Wij hebben sinds een jaar of 3 ook een Mattsleeps matras. Ik was heel huiverig dat het vooral gladde marketing was, omdat ik overal online reclame en influencers 'reviews' zag maken. Maar... grote verbetering ten opzichte van Auping en M-Line wat we hiervoor hadden.The Legend schreef op zondag 11 januari 2026 @ 12:09:
Hebben hier mensen met een vergelijkbaar postuur ervaring met Mattsleeps? En verstand van het verschil tussen boxspring en lattenbodems? Ik heb binned vorige zoektocht 10 jaar terug ook eerst een matras gehad waarbij je de stevigheid, net als bij Matt, kon aanpassen door matrasdelen om te draaien. Bij mij was het gevolg echt dat de matrasdelen in de tijk van elkaar schoven (vermoedelijk ook door mijn lengte en gewicht), dat was dus echt geen succes. De naad die je tussen 2 losse matrassen hebt, werd daardoor ook echt een kloof. Met onze huidige 2 matrassen ervaren we de naad niet als probleem, onze matrassen zijn zo verschillend dat je toch nooit in het midden kunt liggen. De Matt-matrassen gebruiken dit systeem ook, iemand daar ook ervaring mee?
Ik heb een vergelijkbare situatie als jou; ik weeg 90 kilo en hou van een stevige onderlaag in combinatie met traagschuim toplaag. Mijn vrouw is 30 kilo lichter en houdt juist van zacht. Met Mattsleeps heb ik de onderste helft met de stevige kant boven, mijn vrouw heeft de onderste helft met de zachte kant boven. De bovenste laag die beide kanten bedekt met traagschuim boven. Naad is al jarenlang niet te voelen. Luxe lattenbodem van Beter Bed.
Het enige waar ik jarenlang mee heb geworsteld, is een lekker kussen vinden. Ik was heel vaak aan het opschudden en kocht elk jaar wel een nieuw kussen. Nu een traagschuim kussen en die ligt al meer dan een jaar lekker en ik woel/draai ook een stuk minder. Lijkt heel stevig initieel, maar past zich toch aan.
:strip_exif()/f/image/T1AqYKTw4EhjaqbrV1Ks85sL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tmtNSVoLdc539QNMprDnFINS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lnWbdky5KbJr43MeY4pfbNF1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nDFpIKY4MVGZCFZkI6vGotz2.jpg?f=fotoalbum_large)