het meest betrouwbare wasmachinemerk

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:27
Techfreak schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:38:
[...]

Je begrijpt me verkeerd. Ik zeg niet dat mensen niet moeten repareren, ik zeg dat ze dat door de steeds duurdere onderdelen niet gaan doen. Een stuurprint voor de borstelloze motor van Bosch vervangen kost inclusief monteur meer dan een goedkope nieuwe machine, lagers voor Aeg idem. De reguliere tests van de consumentenbond nemen betrouwbaarheid en levensduur niet mee. Dat hisense zo hoog scoort op weinig mankementen is wel veelbelovend. De 5 jaar garantie is niet via Hisense zelf maar via Everglades die machines van Hisense levert. Ook via Heinner dat zowel Hisense als Midea machines levert.
Stuurprint kan ik leveren voor €280 en een lager voor een tientje. Sorry hoor maar als je niet weet waar je het over hebt zeg het dan niet.
Hetzelfde met de garantie waar je het over hebt, google op Hisense wasmachine kopen (wat de meeste mensen gaan doen) dan kom ik op de eerste twee pagina’s van de zoek resultaten geen Everglades tegen. Verder heb ik ook niet gekeken.

Gekke is dat je wel weet te linken naar dat Hisense het meest betrouwbaar is om vervolgens een paar posts verderop te zeggen dat ze (de consumentenbond) het niet meenemen.

Ik vermoed dat je aandelen oid in deze bedrijven hebt.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Nu online
nodri2000 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:23:
[...]

Stuurprint kan ik leveren voor €280 en een lager voor een tientje. Sorry hoor maar als je niet weet waar je het over hebt zeg het dan niet.
Hetzelfde met de garantie waar je het over hebt, google op Hisense wasmachine kopen (wat de meeste mensen gaan doen) dan kom ik op de eerste twee pagina’s van de zoek resultaten geen Everglades tegen. Verder heb ik ook niet gekeken.

Gekke is dat je wel weet te linken naar dat Hisense het meest betrouwbaar is om vervolgens een paar posts verderop te zeggen dat ze (de consumentenbond) het niet meenemen.

Ik vermoed dat je aandelen oid in deze bedrijven hebt.
Ik heb het idee dat je niet leest wat ik zeg. Ik zei dat reparatiekosten inclusief monteur duurder zijn dan een goedkope nieuwe machine. Die stuurprint van 280 kost inclusief installatie door een monteur bijvoorbeeld makkelijk 400 euro. Verder zei ik dat in de reguliere testps van de consumentenbond levensduur en betrouwbaarheid niet meewegen. Waar ik naar linkte was een onderzoek van de consumentenbond dat specifiek over betrouwbaarheid ging. de test van Hisense kwam ter sprake omdat iemand Everglades rommel noemde, Everglades levert Hisense machines. De betrouwbaarheid die uit het onderzoek van de consumentenbond blijkt geeft aan dat het geen rommel is. Verder adviseer ik juist Everglades en niet Hisense omdat Everglades 5 jaar garantie biedt. Ik vind van gedachte wisselen als monteurs onder elkaar best leuk maar het lijkt me voor de lezers het leukst als we objectief blijven.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Onderdelen met Everglades is wel een dingetje overigens. Als je bij de bekende onderdelenwinkel online gaat kijken naar Everglades kan ik daar 3 manchetten kopen, meer onderdelen niet. De andere shop kent Everglades niet eens.
Kijk je naar Inventum wordt het een stuk meer terwijl het onderhuids waarschijnlijk dezelfde machines zijn.

Everglades bestaat overigens al de nodige jaren (vriendin had 20 jaar geleden al een koelkast van Everglades), zijn weinig vernieuwend in hun apparaten, klein assortiment en doen niet aan marketing of cashback acties. Dat zijn allemaal kosten die je niet hoeft te betalen als eindgebruiker.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25
in mijn ervaring is het een crap shoot. Je weet nooit wat je koopt, eigenlijk. ook niet bij de bekende merken. Zelfs miele gebruikt nu plastic drums, net als een paar andere bekende merken. Ik heb goedkope Proline's gehad / gezien die 10-20 jaar probleemloos werken, en mieles die na 3 dagen al kapot zijn, en andersom. En alles er tussenin.

