Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbbijl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 22:54
Beste tweakers,

gisterenavond gaf de Miele-app aan dat er een software-update voor de WWG760 wasmachine beschikbaar was. Nadat ik de update gestart heb begon er een balkje vol te lopen op het scherm, dus dat zag er goed uit. Helaas bleef het balkje op het scherm toen hij vol was, en dat was een paar uur later nog zo. Geen enkele knop reageerde. Ik heb toen de stekker uit het stopcontact gehaald en er weer ingedaan, en sindsdien staat de tekst 'update' in het scherm, ook na een uur later en de volgende ochtend nogmaals de stekker uit en in de wandcontactdoos gedaan te hebben.
Nog steeds reageert geen enkele knop, ook de draaiknop op 'uit' zetten heeft geen effect.

De wasmachinr is verbonden met een Ubiquiti AC Pro accesspoint. De wasmachine is nog geen half jaar oud, en dit was de eerste update.

Inmiddels hangen we al 45 minuten in de wacht bij de Miele helpdesk, hopelijk kunnen ze snel iemand sturen, er staan 7 wassen te wachten voor vandaag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxTI0j5mscWx_KOkx1iyli_aSLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jn67UPpNEx8QrJyNNx4p82sP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door gbbijl op 16-09-2023 09:21 ]

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben bang dat de Miele helpdesk je enige hoop is

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gezien de wachttijd, zul je waarschijnlijk ook niet de enige met het probleem zijn.

Edit:
Op https://www.miele.nl/e/w1...en9kg-lotuswit-11384210-p de productpagina staat de handleiding, wellicht geeft die wat opties?

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2023 09:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen voor Miele dat ze deze update niet in 1 klap wereldwijd hebben gepusht en dat ze inderdaad hebben nagedacht over een rollback optie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hopelijk heeft ie geen identiteitscrisis gekregen :X

edit: Voor wie het alweer vergeten is:
AEG combimagnetron spaced hem
nieuws: AEG lost probleem op voor combimagnetron die zich stoomoven waande

[ Voor 73% gewijzigd door Raven op 16-09-2023 09:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:33
Zuur, en denk ook helpdesk je enige redding. Zou die volgende keer wel bellen voordat je de stekker eruit trekt tijdens een update (ook al moet je veel te langen wachten).
Lijkt me iig een probleem dat gedekt is door garantie en makkelijk opgelost kan worden door monteur, dus dat scheelt - wel k*t dat het waarschijnlijk even duurt

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
Ik loop echt achter hoor, maar tegenwoordig hebben wasmachines ook al wifi? Met welke use case precies?

Heeft ie dan ook een webinterface en is er daarmee geen reset functie mogelijk? Hij heeft nl. een IP adres.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 16-09-2023 09:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pennywiser schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:51:
Ik loop echt achter hoor, maar tegenwoordig hebben wasmachines ook al wifi? Met welke use case precies?

Heeft ie dan ook een webinterface en is er daarmee geen reset functie mogelijk?
Mist duidelijk een dubbele firmware optie met auto-recovery ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 18:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heeft ie dan ook een webinterface en is er daarmee geen reset functie mogelijk?
Dit.... staat er in je boekje niks over een hardware reset oid? Anders hebben de ontwerpers ook zitten slapen want zonder wifi software zou je toch een wasje moeten kunnen draaien of in ieder geval analoge knoppen bedienen :P

Dit is wachten op ransomware welke je per wasbeurt wat geld gaat vragen O+

edit: ik heb eens op de Miele site gekeken maar alle belangrijke functies zitten in die touch panel. Als men gewoon een startknop bij dat draaiwiel had zitten voor het programma dan kon je nog wat.

[ Voor 14% gewijzigd door sh4d0wman op 16-09-2023 09:58 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waar was de tijd van wasmachine laden, aanzetten en klaar. Oja, die staat in de bijkeuken. Miele W921.
Nog uit de oertijd.

Een update waarvoor, de machine deed het toch goed, of was de connectie naar de App niet zo ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik deel je scepsis, maar zie wel een paar zinvolle use cases.

