Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Nee nog niet geprobeerd om opnieuw te flashen heb een ota update gedaan.
Ik zou ook niet weten hoe in de recovery te komen, daar duik ik even in.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
SteveV schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:56:
[...]

Ik heb sinds de update van gister helemaal geen internet meer.
Geen G, 3G, 4G of LTE met wat ik ook probeer of instel.

Internet via KPN (2de sim) werkt wel goed maar Vodafone niet meer.
Als ik het goed heb gezien is de radio inderdaad bijgewerkt.

Heb je toevallig de Chinese uitvoering?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Nope heb via de NL OnePlus store besteld dus het zou voor zover ik weet de niet Chinese versie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik wil vookomen dat ik als newbee overkom, als dat niet lukt excuses vooraf.

Ik heb een OP2 overgenomen van een medetweaker. Het is mn eerste android telefoon. Mijn vorige is/was een HTC Thouch HD (jaja echt waar, een museumstuk ;0 ).

Ik heb een nieuwe simkaart gehaald bij telfort, in nanosim formaat. Daarna heb ik een googleaccount (met gmail adres) aangemaakt.

Ik heb de nieuwe SIM geplaatst. De OP2 lijkt die te accepteren.

De telefoon start op, zoekt naar mn wifi, en logt daar netjes in. Daarna krijg ik het verzoek het mailadres van de googleaccount in te voeren waarmee de telefoon eerder is gesynchroniseerd. Die accountgegevens heb ik niet.

Als ik in dat scherm de gegevens van mijn eigen account invoer, komt de telefoon toch weer terug in het scherm waarom de gegevens van de eerdere account wordt gevraagd.

Ik heb een hardreset gedaan (powerbutton + volume -, wipe data en cache), en heb de userdata geformat via hetzelfde menu.

Is er nog iets anders dat ik zelf kan doen om de telefoon zover te krijgen dat die zich aan mij 'bindt' ? De oude eigenaar heb ik nl. al per PM op de hoogte gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:39:
Mensen, ik wil vookomen dat ik als newbee overkom, als dat niet lukt excuses vooraf.

Ik heb een OP2 overgenomen van een medetweaker. Het is mn eerste android telefoon. Mijn vorige is/was een HTC Thouch HD (jaja echt waar, een museumstuk ;0 ).

Ik heb een nieuwe simkaart gehaald bij telfort, in nanosim formaat. Daarna heb ik een googleaccount (met gmail adres) aangemaakt.

Ik heb de nieuwe SIM geplaatst. De OP2 lijkt die te accepteren.

De telefoon start op, zoekt naar mn wifi, en logt daar netjes in. Daarna krijg ik het verzoek het mailadres van de googleaccount in te voeren waarmee de telefoon eerder is gesynchroniseerd. Die accountgegevens heb ik niet.

Als ik in dat scherm de gegevens van mijn eigen account invoer, komt de telefoon toch weer terug in het scherm waarom de gegevens van de eerdere account wordt gevraagd.

Ik heb een hardreset gedaan (powerbutton + volume -, wipe data en cache), en heb de userdata geformat via hetzelfde menu.

Is er nog iets anders dat ik zelf kan doen om de telefoon zover te krijgen dat die zich aan mij 'bindt' ? De oude eigenaar heb ik nl. al per PM op de hoogte gesteld.
Kan je niet een nieuw account invoeren in google? Hij vraagt dan of je een bestaand of nieuw account wil aanmaken. Dan zeg je nieuw aanmaken en probeer je het daarmee?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:00:
[...]

Kan je niet een nieuw account invoeren in google? Hij vraagt dan of je een bestaand of nieuw account wil aanmaken. Dan zeg je nieuw aanmaken en probeer je het daarmee?
Hij geeft aan 'dit apparaat is opnieuw ingesteld. Als u wilt doorgaan, logt u in met een google-account dat eerder was gesynchroniseerd op dit apparaat'.

Een optie om een nieuw account in te voeren staat daar niet bij. Ik heb een google account aangemaakt via de PC, en als ik de gegevens daarvan in dit scherm invoer, komt ie toch niet verder (ondanks dat ie dat account lijkt te herkennen). Ik zou niet eens weten hoe ik in het homescherm kom / bij de instelingen. Hij komt gewoon niet verder dan die melding.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:13:
[...]

Hij geeft aan 'dit apparaat is opnieuw ingesteld. Als u wilt doorgaan, logt u in met een google-account dat eerder was gesynchroniseerd op dit apparaat'.

Een optie om een nieuw account in te voeren staat daar niet bij. Ik heb een google account aangemaakt via de PC, en als ik de gegevens daarvan in dit scherm invoer, komt ie toch niet verder (ondanks dat ie dat account lijkt te herkennen).
Goed je hebt alles gewiped etc zoals dit:

Use the Recovery Environment
The first way in which the hard reset can be ensured is through recovery mode. In this way you can wipe the system and also clear app data cache from your OnePlus 2. The method is somehow complicated as you first have to enter the recovery mode menu, though you shouldn’t have problems while trying to apply the steps from below:
Turn off your OnePlus 2 – press Power and select “power off” or keep pressing the Power key for a short while (a few seconds).
Then, enter recovery mode on your OnePlus 2.
From recovery select “wipe data factory reset”.
Agree with the alerts and resume the process.
When done, you can also choose “wipe cache partition” in order to remove cache.
Finally, you can go back to Android OS by choosing “reboot system now” from main menu of recovery.

[ Voor 41% gewijzigd door lekzzz op 18-11-2015 15:33 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Wat ik trouwens mis, is dat je in instellingen, je apparaat naam kan veranderen.

Ook mis ik dat je geen mensen uit je wifi hotspot kan gooien. Bij mijn Samsung (met TouchWiz) kon dit wel.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:32:
[...]

Goed je hebt alles gewiped etc zoals dit:

Use the Recovery Environment
The first way in which the hard reset can be ensured is through recovery mode. In this way you can wipe the system and also clear app data cache from your OnePlus 2. The method is somehow complicated as you first have to enter the recovery mode menu, though you shouldn’t have problems while trying to apply the steps from below:
Turn off your OnePlus 2 – press Power and select “power off” or keep pressing the Power key for a short while (a few seconds).
Then, enter recovery mode on your OnePlus 2.
From recovery select “wipe data factory reset”.
Agree with the alerts and resume the process.
When done, you can also choose “wipe cache partition” in order to remove cache.
Finally, you can go back to Android OS by choosing “reboot system now” from main menu of recovery.
Laatse vraagje is dan hoe in in de recovery mode kom. Volume + en aanzetten komt in de fast boot mode. Geen enkele knop lijkt dan te werken (volgens google zou de volume + en - iets moeten laten scrollen, maar dat lijkt niet werken, of duurt het allemaal even?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:48:
Wat ik trouwens mis, is dat je in instellingen, je apparaat naam kan veranderen.

