Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
Ik zag gistermiddag op twitter dat er een update beschikbaar was voor de OPT, toen keek ik bij software update en de 1e keer zei hij dat hij helema bijgewerkt was, drukte er nog een keer op en toen was de update ineens beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat ie er wel bij, maar - zoals ik al schreef - wacht ik eerst de eerste ronde met reacties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb via recovery Oxygen 2.2 erop gezet (eerst 2.1.2 full, daarna de patch naar 2.2, vervolgens SuperSu en uiteindelijk Xposed). About meldt keurig dat 2.2 erop staat, en toch meldt ie dat er een update is. Die update is exact dezelfde als de 2.2 die ik erop heb gezet.

Meer mensen hier last van?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:08:
Ik heb via recovery Oxygen 2.2 erop gezet (eerst 2.1.2 full, daarna de patch naar 2.2, vervolgens SuperSu en uiteindelijk Xposed). About meldt keurig dat 2.2 erop staat, en toch meldt ie dat er een update is. Die update is exact dezelfde als de 2.2 die ik erop heb gezet.

Dan heb je de update nog op je telefoon staan. Zodra je deze verwijderd zou je de melding niet meer mogen ontvangen. Ikzelf had de update ook nog in de OnePlusOta map staan (of wat de precieze naam van de folder ook was), hier wordt ie naar gedownload als je hem via de OTA binnen krijgt. Na het verwijderen is de melding niet meer teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Pimorez schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:19:
[...]

Dan heb je de update nog op je telefoon staan. Zodra je deze verwijderd zou je de melding niet meer mogen ontvangen. Ikzelf had de update ook nog in de OnePlusOta map staan (of wat de precieze naam van de folder ook was), hier wordt ie naar gedownload als je hem via de OTA binnen krijgt. Na het verwijderen is de melding niet meer teruggekomen.
Ik kan hem niet vinden (ook niet in de hidden folder). Hij stond in mijn downloads, daar verwijderen geeft geen verandering.

Ok dan: ik heb de update gedownload en verwijderd (dus niet geïnstalleerd), nu is die melding weg. :)

pven schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:53:
Ik had in dit topic nog ergens beloofd om in mijn ogen vervelende bugs te melden:
• Wifi gaat vrijwel nooit aan na airplane-mode
• LEDs (naast home-button) blijfven aan als scherm gedimd is, scherm aan/uit zetten verhelpt dit
• camera automoatisch roteren in portret-mode werkt niet goed meer sinds update
• Scherm gaat soms niet op standby

Voorals die wifi en camera is vervelend.
Die wifi en camera lijken gefixed met de update. _O_ De rest kan ik nog niet beoordelen.

[ Voor 38% gewijzigd door pven op 23-12-2015 08:51 ]

• pven
  • Niet online
Al mijn issues lijken gefixed. :)

Gisteren had ik nog een hang-moment, de telefoon reageerde nergens meer op. Na hem hard uit/aan te hebben gezet werkte hij weer prima. Op dit na, lijkt het een prima update.

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 16:19
grrrr, OTA 2.2.0 geinstalleerd en nu is de dual sim support nog slechter dan het was. Voor bellen werkt het al goed sinds het begin maar bij SMS heb ik geen mogelijkheid om de SIM te kiezen waarmee ik verstuur. Met 2.1.2 werd nog de SIM gebruikt waarmee laatste gebeld werd naar dat nummer maar nu kan ik enkel met SIM 1 versturen. Als ik de setting 'altijd vragen' aanpas naar een specifieke SIM neemt hij die wel.

Erg jammer want voor de rest is het een goed toestel en heb ik weinig klachten maar ik swap constant tussen mijn werk- en privé sim. Nu wordt het opnieuw aftellen naar de volgende OTA upgrade en hopen dat ze dit eindelijk eens in orde brengen.

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
PierreG schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:32:
grrrr, OTA 2.2.0 geinstalleerd en nu is de dual sim support nog slechter dan het was. Voor bellen werkt het al goed sinds het begin maar bij SMS heb ik geen mogelijkheid om de SIM te kiezen waarmee ik verstuur. Met 2.1.2 werd nog de SIM gebruikt waarmee laatste gebeld werd naar dat nummer maar nu kan ik enkel met SIM 1 versturen. Als ik de setting 'altijd vragen' aanpas naar een specifieke SIM neemt hij die wel.

Erg jammer want voor de rest is het een goed toestel en heb ik weinig klachten maar ik swap constant tussen mijn werk- en privé sim. Nu wordt het opnieuw aftellen naar de volgende OTA upgrade en hopen dat ze dit eindelijk eens in orde brengen.
Welke app gebruik je om sms'en te verzenden? In de standaard app kan je dit gewoon kiezen voor je je bericht begint te typen. Rechts staat dan een bol met "1" of "2" in. Als je op de bol klikt kan je de sim kiezen waarmee je wil verzenden.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
Hier hapert de telefoon heel erg sinds de update, ook lijkt de accu sneller leeg te gaan zonder aanwijsbare oorzaak. Haalde ik eerst makkelijk 1,5 dag met wen lading, nu is hij na een uur of 12-14 wel leeg..

Meer mensen deze ervaring?

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Sahi_NL schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:53:
Hier hapert de telefoon heel erg sinds de update, ook lijkt de accu sneller leeg te gaan zonder aanwijsbare oorzaak. Haalde ik eerst makkelijk 1,5 dag met wen lading, nu is hij na een uur of 12-14 wel leeg..

Meer mensen deze ervaring?
Vaag. Ik hoor juist alleen maar positieve dingen ivm accuduur. Dat hij juist beter is geworden. Meld het op het forum, of stuur een ticket in. Hoe meer meldingen, hoe beter.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Ik heb vorige maand iets vreemds meegemaakt. Ik was aan het reizen in het buitenland en omdat het buiten een goedkope-databundel-gebied was heb ik mijn roaming uitgezet. Dit werkte prima naar behoren voor de eerste 3 dagen. Ik heb een keer contact gehad met een Wifi netwerk waardoor al mijn berichten synchroniseerden.

