Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-07 10:58
Theoretisch krijgt de Nexus 5 geen Android N meer. In augustus 2015 heeft Google laten weten dat elk Nexus-apparaat 2 jaar na release systeemupdates krijgt. Op 31 oktober 2013 werd de Nexus 5 gereleased. Tel hier twee jaar bij op, en op 31 oktober 2015 is de deadline al verlopen. Ik vermoed dat de update naar Android 6.0.1 op 7 december 2015 niet is meegeteld als systeemupdate, maar als een maandelijkse update.

Verder maakte Google bekend dat 3 jaar na verkrijgbaarheid in de Google Store, òf 18 maanden na het verdwijnen uit de Google Store, een Nexus-apparaat nog maandelijks veiligheidsupdates ontvangt, afhankelijke welke periode het langste is. Bij de Nexus 5 is het eerste het geval. De Nexus 5 was op de dag van de aankondiging al verkrijgbaar in de Google Store, dus 31 oktober 2016 is de deadline van de veiligheidsupdates. De Nexus 5 verdween op 12 maart 2015 uit de Google Store. Tel hier 18 maanden bij op, en je komt uit op 12 augustus 2016. Dit is een minder lange periode dan voorgaande datum. Daarom ontvangt de Nexus 5 theoretisch na 31 oktober 2016 geen veiligheidsupdates meer.

Conclusie: theoretisch gezien krijgt de Nexus 5 geen Android N, en de verwijzing in de broncode zegt ook niets. Het is afwachten of Google besluit om de populaire Nexus 5 te updaten, maar ik ga er niet vanuit. Een telefoon van rond de €350 die 2 jaar lang als eerste de grote Android updates krijgt, en nog een jaar langer veiligheidsupdates: dat staat in mijn boeken als uitstekend genoteerd. Om nog een jaartje door te komen flash ik Cyanogenmod wel. Fijn weekeinde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-07 15:27

icecreamfarmer

en het is

Mijn headphone jack is kapot en dat is natuurlijk net buiten de garantie.
Wat zou vervangen kosten?

En een nog belangrijkere vraag, ik wil eigenlijk een nieuwe telefoon maar de 5x is wederom een cm groter.
Ik wil eigenlijk niet een nog grotere telefoon, iemand tips?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Lekker bij je Nexus 5 blijven :)

Voor tussen de 5 en 10 euro heb je een headphone jack replacement en het is makkelijk genoeg om zelf te vervangen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:04

Laguna

Connaisseur

icecreamfarmer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:56:
Mijn headphone jack is kapot en dat is natuurlijk net buiten de garantie.
Wat zou vervangen kosten?

En een nog belangrijkere vraag, ik wil eigenlijk een nieuwe telefoon maar de 5x is wederom een cm groter.
Dat hangt van je wensen af, Samsung S7 is minimaal groter (al ben ik zelf geen fan van Samsung, eigenwijs vasthouden aan de omgedraaide knoppenindeling rechts terug knop en links multitask knop, niet de overstap maken naar USB-C en alle dubbele apps en de prijs ligt hoog). HTC M10 mist helaas de boomsound speakers. Sony heeft de volume knop wederom te laag gepositioneerd. LG G5 is te groot, Motorola te groot, Huawei te groot, OnePlus te groot.

Ik probeer het zelf uit te zingen tot september en dan hoop ik dat Google met 2 premium modellen komt, waarvan 1 qua formaat in de buurt komt van de Nexus 5.
Enige waar ik momenteel tegenaan loop is de accuduur. Ik heb sinds eind november GSAM battery monitor erop staan, waardoor ik inmiddels een betrouwbare gemiddelde meting heb namelijk:

- batterijcyclus +/- 15 uur
- scherm aan: +/- 3 uur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Krypt schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:24:
Lekker bij je Nexus 5 blijven :)

Voor tussen de 5 en 10 euro heb je een headphone jack replacement en het is makkelijk genoeg om zelf te vervangen.
De jack zit los (microscheuren denk ik) dus het kan ook zijn dat ik met een nieuwe jack het probleem niet op los. De aansluiting kan ik naar achteren bewegen.
Laguna schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:34:
[...]

Dat hangt van je wensen af, Samsung S7 is minimaal groter (al ben ik zelf geen fan van Samsung, eigenwijs vasthouden aan de omgedraaide knoppenindeling rechts terug knop en links multitask knop, niet de overstap maken naar USB-C en alle dubbele apps en de prijs ligt hoog). HTC M10 mist helaas de boomsound speakers. Sony heeft de volume knop wederom te laag gepositioneerd. LG G5 is te groot, Motorola te groot, Huawei te groot, OnePlus te groot.

Ik probeer het zelf uit te zingen tot september en dan hoop ik dat Google met 2 premium modellen komt, waarvan 1 qua formaat in de buurt komt van de Nexus 5.
Enige waar ik momenteel tegenaan loop is de accuduur. Ik heb sinds eind november GSAM battery monitor erop staan, waardoor ik inmiddels een betrouwbare gemiddelde meting heb namelijk:

Wensen is eigenlijk 1080p scherm kleiner of gelijk aan 5 inch waarbij de fysieke telefoon niet groter is dan wat ik nu heb. Liefst een fabrikant die zijn telefoons update en zonder te veel zooi.
Qua soc mag het gelijk zijn aan wat ik nu heb, de camera wel beter.

De sony's staan mij aan maar de 5c heeft een 720p scherm wat het net niet is. Het tofste zou zijn als HTC eens een update van de One S uitbrengt. Echt de fijnste telefoon die ik gehad heb.

[ Voor 62% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-03-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46
icecreamfarmer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:15:
[...]

De jack zit los (microscheuren denk ik) dus het kan ook zijn dat ik met een nieuwe jack het probleem niet op los. De aansluiting kan ik naar achteren bewegen.

[...]

Wensen is eigenlijk 1080p scherm kleiner of gelijk aan 5 inch waarbij de fysieke telefoon niet groter is dan wat ik nu heb. Liefst een fabrikant die zijn telefoons update en zonder te veel zooi.

De sony's staan mij aan maar de 5c heeft een 720p scherm wat het net niet is. Het tofste zou zijn als HTC eens een update van de One S uitbrengt. Echt de fijnste telefoon die ik gehad heb.
Is een Bluetooth koptelefoon misschien niet een goede optie dan?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
[...]

