Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1
Acties:

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:20

CurlyMo

www.pilight.org

quote:
Het punt is vooral dat een lattenbodem ook afstelling nodig heeft.

Je hebt dit. In de meest letterlijke vorm dus een latten bodem. Ook wel een pallet genoemd.

Op zoiets lagen we. Dat is dus echt alsof je op beton slaapt met de nodige lichamelijke klachten van dien :)

Iets beter wordt het al met deze bodem, maar die is nog niet af te stellen:

Dan krijg je de lattenbodems die je zelf moet afstellen d.m.v. de schuifjes in het midden (waarvan ik me dus afvraag hoeveel mensen met zo'n lattenbodem dat ook echt doen). Tevens heeft deze lattenbodem verschillende soorten van latten die meer of minder buigzaam zijn. Dus buigzamer in je schouders, heupen en knieën.

En dan heb je Swissflex en verwanten waarin de lattenbodem zichzelf aanpast aan je lichaam:

In ons geval dus een extra voordeel, omdat we de lattenbodems kunnen laten liggen wanneer we van kant van het bed wisselen.

Voor ons is dat type lattenbodem dus best-of-both-worlds. Een simpele boxspring past zich beter aan je lichaam aan dan een simpele lattenbodem, maar wij vinden een boxspring niet lekker liggen.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09-12 18:55
In Simpelveld zijn wij ook geweest.
Wel 1 van de betere boxspring die wij zijn tegengekomen in onze zoektocht. En dan heb ik het puur over uiterlijk (netheid en strak) en de verkopers. Niet willen aansmeren of teveel praatjes.
En we hebben menig beddenwinkels en woonboulevards gehad.

Uiteindelijk niet voor die Caresse gegaan omdat we bij de allerlaatste winkel (toen zeiden we "na deze winkel maken we een keuze want we zijn er klaar mee") een bed zagen die meteen onze aandacht trok.

Een zeer imposante boxspring die we gekocht hebben op het uiterlijk. Alle bedden in deze prijsklasse zullen nagenoeg hetzelfde liggen/kwaliteit hebben en om het echt te voelen/ervaren moet je er toch langere tijd op liggen. 5 minuten proefliggen in een winkel is nutteloos.

Een 1,80 bed met een 2,80 hoofdbord, verdeeld in verdikte vlakken. Inclusief 2 nachtkastjes en alles zwart velours bekleed.

Ja. Een heel fout bed. Maar uh, wij vonden het wel leuk :+

TK: Lenzers LEW102 horloge

• CurlyMo
  • Laatst online: 21:20

CurlyMo

www.pilight.org

quote:
CH4OS schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:10:
[...]
TL;DR: Een matras is voor iedereen persoonlijk, je kunt daarom eigenlijk niet testen wat 'het beste' matras is.
Mijn punt is dan weer dat wat iemand persoonlijk prettig vind niet perse het beste is voor je. Sommigen vinden het heerlijk om onderuitgezakt achter hun computer te zitten. Anderen vinden het heerlijk om elke dag een kroket naar binnen te werken met een glas bier. Weer anderen vinden het verschrikkelijk om een helm op te zetten op de scooter want haren.

Ik denk dat er wel degelijk vuistregels zijn in bedden en dat is bijv. dat als je op je zij slaapt je ruggengraat + nek in één lijn moet blijven. Dat betekent dus automatisch dat je matras de juiste hardheid moet hebben en je aandacht moet besteden aan je kussen. Laat ik daarbij het goede voorbeeld geven met een (wetenschappelijke) bron:
quote:
Regardless of your sleeping position, try to keep your ears, shoulders, and hips aligned [...]
https://www.urmc.rocheste...ntTypeID=1&ContentID=4460

Dat is dus ook wat ik eerder aangaf. Sommigen zware mensen vinden een zacht matras of kussen lekker liggen terwijl dat niet het beste hoeft te zijn voor hun lichaam, omdat dit geen negatief effect heeft op de houding van je rug en nek. Net als lichte mensen op een stevig matras. Dit kan je ook makkelijk controleren door iemand naar je rug te laten kijken terwijl je op een matras / kussen ligt. Is die recht dan ligt je op je matras goed, zo niet dan moet je of je houding, of je kussen, of je matras aanpassen.

Aanvullend:

Ander anekdotisch voorbeeld. Ik merk dat ik op mijn huidige matras + lattenbodem + kussen op mijn zij nu (vrijwel) altijd met rechte rug lig en als ik op mijn rug lig ook. Die test was voor mij doorslaggevend. Op mijn zij wilde ik recht kunnen liggen en op mijn rug wilde ik ook recht kunnen liggen zonder mijn knieën op te hoeven tillen. Ik merkte dat dat in mijn geval maar bij zeer weinig matrassen + lattenbodems + kussen combinaties echt lukte. Velen werkten alleen goed voor één van deze slaaphoudingen.

