Advies hoofdkussen rug/zij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Ik ben op zoek naar een nieuw hoofdkussen en heb inmiddels vrij veel geprobeerd, maar het is steeds niet wat ik zoek.

Geprobeerd zijn o.a div. Jysk, Ikea en Sylvana. Als laatste de Ikea KLUBBSPORRE van 13cm hoog, maar heb bij deze echt teveel last van mij nek. Ik denk dat 13cm dus te hoog is voor mij.

Eisen:
- Zeer goede ondersteunde eigenschappen voor een rug/zijslaper
- Niet te hoog (kromming nek), niet te laag (geen ondersteuning)
- Inhoud moet niet kunnen kruipen, zodat je dus niet halverwege de nacht wakker word en de vulling aan de andere kant zit. Wat dus weer als gevolg heeft dat de ondersteuning weg is.
- Elke dag opschudden en in vorm brengen heb ik liever niet, maar als het zo lekker ligt.. ok ;-)

Ik zag bijvoorbeeld de tempur original, maar die lijkt verdacht veel op Ikea. Is dat hetzelfde?

Verder zag ik nog wat kussens van swiss sense en auping die interessant zijn, maar gezien de hoevelheid merken en kussens die beschiikbaar zijn zie ik eigenlijk de bomen door het bos niet meer en een hele dag uitrekken om kussens te proberen gaat mij ook niet lukken.

Geen budget in gedachten, will gewoon goed kunnen slapen. ;-)

Wie kan advies geven voor een kussen die aan bovenstaande eisen voldoen en dus mijn zoektoch verkleind of zelfs mogelijk oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:31

dragonhaertt

@_'.'

Even een tip out of the box: heb je ook een goed matras?

Ik heb een Ikea kussen (weet zo niet welk type) die echt de perfecte hoogte heeft voor mij. Ideaal voor zijslapen.
Maar als ik op een ander matras slaap dan mijn eigen matras, dan heb ik alsnog erg last van nekpijn.

Een geschikt matras is dus ook erg belangrijk ik combinatie met een fijn kussen!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-06 16:23
Ik zou sowieso even naar een beddenwinkel gaan (of Fysio) voor goed advies over je slaaphouding. Daarnaast hebben bijvoorbeeld Emma (budget) en ook auping (8 10 12 14 cm) voorgevormde kussens.

Ikzelf heb een normaal auping kussen en ik wil echt nooit meer een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Auping Cloud kussen.

Grote voordeel is dat het van latex gemaakt is, dus de vorm blijft de hele nacht hetzelfde en het blijft ook koel. Verkrijgbaar in verschillende diktes. Wel prijzig.

Tempur is echt ruk imho. Dat schuim zakt door en wordt heel warm. Wij zijn van een tempur bed + kussen naar Auping gegaan en geen seconde spijt gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 09-06-2023 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
dragonhaertt schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:03:
Even een tip out of the box: heb je ook een goed matras?

Ik heb een Ikea kussen (weet zo niet welk type) die echt de perfecte hoogte heeft voor mij. Ideaal voor zijslapen.
Maar als ik op een ander matras slaap dan mijn eigen matras, dan heb ik alsnog erg last van nekpijn.

Een geschikt matras is dus ook erg belangrijk ik combinatie met een fijn kussen!
Jazeker, hebben onlangs een nieuwe boxspring gehaald die echt perfect ligt. Mijn oude kussen was versleten en niet meer te koop, en dus op zoek naar een nieuw kussen.
McMark schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:03:
Ik zou sowieso even naar een beddenwinkel gaan (of Fysio) voor goed advies over je slaaphouding. Daarnaast hebben bijvoorbeeld Emma (budget) en ook auping (8 10 12 14 cm) voorgevormde kussens.

Ikzelf heb een normaal auping kussen en ik wil echt nooit meer een andere
Welke heb je en hoe hoog?
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:04:
Auping Cloud kussen.

Grote voordeel is dat het van latex gemaakt is, dus de vorm blijft de hele nacht hetzelfde en het blijft ook koel. Verkrijgbaar in verschillende diktes. Wel prijzig.

Tempur is echt ruk imho. Dat schuim zakt door en wordt heel warm. Wij zijn van een tempur bed + kussen naar Auping gegaan en geen seconde spijt gehad.
De cloud keek keek ik ook naar idd, dat hij wat duurder is geen probleem, gaat toch om je gezondheid. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Ferio op 09-06-2023 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Laatst online: 26-06 16:23
Ferio schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:06:
[...]