[...]

Die zijn er niet heb zelf maar uit armoede een 5x gekocht, maar erg blij ben ik er niet mee. (te groot voor enkelhandig gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

eL_Jay schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Die zijn er niet heb zelf maar uit armoede een 5x gekocht, maar erg blij ben ik er niet mee. (te groot voor enkelhandig gebruik)
Ik was er al bang voor. Heb er zelf ook mee in mijn handen gestaan maar die cm breekt mij ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ja erg jammer dat fabrikanten niet beseffen dat ze een grote groep links laten liggen. In het high-end segment vind je amper nog toestellen van <=5". Ik vind een groot scherm ook fijn maar dat weegt niet op tegen de handzaamheid.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
[...]
[...]
Naar achter bewegen? Dat is niet goed. De jack wordt op zn plek gehouden door een richel in de behuizing.
Nexus5 Headphone jack
Zie gearceerde regio. Denk dat je inderdaad met een nieuw elementje er nog niet bent. En om dat stuk van de behuizing te vervangen moet je de hele body+scherm vervangen.

Wellicht kun je t wel lijmen..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn headphone jack is ook vrij vervelend. Zodra de kop van de kabel (waar de stekker aan zit) ook maar 0.0001 millimeter draait schuift die uit de jack. Denk dat ik dat zelf moet fixen door middel van nieuw headjack module te installeren?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
icecreamfarmer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:56:
Ik zou persoonlijk proberen het uit te zingen tot er mogelijk nieuwe Nexus toestellen uitkomen in oktober/november. Als je écht een nieuwe telefoon moet hebben, dan zou je naar de Galaxy S7 of de Sony Xperia X kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

SD5k

>4&X

De headphone jack vervangen is echt ontzettend simpel, het onderdeeltje zelf kostte me ook maar iets van 3 euro. Wel moest ik het logic board los halen om de nieuwe goed te kunnen plaatsen, maar ook dat stelde niet zoveel voor.

Aangezien je dan toch je toestel alopen hebt zou ik aanraden om de accu gelijktijdig te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:29

pinda powerrr

Slow down...

Tja en ik wil juist wel overstappen naar een 6p, maar die prijs blijft maar hoog (wil er natuurlijk zo min mogelijk voor bijbetalen) Ondertussen al de meest mooie aanbiedingen langs gekregen van iPhones 6s 64Gb en Samsung S7, maar ja, die wil ik niet 8)
De Nexus 5 blijft toch een kei van een telefoon, hier schuift ie dan ook gewoon door naar mijn dochter, die al staat te springen wanneer ik nou eens een nieuwe telefoon koop.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dat was het grote voordeel van de nexus 5. die mooie prijs van het toestel. De 6P is me weer te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Paulus07 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:00:
Dat was het grote voordeel van de nexus 5. die mooie prijs van het toestel. De 6P is me weer te duur.
Dat IDD al maakt de prijs het mij persoonlijk wat minder uit als het een goed toestel is.

De Sony xperia X serie ziet er trouwens wel goed uit.
http://tweakers.net/price...069;460997;350115;490613/

Dit is wat ik tot nu toe heb.

[ Voor 21% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-03-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-07 10:58
[...]

Zelfde verhaal hier, tot september moet het lukken met de Nexus 5. Ben wel van plan om een stapje groter te nemen, lijkt me het proberen waard :) Accuduur is nog veel slechter bij mij, ik zit op anderhalf uur SOT. Heb altijd rond 15.00 alweer m'n telefoon aan de oplader liggen. Valt mee te leven, een powerbank is m'n beste vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SD5k schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:58:
De headphone jack vervangen is echt ontzettend simpel, het onderdeeltje zelf kostte me ook maar iets van 3 euro. Wel moest ik het logic board los halen om de nieuwe goed te kunnen plaatsen, maar ook dat stelde niet zoveel voor.

Aangezien je dan toch je toestel alopen hebt zou ik aanraden om de accu gelijktijdig te vervangen.
Heb je nog speciale items nodig om alles uit elkaar te halen, en heb je nog een adresje waar je zo'n jack vandaan haalt? :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 14:05

SD5k

>4&X

MrVegeta schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:57:
[...]

Heb je nog speciale items nodig om alles uit elkaar te halen, en heb je nog een adresje waar je zo'n jack vandaan haalt? :)
Je hebt niet echt speciaal gereedschap nodig, maar wel wat plastic tooltjes om de achterkant eraf te wrikken, plectrums werken ook goed. Verder alleen een kleine kruiskop schroevendraaier. :)

Ik heb hem hier vandaan:
http://www.parts4gsm.com/...s-5-d820-eag63511001.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SD5k schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:00:
[...]

Je hebt niet echt speciaal gereedschap nodig, maar wel wat plastic tooltjes om de achterkant eraf te wrikken, plectrums werken ook goed. Verder alleen een kleine kruiskop schroevendraaier. :)

Ik heb hem hier vandaan:
http://www.parts4gsm.com/...s-5-d820-eag63511001.html

[video]
Bedankt voor het linkje, net een unit besteld, morgen aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heb vandaag besloten om mijn telefoon te encrypten. Dat heeft ie nu dus gedaan, maar ik heb geen passphrase moeten opgeven en bij het opstarten vraagt hij ook nergens naar. Wel staat bij security de status "encrypted".

Dit heeft vast te maken met het feit dat ik geen lockscreen gebruik (en ook niet wil gaan gebruiken). Hoe kan ik encryptie (waarbij is dus enkel naar een passphrase wordt gevraagd bij het booten) gebruiken zonder lockscreen?

En is mijn telefoon nu encrypted of niet? Is hij encrypted met een key die niet beveiligd is met een passphrase of zo?

Ik draai CM13.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:59

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Compizfox schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:46:
Heb vandaag besloten om mijn telefoon te encrypten. Dat heeft ie nu dus gedaan, maar ik heb geen passphrase moeten opgeven en bij het opstarten vraagt hij ook nergens naar. Wel staat bij security de status "encrypted".

Dit heeft vast te maken met het feit dat ik geen lockscreen gebruik (en ook niet wil gaan gebruiken). Hoe kan ik encryptie (waarbij is dus enkel naar een passphrase wordt gevraagd bij het booten) gebruiken zonder lockscreen?

En is mijn telefoon nu encrypted of niet? Is hij encrypted met een key die niet beveiligd is met een passphrase of zo?

