Blijkbaar heb ik al voor 20k aan producten in het winkelwagentje als ik Comforda open
Ik snap je reactie. Maar ik denk dat daar niet mijn probleem ligt. Ik zwem en train 3 a 4x in de week. Bij de fysio ervaren ze ook niets vreemds. Wellicht een gel bed proberen wat je adviseert. Heb wel op hybride matrassen gelegen met een gel laag. Maar deze vond ik vaak te zacht, waardoor mijn ruggegraat niet helemaal lekker lag.Anoniem: 378762 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:06:
[...]
Zoals ik het lees moet je misschien je rug gaan trainen qua kracht? Slappe rugspieren waarbij tijdens plat liggen je wervel beetje door gaat zakken met de nodige pijnen.
Een handdoekje eronder leggen ligt voor mij ook niet fijn trouwens.
Bedankt. Ga hier even naar kijken.CurlyMo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:52:
[...]
Heb je wel eens gekeken naar Swissflex bedden?
Een andere (duurdere) optie (als je echt voor een boxspring gaat) is lavital.
Ik heb overrigens het Sealy en Tempur matras niet gekocht, maar mocht deze thuis uitproberen. Bij een goede beddenzaak mag dit soms. Erg fijn, want proefliggen in de winkel is toch niet hetzelfde als thuis.
[ Voor 27% gewijzigd door red1 op 10-01-2017 02:10 ]
Mijn vriendin en ik wisselen elke maand van kant van het bed. Dat betekent ook matrassen wisselen van kant, omdat zij op een soft en ik op een medium matras lig. Voordeel van de dynamische lattenbodems is daarbij dat we ze niet opnieuw op ons lichaam hoeven af te stellen (hoeveel mensen doen dit eigenlijk?), maar dat de lattenbodems echt zelf de vorm van je lichaam aannemen. In de winkel hebben we ook direct op de lattenbodems zelf gelegen om te zien of dit nu echt zo goed werkt en dat doet het. Ik zou dat ook eens vragen als je gaat kijken, want het is mooi om te zien.red1 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 01:58:
[...]
Bedankt. Ga hier even naar kijken.![]()
Ik heb overrigens het Sealy en Tempur matras niet gekocht, maar mocht deze thuis uitproberen. Bij een goede beddenzaak mag dit soms. Erg fijn, want proefliggen in de winkel is toch niet hetzelfde als thuis.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ja hier liggen we ook op een firm en medium matras van Pullman.CurlyMo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:05:
[...]
Mijn vriendin en ik wisselen elke maand van kant van het bed. Dat betekent ook matrassen wisselen van kant, omdat zij op een soft en ik op een medium matras lig.
Maar waarom wissel je iedere maand van kant van het bed? Om de lattenbodems evenredig te laten slijten ofzo? Je wisselt de matrassen immers wel om. Dat zou toch niet zoveel mogen uitmaken? Als ik eerlijk ben zie ik dit zelf niet zitten. Ik heb toch een 'favoriete' en 'vertrouwde' kant.
Persoonlijke voorkeur. Wij vinden het juist niet fijn om ons hele leven aan één kant van het bed te slapenred1 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:34:
[...]
Ja hier liggen we ook op een firm en medium matras van Pullman.
Maar waarom wissel je iedere maand van kant van het bed? Om de lattenbodems evenredig te laten slijten ofzo? Je wisselt de matrassen immers wel om. Dat zou toch niet zoveel mogen uitmaken? Als ik eerlijk ben zie ik dit zelf niet zitten. Ik heb toch een 'favoriete' en 'vertrouwde' kant.
Oke duidelijkCurlyMo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:39:
[...]
Persoonlijke voorkeur. Wij vinden het juist niet fijn om ons hele leven aan één kant van het bed te slapen
Het punt is vooral dat een lattenbodem ook afstelling nodig heeft.
Je hebt dit. In de meest letterlijke vorm dus een latten bodem. Ook wel een pallet genoemd.

Op zoiets lagen we. Dat is dus echt alsof je op beton slaapt met de nodige lichamelijke klachten van dien
Iets beter wordt het al met deze bodem, maar die is nog niet af te stellen:

Dan krijg je de lattenbodems die je zelf moet afstellen d.m.v. de schuifjes in het midden (waarvan ik me dus afvraag hoeveel mensen met zo'n lattenbodem dat ook echt doen). Tevens heeft deze lattenbodem verschillende soorten van latten die meer of minder buigzaam zijn. Dus buigzamer in je schouders, heupen en knieën.

En dan heb je Swissflex en verwanten waarin de lattenbodem zichzelf aanpast aan je lichaam:

In ons geval dus een extra voordeel, omdat we de lattenbodems kunnen laten liggen wanneer we van kant van het bed wisselen.
Voor ons is dat type lattenbodem dus best-of-both-worlds. Een simpele boxspring past zich beter aan je lichaam aan dan een simpele lattenbodem, maar wij vinden een boxspring niet lekker liggen.
Ik ben toevallig ook aan het zoeken naar een nieuw bed. Bij het kopen van het nieuwe huis 4 jaar geleden het bed ook overgenomen (was van 2008). 2x 90x200 matras, maar het schuift uit elkaar en het is wat te kort voor mij.
Bij Beter Bed, Swiss Sense en de lokale meubelzaak geweest. Swiss Sense gaf een goed gevoel ter plekke, maar als ik het nu thuis laat rusten heb ik vooral het gevoel teveel te betalen voor kamelenhaar en dergelijke fratsen. Bij Beter Bed met een foldertje naar huis gestuurd, dus dat wordt hem ook niet.
De lokale meubelzaak had diverse merken, waaronder Norma, maar dat was het ook niet helemaal, in onze prijscategorie van max 3k lag dat niet lekker.
Op internet lees je van alles, toppers die een typisch Nederlandse uitvinding zouden zijn, die verder niet nodig zijn etc.
Mijn ouders hebben een bed van 5k van Swiss Sense en na 2 jaar is het al aan het doorzakken. Dan kom je erachter dat de 25 jaar garantie die ze continue claimen alleen geldt op zaken die toch nauwelijks kapot gaan. De rest heeft gewoon standaard 5jaar CBW garantie.
Ik neig nu om Matt Sleeps uit te proberen. Ik wil echter wel graag naar een lengte van 210. Ook twijfel ik nog over electrisch verstelbaar. Dan zou ik dus kiezen voor 180x210 of 2x 90x210. In dat laatste geval neig ik dan juist wel weer naar een split topper om niet in het midden tussen de matrassen te schuiven...
Optie voor betaalbaarheid is bijvoorbeeld: http://www.fabrieksboxsprings.nl/
Toch is de 'winkelprijs' daar weer gewoon uit de lucht gegrepen (net zoals bij alle andere zaken). Wat je dus écht koopt weet niemand.
Ik wacht met spanning de reviews af van de mensen die hier al de Matt Sleeps hebben gekocht!
Bij Beter Bed, Swiss Sense en de lokale meubelzaak geweest. Swiss Sense gaf een goed gevoel ter plekke, maar als ik het nu thuis laat rusten heb ik vooral het gevoel teveel te betalen voor kamelenhaar en dergelijke fratsen. Bij Beter Bed met een foldertje naar huis gestuurd, dus dat wordt hem ook niet.
De lokale meubelzaak had diverse merken, waaronder Norma, maar dat was het ook niet helemaal, in onze prijscategorie van max 3k lag dat niet lekker.
Op internet lees je van alles, toppers die een typisch Nederlandse uitvinding zouden zijn, die verder niet nodig zijn etc.
Mijn ouders hebben een bed van 5k van Swiss Sense en na 2 jaar is het al aan het doorzakken. Dan kom je erachter dat de 25 jaar garantie die ze continue claimen alleen geldt op zaken die toch nauwelijks kapot gaan. De rest heeft gewoon standaard 5jaar CBW garantie.
Ik neig nu om Matt Sleeps uit te proberen. Ik wil echter wel graag naar een lengte van 210. Ook twijfel ik nog over electrisch verstelbaar. Dan zou ik dus kiezen voor 180x210 of 2x 90x210. In dat laatste geval neig ik dan juist wel weer naar een split topper om niet in het midden tussen de matrassen te schuiven...
Optie voor betaalbaarheid is bijvoorbeeld: http://www.fabrieksboxsprings.nl/
Toch is de 'winkelprijs' daar weer gewoon uit de lucht gegrepen (net zoals bij alle andere zaken). Wat je dus écht koopt weet niemand.
Ik wacht met spanning de reviews af van de mensen die hier al de Matt Sleeps hebben gekocht!
1 tip beterbed is echt per winkel heel verschillend kwa hulp soms loont t als je de mogelijkheid heb ook bij een ander te kijken.
Mijn bedombouw moet helaas ook vervangen worden want de hoogte die de lattenbodems op pootjes nu hebben is wel heel prettig.
Alleen hij steekt dus boven de ombouw uit buiten dat t geen potje is schuiven de matrassen ook.
Mijn bedombouw moet helaas ook vervangen worden want de hoogte die de lattenbodems op pootjes nu hebben is wel heel prettig.
Alleen hij steekt dus boven de ombouw uit buiten dat t geen potje is schuiven de matrassen ook.
Anoniem: 378762
Na weken proef liggen bij winkels ben ik bij de Leenbakker uitgekomen. Budget was 1000 euro dus is het deze geworden http://www.leenbakker.nl/...rg-grijs-blauw-160x200-cm inclusief deze topper http://www.leenbakker.nl/...er-stockholm-160x200x7-cm
De andere boxsprings lagen te hard. Ook de duurdere versies. Dan heb je nog de zogenaamde kwaliteit waarbij alleen het matras veert en de onderste box hol is om spullen in op te bergen. Nou, deze kun je gelijk afschrijven want als je ging zitten met een gangetje dan voelde je de harde onderkant door je ruggengraat stoten. Totaal geen vering in de onderste delen.
De Alborg lag lekker zacht zonder drukpunten. Onderste matras/box veerde dus mee. Traagschuim vond ik niets omdat het tijd nodig had om weer te corrigeren.
De andere boxsprings lagen te hard. Ook de duurdere versies. Dan heb je nog de zogenaamde kwaliteit waarbij alleen het matras veert en de onderste box hol is om spullen in op te bergen. Nou, deze kun je gelijk afschrijven want als je ging zitten met een gangetje dan voelde je de harde onderkant door je ruggengraat stoten. Totaal geen vering in de onderste delen.
De Alborg lag lekker zacht zonder drukpunten. Onderste matras/box veerde dus mee. Traagschuim vond ik niets omdat het tijd nodig had om weer te corrigeren.
Anoniem: 738905
Ik zie hierin alleen maar nadelen, wat zijn voor jullie de voordelen dat je hiervoor kiest?CurlyMo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:05:
Mijn vriendin en ik wisselen elke maand van kant van het bed.
Veel zijliggers hebben volgens mij een basishouding bij het in slaap vallen. Met je rug naar je partner of juist niet. De kant van je lichaam waarop je hoofdzakelijk ligt (los van het draaien) is dan altijd hetzelfde. Wij vinden het prettig om die houding in bed te wisselen.Anoniem: 738905 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:46:
[...]
Ik zie hierin alleen maar nadelen, wat zijn voor jullie de voordelen dat je hiervoor kiest?
Welke nadelen zie jij?
Anoniem: 738905
Nachtkastjes en wekkers omdraaien. En alle plankjes met flesjes parfum e.d. , die mijn vrouw heeft (en haakjes met kettingen en andere zooi sieraden die je in 100fout moet hebben) aan de andere kant hangen is helemaal irritant.CurlyMo schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:41:
Welke nadelen zie jij?
Nu ik er eigenlijk over nadenk is het vooral de schuld van mijn vrouw hier dat dit niet zou werken
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 15-01-2017 12:06 ]
Ik heb een 4 jaar oude boxspring + pocketvering matras met daarop een laagje traagschuim (aan het matras vast, niet los), allemaal van ikea. Ligt allemaal prima en niets om over te klagen. Geen gekraak of gepiep, ook niet tijdens bijzondere activiteiten.
Ook alle dekens, kussens en hoezen van Ikea. Allemaal prima spul. Neem gewoon niet het budget spul en je hebt goed spul voor een uitstekende prijs. De budget lijn van ikea is natuurlijk ook echt waardeloos, maar daar betaal je dan ook voor.
Ook alle dekens, kussens en hoezen van Ikea. Allemaal prima spul. Neem gewoon niet het budget spul en je hebt goed spul voor een uitstekende prijs. De budget lijn van ikea is natuurlijk ook echt waardeloos, maar daar betaal je dan ook voor.
[ Voor 48% gewijzigd door Gamebuster op 15-01-2017 16:24 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik heb wel vaste plekken in het bed.
Zo moet ik ook altijd aan dezelfde kant liggen als we bv in een hotel overnachten.
Zo moet ik ook altijd aan dezelfde kant liggen als we bv in een hotel overnachten.
hier ook , zelfs als ik alleen in een hotel slaap
(dan boek ik 2 persoons, zodat ik aan 'mijn' kant kan gaan liggen
)

[ Voor 40% gewijzigd door paQ op 15-01-2017 18:36 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Het is een beetje topic kapen, maar ik probeer het toch.Whatson schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 01:27:
[...]
er is naast Matt Sleeps ook nog:
https://www.brunomatras.nl/ (DE)
https://muun.co/?___store=en (DE)
https://www.emma-matras.nl (DE)
https://www.sleepeve.nl/ (UK)
http://www.made.com/one/ (UK)
https://www.comforda.com/nl/ (NL)
Allemaal met hetzelfde concept.