De 4e dag echter kreeg ik opeens Whatsapp berichten binnen (ver buiten bericht van wifi), wat vreemd is omdat mijn roaming uit stond. Ik stuur een testberichtje terug en verrek deze verstuurd gewoon. Dus maar snel al mijn mobiele data uitgezet. Vervolgens blijf ik nog steeds berichten ontvangen en kan nog steeds berichtjes terug sturen. Door alle instellingen heen gelopen en de telefoon een paar keer opnieuw opgestart, maar niks hielp, hij bleef contact maken met internet. Uiteindelijk mijn SIM kaart eruit gehaald.

Volgende dag weer geprobeerd, maar zelfde verhaal, dus mijn SIM kaart er maar uitgelaten...

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik heb al een support ticket aangemaakt bij OnePlus, maar nog geen antwoord gehad. Misschien is het wel gefixed in de nieuwe software update.

KPN geeft heel netjes in de app weer dat ik voor 10 euro buitenland internet heb verbruikt (voor een paar minuten internet), wat ik natuurlijk érg jammer vind....

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Celica_T20 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:26:
Ik heb vorige maand iets vreemds meegemaakt. Ik was aan het reizen in het buitenland en omdat het buiten een goedkope-databundel-gebied was heb ik mijn roaming uitgezet. Dit werkte prima naar behoren voor de eerste 3 dagen. Ik heb een keer contact gehad met een Wifi netwerk waardoor al mijn berichten synchroniseerden.

De 4e dag echter kreeg ik opeens Whatsapp berichten binnen (ver buiten bericht van wifi), wat vreemd is omdat mijn roaming uit stond. Ik stuur een testberichtje terug en verrek deze verstuurd gewoon. Dus maar snel al mijn mobiele data uitgezet. Vervolgens blijf ik nog steeds berichten ontvangen en kan nog steeds berichtjes terug sturen. Door alle instellingen heen gelopen en de telefoon een paar keer opnieuw opgestart, maar niks hielp, hij bleef contact maken met internet. Uiteindelijk mijn SIM kaart eruit gehaald.

Volgende dag weer geprobeerd, maar zelfde verhaal, dus mijn SIM kaart er maar uitgelaten...

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik heb al een support ticket aangemaakt bij OnePlus, maar nog geen antwoord gehad. Misschien is het wel gefixed in de nieuwe software update.

KPN geeft heel netjes in de app weer dat ik voor 10 euro buitenland internet heb verbruikt (voor een paar minuten internet), wat ik natuurlijk érg jammer vind....
Je lijkt niet de enige. Ik zelf ben momenteel in Oostenrijk. Ik heb data uit staan, en roaming aan. Ik ontvang pas echter berichten als ik m'n data aan zet.

https://forums.oneplus.ne...with-roaming-data.353330/

Anonymoussaurus in "[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie"

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 16:19
stefve1 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:24:
[...]

Welke app gebruik je om sms'en te verzenden? In de standaard app kan je dit gewoon kiezen voor je je bericht begint te typen. Rechts staat dan een bol met "1" of "2" in. Als je op de bol klikt kan je de sim kiezen waarmee je wil verzenden.
Ik gebruik de standaard app en bij het bellen heb ik de keuze tussen 1 en 2 wel maar bij het sms'en niet. Er staat maar 1 bol. Misschien eens een backup nemen en firmware reset doorvoeren voor die functionaliteit terug werkt.

Iemand anders die problemen heeft met sms'en bij dual sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:36
Sinds de laatste update gaat mijn batterij stukken langer mee, gelukkig want die ging s avonds vaak toch wel snel. Echter doet WiFi nu soms raar, mobiele data ook. Soms een uitroepteken (rechtsbovenin) terwijl m'n netwerk prima is. Dan komen er sporadisch WhatsApp berichten binnen en laadt Google 9/10 keer niet. Na een paar reboots en uit aan zetten van WiFi werkt WiFi weer. Dan werkt 3g ook ineens weer. Raar.
Erg irritant ook, omdat ik snel m'n (sporadisch brakke) netwerk ga beschuldigen, maar het toch de telefoon blijkt te zijn.
De bug die ervoor zorgde dat ik WiFi na uitzetten niet meer kon inschakelen is wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wat mij opvalt is dat ik gister foto's heb gemaakt hier in de omgeving. Die foto's waren 1 á 2 MB telkens. Vanochtend de update ontvangen. Vandaag weer foto's gemaakt, en nu zijn de foto's ineens 8MB per foto. Terwijl ik dezelfde instellingen heb gebruikt.. zou dit door de update komen???

Ook ervaar ik het volgende (gekopieerd van het forum) : Color balance or screen temperature is not working . It stays warm (yellowish) no matter what the position of the slider is.

Hij werkt bij mij niet via instellingen, maar ook niet via dat ding wat je naar beneden kan halen.

Hier een bug list: https://forums.oneplus.ne...s-2-2-0-bugs-list.418752/

[ Voor 40% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-12-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:18:
Ook ervaar ik het volgende (gekopieerd van het forum) : Color balance or screen temperature is not working . It stays warm (yellowish) no matter what the position of the slider is.

Hij werkt bij mij niet via instellingen, maar ook niet via dat ding wat je naar beneden kan halen.

Hier een bug list: https://forums.oneplus.ne...s-2-2-0-bugs-list.418752/
Dat is een vreemde bug, gezien het voor mij direct na de update wel heeft gewerkt! Na het zojuist opnieuw proberen constateer ik ook dat deze instelling niet meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Pimorez schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:46:
[...]