- Pushbericht als wasprogramma klaar is zodat je de was niet vergeet uit de machine te halen
- Inzicht in verbruik van water en stroom
- ‘dynamische inschakeltijd’ op basis van variabele stroomtarieven/opbrengst pv-systeem

Hangt er natuurlijk wel van af of de software deze functies überhaupt ondersteund ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 09:48
Waarom niet gewoon terug naar de winkel waar je deze gekocht hebt?
Met een machine van een half jaar oud is dit namelijk duidelijk een garantie geval.
Machine is nu “kapot”, door normaal gebruik, en hij doet niet meer wat je ervan verwacht (wassen), dus de winkel is je eerste aanspreekpunt.
Wellicht hebben zij betere / snellere contacten met Miele…

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• pennywiser
sOid schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:12:
[...]

- Pushbericht als wasprogramma klaar is zodat je de was niet vergeet uit de machine te halen
- ‘dynamische inschakeltijd’ op basis van variabele stroomtarieven/opbrengst pv-systeem

Hangt er natuurlijk wel van af of de software deze functies überhaupt ondersteund ;)
Voegt dus werkelijk niets toe zoals ik al dacht, alleen maar extra storingsgevoeligheid.

Verwijderd

[...]

Als je hem via een API kunt aansturen, dan regel je dat desnoods zelf. Maar dat zal helaas allemaal wel dicht zitten.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:51
Er lijkt iets met Miele cloud te zijn, de app doet het hier ook niet meer als in hij laad de apparaten niet meer.
Wellicht als die storing over is dat de update alsnog door gaat?
Overigens is de use case van de wifi precies zoals hierboven beschreven. Aan/uit op basis van zonnepanelen en of stroom kosten. Reminders etc. Heb eea aan de homey zitten en dat werkt prima.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
pennywiser schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:19:
[...]

Voegt dus werkelijk niets toe zoals ik al dacht, alleen maar extra storingsgevoeligheid.
Inlevingsvermogen is niet jouw sterkste eigenschap he? :+

Dat jij het niet zinvol vindt wil niet zeggen dat het ook objectief zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:29:
[...]

Als je hem via een API kunt aansturen, dan regel je dat desnoods zelf. Maar dat zal helaas allemaal wel dicht zitten.
Die walled gardens, gebrek aan ondersteuning, cloud-afhankelijkheid en mogelijke security impact zijn indd prima argumenten tégen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
sOid schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:04:
[...]

Objectieve zinvolheid bestaat niet.

Interessantere vraag is of er daadwerkelijk overweldigende vraag is naar deze functionaliteit of dat het aanbod gedreven is vanuit Miele en de meeste gebruikers de functionaliteit uiteindelijk niet gebruiken (net zoals 99% van de Excel gebruikers maar 5% van de functionaliteit gebruiken), maar dan wel last hebben van dit soort zaken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

[...]

Qua architectuur laat het duidelijk wel ten wensen over. Kennelijk zit de kernfunctionaliteit van de wasmachine verweven met het "smart" gedeelte. Hierdoor krijg je deze foutgevoeligheid.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Heb je ook al geprobeerd om via wifi en/of de app verbinding met de wasmachine te krijgen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[...]

Een vriend van mij liet eens trots zien hoe hij, terwijl hij bij mij thuis was, kon zien dat z'n wasmachine net klaar was. Dus ik vroeg "Ok, en nu?" :+

Enige dat ik wel zou willen is starten op afstand, i.v.m. dynamische energietarieven. Mijn Bosch heeft wel een "Klaar in x uur" knop, maar dat is nog onbetrouwbaarder dan Poetin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sebazzz schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:11:
[...]

Qua architectuur laat het duidelijk wel ten wensen over. Kennelijk zit de kernfunctionaliteit van de wasmachine verweven met het "smart" gedeelte. Hierdoor krijg je deze foutgevoeligheid.
De enige verbinding tussen het "smart"-gedeelte en het fysieke gedeelte zou moeten bestaan uit een paar commando's (start/pauze/stop) en wat statussen (gestart/gepauzeerd/gestopt). Geen enkele reden om het hele apparaat te bricken door een update.

