Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 7 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Men9079
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-01 01:14
Hallo allemaal,

Super bedankt voor alle informatie die is langs gekomen, het is erg leerzaam geweest! Niet alles is objectief geschreven maar daarvoor ben ik een kritische lezer en denk ik ook zelf na. Thanks! :)

Het huis is gekocht en we zijn op zoek naar een goed heerlijk slapend bed wat te betalen is. Trouwen en een huis in 1 jaar is al duur genoeg.

Wat individuele info:
Ik 197 cm en 76 kg - Ik vind een matras snel te zacht of te warm. Op dit moment heb ik een stevig Hovag matras van ikea op een verende lattenbodem. De hardheid bevalt me, echter word ik af en toe wakker met een zere schouder of iets dergelijks en heb ik het idee dat ik niet erg diep slaap.
vriendin 178 cm en 70 kg - Heeft het snel koud en heeft nu nog veel plezier van een koudschuim of traagschuim matras met niet verende bodem.

We zoeken een bed van 180 * 210/220, het liefst zonder spleet tussen de matrassen.

Met mijn vriendin ben ik afgelopen weekend naar 3 bedden zaken geweest, Beter Bed, Swiss Sense en Auping (te duur). We waren overtuigd van de volledige boxpring combi. Na het lezen van dit forum is dit anders, het is duidelijk dat een topper bij een passend matras niet nodig is. En dat een ledikant met goede verende lattenbodem afdoende is voor een goed matras. Dit trekt ons aan, helemaal omdat een ledikant toch minder pompeus oogt dan een boxspring.

Wat hebben we tot nu toe bedacht?

Basis:
Een ledikant of toch een boxspring zonder matras kopen bij:

http://www.beddenbriljant.nl
of
https://www.defabriekswinkel.nl
of
Een mooiere duurdere optie, maar die lijken snel al minimaal 1000 euro te kosten. Iemand ideeën voor max 750-1000 euro?

Bodem:

Een verende lattenbodem, hier zouden we graag advies in willen hebben. Wat is hierin mogelijk voor een redelijke prijs of is er een beter alternatief?

Matras:

Dit is nog lastig, we willen graag een 180 * 210/220 matras. Voor mij lijkt pocket het beste en voor mijn vriendin een koudschuim matras, is er een goede balans te vinden?
We zijn van plan meerdere matrassen uit te proberen indien mogelijk, de mogelijkheden:
Droomidee, Roleau, Emma, Matt.

Alvast bedankt voor het meedenken, ik ben benieuwd naar de reacties.

Mvg

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@Men9079:
wat overwegingen:
- jullie slaapvoorkeuren lijken wel erg verschillend. Lekker slapen zou beter niet in een compromis moeten eindigen waarbij je allebei een beetje minder lekker slaapt dan maximaal haalbaar is. Ook met een topper los je dat niet op, jij wil juist stevig en hebt het sn warm, je partner heeft het snel koud en vindt traagschuim lekker. Het kan dus zijn dat je toch met een naad tussen de matrassen zal moeten leven. Om erachter te komen of jullie allebei op hetzelfde kunen liggen zou ik de droomidee matras met aan 1 kant koudschuim en aan de andere kant traagschuim nemen. Dan kan jij erachteer komen of je aan traagschuim kan ennen, en zij of ze aan koudschuim als toplaag kan wennen. Werkt dat niet dan is 2 matrassen toch de beste optie.
Qua bodem: je kan inderdaad zowel een lattenbodem als een boxspring nemen. Neem bij een boxsppring bij voorkeur een pocketvering kern, omdat je nog niet weet welk matras erop komt en op een pocketvering kern kan alles(behavle een bonell-vering matras maar dat ga je toch niet nemen). qua lattenbodems kan je ook eens kijken bij www.ravensberger-matrassen.nl. Zorg bij een lattenbodem dat hij minimaal 28 latten heeft en bij voorkeur een 7-zone indeling, en neem met die specs gewoon die goedkoopste die je bevalt. Misschien dat zelfs ikea kan voorizne in een goed bed met lattenbodems, weet ik niet zker ken het assortiment van ikea niet zo goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:24
Om hierop in te haken, ik heb contact gehad met Roleau omdat mijn partner en ik ook verschillende wensen hebben. Het is bij hun mogelijk een 'partnermatras' te laten samenstellen die verschillende hardheid heeft. Of dat te maken heeft met toplaag en/of kern is me nog niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@i-king: dat zou inderdaad een mooie optie zijn. Mag ik vragen waar jullie nu op slapen en wat het verschil is tussen jou en je partner? Waar komt het nieuwe matras op te liggen? Ik weet niet preies hoe roleau een partner-matras samenstelt. ik weet dat ravensberger 2 kernen in 1 matrashoes stopt, maar dat kan uiteraard alleen bij matrassen van dezelfde dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pixal @mystikal @jvdw: jullie hebben jullie droomidee matras inmiddels allemaal langer dan 30 dagen. Wat is het uiteindelijk gewordden, gehouden of teruggestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:27
dicksterk schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:08:
@pixal @mystikal @jvdw: jullie hebben jullie droomidee matras inmiddels allemaal langer dan 30 dagen. Wat is het uiteindelijk gewordden, gehouden of teruggestuurd?
Het matras ligt nog op bed, en wij daar 's nachts op :)
We hebben een hele tijd op de traagschuim kant gelegen en nu ook al een tijd op de andere (hardere) kant.
Mijn vrouw heeft het liefst de traagschuim kant, en mij maakt het niet heel veel uit.
Ik heb het idee dat juist de hardere kant meer ondersteuning bied.

Maar vooralsnog tevreden, zeker in verhouding met het kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31

Mystikal

It never hurts to help!

JvdW schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:12:
[...]

Het matras ligt nog op bed, en wij daar 's nachts op :)
We hebben een hele tijd op de traagschuim kant gelegen en nu ook al een tijd op de andere (hardere) kant.
Mijn vrouw heeft het liefst de traagschuim kant, en mij maakt het niet heel veel uit.
Ik heb het idee dat juist de hardere kant meer ondersteuning bied.

Maar vooralsnog tevreden, zeker in verhouding met het kostenplaatje.
Sluit ik me eigenlijk helemaal op aan, behalve dan dat wij na 1,5 week ook voor de hardere kant (definitief) hebben gekozen. Ik kwam van een Kuperus matras af (met rugpijn of vermoeide rug) en merkte nadat ik voor de hardere kant ben gegaan dat de rugpijn na een dag of 5 afnam.

Ik merk wel op dat het matras een stuk warmer is dan ons vorige, maar niet dat we het heel vervelend vinden.

Al met al prijs / kwaliteit meer dan prima.

Enige punt van zorg is wellicht over het feit dat ze 10 jaar garantie geven en dat ik niet zeker weet of ze over 10 jaar nog bestaan omdat ze een kleinere firma zijn. Maar dat risico neem ik graag op de koop toe.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-06 16:29
Mijn ervaringen met Droomidee zijn voorlopig nog niet zo geweldig.
Ik vind de afhandeling zeer rommelig en communiceren is er bijna niet bij.

Ze hebben een chat op de website, deze wordt echter niet beantwoord. Emails worden ook niet beantwoord en vandaag kreeg ik mijn mails zelfs retour, omdat het emailadres niet zou bestaan?

This message was created automatically by mail delivery software.

--------
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

klantenservice@droomidee.nl
retry timeout exceeded
mariska@droomidee.nl
(ultimately generated from klantenservice@droomidee.nl)
retry timeout exceeded
--------

Levering binnen 72 uur, maar nog altijd niets gehoord van de transporteur.

Nee, qua communicatie is het echt een waardeloos bedrijf en hebben ze weinig geleerd van eerder commentaar.
Hopelijk heb ik later deze week een postiever bericht, en ook het matras in huis, maar dit geeft mij weinig vertrouwen in Droomidee. Misschien had ik toch beter een duurder matras kunnen kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door wannaplay2009 op 08-01-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: Wat vervelend dat de communicatie bij jou zo rommelig verloopt. Echter zegt dit natuurlijk niets over de prijs-kwaliteitverhouding van de matrassen, zoals je in de reviews net boven je post kan zien zijn de gebruikers die een matras hebben wel tevreden. Wil je dat ik het probleem even bij de eigenaar voorleg? Laat dan even weten wat je had besteld dan kan hij je waarschijnlijk wel terugvinden in het systeem. Ik hoop dat je je matras snel hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
dicksterk schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:16:
@wannaplay2009: Wat vervelend dat de communicatie bij jou zo rommelig verloopt. Echter zegt dit natuurlijk niets over de prijs-kwaliteitverhouding van de matrassen, zoals je in de reviews net boven je post kan zien zijn de gebruikers die een matras hebben wel tevreden. Wil je dat ik het probleem even bij de eigenaar voorleg? Laat dan even weten wat je had besteld dan kan hij je waarschijnlijk wel terugvinden in het systeem. Ik hoop dat je je matras snel hebt.
Over de prijs kwaliteit zegt het niets, maar wel over eventuele toekomstige service. Ik lees veel dat deze matrassen na 1 a 2 jaar al inzakken, als het dan net zo moeilijk is om hen te bereiken, dan is de gegeven garantie weinig waard. Ik hoop natuurlijk dat de mijne wel gewoon de volle tijd mee zal gaan.

Het wekt voor mij alleen niet echt vertrouwen dat het emailadres niet werkt en ik ook geen berichten over mijn levering ontvang. Het is dat ik hier zie dat ze echt leveren, anders had ik een nog slechter gevoel gehad, het lijkt me niet dat dit is wat zij willen.

Matras met nasa 180x200 heb ik besteld, naar aanleiding van de berichten in dit topic.