Dat is een vreemde bug, gezien het voor mij direct na de update wel heeft gewerkt! Na het zojuist opnieuw proberen constateer ik ook dat deze instelling niet meer werkt.
Precies. Vlak na de update werkte het bij mij ook. Na een tijdje niet meer. Er wordt gezegd dat het na een reboot wel weer moet werken, maar dat zie ik morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:47:
[...]

Precies. Vlak na de update werkte het bij mij ook. Na een tijdje niet meer. Er wordt gezegd dat het na een reboot wel weer moet werken, maar dat zie ik morgen wel.
Na een reboot werkt het nog steeds niet bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Pimorez schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:15:
[...]

Na een reboot werkt het nog steeds niet bij mij.
Hmm, raar. Is de batterijduur wel verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:22:
[...]

Hmm, raar. Is de batterijduur wel verbeterd?
Maybe, maybe not. Als er al een verschil is, is het zo minimaal dat het mij niet is opgevallen.

Accuduur vandaag:
- SoT 3 uur 48 min, waarvan 54min 35sec het spelen van Dungeon Quest, 9min 51sec reddit is fun, 20min 24sec een andere app welke tussen 28 november en 26 december 1,4GB heeft verstookt.

WiFi altijd aan, GPS aan op High accuracy, 3G/4G uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Volgens mij is na de reboot van vanochtend, de accuduur heel erg verbeterd. Vanochtend om 8 uur uit de lader gehaald. Nu net gekeken en is hij nog 91%. Hij geeft aan "4 dagen resterend". Eerst zou dat maar 1 dag resterend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie eigenlijk een goede taskmanager aanraden, waarmee ik bv kan zien welke achtergrondprocessen er draaien en waarmee ik die eventueel kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Anonymoussaurus schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:30:
[...]

Je lijkt niet de enige. Ik zelf ben momenteel in Oostenrijk. Ik heb data uit staan, en roaming aan. Ik ontvang pas echter berichten als ik m'n data aan zet.

Bedankt voor de link, ben zo te zien idd niet de enige. Wel super vreemd dat ik op vliegtuigmodus nog steeds berichten binnen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:09
Na de update is de vingerafdrukscanner verbeterd en ook apps zoals Horizon go werken nu naar behoren. IMDB echter nog niet...

Rooted, clean flash gedaan. Qua batterij merk ik (nog niet) erg veel verschil met eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
StephanO1990 schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:22:
Na de update is de vingerafdrukscanner verbeterd en ook apps zoals Horizon go werken nu naar behoren. IMDB echter nog niet...

Rooted, clean flash gedaan. Qua batterij merk ik (nog niet) erg veel verschil met eerst.
Wat werkt er niet goed aan IMDB dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Is dit toestel een aanrader als opvolger voor mijn Samsung s5? Wou in eerste instantie voor de honor 7 gaan. Maar hij verschilt teveel (qua prestaties) in een negatieve zin. One plus two zou een goeie verbetering worden vergeleken mijn s5 :p maar twijfel aan de software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanO1990
Pimorez schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:19:
[...]
Wat werkt er niet goed aan IMDB dan?
Het laadscherm opent en daarna valt de app weg. Datzelfde gebeurde eerst ook met Horizon Go, maar dat is nu wel opgelost. Het is geen ramp verder... Ik wacht het rustig af.
lindseysew schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:29:
Is dit toestel een aanrader als opvolger voor mijn Samsung s5? Wou in eerste instantie voor de honor 7 gaan. Maar hij verschilt teveel (qua prestaties) in een negatieve zin. One plus two zou een goeie verbetering worden vergeleken mijn s5 :p maar twijfel aan de software
Ik denk dat als je van Samsung een overstap maakt naar Oneplus, dat je er qua software op vooruit gaat. Standaard is Samsung overladen met apps die overbodig zijn. Ik merk ook vaak dat mensen in mn omgeving die samdungs gebruiken na verloop van tijd een steeds tragere telefoon hebben. Dat zul je met Oneplus niet mee gaan maken verwacht ik. Dan is het alleen nog kiezen tussen een Oneplus 2 en de Oneplus X.

[ Voor 54% gewijzigd door StephanO1990 op 27-12-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

StephanO1990 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:46:
[...]

Het laadscherm opent en daarna valt de app weg. Datzelfde gebeurde eerst ook met Horizon Go, maar dat is nu wel opgelost. Het is geen ramp verder... Ik wacht het rustig af.
Bij mij werkt Horizon Go nog steeds niet, hij knikkert me er nog steeds uit.

Ook lijkt 't geheugen vol te lopen en reageert m'n OPT trager na verloop van tijd. Reboot lost 't probleem (tijdelijk) op, maar waar ik voorheen misschien 1x per week rebootte moet ik dat nu 'n keer of 2 per dag doen om 't wat soepeler te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
[...]

[...]

Ik denk dat als je van Samsung een overstap maakt naar Oneplus, dat je er qua software op vooruit gaat. Standaard is Samsung overladen met apps die overbodig zijn. Ik merk ook vaak dat mensen in mn omgeving die samdungs gebruiken na verloop van tijd een steeds tragere telefoon hebben. Dat zul je met Oneplus niet mee gaan maken verwacht ik. Dan is het alleen nog kiezen tussen een Oneplus 2 en de Oneplus X.
Inderdaad!
One plus two is ook het maximale wat ik ervoor over heb qua budget. Ben FF Samsung en apple beu geworden :').
Scheelt het veel, de oneplus x en two?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
[...]

Hier heb ik op geen van de OxygenOS versies op mijn OnePlus 2 last van gehad.
Eric_Cantona schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:59:
[...]

Bij mij werkt Horizon Go nog steeds niet, hij knikkert me er nog steeds uit.