Maar er zal met de update vast ook wat bagage meekomen voor het fysieke wasprogramma. Misschien kan een pomp wel zuiniger draaien, of een motor net wat sneller.

Dan zou je het nog dubbel kunnen uitvoeren, zoals @Microkid aangeeft. Eerst updaten naar een tweede systeem, dan switchen naar het nieuwe systeem als de update geverifieerd is. En anders weer opstarten vanaf het oude systeem.

Maar ja, geld.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:29:
[...]

Off-topic;
Met kleine inspanning had je het kunnen vinden. Miele heeft een (cloud) API.
https://www.miele.com/developer/

• NancyDC
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-08 12:47
Ik heb de WW1860 wasmachine,maar er zal wel altijd iets zijn.De combinatie app en toestel geven nooit dezelfde info ,allez dat is bij mij toch het geval.Er zijn enorm veel klachten als je de recensies van de app leest.
Mijn toestellen zijn verbonden met mijn persoonlijk netwerk van Telenet en router.
Als ik problemen heb dan ga ik naar mijn profiel en geef ik feedback op de app en verzend ik een bericht .
Met een beetje geluk krijg je antwoord . |:(
Misschien zou het resetten van je machine wel helpen .
Tja we moeten mee met onze tijd maar digitaal is niet altijd het beste .
Hoe meer snufjes eraan zijn,hoe ingewikkelder het soms is .

• jongetje
  • Laatst online: 00:16
sh4d0wman schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:54:
[...]
want zonder wifi software zou je toch een wasje moeten kunnen draaien of in ieder geval analoge knoppen bedienen :P
Welke analoge knoppen? De tijd dat wasmachines analoog waren is al heeeeel lamg geleden. Elk apparaat heeft tegenwoordig een stukje software.

Verder hoop ik dat het snel wordt opgelost. Dit is dan een nadeel van alles online moeten/willen hebben. Ik neem aan dat TS niet meer in de wacht staat en inmiddels iemand gesproken heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 16-09-2023 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
[...]

Objectief levert het aantoonbaar kennelijk alleen maar storingen op.

• pennywiser
sOid schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:05:
[...]

Die walled gardens, gebrek aan ondersteuning, cloud-afhankelijkheid en mogelijke security impact zijn indd prima argumenten tégen.
Niet de minste argumenten ook.

[ Voor 12% gewijzigd door pennywiser op 16-09-2023 14:56 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

Barrycade

Through the...

BrainCrash schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:17:
Met een machine van een half jaar oud is dit namelijk duidelijk een garantie geval.
Machine is nu “kapot”, door normaal gebruik, en hij doet niet meer wat je ervan verwacht (wassen), dus de winkel is je eerste aanspreekpunt.
En dan heb je m gekocht bij de BCC.....

Denk dat TS even op zoek moet naar een wasserette. Of net zoals vroeger even met zijn wasmand naar pa en ma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gbbijl
BrainCrash schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:17:
Wasmachine is direct bij Miele gekocht, die hadden toen zelf een aanbieding.
Yaksa schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:23:
Heb je ook al geprobeerd om via wifi en/of de app verbinding met de wasmachine te krijgen?
Ja, en de wifi-module (zoals zij dat noemen) werkt nog wel, want ik kan wel de /Licenses pagina openen.

De update omvatte trouwens een aanpassing aan het 'Express 20' programma, dat na de update nog maar 20 ipv 28 minuten zou duren. Dus het betreft wel echt een update voor de firmware van de wasmachine zelf.

Er komt pas donderdag een monteur, dus we zullen nog een zooi wasjes met de tupperware wasemmer moeten doen. Ik zou me bijna op vakantie wanen...

[ Voor 6% gewijzigd door gbbijl op 16-09-2023 16:25 ]

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:30
Moet een laptop aan van Miele.
Er zit ergens een verborgen interface waarmee men kan verbinden.
Als je nog wil weten waar je machine gemaakt is en hoeveel uren die gedraaid heeft kun je dat ook vragen e.d.

