Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste
Acties:

• birder
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-06 06:27
na uitgebreid onderzoek, ook hier op t forum, ben ik eveneens uitgekomen bij ravensberger. Hun website komt integer en inhoudelijk over, ook hebben ze haalbare prijzen en lijken tegelijk te investeren in kwaliteit.
ook is er een grote hoeveelheid positieve reviews over de Ravo570 pocketvering met zones. ik wacht nog even hun advies af...

overigens met dank aan dick sterk, die hier op het forum uitgebreid zijn argumentatie en visie heeft gegeven. heel prettig, want het is echt een onoverzichtelijk geheel van meningen en belangen... ‘ zelfs’ de consumentenbond lijkt hier deel van uit te maken 🙄

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Ook op zoek naar een matras. Ik heb last van mijn nek en rug en ben echt op zoek naar iets wat goed past bij mijn lichaam. Bij Lavital geweest, daar gaven ze aan dat ze echt pocketvering aanraden als je specifieke klachten hebt. Hun latex matrassen liggen ook alsof je in een goedkoop hotel slaapt. Grootste nadeel is dat je bij Lavital niet kan proefslapen. Hun beste matras (Sapphire) lag in de winkel erg lekker, maar dit zegt natuurlijk weinig over hoe je er op slaapt.

Ook bij Ravensberger geweest, daar lijkt juist pocketvering ondergeschikt te zijn. Bij de 2 typen pocketvering die ze hebben voel je echt dat je op de veren ligt. Ze verkopen van origine ook alleen schuimmatrassen, pocketvering is er bij gekomen voor de Nederlandse markt. Hun Talalay matras vond ik het beste liggen. De structura med 60 vond ik te hard (h2) en de verkoper gaf aan dat ze nog harder worden ivm aanpassing in het productieproces. De HR70 koudschuim heeft het probleem dat er te veel verschil tussen de zones zit voor iemand met normaal postuur.

Nu de vraag hoe verder. Is het waar dat pocketvering beter is voor mensen met rug en nekklachten? Zijn er alternatieven die werken zoals Lavital (op maat) maar met mogelijkheid tot proefslapen? Ik lees dat Roleau wordt aangeraden, waar kan ik die uitproberen? De website is down (lekker handig, zet dan een statische pagina met telefoonnummer en adres neer).

Ik denk dat Emma etc. niet de kwaliteit heeft die ik zoek.

Erapaz wijzigde deze reactie 10-06-2019 16:47 (9%)

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-12 22:16
Rug en nek klachten kan zo veel verschillende oorzaken hebben. Zeker de nek zou ik eerder in het kussen verwachten. Ik heb een stevige pocketveer matras, maar mijn lichaam vindt dat inmiddels niet meer zo prettig. Of in ieder geval, ik ben een buik en zij slaper, ik heb het idee dat buik nog wel gaat, maar bij zij moet mijn lichaam meer in zakken. Ik blijf het ook lastig vinden, maar ik slaap nu al enige tijd op een andere kamer op een koudschuim matras, en dat lijkt beter te bevallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• k_doorman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:54
Ik ben afgelopen week ook bij ravensberger geweest om een matras te bestellen.
Het was het idee om voor de structura med 60 H3 of de ravospring 570 te gaan. De ravospring viel al snel af omdat deze instabiel voelde. Terwijl we eigenlijk de keuze hadden gemaakt voor de structura med toch nog maar even op de ergospring gaan liggen. Deze viel eigenlijk buiten budget, maar gaf voor ons beide dusdanig meer ondersteuning dat we het budget maar een stukje hebben opgerekt! Nu de levertijd nog even afwachten :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wimplon
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 28-11 06:13
Sinds een week is het Matt matras opgehaald (inmiddels geld ook al terug, perfecte service) en liggen we op een Struktura Med 60 H3 matras van Ravensberger. Puur genieten dit matras en deze kan ik dan ook iedereen aanraden. Stevig, maar toch zacht op de plekken waar je wat extra veerkracht wenst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 27-11 17:18
Voornemens om deze week mijn MATT terug te sturen. Hoewel het matras redelijk ligt, blijkt er een te groot verschil in postuur te zijn tussen mijn vriendin en ik. Ik vind hem doorgaans te zacht en zei te hard. Ook blijkt het matras relatief veel warmte vast te houden tijdens deze hitte golf, wat mijn nachtrust in ieder geval niet ten goede komt.

Wij willen nu bij een echte winkel gaan kijken en een traditioneel pocketveren matras kopen. Het matras moet echter op zeer korte termijn retour en ik moet voor enkele weken naar het buitenland. We hebben dus eigenlijk een tijdelijk matras nodig, totdat we langs kunnen gaan bij een gerenomeerde 'echte' winkel.
Na Droomidee, Simba en Matt.. iemand tips voor een laatste matras wat we nog kunnen proberen, om het gat op te vangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:41

arnova

weet veel, maar niet alles

arnoman schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:49:
Voornemens om deze week mijn MATT terug te sturen. Hoewel het matras redelijk ligt, blijkt er een te groot verschil in postuur te zijn tussen mijn vriendin en ik. Ik vind hem doorgaans te zacht en zei te hard. Ook blijkt het matras relatief veel warmte vast te houden tijdens deze hitte golf, wat mijn nachtrust in ieder geval niet ten goede komt.

Wij willen nu bij een echte winkel gaan kijken en een traditioneel pocketveren matras kopen. Het matras moet echter op zeer korte termijn retour en ik moet voor enkele weken naar het buitenland. We hebben dus eigenlijk een tijdelijk matras nodig, totdat we langs kunnen gaan bij een gerenomeerde 'echte' winkel.
Na Droomidee, Simba en Matt.. iemand tips voor een laatste matras wat we nog kunnen proberen, om het gat op te vangen?
Misschien een Lidl HN8S matras? Kan binnen 90 dagen geretourneerd worden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guillermow93
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16:33
Ik kan iedereen het Lidl Meradiso matras afraden. Ik heb dit matras op 27-04-2019 aangekocht en er is nu al kuilvorming, deze gaat dan ook retour volgende week. Afgelopen weekend bij de showroom van Ravensberger in Zoeterwoude proefgelegen op verschillende matrassen. Uiteindelijk is het de Komfort-SAN 50 H2 SG50 geworden (187cm en 78kg)

Dit in combinatie met deze 42-latten vaste lattenbodems hoop ik weer als een baby te kunnen slapen. https://www.matrasbestell...-vast/lattenbodem-42-lats

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• paQ
  • Laatst online: 21:09
arnoman schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:49:

larson?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• arnoman
Het Lidl HN8S matras is niet leverbaar als twee persoonsmatras, enkel tot 140cm breedte.
Larson is mij niet eerder opgevallen in mijn zoektoch, ziet er netjes uit, dank!

• belmonde
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17:57
#Arnoman,..

Kijk eens bij Leen Bakker.. Die hebben ook duurdere matrassenn genaamd OctaSmart.. In de winkel zag ik de hybride-versie.. Met pocketveren(metalen) onderin en daarboven Octasprings (schuimveren)..
Ik voelde de 23 cm dikke "Octasmart Hybrid" en die voelde goed. In deze serie van 3 zijn er ook de hybrid Plus(ook 23 cm) en de "Hybrid deluxe" (25 cm) maar die hebben dan 2 versus 4 cm memoryfoam boven in.

Ik voelde de 23cm gewone hybrid als prettig verend, smeedzaam. EN naar mijn inzicht zijn deze matrassen goed gezoneerd.. Zoals ik ze graag zie.. Maar ik heb er dus geen ervaring mee. Ik had deze al eerder gezien in andere uitvoeringen. Maar nu met pocketveren en ook in 220 cm lengte leverbaar. Ze zijn niet goedkoop in de zin als lidl..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Essie689
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 31-08 20:40
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een 100% natuurlatex Una Matras (https://unamatras.nl/) ?

Ik vind het verkooppraatje redelijk interessant.. Ik ben al bij meerdere bed winkels geweest en ik moet zeggen dat een natuurlatex matras wel erg lekker ligt en schijnbaar dus ook nog beter voor mens en milieu.

Ik kan alleen amper iets over dit bovenstaande bedrijf vinden. De prijzen zijn daarin tegen wel erg scherp tegen over de locale bedden winkel.. Hopelijk heeft iemand van jullie ervaring met dit bedrijf? Het enige wat ik op de website uitgevonden heb is dat de matrassen uit de UK komen en dan de reviews op de website zelf, maar dat vind ik nooit zoveel zeggend. Zelfde concept verder als Emma en MattSleeps..

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:40
hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Ik heb 3 jaar geleden deze boxspring gekocht. (zijn bonel boxen) (180x210)
http://www.beddenbriljant.nl/boxspring-angel.html

Hier heb ik 2x harde matrassen hierop.(ook bij hun weg.. compleet setje) En een koudschuim topper van 7cm.
Voor mijn gevoel is het niet allemaal "hard" na een weekje zie je aan de topper wel waar ik ongeveer heb gelegen.
Meestal keer ik het het topmatras na een tijdje om ... en dan ligt het weer iets harder.

