Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie

Google heeft de door LG gemaakte Nexus 5 gepresenteerd. De smartphone heeft een 5"-scherm met full-hd-resolutie, draait op een Qualcomm Snapdragon 800-processor en heeft als eerste smartphone Android 4.4 aan boord. De telefoon gaat vanaf 349 dollar kosten.

De vier Krait 400-processorkernen van de Snapdragon 800 in de Nexus 5 heeft een maximale snelheid van 2,3GHz, terwijl er een Adreno 330-gpu aanwezig is voor grafische taken. De smartphone heeft een werkgeheugen ter grootte van 2GB. Het scherm is een ips-lcd, geproduceerd door LG zelf en heeft een diagonaal van 4,95" en een resolutie van 1920x1080 pixels. Het display wordt beschermd door Gorilla Glass 3.

Ondanks dat het scherm een slag groter is dat van de Nexus 4, is de behuizing nauwelijks groter. Dat komt doordat LG en Google de bezels geprobeerd hebben zo klein mogelijk te houden. De telefoon meet 138x69mm, tegenover 134x68mm van de Nexus 4. De accu heeft een capaciteit van 2300mAh en de camera heeft een maximale resolutie van 8MP, terwijl deze ook beschikt over optische beeldstabilisatie en een enkele led-flitser. De camera aan de voorzijde heeft een resolutie van 1,3 megapixel. LG heeft de Nexus 5 uitgerust met 802.11ac-wifi, bluetooth 4.0,nfc en lte-netwerken en weegt 130 gram en meet 69x138x8,6mm.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hQ0XTJqFLIE]
De Nexus 5 is het eerste toestel met Android 4.4, de nieuwste versie van Android die Google tegelijk aankondigde. In Android 4.4 zitten onder meer wijzigingen aan de styling van Android. Android 4.4 komt ook als update naar de Nexus 4, Nexus 7-modellen en de Nexus 10.

De naam Nexus 5 is niet alleen een verwijzing naar de schermdiagonaal, maar het is ook de vijfde smartphone in de Nexus-lijn van Google, waarin eerder de Nexus 4, Galaxy Nexus, Nexus S en Nexus One vielen. Net als de Nexus 4 is de Nexus 5 geproduceerd door LG en gebaseerd op een recent toestel van die fabrikant, de G2.

Net als de Nexus 4 vorig jaar kon Google zijn nieuwe smartphone niet goed geheim houden. Vooraf waren er niet alleen de gebruikelijke geruchten, maar er dook tevens een system dump op. Ook verschenen er details en marketingafbeeldingen, en Google liet zelf het toestel per ongeluk zien in een video en op Google Play.

De Nexus 5 komt in november uit in diverse landen, waaronder Duitsland en Frankrijk. Er komen varianten met 16GB- en 32GB-opslag. De 16GB-versie kost 349 dollar, terwijl voor de 32GB-versie 399 dollar neergelegd moet worden. De Nexus 5 komt direct ook beschikbaar in Nederlandse webwinkels voor €399,00.

Inhoudsopgave:[Google Nexus 4] Ervaringen & Discussie

[Google Nexus 5] Accessoires
[Nexus 5] Rooten en Custom ROM's
[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie
[Google Nexus 5] Importeren, Levertijden en Prijzen

[LG G2] Ervaringen en Discussie

[Android Software] Ervaringen en Discussie
[Android Games] Ervaringen en Discussie

Nieuwsartikelen
Foto's en video's
Google Nexus 5
Specificaties:
Nexus 5
CPU ChipsetQualcomm Snapdragon 800
CPU snelheid2,26GHz
GPU chipsetAdreno 330
Intern geheugen16GB / 32GB
Werkgeheugen2GB
GPS Glonass-ondersteuningJa
Flash geheugenNiet mogelijk
Scherm4,95" IPS 1920x1080 pixels
Camera achterkant8.0MP AutoFocus
Camera voorkant1.3MP 1080P
Fysieke cameraknopNee
GSM-frequenties850, 900, 1800, 1900 MHz
LTE-bandenBand 1, 3, 5, 7, 8 & 20
NL'se LTE-supportJa
Accu (mAh, standby, spreektijd)2300mAh
Afmetingen 137.9 x 69,2 x 8,6 mm
Gewicht 130 gram
Adviesprijs€399,00
BijzonderhedenDraadloos laden
NotificatieledjeJa

Over prijzen en gebabbel daarover moeten we hier zijn: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen
FAQ:
V. Heeft de telefoon een notificatieled?
A. JA, de telefoon heeft een notificatieled.

V. Heeft de 32 GB versie nu een grotere accu of niet dan het 16GB model of niet?
A. NEE, de beide versies hebben een accu met een capaciteit van 2300mAh

V. Werkt een Amerikaans model hier ook?
A. JA, maar 4G (LTE) werkt hier niet

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-07 07:34
Voor de mensen die sinds de laatste update problemen hebben met internet over wifi.
Het fixed schakelen op 2,4Ghz en fixed IP hebben bij mij niet geholpen.

Na wat verder testen blijkt dat het niet zozeer internet zelf is, maar eerder push notifs die niet binnenkomen via wifi. Na het even in en uitschakelen van wifi, of schakelen naar mobile data komen ze plots in bulk binnen.

Het lijkt een issue te zijn met GCM, waar veel apps gebruik van maken voor hun push notifs. Voor zover ik zelf heb gemerkt en gevonden op allerlei fora lijkt deze problemen te hebben op ipv6 netwerken. Echter zou het geen google issue zijn, maar een foute IPv6 implementatie op het lokale netwerk.

Ik ga dit de komende dagen nog verder testen. Ik ga op 1 van mijn 2 SSID's IPv6 eens uitschakelen en op het andere verder testen.
Ik heb een eigen router is gebruik, dus ik heb de mogelijkheid om de IPv6 implementatie aan te passen indien nodig.

Kunnen de andere bevestigen dat zijn ook IPv6 hebben draaien op hun netwerk? Zijn er mensen die problemen hebben op een IPv4 only netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Een maat van me belde me een paar weken geleden op en zei dat hij verschillende problemen met het ding heeft.
-Met het scherm rechtop naar wide (dus plat leggen zeg maar, kan het juiste woord even niet vinden) doet het vaak niet, herstarten is dan noodzakelijk
-Wifi komt bijna niet door, op andere apparaten is er bijvoorbeeld 5/5 streepjes signaal en op zijn nexus krijgt hij er net 1 als hij geluk heeft.
-Het homescreen moet echt achterlijk vaak "opnieuw opstarten" (ben vandaag veel woorden kwijt...) bij sluiten app.

Nu heb ik zelf de afgelopen week ook dat mijn scherm niet draait, herstarten helpt dan wel maar is echt vreselijk irritant en duurt een aantal minuten. Ik heb 5.0 en hij heeft 5.1, bij mij moet dat startscherm ook wel eens opnieuw verschijnen maar niet vaker dan 1x per dag. Soms gaat het ding zo log lopen omdat het RAM vol staat, opnieuw opstarten en gaan met die banaan.

Ook heb ik soms dat berichten niet binnen komen maar als ik dan bijvoorbeeld Whatsapp open dat er 100 berichten verschijnen. Dit gebeurt bijna nooit op 3G, soms op bepaalde wifi netwerken en altijd als ik energie besparende modus aanheb.

Ook (ja, veel eh) zit mijn scherm werkelijk waar bezaaid met kleine krasjes, ik heb nooit sleutels/muntjes in dezelfde broekzak, er zit een mapje omheen waarvan de rand een millimeter of 1,5 boven het scherm uitsteekt, ik ben uiterst voorzichtig en maak altijd mijn vingers schoon enz. enz. enz.
Zit er een "folie" op Gorilla Glas wat oplost na x keer aandrukken?

Snap er geen hol van en word er wel een beetje kwaad van, is er een manier om die krasjes weg te krijgen? Zijn echt heel oppervlakkig en je moet het ding in de zon houden om te kunnen zien, dus misschien met polijsten? Heeft iemand tips?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Mijn Nexus start niet meer op. Vanmiddag viel 'ie plotseling uit, nu start 'ie niet op. Hij blijft hangen bij het Google logo en daarna valt 'ie weer uit. Dit gebeurt steeds opnieuw. Iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Arthur-M. schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:56:
Mijn Nexus start niet meer op. Vanmiddag viel 'ie plotseling uit, nu start 'ie niet op. Hij blijft hangen bij het Google logo en daarna valt 'ie weer uit. Dit gebeurt steeds opnieuw. Iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?
Grote kans dat je power button niet meer goed werkt, bekend probleem, zoek maar es.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
jelmervos schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:03:
[...]