Ook lijkt 't geheugen vol te lopen en reageert m'n OPT trager na verloop van tijd. Reboot lost 't probleem (tijdelijk) op, maar waar ik voorheen misschien 1x per week rebootte moet ik dat nu 'n keer of 2 per dag doen om 't wat soepeler te laten verlopen.
Heb je ooit handmatig een flash uitgevoerd op je OP2? Zo niet, dan raad ik je dat aan mocht je er vertrouwen in hebben. Dit klinkt namelijk als een willekeurig probleem wat opgelost kan worden middels het opnieuw flashen van een ROM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Pimorez schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:40:
[...]

Hier heb ik op geen van de OxygenOS versies op mijn OnePlus 2 last van gehad.

[...]

Heb je ooit handmatig een flash uitgevoerd op je OP2? Zo niet, dan raad ik je dat aan mocht je er vertrouwen in hebben. Dit klinkt namelijk als een willekeurig probleem wat opgelost kan worden middels het opnieuw flashen van een ROM.
Ik flash alles handmatig :) Geroot, dus ik moet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:50:
[...]

Ik flash alles handmatig :) Geroot, dus ik moet wel.
Dus van 2.1.2 > 2.2.0 heb je eerst de volledige 2.1.2 ROM geflasht en daarna de incremental 2.2.0 update?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
lindseysew schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:29:
Zeer zeker :). De software van de S5 was een dikke flop (die TouchWiz versie is tergend traag en niet goed geoptimaliseerd).

Je gaat er dus sowieso op vooruit :). Je zou m'n review kunnen lezen om te kijken of je de OnePlus 2 wat vindt :). productreview: OnePlus 2 64GB Zwart review door Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Pimorez schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:08:
[...]

Dus van 2.1.2 > 2.2.0 heb je eerst de volledige 2.1.2 ROM geflasht en daarna de incremental 2.2.0 update?
Yup, de enige manier om te updaten als je geroot bent inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Bevalt uitstekend hoor de OP2.
Vind de snelheid van de camera bij weinig ligt echter vreselijk irritant en verder krast de standaard vreselijk snel. Slechts 4 weken oud en nu al vol krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Anonymoussaurus schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:54:
[...]

Zeer zeker :). De software van de S5 was een dikke flop (die TouchWiz versie is tergend traag en niet goed geoptimaliseerd).

Je gaat er dus sowieso op vooruit :). Je zou m'n review kunnen lezen om te kijken of je de OnePlus 2 wat vindt :). productreview: OnePlus 2 64GB Zwart review door Anonymoussaurus
Top die ga ik binnenkort lezen :-)
En ja de Touchwiz irriteerde mij heel erg.. Pfff vind het design ook niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

bartus1989 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:11:
Vind de snelheid van de camera bij weinig ligt echter vreselijk irritant en verder krast de standaard vreselijk snel. Slechts 4 weken oud en nu al vol krassen.
licht.

Verder geen idee wat je met je telefoon doet, maar die van mij ziet er zelfs na 'n paar keer vallen nog bijna puntgaaf uit. 'n minuscuul deukje in de metalen rand en 'n paar hele lichte krasjes die met 't oog nauwelijks waarneembaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:28:
[...]

licht.

Verder geen idee wat je met je telefoon doet, maar die van mij ziet er zelfs na 'n paar keer vallen nog bijna puntgaaf uit. 'n minuscuul deukje in de metalen rand en 'n paar hele lichte krasjes die met 't oog nauwelijks waarneembaar zijn.
Inderdaad. Die van mij ziet er ook hartstikke goed uit na een enkele keer gedropt te hebben.
bartus1989 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:11:
Standaard wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
Anonymoussaurus schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:33:
[...]

Inderdaad. Die van mij ziet er ook hartstikke goed uit na een enkele keer gedropt te hebben.

[...]

Standaard wat?
Denk dat ie de standaard screen protector bedoelt.
Ik heb nog geen enkel krasje gespot sinds ik de mijne nu twee maanden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 03-09 17:03
Excuus, ik bedoel de standaard screen protector die erop zit.
Natuurlijk fijn dat het de protector is die krast en niet het glas zelf:)
De telefoon zelf krast nauwelijks, zeker niet in combinatie met de Styleswap cover. (kevlar)

[ Voor 14% gewijzigd door bartus1989 op 28-12-2015 20:04 ]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Zijn er zo weinig accessoires voor de opt dat deze geen eigen topic heeft?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wat mij opvalt vanaf het begin dat ik de OP2 heb, is dat het touchscreen slecht reageert tijdens het opladen en gebruiken tegelijkertijd. Zonder opladen werkt het prima. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:25
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:43:
Wat mij opvalt vanaf het begin dat ik de OP2 heb, is dat het touchscreen slecht reageert tijdens het opladen en gebruiken tegelijkertijd. Zonder opladen werkt het prima. Meer mensen die hier last van hebben?
Gebruik je wel de originele lader? Dat wil nog wel eens het probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
leendertveenbri schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Gebruik je wel de originele lader? Dat wil nog wel eens het probleem zijn
Ja, die ik meegeleverd heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Laatst online: 11-09 18:44
Op het moment dat ik mijn Oneplus via bluetooth aan mijn radio koppel, kapt spotify er telkens mee. Dit gebeurt na ongeveer 30 seconden. Voor de rest blijft de telefoon wel gewoon geconnect aan mijn radio. Weet iemand hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Beavbusi schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:21:
Op het moment dat ik mijn Oneplus via bluetooth aan mijn radio koppel, kapt spotify er telkens mee. Dit gebeurt na ongeveer 30 seconden. Voor de rest blijft de telefoon wel gewoon geconnect aan mijn radio. Weet iemand hoe dit op te lossen?
Schijnt volgens mij een bug te zijn van OgygenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Anonymoussaurus schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:05:
[...]

Schijnt volgens mij een bug te zijn van OgygenOS.
Dit betekend dat het niet op te lossen is? Is er al iets bekend over wanneer cyanogen mod naar de twee komt? Lees vooral veel geruchten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Beavbusi schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:04:
[...]

