Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 6 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik keek ook even bij Roleau, vreemd dat bij die Roleau pocketveermatrassen de pocketveren helemaal tot aan de zijrand tegen de tijk zitten. Dat moet een vergissing zijn. Zoveel soorten koudschuim, ik zie door de bomen het bos niet meer. Dan alleen 1 toplaag dan weer 2 aan beide zijden, wat is de zin daarvan. Belangrijk bij pocketveren is mij verteld is dat de matras doorgenopt is om alles op zn plaats te houden.

[ Voor 30% gewijzigd door jayjey op 28-11-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@jayjey: Ik heb even aan een ziende gevraagd welke afbeeldingen je bedoelde, maar dat zijn modeltekeningen die een indicatie even van hoe een pocketveringkern eruit ziet, dat is dus geen afbeelding van een volledige matras inclusief afdeklagen.
Heb je weleens bij matt sleeps of de emma matras gekeken? Daarin worden ook heel veel lagen gebruikt. Of je dat prettig vindt hangt puur van je slaapvoorkeur af. En die is bij iedereen totaal verschillend, dat zie je ook in dit topic.
maar, even buiten welk bedrijf dan ook om: als ik je posts zo volg ben je al maanden aan het zoeken, en informatie aan het verzamelen. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat jij fijn vindt liggen, en daarbij alle termen varierend van bilogisch/natuurlijk/doorgenopt even volledig buiten beschouwing laten. Probeer eerst te bepalen of je een geveerd matras wilt of een schuim/latex matras. als je dat weet kan je al bedrijven gaan afstrepen. En aangezien je bij veel bedrijven 30 of soms zelfs 90-100 dagen kan proefslapen, zou ik gewoon eens een matras proberen(nadat je zo goed mogelijk hebt bepaald wat je wel en niet wilt), en dan gewoon eens een aantal nachten thuis ervaren wat je van je keuze vindt. Op een gegeven moment wordt je zodanig doodgegooit met adviezen die elkaar bij elke winkle weer tegenspreken dat je idd door de bomen het bos niet meer ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door dicksterk op 28-11-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Uiteindelijk de boxspring (en 2 gratis kussens) bij de fabriekswinkel gehaald. Was alsnog wel prijziger dan bijvoorbeeld beddenbriljant etc, maar voelde toch veiliger want zit hier in de buurt, Nederlandse makelij etc etc. Bedden briljant haalt ze uit polen, zal vast ook prima zijn, maar toch.

Verder nu dus een Roleau en een Emma in de bestelling staan. Ben benieuwd. @Brad Pitt Ik las dat jij uiteindelijk spijt had van je Roleau, vertel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@OllyNL: Voor zover ik weet heeft beddenbriljatn contact met 2 boxspringfabriekn, 1 poolse en 1 nederlandse. Toen ik met hen in gesprek was over de bestelling van en ongeveerde boxspring van 140x200 uit 1 stuk gaf men aan dat de poolse fabriek die niet kon maken maar de nederlandse wel, uiteindelijk was droomidee voor mijn ongeveede boxspring toen veel goedkoper dus ben ik daarvoor gegaan.
Ik denk dat je een prima keuze hbt gedaan, de fabriekswinkel is duurder maar levert ook wel hoge kwaliteit, je betald daar niet voor een merknaam zoals bij beter bed of swiss sense. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk leekkerder vindt, emma of roleau. laat het hier nog even weten als je erop hebt geslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
dicksterk schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:05:
@OllyNL: Voor zover ik weet heeft beddenbriljatn contact met 2 boxspringfabriekn, 1 poolse en 1 nederlandse. Toen ik met hen in gesprek was over de bestelling van en ongeveerde boxspring van 140x200 uit 1 stuk gaf men aan dat de poolse fabriek die niet kon maken maar de nederlandse wel, uiteindelijk was droomidee voor mijn ongeveede boxspring toen veel goedkoper dus ben ik daarvoor gegaan.
Ik denk dat je een prima keuze hbt gedaan, de fabriekswinkel is duurder maar levert ook wel hoge kwaliteit, je betald daar niet voor een merknaam zoals bij beter bed of swiss sense. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk leekkerder vindt, emma of roleau. laat het hier nog even weten als je erop hebt geslapen.
Ik ben ook benieuwd en laat het zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ongeveerde boxspring? Is dat geen contradictie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mikeyman: absoluut is dat een contradictie, toch worden ze over het algemeen zo genoemd, hoewel er ook wel andere namen voor bestaan zoasl boxbed of gewoon box, mar deze benaming is, hoewel wat tegenstijrdig, toch voor iedereen helder. Ik zou overigens niet voor een ongeveerde box kiezen tenzij je daar en gegronde rede voor hebt, zoasl ik bijvoorbeeld doordat ik 150 kilo weeg en van een stevige/harde ligging houd. maar voor de meesten is ene geveerde boxspring veel comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@flagg: Ik weet niets van waterbedden. Ik ben er eens naar gaan kijken omdat het mogelijk een oplossing zou zijn voor de rugklachten van mijn partner. Maar ik vind de waterbeddenmarkt niet veel ondoorzichtiger dan de gewone beddenmarkt. Jij gaf rond de 1000 euro uit toch? Daarbij noemde je het argument "water slijt niet". Dus in feite zou elk waterbed dan goed moeten zijn, maar ergens vermoed ik dat ook daar toch verschillen zijn. Ik zie bijvoorbeeld op marktplaats een advertentie van www.waterbeddengoedkoop.nl jij hebt nu en waterbed: kan je eens vergelijken waarom deze minder goed zouden zijn als die jij nu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:43
Bij Fabriekswinkel heb ik afgelopen zaterdag een boxspring (pocketvering) gekocht. Ze hebben een fabriek in de buurt van Apeldoorn. Hele aardige personen runnen deze zaak, gewoon straight forward en volgens mij een goede prijs. Ze hadden ook een goede aanbieding voor een 1000 pocketvering matras. Ik heb alleen die van roleau al gekocht.

Ze boden aan om een hoes in de zelfde stof als het bed voor het roleau matras te maken indien het matras ons bevalt. Eerst maar even testen. Ik verwacht het matras en boxspring over een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

dicksterk schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:35:
@flagg: Ik weet niets van waterbedden. Ik ben er eens naar gaan kijken omdat het mogelijk een oplossing zou zijn voor de rugklachten van mijn partner. Maar ik vind de waterbeddenmarkt niet veel ondoorzichtiger dan de gewone beddenmarkt. Jij gaf rond de 1000 euro uit toch? Daarbij noemde je het argument "water slijt niet". Dus in feite zou elk waterbed dan goed moeten zijn, maar ergens vermoed ik dat ook daar toch verschillen zijn. Ik zie bijvoorbeeld op marktplaats een advertentie van www.waterbeddengoedkoop.nl jij hebt nu en waterbed: kan je eens vergelijken waarom deze minder goed zouden zijn als die jij nu hebt?
Geen idee, en ik ga er ook geen studie van maken, we proberen nu een waterbed en dat ligt vooralsnog meer dan prima. Dus zou voor meer mensen een alternatief kunnen zijn.

En als het nu goed ligt dan ligt het over 5 jaar nog steeds hetzelfde. Dat bedoel ik met water slijt niet.

Weet wel dat het vinyl niet van alle waterbedden even goed en duurzaam is, zou het zelf ws alleen niet kunnen herkennen.

Je moet gewoon af en toe wat proberen en er niet te druk om maken. Je hoeft niet de rest van je leven op bed x te liggen. Bevalt het niet neem je over 5 jaar weer wat anders. Kwestie van niet boven je stand willen liggen.

Koop een bed in de prijsklasse waar niet de tranen van in je ogen springen zodat je zonder al teveel pijn kan vervangen na een jaar of 5.

[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 04-12-2017 18:16 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@funkylicious: was de aanbieding voor het matras van defabriekswinkel.nl goedkoper als de roleau pocketveren comfort? Dat wil ik wel graag even weten, aangezien het in het vervolg dan vrij onzinnig is om mensne die daar al een boxspring gaan kopen een los matras te adviseren. Ik hoop dat de roelau je bevalt, mocht dat niet zo zijn dan kan je waarschijnlijk alsnog van dezlefde aanbieding gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
dicksterk schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:17:
@jayjey: Ik heb even aan een ziende gevraagd welke afbeeldingen je bedoelde, maar dat zijn modeltekeningen die een indicatie even van hoe een pocketveringkern eruit ziet, dat is dus geen afbeelding van een volledige matras inclusief afdeklagen.
Heb je weleens bij matt sleeps of de emma matras gekeken? Daarin worden ook heel veel lagen gebruikt. Of je dat prettig vindt hangt puur van je slaapvoorkeur af. En die is bij iedereen totaal verschillend, dat zie je ook in dit topic.
Dacht ik al, maar dat is wel slordig getekend dan.
Ik ben ondertussen inderdaad naar Beter Bed geweest en heb even een paar matrassen geprobeerd. De Gold Pocket deluxe Visco en ook de Emma lag daar, ook even geprobeerd. Beide fijn, maar heel verschillend. De Emma ligt wel erg stabiel, met een heel zachte top laag zonder enige vering. De Pocket Visco heeft dat zachte in minder mate ook maar veert. Beide matrassen waren licht en goed te tillen. Beide lagen op lattenbodems.

Veel gestunt met prijzen. De Emma combi is nu -25% als je een matras + boxspring koopt. Die boxspring was er eerst niet in 220 lengte maar nu wel daarom kon je die niet zomaar kopen. Misschien dat iemand hier wat aan heeft...
1×De boxspring 180 X 220 cm
1×Het Emma matras 180 X 220 cm
Totaalprijs € 1.535,10

[ Voor 18% gewijzigd door jayjey op 05-12-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
dicksterk schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:58:
@funkylicious: was de aanbieding voor het matras van defabriekswinkel.nl goedkoper als de roleau pocketveren comfort? Dat wil ik wel graag even weten, aangezien het in het vervolg dan vrij onzinnig is om mensne die daar al een boxspring gaan kopen een los matras te adviseren. Ik hoop dat de roelau je bevalt, mocht dat niet zo zijn dan kan je waarschijnlijk alsnog van dezlefde aanbieding gebruik maken.
Zou om een tijdelijke aanbieding gaan van een pocketvering (1000) voor 500 per stuk (90x200). Meer weet ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:17
dicksterk schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:35:
@flagg: Ik weet niets van waterbedden. Ik ben er eens naar gaan kijken omdat het mogelijk een oplossing zou zijn voor de rugklachten van mijn partner.
@dicksterk puur ter interesse; zijn de rugklachten van je vrouw dan niet weg met het Roleau matras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 07:02

Mystikal

It never hurts to help!

Inmiddels heb ik mijn droomidee omgedraaid naar de hardere kant. Dat ligt voor mij een stuk lekkerder! Ik word nu een stuk beter wakker en wordt snachts ook minder (of niet) wakker met wat lichte rugklachten.
Ik kan alleen maar zeggen dat de eerste indruk (2 weken) uitermate positief is.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@red1: Mijn partner heeft een erg moeilijke rug om de ideale matras voor te vinden. Het pocketveren comfort matras bracht eerst wel wat verlcihting maar uitiendelijk toch niet heel veel, op dat matras slaap ik nu(ik heb geen rugklachten) en ik ivnd het echt een heerlijk matras. Vanaf 15 demcember gaan we de latexschuim polar (ook van roleau) voor haar proberen. Daarna waarschijnlij matt sleeps of het emma matras(als de latexschuim polar ook niet zou werken), of misschine zelfs eerst een waterbed, maar dat wordt een pure gok wan tik weet nies van waterbedden heb er zlefs nog nooit 1 gezien.
Overigens zegt het verder weinig over andere mensne met rugklachtene, dat dit matras bij mijn partner niet hielp. Rugklachten zijn bij iedereen total verschillend, zels het advies per fysiotherapeut is total verschillend dus ik vrees dat er bij rugklachten niets anders op zit dan uitproberen en vooral matrassen neemn waarop je proef kan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 15:57
dicksterk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:52:
@red1: Mijn partner heeft een erg moeilijke rug om de ideale matras voor te vinden. Het pocketveren comfort matras bracht eerst wel wat verlcihting maar uitiendelijk toch niet heel veel, op dat matras slaap ik nu(ik heb geen rugklachten) en ik ivnd het echt een heerlijk matras. Vanaf 15 demcember gaan we de latexschuim polar (ook van roleau) voor haar proberen. Daarna waarschijnlij matt sleeps of het emma matras(als de latexschuim polar ook niet zou werken), of misschine zelfs eerst een waterbed, maar dat wordt een pure gok wan tik weet nies van waterbedden heb er zlefs nog nooit 1 gezien.
Overigens zegt het verder weinig over andere mensne met rugklachtene, dat dit matras bij mijn partner niet hielp. Rugklachten zijn bij iedereen total verschillend, zels het advies per fysiotherapeut is total verschillend dus ik vrees dat er bij rugklachten niets anders op zit dan uitproberen en vooral matrassen neemn waarop je proef kan slapen.
Worden die rugklachten veroorzaakt door het matras of door iets anders? Waarschijnlijk iets anders en heeft al dat wisselen van matrassen totaal geen zin. Of is ze op zoek naar een magisch matras dat alle rugklachten laat verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb zelf sinds een jaar of 2-3 een Auping Criade en ben er erg tevreden mee. Het enige dat me stoort is dat de topper vervormt / schuin trekt, ondanks dat ik de topper minstens 1x per maand omdraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@malt007: uiteraard is de matras niet de oorzaak van de rugklachten. Maar vaak kan je de rugklachen wel ver verlicchten met het juiste matras doordat de rug dan op de juiste manier ontspant in de slaap. Die "magische" combinaite hebben we nog niet gevonden, maar aangezien er nog een paar opties over zijn zoeken we toch nog even verder in plaats an de moed op te geven.
@mazo: aupign is ok, alleen wel erg duur en zlefs bij een merk als aupin komen weleens kwalitietsproblemen voor. Je zou de topper kunnen vervangen voor eena ndere. Ik weet niet precies wat voor topper je zoekt? kijk eens bij www.ravensberger-matrassen.nl of www.beddenbriljant.nl daar hebben ze goede betaalbare toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31
Ik zou or naar de Ikea of vergelijkbaar gaan, of echt de portemonnee trekken. Uit de meeste onderzoeken blijkt toch wel dat het semi top segment zoals auping bestaat uit autoverkopers die eigenlijk geen verstand er van hebben, ze praten je simpelweg naar de mond om een sale erdoor te krijgen.

Overigens had mijn vriendin ook elke ochtend last van haar rug want sinds onze Ikea boxspring verdwenen is.

[ Voor 9% gewijzigd door SCIxX op 05-12-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@scixx: op de ikea-boxsprign zijn de rugklachten juist begonnen. Btw: ikea biedt redelijke spullen voor een relatief lage rpijs maar voor ikea-prijzen is echct wel beter kwaliteit te krijgen. Het top-segment (qua prijs) is inderdaad zeker niet altijd het topsegment qua kwaliteit daar heb je elik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Flagg Enig idee wat het energieverbruik is van je bed? Ik lees veel verschillen maar gemiddeld kom je toch al snel op een € 170,- per jaar voor een 2 persoons.
Vind ik toch ook een beste extra kostenpost over 15 jaar, €2550,- om precies te zijn, heb je een mooie Auping voor :+

Ondertussen ben ik er nog niet uit, huidige Auping is nog niet echt op maar wel iets van 16 jaar oud dus ik kan nog even dubben :P
Maar voor mij sowieso geen waterbed, vrienden hebben er een maar dat gewicht/niet kunnen verplaatsen en gehannes met stabilisatie is echt niks voor mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Humma Kavula op 06-12-2017 20:28 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Humma Kavula: Ik las dat bij moderne softside waterbedden, met een modern energie-zuinig verwarmings-element het rond de 37 euro per jar ligt.
Btw: inmiddels zijn de droomidee-problemen voorbij dus je kan altijd nog je droomidee/roleau test doen, om te kijke of 1 van beide je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Hallo allemaal,

Ik post hier amper maar ik lurk hier wel al een jaar of tien, mea culpa.