Grote kans dat je power button niet meer goed werkt, bekend probleem, zoek maar es.
Ik las het al ja. Echter start m'n Nexus, na een half uur, opeens wel op, nadat ik een beetje heb lopen spelen met m'n powerbutton. Ik hoop dat 'ie aanblijft.

Stel dat het inderdaad aan de powerbutton ligt, heb ik dan recht op een reparatie ivm een barst in m'n scherm? Garantiebewijs aanwezig uiteraard en nog binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Arthur-M. schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:05:
[...]

Ik las het al ja. Echter start m'n Nexus, na een half uur, opeens wel op, nadat ik een beetje heb lopen spelen met m'n powerbutton. Ik hoop dat 'ie aanblijft.

Stel dat het inderdaad aan de powerbutton ligt, heb ik dan recht op een reparatie ivm een barst in m'n scherm? Garantiebewijs aanwezig uiteraard en nog binnen de garantie.
Wordt lastig aantonen dat de defecte power-button niet door hetzelfde is veroorzaakt als de barst in je scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:42

icecreamfarmer

en het is

Echt een dramatisch batterijverbruik hier in standby. In 4 uur gewoon 50% weg.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:54
icecreamfarmer schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:10:
Echt een dramatisch batterijverbruik hier in standby. In 4 uur gewoon 50% weg.
Wat staat er bij je stats? Wat is de boosdoener?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Luapper schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:12:
[...]

Wat staat er bij je stats? Wat is de boosdoener?
Play services houdt de mobiele verbinding constant open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welberg89
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
Hier hetzelfde probleem, play services en Fit trekken de complete batterij leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ja, hier dus ook de play services. Echt jammer, met 5.1 was het gewoon goed, en met 5.1.1 draint hij hem weer snel.
Even wachten op een nieuwe Android M build, en dan flash ik die denk ik maar.

Ik zit nu elke dag rond een uur of 22:00 op 10% van m'n batterij waar dit vroeger doorgaans 40%-50% was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 13:14
Zijn alle wifi en batterijproblemen niet hardwarematig?
Ik heb ook 5.1.1 (LMY48B) draaien en heb alleen last dat apps soms trager worden. Als ik alle apps dan sluit en opnieuw open, dan werkt het weer.
Maar wifi werkt bij mij goed. Als ik thuis kom, dan schakelt hij automatisch over op wifi (5Ghz).
En mijn batterij gaat de hele dag mee. (van 8 uur in de ochtend tot 9 uur in de avond. Iets minder als ik wat meer Joetjoep kijk).

Ik had wel alles gewist en 5.1.0 (LMY47I) handmatig geflashed. Die 5.1.1 (LMY48B) kreeg ik OTA.

Met mijn Nexus 10 had ik ook dat batterij snel leeg ging. Opladen ging ook heel langzaam. Na opnieuw flashen werkte het weer goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Xyphoid op 16-06-2015 13:57 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Xyphoid schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:54:
Zijn alle wifi en batterijproblemen niet hardwarematig?
Ik heb ook 5.1.1 (LMY48B) draaien en heb alleen last dat apps soms trager worden. Als ik alle apps dan sluit en opnieuw open, dan werkt het weer.
Maar wifi werkt bij mij goed. Als ik thuis kom, dan schakelt hij automatisch over op wifi (5Ghz).
En mijn batterij gaat de hele dag mee. (van 8 uur in de ochtend tot 9 uur in de avond. Iets minder als ik wat meer Joetjoep kijk).

Ik had wel alles gewist en 5.1.0 (LMY47I) handmatig geflashed. Die 5.1.1 (LMY48B) kreeg ik OTA.

Met mijn Nexus 10 had ik ook dat batterij snel leeg ging. Opladen ging ook heel langzaam. Na opnieuw flashen werkte het weer goed.
Wifi en locatie staat bij mij standaard uit. Hij snoept echt gewoon veel mobiele verbinding weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Ik heb met 5.1.1 regelmatig dode momenten bij wifi, dan wil je even snel wat opzoeken en dan gebeurd er pas wat na 10-20 seconden wachten.

Dat berichten van whatsapp regelmatig pas later binnenkomen is een algemeen probleem, met als oorzaak dat de verbinding na een periode van inactiviteit wordt dichtgezet op het modem.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:03
Vandaag is mijn Nexus 5 dan voor de 2de keer overleden. Waar ik de vorige keer last had van de powerbutton, werd vandaag mijn Nexus loeiheet en sindsdien zie ik alleen nog maar vage strepen op het scherm. Dus een 2de keer richting DynaFix -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Jummy op 16-06-2015 16:16 . Reden: typo ]

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614304

Hallo,

Wat probleempjes met mn Nexus5 hier... Heb sinds het begin (1 jaar geleden) al dat hij af en toe opeens vrij heet wordt en dat het scherm gaat flikkeren. Dan leg ik hem weg tot ie afgekoeld is, niet ideaal maar er valt nog mee te leven. Enige wat ik er aan kan doen is opsturen maar dan ben ik hem een aantal weken kwijt.

Sinds kort heb ik echter een nieuw probleem met de batterij, die gaat ont-ze-ttend snel leeg! Had gister op het eind van de dag nog 5%, met de volgende verdeling.

Scherm: 16%
Android-systeem: 8%
Android-besturingssysteem: 7%
Mobiel stand-by: 5%
Voetbalzone: 4%
WhatsApp: 3%
Google Play-Services: 3%
Wifi: 2%
Telefoon inactief: 2%
Mediaserver 2%
Facebook: 2%
....

Dit is toch niet normaal, terwijl ik apps helemaal niet veel gebruikt heb? Helderheid van scherm staat bovendien op 1/5e, alle locatievoorzieningen staan uit en bijna niets wordt automatisch gesynchroniseerd. Iemand die kan helpen? Of is dit toch 'normaal'?

Gr. Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:45
@Hierboven,

Dat eerste probleem heb ik ook gehad, zodra het apparaat boven de 41 graden kwam (CPU-Z) begon het scherm verticaal te trillen/schokken. Vooral met warm weer had ik er erg snel last van, dus toen voor reparatie gestuurd. Heeft helaas wel 2 pogingen gekost. Maar sindsdien goed.
Over je accuverbruik kunnen we weinig zeggen, de percentages zeggen niet zoveel. Wat was de screen on time?
Overigens is bij mij het accuverbruik ook altijd behoorlijk wisselend. De ene keer haal ik met gemak 3+ uur SOT en de andere keer is de pijp echt leeg bij 2u15..

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Ik heb de nexus 5 niet meer.
Maar ik dacht dat het gewoon hét high-end flagship is van de afgelopen 2 jaar. Dat het meeste bang4bucks geeft.

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.tnwcdn.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2013/10/Nexus_5_Leaked_Press_Render_Google_Server_01.png

Maar als ik de reacties hier lees over de problemen met hardware, android 5.1.1 en drain van play services, ben ik blij dat ik hem toch niet meer heb. Misschien kunnen de meeste mensen de telefoon 'nieuw leven' inblazen door het flashen van CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614304

gehaktstaaf schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:12:
@Hierboven,

Dat eerste probleem heb ik ook gehad, zodra het apparaat boven de 41 graden kwam (CPU-Z) begon het scherm verticaal te trillen/schokken. Vooral met warm weer had ik er erg snel last van, dus toen voor reparatie gestuurd. Heeft helaas wel 2 pogingen gekost. Maar sindsdien goed.
Over je accuverbruik kunnen we weinig zeggen, de percentages zeggen niet zoveel. Wat was de screen on time?
Overigens is bij mij het accuverbruik ook altijd behoorlijk wisselend. De ene keer haal ik met gemak 3+ uur SOT en de andere keer is de pijp echt leeg bij 2u15..
Thanks voor de reactie! Precies hoe jij het hierboven beschrijft heb ik er ook last van. Het wordt onderhand toch wel erg irritant. Misschien moet ik hem dan toch maar eens opsturen als dit daadwerkelijk het probleem kan oplossen. Toch erg eigenlijk dat ik hem koste wat kost niet wil opsturen, veel te afhankelijk van zo'n stukje elektronica :+ . Screen on time niet naar gekeken, zal het eens wat beter in de gaten houden. Ik meen me gewoon te herinneren dat vroeg de apps bovenaan stonden bij accuverbruik en dat de batterij langer meeging. True inderdaad!