Eigenlijk vind ik een hard matras veel lekkerder liggen ...
Wat zijn mijn opties?

Deze verkopen en gewoon een andere boxspring halen?
Of de bonel boxen houden en een andere matras hierop? (180x210 is wel duur)
of een andere topmatras heeft ook weinig nut denk ik?

Aggressor wijzigde deze reactie 22-07-2019 18:32 (5%)

• partyondude
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 03-12 19:17
Een aantal maanden geleden voor ons nieuwe huis een een nieuwe Avek Ninety gekocht bij Boonman in Den Bosch :) Mooi compleet bed, met lampjes, topper etc. Twee meter breed, je kan draaien zonder dat moeder de vrouw de lucht invliegt, geniaal.

Afgelopen vrijdag is het geleverd. Het hoofdbord kon niet via het trapgat omhoog, dus dat mochten we zelf regelen. Trapleuning eraf schroeven bleek voldoende, beetje makkelijk van die gasten maar goed.

Ik heb de LED lampjes ook zelf moeten monteren, in het hoofdbord. Dwars door de stof heen boren, best raar. Daardoor kan het bed niet meer strak tegen de muur aanstaan, want dan schuren de lampjes tegen het beton. Beetje matig.

Wat verder opvalt is dat het hoofdbord niet lekker vast zit, daar zit behoorlijk wat beweging in. Ik heb dat ding niet zelf vastgezet, was bezig met de verhuizing. Is dit normaal, of moet ik de boel gewoon even lostrekken en het opnieuw vastzetten? Vind het nogal afbreuk doen aan een vrij kostbaar bed.

Verder echt een gigantisch fijn bed. Ik kom uit een Auping Auronde en dat slaapt heerlijk, maar als je een Auping wil met onze wensen dan ben je denk ik 2x een Avek Ninety kwijt en dit slaapt voor ons in ieder geval echt beter. Het is net alsof je een hotelbed instapt, heerlijk.

• Romulus
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09-08 14:51
Wij zijn ook op zoek naar een nieuw bed.
We hebben nu een boxspring.

Ik lees goede recensies over de Struktura-MED 60 matrassen van Ravensberger en bijbehorende lattenbodems.
Er zijn echter 2 dingen die ons heel goed bevallen aan onze huidige boxspring:

Relatief hoge instap
Geen houten ombouw noodzakelijk

Heeft iemand tips hoe we dit ook zouden kunnen realiseren met een koudschuim matras i.c.m. een lattenbodem en ook zo dat het enigszins op een boxspring lijkt?

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:06

Mystikal

It never hurts to help

partyondude schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:29:
Een aantal maanden geleden voor ons nieuwe huis een een nieuwe Avek Ninety gekocht bij Boonman in Den Bosch :) Mooi compleet bed, met lampjes, topper etc. Twee meter breed, je kan draaien zonder dat moeder de vrouw de lucht invliegt, geniaal.

Afgelopen vrijdag is het geleverd. Het hoofdbord kon niet via het trapgat omhoog, dus dat mochten we zelf regelen. Trapleuning eraf schroeven bleek voldoende, beetje makkelijk van die gasten maar goed.

Ik heb de LED lampjes ook zelf moeten monteren, in het hoofdbord. Dwars door de stof heen boren, best raar. Daardoor kan het bed niet meer strak tegen de muur aanstaan, want dan schuren de lampjes tegen het beton. Beetje matig.

Wat verder opvalt is dat het hoofdbord niet lekker vast zit, daar zit behoorlijk wat beweging in. Ik heb dat ding niet zelf vastgezet, was bezig met de verhuizing. Is dit normaal, of moet ik de boel gewoon even lostrekken en het opnieuw vastzetten? Vind het nogal afbreuk doen aan een vrij kostbaar bed.

Verder echt een gigantisch fijn bed. Ik kom uit een Auping Auronde en dat slaapt heerlijk, maar als je een Auping wil met onze wensen dan ben je denk ik 2x een Avek Ninety kwijt en dit slaapt voor ons in ieder geval echt beter. Het is net alsof je een hotelbed instapt, heerlijk.
Even gekeken. Ziet er zeker interessant uit!

Basement Bios ---- Exo-S

• partyondude
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 03-12 19:17
Lijkt me ook een mooie deal hoor. Wij slapen er heerlijk in. Dat hoofdbord zit maar op twee punten vast, blijf dat maar matig vinden maar goed, het is niet anders.

• maribolo
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 07-11 15:46
Vandaag een ravensberger matras + lattenbodem combi binnengekregen :) Super blij dat de bestelling er is. Echter, de latten in de bodem zitten best wel scheef hier en daar. Het lijkt wel alsof de lengte van de latten verschillend is? Hierdoor ondersteunen sommige latten het matras niet. Het gaat om de medimed lattenbodem. Voornamelijk de latten op de helft richting het voeteneinde.

Andere mensen hier ook last van?

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
Wij zijn ook op zoek naar een nieuw bed, en liefst een boxspring.
Voorlopig hebben we gekeken naar een Beka met 3 motoren en hun duurste matras (met 6-2 schuim).

De prijs die we kregen voor een 2x90-210 was om en beide 5100€.

De verkoper zei dat dit goed ventileerde en ik vond het goed liggen.

Echter heb ik echt een slechte rug (degeneratie van de lumbale wervels) en durf ik goed te zweten ‘s nachts.

Zou dit een goede boxspring zijn of zijn er alternatieven zonder 10k te moeten uitgeven?

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• arnoman
Na al mijn 100-dagen-proefslapen matrassen escapades de afgelopen paar dagen bij echte matraszaken langs gegaan.
  • Eerst bij Turkesteen in Veenendaal, waar ik zeer vakkundig werd geholpen maar indirect ook het idee had zonder reden naar Auping werd gestuurd. Hier werd ons een Auping Maestro aangeraden met een Auping spiraal bodem.
    Totaal kosten met twee kussens, zonder beddengoed was ~4500 euro.
  • Daarna Beterbed in Gouda, schokkend slecht. Werd continue gehamerd op design en kleuren van de boxspring, matras type, bodem type en slaap patronen werden volledig genegeerd.
    Mijn broertje heeft een M-line matras en is daar goed over te spreken, heb dan ook getracht hier wat meer info over te krijgen van de Beterbed-mevrouw, nul, nada.
    Ze liet ons eerst een Tempur matras proberen, daar ik het altijd warm heb sprak ik hier mijn zorgen over uit, nonsense volgens haar, Tempur ventileert geweldig. Daarna lagen we ineens op een boxspring met no-name matrassen. De verkoopster was duidelijk geïrriteerd dat we niet direct overgingen tot de koop van het bed.
    Totaal kosten met twee kussens, zonder beddengoed was ~3500 euro.
  • Als laatste bij Auping Gouda binnen gelopen. Werden hier netjes geholpen door een wat oudere man, heerlijk rustig en duidelijk. Nadat we op diverse goedkopere matrassen hadden gelegen gevraagd naar de wat duurdere ranges (daar we de Meastro al hadden geprobeerd). Hij gaf aan dat deze beduidend duurder waren, maar wij vanzelfsprekend deze mochten proberen. Duidelijk aangegeven dat kosten en eventueel design op dit momenteel totaal irrelevant is, het moet een goed bed zijn. Uiteindelijk na de Meastro ook op de Vivo gelegen. Voor mij voldoet de Maestro, maar mijn vriendin had een zeer uitgesproken voorkeur voor de Vivo. De Vivo heeft een extra schuimlaag bij de heupen, hier zakte ze mooi in waardoor haar ruggenwervel perfect recht was, ik merkte zelf geen verschil.
    Totaal kosten met twee kussens, zonder beddengoed maar wel met een zeer uitgebreid geconfigureerde boxspring was ~6500 euro.
In mijn naaste omgeving heeft eigenlijk iedereen een lattenbodem, geen spiraal. Ik heb bij Turkesteen en Beterbed getracht meer info los te peuteren over lattenbodems, maar daar werd aangegeven dat ivm ventilatie een spiraal bodem beter is.
Kwam vervolgens dit artikel tegen (in het Duits), wat redelijk overtuigend is wbt de zeer beperkte meerwaarde van een spiraal versus lattenbodem etc. https://www.test.de/Matra...infallen-4915775-4915781/

Ik neig op dit moment naar de Auping Vivo. De prijzen van zo'n 1500 euro per stuk voor een 210x80cm matras heb ik echter wat moeite mee. Ik ben nu aan het kijken naar een faillissement partij oid, maar zag al snel dat de Vivo in diverse varianten geleverd is. In 2015 was deze door de consumentenbond als beste getest, maar de 2016 werd weer afgefakkeld. De Vivo van najaar 2017> schijnt wel weer een goede te zijn. Ik probeer nu aan de hand van de tijken de herleiden uit welk jaar de matrassen komen, maar dat valt nog tegen; iemand die hier wellicht mee kan helpen?