Er zijn meerdere aanbieders met ogenschijnlijk hetzelfde matras. De te vinden reviews lijken gesponsorde en verdere ervaring lees ik niet echt. Zijn ze zo goed of zo slecht? Zijn er verschillen?
Vandaag eens even kijken bij het Nederlands Slaapcentrum.
Zijn daar nog ervaringen mee?
Voordat ik me dadelijk een bed laat aansmeren en met 2 bedden de deur uit loop
Zijn daar nog ervaringen mee?
Voordat ik me dadelijk een bed laat aansmeren en met 2 bedden de deur uit loop
Aangezien ze allemaal ongeveer dezelfde prijs hanteren kun je er vanuit gaan dat ze kostprijs + kleine marge hanterenBeekforel schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:10:
[...]
Het is een beetje topic kapen, maar ik probeer het toch.
Er zijn meerdere aanbieders met ogenschijnlijk hetzelfde matras. De te vinden reviews lijken gesponsorde en verdere ervaring lees ik niet echt. Zijn ze zo goed of zo slecht? Zijn er verschillen?
Vooral bij Bruno hoor je verhalen over fake reviews.
Ik weet niet maar als ik bruno/matt sleeps was ging ik onder de concurrent zitten qua prijs. Dat kan blijkbaar niet omdat ze ongeveer dezelfde prijs hanteren
Er wordt helemaal niet op prijs geconcurreerd. Er wordt een beleving verkocht door een goede marketeer. Dan zijn consumenten juist bereid om meer te betalen.Whatson schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:58:
[...]
Ik weet niet maar als ik bruno/matt sleeps was ging ik onder de concurrent zitten qua prijs. Dat kan blijkbaar niet omdat ze ongeveer dezelfde prijs hanteren
Als je naar de opbouw kijkt (ze hebben allemaal wel ergens een exploded view op hun site staan), zie je wel dat er verschillen zijn. Wij twijfelden tussen Casper en Bruno, en slapen sinds 3 weken prima op een Bruno-matras. Doorslaggevende factor was een [url="https://https://schren.wordpress.com"]reviewer[/url] die er 4 getest had (Bruni, Buddy, Casper en Eve) en die uiteindelijk de Casper gekozen had omdat hij de Bruno te hard vond. Wij slapen graag op een hard matras.Beekforel schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:10:
[...]
Het is een beetje topic kapen, maar ik probeer het toch.
De toplaag geeft redelijk mee (meer dan ons oude matras (had na een jaar of 7 te duidelijke kuilen, ondanks regelmatig draaien), maar de onderlaag geeft fijne ondersteuning. En met 30 dagen proefliggen (zelfs 100 dagen bij andere aanbieders) en een vrouw die toch een jaar thuis zit om eventuele terugzending/ophaal-akties te organiseren voor de baby te zorgen dachten we, proberen kunnen we altijd. En 10 jaar garantie. We zijn benieuwd hoe we er over een jaar op slapen. En over vijf, en tien.
M'n collega zei dat hij een andere taktiek had: elke 1 a 2 jaar 100 euro uitgeven voor een nieuw matras. Dat wil ik m'n rug niet per se aandoen
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Dus Matt Sleeps niet overwogen?Tarin schreef op zondag 22 januari 2017 @ 07:48:
[...]
Als je naar de opbouw kijkt (ze hebben allemaal wel ergens een exploded view op hun site staan), zie je wel dat er verschillen zijn. Wij twijfelden tussen Casper en Bruno, en slapen sinds 3 weken prima op een Bruno-matras. Doorslaggevende factor was een [url="https://https://schren.wordpress.com"]reviewer[/url] die er 4 getest had (Bruni, Buddy, Casper en Eve) en die uiteindelijk de Casper gekozen had omdat hij de Bruno te hard vond. Wij slapen graag op een hard matras.
De toplaag geeft redelijk mee (meer dan ons oude matras (had na een jaar of 7 te duidelijke kuilen, ondanks regelmatig draaien), maar de onderlaag geeft fijne ondersteuning. En met 30 dagen proefliggen (zelfs 100 dagen bij andere aanbieders) en een vrouw die toch een jaar thuis zit om eventuele terugzending/ophaal-akties te organiseren voor de baby te zorgen dachten we, proberen kunnen we altijd. En 10 jaar garantie. We zijn benieuwd hoe we er over een jaar op slapen. En over vijf, en tien.
M'n collega zei dat hij een andere taktiek had: elke 1 a 2 jaar 100 euro uitgeven voor een nieuw matras. Dat wil ik m'n rug niet per se aandoen.
100 dagen proefliggen
Vandaag besteld vandaag in huis
Nederlands bedrijf
Niet kunnen betrappen op fake reviews(zoals Bruno)
Zijn de voordelen
Nadelen :
Relatief jong bedrijf dus wat is die 10 jaar garantie waard?
Geen uitgebreide reviews te vinden
Kleine titelfix, aangezien dit topic niet meer (alleen) over Ikea-matrassen gaat.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik woon in Duitsland, dus vandaar Bruno. Op de site die ik linkte gaf de schrijver idd aan dat er veel betaalde / krijg-ons-product-en-schrijf-iets-positiefs-constructies zijn in matrassenwereld, dus ik was blij een echte gevonden te hebben. Hopen dat dat inderdaad zo is, je kan een hoop beweren natuurlijkWhatson schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:01:
[...]
Dus Matt Sleeps niet overwogen?
100 dagen proefliggen
Vandaag besteld vandaag in huis
Nederlands bedrijf
Niet kunnen betrappen op fake reviews(zoals Bruno)
Zijn de voordelen
Nadelen :
Relatief jong bedrijf dus wat is die 10 jaar garantie waard?
Geen uitgebreide reviews te vinden
Matt sleeps kende ik nog niet, die leveren geloof ik ook niet in Duitsland? Anyway, wel goed dat ze daar langere maten hebben. Mochten we nog eens een ander bed kopen wordt dat weer interessant
Hutch ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!hutch schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:28:
Enkele jaren gelegen op (destijds) het duurste Sultan matras van de Ikea. Ondanks dat ik zo ongeveer overal op kan slapen, toch niet tevreden vanwege rugklachten. Bleken ook al kuilen in te komen na 4-5 jaar.
In het kader van testen, wat imho cruciaal is, bij wijze van experiment een matras besteld waar je 100 dagen op mag proefslapen. Wanneer het niks is, dan wordt deze kostenloos opgehaald en het aankoopbedrag geretourneerd. Het is een matras dat is opgebouwd uit latex, traagschuim en koudschuim. Ik lig er nu twee weken op en eigenlijk is het nog te vroeg om een oordeel te vellen. Moet wel zeggen dat de rug in elk geval beter aanvoelt.
Tarin, zijn jullie nog helemaal content met je aankoop?Tarin schreef op zondag 22 januari 2017 @ 07:48:
[...]
Als je naar de opbouw kijkt (ze hebben allemaal wel ergens een exploded view op hun site staan), zie je wel dat er verschillen zijn. Wij twijfelden tussen Casper en Bruno, en slapen sinds 3 weken prima op een Bruno-matras. Doorslaggevende factor was een [url="https://https://schren.wordpress.com"]reviewer[/url] die er 4 getest had (Bruni, Buddy, Casper en Eve) en die uiteindelijk de Casper gekozen had omdat hij de Bruno te hard vond. Wij slapen graag op een hard matras.
M'n collega zei dat hij een andere taktiek had: elke 1 a 2 jaar 100 euro uitgeven voor een nieuw matras. Dat wil ik m'n rug niet per se aandoen.
Het matras is pas een kleine anderhalve maand in gebruik, maar we zijn er nog steeds prima tevreden mee. Zoals al aangegeven is het zacht genoeg om comfort te bieden, maar stevig genoeg voor fatsoenlijke ondersteuning.Megalomania schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:36:
[...]
Tarin, zijn jullie nog helemaal content met je aankoop?
Nu ben ik alleen nog erg benieuwd naar de levensduur. Ons vorige matras lag ruim 6 jaar prima, maar de laatste 1,5 jaar moest ik het steeds vaker keren vanwege de kuilen die onstonden en niet meer binnen een dag verdwenen, tot ik elke week bezig was (en met 1,6 x 2 meter bij 25cm hoogte is het ding niet alleen zwaar maar ook onhandig).
Ik heb tot nu toe regelmatig gedacht dat ik toch graag een wat steviger matras zou willen (type houten plank), maar ik moet vaststellen dat ik tot nu toe prima heb geslapen. Mijn vriendin slaapt sowieso een stuk beter dan op het oude matras, voor mij is het enige verbetering. Ik denk daarom dat het een blijvertje wordt.Megalomania schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:36:
[...]
Hutch ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!
[...]
@NeutraleTeun
van Caresse kan ik zeggen dat er een dealer in Simpelveld en in Dokkum ligt. Beide dealers "kennen we" maar niet van het adviseren, wel op een andere manier. Ze staan goed aangeschreven en we gaan een afspraak maken bij Gasse in Simpelveld. Bedankt voor de tip mbt Caresse!
Ik ben ook al een tijdje in de race voor een nieuw bed/matras.
Mijn vriendin slaapt overal wel op, maar ik heb sinds een paar jaar last van rugpijn en slapende handen.
Ik ben 1,73 en weeg 75Kg. Momenteel lig ik op een beterbed matras dat veel te hard is. Daar ligt nu wel een traagschuim topper op, maar dat helpt ook niet voldoende. Mijn oude matras was een traagschuim matras dat heerlijk lag, maar veel te warm in de zomer was.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. De emmamatrassen en mattsleeps enz... daar geloof ik niet in, de marketing machine werkt wel goed bij ze.
Ikea wordt em ook niet en Auping, Tempur etc... ver buiten mijn budget. Dan blijven alleen de middenmotors over en daar lijken er miljarden van te zijn.
Budget is rond de 1500,-
van Caresse kan ik zeggen dat er een dealer in Simpelveld en in Dokkum ligt. Beide dealers "kennen we" maar niet van het adviseren, wel op een andere manier. Ze staan goed aangeschreven en we gaan een afspraak maken bij Gasse in Simpelveld. Bedankt voor de tip mbt Caresse!
Ik ben ook al een tijdje in de race voor een nieuw bed/matras.
Mijn vriendin slaapt overal wel op, maar ik heb sinds een paar jaar last van rugpijn en slapende handen.
Ik ben 1,73 en weeg 75Kg. Momenteel lig ik op een beterbed matras dat veel te hard is. Daar ligt nu wel een traagschuim topper op, maar dat helpt ook niet voldoende. Mijn oude matras was een traagschuim matras dat heerlijk lag, maar veel te warm in de zomer was.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. De emmamatrassen en mattsleeps enz... daar geloof ik niet in, de marketing machine werkt wel goed bij ze.
Ikea wordt em ook niet en Auping, Tempur etc... ver buiten mijn budget. Dan blijven alleen de middenmotors over en daar lijken er miljarden van te zijn.
Budget is rond de 1500,-
[ Voor 16% gewijzigd door O085105116N op 19-04-2017 18:07 . Reden: antwoord op ToyotaMR2 toegevoegd ]
In Simpelveld zijn wij ook geweest.
Wel 1 van de betere boxspring die wij zijn tegengekomen in onze zoektocht. En dan heb ik het puur over uiterlijk (netheid en strak) en de verkopers. Niet willen aansmeren of teveel praatjes.
En we hebben menig beddenwinkels en woonboulevards gehad.
Uiteindelijk niet voor die Caresse gegaan omdat we bij de allerlaatste winkel (toen zeiden we "na deze winkel maken we een keuze want we zijn er klaar mee") een bed zagen die meteen onze aandacht trok.
Een zeer imposante boxspring die we gekocht hebben op het uiterlijk. Alle bedden in deze prijsklasse zullen nagenoeg hetzelfde liggen/kwaliteit hebben en om het echt te voelen/ervaren moet je er toch langere tijd op liggen. 5 minuten proefliggen in een winkel is nutteloos.
Een 1,80 bed met een 2,80 hoofdbord, verdeeld in verdikte vlakken. Inclusief 2 nachtkastjes en alles zwart velours bekleed.

Ja. Een heel fout bed. Maar uh, wij vonden het wel leuk
Wel 1 van de betere boxspring die wij zijn tegengekomen in onze zoektocht. En dan heb ik het puur over uiterlijk (netheid en strak) en de verkopers. Niet willen aansmeren of teveel praatjes.
En we hebben menig beddenwinkels en woonboulevards gehad.
Uiteindelijk niet voor die Caresse gegaan omdat we bij de allerlaatste winkel (toen zeiden we "na deze winkel maken we een keuze want we zijn er klaar mee") een bed zagen die meteen onze aandacht trok.
Een zeer imposante boxspring die we gekocht hebben op het uiterlijk. Alle bedden in deze prijsklasse zullen nagenoeg hetzelfde liggen/kwaliteit hebben en om het echt te voelen/ervaren moet je er toch langere tijd op liggen. 5 minuten proefliggen in een winkel is nutteloos.
Een 1,80 bed met een 2,80 hoofdbord, verdeeld in verdikte vlakken. Inclusief 2 nachtkastjes en alles zwart velours bekleed.