De reden dat ik in dit topic post is dat mijn vrouw en ik op zoek zijn naar een nieuw bed en wij door de matrassen de boxspring niet meer zien, zal ik maar zeggen.

Een aantal observaties:

Zoals ik al vermoedde zijn er een hoop bedenkelijke partijen actief in de beddenwereld, net zoals in de meubelwereld. (denk aan de boeven van Seats & Sofa's)

Goedkope rotzooi met een zeer beperkte levensduur die voor veel te hoge prijzen wordt verkocht. Partijen die zich bezighouden met het verdienen van zoveel mogelijk geld aan mensen met een beperkt budget. Vrij smerige praktijken als je het mij vraagt.

Ook wij zijn een aantal jaren geleden voor zo'n "scam" gevallen. Leek een zeer betrouwbare winkel met een mooie showroom. Wij hebben in de opheffingsuitverkoop een boxspring gekocht voor ongeveer 1500 euro. (van een oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan..) Na 4 jaar is het bed al helemaal op. Lesje geleerd!

De nood was dusdanig hoog dat wij na enig research voor the time being een Emma hebben gescoord. Dat is een nogal verkeerde keuze voor ons gebleken. Wij vinden het matras niet fijn liggen (veel te zacht). We worden wakker met rugpijn, we zweten ons er kapot in, etc. Wij doen er helaas geen oog op dicht.

Het was ook ijdele hoop te denken dat 1 matras voor ons beiden met nogal wisselend postuur zou werken (ik 2m en 110kg, mijn vrouw 1m65 en 60kg)

Gelukkig zaten wij nog ruim in de 100-dagen-uitproberen periode en het matras wordt binnenkort weer netjes opgehaald. Top service!

Anyway. Ik ben een enorm moeilijke slaper. Ik ben al jaren vaste klant in de slaappolikliniek van het lokale ziekenhuis. Dankzij diverse behandelingen is het wel gelukt de slaap te verbeteren maar de laatste zwakke schakel is het bed gebleken. Ik wil gezien mijn voorgeschiedenis geen enkele concessie meer doen voor ons perfecte bed.

Hoe meer ik mij er in ga verdiepen hoe meer ik begrijp hoe ingewikkeld en persoonlijk het is om het perfecte bed te vinden.

Voor een nieuw bed zijn de volgende factoren voor ons van belang:
- Duurzaamheid (niet elke 5 jaar een nieuw matras kopen)
- Afstemming van het matras op het lichaam
- Ventilatie - ik heb enorm last van nachtelijk zweten en word daar zelfs wakker van

Gezien mijn ervaringen met Emma (en andere schuim/ latex matrassen) vrees ik dat een bed van natuurlijke materialen de enige resterende optie is. Wij zijn ons dan ook aan het oriënteren op natuurlijke bedden en doen empirisch onderzoek.

Na een bezoek aan de Hästens showroom hebben wij een hotel geboekt waar wij op een Hästens-bed konden slapen om de proef op de som te nemen.

Ik was opzettelijk vlak voor ik naar bed ging lang in de sauna gegaan om de ventilatie van het bed te testen. De week ervoor sliep ik in een vergelijkbaar onderzoekje op een Swiss Sense bij de Van der Valk en heb ik 's nachts badend in het zweet zelfs mijn kussen moeten wisselen.

Op de Hästens: geen druppel zweet. Wij zijn beiden voor de wekker ging fit wakker geworden. De rest van de dag tot 's avonds laat voelden wij ons nog fit en uitgerust. Het kost een lieve duit maar dan heb je - kennelijk - wel iets.

Ook hebben wij de showroom van Lavital bezocht (kort door de bocht - de Nederlandse Hästens). Wij hebben een hotel gevonden waar Lavital bedden staan, daar gaan wij morgen op overnachten. Ik ben benieuwd!

Echter is een dergelijk bed nogal een investering en heb ik de volgende zorgen:
- Het paardenhaar schijnt kledingmotten aan te trekken. Is dat een reëel probleem bij deze bedden? Kunnen deze beestjes door de matrashoes in het matras komen?
- Ik lees wisselende verhalen dat "kuiling" ook bij Hästens en Lavital optreedt. Ik heb zelfs gelezen dat aan wordt geraden de matrassen te masseren.
- Hoe zit het - afgezien van de topper - met de duurzaamheid van een dergelijke bed?

In het geval van Lavital maak ik me verder een beetje zorgen om de continuïteit - ze zijn een paar jaar geleden failliet gegaan maar hebben een doorstart kunnen maken. Stel dat ze weer failliet gaan wie neemt de service dan over.

In het geval van Hästens gebruiken ze voor alle bedden (afgezien van de Vesivus) volgens mij 6-slags veren, klopt dat? Bij Lavital gaat dat tot 10-slags en dat ligt voelbaar beter.

Zijn er nog andere fabrikanten de moeite waard? Zoals Vispring?

Andere tips?

Alvast bedankt voor jullie tijd!!

PS: Ik zal niet rusten voor wij een goed bed hebben :*)
PS2: Wij moeten nog wel een nachtje goed slapen over de aanschaf van een dergelijk bed :*)

[ Voor 0% gewijzigd door nicobeemster op 12-12-2017 21:28 . Reden: Taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Is dat niet een lastig vergelijk zo? Verschillende kamers met verschillende ventilatie/temperaturen. Andere dekbedden en kussen?
Technisch ben ik er niet echt in thuis maar ik zou ook een Auping testen als ik jou was.

Ik kan ook absoluut niet tegen te warm daardoor blijk ook altijd weer op pocketveren uit te komen, ook qua stijfheid en ben eigenlijk best wel tevreden met Auping na 16 jaar als ik dat allemaal zo hoor en denk dat ik weer Auping haal tzt.

Ik moet nog steeds aan de slag met wat ik wil. ( Net dubbel glas voor het huis rondom besteld dus nog even wachten )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wou net zeggen, Pocketvering lijkt me beter dan schuim als je het snel warm hebt. Daarnaast zijn er ook merken die koele tijken aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
Humma Kavula schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:35:
Is dat niet een lastig vergelijk zo? Verschillende kamers met verschillende ventilatie/temperaturen. Andere dekbedden en kussen?
In beide hotels (Swiss Sense en Hästens) had ik de airco aan staan. Het verschil was dramatisch, in alle opzichten. Zweten versus niet zweten, moe versus uitgerust.
Technisch ben ik er niet echt in thuis maar ik zou ook een Auping testen als ik jou was.
Is er nog een bepaald type dat wij zouden moeten checken?
Ik kan ook absoluut niet tegen te warm daardoor blijk ook altijd weer op pocketveren uit te komen
Ik kan daar zo slecht tegen dat wij zelfs airco in onze slaapkamer hebben.. Weer een variabele die ik heb kunnen elimineren. ;)

Wat betreft ventilatie speelt het dekbed inderdaad ook een rol. Een IKEA dekbed van 100E is qua temperatuurregulering natuurlijk niet te vergelijken met een satijnen unit van 1500E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
MikeyMan schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:37:
Wou net zeggen, Pocketvering lijkt me beter dan schuim als je het snel warm hebt. Daarnaast zijn er ook merken die koele tijken aanbieden.
Wij hebben al een koele tijk over het matras heen liggen. Dat lijkt vooral het matras te beschermen omdat de tijk het zweet opneemt, en niet je matras. Verder merk ik qua temperatuur amper verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

nicobeemster schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:43:
Is er nog een bepaald type dat wij zouden moeten checken?
Helaas ben ik er ook "uit", van mijn huidige weet ik niet eens meer welke het waren maar die bestaan sowieso niet meer.
Ik weet niet in welke prijsklasse de Hästens zit maar ik zou sowieso niet de goedkoopste pakken en je even laten informeren in de winkel.

Zelf twijfel ik tussen de Cresto en Maestro. Huidige zijn 22cm en dat is de Maestro ook, prijs komt ook wel redelijk overeen met toen ( al waren dat Guldens, jaja! ).

Ik twijfel wel of ik de Roleau of Droomidee een kans moet geven maar ik heb ook een auronde ombouw met verstelbare spiraal bodems dus bij die Auping matrassen weet ik zeker dat het allemaal goed zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Humma Kavula op 12-12-2017 23:54 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
Humma Kavula schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:52:
[...]

Ik weet niet in welke prijsklasse de Hästens zit maar ik zou sowieso niet de goedkoopste pakken en je even laten informeren in de winkel
Zowel Hӓstens als Lavital zitten in het topsegment. (>10k).
Ik twijfel wel of ik de Roleau of Droomidee een kans moet geven maar ik heb ook een auronde ombouw met verstelbare bodems dus bij die Auping matrassen weet ik zeker dat het allemaal goed zit.
Na de verhalen in dit topic over de productieproblemen bij Droomidee zou ik daar wegblijven. Ondanks de keurige reactie van de winkel.

Als de fabriek kan kloten met de specs van je matrassen zonder dat het de afnemer opvalt klopt er iets niet in het kwaliteitsborgingproces.

Maar goed. Ik heb wel een bias naar wantrouwen vanwege de eigen negatieve ervaringen.

[ Voor 0% gewijzigd door nicobeemster op 12-12-2017 22:11 . Reden: onjuiste woordkeuze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:16
Hӓstens zit in het topsegment qua prijs, maar zeker niet qua kwaliteit.

De winkel waar ik mijn bedden koop zaagt bedden van merken door midden voordat ze ze gaan verkopen. Ze ruilen vaak bedden van Hӓstens in, maar verkopen ze zelf niet nieuw omdat ze niet aan hun kwaliteitseisen voldeden.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
Tuurlijk. Even een bed van zeg 15 ruggen in tweeën zagen. Geloof je het zelf. :')

"waar ik mijn bedden koop". Mijnheer heeft een harem en is beddengrootverbruiker. :')

[ Voor 35% gewijzigd door nicobeemster op 13-12-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Waar ik mijn 3 bed koop? Volgen mij is het altijd nog bedden.

Ik ga mij hier niet verdedigen maar die toko staat zeer goed bekend waar men vanuit het hele land komt. Andere toko's kijken amper of niet hoe je op het bed ligt en zeggen vervolgens op elk bed waar je op gaat liggen dat het prima is of proberen je aan te sturen op hele dure matrassen.

De standaard Auping , Swiss Sense en Hastens is meer merknaam dan echte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Morpheusk schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:59:
Hӓstens zit in het topsegment qua prijs, maar zeker niet qua kwaliteit.

De winkel waar ik mijn bedden koop zaagt bedden van merken door midden voordat ze ze gaan verkopen. Ze ruilen vaak bedden van Hӓstens in, maar verkopen ze zelf niet nieuw omdat ze niet aan hun kwaliteitseisen voldeden.
En welke winkel is dat dan?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
www.slaaphof.nl

Ik ben er toen beland op basis van de reviews. Niet voor de prijs, maar wel met in het achterhoofd dat je er een groot gedeelte van de dag gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
Morpheusk schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:51:
Waar ik mijn 3 bed koop? Volgen mij is het altijd nog bedden.
Je had jezelf dusdanig geformuleerd omdat je de indruk wilde wekken met regelmaat bedden te kopen in een poging daarmee je post wat meer gewicht te proberen te geven, leek het. If so, vind ik dat een beetje sneu.
Ik ga mij hier niet verdedigen maar....
Je gaat het toch doen? :')
die toko staat zeer goed bekend waar men vanuit het hele land komt.
Dat doen mensen bij de Ikea ook. Of de Beter Bed. Dus. Echt super relevante informatie.
Andere toko's kijken amper of niet hoe je op het bed ligt en zeggen vervolgens op elk bed waar je op gaat liggen dat het prima is of proberen je aan te sturen op hele dure matrassen.
Nou. Je geeft er blijk van veel ervaring in het segment waar ik advies over zoek te hebben.

Een Lavital wordt zelfs ingemeten zodat de schouder/ heup zones exact op de goede plek komen.

Dat doen ze overigens ZONDER te kijken hoe je ligt, als een stel geblinddoekte ninja's. Echt razend knap!
De standaard Auping , Swiss Sense en Hastens is meer merknaam dan echte kwaliteit.
Appelen, peren en sinaasappels. Proficiat. Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.

Weet je wat ik denk. Jij hebt een praatje in de winkel gehoord waar jij je spulletjes hebt gekocht en praat dat na, zonder van inhoudelijke kennis te getuigen.

Je zou bijna denken dat je dat doet om jezelf ervan te overtuigen dat je goede aankopen hebt gedaan.

Anyway, merk-bashen gaat mijn informatiebehoefte niet inlossen.

[ Voor 0% gewijzigd door nicobeemster op 14-12-2017 09:43 . Reden: Spelfout ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Morpheusk schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:51:
Tuurlijk, echter heb ik meer vriendinnen dan bedden gehad en ik kreeg altijd complimenten dat dit bed zo lekker sliep! ( begrijp mij niet verkeerd aub, ik heb het over langere periodes dan 1 nacht ;) )
Dat ik er lekker op slaap is het belangrijkste maar als anderen die er meerdere nachten op slapen dat beamen zegt miz ook wel wat.
Oh, had ik al gemeld dat ik al meer dan 16 jaar lekker slaap op die Auping? En dat hij nog steeds "voldoet" maar ik zelf vervanging wil?

Daarvoor net als @nicobeemster op cheap spul geslapen. Als kind wel een pocketveer gehad maar ja, dan wil je een 2 persoons en heb je niet zoveel centen, nu weet ik wel beter.

Wear Sunscreen!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
nicobeemster schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:22:
Het was ook ijdele hoop te denken dat 1 matras voor ons beiden met nogal wisselend postuur zou werken (ik 2m en 110kg, mijn vrouw 1m65 en 60kg)
Ik snap sowieso niet waarom mensen 1 groot matras nemen ipv 2x + topper. 1 groot matras is vooral onhandig/onhandelbaar. Zelfde voor de box eronder.
Ik was opzettelijk vlak voor ik naar bed ging lang in de sauna gegaan om de ventilatie van het bed te testen. De week ervoor sliep ik in een vergelijkbaar onderzoekje op een Swiss Sense bij de Van der Valk en heb ik 's nachts badend in het zweet zelfs mijn kussen moeten wisselen.

Op de Hästens: geen druppel zweet. Wij zijn beiden voor de wekker ging fit wakker geworden. De rest van de dag tot 's avonds laat voelden wij ons nog fit en uitgerust. Het kost een lieve duit maar dan heb je - kennelijk - wel iets.
Tsja, lag dit nu aan de sauna, of aan het bed? Ik vrees dat dit vooral een gevalletje psychologie is geweest. Zelfhypnose is een wetenschappelijke methode om beter te slapen, een "beter" bed van "natuurlijke materialen" niet bij mijn weten.

Ik ga weer een nachtje slapen op een tweepersoonsbed van ~750 euro, succes ermee. Ik slaap op veel plekken maar deze is echt prima, duurder (zelfs >10K) voegt niets toe voor mij. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• nicobeemster
pedorus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 01:14:
[...]

Tsja, lag dit nu aan de sauna, of aan het bed? Ik vrees dat dit vooral een gevalletje psychologie is geweest. Zelfhypnose is een wetenschappelijke methode om beter te slapen, een "beter" bed van "natuurlijke materialen" niet bij mijn weten.
Voor het geval ik niet duidelijk was: zowel voor het slapen op de Swiss Sense als de Hӓstens ben ik in de sauna geweest.

Op de Swiss Sense zweette ik mij rot. Op de Hӓstens helemaal niet, verrassend genoeg. Dus dat lijkt toch op een betere ventilatie te duiden.

