Als je na een factory reset hetzelf probleem hebt kan het duiden op een hardware defect. De vraag is waar het dan aan kan liggen. Als je garantie voorbij is en/of je hebt m zelf al eens open gehaald dan zou je van mijn spare de camera module wel mogen lenen om te kijken of die het wel doet.
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat m'n Nexus nooit meer volledig oplaadt 's nachts...
http://dl.dropbox.com/s/u...t_2015-07-14-11-05-48.png
Die 1e nacht is hij blijkbaar blijven ontladen ipv opladen.
De 2e nacht toont een raar en onvolledig laadpatroon.
De 3e nacht leek hij er ook mee op te houden rond 50%, tot ik de lader even opnieuw aansloot en hij nog naar 70% ging voor ik weg moest.
De laatste nacht heeft hij amper een paar % bijgeladen tot ik de lader even opnieuw aansloot en hij nog naar 50% vloog. (Wel vreemd dat het toestel "ingeschakeld" bleef die nacht.)
Ik heb dit probleem vroeger heel af en toe al eens gehad, maar daarna ging het telkens weer weken goed, dus ik schonk er niet veel aandacht aan. Nu gebeurt het continu
Accuvoltage: 3748mV
Accustaat: Goed
Iemand enig idee?
Toestel is van begin 2014, met 5.1.1 erop...
http://dl.dropbox.com/s/u...t_2015-07-14-11-05-48.png
Die 1e nacht is hij blijkbaar blijven ontladen ipv opladen.
De 2e nacht toont een raar en onvolledig laadpatroon.
De 3e nacht leek hij er ook mee op te houden rond 50%, tot ik de lader even opnieuw aansloot en hij nog naar 70% ging voor ik weg moest.
De laatste nacht heeft hij amper een paar % bijgeladen tot ik de lader even opnieuw aansloot en hij nog naar 50% vloog. (Wel vreemd dat het toestel "ingeschakeld" bleef die nacht.)
Ik heb dit probleem vroeger heel af en toe al eens gehad, maar daarna ging het telkens weer weken goed, dus ik schonk er niet veel aandacht aan. Nu gebeurt het continu

Accuvoltage: 3748mV
Accustaat: Goed
Iemand enig idee?
Toestel is van begin 2014, met 5.1.1 erop...
Tja.. de S6 heeft ook de nodige problemen met Lollipop. Google is gewoon erg slecht bezig momenteel.X2X2X schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:44:
[...]
Dank voor je snelle reactie! Ik denk dat ik dan maar de gok ga wagen bij de MM. Ben om heel eerlijk te zijn ook wel een beetje klaar met deze telefoon. De software van Google is ronduit bagger sinds de introductie van Lollipop.
Denk dat ik m na de reparatie weg doe en voor een S6 ga.
Google services (lekker generiek) trekt je accu leeg en ook bluetooth hebben ze onlangs verpest (nadat je middels bluetooth met een apparaat verbinding hebt gemaakt, houdt bluetooth vervolgens de N5 constant ingeschakeld totdat je bluetooth handmatig uitschakelt).
Ik zou ook wel een nieuw toestel willen, maar momenteel geen enkel goed alternatief. Sinds Lollipop is Android onbetrouwbaar, Apple te strikt (bepaalt teveel) en Windows Phone te beperkt. De One Plus One had misschien een optie geweest als het toestel was voorzien van een normaal handzaam formaat.
Verder gaat de ontwikkeling op gebied van het verbeteren van de accuduur helaas echt tergend traag.
Momenteel echt nummer 1 qua irritatiefactor vwb de huidige smartphones.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Is de Honor 6 of 6+ misschien een optie?Laguna schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:29:
[...]
Tja.. de S6 heeft ook de nodige problemen met Lollipop. Google is gewoon erg slecht bezig momenteel.
Google services (lekker generiek) trekt je accu leeg en ook bluetooth hebben ze onlangs verpest (nadat je middels bluetooth met een apparaat verbinding hebt gemaakt, houdt bluetooth vervolgens de N5 constant ingeschakeld totdat je bluetooth handmatig uitschakelt.
Ik zou ook wel een nieuw toestel willen, maar momenteel geen enkel goed alternatief. Sinds Lollipop is Android onbetrouwbaar, Apple te strikt (bepaalt teveel) en Windows Phone te beperkt. De One Plus One had misschien een optie geweest als het toestel was voorzien van een normaal handzaam formaat.