Ik had ze overigens al direct na het bestellen een bericht gestuurd ivm het huisnummer, maar ook daar helemaal geen reactie op. Erg slordig.

[ Voor 5% gewijzigd door wannaplay2009 op 08-01-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: ok, ik heb een mal gestuurd naar de eigenaar hierover en een cc naar de klantenservice. Bij mij werkt dit maladres overigens wel, dus misschien was het een tijdelijke storing. Als je zlef nog ff een mailtje naar klantenservice@droomidee.nl kan sturen en daarin ook even meldt dat jij wannaplay2009 bent op tweakers dan moet het snel goedkomen.
Overigens waren de inzakkende matrassen afkomstig van de vorige fabriek van droomidee, dat zou nu niet meer moeten voorkomen(kwam toen ook maar in 1% van de gevallen voor). Maar ik begrijp heel goed dat zo'n rommelige communicatie geen vertrouwen wekt, hopelijk lag het aan een storign bij hun mailprovider en wordt morgen alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: je huisnummer kan je nog aanpassen in de link waarbij je je bezorgafspraak kan inplannen, die mail krijg je van tsn groep(de transporteur van droomidee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:25
Je bent er maar druk mee @dicksterk
Ik vind je adviezen nog altijd hilarisch! Kijk graag mee in dit topic :)

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: nu komen met vertraging ook mijn berichten aan klantenservice@droomidee.nl terug, de mail naar de eigenaar komen niet terug dus ze zij iig op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@lekkerboeie86: dat vind ik niet erg hoor. Ik vind het belangrijk dat lezers die mijn adviezen opvolgen goede service krijgen. Als er ergens iets misgaat wordt het toch altijd weer opgelost en dan is iedereen weer blij, de gebruiker met zijn/haar matras, het bedrijf dat het probleem had omdat een negatieve ervaring weer is omgebogen in een positieve en ik ook want ik vind het adviseren een erg leuke bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
dicksterk schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:13:
@wannaplay2009: nu komen met vertraging ook mijn berichten aan klantenservice@droomidee.nl terug, de mail naar de eigenaar komen niet terug dus ze zij iig op de hoogte.
Bedankt voor het informeren. Ik begrijp dat er eens een storing kan zijn, maar ik vind het erg slordig dat het contact adres niet werkt. Dit is namelijk niet van vandaag, dit was 2 weken geleden ook al, op die mails (toen nog vragen) hebben we ook nooit antwoord gehad, daar moeten ze echt iets aan gaan doen, anders lopen ze zeker potentiele klanten mis.

Ik heb de mail van TSN niet ontvangen, had deze wel vandaag verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: ik ben het 100% met je eens, klantenservice-berichen zouden binnen 24 uur beantwoord moeten zijn. De eigenaar antwoord mij altijd binenn 24 uur dus ik ga er van uit dat je morgen meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
dicksterk schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:24:
@wannaplay2009: ik ben het 100% met je eens, klantenservice-berichen zouden binnen 24 uur beantwoord moeten zijn. De eigenaar antwoord mij altijd binenn 24 uur dus ik ga er van uit dat je morgen meer weet.
Ja jij kan er natuurlijk ook niets aan doen, maar heb net nog een mail gestuurd, maar ook deze komt terug.

Als ik morgen niets hoor dan cancel ik de order en koop ik een Emma, ik heb namelijk echt haast met het matras ivm nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: Ik dacht dat emma ook een aantal dagen levertijd had, als het om snelheid gaat is matt de snelste(dezelfde dag nog in huis mits voor 12:00 besteld), maar deze matrassen zijn wel fors duurder in 180x200 dan de droomidee matras. Ik ga er van uit dat het morgen wordt opgelost. Je zou eventueel morgen zelf tsn kunnen bellen en kunnen vragen of zij de opdracht tot uitlevering al in hun systeem hebben staan, kan je gelijk ook vragen over dat huisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
@Workaholic Goed dat je wilt investeren in een goed slaapsysteem
Hou rekening dat de bodem maximaal 20% van de ondersteuning op zich neemt. Een grotere investering in het matras levert dus een hoger rendement op dan een investering in de bodem.

De bodem heeft voornamelijk invloed op de hardheid van het systeem. Door de dikte van de matras ga je geen enkel verschil voelen in het verschil van punt elasticiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Mystikal @wannaplay2009 Dat is mijn onderbuik gevoel bij deze club ook. Ook omdat er alleen een postadres op de website staat
Daarnaast bieden ze 10 jaar garantie op productiefouten. Nu is dat laatst woord juist het probleem.
Als consument is het NIET aan te tonen dat het om een productiefout gaat.
Ik heb in het verleden al veel winkels en fabrikanten achter dit woord zien verschuilen.

@Men9079 Een topper word genomen bij een boxspring omdat de matras eronder meegestoffeerd is in dezelfde stof als de boxspring.
Omdat meubelstof niet prettig is om op te slapen en niet ventileerd gebruiken ze een topper. Je moet dus altijd een topper nemen als de matras meegestoffeerd is. Heeft de matras een normale tijk dan is een topper idd vaak niet nodig.

Een Boxspring geeft geen meer of minder ondersteuning als een lattenbodem, spiraalbodem of schotelbodem. Een lattenbodem heeft de beste prijskwaliteit verhouding. Ik zou wel een gezoneerde bodem met instelbare heupzone adviseren. Deze zijn niet veel duurder maar je kan wel zelf het comfort instellen.

Hou bij de aanschaf van je matras ook rekening met je linnen en dekbed. 80% van de warmte word geïsoleerd door je dekbed. Je kan dus het beste ventileerde matras hebben maar door het dekbed nog steeds bloedheet. Dons heeft een hele hoge isolatie waarde dus als jij het snel warm heb zou ik geen dons adviseren. Synthetisch is handig als je veel transpireert want je kan het wassen.
Ik zou eens naar een wollendekbed gaan kijken. Deze heeft de beste ventilatie van alle dekbedden.

Ik snap niet helemaal met wat je bedoelt met een balans vinden maar er zijn fabrikanten die 2 matraskernen in 1 hoes kunnen leveren. Jij kan dus je pocketveer krijgen en je vriendin een koudschuim matras zonder naad in het midden.

[ Voor 82% gewijzigd door Kezand op 08-01-2018 20:07 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: Droomidee is zeer soepel in de garantie. dat kan je zien bij de problemen op tros radar. Ook heb ik dit onderwerp zelf met de eigenaar besproken. gaanie wordt eigenljk in 100% van de gevallen toegekend. Je maakt een foto vna het probleem, en daarna wordt het matras omgeruild. Je hoeft dus verder niets aan te tonen m.b.t. productiefouten. Als een matras normaal gebruikt wordt en er treden toch problemen op dan wordt dit door droomidee beschouwt als een productiefout. Verder bestaat het bedrijf al 10 jaar, dus de kans is er is gen speciale rede om aan te nemen dat ze er over 10 jaar niet meer zijn(garanderen kan je dat nooit maar dat geldt ook voor grote winkelketens)

Ik weet niet of dit alleen bij hogere gewichte geldt, maar ik voel weldegelik een groot verschil in punt-elasticitiet bij verschillende bedbodems, zelfs zodanig dat ik er weleens een bedbodem voro verwisseld heb. Mogelijk dat dit voor lichtere mensen minder opgaat, maar ik ben het neit eens met de algemen stelling dat een bedbodem bij een dik matras de punt-elasticitiet niet beinvloed. Wel ben ik het met je eens dat ik zelf ook niet het hoofd-deel in de bodem zou investeren, maar @workaholic wilde dit doen vanwege het design dat hij mooier vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Juist.. we zijn (stiekem) eigenlijk verliefd op de auping criade als het gaat om het uiterlijk. Zie hieronder twee voorbeelden (wij willen dan alleen een iets andere kleurcombi)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/01/08/image.md.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/01/08/image2db67b49b356001f.md.png

Alleen je bent hier bijna 6k voor kwijt en dan hebben we zo onze twijfels of het matras + topper wel goed gaat zijn (we lezen veel reacties van mensen die na ruilen nog steeds niet helemaal tevreden zijn met het matras). "

Dit laatste willen we eigenlijk voorkomen door een eigen boxspring + matras van Matts of dergelijke met ruil mogelijkheid zoals eerder aangegeven.

@Kezand Ken jij nog een hip/mode merk? We kwamen zelf nog op de Velda Fly.. maar daar ben je ook ruim 2k voor kwijt bij een 180x210 bodem. Als je daar een matras bij koopt van +- 900-1000 euro (enkel 2 persoons) dan ben je wel goedkoper uit dan Auping. Deze aanpak lijkt ons vooralsnog de beste keuze..

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 08-01-2018 21:02 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
dicksterk schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:50:
@kezand: Droomidee is zeer soepel in de garantie. dat kan je zien bij de problemen op tros radar. Ook heb ik dit onderwerp zelf met de eigenaar besproken. gaanie wordt eigenljk in 100% van de gevallen toegekend. Je maakt een foto vna het probleem, en daarna wordt het matras omgeruild. Je hoeft dus verder niets aan te tonen m.b.t. productiefouten. Als een matras normaal gebruikt wordt en er treden toch problemen op dan wordt dit door droomidee beschouwt als een productiefout. Verder bestaat het bedrijf al 10 jaar, dus de kans is er is gen speciale rede om aan te nemen dat ze er over 10 jaar niet meer zijn(garanderen kan je dat nooit maar dat geldt ook voor grote winkelketens)
Dit zeg ik ook niet ik zeg alleen dat mijn alarmbellen gaan rinkelen bij deze webshop.
De producten kunnen prima zijn zoals jij zelf heb ondervonden. Maar als er garantieklachten zijn kan het zijn dat de service tegen valt.
Dat wil ik de mensen hier duidelijk maken.

Het bedrijf bestaat nog niet 10 jaar. Er zit een kerel achter die in 2013 nog studeerde.
Volgens de kvk is de oprichting op 17 september 2015.
Helemaal niet erg. Maar geen 10 jaar

[ Voor 9% gewijzigd door Kezand op 08-01-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Workaholic Auping maakt inderdaad hele mooie bedden. Ze hebben eigen designers dus daardoor unieke modellen
Met Velda zit je zeker save! Dit is de grootste fabrikant van Belgie, een van de grotere in de Benelux en staan bekend als de beste stoffeerders. Naast een eigen merk (Velda) maakt Veldeman ook bedden voor Beter Bed en Mline. http://www.veldeman.com/brands/velda/
De Fly of Finesse zijn zeker ook heel erg mooi en een goede kwaliteit.

Nillspring is ook heel erg mooi maar niet veel goedkoper dan Auping http://www.nillspring.be/

[ Voor 5% gewijzigd door Kezand op 08-01-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Thnx Kezand. We gaan is kijken naar de Nillspring.

Terugkomend op de Fly - is het comfort niet minder op dit model? Er zit namelijk bijna geen bodem onder en het zou gaan om mini pocketveren? Ziet er natuurlijk wel erg gaaf uit (vinden wij). Zag ook dat ze een eigen matraslijn hebben.

Welk type matras zou je hier bij kiezen? We zoeken een enkele matras van 180x210 en slapen nu op IKEA sultan + een topper met traagschuim (ikea).

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/01/08/veldafly.md.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 08-01-2018 21:41 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

@dicksterk

Wij kijken nooit meer live TV maar wel als we op vakantie zijn zoals afgelopen week in een nederlands vakantiehuisje. Wat zijn er ongelofelijk veel reclames voor bedden\matrassen tegenwoordig, mijn god... dat moet allemaal wel ergens van betaald worden he ;)

Ik ben blij dat we weer in ons eigen bed liggen, stukken beter. Droomidee ligt er nog steeds op en hoewel de eerste nacht zweterig verliep is het daarna niet meer voorgekomen.

Belangrijker is dat mijn vriendin al die tijd al NIET meer langs de masseuse is geweest. (40 euro per week ging er dan door). Dus in 10 weken hebben we dit matras al terugverdiend :o voor haar is het een wereld van verschil, ze wist niet dat ze zo slecht lag en dacht dat het met andere factoren te maken had. Het lijkt er in ieder geval op dat één van de factoren inmiddels weggenomen is met de komst van het Droomidee matras (beide kanten zijn van schuim, geen traagschuim kant.

Ik heb overigens wel wat last gekregen, ik heb eigenlijk onafgebroken een stijve nek, dat had ik hiervoor al vaak maar nu lijkt het erger. Ik denk al te weten waardoor het komt, mijn buikslaapkussen moet het veld gaan ruimen voor een zijlig kussen. Ik lig tegenwoordig anders.

[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 08-01-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
dicksterk schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:42:
@wannaplay2009: Ik dacht dat emma ook een aantal dagen levertijd had, als het om snelheid gaat is matt de snelste(dezelfde dag nog in huis mits voor 12:00 besteld), maar deze matrassen zijn wel fors duurder in 180x200 dan de droomidee matras. Ik ga er van uit dat het morgen wordt opgelost. Je zou eventueel morgen zelf tsn kunnen bellen en kunnen vragen of zij de opdracht tot uitlevering al in hun systeem hebben staan, kan je gelijk ook vragen over dat huisnummer.
het bedrag maakt me in principe niet zoveel uit, maar ik had zoiets, waarom eerst duur beginnen als misschien goedkoper ook lekker slaapt? Maar als het op deze manier gaat, heb ik bijna zoiets van, ik kan beter direct duur gaan en dan heb ik (hopelijk) een betere service dan bij Droomidee.
Het valt me ook op dat hun website alleen maar positieve reviews heeft en geen enkele slechte, deze worden blijkbaar gefilterd. Terwijl bijvoorbeeld bij Emma of Simba, er ook negatieve tussen staan.

Heb toch geen heel lekker gevoel meer bij deze aankoop, en heb wel al 308 euro overgemaakt.

Ik zal morgen TSN eens bellen inderdaad over de order, maar toch wel erg lastig dat ik nu overal achterheen moet gaan zitten, zo hoort het natuurlijk niet.

[ Voor 6% gewijzigd door wannaplay2009 op 08-01-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: mij ontgaat even de logica. Uw post begint met: dit zeg ik ook niet, vervolgens somt u alles nog een keer op wat u volgens uw eerste zin niet zegt;-) Ik beschreef in mijn vorige post hoe de garnatieservice van droomidee werkt. Bewijzen daarvan zijn te vinden op het forum van tros radar, verder heb ik het garanteibeleid van droomidee uitgebreid met de eigenaar besproken. Ik begrijp nit goed waarom u daarna nogmaals zegt dat de garantieservice best slecht kan zijn en dat u dat wilt duidelijk maken. Vind u de garanieservice zoals ik die beschreef slecht? foto maken van het probleem en dan wordt je matras omgeruild. IK heb letterlijk gevraagd: dus als ik na 9,5 jaar kuilvormign krijg, krijg ik gewoon een volledig nieuw matras? Het antwoord was ja. Lijkt mij perfecte service.
Verder weet ik 100% zeker dat droomidee in 2013 al bestond, toen ben ik zlef namelijk voor het eerst met hen in contact gekomen, je kan prima een bedrijf hebben als je nog studeert. Dat het bedrijf in een andere bedrijfsvorm is overgebracht in 2015 kan prima maar toen bestond het bedrijf allang.
@pixal: nekklahcten op een nieuw matras komen vrijwel altijd door het kussen. als je een zachter of harder matras koop heb je vrijwel altijd een ander kussen nodig omdat het kussen wat je hebt dan vaak niet meer voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: droomidee probeert negatieve ervaringen altijd recht te zetten zodat de klant uiteindelijk toch positief is, misschien is dat de rede dat er geen negatiee reviews zijn. sowieos zijn er niet zo heel veel reviews op de website van droomidee. Ik begrijp je frustraite overigens heel goed, maar ik ga er wel van uit dat je morgen wat hoort. Een voordeel van het droomideematras is dat je keuze hebt tussen een koudschuim-kant en een traagschuimkant, die keuze heb je bij emma niet. Bij matt sleeps heb je wel heel veel keuzeopties omdat je de lagen in het matras zelf kunt plaatsen zoals je zelf het lekkerst vindt. Overigens vraag ik me sterk af welke van die online spelers er over 10 jar nog zijn(er zijn er zoveel naast emma matt en simba heb je nog een hele reeks) ik vrag em af welke uiteindelijk blijven en welke weer weggaan. Vooralsnog ga ik er van uit dat jij straks ook prima zal slapen op de nieuwe droomidee matras, ik heb er in elk geval alles aan gedaan om te zorgen dat ze ht morgen gaan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
@dicksterk klopt! heb ook flink rondgezocht en het lijkt wel of matrassen de nieuwe trend is, allemaal met hele ingewikkeld plaatjes en samenstellingen, moeilijk te zeggen welke blijvertjes zijn.
Het Simba matras had ook mijn interesse, ik las alleen regelmatig dat slapers het erg warm kregen omdat je er te diep in wegzakt, dat is eigenlijk de reden geweest om geen Simba te nemen. Uiteindelijk door dit topic bij Droomidee uitgekomen, ik ben dus heel erg benieuwd.

Ik laat het je zeker nog even weten wanneer ze hem komen brengen en uiteraard hoe hij slaapt :)
Bedankt voor je tijd en moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Workaholic Het is inderdaad een micropocket. Dit zijn kortere veren dan een gewone pocket.
De bodem voelt dus steviger aan dan een box met “normale” pocketveren.
Maar op deze box kan alle matrassen gelegd worden.
Nu weet ik dat de meeste Velda dealers of de fly of de finesse in de showroom hebben staan. Ik zou voor dat geld even ergens gaan testen.
Uit welke regio kom je dan kan ik je naar een betrouwbare dealer doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: ik heb begrepen dat droomidee inmiddels contact met je heeft opgenomen in reactie op een bericht dat je via facebook had gestuurd. Ik hoop dat nu alles goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@wannaplay2009 er staat ook een mobiel nummer op hun marktplaats advertentie

https://www.marktplaats.nl/verkopers-profiel/19860716.html

Hier staat alleen dat ze uit Rhenen komen niet uit Utrecht....
Dus je kan ze eens bellen als het nog nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: wannaplay2009 is al benadert. Ik weet trouwens niet of dat nummer nog geldig is, droomidee is ook alang niet meer gevestigd in Rhenen. Maar het zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
Bedankt @Kezand , die had ik nog niet gezien.

@dicksterk ik ben nog niet benaderd, het is een complete radiostilte op het moment, ook nog geen bericht van tsn.

edit: een berichtje op fb inderdaad, maar het stoort me heel erg dat er iedere keer smoesjes worden verzonnen over niet ontvangen mails, alsof ik het verzin.

Al met al ben ik tot nu toe niet bepaald tevreden en als zij zo omgaan met iedere potentiele klant, dan geef ik ze geen lang bestaan.

[ Voor 49% gewijzigd door wannaplay2009 op 09-01-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:22
wannaplay2009 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:59:
Bedankt @Kezand , die had ik nog niet gezien.