Ik moest lachen. Wij gaan een afspraak maken. Erg gecharmeerd van het merk Caresse zelf, past wel in het "budget". Ben benieuwd naar het ligcomfort.NeutraleTeun schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:53:
Sinds een week de Dunvik boxspring met Hessing (stevig) in gebruik. Ik heb normaal snel rugklachten maar dat is nu niet het geval. Echter vind ik de matras TE hard ivgm die getest in de winkel. Kan een Dekmatras met latex mij hier in helpen? Ik ben een buikslaper en word precies vaak wakker door een te harde matras...
Kan iemand iets vertellen over de Tustna of Tromsdalen? Ik vermoed dat die memory foam daarin mijn harde matras wat kan afzwakken.
Bedankt alvast.
Kan iemand iets vertellen over de Tustna of Tromsdalen? Ik vermoed dat die memory foam daarin mijn harde matras wat kan afzwakken.
Bedankt alvast.
Ons bed van SwissSense is nog prima, alleen de boxspring zelf is wel aan vervanging toe. Wij willen deze keer eigenlijk wel een betere matras die ook tot 110kg kan. Ik zelf ben gewoon groot dus ik wil wel wat stevigs hebben en dan ook nog alles in 1 matras (dus 1 voor 2 personen).
Ik heb even gekeken bij de matrasfabriek en die hebben dat soort dingen wel, maar misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft?
Het proefslapen is in ieder geval een wassen neus, want is alleen van toepassing op 1 persoons matrassen

Ik heb even gekeken bij de matrasfabriek en die hebben dat soort dingen wel, maar misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft?
Het proefslapen is in ieder geval een wassen neus, want is alleen van toepassing op 1 persoons matrassen

Iemand ervaring met matrassen voor de grotere mens?n dat geval kunt u gebruik maken van onze genereuze omruilgarantie: u kunt tot 100 dagen na aankoop uw matras vervangen door een ander matras van uw keuze. Voorwaarden hieraan zijn dat het gaat om een 1-persoonsmatras en wel dezelfde afmeting heeft, en dat het matras dat u omruilt, onbeschadigd is.
A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8
@casgas: met 110 kilo kan je gewoon de reguliere matrassen nemen. bijvoorbeeld de 22cm dikke van www.droomidee.nl daar heb ik zelf vrij goede ervaringen mee, al heb ik een andere gekocht nu maar ik weeg 150 kilo en daarom vind ik het toch fijner om 1000 pocketveren per m2 te hebben ipv 300. maar met 110 euro hoef je echt niet vele geld uit te geven, droomidee heeft ook gewoon proefslapen 30 dagen geloof ik en niet alleen op 1persoon matassen(ik geloof alleen dat het niet geld bij speciale maten, zols 210 of 220cm die special voor je gemaakt moeen worden)
Wij zijn ook een tijdje geleden gaan kijken voor een nieuw bed.
Eerst wilde ik een Boxspring nemen, maar na het bezoek aan een goede winkel toch gegaan voor een lattenbodem en matras.
Na een goed gesprek in de winkel uitleg gekregen over bedden en soorten matrassen.
Het schijnt dat een goede basis uit de bodem komt, dus in ons geval uit de lattenbodem.
Hiervoor hebben we een beddentest gedaan in een speciale ruimte.
Op dat bed wordt je "Slaap DNA" bepaalt.
De bedbodem wordt op verschillende hoogtes ingesteld zodat je rug recht is als je slaapt.
Het voordeel is ook dat onze ombouw van het bed kan blijven en we dus alleen de bodem, matras en kussens hoeven te vernieuwen.
Aankomende week wordt alles geleverd dus ben benieuwd of het lekker slaapt.
Voordeel is ook dat als het niet goed ligt, we altijd terug kunnen.
Eerst wilde ik een Boxspring nemen, maar na het bezoek aan een goede winkel toch gegaan voor een lattenbodem en matras.
Na een goed gesprek in de winkel uitleg gekregen over bedden en soorten matrassen.
Het schijnt dat een goede basis uit de bodem komt, dus in ons geval uit de lattenbodem.
Hiervoor hebben we een beddentest gedaan in een speciale ruimte.
Op dat bed wordt je "Slaap DNA" bepaalt.
De bedbodem wordt op verschillende hoogtes ingesteld zodat je rug recht is als je slaapt.
Het voordeel is ook dat onze ombouw van het bed kan blijven en we dus alleen de bodem, matras en kussens hoeven te vernieuwen.
Aankomende week wordt alles geleverd dus ben benieuwd of het lekker slaapt.
Voordeel is ook dat als het niet goed ligt, we altijd terug kunnen.
@crxtreem: mag ik vragen wat je hebt betaald voor je nieuwe lattenbodems, matrassen en kussens? Het is heel goed mogelijk dat je goede spullen ehbt gekocht, maar de verhalen die je zijn verteld zijn typische beddenwinkelverhalen.
Ze zeiden bijvoorbeeld tegen jou: de ondersteuning meot vooral uit de bais komen, de lattenbodem dus. Dit kan je ook uitleggen als: zorg alstublieft dat u een goede lattenbodem koopt, wnat onze matras is rotzooi die niet zlef in staat is de juiste ondersteuning te bieden.
zelfde geldt voor topmatrassen. ik kwam pas in ene winkel waar men zei: onze matrassen zijn zo gemakt dat u voor het comfort een topmatras odig hebt.
IK ben nu 33, maar sinds ik jong was zijn we dus behoorlijk achteruit gegaan in matrassenland:
1. een matas kan zelf de juiste ondersteuning niet meer bieden. Dat kon vroeger wel toen zag je nog veel bedden met een vlavrobodem(gaatjesbodem van hardboard die absoluut niet veerde)
2. de matras kan ook zijn eigen comfot niet meer bieden, dus moet er een topmatras op.
Heel leuk voor de beddenzaak want je hebt nu naast een goedematras ook een goede bodem en een goed topmatras nodig. Gelukkig zijn er nog enkele winles die het anders doen en gewoon goede matrassen leveren, vak ook nog voro erg scherpe prijzen. Maar vaak is het zo: hoe meer ingewikkelde onizn er wordt verteld en uitgevoerd, hoe hoger de prijs. Maar lekkerder slaapt het niet.
Ze zeiden bijvoorbeeld tegen jou: de ondersteuning meot vooral uit de bais komen, de lattenbodem dus. Dit kan je ook uitleggen als: zorg alstublieft dat u een goede lattenbodem koopt, wnat onze matras is rotzooi die niet zlef in staat is de juiste ondersteuning te bieden.
zelfde geldt voor topmatrassen. ik kwam pas in ene winkel waar men zei: onze matrassen zijn zo gemakt dat u voor het comfort een topmatras odig hebt.
IK ben nu 33, maar sinds ik jong was zijn we dus behoorlijk achteruit gegaan in matrassenland:
1. een matas kan zelf de juiste ondersteuning niet meer bieden. Dat kon vroeger wel toen zag je nog veel bedden met een vlavrobodem(gaatjesbodem van hardboard die absoluut niet veerde)
2. de matras kan ook zijn eigen comfot niet meer bieden, dus moet er een topmatras op.
Heel leuk voor de beddenzaak want je hebt nu naast een goedematras ook een goede bodem en een goed topmatras nodig. Gelukkig zijn er nog enkele winles die het anders doen en gewoon goede matrassen leveren, vak ook nog voro erg scherpe prijzen. Maar vaak is het zo: hoe meer ingewikkelde onizn er wordt verteld en uitgevoerd, hoe hoger de prijs. Maar lekkerder slaapt het niet.
Wij hebben net een Avek bed besteld. Ik heb op een aantal bedden gelegen, maar deze lag echt het allerbeste. Hebben nu een IKEA bed van 9 jaar oud, maar merkte echt dat ik last van mijn rug kreeg. Daarbij is hij ook warm.
Kost even wat, maar kijk er echt naar uit.
https://avek.nl/boxsprings/noflik-boxspring/
Kost even wat, maar kijk er echt naar uit.
https://avek.nl/boxsprings/noflik-boxspring/
[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 27-06-2017 14:45 ]
Wij hebben vanmorgen onze matrassen gekocht bij matrasfabriek . Wij zijn voor 2 koudschuim matrassen gegaan met talalay latexCasGas schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:32:
Ons bed van SwissSense is nog prima, alleen de boxspring zelf is wel aan vervanging toe. Wij willen deze keer eigenlijk wel een betere matras die ook tot 110kg kan. Ik zelf ben gewoon groot dus ik wil wel wat stevigs hebben en dan ook nog alles in 1 matras (dus 1 voor 2 personen).
Het proefslapen is in ieder geval een wassen neus, want is alleen van toepassing op 1 persoons matrassen![]()
![]()
[...]
Iemand ervaring met matrassen voor de grotere mens?
We hebben meer beddenzaken bezocht vandaag maar de verhalen staan allemaal haaks op elkaar . Zo blijft het alsnog een moeilijke keuze , de meneer van de matrasfabriek had imo een eerlijk verhaal én het matras lag heerlijk !
12 x 330WP | Oost/west
Dit is vooral een tip voor mensen die normaal een matras kopen bij winkels als Swiss Sense of gaan voor een Auping matras of vergelijkbare dure matrassen. Het matras in onderstaande link heb ik zelf gekocht voor mijn vriendin(werden toen nog niet in Nederland verkocht). Dit matras heeft van alles het beste wat de markt te bieden heeft: 1000 pocketveren per m2, latex afdeklaag, 2 hardheden in 1 matras(1 kant heeft hydrolatex als bovenlag de andere kant heeft bovenop die latex laag nog een laag polargel schuim liggen wat die kant zachter en koeler maakt. Er is echt geen matras wat hieraan kan tippen: *knip*
Als je een boxspring als basis wil kan je die het goedkoopst laten maken bij www.droomidee.nl gewoon even mailen en zeggen dat je alleen de box met poten(eventueel inclusief of exclusief hoofdboord) wilt, en zeggen of je een harde box, bonellgeveerde box(zou ik bij dit matras niet doen) of pocketvering geveerde box wil. Zelf heb ik en harde box genomen in de maat 140x200 voor 178 euro. Op deze mniaer kan je een bed met absolute topkwalitiet (beter dan auping of swiss sense) samenstellen onder de 1000 euro.
Ga je liever voor koudschuim dan pocketveren? Dan zijn er veel opties, en er zijn zelfs wel goedkopere adviezen dan onderstaande link maar als je gewoon zeker wil zijn van kwaliteit kijk dan bij: www.ravensberger-matrassen.nl en dan bij voorkeur het hr60 matras, als je echt duur wil het hr70 matras.
Als je een boxspring als basis wil kan je die het goedkoopst laten maken bij www.droomidee.nl gewoon even mailen en zeggen dat je alleen de box met poten(eventueel inclusief of exclusief hoofdboord) wilt, en zeggen of je een harde box, bonellgeveerde box(zou ik bij dit matras niet doen) of pocketvering geveerde box wil. Zelf heb ik en harde box genomen in de maat 140x200 voor 178 euro. Op deze mniaer kan je een bed met absolute topkwalitiet (beter dan auping of swiss sense) samenstellen onder de 1000 euro.
Ga je liever voor koudschuim dan pocketveren? Dan zijn er veel opties, en er zijn zelfs wel goedkopere adviezen dan onderstaande link maar als je gewoon zeker wil zijn van kwaliteit kijk dan bij: www.ravensberger-matrassen.nl en dan bij voorkeur het hr60 matras, als je echt duur wil het hr70 matras.
[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 19-07-2018 08:41 . Reden: link weggeknipt wegens malware-melding; bovendien was ie toch dood. ]
Anoniem: 624753
Wat een prachtige tip. En net nadat ik uit frustratie (teveel winkels bekeken online) maar een Hovag heb gehaald. Ik heb ze iig bewaard mocht ik hier ook rugpijn van houden.dicksterk schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:51:
Dit is vooral een tip voor mensen die normaal een matras kopen bij winkels als Swiss Sense of gaan voor een Auping matras of vergelijkbare dure matrassen. Het matras in onderstaande link heb ik zelf gekocht voor mijn vriendin(werden toen nog niet in Nederland verkocht). Dit matras heeft van alles het beste wat de markt te bieden heeft: 1000 pocketveren per m2, latex afdeklaag, 2 hardheden in 1 matras(1 kant heeft hydrolatex als bovenlag de andere kant heeft bovenop die latex laag nog een laag polargel schuim liggen wat die kant zachter en koeler maakt. Er is echt geen matras wat hieraan kan tippen:
https://roleau.nl/winkel/pocketveren-comfort/
@hanmetdepet: voor welk matras zou je dan gegaan zijn als je de hovag nog niet had gehaald?
Je kan de hovag overigens binnen 90 dagen terugbrengen als je er inderdaad rugpijn van krijgt, ikea heeft 90 dagen proefslapen.
Je kan de hovag overigens binnen 90 dagen terugbrengen als je er inderdaad rugpijn van krijgt, ikea heeft 90 dagen proefslapen.
domme vraag, maar zo'n hard box is dus eigenlijk gewoon een bed met een plaat erin en daar gaat je matras op? Geen vering, geen lattenbodem etc?dicksterk schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:51:
Dit is vooral een tip voor mensen die normaal een matras kopen bij winkels als Swiss Sense of gaan voor een Auping matras of vergelijkbare dure matrassen. Het matras in onderstaande link heb ik zelf gekocht voor mijn vriendin(werden toen nog niet in Nederland verkocht). Dit matras heeft van alles het beste wat de markt te bieden heeft: 1000 pocketveren per m2, latex afdeklaag, 2 hardheden in 1 matras(1 kant heeft hydrolatex als bovenlag de andere kant heeft bovenop die latex laag nog een laag polargel schuim liggen wat die kant zachter en koeler maakt. Er is echt geen matras wat hieraan kan tippen:
blup
@bezulba: Dat is geenn domme vraag hoor.