@nul07, welke telefoon heb je nu dan? Nooit spijt gehad van mn Nexus5, in tegendeel zelfs. Vind hem echt geweldig voor deze prijs, zeker als ik zie waar sommige andere mee rondlopen. Hoop dat de nieuwe Nexus'en weer toppers worden voor een zacht prijsje, dan wordt dat ongetwijfeld mijn nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:41
@nul07 vind alles van Google sowieso niks. Geen idee ook waar die dikgedrukte tekst en de afbeelding voor nodig zijn.

Anyhow, na 1,5 jaar trouwe dienst van mijn Nexus 5, heeft de mijne het begeven. Althans, eigenlijk na 3 maanden: het scherm was gebarsten en toen heb ik er een nieuwe op laten zetten. Nu vond ik de kleuren van dat scherm al minder goed en had ik weer wat backlight bleeding, maar vanochtend heeft het scherm blijkbaar besloten om allemaal vlekken te vertonen, doffe kleuren te weergeven, enzovoort.
Beetje matige foto, maar het probleem is wel zichtbaar. Hij is echt slecht afleesbaar. Iemand enig idee wat dit is en/of?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/k9j77s.jpg

Overigens begint ook de powerbutton een beetje vervelend te doen (het bekende probleem) al valt daar nog wel mee te leven als je net weet hoe je 'm in moet drukken.
Maar alles bij elkaar; het is imo tijd voor een nieuwe. Ik hoop dat alles onder garantie gerepareerd kan worden en dan kan hij als nieuw op V&A.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 19-06-2015 09:54 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Anoniem: 601896 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:34:

Maar als ik de reacties hier lees over de problemen met hardware, android 5.1.1 en drain van play services, ben ik blij dat ik hem toch niet meer heb. Misschien kunnen de meeste mensen de telefoon 'nieuw leven' inblazen door het flashen van CM?
Het laatste wat je noemt (Play Services) staat los van het toestel. Dit komt ook voor bij bijvoorbeeld de S6 van Samsung.

Wat betreft Android 5.1.1. heb ik echt 0 klachten, ook niet over de hardware van het toestel zelf. Mijn toestel komt uit 02-2014 en is dus bijna 1,5 jaar oud maar werkt nog steeds echt fantastisch. De batterijduur is het enige punt van kritiek, maar dat is weer gelinkt aan de Play Services app. Verder ben ik er nog steeds uitermate tevreden over en zijn er (behalve misschien de S6) geen telefoons die voor mij de N5 kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Anoniem: 614304 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:04:
[...]

@nul07, welke telefoon heb je nu dan? Nooit spijt gehad van mn Nexus5, in tegendeel zelfs. Vind hem echt geweldig voor deze prijs, zeker als ik zie waar sommige andere mee rondlopen. Hoop dat de nieuwe Nexus'en weer toppers worden voor een zacht prijsje, dan wordt dat ongetwijfeld mijn nieuwe.
Zelf ben ik na een paar maanden weer teruggegaan naar een toestel met toetsenbord de Q10, die verbazingwekkend minstens net zo soepel liep als de n5. Maar dat doet in dit topic verder niet ter zake.

De Nexus5 is een telefoon waarmee als je de steeds centralere rol van google diensten kan waarderen, makkelijk nog 3/4 jaar vooruit kan gaan denk ik. Voor de stock-android software kun je nog lang updates verwachten, die elke keer meer functionaliteit naar de telefoon brengen. En mocht die support ooit stoppen, dan is er een zeer uitgebreid arsenaal aan alternatieve roms beschikbaar. Wat dat betreft zijn er weinig android-telefoons zo duurzaam als de Nexus5. En was het daarnaast ook een telefoon die op moment van uitkomen de meeste waarde voor zijn geld bood. Ik ben blij dat ik iets anders met de nadelen van de n5 niet heb, maar ook als je economisch kijkt naar zaken zoals de 'afschrijving' is het een toestel dat het echt veel beter doet als de samsung s4/s5 waarmee het concurreerde.

Er is voor de meeste gebruikers nu eigenlijk geen reden om hem weg te doen lijkt me. De sd800 kan de komende tijd meer dan prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
De drain van Play services heb ik sinds een paar dagen ook last van. Daarbij staat Chrome steeds als hoge verbruiker vermeld. Hopelijk wordt er snel weer een update voor Play services gereleased. Is er iets over gezegd door Google?

edit: Ik probeer eens of het herinstalleren van Play-services helpt.
https://forums.oneplus.ne...-or-script-needed.297708/
J0YR1D3R schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:01:
[...]

Het laatste wat je noemt (Play Services) staat los van het toestel. Dit komt ook voor bij bijvoorbeeld de S6 van Samsung.

Wat betreft Android 5.1.1. heb ik echt 0 klachten, ook niet over de hardware van het toestel zelf. Mijn toestel komt uit 02-2014 en is dus bijna 1,5 jaar oud maar werkt nog steeds echt fantastisch. De batterijduur is het enige punt van kritiek, maar dat is weer gelinkt aan de Play Services app. Verder ben ik er nog steeds uitermate tevreden over en zijn er (behalve misschien de S6) geen telefoons die voor mij de N5 kunnen vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door rikvandinteren op 19-06-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:29

pinda powerrr

Slow down...

Tja, hier ben ik ook niet helemaal tevreden sinds de laatste update. De accu gaat enorm snel leeg en het lijkt bij mij of het scherm ineens meer weg trekt. Ik kan het ook gewoon "zien".

Sinds jaren heb ik in mijn auto een Brodit houder, die ik elke keer vervang zodra ik een ander toestel heb, zo ook met mijn N5. De houder hangt er nu meer dan een jaar en laad de telefoon op tijdens het rijden. Ook heb ik altijd een app aanstaan, zodat ik altijd snelkoppelingen naar bellen en navigatie heb. Nu was het altijd zo, dat zelfs als ik de navigatie (Sygic) aan heb staan en dus de GPS ook, dat na een tijdje de telefoon compleet opgeladen uit de houder komt. Zo ben ik ook op vakantie geweest en heeft de N5 rustig tien uur achter elkaar aan gestaan. Zonder problemen, accu helemaal vol. Sinds kort loopt de accu echter sneller leeg dan de houder kan laden (vreemd, want in instellingen staat dat er AC geladen wordt) en trekt het scherm, zowel met, als zonder GPS de accu leeg en snel ook.
Helderheid van het scherm staat op laagst. Ik heb echt elke app die ik de laatste tijd geinstalleerd heb verwijderd, natuurlijk meerdere keren aan/uit, maar het wil nog niet helpen. Heb de app Battery Stats er op staan en daar zie ik nog niet de oplossing. Het scherm wordt daar wel als grootste drain aangegeven.

Ik heb net even een ritje gehad in de auto en had de navigatie nodig. Hier zie je goed hoe snel die leeg loopt ipv dat er volgeladen wordt.

Aan de hand van dit verhaal, wat denken jullie, "gewoon" batterydrain in deze versie, of is de accu gewoon dood?

N5 is nu iets van 14 maanden oud. Lollipop 5.1.1 Root en Xposed.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QO40NDsl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F2y1Pg7l.png

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Heb je het al eens vergeleken met de normale oplader? Dus gewoon GPS/navigatie aan en dan thuis in de lader hangen. Toen 5.1.1 net uit was heb ik 2 cycles echt een ontzettend goede accuduur gehad, beter dan voorgaande versies. Maar sindsdien is het ineens veel slechter. Er lijkt dus toch iets van een bug in te zitten.

Ik merk wel een beetje dat wij als Nexus eigenaren een soort testgroep zijn voor Lollipop (en waarschijnlijk straks ook Android M). Dat staat dus een beetje tegenover de lagere aanschafprijs. Zodra er nu een goede versie uitgebracht wordt, ga ik voorlopig even niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nee, niet geprobeerd, wel een goede tip!