Verder gaat de ontwikkeling op gebied van het verbeteren van de accuduur helaas echt tergend traag.
Inderdaad, mn telefoon is sinds een tijdje enorm snel leeg en bluetooth is de boosdoener. Ik heb geen andere oplossing dan het eigenlijk uit te zetten zodat mn smartwatch (lg watch r) beetje nutteloos wordt.... beetje jammer dit!Laguna schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:29:
[...]
Google services (lekker generiek) trekt je accu leeg en ook bluetooth hebben ze onlangs verpest (nadat je middels bluetooth met een apparaat verbinding hebt gemaakt, houdt bluetooth vervolgens de N5 constant ingeschakeld totdat je bluetooth handmatig uitschakelt.
http://i.imgur.com/IDcB8Rc.png
Het Bluetooth probleem lijkt te maken te hebben met de Play Services.
Ik heb de meeste Play apps en andere Google apps disabled. Play Services heeft vandaag (om 9:00 van de lader gehaald) 1% batterij gebruikt.
Heb ook een uur in de auto gezeten met Bluetooth aan, maar Bluetooth staat niet eens in de lijst van batterij verbruik.
Dus misschien dat de Play Services de Bluetooth problemen veroorzaakt.
Ik heb trouwens 5.1.1 Build LMY48B draaien.
Ik heb de meeste Play apps en andere Google apps disabled. Play Services heeft vandaag (om 9:00 van de lader gehaald) 1% batterij gebruikt.
Heb ook een uur in de auto gezeten met Bluetooth aan, maar Bluetooth staat niet eens in de lijst van batterij verbruik.
Dus misschien dat de Play Services de Bluetooth problemen veroorzaakt.
Ik heb trouwens 5.1.1 Build LMY48B draaien.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Mensen met problemen met opladen, ik had hetzelfde issue, erg moeizaam tot niet meer opladen.
Druk stevig onder de camera op de achterkant van je telefoon tot je een `click` hoort, blijkbaar kan de achterkant van je telefoon niet helemaal goed vastgeklikt zetten terwijl dit wel zo oogt. Hierdoor maken de connectoren slecht contact.
Druk stevig onder de camera op de achterkant van je telefoon tot je een `click` hoort, blijkbaar kan de achterkant van je telefoon niet helemaal goed vastgeklikt zetten terwijl dit wel zo oogt. Hierdoor maken de connectoren slecht contact.
Blergh, ik heb het probleem met de aan/uit knop die in het toestel lijkt vast te zitten 
FF bellen met coolblue
FF bellen met coolblue
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Goedendag Tweakers,
Ik overweeg een Nexus 5 aan te schaffen met een gebroken scherm. Wil zelf een nieuw scherm bestellen op ebay en vervangen.
Nu is mijn vraag:
Het nieuwe scherm lijkt voor een zwarte Nexus te zijn. Zou deze eventueel ook op een witte achterkant passen, m.a.w. zijn er verschillen in bevestigingspunten tussen de witte en zwarte body?
Ik overweeg een Nexus 5 aan te schaffen met een gebroken scherm. Wil zelf een nieuw scherm bestellen op ebay en vervangen.
Nu is mijn vraag:
Het nieuwe scherm lijkt voor een zwarte Nexus te zijn. Zou deze eventueel ook op een witte achterkant passen, m.a.w. zijn er verschillen in bevestigingspunten tussen de witte en zwarte body?
Zo te zien wil je een combi LCD/Digitizer met frame bestellen. Je mist dus enkel de inhoud en de back cover. Back covers zijn gewoon uitwisselbaar; eveneens is de inhoud gewoon uitwisselbaar. Enige verschil lijkt te zijn (bijv. bij de US editie) de antennes voor de verschillende banden. Verder is er nog een verschil met de mesh die bij het earpiece zit; het rastertje. Maar die zou je ook kunnen overzetten van de andere telefoon.
