Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:28
nl2dav schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:04:
[...] k heb al met een schuin oog gekeken naar een andere wasmachine |:( :9
👉 het meest betrouwbare wasmachinemerk :D

[ Voor 17% gewijzigd door nl_umpire op 03-08-2026 20:23 ]

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:28
nl2dav schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:04:
[...].Zou het relevant zijn? Auping in 2010 en Auping in checks notes ... Sept 2021 volgens de stickers.
Dank. Dat verteld op zichzelf vrijwel niets over de gebruikte materialen en constructie; je moet soms echt goed onderzoek doen en dan begrijp ik je scherpe reactie over die aantal centimeter wel. Ik denk ook wel dat meer mensen daar moeite mee hebben, en ik zou het ook niet fijn vinden

Hoogte:. Om daadwerkelijk een concrete afwijking vast te stellen, zouden we terug in de tijd moeten om te meten hoe hood die topper wwas. Ik zou het daarom nog niet als bewezen 'leugen' formuleren, misschien ...

Tijk/Topper: Kan je echt niets meer online vinden over die tijk die op die topper zit voor de wasinstructies?

HR-schuim/koudschuim: De term koudschuim vertelt zonder verdere gegevens inderdad nog niet genoeg. Er bestaan ook schuimconstructies die juist bedoeld zijn om zich goed naar het lichaam te vormen en de druk te verdelen. Of dat in de praktijk lukt, hangt onder meer af van de precieze schuimsoort, hardheid, dichtheid, dikte, ondergrond en gebruiker,e tc. In het topic zijn uiteenlopende ervaringen met Pantera®-koudschuim terug te vinden: Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings ("Pantera® koudschuim onderscheidt zich van standaard koudschuim omdat het een premium merkproduct is dat aan extreem strenge kwaliteitseisen voldoet. Waar regulier koudschuim (HR-schuim) enorme kwaliteitsverschillen kent, garandeert Pantera een constante topkwaliteit met superieure eigenschappen op het gebied van veerkracht, duurzaamheid en comfort." Bron: https://share.google/aimode/MNhbbUGG511BROEqI)

Huidige topper met Tencel-tijk: Welke gebruiken jullie nu precies: merk, model, dikte en kernmateriaal? Een vervolg na enkele maanden zou waardevol zijn voor de lezers, zeker als je dan ook kunt vertellen hoe gemakkelijk de tijk te verwijderen en terug te plaatsen is, hoe het wassen verloopt en of de topper en tijk hun vorm en pasvorm behouden.

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 04:46
Nah, dit is een forum met echte mensen, niet een "hoe maak ik het zo gezellig mogelijk voor AI modellen"

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:01
Hoe hebben mensen vroeger ooit een matras kunnen kopen zonder al deze informatie. /s

Ga gewoon liggen op een aantal matrassen. Als je denkt dat een matras + topper van duizenden euro's perfect slaapt. Gewoon doen. De verkoper lacht zich helemaal suf. Om de x jaar is je matras weer aan vervanging toe.

Dit is wel een zeer amusant topic, waar mensen zich helemaal gek laten maken door mooie PR praatjes van de fabrikanten. Zo spannend is een matras niet :+

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
cpt.skydiver schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:47:
[...]

Ja ik ben nu ook wel nieuwsgierig... :9 met name na het lezen van de uhhh gemengde ervaring in dit topic.
Die Auping Elysium was wel een beetje een tegenvaller uiteindelijk. Die micropocketveren doen 't m toch niet voor mij. Het geheel lag op een Auping spiraalbodem en iets wat op een Essential bed leek.

[ Voor 11% gewijzigd door cpt.skydiver op 10-08-2026 14:30 ]

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-08 21:32
Team-RiNo schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:37:

De H3 hardheid bevalt voor ons beide goed (55kg & 85kg), de H4 of H5 die ik tijdelijk had was ik uiteindelijk ook wel aan gewend maar heb voorkeur voor de H3.

Hiervoor hebben we op een BADENIA® 7-zones koudschuimmatras met gelschuimtopper van de Lidl gelegen maar die gaf bij ons beide regelmatig rugklachten.
Ik overweeg dezelfde, maar ervaren jullie de H3 dus niet te hard voor iemand van 55kg? Dit raadt AM in ons geval dus ten zeerste af. Ik wilde juist voor de H3 gaan omdat we er nog een topper op doen.

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 20:50
snaggyheadshot schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:08:
[...]