• mr_evil08
  • Laatst online: 22:27
pennywiser schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:19:
[...]

Als saldering eraf gaat wel.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 21:12

M2M

medicijnman

gbbijl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:24:
[...]

Wasmachine is direct bij Miele gekocht, die hadden toen zelf een aanbieding.

[...]

Ja, en de wifi-module (zoals zij dat noemen) werkt nog wel, want ik kan wel de /Licenses pagina openen.

De update omvatte trouwens een aanpassing aan het 'Express 20' programma, dat na de update nog maar 20 ipv 28 minuten zou duren. Dus het betreft wel echt een update voor de firmware van de wasmachine zelf.

Er komt pas donderdag een monteur, dus we zullen nog een zooi wasjes met de tupperware wasemmer moeten doen. Ik zou me bijna op vakantie wanen...
ook wel epische QC department aldaar... Express 20 die 28 minuten duurt... maar ook serieus crappy design met ontbrekende dubbele firmware en auto-recovery on reset enzo. Is niet zo bijzonder moeilijk te implementeren. Eerst boot-vlag naar backup firmware, main firmware updaten, allerlaatste stap vlaggetje terugzetten. Moet je natuurlijk wel nog een werkende bootloader hebben.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
M2M schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:42:
[...]

ook wel epische QC department aldaar... Express 20 die 28 minuten duurt... maar ook serieus crappy design met ontbrekende dubbele firmware en auto-recovery on reset enzo. Is niet zo bijzonder moeilijk te implementeren. Eerst boot-vlag naar backup firmware, main firmware updaten, allerlaatste stap vlaggetje terugzetten. Moet je natuurlijk wel nog een werkende bootloader hebben.
Tsja zolang het goed gaat bespaar je graag een paar ton ontwikkelkosten. Maar als het mis gaat en je 1 miljoen machines moet servicen dan heb je spijt 🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Is dit het moment dat iedereen eindelijk ontdekt dat Miele overpriced garbage is en niet te vergelijken is met de Miele van 20 jaar geleden?

*grabs popcorn*

Ik gok dat ze de printplaat komen swappen, vinden ze leuk daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:32
WhiteDog schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:34:
Is dit het moment dat iedereen eindelijk ontdekt dat Miele overpriced garbage is en niet te vergelijken is met de Miele van 20 jaar geleden?

*grabs popcorn*

Grappig, ik heb een Miele van dikke 20 jaar terug, vraag me af wat er toen beter was? Kan me amper voorstellen dat dat merk dingen als "het beste vh beste" uit de formule heeft gegooid, zeg maar. Weet niet of Miele nog steeds in Duitsland wordt gemaakt, want bij hoge arbeidskosten kan ik me nog iets voorstellen, maar was dat ook niet al rond 1999 duur dan, in Duitsland laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht maar op je volgende Miele. Die tijd is echt voorbij. Niet dat ze nu ineens aan de onderkant bungelen qua kwaliteit, maar qua prijs/kwaliteit is de score minder tegenwoordig. Het is vooral nog de naam, die bij vooral de oudjes nog staat voor "er is geen betere".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:44
Dat, en Big Brother Is Watching You natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
er staan 7 wassen te wachten voor vandaag...
Whut 8)7 t

Hoe kom je aan 7 wassen en hoe ga je die uberhaupt wassen met die trage programma's van tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:46:
[...]

Whut 8)7 t

Hoe kom je aan 7 wassen en hoe ga je die uberhaupt wassen met die trage programma's van tegenwoordig?
Kan wel hoor. Ken wel meer mensen die pas aan de was beginnen als het echt niet anders kan.

Sterker nog, ik ken mensen met een berg kleding, waarvan doorgaans 90% ligt te wachten op de was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:50:
[...]

Kan wel hoor. Ken wel meer mensen die pas aan de was beginnen als het echt niet anders kan.