@dicksterk ik ben nog niet benaderd, het is een complete radiostilte op het moment, ook nog geen bericht van tsn.

edit: een berichtje op fb inderdaad, maar het stoort me heel erg dat er iedere keer smoesjes worden verzonnen over niet ontvangen mails, alsof ik het verzin.

Al met al ben ik tot nu toe niet bepaald tevreden en als zij zo omgaan met iedere potentiele klant, dan geef ik ze geen lang bestaan.
Op hun FB nog best veel meldingen van mensen die last krijgen van kuilvorming na 2-3 jaar. Matras word wel omgewisseld (in die gevallen lijkt het), maar is toch wel veel gedoe steeds.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@devian: sinds juli/augustus is droomidee overgestapt op een nieuwe fabriek waardoor deze klacht die bij de oude fabriek voorkwam nu niet meer zal voorkomen. zoals eerder genoemd kwam dit probleem slechts bij 1% van de gevallen voor, droomidee verkoopt duizenden matrassen per jaar(geen bewerign van droomidee maar door mij zelf nagerekend aan de hadn van hun ordernummersysteem en het aantal matrassen dat tussen mijn bestelling van mie en oktober zat) overigens heeft droomidee dit wel bevestigd. Daaraan kan je zien dat er idd wel enkele klachten waren maar verhoudingsgewijs zeker niet veel. en zoals gezegd, ze hebben nu een nieuwe fabriek waardor deze klacht niet meer zou moeen voorkomen.
@wannaplay2009: als er een mailstoring is is het toch geen "smoesje" dt jouw mails daar niet zijn binnengekomen? het is erg vervelend ben ik met je eens, maar en mailstoring ligt ook buiten de macht van een bedrijf. wat heeft het bericht via facebook opgeleert, weet je nu wanneer je matras eraan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mbt garantie en droomidee kunnen wij alleen maar zeggen dat we zeer goede ervaringen hebben.

De kwestie met dikte van het traagschuim is netjes en spoedig opgelost. Matras was nog niet geleverd en we hebben ons geld terug gevraagd. Dat werd zeer snel overgemaakt.
Daarna was het probleem opgelost en hebben we een nieuwe bestelling ingeschoten. Helaas was door transport de plastic hoes gescheurd en dus zaten er zwarte vlekken op de tijk. Fotootje geschoten en er werd meteen gemeld dat er een nieuwe opgestuurd zou worden.
Ook was de afspraak gemaakt dat ze de oude matrassen mee zouden nemen (transport bedrijf). Echter dat was op de een of andere manier niet goed doorgekomen, dus namen ze de matrassen niet mee. Ook dat werd netjes opgelost, want een week later werden ze alsnog opgehaald. Ook hadden we kussen als geste ontvangen voor de problemen die er waren.

Dus ja, we hebben wat problemen gehad (3 problemen), maar alles is zeer netjes, kundig en tijdig opgelost).

Dus voor de korte termijn ben ik zeer tevreden over de service. Lange termijn zal moeten blijken, maar ik heb daar geen hele grote zorgen over (los van eventuele liquiditeitsproblemen door omstandigheden). Maar dat geldt voor elk (kleiner) bedrijf waar je iets koopt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
@dicksterk een mailstoring voor langere tijd is erg onprofessioneel, dat is echter niet wat ik bedoel.

Zij houden zich van de domme, alsof er helemaal geen storing is, en dit dus aan mij ligt, dit deden ze vorige week ook al bij mijn vriendin. Zogenaamd werkte bij hun alles, alsof wij daarover zouden liegen? Dat heeft niets te maken met buiten de macht van een bedrijf. Ze kunnen ook zeggen, inderdaad we hadden een storing, maar nee ze doen net alsof we maar wat verzinnen.Dat vind ik nou niet bepaald klantvriendelijk en had eigenlijk al een lampje moeten laten branden.

Overigens weet ik nog altijd niets.

Net even gebeld naar tsn, maar deze nemen ook niet op. Wat een gedoe zeg.

[ Voor 8% gewijzigd door wannaplay2009 op 09-01-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-07 15:32

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

He Tweakers,

Wij zijn ook in de race voor een Boxspring. We slapen nu op normaal bed met latten bodem en 2 matrassen van 90x200 (geen idee welke). Dit was even een tijdelijke oplossing sinds we vorig jaar in het huis zijn ingetrokken. Ik heb natuurlijk eens door het topic gescrold maar weet nog niet goed hoe ik een en ander moet aanpakken.

Ik woon in het zuiden van het land tussen Heerlen, Sittard en Maastricht in. Ik heb weinig zin om heel het land door te gaan reizen, maar wil wel wat gaan testen bij winkels in de buurt. Onze eisen zijn als volgt:
- Budget +- €2000
- Pocketveren Boxspring
- 2 losse Pocketveer matrassen (mijn vriendin en ik aparte hardheid nodig i.v.m. verschil gewicht)
- 1 topper 180x200
- Elektrisch verstelbaar
- Hoofdbord

In de buurt ligt een Auping winkel, maar dat is niet haalbaar gezien ons budget. Ook ligt er een Swiss Sense zaak in de buurt. Voor de rest een Beter Bed, en Nederlands slaapcentrum.

Mijn concrete vragen:
- Is Beter Bed eigenlijk een geschikte winkel? Ik krijg er niet een fijn gevoel bij en komt ''cheap'' over.
- Swiss Sense winkels zien er altijd wel goed uit, maar is prijs/kwaliteit in orde?
- Nederlands slaapcentrum ziet er een beetje uit alsof je een Seats&sofa binnenloopt. Maar gezien dit een lokale winkel is zal wel niemand ervaring hebben hiermee denk ik?
- Iemand nog andere tips&trucs / aanbevelingen?

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
Inmiddels tsn gesproken, de leverancier van droomidee (droomidee blijkt dus alleen een tussenpersoon), het matras is helemaal niet op voorraad (ondanks de melding van binnen 72 uur op de website), en groot kans dat deze ook niet geleverd kan worden deze week.

Lekker betrouwbaar allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kezand
@Chrosser
Beter Bed is een prima winkel maar als je geen goed gevoel bij hebt niet doen.
Swiss Sense idem
Nederlands Slaapcentrum is inderdaad de Seat & Sofa onder de beddenbedrijven. Zij ook al eens falliet gegaan.

Ik denk dat dat Berden een winkel is die bij je past. https://www.berden.nl/slapen . Zij zijn dealer van Norma en Avek die prima binnen jou budget passen.
Daarnaast kan je ook eens gaan kijken bij A&C in Geleen. http://www.aubelcoenen.nl/webshop/catalog/boxsprings/ Zij zijn leverancier van Caresse, Eastborn en Velda ook deze passen in jou budget.
Ook kan je eens een kijken bij Gasse in Simpelveld en Maastricht. http://www.gasse.eu/ ook zij zijn dealer van Caresse en Eastborn.

Allemaal familie bedrijven bij jou in de regio met goede reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: Ik zal de eigenaar eens vragen of dat klopt dat er geen voorraad is, en zo ja wanneer het volgende transport aankomt want weken moeten wachten als je haast hebt is natuurlijk wel erg vervelend, zeker als de site 72 uur aangeeft. Overigens is tsn niet de leverancier van droomidee maar de transporteur. Omdat droomidee enkel online verkoopt wordt de volledige voorraad bij tsn opgeslagen. Tsn kent dus de status van de voorraad en behoort die juist in het systeem te verwerken zodat de voorraadstatus op de website ook klopt en op tijd nieuwe voorraad wordt besteld. Nu is het natuurlijk wel vakantietijd geweest dus ik vermoed dat veel fabriekn minder hebben geproduceerd dan buiten vakantietijd. Ik laat het hier ong weten als ik meer weet over de voorraadstatus van je matras. Ik ben het met je eens dat jouw bestelling wel een ongelofelijke hoop gedoe is, en kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.
@chrosser: een paar vraagjes:
- wat is jullie gewicht? slapen jullie nu ook op marassen van verschillene hardheid?
- wat voro topper zou je willen, koudschuim latex of traagschuim?
- zijn jullie makkelijke slapers? Bij geen van de genoemde winkels kan je een matras terugbrengen en je geld terugkrijgen als het niet bevalt. Als je zeker weet dat je met een uurjte proefliggen in een winkel wel weet dat je de komende jaren probleemloos slaapt is er niets aan de hand, maar anders zou ik je bijvoorbeeld het volgende aanraden:
kijk op www.beddenbriljant.nl onder boxsprign zonder matras en kies dan de elek. boxspring exclusive(kost 775 in 180x200), is eveerd met pocketvering. Leg daarop mattsleeps (www.mattsleeps.com). deze matras is volledig configureerbaar zodat je partner harder/zachter kan liggen dan jij. Een losse topper is niet nodig want de bovenlaag is de topper(zelfs die heeft 2 kanen en dus 2 keuzes qua ligcomfort). Matsleeps biedt sosm op hun site kortingscodes, vergeet daar niet naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Kezand schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:21:
@Chrosser
Beter Bed is een prima winkel maar als je geen goed gevoel bij hebt niet doen.
Swiss Sense idem
Nederlands Slaapcentrum is inderdaad de Seat & Sofa onder de beddenbedrijven. Zij ook al eens falliet gegaan.

Ik denk dat dat Berden een winkel is die bij je past. https://www.berden.nl/slapen . Zij zijn dealer van Norma en Avek die prima binnen jou budget passen.
Daarnaast kan je ook eens gaan kijken bij A&C in Geleen. http://www.aubelcoenen.nl/webshop/catalog/boxsprings/ Zij zijn leverancier van Caresse, Eastborn en Velda ook deze passen in jou budget.
Ook kan je eens een kijken bij Gasse in Simpelveld en Maastricht. http://www.gasse.eu/ ook zij zijn dealer van Caresse en Eastborn.