Jazeker, hebben onlangs een nieuwe boxspring gehaald die echt perfect ligt. Mijn oude kussen was versleten en niet meer te koop, en dus op zoek naar een nieuw kussen.

[...]

Welke heb je en hoe hoog?

[...]

De cloud keek keek ik ook naar idd, dat hij wat duurder is geen probleem, gaat toch om je gezondheid. :)
Ik heb zelf de AUping Nest (de grote variant) https://www.auping.com/nl...dkussens/nest-hoofdkussen
Die heeft geen hoogte, maar hij is ook niet voorgevormd. Dat vind ik fijner liggen. Vriendin heeft de cloud. Beide echt topproducten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:16
Wij hebben sinds een jaar beddelicous kussen (mijn vrouw en ik) we mochten ze eerst proberen van de bedden winkel, want verschillende hoogtes: ik heb nog nooit zo'n fijn kussen gehad, maar ze zijn niet goedkoop: ze kruipen niet op en kunt zowel op je rug als op je zij goed liggen. Ik zou zeggen zoek een dealer in de buurt en vraag twee hoogtes mee om proef op te slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben ook een zijslaper en vind een stevig kussen fijn. Ik heb zo'n 1,5 jaar geleden 2 kapok kussens bij Jysk gekocht (mede door tips hier op Tweakers).
https://jysk.nl/slaapkame...en-950g-jessheim-60x63/70
Ik vind dit echt een erg fijn kussen, inhoud kruipt niet, 1x in de 2 weken schud ik hem ff en 'sla' hem weer in model. Plus het ventileert ook super. Er zijn regelmatig aanbiedingen bij Jysk waar je er 2 voor 1 krijgt o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben een stel relatief goedkope memory foam kussens, net wat aan de harde kant. In de winter duurt het echt even voor je goed ligt (omdat ze eerst een beetje moeten opwarmen) maar ze liggen uiteindelijk heerlijk. Zijn van die kussens met een kleine hobbel en een grote hobbel en dan in het midden een holte waar je hoofd ligt.

Beetje memory foam kussen is tegenwoordig helemaal niet meer zo duur, als je kussen groot genoeg is om goed 'in' te liggen dan balanceert het een paar minuten nadat je ligt zodat je ondersteund wordt zonder dat je te hoog ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik ben zelf fan van https://www.emma-sleep.nl/het-emma-kussen/

Deze kun je eventueel zelf ook aanpassen door lagen te verwijderen. Is echter wel vrij hard/stevig, moet je van houden.

Anders kom je in deze terecht. https://www.emma-sleep.nl/cloud-kussen/

[ Voor 32% gewijzigd door souljah1h op 09-06-2023 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-06 16:24
Kijk eens bij sleepfast naar de butterfly kussens. Als je dicht bij woont kun je ze daar ook testen. Echt een super advies en goede kussens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 14:23

Tijntje

Hello?!

Ik heb zelf deze al 2 jaar en light erg fijn.
https://www.mahoton.nl/product/butterfly/

Voordeel is dat de inhoud inderdaad niet verschuift, nadeel is dat de maat geen standaard kussen maat is dus de hoezen die je er omheen doet zijn altijd te groot

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Deathchant

Don't intend. Do!

McMark schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:16:
[...]

Ik heb zelf de AUping Nest (de grote variant) https://www.auping.com/nl...dkussens/nest-hoofdkussen
Die heeft geen hoogte, maar hij is ook niet voorgevormd. Dat vind ik fijner liggen. Vriendin heeft de cloud. Beide echt topproducten
Ik kan het beamen. Ik heb vorig jaar in juli nieuwe matrassen gekocht (auping elite, medium) en ik vind het een super matras. Ik heb als zij-rugslaper dus de 12cm hoge Auping Cloud erbij onderhandeld (en gelukt ;) ) Na al die zoektochten naar kleine (en dus niet de 60x70cm formaten) kussens die én niet te warm waren én niet de hele tijd opnieuw opgeklopt moesten worden én niet te hard waren, ervaar ik de Cloud echt als hét kussen voor mij.

Maar goed, YMMV, het gaat zich ook erom dat je moet kijken hoe ver je schouders in het matras wegzakken. Dat bepaalt mede hoe hoog je kussen zou moeten zijn om het "gat" tussen je schouders en nek dusdanig op te vullen dat je nekwervels recht liggen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Bedankt voor de reacties allemaal.