Vannacht het experiment herhaald op een Lavital. Zelfde resultaat als op de Hӓstens. Geen druppel zweet. Ook slaap ik altijd met mijn hand onder mijn kussen maar op dit bed lag ik zo recht dat dat juist oncomfortabel was.

En dit bed lag verder zo fantastisch goed dat ik zelfs moest glimlachen. Ik ben van nature énorm chagrijnig dus dat was een unicum. :D

Het zou overigens wel fantastisch zijn als ik op een brak bed dankzij zelfhypnose toch goed zou kunnen slapen. Voordelig ook.

Kun je nachtelijk zweten en rugpijn dan ook weg zelfhypnotiseren?
Ik ga weer een nachtje slapen op een tweepersoonsbed van ~750 euro, succes ermee. Ik slaap op veel plekken maar deze is echt prima, duurder (zelfs >10K) voegt niets toe voor mij. :p
Ik ben daar enorm jaloers op.

Maar goed, nogmaals, niets zo persoonlijk als een bed.

Cheers

• nicobeemster
Morpheusk schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:59:
Ze ruilen vaak bedden van Hӓstens in, maar verkopen ze zelf niet nieuw omdat ze niet aan hun kwaliteitseisen voldeden.
Dat lijkt me sterk. Hӓstens bedden worden (nieuw) namelijk alleen bij officiële dealers verkocht. (franchise nemers maar soit)

Hier zitten nogal wat haken en ogen aan (format van je winkel, personeel moet op cursus in Zweden, en vast nog vele andere addertjes onder het gras)

Je kunt dus niet zomaar Hӓstens bedden gaan verkopen. Ik kan me voorstellen dat veel ondernemers hier geen zin in hebben.

Je zult er ook weinig van verkopen dus de opbrengst per m2 winkeloppervlak is mogelijk ook wat aan de lage kant. Wederom een reden om ze niet te gaan verkopen.

Het is verder geen Ikea hé, dus dat geneuzel over kwaliteit lijkt mij niet plausibel. Iets met Occam's razor.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Inmiddels hebben wij een kleine maand een Auping Cresto op een Leen Bakker lattenbodem en een IKEA Hemnes ledikant. Ik slaap zelf op extra firm en had een kleine week nodig om te 'wennen', na deze periode slaapt het prima en wordt ik niet meer wakker met lage rugklachten. Blijkbaar heb ik al die jaren gewoon slecht gelegen.... ja n=1...onderbuikgevoel....op niks gebaseerd :+
pedorus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 01:14:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom mensen 1 groot matras nemen ipv 2x + topper. 1 groot matras is vooral onhandig/onhandelbaar. Zelfde voor de box eronder.
Wij hebben 1 groot matras van 200x180 met 2 zones (firm en extrafirm). Een topper maakte het matras naar onze smaak te zacht en gezien wij geen zin hebben in een 'kier' of een los ding die je er tussen stopt, hebben wij gekozen voor een groot matras. Het opmaken van het matras is niet zwaarder dan normaal. Ja, het klopt dat je hem niet even eruit tilt maar bij dit matras hoeft het ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 14-12-2017 08:57 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 06-05 23:23
Ik ben zelf juist op zoek naar een nieuw tweepersoons matras, ben die kier zat. Binnenkort maar eens een Roleau bestellen en testen.

What's in the case?

• pedorus
  • Niet online
nicobeemster schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:35:

En dit bed lag verder zo fantastisch goed dat ik zelfs moest glimlachen. Ik ben van nature énorm chagrijnig dus dat was een unicum. :D
Klinkt als een goede aankoop.
Kun je nachtelijk zweten en rugpijn dan ook weg zelfhypnotiseren?
Wellicht. :p Zweten kan worden aangepakt door minder (warme) kleding aan te trekken, ander dekbed, lagere temperatuur, minder drinken, enzovoort. Rugpijn door minder voorovergebogen te werken, genoeg afwisseling, goede belasting overdag, enzovoort. Maar voornamelijk zou ik deze link aanbevelen (gezien BMI):

https://www.voedingscentr...rmaken-voor-de-start.aspx
vhal schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:56:
Een topper maakte het matras naar onze smaak te zacht en gezien wij geen zin hebben in een 'kier' of een los ding die je er tussen stopt, hebben wij gekozen voor een groot matras.
Zie hier een voorbeeld van een topper die volgens 2 reviews 'te hard' is en door de rest aanbevolen: http://www.leenbakker.nl/...atras-deluxe-180x200x9-cm

Overigens zal de gevoelde hardheid nogal afhangen van de matrassen eronder natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 22:00
Ron!n schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:04:
Ik ben zelf juist op zoek naar een nieuw tweepersoons matras, ben die kier zat. Binnenkort maar eens een Roleau bestellen en testen.
Wij hebben al 11 jaar een 180x200 matras, heerlijk zonder zo'n naad. Het is een zwaar lomp ding, maar aangezien je er meestal bovenop ligt maakt dat niet zoveel uit. :)
Maar gezien de leeftijd van dat matras kijk ik al maanden in dit topic en ben toch wel een beetje geinteresseerd in de ervaringen met de Roleau's. Heb denk ik toch het liefste een pocketveer matras. Volgens mij zijn er toch een paar mensen die er nu één hebben besteld, dus ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-05 21:00
Even mijn ervaring delen over de aankoop van ons bed.
We hebben veel rondgekeken in zaken van allerlei klassen, dus zowel de dozenschuivers als de dure merken. Ook wat onderzoek op internet gedaan en eigen ervaring met eerdere bedden laten meewegen.
Profiel: allebei een lage BMI, ik slaap op mijn buik en zij op haar rug. Beide een voorkeur voor een hard matras.
Uiteindelijk specifiek op zoek gegaan naar een boxspring van 160*200 met in de box een vering van bonell veren en daarop een 2persoons wit pocketveren matras zonder schuim oid. Een topper wilden we absoluut vermijden.
Uiteindelijk in een Beter Bed terecht gekomen waar we trouwens super geadviseerd werden met kopje koffie en alles enzo (had ik niet verwacht) en die kwam met ongeveer hetzelfde advies: Bonellvering ipv pocketvering in de box omdat dit voldoende was voor ons lage gewicht etc. Inderdaad ook schuimmatrassen geprobeerd maar god die waren irritant en warm. Uiteindelijk dus een prima bed gekozen wat nog best moeilijk was (de hoogte van het bord moest beperkt zijn, die zijn er kennelijk weinig) en daarbij een goed hard matras, dus prima tevreden.
Na mij er in verdiept te hebben zie je trouwens wel dat sommige dingen echt tegen oplichting aanzitten. Een "boxspring" waarbij de box echt letterlijk een houten box is met een houten bovenkant waar dan een simpel matrasje op ligt. Dan is een 2de hands ikeabed nog beter lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
blackadder91 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:17:
Na mij er in verdiept te hebben zie je trouwens wel dat sommige dingen echt tegen oplichting aanzitten. Een "boxspring" waarbij de box echt letterlijk een houten box is met een houten bovenkant waar dan een simpel matrasje op ligt. Dan is een 2de hands ikeabed nog beter lijkt me!
Een simpele houten lattenbodem die goed ventileert schijnt niet verbeterd te kunnen worden: https://www.consumentenbond.nl/matras/bedbodems Desnoods zelf te bouwen: https://www.test.de/Matra...infallen-4915775-4915781/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
Wij liggen nu ongeveer een weekje op een Roleau matras. Ligt heel fijn: ik wilde eigenlijk de harde kant gaan gebruiken, maar ben gestart met de zachtere kant. Die kant vind ik al hard genoeg liggen. Ligt egaal en je voelt duidelijke ondersteuning. Met name met een rug- en zijligging ligt het fijn.

De service is ook top. Een van de ritsen van de hoes ging niet open. Na dat te hebben gemeld krijgen wij een nieuwe hoes opgestuurd. Ik ben tot nu toe meer dan tevreden met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@nicobeemster: een wat late reactie, ik was een week op vakantie. Ik geef hier regelmatig matras-adviezen.
Een paar opmerkingen/vragen vooraf:
- weet je op wat voor swiss sense matras je hebt geslapen, en wat daar eventueel voor topper op lag?
- je schrijft over 2 hotelkamers met 2 verschillende matrassen. Beide keren was je in de sauna geweest en biede keren werd airco ingeschakeld. Weet je zeker dat de temperatuur in beide kamers gelijk was gedurende de nacht? Was er misschein ook verschil in gebruikte dekbedden/hoeslakens/matrasbeschermers? Alleen als alle bijkomende factoren identiek zijn kan je weten of het enkel aan het verschil in matras lag.

Dan nu over je keuze: Een natuurlijk matras is een prijzige keuze. Daarnaast kunnen materialen als paardenhaar geplet worden waardoor kuilvorming ontstaat, bij deze matrassen is het dus wel van erg groot belang om de onderhudsinstructies van de verkoper op te volgen om het matras langdurig in goede staat te houden. Aan je lijstje met anbieders van natuurlijke matrassen kan ik www.nesth.com nog toevoegen, ik denk dat je nergens meer service zal krijgen op dit gebied omdat zij hun matrassen zelf maken, maar de prijs is er ook naar.
Daarnaast kan een waterbed misschien een overweging voor je zijn. Probeer dat ok ens uit in een hotel. Bij een waterbed kan je zelf de temperatuur van je matras instellen, gezien het grote verschil in lichaamsgewicht zou ik zeker voor 2 losse watermatrassen gaan ipv 1 grote maar ik denk dat een waterbed zeker het warmteprobleem zou kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Humma Kavula: Voor zover ik uit jowu situatiebeschrijving kan opmaken ben je geen gebruiker die een erg gespecialiseerde slaapoplossing nodig heeft. Ik vermoed dus dat jij even lekker op een droomidee matras zou slapen, of op een roleau pocketveren comfrot als je iets meer luxe wilt, als op je auping matras. Daarnaast geldt helaas voor auping wat voro veel merken geldt(niet alleen op matrasgebied) auping van 16 jaar geleden is niet meer het auping van nu. Het is nogsteeds niet slecht maar toch minder duurzaam dan toen. google maar eens en je zal genoeg klachten vinden over auping op vara kassa en radar. Zeker omdat je proefslapen hebt bij de door mij genoemde matrassen kan je ze veilig proberen, vindt je een aupign dan toch lekkerder liggen dan kan je die altijd nog nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik lees hier e.e.a. over Tempur/Traagschuim matrassen. Ik heb er zelf ook jaren op gelegen. Meerdere types (Tempur). Tot ik na een jaar of 4 op Tempur slapen merkte dat ik overdag bij het staan pijn in mijn onderrug had. Echt pijn. Na een half jaar een ander matras gekocht en na 1 week was de pijn verdwenen. Mijn vriendin heeft hetzelfde meegemaakt. Ik zeg niet dat traagschuim slecht is. Ik zeg dat onze klachten zijn verdwenen na een ander matras. Ik heb zelf gekozen voor het hardste matras van de Ikea 25 cm dik (Vriendin ook). Weet niet hoe die heet, maar sindsdien slaap ik fantastisch (en nee, ik werk niet bij de Ikea ;) ).
Ik denk dat het belangrijk is wat voor slaper je bent, ik ben een buik/zij slaper.

[ Voor 6% gewijzigd door BeyondThunder op 16-12-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05 22:08
Kan iemand mij adviseren over het volgende?

Ik ben momenteel in het bezit van het Hema matras (schuimmatras, min of meer hetzelfde matrasconcept als Emma, Matt, etc). Nu ben ik tot nu toe best wel tevreden over het matras, echter vind ik het een tikkeltje aan de zachte kant liggen. Het matras ligt momenteel op een meeverende ikea lattenbodem (2x 70cm). Nu zat ik te denken om deze lattenbodem te vervangen door een super simpele niet-meeverende lattenbodem met het idee dat het dan wat harder ligt.

Iemand een idee of dit inderdaad zo zal zijn en of een dergelijke lattenbodem bij dit soort matrassen wel een goede combinatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@dude86: of het inderdaad zo hard ligt als je zou willen kan je testen door het matras op de grond te leggen en erop te gaan liggen. Er is qua gevoel weinig verschil tussen de vloer of een niet-verende lattenbodem.
Het hema-matras is niet al te dik dus als het tegenizt krijg je het gevoel dat je op een plank slaapt.
Het matt matras is vernieuwd. Dit matras is nu op 6 verschillende manieren aan te passen qua hardheid, lagen kunnen van plek worden gewisseld of gekeerd om de hardheid te wijzigen. Als je de hema matras dus te zacht blijft vinden kan je met matt veel meer opties proberen. kijk maar eens op www.mattsleeps.com deze vernieuwign is pas sinds kort doorgevoerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
Zo kom je er achter dat je al jaren op het forum zit maar nog nooit op matras gezocht hebt en nu via google gewoon hier komt. Ik schaam mij een beetje omdat ik zelf matrasfabrikant bent en nog nooit gereageerd heb...

Maar als ik mijn expertise mag delen?

Matrassen kopen is eigenlijk heel simpel. Volg je eigen gevoel en lichaam.
Daarnaast: hoe meer eisen je aan een product stelt hoe duurder het matras word.

Mijn tip. Ga gewoon naar je lokale matrassenzaak. Dat kan een keten zijn of een slaapspeciaalzaak en laat je goed voorlichten. Ga vroeg in de ochtend zodat je uitgerust ben (zo speelt vermoeidheid geen rol) en ga uitgebreid testen.

De Emma, Matt sleep en Casper matrassen etc etc zijn prima matrassen maar als je rond kijk zijn er meer matrassen voor de zelfde prijs maar met soms meer garantie en mogelijkheden. Dus wees kritisch met wat je koopt.

@Dude86 die Hema matras kan prima om een niet verende bodem. 2 dingen waar je rekening mee moet houden. 1 ventilatie zorg wel voor wat gaten in die bodem en leg iets tussen de matras en bodem. Zo voorkom je schimmelvorming aan de onderkant. 2. Het matras neemt alle vering op zich dus het zal sneller slijten op bepaalde punten. Vind je dat geen probleem gewoon op een plaat leggen.

@nicobeemster Ga gewoon testen bij je lokale speciaalzaak. En bezoek meerdere zaken. Laat je informeren maar kies zelf wat je het lekkerste vind liggen. Bij de betere slaapspeciaalzaken hebben ze omruilgarantie. Dit betekend dat als de matras niet bevalt je het komen ze het ruilen voor je.
Swiss Sense is trouwens een winkelketen en dus geen merk. Opgericht door de gebroeders Diks die ook Beter Bed hebben opgericht. Er zit dus niks Swiss in de Sense.
Hästens kan je inderdaad alleen kopen bij de officiele dealers. Je kan niet zomaar Hästens dealer worden ze kiezen je uit daarna mag je investeren als ondernemer :-)

@pedorus Mensen nemen 1 groot matras vanwege het ontbreken van een lignaad in het midden. Een topper schuift veel makkelijker en slijt sneller omdat er minder materiaal inzit dan bij een volledig matras. Voordeel van een topper is dat je je matras mee kan laten stofferen in de kleur van je box.

@dicksterk Die Mattsleep versie van nu is idd net nieuw. Maar mijn mening is dat je veel geld betaald als je de harde versies pakt. Je ligt gewoon op de HR kern. Als je hard prettig vind en je vind zo een ongezonerde kern prima dan zijn er veel betere en goedkopere oplossingen

Ik zag ergens nog iemand iets over waterbedden vragen. Waterbedden zijn hele goede matrassen. Ze passen zich mooi aan het lichaam en geven goede ondersteuning. Alleen het onderhoud en de mobiliteit (draaien en keren van het lichaam en in en uitstappen) zijn negatieve kenmerken van een waterbed.
En ja een waterbed slijt ook. Het vinyl droogt in de loop van de 10 - 15 jaar uit waardoor er haarscheurtjes ontstaan. En dan heb je een nat bed. Meestal zijn de eerste scheurtjes wel te lijmen maar op den duur is het klaar. Voordeel is dat je met een alleen een nieuwe waterzak je bed weer helemaal up tot date heb.