Allemaal familie bedrijven bij jou in de regio met goede reputatie.
Wow, Top! Dit is echt heel nuttige info!

Aanstaande vrijdag staan een aantal showroom bezoekjes op de planning. Gasse is echt dichtbij en ga ik zeker langs, ook Aubel Coenen trekt mij aan. Dit is inderdaad het soort winkel dat ik zoek. Berden was ik nog vergeten te noemen, en kreeg ik inderdaad een aanbiedingsfolder van in de bus. Daar ga ik ook eens langs.
@chrosser: een paar vraagjes:
- wat is jullie gewicht? slapen jullie nu ook op marassen van verschillene hardheid?
- wat voro topper zou je willen, koudschuim latex of traagschuim?
- zijn jullie makkelijke slapers? Bij geen van de genoemde winkels kan je een matras terugbrengen en je geld terugkrijgen als het niet bevalt. Als je zeker weet dat je met een uurjte proefliggen in een winkel wel weet dat je de komende jaren probleemloos slaapt is er niets aan de hand, maar anders zou ik je bijvoorbeeld het volgende aanraden:
kijk op www.beddenbriljant.nl onder boxsprign zonder matras en kies dan de elek. boxspring exclusive(kost 775 in 180x200), is eveerd met pocketvering. Leg daarop mattsleeps (www.mattsleeps.com). deze matras is volledig configureerbaar zodat je partner harder/zachter kan liggen dan jij. Een losse topper is niet nodig want de bovenlaag is de topper(zelfs die heeft 2 kanen en dus 2 keuzes qua ligcomfort). Matsleeps biedt sosm op hun site kortingscodes, vergeet daar niet naar te kijken.
Ik: 1.77 - 100 kilo (te weinig lengte voor mijn gewicht :/ )
Zij: 1.66 - 67 kilo (inschatting van gewicht)

Topper weet ik eigenlijk nog niet. Hierin wil ik mij juist laten informeren en uitproberen. We hebben eigenlijk geen fysieke klachten al is het wel zo dat we steeds minder uitgerust wakker worden. De huidige matrassen zijn trouwens van Auping maar type heb ik geen idee van. We hebben ze denk ik anderhalf jaar, maar er zijn kuilen aan het ontstaan aan de randen (ook als we ze draaien) omdat we in het midden vaak bij elkaar liggen. Verder zijn we wel makkelijke slapers, ik al helemaal. Heb eens als proef op de boxspring van mijn zus gelegen en dat is wel een wereld van verschil moet ik zeggen.

Bedankt verder voor je advies. Echter wil het oog ook wat en wil ik eigenlijk een compleet product bestellen bij een winkel in plaats van losse onderdelen. Ik ga offertes laten opstellen bij bovengenoemde winkels en die eens met elkaar vergelijken. Ik hoop dat ik op die manier in ieder geval een stap verder kom.

[ Voor 45% gewijzigd door Chrosser op 09-01-2018 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Kezand schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:54:
@Mystikal @wannaplay2009 Dat is mijn onderbuik gevoel bij deze club ook. Ook omdat er alleen een postadres op de website staat
Webshops moeten hun bezoekadres vermelden op de website, zie https://www.acm.nl/nl/ond...list-verkoop-via-internet
Hier staat het wel: http://www.keurmerk.info/Leden_Partners/LidDetails/9292. Keurmerk op de hoogte gesteld.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:22
B. is dus de eigenaar van Droomidee, waarschijnlijk dezelfde B. die ook de klantenservice doet. Zijn naam icm met Droomidee is op het hele internet niet te vinden...altijd handig, mocht er echt iets misgaan.

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 09-01-2018 16:16 . Reden: Zonder reden een naam op internet gooien is nergens voor nodig ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PcDealer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Webshops moeten hun bezoekadres vermelden op de website, zie https://www.acm.nl/nl/ond...list-verkoop-via-internet
Hier staat het wel: http://www.keurmerk.info/Leden_Partners/LidDetails/9292. Keurmerk op de hoogte gesteld.
Hier staat het ook, geen idee of dit onder de ACM-noemer 'onlogische plaats' valt :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
Devian schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:29:
B. is dus de eigenaar van Droomidee, waarschijnlijk dezelfde B. die ook de klantenservice doet. Zijn naam icm met Droomidee is op het hele internet niet te vinden...altijd handig, mocht er echt iets misgaan.
Ben erg benieuwd en hoop maar dat het matras geen teleurstelling wordt. Maar ik hou vertrouwen door de positieve berichten in dit topic.

@dicksterk ze zeiden wel dat er een levering zou komen, maar dat deze te laat was en dat ze dus waarschijnlijk pas volgende week bij mij kunnen bezorgen.Ik hou een klein beetje hoop dat het matras deze week nog komt, ga er alleen niet meer van uit.
Nu hopen dat het matras zelf wel in orde is.

[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 09-01-2018 16:17 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
Devian schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:29:
Er zijn nog wel meer dingetjes dubieus. Zo heeft hij achter Droomidee een ® staan van registered, maar zoek je in het merkenregister, staat nergens het merk Droomidee geregistreerd, is dus ook onrechtmatig gebruik van het teken.

[ Voor 2% gewijzigd door naitsoezn op 09-01-2018 16:18 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

naitsoezn schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:33:
[...]

Hier staat het ook, geen idee of dit onder de ACM-noemer 'onlogische plaats' valt :P
Ik had het onder Contact verwacht of Retourneren. https://www.droomidee.nl/bezorgen-en-afhalen is stuk.
LOG FILE COULD NOT BE WRITTEN
Het kan een stuk professioneler, zoveel is mij wel duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 09-01-2018 15:48 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
*knip* Daar kun je beter een TR voor aanmaken dan in het topic op te reageren.

@chrosser: kuile na anderhalf jaar in zulke dure matrassen? heb je niet nog garantie?

[ Voor 56% gewijzigd door naitsoezn op 09-01-2018 16:17 . Reden: off-topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Update over dreambedden:
Ik schreef vrijdag al een andere interessante speler te hebben gevonden: www.dreambedden.nl in utrecht. Na een uitgebreid telefoongesprek met de eigenaar vandaag weet ik meer details:
- 95% van hun matrassen wordt geproduceert in nederland
- de latex-matrassen op de site beschikken over hr70 natuurlatex, dit is een goede hr-waarde die ik nooit had verwacht in deze gunstige prijsklasse. bij de matrassen met koudschuim afdekkign werd de hr-waarde gewoon vermeld, daarom noem ik alleen de hr-waarde van het latex expliciet omdat die niet op hun site staat.
- proefliggen is enkel mogelijk in de winkel, thuis proefslapen en het matrads daarna terugsturen kan bij dit bedrijf niet. Dat zie ik wel als een nadeel, maar het feit dat er opvallend hoge kwalitiet wordt verkocht voor een gunstige prijs weegt hier wel tegenop.
- kuilvorming valt in de garantie

Gezein de hoge kwaliteit voor een lage prijs zullen jullie deze naam ook regelmatig in mijn adviezen gaan terugzien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@dicksterk ik waardeer je betrokkenheid en je inzet zeer, maar ik vind het wel ver gaan om een matras op basis van wat specificaties (die volgens mij ook lastig te controleren zijn), van een speler die geen track record heeft, aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

dicksterk schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:06:
[mbr]*knip* Daar kun je beter een TR voor aanmaken dan in het topic op te reageren. [/]

@chrosser: kuile na anderhalf jaar in zulke dure matrassen? heb je niet nog garantie?
Beetje lang verhaal, maar in het kort:
We zijn midden 2016 verhuisd van appartement naar woonhuis. Op mijn 2 persoonsbed lag een versleten matras. Mijn bed verkocht. omdat familie een ander bed had gekocht, wij het oude bed overgenomen en van de familie (oud oom) Auping matrassen cadeau gekregen. Helaas is deze oom niet meer bij ons en heb geen bon of iets dergelijks.

Het bed/frame was sowieso oud, maar i.c.m. de goede matrassen hebben we gekozen om dat maar te doen. Nu willen we een fatsoenlijk bed/boxspring kopen. Helemaal nu mijn vriendin diensten draait zitten zij of ik niet graag alleen onder in de woonkamer te netflixen maar meer vanuit bed. Daarom willen we ook graag een elektrisch bed.

[ Voor 20% gewijzigd door Chrosser op 09-01-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mikeyman: Uiteindelijk zijn specificaties het enige waar je op kan terugvallen. Net verscheen hier weer een geval auping met kuilvorming na anderhalf jaar,en dat is bepaald niet de eerste keer dat ik dat lees. Uiteindelijk blijft de aankoop van een matras dus deels een gok, of je nou droomidee of auping neemt, alleen is zo'n verkeerd uitgevallen matras een stuk beter te accepteren als hij 200 kostte dan wanneer dat 1000 was. Een firma als beter bed werkt bijvoorbeeld in sommige matrassen met onderlangen van hr30 koudschuim, als ik dan matrassen kan adviseren die goedkoper zijn en veel hogere specs hebben zie ik geen rede om voor dat beterbed matras met hr30 te gaan. Bovendien heeft dreambedden een fysieke winkel, dus is de kwalitiet gewoon zelf te controleren. Dreambedden is al 3 jaar actief dus het is geen adagsvlieg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Heeft er iemand toevallig ervaring met de auping criade? We blijven hier over twijfelen op basis van een kant en klare oplossing en voornamelijk het uiterlijk.