Ik zou vooral gewoone en model uitkiezen die bied wat je zoekt, die niet tè duur is en niet "te" goedkoop, en dan maar hopen. Geen extra garantie bijkopen - je hebt altijd garantie zolang je mag verwachten dat een wasmachine mee gaat. en dat is zelfs bij 'n goedkoop model zeker meer dan 2 jaar. Als je kunt, koop een model met een niet-plastic drum, dan is eventueel onderhoud of reparatie ook nog een optie.

[ Voor 38% gewijzigd door Visgek82 op 20-02-2026 16:55 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

Leuk onderwerp. Vanuit het oogpunt van duurzaamheid kan je in mijn beleving het beste voor Miele gaan. Maar niet iedereen heeft hiervoor ook het budget, of het geld over. En daarom kan ik heel goed begrijpen waarom de goedkopere merken populair zijn. Maar helaas is het goede spul fnuikend voor de toekomst van onze planeet.

Ik frut, dus ik epibreer

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:39
ik heb niet alles gelezen maar verschil in slijtage aan kleding is bij goedkopere machines echt wel een dure ergernis die flink aantikt
warmtepomp droger kopen met demontabele zelf schoon te maken condensor want hoe goed je die machine met zelf cleaning eigenschap ook gebruikt als die (samsung) automatische schoonmaakcyclus niet goed genoeg werkt is dat een dure reparatie
energieverbruik over bv 10 jaar is ook een kostenpost die je moet vergelijken met aankoopkosten-met oplopende energie prijs!

• Techfreak
  • Nu online
_JGC_ schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:34:
Onderdelen met Everglades is wel een dingetje overigens. Als je bij de bekende onderdelenwinkel online gaat kijken naar Everglades kan ik daar 3 manchetten kopen, meer onderdelen niet. De andere shop kent Everglades niet eens.
Kijk je naar Inventum wordt het een stuk meer terwijl het onderhuids waarschijnlijk dezelfde machines zijn.

Everglades bestaat overigens al de nodige jaren (vriendin had 20 jaar geleden al een koelkast van Everglades), zijn weinig vernieuwend in hun apparaten, klein assortiment en doen niet aan marketing of cashback acties. Dat zijn allemaal kosten die je niet hoeft te betalen als eindgebruiker.
Inventum levert machines van Midea niet van Hisense, dus die onderdelen passen niet in een Everglades machine. Maar je kan de onderdelen voor Everglades wel bij Everglades zelf en vaak ook bij Atag Benelux krijgen. 20 jaar geleden leverde Everglades producten van Vestel dus dat is qua kwaliteit wel verschillend met nu.Inventum levert machines van Midea niet van Hisense, dus die onderdelen passen niet in een Everglades machine. Maar je kan de onderdelen voor Everglades wel bij Everglades zelf en vaak ook bij Atag Benelux krijgen. 20 jaar geleden leverde Everglades producten van Vestel dus dat is qua kwaliteit wel verschillend met nu.

• Techfreak
  • Nu online
Visgek82 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:52:
in mijn ervaring is het een crap shoot. Je weet nooit wat je koopt, eigenlijk. ook niet bij de bekende merken. Zelfs miele gebruikt nu plastic drums, net als een paar andere bekende merken. Ik heb goedkope Proline's gehad / gezien die 10-20 jaar probleemloos werken, en mieles die na 3 dagen al kapot zijn, en andersom. En alles er tussenin.

Ik zou vooral gewoone en model uitkiezen die bied wat je zoekt, die niet tè duur is en niet "te" goedkoop, en dan maar hopen. Geen extra garantie bijkopen - je hebt altijd garantie zolang je mag verwachten dat een wasmachine mee gaat. en dat is zelfs bij 'n goedkoop model zeker meer dan 2 jaar. Als je kunt, koop een model met een niet-plastic drum, dan is eventueel onderhoud of reparatie ook nog een optie.
Extra garantie bijkopen zou ik ook niet doen zolang er opties zijn om het gratis te krijgen. Toch is 5 jaar gratis garantie een stuk makkelijker dan alle tijd en moeite die het kost om je op non-conformiteit te moeten beroepen. Daar gaat vaak minimaal weken overheen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste