoe het voelt om er een hele nacht op te liggen. heeft u afspraken gemaakt over proefslapen of omruilgarantie?
Overigens heb ik hier ozwel een droomideematras als de pocketveren comfort van roleau, dus ik beoordeel ze zeker niet vanaf paapier. Droomidee heft tegenwoordig op vrijwel alle fora een account zodat ze klachten kunnen oppikken, wat u vst ook gelezen hebt. in 1% van de matrassen kwam ene fabricagefotu voor waardoor de lijmlaag deels losliet en het matras verzakte, inmiddels is droomidee overgestapt op een nieuwe fabriek en de verwachtign si dat dit probleem nu verleden tijd is ook voor die laatste 1% van de gevallen. Overigens kregen deze klanten kerugi een niewu matras.

@malt007: mijn eigen topic is iets heel anders als het advies wat ik hier geef. Naast adviseren houd ik ook van experimenteren, dat doe ik in mijn eigen topic. De adviezen hier zijn weldgelijk gebaseerd op mijn grote kennis over dit onderwerp. op basis waarva ik mijn adviezen geef heb ik al eerder uitgebreid beschreven, dat opnieuw doen lijkt me zinloos.
Gast wie denk je dat je bent dat je op basis van berichten hier op eigen houtje de eigenaar gaat lopen mailen?

Goede bedoelingen daar aan toe, maar ondertussen weten we dat jij vind dat we of bij droomidee moeten zijn of roleau.

Dus, wat mij betreft is dat nu duidelijk en blijf je hier verder weg en laat mensen aub hun eigen problemen oplossen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06

Welke grote kennis? Je eigen topic is 5 maanden oud waarin je om advies komt vragen. In die 5 maanden laat je een matras op maar maken, adviseer je iedereen daarheen te gaan, maar nog geen maand later wil je het matras terugsturen.

Vervolgens zit je te ranten op alle gevestigde namen en het enige wat goed zou zijn zijn vage matrassen van vage webshops.

Daarnaast zijn jouw ervaringen totaal niet relevant voor 90% van de mensen die om advies komen vragen.

Het is niet persoonlijk maar je zou adviezen iets vrijblijvender kunnen geven waarbij je ook aangeeft dat je slechts ervaringsdeskundige bent.
Pagina: 1 ... 4 ... 55 Laatste