[ Voor 0% gewijzigd door Kezand op 21-12-2017 20:11 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 17:34

copykat

Good copy isn't bad

kijk interessant iemand die zich netjes voorstelt als leverancier.
ik vind boxpring bedden een beetje lastig omdat:
1 matras is onderdeel van cosmetisch geheel en dus bij vervangen veranderd je bed uiterlijk.
2 de zogenaamde bak onder de matras is vaak een gesloten plaat dus geen ventilatie.
3 vind het lastig te beoordelen of een boxspringbed het type is dat je wilt.

ik heb nu een klassiek bed met latten bodem maar "we" schijnen te moeten moderniseren.. ;-0
liefst is een 210x80 harde matras voor 90kg. en een 60 kg
De leenbakkers en andere stunters zijn leuk geprijsd maar matras technisch heb ik me twijfels.
ik vind dat een matras minimaal 7 jaar moet kunnen mee gaan zonder kuilen te krijgen of "slap" te worden.

Duur en design hoeft niet, ik heb toch mn ogen dicht LoL
wat zijn zonbeetje de bedragen waarin je terecht komt?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 08:14
copykat schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 01:08:
........
Duur en design hoeft niet, ik heb toch mn ogen dicht LoL
wat zijn zonbeetje de bedragen waarin je terecht komt?
Het kan zo duur of goedkoop als je zelf wil. Ik (wij) heb net een 'nieuw' bed samengesteld, via marktplaats een mooie kersenhouten ombouw met twee 46 lats lattenbodems voor €150 (180x210) en bij droomidee een matras a €308. Totaal dus voor €458 klaar
Hiervoor een Auping boxspring gehad in dezelfde maat, kosten daarvan waren €2200 en na nu 7 nachten slapen toch langzaam en voorzichtig de conclusie dat we beter liggen en slapen.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kezand
@copykat 1. Een boxspring is net zoals een lattenbodem en een spriaalbodem een matrasdrager. Dus het maakt niet uit wat je kiest voor de ondersteuning. Zoals je zelf inderdaad zegt is het cosmetisch
2. Ventilatie is heel belangrijk maar overschat het niet. Als je matras 18 cm is en de box ook 18cm dan moet het vocht eerst 36cm aan schuim trotseren om aan de onderkant weg te ventileren. Ventilatie is belangrijker bij de matras dan de matrasdrager (boxspring)
3. Je kiest eerst je matras. Je moet bij een matras kritisch zijn en testen. Bedenk van te voren wat je favoriete lighouding is en wat je vervelend of verbeterd wilt zien te opzichte van je huidige slaapsysteem. Dan kies je de boxspring naar keuze uit. Dit heeft vooral te maken met de look en feel. Dus type stof, materiaalkeuze en hoofdbord. Dus vooral wat jij mooi vind.

Je hebt 2 versies. Met en zonder meegestoffeerde matras. Voordeel van een meegestoffeerde matras is dat het geheel er erg fraai uit ziet. Een nadeel is dat je afhankelijk bent van 1 leverancier en je niet kan mixen. De trend gaat nu steeds meer naar een losse matras op een boxspring. Zo kan je makkelijker je eigen systeem samenstellen en heb je geen topper.

Waar zit het prijsverschil dan in boxspring?
1. Framemateriaal. Dit kan gemaakt zijn van vurenhouten latten tot massief mdf
2. Afdekkingsmaterialen. Er kunnen verschillende soorten schuim of latex hiervoor gebruiken worden.
3. Veren pakket. Of juist het ontbreken hiervan.
4. Stof kwaliteit. Belangrijk is als je lang met je boxspring doen is de Martindale test (https://de-bankenfabriek....n-online/martindale-test/). Elke winkel weet de waarde van de stoffen of kan dit navragen. Als men totaal niet weet wat dit is dan kan je afvragen of de verkoper wel echt er verstand van heeft.
5. Opties. Er zit een groot prijsverschil tussen verstelbaar en niet verstelbaar. Heeft dit een meerwaarde voor jou?

Leenbakker en Stunters bieden idd veel bang for buck. Maar het kritische punt zit in je eis van minimaal 7 jaar. Ik denk dat die Leenbakker / Stunters boxen ongeveer 5 jaar mee gaan. Wil je dat het langer mee gaat dan zou ik adviseren naar een lokale specialist te gaan. Dit kan een Beter Bed of Swiss Sense zijn maar zeker ook de lokale winkel. Deze zijn niet duurder dan de ketens!

Wil je een goede matras dan zit je tussen de 300 en de 600 euro voor een matras. Wil je een nette boxspring combinatie dan zit je tussen de 1000 - 1500 euro. Wil je topkwaliteit en alle nieuwste materialen en bv 5 jaar garantie dan zitten de matrassen tussen de 1000 en 1500 per stuk en een boxspring combinatie rond de 4000 euro. Dus er zit veel variatie hierin.
Mijn visie is investeer goed hierin. Je gebruikt het 30% van je dag en het kan er voor zorgen dat je gezonder en fitter bent. Dan maar ff geen nieuwe nas of server ;)

Dus testen en proberen is erg belangrijk want het kan gewoon heel goed zijn dat je een matras van 300 euro helemaal perfect vind en is het niet nodig om duurder te gaan.

Zoals @Wobcat zegt het kan zo duur of goedkoop als je zelf wilt.
Gebruik anders de tool https://www.matrassenwijzer.nl gewoon voor jezelf om te kijken wat voor eisen je zelf aan een matras stelt. In deze tool staan er matrassen van 200 tot 1800 euro in de vergelijker

[ Voor 2% gewijzigd door Kezand op 22-12-2017 10:48 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Wobcat schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:22:
[...]

Het kan zo duur of goedkoop als je zelf wil. Ik (wij) heb net een 'nieuw' bed samengesteld, via marktplaats een mooie kersenhouten ombouw met twee 46 lats lattenbodems voor €150 (180x210) en bij droomidee een matras a €308. Totaal dus voor €458 klaar
Hiervoor een Auping boxspring gehad in dezelfde maat, kosten daarvan waren €2200 en na nu 7 nachten slapen toch langzaam en voorzichtig de conclusie dat we beter liggen en slapen.
Waarom heb je besloten om de Auping de deur uit te doen? Leeftijd vh bed of lag/sliep je niet lekker?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@kezand Bedankt hier kan ik wat mee.

Het liftup systeem in boxspring, een bak waar je troep in kan gooien bevalt ons wel, we hebben nu van die open bakken met een stoffen "hoes" of "zak" en dat zijn best stofnesten en als de kat de slaapkamer in is gekomen is dat dé plek om ff lekker te ronken. Maar die ruimte onder de matrassen is in principe prima geschikt voor schoenen en bedbekleding, reserve dekbedden enz.
Wat mij opvalt is dat die boxsprings met een scharnier en demper allemaal gesloten platen zijn en dus naar beneden geen ventilatie kunnen hebben waardoor de matras 40% minder ventilatie heeft.. (Ik snap het stof/vuil verhaal maar ik zou een rolluiksysteem dan in die bak maken en een ventilatiehandhaven in de bedbodem.)

Ik ga die linkjes van je bezoeken en me verdiepen in de mogelijkheden. Beetje wegstrepen van wat ik/we niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@copykat Zulke Canape boxen hebben idd altijd harde plaat. Puur voor de constructie.
Wij maken onze boxsprings met een MDF plaat als basis met daarop een pocketveer.
Voor de ventilatie frezen wij ventilatiesleuven in die plaat. Als je dus dit ook doet of met een gaten boor gaten boort heb je een prima ventilatie in je box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 08:14
copykat schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:28:
[...]

Waarom heb je besloten om de Auping de deur uit te doen? Leeftijd vh bed of lag/sliep je niet lekker?
Bed was 10 jaar oud en de matrassen waren op, ondanks regelmatig draaien/keren.
Ook stond het gebruik van een topper ons ondertussen tegen, prijstechnisch was Auping ook niet interessant meerbij 180x210, vergeleken bij andere aanbieders.
Verder bevalt ons een lattenbodem veel beter als een boxspring.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: Leuk iemand in het topic die zelf ook matrassen fabriceert. Mag ik vragen voor wie/welk merk je fabriceert(website)?
Gezien je zelf matrassen maakt vind ik je adviezen vrij algemeen. Juist als je zelf matrassen maakt vermoed ik dat je weet hoe hoog de marges op dit soort producten zijn(tenzij je alleen met erg dure materialen werkt).
Swiss sense is weldegelijk een merk, en tegelijk ook een keten. Inderdaad komen de producten die swiss sense verkoopt niet uit zwitserland maar uit china. Het verbaasd me dat je dit merk als optie noemt want het heeft een abominabele prijs/kwaliteitverhouding. Verdder is het ook niet zo dat enkel matrassen van boven de 1000 euro met 5 of meer jaren volledige garantie komen. Droomidee biedt 10 jaar garantie, net als ravensberger, het emmamatras, mattsleeps en vast nog meer, allemaal ver onder de 1000 euro. roleau biedt 5 jaar garnaite, ook ver onder de 1000 euro. Dat zouden deze partijen niet doen als de matrassen massaal binnen de garantietermijn versleten waren. Van emma weet ik het niet zeker mar de andere partijen bieden ook garantie op kuilvorming.
Ook beter bed(zeker de eigen-merk lijn) staat niet bekend om een heel lange levensduur.

@copykat: misschien kan www.defabriekswinkel.nl een boxspring op maat maken naar jouw wensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Ik ben fabrikant van www.vancadsandbeds.com en www.sleepradar.com. Ik heb speciaal mijn eigen merk niet genoemd omdat ik gewoon algemeen advies wilt geven in deze topic. Dus niet wij van wceend adviseren wceend. Omdat wij voornamelijk custommade producten maken zitten wij in de midden -hoog prijsklasse. Als je de website bezoekt zie waarschijnlijk wel gelijk waar de link met Tweakers zit ;-)
En ja ik weet inderdaad de marges van de meeste merken en producten. Maar doet dat er toe? Volgens mij wil iedereen hier een goed matras met goede service. En dan is het volgens mij geen probleem dat er iemand iets aan verdient.
Een merk is pas een merk als het ook in andere winkels word verkocht. Als dit niet is zo is is het gewoon een private label met een marketingplan er onder. Swiss Sense heeft op sommige producten een er goede prijskwaliteitverhouding. De home 135 en 140 zijn niet duur voor zo een hele set.
Ze produceren het trouwens niet in China maar in de Filipijnen, Hongarije maar ook delen in Nederland.

Het klopt dat je ook op andere matrassen 10 jaar garantie krijgt. Ik heb mij niet goed uitgedrukt in bedoel 5 jaar volledige garantie. Vaak hanteren ze de CBW voorwaarden en krijg je 10 jaar afbouwende garantie. Wat betekend dat je elk jaar 10% minder terugkrijgt van je aankoop bedrag. Daarnaast moet je altijd goed vragen waar je garantie hebt. Soms is het inderdaadniet op kuiling maar op veer en frame breuk (wat nooit gebeurd en je ook niet merkt). Heb je dus een kuiling valt dat dus niet onder garantie.

Beter Bed heeft alleen maar eigen lijnen. Karlsson en Mio Dormio zijn eigen labels die ze zelf ontwikkelen en ergens laten maken. Karlsson staat best goed aangeschreven en daar hebben ze weinig klachten over.

Ik ken Droomidee en Roleau niet dus ik kan hier niks over zeggen. Ik vind het wel interessant om te weten hoe jij bij deze partijen terecht bent gekomen? Heb je gewoon gegoogled of had je al ervaring met deze partijen?

[ Voor 0% gewijzigd door Kezand op 24-12-2017 14:53 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: met droomidee en roleau heb ik zelf ervaring, maar dat is niet het enige waarop ik mijn adviezen baseer. Van matrassen die ik adviseer wil ik eerst alles weten, van het gebruikte schuim tot de kwalitiet van de veren, de draaddikte van de veren, het aantal slagen per veer, of ze thermisch gehard zijn enzovoort. Maar ik adviseer ook wel merken waar ik zelf nooit gekocht heb, zoals ravensberger maar ook die heb ik voordat ik dat deed zeer uitgebreid aan de tand gevoeld over de gebruikte materialen.
Wat betreft de garantie: ik heb juist in mijn vorige post aangegeen dat de bedrijven die ik noemde binnen hun garantietermijn volledige garantie geven, niet afbouwend en ook gewoon op kuilvorming.

De marges vind ik juist wel van belang. Ik ben het met u eens dat uitmuntende kwaliteit en uitmuntende service iets zou mogen kosten. Maar de meeste duurdere merken schepen hun klanten af met omruilgarantie, in plaats van 30 tot 120 dagen proefslapen waarbij je zonder verdere verplichtingen je geld terugkrijgt als je het matras niet wilt. alle partijen die ik noemde biden die service, plus volledige garantie van 5 of 10 jaar terwijl ze qua prijs ver onder auping/swiss sense/beter bed zitten. Waar blijft dan de uitmuntende serivce waar de lezers hier best wat voor zouden mogen neertellen bij de duurdere speciaalzaken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Ik heb niet alle post gelezen dus ik heb niet gezien dat u eerder over de garantietermijnen heb gesproken.

Ik heb nog nooit van Droomidee en Roleau gehoord. Ik weet daarom niet waar ze hun producten maken, welke halffabricaten het zijn en hoe het zit met de traceability daarvan. Ik heb wel een idee maar 100% zeker weet ik het niet dus ik zou ook daarom niet weten wat de kwaliteit is en de levensduur.
Ik kan op de website van Roleau nergens de garantie vinden en bij Droomidee is het 10 jaargarantie op productiefouten...... Dus daar word ik niet veel wijzer van.
Dus als u zegt dat u goede ervaringen hier mee heeft dan is dat een belangrijke graadmeter en erg belangrijk voor de lezers hier.

Het afschepen met omruilgarantie is wel overdreven vind ik. Welk ander product dan een matras kan je kopen, 3 maanden gebruiken (minimaal 8 uur per dag gebruiken met de bijhorende vochtverlies, huidvet en huidschilfers) en gewoon omruilen voor een ander? Koop eens een TV bij de mediamarkt gebruik hem 8 uur per dag, lever de tv 3 maanden later terug in en zeg dat je het gratis wil omruilen voor een nieuwe. Kijk eens wat ze zeggen.
Als je toch matrassen gewoon wilt terug geven moet je gewoon via internet bestellen kan je het altijd retourneren.

Ik snap niet waar u vandaan haalt dat duurdere speciaalzaken geen uitmuntende service leveren. Natuurlijk er kan verschil zitten tussen de zaken dus er zullen slechte zijn en goede zoals in elke branche. De zaken die ik ken zijn echte slaapfreaks en gaan door het naadje voor hun klanten. Er zit wel duidelijk een verschil tussen de ketens en de lokale slaapspeciaalzaak. Wil je weten waarom laat het maar ff weten.

Het adviseren van een matras vergt veel kennis en expertise. Dit omdat het risico groot is bij een verkeerd advies. Je wilt niet weten wat er allemaal kan gebeuren als het advies / keuze niet goed geweest is.

Over prijsverschillen tussen matrassen:
Het heel lastig te bepalen waarom de een goedkoper is dan de ander. Dit omdat het vaak appels met peren is helaas.
De kosten van een matras zit hem voornamelijk in de afdekmaterialen en de tijk. Je ziet vaak op websites dat ze daar erg vaag in zijn en vooral het hebben over de veren. Nu zijn juist de veren de onderdelen die het minst verslijten en ook het prijsverschil niet maken.