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
arnoman schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:27:
Ik neig op dit moment naar de Auping Vivo. De prijzen van zo'n 1500 euro per stuk voor een 210x80cm matras heb ik echter wat moeite mee. Ik ben nu aan het kijken naar een faillissement partij oid, maar zag al snel dat de Vivo in diverse varianten geleverd is. In 2015 was deze door de consumentenbond als beste getest, maar de 2016 werd weer afgefakkeld. De Vivo van najaar 2017> schijnt wel weer een goede te zijn. Ik probeer nu aan de hand van de tijken de herleiden uit welk jaar de matrassen komen, maar dat valt nog tegen; iemand die hier wellicht mee kan helpen?
Voor mij nooit meer een auping. Ik zou ab-so-luut nooit twee losse matrassen meer nemen. De oplossing van auping voor de geul was (na 4000 euro te hebben betaald voor 2 spiraalbodems en 2 matrassen op advies van de verkoper (beds & bedding zaandam), welke vol hield dat je de geul echt niet voelt).: 4 x een soort van ziekehuisbed-beugels opsturen, welke ik vervolgens kon monteren. Maar dan moest ik wel eerst even 32 gaatjes boren met een metaalboor.

Nee, nooit meer. Ranzig bedrijf. Zowel Auping als Beds&Bedding

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• arnoman
Auping kan volgens mij wel twee losse kernen in een 150 euro kostende twee-persoons tijk aanbieden. Een enkele kern is voor mij geen optie, mijn vriendin weegt 55kg, ik bijna het dubbele.

• Jrz
arnoman schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:11:
Auping kan volgens mij wel twee losse kernen in een 150 euro kostende twee-persoons tijk aanbieden. Een enkele kern is voor mij geen optie, mijn vriendin weegt 55kg, ik bijna het dubbele.
Dat klopt. Dat hebben ze mij ook verteld... Je kon na aanschaf de twee kernsen in één tijk / hoes doen. De prijs heb ik toen niet gevraagd, omdat ik er van uit ging dat dat 200-300 euro zou kosten.
Toen we de problemen hadden met het matras, en ik één tijk wilde, bleek achteraf dat dit grapje meer dan €1000+ zou kosten.

• Alfa159
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-11 12:20
@arnoman je kan makkelijk 20% korting krijgen. Als je showmodellen niet erg vind, dan kan je die halen met 30-50% korting bij de meeste auping plaza's . De maat is wel bijna altijd 90*210cm. 50% is wanneer er een vlekje op het matras is.

We gaan ook voor de vivo. Jammer dat je niet in de buurt van den haag woont. Anders konden we samen onderhandelen en was 30% op nieuwe matrassen waarschijnlijk haalbaar. :-)

• arnoman
Ik slaap zeker 4 maanden per jaar in een hotel, ivm mijn werk.. een vlekje op een showmodel zou mij een worst wezen :-) Het Auping Plaza waar ik ben geweest had geen showmodellen in de verkoop, zal eens een grotere binnenlopen, dank voor de tip!

• leon0013
  • Registratie: april 2017

leon0013

Ooit waren het er twaalf

arnoman schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:27:
Ik ben zelf een 8 tal weken terug ook op zoek geweest naar een ander bed.

Uiteindelijk via marktplaats een gebruikte Auping Auronde ombouw, gebruikte elektrische spiraalbodems en nieuwe "oude voorraad (2009)" Vivo's voor 2500 eur.
Ik vond ze in het begin aan de harde kant t.o.v. wat ik in de winkel had ervaren. Volgens diverse bronnen is dat normaal bij een nieuw matras.
Ondertussen begin ik oftewel hieraan te wennen of de schuim wordt wat zachter.

Deze configuratie met goedkopere matrassen had me bij Auping zelf ~ 5000 eur gekost.

Nadeel van veel marktplaats aanbieders dat ze nieuwe matrassen van een ander merk bij een auping onderstel aanbieden.
Bijna al de showmodellen worden verkocht met een medium+firm matras, dat was in mijn geval niet wenselijk.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• arnoman
Je hebt een 2009 versie van de Auping Vivo gekocht? Ik kreeg een aanbieding voor de 2015 variant in gesealde verpakking, ik aarzel daar ik niet weet wat voor een impact dit heeft op het matras. 50% korting op de nieuw prijs, voor een 4 jaar oud matras vind ik matig.

Wat ik heb terug kunnen vinden zijn de versies van 2002-2015 als beste getest en vanaf najaar 2017 tot heden wederom. Ik probeer nu een 2018/2019 versie te vinden.

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
En hoe krijg je dan die korting als ik vragen mag?

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• leon0013
  • Registratie: april 2017

leon0013

Ooit waren het er twaalf

@arnoman

Ik wist pas dat het een 2009 model was toen ik aan de onderzijde de rits van de tijk opende. Daar stond de productiedatum in gestempeld. Al wat ze mij wisten te vertellen was : "vorig model" dus het was zeker een gok.
Ondertussen ben ik er wel tevreden over maar de eerste paar weken vond ik 't niet best liggen.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:12
Wij zouden graag binnenkort onze circa 10 jaar oude boxspring (merkloos) vervangen.

Nadelen van huidige is vooral dat de matrassen bijna rond zijn geworden, we regelmatig last hebben van een kuil in het midden, omdraaien van elkaar merkbaar is.

In onze slaapkamer zitten relatief lage ramen waardoor een bed met een hoofdbord geen optie is (tenzij het onder de vensterbank valt). Verder hebben we niet echt voorkeuren.

Ik heb heel veel jaren geleden wel eens een rondje winkels gedaan en toen ontdekt dat ik een vrij stevig matras fijn vindt. Op basis daarvan heb ik destijds het huidige bed gekocht.

Ik zit met name met de kuil/naad in het midden. Is een topper the way to go? Of een matras van volledig formaat? En wat voor bodem dan?

• sneezie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 29-11 23:11
Heeft er iemand ervaring met de octasmart matrassen van de Leenbakker (niet de Hybrid, dus zonder metalen vering). Wij overwegen de octasmart deluxe. Er loopt nu een goede actie.

sneezie wijzigde deze reactie 01-09-2019 18:23 (9%)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:38
kazzzdafke schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:54:
En hoe krijg je dan die korting als ik vragen mag?
Sowieso heb je nog 1 week 15% korting op het hele Auping assortiment.

• Lekkerboeie86
arnoman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:12:
Je hebt een 2009 versie van de Auping Vivo gekocht? Ik kreeg een aanbieding voor de 2015 variant in gesealde verpakking, ik aarzel daar ik niet weet wat voor een impact dit heeft op het matras. 50% korting op de nieuw prijs, voor een 4 jaar oud matras vind ik matig.

Wat ik heb terug kunnen vinden zijn de versies van 2002-2015 als beste getest en vanaf najaar 2017 tot heden wederom. Ik probeer nu een 2018/2019 versie te vinden.
Kleine toevoeging. De 2018/2019 is met Talalay latex toplaag bij Maestro en Vivo. Dit hadden ze in series hiervoor ook, maar tussentijds zijn ze tijdelijk op "pura latex" gegaan. Dit beviel uiteindelijk minder goed. Verder is het top kwaliteit voor een topprijs. Wil je een boxspring, ben ik persoonlijk niet zo'n Auping fan, maar qua witte matrassen en spiraal bodems is het zeker goed. Wil je niet de hoofdprijs betalen kan je eventueel naar Adagio kijken, maar als je op een Vivo hebt gelegen valt het niet mee om 3 comfort stappen terug te doen.

• keko12
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02-12 11:34
Lekkerboeie86 schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:48:
[...]

Kleine toevoeging. De 2018/2019 is met Talalay latex toplaag bij Maestro en Vivo. Dit hadden ze in series hiervoor ook, maar tussentijds zijn ze tijdelijk op "pura latex" gegaan. Dit beviel uiteindelijk minder goed. Verder is het top kwaliteit voor een topprijs. Wil je een boxspring, ben ik persoonlijk niet zo'n Auping fan, maar qua witte matrassen en spiraal bodems is het zeker goed. Wil je niet de hoofdprijs betalen kan je eventueel naar Adagio kijken, maar als je op een Vivo hebt gelegen valt het niet mee om 3 comfort stappen terug te doen.
Afgelopen week de knoop doorgehakt. De Ravensburger egospring h3 vond ik toch te zacht. Auping Cresto moest het zijn, maar toen lag ik op de adagio, en die vond ik toch beter liggen. En het prijsverschil dan toch ook wel fijn (vivo vond ik inderdaad beter, maar het prijsverschil vond ik het niet waard).

• Lekkerboeie86
keko12 schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:41:
[...]