Maar heb nu uit pure frustratie (probleem speelt al een tijdje en probeer van alles te loggen om er achter te komen) weer 5.1.1 er op geflasht. Staat nu de apps op te starten.
Dan ben ik wel weer de Xposed module kwijt, maar misschien was dat het wel (???) Kan geen kwaad om het opnieuw te proberen.

Ga vanaf morgen weer loggen en kijken wat het doet qua verbruik/drain. Dan zal ik ook bovenstaande tip meenemen! d:)b

EDIT:
Ik had trouwens het idee, dat de WiFi meer accu weg trekt dan bij vorige versies. Niet gemeten, maar puur gevoel. Als ik de hele dag WiFi uitzet, dan ging de accu ook langer mee. Zijn er meer met die ervaring?

[ Voor 19% gewijzigd door pinda powerrr op 19-06-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:53
@ pinda powerr: dat probleem met sneller leeglopen dan opladen heb ik ook. Dat is dan met de originele lader in het stopcontact als ik netflix loop te kijken met de accu op 3%.

En uberhaupt het snel leeglopen van de accu. Normaal kon ik wel een dag op de accu met 4 uur schermtijd, dat is nu alleen 4 uur schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

AMD1800 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 20:42:
@ pinda powerr: dat probleem met sneller leeglopen dan opladen heb ik ook. Dat is dan met de originele lader in het stopcontact als ik netflix loop te kijken met de accu op 3%.

En uberhaupt het snel leeglopen van de accu. Normaal kon ik wel een dag op de accu met 4 uur schermtijd, dat is nu alleen 4 uur schermtijd.
Maar dan blijft de vraag, is het een versleten accu, of is deze versie gewoon slecht voor de accu, aangezien je dus redelijk hetzelfde ervaart als ik.

De originele lader levert 1.2mA mijn lader in de auto 1.0mA dit was dus tot voor kort genoeg om te laden tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
pinda powerrr schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Maar dan blijft de vraag, is het een versleten accu, of is deze versie gewoon slecht voor de accu, aangezien je dus redelijk hetzelfde ervaart als ik.

De originele lader levert 1.2mA mijn lader in de auto 1.0mA dit was dus tot voor kort genoeg om te laden tijdens gebruik.
Mensen met Android 5 plus een one plus one spreken van een verbeterde batterijduur. Ik herken dat totaal niet.

Ik heb een hele tijd een custom ROM van Android 4 gedraaid (versie weet ik zo niet), maar zonder de telefoon echt anders te gebruiken is het gebruik gigantisch achteruit gegaan. Ik gooi het dus eerder op een slecht os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

pinda powerrr schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Dat is wel heel erg weinig, maak er maar 1.2 A en 1.0 A van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 06:47
Ik heb sinds een dag of 3 een accu drain van 10% per uur, google service (exchange) is hier vooral de boosdoener van.

Zijn hier meer met dit zelfde probleem? ik moet nog updaten naar 5.1.1 maar had de afgelopen maanden totaal geen problemen met deze versie (root 5.1)
Ik kon met gemak een dag mee (bluetooth met wear aan)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn scherm is sinds vandaag ook stuk. Niks raars mee gedaan maar er loopt een barst van links naar rechts vanaf 1/3 van het scherm, alsof hij dubbel gevouwen is.
Touchscreen reageert nu ook niet meer of hij drukt random posities aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 10:30
Mijn vrouw heeft mijn N5 en klaagt sinds een paar dagen ook over een dramatische accuduur.
Vanavond eens een reset doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:30
Ik ook.
Gisteren avond naar bed gegaan met 70% en is nu bijna leeg (ongeveer 10%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 10:30
Maar wat is nu een goede vervanger voor de Nexus 5?
Zelf heb ik een oneplus one maar die vind ze te groot.
Alle Samsungs vallen af vanwege touchwiz.
Sony of Motorola dan?? Die hebben nog een vrij standaard Android, toch?

Of anders maar eens over op Apple.
Ik begin me langzamerhand te ergeren aan Android.
Ook met mijn opo heb ik af en toe problemen net als met al mijn voorgaande Android telefoons.
Nu weet ik niet hoe het met Apple is maar daar hoor ik nooit zoveel klachten over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coob schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:15:

Ook met mijn opo heb ik af en toe problemen net als met al mijn voorgaande Android telefoons.
Nu weet ik niet hoe het met Apple is maar daar hoor ik nooit zoveel klachten over?
Misschien is de Honor-6 wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:04
Eventueel kan je wachten tot dit najaar. Schijnt dat LG ook weer met een Nexus toestel komt :).
nieuws: Gerucht: LG werkt aan Nexus-toestel met 5,2"-scherm

[ Voor 48% gewijzigd door jip_86 op 23-06-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Voor de Nexus had ik de HTC one mini en deze had volgens mij een microfoon ruisonderdrukker. De Nexus niet, dus als je daarbij op een festival staat en je maakt een filmpje hoor je niet veel meer dan gekraak.
Kan ik ergens snel zien of toestellen dit wel of niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Even verder over de batterydrain... we zijn een paar dagen verder na het opnieuw installeren van 5.1.1 Wel root acces, geen Xposed meer.
Ik merkte een "kleine" verbetering, maar meer dan "kleine" bleef het niet helaas. Wederom in de auto gebruikt, zowel met navigatie aan als zonder navigatie, waarbij dan alleen de app Google Play: Car dashdroid- Car dashboard draait. Deze app draai ik al ruim een jaar zonder problemen.

De accu liep iets minder snel leeg dan daarvoor, maar liep helaas nog steeds leeg tijdens het opladen. Dus dacht ik nog dat mijn Brodit lader niet meer goed was. Toen de tip die hier kwam opgevolgd en thuis aan de originele lader gehangen en de hierboven genoemde app aangezet. ook nu liep de accu leeg. Jammer genoeg zit er geen usb stekker aan de andere kant van mijn autolader, anders had ik er een 2A lader aan gehangen.

Volgens Battery Stats is het scherm de grootste verbruiker (logisch met een app die bedoeld is om het scherm aan te houden), daarna volgen Android OS en Service Program.
Kijk ik in het tabje "Sensor usage" dan staat daar een gebruik van ruim drie uur voor "Service Program" dus er is een bepaalde sensor die continu aan blijft staan terwijl het niet nodig is.

Ik denk dat ik met bovenstaande zaken in ieder geval heb concluderen dat de accu zelf nog niet op is, maar er waarschijnlijk een bug zit in een van de updates.
Het is ongeveer twee weken geleden begonnen bij mij, want vlak daarvoor ben ik nog een weekend weg geweest naar de Ardennen, waarbij de navigatie zo'n 3,5 uur aan heeft gestaan, ik arriveerde met een volle accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Daar worstel ik ook mee.. had bijna een S6 gekocht dit weekend, maar toch van afgezien na het lezen van deze post:

http://www.reddit.com/r/N...place_my_n5_regretted_it/

Motorola, HTC en Sony zitten inderdaad dichter bij stock, al hebben HTC en Sony ook toch aardig wat eigen software erop staan.

Sinds Lollipop heb ik helaas toch aardig wat problemen gehad die door Google echt tergend traag werden verholpen (lees een half jaar later..).

Ik overweeg zelf ook Apple, maar ik vind het huidige model niks en dit jaar komt er alleen een kleine upgrade met de 6S dus wie weet in 2016 eens kijken waar Apple mee komt.

Vermoedelijk gaat het toch eind dit jaar een nieuwe Nexus worden, met als voorwaarde dat Google tot bezinning komt en niet weer met zo'n achterlijk formaat komt als de Nexus 6.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Laguna schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:53:
[...]

Daar worstel ik ook mee.. had bijna een S6 gekocht dit weekend, maar toch van afgezien na het lezen van deze post:

http://www.reddit.com/r/N...place_my_n5_regretted_it/

Motorola, HTC en Sony zitten inderdaad dichter bij stock, al hebben HTC en Sony ook toch aardig wat eigen software erop staan.

Sinds Lollipop heb ik helaas toch aardig wat problemen gehad die door Google echt tergend traag werden verholpen (lees een half jaar later..).