Ik draai CM13.
Volgens mij is het enige verschil dat je bestanden versleuteld c.q. niet plain worden opgeslagen, of dat iets met een wachtwoord te maken heeft weet ik niet. Ten tijde van mijn Nexus 5 heb ik het nooit aangehad en met de min of meer verplichte encryptie bij mijn Nexus 6P ben ik er niet aan ontkomen, maar ik hoef in principe geen wachtwoord te gebruiken als ik de vingerscan niet zou gebruiken. (Wil iemand trouwens een reden om naar 5X/6P te gaan? Vingerscan: geniale uitvinding! ;) )

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

kuusj98 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:52:
[...]

Volgens mij is het enige verschil dat je bestanden versleuteld c.q. niet plain worden opgeslagen, of dat iets met een wachtwoord te maken heeft weet ik niet.
Je bestanden (of de hele partitie) versleutelen heeft natuurlijk totaal geen zin als de key waarmee die versleuteld 'er gewoon naast ligt' en niet beveiligd is met een passphrase. Vergelijk het met dat je een deur op slot doet, en dat je de sleutel op de deurmat legt in plaats van in je zak steekt ;)

Wat je normaal doet (met LUKS bijvoorbeeld) is de boel versleutelen met een lange key (die te lang is om te onthouden) en die key dan beveiligen (met een makkelijk te onthouden) passphrase. Het voordeel hiervan boven direct versleutelen met de passphrase als key is dat de passphrase op deze manier makkelijk te wijzigen is. Ik neem aan dat Android iets soortgelijks doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 16-03-2016 23:58 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
[...]

[...]

Collega van mij heeft sinds enkele weken deze en lacht de *** uit z'n broek omdat het een koopje was en ook nog super werkt op 4G met dual sim en makkelijk de hele dag door komt.

Is natuurlijk geen MM 6.0 maar met Lollipop 5.1 is het ook geen straf.
En qua formaat ook wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
[...]

Dat hangt van je wensen af, Samsung S7 is minimaal groter (al ben ik zelf geen fan van Samsung, eigenwijs vasthouden aan de omgedraaide knoppenindeling rechts terug knop en links multitask knop, niet de overstap maken naar USB-C
[...]
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar de laatste keer dat ik 'm vast had zat er toch echt geen usb-c op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hm mijn eerste generatie Moto G begint het stilletjes aan te begeven dus ik moet stilletjes aan op zoek naar een vervanger. Ik ben geen power user maar vind draadloos laden en een kale Anroid wel erg fijn. Hier op V&A heb je al een Nexus 5 voor minder dan €140, wat denken jullie zou het een goede opvolger zijn? :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

catt4u schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:39:
[...]

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar de laatste keer dat ik 'm vast had zat er toch echt geen usb-c op 8)7
Voortaan eerst denken dan doen of specifieker, eerst goed lezen dan posten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 22-03-2016 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

catt4u schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:35:
[...]

Collega van mij heeft sinds enkele weken deze en lacht de *** uit z'n broek omdat het een koopje was en ook nog super werkt op 4G met dual sim en makkelijk de hele dag door komt.

Is natuurlijk geen MM 6.0 maar met Lollipop 5.1 is het ook geen straf.
En qua formaat ook wat jij zoekt.
Ik zou graag een nexus willen juist vanwege de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Gisteren de batterij van mijn meer dan twee jaar oude Nexus vervangen. Hij viel de laatste tijd uit op het moment dat er een iets hogere belasting was van de batterij dan normaal, soms zelfs bij 90%. Het vervangen was 10 minuten werk en heb ook gelijk de GPS kunnen fixen. Kan het dus iedereen aanraden!

Ik heb de batterij bij GSMPunt gehaald voor 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Alexander6501 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:54:
Gisteren de batterij van mijn meer dan twee jaar oude Nexus vervangen. Hij viel de laatste tijd uit op het moment dat er een iets hogere belasting was van de batterij dan normaal, soms zelfs bij 90%. Het vervangen was 10 minuten werk en heb ook gelijk de GPS kunnen fixen. Kan het dus iedereen aanraden!

Ik heb de batterij bij GSMPunt gehaald voor 25 euro.
Ik moet ook nog steeds m'n batterij een keer vervangen. Met die GPS fix, bedoel je daarmee dit? Mijn GPS werkt nog wel, maar valt af en toe weg. Heel irritant als je net een afslag moet nemen. Zou deze fix dat verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 10:40
Onderstaande workaround heeft de GPS issues bij mij opgelost:
jacques1971 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:18:
Inmiddels heb ik gevonden hoe de GPS werking kan worden verbeterd.
1: Wipe het cache geheugen.
2: Zet in het Internet toeganspunt bij APN type default,supl,agps

Nu heb ik 1,5 uur kunnen navigeren zonder uitval van GPS.
Deze info heb ik gevonden in diverse Android forums, o.a. van de Nexus 6 en andere Android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
mtthw schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:20:
Onderstaande workaround heeft de GPS issues bij mij opgelost:

[...]
Heb dit vanmiddag even uitgetest, maar helaas heeft het bij mij geen effect. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
VantageR schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:26:
[...]

Ik moet ook nog steeds m'n batterij een keer vervangen. Met die GPS fix, bedoel je daarmee dit? Mijn GPS werkt nog wel, maar valt af en toe weg. Heel irritant als je net een afslag moet nemen. Zou deze fix dat verhelpen?
Exact deze fix. Bij mij heeft het echt bewonderingswaardig veel gescheeld, zowel in snelheid van de GPS fix als in de betrouwbaarheid en nauwkeurigheid ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Alexander6501 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:36:
[...]