Ja een harde box, is idd een gestofferde box met een harde bovenplaat waarop het matras ligt, idd geen vering. Als je toch een beetje vering wilt kan je ervoor kiezen om tussen de stoffering en de bovenplaat een laagje koudschuim van 3cm te laten aanbrenen zodat je matras toch een beetje ruimte heeft om door te veren. Zelf heb ik dat niet gedan omdat dat met mijn gewicht van 150 kilo weinig zin heeft, de laag zou snel platgedrukt worden en als dat niet gelijkmatig zou gebuerne lijtk het me nog niet zo lekker, maar bij een wat lager gewicht kan het fijner zijn, hangt er ook vanaf hoe hard/zacht je wilt liggen en hoe goed het matras is wat je erop legt. Een echt goed matras kan overal op liggen, zelfs op de grond. Het enige grote nadeel zou dan zijn dat je moeiljk kan opstaan. De onderboxen die ik heb hebben van zichzefl een mooie hooge, waardoor ik de pootjes er neit onder heb gezet want dat zou met een matras van 28cm een veel te hgoe uitstap geven voor mij.
Ja een harde box, is idd een gestofferde box met een harde bovenplaat waarop het matras ligt, idd geen vering. Als je toch een beetje vering wilt kan je ervoor kiezen om tussen de stoffering en de bovenplaat een laagje koudschuim van 3cm te laten aanbrenen zodat je matras toch een beetje ruimte heeft om door te veren. Zelf heb ik dat niet gedan omdat dat met mijn gewicht van 150 kilo weinig zin heeft, de laag zou snel platgedrukt worden en als dat niet gelijkmatig zou gebuerne lijtk het me nog niet zo lekker, maar bij een wat lager gewicht kan het fijner zijn, hangt er ook vanaf hoe hard/zacht je wilt liggen en hoe goed het matras is wat je erop legt. Een echt goed matras kan overal op liggen, zelfs op de grond. Het enige grote nadeel zou dan zijn dat je moeiljk kan opstaan. De onderboxen die ik heb hebben van zichzefl een mooie hooge, waardoor ik de pootjes er neit onder heb gezet want dat zou met een matras van 28cm een veel te hgoe uitstap geven voor mij.
Hallo. Ik wil graag een nieuw boxspring bed. Na veel zoeken tot conclusie gekomen om matrassen te kopen bij goossens. Infinity 200, alleen nkg kiezen welke toplaag/hardheid. Nu kan ik daar een onderstel /boxspring kopen maar heb ook een optie om tweedehands onderbedden te kopen van ikea (espevar 2x80x200). Dat scheelt boel geld.
Wat is jullie advies
Gewoon combineren? Of toch alles bij 1 winkel kopen en dus investeren?
Snelle reactie zijn fijn aangezien ik die onderstellen ws vanavond al zou moeten bekijken.
Wat is jullie advies
Snelle reactie zijn fijn aangezien ik die onderstellen ws vanavond al zou moeten bekijken.
Sorry maar dit is toch echt een vraag waar wij moeilijk antwoord op kunnen geven. Ga je voor je portemonnee of voor nieuw?Cee schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:21:
Wat is jullie advies
Plus wat is het verschil tussen de tweede hands boxen en de nieuwe? Wat is het beste voor het matras dat je hebt gekozen? Wat ligt het fijnste voor jou? Maakt het jou uit of je op nieuwe of tweedehands boxen ligt? Passen de tweedehands boxen qua kleur of stijl bij wat je wilt? Vind je het fijn om garantie op de boxen te hebben, of maakt dit niet uit? Etc etc..
Dit had je zelf toch ook wel kunnen bedenken..
Ik vroeg het omdat iemand me waarschuwde dat als je systemen combineert het kan gaan stuiteren. Leek me onzin en dus wilde ik dat navragen...
Kleur is geen probleem. Ik koop sowieso losse matrassen die niet meegestoffeerd zijn.... Helaas kan dat niet anders omdat ik weet wat ik wil hebben. Best harde matrassen, zonder topmatras... Combi vaak zacht....
Kleur is geen probleem. Ik koop sowieso losse matrassen die niet meegestoffeerd zijn.... Helaas kan dat niet anders omdat ik weet wat ik wil hebben. Best harde matrassen, zonder topmatras... Combi vaak zacht....
[ Voor 43% gewijzigd door Cee op 03-08-2017 17:42 ]
Anoniem: 624753
Ik zou gewoon 1 op 1 jouw tips en links volgen. Als het niks is verkoop ik alles 2de hands of probeer ik het idd te retourneren.dicksterk schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:01:
@hanmetdepet: voor welk matras zou je dan gegaan zijn als je de hovag nog niet had gehaald?
Ventileert de bodem wel genoeg met een harde plaat trouwens?
Na een zoektocht om eventueel nieuwe matrassen in ons - best wal standaard - bed te leggen zijn we toch ook gaan kijken naar boxsprings. Ons budget is rond de 1500 euro en na alle ervaringen en tips in dit topic zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat ons gisteren op de woonboulevard meteen trok was de Boxspring Varberg van Leen Bakker. Ontzettend goedkoop natuurlijk, maar toch lijken de specificaties niet heel erg slecht te zijn. Of zit ik er dan naast? Het enige 'nadeel' wat ik in dit bed zie is namelijk de topper.
Verder ook bij onder andere Beter Bed en IKEA gekeken, maar ook daar wordt vooral ik niet erg enthousiast van. Het hoeft voor ons ook niet extra luxe te zijn of iets dergelijks, maar ik zou wel graag een bed willen die toch wat jaren meegaat. Iemand nog tips of pointers?
Wat valt het toch op dat veel bedden die als boxspring verkocht worden, daadwerkelijk geen boxspring zijn, maar gewoon een bed in boxspring format gegoten. Toch wel jammer en geeft aan dat je flink moet opletten.
Wat ons gisteren op de woonboulevard meteen trok was de Boxspring Varberg van Leen Bakker. Ontzettend goedkoop natuurlijk, maar toch lijken de specificaties niet heel erg slecht te zijn. Of zit ik er dan naast? Het enige 'nadeel' wat ik in dit bed zie is namelijk de topper.
Verder ook bij onder andere Beter Bed en IKEA gekeken, maar ook daar wordt vooral ik niet erg enthousiast van. Het hoeft voor ons ook niet extra luxe te zijn of iets dergelijks, maar ik zou wel graag een bed willen die toch wat jaren meegaat. Iemand nog tips of pointers?
Wat valt het toch op dat veel bedden die als boxspring verkocht worden, daadwerkelijk geen boxspring zijn, maar gewoon een bed in boxspring format gegoten. Toch wel jammer en geeft aan dat je flink moet opletten.
@cee: Zou je een linkje willen delen naar je matras dat je bij goossens wil kopen?
Op het forum van vara kassa las ik pas niet al te positieve ervaringen over Goossens. Iemadn had meubels in de verkeerde keleur gekrgen. De medewerker die terubelde gaf an dat hij maar naar de rechter moest stappene n dan toch wel zou verlieen, lijkt me geen bijzonder klantvriendelijek zaak. Ook zijn de matrassen daar, voor zover ik ze heb gezien, erg duur in verhouding met de specificaties. Dus ben beniewud welk matras je wilt.
Als je op swiss sense niveau wil zitten zou ik de pocketveren comfort bij roleau.nl bestellen(dat is absolute topkwalitiet), als je een gewoon goed en stevig pocketverenmatrass wil zonder alteveel luxe mar wel met 10 jaar volledige garantie dan zou ik bij droomidee.nl kijken, en dan de tweedehands ikea boxspring eronder nemen. Wat je ook kan doen is de eigenaar van droomidee vragen om een boxpsirng speciaal voor je te maken, en dan geef je gewoon aan dat je geen topmatras wil, ik vermoed dat ze dar de matrassen wel voor je kunnen meestofferen als je dat wilt en beholijk wat goedkoper dan goossens.
@hanmetdepet: tips blindelings opvolgen moet je nooit doen;-). Kijk eerst wat je echt wilt en nodig hebt. Hoe zwaar ben je qua gewicht? Bevalt de hovag je of niet? Wat zijn de eisen die ejij aan een matras stelt? het pocketveren comfort matras van roleau kan voor jou de juiste optie zijn met rugklachten, mar als je geen hoog lichaamsgewicht hebt(onder de 100 klo) dan zal de 22cm dikke pocketveringmatras van www.droomidee.nl je waarschijnlijk ook goed bevallen, en die is een heel stuk goedkoper.
@alex3305: vaak is een bed kopen ook gewoon een kwesite van waar je je fijn bij voelt. Als jij het bed van leen bakker fijn vindt, is er niets tegen. Wat voor specificaties heeft dat bed? en wat zoek je precies in een matras?
Op het forum van vara kassa las ik pas niet al te positieve ervaringen over Goossens. Iemadn had meubels in de verkeerde keleur gekrgen. De medewerker die terubelde gaf an dat hij maar naar de rechter moest stappene n dan toch wel zou verlieen, lijkt me geen bijzonder klantvriendelijek zaak. Ook zijn de matrassen daar, voor zover ik ze heb gezien, erg duur in verhouding met de specificaties. Dus ben beniewud welk matras je wilt.
Als je op swiss sense niveau wil zitten zou ik de pocketveren comfort bij roleau.nl bestellen(dat is absolute topkwalitiet), als je een gewoon goed en stevig pocketverenmatrass wil zonder alteveel luxe mar wel met 10 jaar volledige garantie dan zou ik bij droomidee.nl kijken, en dan de tweedehands ikea boxspring eronder nemen. Wat je ook kan doen is de eigenaar van droomidee vragen om een boxpsirng speciaal voor je te maken, en dan geef je gewoon aan dat je geen topmatras wil, ik vermoed dat ze dar de matrassen wel voor je kunnen meestofferen als je dat wilt en beholijk wat goedkoper dan goossens.
@hanmetdepet: tips blindelings opvolgen moet je nooit doen;-). Kijk eerst wat je echt wilt en nodig hebt. Hoe zwaar ben je qua gewicht? Bevalt de hovag je of niet? Wat zijn de eisen die ejij aan een matras stelt? het pocketveren comfort matras van roleau kan voor jou de juiste optie zijn met rugklachten, mar als je geen hoog lichaamsgewicht hebt(onder de 100 klo) dan zal de 22cm dikke pocketveringmatras van www.droomidee.nl je waarschijnlijk ook goed bevallen, en die is een heel stuk goedkoper.
@alex3305: vaak is een bed kopen ook gewoon een kwesite van waar je je fijn bij voelt. Als jij het bed van leen bakker fijn vindt, is er niets tegen. Wat voor specificaties heeft dat bed? en wat zoek je precies in een matras?
ik overweeg ook om een nieuw matras uit te proberen. voor ons is het belangrijk dat het matrasbodem niet kraakt. we hebben nu een kwantum matrasbodem en je wil niet weten wat voor een lawaai dit maakt. iemand ergens pos. ervaringen mee?
@dicksterk Afgelopen weekend inderdaad nog een rondje beddenwinkels gedaan met o.a. specificaties kijken. En toch viel het bij de Leen Bakker (ander filiaal) dit keer best wel tegen. Spul is verder niet heel slecht, maar tegen de tijd dat je lekker ligt zit je ook makkelijk boven de 1250 euro.
Dus met die gedachte naar een kleine, zelfstandige beddenzaak gegaan. Daar een eigen merk, nep-boxspring uitgezocht. Alhoewel we echt gingen voor een echte boxspring lag deze gewoon prima binnen onze prijsklasse. Kon ook geen noemenswaardige verschillen ontdekken met andere bedden die binnen stonden, met andere woorden, het was allemaal gewoon goed. Ik denk dat het vooral ook door de topmatrassen kwam, die waren in deze zaak over het algemeen wat dikker dan bij Leen Bakker, Beter Bed of IKEA.
Nu dus een 'boxspring' gevonden van 210x180, elektrisch verstelbaar en twee hoofdkussens. Hopelijk wordt het geheel over drie weken geleverd, maar kan niet meer wachten.
Dus met die gedachte naar een kleine, zelfstandige beddenzaak gegaan. Daar een eigen merk, nep-boxspring uitgezocht. Alhoewel we echt gingen voor een echte boxspring lag deze gewoon prima binnen onze prijsklasse. Kon ook geen noemenswaardige verschillen ontdekken met andere bedden die binnen stonden, met andere woorden, het was allemaal gewoon goed. Ik denk dat het vooral ook door de topmatrassen kwam, die waren in deze zaak over het algemeen wat dikker dan bij Leen Bakker, Beter Bed of IKEA.
Nu dus een 'boxspring' gevonden van 210x180, elektrisch verstelbaar en twee hoofdkussens. Hopelijk wordt het geheel over drie weken geleverd, maar kan niet meer wachten.
@alex3305: mag ik vragen wat je nu in totaal kwijt was?