Ik overweeg zelf ook Apple, maar ik vind het huidige model niks en dit jaar komt er alleen een kleine upgrade met de 6S dus wie weet in 2016 eens kijken waar Apple mee komt.

Vermoedelijk gaat het toch eind dit jaar een nieuwe Nexus worden, met als voorwaarde dat Google tot bezinning komt en niet weer met zo'n achterlijk formaat komt als de Nexus 6.
Misschien wordt het de nieuwe Nexus 5 (2015) met 3D camera

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik heb een redelijk nieuwe N5 (gekocht in mei) en heb de laatste update draaien (5.1.1 Build number LMY48B. Niet geroot en stock firmware.
Geen problemen met batterij. Ik haal hem om 8:00 van de lader en als ik hem niet eerder oplaad, heb ik rond 21:00 tussen de 10% en 20% batterij over. Maar ik ben geen intensieve gebruiker. Wat ik doe:

- Ik bel en sms weinig
- K9 mail met 3 accounts (push messages)
- Twitter (om het uur syncen)
- DS Cloud met sync via 4g en wifi (alleen als er bestanden veranderen)
- Bluetooth en wifi staan altijd aan
- Locatie op High accuracy
- Telegram
- Strips lezen
- Als ik thuiskom, dan ga ik 1 of 2 uur het interweb op (fora, Joetjoep)

Voor de meeste apps heb ik notifications aanstaan (Twitter, eBay, Marktplaats krijg ik de meeste notifications van).

Misschien dat hoge batterij verbruik komt in combinatie met bepaalde apps. Aan de firmware zou het niet kunnen liggen, anders zou iedereen er last van moeten hebben. Of denk ik te simpel?

[ Voor 10% gewijzigd door Xyphoid op 23-06-2015 12:27 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hoeveel uur scherm aan per lading red je? Als ik het zo zie vind ik het helemaal geen slechte score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Ik hoop het niet, totaal geen behoefte aan zo'n gimmick als een 3D camera. Laat ze maar gewoon een fatsoenlijke camera erin plaatsen, zoiets als in de S6 of de G4 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023

LG G2 op de kop tikken? Is het nettere bastaard broertje van de N5 en was een tijdje terug voor 275 te krijgen (zelfde als mijn n5 in de btw acties vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawbalicious
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-07 23:01

Bawbalicious

Valar Morghulis

Ik ga me batterij vervangen, hij is half leeg voordat ik op school ben...
Heeft iemand een site die ze zouden aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bawbalicious schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:26:
Accessoires voor de Google Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Laatst online: 27-06 09:13

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Maak je toevallig gebruik van een smartwacht?
Zo ja dan zou ik even wachten i.v.m. bekende battery drain problemen i.c.m. een smartwatch van google Fit en Google Play Services (hoe ziet je accu verbruiksgrafiek er uit? en welke toepassingen staan in de top 3?)

Volgens de development Google+ pagina van Fit zijn er al meerdere fixes gedeployed maar ondervinden mensen (waaronder ook ok) nog steeds hinder van de bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:38
in Deel 2 staan ook genoeg links waar je een goede originele batterij kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

SjOuKeS schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:25:

Volgens de development Google+ pagina van Fit zijn er al meerdere fixes gedeployed maar ondervinden mensen (waaronder ook ok) nog steeds hinder van de bugs.
Zijn die fixes ook van toepassing op de batterydrains die ik en een paar anderen hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
J0YR1D3R schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:11:
Hoeveel uur scherm aan per lading red je? Als ik het zo zie vind ik het helemaal geen slechte score.
Ik zit nu op 16% met 2 uur scherm aan. Maar vandaag veel bestanden gesynced met DS Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Laatst online: 27-06 09:13

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

pinda powerrr schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:08:
[...]

Zijn die fixes ook van toepassing op de batterydrains die ik en een paar anderen hier last van hebben?
Mijn opmerking betreft alleen gebruikers van wear devices.

Als ik jou verhaal zo terug lees dan denk ik eerder aan een defecte accu, maar ik ben geen expert.
Ik heb zelf inmiddels (over 2 jaar tijd) 2 accus versleten. De kwaliteit of de manier van laden ontladen is dusdanig slecht dat ze het niet zo lang uithouden (de (originele) accu wordt bol en verliest capaciteit).
Time eens hoe lang je telefoon er over doet om op te laden wanneer hij onder de 3 % zit met een 1A 5V lader.
Voor een goeie accu moet dit minimaal 2 tot 2,5 uur duren. Als hij sneller op 98~100% zit dan is je accu capaciteit kwijt en wellicht toe aan vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Bij mij zijn de batterij issues weer opgelost! De hele nacht door met 4% batterij verlies (was voorheen 20%-25%). Misschien een fix, maar kan ook het deinstalleren van Android wear zijn (smartwatch verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Na het vervangen van m'n batterij houd ik het nu wel de gehele dag vol, met ruim 3 uur screen on time. Draai overigens nog steeds 4.4, want Lollipop beviel me niet echt toen het uitkwam en daarna eigenlijk geen tijd/zin gehad om te upgraden. Zodra er een stabiele Android M versie uitkomt wil ik daar gelijk naartoe :)

[ Voor 3% gewijzigd door Prolution op 24-06-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart

Waarom is de Nexus 5 duurder dan 1.5 jaar geleden toen die uitkwam -O-
Afgezien van het feit dat hij niet meer geproduceerd wordt en de Nexus 6 'pleuris' duur is en amper 'beter' snap ik het niet :P

[ Voor 26% gewijzigd door Viper® op 24-06-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb de laatste tijd (vooral na android 5.1) dat de accu 's morgens om een uur of 11 de accu al op 20% zit, ondanks dat ik hem vrijwel niet gebruikt hebt.
De volgende dag heb ik bijvoorbeeld nog 30% over aan het eind van de dag.
Als ik dan het accu gebruik bekijk, valt er niks bijzonders te zien, waarschijnlijk accu niet goed meer?
Herkend iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
@Viper®: Kwestie van vraag en aanbod.

@mb1234: Ik zou nog even wat updates afwachten, voordat je de accu gaat vervangen. Grote kans dat het een softwareprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Volgens mij is 18 maanden ongeveer een omslagpunt waarbij liion accu's vaak merkbaar minder beginnen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
voorlopig wacht ik nog even wat updates af, het is gelukkig niet zo dat ik er bijna dagelijks last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik denk de oplossing te hebben voor mijn batterydrain in de auto (in autohouder, laden en continu scherm aan).
De oorzaak is zeer waarschijnlijk.........een nieuwe spijkerbroek :+

Ik keen even in de connector leek niet vies, toch even met een naald zitten wroeten en daar kwam een mooi laagje stof mee naar boven, precies genoeg om de usb connector in de auto zo te positioneren dat er wel geladen werd, maar niet genoeg door een slechte verbinding.
Toen ik de N5 in mijn Anker laadstation deed, zag ik ook veel hogere waardes qua laden met de app Current Widget https://play.google.com/s...d=com.manor.currentwidget Daarmee kun je ooi zien hoeveel er aan stroom geladen wordt. Nu had ik ineens waardes van 1600mA, wat prima is voor laden natuurlijk.

In de auto heb ik nog een truc toegepast, omdat blijkbaar in de loop der tijd de usb connector van de houder ook uit positie was gekomen. Ik zag op youtube een filmpje om met een tang je connector aan te knijpen, dan "pakt" het weer beter. Zo gezegd zo gedaan. Nu gaat de telefoon weer iets stroever in de houder, net zoals toen ie net nieuw was.

Zondag weer een stuk rijden met navigatie aan, ben benieuwd of ik met een volle accu aan kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Mijn battery drain is opgelost na het downgraden naar 5.1.0
5.1.1 heeft gewoon een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Niet alleen mijn scherm is stuk ook geeft hij geen ringtone meer. Kan nog wel muziek afspelen maar notificaties gaat blijkbaar via een apart speakertje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tlpeter schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:56:
Mijn battery drain is opgelost na het downgraden naar 5.1.0
5.1.1 heeft gewoon een bug.
Battery drain zit in Play Services. Andere toestellen (bijvoorbeeld de S6) hebben er ook last van en die zitten nog niet op 5.1.1. Ik heb er ook niet elke dag last van, maar soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
De play services is geupdate maar ik heb nergen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-07 07:38
Heeft iemand ook het idee dat Google Now niet naar behoren meer werkt? Ik had vroeger vaak updates van websites die ik bezoek, onderwerpen dat me interesseren en ook updates van pakjes dat aankomen bvb Amazon.