CurlyMo wijzigde deze reactie 23-09-2017 11:37 (16%)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

quote:
CH4OS schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:35:
[...]
We zeggen dus min of meer hetzelfde heb ik nu het idee. En inderdaad, voor de houding zou je wel een wetenschappelijk onderzoek kunnen doen, al is het volgens mij redelijk simpel; zo lang je alles in een rechte lijn houdt, zou je in principe goed moeten kunnen slapen / rusten. De rest is vooral voorkeur.
Ik ben er eens ingedoken paar jaar gelden. En volgens mij was de conclusie dat er te veel variabelen zijn om hierover gefundeerde uitspraken te doen. De meeste conclusies van deze onderzoeken (die er wel zijn), zijn het het veel lonender is om de oorzaak van slechtslapen aan te pakken die buiten het matras liggen, dan vooral te kijken naar het matras zelf. Slechts bij mensen die reeds klachten hebben (b.v. reuma) wordt het belang van het matras groter. G

Voor de rest is het effect van de subjectieve beleving (de overtuiging dat je een goed matras gekocht hebt), beter voor je slaap als het feitelijke matras zelf.

Dus denken dat je geen goed matras hebt, is meer funest voor je nachtrust als het matras zelf. Dat maakt de zoektocht naar een goed matras juist wel weer belangrijk, als is het maar om jezelf te overtuigen dat je een goed matras hebt gekocht.

Als grap:

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• El Profesor
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 08-12 20:38
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de Velda Fly. Wij vinden het een prachtig slanke box spring maar ik kan er helaas geen gebruikservaringen van anderen van vinden.

I like how you keep the mouse running...

• JvdW
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:30
Ik zal nog eens de totale hoogte exact gaan meten, maar die was volgens mij wel ± 22cm.
De tijk is niet zo dik.

Hieronder duidelijk het verschil in de twee lagen.

We komen van een vrij hard simpel schuimmatras en het viel ons op dat de veren toch wel voelbaar waren af en toe, en hoorbaar. Terwijl we niet eens zo zwaar zijn, ± 75 en 50Kg.

Wat ook nog opviel is dat het matras niet vlak was. (traagschuimkant, andere kant nog niet gevoeld)
Je voelt duidelijk de rand rondom het matras wat iets lager is dan het 'midden' deze ligt iets hoger. (0.5cm?)

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Juist.. we zijn (stiekem) eigenlijk verliefd op de auping criade als het gaat om het uiterlijk. Zie hieronder twee voorbeelden (wij willen dan alleen een iets andere kleurcombi)

Alleen je bent hier bijna 6k voor kwijt en dan hebben we zo onze twijfels of het matras + topper wel goed gaat zijn (we lezen veel reacties van mensen die na ruilen nog steeds niet helemaal tevreden zijn met het matras). "

Dit laatste willen we eigenlijk voorkomen door een eigen boxspring + matras van Matts of dergelijke met ruil mogelijkheid zoals eerder aangegeven.

@Kezand Ken jij nog een hip/mode merk? We kwamen zelf nog op de Velda Fly.. maar daar ben je ook ruim 2k voor kwijt bij een 180x210 bodem. Als je daar een matras bij koopt van +- 900-1000 euro (enkel 2 persoons) dan ben je wel goedkoper uit dan Auping. Deze aanpak lijkt ons vooralsnog de beste keuze..

Workaholic wijzigde deze reactie 08-01-2018 21:02 (8%)

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• Workaholic
  • Niet online
Thnx Kezand. We gaan is kijken naar de Nillspring.

Terugkomend op de Fly - is het comfort niet minder op dit model? Er zit namelijk bijna geen bodem onder en het zou gaan om mini pocketveren? Ziet er natuurlijk wel erg gaaf uit (vinden wij). Zag ook dat ze een eigen matraslijn hebben.

Welk type matras zou je hier bij kiezen? We zoeken een enkele matras van 180x210 en slapen nu op IKEA sultan + een topper met traagschuim (ikea).

Workaholic wijzigde deze reactie 08-01-2018 21:41 (21%)

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• wannaplay2009
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 18-11 14:24
quote:
Kezand schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:30:
@wannaplay2009 Als je tijd en zin heb wil je dan eens foto's oploaden? Klinkt raar maar graag ook van de verpakking.
Ik ben namelijk ook benieuwd hoe het verpakt is.

Beetje een fabrikanten tik :-)
Ik heb helaas geen foto meer in de verpakking, maar hij zat gewoon in plastic verpakt, zie foto hieronder.

Het matras zelf, het lijkt alsof er een vlek op zit maar dat is een lamp die daar hangt.

Ik heb nog even achter het ritsje gekeken, maar de dikte is de beloofde 4cm per kant, dus dat zit allemaal goed. Er komt wel een geur vanaf, maar dat zal wel wegtrekken.
Vanavond uitproberen met mevrouw Wannaplay ;)

wannaplay2009 wijzigde deze reactie 12-01-2018 15:41 (13%)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:11

Deathchant

Don't intend. Do!

@Kezand, @dicksterk Ik ben inmiddels terug van "proefliggen" bij Auping. Beetje een lange post maar goed....

Ik ben 2 uur daar geweest en ik heb de volgende matrassen geprobeerd (alleen, zonder vriendin):
- Cresto
- Maestro
- Vivo

Aan de rest ben ik helemaal niet toegekomen (ik moest nog vanalles doen). Ik was alleen in de winkel dus men had genoeg aandacht voor me. Ik ben zelf 1.86m lang en 85+ kilo, dus ik heb alleen maar op firm varianten gelegen, omdat ik voor de rest geen tijd had.