Zelf zou ik oppassen met schermen op ebay en de bekende chineese websites. Je hebt behoorlijke kans dat het geen OEM schermen zijn; hierdoor weet je op voorhand niet wat de kwaliteit van deze schermen zijn (kleur, backlighting, digitizer alignment, lijm verbindingen). Ik heb behoorlijk was posts gelezen dat het scherm niet recht geplakt is en uitsteekt, de digitizer niet correct werkt of zelfs een touch afwijking heeft. Zelf zou ik hier echt mee oppassen.
Een link die ik al eerder gepast heb: http://www.etradesupply.c...id-models/lg-nexus-5.html
Die geven aan dat het wel OEM schermen zijn. Bij navraag heb ik bevestigd gekregen dat zowel het scherm als scherm+frame combi gewoon passen op de EU versie van de N5. Wel moet je er rekening mee houden dat een "assembled flex" een door het bedrijf zelf gelijmde versie is (waardoor je weer het risico hebt dat het scherm wat uitsteekt).
Zelf zou ik oppassen met schermen op ebay en de bekende chineese websites. Je hebt behoorlijke kans dat het geen OEM schermen zijn; hierdoor weet je op voorhand niet wat de kwaliteit van deze schermen zijn (kleur, backlighting, digitizer alignment, lijm verbindingen). Ik heb behoorlijk was posts gelezen dat het scherm niet recht geplakt is en uitsteekt, de digitizer niet correct werkt of zelfs een touch afwijking heeft. Zelf zou ik hier echt mee oppassen.
Een link die ik al eerder gepast heb: http://www.etradesupply.c...id-models/lg-nexus-5.html
Die geven aan dat het wel OEM schermen zijn. Bij navraag heb ik bevestigd gekregen dat zowel het scherm als scherm+frame combi gewoon passen op de EU versie van de N5. Wel moet je er rekening mee houden dat een "assembled flex" een door het bedrijf zelf gelijmde versie is (waardoor je weer het risico hebt dat het scherm wat uitsteekt).
Vraagje: wat gebruiken jullie om de speaker grill onder schoon te krijgen? kan het vuil er wel doorheen duwen met een tandenstoker bijvoorbeeld, maarja dan zit het in de foon. Jullie nog geniale tips?
Bedankt voor de info en de link, Krypt. Qua prijs scheelt het amper en er is keuze voor een witte of zwarte variant.
Bedoel je met het 'uitsteken van het scherm' het glas op de digitizer, want dat zou met een beetje hitte nog wel op te lossen zijn.
Bedoel je met het 'uitsteken van het scherm' het glas op de digitizer, want dat zou met een beetje hitte nog wel op te lossen zijn.
@NmR: Ik bedoel dat, als je de telefoon vlak neerlegt en langs de zijkant kijkt, dat het scherm boven het frame uit steekt. Hij moet een fractie verzonken liggen; althans, zo was dat bij mijn n5 en ook met het replacement scherm/frame.
Met wat hitte zou dat best wel opgelost kunnen worden; het is maar hoe je de afweging maakt tussen prijs en de gewenste kwaliteit.
Met wat hitte zou dat best wel opgelost kunnen worden; het is maar hoe je de afweging maakt tussen prijs en de gewenste kwaliteit.
[ Voor 22% gewijzigd door Krypt op 16-07-2015 16:11 ]
Ik heb nog geen upgrade gedaan naar 5.1.1 met m'n S6 Edge en heb eigenlijk geen problemenLaguna schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:29:
[...]
Tja.. de S6 heeft ook de nodige problemen met Lollipop. Google is gewoon erg slecht bezig momenteel.
[...]
Sinds 7 mei gebruik ik de S6 als vervanger van m'n N5 en heb er geen seconde spijt van.Ik zou ook wel een nieuw toestel willen, maar momenteel geen enkel goed alternatief.
[...]
(ik had gepreorderd voor de Edge 128GB versie maar die werd pas een maand later leverbaar)
De N5 is nog steeds een hele goede telefoon maar toch merkbaar trager dan de S6.
Qua afmeting scheelt het heel weinig en volgens mij een perfecte vervanger voor de N5.
En het voordeel van (veel)meer snel opslag geheugen is ook groot t.o.v. de 16GB die ik had met de N5.
Met de S6 haal ik met gemak 4 uur SOT met intensief gebruik.Verder gaat de ontwikkeling op gebied van het verbeteren van de accuduur helaas echt tergend traag.
Dat is meer dan genoeg om aan het eind van de dag nog >15% lading over te hebben.