Mahoton Butteryfly of the Auping cloud klinken goed. Lijkt mij dat de butterfly technisch nog wat beter in elkaar zit, gezien de nek steun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:10
Hier ook Mahoton Butterfly, erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:44
Ferio schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 01:08:
Bedankt voor de reacties allemaal.

Mahoton Butteryfly of the Auping cloud klinken goed. Lijkt mij dat de butterfly technisch nog wat beter in elkaar zit, gezien de nek steun?
Het is een kwestie van proberen. Zit momenteel met hetzelfde probleem. Nieuw bed en matras gekocht, oude kussen voldoet niet meer. De beddenzaak waar ik het bed gekocht heb maakt gebruik van een kussen test programma. Je kan een kussen uitproberen en als het niet bevalt een andere proberen. Ze hebben een schap vol met test kussens.

Zelf alle varianten van de mahaton butterfly al geprobeerd (9 cm soft, medium, 12 cm soft medium) , maar blijf last van mijn nek houden. Inmiddels een kussen waar mijn pijn minimaal op is, maar nog niet 100%... Dus ga volgende week weer wisselen. Heb al 12 kussens geprobeerd 8)7

Mijn vrouw heeft inmiddels een goed kussen gevonden, na aantal weken op geslapen hebben we in de winkel een nieuwe variant gekocht en het test kussen terug gebracht.

Dus wellicht een idee om zaken in de buurt te bellen? Mocht je in de buurt van Doetinchem wonen, weet ik een adresje :*)

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Zanzibar-1337 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 06:55:
[...]

Het is een kwestie van proberen. Zit momenteel met hetzelfde probleem. Nieuw bed en matras gekocht, oude kussen voldoet niet meer. De beddenzaak waar ik het bed gekocht heb maakt gebruik van een kussen test programma. Je kan een kussen uitproberen en als het niet bevalt een andere proberen. Ze hebben een schap vol met test kussens.

Zelf alle varianten van de mahaton butterfly al geprobeerd (9 cm soft, medium, 12 cm soft medium) , maar blijf last van mijn nek houden. Inmiddels een kussen waar mijn pijn minimaal op is, maar nog niet 100%... Dus ga volgende week weer wisselen. Heb al 12 kussens geprobeerd 8)7

Mijn vrouw heeft inmiddels een goed kussen gevonden, na aantal weken op geslapen hebben we in de winkel een nieuwe variant gekocht en het test kussen terug gebracht.

Dus wellicht een idee om zaken in de buurt te bellen? Mocht je in de buurt van Doetinchem wonen, weet ik een adresje :*)
Butterfly ook mogen testen? Kreeg te horen dat het niet mocht van de fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:44
Ferio schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:31:
[...]

Butterfly ook mogen testen? Kreeg te horen dat het niet mocht van de fabrikant
Ja, ze hebben kussens die ze denk ik zelf ingekocht hebben en gewoon uitlenen. Kan de fabrikant weinig aan doen lijkt mij.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
Heb zojuist op de butterfly gelegen. Normaal gesproken zeggen ze 14cm voor mannen, maar ik had gevraagd om een stevig matras en kwam uit op 12, bij 14cm nog een lichte kromming omhoog in de nek wat niet zou moeten.

De auping cloud ook mogen proberen en ligt ook goed, wel een stukje zachter nog dan de butterfly. Hier kwam ik ook uit op 12cm.

Via auping online kan je 30 dagen retourneren, ook wanneer je hem hebt gebruikt en heb ik via een andere webshop die het ook aanbied voor butterfly, als één van de weinige.

Ik denk dat ik beide bestel en gewoon een weekje ga proberen. Kijken welke het lekkerste ligt.

Ik tevens nog veel meer geprobeerd, maar bovenstaande toch veruit de betere

Thanks iedereen voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
  • Laatst online: 22:13
Ferio schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:38:
Heb zojuist op de butterfly gelegen. Normaal gesproken zeggen ze 14cm voor mannen, maar ik had gevraagd om een stevig matras en kwam uit op 12, bij 14cm nog een lichte kromming omhoog in de nek wat niet zou moeten.

De auping cloud ook mogen proberen en ligt ook goed, wel een stukje zachter nog dan de butterfly. Hier kwam ik ook uit op 12cm.

Via auping online kan je 30 dagen retourneren, ook wanneer je hem hebt gebruikt en heb ik via een andere webshop die het ook aanbied voor butterfly, als één van de weinige.

Ik denk dat ik beide bestel en gewoon een weekje ga proberen. Kijken welke het lekkerste ligt.