Dit betekend dat het niet op te lossen is? Is er al iets bekend over wanneer cyanogen mod naar de twee komt? Lees vooral veel geruchten..
Ik snap hem even niet. Draai je nu CyanogenMod of OxygenOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Anonymoussaurus schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:28:
[...]

Ik snap hem even niet. Draai je nu CyanogenMod of OxygenOS?
Oxygen, ik vroeg me af wanner ik CyanogenMod kan installeren op de oneplus two. Beetje krom geformuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Beavbusi schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:30:
[...]

Oxygen, ik vroeg me af wanner ik CyanogenMod kan installeren op de oneplus two. Beetje krom geformuleerd.
Unofficial CyanogenMod kun je al een aantal maanden installeren. Het grootste probleem is dat de Fingerprint sensor en de Laser Auto Focus niet werken. http://forum.xda-developers.com/oneplus-2/development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Beavbusi schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:30:
[...]

Ah. Ik snap hem :). Ik dacht ook dat ik zoiets hoorde. Maar volgens mij hebben Cyanogen en OnePlus het contact verbroken, óf het contract loopt ook af volgens mij.

http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3185511
Pimorez schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:33:
[...]

Unofficial CyanogenMod kun je al een aantal maanden installeren. Het grootste probleem is dat de Fingerprint sensor en de Laser Auto Focus niet werken. http://forum.xda-developers.com/oneplus-2/development
Zal niet lang meer duren want over enkele weken komt er al een update naar Android 6.0 waar fingerprint ingebakken zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-01-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:35:
[...]

Ah. Ik snap hem :). Ik dacht ook dat ik zoiets hoorde. Maar volgens mij hebben Cyanogen en OnePlus het contact verbroken, óf het contract loopt ook af volgens mij.

http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3185511
Dit klopt, echter heeft dat an sich vrij weinig met CyanogenMod te maken. Het contract wat OnePlus had was namelijk met het bedrijf achter CyanogenOS ;) CyanogenMod blijft een community-driven project waarbij CyanogenOS een compleet team heeft wat betaald krijgt om te werken aan het OS.
[...]

Zal niet lang meer duren want over enkele weken komt er al een update naar Android 6.0 waar fingerprint ingebakken zit.
Dat klopt grotendeels ja. CyanogenMod gaat hierdoor niet ineens werken, gezien CyanogenMod 13.0 ook geen werkende fingerprint sensor heeft. De reden hiervoor is dat het nog steeds wat informatie van OnePlus vereist (ik meen toegang tot de hardware calls oid.). Het zal dus waarschijnlijk een aantal weken duren voordat OnePlus de juiste informatie vrijgeeft nadat OxygenOS op 6.0 draait. Ze waren oorspronkelijk van plan om dit al eerder te doen maar dit zou teveel tijd kosten vergeleken met hoe 'snel' OxygenOS gebaseerd op 6.0 uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Ik wacht denk ik even op 6.0 en kijk of het dan werkt.. wel irritant nu maarja, ik wil wel graag mijn vingerprint functie blijven gebruiken. Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Moet je nog iets specials doen om een foto met flits te maken?
Als ik op het icoon druk in de standaard camera app gebeurt er niks.
Ik kan de flitser wel als zaklamp gebruiken dus hij doet het wel....

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Geckoo schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:15:
Moet je nog iets specials doen om een foto met flits te maken?
Als ik op het icoon druk in de standaard camera app gebeurt er niks.
Ik kan de flitser wel als zaklamp gebruiken dus hij doet het wel....
Het icoontje daarvoor (de bliksemschicht) heeft drie standen:
  • Altijd aan: witte flits
  • Automatisch: flits met "A"
  • Altijd uit: grijze, doorstreepte flits
Je zegt "als ik op het icoon druk"; bedoel je daarmee dat je hem eerst op "altijd aan" instelt en dan een foto maakt?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 02:14
Zins een dag valt het me op dat de bovenste volume knop een beetje lam aan voelt. De onderste heeft het niet. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Ram0n schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:42:
[...]

Het icoontje daarvoor (de bliksemschicht) heeft drie standen:
  • Altijd aan: witte flits
  • Automatisch: flits met "A"
  • Altijd uit: grijze, doorstreepte flits
Je zegt "als ik op het icoon druk"; bedoel je daarmee dat je hem eerst op "altijd aan" instelt en dan een foto maakt?
Hij staat standaard op optie 3 en ik krijg hem er niet vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Geckoo schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:16:
[...]

Hij staat standaard op optie 3 en ik krijg hem er niet vanaf.
Toevallig HDR aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Op alle standen (scherpe foto en schoonheid ) doet hij het niet.
In camera fx kan in wel de flits gebruiken.

Edit
Hij kan in geen van de drie standen de flits gebruiken, als ik die modi uitzet dan doet hij het wel...
Opgelost!

[ Voor 19% gewijzigd door Geckoo op 04-01-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Geckoo schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:35:
[...]

Op alle standen (scherpe foto en schoonheid ) doet hij het niet.
In camera fx kan in wel de flits gebruiken.

Edit
Hij kan in geen van de drie standen de flits gebruiken, als ik die modi uitzet dan doet hij het wel...
Opgelost!
Mooi ;)
Heb dat ook met mijn Samsung S5 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
Ik maak iets heel geks mee; sinds ik mijn OPO nu iets meer dan 2 maanden heb, staat er LTE in de statusbalk.. sinds vanochtend staat er opeens 4G. Ik zet mijn telefoon zelden uit, schakel alleen mijn internet volledig uit als ik ga slapen.. ik vraag me af hoe dit opeens veranderd kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Ben heel blij met m'n 1+2, als hij werkt. Heerlijk snel, niets op aan te merken. Maar.. Af en toe doet 3g/wifi raar. Ik had eerst het issue dat wifi na uitschakelen niet meer in wilde schakelen (liep steeds vast op het moment dat ik op inschakelen drukte). Nu is dat met de laatste update opgelost, alles werkt weer snel. Echter werkt het switchen tussen 3g/wifi nu een beetje vaag. Soms schakelt hij in een keer over (als ik van huis wegrijd etc). Maar soms blijft hij een beetje hangen. Als wifi wegvalt valt dan ook ineens m'n mobiele signaal weg en komt langzaam weer terug. Ik zit niet in een dode hoek, heb altijd prima bereik hier verder.