Nu heb ik de laatste tijd alleen het weer...
Ik heb een paar dagen terug iets besteld van amazon.co.uk maar dit komt er ook niet op...

Google now staat in primaire taal English US en zoektaal Nederlands zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:05

XanderDrake

Build the future!

Ligt het nou aan mij...? Ik ben net over gestapt op 4G en mijn accu tijd verdampt. Halveert bijna. Illusies of waarheid

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:02:
Heeft iemand ook het idee dat Google Now niet naar behoren meer werkt? Ik had vroeger vaak updates van websites die ik bezoek, onderwerpen dat me interesseren en ook updates van pakjes dat aankomen bvb Amazon.

Ik heb een paar dagen terug iets besteld van amazon.co.uk maar dit komt er ook niet op...

Google now staat in primaire taal English US en zoektaal Nederlands zoals altijd.
Hier werkt het nog prima!
Heb afgelopen week inderdaad nog een tracking van een laadcoil via amazon.co.uk gekregen en ook m'n interesses in Samsung (heb ook een S6 Edge) wordt regelmatig geupdated.
Ok Google werkt trouwens ook perfect met antwoorden in het Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cowboy_Henk schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:02:
Heeft iemand ook het idee dat Google Now niet naar behoren meer werkt?
.
.
.

Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit goed zien werken. Hij toont het weer. En blijft hardnekkig aangeven wat de reistijd naar mijn werk is...Het huis van mijn schoonmoeder in Overijsel. Twee uur rijden hier vandaan. Ik kom daar eens in de twee maanden of zo. Tot vorige maand, toen ben ik één keer iemand wezen opzoeken in Friesland. Vanaf dat moment vond hij dat ik maar iedere dag daar heen moest rijden voor mijn werk. Mijn echte werk komt gewoon bijna nooit in beeld. Behalve gisteravond, zaterdag dus, ton gaf hij in een keer op dat het 28 minuten naar mijn werk was. 8)7
catt4u schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:45:
Hier werkt het nog prima!
.
.

Ok Google werkt trouwens ook perfect met antwoorden in het Nederlands :)
OK google daar reageert hij wel op, maar je hebt er niets aan.

OK Google Wifi Uit/Aan brengt je wel bij de wifi instellingen, maar schakelt wifi niet uit/aan. En dat geldt ook voor Bluetooth Uit/Aan

OK Google Navigeer naar Mevrouw Jansen brengt je naar Google waar je dan bovenaan de LinkedIn pagina van Mevrouw Jansen hebt staan.

OK Google Bel Mevrouw Jansen Brengt me ook naar de Google zoekpagina

[ Voor 33% gewijzigd door Ortep op 28-06-2015 10:42 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Mijn n5 is weer gerepareerd..
Scherm vervangen met donor telefoon van @cyberpope.
Werkt weer voortreffelijk!

Moet zeggen dat dat ding wel erg snel en gemakkelijk te vervangen Is.

De donor nog eens wat nader onderzocht:
Kalk afzetting op en in de sim tray, en ook onder de heatsinks.
Tevens een sticker bruin gekleurd; wat er op wijst dat iets goed warm Is geworden..
Ben bang dat t logic board echt overleden is.

[ Voor 39% gewijzigd door Krypt op 28-06-2015 17:19 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 23:59
d--amo schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:56:
Voor de mensen die sinds de laatste update problemen hebben met internet over wifi.

Na wat verder testen blijkt dat het niet zozeer internet zelf is, maar eerder push notifs die niet binnenkomen via wifi. Na het even in en uitschakelen van wifi, of schakelen naar mobile data komen ze plots in bulk binnen.

Het lijkt een issue te zijn met GCM, waar veel apps gebruik van maken voor hun push notifs. Voor zover ik zelf heb gemerkt en gevonden op allerlei fora lijkt deze problemen te hebben op ipv6 netwerken. Echter zou het geen google issue zijn, maar een foute IPv6 implementatie op het lokale netwerk.

Ik ga dit de komende dagen nog verder testen. Ik ga op 1 van mijn 2 SSID's IPv6 eens uitschakelen en op het andere verder testen.
Ik heb een eigen router is gebruik, dus ik heb de mogelijkheid om de IPv6 implementatie aan te passen indien nodig.

Kunnen de andere bevestigen dat zijn ook IPv6 hebben draaien op hun netwerk? Zijn er mensen die problemen hebben op een IPv4 only netwerk?
Een wat late reactie maar ik heb hier nog steeds problemen mee. Wordt er helemaal gek van, zet WiFi nu standaard maar uit op mijn telefoon..

We hebben hier Ziggo, op andere netwerken lijkt het beter te werken. 5GHz of 2.4GHz maakt geen verschil. Net een check gedaan, we zitten op IPv4 dus lijkt dat het daar toch niet mee te maken heeft.

Het probleem is idd vooral dat push notificaties niet doorkomen. Ik zie soms bij WiFi een uitroepteken staan, maar soms ook helemaal niets of is hij vanzelf disconnected en moet ik weer op m'n wifi netwerk klikken wil hij verbinding maken. Dan stromen ineens alle push notificaties binnen... Ik ben eigenlijk van plan een dezer dagen eens een complete factory flash te doen, wie weet gaat dat werken. Heeft iemand anders nog tips of er iets over kunnen vinden? :)

EDIT: Kom net dit formulier heen, ga eerst een factory reset proberen en anders maar eens bellen! https://support.google.co...m&source=nexus_forum&rd=1

[ Voor 4% gewijzigd door disweb op 29-06-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:26
d--amo schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:56:

Jups, hier het zelfde. Problemen met IPv6 en op IPv4 loopt alles soepel. Redelijk kut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

pricewatch: LG Nexus 5 BL-T9 Accu
Zojuist heb ik deze besteld. Er vanuit gaande dat de accu dezelfde zal zijn, heb ik gekozen voor de webshop die me per mail kon garanderen dat hun voorraad niet ouder dan een paar maanden is en er een setje gereedschap bij levert. Die paar euro heb ik er wel voor over.

Momenteel heb ik na een werkdag nog ~20% over met minder dan 1.5 uur SOT.
Ik hou jullie op de hoogte van ervaringen met inbouwen en de levensduur daarna :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-07 07:34
Li1quid schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Jups, hier het zelfde. Problemen met IPv6 en op IPv4 loopt alles soepel. Redelijk kut..
Bij mij is dit probleem opgelost. Of het was alleszins opgelost, want ik loop sinds dit weekend met een LG G4 rond :)

Het probleem bij mij was dat mijn IPv6 implementatie eigenlijk niet meer correct werkte. Mijn N5 had een v6 adres en kon de router bereiken, maar kon niet naar internet. Daar geraakte GCM van in de war denk ik, en probeerde het vervolgens niet via v4.

Kan je eens checken of je v6 adres wel goed werkt?
Probeer eens http://test-ipv6.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Krypt schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:35:
Mijn n5 is weer gerepareerd..
Scherm vervangen met donor telefoon van @cyberpope.
Werkt weer voortreffelijk!

Moet zeggen dat dat ding wel erg snel en gemakkelijk te vervangen Is.

De donor nog eens wat nader onderzocht:
Kalk afzetting op en in de sim tray, en ook onder de heatsinks.
Tevens een sticker bruin gekleurd; wat er op wijst dat iets goed warm Is geworden..
Ben bang dat t logic board echt overleden is.
Interessant.
Mijn N5 geeft geen belgeluid meer en me crystal touchscreen is stuk.
Wat was je kwijt voor de reparatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb de N5 voor een goede prijs over kunnen nemen; dus geen nieuw scherm en heb zelf alle inhoud over gezet; op uitzondering van front- en backcam, earspeaker en headphone jack.