Afgelopen week de knoop doorgehakt. De Ravensburger egospring h3 vond ik toch te zacht. Auping Cresto moest het zijn, maar toen lag ik op de adagio, en die vond ik toch beter liggen. En het prijsverschil dan toch ook wel fijn (vivo vond ik inderdaad beter, maar het prijsverschil vond ik het niet waard).
Prima keus!! En veel slaap plezier :)

• edro456
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 04-09 23:35
*knip* rant

Señor Sjon wijzigde deze reactie 04-09-2019 17:31 (97%)

• Jrz
Auping:
Uw matrassen zijn niet simpelweg in een grote hoes te leggen. Als we hier een 2 persoonsmatras van zouden willen maken moeten uw matrassen in onze fabriek worden ontleed, en kompleet opnieuw worden opgebouwd tot een matras met 2 kernen in 1 hoed. De kosten hiervan bedragen inderdaad €1450,-.
Een andere oplossing zou een matras wig zijn. Dit is een soort T-stuk dat u tussen de matrassen legt om de holte op te vullen. Dit zal echter wel voelbaar zijn. Deze wiggen kosten €65,-
Een van onze producteigenschappen van onze AVS matrassen voor spiraalbodem is dat deze aan de zijden enigszins zijn afgerond. Helaas is het niet mogelijk om deze afronding aan te passen, waardoor de matrassen rechter zijn. Ter volledigheid wil ik u aangeven dat bij twee 1-persoons matrassen is gekozen voor individueel lig-/slaapcomfort, waarbij het de bedoeling is dat elke persoon op de eigen, individueel afgestemde matras slaapt
Beds&Bedding:
Het is mogelijk om een hoes te bestellen 180 x 220 voor de twee kernen 90 x 220 in de uitvoering Cool
Kosten voor deze hoes zijn € 1450,--
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd
Het is niet mogelijk om de matrassen te koppelen.
Wat ook veel gedaan word is een goed passende molton en hoeslaken zodat de matrassen bij elkaar gehouden worden

• arnoman
@edro456 Wat was er uiteindelijk mis met de bedden van Auping?

Ik heb een aanbieder gevonden die model 2019 van de Auping Vivo aanbiedt voor een zeer schappelijk tarief. Echter biedt hij ook de 'hotel-variant' van de Vivo aan, vragende naar de verschillen kon hij mij deze echter niet toelichten. Het enige wat hij mij wist te vertellen dat de "Breeze" tijk van de hotel-variant niet wasbaar was, hoewel dat wel het geval is bij de consumenten versie.
Ik kan niets vinden over het verschil tussen een hotel- en consumenten versie, iemand hier ervaring mee?

• keko12
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02-12 11:34
Rot om te horen dat je ervaring zo slecht was. Ik heb op redelijk wat matrassen gelegen en deze kwam er nu echt als beste (als we extreem dure matrassen dus weglaten) voor mij uit.
Mijn ervaring is dat boxsprings altijd waardeloos zijn, behalve in een hotel. Iedereen wil dan ook een boxspring want in het hotel lag hij/zij zo lekker (of was het toch gewoon het vakantiegevoel?). Ik heb heel veel mensen zien terugkomen op dat boxspring-idee. Vooral omdat ze volgens mij vaak niet genoeg uitgaven voor een echt goede boxspring, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ik zeg echter nu niet roepen dat boxsprings altijd slecht zijn. Genoeg mensen die er ook wel blij mee zijn. Genoeg mensen liggen ook heerlijk op Ikea-matrassen. Ieder zijn ding.
Maar waarom vond je nou jouw matras/bed zo slecht?

Señor Sjon wijzigde deze reactie 04-09-2019 17:33 (31%)

• edro456
  • Laatst online: 04-09 23:35
Onze laatste dure matrassen die we gekocht hebben waren auping matrassen,eerste weken dat we erop sliepen hadden we allebei zulke gewrichtspijnen over ons hele lichaam,precies of we hadden een zwaar autoongeluk gehad en waren herstellende.Als we nu nog een matras kopen zal het altijd eerst proefslapen zijn en niet goed geld terug ,dat raad ik iedereen aan ,anders is de kans zeer groot dat je veel geld kwijt bent en in het zak gezet bent ,dit eveneen met hoofdkussen,zelfde verhaal ,op proef proberen ,niet goed geld terug.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat een matras duur is, is natuurlijk geen garantie dat het daarom ook de goede slaapoplossing voor jou persoonlijk is. Evenmin betekent jouw slechte ervaring dat het een slecht matras of slecht merk in het algemeen is.

Help!!!! wijzigde deze reactie 05-09-2019 08:47 (3%)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• Kezand
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:48
Aggressor schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:31:
hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Ik heb 3 jaar geleden deze boxspring gekocht. (zijn bonel boxen) (180x210)
http://www.beddenbriljant.nl/boxspring-angel.html

Hier heb ik 2x harde matrassen hierop.(ook bij hun weg.. compleet setje) En een koudschuim topper van 7cm.
Voor mijn gevoel is het niet allemaal "hard" na een weekje zie je aan de topper wel waar ik ongeveer heb gelegen.
Meestal keer ik het het topmatras na een tijdje om ... en dan ligt het weer iets harder.

Eigenlijk vind ik een hard matras veel lekkerder liggen ...
Wat zijn mijn opties?

Deze verkopen en gewoon een andere boxspring halen?
Of de bonel boxen houden en een andere matras hierop? (180x210 is wel duur)
of een andere topmatras heeft ook weinig nut denk ik?
Ik zou niet investeren in een topper. Je wilt harder en een topper maakt het alleen eigenlijk zachter.
De matras bepaald het grootste gedeelte de hardheid van het geheel dus ik zou adviseren alleen de matrassen te vervangen.
In jou geval zou ik een koudschuimmatras adviseren. Die zijn niet duur, ventileren goed en voelen hard aan.

• Kezand
partyondude schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:29:

Ivm met je hoofdbord:
Het montage deel aan je box moet zo dicht mogelijk op de box zitten.
Als het deze onderdelen zijn:
Kan er ruimte tussen je hoofdbord en je box zitten en kan het bewegen. Het montage deel moet in de padding van de box en het hoofdboord zitten. De box moet namelijk tegen het hoofdbord aan duwen. Misschien dat je het kan aandraaien?
Anders ff met Boonman contact opnemen die kunnen het fixen voor je.

• Aggressor
Kezand schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:20:
[...]

Ik zou niet investeren in een topper. Je wilt harder en een topper maakt het alleen eigenlijk zachter.
De matras bepaald het grootste gedeelte de hardheid van het geheel dus ik zou adviseren alleen de matrassen te vervangen.
In jou geval zou ik een koudschuimmatras adviseren. Die zijn niet duur, ventileren goed en voelen hard aan.
Ik ben voor een hele nieuwe boxpsing gegaan.
De boxspring Vitalis bij beterbed.
Met extra firm matrassen.

180x210 ...

Iemand in mijn familie heeft deze ook en bevalt goed. En als je mijn "oude" boxspring zit dan zat je wel 20cm naarbeneden .. met de Vitalis is het maar een paar CM .. dus deze is stukken harder.

En hij wordt volgende week bezorgd...

Mijn oude boxspring heb ik nog voor een leuke prijs kunnen verkopen. (de kopers gingen hem als logeerbed gebruiken)

Aggressor wijzigde deze reactie 06-09-2019 11:32 (9%)

• Kezand
Aggressor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:30:
[...]

Mijn oude boxspring heb ik nog voor een leuke prijs kunnen verkopen. (de kopers gingen hem als logeerbed gebruiken)
Goed geregeld

• arnoman
Afgelopen weekend twee 2019 Auping Vivo matrassen opgehaald uit een faillissement. Mijn oude bed is 160x200, met bijgaande 80x200 spiralen - er ligt nu een enkele 90x210 op, totdat ik nieuwe spiralen heb kunnen ophalen.

Ik hoop dat de spiralen van grote invloed zijn, want ik ben gebroken... Slaap waardeloos en heb last van mijn rug, ben heel verbaasd. Hoop dat het 'je lichaam moet er aan wennen' -verhaaltje echt zo is, anders is dit een kostbare grap geweest.

• Kezand
arnoman schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:09:
Afgelopen weekend twee 2019 Auping Vivo matrassen opgehaald uit een faillissement. Mijn oude bed is 160x200, met bijgaande 80x200 spiralen - er ligt nu een enkele 90x210 op, totdat ik nieuwe spiralen heb kunnen ophalen.

Ik hoop dat de spiralen van grote invloed zijn, want ik ben gebroken... Slaap waardeloos en heb last van mijn rug, ben heel verbaasd. Hoop dat het 'je lichaam moet er aan wennen' -verhaaltje echt zo is, anders is dit een kostbare grap geweest.
Het klopt dat je ff moet wennen maar na 7-10 dagen moet de rugpijn echt weg zijn.
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de spiralen van grote invloed zijn. Heb je deze al gekocht?

• arnoman
Ik lig momenteel nog op mijn oude 80x200 spiraal, morgen worden de 90x210 spiralen geleverd.
Begrijpelijk niet optimaal en ik hoop/verwacht dan ook dat het matras zodoende zo beroerd ligt. Ik zal volgende week terugkoppelen.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Neem aan dat je wel de keuze had tussen de verschillende hardheden en die ook uitgeprobeerd hebt?

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:51
Glenfiddich schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:58:
De Talalay uitgeprobeerd en de Ergo-Therm 23. Mijn partner had een duidelijke voorkeur voor de Talalay in H2, en ik zat zwaar te twijfelen tussen de Talalay H3 en de Ergo-Therm. Beiden vond ik zeer plezierig liggen. Kon in de winkel wel in slaap vallen, voor mijn gevoel. Uiteindelijk beiden de Talalay uitgekozen, omdat de Ergo-Therm waarschijnlijk iets warmer gaat liggen, en ik heb het snel te warm.
Bevalt dit matras nog steeds goed? Ik zit momenteel met dezelfde klachten; vage rugpijn vanaf halverwege de nacht, vaak wakker hierdoor, moeilijk kunnen draaien en 5 minuten na opstaan weer over.