De afdeklaag maakt juist het prijsverschil. Wat het verschil maakt is:

Dikte van het schuim
Type schuim / latex
Soortelijk gewicht
Mechanische behandeling
Traceability ( https://www.nporadio1.nl/...trassen-dit-moet-je-weten )
Keurmerk

Voor een simpel vergelijk:
Matras 1 heeft een viscoschuimlaag (word ook nasa of traagschuim genoemd maar de officiële naam is viscoschuim) dikte 2 cm SG van 40kg/m3,
Matras 2 heeft een viscschuimlaag van 8 cm en 80 kg/m3

Matras 2 heeft 8 keer zoveel materiaal in zich dan Matras 1. Ze hebben alle 2 traagschuim en ze worden alle 2 als traagschuim matras verkocht. Maar om beide matrassen te maken zit er wel een verschil in de productie kosten. En dan heb ik het nog niet gehad over de variatie van de andere punten.

Dit trouwens wil niet zeggen dat Matras 2 lekker ligt of zich goed aanpast! Dit wilt alleen zeggen dat matras 2 duurder is om te maken en door het hogere soortelijk gewicht gaat het ook langer mee.
Daarom is advies dus belangrijk om de appels van de peren te scheiden.
Dit is ook de reden waarom ik niet altijd kan vertellen waarom de ene matras 200 euro kost en de ander 1000 euro. Zeker als ik de specs niet kan achterhalen. Anders zou ik dat zeker doen.

Ook met de tijk is dit het geval mochten jullie dit willen weten dan moeten jullie het ff aangeven. Anders word dit verhaal erg lang (als het niet al te lang is :-) )

Ik heb het ook nog niet over bits vs bricks, Tracebility,etc etc gehad die ook van invloed zijn op de prijs.
Prijs verschil zit hem dus niet altijd in de marge. Daarom is die ook niet van belang.

[ Voor 2% gewijzigd door Kezand op 24-12-2017 22:34 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:24
@Kezand goed om te zien dat iemand met echt verstand dit topic ook gevonden heeft!

Puur voor mijn eigen interesse, zou je kunnen uitleggen hoe dat slaapmonitoringssysteem werkt? (hoe meet je bvb het hartritme?)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@Devian Leuk te horen dat het gewaardeerd word.

De huidige Sleepradar zit nu verwerkt met in de matras. Heel simpel gezegd meten we nu druk. Door druk en bewegingen te monitoren kunnen wij door algoritmes de hartslag, ademhaling en beweging herkennen. De sensor stuurt deze gegevens naar de app waar slaapdieptes, in en uit bed en slaapkwaliteit berekend word.

Wij willen namelijk goede nachtrust bieden. 25% van de Nederlanders slaapt slecht en bij slecht de helft daarvan is het matras gerelateerd. Sleepradar brengt dus ook de niet matras gerelateerde "slaapproblemen" naar boven en geeft tips om deze te optimaliseren.

Wij zijn nu druk bezig met een nieuwe sensor. Deze werkt met radarsignalen. Het mooie van de nieuwe sensor is dat het niet in een matras hoeft ingebouwd te worden en gewoon door materialen heen kan scannen. Hout, metaal, schuim alles is getest :-) Je legt de sensor gewoon op de grond en de sensor scant door je bodem en door je matras heen ongeacht materiaalsoort. De nieuwe sensor is ook nog nauwkeuriger en kan nog meer lichaamsfuncties meten zoals gewicht, vocht en stress niveau.
Ook kan die nieuwe sensor in stoelen gebouwd worden waardoor ook alle stoelen en banken "smart" worden. Wij bv zijn nu ook in gesprek met arbotechnische bedrijven om bureaustoelen te testen.

Ik ben heel enthousiast over die nieuwe sensor. De mogelijkheden zijn namelijk erg groot en bieden veel voordelen. Als jullie willen hou ik jullie op de hoogte met de ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kezand schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:09:
@Devian Leuk te horen dat het gewaardeerd word.

De huidige Sleepradar zit nu verwerkt met in de matras. Heel simpel gezegd meten we nu druk. Door druk en bewegingen te monitoren kunnen wij door algoritmes de hartslag, ademhaling en beweging herkennen. De sensor stuurt deze gegevens naar de app waar slaapdieptes, in en uit bed en slaapkwaliteit berekend word.

Wij willen namelijk goede nachtrust bieden. 25% van de Nederlanders slaapt slecht en bij slecht de helft daarvan is het matras gerelateerd. Sleepradar brengt dus ook de niet matras gerelateerde "slaapproblemen" naar boven en geeft tips om deze te optimaliseren.

Wij zijn nu druk bezig met een nieuwe sensor. Deze werkt met radarsignalen. Het mooie van de nieuwe sensor is dat het niet in een matras hoeft ingebouwd te worden en gewoon door materialen heen kan scannen. Hout, metaal, schuim alles is getest :-) Je legt de sensor gewoon op de grond en de sensor scant door je bodem en door je matras heen ongeacht materiaalsoort. De nieuwe sensor is ook nog nauwkeuriger en kan nog meer lichaamsfuncties meten zoals gewicht, vocht en stress niveau.
Ook kan die nieuwe sensor in stoelen gebouwd worden waardoor ook alle stoelen en banken "smart" worden. Wij bv zijn nu ook in gesprek met arbotechnische bedrijven om bureaustoelen te testen.

Ik ben heel enthousiast over die nieuwe sensor. De mogelijkheden zijn namelijk erg groot en bieden veel voordelen. Als jullie willen hou ik jullie op de hoogte met de ontwikkelingen.
Zeer interessant! Prijzen van de matrassen zelf zijn nog wel wat fors. Maar ik begrijp dat op basis van de Sleepradar een andere bovenlaag kan worden geleverd? Ook met verschillende zones/hardheden enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@MikeyMan Dank je wel Ik ben ook erg enthousiast ;-)

Zoals ik eerder noemde maken wij matrassen in het midden hoog segment. Wat betekend dat wij alleen met kwaliteitsmaterialen willen werken. Wij hebben hier speciaal voor gekozen om in dit segement te gaan zitten omdat ik met Sleepradar nachtrust wil bieden en hier hoort dus ook een matras bij die optimaal functioneert. Wij willen er voor zorgen dat als iemand een hoop geld uitgeeft dat hij / zij super tevreden is.

Dit betekend wij qua prijzen gelijk zijn met die van Auping, Mline en Tempur bijvoorbeeld. Maar MET een sensor erin. Je kan ook de matras zonder sensor krijgen dan is hij natuurlijk goedkoper.

De matrassen zijn daarom ook 26 cm dik en hebben 2 lagen van Pulselatex http://www.pulse-latex.com/nl/pulse (in totaal 14cm).
Zoals ik eerder verteld zijn de materialen en diktes de prijsbepalende factor.
Voordeel van Pulselatex is dat het erg goed ventileert, drukverlagend is en een enorme elasticiteit heeft. Dat laatste heeft als voordeel dat het dan heel lang mee gaat.
Maar helaas is latex erg duur....

Wij doen veel onderzoek en uit onderzoek o.a. van de hogeschool zeeland is gebleken dat het comfortbehoefte van een matras sneller veranderd dan de levensduur.
Wat dat in de praktijk betekend is dat in 5 - 7 jaar tijd je lichaam zo veranderd dat het kan gebeuren dat je na 5 - 7 andere eisen aan een matras stelt maar dat de matras technisch nog niet aan het eind van zijn levens duur is. En dan komt het probleem. De gebruiker wilt geen nieuwe matras kopen want hij heeft 5 jaar geleden al een goede gekocht en hij is nog niet versleten maar heeft eigenlijk wel behoefte aan nieuw matras. Wij als fabrikant kunnen niets doen want de matras vertoont geen technische gebreken.

Nu hebben wij dus een matras gemaakt die achteraf aanpasbaar is. Voordeel daarvan is dat je voor een bedrag van 50 - 100 euro je matras aankan passen zodat het weer optimaal functioneert voor de op dat moment geldende voorkeuren.

De Matrastypes hebben allemaal hun eigen hardheid. Toen ik het eerder had dat 25% van de Nederlanders slecht slaapt betekend dat ook dat 75% prima slaapt. Dus voor de meeste zijn deze versies goed. Maar wij kunnen zonder meerprijs de matras ook custommade aanpassen. Vorige week hebben wij bijvoorbeeld voor iemand met een hele hole rug de heupzone van de matras 7 cm naar boven verplaatst. Waardoor de rug beter opgevuld word en beter ondersteunt word.

De Sleepradar geeft zelfs hier advies in als de sensor ziet dat de slaapkwaliteit achteruit gaan en dat er bijvoorbeeld veel bewogen word. Veel mensen blijven namelijk met rugklachten door sukkelen terwijl dit soms heel makkelijk op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: droomidee geeft ook garantie op kuilvorming, dat weet ik niet uit ervaring maar door het na te vragen en uit reacties op het forum van tros radar. matt sleeps geft ook 10 jaar garnaite op kuilvorming, ook nagevraagd, en zo ook de andere paritjen die ik noem. Dat zegt dus ook iets over levensduur, want als die structureel lager ligt an de garantietermijn zou men het volledig verkochte aantal terugkrijgen binen de garantietermijn, wat voor geen enkel bedrijf lonend zou zijn.
U weerlegt mijn punt over omruilgarnaite door matrassen te vergelijken met bijvoorbeeld een tv. Dit is echter een voorbeeld van appels met peren vergelijken. Voor ozver mij bekend is er geen enekele winkel waar je je tv kan omruilen na een maand of langer. Blijkbaar is het op de tv-markt dus niet gebruikelijk deze service aan te bieden. DE matrassenmarkt is anders. Er zijn verkopers die geen mogelijkheid tot terugsturen/omruilen bieden nadat erop geslapen is, is is een groep die omruilgarantie biedt(waarbij bij deze winkel een ander matras kan worden uitgezocht maar waarbij geen geld wordt teuggegeven) en als laatste is er een groep verkopers die de gebruiker de kans geeft het matras een x aantal nachten vrijblijvend te proberen waarna het matras indien het niet bevalt kan worden teruggestuurd waarbij het volledige aankoopbedrag wordt teruggestort. Zeggen dat de service van winkels die omruilgarantie bieden best goed is omdat je een tv ook niet kan omruilen is niet echt een goed argument. Als we de matrasverkopers met elkaar vergelijken zie je dat de online-leveranciers vaak betere service(geld terug in plaats van omruilgarantie, en vaak ook volledige garantie) bieden dan ketens als swiss sense/beter bed of lokale speciaalzaken. Dit terwijl de online retailers vaak veel goedkoper zijn dan de speciaalzaken. Kent u speciaalzaken die toestaan dat de kalnt het matras binnen een x aantal dagen retourneert, waarbij de klant gewoon zijn volledige aankoopbedrag terugkrijgt?
Het adviseren van matrassen biedt veel kennis en expertise: helemaal mee eens. Het grote probleem waar consumenten mee te kampen hebben is dat het voor hen onmogelijk is om onderscheid te amekn tussen kennis/expertise en commercieele verkoperspraatjes die hen ertoe overhalen m 500-1000 mer te betalen dan nodig is in hun situatie. Daarnaast kan je zelfs met alle kennis niet 100% zeker zijn dat het geadviseerde matras een klant zal bevallen, want elk lichaam reageert anders. Darom gebruik ik bij mijn adviezen altijd matrassen die teruggesturd kunnen worden.
prijsverschillen:
Uw tekst over afdeklagen klopt slechts tendele. Het probleem is juist dat leveranciers de meeste trucjes gebruiken om afdeklagen interessant en duur te maken. Ze komen met allerlei mooie benamingen/certificaten/unieke stofjes die hun schuim heeft en een ander schuim niet. Wat vooral van belang is is dat het schuim een goede har-waarde heeft, 45 of hoger bij koudschuim en liefst 50 bij traagschuim. Uiteraard zijn er kwalitietsverschillen tussen de schuimen. Maar het is zeker niet zo dat een schuim dat zich geen 10 dure certificaten aanschaft per definitie slechter is dan een schuim dat ove elk prachtig klinkend certificaat beschikt. Zodra een bepaald schuim massaproductie wordt zie je pltselign weer nieuwe certificaten of unieke stoffen opduiken die het volgens de producent dan weer noodzakelijk maken dat je hun 3 keer zo dure schuim kiest. Het grootste deel hiervan is gebakken lucht. voor schuimmatrassen adviseer ik vrijwel altijd www.ravensberger-matrassen.nl omdat zij een eerlijke prisj rekeenn voor goed schuim. Het kan goedkoper, en zelfs dan is het vak nog goed, maar ravensberger is een veilige keuze qua schuimmatrassen.
De tijk is behoorlijk overschat. Tenzij je heel specifieke slaapbehoftes hebt(erg warm/koudbloedig) zal vrijwel elke tijk voldoen, zeker omdat die normaalgesproken wordt afgedekt met een molton en hoeslaken.
Als iemadn heel graag valt voor merk, of duur uitzinede certificaten, dan kan een matras van 1000 euro of meer lonend zijn. Ik akn geen enkele andere situatie bedenken waarin dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Wij hebben de Ikea topper genomen om de gleuf tussen onze matrassen te dichten. Ik vind het geen succes. Er ontstaan snel kuilen in de topper en ook de vochthuishouding wordt geblokt. Dus erg warm en verplicht de dekbedden 's ochtends openleggen om te ventileren.
Ik zou er geen 90 euro meer aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk
Over de omruilgarantie

De slaapspeciaalzaken geven dit ook als er echt geen ander product is wat aan de eisen / wensen voldoet.
Dat andere branches geen omruilgarantie biedt zegt idd veel over de servicegerichtheid van de matrasverkopers.

Wat u vind het SG en dat u de tijk behoorlijk overschat vind is u mening.
Ik heb na 22 jaar in het vak te zitten veel gezien en ervaren dus ik heb een andere mening.

@vinz98 De reden waarom een topper vaak niet werkt om de naad af te dekken is dat de matrassen vaak of bol aflopen of een getaped zijn met een bies.
Hiermee creëer je al een opening. De topper vult het aanwezige gat wel maar je heb nog altijd een kuil.
Ook als de matrassen op een boxspring liggen dan kunnen de matrassen nog uit elkaar schuiven.
Oplossing is een hele dikke topper maar dat is bijna net zo duur als een nieuw matras.
Zoals u idd zegt kan de topper de ventilatie tegen houden. Zeker als met mindere materialen is gemaakt dan de matras. (je gaat dus eigenlijk achteruit)
Conclusie is eigenlijk altijd dat het een lapmiddel is. Het ligt nooit zo lekker als een groot matras.

[ Voor 69% gewijzigd door Kezand op 27-12-2017 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ik heb wel eens gezien 2 kernen strak tegen elkaar met daarover 1 losse toplaag en dan 1 grote tijk eromheen. Geen merkbare spleet en zo is het ook nog keerbaar/verplaatsbaar. Weet niet of dat met pocketveermatrassen kan.

[ Voor 14% gewijzigd door jayjey op 27-12-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@jayjey zo doen wij dat ook. 2 kernen in een hoes met een losse bovenlaag. Werkt perfect.

Dit werkt natuurlijk alleen als je een compleet nieuwe matras koopt. Als je al een matras hebt werk dit niet

[ Voor 38% gewijzigd door Kezand op 27-12-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 12:14
[b][message=53703093,noline]Kezand schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:38
Hey Kezand, ik ben zelf op zoek naar een boxspring 180x200 met een budget van €500-1000. U adviseert te gaan testen, welke specifieke winkels zijn hier aan te raden? Beterbed? Ikea? Zijn er dingen waar ik op moet letten qua matras en garantie?
Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@Santee

500 - 1000 euro voor een complete set is scherp zeker als je het op 180 x 200 wilt hebben.