De rest bewaar ik als reparatie onderdelen mocht er nog iets kapot gaan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Zoals beloofd hierbij nog m'n ervaring met de nieuwe accu. Het loshalen van de achterplaat viel me enorm tegen, incl föhnen zaten de plakkertjes (dubbelzijdig tape) muurvast. Daarnaast zaten ze op de flinterdunne GPS-antenne, waarbij ik bang was die los te trekken. Ook de accu zat zo vast dat er een scalpel aan te pas moest komen. Maar uiteindelijk is alles zonder schade gelukt; ook de trilmotor, Qi charging en GPS doen het nog.

06:30 - 24:00 lukte me de afgelopen twee dagen met circa 3 uur SOT, Wifi en Bluetooth altijd aan, met aan het einde van de dag nog 30% over. Het is dus een enorme verbetering waar ik wel blij om ben en gelukkig dus niet de Lollipop battery drain alleen :)

De enige twee nadelen:
- Temperature wordt niet meer uitgelezen cq staat continu op 29.3 graden, zelfs na een uurtje in de volle zon.
- Ondanks de letterlijke toezegging van de webshop, was de accu van mei 2014: "Wij krijgen dan ook maandelijks nieuwe voorraad van deze batterij. De batterijen die wij dan ook op voorraad nemen zijn van een zo recent mogelijke productiedatum."

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Ik ben echt zo klaar met Android/Google, om de haverklap wel weer een nieuwe bug. Nu plots uit het niets een battery drain door bluetooth dat m'n toestel constant ingeschakeld houdt, vermoedelijk door 1 of andere update die Google op de achtergrond heeft doorgevoerd. Het rare is nu ook dat m'n carkit 2x een signaal geeft dat ie gekoppeld is, terwijl dat voorheen gewoon 1x was. Zowel carkit als N5 al opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:52
Iets meer dan een maand in het bezit van een (2dehandse) Nexus 5, en moet zeggen dat ik tot nu toe niet teleurgesteld bent. Ik zat jaren op iOS en besloot om even naar de concurrentie te gaan piepen met Android.

Even schrikken toen Google Play Services mijn batterij op 1 2 3 drainde maar kon het nog vrij veel fixen. En eigenlijk vind ik dit dan wél weer leuk : tweaken ! iOS is veel stabieler dan Android, wat voor vele mensen een pluspunt is, en voor mij is dit ook het geval. Maar tegelijkertijd is het ietswat "saaier", om het zo maar te noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tlpeter schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:11:
De play services is geupdate maar ik heb nergen last meer van.
Was het maar zo'n feest :) En ja, ik heb de laatste versie van Play Services. Soms gaat het wel goed, soms ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/Screenshot_2015-07-05-10-29-09.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dit was op 5.1.0 maar ik heb ondertussen maar weer geupgrade i.v.m. leeglopen van mijn moto 360 die wel op 5.1.1 staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Wat mij vooral stoort is dat ik heel vaak 'Could not connect to camera' krijg en er niets te doen is ermee totdat ik het toestel helemaal uit en weer aan zet =/.

Heb gewoon de nieuwste versie erop staan, komt toch vaak voor.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 19:40
Iemand een tip waar ik goedkoop een nieuw scherm kan krijgen? Heb na mijn nexus een OPO in gebruik genomen, maar de nexus beviel toch beter.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tlpeter schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:02:
Dit was op 5.1.0 maar ik heb ondertussen maar weer geupgrade i.v.m. leeglopen van mijn moto 360 die wel op 5.1.1 staat :)
Ik heb het op LMY48B (5.1.1) ook gewoon nog, dus daar kan het niet aan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:28
Laguna schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 07:34:
Ik ben echt zo klaar met Android/Google, om de haverklap wel weer een nieuwe bug. Nu plots uit het niets een battery drain door bluetooth dat m'n toestel constant ingeschakeld houdt, vermoedelijk door 1 of andere update die Google op de achtergrond heeft doorgevoerd. Het rare is nu ook dat m'n carkit 2x een signaal geeft dat ie gekoppeld is, terwijl dat voorheen gewoon 1x was. Zowel carkit als N5 al opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat.
Verrek, dat heb ik ook ineens! Bluetooth vreet mn batterij leeg en ik kan het niet plaatsen, maar het is nu wel zo erg dat ik overdag het helemaal uitschakel en dus eignelijk niets aan mn smartwatch heb:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
artbij schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:15:
Iemand een tip waar ik goedkoop een nieuw scherm kan krijgen? Heb na mijn nexus een OPO in gebruik genomen, maar de nexus beviel toch beter.
Wil je een goedkoop scherm? Dan kun je terecht bij de china boeren zoals dx.com/ebay/alibaba ed.
Maar ik heb al verhalen gelezen dat t schermkwaliteit (scherpte/kleur/backlight) soms te wensen overlaat of dat de digitizer de verkeerde coordinaten doorgeeft van touch (waardoor je hele telefoon niet echt fijn werkt dus).

Als ik hier niet een defecte n5 met goed scherm kon overnemen dan had ik n vervanger hier gekocht: http://www.etradesupply.c...id-models/lg-nexus-5.html

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Laatst online: 26-05 13:24
disweb schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:09:
[...]

Een wat late reactie maar ik heb hier nog steeds problemen mee. Wordt er helemaal gek van, zet WiFi nu standaard maar uit op mijn telefoon..

We hebben hier Ziggo, op andere netwerken lijkt het beter te werken. 5GHz of 2.4GHz maakt geen verschil. Net een check gedaan, we zitten op IPv4 dus lijkt dat het daar toch niet mee te maken heeft.

Het probleem is idd vooral dat push notificaties niet doorkomen. Ik zie soms bij WiFi een uitroepteken staan, maar soms ook helemaal niets of is hij vanzelf disconnected en moet ik weer op m'n wifi netwerk klikken wil hij verbinding maken. Dan stromen ineens alle push notificaties binnen... Ik ben eigenlijk van plan een dezer dagen eens een complete factory flash te doen, wie weet gaat dat werken. Heeft iemand anders nog tips of er iets over kunnen vinden? :)

EDIT: Kom net dit formulier heen, ga eerst een factory reset proberen en anders maar eens bellen! https://support.google.co...m&source=nexus_forum&rd=1
Hier hetzelfde probleem (Android 5.1.1). Wifi verbinding ligt er heel vaak uit, terwijl het Wifi tekentje vol vermogen aangeeft.
Ook regelematig een uitroepteken bij zowel wifi als 4G (altijd tegelijkttijd). Een wifi toggle ON/OFF lost e.e.a. weer (tijdelijk) op. Om doodziek van te worden :(
Had trouwen vorige week al een factory reset gedaan, maar heeft helaas niet geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dark-knight op 06-07-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 22:51
Darkfreak schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:13:
Wat mij vooral stoort is dat ik heel vaak 'Could not connect to camera' krijg en er niets te doen is ermee totdat ik het toestel helemaal uit en weer aan zet =/.

Dat ligt aan de gebruikte apps, niet zozeer aan de telefoon. Snapchat veroorzaakt vaak dat probleem.
Snapchat updaten werkt vaak, en deze niet automatisch laten updaten, mocht het dan weer fout zijn dan heb je er geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

demonic schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 04:03:
[...]

Dat ligt aan de gebruikte apps, niet zozeer aan de telefoon. Snapchat veroorzaakt vaak dat probleem.
Snapchat updaten werkt vaak, en deze niet automatisch laten updaten, mocht het dan weer fout zijn dan heb je er geen last van ;)
Heb geen crapchat :P ..
Enige app die ik gebruik waar ik wel eens de foto-functie van gebruik is Whatsapp.

Ik update al mijn apps altijd meteen zodra de update uit is.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Darkfreak schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:48:
[...]

Heb geen crapchat :P ..
Enige app die ik gebruik waar ik wel eens de foto-functie van gebruik is Whatsapp.

Ik update al mijn apps altijd meteen zodra de update uit is.
Laatste updates geven geen garanties.
Stomme Youtube app werkt ook niet meer goed. Als je cast naar Chromecast, dan blijven de controls in het scherm als je het scherm klein maakt. En als je telefoon op standby gaat, dan verliest de app verbinding met de Chromecast en ben je je hele playlist weer kwijt. Heb de update verwijderd en dan werkt het weer.