Zijn jouw klachten als sneeuw voor de zon verdwenen?

Ik heb eerder al info ingewonnen bij Ravensberger, maar nog niet tot een aanschaf over gegaan. Echt specifiek advies werd ook niet gegeven, buiten de in hun ogen bijbehorende hardheid bij elk matras.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

E
LA-384 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:36:
[...]

Bevalt dit matras nog steeds goed? Ik zit momenteel met dezelfde klachten; vage rugpijn vanaf halverwege de nacht, vaak wakker hierdoor, moeilijk kunnen draaien en 5 minuten na opstaan weer over.

Ik heb eerder al info ingewonnen bij Ravensberger, maar nog niet tot een aanschaf over gegaan. Echt specifiek advies werd ook niet gegeven, buiten de in hun ogen bijbehorende hardheid bij elk matras.
Het matras bevalt nog steeds heel goed, geen moment spijt van gehad. Ligt gewoon heel fijn. Heb hem nu bijna een jaar en vooralsnog geen kuilen oid.

Na aankoop hebben de rugklachten nog wel zeker een maand aangehouden maar de klachten zijn daarna verdwenen en niet meer terug gekomen.

Lastig om te zeggen of de klachten niet evengoed over zouden gegaan na een ander (goedkoper) matras, ik heb immers geen andere matrassen op proef gehad. Maar de Talalay is in elk geval een goede keus geweest.

Wel hadden wij na ca twee maanden alsnog besloten om van een boxspring over te gaan naar een bed met lattenbodem; boxspring was ons toch wat te wiebelig. Ook een keuze waar wij geen spijt van hebben gehad, lattenbodem ligt zó veel stabieler.

Mooi fout is niet lelijk

• Kezand
LA-384 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:36:
[...]

Dan denk ik niet dat latex een goede oplossing voor je is behalve natuurlatex want dat dit wat harder.
Latex is normaal wat zachter en in vergelijking met ander materialen is het hierdoor moeilijker om te draaien.
Als je rugklachten ook onderin de rug zitten is dat ook een bevestiging daarvan.

• LA-384
@Kezand Natuurlatex is idd ook waar ik naar kijk. M'n huidige topper is ook natuurlatex (talalay), maar van beterbed. Ik heb em een jaar of 5 in gebruik. Ik hoop dat het matras van ravensberger van een hogere kwaliteit is en dat het z'n stevigheid langer behoud. Zonder topper is het beterbed matras veel te hard.

De rugpijn zit bij mij uitsluitend in de onderrug en mogelijk is het ook deels de oorzaak van het vele draaien. Ik merk nu ook dat m'n middel geen tot weinig ondersteuning heeft in zijligging.

Wat voor mij sowieso afvalt is traagschuim. Pocketvering zou nog kunnen, maar ik moet nog wat meer info hierover vinden, ook de levensduur ervan tov natuurlatex.

LA-384 wijzigde deze reactie 15-09-2019 16:57 (3%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Kezand
@LA-384 Zo te merken ben je een zijslaper. Onderrug problemen bij zijslapers komen voornamelijk voort uit te zachte combinaties waarbij de heupen dieper zakken dan de lumbale delen. Maw je ligt dan krom.
Traagschuim zou dit inderdaad versterken dus goede keus om dit niet te nemen.

Natuurlatex heeft een langere levensduur dan pocketveer. Dit voornamelijk omdat de verschillend kan zijn bij een pocketveer.

• LA-384
Ik zit nog steeds erg te twijfelen tussen het Ergo-Natura matras en het Talalay Latex matras van Ravensberger. De redenen zijn het prijsverschil en klimaateigenschappen.

Je leest (en Ravensberger bevestigd het) dat een talalay matras een veel meer open celstructuur heeft, met als gevolg dat het koeler aanvoelt dan een matras geproduceerd volgens de Dunlop methode.

Maar wat houdt dat nou precies in? Ik slaap nu op een latex topper van Karlsson en dat is volgens mij geen talalay latex. Ik twijfel zelfs of het wel natuurlatex is. Deze topper vind ik nooit echt te warm, buiten de hete zomermaanden van 30+ Desondanks denk ik wel dat ik er op transpireer (te merken aan de verkleuring van het hoeslaken na verloop van tijd).

Ergens ben ik bang dat een talalay matras teveel warmte afvoert, waardoor ik het maar moeilijk warm houd in bed. Of is dat niet wat "goede klimaateigenschappen" inhoudt?

• Kezand
@LA-384

Talalay is een uniek bak proces van latex. Door het vacuum te trekken en te bevriezen breek je in feite de cellen. Hierdoor onstaat er een opener structuur waardoor warme en lucht sneller getransporteerd kunnen worden. Dus dat klopt inderdaad.
Door het breken van de cellen onstaat ook een minder sterk structuur en kan in theorie juist de levensduur verkorten.
Nu is Talalay wel een proces dat exclusief bij een fabrikant ligt. (wij van wc eend adviseren wc eend)

Bij slapen bouw je de meeste warmte op rondom de huid. Nestvorming (het kuitltje waarin je ligt) bepaald dus het grootste deel van de warmte opbouw.
De tijk bepaald daardoor het grootste deel van de warmte opbouw. Deze neemt namelijk ook je vocht op en afhankelijk van de vocht op en afname capaciteit van het textiel bepaal je het grootste deel van je warme en vocht opbouw.

Talalay gaat niet teveel warmte afvoeren omdat de tijk bij de Ergo Natura en Talalay precies dezelfde is.
Ik kan bevestigen dat die Karlsson topper niet van natuurlatex of talalay. Dit is een deel syntetische latex en natuurlatex.
Omdat je de warmte op deze topper prima vind denk ik dat het niet uitmaakt qua ventilatie of je de Ergo Natura of de Talalay neemt. Ik denk wel dat met dezelfde hardheid de Talalay zachter gaat liggen (wat belangrijk is voor Nestvorming/warmte opbouw).

• LA-384
@Kezand Bedankt voor je antwoord. Feitelijk zeg je dat de evt iets betere warmteregulatie/-transport van de talalay, "teniet" gedaan wordt door de iets grotere nestvorming?

Ik had de vraag ook aan Ravensberger gesteld en die komen met een soortgelijk antwoord; eerst uitleg waarom de verschillen er zijn en dan de conclusie dat het waarschijnlijk weinig uitmaakt :+

Wat de keuze nog steeds wat lastig maakt, omdat de talalay eigenlijk 2 hardheden in 1 is (h2 kant en h3 kant), in geval mijn voorkeur toch anders is dan wat te tabel aangeeft.

• Kezand
LA-384 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:22:
@Kezand Bedankt voor je antwoord. Feitelijk zeg je dat de evt iets betere warmteregulatie/-transport van de talalay, "teniet" gedaan wordt door de iets grotere nestvorming?
Precies dat. En omdat de tijk bij beide matrassen hetzelfde is wordt het verschil nog kleiner.

Die hardheden zijn best lastig inderdaad. Ook omdat elke fabrikant zijn eigen hardheid kan bepalen.
Dus bij fabrikant X is h3 hard terwijl dezelfde hardheid bij fabrikant Y zachter is.....

Testen in hun showroom of testen thuis is de enige manier om te kijken welke hardheid je fijn vind.

• LA-384
Ik heb de knoop doorgehakt. Het is de ergo-natura met luxe tijk geworden.
Ik laat tzt mijn bevindingen nog weten.

• DavidCarter
  • Laatst online: 26-09 11:12
Waarschijnlijk niet de slimste vraag, maar dan toch :-).

Ik heb een auping pocketvering matras van goede kwaliteit van twee jaar oud. Uiteindelijk blijkt dat de matras toch niet is wat ik zocht en heb ik besloten om een traagschuim matras te proberen. Is het onverstandig om de nieuwe traagschuim matras op de bestaande pocketvering matras te leggen? Mijn wat simplistische idee was dat ik hiermee als het ware een zelfgemaakte boxspring creëer, maar of dit echt zo werkt is natuurlijk de vraag.

Iemand dit al eens gedaan die zijn ervaringen wil delen?

Bedankt!

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17:40
Kezand schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:22:
[...]

Precies dat. En omdat de tijk bij beide matrassen hetzelfde is wordt het verschil nog kleiner.

Die hardheden zijn best lastig inderdaad. Ook omdat elke fabrikant zijn eigen hardheid kan bepalen.
Dus bij fabrikant X is h3 hard terwijl dezelfde hardheid bij fabrikant Y zachter is.....

Testen in hun showroom of testen thuis is de enige manier om te kijken welke hardheid je fijn vind.
De ikea matrassen voelen in de showroom allemaal prettig aan. Thuis lijkt het net beton. Maar uiteindelijk worden ze ook wel zachter.