Exact deze fix. Bij mij heeft het echt bewonderingswaardig veel gescheeld, zowel in snelheid van de GPS fix als in de betrouwbaarheid en nauwkeurigheid ervan.
Oke, dat is goed om te horen! Dan ga ik me er binnenkort maar eens aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07 14:57
Zou iemand bereidt zijn bij mij die fix uit te voeren ? Ik durf dat echt niet aan en uiteraard staat er dan een kleine compensatie tegenover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

2016 wordt toch wel het jaar om mijn Nexus 5 in te wisselen, alleen is het aantal potentiële kandidaten met high-end specs, handzaam formaat en een schappelijke prijs, beperkt:
  • Xiaomi Mi 5 (hier niet verkrijgbaar, oftewel reseller/importeren en geen support voor 800mhz bij 4G)
  • HTC M10 (vermoedelijk duur, maar wel interessant)
  • Huawei P9 (vermoedelijk ook duur en interessant)
  • Samsung S7 (duur en ik ben nog steeds geen fan van TouchWiz)
  • Sony 2016 (duur en alle modellen hebben de volume knop op een rot plek zitten)
  • OnePlus 3 (zal vermoedelijk helaas weer een phablet worden)
  • Nexus 2016 (als Google op herhaling gaat van 2015 dan wordt dat weer niks, oftewel geen high-end non-phablet model)
Op zich ben ik best bereid meer te betalen, maar dan moeten alle specs wel naar mijn zin zijn.

Microsoft spreekt mij verder nog steeds niet aan en al ben ik erg benieuwd waar Apple dit jaar mee komt, het zal ongetwijfeld weer belachelijk geprijsd zijn en tja veranderen van eco-systeem zit ik eigenlijk ook niet op te wachten.

[ Voor 21% gewijzigd door Laguna op 04-04-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:21
Als alternatief voor de Galaxy S7 is er de Galaxy S6. Voor iets meer dan €400 heb je dan een telefoon met een veel mooier scherm en een veel betere camera dan de Nexus 5. Het voordeel is dat de Google Now Launcher ook op andere telefoons te installeren is, waardoor in ieder geval het homescreen en de app drawer precies zoals op stock Android zijn. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Heb vandaag gratis een Nexus 5 gescoord.
Zitten wat krasjes op het scherm maar goed. Zie je niks van denk ik met een Tempered glass.

Had nu een Galaxy A3 waar geen goede community voor is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Uffeltje schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:00:
Als alternatief voor de Galaxy S7 is er de Galaxy S6. Voor iets meer dan €400 heb je dan een telefoon met een veel mooier scherm en een veel betere camera dan de Nexus 5. Het voordeel is dat de Google Now Launcher ook op andere telefoons te installeren is, waardoor in ieder geval het homescreen en de app drawer precies zoals op stock Android zijn. :)
Bedankt voor het meedenken, maar daarmee zitten nog steeds de back knop en de multitask knop omgedraaid en het geheugenmanagement bij de S6 is ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
De laatste week moet ik vaak de PIN-code van mijn SIM-kaart opnieuw invoeren. Ik dacht eerst omdat de telefoon gereboot was, maar toen ik vanmiddag de uptime checkte bleek dat niet het geval.

Het gebeurt de laatste dagen vaker en vaker. In eerste instantie verdacht ik CM 13, maar die heeft voordien geen issues gehad.

Nu vermoed ik dat de SIM-kaart gewoon slecht contact maakt: soms staat er ook gewoon ineens "No SIM card" en kan ik niet eens een PIN opgeven. Airplane mode aan en weer uit helpt dan soms, maar daarnet moest ik zelfs een hele reboot doen vooraleer de SIM weer werd herkend.

Ik heb jammergenoeg de dunne pin om de SIM-kaarthouder niet bij de hand, dus ik kan de SIM er niet even uit halen. :(

Is dit een software probleem of ligt het aan de hardware? Mijn Nexus 5 is ondertussen 2 jaar oud en heeft altijd in een Spigen Neo Hybrid case gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Veiligheidsspeld of naald in de buurt? Daarmee kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:12

XanderDrake

Build the future!

Laguna schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:16:
[...]

Bedankt voor het meedenken, maar daarmee zitten nog steeds de back knop en de multitask knop omgedraaid en het geheugenmanagement bij de S6 is ruk.
Sorry, maar naast touchwiz, waarom zou geheugen management slechter zijn dan onze Nexus5? Beide toestellen zijn nu MM 6.0, en de Samsung s6 heeft 50% meer Ram?

Wat is er mis met de Nexus 5X? 32gb versie kost nog maar iets meer dan 300€, en dan heb je nog een zeer goede telefoon. Nieuwere CPUs zijn sneller ja, maar das voornamelijk benchmark porn.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:10:
[...]

Sorry, maar naast touchwiz, waarom zou geheugen management slechter zijn dan onze Nexus5? Beide toestellen zijn nu MM 6.0, en de Samsung s6 heeft 50% meer Ram?
Ondanks meer geheugen gooit Samsung sneller een applicatie uit het geheugen. Ik weet niet of dat Android 6 inmiddels beter is geworden, bij de S6 van mijn vriendin merk ik er niet heel erg veel van in ieder geval.
Wat is er mis met de Nexus 5X? 32gb versie kost nog maar iets meer dan 300€, en dan heb je nog een zeer goede telefoon. Nieuwere CPUs zijn sneller ja, maar das voornamelijk benchmark porn.
Don't go there :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Laguna schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:15:
2016 wordt toch wel het jaar om mijn Nexus 5 in te wisselen, alleen is het aantal potentiële kandidaten met high-end specs, handzaam formaat en een schappelijke prijs, beperkt:
  • Xiaomi Mi 5 (hier niet verkrijgbaar, oftewel reseller/importeren en geen support voor 800mhz bij 4G)
  • HTC M10 (vermoedelijk duur, maar wel interessant)
  • Huawei P9 (vermoedelijk ook duur en interessant)
  • Samsung S7 (duur en ik ben nog steeds geen fan van TouchWiz)
  • Sony 2016 (duur en alle modellen hebben de volume knop op een rot plek zitten)
  • OnePlus 3 (zal vermoedelijk helaas weer een phablet worden)
  • Nexus 2016 (als Google op herhaling gaat van 2015 dan wordt dat weer niks, oftewel geen high-end non-phablet model)
Op zich ben ik best bereid meer te betalen, maar dan moeten alle specs wel naar mijn zin zijn.

Microsoft spreekt mij verder nog steeds niet aan en al ben ik erg benieuwd waar Apple dit jaar mee komt, het zal ongetwijfeld weer belachelijk geprijsd zijn en tja veranderen van eco-systeem zit ik eigenlijk ook niet op te wachten.
Zelfde schuitje.
Ik denk dat het een Sony (compact) wordt of de mini HTC 10.
Maar eigenlijk blijf ik hoop houden op een kleinere nexus 5 en niet zoals de huidige 5x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:48

Meneer iCy

swarma

Motorola X-Play/Style ook niet een kanshebber? Goede accuduur en clean android.
icecreamfarmer schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:35:
[...]