Verder heb ik eens in de zoveel tijd een reboot nodig om het toestel weer snel te krijgen. Hij werkt dan nog prima, maar blijft na unlocken af en toe even hangen, dan duurt het 10 seconden voor je aan het werk kan. Een reboot lost dat voor een dag of wat op. Allemaal nieuwe bugs die sinds de laatste update bestaan. Vooral de combinatie van de twee maakt dat ik soms heel moe word van het toestel, maar zoals vandaag werkt hij prima, en ben ik weer super blij met m'n telefoon.
Ik kijk mede daarom erg uit naar Android 6, hoop dat het toestel (hardware) dan helemaal tot z'n recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
jakob558 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:32:
Ben heel blij met m'n 1+2, als hij werkt. Heerlijk snel, niets op aan te merken. Maar.. Af en toe doet 3g/wifi raar. Ik had eerst het issue dat wifi na uitschakelen niet meer in wilde schakelen (liep steeds vast op het moment dat ik op inschakelen drukte). Nu is dat met de laatste update opgelost, alles werkt weer snel. Echter werkt het switchen tussen 3g/wifi nu een beetje vaag. Soms schakelt hij in een keer over (als ik van huis wegrijd etc). Maar soms blijft hij een beetje hangen. Als wifi wegvalt valt dan ook ineens m'n mobiele signaal weg en komt langzaam weer terug. Ik zit niet in een dode hoek, heb altijd prima bereik hier verder.

Verder heb ik eens in de zoveel tijd een reboot nodig om het toestel weer snel te krijgen. Hij werkt dan nog prima, maar blijft na unlocken af en toe even hangen, dan duurt het 10 seconden voor je aan het werk kan. Een reboot lost dat voor een dag of wat op. Allemaal nieuwe bugs die sinds de laatste update bestaan. Vooral de combinatie van de twee maakt dat ik soms heel moe word van het toestel, maar zoals vandaag werkt hij prima, en ben ik weer super blij met m'n telefoon.
Ik kijk mede daarom erg uit naar Android 6, hoop dat het toestel (hardware) dan helemaal tot z'n recht komt.
We moeten het maar zo zien; OxygenOS is nog piepjong, dus kan het alleen maar beter worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Kan niet wachten totdat ik hem kan aanschaffen, waarschijnlijk einde van de maand.
Koper al gevonden voor mijn S5 :P mijn neefje namelijk.
Kheb er momenteel Cyanogenmod CM13 eropstaan en elke update wordt hij steeds meer verbeterd.
Bevalt tot nu toe goed maar voor mijn neefje durf ik het niet aan om het erop te laten staan :X
Ging namelijk de mist in met het veranderen van een CM12 thema voor CM13 :')
Crashte :'D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:15:
[...]

We moeten het maar zo zien; OxygenOS is nog piepjong, dus kan het alleen maar beter worden. :)
Dat is ook zo, daarom blijf ik ook vol goede moed op updates wachten. Tot nu toe zijn er major-bugs verholpen dus heb er alle vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Anonymoussaurus schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:30:
[...]

Ik had een ticket aangemaakt omdat ik het roaming probleem had. Inmiddels heb ik een antwoord met het advies een hard reset te doen. Geen woord over dat het een vaker voorkomend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hm, sinds de laatste Oxygen-update hangt mijn telefoon duidelijk vaker. Met hangen bedoel ik een bevroren scherm, dat pas weg gaat als ik de power-knop tien seconden indruk. Dit gebeurt eens per paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
pven schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:20:
Hm, sinds de laatste Oxygen-update hangt mijn telefoon duidelijk vaker. Met hangen bedoel ik een bevroren scherm, dat pas weg gaat als ik de power-knop tien seconden indruk. Dit gebeurt eens per paar dagen.

Yes, ik dus. Gisteren viel ineens Whatsapp op de computer weg (melding telefoon niet verbonden), gebeurt normaal nooit (telefoon altijd met scherm uit op bureau, en whatsappjes komen op pc binnen). Dus ik kijken; telefoon reageert nergens meer op. Inderdaad even 10 seconden powerbutton en hij start vrolijk op. Gebeurt ongeveer 1 keer in de 2/3 dagen. Rete irritant, had een iPhone (5s) en die hoefde ik gewoon nooit te resetten oid. Reageerde wel eens traag maar kwam er altijd zelf wel weer uit. Dat is iets wat ik mis. Verder gewoon een prachtig toestel hoor, die 1+2, als hij werkt is hij lekker snappy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Dat probleem begin ik hier nu ook te krijgen idd. Best irritant! Hopelijk fixen ze dit direct met de update naar 6.0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Ik heb dat inderdaad ook gehad, 1x dat hij nergens meer op reageerde. Ik heb nu ook vaker dat hij heel even blijft hangen bij het openen/sluiten van een app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik heb een beetje hetzelfde als jullie heel af en toe. Alsof het lijkt dat hij ineens ontiegelijke lag heeft (voor maar 0,5 seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Jup, ook enkele keren per dag last van. Vrij irritant, vooral omdat je weet dat het allemaal wel gewoon vlot kan werken.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Denken jullie dat dit hardwarematig of softwarematig is? Moet bijna wel softwarematig zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:42
Ik denk softwarematig, ik had er voor de update geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Ik heb ook last van lag. Vrienden van me ook. Een Dalvik en cache wipe doen en het lijkt weer opgelost te zijn. Dit heb ik vier dagen geleden geprobeerd en sindsdien geen issues meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeewillie
  • Laatst online: 02-09 08:59
1