• Kezand
Trichoglossus schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:38:
[...]

De ikea matrassen voelen in de showroom allemaal prettig aan. Thuis lijkt het net beton. Maar uiteindelijk worden ze ook wel zachter.
Ik kan geloven dat het bij ikea anders werkt inderdaad dus goede opmerking.

Bij "normale" matrassen is dit over het algemeen niet. Je krijg het zo als het getest wordt. Mits de ondergrond bij het testen hetzelfde is als de (nieuwe)thuisopstelling.

@DavidCarter Het kan maar je gaat een soort hangmat effect krijgen. Een boxspring is namelijk een stuk steviger geveerd dan een matras.
Als je een nieuwe matras neemt omdat je het te zacht vind bv dan moet je het zeker niet doen.

Kezand wijzigde deze reactie 26-09-2019 17:06 (18%)

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:42
Lange tijd hier niet geweest, maar toch maar (nu ik gespaard heb) weer op zoek naar een nieuw matras.
Ik heb een houten latten-boden (starre latten, niet flexibel) bed van 140 bij 200.
Nu ben ik zelf erg licht (<60kg), en mijn vriendin ook, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een relatief zacht matras. Het liefste ook goed ventilerend, omdat ik in de zomer het snel warm heb.

Voor goede ventilatie is volgens mij Pocketvering erg handig, maar zelf meestal comfortabeler geslapen op een foam/latex matras. Tevens vind ik het heel belangrijk dat het matras uit één geheel bestaat, aangezien we vaak samen in het midden liggen.

Ik denk dat ik toch maar een Emma matras ga bestellen en gewoon een keer uitproberen. Goede reviews, niet duur, zacht, en één geheel.

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• alwinuzz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:51
dragonhaertt schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:43:
Lange tijd hier niet geweest, maar toch maar (nu ik gespaard heb) weer op zoek naar een nieuw matras.
Ik heb een houten latten-boden (starre latten, niet flexibel) bed van 140 bij 200.
Nu ben ik zelf erg licht (<60kg), en mijn vriendin ook, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een relatief zacht matras. Het liefste ook goed ventilerend, omdat ik in de zomer het snel warm heb.

Voor goede ventilatie is volgens mij Pocketvering erg handig, maar zelf meestal comfortabeler geslapen op een foam/latex matras. Tevens vind ik het heel belangrijk dat het matras uit één geheel bestaat, aangezien we vaak samen in het midden liggen.

Ik denk dat ik toch maar een Emma matras ga bestellen en gewoon een keer uitproberen. Goede reviews, niet duur, zacht, en één geheel.
Sinds kort slaap ik zelf ook op een Emma matras (op harde latten) en het ligt heerlijk (zelf 70kg). De matras is zacht als je erop duwt met je hand oid. Als je ligt, heb je overal zelfde druk en steun. Het voelt solide en toch zacht aan. Niet dat ik wegzak in een kuil of zo.

Enige minpunt: de geur als ie net nieuw is, blijft best lang hangen.

Tip: mogelijk kan je korting vinden op hun website of op bol.com, was laatst 25% resp. 37% goedkoper. Dat soort acties doen ze vaker heb ik begrepen. Of stoute schoenen aantrekken en bellen :P

Voor de warmte: de bovenkant van Emma is afritsbaar voor wassen. Als je daar bovenop een matras bescherming wil gebruiken (want nieuw matras) van IKEA of zo, kan je kijken welke zo min mogelijk extra warmte vasthoudt.

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:42
Toevallig zag ik dat het Emma matras 120 euro goedkoper is op de duitse website, waar je gewoon met Paypal kan betalen en een nederlands adres kan invullen.
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik daar zou bestellen wat betreft levering en service/proefslapen.

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• Kezand
@dragonhaertt Tip de retourmatrassen van Emma komen hier terecht https://www.felix-matras.nl/.

Dus als de prijs belangrijk is kan je hier wel een deal maken.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik weet dat er hier anders over gedacht wordt en iemand ervoor vergruist is.

Maar ik wil toch even melden dat ik nog steeds lekker slaap (en als mijn vriendin) op mijn droomidee matras.
Totaal geen klachten over. Ook geen kuilvorming of andere ongein (en ben toch 100kg+)

Lig er nu iets meer als een jaar op volgens mij.

Ze zijn nog steeds behoorlijk hard, maar daar houden wij beiden van.

Cyberpope wijzigde deze reactie 18-10-2019 17:56 (9%)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• LA-384
Ik lig inmiddels zo'n twee weken op m'n Ravensberger Ergo-Natura latex matras. Ivm mijn lengte en gewicht, werd h2 geadviseerd, die heb ik ook besteld. Ik kom van een Beter Bed Karlsson Arendal boxspring met Jorn matras en latex topper (5 jaar oud). Het nieuwe matras ligt bovenop de Arendal bedbodem en vervangt het Jorn matras en latex topper.

M'n indrukken tot nu toe;
  • Het matras is zeer zacht en daarmee niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Het uitstappen kost enige inspanning, althans meer dan voorheen.
  • Mijn lighouding (zijligging) lijkt sterk verbeterd. Vreemd genoeg waren m'n maandenlange rugklachten bij opstaan direct verdwenen na het bestellen van het matras :? Dus daar kan ik niet over oordelen. Voor m'n gevoel lig ik wel prettiger.
  • Doordat het matras zo zacht is en ver indrukt, is verliggen niet altijd even makkelijk. Ik had gehoopt minder te gaan draaien gedurende de nacht (ivm betere ligging), maar dat is niet gebeurd. Het gaat moeizaam genoeg om er soort-van wakker van te worden.
  • In het begin vond ik het matras wat zweterig, maar dat lijkt nu niet meer zo. Ik ervaar het nu als een perfecte temperatuur; niet te warm, niet te koud, gelijk aan het oude matras.
Tot slot nog een eervolle vermelding voor de waardeloze communicatie van de bezorgdienst DL Services, waar Ravensberger gebruik van maakt. Aangezien ze enkel op werkdagen tussen kantoor-uren bezorgen, was ik genoodzaakt iemand te regelen die het matras in ontvangst kon nemen. Daarom DL Services verzocht contact op nemen per mail, zodat we een dag en tijd konden afspreken. In plaats daarvan kreeg ik 's maandags om 17.58 een sms-je dat ze de dag erop tussen 14.00 en 16.00 zouden komen. Last minute nog iemand kunnen regelen, die vervolgens tot 17.30 heeft mogen wachten tot de bezorger kwam.

• Ricktachtig
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:14
Net als vele mensen hier zijn wij ook op zoek naar nieuwe matrassen. Uiteraard hebben wij de weg wel weten te vinden naar wat beddenzaken, maar het advies overtuigd mij vaak niet genoeg. Het principe van even gaan liggen en dan de vraag "Hoe ligt deze?" zonder vervolgvragen of deskundig advies over de lichaamshouding stelt mij vaak niet gerust in de aankoop. Elk matras ligt namelijk in zo'n korte periode vaak goed in mijn geval.

Ik ben benieuwd of mensen ook speciaalzaken kennen waar ze iets uitgebreider aandacht hebben voor de lichaamshouding en de positionering van bijvoorbeeld de wervels. We komen zelf uit de omgeving van Groningen, maar indien nodig willen we er best even voor rijden.

Een andere optie is een matras te bestellen zodat we de ruimte optie hebben tot terugsturen. Ik denk dan ook aan het LIDL matras welke als beste uit de test komt van CB, Emma matras (mijn vriendin vond deze erg lekker liggen bij Beter Bed), Bruna matras, of een Ravensburger. Maar welke hier van te kiezen vind ik lastig. Ik ben zelf 189cm en 87 kilo. Ik slaap vaak op mijn zij & rug en prefereer een hard matras. Tijdens vakanties ben ik zelf erg te spreken over een matras van traagschuim indien deze in het hotel aanwezig is.

Iemand die ons hier verder kan helpen aan of die goede speciaalzaak (eventueel in de buurt van Groningen) of eventueel een duidelijke voorkeur / advies qua online matras met goede retourvoorwaarden?

• Kezand
@Ricktachtig Ik ken er niet zoveel in regio Groningen.

Maar als je iets wil rijden zou ik toch eens een afspraak maken bij https://www.mode-slapen.nl/beddoloog

Kleine winkel maar met veel kennis en erg goede service.

• Ricktachtig
Kezand schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 23:20:
@Ricktachtig Ik ken er niet zoveel in regio Groningen.

Maar als je iets wil rijden zou ik toch eens een afspraak maken bij https://www.mode-slapen.nl/beddoloog

Kleine winkel maar met veel kennis en erg goede service.
Bedankt voor de tip. Ik noteer het adres.

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:18
Ik heb al jaren een slechte rug (door een ongeluk 27 jaar geleden) en ook fibromyalgie waardoor ik vaak gebroken wakker wordt. Het opstarten is een hel, elke morgen weer!

Het rare is dat als we in een Landal/Roompot park zitten en ik op zo'n ellendig matras slaap,ik dus veel minder last heb! Afgelopen week weer op een redelijk nieuw matras van Largo vakantiepark geslapen en wederom geen rugpijn..