Inmiddels is 5.1 al een tijdje uit maar ik draai nog steeds 5.0.1, ondanks de melding dat een systeemupdate beschikbaar is. De laatste paar maanden steeds meer het idee dat apps geforceerd worden afgesloten of opeens niet meer reageren en telefoon in zijn geheel traag wordt. Als je bijvoorbeeld Google Music of Spotify luistert dan wordt deze opeens afgesloten als je bijvoorbeeld Nu.nl leest. Oftewel: tijd voor een resetje denk ik dan.
De reden dat ik 5.0.1 (nog) draai is dat ik ik de OTA update niet kan installeren en dus een half-functionerende N5 heb. Deze mislukt telkens omdat mijn Nexus is geroot en ik destijds 5.0.1 gesideload heb. Vraag me niet meer hoe ik dat precies gedaan heb. Het was wel via Terminal wat ik nog weet (ja, ik draai dus OSX en heb dus niets aan alle toolkits die beschikbaar zijn(want die zijn er alleen voor Windows)). Ik wil dus nu de meest recente Android versie op mijn Nexus hebben draaien, 5.1.1 is dat dacht ik, en root behouden. Eveneens zoek ik een manier met het oog op de toekomst dat wanneer bijvoorbeeld 5.2 beschikbaar is, ik deze eenvoudig op de N5 kan zetten en het liefst met het behouden van gegevens (foto's, apps, instellingen etc.).
Ik hoop dat dit mogelijk is en dat iemand me daarbij wil/kan helpen. Alvast dank!
De reden dat ik 5.0.1 (nog) draai is dat ik ik de OTA update niet kan installeren en dus een half-functionerende N5 heb. Deze mislukt telkens omdat mijn Nexus is geroot en ik destijds 5.0.1 gesideload heb. Vraag me niet meer hoe ik dat precies gedaan heb. Het was wel via Terminal wat ik nog weet (ja, ik draai dus OSX en heb dus niets aan alle toolkits die beschikbaar zijn(want die zijn er alleen voor Windows)). Ik wil dus nu de meest recente Android versie op mijn Nexus hebben draaien, 5.1.1 is dat dacht ik, en root behouden. Eveneens zoek ik een manier met het oog op de toekomst dat wanneer bijvoorbeeld 5.2 beschikbaar is, ik deze eenvoudig op de N5 kan zetten en het liefst met het behouden van gegevens (foto's, apps, instellingen etc.).
Ik hoop dat dit mogelijk is en dat iemand me daarbij wil/kan helpen. Alvast dank!
Je zal altijd moeten sideloaden als je root wilt houden. Gebruik je het eigenlijk wel, anders kan je dat ook opgeven natuurlijk.
Toolkits zijn ook te vinden voor OSX, en anders werkt de command live hetzelfde.
Wat voor hulp wil je? Een kant en klaar stappenplan? Zie Google....
Als je tegen specifieke zaken aanloopt kan dat hier posten
Hier heb je een toolkit waarmee je stock la. Flashen en rooten:
http://forum.xda-develope...linux-toolkit-v2-t2528616
Toolkits zijn ook te vinden voor OSX, en anders werkt de command live hetzelfde.
Wat voor hulp wil je? Een kant en klaar stappenplan? Zie Google....
Als je tegen specifieke zaken aanloopt kan dat hier posten
Hier heb je een toolkit waarmee je stock la. Flashen en rooten:
http://forum.xda-develope...linux-toolkit-v2-t2528616
[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 21-07-2015 07:32 ]
Ik zie hier veel mensen klagen over accutijden icm Lollipop. Dat Android slecht bezig is en vanalles. Maar realiseer je twee dingen:
Daarnaast denk ik niet dat de mensen die stellig zeggen dat hun accutijd significant minder is geworden (buiten slijtage om) ook empirisch danwel wetenschappelijk hebben getest dat het zo is. Natuurlijk nemen individuele gebruikers niet de moeite om dat te doen, het vereist veel tijd, energie, regelmaat en discipline.
Ik vind het wel schadelijk dat techsites níet die moeite nemen om dit eens te testen. Op dit moment zijn ze vooral aan het rapporteren "dat er veel meldingen zijn van", "algemene klachten na update zus en zo", maar met exacte cijfers van uitgepatchte nieuwe versies versus uitgepatchte oudere versies zie ik nergens. Dáárvoor zijn techsites toch bedoelt; om verder te gaan dan normale reviewers en gebruikers?