Ook mis ik dat je geen mensen uit je wifi hotspot kan gooien. Bij mijn Samsung (met TouchWiz) kon dit wel.
Ik kom niet eens tot de instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Power en volume down is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan had ik dat al gedaan, nu al meerdere keren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:56:
[...]

Ja dan had ik dat al gedaan, nu al meerdere keren :)
eerst telefoon helmaal uitzetten. Dan powerknop en volume naar beneden ingedrukt houden. Power loslaten en volume naar beneden vasthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:49:
[...]

Ik kom niet eens tot de instellingen ;)
Dan klopt er iets niet (no shit). Wat is er fout gegaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:58:
[...]

Dan klopt er iets niet (no shit). Wat is er fout gegaan dan?
das inderdaad mijn dilemma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Maar je krijgt hem dus ook niet in recovery nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:06:
[...]

Maar je krijgt hem dus ook niet in recovery nu?
Jawel, en dat wissen van de gegevens is nu dus al meerdere keren gedaan.

Als ik opstart kan ik mijn eigen account invoeren, dat wordt herkend, maar dan komt ie weer terug in dat scherm "uw account controleren" & 'dit apparaat is opnieuw ingesteld. Als u wilt doorgaan, logt u in met een google-account dat eerder was gesynchroniseerd op dit apparaat'. Ik vul dan weer mijn eigen account in, die wordt herkend, maar krijg dan weer terug die melding ... etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:14:
[...]

Jawel, en dat wissen van de gegevens is nu dus al meerdere keren gedaan.

Als ik opstart kan ik mijn eigen account invoeren, dat wordt herkend, maar dan komt ie weer terug in dat scherm "uw account controleren" & 'dit apparaat is opnieuw ingesteld. Als u wilt doorgaan, logt u in met een google-account dat eerder was gesynchroniseerd op dit apparaat'. Ik vul dan weer mijn eigen account in, die wordt herkend, maar krijg dan weer terug die melding ... etc
Hier staat misschien je antwoord?

[ Voor 9% gewijzigd door lekzzz op 18-11-2015 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, ik heb deze vraag ook even via DM doorgezet naar de verkoper vd de telefoon. Ik had daar niet aan gedacht trouwens. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 05:45
Ik heb gister m'n OPT ontvangen! Wat een grote telefoon zeg... Ik had bij m'n Nexus 4 nog niets te klagen over de snelheid, maar het kan dus nog sneller :) .

Nog wel wat bugs in het dual sim gedeelte. Het scherm activeren of deactiveren als je een sim kaart aan of uit zet gaat niet meer weg. Terwijl het werkelijke aan en uitzetten wel gewoon gebeurd.

Ook het auto-brightness gedeelte werkt naar mijn idee niet heel goed. Blijft toch wel erg aan de donkere kant.
En waar ik vanmorgen achter kwam is dat het alarm volume nogsteeds gruwelijk hard is in de zachtste stand :X.

Wat ik nog wel erg mis is het systeem profielen wisselen uit Cyanogenmod, dat is toch wel een enorm handige gadget.

[ Voor 83% gewijzigd door Kevjan op 18-11-2015 19:48 ]

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
Eric_Cantona schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:53:
Vodafone hiero:

[afbeelding] Normaalgesproken zie ik LTE staan, maar heb ik met Xposed en Gravitybox aangepast (zoals ook de datum).
Welke widget is dat?

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Zijn er 2 door elkaar. Grafiekje is Buienalarm en 't weer is One Weather. Zodra er regen op komst is, gaat dat door de weerpicto heen O+

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Pimorez schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:22:
[...]

Heb je geprobeerd om opnieuw te flashen? Anders kun je je cache even leeggooien via je recovery, wellicht dat dat het oplost.
Gister de cache geleegd en geprobeerd maar helaas geen resultaat.
Daarna een reset gegeven en alles opnieuw ingesteld maar nog steeds geen g, 3g, 4g, lte met vodafone.

Ik ga maar een ticket inschieten bij oneplus want dit schiet niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt, mijn probleempje is opgelost. Uiteindelijk blijkt het dit:

https://support.google.com/android-one/answer/6088915?hl=en

'If your device is running Android 5.1 or higher, your device is protected to prevent other people from using it if it's been reset to factory settings. To ensure that it's really you doing the reset, you'll need to enter a Google username and password associated with the device after factory reset. If you don't have this information, you won't be able to finish the setup process and use the device at all after factory reset.'

De oplossing is eigenlijk dat je -als je je telefoon verkoopt- samen met de koper ervan ervoor zorgt dat hij/zij zijn account in de telefoon kan zetten, en dat jij daarna je eigen account eruit haalt. In dit geval hebben we eea zo kunnen regelen.

Ik ben nu dus blije eigenaar van een OP2 :) , komende van HTC Touch 2 uit 2008, en die het nog steeds doet, dus het is bijna een understatement om te zeggen dat het een stap vooruit is ....

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SteveV schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:04:
[...]

Gister de cache geleegd en geprobeerd maar helaas geen resultaat.
Daarna een reset gegeven en alles opnieuw ingesteld maar nog steeds geen g, 3g, 4g, lte met vodafone.

Ik ga maar een ticket inschieten bij oneplus want dit schiet niet op.
Ik zou eerst proberen om helemaal opnieuw te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Mijn opt vandaag binnengekregen.
Eerste indruk: wat een unit!

Mooi scherm, uiterlijk en voelt met de carbon achterkant lekker premium.
Maar, waar is de standaard email app bijvoorbeeld?

Het wordt na 9 jaar Sony wel even wennen, het lijkt allemaal wat minder uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
bartus1989 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:23:
Mijn opt vandaag binnengekregen.
Eerste indruk: wat een unit!

Mooi scherm, uiterlijk en voelt met de carbon achterkant lekker premium.
Maar, waar is de standaard email app bijvoorbeeld?

Het wordt na 9 jaar Sony wel even wennen, het lijkt allemaal wat minder uitgebreid.
Gmail ;). Je kan daar ook je andere IMAP email accounts aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 22:09
Beste OnePlus 2 experts,

Ik studeer op het moment een half jaar in China en ik heb mijn iPhone 5 die ik graag wil vervangen met een OnePlus 2. Mijn vraag is alleen of ik problemen ga krijgen met het bereik/netwerk in Nederland als ik hem hier koop. Ik heb een SIM only van Simyo (KPN netwerk als ik het goed heb) en gebruik enkel 3G (misschien ga ik ooit nog 4G gebruiken). Verder wil ik ook graag weten of er iets anders verschilt tussen de Chinese en Internationale versie. Dingen zoals de taal na een harde reset, opties voor Engels of Nederlandse UI, updates naar volgende versies, play store, Google dingen die niet werken, Facebook/Youtube wat niet beschikbaar is.

Alvast bedankt :)

Groeten Jordi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik kom er net achter dat bij zowel de Oneplus Two als Oneplus X er geluid uit één kant van de speakergaten onderaan het toestel komt.

Ze zullen voor het ontwerp wel hebben gekozen voor symmetrische rijtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
OnePlus 2 EU/Asia (A2003):

GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
WCDMA: Bands 1/2/5/8
FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20
TDD-LTE: Bands 38/40/41

OnePlus 2 China (A2001):

WCDMA: 1/2/5/8
TD-SCDMA: 34/39
TDD-LTE: 38/39/40/41
FDD-LTE: 1/3/7

Simyo (kpn) 4G 800 (20) 1800 (3).
Eu model ondersteunen beide band 3 en 20, Chinese model ondersteund allen band 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Framoes schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:14:
Ik kom er net achter dat bij zowel de Oneplus Two als Oneplus X er geluid uit één kant van de speakergaten onderaan het toestel komt.

Dit is hetzelfde bij de OnePlus One.

Ik meen omdat achter één van de speaker-grills een microfoon is geplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door Pimorez op 21-11-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mraggie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:09
Framoes schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:14:

De iPhones hebben dat ook, speaker en een microfoon onderin
Ze willen gewoon de design mooi houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Laatst online: 23-06 22:09
cops schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:20:
OnePlus 2 EU/Asia (A2003):

WCDMA: Bands 1/2/5/8
FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20
TDD-LTE: Bands 38/40/41

OnePlus 2 China (A2001):

WCDMA: 1/2/5/8
TD-SCDMA: 34/39
TDD-LTE: 38/39/40/41
FDD-LTE: 1/3/7

Simyo (kpn) 4G 800 (20) 1800 (3).
Eu model ondersteunen beide band 3 en 20, Chinese model ondersteund allen band 3.
Thanks! Dan ga ik toch maar voor veiligheid en koop ik de OP2 in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag: ik merk dat de opt bij mij moeite heeft om over te gaan naar mobiele data. Op WiFi kan ik gewoon contact maken met internet, maar zodra ik buiten bereik ben van WiFi maakt de telefoon geen contact met het mobiele netwerk. Ik gebruik telfort waarvoor je roaming moet hebben aanstaan. Al mijn instellingen heb ik zoals ze in mijn oude telefoon stonden. Ook de settings in de opt kloppen volgens mij.

De telefoon doet er ook lang over als ik naar mobiele netwerken laat zoeken.

Is er iets wat ik mis?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:38:
Iedereen bedankt, mijn probleempje is opgelost. Uiteindelijk blijkt het dit:

https://support.google.com/android-one/answer/6088915?hl=en

'If your device is running Android 5.1 or higher, your device is protected to prevent other people from using it if it's been reset to factory settings. To ensure that it's really you doing the reset, you'll need to enter a Google username and password associated with the device after factory reset. If you don't have this information, you won't be able to finish the setup process and use the device at all after factory reset.'

De oplossing is eigenlijk dat je -als je je telefoon verkoopt- samen met de koper ervan ervoor zorgt dat hij/zij zijn account in de telefoon kan zetten, en dat jij daarna je eigen account eruit haalt. In dit geval hebben we eea zo kunnen regelen.

Ik ben nu dus blije eigenaar van een OP2 :) , komende van HTC Touch 2 uit 2008, en die het nog steeds doet, dus het is bijna een understatement om te zeggen dat het een stap vooruit is ....
Top! :D Het lijkt inderdaad op een soort van ''Zoek mijn iPhone'' functie, zodra dat ingesteld staat kan je resetten wat je wilt maar je hebt de ''oorspronkelijke'' gebruiker nodig om in het toestel te komen.

Naar mijn mening: een top functie, wel jammer dat het niet zo bekend is onder de android gebruikers want dan krijgen we situaties waar jij in zat.

Ik zou zeggen: heel veel plezier ermee, en inderdaad de stap is redelijk groot te noemen indien je van de ''oldtimer'' HTC Touch2 komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Lijkt mij geen fout wat bij iedereen voor gaat komen. Mijn oplader van de OPT blijft namelijk gewoon koud zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:40:
[...]

Lijkt mij geen fout wat bij iedereen voor gaat komen. Mijn oplader van de OPT blijft namelijk gewoon koud zelfs.
Dit is zelfs een fout wat bij elk merk voorkomt. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Pimorez schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:28:
[...]

Dit is zelfs een fout wat bij elk merk voorkomt. Helaas.
Vooral bij Apple als ik het goed heb. Die kabeltjes zijn zo dun als wat. Mensen moeten onderhand elke 6 maanden een nieuw kabeltje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb mijn telefoon altijd op rotatie portret gelocked staan. Tm de vorige versie van Oxygen roteerde de camera dan gewoon mee, ondanks het lock, maar sinds de nieuwste versie erop staat doet ie dat niet meer. Is dat een feature of een bug? :?

Nu ik het toch over de camera heb: wat me stoort is dat ik een foto maak, het scherm bevriest dan even dus denk ik dat het klaar is, en daarna maakt ie pas de echte foto. Is dat aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:36:
[...]

Vooral bij Apple als ik het goed heb. Die kabeltjes zijn zo dun als wat. Mensen moeten onderhand elke 6 maanden een nieuw kabeltje kopen.
Hoewel je daar gelijk in hebt, gaat het hier niet om de kabel maar om de charger zelf.
pven schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:09:
Ik heb mijn telefoon altijd op rotatie portret gelocked staan. Tm de vorige versie van Oxygen roteerde de camera dan gewoon mee, ondanks het lock, maar sinds de nieuwste versie erop staat doet ie dat niet meer. Is dat een feature of een bug? :?

Nu ik het toch over de camera heb: wat me stoort is dat ik een foto maak, het scherm bevriest dan even dus denk ik dat het klaar is, en daarna maakt ie pas de echte foto. Is dat aan te passen?
Geen idee of dit een bug danwel feature is, hoewel ik je bevinding heb kunnen bevestigen.

Vanuit gebruikers oogpunt lijkt mij dit inderdaad een bug, gezien je de camera wel altijd mee wilt laten draaien.

[ Voor 51% gewijzigd door Pimorez op 22-11-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Pimorez schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:58:
[...]

Hoewel je daar gelijk in hebt, gaat het hier niet om de kabel maar om de charger zelf.
Klopt. Zijn 2 los staande problemen. De oververhitting komt inderdaad door het blokje. Dat de kabel kapot gaat ligt aan de kabel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lader wordt wel warm, maar niet zo warm ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Pimorez schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:58:

[...]

Geen idee of dit een bug danwel feature is, hoewel ik je bevinding heb kunnen bevestigen.

Vanuit gebruikers oogpunt lijkt mij dit inderdaad een bug, gezien je de camera wel altijd mee wilt laten draaien.
Ik zal eens kijken of ik het als bug aan kan melden. Dank voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik had iets vreemds. Ik zette mijn wifi uit en aan via de knoppen in de notificatiebar. Vervolgens haperde het toestel, werd het scherm een seconde of twee zwart en toen alles het weer deed, stond er ineens 4G ipv LTE bij het icoontje van m'n bereik.

Helaas werkte m'n wifi switch ook niet meer, dus even een reboot gedaan en toen was alles weer zoals voorheen. Wifi switch werkte en er stond weer LTE.

Het is dus wel mogelijk om 4G bij het icoontje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:28
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:28:
[...]

Gmail ;). Je kan daar ook je andere IMAP email accounts aan toevoegen.
Die gebruik ik momenteel ook voor mijn OPX. Alleen vroeg ik me af of Google die mails dan ook kan inkijken. We weten dat ze de mails op je Gmail account scannen, maar wat als je de Gmail app gebruikt voor IMAP en/of POP3 accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede OPt gebruikers: Ik probeer de opt via USB op mn pc aan te sluiten, om even wat muziek op de telefoon te zetten. Alleen ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat.

Ik heb alle adviezen online al opgevolgd, de telefoon in 'usb debug' mode gezet, alle soorten van usb drivers geprobeerd, de android SDK geprobeert, maar het lukt niet. Zodra ik de telefoon op de pc aansluit, geeft windows de mededeling dat de telefoon als onbekend apparaat wordt herkend. Geen enkele van de gedownloade drivers wordt herkend als geschikt voor de telefoon. Ik sta paf, en heb even geen idee meer. Is iemand anders het gelukt, en hoe is dat gelukt?

De pc draait win 7 pro 64 bit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:13:
Mede OPt gebruikers: Ik probeer de opt via USB op mn pc aan te sluiten, om even wat muziek op de telefoon te zetten. Alleen ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat.

Ik heb alle adviezen online al opgevolgd, de telefoon in 'usb debug' mode gezet, alle soorten van usb drivers geprobeerd, de android SDK geprobeert, maar het lukt niet. Zodra ik de telefoon op de pc aansluit, geeft windows de mededeling dat de telefoon als onbekend apparaat wordt herkend. Geen enkele van de gedownloade drivers wordt herkend als geschikt voor de telefoon. Ik sta paf, en heb even geen idee meer. Is iemand anders het gelukt, en hoe is dat gelukt?

Mij is het wel gelukt. Je moet gewoon je mobiel eerst even ontgrendelen als hij aangekoppeld is ;). Probeer dat eerst. Ik hoor wel of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:23:
[...]

Mij is het wel gelukt. Je moet gewoon je mobiel eerst even ontgrendelen als hij aangekoppeld is ;). Probeer dat eerst. Ik hoor wel of het gelukt is.
Al dat soort zaken zijn al geprobeerd. Dat was het eerste wat ik probeerde. Maar met of zonder ontgrendeling, 'het usb apparaat wordt niet herkend ...." (melding windows) en updaten van drivers lukt niet, alle guides / youtubes al gevolgd. Weet het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:34:
[...]

Al dat soort zaken zijn al geprobeerd. Dat was het eerste wat ik probeerde. Maar met of zonder ontgrendeling, 'het usb apparaat wordt niet herkend ...." (melding windows) en updaten van drivers lukt niet, alle guides / youtubes al gevolgd. Weet het echt niet meer.
En op een andere USB-poort? Kijk ook even in apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:38:
[...]

En op een andere USB-poort? Kijk ook even in apparaatbeheer.
Iedereen bedankt voor alle reacties, maar ik heb alle voor de hand liggende zaken al geprobeerd. Dus andere usb's ook (front en de op het mobo gesoldeerde versies), verschillende driverversies, verschillende downloadbronnen. Ik ga al heeeeel veel jaartjes mee in PC wereld weet je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:41:
[...]

Iedereen bedankt voor alle reacties, maar ik heb alle voor de hand liggende zaken al geprobeerd. Dus andere usb's ook (front en de op het mobo gesoldeerde versies), verschillende driverversies, verschillende downloadbronnen. Ik ga al heeeeel veel jaartjes mee in PC wereld weet je ;)
Tja.. dan zit er niks anders op dan.. het vragen op het OnePlus forum. Óf een ticket insturen bij ze.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Eindelijk mijn Nano sim binnen gekregen vandaag en de contacten geïmporteerd via een APP. Daarna alles gekopieerd naar mijn sim en je raad het al; alles staat er nu dubbel in. Ook zijn er een aantal contacten die ik nooit meer spreek en dus weg kunnen.

Heeft iemand enig idee hoe ik gewoon contacten kan selecteren en tegelijk kan verwijderen via de OPT?
Ik weet dat het via GoogleSync kan, maar dan moet ik dan allemaal weer instellen en wil het eigenlijk gewoon makkelijk via de OPT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:49:
[...]

Tja.. dan zit er niks anders op dan.. het vragen op het OnePlus forum. Óf een ticket insturen bij ze.

Succes!
Thx voor de hulp :) ik sluit niet uit dat het meer aan mn pc ligt, dan aan de telefoon. Ik zoek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
bartus1989 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:36:
Eindelijk mijn Nano sim binnen gekregen vandaag en de contacten geïmporteerd via een APP. Daarna alles gekopieerd naar mijn sim en je raad het al; alles staat er nu dubbel in. Ook zijn er een aantal contacten die ik nooit meer spreek en dus weg kunnen.

Heeft iemand enig idee hoe ik gewoon contacten kan selecteren en tegelijk kan verwijderen via de OPT?
Ik weet dat het via GoogleSync kan, maar dan moet ik dan allemaal weer instellen en wil het eigenlijk gewoon makkelijk via de OPT..
sim contacten uitzetten in je contactenlijst instellingen:
contacten> instellingen> etc.... Wijst zich verder vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:13:

Ik heb mijn probleem verder bekeken, en volgens mij ben ik een stapje verder maar het is nog niet opgelost.

De driver lijkt niet in 64 bit te worden geinstalleerd, althans; de driver komt terecht in program files (x86). En als ik de driver met de hand selecteer maakt windows de opmerking dat ik moet controleren of de driver wel voor 64 bit systemen geschikt is, en installeert daarna niet verder.

Als ik de telefoon inplug komt ie bij mij in de device manager bij de unknow devices onder de usb-poorten te staan, niet als 'android device' of 'ADB oid' in de device lijst. Kortom: ik heb nog steeds geen idee hoe nu verder te gaan ... :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:56:
[...]

Ik heb mijn probleem verder bekeken, en volgens mij ben ik een stapje verder maar het is nog niet opgelost.

De driver lijkt niet in 64 bit te worden geinstalleerd, althans; de driver komt terecht in program files (x86). En als ik de driver met de hand selecteer maakt windows de opmerking dat ik moet controleren of de driver wel voor 64 bit systemen geschikt is, en installeert daarna niet verder.

Als ik de telefoon inplug komt ie bij mij in de device manager bij de unknow devices onder de usb-poorten te staan, niet als 'android device' of 'ADB oid' in de device lijst. Kortom: ik heb nog steeds geen idee hoe nu verder te gaan ... :'(
Gewoon Airdroid gebruiken en afzien van het hele usb verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Het was me niet opgevallen omdat ik een zwart witte wallpaper had, maar is het 'normaal' dat als je het scherm uitzet, de wallpaper (heb er nu dus een in kleur) zwart/wit wordt en vervolgens is het scherm dus uit?

[ Voor 10% gewijzigd door JoeZuCK op 25-11-2015 17:48 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:20:
[...]

Gewoon Airdroid gebruiken en afzien van het hele usb verhaal?
Daar heb ik vandaag ook al aan gedacht. Voor wat ik wil doen is dat idd prima.

Maar toch; de tweaker in mij wil het toch aan de praat krijgen. Je weet nooit of je ooit iets met custom roms wil doen ;)

Verwijderd

Voor de liefhebbers;

De Oneplus2 en de X zijn nu zonder invite te bestellen!

https://oneplus.net/nl/blackfriday-2015

Have fun!

• g0tMush
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 12:37
Ik wacht nog tot ik meer zekerheid heb over de batterij...
Ik hoop echt dat een nieuwe update IETS helpt aan de batterij.

• JB3
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:02

JB3

Ik ga volgende jaar op vakantie naar Frankrijk en ben aan het zoeken of ik een sim card met alleen mobiel internet kan regelen en dan als 2e sim plaats in de OPT. Kan iemand me vertellen of dit gaat werken of dat ik beter kan kiezen voor een op reis dagbundel van Vodafone?

• pven
  • Niet online
Sinds de laatste update van Oxygen zie ik soms 4G bovenin het scherm staan (meestal LTE). Geen idee waar dat door wordt getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:27
JB3 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:30:
Ik ga volgende jaar op vakantie naar Frankrijk en ben aan het zoeken of ik een sim card met alleen mobiel internet kan regelen en dan als 2e sim plaats in de OPT. Kan iemand me vertellen of dit gaat werken of dat ik beter kan kiezen voor een op reis dagbundel van Vodafone?
Ja, dat gaat werken. Je kunt vervolgens kiezen (in het instellingen/sims menu) welke sim je als dataverbinding wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
pven schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:32:
Sinds de laatste update van Oxygen zie ik soms 4G bovenin het scherm staan (meestal LTE). Geen idee waar dat door wordt getriggerd.
Ik heb dit precies andersom. Ik had eerst bijna altijd 4G en nu bijna altijd LTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB3
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:02

JB3

Sahi_NL schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:11:
[...]

Ja, dat gaat werken. Je kunt vervolgens kiezen (in het instellingen/sims menu) welke sim je als dataverbinding wil gebruiken.
Is er iemand die reeds ervaring heeft met providers in Frankrijk? Ik heb gekeken naar lebara, orange, simup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Geinig. Ik heb altijd al LTE gehad. Nog nooit het 4G tekentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
Sinds de laatste update weigert de fingerprint scanner soms dienst. Nu is dat niet zo heel erg, maar als back-up heb ik een pincode ingesteld staan, maar die weet ik niet meer. Kan ook nergens een methode vinden om die te verwijderen. Via google device kan je een pincode erop zetten, maar die meldt doodleuk dat die al een pincode heeft, dus dat 't niet nodig is. Iemand nog opties/ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
JanW schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:44:
Sinds de laatste update weigert de fingerprint scanner soms dienst. Nu is dat niet zo heel erg, maar als back-up heb ik een pincode ingesteld staan, maar die weet ik niet meer. Kan ook nergens een methode vinden om die te verwijderen. Via google device kan je een pincode erop zetten, maar die meldt doodleuk dat die al een pincode heeft, dus dat 't niet nodig is. Iemand nog opties/ideeën?
Vind hier de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
Nope, via https://www.google.com/android/devicemanager?u=0 krijg ik deze foutmelding:
Omdat Google heeft geverifieerd dat er al een schermvergrendeling is ingesteld, is het opgegeven wachtwoord niet nodig.
Ik kan nu ook al niet meer mijn pincode bevestigen. Vier cijfers invoeren, maar geen optie voor OK/annuleren.
https://www.dropbox.com/s...11-27%2016.43.39.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 18:37
InF.Inc schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:44:
Het was me niet opgevallen omdat ik een zwart witte wallpaper had, maar is het 'normaal' dat als je het scherm uitzet, de wallpaper (heb er nu dus een in kleur) zwart/wit wordt en vervolgens is het scherm dus uit?
Dit is de standaard animatie van Android 5 en 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 08:53:
Ik heb een vraag: ik merk dat de opt bij mij moeite heeft om over te gaan naar mobiele data. Op WiFi kan ik gewoon contact maken met internet, maar zodra ik buiten bereik ben van WiFi maakt de telefoon geen contact met het mobiele netwerk. Ik gebruik telfort waarvoor je roaming moet hebben aanstaan. Al mijn instellingen heb ik zoals ze in mijn oude telefoon stonden. Ook de settings in de opt kloppen volgens mij.

De telefoon doet er ook lang over als ik naar mobiele netwerken laat zoeken.

Is er iets wat ik mis?
Dit probleem is opgelost: een nieuwe sim, daarna mbv de guide van telfort handmatig een nieuwe APN aanmaken, en daarna doet alles het zoals het hoort.

Nu verder troubleshooten aan de USB verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Ik heb m'n toestel beveiligd met vingerafdruk; werkt prima, maar ik kan de notificatiebalk nog naar onder schuiven en m'n quick toggles (wifi, gps, ...) aanpassen zonder vingerafdruk. Iemand een idee of dat ook nog aan te passen is zodat dat ook niet meer mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Rafael schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:02:
Ik heb m'n toestel beveiligd met vingerafdruk; werkt prima, maar ik kan de notificatiebalk nog naar onder schuiven en m'n quick toggles (wifi, gps, ...) aanpassen zonder vingerafdruk. Iemand een idee of dat ook nog aan te passen is zodat dat ook niet meer mogelijk is?
Ik vind dat juist handig. Scheelt weer moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:41:
Ik vind dat juist handig. Scheelt weer moeite.
Is natuurlijk iets persoonlijks, ik vind het eerder irritant. Nu goed, het lijkt een "feature" te zijn in Android zelf waar weinig aan te veranderen is, jammer genoeg. Een instelling om dat hele menu uit te schakelen in het lockscreen leek me wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Rafael schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:26:
[...]

Is natuurlijk iets persoonlijks, ik vind het eerder irritant. Nu goed, het lijkt een "feature" te zijn in Android zelf waar weinig aan te veranderen is, jammer genoeg. Een instelling om dat hele menu uit te schakelen in het lockscreen leek me wel leuk.
Ach, wie weet wat OnePlus aan features nog toe gaat voegen ;). Helemaal in januari, naar Android 6.0 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Dat zou echt heel chill zijn :). Heb niet zoveel te klagen over oxygen, maar cyanogenmod heeft wel iets meer mogelijkheden. Vooral de profiles mis ik wel, zeker nu ik mn telefoon echt als dualsim gebruik.

En veel andere custom roms zijn op CM gebasseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:03
Beste tweakerds!

Ik ben van plan de One plus 2 te bestellen.

Enkele kleine vraagjes.

Raden jullie het aan om een tempered glass screen protector te kopen? Heb deze tot nu toe nooit gehad en ook nooit een kapot scherm gehad, maar ik had mijn telefoon altijd in een hoesje in me broekzak zitten. (bij gebruik 0 bescherming)

Ik wil nu echter alleen voor een achterkantje gaan (silicoon of hardcase ben ik nog niet over uit)

Iemand ervaring met de powerbank van one plus trouwens, of is deze overbodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Sjoerdiee schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:14:
Beste tweakerds!

Enkele kleine vraagjes.

Raden jullie het aan om een tempered glass screen protector te kopen? Heb deze tot nu toe nooit gehad en ook nooit een kapot scherm gehad, maar ik had mijn telefoon altijd in een hoesje in me broekzak zitten. (bij gebruik 0 bescherming)

Ik wil nu echter alleen voor een achterkantje gaan (silicoon of hardcase ben ik nog niet over uit)

Iemand ervaring met de powerbank van one plus trouwens, of is deze overbodig? :)
Beste :),

Sorry, maar ik heb zelf geen ervaring met Tempered Glass. Wel weet ik dat op de OnePlus 2, standaard een screen protector zit (van plastic). Ik zelf had hier voor een S3 voor 3 jaar lang. Ik heb in die 3 jaar nog nooit een barst of iets dergelijks gehad, en ik heb nog nooit een hoesje of iets dergelijks gebruikt.

Stel jezelf deze vraag: wil ik geld uitgeven om niet het risico te lopen dat straks het display zelf kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Sjoerdiee schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:14:
Beste tweakerds!

Enkele kleine vraagjes.

Kleine tip, bestel je eventuele case gewoon bij oneplus. Weet je zeker dat je die op de achterkant kan klikken ;) en zoals hierboven al is genoemd. Meegeleverde plastic screenprotector is prima

Daarnaast is een powerbank een beetje overbodig denk ik. Geen idee wat jij met je telefoon doet en of je misschien meerdere dagen reist, maar ik ben een vrij zware gebruiker en kom de dag prima door. Denk dat dit met android 6.0 alleen maar beter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:03
Bedankt voor de reacties AnonymousWP en EJpostema :)

Ik neem de tempered glass protector er maar gewoon bij. Kost vrij weinig en het kan een hoop kosten voorkomen.

Wat betreft de powerbank. Dat is meer voor met een dagje weg. Gebruik vaak Google maps op me telefoon met het autorijden dan kan wat extra batterij altijd handig zijn om gedurende de dag nog wat foto's te kunnen maken. Ik heb nu een random powerbankje die zijn werk niet doet. Vandaar mijn vraag :)

Komende dagen nog maar even kijken wat ik erbij ga nemen.

Zijn de standaard meegeleverde kabels trouwens voldoende? Ik kon me herinneren dat er een erg korte kabel bij zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb voor mijn pa een OPT besteld en binnen. Prima toestel en hij is er erg blij mee maar loopt tegen twee dingen aan.
Bij het gebruik maken van een publiek wifi netwerk met een gebruikersnaam en wachtwoord via een browser krijgt hij dat scherm niet te zien. Erg lastig, want dan werkt het niet.

Tweede is dat hij een Office 365 account heeft met al zijn contacten. Bij het syncen hiervan zijn echter wat problemen. Als je dan zoekt op een naam om een telefoonnummer te bellen werkt dat niet.

Zijn dit problemen die mensen eerder heb gezien. Kan niet echt een oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Sjoerdiee schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:08:
Bedankt voor de reacties AnonymousWP en EJpostema :)

Ik neem de tempered glass protector er maar gewoon bij. Kost vrij weinig en het kan een hoop kosten voorkomen.

Wat betreft de powerbank. Dat is meer voor met een dagje weg. Gebruik vaak Google maps op me telefoon met het autorijden dan kan wat extra batterij altijd handig zijn om gedurende de dag nog wat foto's te kunnen maken. Ik heb nu een random powerbankje die zijn werk niet doet. Vandaar mijn vraag :)

Komende dagen nog maar even kijken wat ik erbij ga nemen.

Zijn de standaard meegeleverde kabels trouwens voldoende? Ik kon me herinneren dat er een erg korte kabel bij zat?
De meegeleverde kabel + oplader is 1 meter dacht ik. Je kunt overigens wel een 1,5 meter kabel bestellen via OnePlus. In principe kan je elke powerbank gewoon gebruiken (mits het geen slecht merk is natuurlijk). Een Xiaomi powerbank voldoet eigenlijk altijd wel. Een OnePlus powerbank is ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-11-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ik ben toch tegen wat verveligheidjes aangelopen, ben benieuwd of iemand ze herkent:

Ding 1:

Als de telefoon verbonden is met de carkit (bluetooth) zal hij ál het geluid over bluetooth versturen. Dat werkt voor oproepen prima: De auto signaleert dat er een gesprek binnenkomt en geeft een melding, ongeacht of je nu geen muziek op hebt of juist de radio. Je neemt op en je kunt bellen.

Echter: andere geluidsbronnen, zoals de meldingen van een flits-app, doet hij stoïcijns ook over de bluetooth. Dat triggert geen alert in de boordcomputer dus breekt hij voor die audio niet in op de huidige bron (zoals b.v. de radio die speelt). Met andere woorden, je hoort niks.

Is de bluetooth audio actief, b.v. omdat ik spotify luister op dat moment, krijg ik het geluid uiteraard wel door (het komt immers in de bestaande 'stream' mee).

Komt er echter een flitsmelding binnen terwijl ik aan het bellen ben... dan hoor ik kortstondig de flitsmelding, daarna komt er nog een halve seconde van het telefoongesprek door de telefoonspeaker heen , de bluetooth verbinding geeft helemaal geen geluid meer en ik moet het gesprek verbreken omdat ik de andere persoon gewoon niet meer kan horen.

Ding 2: (maar gerelateerd aan Ding 1)

Als ik de auto uit zet en de bluetooth verbinding dus verbroken word, zal het eerstvolgende gesprek dat binnenkomt (ik wórd gebeld dus) over de handsfree speaker van de telefoon worden gevoerd. Je moet dan het on-screen icoon eerst op handsfree zetten en dan weer terug op 'earpiece' voordat je weer gewoon kunt luisteren zonder dat de halve kamer meegeniet. Ben ik de eerste die een belletje pleegt in deze situatie, is er niks aan de hand.

Ding 3:

Als je het volume aanpast, krijg je een slider te zien naargelang de activiteit van dat moment. Zit je op het standbyscherm pas je dus het notificatievolume aan.

Zit je in een game of draai je muziek, krijg je een wat bredere slider te zien met de optie om geluidseffecten te 'enablen' voor meer lawaai. Zet je dat aan, en stop je daarna met muziek luisteren (of gamen) zal deze instelling ook effect hebben op je beltonen (die dan allejezus hard afgespeeld worden) zonder de optie om dit weer uit te zetten. Je moet dan eerst weer een spel opstarten (of spotify b.v.) om via die optie de geluidsversterking weer op 'disable' te zetten.

Het zijn nogal irritante dingetjes die, aangezien ik vrij veel autorijd, muziek draai en bellen moet voor mijn werk, met enige regelmaat 'in de weg' zitten :P.

Heb een ticket ingeschoten bij OnePlus maar vooralsnog kreeg ik altijd een reply die neerkwam op 'bedankt voor de suggesties'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even offtopic, iemand enig idee wat die gadget kan zijn die MKHB laat zien?
OnePlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 18:37
HTT-Thalan schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:26:
ik ben toch tegen wat verveligheidjes aangelopen, ben benieuwd of iemand ze herkent:

Ding 1:

Als de telefoon verbonden is met de carkit (bluetooth) zal hij ál het geluid over bluetooth versturen. Dat werkt voor oproepen prima: De auto signaleert dat er een gesprek binnenkomt en geeft een melding, ongeacht of je nu geen muziek op hebt of juist de radio. Je neemt op en je kunt bellen.

Echter: andere geluidsbronnen, zoals de meldingen van een flits-app, doet hij stoïcijns ook over de bluetooth. Dat triggert geen alert in de boordcomputer dus breekt hij voor die audio niet in op de huidige bron (zoals b.v. de radio die speelt). Met andere woorden, je hoort niks.

Is de bluetooth audio actief, b.v. omdat ik spotify luister op dat moment, krijg ik het geluid uiteraard wel door (het komt immers in de bestaande 'stream' mee).

Komt er echter een flitsmelding binnen terwijl ik aan het bellen ben... dan hoor ik kortstondig de flitsmelding, daarna komt er nog een halve seconde van het telefoongesprek door de telefoonspeaker heen , de bluetooth verbinding geeft helemaal geen geluid meer en ik moet het gesprek verbreken omdat ik de andere persoon gewoon niet meer kan horen.

Ding 2: (maar gerelateerd aan Ding 1)

Als ik de auto uit zet en de bluetooth verbinding dus verbroken word, zal het eerstvolgende gesprek dat binnenkomt (ik wórd gebeld dus) over de handsfree speaker van de telefoon worden gevoerd. Je moet dan het on-screen icoon eerst op handsfree zetten en dan weer terug op 'earpiece' voordat je weer gewoon kunt luisteren zonder dat de halve kamer meegeniet. Ben ik de eerste die een belletje pleegt in deze situatie, is er niks aan de hand.

Ding 3:

Als je het volume aanpast, krijg je een slider te zien naargelang de activiteit van dat moment. Zit je op het standbyscherm pas je dus het notificatievolume aan.

Zit je in een game of draai je muziek, krijg je een wat bredere slider te zien met de optie om geluidseffecten te 'enablen' voor meer lawaai. Zet je dat aan, en stop je daarna met muziek luisteren (of gamen) zal deze instelling ook effect hebben op je beltonen (die dan allejezus hard afgespeeld worden) zonder de optie om dit weer uit te zetten. Je moet dan eerst weer een spel opstarten (of spotify b.v.) om via die optie de geluidsversterking weer op 'disable' te zetten.

Het zijn nogal irritante dingetjes die, aangezien ik vrij veel autorijd, muziek draai en bellen moet voor mijn werk, met enige regelmaat 'in de weg' zitten :P.

Heb een ticket ingeschoten bij OnePlus maar vooralsnog kreeg ik altijd een reply die neerkwam op 'bedankt voor de suggesties'.
Je kan het laaste ook via de audio tuner App deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:16:
Even offtopic, iemand enig idee wat die gadget kan zijn die MKHB laat zien?
OnePlus
Mijn eerste gedachte is een tablet of een smartwatch. Ben ook wel benieuwd wat het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 13-09 19:08
Autofan1985 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:30:
[...]

Mijn eerste gedachte is een tablet of een smartwatch. Ben ook wel benieuwd wat het is!
Het is een iPhone 6/6S case.
https://oneplus.net/nl/oneplus-sandstone-case

En er zit dus een invite bij of voor de ceramic versie van de OnePlus X of een gratis Onyx OnePlus X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
itsFuzeh schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:43:
[...]

Het is een iPhone 6/6S case.
https://oneplus.net/nl/oneplus-sandstone-case

En er zit dus een invite bij of voor de ceramic versie van de OnePlus X of een gratis Onyx OnePlus X
Ik zou dit even anders formuleren, het is nu net alsof je er een gratis Onyx OnePlus X bij krijgt :+ (Tenzij je er voor kiest om een Ceramic OnePlus X te kopen)

Maar met de teaser van OnePlus zelf was het gisteren al duidelijk dat het om een case ging.

Om het zelf dan maar te verduidelijken: in het doosje van de Sandstone Black cover zit een code. Deze code geldt als één van de volgende opties: 1. invite om een Onyx OnePlus X te kopen, 2. invite om een Ceramic OnePlus X te kopen of 3. een gratis telefoon (ik ga er hierbij van uit dat het een OnePlus X betreft, dit is niet duidelijk).

[ Voor 23% gewijzigd door Pimorez op 01-12-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
HTT-Thalan schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:26:

[Lijst met dingen]
Ik zit ook veel in de auto (helaas) dus heb ongeveer dezelfde ervaring. Volgens mij is dat eerste gewoon inherrent aan bluetooth, toen ik nog mijn 306 had met Blokker bluetooth radio was dat al het geval met mijn Galaxy SII. In mijn nieuwe auto heb ik dat ook, al moet ik zeggen dat de koppeling verder echt perfect werkt. Als ik Flitsmeister meldingen wil horen en radio wil luisteren (komt niet vaak voor haha) zet ik gewoon bluetooth uit, enige probleem is dat je dan niet bereikbaar bent in de auto.

Tweede punt kan ik mij niet in herkennen, ik heb de laatste rom (wel geroot) 2.1.2 dacht ik.

Grootste bug voor mij is de bug in de dual-sim support (dit heeft wel gewerkt maar dat is vanaf 2.1.1 kapot gegaan); hij vergeet de voorkeur voor simkaart, dus als ik via mijn navigatie/entertainment iemand wil bellen dan lukt dat niet omdat ie op dat menu (selecteer simkaart) blijft steken. Daar raakt mijn navi van in de war dus wordt alles afgebroken. Als ik nu iemand wil bellen in de auto moet ik toch mijn telefoon pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Maks schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:31:
[...]

Ik zit ook veel in de auto (helaas) dus heb ongeveer dezelfde ervaring. Volgens mij is dat eerste gewoon inherrent aan bluetooth, toen ik nog mijn 306 had met Blokker bluetooth radio was dat al het geval met mijn Galaxy SII. In mijn nieuwe auto heb ik dat ook, al moet ik zeggen dat de koppeling verder echt perfect werkt. Als ik Flitsmeister meldingen wil horen en radio wil luisteren (komt niet vaak voor haha) zet ik gewoon bluetooth uit, enige probleem is dat je dan niet bereikbaar bent in de auto.

Tweede punt kan ik mij niet in herkennen, ik heb de laatste rom (wel geroot) 2.1.2 dacht ik.

Grootste bug voor mij is de bug in de dual-sim support (dit heeft wel gewerkt maar dat is vanaf 2.1.1 kapot gegaan); hij vergeet de voorkeur voor simkaart, dus als ik via mijn navigatie/entertainment iemand wil bellen dan lukt dat niet omdat ie op dat menu (selecteer simkaart) blijft steken. Daar raakt mijn navi van in de war dus wordt alles afgebroken. Als ik nu iemand wil bellen in de auto moet ik toch mijn telefoon pakken...
Zonder dual sim werkt het bij mij inderdaad zonder problemen.

Mijn grootste irritatie is dat m'n Wifi niet voldoende is. Waar ik met m'n Mi4 makkelijk 40/50mb haal thuis haal ik met m'n OPT 2mb :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

[...]

Ik heb zo'n tomtom draadhoudertje van een tientje van de halfords in mijn ventilatierooster hangen, daar passen de meeste dunne smartphones ook gewoon in. Daardoor heb ik mijn toestel gewoon in zicht hangen voor de FlitsNav meldingen en ook op op de juiste sim te drukken wanneer ik moet bellen. Onhandig inderdaad, maar nu even niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
[...]
In 2.1.1 bleef de optie 'altijd vragen' bij de simkaart niet staan. Dat is opgelost in 2.1.2, maar ik begrijp dat hij nu de optie 'vast via simkaart 1' niet meer onthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Sahi_NL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:10:
[...]

In 2.1.1 bleef de optie 'altijd vragen' bij de simkaart niet staan. Dat is opgelost in 2.1.2, maar ik begrijp dat hij nu de optie 'vast via simkaart 1' niet meer onthoudt?
Stimmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:01
Ik heb nu een maandje mijn OPT en ben er zeer tevreden over. Enigste wat me eigenlijk niet zo heel goed bevalt is de telefoon/contact dialer. Ik had hiervoor een Samsung (note2) en daar had je de integratie van alle message apps (WhatsApp, telegram, sms). Bij de oneplus heb je alleen SMS integratie. Ik heb al minstens 10 dialers geprobeerd en allemaal zijn ze niet precies wat ik zoek (of lees wat ik had bij Samsung). Hebbie jullie toevallig de ultieme dialer gevonden ?

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
_birdie_ schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:11:
Ik heb nu een maandje mijn OPT en ben er zeer tevreden over. Enigste wat me eigenlijk niet zo heel goed bevalt is de telefoon/contact dialer. Ik had hiervoor een Samsung (note2) en daar had je de integratie van alle message apps (WhatsApp, telegram, sms). Bij de oneplus heb je alleen SMS integratie. Ik heb al minstens 10 dialers geprobeerd en allemaal zijn ze niet precies wat ik zoek (of lees wat ik had bij Samsung). Hebbie jullie toevallig de ultieme dialer gevonden ?
iemand met een samsung een apk laten maken van zijn dialer met apk extractor en dan installeren op jouw opt.

[ Voor 3% gewijzigd door bangsat op 03-12-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
https://forums.oneplus.ne...vite-free-forever.415040/

OnePlus 2 is vanaf 5 december te koop zonder invites voor altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb mijn toestel al een paar dagen helemaal op stil staan en nu merk ik op dat ik bij het missen van een oproep daar geen goede notificatie van krijg. Ik lees hier wel meer over maar vind niet echt een oplossing?
Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.