Ik heb me uiteraard ingelezen over deze matrassen, maar ik heb bewust niks verteld en de beste mevrouw het woord laten voeren. Ze maakte onder andere de volgende statements (of het waar is weet ik niet):
- Vivo + Maestro hebben exact dezelfde schouderzone
- Verschil tussen Cresto en Maestro/Vivo schouderzone is het gebruik van zachtere vering bij de één (cresto) en het gebruik van drukverlagend schuim bovenop kortere veren bij de ander (Maestro+vivo). Hier is een doorsnede van de Vivo te zien. Bij de schouders is er een laag schuim (wat dit voor schuim is, geen idee) bovenop de veren, die er bij de Cresto niet is. Het laagje direct boven de veren ziet er zo glasvezelachtig uit. Die is bij de Vivo ook dubbel zo dik als bij de Cresto. Geen idee wat dit voor spul is.
- Een topper (topdekmatras) is op na 4-5 jaar
- De boxen uit 2012 zijn met bonnelvering, maar de huidige boxen hebben allemaal pocketvering
- gestoffeerde matrassen dragen de namen comfort, deluxe en prestige wat het volgende betekent:
comfort: zit tussen adagio en inizio in (meer richting inizio)
deluxe zit tussen cresto en Maestro in (meer richting cresto)
prestige zit tussen Maestro en Vivo in

Ik heb als eerste op de cresto gelegen, voornamelijk op linker zij (omdat ik thuis ook op linker zij slaap). Toen naar de Maestro en ik voelde eigenlijk geen verschil. Toen naar de Vivo en voelde ik ook weinig verschil. Toen heb ik besloten om bij de Cresto te beginnen en na 5 minuten(alarmpje gezet met de telefoon) te switchen naar de Maestro. Na 5 minuten weer naar de Cresto geswitched en daarna weer naar de Maestro. Uiteindelijk begon ik wel verschil te voelen na ongeveer een uur en langere periodes liggen dan 5 minuten. De Cresto lag harder in de schouder dan de Maestro. Ik merkte dat niet echt in mijn schouders, maar aan het feit dat ik wat vaker aant wiebelen was en ook het kussen steeds wat meer in mijn nekholte drukte om mijn hoofd goed te leggen (dat wat je thuis dus ook doet).
Vanaf toen voelde ik wel duidelijk verschil ruim in het voordeel van de Maestro.
Daarna heb ik ditzelfde switchtruucje gedaan tussen Maestro en Vivo en daar heeft het nog veel langer geduurd eer ik verschil voelde, want het was minimaal. Ik vond dat je bij zowel de Maestro en Vivo juist de steun voelde in je zij, dus tussen heup en schouders in, en niet zozeer in je schouders of heup.
De Vivo moest een zachtere heupzone hebben dan de Maestro, maar ik vond eigenlijk de Maestro de betere van die 2 ondanks de Vivo wel een stuk duurder is. Daarna weer eens terug op de cresto en daar voelde ik direct aan dat het niet comfortabel was. Dit proces had ik bij de aankoop niet op deze manier gedaan en heeft me toch de ogen geopend: neem de tijd, switch regelmatig, want na 10 minuten voel je gewoon geen verschil; elk matras ligt wel enigszins comfortabel.

Ik heb in ieder geval niet het idee dat mijn schouders zover inzakken als hier:

Laat ik even benoemen wat de opties voor me zijn bij Auping; ik heb namelijk een Auping Dublin Maximus boxspring met topper gekocht in 2012, gestoffeerd in de stof Wave, kleur Brique:

De kleur brique bestaat niet meer en ik zou dus, indien ik toch gestoffeerd wil hebben, uitkomen op een andere kleur.
De eerste keer vervanging van een reeds gekochte, gestoffeerde boxspring bij Auping (afhankelijk van welk model boxspring) moet je dus meestal doen met 2 matrassen tegelijk (ongeacht of slechts 1 persoon toe is aan een nieuw matras) omdat je bij het vervangen van slechts 1 matras dus altijd zit met hoogteverschillen en cosmetische verschillen.

Dus ik kan 2 nieuwe matrassen kopen (dezelfde hoogte) en die gewoon bovenop de box leggen.
Dan een nieuwe topper, of een t-stuk over de richel en het geheel in te pakken met molton en hoeslaken zodat ik geen topper hoef. Een beetje dit idee: http://box-spring-betten....inica-Auastellung-140.jpg

Mijn vriendin's matras is prima en wilt geen andere (dit is dus een Dublin van 18cm in soft). Ik vind het onzinnig om 1 matras dat nog goed is te moeten vervangen puur omdat ikzelf een andere wil. Dit is echt een nadeel van gestoffeerde boxsprings en die fout zal ik dus nooit meer maken. Dus als ik een ander matras wil gaat me sowieso het dubbele kosten plus mijn vriendin moet ook overtuigd worden.

Conclusie: voorlopig laat ik het even voor wat het is.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Workaholic
  • Niet online
Na lang wikken en wegen hebben wij afgelopen weekend de knoop doorgehakt :). Wou jullie allen nog even bedanken voor alle feedback in dit topic!

Voor de geïnteresseerde onder ons het is de volgende combi geworden:

- Auping Criade met 135 cushion hoofdbord
- 1x180x210 vlakke uitvoering met prestige matras (enkel ivm persoonlijke voorkeur)
- 1x180x210 prestige topper rich (enkel ivm persoonlijke voorkeur)
- stofgroep a en gestoffeerde matrassen

Het uiterlijk en de uiteindelijke korting was toch de doorslag om toch meer te betalen voor een merk als Auping.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We zijn benieuwd en vinden het wel nog wel spannend. Voor dit bedrag koop je een auto...

