Onze ouderwetse Zanussi droger van 20 jaar oud gebruikten we in Amsterdam elke was en afgelopen winter eens moeten gebruiken en die deed het nog.
Onze 22 jaar oude AEG doet het nog met wekelijks twee keer wassen, al had die opeens de gewoonte sokken en onderbroeken tussen de trommel en kuip te krijgen, na de verhuizing, met iets minder vol laden en klein grut in zak opgelost.
Bij huurders op 3 hoog (3 personen)
Een Zanussi wasmachine die 12 jaar zonder enig probleem werkte bij veel gebruik maar wel relatief kleine wasjes. Deed het nog wel na verhuizing maar toen de AEG de eerste keer stopte met draien (een sok wisten we nog niet) na een paar keer gebruiken gekke geluiden en vel te natte was, deze RVS trommel is een plantenbak binnenkort en de andere onderdelen liggen op zolder
Een wirlpool droger deed het ook 12 jaar maar heeft de verhuizing niet overleeft, ik sta op het punt de rvs trommel om te vormen tot plantenbak

de interesante onderdelen lliggen op zolder.
Bij huurders op 4 hoog (3 personen)
Wirlpool wasmachine/droger combo die het 11 jaar zonder enig probleem gedaan heeft.
Weggegeven aan de laatst vertrekkende huurder en die heeft het nog jaren gedaan, terwijl dat geen dure machine was.
Punt is je gaat van iedereen eigen verhalen horen en dat voegt stiekem niet veel toe.
Wij hadden een Consumentenbond abbootje toen en keken daar dan atijd ook naar.
Toen de wasmachine voor de AEG kuren kreeg de monteur gevraagd wat hij het minste tegenkwam.
Hij raadde bepaalde budgetmerken af want daar zag hij er veel van en noemde AEG als toendertijd goede kwaliteit, makkelijk repareerbaar en vooral goede printplaten,. Machanisch spul is prima te vervangen dacht ik, maar die pintplaten geven gekke problemen en zijn duur dus voor AEG gegaan met het toendertijd hoogst mogelijke toerental van 1400 voor minder natte was dus sneller drogen. Bosch raadde hij af, want die zouden net een stuk minder degelijk zijn geworden.
In de Kinkerstraat zat destijds een zaakje met tweedehands witgoed, ben daar ook eens binnengestapt om te kijken welke merken ze hadden staan, die gaven een jaar garantie en verkochten alleen maar ouder spul dus zouden wel weten wat ze aan konden bieden en het was vooral Miele, Bosch en AEG wat er stond.
Als ik nu een wasmachine moest kopen dan zou ik wat grote witgoedzaken bellen "goedendag ik wil erdaags een wasmachine kopen, welke drie merken heeft u de beste ervaringen mee en komen het minste terug voor reparatie?" twee vliegen in 1 klap, je krijgt meer data en zal vast door 1 erg leuk te woord worden gestaan en dan weet je gelijk waar je de aankoop daadwerkelijk gaat doen