[ Voor 192% gewijzigd door freeewillie op 10-01-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
freeewillie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:00:
krijg met de oneplus 2 op mijn parrot ck1300 geen telefoonboek zichtbaar .
Staat al het een en ander over beschreven in dit topic. Even teruglezen. Volgens mij was een third-party app installeren de oplossing. Kan ook in het 1+x topic staan, dat wil ik nog wel eens door elkaar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeewillie
bluetooth phone book app al geprobeert, en met ono plus one deed hij het wel
freeewillie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 02:03:
bluetooth phone book app al geprobeert, en met ono plus one deed hij het wel
Iets meer eigen input kan geen kwaad. Daarbij willen we de vragen/problemen meer scheiden van het algemene topic zoals te lezen in deze sticky

[ Voor 73% gewijzigd door 13art op 08-01-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
Ik heb vandaag Orzly Multi-Colour Value Pack ontvangen, helaas zijn de metalen connectors zijn zo kort dat deze kabels niet passen als mijn case (Diztronic) om te telefoon zit.

Heeft iemand een suggestie voor een goede kabel die wel, als de case om de telefoon zit, past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
De originele kabel? Zoals te bestellen bij one+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

sindskort kan ik beltoon volume niet meer wijzigen deze is nu stil. Ik heb de laatste update geïnstalleerd, alles verwijdert en een nieuwe volledige installatie uitgevoerd, een custom rom geïnstalleerd zonder succes.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgsafe.org/8e219aa.png

[ Voor 18% gewijzigd door NVT op 10-01-2016 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:42
NVT schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:52:
sindskort kan ik beltoon volume niet meer wijzigen deze is nu stil. Ik heb de laatste update geïnstalleerd, alles verwijdert en een nieuwe volledige installatie uitgevoerd, een custom rom geïnstalleerd zonder succes.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[afbeelding]
Heb je niet gewoon de slider aan de linkerkant van je telefoon naar boven staan in plaats van naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb wel soms dat de OP2 niet vooruit te branden is zo sloom. En er draaien dan niet eens apps. Gene idee wat het is. Maar heb hem al vaker moeten herstarten dan heel de levensduur van mijn oude nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Mint schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:26:
[...]

Heb je niet gewoon de slider aan de linkerkant van je telefoon naar boven staan in plaats van naar beneden?
helemaal gelijk, totaal vergeten om daar na te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeewillie
@Sahi_NL als je de one plus 2 besteld zit er een originele kabel bij, dus die zal HaNS1443 wel geprobeerd hebben, of je neemt de flip cover nergens last van dan , https://oneplus.net/nl/oneplus-2-flip-cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
Bedankt, de originele kabel was een tijdje niet meer beschikbaar, nu zie ik dat je hem sinds kort weer kan bestellen. De flipcover is ook oplossing, echter vind ik dit soort covers onhandig.

De Oneplus kabel was uit de handel gehaald omdat deze niet zou voldoen aan de USB-C specificaties. Voldoet de kabel, die nu te bestellen is, nog steeds niet aan die specificaties? Dit vraag ik ook met het oog op de toekomst, voor het laden van de OP2 ben ik erg tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeewillie
@HaNS1443 ik heb mijn onplus2 , sinds half december binnen en als ik de standaard kabel die bij telefoon zit, vergelijk met een HAMA USB-C-naar-USB-kabel 1,8m usb3, dan is de standaard kabel stuk langzamer met opladen,
en als ik die kabels tegen mekaar houd zijn de usb-c net zo lang dus langere vinden denk niet dat dat gaat lukken, als je handig bent zou ik zeggen maak het gat van cover iets groter zodat usb erdoorheen kan.

nieuws: OnePlus geeft mensen die usb-c-kabels hebben gekocht geld terug

[ Voor 19% gewijzigd door freeewillie op 11-01-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vandaag alweer 3 vastlopers gehad waarna ik met lang indrukken van de powerknop 'n reboot moest forceren. Ik ben 't niet gewend van 'n Android-toestel (en heb toch al veel toestellen versleten) en begin zowaar wat frustraties te krijgen over OnePlus ...

Geen zin om 'n hard reset te doen, omdat ik niet de garantie heb dat 't daarna over is en momenteel ook geen tijd heb om hieraan te beginnen en m'n telefoon daarna weer "in te delen".

Maar 'n onbetrouwbare telefoon is ook niet werkbaar.

Edit: Na de reboot meteen weer 'n reboot is helemaal niet de bedoeling.

[ Voor 7% gewijzigd door Eric_Cantona op 12-01-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Hier hetzelfde met de random vastlopers.
Meestal om de 1 a 2 dagen en dan heeft het toestel een reset nodig.
Naast dat de data het niet meer doet in Sim1 is dit vrij onwerkbaar geworden.

helpdesk geeft alleen maar als antwoord voer een hard reset uit als je al antwoord krijgt.
Dan doe je een hard reset en ben je een volle dag bezig alles weer te installeren en in te stellen en dan heeft het niks geholpen.

Heb spijt dat ik nu toch niet voor een Note 5 ben gegaan.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Eric_Cantona schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:45:
Vandaag alweer 3 vastlopers gehad waarna ik met lang indrukken van de powerknop 'n reboot moest forceren. Ik ben 't niet gewend van 'n Android-toestel (en heb toch al veel toestellen versleten) en begin zowaar wat frustraties te krijgen over OnePlus ...

Geen zin om 'n hard reset te doen, omdat ik niet de garantie heb dat 't daarna over is en momenteel ook geen tijd heb om hieraan te beginnen en m'n telefoon daarna weer "in te delen".

Maar 'n onbetrouwbare telefoon is ook niet werkbaar.

Edit: Na de reboot meteen weer 'n reboot is helemaal niet de bedoeling.
Vanuit de recovery de dalvik cache en cache legen heeft bij mij twee keer geholpen. Daarmee is het bij mij sowieso weer twee weken op orde. Hiermee kan ik het wel volhouden tot de nieuwe update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
StephanO1990 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:00:
[...]

Vanuit de recovery de dalvik cache en cache legen heeft bij mij twee keer geholpen. Daarmee is het bij mij sowieso weer twee weken op orde. Hiermee kan ik het wel volhouden tot de nieuwe update
Als het goed is wordt dalvik niet meer gebruikt sinds Lollipop (alleen de art vm), ik denk dat dit geen effect heeft.

Ik heb alle updates vanaf het begin "dirty" geflashed (dus geen factory reset/wipe data) via TWRP en heb nooit last van freezes (daarnaast draai ik Xposed met redelijk wat modules enabled), ik denk dat je gewoon pech hebt met de installatie want er zijn best veel variabelen die een crash kunnen veroorzaken. Haal trouwens ongeveer 4-5 uur SOT dus dat is ook vrij netjes (met Amplify & Greenify aan).

[ Voor 31% gewijzigd door Maks op 13-01-2016 07:52 . Reden: alinea over vastlopers toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Maks schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:48:
[...]

Als het goed is wordt dalvik niet meer gebruikt sinds Lollipop (alleen de art vm), ik denk dat dit geen effect heeft.

Ik heb alle updates vanaf het begin "dirty" geflashed (dus geen factory reset/wipe data) via TWRP en heb nooit last van freezes (daarnaast draai ik Xposed met redelijk wat modules enabled), ik denk dat je gewoon pech hebt met de installatie want er zijn best veel variabelen die een crash kunnen veroorzaken. Haal trouwens ongeveer 4-5 uur SOT dus dat is ook vrij netjes (met Amplify & Greenify aan).
Ook gedirtyflasht en wat Xposed modules aanstaan.

De truc van dalvik en cache legen heb ik al geprobeerd, maar lijkt 't probleem alleen maar erger gemaakt te hebben.

Ik denk dat ik er niet aan ontkom om van scratch af aan te beginnen, uitstelgedrag begint :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Eric_Cantona schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:10:
[...]

Ook gedirtyflasht en wat Xposed modules aanstaan.

De truc van dalvik en cache legen heb ik al geprobeerd, maar lijkt 't probleem alleen maar erger gemaakt te hebben.

Ik denk dat ik er niet aan ontkom om van scratch af aan te beginnen, uitstelgedrag begint :/
Wat apart dat het per gebruiker zo verschillend is. Ikzelf heb mijn OPT ook rooted met Xposed modules.
Verder ben ik erg benieuwd wat de nieuwe 6.0 update gaat betekenen voor de OPT. qua features en stabiliteit. Daarbij ga ik wel even wachten tot ik lees wat andere gebruikers ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gisteren nog 'n keer dirtyflash eroverheen en 't lijkt nu wat verbeterd. Chrome loopt soepeler (veel vastlopers voorheen) en batterijduur ook wat beter tot nu toe lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn USB-kabeltje dat bij de telefoon zat vertoont een serieuze breuk, hij werkt gelukkig nog wel. Mij lijkt het erg veel werk om deze als garantie te proberen te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
pven schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:57:
Mij lijkt het erg veel werk om deze als garantie te proberen te claimen?
Je kan het altijd proberen. Wellicht sturen ze je gewoon een nieuwe op en hoef je de oude niet terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik irriteer me hier echt mateloos aan. Maakt me echt chagrijnig. Dan laad ik m'n telefoon op, en ondertussen gebruik ik hem. Het touchscreen lijkt minder goed te reageren als hij op laad. Ik moet harder drukken dan als hij niet op laad. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Laatst online: 30-08 16:14
Ik heb ervoor gekozen om mijn OP2 te retourneren omdat ik niet tevreden was over de batterijduur. Ik zou m'n geld terugkrijgen (was nog binnen de 15 dagen bedenktijd), maar ik ben al een maand (sinds 13 december) bezig om hem retour te krijgen. De pickup van TNT Express (via Spanje) was waardeloos. Afspraak gemist en ik kon zelf geen nieuwe maken. Vervolgens ging het via DHL (Engeland) en ook daar waren 3-4 pogingen voor nodig voordat het pakketje mee kon. Eerst keer kwamen ze niet opdagen, tweede keer waren de juiste papieren niet aanwezig en de laatste keer kon hij eindelijk mee. De volgende dag (14 januari) is het pakketje aangekomen in Engeland. Inmiddels nog niks gehoord over de RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Artaex schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:56:
Ik heb ervoor gekozen om mijn OP2 te retourneren omdat ik niet tevreden was over de batterijduur. Ik zou m'n geld terugkrijgen (was nog binnen de 15 dagen bedenktijd), maar ik ben al een maand (sinds 13 december) bezig om hem retour te krijgen. De pickup van TNT Express (via Spanje) was waardeloos. Afspraak gemist en ik kon zelf geen nieuwe maken. Vervolgens ging het via DHL (Engeland) en ook daar waren 3-4 pogingen voor nodig voordat het pakketje mee kon. Eerst keer kwamen ze niet opdagen, tweede keer waren de juiste papieren niet aanwezig en de laatste keer kon hij eindelijk mee. De volgende dag (14 januari) is het pakketje aangekomen in Engeland. Inmiddels nog niks gehoord over de RMA.
Wat voor verwachtingen had je dan van de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoor veel verschillende ervaringen mbt de accuduur. Zelf kan ik makkelijk 1 a 1,5 dag met 1 lading doen.
Maar hoor van andere dat ze een halve dag hebben en dan moet de telefoon aan de lader.
Bij sommige heeft dit te maken door de dubbele SIM. Dat vreet schijnbaar wel veel van je accu.
Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.