Volgens mij kan je trouwens deze discussie bijna hetzelfde voeren voor WiFi/Netwerk ontvangst
- De meeste mensen hebben ergens in 2013 of begin 2014 de N5 gekocht. Als er ~10% slijtage per jaar zit op accu's die veel worden gebruikt, kan je er vanuit gaan dat je accu nu ongeveer 15-20% slechter is dan toen je hem kocht. En sowieso was er al 10-15% slijtage toen Lollipop uitkwam.
- LG heeft een keuze gemaakt om een accu met een lagere capaciteit (2300mAh, tov 2600-3000 in andere courante modellen) in de N5 te stoppen en hem in de smartphone vast te zetten. Beide zijn minder goede keuzes, MAAR het zijn dingen die we wisten vóórdat we de N5 kochten.
Daarnaast denk ik niet dat de mensen die stellig zeggen dat hun accutijd significant minder is geworden (buiten slijtage om) ook empirisch danwel wetenschappelijk hebben getest dat het zo is. Natuurlijk nemen individuele gebruikers niet de moeite om dat te doen, het vereist veel tijd, energie, regelmaat en discipline.
Ik vind het wel schadelijk dat techsites níet die moeite nemen om dit eens te testen. Op dit moment zijn ze vooral aan het rapporteren "dat er veel meldingen zijn van", "algemene klachten na update zus en zo", maar met exacte cijfers van uitgepatchte nieuwe versies versus uitgepatchte oudere versies zie ik nergens. Dáárvoor zijn techsites toch bedoelt; om verder te gaan dan normale reviewers en gebruikers?
Volgens mij kan je trouwens deze discussie bijna hetzelfde voeren voor WiFi/Netwerk ontvangst
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een nieuwe batterij geplaatst, had met de vorige ongeveer 1,5 jaar gedaan. Helaas, geen verbetering. In mijn ogen het gevolg van een battery drain bug in Android die hopelijk snel wordt opgelost.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Hoe is 3G vs 4G? Vooral kwa batterijverbruik?
Bijzonder. Ik zie op de vorige pagina iemand die een enorme verbetering ervaart met een nieuwe accu.Jur gen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:54:
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een nieuwe batterij geplaatst, had met de vorige ongeveer 1,5 jaar gedaan. Helaas, geen verbetering. In mijn ogen het gevolg van een battery drain bug in Android die hopelijk snel wordt opgelost.
Zie je het probleem met N=1, non-empirische conclusies?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Hier ook heel weinig verschil met een nieuwe batterij. Eigenlijk niet merkbaar. Probleem is denk ik dat er veel batterijen uit china komen (zo ook de mijne) wat gewoon niet te vertrouwen is. Batterij werkt wel prima en is ook niet slechter gelukkig.XanderDrake schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:58:
[...]
Bijzonder. Ik zie op de vorige pagina iemand die een enorme verbetering ervaart met een nieuwe accu.
Zie je het probleem met N=1, non-empirische conclusies?
4G heeft een lager batterijverbruik.baronruud schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:55:
Hoe is 3G vs 4G? Vooral kwa batterijverbruik?
Oh, dat is goed nieuws. Dan maar is overstappen naar 4G. Op moment heb ik op het werk en thuis wifi.
Wat zal minder verbruiken, alles wifi of 4G?
in de praktijk kan het anders uitpakken... als je 4g bereik slecht is en je 3g bereik goed, dan ben je beter af met 3g (zeker als je echt op een grens stuk zit en er elke keer geswitched wordt).
Maar bij gelijke signaal sterkte zal je inderdaad met 4g beter af zijn
^ Dit dus.XanderDrake schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:06:
Ik zie hier veel mensen klagen over accutijden icm Lollipop. Dat Android slecht bezig is en vanalles. Maar realiseer je twee dingen:Ik denk dat het gewoon mens eigen is om er standaard vanuit te gaan dat dingen beter waren in het begin dan nu. Zoek maar es rond: bij elke grote update van elk populair model van welke producent dan ook gaan mensen klagen over verminderde accutijden.