Thuis slaap ik op een redelijk stevig matras met pocketvering. Ik ben een buikslaper van 190 cm en 108kg.
Nu willen we toch eens gaan kijken of we een beter matras kunnen vinden voor mij, die we nu hebben mogen eigenlijk ook wel vervangen worden ondanks dat ze geen kuilen of andere gebreken vertonen.

Kan iemand mij tips geven waar ik op kan letten? Ik denk zelf dat ik een zachter matras moet hebben, in een park zijn ze meestal ook wat zachter.

We hebben goeie ervaringen met een kleine winkel in Eindhoven, zal op moeten zoeken hoe die heet.

Ik zou graag elke dag met wat minder pijn wakker worden.

• Kezand
@pilskes focus je niet alleen op de zachtheid van een matras.
Ik denk dat je een matras nodig hebt die weinig druk op je gevoelige gewrichten en spieren geeft.
Maar wel je rug recht houdt.
Als je een zijslaper of buikslaper bent kan het zijn dat als een deel te diep zakt (doordat het zacht is) je lichaam een houding aanneemt die je rug in een positie duwt die juist druk of een knelling veroorzaakt.
Het kan dus bijvoorbeeld zijn dat je een extreem zachte schouderzone moet hebben dat de druk daar verlaagd maar je voor je rug een harde heup of lumbale zone moet hebben, om geen knelling te veroorzaken.

Als je wat winkel referentie in je regio wilt hebben kan ik je wel naar een paar goede verwijzen.

• pilskes
Kezand schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:10:
@pilskes focus je niet alleen op de zachtheid van een matras.
Ik denk dat je een matras nodig hebt die weinig druk op je gevoelige gewrichten en spieren geeft.
Maar wel je rug recht houdt.
Als je een zijslaper of buikslaper bent kan het zijn dat als een deel te diep zakt (doordat het zacht is) je lichaam een houding aanneemt die je rug in een positie duwt die juist druk of een knelling veroorzaakt.
Het kan dus bijvoorbeeld zijn dat je een extreem zachte schouderzone moet hebben dat de druk daar verlaagd maar je voor je rug een harde heup of lumbale zone moet hebben, om geen knelling te veroorzaken.

Als je wat winkel referentie in je regio wilt hebben kan ik je wel naar een paar goede verwijzen.
Alvast bedankt voor je uitleg, zo had ik er nog niet over nagedacht! Welke winkels kan je mij aanraden in omgeving Eindhoven?

• Kezand
@pilskes

Ik zou ff binnenstappen bij Frank van Slaaptijd https://www.slaaptijd.nl en Stijn van Stijns Slaapstudio https://www.beddenspecialistnuenen.nl

En als je het niet erg vind om heel ff te rijden zou ik zeker ff bij Dick Kwakernaat in Roosendaal langs gaan. Hij is een echte expert op dit gebied. https://www.kwakernaatbedden.nl

• Heyman
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 27-11 06:49
Ricktachtig schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:13:
......

Iemand die ons hier verder kan helpen aan of die goede speciaalzaak (eventueel in de buurt van Groningen) of eventueel een duidelijke voorkeur / advies qua online matras met goede retourvoorwaarden?
Ik ben zelf erg tevreden over Homan slapen (zowel in Haren als in Assen zitten ze):
https://www.homanslapen.nl/

Misschien is dat een goed start punt?

• pilskes
Kezand schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:53:
@pilskes

Ik zou ff binnenstappen bij Frank van Slaaptijd https://www.slaaptijd.nl en Stijn van Stijns Slaapstudio https://www.beddenspecialistnuenen.nl

En als je het niet erg vind om heel ff te rijden zou ik zeker ff bij Dick Kwakernaat in Roosendaal langs gaan. Hij is een echte expert op dit gebied. https://www.kwakernaatbedden.nl
Ik heb 25 jaar in Nuenen gewoond, nooit bij Stijns Slaapstudio geweest! Ik hoor van meerdere mensen goede geluiden over hun, toch maar eens gaan kijken.

Is een goedkoop matras per definitie een slechter matras dan een duurder matras?

De zaak waar wij goede ervaringen hebben is http://www.goedslapeneindhoven.nl/ . Geen idee of dit ook echt de beste raad is die je kan krijgen.

• Ricktachtig
Heyman schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:28:
[...]

Ik ben zelf erg tevreden over Homan slapen (zowel in Haren als in Assen zitten ze):
https://www.homanslapen.nl/

Misschien is dat een goed start punt?
Haren ligt hier om de hoek. Dus kan er zo even langsrijden. Bedankt voor de tip!

• Kezand
pilskes schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:32:
[...]

Is een goedkoop matras per definitie een slechter matras dan een duurder matras?

De zaak waar wij goede ervaringen hebben is http://www.goedslapeneindhoven.nl/ . Geen idee of dit ook echt de beste raad is die je kan krijgen.
Goedslapen Eindhoven ken ik niet eigenlijk dus geen idee. Alleen dat ze daar een jaar of 5 nu zitten.

Een goedkoop matras kan net zo goed zijn als een duur matras dus prijs zegt niks over de ondersteuning.
Net zoals bij alle andere producten hoe meer eisen aan het matras word gesteld hoe duurder het wordt.
Wil je alle toeters en bellen dan betaal je meer dan een one size fits all matras.
En wat de één een perfect matras vind is voor de andere vreselijk.

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:31
sneezie schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:54:
Heeft er iemand ervaring met de octasmart matrassen van de Leenbakker (niet de Hybrid, dus zonder metalen vering). Wij overwegen de octasmart deluxe. Er loopt nu een goede actie.
Inmiddels overgegaan tot aanschaf? Ik ben nl. zelf ook op zoek en ben bij Leenbakker aan het kijken. Ben benieuwd naar je ervaringen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• LDenninger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:32
Ik heb 2 elektrische lattenbodems (2x 90x200), en ben op zoek naar een simpel goedkoop bedframe. Hoofdboard is niet nodig.
Mijn oog viel op de Ikea Brimnes, maar in de reacties lees ik dat echt iedereen klaagt dat die gaat kraken na een paar weken.

Heeft iemand tips voor een goedkoop 180x200 frame waar elektrische lattenbodems in kunnen?

PS.
Rant: waarom heeft geen enkele beddensite een filter voor geschiktheid voor elektrische bodems?
Het voelt waardeloos om elk frame aan te moeten klikken om te kijken of het geschikt is...

LDenninger wijzigde deze reactie 09-11-2019 22:44 (25%)

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
LDenninger schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:34:
Ik heb 2 elektrische lattenbodems (2x 90x200), en ben op zoek naar een simpel goedkoop bedframe. Hoofdboard is niet nodig.
Mijn oog viel op de Ikea Brimnes, maar in de reacties lees ik dat echt iedereen klaagt dat die gaat kraken na een paar weken.

Heeft iemand tips voor een goedkoop 180x200 frame waar elektrische lattenbodems in kunnen?

PS.
Rant: waarom heeft geen enkele beddensite een filter voor geschiktheid voor elektrische bodems?
Het voelt waardeloos om elk frame aan te moeten klikken om te kijken of het geschikt is...
Een 2dehands Auping Auronde frame? Als je goed rondkijkt, dan heb je soms voor 100 euro een compleet 180x200 Auping Auronde frame. Neem een witte en laat deze dan bij een spuiterij voor 100 euro ofzo nieuw schuren en nieuw spuiten (in elke mogelijke kleur).
Bv https://www.marktplaats.n...soonsbed-wit-180x200.html

• CaDje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13:05

CaDje

Framedrops for life

Ik heb sinds gisteren een Emma matras, namelijk een 220x90. Ik heb er afgelopen nacht de eerste keer op geslapen, en ik moet zeggen het best goed ligt, iets zachter dan mijn oude Ikea matras.

Waar ik nog niet helemaal over uit ben is dat het Emma matras wat ik ontvangen heb eigenlijk een 200x90 matras is waar ze aan de boven en onder kan 10cm schuim aan toegevoegd hebben om aan de 220cm lengte te komen. Op zich niet zo'n probleem gezien dat deel niet zwaar belast wordt. De stijfheid van dat deel is echter wel anders waardoor voor mijn kussen verder weg zakt, en ik dus een dikker kussen nodig heb.

Ik ben benieuwd of andere mensen met een Emma matras (en dan vooral in de 220cm lengte) de zelfde ervaring hebben, of dat mijn matras wellicht een productie fout is. Ik vind het eigenlijk wel een goedkope oplossing namelijk (het verschil tussen 200cm en 220 cm is namelijk wel 90 euro).

Update: Net nog even Emma gebeld en gevraagd of dit een productie probleem is, schijnbaar is dit het geval, alleen is er geen oplossing voor, wat zou betekenen dat ze standaard het matras zo verkopen.

CaDje wijzigde deze reactie 12-11-2019 11:27 (10%)

• sjolmers
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 03-12 15:17

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Aggressor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:30:
[...]

Ik ben voor een hele nieuwe boxpsing gegaan.
De boxspring Vitalis bij beterbed.
Met extra firm matrassen.

180x210 ...