Zelf geloof ik niet zo in topdekmatrassen. een topdekmatras zegt feitelijk: wat hieronder ligt is zefl niet in staat om u een lekker ligcomfort te geven, daarom moet er nu ok nog een topdekmatras op. Het is een verkoopstunt van verkopers om een deel van het comfort uit het matras weg te haeln en onder te brenen in een lso onderdeel. EEn echt goed matras heeft geen topdekmatras nodig en zou zelfs nog lekker moeten liggen op de grond, dan is de bodem van ondergeschikt belang.
Zelf geloof ik niet zo in topdekmatrassen. een topdekmatras zegt feitelijk: wat hieronder ligt is zefl niet in staat om u een lekker ligcomfort te geven, daarom moet er nu ok nog een topdekmatras op. Het is een verkoopstunt van verkopers om een deel van het comfort uit het matras weg te haeln en onder te brenen in een lso onderdeel. EEn echt goed matras heeft geen topdekmatras nodig en zou zelfs nog lekker moeten liggen op de grond, dan is de bodem van ondergeschikt belang.
dicksterk schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:49:
@alex3305: mag ik vragen wat je nu in totaal kwijt was?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik denk ook niet dat topdekmatrassen per se nodig zijn. Wat ik wel heb gemerkt is dat er inderdaad een stukje comfort - vaak koudschuim, traagschuim of latex - uit het matras zelf zijn gehaald en die in het topdekmatras is gestopt. De redenatie erachter snap ik ook wel, aangezien de meeste matrassen gestoffeerd in kleur worden opgeleverd.
Wat overigens mijn punt is, is dat ik heb gemerkt dat het comfort uit het matras bij de franchisewinkels over het algemeen vele malen minder is. En dat komt denk ik omdat ze het comfort uit het matras an sich hebben gehaald, maar onvoldoende terug hebben gestopt in het topdekmatras.
Nu trouwens nog opzoek naar een goed dekbed.... Dat wordt ook weer feest
ik wil een heel nieuw bed. ik heb de links gebruikt van jou en ik tijfel nog tussen een koudschuim of natuurlatex matras van ravensburger. ik ben een zijslaper, ong. 75 kg. het wordt waarschijnlijk gewoon uitproberen en eventueel terugsturen denk ik. daarbijhorend heb ik ook een nieuw matras nodig die weinig/geen krakend geluid maaktdicksterk schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:51:
@iradun: je zegt dt je een nieuw matras wilt, maar vervolgens schrijf je dat je matrasbodem je niet bevalt. Wil je een nieuw matras of en nieuwe bodem? en wat voor bodem wil je dan: een verende bodem, of jist een harde/stevige bodem?
mijn oog is inmiddels gevallen op een hr-60 schuimmatrasvan ravensberger. maar nu staat er het volgende over de lattenbodems. wie heeft hier advies over:
"Let op: onze matrassen zijn enkel in combinatie met goed verende lattenbodems / schotelbodems te gebruiken. Deze voorwaarde is ook opgenomen in de onderstaande garantievoorwaarden. Onder het kopje advies kunt u lezen waarom onze matrassen enkel op een goed verende lattenbodem of schotelbodem kunnen worden gebruikt"
"Let op: onze matrassen zijn enkel in combinatie met goed verende lattenbodems / schotelbodems te gebruiken. Deze voorwaarde is ook opgenomen in de onderstaande garantievoorwaarden. Onder het kopje advies kunt u lezen waarom onze matrassen enkel op een goed verende lattenbodem of schotelbodem kunnen worden gebruikt"
@iradun: lattenbodems met minimaal 28 latten zijn goed voor dit matras. die kan je o.a. krijgen bij www.lidl-shop.nl
Ravensberger eist idd lattenbodems bij hun matrassen, dus geen boxsprng. Zelf verkoopt ravensberger ook lattenbodems btw. maar die bij lidl zijn beduidend goedkoper. Feitelijk hoort geen enkel bed te kraken als het goed gemonteerd is, als het toch kraakt moet je even zoeken waar het kraakt en de spelign wegnemen(desnoods door er een stukje stof tussen te stoppen of als er e cht spelign is het systeem beter te monteren.
Ravensberger eist idd lattenbodems bij hun matrassen, dus geen boxsprng. Zelf verkoopt ravensberger ook lattenbodems btw. maar die bij lidl zijn beduidend goedkoper. Feitelijk hoort geen enkel bed te kraken als het goed gemonteerd is, als het toch kraakt moet je even zoeken waar het kraakt en de spelign wegnemen(desnoods door er een stukje stof tussen te stoppen of als er e cht spelign is het systeem beter te monteren.
Mijn vrouw en ik slapen nu bijna drie maanden op deze: https://www.lidl-shop.nl/...60-x-200-cm-H3/p100211243
Heerlijk!
Heerlijk!
Lekker!
@dicksterk bedankt voor de input. mijn vrouw wil geen bed met lattenbodem dus ik denk dat ik je advies van de roleau pocketvering comfort ga proberen. je geeft aan dat je zelf een box met harde bodem hebt, wat is het verschil met een box met pocketveren?
@iradun: een harde box veert helemaal niet mee. Dat is vooral handig voor zwaargewichten zoals ik, zodat het matras niet door kan veren. Ik meen me te herinneren dat jij schreef 75kg te wegen dus ik zou in jullie geval zeker GEEN harde box onder het pocketveren comfort matras leggen, anders denk ik dat je met jouw lichaamsgewicht het gevoel zult hebben op een steen te slapen. Een boxspring geveerd met pocketveren lijkt me voor jou inderdaad het beste. Weet je al waar je de geveerde boxspring gaat kopen?
Pas vroeg hier iemadn naar een dekbed, die vraag heb ik geloof ik nog onbeantworod gelaten. Zelf vind ik de dekbedden die action verkoopt erg prettig, goede microvezelkwalitiet(ik had toen een 4-seizoenenbedebed gekocht).
Aangezien ik altijd graag voor een dubbeltje op de eerste rij zit, vond ik hoelakens en dekbedovertrekken altidj nogal een zoektocht. Goedkope hoeslakens van action of aldi pillen vaak, het katoensatijenn hoeslaken van lidl trouwens ook. Maar sinds deze zomerben ik helemala tevreden met het microvezel satijnen hoeslaken en dekbedovertrek van lidl. je kan ze vinden door op satijnen hoeslkane te zoeken, even goed in de beschrijving kijken ik bedoel de variant van 00% polyester, niet die van katoen. Misschein is er iemand die wel kan knippen/plakken die de links even kan plaatsen. Dit hoeslaken pilt niet, en voelt heerlijk zachct aan(helemaal niet glibberig of synthetisch). Zelf zweet ik erg vaak 's nachts, zker in de zomer. Ik was en beetje bang dat dat met dit laken ook zo zou zijn, maar sinds ik het gebruik(eind mei) heb ik nooit meer een klam bed geconstateerd, ik ben er dus uitermate tevreden over want dit is me nog met geen enkel ander hoeslaken gelukt.
Aangezien ik altijd graag voor een dubbeltje op de eerste rij zit, vond ik hoelakens en dekbedovertrekken altidj nogal een zoektocht. Goedkope hoeslakens van action of aldi pillen vaak, het katoensatijenn hoeslaken van lidl trouwens ook. Maar sinds deze zomerben ik helemala tevreden met het microvezel satijnen hoeslaken en dekbedovertrek van lidl. je kan ze vinden door op satijnen hoeslkane te zoeken, even goed in de beschrijving kijken ik bedoel de variant van 00% polyester, niet die van katoen. Misschein is er iemand die wel kan knippen/plakken die de links even kan plaatsen. Dit hoeslaken pilt niet, en voelt heerlijk zachct aan(helemaal niet glibberig of synthetisch). Zelf zweet ik erg vaak 's nachts, zker in de zomer. Ik was en beetje bang dat dat met dit laken ook zo zou zijn, maar sinds ik het gebruik(eind mei) heb ik nooit meer een klam bed geconstateerd, ik ben er dus uitermate tevreden over want dit is me nog met geen enkel ander hoeslaken gelukt.
@dicksterk ik heb op jou advies een mail gestuurd naar droomidee om een offerte op te vragen voor een 160x200 box metbpoten + hoofdbord.
@iradun: specificeer dan nog wel even dat je pocketvering wilt en niet bonellvering. boxsprings worden standaard met bonellvering geleverd, maar in combinaite met het pocketveren comfortmartras van roleau zou ik zeeker een boxspring nemen die met pocketveren geveerd is.
@iradun: wat je natuurlijk ook kan doen is een volledige boxspring bestellen bij droomidee(inclusief matras). als je geen matras wilt moet je dat ook wel expliciet vermelden, want nu je inclusief poten en hoofdboord hebt besteld gaan ze in de offerte misschien van een volledige boxspring9inclusief matras) uit. Droomidee maakt opzich prima matrassen: als je lichaamsgewicht onder de 100 kilo ligt en dat van ej partner ook, denk ik dat je met een volledige boxspring van droomidee(inclusief matras) ook prima tevreden zal zijn. Als je absolute topkwalitiet wilt(ongeveer wat je van zou krijgen als je in de dure beddenzaken zou kopen) dan zou ik bij droomidee een pocketvering geveerde boxspring kopen en bij roleau het pocketveren comfort matras. Maar als je ook al tevreden bent met bijvoorbeeld beter ed in plaats van swiss sense, dan kan je ook gewoon de volledige boxspring inclusief matras bij droomidee kpen(scheeld je ongetwijfeld in prijs)
Even een vraag over de boxspring van droomidee.dicksterk schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:51:
Heb je enig idee hoe hoog de box inclusief poten is.
Het matras van roleau is 25 cm dus dan weet ik de totale hoogte.
Enig idee of de box / hoofdbord in verschillende kleuren leverbaar is bij droomidee?
@midget: ik zou eigenlijk niet weten wat de hoogte precies is. Zelf heb ik de poten niet gemonteerd, ik vind de hoogte van de boxspring inclusief het pocketveren comfort matras een prettige hoogte om op te staan(ben 1,82 lang) en mijn partner die 1,70 lang is vond dit ook een prettige hoogte. Tenzij je erg lang bent verwacht ik dat met poten de hoogte onvgeveer zodanig is dat je voeten nog net de grond kunenn raken, of net niet als je geen alnge benen hebt. De precieze hoogte van de boxspring met poten zou je ens na moeten vragen bij droomidee. Ze zijn idd in verschillende kleuren leverbaar.
Het hangt van je gewicht af of je een geveerde of ongeveerde box moet nemen(boven 120 kkilo zou ik sowieos een ongeveerde nemen) eronder zou ik ene geveerde nemen tenzij je graag heel stevig ligt. Kies bij voorkeur voor ene box geveerd met pocketveren omdat dit matas dna het best tot zijn recht komt.
Het hangt van je gewicht af of je een geveerde of ongeveerde box moet nemen(boven 120 kkilo zou ik sowieos een ongeveerde nemen) eronder zou ik ene geveerde nemen tenzij je graag heel stevig ligt. Kies bij voorkeur voor ene box geveerd met pocketveren omdat dit matas dna het best tot zijn recht komt.
Ik las toevallig dat het Emma matras volgens de consumentengids van juli de beste is van de exemplaren die ze getest hebben. Aangezien mijn nachtrust een opkikker kan gebruiken en onze huidige matrassen waarschijnlijk al een jaar of 10 oud zijn, moet er maar weer eens iets nieuws komen.
Zijn hier al mensen die hem in huis hebben?
In ben zeer geinteresseerd in objectieve recensies
Een paar jaar geleden was er een radar uitzending waarin duidelijk werd gemaakt door slaaponderzoekers dat sommige producten niet in zijn algemeenheid konden worden getest, omdat ze te persoonlijk zijn. Een matras was typisch zo'n product. Dus ga gewoon lekker zelf winkels langs en probeer ze uit.nokiaan958GB schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:54:
Ik las toevallig dat het Emma matras volgens de consumentengids van juli de beste is van de exemplaren die ze getest hebben. Aangezien mijn nachtrust een opkikker kan gebruiken en onze huidige matrassen waarschijnlijk al een jaar of 10 oud zijn, moet er maar weer eens iets nieuws komen.
Heb deze nu een aantal weken hier en ben er zeer tevreden over.nokiaan958GB schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:54:
Heb ook via iBood (ja ik weet...) een Larson matras nu hier (pocketveren), deze gaat terug, elke dag met lage rugpijn wakker. Ook heb ik een Ravensberger koudschuim HR60, deze gaat ook terug. Vind van deze drie de Emma verreweg het fijnst liggen. Krijg alleen nog een Roleau binnen aangezien dat merk op deze site ook als zeer goed werd aanbevolen. Is ook een pocketveren model dus ik denk dat deze het ook niet gaat worden maar ben benieuwd.
Inderdaad, veel tests, maar je moet er toch weer een aantal jaar op liggen en werd op oude matras iedere dag brak wakker en was daar wel een beetje klaar mee.
Let wel, ben een buikslaper, dus wellicht dat het voor anderen een minder fijn matras is.
In een winkel een paar minuten proefliggen hecht ik persoonlijk geen enkele waarde aan. Vind alles initieel wel lekker liggen. Bij het wakker worden is het echter een geheel ander verhaal. YMMV, uiteraard
[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 12-09-2017 08:02 ]
Nickname does not reflect reality
Dat is mbt dat Emmamatras een behoorlijk nutteloos antwoord: die kún je namelijk niet testen in een winkel, die worden alleen online verkocht...CurlyMo schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:23:
[...]
