@leproos: u geeft zelf aan niet veel verstand van matrassen te hebben. Ik klets niet in de ruimte. Ik ontkent niet dat een auping cresto matras goed kan liggen, ik zeg alleen dat de specificaties van de roleau pocketveren comfort een stuk beter zijn terwijl het een goedkoper matras is, waardoor je met dat matras dus veel meer waar voor je geld krijgt.
Inderdaad vind ik koudschuim niet prettig omdat het de contouren van het lichaam overneemt, maar ongetwijfeld zijn er genoeg mensen die dat juist wel prettig vinden(ziekenhuizen bijvoorbeeld ook vanwege drukverlagende eigenschappen), hotels gebruiken in Nederland bij mijn weten meer pocketveren.
Overigens vind ik ravensberger een prima bedrijf, dat adviseer ik ook regelmatig aan mensen die echt koudschuim willen.
Droomidee is een grote online speler die vooral verkoopt via marktplaats, inderdaad lees ik ook wel wat klachten op het forum van radar maar zoals je ook kan zien heeft de eigenaar die keurig opgelost, 10 jaar garantie voor die prijs is echt niet slecht.
over jouw situatie:
- ben je koudschuim gewend of pocketvering?
- wat voor bedbodem heb je?
- lig je graat stevig of zacht?
een droomidee matras is een stevig pocketveringmatras, waarbij je kan kieizen voor een matras met aan 1 kant traagschuim. Als je traagschuim niet fijn vindt zou ik het matras zonder traagschuim kiezen en ik zou het matras van 22cm dik nemen. ravensberger heeft meer opties voor mensen die graag wat zachter liggen, maar die matrassen(tenzij je de duurste neemt) zijn wel wat dunner.
[
Voor 11% gewijzigd door
dicksterk op 06-10-2017 13:59
]