Ik tevens nog veel meer geprobeerd, maar bovenstaande toch veruit de betere

Thanks iedereen voor de reacties!
Ben wel benieuwd wat het nu uiteindelijk is geworden en waarom? Ben zelf ook aan het kijken naar beiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferio
Supahted schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:36:
[...]

Ben wel benieuwd wat het nu uiteindelijk is geworden en waarom? Ben zelf ook aan het kijken naar beiden.
Ik heb div. kussens geprobeerd en natuurlatex in het algemeen beviel gewoon goed, of het nou een bekend merk was of minder bekend. Het behoud zijn vorm erg goed en geeft veel steun, ook krijg ik geen heet/zweterig gevoel tijdens het slapen, ook niet in de afgelopen dagen.

We hebben de Auping Cloud gekozen i.v.m. de actie en de dikte hangt wel af van hardheid matras en hoe breed je bent. Ik had zelf de 14cm nodig ivm afstand schouder/nek. Mijn vrouwtje slaapte beter op 12cm en de kleine van 6 op 8cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Interessant topic! Ik heb toevallig net vorige week de KLUBBSPORRE ingeslagen bij Ikea met gezakte prijs (€49.99 en -10% via wissel.nl cadeaubon) leek me dit een goede deal. Wel wat gemixte reviews over prijs/kwaliteit vooral op den duur, bevalt mij stuk beter dan mijn oude Jysk. Moet het zelf nog aanzien maar bookmark dit wel topic even voor het geval mijn kussen toch goedkoop duurkoop blijkt op termijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 156329 op 15-09-2023 11:30 . Reden: Prijs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Anoniem: 156329 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:28:
Interessant topic! Ik heb toevallig net vorige week de KLUBBSPORRE ingeslagen bij Ikea met gezakte prijs (€49.99 en -10% via wissel.nl cadeaubon) leek me dit een goede deal. Wel wat gemixte reviews over prijs/kwaliteit vooral op den duur, bevalt mij stuk beter dan mijn oude Jysk. Moet het zelf nog aanzien maar bookmark dit wel topic even voor het geval mijn kussen toch goedkoop duurkoop blijkt op termijn.
Ik had deze en vond hem een drama. Kon er totaal niet goed op slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-06 13:27
@Anoniem: 156329 @Ferio Ik vond dit kussen ook een drama en heb deze na een paar nachten geretourneerd. Ik vond de isolerende laag veel te warm. De vorm vond ik niet fijn. En ik had na een paar nachten last van mijn nek en schouders. Het zal vast dat mijn topmatras wellicht net wat te zacht is, maar dat het kussen te warm was vond ik nog het meest vervelende.

Wij liggen daarom nog steeds op onze oude Ylang Ylang Classic kussen die we ooit bij een beddenzaak gekocht hebben. Geen idee wat voor overpriced ding het nu precies is, maar ondersteund na een paar jaar nog steeds prima. Alhoewel we wel echt toe zijn aan iets nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Ferio schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:31:
[...]

Ik had deze en vond hem een drama. Kon er totaal niet goed op slapen.
Kan vertellen dat het voor iedereen moeite waard is om altijd even kussen eerst zelf te proberen. Ik had denk ik geluk dat ik hem in de winkel even heb geprobeerd want had eerder een kussen via Bol besteld en baalde ervan dat toen voor mij niet goed beviel deze on-retourneerbaar was. Voor mij was die via Bol te klein, met mijn postuur bevalt bijvoorbeeld het formaat/textuur van die van Ikea juist weer erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
  • Laatst online: 22:13
Ferio schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:19:
[...]

Ik heb div. kussens geprobeerd en natuurlatex in het algemeen beviel gewoon goed, of het nou een bekend merk was of minder bekend. Het behoud zijn vorm erg goed en geeft veel steun, ook krijg ik geen heet/zweterig gevoel tijdens het slapen, ook niet in de afgelopen dagen.

We hebben de Auping Cloud gekozen i.v.m. de actie en de dikte hangt wel af van hardheid matras en hoe breed je bent. Ik had zelf de 14cm nodig ivm afstand schouder/nek. Mijn vrouwtje slaapte beter op 12cm en de kleine van 6 op 8cm.
Dank voor de waardevolle feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-06 09:20
Dit is een vrij oud topic maar ik kan de onepillow wel aanraden. Omdat deze aanpasbaar is en ook bedoeld is om nekklachten te voorkomen.

Bevalt erg goed en je kunt hem 60 dagen proefslapen. Ook de beoordelingen liegen er niet om..

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Pagina: 1