- De meeste mensen hebben ergens in 2013 of begin 2014 de N5 gekocht. Als er ~10% slijtage per jaar zit op accu's die veel worden gebruikt, kan je er vanuit gaan dat je accu nu ongeveer 15-20% slechter is dan toen je hem kocht. En sowieso was er al 10-15% slijtage toen Lollipop uitkwam.
- LG heeft een keuze gemaakt om een accu met een lagere capaciteit (2300mAh, tov 2600-3000 in andere courante modellen) in de N5 te stoppen en hem in de smartphone vast te zetten. Beide zijn minder goede keuzes, MAAR het zijn dingen die we wisten vóórdat we de N5 kochten.
Alleen zou het, zelfs voor een techsite, niet te doen zijn om alle updates te gaan testen. Want dan zouden ze de update op meerdere toestellen van hetzelfde merk en model moeten testen om een goed testresultaat te krijgen.
Ik heb mijn N5 in april van dit jaar gekocht (paar weken voordat ie uit de Play store werd gehaald) en heb de laatste Android versie draaien. Batterij gaat 10 tot 12 uur mee (bij licht gebruik. Bij wat zwaarder gebruik, zoals filmpjes kijken en veel bellen zal het de helft zijn) met 3 tot 4 uur SOT. Geen enkel probleem met wifi of Bluetooth. Misschien dat ik over een jaar ook dezelfde problemen krijg die andere mensen nu hebben.
Ik denk zelf dat de problemen niet door de software komt, omdat sommige mensen met de laatste Android versie wel problemen hebben en anderen weer niet. Tenzij er iets in de software zit waardoor het anders werkt op nieuwere hardware. Maar dan zou je nog kunnen zeggen dat het dus door de hardware komt, die bij nieuwere N5 toestellen misschien is veranderd. Dit zuig ik allemaal uit mijn duim zonder ook maar enig onderzoek, maar dat is wat ik er van denk.
- Edit -
Ik klets weer uit mijn nek. Ik heb de meeste Play apps gedisabled. Dus waarschijnlijk dat ik daarom zo weinig last heb van mijn batterij. Ik heb alleen de Store en Google Now (die ik nooit gebruik) aan staan. Dus misschien toch softwareprobleem. En daarom moeten gespecialiseerde techsites dus testen doen en niet ik....
[ Voor 5% gewijzigd door Xyphoid op 21-07-2015 14:54 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Het komt wél door de software.
Soms gaat mijn accu gewoon een goede dag mee, en dan heb ik niks te klagen. Zo ben ik het al gewend sinds KitKat van de Nexus 5.
De volgende dag staat Play Services erg hoog in de lijst van batterijverbruik, en slurpt hij in 8-10 uur de accu helemaal leeg zonder bijster veel actie.
Na een reboot is de euvel weer verholpen, maar het kan op willekeurige momenten terug komen.
Het feit dat niet iedereen het heeft betekent natuurlijk niet dat het aan iets anders dan de software ligt.
Soms gaat mijn accu gewoon een goede dag mee, en dan heb ik niks te klagen. Zo ben ik het al gewend sinds KitKat van de Nexus 5.
De volgende dag staat Play Services erg hoog in de lijst van batterijverbruik, en slurpt hij in 8-10 uur de accu helemaal leeg zonder bijster veel actie.
Na een reboot is de euvel weer verholpen, maar het kan op willekeurige momenten terug komen.
Het feit dat niet iedereen het heeft betekent natuurlijk niet dat het aan iets anders dan de software ligt.
Heeft Play services ook niet te maken met App updates en Android updates? Misschien zijn er op bepaalde momenten meer software updates dan andere?Luapper schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:13:
Het komt wél door de software.
Tevens zeg je ook dat dit hetzelfde is onder KitKat, dus is het niet Lollipop specifiek?
Het eerste voorbeeld, waar de batterij makkelijk een volle dag meegaat, dat ben was ik gewend van KitKat. Dat andere voorbeeld juist niet.XanderDrake schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:21:
[...]
Heeft Play services ook niet te maken met App updates en Android updates? Misschien zijn er op bepaalde momenten meer software updates dan andere?
Tevens zeg je ook dat dit hetzelfde is onder KitKat, dus is het niet Lollipop specifiek?