Ik overweeg dezelfde, maar ervaren jullie de H3 dus niet te hard voor iemand van 55kg? Dit raadt AM in ons geval dus ten zeerste af. Ik wilde juist voor de H3 gaan omdat we er nog een topper op doen.
Nee maar dat is wel erg persoonlijk, mijn vriendin vindt iets harder wel prettig. Als je er een topper op doet kan het natuurlijk ook weer alle kanten op, harder of zachter. Wij hebben ook de 1000 veren variant, die met minder is iets zachter.

Nu een maand of 2 verder bevalt het matras nog steeds zeer goed!

RTX4090+7800X3D

• snaggyheadshot
Team-RiNo schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:49:
[...]

Nee maar dat is wel erg persoonlijk, mijn vriendin vindt iets harder wel prettig. Als je er een topper op doet kan het natuurlijk ook weer alle kanten op, harder of zachter. Wij hebben ook de 1000 veren variant, die met minder is iets zachter.

Nu een maand of 2 verder bevalt het matras nog steeds zeer goed!
Bedankt voor je reactie! Ik ga datzelfde matras bestellen (H2). Met deze topper om geen spleet te hebben in het midden. Hopelijk is het niet té zacht en moet ik hem daarna weer ruilen.

Overigens een tip voor hen die nog gaan kopen bij AM in de toekomst: apart genoeg is de Duitse site goedkoper dan hun Nederlandse, verzendt ook naar Nederland én heb je 100 dagen proefslapen i.t.t. bijvoorbeeld Amazon of Bol.

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 04:46
snaggyheadshot schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:58:
[...]

én heb je 100 dagen proefslapen i.t.t. bijvoorbeeld Amazon of Bol.
Klinkt een beetje ongeloofwaardig. Hoe stuur je die handel terug? Binnen Duitsland zal men waarschijnlijk regelingen hebben maar ik heb mijn bedenkingen bij internationale verzendingen. Ik heb deze club eerder in overweging gehad maar kon niet overtuigd raken van hoe dit nou in de praktijk zou gaan liggen en terugsturen wordt dan wel een opgave. Op trustpilot lees ik dat er niet gereageerd wordt op emails.

Verder verwijs je naar een topper met 6cm traagschuim (gelschuim?), dat moet jij en/of je partner ook maar net bevallen. Is een nadeel van een gezamenlijk gedeelde topper.

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• snaggyheadshot
nl2dav schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 04:46:
[...]

Klinkt een beetje ongeloofwaardig. Hoe stuur je die handel terug? Binnen Duitsland zal men waarschijnlijk regelingen hebben maar ik heb mijn bedenkingen bij internationale verzendingen. Ik heb deze club eerder in overweging gehad maar kon niet overtuigd raken van hoe dit nou in de praktijk zou gaan liggen en terugsturen wordt dan wel een opgave. Op trustpilot lees ik dat er niet gereageerd wordt op emails.

Verder verwijs je naar een topper met 6cm traagschuim (gelschuim?), dat moet jij en/of je partner ook maar net bevallen. Is een nadeel van een gezamenlijk gedeelde topper.
Stja als je het risico niet aandurft kun je natuurlijk altijd naar de lokale beddenzaak, ieder z'n keus ;) Ik zie zelf het probleem niet. Hij kan terug op dezelfde manier als die aankomt. Het oprollen is wellicht een uitdaging maar ook dat zal wel goedkomen.

Waarom zou een 6cm topper niet goed zijn? Dat is toch nogal afhankelijk van hoe iemand slaapt, gewicht enz.

[ Voor 11% gewijzigd door snaggyheadshot op 22-08-2026 20:12 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:57
pjdijkema schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:13:
[...]

Wellicht zou je in je omgeving eens kunnen kijken naar een van landschoot dealer. Dat is een gerenommeerd Belgisch merk met een goede prijs -kwaliteit. Ik heb nu een auping maar hiervoor hadden we een van landschoot voor 500 euro per matras en dat waren goede matrassen.
Omdat dit merk in de topic langskwam, zijn wij deze vorig jaar uitproberen, en inmiddels liggen we er al een jaar tevreden op. Wij vinden de prijs kwaliteitverhouding erg, erg goed!

Een factor waardoor wij overgehaald zijn is dat een lokale beddengoed (eenpitter) twee merken in zijn showroom had. Deze, en een andere. Dat gaf ons een hele goede indruk.

[ Voor 13% gewijzigd door Tomino op 23-08-2026 08:55 ]

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste