Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 11:56
Heb de telefoon maar 2 dagen in bezit maar loop tegen een probleempje aan.

Is het mogelijk om alleen het geluid uit te zitten maar wel te laten trillen bij whatsapp/gebeld worden bv?
Heb me gek gezocht en alle combinaties geprobeerd maar werkt nog steeds niet.

knop: bij no interruptions geen geluid en geen trilling, bij priority geluid en trilling.

ik zou bij priority het geluid helemaal uit willen zetten en alleen laten trillen(voor alles). Zie ik iets over het hoofd of kan dat echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

N00bi3 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:33:

Is het mogelijk om alleen het geluid uit te zitten maar wel te laten trillen bij whatsapp/gebeld worden bv?

knop: bij no interruptions geen geluid en geen trilling, bij priority geluid en trilling.

ik zou bij priority het geluid helemaal uit willen zetten en alleen laten trillen(voor alles). Zie ik iets over het hoofd of kan dat echt niet?
Dat komt door de Android-versie, tril-modus an sich bestaat eigenlijk niet meer. Er zijn app-makers op in gesprongen om dat "op te lossen", bijvoorbeeld onderstaande:

Google Play: VibrateMode

Door dit appje blijft 't schuifknopje in stand, werkt bij mij op zich prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
Eric_Cantona schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:41:
[...]

Dat komt door de Android-versie, tril-modus an sich bestaat eigenlijk niet meer. Er zijn app-makers op in gesprongen om dat "op te lossen", bijvoorbeeld onderstaande:

WTF? welke idioot heeft dat nou bedacht?
Thanks voor de suggestie ga m zeker uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Eric_Cantona schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:41:
[...]

Hoezo? Vibrate mode is nooit weg geweest volgens mij.
Het is de vroegere silent mode die plots weg was.

Ik kan alleszins mijn toestel perfect op vibrate zetten.

Echter is die app inderdaad wel wat je zoekt in dit geval :)

[ Voor 4% gewijzigd door d--amo op 22-10-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
N00bi3 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

WTF? welke idioot heeft dat nou bedacht?
Thanks voor de suggestie ga m zeker uitproberen.
Trilmodus bestaat nog wel hoor. Schuifknop omlaag en dan volumeknop omlaag tot het trilmodus-icoontje verschijnt (rechthoek met twee streepjes verticaal aan beide kanten) en je toestel trilt. Dan staat ie op stil + trillen. Dit gebruik ik al jaren en nu nog steeds.

[ Voor 11% gewijzigd door Framoes op 22-10-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
Framoes schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:06:
[...]

Trilmodus bestaat nog wel hoor. Schuifknop omlaag en dan volumeknop omlaag tot het trilmodus-icoontje verschijnt (rechthoek met twee streepjes verticaal aan beide kanten) en je toestel trilt. Dan staat ie op stil + trillen. Dit gebruik ik al jaren en nu nog steeds.
Cool thanks, werkt bij mij ook. Mis de ''sound control menu" van CM wel op OPT. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 08:01
Wat zijn jullie ervaringen met de laatste updates? Weet iemand ook hoe je trilfunctie uitzet van het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nou, na een dagje, helaas nog zonder simkaarten omdat ik vergat dat ik nano's nodig had, wel even kunnen spelen via WiFi. Eerste indruk is de bouwkwaliteit en de snelheid, echt goed! Blijkbaar is stock Android echt wat anders, moest echt even zoeken naar bepaalde zaken. Deze post is gelijk een test in het gebruik van SwiftKey :-). Het meebestelde hoesje is fijn, maar huist helaas maar een pasje waar ik er normaal drie in had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

HTT-Thalan schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:49:
Nou, na een dagje, helaas nog zonder simkaarten omdat ik vergat dat ik nano's nodig had, wel even kunnen spelen via WiFi. Eerste indruk is de bouwkwaliteit en de snelheid, echt goed! Blijkbaar is stock Android echt wat anders, moest echt even zoeken naar bepaalde zaken. Deze post is gelijk een test in het gebruik van SwiftKey :-). Het meebestelde hoesje is fijn, maar huist helaas maar een pasje waar ik er normaal drie in had zitten.
Simkaart bijknippen met 'n klein tangetje is best te doen. Ik heb nog steeds bereik in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Eric_Cantona schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:36:
[...]

Simkaart bijknippen met 'n klein tangetje is best te doen. Ik heb nog steeds bereik in ieder geval ;)
Heb ik geprobeerd, maar de microsim van ziggo past na bijknippen nog steeds niet. Het contactgedeelte is nog steeds fysiek groter dan het simslot, zelfs als al het overtollige plastic er al af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
N00bi3 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:33:

Kijk naar instelling van whatsapp daar kan je de geluid wel uitzetten en trillen aan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:22
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:38:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar de microsim van ziggo past na bijknippen nog steeds niet. Het contactgedeelte is nog steeds fysiek groter dan het simslot, zelfs als al het overtollige plastic er al af is.
Ik heb door de chip zelf heen geknipt, dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
NehcslowZ schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:44:
Wat zijn jullie ervaringen met de laatste updates? Weet iemand ook hoe je trilfunctie uitzet van het toetsenbord?
Heb ik ook lang naar moeten zoeken, niet echt op een logische plek maar je kun het aanpassen bij settings>sounds&notificatios>other sounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
martijn k. schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:49:
[...]

Haha, ik denk dat je de gouden contacten bedoelt. De chip zelf is net zo groot als een speldenknop. Je moet inderdaad ook een stuk van de gouden contacten afhalen, anders is ie inderdaad nog te groot!

Ik ben vooralsnog super tevreden met mijn telefoon, kom van een Xperia Z3 maar deze voelt een stuk degelijker. Alleen houdt ie iets minder makkelijk vast door de scherpe randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nu ik hem een paar weken in gebruik heb moet ik zeggen dat het een fantastisch toestel is! _O_

De batterij gaat soms zelfs mee vanaf het moment dat ik wakker word, totdat ik mijn bed weer induik. Het is lang gelden dat ik een telefoon heb gehad die dit vol hield. Verder presteert het toestel snel genoeg, en is regelmatig herstarten (wat ik bij mijn vorig toestel had) niet aan de orde tenzij er een reden voor is (bv een update).

* pven is happy *O*

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 08:01
N00bi3 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:54:
[...]

Heb ik ook lang naar moeten zoeken, niet echt op een logische plek maar je kun het aanpassen bij settings>sounds&notificatios>other sounds
Daar heb ik alles al uit staan. Ik heb dit met beide toetsen borden. Erg vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
NehcslowZ schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:34:
[...]

Daar heb ik alles al uit staan. Ik heb dit met beide toetsen borden. Erg vreemd!
Geen idee bij mij werkte het direct.

Have you tried turning it off an d on again??

8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

martijn k. schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:49:
[...]

Ik ben vandaag even naar kantoor gereden en kreeg gewoon een nano kaartje mee, paar uur later heeft de beheerder het nummer gewisseld, even rebooten en klaar :). Die van ziggo word opgestuurd.

Ik heb nog wel wat moeite met de accuduur. Aan de ene kant presteert ie heel netjes bij games, maar hij loopt ook best snel leeg als er niks van gevraagd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57

Pocketware

NehcslowZ schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:34:
[...]

Als je het Siftkey keyboard gebruikt kun je het uitzetten via:

Settings, Language & Input, SwiftKey Keyboard, Sound & Vibration
en dan sound en/of vibration aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Enkele dagen geleden kreeg ik mijn nieuwe OnePlus 2 toestel binnen (dankzij medetweaker melvinnie, bedankt!)

Omdat deze een nanosimkaartje nodig heeft en mijn oude Samsung Galaxy S3 een microsim had, heb ik een vervangende simkaart bij Simyo aangevraagd.
Die kwam gisteren binnen. Vervolgens heb ik volgens de instructies mijn nieuwe simkaart geregistreerd via Mijn Simyo. Keurig een nieuwe pin- en pukcode ontvangen, dus nanosim in mijn nieuwe OnePlus 2 gestopt.

Maar helaas, ik krijg geen verbinding. Hij herkent de simkaart als een simyo simkaart, maar ik krijg geen service. Als ik mijn nieuwe simkaart (voorzien van het frame voor een microsim) in mijn oude toestel stop, de Galaxy S3, werkt de sim wel, heb ik gewoon netwerk.

Als ik bij mijn OnePlus 2 bij Instellingen SIMs kies voor 'Mobiele providers' krijg ik wel een lijst met providers, dus aan het signaal ligt het niet. Als ik echter voor 'Choose automatically' kies, krijg ik de foutmelding 'Your simcard doesn't allow a connection to this network'. Deze melding krijg ik overigens ook als ik op bijvoorbeeld 'KPN 4G' klik.

Ik heb de telefoon uiteraard diverse keren uit gezet en weer opnieuw opgestart. Ik heb de telefoon zelfs een factory reset gegeven.

Ook heb ik met de internetinstellingen gespeeld, staat exact volgens de instructies van simyo ingesteld.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
DUTCHSPiRiT schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:42:
Enkele dagen geleden kreeg ik mijn nieuwe OnePlus 2 toestel binnen (dankzij medetweaker melvinnie, bedankt!)

Omdat deze een nanosimkaartje nodig heeft en mijn oude Samsung Galaxy S3 een microsim had, heb ik een vervangende simkaart bij Simyo aangevraagd.
Die kwam gisteren binnen. Vervolgens heb ik volgens de instructies mijn nieuwe simkaart geregistreerd via Mijn Simyo. Keurig een nieuwe pin- en pukcode ontvangen, dus nanosim in mijn nieuwe OnePlus 2 gestopt.

Maar helaas, ik krijg geen verbinding. Hij herkent de simkaart als een simyo simkaart, maar ik krijg geen service. Als ik mijn nieuwe simkaart (voorzien van het frame voor een microsim) in mijn oude toestel stop, de Galaxy S3, werkt de sim wel, heb ik gewoon netwerk.

Als ik bij mijn OnePlus 2 bij Instellingen SIMs kies voor 'Mobiele providers' krijg ik wel een lijst met providers, dus aan het signaal ligt het niet. Als ik echter voor 'Choose automatically' kies, krijg ik de foutmelding 'Your simcard doesn't allow a connection to this network'. Deze melding krijg ik overigens ook als ik op bijvoorbeeld 'KPN 4G' klik.

Ik heb de telefoon uiteraard diverse keren uit gezet en weer opnieuw opgestart. Ik heb de telefoon zelfs een factory reset gegeven.

Ook heb ik met de internetinstellingen gespeeld, staat exact volgens de instructies van simyo ingesteld.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
APN !!!(access point names)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Heb he de sim in het simkaartslot gedaan die het verst het toestel in gaat. Bij gebruik van 1 sim dien je simkaart slot 1 te gebruiken.

Zelf heb ik ook simyo en heb ook een nieuwe sim aan moeten vragen. Ik heb geen enkel probleem gehad.

[ Voor 27% gewijzigd door tovenaar1988 op 24-10-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
cops schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

APN !!!(access point names)
Heb alle APN's al geprobeerd en er ook een zelf toegevoegd volgens de Simyo instructies. Geen resultaat.
tovenaar1988 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:23:
Heb he de sim in het simkaartslot gedaan die het verst het toestel in gaat. Bij gebruik van 1 sim dien je simkaart slot 1 te gebruiken.

Zelf heb ik ook simyo en heb ook een nieuwe sim aan moeten vragen. Ik heb geen enkel probleem gehad.
Heb het zowel met slot 1 als met slot 2 geprobeerd, geen verschil.

Zou je een screenshot willen maken van jouw APN instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:55
DUTCHSPiRiT schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:27:
[...]

Heb alle APN's al geprobeerd en er ook een zelf toegevoegd volgens de Simyo instructies. Geen resultaat.

[...]

heb je de simkaart wel geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
Ja. Hij werkt ook gewoon in mijn oude Galaxy S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
DUTCHSPiRiT schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:41:
Ja. Hij werkt ook gewoon in mijn oude Galaxy S3.
Heb je een Simyo 4G abonnement?
Anders probeert je NL KPN 2G of 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero91
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik heb eerder vermeld dat ik een korte review zou geven over een aantal cases die ik heb getest de afgelopen weken.
Die heb ik uiteindelijk in het engels geschreven op het officiële OnePlus forum, omdat het daar hoogst waarschijnlijk meer zin heeft. De vertaling naar het nederlands zal dus niet direct gebeuren.

In elk geval wou ik dit even meedelen, indien iemand opzoek is naar de ideale case ;)
https://forums.oneplus.ne...-op2-case-reviews.391819/
2 transparante, 1 semi-transparante, 1 flip-cover en 1 two-layer cover getest met tempered glass screen-protector en style-swap cover.

Daarnaast heb ik op het forum ook m'n algemene OP2 ervaring gepost
https://forums.oneplus.net/threads/my-op2-experience.391926/

Vragen zijn altijd welkom, ik probeer tijdig te reageren.

[ Voor 9% gewijzigd door Xaero91 op 24-10-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
[b

[...]

Sorry ik weet niet hoe je foto's op het forum zet 8)7 zoek het even uit..

Het is gelukt met dank aan japeroen _/-\o_ het probleem lag bij de telefoon, deze werkte niet helemaal mee blijkbaar ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/cSlfe6dUh5pEs09H2QiTSXmPU8fEI2FT3-vhaAt5DHbb5A3sA7vhA63H9CG5PZNcApLAm6gNUqNGjUJ4E7Ts4aq5-1W2s7kE1rsUy-K1DcN0fRNWSUrlTcV1tDtq4A0FN2jCnl80z07D5XKkAXdyuOgJ_BFl4nYkbJwH5kBxsrGSMnsquEjlbVClAHuoeeS7zRdAYapXGo-dxf8PuTZhEBcn3T5pL8EF91VVwVf-sLtwX5OF6UStU3gdlI32Pu4F2oC-8l1YGc0gTJtgVVMl5yY6jGQyeUwnwWWBhNLZUIxykshoM4smIJ2ZelZ0FXNbUlW_GTrCkQi2iUL6sHd6wwTGO2EFfXyYq4JsKzpOhwtCuITB9El4oBZq6mi2ttegfUtm4JaYdgsnVqVl1MzgS8bMZD4RcQ_h2pZsTKkexRmXjcbk3o8hR7aGzi3wrb9_0or1m-k1xhVFdzKg9TgLkp6dETPWZZQsDbIzV8Spo9OwMWebWTN9k81AzHHvqEV9F9MwNiK_qrIfThe-AB9eQl8wvhsdQ5ux0R73jSj9rg=w546-h969-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/mOwYf7DxH_18Af3JTcfwEZOLB5p-LSYwhA7NcOQjYukqXf4s5VLOq6Kfx-bFqG11gQ7XaT6C9V9ZL0qJXlCda8k3-NbLUQzWGcg8nZ9_bPKTnnM48_xw_vvWATaM6oeCEaN1ChMfCUL8y1lT-2AZanFfw9g4xj37vwgYdVDhjUhueMFcU491JR_07CyU-rb2uMWNdi8n5mLqY-CFAPyv8x53IqMufUHwzgBWpblSIgu_7u-lXJZLLj86BbBl0tXwfd151Ac_QXRy09U2ap52kWiCRZof5CyHUbHIuCPwy2eY-wKOZe3yk5faH46jFM_H_2OS3pAdbZDaUvxWeGXS-IgJjr2NG5jICRh4VthH5U4uxzspkv2tPF80lWbHwzMWBS5Cs5-hcGTVt_JdZK4oPpdhck09MCTLajBMU5Gbon-giOw5tqyqWIyLkd2rdxfI3cEBRRK83M4hcJ-cnOxSvE7uaiJRRyJdfyaINSaDaUoJ9-EY3Q47k9gO_oYwi6iPUV2PwAwQUN_lF28VO33Fp_5oaSgSdF0XE7ety2Z4nQ=w546-h969-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/fVjr-Gz3YviPMmKfHWvI8i55qflX_j1XeiywhDxsR5RXRbixqOtly44e-LPrdm6LzCFWVzV4LD25odyhzHi1wJmJNOz1H2Njc-Tu5AwJFg3Fkl1nujh_Ox4gP440O8RQotaiAMKMsaHSUgLNs2xndcvYZdnxQ_PJY31r5wiPD1b9Q82VzG97CMj56uW8H-lfzlMiWYbO6eTAhYBMBgRYSSwXhYkCY1btjoaDrw_lBAopLUUxmjpjbX34teGejCIZdheSeOK54yZM_YTPEfddzwPk3KyRxrdAy0s_ZOiJvoazGZomNqzppDELavfYlqegTl9fKZmF4-DOXUtSK2K9i3gArRoHz02HzoiS4kFeCoHnH9ZyjutsFkW-zXHcM_avDCzYYsB5JiIXkpxRXEPSkAn28A6n1CcSeKCiYD1f7_9XUvDpGktdUirJBVnuBUn26ROxCRsW3LsAyidZWNBeqLULaC6Wss6_lL96zJUhwSSxly0gLXwil9IDPOZ12R46wwe_oEx0OaTy8Xog94TiyJofvDisojuSxdFGKpYOMg=w546-h969-no

[ Voor 140% gewijzigd door tovenaar1988 op 25-10-2015 10:48 . Reden: toevoegen fotos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
Ik heb overal op internet gezocht naar ondersteuning voor 4G op het netwerk van KPN, maar kon geen duidelijk antwoord vinden.. ik zie wel band 20 staan, maar niet 800 mhz. band 20 is toch gelijk aan 800 mhz? Of heb ik het mis?

Wat ik wil weten is of mijn 4G van KPN volledig ondersteund wordt, anders is dit toestel een no-go voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Guzanni schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:30:
Ik heb overal op internet gezocht naar ondersteuning voor 4G op het netwerk van KPN, maar kon geen duidelijk antwoord vinden.. ik zie wel band 20 staan, maar niet 800 mhz. band 20 is toch gelijk aan 800 mhz? Of heb ik het mis?

Wat ik wil weten is of mijn 4G van KPN volledig ondersteund wordt, anders is dit toestel een no-go voor mij.
Hier even kijken :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guzanni
Top, thanks! Dan wordt de OPT dus mijn nieuwe telefoon!
Na de Nexus 4, Nexus 5 en OPO bij de iPhone 6 beland (door problemen met het scherm op mijn OPO) maar na wat reviews gezien en gelezen te hebben en het hunkeren naar Android heb ik besloten de OPT te kopen. Nu nog een invite regelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 02:14
Ik heb momenteel een HTC one M7 en die wil ik graag vervangen voor een OP2. Alleen ben ik bang dat het toestel te groot is i.v.m het 5.5 inch scherm. Een paar weken geleden heb ik de moto X style besteld en een dag later weer terug gestuurd omdat het toestel voor mij gewoon te groot is. Nou is mij vraag is de OP2 makkelijk te bedienen met 1 hand bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 17:47
Morren schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:32:
Ik heb momenteel een HTC one M7 en die wil ik graag vervangen voor een OP2. Alleen ben ik bang dat het toestel te groot is i.v.m het 5.5 inch scherm. Een paar weken geleden heb ik de moto X style besteld en een dag later weer terug gestuurd omdat het toestel voor mij gewoon te groot is. Nou is mij vraag is de OP2 makkelijk te bedienen met 1 hand bijv?
http://www.phonearena.com...nePlus-2/phones/9553,9520

Dan gaat ie je tegenvallen vermoed ik zo ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Guzanni schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:36:
[...]

Top, thanks! Dan wordt de OPT dus mijn nieuwe telefoon!
Na de Nexus 4, Nexus 5 en OPO bij de iPhone 6 beland (door problemen met het scherm op mijn OPO) maar na wat reviews gezien en gelezen te hebben en het hunkeren naar Android heb ik besloten de OPT te kopen. Nu nog een invite regelen :9
De mijne is onderweg, hangt nog ergens in SHENZHEN - CHINA. Ben erg benieuwd na jarenlang Xiaomi toestellen en als laatste de Mi4 :*)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lekzzz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:49:
[...]

De mijne is onderweg, hangt nog ergens in SHENZHEN - CHINA. Ben erg benieuwd na jarenlang Xiaomi toestellen en als laatste de Mi4 :*)
Hoe beviel de Mi4 en waarom vervang je deze nu voor een OP2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 02:14
Thanks handig linkje! Maar dat had ik echt niet verwacht dat ze even groot zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
HTT-Thalan schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:51:
[...]

Hoe beviel de Mi4 en waarom vervang je deze nu voor een OP2?
Erg fijne telefoon maar ik baal van Xiaomi dat ze zo slecht updaten en wil na anderhalf jaar iets nieuws proberen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lekzzz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:33:
[...]

Erg fijne telefoon maar ik baal van Xiaomi dat ze zo slecht updaten en wil na anderhalf jaar iets nieuws proberen ;)
Ik heb eerst geprobeerd een Mi4 te kopen maar kreeg nul respons van de Nederlandse webshop die ze verkoopt, dus die heb ik toen laten vallen als optie. Vooral die IR zender leek me geinig voor thuis :).

De OPT bevalt mij prima, ik had eerder een accu die erg snel leegliep bij idle, maar vandaag is dat totaal anders (ligt al de hele dag op de plank en dat kostte dan ~12%). De issues met de fingerprint die sommigen noemen ervaar ik eigenlijk niet (je moet je vinger er wel helemaal overheen leggen en dat gaat het beste met je duim, die is het breedste). Verder is hij heerlijk vlot, nog vlotter dan mijn Huawei G750 (en die had ook al 8 cores en 2GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 11:09
Ik had wat problemen met dat ik de vingerprint reader niet accuraat genoeg vond reageren. Daarop heb ik mijn linker duim/wijsvinger op de normale manier (verticaal) geregistreerd en mijn rechter duim/wijsvinger zijwaarts over de breedte (horizontaal) geregistreerd. Ik heb het idee dat de registraties van de rechterhand een betere respons geven en minder mislukte pogingen dan links. Zijn er meer mensen die zoiets ook geprobeerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
StephanO1990 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:49:
Ik had wat problemen met dat ik de vingerprint reader niet accuraat genoeg vond reageren. Daarop heb ik mijn linker duim/wijsvinger op de normale manier (verticaal) geregistreerd en mijn rechter duim/wijsvinger zijwaarts over de breedte (horizontaal) geregistreerd. Ik heb het idee dat de registraties van de rechterhand een betere respons geven en minder mislukte pogingen dan links. Zijn er meer mensen die zoiets ook geprobeerd hebben?
Ik heb bij de setup mijn vinger gedraaid bij de -tig taps die je moet maken. Ook nergens last van, zo kan je meerdere vingers registreren. Heb zelfs bij m'n linker wijsvinger één keer mijn middelvinger mee getapt en die doet het meestal ook in 1 poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Roobje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

Ik heb bij de setup mijn vinger gedraaid bij de -tig taps die je moet maken. Ook nergens last van, zo kan je meerdere vingers registreren. Heb zelfs bij m'n linker wijsvinger één keer mijn middelvinger mee getapt en die doet het meestal ook in 1 poging
Heb ook mijn vinger van alle kanten laten scannen, werkt prima. Mijn rechter duim geeft zo af en toe problemen, maar denk dat dat aan mij ligt. Linker duim en de twee wijsvingers werken altijd vlekkeloos

Overigens kan je tot 5 vingers regristreren, dus een bovenstaande truuk is niet per se nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Hier ook geen problemen met de vingerscanner, af en toe dat ie de eerste keer niet wil. Vaak heb ik m'n duim/vinger dan niet goed genoeg op 't scangedeelte geplaatst. Ik vind 't geen probleem, ik hoef geen code of patroon in te voeren, dat is al genot op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
EJPostema schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:00:
[...]

Heb ook mijn vinger van alle kanten laten scannen, werkt prima. Mijn rechter duim geeft zo af en toe problemen, maar denk dat dat aan mij ligt. Linker duim en de twee wijsvingers werken altijd vlekkeloos

Overigens kan je tot 5 vingers regristreren, dus een bovenstaande truuk is niet per se nodig...
Ik weet niet hoe hoe het bij jou zit, maar ik heb 10 vingers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dit is hier niet de bedoeling.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 28-10-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Roobje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:35:
[...]

Ik weet niet hoe hoe het bij jou zit, maar ik heb 10 vingers :+
haha, maar gebruik je echt je pink :o ? ik gebruik alleen maar beide duimen en beide wijsvingers. Met die andere ga ik toch nooit inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Vanavond m'n OPT binnen gekregen. Even wennen wat besturingsysteem betreft na jaaaaaaren Miui gebruikt te hebben :) Ben vooral benieuwd waar ik als eerste mee aan de slag zal moeten gaan. Denk dat ik er niet op tijd in zal liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Van den nexus5 naar de op2 :)
Gelukkig ook een kale android ervaring zonder een hoop extra meuk/schil.

Ben nog wel op zoek naar een aantal functies die ik handig vond op de n5.

1 ervan is dat ik op de n5 kon instellen DAT de telefoon op bepaalde uren snachts op stil staat mbt bellen/meldingen etc.

Krijg dit net gevonden op de op2 (op schuifje na) is dit ergens verstopt ipv sound settings, zit het er niet in of iemand een tip on dit via omweg the fixen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Paulus07 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:58:

1 ervan is dat ik op de n5 kon instellen DAT de telefoon op bepaalde uren snachts op stil staat mbt bellen/meldingen etc.

Krijg dit net gevonden op de op2 (op schuifje na) is dit ergens verstopt ipv sound settings, zit het er niet in of iemand een tip on dit via omweg the fixen? :)
Volgens mij is dat er niet. Er zijn genoeg apps voor, ik doe dat met Tasker, geluid staat bij mij ook niet helemaal uit maar zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:24:
[...]

Volgens mij is dat er niet. Er zijn genoeg apps voor, ik doe dat met Tasker, geluid staat bij mij ook niet helemaal uit maar zacht.
Ah k. Zal eens kijken via een losse app. Dan weet ik dat het niet ergens in de settings verstopt zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB3
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:00

JB3

Paulus07 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:58:

Ik heb dit via gravitybox geregeld, ultimate notification control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Momenteel in Turkije, waar ik op een wifi netwerk zit van het resort. Het is een netwerk waarop je aanmeldt en vervolgens dient in te loggen met een gebruikersnaam en wachtwoord.

Nu komt het probleem, de verbinding wordt continu verbroken. Geen verbinding meer mogelijk en na meerdere omslachtige manieren werkt het dan weer even (vliegtuigmodus, wifi uit/aan, reboot). Soms werkt het uren, soms maar enkele seconden.

Via het OP forum tip gelezen om cache te legen. Dit werkt, maar ook soms maar voor even.

Aan het netwerk ligt het niet, want de IPhone's en de Xperia werken wel prima. Het is dus mijn inziens een probleem van de OPT.

Iemand een andere tip of iets? Een fabrieksreset is nu niet mogelijk, daar ik dus geen wifi heb op de OPT. Thuis zou dat eventueel wel kunnen.

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update:

Een tweede test gedaan op de plek (lobby) waar het wel altijd werkte. Hier goede en stabiele ontvangst. Dus het ligt mijn inziens aan de WiFi ontvanger van de OPT. Deze heeft dus erg veel moeite met terugzenden. Maw; De OPT ontvangt de losse AP's wel op het resort, maar heeft moeite met terug te zenden. Jammer, wel een (onverwacht) minpuntje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pro-tip: Lekker een boek gaan lezen en van je vakantie genieten ;-).

OT: Wellicht ligt er een AP uit waar jij zit en moet hij daarom een AP van verder weg pakken waar de Iphones minder moeite mee hebben dan jouw OPT? Ditzelfde probleem speelt momenteel ook bij ons op kantoor met de MacBooks, die hebben minderen ontvangst (OSX issue) en doordat er soms ook een AP uit ligt vallen daar het eerst de verbindingen weg, terwijl de Windows laptops (die geen wifi issues hebben) dan nog met 30% dekking op de volgende AP kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
Aangezien er geen accessoires topic is vraag ik het hier maar even.
Heeft iemand een goedkope tpu case om zijn OPT en een andere syleswapcover op z'n OPT welke goed past.
Heb een rosewood styleswap cover en die ligt iets hoger als de standaard waardoor hij niet meer in m'n huidige case past. (Welke ik toch niet zo fijn vond)
zoek dus een simpele tpu case waar de telefoon makkelijk in en uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ComTech schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:59:
Aangezien er geen accessoires topic is vraag ik het hier maar even.
Heeft iemand een goedkope tpu case om zijn OPT en een andere syleswapcover op z'n OPT welke goed past.
Heb een rosewood styleswap cover en die ligt iets hoger als de standaard waardoor hij niet meer in m'n huidige case past. (Welke ik toch niet zo fijn vond)
zoek dus een simpele tpu case waar de telefoon makkelijk in en uit gaat.
Ik weet niet wat TPU betekent maar check een paar posts naar boven, ik heb een extra case die voor bijna niks weg mag, ongebruikt.

[ Voor 66% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-10-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik probeer al een tijdje het lockscreen weg te krijgen. Is dit mogelijk? Ik wil m'n Mi Band gebruiken en dus automatisch unlocken via bluetooth. Nu moet ik evengoed lockscreen omhoog swypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
lekzzz schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:47:
Ik probeer al een tijdje het lockscreen weg te krijgen. Is dit mogelijk? Ik wil m'n Mi Band gebruiken en dus automatisch unlocken via bluetooth. Nu moet ik evengoed lockscreen omhoog swypen.
Ja dat is mogelijk. Maar je vertelt niet wat je precies hebt gedaan om het voor elkaar te krijgen, dus hier kunnen we weinig mee :) Hier is trouwens wel het een en ander over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
RoD schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

Ja dat is mogelijk. Maar je vertelt niet wat je precies hebt gedaan om het voor elkaar te krijgen, dus hier kunnen we weinig mee :) Hier is trouwens wel het een en ander over te vinden.
Wat ik graag zou willen is het lockscreen wat standaard omhoog geswiped moet worden dat die weggaat zodra ik m'n telefoon gebruik. Normaal gesproken kan ik m'n Mi Band gebruiken voor Bluetooth unlock. Je zet dan een pattern als beveiliging en als je Mi Band in de buurt is hoe je geen pattern te gebruiken. Mocht iemand anders m'n telefoon hebben dan moeten ze een pattern invoeren (als ik niet in de buurt ben)

Ik heb via security het volgende gedaan: smart lock aangezet. Dit zorgt ervoor dat m'n Mi Band de telefoon zonder pattern kan unlocken. Echter moet ik dan nog wel steeds het scherm omhoog swypen. Deze zou ik graag weg willen hebben. Ik heb hier ook al even gekeken maar werd er niet wijzer uit ;)

Ik hoop dat het zo duidelijk is :)

EDIT: Volgens mij heb ik een thread gevonden waarbij ik Exposed moet installeren en No Lock Home 2.0 (echter lijkt dit ook niet te werken helaas)

[ Voor 8% gewijzigd door lekzzz op 29-10-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
Wanneer ik mijn netwerkkeuze op automatisch zet wordt netjes het netwerk van Ziggo automatisch gekozen, maar omdat ik in het grensgebiedt woon heb ik liever geen automatische netwerkkeuze maar handmatige.

Echter, wanneer ik handmatig zoek naar netwerken op mijn Two dan staat het netwerk van Ziggo er mooi niet tussen...

Weet iemand welk netwerk ik dan moet selecteren? (trail and error duurt zo lang :9)

::en het antwoord is::

Vodafone NL 3G

Vodafone NL 4G << werkt niet, geen bereik! :(

[ Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 30-10-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
Maandag bestelde OPT vandaag om half 5 thuis bezorgd, helaas ben ik pas om 18:00 klaar met werken en moet ik om 19:00 in de bios zijn.. aaaargh ik wil ermee spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vandaag ook mijn OnePlus powerbank binnen gehad. Stevig ding, mooi afgewerkt en helemaal niet duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Gebruikt iemand hier de app Piktures? Ik heb het idee dat de app een stuk slechter draait op m'n OPT dan op m'n vorige telefoon, een LG G3.

Als ik foto's heb gemaakt en ik open Piktures om ze te bekijken, moeten de foto's nog laden en als ik foto's open vanuit de camera, krijg ik een leeg beeld als Piktures opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Framoes schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:15:
Gebruikt iemand hier de app Piktures? Ik heb het idee dat de app een stuk slechter draait op m'n OPT dan op m'n vorige telefoon, een LG G3.

Als ik foto's heb gemaakt en ik open Piktures om ze te bekijken, moeten de foto's nog laden en als ik foto's open vanuit de camera, krijg ik een leeg beeld als Piktures opent.
Ik gebruik die ook maar nergens last van. Draait soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Ik heb wel dat sommige apps op een gegeven moment stoppen met functioneren. Facebook valt na verloop van tijd weg, IMDB start niet eens op. Horizon GO start op, maar bij het laden van een tv zender valt de app ook uit.

Kan dit komen door root/ exposed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
StephanO1990 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:06:
Ik heb wel dat sommige apps op een gegeven moment stoppen met functioneren. Facebook valt na verloop van tijd weg, IMDB start niet eens op. Horizon GO start op, maar bij het laden van een tv zender valt de app ook uit.

Facebook gebruik ik niet, maar zowel IMDB als Horizon Go werken bij mij prima. Ik weet dat de Ziggo app telefoons met root niet ondersteunde, dus het kan dat de Horizon Go app dit ook heeft.

Dat heeft volgens de ontwikkelaars met veiligheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
Framoes schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

Facebook gebruik ik niet, maar zowel IMDB als Horizon Go werken bij mij prima. Ik weet dat de Ziggo app telefoons met root niet ondersteunde, dus het kan dat de Horizon Go app dit ook heeft.

FB gebruik ik ook niet, maar geen probleem met IMDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
StephanO1990 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:06:

Ik gebruik ze alle drie maar ook geen problemen. Tevens m'n telefoon geroot en gebruik ook exposed.

Zelf kon ik niet wennen aan Oxygen, ben en blijf toch een fan van MIUI. Heb nu de MIUI launcher erop gezet. Alle fijne hardware en software van de OPT en de schil van MIUI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Framoes schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

Ik heb voor de zekerheid Horizon Go toegevoegd in Rootcloak (Xposed addon) maar ook daarmee verandert er niets. Ik neem aan dat een launcher hierin ook geen verschil maakt. Ik gebruik momenteel Apex Launcher.

Raar dat er zoveel verschil zit bij gebruikers onderling qua app behaviour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Horizon Go wordt hier bij mij ook eruit gegooid, op 't moment dat ik 'n zender aanklik om te gaan kijken wordt ik terug naar 't home-scherm gezet.

Had ik op m'n OPO ook al. Toen contact gehad met de webcare, die gaven aan dat 't aan Android 5.1 ligt. Maar als ik nu lees dat er mensen zijn die 't wel werkend hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Eric_Cantona schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:52:
Horizon Go wordt hier bij mij ook eruit gegooid, op 't moment dat ik 'n zender aanklik om te gaan kijken wordt ik terug naar 't home-scherm gezet.

Had ik op m'n OPO ook al. Toen contact gehad met de webcare, die gaven aan dat 't aan Android 5.1 ligt. Maar als ik nu lees dat er mensen zijn die 't wel werkend hebben...
sorry moet even schuld bekennen in zake de HorizonGo app. Heb het alleen geopend en niet verder gekeken. |:( Blijkt inderdaad dat deze het niet doet als ik een tv programma open. Contact gehad met Ziggo, ze zeggen dat een rooted telefoon niet ondersteund wordt :? Vraag me af hoe ze zoiets kunnen zien via de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

lekzzz schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:36:
[...]

sorry moet even schuld bekennen in zake de HorizonGo app. Heb het alleen geopend en niet verder gekeken. |:( Blijkt inderdaad dat deze het niet doet als ik een tv programma open. Contact gehad met Ziggo, ze zeggen dat een rooted telefoon niet ondersteund wordt :? Vraag me af hoe ze zoiets kunnen zien via de app...
Ach, ik probeerde 't een tijd geleden ook met 'n oude Galaxy Nexus, met factory reset weer helemaal origineel Android 4.4 en daar werkte 't ook niet op.

Ik vind 't jammer dat 't niet werkt, zegt wel iets over Ziggo m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
lekzzz schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:36:
[...]

De app herkent dat volgens mij. De eerdere versies van de app werkten ook niet met aangepaste Android versies, zoals die van Samsung en LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Framoes schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:50:
[...]

De app herkent dat volgens mij. De eerdere versies van de app werkten ook niet met aangepaste Android versies, zoals die van Samsung en LG.
Ja volgens mij zit er een ingebouwde herkenning in de HZN app. Als ik in Google zoek naar Rootcloak staat Horizon go er al meteen achter en leidt me naar dit XDA topic. http://forum.xda-develope...hide-root-t2574647/page72. Gaat niet werken dus..

Maar nog steeds snap ik niet dat hierboven iemand aangeeft dat bijv. IMDB wel werkt en bij mij vanaf minuut 1 niet. (dus ook stock niet). Probleem met de stabiliteit/compatibiliteit van Oxygen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 15:41
Zojuist mijn OP2 besteld! Erg benieuwd naar deze telefoon en na een jaartje iOS, toe aan Android. De reviews zijn erg belovend, maar ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe is jullie SOT? Ik realiseer me dat iedereen zijn telefoon anders gebruikt, maar dit geeft wel een goede indicatie. En kan je met Oxygen OS ook icon packs erop gooien? En hoe lang is jullie shipping time geweest? Enig idee wanneer de build van Oxygen OS met Marshmallow beschikbaar is?

[ Voor 10% gewijzigd door vantslot op 31-10-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Even een vraagje.

Een vriend van mij heeft een aantal dagen geleden de OnePlus 2 besteld. Die heeft hij nu binnen. Hij gebruikt zijn account niet meer. Is het mogelijk dat ik nu ook een OnePlus 2 bestel, via zijn account, en dan mijn eigen bezorg gegevens invoer?

En nog iets anders. Diezelfde vriend zei: "ik heb op de een of andere manier de Aziatische versie omdat ik hem had besteld via mijn VPN die in Japan staat. Dus nu heb ik een toestel met een Aziatische kernel, die bloatware bevat".

Is dit mogelijk, of is dit allemaal puur gelul?
vantslot schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:10:
Zojuist mijn OP2 besteld! Erg benieuwd naar deze telefoon en na een jaartje iOS, weer erg toe aan Android. De reviews zijn erg belovend, maar ik ben al wel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe is jullie SOT? Ik realiseer me dat iedereen zijn telefoon anders gebruikt, maar dit geeft wel een goede indicatie. En kan je met Oxygen OS ook icon packs erop gooien? En hoe lang is jullie shipping time geweest?
Ik ben ook zeer benieuwd. Al veel reviews gelezen, maar het wisselt volgens mij heel wat qua ervaringen. De 1 zegt dat de accu snel leeg gaat en dat het toestel tegenvalt. De ander verteld weer juist het tegenovergestelde.

[ Voor 70% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-10-2015 17:32 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Laatst online: 29-07 20:11
Zojuist mijn OP2 besteld! Erg benieuwd naar deze telefoon en na een jaartje iOS, weer erg toe aan Android. De reviews zijn erg belovend, maar ik ben al wel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe is jullie SOT? Ik realiseer me dat iedereen zijn telefoon anders gebruikt, maar dit geeft wel een goede indicatie. En kan je met Oxygen OS ook icon packs erop gooien? En hoe lang is jullie shipping time geweest?
Ik ben erg tevreden over de oneplus 2. Ik vind de bouw kwaliteit het beste aan de telefoon maar voor mij heeft hij alles wat ik zocht. Juiste 4g connecties. Stock Android met paar extra features. Vingerafdruk scanner werkt voor mij fenomenaal.

Batterij werkt voor mij uitstekend. Van 5 in de ochtend tot 23:00 dan begint hij op te raken (15%). Ik speel geen spellen op me telefoon maar whatsapp, fb, google etc gebruik ik toch wel regelmatig.

USB C vind ik erg handig. Ondanks dat nog niemand het gebruikt hoef ik Savonds niet te priegelen.

Iets minder:

In het donker foto's maken duurt wat lang (autofocus).

Tijdens het maken van video's heeft hij wat moeite met autofocus (continue opnieuw opzoek). Dit zijn software bugs. Kan dus opgelost worden.

Geen standaard galery app kan ietwat onhandig zijn. Downloaden dus.

Zou hem ruilen voor een Galaxy s6 edge maar dan alleen om vervolgens twee Oneplus 2's te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
bangsat schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:40:
[...]

Ik ben erg tevreden over de oneplus 2. Ik vind de bouw kwaliteit het beste aan de telefoon maar voor mij heeft hij alles wat ik zocht. Juiste 4g connecties. Stock Android met paar extra features. Vingerafdruk scanner werkt voor mij fenomenaal.

Batterij werkt voor mij uitstekend. Van 5 in de ochtend tot 23:00 dan begint hij op te raken (15%). Ik speel geen spellen op me telefoon maar whatsapp, fb, google etc gebruik ik toch wel regelmatig.

USB C vind ik erg handig. Ondanks dat nog niemand het gebruikt hoef ik Savonds niet te priegelen.

Iets minder:

In het donker foto's maken duurt wat lang (autofocus).

Tijdens het maken van video's heeft hij wat moeite met autofocus (continue opnieuw opzoek). Dit zijn software bugs. Kan dus opgelost worden.

Geen standaard galery app kan ietwat onhandig zijn. Downloaden dus.

Zou hem ruilen voor een Galaxy s6 edge maar dan alleen om vervolgens twee Oneplus 2's te halen.
Er staat toch een standaard gallerij app op genaamd: "foto's"? Is onderdeel van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 15:41
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:12:

Ik ben ook zeer benieuwd. Al veel reviews gelezen, maar het wisselt volgens mij heel wat qua ervaringen. De 1 zegt dat de accu snel leeg gaat en dat het toestel tegenvalt. De ander verteld weer juist het tegenovergestelde.
Oh, de reviews die ik heb gelezen/gezien, hebben wel aardig dezelfde consensus: erg goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vraag over de bluetooth verbinding met mijn auto een Peugeot 208 met het bouw jaar 2015.
De autoradio klapt er telkens uit en weer aan. Kan geen verbinding krijgen met de auto connectie.
Ik heb al van alles geprobeerd, nieuwe software van Peugeot gehad met de laatste software.
Weet iemand een oplossing? Gaat om de one plus two.
Groetjes Gert

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Zojuist mijn OP2 besteld! Erg benieuwd naar deze telefoon en na een jaartje iOS, toe aan Android. De reviews zijn erg belovend, maar ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe is jullie SOT? Ik realiseer me dat iedereen zijn telefoon anders gebruikt, maar dit geeft wel een goede indicatie. En kan je met Oxygen OS ook icon packs erop gooien? En hoe lang is jullie shipping time geweest? Enig idee wanneer de build van Oxygen OS met Marshmallow beschikbaar is?
Ik haal makkelijk het einde van de dag en merk dat de accu minder snel leeg gaat bij scherm aan dan mijn LG G3. Dit terwijl Tweakers niet heel enthousiast was over de accu van de OPT.

Vandaag had ik van 07.00 tot 21.00 met SOT 3:34 nog 30% over. Daarbij heb ik ook een half uur muziek geluisterd via DoubleTwist met het scherm uit.

Ik ben erg tevreden tot nu toe. Mooi en solide toestel met een fijn werkend OS. Ik heb wel Nova Launcher, omdat ik dat al jaren gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik heb nog 'maar' 15 uur om mijn OP2 te bestellen met de invite. Is er niemand die mijn vraag/vragen kan beantwoorden? Scrol naar boven voor de vragen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-10-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:27:
Ik heb nog 'maar' 15 uur om mijn OP2 te bestellen met de invite. Is er niemand die mijn vraag/vragen kan beantwoorden? Scrol naar boven voor de vragen.
Een telefoon besteld vanaf de officiële OnePlus website (oneplus.net/*) bevat NOOIT bloatware. Je krijgt hier de standaard OxygenOS versie op geleverd. Mogelijk dat Japan ook HydrogenOS heeft, maar ook hier zit geen bloatware in verwerkt. De enige manier waarop je bloatware op je OnePlus geïnstalleerd hebt is door het via een onofficiële reseller te verkopen (of gewoon tweedehands via Pandawill/Alibaba etc.).

Bestellen via het account van je vriend is mogelijk, mits je het adres natuurlijk veranderd. Hoe je het met betalen doet moet je zelf uitzoeken, ik weet niet in hoeverre je vanaf verschillende PayPal accounts onder hetzelfde OnePlus account kunt bestellen.

De accuduur is, zonder zelf aanpassingen te doen, zeker niet zo goed als bij de OPO. De accuduur is ondanks dat nog zeker voldoende tot goed. Ik haal zelf met gemak de 3.5 uur screen-on time met gebruik van wat apps welke de telefoon toch wat warmer doen laten worden (maar niet zo warm als de OPO).

[ Voor 29% gewijzigd door Pimorez op 31-10-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Pimorez schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:10:
[...]

Een telefoon besteld vanaf de officiële OnePlus website (oneplus.net/*) bevat NOOIT bloatware. Je krijgt hier de standaard OxygenOS versie op geleverd. Mogelijk dat Japan ook HydrogenOS heeft, maar ook hier zit geen bloatware in verwerkt. De enige manier waarop je bloatware op je OnePlus geïnstalleerd hebt is door het via een onofficiële reseller te verkopen (of gewoon tweedehands via Pandawill/Alibaba etc.).
Bedankt voor je antwoord :). Dan zal het wel dikke lulkoek zijn wat hij mij vertelde.

Zou je mij ook iets hierover kunnen vertellen, of dit gewoon kan?
Een vriend van mij heeft een aantal dagen geleden de OnePlus 2 besteld. Die heeft hij nu binnen. Hij gebruikt zijn account niet meer. Is het mogelijk dat ik nu ook een OnePlus 2 bestel, via zijn account, en dan mijn eigen bezorg gegevens invoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:12:
[...]

Bedankt voor je antwoord :). Dan zal het wel dikke lulkoek zijn wat hij mij vertelde.

[...]
Ik zag je overige vragen pas later, waarop ik mijn post heb aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Pimorez schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:20:
[...]

Ik zag je overige vragen pas later, waarop ik mijn post heb aangepast.
Bedankt voor je antwoord :). Dan bestel ik de telefoon morgen :). *hyped*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb iets vreemds gevonden in de telefoon...

om de zoveel tijd werkt internet via WiFi niet meer. Ik krijg dan 'proxy server cannot be found' en ik krijg geen verbinding meer. WiFi uit/aan werkt niet, rebooten wel.

Ik heb gevonden dat op de keren dat dit het geval is, de telefoon helemaal eigenhandig de proxy settings van de betreffende WiFi-verbinding op 'manual' heeft gezet en er een loopback adres in heeft gezet. In ben er nog niet achter waaróm de telefoon dit doet, maar het verwijderen van deze settings (en hem weer terug op 'none' zetten) lost het probleem direct op (Zonder reboot).

Iemand die dit herkent of kan uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roobje
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:12:
[...]

[...]
Waarom moet je persé het account van die vriend gebruiken? Maak gewoon een eigen account aan en bestel gewoon van de Nederlandse webshop zodat je OxygenOS krijgt en niet de bloated Aziatische OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Roobje schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:05:
[...]

Waarom moet je persé het account van die vriend gebruiken? Maak gewoon een eigen account aan en bestel gewoon van de Nederlandse webshop zodat je OxygenOS krijgt en niet de bloated Aziatische OS
Die vriend van hem claimed het toestel te hebben gekocht via een VPN welke in Japan staat. Zolang AnonymousWP geen VPN gebruikt tijdens het bestellen, is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zo. Na veel poespas, de OnePlus Two 64GB besteld. Ik had geen PayPal account (wegens beveiligingsredenen. PayPal is zo lek als wat).

Moest eerst account aanmaken op PayPal :( > geld overschrijven naar PayPal > eindelijk gelukt.

Als alles maar goed gaat :/..

Nu nog even een nano simkaart regelen (of zelf knippen.. al vind ik dat nogal riskant). Straks maar even KPN bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-11-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51
Ik heb nu ruim een maand de Oneplus 2 in bezit. Tot gisteren was ik zeer tevreden over de telefoon, ik had zelfs geen last van een slecht reagerende vingerafsrukscanner. Vanf gisteren werkt mijn home butten helemaal niet meer (geristeerd op geen enkele manier aanraking). Rebooten en zelfs een factory reset bieden helaas geen soelaas (OxygenOS 2.1.1). Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:09:
Nu nog even een nano simkaart regelen (of zelf knippen.. al vind ik dat nogal riskant). Straks maar even KPN bellen.
Ik heb zelf bijna een jaar met een zelfgeknipte simkaart rondgelopen zonder enige problemen. Het is zo makkelijk, het kan bijna niet misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Laatst online: 29-07 20:11
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:49:
[...]

Er staat toch een standaard gallerij app op genaamd: "foto's"? Is onderdeel van Google.
Klopt maar deze vind ik zelf erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Anonymoussaurus schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:09:
Zo. Na veel poespas, de OnePlus Two 64GB besteld. Ik had geen PayPal account (wegens beveiligingsredenen. PayPal is zo lek als wat).

Moest eerst account aanmaken op PayPal :( > geld overschrijven naar PayPal > eindelijk gelukt.

Als alles maar goed gaat :/..

Ik heb het uit de losse pols geknipt (wel even voorbeeld bekijken) en hij werkt prima. Dat was overigens omdat Vodafone €20,- durft te vragen voor een nieuwe simkaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Framoes op 01-11-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Framoes schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:35:
[...]

Ik heb het uit de losse pols geknipt (wel even voorbeeld bekijken) en hij werkt prima. Dat was overigens omdat Vodafone €20,- durft te vragen voor een nieuwe simkaart.
Serieus? Ik heb de mijne handmatig geknipt, maar dacht er toch eentje bij Vodafone aan te vragen of te halen.

Toen ik 'n paar jaar geleden met m'n eeuwenoude SIM aankwam om die kleiner te laten knippen, kreeg ik zonder probleem 'n nieuwe. De mijne zag er ook echt al oud uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Eric_Cantona schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:10:
[...]

Serieus? Ik heb de mijne handmatig geknipt, maar dacht er toch eentje bij Vodafone aan te vragen of te halen.

Toen ik 'n paar jaar geleden met m'n eeuwenoude SIM aankwam om die kleiner te laten knippen, kreeg ik zonder probleem 'n nieuwe. De mijne zag er ook echt al oud uit :D
Bij slijtage, diefstal (aangifte meenemen) of een nieuw abonnement krijg je gratis een nieuwe. Anders €20,- betalen.

Ik vind het echt schandalig dat ze dat durven te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hoe zit het met betreft 4G ondersteuning? Mijn huidige sim-kaart heb ik nu ongeveer sinds 2011. In een SMS bericht van een half jaar geleden van KPN stond "u bent vanaf deze nacht over gezet op 4G. Zorg er voor dat uw sim-kaart dit ook ondersteund".

Ondersteund elke (nano) simkaart 4G? Dus stel: ik knip mijn micro sim kaart handmatig, naar nano. Werkt 4G dan gewoon?

Vandaag KPN gebeld, en die zeiden dat ik gewoon gratis mijn sim-kaart kon laten knippen bij de KPN winkel..

Als ze hier 20 euro voor gaan vragen, doe ik het lekker zelf wel >:).

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-11-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Anonymoussaurus schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:54:
Hoe zit het met betreft 4G ondersteuning? Mijn huidige sim-kaart heb ik nu ongeveer sinds 2011. In een SMS bericht van een half jaar geleden van KPN stond "u bent vanaf deze nacht over gezet op 4G. Zorg er voor dat uw sim-kaart dit ook ondersteund".

Ondersteund elke (nano) simkaart 4G? Dus stel: ik knip mijn micro sim kaart handmatig, naar nano. Werkt 4G dan gewoon?

Vandaag KPN gebeld, en die zeiden dat ik gewoon gratis mijn sim-kaart kon laten knippen bij de KPN winkel..

Als ze hier 20 euro voor gaan vragen, doe ik het lekker zelf wel >:).
Naar mijn ervaring doet KPN hier niet moeilijk over. Ik denk dat ze je simkaart gratis vervangen, aangezien deze zo oud is, wat inderdaad problemen kan geven met 4g of andere nieuwe technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
EJPostema schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:42:
[...]

Naar mijn ervaring doet KPN hier niet moeilijk over. Ik denk dat ze je simkaart gratis vervangen, aangezien deze zo oud is, wat inderdaad problemen kan geven met 4g of andere nieuwe technieken.
Ja op mijn KPN kan je gratis een nieuwe simkaart bestellen. 2 weken geleden gedaan, volgende dag in huis. Activeren en klaar. Ik had ook een nano nodig en de oude kon niet geknipt worden ivm te grote chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
dorenberg schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:28:
[...]

Ja op mijn KPN kan je gratis een nieuwe simkaart bestellen. 2 weken geleden gedaan, volgende dag in huis. Activeren en klaar. Ik had ook een nano nodig en de oude kon niet geknipt worden ivm te grote chip.
Klopt, als je langs een winkel gaat krijg je er meteen eentje mee. Je kan trouwens door de chip knippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ooooh, oke. Dan doe ik dat wel :). Nummer behoud ik gewoon als het goed is. De man aan de telefoon vertelde mij dat ik mijn ID + toestel moest meenemen. Komt wel goed d:)b

Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.