Ik vind het vervelendste eraan dat je er niet van op aan kunt dat je de dag er mee door komt.
Stel ik ga een dag motorrijden en ik sta ergens later op de dag met panne zou het zo maar kunnen dat hij opeens leeg is. Dat wil je dus niet.
Verwijderd
De oplossing is eigenlijk vrij simpel, schaf een powerbank van bijv 7000 mAh voor een paar 10'tjes en klaar is LuapperLuapper schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:59:
[...]
Het eerste voorbeeld, waar de batterij makkelijk een volle dag meegaat, dat ben was ik gewend van KitKat. Dat andere voorbeeld juist niet.
Ik vind het vervelendste eraan dat je er niet van op aan kunt dat je de dag er mee door komt.
Stel ik ga een dag motorrijden en ik sta ergens later op de dag met panne zou het zo maar kunnen dat hij opeens leeg is. Dat wil je dus niet.
Jup. Het is kwalijk dat het nodig is, maar die neem ik inderdaad altijd mee om de dag mee door te komen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:20:
[...]
De oplossing is eigenlijk vrij simpel, schaf een powerbank van bijv 7000 mAh voor een paar 10'tjes en klaar is Luapper
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verwijderd
Ik heb het niet nodig, maar weet van kennissen dat het zeer handig is, ze zijn niet duur en vrij klein en je hebt ze ook met geïntegreerde laadkabel.Hooglander1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:24:
[...]
Jup. Het is kwalijk dat het nodig is, maar die neem ik inderdaad altijd mee om de dag mee door te komen.
Zijn de meesten van jullie inmiddels over naar Lollipop? Ik vroeg me af wat de ervaringen qua batterijduur zijn. Langer of korter dan 4.4.4? In eerste instantie las ik verhalen dat de batterijduur minder werd, maar inmiddels zijn er wellicht wat updates over Lollipop heen gegaan? Ik begin inmiddels toch best benieuwd te worden!!
Ik gebruik mn N5 alleen voor bellen, Whatsapp, Talk en af en toe browsen/maps.
[ Voor 20% gewijzigd door Arrahant op 23-07-2015 10:44 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Batterij duur kun je weinig zeggen. Google update regelmatig play services. Inclusief battery drain bugs.
Ik zit op 5.1.1Arrahant schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:42:
Zijn de meesten van jullie inmiddels over naar Lollipop? Ik vroeg me af wat de ervaringen qua batterijduur zijn. Langer of korter dan 4.4.4? In eerste instantie las ik verhalen dat de batterijduur minder werd, maar inmiddels zijn er wellicht wat updates over Lollipop heen gegaan? Ik begin inmiddels toch best benieuwd te worden!!
Als je gewoon al die Google Services disabled, dan kan je makkelijk een dag er mee doen. Tenzij je echt super veel belt.
Ik heb wifi, Bluetooth altijd aan. Mijn mail synct drie imap accounts. Notifications van stuk of 6 apps staan aan. Ik bel weinig tot niet, maar als ik thuis kom, dan kijk ik meestal Youtube filmpjes op de telefoon voordat ik ga eten. Na het eten cast ik de filmpjes naar Chromecast en surf ik ondertussen het interweb. Ik haal hem meestal tussen 8 en 8:30 van de lader en als ik thuis kom gaat ie meestal om een uur of 21:00 weer aan de lader
Als je b.v. play books service disabled, vraagt het system om alle updates te verwijderen, Nadat je dat gedaan heft will play alles weer bijwerken en wordt de boel weer ingeschakeld.Of doe ik iets verkeerd?Xyphoid schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:05:
[...]
Ik zit op 5.1.1
Als je gewoon al die Google Services disabled, dan kan je makkelijk een dag er mee doen. Tenzij je echt super veel belt.
Ik heb wifi, Bluetooth altijd aan. Mijn mail synct drie imap accounts. Notifications van stuk of 6 apps staan aan. Ik bel weinig tot niet, maar als ik thuis kom, dan kijk ik meestal Youtube filmpjes op de telefoon voordat ik ga eten. Na het eten cast ik de filmpjes naar Chromecast en surf ik ondertussen het interweb. Ik haal hem meestal tussen 8 en 8:30 van de lader en als ik thuis kom gaat ie meestal om een uur of 21:00 weer aan de lader
In de app lijst eerst alle cache, defaults en data clearen van de app. Dan kiezen voor disable.wortelsoft schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:36:
[...]