Kijk naar de volgende dingen bij boxen:

Afwerkingsniveau:

- Ga op de box zitten en kijk als je bent opgestaan of de stof nog bobbelt. Als dit niet zo is of is bijna weg dan is het een goede kwaliteit.
- Kijk bij boxen waarvan de matras mee gestoffeerd is wat voor een topper er op ligt. Je ligt namelijk op de topper en die moet comfortabel en ventilerend zijn. Goed is Koudschuim, Beter is Visco / traagschuim of latex.
- Kijk waarvan het frame van gemaakt is. en vergelijk dit met elkaar

Let ook op wat er allemaal bij de prijs erbij zit. Soms prijzen ze het zonder topper maar dat ligt voor geen meter. Lijkt goedkoop maar je moet dan bij betalen voor een topper.

Maar het belangrijkste is. Kies die die je het lekkerste vind liggen!

In die prijsklasse zou ik eens naar deze boxsprings gaan kijken

https://www.beterbed.nl/p...ring-arendal-kvadrat-vlak

https://www.beterbed.nl/p...6879-boxspring-trevi-vlak

Let bij Beter Bed op de speciale aktiecodes! Met deze korting kom je rond de 1000 - 1100 euro te zitten voor 180 x 200

Of bij BeddenReus (onderdeel Beter Bed)

https://www.beddenreus.nl...ak-met-gestoffeerd-matras

Swiss Sense:

https://www.swisssense.nl/boxspring-home-160

Luxebedden.nl (onderdeel Swissense)

https://www.luxebedden.nl...ntovich-hilton-boxspring/

Ikea

http://www.ikea.com/nl/nl...cts/S89186882/#/S69186883

Jysk

https://jysk.nl/slaapkame...80x200-gold-c45-dreamzone

Mocht je je budget kunnen opschroeven naar 1000- 1300 dan moet je eens naar de volgende boxen kijken

http://www.caresseboxspri...lectie/silver-collection/

http://www.norma.nl/producten/boxsprings/timeless-jubileum/

[ Voor 21% gewijzigd door Kezand op 01-01-2018 17:23 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Kezand schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:17:
@Santee

500 - 1000 euro voor een complete set is scherp zeker als je het op 180 x 200 wilt hebben.

Kijk naar de volgende dingen bij boxen:

Afwerkingsniveau:

- Ga op de box zitten en kijk als je bent opgestaan of de stof nog bobbelt. Als dit niet zo is of is bijna weg dan is het een goede kwaliteit.
- Kijk bij boxen waarvan de matras mee gestoffeerd is wat voor een topper er op ligt. Je ligt namelijk op de topper en die moet comfortabel en ventilerend zijn. Goed is Koudschuim, Beter is Visco / traagschuim of latex.
- Kijk waarvan het frame van gemaakt is. en vergelijk dit met elkaar

Let ook op wat er allemaal bij de prijs erbij zit. Soms prijzen ze het zonder topper maar dat ligt voor geen meter. Lijkt goedkoop maar je moet dan bij betalen voor een topper.

Maar het belangrijkste is. Kies die die je het lekkerste vind liggen!

In die prijsklasse zou ik eens naar deze boxsprings gaan kijken

https://www.beterbed.nl/p...ring-arendal-kvadrat-vlak

https://www.beterbed.nl/p...6879-boxspring-trevi-vlak

Let bij Beter Bed op de speciale aktiecodes! Met deze korting kom je rond de 1000 - 1100 euro te zitten voor 180 x 200

Of bij BeddenReus (onderdeel Beter Bed)

https://www.beddenreus.nl...ak-met-gestoffeerd-matras

Swiss Sense:

https://www.swisssense.nl/boxspring-home-160

Luxebedden.nl (onderdeel Swissense)

https://www.luxebedden.nl...ntovich-hilton-boxspring/

Ikea

http://www.ikea.com/nl/nl...cts/S89186882/#/S69186883

Jysk

https://jysk.nl/slaapkame...80x200-gold-c45-dreamzone

Mocht je je budget kunnen opschroeven naar 1000- 1300 dan moet je eens naar de volgende boxen kijken

http://www.caresseboxspri...lectie/silver-collection/

http://www.norma.nl/producten/boxsprings/timeless-jubileum/
Dankjewel voor je hulp! Is dit ook nog wat, of mist hier dan een top matras? https://www.beterbed.nl/p...kvadrat-vlak---2-persoons

Verder heeft BeterBed inderdaad vandaag 18% korting, alleen ik ben echt pas vandaag begonnen met kijken naar bedden |:( O-) , dus ik kan nog niet vandaag kopen.
Heeft BeterBed vaker zulke acties?

Ik zal ook naar je andere opties kijken, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Santee Bij deze set is een standaard niet mee gestoffeerde matras bij. Dit is wel een pocketveer matras wat beter is dan een Bonell veer matras. Bij pocketveren veren elke veer apart terwijl bij bonellveer de veren aan elkaar verbonden zijn. Doordat de veren allemaal apart veren is dit comfortabeler en kan de matras zich beter aanpassen.

Voordeel van deze set is dat ze het ook nog komen brengen en monteren.

Test de matras en set wel even uit. Deze boxsprings staat bij alle Beter Bed vestigingen dus je kan uitgebreid testen. De kan dan goed bepalen of een eventuele upgrade ook fijner ligt.

Januari is een belangrijke maand in de meubelbranche. Dit ivm alle kerstbonussen en 13e maanden. Dus je kan het beste in de eerste 2 weken iets kopen. Ik zou zeker met deze korting ook ff langs de winkel gaan. Kans is groot dat je het daar ook krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kezand op 01-01-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Kezand schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:17:
@Santee Bij deze set is een standaard niet mee gestoffeerde matras bij. Dit is wel een pocketveer matras wat beter is dan een Bonell veer matras. Bij pocketveren veren elke veer apart terwijl bij bonellveer de veren aan elkaar verbonden zijn. Doordat de veren allemaal apart veren is dit comfortabeler en kan de matras zich beter aanpassen.

Voordeel van deze set is dat ze het ook nog komen brengen en monteren.

Test de matras en set wel even uit. Deze boxsprings staat bij alle Beter Bed vestigingen dus je kan uitgebreid testen. De kan dan goed bepalen of een eventuele upgrade ook fijner ligt.

Januari is een belangrijke maand in de meubelbranche. Dit ivm alle kerstbonussen en 13e maanden. Dus je kan het beste in de eerste 2 weken iets kopen. Ik zou zeker met deze korting ook ff langs de winkel gaan. Kans is groot dat je het daar ook krijgt.
Voor deze (https://www.beterbed.nl/p...kvadrat-vlak---2-persoons) staat er wel dit bij: "Deze speciale Webdeal is niet in onze winkels te bezichtigen maar wel te bestellen."

Kan hem dus denk ik niet eens testen in de winkel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Santee Zo ver ik weet staat de Arendal wel in de winkel. Maar misschien niet met deze matras. De easypocket moet ook in de winkel liggen. Maar misschien liggen ze niet bij elkaar. Maar je kan ff bellen naar jou winkel in de buurt om zeker te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanwege wat rugklachten de laatste tijd, kwamen we tot de ontdekking dat onze huidige matrassen inmiddels 15 jaar oud zijn. Hoog tijd voor nieuwe dus!

Onze huidige matrassen zijn van het type pocketvering en aan beide zijden latex als afdeklaag.
Deze matrassen hebben we aangeschaft bij Nova Matrassenfabriek in Nijmegen, welke helaas niet meer bestaat. De aanschafprijs was destijds Eur 180,- per matras met maatvoering 80x200cm

Op het eerste gezicht lijken de huidige matrassen overigens nog prima, omdat er geen kuilvorming zichtbaar is. Echter, als je erop gaat liggen voel je overduidelijk de pocketveren in de middelste regio.
Ik verwacht dat de latex lagen aan het 'vergaan' zijn. (mede door zout in transpiratie).
Er zit helaas geen rits in de tijk, dus ik kan het niet controleren en het matras openmaken/snijden doe ik pas wanneer ik nieuwe matrassen heb die naar wens zijn.

Na het lezen van dit topic, achtergrondinformatie over typen matrassen, materialen, bedbodems, reviews en testen van onder andere consumentenbond en rekenkamer hebben we een aantal wensen voor onszelf opgesteld;

- Voorkeur gaat weer uit naar pocketvering, vanwege goede ventilatie eigenschap en goede ondersteuning.
- Geen materialen zoals wol of paardenhaar ivm allergie.
- Geen latex ivm uitharden door transpiratie/zout.
- Prijs liefst rond de Eur 200,-
- Gevoel dat we 'bang for bucks' krijgen, oftewel goede prijs/kwaliteitsverhouding.
- Bestaande bedombouw en lattenbodems (28 latten) behouden.
- Uitwasbare tijk
- Mogelijkheid tot thuis uitproberen en gratis retourneren indien matrassen niet bevallen.

Na de orientatiefase op internet hebben we een aantal winkels bezocht, namelijk BeterBed, Beddenreus, totaalBED en de Matrassenfabriek/Het Matrasatelier (beide in hetzelfde pand), IKEA en een flink aantal webshops bekeken, waaronder Droomidee, Roleau, de Matrassenman en de Matrassenfabriek.

Het bezoeken van de winkels en het proefliggen had uiteindelijk niet echt veel toegevoegde waarde, aangezien circa vijf minuten liggen met kleding aan, zonder dekbed echt niet representatief is. Door het enorme aanbod van verschillende matrassen leek het alleen maar moeilijker te worden om te kiezen.
Wel kreeg ik sterk de indruk dat het kopen van een matras een nogal 'emotionele aankoop' is waarbij allerlei argumenten gebruikt worden om een matras te verkopen. (het lijkt misschien veel geld, maar gaat minstens 10 jaar mee, je ligt er 1/3 van de dag op, hiermee voorkom je rugklachten, goede nachtrust is het belangrijkste wat er is, etc)

Reden te meer voor ons om te beseffen dat in plaats van de emotie, een matras een 'ding' is. Een 'ding' wat opgebouwd is uit een aantal lagen schuim en pocktetveren met daaromheen een hoes, de zogenaamde tijk. Dit geheel wordt geproduceerd en afgewerkt (rits, borduursels, handvatten, etc) met de bijbehorende materiaal- en productiekosten.

Het lijkt me echter dat bij veel beddenspeciaalzaken de verkoopprijs van een matras en de vermoedelijke materiaal- en productiekosten nogal ver uit elkaar liggen. Geen bang for bucks dus.

Aangezien het voor mij als 'leek' totaal niet duidelijk is of, en welk verschil er zit in bijvoorbeeld de gebruikte kwaliteit schuim en pocketveren en de bijbehorende meerprijs ervan bij hogere kwaliteit, kan ik daardoor niet bepalen of een bepaald matras 'duur' is, of juist niet.

Rekening houdend met alle eerder genoemde wensen hebben we uiteindelijk gekozen voor een Droomidee pocketverenmatras met traagschuim en koudschuim. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit voor ons prima matrassen zijn en dat we hiermee een weloverwogen aankoop hebben gedaan. We denken dat dit de beste prijs/kwaliteit verhouding is die op dit moment verkrijgbaar is in dit segment, mits de matrassen in werkelijkheid inderdaad voldoen aan de specificaties.

Het bezoek aan de Matrassenfabriek/Het Matrasatelier is door ons overigens als zeer positief ervaren. Er wordt goed geluisterd naar individuele wensen om naar wens een goed matras samen te stellen.
Dit matras kan vervolgens terplekke worden geproduceerd, terwijl je wacht en terwijl je meekijkt.

Indien de Droomidee matrassen niet goed bevallen kiezen we alsnog voor een 'custom' matras van het Matrasatelier simpelweg omdat we hier een goed gevoel bij hebben en zelf kunnen bepalen welke 'laagjes' we in onze matrassen willen hebben. De hogere prijs is daarmee een concessie.

Het Roleau matras is bij ons afgevallen omdat de pocketveren tussenlaag aan beide zijden is afgedekt met kokosvezels, waarvan ik twijfel aan de duurzaamheid op lange termijn (>5 jaar) en de invloed op allergieën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@LeGato23

Goed overwogen keuze! Je hebt je goed inverdiept dus ik denk ook dat dit een prima keuze voor jou zal zijn.
Kan je eens foto’s uploaden van de matras als je die hebt? Ben benieuwd hoe het eruit ziet

Je zegt dat je rugklachten kreeg. Het kan inderdaad aan je matras liggen. Maar je moet ook rekening houden dat niet alleen de matras 15 jaar ouder is maar ook jij zelf.
Je hebt nu andere eisen aan een product dan 15 jaar geleden. Meestal word het lichaam er niet beter op 😉

Latex hard niet alleen uit van zout maar voor namelijk van warmte en droogte. Het gaat dan verpulveren.

Het is inderdaad heel moeilijk om door de bomen het bos te zien.
Maar je hebt je goed geïnformeerd en dat is het belangrijkste. Het is net zoals bij pc’s de een is prima tevreden met een laptop met een atom of celeron terwijl de andere pas bij een i5 enthousiast word.

Ik weet niet in winkel je 5 minuten heb getest maar in 5 minuten kan je inderdaad niet veel testen.
Met een goed adviesgesprek met het testen erbij ben je normaal anderhalf tot 2 uur toch kwijt.

Er zit veel verschil helaas in het niveau in kennis van de Slaapadviseur. Wat je ook in het filmpje van de rekenkamer kan zien. Het is een beetje hetzelfde of je pc koop bij de mediamarkt of bij een specialist.

Die kokosvezel is een drukverdeler voor de veren. Als dit er niet in zou zitten snijden de veren gewoon door het schuim heen.
Kokos is een prima materiaal en gaat lang mee. Ventileert goed en geeft bijna geen allergische verschijnselen.

Bij allergieën moet je altijd goed overwegen waar je allergisch voor bent. In de praktijk kiezen soms mensen voor anti allergische materialen maar blijkt het dat ze helemaal niet allergisch zijn voor bv huisstofmijt. Bij jou weet ik het natuurlijk niet maar het zou zonde zijn dat je consessies gaat doen terwijl het niet nodig is.
Ben je wel allergisch voor huisstofmijt dan is anti allergisch een goede keuze natuurlijk

Als je een paar dagen op het matras ligt en het bevalt niet laat het ff weten. Dan kan ik misschien kijken naar waar je bij de matrassenfabriek op moeten letten om het zelfde probleem te voorkomen.

Veel slaapplezier!

[ Voor 25% gewijzigd door Kezand op 01-01-2018 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kezand schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:23:
Goed overwogen keuze! Je hebt je goed inverdiept dus ik denk ook dat dit een prima keuze voor jou zal zijn.
Kan je eens foto’s uploaden van de matras als je die hebt? Ben benieuwd hoe het eruit ziet

Je zegt dat je rugklachten kreeg. Het kan inderdaad aan je matras liggen. Maar je moet ook rekening houden dat niet alleen de matras 15 jaar ouder is maar ook jij zelf.

Ik weet niet in winkel je 5 minuten heb getest maar in 5 minuten kan je inderdaad niet veel testen.
Met een goed adviesgesprek met het testen erbij ben je normaal anderhalf tot 2 uur toch kwijt.

Er zit veel verschil helaas in het niveau in kennis van de Slaapadviseur. Wat je ook in het filmpje van de rekenkamer kan zien. Het is een beetje hetzelfde of je pc koop bij de mediamarkt of bij een specialist.

De kokosvezel is een drukverdeler voor de veren. Als dit er niet in zou zitten snijden de veren gewoon door het schuim heen.
Kokos is een prima materiaal en gaat lang mee. Ventileert goed en geeft bijna geen allergische verschijnselen.

Bij allergieën moet je altijd goed overwegen waar je allergisch voor bent.