Maar heb zelf geen batterij, wifi of camera problemen. Moet wel zeggen dat ik een buttload aan apps gedisabled heb:
Docs
Drive
Email
Fit
Gmail
Google Play Books
Google Play Games
Google Play Movies & TV
Goolge Play Newsstand
Google+
Hangouts
Keep
Photos (2X ??)
Sheets
Slides

En ik heb de 16Gb versie, dus kan niet zoveel apps installeren (heb al 5Gb aan documenten, foto's en videos en 2,77Gb aan comics er op staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31
Darkfreak schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:13:

Daar heb ik soms ook last van ja. Lijkt er op dat een bepaalde app de camera 'in gebruik' heeft (of niet correct vrij gegeven heeft na gebruik). Maar het is wel een bug specifiek in Google Camera, want een andere fotografie app kan de camera dan wel gebruiken.

Had hier laatst ook weer last van, en zelfs een reboot (helemaal uit en dan weer aan zetten) was geen oplossing. Uiteindelijk maar de update van Google Camera gedeïnstalleerd. Toen werkte het weer, waarna ik de update maar weer opnieuw gedownload en geïnstalleerd heb. Sindsdien het probleem nog niet weer opnieuw gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:50
De batterij van mijn Nexus (eerste batch nov 2013) was er abominabel aan toe.
Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/i4gls6i0p/Screenshot_2015_07_02_19_09_05.jpg

Dankzij tweaker intoxicated heb ik het dan ook aangedurfd om zelf de batterij te vervangen.
Eigenlijk heel simpel, ALS je de batterij er gemakkelijk uitkrijgt. Ik heb er het bijgeleverde plastieken hulpstukje op stukgekregen. Na veel wrikken is de batterij eindelijk losgekomen.

De nieuwe batterij (ook productiedatum uit mei 2014) er in geplaatst. Alles weer vastgemaakt, usb-kabel aan de nexus en opladen maar. Dacht ik.
Het laadsymbool kwam er op, maar geen melding dat ik op netstroom zat. De batterij zag ik zo weer slinken. Eenmaal aan 15% heb ik de nieuwe er uit gehaald, en de oude er weer in. Nu kwam wel de melding dat ik op netstroom zat. De nieuwe er weer in en toen zag ik dat er meer speling zat tussen de batterij en de uitsparing er van. Ik heb wat isolatietape geplooid en in de uitsparing geplaatst, en...
oef, de batterij begon op te laden.

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/kj4e5s2bd/DSC_0233.jpg

Alles werkt nog, trilmotor, gps,nfc...

Ik ben blijkbaar wel wat onvoorzichtig geweest bij het openpriemen van de cover. Er zit nu ook een scheurtje ter hoogte van de simtray.
Het resultaat valt dus keigoed mee. Ik ben opnieuw een tevreden Nexus-gebruiker.

[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 07-07-2015 19:25 . Reden: typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Fijn om te horen dat het gelukt is ! :)
Halverwege het inbouwen dacht ik echt dat ik vast wel iets gesloopt had, gezien de krachten die er nodig waren ;)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 19:40
Krypt schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:24:
[...]

Wil je een goedkoop scherm? Dan kun je terecht bij de china boeren zoals dx.com/ebay/alibaba ed.
Maar ik heb al verhalen gelezen dat t schermkwaliteit (scherpte/kleur/backlight) soms te wensen overlaat of dat de digitizer de verkeerde coordinaten doorgeeft van touch (waardoor je hele telefoon niet echt fijn werkt dus).

Als ik hier niet een defecte n5 met goed scherm kon overnemen dan had ik n vervanger hier gekocht: http://www.etradesupply.c...id-models/lg-nexus-5.html
Is zelf installeren goed te doen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
artbij schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 07:56:
[...]

Is zelf installeren goed te doen?
Als je er een incl frame koopt is het gemakkelijker en heb je gelijk wat spare parts.
Met frame hoef je enkel de achterkant eraf te halen, 6 schroeven boven eraf te halen, 4 schroeven onder. Alles eruit te halen en over te bouwen in t andere frame.

Met een los scherm moet je het oude scherm er nog uit snijden. Aan de boven en onderrand zit nog een lijmlaag die je los moet halen; en waar je dus ook weer lijm tussen moet smeren om m weer vast te zetten. Kans bestaat dat ie dan boven de brezels uit komt of scheef zit. Zelf zou ik dat risico niet nemen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:03
Vandaag mijn Nexus voor de tweede keer terug gekregen van Dynafix, deze keer was het niet de powerbutton die het probleem was, maar het scherm wat zo ongeveer 70 graden werd linksonder naast de LED, met als resultaat dat het scherm na 2 dagen niet meer aanging. Zit nu een nieuw (krasvrij :+ ) scherm op en onder garantie gerepareerd. Echter kon ik niet echt de oorzaak van het probleem vinden, een enkeling op heel internet had hetzelfde probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Jummy op 08-07-2015 18:20 ]

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Aangezien mijn batterij momenteel amper 16 uur meegaat op een lading, de volumeknop los zit, en mijn Nexus 5 last heeft van de welbekende haarscheurtjes bij de volumeknop en simtray, is het tijd om maar even een beroep op de garantie te doen.

Voor de medetweakers die dit al eens eerder hebben gedaan, hebben jullie direct contact opgenomen met LG of de verkopende partij? Ik heb de mijne in februari 2014 gekocht bij de Media Markt maar omdat mijn ervaringen met MM wat betreft garantie niet zo goed zijn ligt mijn voorkeur bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
X2X2X schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:25:
Aangezien mijn batterij momenteel amper 16 uur meegaat op een lading, de volumeknop los zit, en mijn Nexus 5 last heeft van de welbekende haarscheurtjes bij de volumeknop en simtray, is het tijd om maar even een beroep op de garantie te doen.

Voor de medetweakers die dit al eens eerder hebben gedaan, hebben jullie direct contact opgenomen met LG of de verkopende partij? Ik heb de mijne in februari 2014 gekocht bij de Media Markt maar omdat mijn ervaringen met MM wat betreft garantie niet zo goed zijn ligt mijn voorkeur bij LG.
Ik heb mijn telefoon ook bij de MediaMarkt gehaald. Zelf heb ik de telefoon een aantal maanden geleden voor garantie weggebracht. Ik had m binnen twee weken weer terug. Mijn probleem is goed verholpen.

Ik moet hier wel bijzeggen dat ik wel een ander probleem heb gekregen nadat zij de telefoon hebben gerepareerd: na een reboot is het scherm aan de bovenkant een tijd ongevoelig. Daarnaast kan ik soms ineens het scherm niet meer kantelen. Iemand toevallig hetzelfde?

Ik heb hier eerder wel eens gelezen dat je na reparatie van de Nexus een nieuw probleem terug krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
AMD1800 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:30:
[...]

Ik heb mijn telefoon ook bij de MediaMarkt gehaald. Zelf heb ik de telefoon een aantal maanden geleden voor garantie weggebracht. Ik had m binnen twee weken weer terug. Mijn probleem is goed verholpen.

Ik moet hier wel bijzeggen dat ik wel een ander probleem heb gekregen nadat zij de telefoon hebben gerepareerd: na een reboot is het scherm aan de bovenkant een tijd ongevoelig. Daarnaast kan ik soms ineens het scherm niet meer kantelen. Iemand toevallig hetzelfde?

Ik heb hier eerder wel eens gelezen dat je na reparatie van de Nexus een nieuw probleem terug krijgt....
Dank voor je snelle reactie! Ik denk dat ik dan maar de gok ga wagen bij de MM. Ben om heel eerlijk te zijn ook wel een beetje klaar met deze telefoon. De software van Google is ronduit bagger sinds de introductie van Lollipop.
Denk dat ik m na de reparatie weg doe en voor een S6 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ook ik heb problemen met m'n camera, en een hoop gelezen erover. Heb zojuist de 5.1.1 update geïnstalleerd, cache geleegd, updates v/d camera app eraf en erop, herstart, maar kan toch niet connecten met de camera. Ook een andere camera app lukt het niet.

Ik installeer vrijwel nooit apps, wat ik heb is vooral van Google of andere hele bekende apps zoals Whatsapp en Endomondo. Kan ik zien welke app de camera in gebruik heeft of zijn er nog andere opties?

Of hij is natuurlijk écht kapot, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.