Workaholic wijzigde deze reactie 16-01-2018 16:56 (6%)

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:23

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

quote:
Deathchant schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:34:
@ardana Wij hebben ook 2 losse matrassen op een box (op een spiraalbodem van auping), maar aan de onderkant van het matras en bovenkant van de box hebben wij een dikke strip klitteband zodat de matrassen niet van de box af glijden. Bovenop het matras hebben we een topper. Deze combinatie zorgt ervoor dat we geen T-stuk nodig hebben en dus in een split/gat terecht komen. Misschien is dat voor jullie ook een oplossing? Ik moet wel erbij zeggen dat die spiraalbodem erg stevig is en niet zomaar verschuift.
quote:
Kezand schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:19:
@Deathchant dat is idd een goede oplossing. Alleen dit is alleen bij Auping omdat de onderkant van het matras erop gebouwd is.
Ik ben bang als je het met losse klittenband het matras beschadigd.
Ook gaat het kraken (los klittenband niet dat van auping) dus dan lig je daar wakker van.

Ik denk (weet het niet zeker) dat de matrassen van @ardana afgerond zijn. Zo een matraswig (of pont d’amour zoveel mooier dat Frans 😉) en een matrasvernieuwer dicht dat gat goed. Alleen heb je dan ipv een gat een bobbel. Hier kan je net zoveel aan irriteren en je 100 euro is dan voor niks.

Ik ben eigenlijk nog geen een fatsoenlijk oplossing tegen gekomen.
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:

Zo ligt de matrasbrug er bij nadat ik er 'n week op gelegen heb. Deze is van de Ikea en werkt dus iig voor geen meter (bij mij).

Matras in ombouw

Matras op ombouw, om te laten zien hoe die hij eigenlijk komt te liggen in verschil met de vorige foto. Ombouw is volledig rond en goed passend: het matras schuift dus niet weg.

Geen idee of ik 'afgeronde' matrassen heb eigenlijk.

Stop intimidatie bij abortusklinieken: teken de petitie hier!

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:56

d0s

sssst

quote:
Kezand schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:12:
@jayjey Je hebt gelijk

Ik hou deze stelregel altijd aan:

Bij een boxspring met meegestoffeerde matrassen ALTIJD een topper.

Bij een boxspring, lattenbodem, spiraal bodem etc etc met "gewone" matrassen is een topper echt overbodig.
Een meegestoffeerd matras is toch hetzelfde als een 'gewoon' matras? :)

Reden van de vraag is dat ik op zoek ben naar vervanging van mijn matrassen. De boxspring / boxen / hoofdbord wil ik wel gewoon houden.

Het is deze boxspring, maar dan in het stof:

Ik heb deze Eastborn boxspring ca. 1,5 jaar terug gekocht, en ben erg ontevreden over de kwaliteit. Heb toch de wat duurdere variant genomen (dikkere boxen met pocketvering ipv bonellvering) en niveau 2/5 qua matras (24 cm, 5 zone pocketvering). Daarbovenop de standaard Eastborn topper. Het begint al met het feit dat de boxen niet goed tegen elkaar blijven zitten, dit heb ik zelf opgelost door met tie-wrap's de poten tegen elkaar te spannen. Ook de matrassen hierop schuiven enorm, dit heb ik zelf opgelost door anti-slip matjes tussen de boxen en de matrassen te leggen. Ik vind eigenlijk dat dit niet zou moeten kunnen voor een bed in deze prijsklasse, zou gewoon klitteband oid op moeten zitten.

Dan komt het ergere, niet door mij op te lossen probleem: De matrassen zakken 'in' aan de zijkanten die tegen elkaar aan liggen. Dit komt omdat vrouwlief 's nachts in het midden tegen mij aan komt liggen. Als ik de matrassen omdraai is het weer even goed, maar inmiddels zijn alle kanten dusdanig ingezakt dat er gewoon een kuil ontstaat in het midden. De topper heeft hier dus niet echt tegen geholpen.

Ik ga denk ik toch weer terug naar één groot matras van 180cmx210cm. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat je beter om de paar jaar een wat goedkoper matras kunt kopen dan een duur matras. Ik heb nog geen enkel matras meegemaakt dat het langer dan 2 jaar heeft uitgehouden. Deze keer wil ik ook geen topper meer, ik heb dit vanaf het begin een onding gevonden.

Hiervoor had ik een lattenbodem icm een Gold matras van Beterbed (á 800 euro) en ook deze heeft het maximaal 3 jaar uitgehouden.

Tijd dus voor wat nieuws, iemand tips? Ik ben zelf 90kg, buikslaper en vrouwlief is 70kg, zijslaper. Zij houdt van een zacht matras, ik van een hard matras. Dat het matras straks niet gestoffeerd is geeft niet, aangezien we er toch een groot hoeslaken omheen trekken.

d0s wijzigde deze reactie 29-01-2018 16:28 (7%)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
quote:
dicksterk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:09:
@paq: ja als je ze uit elkaar schuift is 2 matrassen idd beter.
Droomidee ziet er op zich ook niet gek uit, maar iets trekt me aan in dat Larson matras :')
Geen idee wat het is.
Deze toplagen lijken toch ook geventileerd op de grote foto's?