Een paar jaar geleden was er een radar uitzending waarin duidelijk werd gemaakt door slaaponderzoekers dat sommige producten niet in zijn algemeenheid konden worden getest, omdat ze te persoonlijk zijn. Een matras was typisch zo'n product. Dus ga gewoon lekker zelf winkels langs en probeer ze uit.
@nokiaan958GB: ik heb geen ervaring met Emma, maar heb wél sinds drie weken een matras van Matt Sleeps (zelfde principe, zelfde prijs, iets andere opbouw van het matras). Hiervóór had ik een matras van Le Dorme. Destijds uitgezocht in een speciaalzaak met ~5 minuten proefliggen en een uitgebreide voorlichting. Die was na vijf(!) jaar af. Voor een matras van >2600 euro viel me dat behóórlijk tegen, maar je kon er door kuilvorming niet meer aangenaam op liggen. Matt kost bij hetzelfde formaat (200x140) 650 euro, net als Emma.
Ik heb voor Matt gekozen wegens de iets andere opbouw (latexlaag ipv airgocell, whatever dat laatste may be) én ik had een paar berichten gelezen waarin stond dat de chemische lucht bij Emma nogal lang bleef hangen (dat waren er echt maar twee of drie, maar ik heb het mee laten wegen. Kan natuurlijk exemplarisch zijn geweest, of iemand die er heel gevoelig voor was). Anyway, ik redeneerde als volgt: als Matt niet bevalt ga ik voor Emma, en als Emma dan óók nog niet bevalt zie ik wel verder.
Ervaring met Matt: de levering is idd fucking snel. 's-Morgens besteld, 21:45 uur werd het matras geleverd.
Matras wordt keurig opgerold in een doos geleverd. Uit doos halen, plastic lossnijden, op je bed uitrollen, uurtje laten liggen en klaar. Het matras is significant steviger dan m'n (te?) zachte vorige matras. Chemisch luchtje blijft ongeveer een week hangen, maar neemt na de tweede dag rap af. Ik slaap altijd met het raam open, dus ik heb sowieso nergens last van gehad. Als je de boel echter potdicht hebt op je slaapkamer, kan ik me voorstellen dat die geur blijft hangen.
Tot nu toe bevalt het matras uitstekend: lekker stevig zónder dat het te hard is. Ik slaap normaliter op m'n zij, ook nog wel eens (half) op m'n buik en lees terwijl ik op m'n rug lig. Ligt heerlijk. Da's zo objectief als de neten, natuurlijk, en ook nog eens N=1. Hoe de levensduur op de lange(re) termijn is weet ik niet, maar naar ik heb begrepen hebben koudschuimmatrassen (waar zowel Matt als Emma voor het grootste deel uit bestaan) daar sowieso weinig/geen last van. Of dat idd zo is, merk ik wel.
Het ziet er naar uit dat Matt voor mij een blijvertje is. Het moet raar gaan wil ik 'm idd terugsturen binnen 100 dagen.
All in all: ik heb een matras dat me na een week of wat proberen prima bevalt voor een kwart van de prijs van m'n vorige, veel te dure, matras dat na vijf jaar 'op' was... In dat truukje met speciaalzaken op matrassengebied trap ik iig niet meer.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Anoniem: 35872
Ik heb 2,5 jaar geleden een nieuw bed gekocht (Eastborn)..
Naar een winkel gegaan waar ze veel merken hadden staan, en gewoon overal even proefliggen, in 5 minuten weet je natuurlijk niet of het bed goed of niet goed is maar een goede eerste indruk krijg je wel..
Samen met een verkoopster een heel rondje gemaakt door de winkel en allerlei merken uitgeprobeerd (van 1000 euro tot 6000 euro voor een boxspring)..
Daarna liet ze ons nog even een half uurtje alleen rondkijken en overleggen en we moesten dan aangeven welke 2-3 bedden welke we het mooiste vonden, en niet alleen afgaand op hoe ze liggen, ze gaf aan dat de meeste matrassen onderling wel uitgewisseld konden worden.
Uiteindelijk kwamen we op 2-3 bedden die we echt mooi vonden, waaronder een eastborn bed (nr10)
Budget technisch kwamen we gelijk uit bij het eastborn bed, maar had nog evt wat reserve voor het andere bed (weet zo het merk niet meer)..
Dus we gingen verder kijken naar de Eastborn nr10.. Me vrouw vond het bed iets te zacht, maar ook te laag, en was niet helemaal overtuigd, helaas zit bij dit bed geen andere matrassen dan medium en ferm.
De verkoper vroeg door waarom we dit bed mooi vonden..
We werden doorverwezen naar de Smart serie van Eastborn, daar kon je alles samenstellen hoe je het bed wilde en ook meer keuze uit type matrassen..
Na een uur slepen met matrassen en toppers kwamen we er snel uit en hebben we voor dat moment een keuze kunnen maken..
Uiteindelijk gekozen voor een Smart 25 met Feel Fit P6 matrassen en een Topdek Perfect Latex Excellent topper..
De matrassen zijn beide "firm" ik hou wel van stevigheid, maar door de zachtere topper lig je toch heerlijk comfortabel.. Nu 2,5 jaar later nog geen centje pijn, en het bed houd zich prima..
*Waarom latex? Mijn vorige bed (lattenbodem), had ook een latex matras, dit vond ik heerlijk liggen.. En dit was gelijk genieten toen we het uitprobeerden..
Maatvoering 180x210 en was voor 2200 euro klaar en kreeg nog 250 euro aan beddengoed erbij.
*gekocht bij https://www.luxebedden.nl/ in Breda
Naar een winkel gegaan waar ze veel merken hadden staan, en gewoon overal even proefliggen, in 5 minuten weet je natuurlijk niet of het bed goed of niet goed is maar een goede eerste indruk krijg je wel..
Samen met een verkoopster een heel rondje gemaakt door de winkel en allerlei merken uitgeprobeerd (van 1000 euro tot 6000 euro voor een boxspring)..
Daarna liet ze ons nog even een half uurtje alleen rondkijken en overleggen en we moesten dan aangeven welke 2-3 bedden welke we het mooiste vonden, en niet alleen afgaand op hoe ze liggen, ze gaf aan dat de meeste matrassen onderling wel uitgewisseld konden worden.
Uiteindelijk kwamen we op 2-3 bedden die we echt mooi vonden, waaronder een eastborn bed (nr10)
Budget technisch kwamen we gelijk uit bij het eastborn bed, maar had nog evt wat reserve voor het andere bed (weet zo het merk niet meer)..
Dus we gingen verder kijken naar de Eastborn nr10.. Me vrouw vond het bed iets te zacht, maar ook te laag, en was niet helemaal overtuigd, helaas zit bij dit bed geen andere matrassen dan medium en ferm.
De verkoper vroeg door waarom we dit bed mooi vonden..
We werden doorverwezen naar de Smart serie van Eastborn, daar kon je alles samenstellen hoe je het bed wilde en ook meer keuze uit type matrassen..
Na een uur slepen met matrassen en toppers kwamen we er snel uit en hebben we voor dat moment een keuze kunnen maken..
Uiteindelijk gekozen voor een Smart 25 met Feel Fit P6 matrassen en een Topdek Perfect Latex Excellent topper..
De matrassen zijn beide "firm" ik hou wel van stevigheid, maar door de zachtere topper lig je toch heerlijk comfortabel.. Nu 2,5 jaar later nog geen centje pijn, en het bed houd zich prima..
*Waarom latex? Mijn vorige bed (lattenbodem), had ook een latex matras, dit vond ik heerlijk liggen.. En dit was gelijk genieten toen we het uitprobeerden..
Maatvoering 180x210 en was voor 2200 euro klaar en kreeg nog 250 euro aan beddengoed erbij.
*gekocht bij https://www.luxebedden.nl/ in Breda
Mijn punt was dat je een matras vooral moet kunnen uitproberen door proef te liggen. Of dat nu in de winkel is of thuis, dat maakt niet uit. Daar was ik inderdaad niet helder in.Jiffy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:02:
[...]
Dat is mbt dat Emmamatras een behoorlijk nutteloos antwoord: die kún je namelijk niet testen in een winkel, die worden alleen online verkocht...
Ja proefliggen thuis is ook praktischer. Wij hebben nu 2 matrassen.
Het flauwe is als ik de mijne als proef vervang ik 8 cm hoger lig dan mijn partner
Het flauwe is als ik de mijne als proef vervang ik 8 cm hoger lig dan mijn partner
Als ik jou was zou ik 2 proefmatrassen kopen. 2 verschillende en dan onderling uitwisselen zodat je ze beiden kunt beoordlen.
Waarom wil ej voor emma gaan? Qua specificaties is het eigenlijk niet zo'n bijzonder matras, mat sleeps is in die variant beter.
Als je echt topkwalitiet wilt zou ik het pocketveren comfort matras van roleua nemen op proef, en dan als tweede het matt of emma matras(dan heb je een pocketveer en koudschuim matras op proef). mar als je een gewoon goed basismatras wil kan je ook een matras van www.droomidee.nl op proef nemen. veel goedkoper en ook zeker een goed pocketveringmatras voor mensne met niet al te specialistische wensen.
Waarom wil ej voor emma gaan? Qua specificaties is het eigenlijk niet zo'n bijzonder matras, mat sleeps is in die variant beter.
Als je echt topkwalitiet wilt zou ik het pocketveren comfort matras van roleua nemen op proef, en dan als tweede het matt of emma matras(dan heb je een pocketveer en koudschuim matras op proef). mar als je een gewoon goed basismatras wil kan je ook een matras van www.droomidee.nl op proef nemen. veel goedkoper en ook zeker een goed pocketveringmatras voor mensne met niet al te specialistische wensen.
Waarom Emma?
Omdat een onafhankelijke club matrassen heeft getest en ik er de ballen verstand van heb.
Heb eigenlijk ook geen zin om zelf 20 verschillende matrassen te testen.
Er zijn inderdaad ook goedkopere.
Waarom pocket veren?
Ik lees elders in dit topic:
Beste materiaal:
1. Koudschuim (vanaf HR60)
2. Natuurlatex (Dunlopillo of Talalay)
3. Geltex (Gomtex)
4. Traagschuim (Dichtheid tussen de 60 en 75 kg/m3, anders krijg je kuilvorming tijdens het slapen)
Vermijden:
1. Polyether (en alle koudschuimen met lagere dichtheid dan 40 kg/m3)
2. Synthetisch latex (laat totaal geen lucht/vocht door)
3. Matrassen met pocketveren (veel huisstofmijt, slechte puntelasticiteit, korte levensduur)
Omdat een onafhankelijke club matrassen heeft getest en ik er de ballen verstand van heb.
Heb eigenlijk ook geen zin om zelf 20 verschillende matrassen te testen.
Er zijn inderdaad ook goedkopere.
Waarom pocket veren?
Ik lees elders in dit topic:
Beste materiaal:
1. Koudschuim (vanaf HR60)
2. Natuurlatex (Dunlopillo of Talalay)
3. Geltex (Gomtex)
4. Traagschuim (Dichtheid tussen de 60 en 75 kg/m3, anders krijg je kuilvorming tijdens het slapen)
Vermijden:
1. Polyether (en alle koudschuimen met lagere dichtheid dan 40 kg/m3)
2. Synthetisch latex (laat totaal geen lucht/vocht door)
3. Matrassen met pocketveren (veel huisstofmijt, slechte puntelasticiteit, korte levensduur)
Matrassen met pocketvering hebben helemal geen slechte punt-elasticitiet, enkle als er te weinig poketveren zijn gebruikt of er polyether op is gelegd als afdeklaag. Ikea-pocketveringmatrassen zouden daarom slecht kunnen zijn, maar vanaf 300 pocketveren per m2 is de punt-elasticitiet echt ok.
Verder heeft emma geen hr60 koudschuim kern, test de consumentenbond niet op duurzaamheid en niet met personen maar met een machine.
Emma is een duur matras maar met redelijk budget specificaties.
Wat heb je nu vor matras? koudschuim, of pocketvering?
Verder heeft emma geen hr60 koudschuim kern, test de consumentenbond niet op duurzaamheid en niet met personen maar met een machine.
@brad pitt: Zomaar uit nieuwsgierigheid: welke hardheid heb je genomen van het ravensbergermatras? en vond je die te hard of te zacht?
Ik zou het roleau matras(neem aan dat je het pocketveren comfort matras hebt?) nog even afwachen. het heeft 2 slaapopties, stevig aan 1 kant en als je hem omdraait stevig met een zachte laag erbovenop. je krijgt dus 2 opties in 1 matras, en persoonlijk lijkt de stevigheid van dit matras me perfect voor een buikslaper(in de hoop dat je ene goede bedbodem eronder hebt)
Ik zou het roleau matras(neem aan dat je het pocketveren comfort matras hebt?) nog even afwachen. het heeft 2 slaapopties, stevig aan 1 kant en als je hem omdraait stevig met een zachte laag erbovenop. je krijgt dus 2 opties in 1 matras, en persoonlijk lijkt de stevigheid van dit matras me perfect voor een buikslaper(in de hoop dat je ene goede bedbodem eronder hebt)
Heeft iemand ervaring met de matrassen van healthfoam.com? Ik vind daar niet veel informatie over buiten hun eigen site.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Klopt HR60 heb ik bij de betaalbare matrassen nog niet geziendicksterk schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:04:
Matrassen met pocketvering hebben helemal geen slechte punt-elasticitiet, enkle als er te weinig poketveren zijn gebruikt of er polyether op is gelegd als afdeklaag. Ikea-pocketveringmatrassen zouden daarom slecht kunnen zijn, maar vanaf 300 pocketveren per m2 is de punt-elasticitiet echt ok.
