Ik heb een keuze voor een nieuw bed gemaakt via mijn favoriete tante ! Zij heeft een bed gekocht bij Morgana (= nu Ergo sleep) en was daar zeer over te spreken.
Ik dus naar Villa Arena om daar te gaan proef-liggen. Vrij relaxed, geen gepush en vriendelijk geholpen aldaar.
Redelijk
offtopic:
maar heeft wel geholpen in mijn keuze. Mijn vrouw is recentelijk overleden. Toen ze slecht lag" heb ik een verstelbaar ledikant moeten regelen voor enig comfort en verzorging thuis. Ik: wat als mij dit overkomt? Het moest dus zeker een verstelbaar bed worden, liever dat ik het niet hoef te gebruiken maar als nodig heb ik het maar toch? Ik ben 59 jaar btw.
Specifiek maar dit is het dan geworden;
Boxspringset SZ2000-serie
Comfortniveau: Sync Support Zone 2000
Boxspring: 2x Boxspring SZ2 - 140 t/m 200 cm
Matras: 2x Matras SZ2200
Hardheid van matras lighelft links: Medium
Hardheid van matras lighelft rechts : Medium
Uitvoering matras: 2 losse matrassen
Ligplaats klant: Mw links
Elektrische verstelbaarheid: Ja
Aantal toppers: 1 hele topper
Uitvoering Topper: T8500 LLQ-HR60 Koudschuim
Topper - Met/Zonder split: Topper MET split
Stofkeuze: Cape
Stofkleur: 068 (Dark Grey)
Pootkeuze: Amore - 12 cm
Pootkleur: Zwart
Middenpoot optie zwevend : Wel zwevend
Breedte boxspring: 160 cm
Hoofdbord - Keuze: Hoofdbord Narvik + 20 cm
Hoofdbord hoogte: Standaard
Hoofdbord afmeting: Standaard afmeting (oversized)
Hoofdbord optie deelbaar: Niet 2-delig
Hoofdbord optie 2-pers.: Achterkant niet meestofferen
Met/zonder voetbord: Zonder voetbord
Lengte bed: 210 cm
Wel/niet elektrisch verstelbaar: Wel elektrisch verstelbaar
Verlichting : Nee
Omdat ik nu voorlopig alleen door het leven ga heb ik gekozen voor links/rechts hetzelfde matras, je kunt hier niet voorspellen toch
Ook werd mij het Edel Hoofdkussen hardheid Edel: 12 cm - Medium aangeraden. Ik plaagde de verkoopster al dat ze me het aangesmeerd had maar toegegeven; perfect! Er zit een schouder uitsparing in en echt, ik draai nu veel minder s'nachts. Je bent (althans ik) gewend dat je regelmatig je kussen "opklopt" tijdens de nacht. Geen "last" meer van.
Conclusie;
Zeer heerlijk bed!
Ik (wij) kwamen van een 180x210 van Beterbed +10 jaar oud. Maar zo in je eentje is 160x210 cm ook dikke prima!
Ik ben een "makkelijke slaper" dus nacht 1 was al helemaal prima. Verder geen reden tot "proefslapen dus"
Door de keuze van de pootjes (ik wil doorgang voor de zuigrobot) is het geheel vrij hoog geworden? 75cm. Dat is wel lekker in- en uitstappen!
Bed is geleverd december '25
Verder; ik ben dus 59 jaar, 186cm, 73 kg.