Verder is het op het oog allemaal keurig afgewerkt.
quote:
Toplaag: 4 cm Gel-Infused Traagschuim™
Centerlaag: 3.5 cm Traagschuim
Onderlaag: 5.5 cm Super Soft PU Schuim
Larson Pocketveren™ 300st./m2 | 2,1mm dik | 5 slags | 15cm hoog
En ook hier 100 dagen op proef, gratis heen (en weer, indien nodig)

Of doet men er juist beter aan 1 zachte toplaag minder te nemen:? (variant Stockholm)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Workaholic
  • Niet online
Recent is de auping binnengekomen en ondanks de wisselende reacties op het internet zijn wij er super blij mee:

http://imgup.nl/images/2018/02/20/20180219_172637463_iOS.md.jpg
http://imgup.nl/images/2018/02/20/20180219_174414310_iOS.md.jpg

Slaapt heerlijk en echt stappen vooruit t.o.v. het ikea boxspring bed. Dank voor jullie hulp.

Nu alleen nog even kijken naar nieuw beddengoed. Willen het liefst hier ook een stapje omhoog. Hoorde positieve verhalen van een collega met een hoeslaken van satijn, schijnt een stuk zachter / lekkerder te liggen.
Idem dito voor dekbedovertrek. Als er nog tips zijn.. graag! Hoeft uiteraard niet van auping te zijn ;) Als het maar mooi past.. (moet alleen de topper opmaken ivm gestoffeerd matras)

Workaholic wijzigde deze reactie 20-02-2018 12:14 (46%)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
quote:
Isaja schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:29:
@paQ Jezus 110 euro voor een kussentje, tis me nogal wat!

Mooi idd wel als je die 'gratis' bij je matras krijgt, maar anders.. Gaan er engelenkoren zingen als je er op gaat liggen? ;-)
ik was ten einde raad kwa kussens.
Alles al geprobeerd van 9,95 tot 64,50 maar het zat er steeds niet tussen. Wol, dons, syntetische dit, bolletjes dat....
Dan maar eens die simba dinges :P

Maar ik kan niet anders zeggen dat het een erg fijn kussen is.
In wezen zijn het twee kussen op elkaar. 1 van katoen, 1 van dons. Daartussen zit een zak met schuimen kokertjes die je tot bijna 0 kunt fijnknijpen en als je ze los laat ook direct weer uitzetten. Best cool :+
En aan de donskant zit dat Outlast gebeuren. Beetje vaag aanvoelende textielsoort. Zou ideaal zijn tegen warmte e.d.
Dus van de zomer hoop ik het hoofd koel te houden in de nacht 8)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• wannaplay2009
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 18-11 14:24
Ik heb 2 hele basic eenpersoons (15 latten) lattenbodems onder het matras liggen, deze hadden we nog en bleken niet nodig voor ons om te vervangen.

Ik heb geen idee welk merk, kan geen stickertje meer vinden maar het is gewoon zoiets.
[/url]

Ons bed is 180x200.

wannaplay2009 wijzigde deze reactie 16-05-2018 12:51 (26%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:24

Tweakriez

Hold the door!

Ik heb eventueel nog 2 lattenbodems van 90x200 welke ik bij mijn nieuwe bed kreeg. Deze zijn voorzien van latten die meeveren zeg maar en verstelbaar qua druk. Met 26 latten. Nieuwprijs was 45 euro per stuk maar mocht iemand interesse hebben mogen ze samen voor 35 euro weg. Ik kan evt foto's sturen. Zijn een week gebruikt ivm wachten op de nieuwe lattenbodems.

Tweakriez wijzigde deze reactie 30-05-2018 10:33 (29%)

Hold the door!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sprk_nl
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-12 19:41
quote:
dicksterk schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:57:
@sprk_nl: Kan je eerst eens kijken of je onderbox onder het probleem-matras echt nog wel goed is, anders heeft elke nieuwe matras die daarop komt hetzelfde probleem.
Om meteen daad bij het woord te voegen Dicksterk:
Ik heb de matrassen wel binnenstebuiten gekeerd, maar nooit... letterlijk nooit gedacht aan de bodemplaat.
Dit was in mijn gedachten gewoon een "plank". Na het inlezen van de afgelopen weken is dat voor vochtafdrijving niet handig, dus wat is het dan wel.....
Ik voel veren, veren en nog meer veren als bodemplaat.

De volgende foto markeert eigenlijk met stip de probleem zone.
En natuurlijk zit het in je hoofd als je er op gaat drukken, dat je minder tegendruk voelt

Om het voor een avond pragmatisch op te lossen, leggen we er een plank tussen:

btw, het electrisch verstelbare bed zullen we per jaar 6x gebruiken schat ik.

Als dit helpt, dan slinger ik ook een plank bij de vrouw onder de matras.
Eens kijken of ze er wat van merkt, behalve dat het bed spontaan is opgemaakt.