De matrassen (medium comfort) die bij mijn gewicht zouden passen zitten meestal tussen de HR45 en HR55.
Heb nu pocketvering maar de specs weet ik niet. Als ik het mij goed herinner was het destijds het duurste matras van de Kwantum.
Op basis van m'n gewicht en lighouding (had de online keuzehulp ingevuld) de middelste genomen. Deze blijkt, voor mij dan, iets te zacht. Zal wel alsnog een beetje holle rug hebben en daardoor brak wakker worden.dicksterk schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:08:
@brad pitt: Zomaar uit nieuwsgierigheid: welke hardheid heb je genomen van het ravensbergermatras? en vond je die te hard of te zacht?
Ja deze komt een dezer dagen binnen, wordt eindelijk geleverd. Het gaat of deze of de Emma worden, al weet ik dat dat matras geen geweldig specs heeft. Dat is allemaal prima, want het slaapt (hier) gewoon way en way beter dan de StructuraMed en de (waardeloze, qua bed als helemaal klantenservice: nooit doen!) Larson.Ik zou het roleau matras(neem aan dat je het pocketveren comfort matras hebt?) nog even afwachen. het heeft 2 slaapopties, stevig aan 1 kant en als je hem omdraait stevig met een zachte laag erbovenop. je krijgt dus 2 opties in 1 matras, en persoonlijk lijkt de stevigheid van dit matras me perfect voor een buikslaper(in de hoop dat je ene goede bedbodem eronder hebt)
Oke.. wellicht dat jullie me hier nog wat verder kunnen helpen, want ik ben al een heel eind
Ik ben dus op zoek naar een bed. Een compleet bed (ombouw, bodem en matrassen).
Ik hou van een hard bed en ben een zij/buik slaper en mijn vriendin ook.
Na de nodige zaken bezocht te hebben, viel er al veel af. Boxsprings vinden wij over het algemeen te zacht (logisch matras op matrascontructie) dus die waren exact. Alle traagschuim en nasamatrassen (en consorten, zoals m-line en dergelijke) waren het ook niet. Te zacht (en te warm).
Na behoorlijk wat wikken en wegen zijn we op auping uitgekomen.
- Ledikant
- Spiralen (1 motor aan hoofdeinde, voeten handmatig)
- Matrassen.
Totale prijs 4200 euro, maar gok dat ik dit nog naar beneden kan praten naar 4100 (met wat extra linnen) of 4000. Daar zit nog ruimte in.
Aan de andere kant. Kan ik de spiralen en het ledikant ook halen bij Tom Sweenk. Dit zijn dan "refurbised" auping spullen inzake ledikant en spiraal (matrassen wil ik daar niet halen).
Als ik daar dus het ledikant + spiralen bestel en bij de speciaalzaak mijn matrassen kom ik uit op: € 3280.
Dat is nogal een verschil. Zeg 750 euro.
Enige is waar ik wat "jeuk" van krijg is de refurbised spiralen.. Ik heb daarover een vraag gesteld aan ze:
Maar dus hier mijn twijfel. Er is wel een gun factor, dus voor 200 tot 300 euro was ik volluit voor mijn lokale toko gegaan Maar 750 euro is toch wel een fors verschil. Heel fors.
Gaat er nog niet om of ik het wel of niet kan betalen.. Maar betaal graag niet te veel.
Iemand iets af te doen of toe te voegen aan mijn overwegingen. Twijfel nog heel erg.
Ik ben dus op zoek naar een bed. Een compleet bed (ombouw, bodem en matrassen).
Ik hou van een hard bed en ben een zij/buik slaper en mijn vriendin ook.
Na de nodige zaken bezocht te hebben, viel er al veel af. Boxsprings vinden wij over het algemeen te zacht (logisch matras op matrascontructie) dus die waren exact. Alle traagschuim en nasamatrassen (en consorten, zoals m-line en dergelijke) waren het ook niet. Te zacht (en te warm).
Na behoorlijk wat wikken en wegen zijn we op auping uitgekomen.
- Ledikant
- Spiralen (1 motor aan hoofdeinde, voeten handmatig)
- Matrassen.
Totale prijs 4200 euro, maar gok dat ik dit nog naar beneden kan praten naar 4100 (met wat extra linnen) of 4000. Daar zit nog ruimte in.
Aan de andere kant. Kan ik de spiralen en het ledikant ook halen bij Tom Sweenk. Dit zijn dan "refurbised" auping spullen inzake ledikant en spiraal (matrassen wil ik daar niet halen).
Als ik daar dus het ledikant + spiralen bestel en bij de speciaalzaak mijn matrassen kom ik uit op: € 3280.
Dat is nogal een verschil. Zeg 750 euro.
Enige is waar ik wat "jeuk" van krijg is de refurbised spiralen.. Ik heb daarover een vraag gesteld aan ze:
Gezien de aantallen die ze lijken te verkopen en alle maten te kunnen leveren, lijkt me dit antwoord beetje twijfelachtig. Dat is volgens mij niet mogelijk met alleen het bovenstaande, tenzij ze ergens nepspul laten maken of stiekum toch orgineel auping verkopen, maar net doen of het 2de hands is omdat ze anders mot hebben. Enige verschil is dus geen auping garantie of service.Vraag: Maar op welke wijze weten jullie dat de spiralen niet onder doen voor nieuw? Voor het zelfde geld heeft er iemand van 130kg+ op geslapen en dat moet toch te merken zijn aan een spiraal?
antwoord:
Wij krijgen veel bedden vanuit showrooms, faillisementen en veilingen. Bij binnenkomst worden alle spiralen grondig gereinigd en volledig nagekeken. Motoren worden getest en uit elkaar gehaald om te zien of er wat mankeert. Wanneer dit het geval is, wordt de motor alleen nog voor onderdelen gebruikt. De spiralen worden getest op hardheid. Ieder spiraal moet dezelfde druk aankunnen en de spiralen mogen niet doorzakken. Wanneer wij twijfel hebben over een spiraal wordt deze kapot gemaakt en gaat het weg voor oud ijzer. Hiermee leveren wij eenzelfde kwaliteit als een nieuwe Auping spiraal. De spiralen kunnen een krasje bevatten, maar zijn technisch (en vaak optisch) niet te onderscheiden van een nieuwe Auping spiraal.
Maar dus hier mijn twijfel. Er is wel een gun factor, dus voor 200 tot 300 euro was ik volluit voor mijn lokale toko gegaan Maar 750 euro is toch wel een fors verschil. Heel fors.
Gaat er nog niet om of ik het wel of niet kan betalen.. Maar betaal graag niet te veel.
Iemand iets af te doen of toe te voegen aan mijn overwegingen. Twijfel nog heel erg.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
@cyberpope: als je niet teveel wilt betalen moet je in het geheel geen auping nemen. Ik weet niet wat jullie gewicht is, maar voor gemiddelde slapers zou ik een stevig bed uitzoeken bij kantum of leen bakker. 1 van beide verkoopt volgens mij een boxsprign zonder veren maar met een massieve onderplaat, dus volledig stevig. leeg daar een matras van www.droomidee.nl op en je hebt ene heerlijk stevig bed. Moet het echt superluxe zijn, neem dan het pocketveren comfort matras van www.roleau.nl Bij auping betaal je massaal voor het merk.
@meubelmaker: healthfoam is een bedrijf met erg veel grote verhalen. goede koudschuimmatrassen vind je ook bij www.ravensberger-matrassen.nl
@brad pitt: laat hier nog even weten hoe je roleau matras beviel.
@meubelmaker: healthfoam is een bedrijf met erg veel grote verhalen. goede koudschuimmatrassen vind je ook bij www.ravensberger-matrassen.nl
@brad pitt: laat hier nog even weten hoe je roleau matras beviel.
Dat hoor ik meer. Maar paar punten.
Lang heb ik ook zo iets gehad als "matras is het belangrijkste" en had een nogal grove zelf gebouwde lattenboden. Met dezelfde matrassen ben ik later toch overgegaan naar echte latenbodems (van de ikea). Daar merkte ik toch echt verschil. Dus of een harde plaat zoveel beter is...
En ik heb veel matrassen geprobeerd al, pullman, avek, ikea, maar op eerste gevoel (weet niet of ook nog geld voor hele nacht liggen). Maar vind auping toch het lekkerste (hardste) liggen op dit moment.
Ik vind verruit de meeste matrassen (zeker in combinatie met boxspring) bijna allemaal te zacht. Iedereen zegt dat zachter beter is, maar ik heb liever hard. Vriendin heeft auping en die liggen (nu al 8 jaar) erg goed. En ik wil graag toch echt even een matras proefliggen al is het maar even. Want diverse matrassen die mij werden aangeprezen als "stevig", had ik al na 2 minuten zoiets van "nee, te zacht".
Lang heb ik ook zo iets gehad als "matras is het belangrijkste" en had een nogal grove zelf gebouwde lattenboden. Met dezelfde matrassen ben ik later toch overgegaan naar echte latenbodems (van de ikea). Daar merkte ik toch echt verschil. Dus of een harde plaat zoveel beter is...
En ik heb veel matrassen geprobeerd al, pullman, avek, ikea, maar op eerste gevoel (weet niet of ook nog geld voor hele nacht liggen). Maar vind auping toch het lekkerste (hardste) liggen op dit moment.
Ik vind verruit de meeste matrassen (zeker in combinatie met boxspring) bijna allemaal te zacht. Iedereen zegt dat zachter beter is, maar ik heb liever hard. Vriendin heeft auping en die liggen (nu al 8 jaar) erg goed. En ik wil graag toch echt even een matras proefliggen al is het maar even. Want diverse matrassen die mij werden aangeprezen als "stevig", had ik al na 2 minuten zoiets van "nee, te zacht".
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Allereerst natuurlijk, smaken verschillen. Ik zweer bij lattenbodems, anderen weer bij een boxspring of spiraal. Het belang van een lattenbodem zal van het matras afhangen. Ik kan me voorstellen dat een traagschuim Tempur matras prima werkt op een harde lattenbodem gezien de werking van het matras. Ik ben echter nog altijd blij met mijn Swissflex lattenbodem / matras combinatie. Ik kwam ook van Ikea en het verschil is echt enorm.Cyberpope schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:31:
De eerste week hadden we beide enorm last van onze rug na het slapen. Na die eerste week verdween dit echter voor de zon en hadden we juist overdag veel minder last van onze spieren en gewrichten, dan toen we op Ikea sliepen. Dan merk je snel genoeg dat je lang in een verkeerd bed heb gelegen. Nu we soms een paar dagen op het Ikea bed slapen, merken we pas echt hoe slecht we daarop liggen. We zijn dan veel vermoeider de rest van de dag en de pijn in spieren en gewrichten is dan weer deels terug.
De hardheid van je matras is afhankelijk van je gewicht. Ik ben middelmatig zwaar. Als ik vervolgens op het zachte matras van mijn vriendin ga liggen, dan krijg ik in no-time last van mijn rug, omdat die dan doorzakt.Iedereen zegt dat zachter beter is, maar ik heb liever hard.
Wat ik verder ook nog niet heb gelezen zijn de effecten van een goed bed op die andere activiteiten. Dit bed "leest" ook vele malen fijner
@cyberpope: De matrassen die ik je noemde, het goedkope matras van www.droomidee.nl of het dure pocketveren comfort van www.roleau.nl zijn allebei uitgesprokken stevige matrassen. Ik weeg 150kg dus ik kan het weten;-) maar zelfs de stevigste matras ligt zacht en ongemakkelijk als de bodem eronder tever doorveert. biede matrassen die ik noemde kan je trouwens 30 dagen op proef nemen dus misschien beter dan auping waarbij dat niet kan en je gelijk vast zit aan zeer dure matrassen waarvan je pas weet of je ze fijn vindt als je er een paar weken op gelegen hebt.
Wat kost het om een dergelijk matras terug te sturen? Je kunt absoluut niet "proberen" om dan te denken, dat is hem volgens mij. Dat terugsturen is geweldig, voor het geval je al een keuze gemaakt hebt en dan toch achteraf wil wisselen. Maar elke keer op je eigen kosten terugsturen zonder dat je het matras maar hebt kunnen zien, is niet iets waar ik blij van wordt.
De matras van Ravensberger is beduidend dunner, daar is de prijs dan ook naar, maar de kwaliteit zal dan toch minder moeten zijn? Het lijkt mij moeilijk deze twee matrasmerken te vergelijken.dicksterk schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:09:
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Helaas, heb droomidee gemaild en kreeg het volgende terug:dicksterk schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:07:
@midget: ik zou eigenlijk niet weten wat de hoogte precies is. Zelf heb ik de poten niet gemonteerd, ik vind de hoogte van de boxspring inclusief het pocketveren comfort matras een prettige hoogte om op te staan(ben 1,82 lang) en mijn partner die 1,70 lang is vond dit ook een prettige hoogte. Tenzij je erg lang bent verwacht ik dat met poten de hoogte onvgeveer zodanig is dat je voeten nog net de grond kunenn raken, of net niet als je geen alnge benen hebt. De precieze hoogte van de boxspring met poten zou je ens na moeten vragen bij droomidee. Ze zijn idd in verschillende kleuren leverbaar.
Helaas leveren wij geen boxsprings, alleen matrassen/lattenbodems en bedtextiel!