Wat denken jullie: Stel we betalen de extra premie voor dit merk en kiezen we voor de Auping criade met:
- 2x boxspring criade vlak
- 180x210 matras (enkel matras met 1 kern)
- deluxe matras
- prestige natural of visco topper

En we kunnen hier voor een mooie prijs uitkomen. Wat denken jullie dan van deze keuze versus een goedkoper model boxspring met een eigen matras van Matt sleep, emma of Roleau?
Zou dit vergelijkbaar slapen als het gaat om het comfort? Minder of beter?

Daarnaast - het deluxe matras kunnen we niet terugvinden in de consumentenbond test voor matrassen. Weet iemand welk type dit dan is? Is de prestige de meerprijs waard? Wat denken jullie van de topper? Visco of Natural? We hebben nu een traagschuim topper van de ikea en medium SULTAN matrassen.

Alvast dank voor jullie feedback! Meerprijs schat ik nu op ongeveer 1000 tot 1500 euro wanneer we het los gaan samenstellen (let op hierbij ga ik dan uit van een duurder model bodem ivm uiterlijk)
Kezand schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 01:35:
@Workaholic Het is inderdaad een micropocket. Dit zijn kortere veren dan een gewone pocket.
De bodem voelt dus steviger aan dan een box met “normale” pocketveren.
Maar op deze box kan alle matrassen gelegd worden.
Nu weet ik dat de meeste Velda dealers of de fly of de finesse in de showroom hebben staan. Ik zou voor dat geld even ergens gaan testen.
Uit welke regio kom je dan kan ik je naar een betrouwbare dealer doorsturen.
@Kezand wij komen uit Gelderland.

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 09-01-2018 17:57 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
Heeft er hier eigenlijk iemand ervaring met het Simba matras? Ik lees veel over Emma en Matt, maar ik krijg echt overal reclames van Simba te zien. Google staat vol "reviews" op blogs van mensen, maar dit lijken gesponserde producten en ze zijn eigenlijk alleen maar positief, nooit eens een slecht kantje. Deze lijken me dan ook niet echt betrouwbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kezand
@Workaholic

De slaapspecialisten waar je eens kan gaan kijken zijn.

Kok Bedden https://www.kokbedden.nl zij zijn Auping Dealer en Velda. Hebben een hele hoge kennis over slapen en ergonomie
De Bedweter https://www.bedweter.nl. Zij zijn dealer van NillSpring
Slaaphof https://www.slaaphof.nl. Hoge graad van service

Ik kan niet bepalen wat je prettig vind liggen. Met mooie aan die deluxe matras is dat hij meegestoffeerd word. Nadeel is dat hij een stuk duurder is.

Ook even voor @wannaplay2009 een kleine uitleg over de Emma's Simba's Matt's etc etc

Dit zijn allemaal kopie's van Casper Wikipedia: Casper Sleep uit Amerika. In Amerika is de matrassen markt heel anders dan hier en heel veel cash and carrie.
Het enorme succes van Casper in hun startup jaar heeft veel ogen hier in Europa open gedaan.
Concept is vrijwel hetzelfde over het algemeen
- One size fits all (kan niet maar ze doen het toch)
- Gekleurde getapete tijk met een witte strechtop
- Volledige schuimkern met 3 tot 4 lagen
- Opgerolde matrassen (heel slecht voor het schuim)
- Veel social media marketing
- 100 omruilgarantie
- Allemaal bestaan ze nog maar 1 tot 3 jaar.
- Geen een is tot nu toe winstgevend

Mijn mening is dat het niet veel bijzonders is en je kan prima voor het zelfde geld (zoals bij Velda) een gelijksoortig matras kopen. Voordeel van deze producten is dat je het alleen via internet kan kopen dus je kan het matras gewoon terug schoppen. Of dit goed voor het milieu is een andere vraag.

Voor de meeste mensen is dit een prima matras.
Ik denk omdat jij voor een mooi design bed gaat de afwerking van de matras gaat tegen vallen.
Ik zou ff bij Beter Bed langs gaan daar ligt een Emma matras die je kan bekijken en testen.
Tipje: Let vooral op de afwerking van de tijk en kijk of deze er strak rond zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@workaholic: Auping wordt over het algemen als een goed merk gezien, net als miele bij de wasmachines. Maar bij miele lees ik over afbrekende trommelkruizen doordat ze oplossen bij het gebruik van vloeibaar wasmiddel, en bij auping lees ik over vroegtijdige kuilvorming(vandaag in dit topic ook weer). Dat vind ik geen goede prijs/kwalitietverhouding. Het gaat vast in 90% van de gevallen goed, maar je zal maar net bij die 10% horen. Daarnaast hoor ik in je bericht wat twijfel, jullie weten nog niet precies waar je lekker op ligt en waarop niet. Mijn advies aan jou zou nu zijn: neem de bodem die je wilt, liefst wel met pocketveren of micropocketveren, en leg daar de matt sleeps op. Je moet www.mattsleeps.com maar eens bekijken, dat matras is volledig te configureren: bovendien heb je met de toplaag zowel de naturel als de visco topper, jllie mogen alleen samen uitvechten of de visco-kant of de latex-kant boven komt te liggen;-). onder die toplaag liggen 2 stukken van 90x200(je voelt absoluut geen naad als je de hoes hebt dichtgeritst). ook die 2 stukken zijn configureerbaar zodat je bijvoorbeeld zlef de harde kant boven kan leggen en je partner de zachte kant. Ik denk dat deze combi je een lang en ongestorod slaapplezier zal geven(deze versie van matt komt nog niet voor in consumentnebond tests voor zover ik weet, daarin staat de oude versie nog). maar je kan 100 dagen proefslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
@Kezand dat wist ik helemaal niet. Heb even de site bekeken van Casper en het ziet er inderdaad ongeveer hetzelfde uit als Emma, Matt en Simba, zelfs het labeltje aan de zijkant.

Dat verpakken in een doos leek me ook niet goed, maar wel heel handig met bezorgen.

Denk je dat ze door de hype overpriced zijn, voor wat je krijgt? Want voor mij is een 180x200 van Simba 849 euro, en dat is toch een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: dan zou de vernieuwing van matt sleeps toch ideaal moeen zijn? dat elemineert het one fits all principe volleig, er zijn met wat in de tijk zit wle 6 configuraties mogelijk, op die manier is er toch bijna niemand meer die geen variatn vindt die hij/zij lekker vindt liggen? bovendien biedt matt 10 jaar volledige garnatie(al ben ik het met je eens dat absoluut niet gezegd is dat ze het 10 jaar volhouden).
@wannaplay2009: de simba lijkt me als ik de opbouw bekijk wat gevoelig vor kuilvorming/diep doorzakken. Ik enk dat matt sleeps langer meegaat, en een gortere akns biedt op lekker liggen omdat je het volledig zelf kan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: je bent al druk aan het verder kijken. heb je de hoop dat je droomidee matras nog komt al opgegeven? Ik denk echt dat je meer aan een matt dan aan een simba hebt, als je simba te zacht vindt kan je niets anders doen dan hem wer terugstuen, bij matt kan je dan nog dingen aanpassen. Of ze overpriced zijn? een beetje. feitelijk zou je meer waar voor je gled hebben door een struktura hr60 van www.ravensberger-matrassen.nl te nemen met(als je voorkeur hebt voor tragschuim) de traagschuim topdekmatras erop, of anders de latex topdekmatras, dan heb je absolute topkwalitiet voor de laagst haalbare prijs maar ik weet niet of dat mooi staat(ben blidn dus kan ik niet beoordelen). Oprollen is trouwens heel gangbaar, er zijn matrasfabrikanten(ook in het duurdere segment) die het wel doen, en er zijn fabrikanten die er heel erg tegen zijn. Normaal gesproken kan het weinig kwaad zoalng je je matras maar geen maanden opgerold laat staan na levering. je krijgt ook op matt en anderen gewoon 10 jaar garantie, dat zouden ze echt niet doen als ze er zeker van waren dat die niet gehaald konden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@wannaplay2009 Het is idd overpriced. Je kan voor minder geld bij andere aanbieder het zelfde matras kopen.

Ze claimen in het begin allemaal hetzelfde van fabrikant tot consument en ze slaan de tussen handel over.
Wat gebeurt er nu? Emma werkt samen met Beter Bed en Simba met Goossens en Sleepworld in België.
Ze gaan juist nu samen werken met de tussenhandel. Niks mis mee maar geeft wel aan dat het niet fantastisch gaat.

Het oprollen is puur bedoelt voor het bezorgen. De bezorgkosten van een opgerolde matras zit tussen de 10 en 15 euro terwijl een niet opgerold matras meer dan 30 euro kost.