Sterker nog, ik ken mensen met een berg kleding, waarvan doorgaans 90% ligt te wachten op de was. :)
Dan gaat het stinken in huis, maar inderdaad het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 18:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Frappuccino schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:44:
[...]
Dat, en Big Brother Is Watching You natuurlijk.
Data verkopen en je hebt een nieuwe inkomstenbron. Verdient wellicht nog beter dan de machines verkopen :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
WhiteDog schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:34:

*grabs popcorn*

Is voor mij in elk geval het moment dat ik ontdek dat ik geen wasmachine met wifi hoef, nu niet en nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
pennywiser schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:04:
[...]

Is voor mij in elk geval het moment dat ik ontdek dat ik geen wasmachine met wifi hoef, nu niet en nooit niet.
Niemand verplicht je om het apparaat aan internet te hangen, ze functioneren nog steeds uitstekend offline, net als een smart tv dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
mr_evil08 schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:15:
[...]

Niemand verplicht je om het apparaat aan internet te hangen, ze functioneren nog steeds uitstekend offline, net als een smart tv dat niet hoeft.
Dat is maar de vraag wat de policy is van de fabrikant of dat niet vroeg of laat toch problemen geeft. Zolang het zonder te krijgen is en dat is gelukkig in meerderheid nog steeds zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywiser schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:19:
[...]

Dat is maar de vraag wat de policy is van de fabrikant of dat niet vroeg of laat toch problemen geeft. Zolang het zonder te krijgen is en dat is gelukkig in meerderheid nog steeds zo.
Onze vaatwasser heeft ook wifi. Lekker boeiend. Ik gebruik die app niet. Hoef geen push message als iemand dat ding aanzet en als hij daarna klaar is. Hoef ook geen push message als het glansspoelmiddel of zout bijna op is.... ook niet voor reiniging..... staat allemaal op het bedieningspaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:33:
[...]

Onze vaatwasser heeft ook wifi. Lekker boeiend. Ik gebruik die app niet. Hoef geen push message als iemand dat ding aanzet en als hij daarna klaar is. Hoef ook geen push message als het glansspoelmiddel of zout bijna op is.... ook niet voor reiniging..... staat allemaal op het bedieningspaneel.
Ik ben een beetje bang dat een wifi enabled apparaat erop ingericht is om aan wifi te hangen eens in zoveel tijd. Mogelijk minder stabiel, want dat fixen we wel in een latere release. Nog afgezien van wat zich hier nu afspeelt. En zonder wifi, moet ie dus ook zonder wifi kunnen altijd. Doe mij dat dan maar.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 17-09-2023 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:44
sh4d0wman schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:20:
[...]

Data verkopen en je hebt een nieuwe inkomstenbron. Verdient wellicht nog beter dan de machines verkopen :P
Ze proberen hun honger naar data van de consument wit te wassen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Onderwater
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07-2024
Reden om geen "Smart" wasmachine te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jan Onderwater schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:39:
Reden om geen "Smart" wasmachine te kopen
Of ze niet aan WiFi (of internet) knopen. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 21:35

Heeft ie dan ook een webinterface en is er daarmee geen reset functie mogelijk? Hij heeft nl. een IP adres.
Nog 2 niet-genoemde use cases:
- De bijbehorende Miele-droger selecteert op basis van de info van de wasmachine automatisch het bijbehorende droogprogramma
- Op het scherm van de Miele oven zien we de status van de wasmachine, droger en vaatwasser, zoals resterende tijd van het programma. Scheelt weer 2 verdiepingen naar boven lopen of de vaatwasser open trekken tijdens het draaien.

Of het nuttig is of de moeite waard mag je helemaal zelf bepalen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:09

Kheos

FP ProMod
millerman_sf schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:56:
[...]

Nog 2 niet-genoemde use cases:
- De bijbehorende Miele-droger selecteert op basis van de info van de wasmachine automatisch het bijbehorende droogprogramma
awesome!... maar hoe raakt de was uit de wasmachine en in de droogkast?
en als het antwoord is "tja, dat moet je dan welf wel doen" dan kan ik toch even goed zelf aan de knoppen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 21:35
Hoe nuttig je zoiets vindt, mag je zelf bepalen, zoals ik al zei. Is het veel moeite? Nee, natuurlijk niet. Maar toch prima meegenomen dat het automatisch gaat.