Als je een paar dagen op het matras ligt en het bevalt niet laat het ff weten. Dan kan ik misschien kijken naar waar je bij de matrassenfabriek op moeten letten om het zelfde probleem te voorkomen.
@Kezand Dank voor je terugkoppeling. Ik heb inderdaad zo goed mogelijk mezelf proberen in te lezen en te laten informeren. Zodra de matrassen binnen zijn zal ik wat foto's maken. Ook zal ik onze ervaring posten op een later moment, zodra ik daadwerkelijk iets zinnigs kan zeggen. Immers, we zullen aan de nieuwe matrassen moeten wennen, en het is niet eerlijk een oud 'versleten' matras te vergelijken met een nieuw matras. Waarschijnlijk ligt het nieuwe matras in onze optiek de eerste dagen veel te hard, aangezien we gewend zijn aan ons huidige matras. Het wennen en voor onszelf een nieuwe 'nul-lijn' vaststellen kost even tijd verwacht ik.

Goede opmerking over de rugklachten! Ik ben me hiervan inderdaad bewust. Het matras gaat mijn rugklachten zeker niet oplossen. Dat zal ik echt zelf moeten doen met bv meer beweging etc. Wat voor mij wel belangrijk is, is dat de matrassen ook niet voor extra, andere of nog meer klachten gaan zorgen.

Het proefliggen bij de slaapwinkels voelde nogal ongemakkelijk aan. Alleen bij de IKEA had ik het gevoel lekker ongedwongen relaxed op de bedden kunnen gaan liggen. Voor mij is de 'ongemakkelijkheidsdrempel' toch wat lager bij de IKEA dan bij een beddenspeciaalzaak waar de verkoper erbij blijft staan en eigenlijk vrijwel gelijk vraagt: "en, wat vindt u ervan?" zodra je er net op ligt. Hierdoor werd voor ons de mogelijkheid tot gratis retourneren na aankoop indien niet geschikt/tevreden ineens belangrijker dan aanvankelijk verwacht.

De kennis, kunde en ervaring van slaapadviseurs wisselt inderdaad enorm. Sommige komen eigenlijk niet verder dan 'Ik heb 'm zelf thuis ook', terwijl anderen zeer goed op de hoogte zijn van verschillende eigenschappen, materialen, voor- en nadelen, wel of niet geschikt bij bepaalde slaaphoudingen, lichamelijke klachten, etc.

Qua allergieën ben ik flink allergisch voor onder andere stof. Toch hebben we weer gekozen voor pocketvering, terwijl sommigen hiervan zeggen dat pocketvering stofnesten zijn. Met onze bestaande pocketveringmatrassen was dit gelukkig geen probleem, waarbij we overigens lattenbodems gebruiken ipv boxspings, zodat we onder het bed gewoon kunnen stofzuigen. Dit scheelt al enorm.

Het is overigens niet mijn bedoeling om met mijn posts een bepaalde winkel(keten), webshop of fabrikant af te branden of juist op te hemelen. Het is mijn doel om onze zoektocht naar een nieuw matras, rekening houdend met uitgangspunten en overwegingen, inzichtelijk te maken en daarbij aan te geven tot welk matras wij gekomen zijn, en of dat we tevreden zijn met de uiteindelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@LeGato23
Het zou mooi zijn als er voor matrassen ook een reviewssysteem komt net zoals hier op tweakers. Het zeg natuurlijk niks over het ligcomfort maar wel over afwerking en materiaalsoort. Ik ben dus erg benieuwd naar je foto's. Ook de consumentenbond is helaas een commerciële partij en niet onafhankelijk. Ik kan je nu al bijvoorbeeld al aangeven wie de volgende is met beste koop....

Daarom heb ik nog op jou ervaring gereageerd. Ik denk met de feedback jou en van de rest met aanvulling van foto's en links de zoektocht voor vele versoepelt.
Wat voor mij heel interessant zijn je opmerkingen van het proefligger. Ik ben voor mijn eigen bedrijf constant aan het onderzoeken hoe klanten het in de winkel ervaren.
Dit forum vind ik daarom zo interessant omdat het mij inzicht biedt in het zoekgedrag en winkelervaring van de doorsnee consument.
Ook je opmerking over het verschillende niveau van de winkels bevestigd mij wat ik al vond.

Ik vind dus totaal niet dat je een winkel of webshop aan het promoten of bashen bent. Je hebt een wel overwogen keuze gemaakt en dit gedeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Kezand op 02-01-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 00:46

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb in 2012 ook een nieuw bed gekocht na 14 jaar op hetzelfde matras gelegen te hebben en ik heb ook verschillende matrassen geprobeerd. Mijn eerste keuze, Auping Dublin Maximus (nog steeds geen idee welke matrassen dat hier precies in zitten, volgens mij de goedkoopste van auping) lag echt 't beste. 500 euro van de prijs af kunnen lullen en inmiddels 5 jaar later merk ik dat mijn lichaam ook veranderd is. Ik hoef niet meer perse op een firm matras te liggen waar ik dat 5 jaar geleden wél prettiger vond.

Ik ben een zijslaper en ik wil minder ingedrukte schouders en minder pijn aan mijn heupen, dus een wat zachter matras, althans bij de schouders en heupen zou wel wat schelen vermoed ik.

Wat ik me dus wel echt afvraag, als ik bij droomidee kijk, dan kost een 180x210 pocketveermatras van 22cm dikte én traagschuim als comfortlaag "maar" 228 euro.
Bekijk ik de Auping Vivo matras met ook pocketvering en zones bij schouders en heupen (en nog andere zones, identiek aan droomidee), dan vraag ik me af waar het kwaliteitsverschil inzit. Ik bedoel, ik kan 5 matrassen van droomidee kopen voor dat geld van de auping, en als ik 4 jaar met een droomideematras zou doen who cares? Dan kan ik 20 jaar vooruit; met geen enkel matras kun je 20 jaar vooruit.

Ik probeer Auping of mline of andere duurdere merken niet af te zeiken (ik heb zelf een Auping ;) ) maar ik vraag me echt serieus af waar het verschil dan in zit.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:04
Ik ben er inmiddels achter dat MLine niet zo zaligmakend is als men pretendeert en dat dit merk al helemaal niet door fysiotherapeuten aangeraden zou worden.

Het luxe Pullman bestaat niet meer en is overgenomen door een investeringsmaatschappij. Deze laat de matrassen nu in de fabriek van Eastborn maken. Op Eastborn is overigens niet direct iets aan te merken, dit zijn op zich prima bedden, alleen dan wel voor een prijs die ver onder die van Pullman ligt.

Swiss Sense heeft in zoverre niets met Zwitserland te maken dat het een Nederlands merk is wat naar verluid zijn matrassen in China laat produceren. Het geen verklaard dat levertijden vaak lang zijn.

Hästens claimt dat al zijn matrassen met de hand gemaakt worden volgens een zeer kundig proces met alleen de beste materialen, maar goed, dan moet je wel rond de €7.000,00 voor een instap dubbelslaper neer willen leggen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@Deathchant Ik snap wat je bedoel en om eerlijk te zijn snap ik de prijzen van Droomidee ook niet....Ik weet wat het kost om een Auping of een Mline matras te maken en dat is duurder dan waar Droomidee zijn matrassen inclusief btw voor verkoopt. Dus hoe dit kan is mij ook een raadsel.
Bij Beter Bed staan 2 matrassen voor 99 euro en ik weet dat ze die verkopen met negatieve marge. Dat Droomidee ze goedkoper kan inkopen dan Beter Bed is knap. Dus idd bang for buck!

Ik weet bijna alleen zeker dat ze de 10 jaar niet zullen halen maar zoals je zelf zegt dan koop je voor dat geld gewoon een nieuwe. Hou alleen rekening dat het weggooien erg milieu belastend is. Dit omdat er weinig gerecycled kan worden.

Wat ook hier bevestigd word https://radar.avrotros.nl...ewtopic.php?f=14&t=149464

@Theo74 Jaren lang heb ik met plezier voor Mline gewerkt en ik kan je vertellen dat er rond 1600 fysiotherapeuten met Mline werken in Nederland en Belgie. Met werken bedoel ik adviseren en verkopen. Dus ze werken er echt mee maar er zit wel commerciele voordelen voor de fysiotherapeut aan het werken met Mline.

Pullman is niet overgenomen door een investeringmaatschappij maar door Hilding Anders http://www.hildinganders.com.
Hilding Anders is ook eigenaar van onderandere Eastborn, Jensen en Carpe Diem. Na de overname van Pullman is de fabriek in Zwijndrecht gesloten en de productie naar Vroomshoop verplaatst waar inderdaad ook Eastborn word gemaakt. Net zoals bij Nedcar BMW's en Mini's worden gemaakt.

Swiss Sense laat zijn producten maken in de Filipijnen, Hongarije (nieuwe fabriek) maar ook gewoon in Nederland. Je hebt gelijk dat als de levertijden over 10 weken zijn dat dan de producten van ver komen. Meestal is het inderdaad 12 weken.

[ Voor 4% gewijzigd door Kezand op 02-01-2018 19:53 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Wij overwegen nu een boxspring van Wehkamp en het pocketveren Comfort matras van Roleau erop.

De boxspringbodem bestaat uit twee delen van 90x210 cm. De boxspring heeft een 5-slags bonellvering kern. Deze kern geeft een volledige ondersteuning aan de matras dat op de boxspring komt te liggen. (Aldus Wehkamp).

Wat denken jullie, goede bodem voor dit matras?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Workaholic Voor ondersteuning en levensduur prima bodem. Ik heb natuurlijk geen idee hoe het ligt.

Op een boxspring (bonell of pocket) kan eigenlijk elke matras. Puur uit technisch oogpunt gezien.
De bodem heeft natuurlijk wel invloed op het comfortniveau en op de hardheid.

Bonell zijn veren die aan elkaarvast zitten. Voordeel is dat deze goedkoper zijn te maken. Nadeel is dat ze minder kunnen vormen. Pocketveren veren apart en zijn onafhankelijker waardoor ze zich beter kunnen aanpassen.
Bonell veer zal in het algemeen harder aanvoelen dan een pocketveer.

Dus volgens mijn prima bodem voor deze matras

[ Voor 4% gewijzigd door Kezand op 03-01-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:11
Deathchant schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:19:
Wat ik me dus wel echt afvraag, als ik bij droomidee kijk, dan kost een 180x210 pocketveermatras van 22cm dikte én traagschuim als comfortlaag "maar" 228 euro.
Ik wil je droomidee ( O-) ) niet om zeep helpen, maar voor die €228 vul je een bed van 180 x 210 cm maar voor de helft. De 180 x 210 cm is €384. Voor €228 krijg je 90 x 210 cm.

Edit:
Heeft iemand hier opslag onder het bed? Ik wil namelijk een kledingkast onder het bed waarbij ik het matras omhoog kan duwen zodat ik de kast een beetje in kan lopen. Gewoon lades op de grond is geen optie, want die zouden niet volledig uitgeschoven kunnen worden. Ik zit alleen een beetje met de ventilatie van het matras. Soms zweet ik nogal in de nacht, dus ik zie het sowieso niet zitten om het matras op een houten plaat te leggen. Maar als ik de lattenbodem als bovenkant van de kast zie, gaat mijn zweetlucht dan niet in mijn kleding zitten?

Ik kan natuurlijk een aparte laag maken die ook mee omhoog klapt, maar die ruimte gebruik ik liever voor de kast zelf. Op internet zie ik veel mensen die gewoon kastjes nemen en daar het bed op maken, maar dan zit je met erg veel loze ruimte. Ik denk een beetje aan een combinatie tussen deze 2 bedden:
https://www.belfurn.nl/me...36e95/s/p/space_up_10.jpg &
http://www.contemporist.c...bed-storage_140716_05.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Ample Energy op 03-01-2018 18:21 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 00:46

Deathchant

Don't intend. Do!

Ample Energy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:34:
[...]

Ik wil je droomidee ( O-) ) niet om zeep helpen, maar voor die €228 vul je een bed van 180 x 210 cm maar voor de helft. De 180 x 210 cm is €384. Voor €228 krijg je 90 x 210 cm.
Ik doelde ook op 1 matras :)