Matt sleep probeert ook een andere koers te varen en gaat nu losse lagen in hun matrassen te verwerken.
- Als je de harde laag boven legt ligt je gewoon op een schuimlaag van 100 euro. Je kan dus goedkoper bij een van bovenstaande leveranciers een vol schuimmatras kopen. Zelfde effect minder kosten
- Door de strechtijk gaan de lagen schuiven bij het keren van het lichaam en in en uit stappen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kezand op 09-01-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: uiteraard heeft het weinig zin een matt sleeps te kopen als je van plan bent om de onderste lagen boven te leggen, dat is zone van je geld. maar verderhebben die lagen wel veel opties:
- stevige onderseunig onde de toplaag of zachtee ondersteuning onder de toplaag
- wegzake in traagschuim, of veerkrachtig liggen op latex
En die topper schuift absoluut niet, er ligt hier momenteel een matt sleeps matras maar voor mijn vriendin is het niets(ligt niet aan het matras maar ik vermoed dat zij toch een dikeere traagschuimkern zou willen, dus dat wordt de volgende poging om haar rugklachcten wat e verminderen).
Overigens: ja emma/matt enzo zijn overpriced, maar dat kunnen e doen omdat de tussenhandel(beter bed, swiss sense enoz) nog veel meer overprices is. Dat didt soort meken niet aanslaan komt doordat mensen niet beseffen hoe erg overpriced zaken als beter bed soms zijn en ze snle een goedkoop-duurkoop gevoel krijen(wat de meeste beddenverkopers overigens behoorlijk aanmoedigen) en het grote voordeel is het proefslapen, kopen zonder spijt achteraf. ik begrijp niet goed waarom je zo stellig negatief bent over matt sleeps bijvoorbeeld, en beter ed betiteld als "prima winkel" terwijl daar(ben even vergeten in welk maras, is alweer paar maanden geleden) nog hr30 als onderlaag wordt gebruikt, in een matras wat nieteens goedkoop was. er zijn genoeg klachten over zaken als beter bed en swiss sense, en dan gaat het vaak om duizenden uitgegeven euro's en toch kuilen binnen een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
@dicksterk Nouja, ik hoop dat hij deze week nog komt, maar als hij echt niet komt dan annuleer ik het matras en neem ik sowieso een ander, want mijn gevoel, ook op het gebied van garantie, is hierdoor niet heel goed.

Ik weet eerlijk gezegd niet of traagschuim iets voor mij is, heb nu een pocketveringmatras, en deze ligt erg lekker (geen idee welk merk, ooit gekocht bij Otto), maar die is 140 en past niet meer op het nieuwe bed, vandaar dat ik een nieuwe moet hebben, het is verder nog een heel goed matras.
Er zitten wel 2 laagjes, ik denk dat het koudschuim is aan beide kant, waarschijnlijk zoiets als het normale pocketverenmatras van Droomidee, ook qua prijs.

Maar traagschuim klinkt opzich wel goed, zeker vanwege mijn reuma.

@Kezand Klopt inderdaad, dat viel me ook al op. Misschien bestaan deze bedrijven ook geen 10 jaar, dan stelt die zogenaamde garantie natuurlijk ook niets voor.

Er is gewoon veel te veel keus, komt er nog amper uit wat goed en niet goed is.
Overigens heb ik wel hele goede ervaringen met Swiss Sense, maar deze zijn over de 1000 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kezand
@wannaplay2009 ik denk ook dat er meerdere van deze aanbieders bekomende jaren gaan sneuvelen. De vijver is te klein en de retourkosten te groot.

@dicksterk Hoeveel matrassen heb jij joh? Ik lees in dit forum dat je én Roleau matrassen én Droomideematrassen én nu ook Matt matrassen hebt. Ga je een handeltje beginnen? :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dicksterk heeft sinds hij in april 2017 op dit forum om advies vroeg waarschijnlijk een stuk of 43 boxsprings besteld om uit te proberen, vandaar (hopelijk wel voornamelijk bij winkels waar je kunt retourneren).

Ik vind het nog steeds vrij stuitend dat iemand die er toch echt niks van lijkt te weten hier inmiddels zo'n 300 berichten met 'advies' heeft gegeven. Ik wil echt niet lullig doen maar voor mij is het toch ook een kwestie van anderen ervoor behoeden blind iemand te volgen die hier maar wat loopt te orakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: als je nog niet weet of traagschuim iets voor je is is het toch te hopen dat het droomidee matras snel komt, dan heb je namelijk de kezue tussen koudschuim of traagschuim. al die matrassen, emma simba enzo heben traagschuim.
@kezand: Nee een handeltje was ik niet van plan;-) op dit moment slaap ik zlef op een roleau matas, mijn partner op het matt sleeps matras en de droomidee matras wordt momenteel niet beslapen. de roleau en de matt sleeps zijn ongeveer even hoog, dat is handiger op 2 boxsprings naast elkaar.
mar wat ik nogstees graag an je wil weten: waarom geef jij je adviezen niet op bais van waar een matras uit opgebouwd is? Wat ik in dit topic probeer te bereiekn is dat mesnne kunenn zien wat overpriced is en wat niet. als beterbed matras x 300 pocketveen bevat afgedekt met h445 koudschuim voor 500 euro, dan kan je daar bij www.dreambedden.nl bijvoorbeeld al een 25cm dik matras krijgen met 500 pocketveren per m2 en afgedekt met hr70 natuurlatex, geproduceerdin nederland. Dat is toch behoorlik wat meer waar voor het geld? dan heb ik het nog nieteens over swiss sense wat nog eel duurder is. Jij als matrassenfabrikant weet toch ook precies de waarde van de in een matras gebruikte materialen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Dat heb ik al uitgelegd. Je kan geen advies geven op basis van vage specs.
Slaapadviseur is net zoals een slager en timmerman een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: ik heb het niet over vage spect maar over duidelijke specs met getallen, aantallen pocketveren, hr-waardes(ook wel sg-waardes genoemd) van afdeklagen. Je hebt een punt als je zegt dat daarmee niet alles is gezegd, omdat er ook kwaliteitsverschil in materialen bestaat, maar zeker zaken als beter bed hebben behoorlijk wat in hun colecctie wat qua specs ernstig overpriced is, en ook nog gen hoge materiaalkwalitiet heeft.
een slaapadviseur zou een vak moeten zijn maar helaas is een slaapadviseur vaak een verkoper, waardoor zijn advies helemal niet objectief is. jij krakt bijvoorbeeld alle emma/matt producten af, maar over beter bed zeg je alelen maar goeds terwijl daar ook geneog slechts over te zeggen is. een timmerman maakt een tafel, en je kan zien hoe dat ding in elkar zit. een slaapadviseur verkoopt een matras, plus een verhaal waat voor een gebruiker niet te controleren is. Ik begrijp heel goed dat de term matrasfabriaknt een stuk gezanghebbender kliknkt als "dicksterk die in de afgelopen jaren een zeer uitgebreide theoretische en praktische kennis over matrassen heeft opgedaan". Maar als jij dan dingen zegt, waarvan ik vanwege mijn kennis weet dat het eigenlijk anders zit, vind ik het jammer dat hier alelen maar meer onduidelijkheid en verwarring ontstaat. Als jij een matras beoordeelde zoals een timmerman een tafel: dus er zit dat en dat in, dus dat betekend dat het zo goed of zo slecht is, dan adviseer je puur als maker van matrassen, en dat is wat ik nu juist mis. je platst beweringen die gezaghebbend klinken omdat jij de fabrikant bent, maar technishc gesproken (dus qua waat erin zit in verhoudig met wat ervoor gevraagd wordt) weeg je niet mee. Als alle mensne die ik had geadviseerd nu vol teleurstelling hun maras hadden teurggestuurd was ik het met je eens, maar tot op heden vind ik dat ik het vak van slaapadviseur prima beheers, zonder eigen belangen zonder eigen bedrijf, gewoon puur gericht op het beste product met de hoogste kwaliteit zonder dat het heel erg overpriced wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

hou het ajb vriendelijk. Laat iedereen in z'n waarde, weet wanneer je beter kunt ophouden en val elkaar niet aan op elkaars mening. Maar onthoud ook dat dit geen persoonlijk advies topic is en probeer het ook niet te monopoliseren als zijnde. Je hoeft niet overal op te reageren, maar bovenal: Maak het niet persoonlijk.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wannaplay2009
Ik heb inmiddels een bericht van Droomidee, zij beweren dat het matras wel op voorraad is en morgen geleverd zou moeten worden. TSN zei dat het niet op voorraad is en heb ook geen mail of iets voor bezorging ontvangen.
Ze spreken elkaar nu dan ook nog eens tegen, lekker professionele winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@wannaplay2009 gewoon een k#t situatie. Kan je niet je geld terug vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
Kezand schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:19:
@wannaplay2009 gewoon een k#t situatie. Kan je niet je geld terug vragen?
als ze reageren wel haha, dat is nog knap lastig bij hun.

Maar het is heel verbazend, aangezien de recensies op Kiyoh (absoluut niet neutraal, want negatieve worden niet geplaatst), alleen maar super positief zijn.
Zo zie je maar, al die site met zogenaamde recenties zijn niets waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: enzij droomidee van plan is het matras buiten tsn om te leveren zou ik niet weten oe het morgen geleverd kan worden, want er is geen afspraak ingepland. Hebben ze gezegd hoe laat morgen, anders ben je misschien helemaal niet thuis als ze komen of zit je voor niets te wachten. Bel anders tsn morgenvroeg nog eens. Het blijft wel vaag idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
@dicksterk ik kreeg "Het matras is sinds vandaag weer voorradig en daarom zou de levering doorgaans morgen geen probleem moeten zijn."

Daar heb ik nog direct op geantwoord van dat ik geen bericht heb, maar daar geven ze, uiteraard, geen reactie meer op.
Tsn zei tegen me dat het pas begin volgende week zou worden, maar ik vind het al idioot genoeg dat ik iedereen moet belllen en 100 mails moet sturen om te weten te komen, wanneer ik mijn bestelling kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: ik denk ook wel dat jouw bestellign een uitzondering is, ook de andere tweakes hadden niet zovel gedoe met de communicatie met droomidee. Je geld terurvragen kan je altijd nog doen, aangezien je je huidige matras erg fijn vindt is de kans groot dat je het droomideemaras ook fijn vindt liggen. ;-) dan kan je het geld wat je hebt uitgespaard op een simba gebruiken om een vakantie te nemen om uit te rusten van dit gedoe, want inderdaad ideaal is het absoluut niet. Maar ze hebben het met alle klanen netjes opgelost als er problemen waren dus ik ga er vanuit dat het ook voor jou netjes gaat worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
haha ja ik wacht het nog maar een dagje af, kan nu toch weinig meer doen. en een vakantie zou geen gek idee zijn, helaas nog drie maandjes wachten maar qua besparing heb je helemaal gelijk.
Zodra ik meer weet, of het matras zelfs heb, zal ik even een update geven, misschien heb ik dan wel heel veel positiefs te melden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: als er nu weer voorraad is verwacht ik dat je morgen of donderdag mail van tsn hebt. Dan zal het er idd om hanen of je leverig voor vrijdag of voor maandag kan inplannen, denk dat je morgen nog voor vrijdag kan inplannen en als de mail donderdag komt voor maandag. dan hoef je nu verer idd niets meer te doen tot tsn mailt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50
Oeps net een Droomidee 180x220 besteld....

