Ik heb juist net een Asko besteld, van diverse kanten gehoord dat dit een zeer degelijk merk is. Mijn AEG van ruim 20 jaar oud begint schurende geluiden te maken tijdens het centrifugeren en ik vind een wasmachine te belangrijk om daadwerkelijk te laten stukgaan. Eigenlijk had ik gewoon weer een AEG moeten kopen gezien de goede ervaring die ik heb met dit merk. In die 20 jaar is alleen een circulatiepompje versleten geraakt, dit heb ik zelf kunnen vervangen voor 2 tientjes. Dus een flawless machine eigenlijk, als hij het zolang volhoudt met zo weinig kosten, hij is ongelooflijk veel gebruikt (3 kinderen hier opgegroeid in die tijd). Ik heb 'm wel regelmatig schoongemaakt.
Ik ben benieuwd hoe de Asko mij gaat bevallen. Ik heb 'm gekozen omdat ik eens iets anders wilde en AEG op dit moment geen model heeft dat helemaal aansloot bij mijn wensen. Ben nog aan het nadenken om een bijpassende Asko droger aan te schaffen, want de Bosch Ecologixx 7 (ook alweer 13 jaar oud) wordt minder. Vooral de condensor raakt telkens vervuild en het is een hele klus om dat schoon te krijgen. Bosch dacht destijds blijkbaar dat het 'selfcleaning' systeem voldoende was om de condensor schoon te houden, maar dit is beslist niet het geval. Hij doet soms 4 uur over een droogbeurt, ik wil niet eens weten hoeveel stroom dat kost...
Ik ben benieuwd hoe de Asko mij gaat bevallen. Ik heb 'm gekozen omdat ik eens iets anders wilde en AEG op dit moment geen model heeft dat helemaal aansloot bij mijn wensen. Ben nog aan het nadenken om een bijpassende Asko droger aan te schaffen, want de Bosch Ecologixx 7 (ook alweer 13 jaar oud) wordt minder. Vooral de condensor raakt telkens vervuild en het is een hele klus om dat schoon te krijgen. Bosch dacht destijds blijkbaar dat het 'selfcleaning' systeem voldoende was om de condensor schoon te houden, maar dit is beslist niet het geval. Hij doet soms 4 uur over een droogbeurt, ik wil niet eens weten hoeveel stroom dat kost...