Droomidee = 228 euro
Auping Vivo = 1500 euro

Beide 90x210, beide pocketveer, beide 7 zones....
Al zou het Droomidee matras maar 4 jaar meegaan...dan kun je zeker 5x zo'n droomidee matras kopen, en ben je 20 jaar verder...dat haal je met Auping niet.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@santee: persoonlijk vind ik de kwalitiet van de gebruikte materilaen bij beter bed, zeker in het goedkopere segment nogal tegenvallen. de hr-waardes van afdeklagen liggen niet zo hoog, en kuilvorming is geen onbekend verschijnsel.
wat zoek je precies, hard of zacht? hoeveel weeg jij en hoeveel weegt je partner(als het verschil erg groot is kan 2 losse matrassen veel verstandiger zijn). Overigens lijkt het me veiliger(zeker bij web-only deals) als je het matras mag retourneren en je geld terugkrijgen anders loop je wel een groot risico.
als ik je advies zou geven: neem bij www.beddenbriljant.nl de boxspring znder matras delux met pocketvering bodem(bonell mag ook maar omdat het verschil maar 50 is zou ik voor de betere pocketvering bodem gaan: komt op 543 euro. Daarom een droomidee matras 180x210 met aan 1 kant traagschuim en aan de andere kant koudschuim kost 384, samen 927. Daar heb je dan een prima kwalitatief bed aan binnen je budget. Als je gepersonaliseerd advies wil op je slaapvoorkeuren en gewicht lees ik het wel.
@LeGato23: leuk om te zien hoe zorgvuldig je alles hebt afgewogen. Ik denk dat droomidee het enige merk was wat (met dit budget) aan al je voorwaarden kon voldoen. Ligvoorkeur is puur persoonlijk dus of je het lekker vindt liggen ga je in de komende maand ontdekken, ik ben heel benieuwd naar je review.
@deathchant: Je rekensom gaat deels mank. Je zal namelijk met een droomideematras geen 4 jaar doen want je hebt 10 jaar garantie. Dus zlefs als je matras tussentijds niet goed meer is slaap je 10 jaar voor 228 omdat je matras dan onder garantie wordt vervangen. Het verschil tussen droomidee en auping zit waarschijnlijk in de gebruikte materialen, bij auping zal waarschijnlijk meer met gecertificeerde materialen worden gewerkt, en mogelik met duurdere methodes om de kwalitiet van de pocketveren constant te houden. Echter vraag ik mij sterk af of de kwalitiet van auping zodanig veel hoger ligt dat een zodanig prijsverschil aanvaardbaar is, zelf vind ik van niet zeker omdat je bij droomidee ook gegarandeerd 10 jaar slaapt voor de prijs die zij rekenen. Als ik jou was probeerde ik als aupingslaper gewoon een seen droomidee matras, dan kan je zelf voelen of je de kwalitiet vergelijkbaar vindt. Wil je dan toch liever weer een auping dan stuur je de droomidee matras gewoon weer terug. @kezand zou ons veel wijzer kunnen amken als hij ons de productiekosen van zo'n auping-maras zou willen vertellen.
@workaholic: zelf zou ik bij een lux matras als de pocketvering comfort niet gaan voor een minder luxe onderbodem. Ik denk dat het comfort van de pocketvering comfort veel meer tot zijn recht komt op de boxspring zonder matras delux met pocketvering(moet je er wel bij kieen in het keuzevakje) van www.beddenbriljant.nl
Het kan wel met een bonell-bodem, maar de verfijnde ondersteunign van een 500 veren per m2 kern komt veel meer tot zijn recht op een bodem die zelf ook goed punt-elastisch is zoals een pocketvering boxspring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: Zoals je waarschijnlijk weet verzorg ik ook vaak adviezen aan mensen die matrasen willen kopen. Ik lees je adviezen met belangstelling. Omdat het adviseren van matrassen op afstand een moeilike en veranwoordelijek taak is van op afstand zou ik wel graag willen dat onze adviezen van dezelfde kwaliteit zijn. Daarmee bedoel ik niet dat we het qua geadviseerde bedrijven met elkaar eens hoeven zijn maar wel dat onze adviezen op de persoon gericht zijn:
- wat is het gewicht van de slapers?
- weten ze al waar hun voorkeur naar uitgaat qua ligcomfort, zo niet is dat aan de hand van wat ze beschrijven al deels te bepalen?
- welke materialen zitten er in de door ons geadviseerde matassen?(hoeveel pocketveren per m2, hr-waardes afdeklagen)
Ik denk bijvoorbeeld dat de goedkoopst epocketverenmatrassen van beter bed het niet halen bij de hr55 koudschuim, hr50 traagschuim, en 350 pocketveren per m2 van droomidee. Zo'n beterbedmaras van 99 euro loopt het risico om de uitdrukking goedkoop is duurkoop te bevestigen, terwijl dit risico bij droomidee met 10 jaar garantie veel kleiner is.
We zijn hier op tweakers. Jij schrijft dat je van de meeste merken de productiekosen van hun matrassen kent. Jij kan dus behoorlijk wat ondoorzichtigheid wegnemen hier door dat gewoon te delen met ons. dat weet je bjvoorbeeld als een swiss sense matras uit de filipijenn 300 kost dat 1000 of meer wel behoorlijk aan de prijs is voor zo'n matras.
Wat droomidee betreft: de klachten op radar stammen van hun vorige matrassenfabriek. in 1% van de marassen onstond problemen met de lijm die losliet waardoor de matras deels verzake. Dat was lang niet bij alle matrassen zo overigens want de matras van droomidee die ik hier heb heeft nooit een krimp gegeven met mijn 150kg en de 150 kg van mijn vrienidn(was een matras van 140x200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
dicksterk schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 01:35:
@santee: persoonlijk vind ik de kwalitiet van de gebruikte materilaen bij beter bed, zeker in het goedkopere segment nogal tegenvallen. de hr-waardes van afdeklagen liggen niet zo hoog, en kuilvorming is geen onbekend verschijnsel.
wat zoek je precies, hard of zacht? hoeveel weeg jij en hoeveel weegt je partner(als het verschil erg groot is kan 2 losse matrassen veel verstandiger zijn). Overigens lijkt het me veiliger(zeker bij web-only deals) als je het matras mag retourneren en je geld terugkrijgen anders loop je wel een groot risico.
als ik je advies zou geven: neem bij www.beddenbriljant.nl de boxspring znder matras delux met pocketvering bodem(bonell mag ook maar omdat het verschil maar 50 is zou ik voor de betere pocketvering bodem gaan: komt op 543 euro. Daarom een droomidee matras 180x210 met aan 1 kant traagschuim en aan de andere kant koudschuim kost 384, samen 927. Daar heb je dan een prima kwalitatief bed aan binnen je budget. Als je gepersonaliseerd advies wil op je slaapvoorkeuren en gewicht lees ik het wel.
@LeGato23: leuk om te zien hoe zorgvuldig je alles hebt afgewogen. Ik denk dat droomidee het enige merk was wat (met dit budget) aan al je voorwaarden kon voldoen. Ligvoorkeur is puur persoonlijk dus of je het lekker vindt liggen ga je in de komende maand ontdekken, ik ben heel benieuwd naar je review.
@deathchant: Je rekensom gaat deels mank. Je zal namelijk met een droomideematras geen 4 jaar doen want je hebt 10 jaar garantie. Dus zlefs als je matras tussentijds niet goed meer is slaap je 10 jaar voor 228 omdat je matras dan onder garantie wordt vervangen. Het verschil tussen droomidee en auping zit waarschijnlijk in de gebruikte materialen, bij auping zal waarschijnlijk meer met gecertificeerde materialen worden gewerkt, en mogelik met duurdere methodes om de kwalitiet van de pocketveren constant te houden. Echter vraag ik mij sterk af of de kwalitiet van auping zodanig veel hoger ligt dat een zodanig prijsverschil aanvaardbaar is, zelf vind ik van niet zeker omdat je bij droomidee ook gegarandeerd 10 jaar slaapt voor de prijs die zij rekenen. Als ik jou was probeerde ik als aupingslaper gewoon een seen droomidee matras, dan kan je zelf voelen of je de kwalitiet vergelijkbaar vindt. Wil je dan toch liever weer een auping dan stuur je de droomidee matras gewoon weer terug. @kezand zou ons veel wijzer kunnen amken als hij ons de productiekosen van zo'n auping-maras zou willen vertellen.
@workaholic: zelf zou ik bij een lux matras als de pocketvering comfort niet gaan voor een minder luxe onderbodem. Ik denk dat het comfort van de pocketvering comfort veel meer tot zijn recht komt op de boxspring zonder matras delux met pocketvering(moet je er wel bij kieen in het keuzevakje) van www.beddenbriljant.nl
Het kan wel met een bonell-bodem, maar de verfijnde ondersteunign van een 500 veren per m2 kern komt veel meer tot zijn recht op een bodem die zelf ook goed punt-elastisch is zoals een pocketvering boxspring.
Dankjewel voor je reactie!

Ja ik en mijn partner verschillen veel, ik ben ~90kg en hij 60kg. Liefst wel 1 top matras, want anders kom je in een kuil tussen de matrassen in te liggen.
Qua hard/zachte matras, ik denk dat ik nu een hardere heb en dat ook wel fijner vindt, maar een beetje “gemiddeld” zou ook prima zijn. Ik haat zachte matrassen meestal, omdat ik dan steun ga missen in de rug.
Dankjewel voor het advies. Nu heeft BeterBed ook geen korting meer, dus de sets zijn weer 21% duurder :/

Ik heb trouwens naar de opties gekeken die je aangaf, die droomidee matras is 308 euro en de boxspring 499 euro op t moment? En is die nu helemaal compleet?

[ Voor 5% gewijzigd door Santee op 04-01-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@santee: Gezien het verschil in gewicht, maar je toch het liefst geen nad tussen 2 matrassen wil, zou ik absoluut gaan voor een boxspringbodem met pocketveren omdat jouw partner dan geen last heeft van het inveren van zijn gedeelte(wat bij bonellvering wel zu kunnen). Op een pocketveren boxspring zou ik dan idd gewoon een 180x200 matras proberen, maar aangezien je niet van zacht houdt heeft de kant met traagschuim geen zin. Dan kom je dus op het 180x200x22 matras van 258 euro. je boxspring zou dan idd op 499 komen +258 voor het matras is 757. De boxspringbodem kan je niet retourneren, beddenbriljant doet niet aan proefslapen. het matras wel. Dat is opzich geen probleem want deze boxbodem kan onder elk matras, ook dat is een rede dat ik de pocketvering boxbodem aanraadt omdat elk matrastype(behalve een bonellveringmatras maar dat zou ik toch niemand aanraden behalve op de logeerkamer) erop past. Een topmatras heb je niet nodig. Eigenlijk zijn topmatrassen alleen zinvol voor mensen met specifieke slaapbehoeften die nog geen nieuw matras willen aanschaffen. Een goed matras bezit zelf alle comfort in de afdeklagen. Tegenwoordig verkopen veel fabrikanten het comfort liever los, waardoor het onder-matras dan niet goed ligt zonder topmatras. In jullie geval, met het verschil in gewicht, en ook omdat je niet van een zacht matras houdt, adviseer ik je geen topmatras. Ik denk dat je hier heerlijk op gaat slapen, zo niet dan stuur je het droomidee matras gewoon terug en kijken we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Kezand schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:02:
@Workaholic Voor ondersteuning en levensduur prima bodem. Ik heb natuurlijk geen idee hoe het ligt.

Op een boxspring (bonell of pocket) kan eigenlijk elke matras. Puur uit technisch oogpunt gezien.
De bodem heeft natuurlijk wel invloed op het comfortniveau en op de hardheid.

Bonell zijn veren die aan elkaarvast zitten. Voordeel is dat deze goedkoper zijn te maken. Nadeel is dat ze minder kunnen vormen. Pocketveren veren apart en zijn onafhankelijker waardoor ze zich beter kunnen aanpassen.
Bonell veer zal in het algemeen harder aanvoelen dan een pocketveer.

Dus volgens mijn prima bodem voor deze matras
Helder. Ik denk dat we toch beter kunnen investeren in een wat duurdere bodem / boxspring omdat we nog wel goede comfort zoeken en met een relatief duur matras daar ook zoveel mogelijk van willen profiteren.
dicksterk schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 01:35:
Dank voor je feedback. Nog een paar vragen:

1) We hebben gekeken naar boxsprings als alternatief voor onder het matras en komen al gauw tot de conclusie dat je op 2000 euro zit voor een model welke wij mooi vinden (we zoeken geen standaard boxspring welke recht toe recht aan is, maar liever iets moderns met mooiere poten, aparte breed hoofdbord etc en dan op basis van 210x180). Twee welke nog enigszins betaalbaar zijn:

* Beterbed Karlsson: https://shop.beterbed.nl/...lak/?variationCode=602043

Denk na korting dat deze wel voor rond de 1500-1750 te krijgen valt (wat is jullie ervaring met korting bij beterbed)

* Of een soort van boxspring op basis van de Velda fly (zonder matras voor 1400 te verkrijgen).

https://www.luxebedden.nl...IWB6eeswNgCFUeYdwodT_oFOg

De eerste heeft een hip/breed kussen en de tweede vinden we ook erg mooi, maar twijfelen we over het comfort. Hebben jullie ervaring met deze modellen toevallig? Velda schijnt erg bekend te zijn in Belgie.

2) Voor wat betreft het matras denken wij aan roleau, matt of het emma matras. We slapen nu op een ikea boxspring met sultan matras medium en een traagschuim topper van de ikea. Bevalt prima, maar de kier is vervelend dus willen we een enkel matras. Nu willen we dus mede op jullie advies alleen een matras en dan bij voorkeur eentje die minimaal zo lekker ligt (maar geen spleet heeft) en bij voorkeur ook niet te warm is.

Met bovenstaande combinatie zit je op +- 2500 - 3000 euro totaal. Toch nog een hoop geld dus jullie advies is welkom. Matras terugbreng garantie is wel een prettige gedachten overigens met deze aanpak.

PS: Auping criade vinden we nog steeds erg mooi.. maar daar ben je al gauw 5000 euro kwijt met groot hoofdbord en latex topper ivm warmte etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 05-01-2018 09:06 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:24
@dicksterk wie ben jij om te bepalen hoe een ander hier advies geeft? Nog geen 1-2 jaar geleden wist je zelf nog niet eens welke matras je nemen moest en kwam je hier voor advies, en volgens mij ben je nog steeds niet tevreden over je eigen matras.

Nu komt hier een behulpzame fabrikant, die ook wat informatie probeert te geven, en vervolgens gedraag jij je alsof je op je tenen getrapt bent en je valt hem bijna aan op de informatie die hij hier geeft??? Voor zover ik zie is dit niet het grote dicksterk topic.

@Kezand Bedankt voor je nuttige bijdrages hier!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@workaholic: Gezein de matrassen waar je nu op slaapt, denk ik dat dee matt sleeps je beter zal bevallen dan de roleau pocketveren comfort. De hardheid van matt sleeps kan je ook nog zelf configureren.
Ik moet zeggen dat ik niet veel weet over de boxsprings waar je naar vraagt. Wat ik met name doee is het beste ligcomfort en de beste kwalitiet zoekn voor de laagste prijs. De boxpsrings die jij nu zoekt hebben een aanzienlijk prijskaarte voor design, waardoor ik ze nooit heel uitgebreid bekeken heb. Ik vermoed dat @kezand hier meer over weet
@deivan: Het is zeker niet mijn bedoeling @kezand aan te vallen, ook ben ik niet op mijn tentjes gerapt. Wel vond ik zijn advies in bepaalde gevallen niet zo toegespitst op de persoonlijke behoefte van de slapers als zou kunen, en adiviseerde hij in het goedkopere segment een combinaite van mindere kwaliteit als voor die prijs te krijgen is. Ik zie graag dat ook mensen die minder te besteden hebben of minder willen besteden 10 jar zorgeloos op hun bed kunnen slapen zonder kuilvorming. Ik heb al eerder uitgelegd dat mijn eigen topic vooral diende om de kennis die ik al had uit te breiden met praktijkervaringen. Zelf slaap ik al maanden als een roos, mijn partner nogsteeds niet ondanks adviezen van huisartsen/fysiotherapeuten betreffende de matraskeuze, in haar geval is het beste matras gewoon een uitzonderlijk moeilijke puzel. Ik ben erg blij met extra kennis in dit topic, het enige wat ik kezand vroeg is of hij wat diepgaander op details wil ingaan bij het samenstellen van een advies, door zijn kennis als fabrikant van de materialen te laten meewegen bij de optimale prijs/kwaliteitverhouding.
Ik denk dat @kezand en ik elkaar heel goed kunnen aanvullen. Ik verdiep me vooral in de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs, kezand is heel er thuis in het midden en hoog-segment. Daarom verwees ik net de vraag van @workaholic ook naar kezand omdat hij daar mijns inzines veel meer van weet dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Voor de mensen die thuis proefslapen niet belangrijk vinden(voor zover ik kan zien kan dat bij deze winkel niet) maar die wel in een fysieke winkel/showroom willen proefliggen vond ik een tijde geleden een leuke winkel, die ik na wat uitgebreider onderozek hier nu ook wel wil delen. www.dreambedden.nl
Binnenkort zal ik nog even en uitgebried gesprek voeren met deze winkel zodat ik volledig op de hoogte ben van het land an herkomst van hun matrassen, maar het lijtk erop dat dit bedrijf 2 matraslijnen levert: een vrij goedkope lijn, maar met veel keuzemogelijkheden en goede specificaties, en een wat "duurdere" lijn(die overigens nogsteeds heel netjes geprijsd is) met matrassen van Nederlandse herkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-05 21:49
http://www.kingsandqueens...ng-leopold-antraciet.html

Wij zijn ook opzoek naar een nieuw bed, inclusief matras.

Bovenstaande lijkt naar onze mening wel goed.

Pro:
-180x210
- electrische boxspring(vriendin wil dit graag).
- 9 zone pocketvering met 500 pockets per m2

Nadeel :
- electrische boxspring( naar mijn mening duurder en kan sneller kapot, en ik vraag me af hoevaak het gebruikt gaat worden)
- prijs, het is niet de goedkoopste met 1699,-

Heeft verder iemand nog ideeën hierover? Er zit ook standaard een koudschuim splittopper bij. Heeft een traagschuim splittopper meerwaarde? Kost hier 150,- extra.

Verder denk ik dat dat een goed stevig matras is, met 9 zone en 500 pocketvering per m2. Klopt dit? De meeste bedden inclusief matras rond deze prijs zijn aanzienlijk minder pocketvering per m2. Zegt dit iets over kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wiley02: Inderdaad is een electrische boxsprng duurder, maar als je vriendin het graag wil kan het geen kwaad. Een kwalitatief goede boxspring kan langer mee dan een matras dus misschein doe je er wel 15-20 jaar mee. Ik heb nog even wat andere opties bekeken om de prijs te drukken maar ik denk dat dit een keurige set is. 2 losse matrassen met een splittoper is wel het handigste vanwege de verstelbare onderboxen, matrassen met 9 zones en 500 pocketveren per m2 met een hr45 topper is prima. Of je koudschuim of traagschuim wil nemen hangt van je voorkeur af. Heb je weleens op traagschuim geslapen? je zakt er wat in weg/neemt de vorm van je lichaam aan, maar als je juist wat steviger wil liggen zou ik de koudschuim topper nemen.
Pagina: 1 ... 6 ... 54 Laatste