Zelfde schuitje.
Ik denk dat het een Sony (compact) wordt of de mini HTC 10.
Maar eigenlijk blijf ik hoop houden op een kleinere nexus 5 en niet zoals de huidige 5x.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

icy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:44:
Motorola X-Play/Style ook niet een kanshebber? Goede accuduur en clean android.

[...]
Nee helaas allemaal phablets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Laguna schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:51:
[...]

Nee helaas allemaal phablets :/
Wel 0,5 inch groter inderdaad, maar valt op zich nog wel redelijk mee ivm de nexus 5 :)

Heeft wel als kanshebber voor mij als vervanger de nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:07:
[...]

Wel 0,5 inch groter inderdaad, maar valt op zich nog wel redelijk mee ivm de nexus 5 :)

Dat is een 1 cm groter weer. Ook precies de reden dat ik geen 5x hoef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

icy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:07:
[...]

Op papier misschien weinig, maar in realiteit gewoon het verschil tussen een toestel comfortabel met 1 hand kunnen gebruiken en lopen te stuntelen en eigenlijk 2 handen nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Laguna schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:39:
[...]

Op papier misschien weinig, maar in realiteit gewoon het verschil tussen een toestel comfortabel met 1 hand kunnen gebruiken en lopen te stuntelen en eigenlijk 2 handen nodig te hebben.
Klopt de 6mm verschil in breedte kan voor de kleinere wel funest zijn. Voor mij zou het wel kunnen. (Heb hem al in de handen gehad maar (nog) niet gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

icy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:45:
[...]

Klopt de 6mm verschil in breedte kan voor de kleinere wel funest zijn. Voor mij zou het wel kunnen. (Heb hem al in de handen gehad maar (nog) niet gekocht)
Haha de kleinere? Je mag wel gigantische kolenschoppen als handen hebben wil jij met je duim zonder het toestel te herpositioneren in je hand bij de bovenkant van je scherm kunnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 29-06 10:34
Heb ik dat ding al sinds de launch, ontdek ik gisteren pas dat als je 2x snel op de power-knop drukt, hij direct van stand-by naar camera gaat; geen swipe-gedoe nodig 7(8)7 d:)b

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:03
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:34:
Heb ik dat ding al sinds de launch, ontdek ik gisteren pas dat als je 2x snel op de power-knop drukt, hij direct van stand-by naar camera gaat; geen swipe-gedoe nodig 7(8)7 d:)b
Als ik me niet vergis is dit een feature van Android M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Iemand anders wel eens last van random reboots tijdens reizen? Heb dit een paar maanden terug gehad toen ik op de snelweg reed en vandaag toevallig weer toen ik in de trein zit. Uit het niets start de telefoon dan opnieuw op, hoeft ook niet in gebruik te zijn (m.a.w. scherm aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617516

1voud schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:04:
[...]

Als ik me niet vergis is dit een feature van Android M.
dat is handig zeg. het gebeurde bij inderdaad soms dat hij naar de camera mode ging zonder dat ik wist waarom. ik zal wel dan de powerknop 2x achterelkaar hebben ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 11:33
Sinds vandaag kom ik dus niet meer verder dan het unlockscreen van mijn Nexus 5 :( Elke keer als ik hem wil unlocken dan gaat het scherm op zwart, dit is op elke Android versie die ik er op zet (4.4,5 en 6).

Zelf vermoed ik dat er iets mis is met de sensor die kijkt of de LG flipcase open of dicht is, enkel ik gebruik geen hoes.

Hier is een video van het probleem: YouTube: Nexus 5 stuck at unlocking phone (powerbutton werkt gewoon correct zoals in de video te zien is ;) )

Any suggestions?

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Jummy op 10-04-2016 19:58 ]

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mr. Jummy schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:57:
Sinds vandaag kom ik dus niet meer verder dan het unlockscreen van mijn Nexus 5 :( Elke keer als ik hem wil unlocken dan gaat het scherm op zwart, dit is op elke Android versie die ik er op zet (4.4,5 en 6).

Zelf vermoed ik dat er iets mis is met de sensor die kijkt of de LG flipcase open of dicht is, enkel ik gebruik geen hoes.

Hier is een video van het probleem: YouTube: Nexus 5 stuck at unlocking phone (powerbutton werkt gewoon correct zoals in de video te zien is ;) )

Any suggestions?
Vreemd probleem inderdaad, nog nooit eerder gezien. Voor de zekerheid, gebruik je wipe data, cache en dalik cache bij het flashen van een andere rom? :)

edit: Na een korte search heb ik het volgende gevonden: https://code.google.com/p...sues/detail?id=182309#c59
I got it once on my Nexus 5 while it was near the magnetic cover of the
Nexus 9 (on which the problem is frequent). I just passed the magnet near
the sensor and I could unlock it correctly.

[ Voor 16% gewijzigd door contrast op 10-04-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
contrast schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:28:
[...]

Vreemd probleem inderdaad, nog nooit eerder gezien. Voor de zekerheid, gebruik je wipe data, cache en dalik cache bij het flashen van een andere rom? :)

edit: Na een korte search heb ik het volgende gevonden: https://code.google.com/p...sues/detail?id=182309#c59

[...]
Heb met veel moeite een Xposed module kunnen installeren die de magneet sensor uitschakeld, daarna rebootje gedaan, en hij werkt weer normaal :). Bedankt voor je hulp !

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Mr. Jummy schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:33:
[...]

Heb met veel moeite een Xposed module kunnen installeren die de magneet sensor uitschakeld, daarna rebootje gedaan, en hij werkt weer normaal :). Bedankt voor je hulp !
Goed om te horen, geen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
contrast schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:37:
[...]

Goed om te horen, geen dank!
Kan die hopelijk nog mee tot de nieuwe Nexus van dit jaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Mr. Jummy schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:43:
[...]

Kan die hopelijk nog mee tot de nieuwe Nexus van dit jaar :9
Die van mij nog langer hoe het er nu naar uit ziet. Ding werkt nog perfect voor alle doeleinden waarvoor ik hem nodig heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:49
Accelerometer heeft het leven gelaten.

Kan de gsm voor een 5de keer opgestuurd worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Li1quid schreef op maandag 11 april 2016 @ 00:16:
Accelerometer heeft het leven gelaten.