Dezelfde flauwe argumentatie kun je ook hanteren voor het automatiseren van verlichting: als je toch al langs de schakelaar loopt bij het binnentreden van een kamer, kun je die net zo goed even indrukken. Weinig moeite toch? Maar je kunt het ook automatiseren met een bewegingsmelder.

Aan jou om je keuze te maken. Het hoeft niet, maar kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52
Ultraman schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:59:
[...]

Of ze niet aan WiFi (of internet) knopen. :)
Ik denk dat een 'connected' wasmachine of wat voor apparaat dan ook indirect betekent dat er updates mogelijk zijn. En dat een consequentie daarvan is dat fabrikanten lui worden: minder grondig testen, 'want bugs lossen we in een update wel op'.

Ofwel, dan koop je zo'n apparaat en knoop je hem NIET aan het internet, moet je dus wel accepteren dat je mogelijk tegen bugs aan loopt en je eigenlijk niet bereid bent om dat met een update op te lossen.

Dan liever de oplossing van @Jan Onderwater : een 'dom' apparaat kopen, want dan moet een fabrikant wel beter testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, ik zou opteren voor met Wifi, maar dan niet aansluiten. Liever mee verlegen dan om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:06

SeatRider

Hips don't lie

@gbbijl Wat zei de helpdesk van Miele?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52
@SeatRider ik gok:
gbbijl in "Miele wasmachine gebrickt na update, wie weet raad?"
..."vervelend, we sturen een monteur, volgende week donderdag bent u aan de beurt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gbbijl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:24:
En die monteur haalt er een PCB'tje uit en vervangt die voor een nieuw en klaar. Maar eigenlijk ben ik heel benieuwd of de firmware zou zijn uit te lezen (van een goeie machine) en terug te schrijven (in jouw machine) mbv zoiets. Ik heb zo'n ding besteld (niet om wasmachines te repareren, maar then again: why not? :P ) maar die heb ik niet voor donderdag binnen en ik heb al helemaal geen goeie wasmachine om goede firmware uit te halen. Maar het idee is leuk :P

Mocht je kans zien een fotootje te maken van whatever de monteur vervangt zonder dat 't awkward is, zou ik dat leuk vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 18-09-2023 13:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Graag de discussie over het nut van een wasmachine met wifi ergens anders voeren en hier focussen op het probleem van TS :)

200 fish found!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gbbijl
Uiteindelijk is de monteur geweest, die heeft geconstateerd dat de wasmachine 'leeg' was, dus er zat geen software meer in. Deze heeft hij weer kunnen inladen met een apparaatje (Miele ezi 820) aan zijn laptop, en daarna wist de wasmachine weer dat hij een wasmachine was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApLWtt6e4Eww7HN5NtlcYQe97KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYbgLqCG1izyM0reDqRUphXI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qk3inhWgcpnpefcFhyzw3sGUiqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uo8f9fVzsEoKCATub2WA1yzm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNXnub_FECZQu1si9A_U-eVk69A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MspcTe50zb85i4hmIIxHdUh9.jpg?f=fotoalbum_large
Hij had dit nog niet eerder meegemaakt, de OTA-updates zijn altijd klein en zouden dit naar zijn idee niet moeten kunnen veroorzaken. Er zijn soms ook grotere updates, maar die kan alleen een monteur ter plekke installeren. Hij zou dit wel intern melden.

Gelukkig kunnen we weer wassen!

• Sjah
Toch heb ik er moeite mee, dat er monteurs met hun vervuilende auto's moeten voorrijden, al dan niet tegen geld: om software te veranderen. Daar heb ik veel minder begrip voor als dat een monteur een pomp of vering komt vervangen, of gewoon de boel komt smeren.

• jongetje
  • Laatst online: 00:16
@gbbijl Fijn dat het is opgelost!

,@Sjah Gelukkig gaat het weinig fout. Die paar keer dat dit moet... zijn wel betere dingen om co2 op te besparen, maar dat lijkt me vooral voer voor een ander topic.
Pagina: 1