Dat wordt dus verder zoeken naar een onderbox met hoofdbord.
Vanwege artrose in mijn handen kon ik op een gegeven moment niet meer met goed fatsoen mijn 140x200 matras omdraaien. Ik ben toen uitgekomen op https://www.matrair.nl/.
Ik noem het nog steeds een luchtbed maar volgens de verkoper is het een luchtgeveerd matras
.
Hoe dan ook, nog steeds erg tevreden (slaap er nu een jaar of 8 op denk ik), bed is prima instelbaar en het topmatras kan ik wel pijnloos keren.
Ik noem het nog steeds een luchtbed maar volgens de verkoper is het een luchtgeveerd matras
Hoe dan ook, nog steeds erg tevreden (slaap er nu een jaar of 8 op denk ik), bed is prima instelbaar en het topmatras kan ik wel pijnloos keren.
From DEC to Dragon.
@cyberpope: ik snpa niet wat je zegt. 30 dagen proefslapen houd in dat je ze uitpakt en er 30 dagen op slaapt. dat je de verzendkosten terug betaald lijkt me logisch, maar zoveel is dat niet. als zo'n goedkoop matras je dan bevalt ben je toch duizenden euro's gkedkoper uit dan met auping? en bevalt het niet dan ben je 20 euro verzendkosten verloren ofzo, maar de kasn dat 1 van beide je bevalt lijkt me zeer groot.
@meubelmaker: royalhealthfoam verkoopt met name gebakken lucht, plaatst veel fakereviews zelf op fora op internet. ook ravensberger gebruikt a-kwaliteit koudschuim, ja ze zijn iets dunner maar zekr even goed. als je wil ervaren of koudschuim iets voro ej is zou ik zeker eerder voor ravensberger kiezen. Zelf heb ik geconcludeerd dat ik koudschuim afschuwelijk vindt, mar dat is puur persoonlijk(heb diverse merken getest).
@midget: erg vreemd heb zelf met droomidee gesproken na jullie mails. Hij gaf aan dat de nieuwe fabriek waarbij zij betrekken liever geen producten per stuk maakte, maar dat hij het voor jullie zou oplossen. Deze reactie had ik dan ook niet verwacht. Ik heb hem van je bericht heir op de hoogte gebracht dus misschein komt hij alsnog met een aanbod.
@meubelmaker: royalhealthfoam verkoopt met name gebakken lucht, plaatst veel fakereviews zelf op fora op internet. ook ravensberger gebruikt a-kwaliteit koudschuim, ja ze zijn iets dunner maar zekr even goed. als je wil ervaren of koudschuim iets voro ej is zou ik zeker eerder voor ravensberger kiezen. Zelf heb ik geconcludeerd dat ik koudschuim afschuwelijk vindt, mar dat is puur persoonlijk(heb diverse merken getest).
@midget: erg vreemd heb zelf met droomidee gesproken na jullie mails. Hij gaf aan dat de nieuwe fabriek waarbij zij betrekken liever geen producten per stuk maakte, maar dat hij het voor jullie zou oplossen. Deze reactie had ik dan ook niet verwacht. Ik heb hem van je bericht heir op de hoogte gebracht dus misschein komt hij alsnog met een aanbod.
Duizenden euro's? Niet overdrijven... 1550 zijn de auping matrassen en 800 euro die jij aan geeft. Dat is 750 euro. Nog een klap geld hoor.dicksterk schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:10:
@cyberpope: ik snpa niet wat je zegt. 30 dagen proefslapen houd in dat je ze uitpakt en er 30 dagen op slaapt. dat je de verzendkosten terug betaald lijkt me logisch, maar zoveel is dat niet. als zo'n goedkoop matras je dan bevalt ben je toch duizenden euro's gkedkoper uit dan met auping? en bevalt het niet dan ben je 20 euro verzendkosten verloren ofzo, maar de kasn dat 1 van beide je bevalt lijkt me zeer groot.
Maar 90% van de matrassen die ik geprobeerd heb, heb ik al na 10 seconden. "dit is niets". En dat is toch wel balen als je dat direct 20 euro kost (is dat zo goedkoop om terug te sturen overigens? Zal niet via PostNL kunnen. Dus zit je snel vast aan een vervoerder en dan zie ik bedragen van 100 euro.)
Heb vier matrassen op proef (gehad) hier.Cyberpope schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:53:
[...]
En dat is toch wel balen als je dat direct 20 euro kost (is dat zo goedkoop om terug te sturen overigens? Zal niet via PostNL kunnen. Dus zit je snel vast aan een vervoerder en dan zie ik bedragen van 100 euro.)
* Emma (100 dagen testen), gratis retour
* Ravensberger (30 dagen testen), €20 retour
* Larson (30 dagen testen), gratis retour
* Roleau (30 dagen testen), gratis retour
Dus heb er vier kunnen testen voor 20 Euro, dat vond ik zeer okay. Twee waren er voor mij helemaal niets, twee zeer goed (Emma en Roleau). Denk dat ik die laatste twee hou, zijn precies dezelfde hoogte en dezelfde prijs (€400). Op beiden na een nachtje slapen geen lage rugpijn (stevig matras, weeg 80 kilo, buikslaper).
Waar haal je dat Releau gratis retour is? Dat kan ik nergens vinden op de website. Staat wel in een hoekje, maar op de pagina retouren staat iets anders.
"De kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor onze rekening."Cyberpope schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:03:
Waar haal je dat Releau gratis retour is? Dat kan ik nergens vinden op de website. Staat wel in een hoekje, maar op de pagina retouren staat iets anders.
Anoniem: 974135
Goedemiddag Midget!midget schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:49:
[...]
Helaas, heb droomidee gemaild en kreeg het volgende terug:
Helaas leveren wij geen boxsprings, alleen matrassen/lattenbodems en bedtextiel!
Dat wordt dus verder zoeken naar een onderbox met hoofdbord.
Dicksterk attendeerde ons op het bericht dat je had geplaatst. Ik ga even met mijn collega overleggen wat ze precies heeft gezegd, want het niet zo dat wij geen boxsprings leveren. Het heeft even geduurd voordat we de prijzen en modellen aangeleverd hebben gekregen, maar we hebben ze inmiddels! Het enige is dat de fabriek liever geen losse onderdelen levert, tenzij we een volle vrachtwagen bestellen. We zijn nog in overleg om dit toch voor elkaar te krijgen!
Stuur mij even een privébericht met wat je exact wilt hebben, dan kijk ik even of ik er wat meer druk achter kan zetten!
Ik zie je reactie graag tegemoet.
Met een vriendelijke groet,
Berend | Droomidee
@brad pitt: ;-) ik wist dat je de roleau matras fijn zou vinden, kon me niet voorstellen dat die niet geschikt was voor een buikslaper. Ik heb dit matras voor mijn partner besteld nog voor roleau als webshop gelacneerd werd, ik kwam bij de eigenaar van Roleau terecht toen ik de fabriek die dit matras maakt had gemaild, het is veruit het beste matras dat deze fabriek maakt en na mijn bestelling heeft de eigenaar het voor elkaar gekregen om ook voor dit matras de distributie in Nederland te mogen doen. Ik vind het echt 1 van de beste pocketveermatrassen die er momenteel op de nederlandse markt zijn.
Slaap je op de harde kant of op de kant met polargel(ben even vergeten welke naam ze er in het nederlands aan hebben gegeven ik ken alleen de originele b enaming).
@cyberpope: het is natuurlijk volledig aan jou wat je doet. Overigens heb ik ook nog www.droomidee.nl genoemd, dat matras is veel goedkoper dan het roleau en auping matras,maar wel beduidend eenvoudiger(300 pocketveren per m2 in plaats van 1000) maar als je neit zwaar weegt zal je daar weinig van mekren. Maar als ik jowu smaak zo inschat(iemand die auping als optie ziet) dan geloof ik absoluut dat de roleau matras je beter zal bevallen dan de auping. en zoals beschreven, je kan hem gratis terugsturen.
Slaap je op de harde kant of op de kant met polargel(ben even vergeten welke naam ze er in het nederlands aan hebben gegeven ik ken alleen de originele b enaming).
@cyberpope: het is natuurlijk volledig aan jou wat je doet. Overigens heb ik ook nog www.droomidee.nl genoemd, dat matras is veel goedkoper dan het roleau en auping matras,maar wel beduidend eenvoudiger(300 pocketveren per m2 in plaats van 1000) maar als je neit zwaar weegt zal je daar weinig van mekren. Maar als ik jowu smaak zo inschat(iemand die auping als optie ziet) dan geloof ik absoluut dat de roleau matras je beter zal bevallen dan de auping. en zoals beschreven, je kan hem gratis terugsturen.
Ik heb er paar jaar geleden bij Beter Bed het volgende uitgezocht omdat we de ombouw wilde bewaren:
- 2x Bossflex 400 - vlak 90x200
- 1x potenset zelfdragend
- 2x Silver Pocket 90x200
- 1x <100,00 topdekmatras 180x200, ja deze is zeker handig bij twee matrassen
Alles bij elkaar uit mijn hoofd EUR 600,00-800,00.
Wij zijn zeer tevreden, al mocht de topper wel iets dikker/steviger. De huidige is dun, slap en el cheapo.
- 2x Bossflex 400 - vlak 90x200
- 1x potenset zelfdragend
- 2x Silver Pocket 90x200
- 1x <100,00 topdekmatras 180x200, ja deze is zeker handig bij twee matrassen
Alles bij elkaar uit mijn hoofd EUR 600,00-800,00.
Wij zijn zeer tevreden, al mocht de topper wel iets dikker/steviger. De huidige is dun, slap en el cheapo.
Ik vind toppers ondingen. een topper zegt eigenlijk altijd: het matras wat hieronder ligt is niet in staat zelf comfort te bieden. Heel vak gat het ook fout: of de topper is niet goed waardoor je niet lekker ligt, of het onderliggende matras is verlseten waardoor je alsnog niet lekker ligt. Een goed matras moet overal lekker liggen, zelfs op de grond. Zodra de verhalen komen dat de bodem van groot belang is, of een topmatras nodig is, is het matras zelf dus waardeloos. een goed matras biedt zelf alle comfort die nodig is.
Toch weet ik dat er liefhebbers van schuimmatrassen zijn en voor die groep zou ik ravensberger adviseren, hoewel dan wel een lattenbodem nodig is. maar als het aan mij ligt zeg ik toch: wil je goedkoop(denk aan ikea-prijzen) ga dan voor droomidee, want die matrassen zijn vele malen beter dan ikea. Wil je duur en lux, ga dan voor het pocketveren comfort matras van roleau. Op die manier is elke slaper voorzien. Mijns izneins bezit auping geen enkele sellingpoint wat die prijzen rechtvaardigt.
Zelf experimenteer ik graag. Mijn partner moest iets goeds hebben metuitmuntene ondersteuning, dus dat werd het roleau matras. Zelf ben ik gegaan voor een volleidg koudschuimatras, maar ik vind koudschuim afschuwelijk. Het wordt zachter op de plek waar je ligt gedurende de nacht. Nu ga ik eens het goedkoopste bonellveringmatras wat ik kon vinden uitproberen, omdat ik vroeger altidj heerlijk sliep op bonellveirng. gevonden op www.winstpakker.eu ben benieuwd hoe dat me bevalt. Bevalt het niet dan koop ik een tweede roleau, maar als het even kan doe ik dat liever niet wnat 1 was al duur genoeg. Toevallig nog iemand interesse in een 28cm dik koudschuimmatras in de maat 140x200? heb er 279 voor betaald en 8 weken op geslaepn(met matrasbeschermer), doe een leuk bod. mailen mag naar dick@deds.nl (moerator ik ben me bewust dat ik hier m'n mailadres heb geplaatst maar de pb-funcie werkt niet handig voor mij vanwege mijn blindheid)
Toch weet ik dat er liefhebbers van schuimmatrassen zijn en voor die groep zou ik ravensberger adviseren, hoewel dan wel een lattenbodem nodig is. maar als het aan mij ligt zeg ik toch: wil je goedkoop(denk aan ikea-prijzen) ga dan voor droomidee, want die matrassen zijn vele malen beter dan ikea. Wil je duur en lux, ga dan voor het pocketveren comfort matras van roleau. Op die manier is elke slaper voorzien. Mijns izneins bezit auping geen enkele sellingpoint wat die prijzen rechtvaardigt.
Zelf experimenteer ik graag. Mijn partner moest iets goeds hebben metuitmuntene ondersteuning, dus dat werd het roleau matras. Zelf ben ik gegaan voor een volleidg koudschuimatras, maar ik vind koudschuim afschuwelijk. Het wordt zachter op de plek waar je ligt gedurende de nacht. Nu ga ik eens het goedkoopste bonellveringmatras wat ik kon vinden uitproberen, omdat ik vroeger altidj heerlijk sliep op bonellveirng. gevonden op www.winstpakker.eu ben benieuwd hoe dat me bevalt. Bevalt het niet dan koop ik een tweede roleau, maar als het even kan doe ik dat liever niet wnat 1 was al duur genoeg. Toevallig nog iemand interesse in een 28cm dik koudschuimmatras in de maat 140x200? heb er 279 voor betaald en 8 weken op geslaepn(met matrasbeschermer), doe een leuk bod. mailen mag naar dick@deds.nl (moerator ik ben me bewust dat ik hier m'n mailadres heb geplaatst maar de pb-funcie werkt niet handig voor mij vanwege mijn blindheid)