Kan de gsm voor een 5de keer opgestuurd worden :')
5 keer voor hetzelfde probleem? In dat geval gewoon je koop ontbinden en een nieuwe kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
contrast schreef op maandag 11 april 2016 @ 00:18:
[...]

5 keer voor hetzelfde probleem? In dat geval gewoon je koop ontbinden en een nieuwe kopen ;)
1x ingedrukte powerknop
3x Wifi - Bluetooth stuk ( waarvan 2maal het probleem niet opgelost was)

Probleem is dat de garantie verlopen is in februari.

Ik zal morgen eens bellen en horen wat ze voor me kunnen doen. Geen zin om m'n gsm nogmaals 2-3 weken kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Li1quid schreef op maandag 11 april 2016 @ 01:03:
[...]

1x ingedrukte powerknop
3x Wifi - Bluetooth stuk ( waarvan 2maal het probleem niet opgelost was)

Probleem is dat de garantie verlopen is in februari.

Ik zal morgen eens bellen en horen wat ze voor me kunnen doen. Geen zin om m'n gsm nogmaals 2-3 weken kwijt te zijn.
Bij die 3x had je de koop al moeten ontbinden. Vind het maar schandalig dat ze het toestel ongerepareerd terugsturen.

Bellen kan nooit kwaad, sommige webshops bieden zelfs na de garantieperiode nog service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
contrast schreef op maandag 11 april 2016 @ 01:13:
[...]

Bij die 3x had je de koop al moeten ontbinden. Vind het maar schandalig dat ze het toestel ongerelateerd terugsturen.

Bellen kan nooit kwaad, sommige webshops bieden zelfs na de garantieperiode nog service.
Aangekocht bij de belgische coolblue, dus ik denk dat ze nog wel iets kunnen regelen.

Het probleem van ontbinden is eigenlijk dat ik geen andere telefoon wil. Buiten de 6P of S7 is er geen enkele telefoon die het zelfde kan bieden als ik nu heb. Maar deze zijn vrij prijzig.

Alle €300 - €400 telefoons kunnen niet aan de N5 tippen, buiten het batterij verbruik. De N5 is vlot snel en heeft tot nu toe alle updates kregen. Dat is niet iets wat je kan zeggen over andere telefoons in deze prijsklasse. (Chinese gsm's niet meegrekend, daar waag ik me niet aan met m'n defecten trackrecord)

Nu overweeg ik wel over te stappen naar de 5X, die lijkt in prijs gezakt te zijn afgelopen tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Li1quid op 11-04-2016 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
Li1quid schreef op maandag 11 april 2016 @ 01:17:
[...]

Aangekocht bij de belgische coolblue, dus ik denk dat ze nog wel iets kunnen regelen.

Het probleem van ontbinden is eigenlijk dat ik geen andere telefoon wil. Buiten de 6P of S7 is er geen enkele telefoon die het zelfde kan bieden als ik nu heb. Maar deze zijn vrij prijzig.

Alle €300 - €400 telefoons kunnen niet aan de N5 tippen, buiten het batterij verbruik. De N5 is vlot snel en heeft tot nu toe alle updates kregen. Dat is niet iets wat je kan zeggen over andere telefoons in deze prijsklasse. (Chinese gsm's niet meegrekend, daar waag ik me niet aan met m'n defecten trackrecord)

Nu overweeg ik wel over te stappen naar de 5X, die lijkt in prijs gezakt te zijn afgelopen tijd.
5X is inderdaad geen slechte deal voor de huidige prijs. Als je geluk hebt is hij binnenkort weer een keertje bij iBood, en dan heb je de 32gb voor de prijs van 16gb, of 64gb voor de prijs van 32gb ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Li1quid schreef op maandag 11 april 2016 @ 01:17:
[...]

Coolblue is overigens wel wat beter met zulke dingen, maar je moet maar net de juiste medewerker treffen. Overigens, je kunt je koop gewoon ontbinden en exact hetzelfde toestel kopen, waarbij je gewoon weer 2 jaar garantie hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:15
Tigerblood schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:00:
Iemand anders wel eens last van random reboots tijdens reizen? Heb dit een paar maanden terug gehad toen ik op de snelweg reed en vandaag toevallig weer toen ik in de trein zit. Uit het niets start de telefoon dan opnieuw op, hoeft ook niet in gebruik te zijn (m.a.w. scherm aan)
Geen random reboots, maar random shutdowns. Mijn telefoon valt de laatste tijd vaak gewoon uit.
Als ik daarna opnieuw start, dan is de accu voldoende vol, en lijkt er niets aan de hand.

Het gebeurt ook nooit als ik de telefoon aan het gebruiken ben. Of als hij ergens ligt (op tafel, nachtkastje) Eigenlijk altijd als hij in mijn broekzak zit.

Iemand enig idee hoe ik hier meer diagnose op kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Dirtbiter schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:48:
[...]

Geen random reboots, maar random shutdowns. Mijn telefoon valt de laatste tijd vaak gewoon uit.
Als ik daarna opnieuw start, dan is de accu voldoende vol, en lijkt er niets aan de hand.

Het gebeurt ook nooit als ik de telefoon aan het gebruiken ben. Of als hij ergens ligt (op tafel, nachtkastje) Eigenlijk altijd als hij in mijn broekzak zit.

Iemand enig idee hoe ik hier meer diagnose op kan doen?
Wellicht dat je aan/uit knop per ongeluk wordt ingedrukt terwijl de N5 in je broekzak zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:15
contrast schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:04:
[...]

Wellicht dat je aan/uit knop per ongeluk wordt ingedrukt terwijl de N5 in je broekzak zit?
Dat klinkt plausibel, maar het overkomt me de laatste tijd (ik weet niet precies hoe lang, maar zeg maar weken) terwijl ik het toestel al sinds de release heb, dus meer dan 2 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Dirtbiter schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:46:
[...]

Dat klinkt plausibel, maar het overkomt me de laatste tijd (ik weet niet precies hoe lang, maar zeg maar weken) terwijl ik het toestel al sinds de release heb, dus meer dan 2 jaar...
De aan/uit knop van de N5 is erg gevoelig en wordt steeds stroever door het vet van je vingers wat ertussen komt. Voor velen blijft deze op een gegeven moment vast hangen waardoor je in een constante reboot terecht komt.