• sprk_nl
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-12 19:41
quote:
Kezand schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:58:
@sprk_nl je box in gezoneerd vandaar dat je hardheid verschil voelt.
Die box ziet er op de foto prima uit. Maar op basis van foto’s kan je eigenlijk niks zeggen.
De box ziet er strak gespannen uit, daar zie je inderdaad niks aan en maakt het inschatten waar het probleem zit ook zeer lastig.

Bij daglicht haal ik de hoes nog eens van de matras. Al vraag ik me af wat ik zou moeten zien.
Om deze matras zit nog een gesloten flinterdun vlies.

Ik weeg 80kg, de vrouw 60.
Met dat gewicht moet zo'n beetje elke matras of topper toch om kunnen gaan, niet?
De topper op de 1e foto, laat je een ander beeld zien dan een strak gespannen bedje.
Deze is januari 2018 geleverd en de foto is van april.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

https://tweakers.net/ext/f/aY1VcQAtzbZM89w7Ml3V5Kru/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/j179OxHaHBzOlvnv21xBM2Zc/thumb.jpg

Ik heb net even gemeten, hierbij de foto's van beide plekken. Ik kan in het midden mijn vinger er net onder schuiven. Ik gok de kuil op minder dan een cm. Ik heb echt niets om te meten hier. In mijn beleving was de andere kant van het matras wel iets dieper omdat we in totaal langer op die kant hebben gelegen. Ik voel er weinig voor om nu het matras om te draaien. Ik heb ook geen enkel probleem met de huidige kuil dus inderdaad ook niet over geklaagd hier. Maar als de trend doorzet en de kuil met bijna 1 cm per half jaar groeit is dat natuurlijk wel naar. Zal uiteindelijk wel meevallen toch?

Ook nog eentje met de lat dwars en met laken. Eigenlijk mag het de naam kuil nu nog niet hebben.

https://tweakers.net/ext/f/6WWeOJmeOLNHRkRq88xCbwwE/thumb.jpg

Met het blote oog, zonder lat, is het aan deze kant niet echt te zien eigenlijk. Met een mooi strak laken erom voel je het alleen als je met je hand over het matras strijkt.

Ik vind het onder de loep nemen van een product een beetje vervelend. Gezien de kosten van dit matras zou ik hetzelfde matras overigens zo weer kopen. We liggen beiden nog zalig. Zeker omdat er 600 euro overbleef uit ons 1000 euro matras budget dus daarvan gaan we een weekje op vakantie, slijt ons matras thuis ook minder :9

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:16
quote:
dragonhaertt schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:52:
[...]

Ik zou graag een update ontvangen als dat gelukt is. Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een zacht matras, maar ook ik heb een Ikea lattenbodem (niet-verend) van 14 latten.
Ik heb deze:

En de latten die erin zitten zijn vrij stug, met tussenruimte die breder is dan de latten zelf.

Monteren wordt wel een uitdagingkje, maar als de lattenbodem goed op het frame past is het een kwestie van gaffer tape en tie wraps :+
Het geheel wordt ook iets hoger.

Ik verwacht er geen mirakels van, maar als het net dat beetje flexibiliteit geeft wat we nodig hebben dan zijn we er.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• dragonhaertt
  • Laatst online: 20:15
quote:
Chiron schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:04:
[...]

Ik heb deze:

[afbeelding]

En de latten die erin zitten zijn vrij stug, met tussenruimte die breder is dan de latten zelf.

Monteren wordt wel een uitdagingkje, maar als de lattenbodem goed op het frame past is het een kwestie van gaffer tape en tie wraps :+
Het geheel wordt ook iets hoger.

Ik verwacht er geen mirakels van, maar als het net dat beetje flexibiliteit geeft wat we nodig hebben dan zijn we er.
Ah, ik heb op het moment deze:

Wel wat bredere latten, maar volledig recht.

Als er iemand nog een advies heeft voor een type matras wat hier goed op past hoor ik het graag. Ik ben op zoek naar een dik matras, zacht (<60kg), 140x200.
Ik heb ook een topmatras op het moment, alleen een hard redelijk dun latex-matras.

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20:54
Net een ravospring h2 geleverd gekregen. Is dit de normale / goede manier van aanleveren? (heb de vraag ook al aan hun zelf gesteld)

op hun website staat: Uit kwaliteitsoverwegingen zullen wij onze matrassen nooit vacuüm verpakken of sterk comprimeren

edit: ze geven aan dat dit door een speciale machine/techniek toch ok zou moeten zijn.

helloitsme wijzigde deze reactie 03-07-2018 18:10 (34%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:55

Mystikal

It never hurts to help

Een foto zegt meer dan duizend woorden. Een behoorlijke kuil al. Bij het andere matras is het iets minder. Tussen de 1 en 1,5 cm.

Over de lengte van het matras gemeten, aangezien we 2 aparte spiralen eronder hebben.

Mystikal wijzigde deze reactie 03-07-2018 17:49 (13%)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: december 2003
quote:
Tommie12 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 07:45:
[...]

Tja, die TuV testen zijn ook iets mooi.
Je zegt als fabrikant gewoon welke eigenschappen ze moeten testen, en dan krijg je daar een mooi rapportje over, en je kan het label op de matras hangen.
Kan best zijn dat ze alleen de afmetingen gemeten hebben.

Een levensduurtest die betrouwbaar is is duur, en duurt lang. Dat gaat een kleine fabrikant of verkoper niet betalen voor matrassen van 200€.
Inderdaad zo werkt het precies. Je kan testen wat je wilt. Jij bent de opdracht gever. En komt de matras niet door de test dan plak je er tüv getest op. Afgekeurd maar wel getest.....