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 20:05
technopeuter schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:42:
Oeps net een Droomidee 180x220 besteld....
Ik afgelopen vrijdag ook (180x200)... ben benieuwd :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
@technopeuter en @messi misschien hebben jullie meer geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@technopeuter: ik hoop dat je op de site gelezen hebt dat 180x220 op maat gemakt moet worden en dat de levertijd darvan langer is(meestal een week of 2).
@messi: als het matras van [~wannaplay2009} nu weer op voorraad is zal dat voor jou ook wel gelden, komt vast goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 20:05
Wat er ook gebeurt, er komen in ieder geval weer ervaringen in dit topic :)

[ Voor 11% gewijzigd door messi op 09-01-2018 23:00 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@messi: altijd leuk. vaak zie je op fora dat mensen nadat hun vraag beantworod is hun ervaring vergeten terug te koppelen. Ervaringen zijn veel belangrijker dan adviezen, want die laten zien wat een advies waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 974135

Goedemorgen!

We hebben de afgelopen dagen problemen gehad met de mailserver. We dachten dat we het in eerste instantie hadden opgelost, maar dat was niet het geval. We hebben het zojuist getest en alles moet nu in orde zijn!

Onze welgemeende excuses voor dit ongemak en de klanten hierboven worden even privé benadert voor een compensatie. Dit is absoluut niet de normale gang van zaken en doen ons uiterste beste om de beste service te leveren!

PS: wat betreft de voorraad, we hebben gisteren een levering gehad waardoor alles weer voorradig is. Voor de modellen die niet voorradig waren, stond een levering tussen 9 en 15 januari aangegeven, omdat we nog niet precies wisten wanneer het binnen kwam. Zoals ik hierboven kan lezen, stond dit blijkbaar bij het 180x200 matras niet goed aangegeven, ook hier excuses voor!

Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
Ik heb wel weer een update. Krijg vandaag mail van tsn, maar kan als eerste datum pas volgende week kiezen, de rest is grijs en staat "niet beschikbaar". Ook al is het matras er dus blijkbaar, het kan alsnog niet geleverd worden deze week.

Update: Ze komen toch vrijdag. Dan kan ik na het weekend mooi laten weten hoe het matras slaapt. :)

[ Voor 17% gewijzigd door wannaplay2009 op 10-01-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50
Lig nu een jaar op een IKEA Hillestad, eerst had ik er een andere dunne (9cm) matras er bovenop, dat sliep ( zijslaper) prima. Nu zonder en dat was best wennen in het begin maar het bevalt me per nacht beter. Ik zal dus ook niet na 1 nacht ervaringen te serieus nemen, soms duurt het even voor het klopt. Ik geloof dus ook niet in proefliggen

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@technopeuter: Ik geloof ook niet zo in proefliggen in een winkel, hoewel het er wel vanaf hangt of iemand een makkelijke slaper is. Sommige mensen slapen even goed op een luchtbed als op een steen, in dat geval lopen ze weinig risico omdat de kans dat ze niet lekker liggen niet zo groot is. Maaar als je van jezelf weet dat je wat langer moet wennen voor je weet of iets lekker ligt is proefliggen in een winkel idd zinloos. Met 30 dagen proefslapen weet je meestal een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: mooi dat je het matras nu toch deze week nog krijgt. Ik hoop dat het je goed bevalt, we zien je review hier wel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
Ik hoop het ook! @dicksterk

Inmiddels ook nog met Droomidee gesproken en zij sturen er nog een leuk extraatje bij. Al met al is het daarmee dus opgelost, wat moeizaam, maargoed dat is nu allemaal gefixt en verder is het uiteindelijk goed opgepakt door Droomidee, dat mag ook gezegd worden.

Een nieuw matras is een goed excuus om dit weekend weinig te doen ;) ik laat het zeker weten, en bedankt voor de leuke adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

wannaplay2009 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:24:
Ik hoop het ook! @dicksterk

Inmiddels ook nog met Droomidee gesproken en zij sturen er nog een leuk extraatje bij. Al met al is het daarmee dus opgelost, wat moeizaam, maargoed dat is nu allemaal gefixt en verder is het uiteindelijk goed opgepakt door Droomidee, dat mag ook gezegd worden.

Een nieuw matras is een goed excuus om dit weekend weinig te doen ;) ik laat het zeker weten, en bedankt voor de leuke adviezen.
Sluit 100% aan mij mijn ervaringen en heb na een maand nog zeker geen spijt van de beslissing!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:09
Wij hebben gekozen voor een matras met pocketveren en traagschuim (180x200x28) via onderstaande winkel. Deze wordt geplaatst op een IKEA boxspring. Aanstaande vrijdag is de levering, ervaringen worden gedeeld!

http://www.dematrassenfab...sg-60-matras-7539103.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1021193

wij hebben jaren geleden met veel plezier een goeie boxspring bij beter bed gekocht, inclusief twee m-line matrassen. nog steeds geen klachten hierover. misschien dat we over niet al te lange tijd eens moeten gaan nadenken over nieuwe matrassen, maar hoe herken je wanneer je moet wisselen? als je klachten krijgt is het te laat, lijkt me :P . en een boxspring, hoe lang gaat die mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@Anoniem: 1021193

Je moet gaan wisselen als:

- Je klachten heb en die worden minder als je opstaat / beweegt.
- Je problemen krijgt met je lichaam te draaien of te keren.
- Je problemen krijgt met het in en uit stappen.
- Je het heel warm of koud in bed hebt.
- Het matras begint te ruiken of dat er schimmelvorming optreed.
- Je het bed gewoon lelijk vind en een nieuwe wilt :-)

Matrassen en Boxen gaan heel lang mee. De persoonlijke behoefte veranderd sneller dan de levensduur van de matras of boxspring.
Dit kan gewrichtspijn en spierpijn zijn maar het kan (bij vrouwen vooral) warmte of kou zijn. Ik weet niet hoe oud je bent maar bij ouderen mensen kan het voorkomen dat juist het in en uitstappen een probleem oplevert.

Het kan dus zijn dat je matras en of boxspring nog prima in orde is maar dat je behoefte hebt aan een nieuw bed.

@wannaplay2009 Je doet meer in bed he dus het kan dus best een druk weekend worden ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Kezand op 10-01-2018 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1021193

Kezand schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:54:
@Anoniem: 1021193

Je moet gaan wisselen als:

- Je klachten heb en die worden minder als je opstaat / beweegt.
- Je problemen krijgt met je lichaam te draaien of te keren.
- Je problemen krijgt met het in en uit stappen.
- Je het heel warm of koud in bed hebt.
- Het matras begint te ruiken of dat er schimmelvorming optreed.
- Je het bed gewoon lelijk vind en een nieuwe wilt :-)

Matrassen en Boxen gaan heel lang mee. De persoonlijke behoefte veranderd sneller dan de levensduur van de matras of boxspring.
Dit kan gewrichtspijn en spierpijn zijn maar het kan (bij vrouwen vooral) warmte of kou zijn. Ik weet niet hoe oud je bent maar bij ouderen mensen kan het voorkomen dat juist het in en uitstappen een probleem oplevert.

Het kan dus zijn dat je matras en of boxspring nog prima in orde is maar dat je behoefte hebt aan een nieuw bed.
cool, thnx :) . ik was in de veronderstelling dat je eigenlijk elke vijf of tien jaar van matras moest wisselen :o die veranderende persoonlijke behoefte herken ik aan m'n partner inderdaad, hahaha. in ieder geval heb je me nu ammunitie gegeven om de strijd aan te gaan, thnx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Anoniem: 1021193: weet je of je een pocketvering boxspring hebt of een bonellgeveerde? Hoe oud zijn ze nu? Voel je dat je in een kuil ligt, dieper wegzakt dan normaal? Normaal gaat een boxspring langer mee dan een matras, mar controleer dit(voor zover mogelik) wel even door te kijken of je nergens kuilen in de vering van de boxspring ziet, en de vering nog overla even hard voelt als je er stevig op drukt. Echter, dit is niet heel oed zelf te controleren) dus als je twijfels hebt kan je een nieuw matras beter niet op een slechte onderbox leggen. Wat voor matras zouden jullie nu willen?
@groenhou: wat kostte dit matras in deze afmeting en 28cm dik? Het is wel jammer dat nergens staat hoeveel pocketveren pr m2 erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:09
@dicksterk: ik heb €999 betaald en het matras is inderdaad 28cm dik. Ik zal nog eens vragen hoeveel pocketveren per m2 hij bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@groenhou: gewoon uit nieuwsgierigheid; wat heeft je doen besluiten om hier te bestellen? Ik ken dit bedrijf wel, de kwaliteit is ok hoewel ik ze wat overpriced vindt, zeker omdat je enkle mag omruilen en niet mag terugsturen. Ik mag hopen dat er voor die prisj minimaal 500 veren per m2 inzitten.
Pagina: 1 ... 7 ... 55 Laatste