Zelf een aantal maanden terug meegemaakt. Ik heb dus mijn N5 uit elkaar gehaald en de aan/uit knop met alcohol en een wattenstaafje schoongemaakt. Reboot loop verdwenen, knop een stuk losser en schoner en kan weer een tijdje mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 17:52

Elwood Blues

87167191

Mijn Nexus 5 is na dik 1,5 jaar ook defect retour gegaan, met (naar het lijkt) een defecte powerbutton (rebootloop). Onder garantie, dus ik kreeg keurig een refurbished Nexus toegestuurd. Waarvan binnen een week het scherm defect ging. Dus #2 ging ook weer retour, en werd vervangen door #3. Waarvan bij aankomst direct al bleek dat de volumeknop defect was :(

Ook dat werd overigens keurig opgelost door Google, dus inmiddels ben ik toe aan #4. Die werkt vooralsnog probleemloos, maar ik heb hem pas een week :+

Google is overigens heel netjes in de afhandeling, toestellen worden zonder veel moeite omgeruild maar de kwaliteit van de refurbished toestellen is niet echt top. De cover aan de achterkant sluit matig (golft langs de rand bij toestellen #3 en #4), en ik kreeg er dus gewoon eentje (#3) terug met een overduidelijk defecte volumeknop. En het blijkt dat een defect vervangend toestel pas kan opnieuw kan worden vervangen als de vorige defecte is aangekomen bij Google in Duitsland en dat duurt snel een week. Complimenten voor de communicatie en het feit dat je 0 (verzend)kosten hoeft te maken, dat wel.

Ik ben benieuwd hoe lang deze het volhoudt....

[ Voor 13% gewijzigd door Elwood Blues op 11-04-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:10
Vandaag voor de 2de maal zelf m'n scherm vervangen. Maar nu valt ie vanzelf soms gewoon uit. Ik kan hem wel telkens gewoon terug starten... Zeer vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:12

XanderDrake

Build the future!

De tweede developer Image van android N is wederom zonder Nexus 5 support. Ik vrees het ergste jongens. :/

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik heb momenteel een Moto X 2014 en die begint wat kuren te vertonen (batterij is nogal onstabiel, springt van 15% ineens naar 0%, Bluetooth verbinding met koptelefoon is niet stabiel).
Nu ben ik dus op zich in de markt voor een nieuwe telefoon, en op zich vind ik de Nexus 5X erg interessant.

Echter is die spec-wise niet echt een enorme upgrade. Ik heb uiteraard al wat reviews bekeken, maar de gebruiker zelf lijkt me ook een goede bron voor informatie. Vooral omdat de reviews natuurlijk meteen na het uitbrengen van het toestel geplaatst zijn, en we inmiddels al weer wat software updates achter de rug hebben.

Dus mijn vragen:
* Ik lees veel goede dingen over de camera, is dat ook jullie ervaring?
* Hoe presteert de batterij nu, na wat updates op Andorid M
* In sommige reviews lees ik dat het toestel soms wat langzaam aanvoelt, is dat met de huidige software
nog steeds

Ik hoor het ook graag als er nog dingen zijn waarvan jullie (als gebruiker van het toestel) denken dat ik het écht zou moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 14:39
Wat je écht moet weten is dat je in het verkeerde topic zit ;)
Probeer het eens in: [LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Polster schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:08:
Wat je écht moet weten is dat je in het verkeerde topic zit ;)
Probeer het eens in: [LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie
Goeie tip 8)7 :X :z O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Meer mensen hier last van een ontzettend battery drain?
Bij mij gaat de wifi niet meer uit en staat hij vol te zenden de hele tijd.
Na 3 uur is de accu al voor de helft leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 14:59
icecreamfarmer schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:49:
Wat bij mij helpt is het uit en aanzetten van de telefoon en dan is het hoge batterijverbruik weer een tijd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

InfoTracer schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:04:
[...]

Wat bij mij helpt is het uit en aanzetten van de telefoon en dan is het hoge batterijverbruik weer een tijd weg.
Dat doe ik normaal ook maar helpt deze keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-07 12:15
Ja hier idemdito.
Sinds enkele weken heb ik daar ook last van, wifi staat altijd bovenaan in mijn battery statistieken met soms wel tot 85%.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Jur gen schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:13:
[...]

Ja hier idemdito.
Sinds enkele weken heb ik daar ook last van, wifi staat altijd bovenaan in mijn battery statistieken met soms wel tot 85%.
Yep en een verbruik van 1200 mAh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wifi location scanning uitzetten, is al een paar keer genoemd in dit topic en is het enige wat het bij mij stopte (Settings, Location, drie puntje, Scanning, Wifi scanning

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

GiveMeThoseTags schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:27:
[...]

Wifi location scanning uitzetten, is al een paar keer genoemd in dit topic en is het enige wat het bij mij stopte (Settings, Location, drie puntje, Scanning, Wifi scanning
Dan is dat weer aangegaan. Ik heb wifi scanning en locatieservcies altijd uitstaan 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
GiveMeThoseTags schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:27:
[...]

Die setting kende ik al maar dat is het niet helaas.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:18
Jur gen schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:49:
[...]

Die setting kende ik al maar dat is het niet helaas.
Same issue hier. Wifi staat sinds een paar weken opeens bovenaan in de battery-use-lijst.
Lijkt wel alsof hij alleen de data-transfer methode registreert en niet de app die de wifi gebruikt voor zijn taken. Zo staan de apps die de wifi gebruiken erg laag in de battery-use lijst

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:31:
[...]

Dan is dat weer aangegaan. Ik heb wifi scanning en locatieservcies altijd uitstaan 8)7 .
Wifi scanning trouwens uitgezet, net als wifi en alle locatieservices maar hij blijft continu wifi gebruik registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

icecreamfarmer schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:56:
[...]

Wifi scanning trouwens uitgezet, net als wifi en alle locatieservices maar hij blijft continu wifi gebruik registreren.
Na wifi scanning disable MOET je rebooten om het actief te krijgen :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

XanderDrake schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:51:
De tweede developer Image van android N is wederom zonder Nexus 5 support. Ik vrees het ergste jongens. :/
Had je anders verwacht dan? ;) Google belooft 2 jaar software updates en dan nog een jaar security updates. N zou nooit z'n weg via het officiële kanaal naar de Nexus 5 gaan vinden.