Als kleine speler heb je inderdaad niet de mogelijkheid om die te laten testen.

Die keurmerk handel is zo lucratief dat de consument bond nu 2x per jaar een test doet. Je ziet dus dat de matras 1 beste koop januari 2018 is en matras 2 beste koop augustus 2018.
Kijk maar eens naar de Emma matras en de Lidl matras.

Ik vind deze test de mooiste nog van testaankoop. Als beste koop getest.

Het is licht en heeft handvaten. Maar het ligt slecht en je zweet je te pletter. Dus beste koop!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 09-12 22:00
Wellicht past het hier niet helemaal, maar aangezien het hier over slapen gaat.. :)

Op https://au.koala.com/products/koala-timber-bed-base heb ik een super tof onderstel gezien.

Zij leveren echter enkel in Australie en NZ ;) Kent iemand een soortgelijk concept wat hier te krijgen is?

@jvdmeij op Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-11 23:42
Na een tijdje lurken dan ook hier maar eens een berichtje over de zoektocht naar een nieuw bed & matras.

Allereerst het bed:
keuzes, keuzes... het is niet makkelijk. De grootste vraag: boxspring of ledikant? Mijn vrouw heeft een lichte voorkeur voor boxspring, ik een lichte voorkeur voor een ledikant. Plus- en minpunten die voor ons belangrijk zijn:
Boxspring:
+ hoge instap
+ mooier (sommige)
- ventilatie?
- ondersteuning niet instelbaar
- prijs? (hip?)

Ledikant:
+ instelbare ondersteuning middels lattenbodem
+ over het algemeen goedkoper dan boxsprings
+ meer ventilatie vanwege open constructie?
- vaak heel erg lage instap

Hoe denken jullie over bovenstaande punten? Hoe is het voor jullie uitgevallen? Voor mijn vrouw is de hoogte eigenlijk de belangrijkste eis, dus als we een ledikant vinden met voldoende hoogte dan hebben we een winnaar.

Naast bovengenoemde punten zoeken we eigenlijk vooral een bed met extra opslagruimte. Matrassen zijn een heel onderwerp op zich, dus laten we eerst maar eens wat bedden delen die er voor ons uitspringen:

Beter Bed ledikant Butiken
Dit is de winnaar tot nu toe:
+ hoge instap
+ veel opbergruimte
+ naar onze smaak (voor zover je dat online kan beoordelen)
+ ledikant, dus instelbare lattenbodem (+ kostenbesparing door de huidige te houden)
- diepte hoofdbord
- prijs hoog in vergelijking met andere ledikanten
- alleen online, dus we kunnen hem niet in het echt bekijken :(

Swiss Sense boxspring Home Storage
- prijs
- matrascombinatie wel/niet te kiezen?
Bij de 'duurdere' merken hebben we een beetje het gevoel dat je vooral voor het merkje de winstmarge van de fabrikant aan het spekken bent. Beter een kwalitatief goed bed voor een normale prijs. We hebben ook nog even een rondje bij Auping gelopen, maar daar is het meteen helder dat er vooral mensen komen die vooral graag van hun geld afgeholpen willen worden.

Beddenreus boxspring 'Space' = Beter bed boxspring 'Espace'?

- beddenreus 'kwaliteit'?
- opbergmechanisme waarschijnlijk niet heel praktisch (écht alleen maar voor winter/zomer beddegoed)
- weinig aansprekende kleuren

Ikea ledikant 'Malm'

+ prijs
- lage instap
- Ikea fase is voor ons wel over
- makkelijk te beschadigen
Nordli/Brimnes zijn eventueel nog alternatieven, maar die vinden we minder mooi.

Verder hebben we niet echt bedden kunnen vinden met de combinatie hoge instap, opbergruimte, kwaliteit en fatsoenlijke prijs (<1500,- voor de totale combinatie). Zijn er hier misschien nog suggesties?
Is opbergruimte voor jullie een ding om te overwegen bij de aankoop van een bed?

Qua matrassen is het lijstje wat korter:
Ravensberger ravo-spring 570 H2 90x200 x2
+ goede reviews hier
+ prijs/kwaliteit
- naar Zoeterwoude rijden om te testen, of testen tijdens de 30dagen proefslapen?

Beter Bed Gold Pocket Foam
+ vonden wij goed liggen in de winkel
- iets duurder

Beddenreus pocket comfort X4000
+ vonden wij goed liggen in de winkel
+ prijs

Lidl Meradiso 7-zone koudschuim matras
+Prijs
+Niet goed geld terug
-ongetest bestellen?

Ik ben een zijslaper en houdt niet van zachte matrassen (die toppers die ze in de winkel overal op boxsprings leggen: ik vind het helemaal niets!). Verder heb ik het snel warm, dus warmteafvoer en ventilatie in een matras is belangrijk. Ik weeg zo'n 85kg en ben 183cm dus Ravensburger adviseert een H2 variant.
Mijn vrouw weegt zo'n 50kg is 160cm lang en is ook een zijslaper die niet van zachte matrassen houdt. Daarmee raadt Ravensburger haar niet de pocketverenmatras aan. Verder heeft zij het snel koud, dus mag haar matras wel warm zijn.
Waarschijnlijk wordt het morgen nog een ronde matrassen testen, maar ondertussen ben ik erg benieuwd wat jullie nog voor tips en ervaringen kunnen delen.