Iemand in mijn familie heeft deze ook en bevalt goed. En als je mijn "oude" boxspring zit dan zat je wel 20cm naarbeneden .. met de Vitalis is het maar een paar CM .. dus deze is stukken harder.

En hij wordt volgende week bezorgd...

Hoe bevalt de boxspring vitalis nu, na 3 maanden slapen?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Kezand
LDenninger schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:34:

Geen tip voor een goedkoop ledikant maar wel een tip tegen kraken (zo kan je misschien toch die Brimnes kopen)
Een ledikant kraakt vaak door de draagconstructie van de lattenbodem.
Als je de lattenbodem vrij zet met een zelfdragend frame https://tinyurl.com/vbuyf5p dan kan het ledikant niet meer kraken.

• Aggressor
sjolmers schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:49:
[...]

Hoe bevalt de boxspring vitalis nu, na 3 maanden slapen?
Boxspring bevalt zeer goed.
Hiervoor had ik een boxspring van beddenbeiljant...deze moest tot 140kg zijn .,maar is veel zachter dan slde vitalis.

Ik heb 2x extra firm matrassen. (Vitalis)
En ik slaap goed...geen kuil vorming.

Ik was iets van 1350 kwijt ..180x210

Prijs kwaliteit is zeer goed

Aggressor wijzigde deze reactie 12-11-2019 21:37 (6%)

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:49

Metalfreak

Hoije woh!

Ik gebruik nu iets meer dan een jaar de Larson Stockholm en eigenlijk bevalt het niet zo geweldig. Ik vind het matras vaak te hard en daardoor niet comfortabel genoeg. Zou ik zoiets met een losse topper op kunnen lossen?

• Kezand

• LDenninger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:32
silmaril8 schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:09:
[...]

Een 2dehands Auping Auronde frame? Als je goed rondkijkt, dan heb je soms voor 100 euro een compleet 180x200 Auping Auronde frame. Neem een witte en laat deze dan bij een spuiterij voor 100 euro ofzo nieuw schuren en nieuw spuiten (in elke mogelijke kleur).
Bv https://www.marktplaats.n...soonsbed-wit-180x200.html
Toeval wil dat ik net voor 90 euro een witte Auping Auronde 180x200 heb gekocht via Marktplaats!
Dank voor de tip :-)

Nu ben ik enkel nog de matrassen aan het overwegen - ik neig naar Ravensberger koudschuim.

• sneezie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 29-11 23:11
peacelord schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:27:
[...]

Inmiddels overgegaan tot aanschaf? Ik ben nl. zelf ook op zoek en ben bij Leenbakker aan het kijken. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Hey peacelord,
Nee we hebben het matras nog niet gekocht, we wachten op een aanbieding _O-

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:32
@Flagg dank voor alle updates over het waterbed! ik ben ook zoekende naar een nieuw bed en dacht ook een waterbed te gaan proberen i.v.m. rugklachten. Het feit dat je de temperatuur kunt instellen per deel vind ik en zeker de vrouw ook prettig :P Ik was ook wel benieuwd naar de kosten van de electra maar dat valt enigszins mee lees ik.

binnenkort maar eens proefliggen in een winkel :)

Hoi :)

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Shadow_Agent schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:54:
@Flagg dank voor alle updates over het waterbed! ik ben ook zoekende naar een nieuw bed en dacht ook een waterbed te gaan proberen i.v.m. rugklachten. Het feit dat je de temperatuur kunt instellen per deel vind ik en zeker de vrouw ook prettig :P Ik was ook wel benieuwd naar de kosten van de electra maar dat valt enigszins mee lees ik.

binnenkort maar eens proefliggen in een winkel :)
Zijn ook nog steeds erg tevreden, ik heb nog met regelmaat dat ik in bed ga liggen en even zo'n "aaaaaaaaaaaaaah" momentje heb van ontspanning. Het gaat te ver om te zeggen dat je zweeft (drijft) maar toch stiekem wel een beetje.

En mijn vriendin heeft geen rugklachten meer gehad sinds dit bed.

Wel een disclaimer dat natuurlijk niet alle rugklachten hetzelfde zijn (zij mist een wervel :) ), maar gezien de prijs van waterbedden kan je het best gokken. Je kan ook een hotel zoeken met waterbedden en een weekendje uittesten ofzo. Al had mijn vriendin iets langer (klein weekje) nodig om echt te wennen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:31
Uiteindelijk ben ik geslaagd bij Beter Bed. Het is de SIlver pv deluxe geworden. Wij hebben een minder courante maat matras (80x210) anders had ik het matras, net als die van de kinderen bij Ikea gekocht.
Hoe dan ook we slapen er nu een maand op en het ligt prima. Gebruik gemaakt vd 2 vd prijs van 1 aanbieding die BB volgens mij zo’n 360 dagen per jaar aanbiedt.

Overigens hebben wij hiervoor 8 jaar op een Velda dreamer geslapen, wat ook lang goed bevallen is. Ondanks het regelmatig draaien kwam hier uiteindelijk toch een kuil in. De indruk is bij mij dat die matrassen langer mee zijn gegaan door het gebruik van een topper op de velda’s, maar dat is niet meer dan een indruk.

Een gedoe elke keer zo’n matras aanschaffen. Het liefst zou ik gewoon 1 van de voordeligste matrassen die goed scoren bij de consumentenbond aanschaffen. Helaas zijn die vrijwel nooit te verkrijgen >200cm.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:37
Bij droomidee krijg je 10% korting met code droomidee-blckfrdy-10

En via cashback.nl nog 8% extra cashback.

Lig hier nu ruim een jaar op (koudschuim variant) en het slaapt nog steeds goed. Ik merk wel dat het matras mettertijd wat zachter is geworden op de plekken waar je het meeste ligt. Een flink verschil met mijn initiële gedachte de eerste dagen, want toen voelde hij erg hard aan. Dan zie je al snel de meerwaarde van die 100 dagen proefliggen. Een paar minuten in de winkel kan daar niet tegen op.

En 220x180 heb je nu dus al voor ~330 euro 8)7

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Emma matrassen zijn nu te krijgen met 40% korting. Er is een kortingscode van 35% met EMMA35 of MENU35 en als je je inschrijft voor de nieuwsbrief (met een emailadres welke Emma niet kent), dan krijg je een code voor 5% korting. Je kan deze 2 stapelen en dan heb je dus 40% korting. Geldt op alle matrassen.

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:07
Wat is jullie ervaring qua toevoeging van de topper bij een boxspring?

3 jaar geleden een Swiss Sense boxspring gekocht voor een klein kapitaal. Nu ca. 3 jaar later is de topper aardig versleten. Hij is aan alle kanten doorgezakt. Matrassen lijken nog aardig, maar zijn ook al klein beetje doorgezakt.

Omdat ik sinds aankoop eigenlijk al minder tevreden was over deze, dan m'n vorige Auping ben ik nu geneigd om een Auping topper te kopen. Deze zijn niet goedkoop, dus voordat ik deze aanschaf vraag ik me af wat de toevoeging van de topper zelf is. Als de meeste ondersteuning vanuit je matras komt, dan kan ik misschien beter een goedkopere topper aanschaffen?

Iemand ervaringen?

there's no tweak without the tweaker

• Ethnic
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02:25
Welke zaak is een goede in omgeving Amersfoort?

Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd de goedkopere soorten matrassen gebruikt, echter wordt het nu wel tijd om een goede te kopen. Ben een vrij stevige kerel van 120 kg. Ik slaap 90% op mijn zij en mijn onderrug doet zo nu en dan ook pijn. Ik denk dat het door mijn oude bed komt.

Wat raden jullie aan?

• paQ
  • Laatst online: 21:09
Metalfreak schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:56:
Ik gebruik nu iets meer dan een jaar de Larson Stockholm en eigenlijk bevalt het niet zo geweldig. Ik vind het matras vaak te hard en daardoor niet comfortabel genoeg. Zou ik zoiets met een losse topper op kunnen lossen?
hier ruim een bijna 2 jaar, en beide nog steeds dik tevreden :Y (zonder topper)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:49

Metalfreak

Hoije woh!

paQ schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:40:
[...]

hier ruim een bijna 2 jaar, en beide nog steeds dik tevreden :Y (zonder topper)
Ik heb nu een topper voor erbij besteld. Vorige week heeft ex haar nieuwe boxspring binnengekregen met een topper, dus die heb ik even getest op mijn bed en dat lag toch een stuk beter. Afgelopen weekend dus bij Jysk een topper besteld in de black friday aanbieding.

• Kezand
Ethnic schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:07:
Welke zaak is een goede in omgeving Amersfoort?

Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd de goedkopere soorten matrassen gebruikt, echter wordt het nu wel tijd om een goede te kopen. Ben een vrij stevige kerel van 120 kg. Ik slaap 90% op mijn zij en mijn onderrug doet zo nu en dan ook pijn. Ik denk dat het door mijn oude bed komt.

Wat raden jullie aan?
Ben je al eens bij Iinnerie Annelies gaan kijken? Mensen met verstand van slapen.
https://webshop.linnerieannelies.nl
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True