Daarom zullen juist dit jaar veel gebruikers naar een ander toestel gaan kijken. Voor mij wordt het de Huawei P9 (geen fan van EMUI), HTC 10 (duur) of een Nexus 2016 model (helaas nog vrijwel niks van bekend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Laguna schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:16:
[...]
Daarom zullen juist dit jaar veel gebruikers naar een ander toestel gaan kijken. Voor mij wordt het de Huawei P9 (geen fan van EMUI), HTC 10 (duur) of een Nexus 2016 model (helaas nog vrijwel niks van bekend).
Ik heb persoonlijk niet veel vertrouwen in mogelijk nieuwe Nexus modellen. Het is al jaren niet echt interessant meer, zowel qua prijs-kwaliteitsverhouding als prestaties. De Nexus 6 was een tegenvaller, de 5X is ronduit zwak en ook nog eens aanzienlijk duurder in Europa dan de VS, en ondanks dat de 6P een flagship smartphone is heeft het nog steeds een verketterde slurper van een SOC in Snapdragon 810 en daardoor tegenvallende batterijduur ten opzichte van concurrenten zoals de Galaxy S7, G5 of andere flagships met de Snapdragon 820.

Het is kiezen tussen óf Stock Android en tegenvallende specs voor de prijs, óf top specs maar genoegen moeten nemen met een lelijke Android schil zoals Touch Wiz of EMUI. Alleen de HTC 10 komt nog enigszins in de buurt van een stock feel. Maar die kost ook meteen 750 euro.

Google zal echt moeten komen met een 5X inclusief wireless charging, snellere processor dan de 808 (die is zelfs trager dan de nieuwe midrange Snapdragon 650), meer intern geheugen en een betere release prijs dan 479 euro voor een 16 GB model.

Gooi een Snapdragon 650 met 3GB RAM en 32GB intern geheugen in een solide body (hoeft niet eens metaal te zijn) en hou de huidige camera voor tussen 349 en 399 euro en je slaat echt een enorme slag in een markt naar mijn mening. De Snapdragon 650 geeft een ideale balans tussen prestaties en batterijduur en 3GB is misschien niet zo veel als 4GB in flag ships maar zeker genoeg voor 80% van gebruikers. De camera sensor is op zich niks mis mee, want deze scoort nu al erg goed tegenover flagships. 32 GB zou het nieuwe instapmodel moeten zijn. Tijd om de trend van 16GB te breken, zeker als je geen expandable storage biedt.

[ Voor 11% gewijzigd door Tigerblood op 18-04-2016 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tigerblood schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:46:
[...]

<knip>

Mooi betoog.

</knip>
Ik ben het grotendeels met je eens, maar enige nuancering is wel gepast. Nexus toestellen hebben nooit voorop gelopen qua specificaties de 810 was inderdaad een draak van een SoC, maar zat wel in zowat iedere high-end smartphone in 2015. De 820 was nog niet beschikbaar dus Google had weinig keus. Het is dan ook oneerlijk om de 6P tegenover de huidige topmodellen te zetten.
De prijs van de 5X was bij de introductie (vooral in Europa) inderdaad veel te hoog, maar is ondertussen drastisch gedaald.

In je voorstel kan ik me ook vinden met als voorwaarde dat het formaat van de behuizing meer naar de Nexus 5 gaat, zodat het toestel weer makkelijker hanteerbaar wordt met 1 hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
icecreamfarmer schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:56:
[...]

Ik heb vandaag de nieuwste security patch (Build MOB30D via OTA) ontvangen en geïnstalleerd en het probleem lijkt zich te hebben opgelost.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:18
Jur gen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:10:
[...]

Ik heb vandaag de nieuwste security patch (Build MOB30D via OTA) ontvangen en geïnstalleerd en het probleem lijkt zich te hebben opgelost.
Grappig, bij mij lijkt het euvel opgelost te zijn met alleen een reboot. De patch heb ik nog niet ontvangen

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:46
Ook leuk, mn Nexus leest opeens geen simkaarten meer. En als mn simkaart wel wordt gelezen is het emergency calls only.

Factory reset heeft helaas niet geholpen, andere simkaart ook niet :(

Snap er niks van, is opeens gebeurt.

[ Voor 25% gewijzigd door Basekid op 19-04-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 24-06 17:52

Elwood Blues

87167191

Elwood Blues schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:13:
Mijn Nexus 5 is na dik 1,5 jaar ook defect retour gegaan, met (naar het lijkt) een defecte powerbutton (rebootloop). Onder garantie, dus ik kreeg keurig een refurbished Nexus toegestuurd. Waarvan binnen een week het scherm defect ging. Dus #2 ging ook weer retour, en werd vervangen door #3. Waarvan bij aankomst direct al bleek dat de volumeknop defect was :(

Ook dat werd overigens keurig opgelost door Google, dus inmiddels ben ik toe aan #4. Die werkt vooralsnog probleemloos, maar ik heb hem pas een week :+

(...)

Ik ben benieuwd hoe lang deze het volhoudt....
En toen was de microfoon defect... :( ik bel heel weinig, maar hij is in ieder geval al een week stuk. Waarschijnlijker is dat ie al stuk was toen ik hem kreeg. Nu eerst maar terug naar stock software om te testen, maar ik heb niet veel hoop eigenlijk. Boeeeh :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:11
Weet iemand zo hoe lang het duurt om een Nexus 5 terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Telefoon is nu al zo half uur bezig met 'wissen'.
Is dat normaal?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dat lijkt me dat het sneller moet/kan. Een nieuwe rom flashen gaat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 19:08
wezep schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:27:
Weet iemand zo hoe lang het duurt om een Nexus 5 terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Telefoon is nu al zo half uur bezig met 'wissen'.
Is dat normaal?
Is geen probleem, hang 'm aan de lader en wacht geduldig. Kan gerust anderhalf uur duren, was bij mij ook zo en er zijn gebruikers die zeggen dat het nog langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:11
_gibeon_ schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:42:
[...]

Is geen probleem, hang 'm aan de lader en wacht geduldig. Kan gerust anderhalf uur duren, was bij mij ook zo en er zijn gebruikers die zeggen dat het nog langer duurt.
Thanks voor je berichtje. Uiteindelijk duurde het een klein uurtje.
Valt dus nog mee zo te horen.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.