Only dead fish go with the flow

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:17
Ik heb de laatste weken ook even wat beddenzaken bezocht, maar bij elke heb ik eigenlijk wel m'n twijfels of dit wel een goede keuze is..

Bij alle 3 zaken was dit het fijnste model die ik in de winkel kon vinden (onder de €2500).
.
TotaalBed
Boxspring Ingmar Excellent:
Matras: 500 veren per m2 Pocketvering | 7 comfortzones
Topper: 11 cm koudschuim HR-50
Prijs: €2481 €1737

.
Swiss Sense
Jubileumboxspring Edition I
Matras: 500 veren per m2 Pocketvering | 9 comfortzones
Topper: 11cm Comfort Topper voorzien van 1500 pocketveren.
Prijs: ~€23xx €1715

.
Lokale beddenzaak
Boxspringset Master:
Matras: 280 veren per m2 Pocketvering, afgedekt met HR35 koudschuim | 7 comfortzones
Topper: Talalay Natuurlatex
Prijs: €2520 €1795

Na de ervaringen hier in het topic ben ik wat huiverig geworden voor Swiss Sense;
Over TotaalBed kan ik al helemaal niets vinden (afgezien van een vraag naar ervaringen)
En bij de Lokale beddenzaak lijkt de combi met het latex matras prima, alleen vraag ik me af of ik niet beter een matras met 500 veren per m2 kan kopen..

Iemand nog tips/suggesties? :P Wordt gewaardeerd. _/-\o_

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:54
Zo'n 6 jaar geleden heb ik bij Beter Bed een Arendal Boxspring gekocht. Volgens de factuur kwam deze met een Jorn, pocketveer matras. Ik heb daarbij een latex topper genomen (de Vildar).

Op zich heb ik geen lichamelijke klachten en ik slaap goed, maar ik heb wel een risicovol beroep. Ik merk na 6 jaar al dat mijn matras aardig door aan het zakken is en dat mijn houding beter zou moeten kunnen.

Ik lig zo'n 40% van de tijd op mijn zij 20% op mijn rug en 40% er ergens tussenin. Hoewel ik bij rugligging wel merk dat ik met mijn kont wat dieper in het matras zak, lijkt de houding daar nog niet zo'n ramp te zijn.

In zijligging maakt mijn rug een flauwe S, terwijl het (volgens mij) een rechte lijn zou moeten zijn.

Ik ben klein en licht (1.70m en 65kg), wellicht is dat een voordeel bij het kiezen van een nieuw matras. Ik zou de topper willen behouden, omdat de temperatuur-eigenschappen mij prima bevallen ('s zomers niet te heet, tenzij het tropisch is, 's winters niet snel te koud (nooit het dubbele winterdekbed nodig gehad)).

Kunnen jullie me in de goede richting wijzen qua matras? Ik zie op internet veel voorbij komen en het ene matras is nog meer geweldig dan het andere, maar zoals altijd zal het voor een groot deel marketing zijn. Welke eigenschappen zijn belangrijk voor een klein en licht persoon zoals ik?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Kezand
  • Registratie: december 2003
partyondude schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:29:
Een aantal maanden geleden voor ons nieuwe huis een een nieuwe Avek Ninety gekocht bij Boonman in Den Bosch :) Mooi compleet bed, met lampjes, topper etc. Twee meter breed, je kan draaien zonder dat moeder de vrouw de lucht invliegt, geniaal.

Afgelopen vrijdag is het geleverd. Het hoofdbord kon niet via het trapgat omhoog, dus dat mochten we zelf regelen. Trapleuning eraf schroeven bleek voldoende, beetje makkelijk van die gasten maar goed.

Ik heb de LED lampjes ook zelf moeten monteren, in het hoofdbord. Dwars door de stof heen boren, best raar. Daardoor kan het bed niet meer strak tegen de muur aanstaan, want dan schuren de lampjes tegen het beton. Beetje matig.

Wat verder opvalt is dat het hoofdbord niet lekker vast zit, daar zit behoorlijk wat beweging in. Ik heb dat ding niet zelf vastgezet, was bezig met de verhuizing. Is dit normaal, of moet ik de boel gewoon even lostrekken en het opnieuw vastzetten? Vind het nogal afbreuk doen aan een vrij kostbaar bed.

Verder echt een gigantisch fijn bed. Ik kom uit een Auping Auronde en dat slaapt heerlijk, maar als je een Auping wil met onze wensen dan ben je denk ik 2x een Avek Ninety kwijt en dit slaapt voor ons in ieder geval echt beter. Het is net alsof je een hotelbed instapt, heerlijk.
Ivm met je hoofdbord:
Het montage deel aan je box moet zo dicht mogelijk op de box zitten.
Als het deze onderdelen zijn:
Kan er ruimte tussen je hoofdbord en je box zitten en kan het bewegen. Het montage deel moet in de padding van de box en het hoofdboord zitten. De box moet namelijk tegen het hoofdbord aan duwen. Misschien dat je het kan aandraaien?
Anders ff met Boonman contact opnemen die kunnen het fixen voor je.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True