Als je b.v. play books service disabled, vraagt het system om alle updates te verwijderen, Nadat je dat gedaan heft will play alles weer bijwerken en wordt de boel weer ingeschakeld.Of doe ik iets verkeerd?
In Google Play zal de app dan ook als "Disabled" aangegeven zijn en wordt ie niet meer geupdate.
Dank je dat ga ik eens proberen.
Uitgeprobeerd. Je moet wel de service even stoppen en dan de handelingen uitvoeren, maar het is gelukt. Mooi weer wat niet gebruikte dingen uit geschakeld.
Uitgeprobeerd. Je moet wel de service even stoppen en dan de handelingen uitvoeren, maar het is gelukt. Mooi weer wat niet gebruikte dingen uit geschakeld.
[ Voor 72% gewijzigd door wortelsoft op 23-07-2015 13:38 ]
Vanmiddag viel mijn Nexus ineens uit en wilde niet meer aan. Na aansluiten op de lader kwam de telefoon in de zogeheten 'google loop' terecht:
YouTube: Nexus 5 bug, can not start, self reboot continuously when charging
Iemand nog suggesties om het op te lossen voor ik de telefoon opstuur?
Software reset lukt niet, kom wel in het menu, maar de telefoon reset zichtzelf ongeveer elke 5-6 seconden, ook in het reset menu...
Software reset lukt niet, kom wel in het menu, maar de telefoon reset zichtzelf ongeveer elke 5-6 seconden, ook in het reset menu...
Mijn scherm is gebarsten na een val, iemand nog ideeën om aan een origineel scherm te komen? Ik zat te denken aan Touchfix maar na contact opgenomen te hebben met lg is gebleken dat lg geen officiele onderdelen aan Toucfix levert. Lg geeft europart.nl aan als officiele seller van hun onderdelen, iemand ervaring met een scherm van europart?
Verder heb ik ook nog contact opgenomen met coolblue (waar ik m vandaan heb), maar zij rekenen 50 euro onderzoekskosten en de reparatiekosten komen waarschijnlijk uit op 200-300 euro
Ik heb hier ook iemand voorbij zien komen die een donortelefoon gebruikt heeft voor een nieuw scherm, hoe is dit bevallen?
Weet iemand trouwens ook hoe je een origineel scherm kan herkennen?
Verder heb ik ook nog contact opgenomen met coolblue (waar ik m vandaan heb), maar zij rekenen 50 euro onderzoekskosten en de reparatiekosten komen waarschijnlijk uit op 200-300 euro
Ik heb hier ook iemand voorbij zien komen die een donortelefoon gebruikt heeft voor een nieuw scherm, hoe is dit bevallen?
Weet iemand trouwens ook hoe je een origineel scherm kan herkennen?
Hoi iedereen,
Vorige week heb ik een tweedehands Nexus 5 gekocht. Echter viel me al snel op dat de batterij veel sneller leeg was dan de vorige Nexus 5 die ik had.
Vandaag stond hij van 07:00 aan en was hij om 18:00 helemaal leeg. Dit na 2 uur en 45 minuten dat het scherm aan stond. Ik heb niet gegamed, alleen een half uurtje Tour de France gekeken via de NPO app.
Hierbij de screenshots:

Wat zeggen jullie, is dit normaal? Of zal ik de telefoon terugbrengen bij de vorige eigenaar en het geld terugvragen?
Vorige week heb ik een tweedehands Nexus 5 gekocht. Echter viel me al snel op dat de batterij veel sneller leeg was dan de vorige Nexus 5 die ik had.
Vandaag stond hij van 07:00 aan en was hij om 18:00 helemaal leeg. Dit na 2 uur en 45 minuten dat het scherm aan stond. Ik heb niet gegamed, alleen een half uurtje Tour de France gekeken via de NPO app.
Hierbij de screenshots:

Wat zeggen jullie, is dit normaal? Of zal ik de telefoon terugbrengen bij de vorige eigenaar en het geld terugvragen?
[ Voor 15% gewijzigd door slico op 24-07-2015 21:19 ]
Daar had ik niet van opgekeken qua performance. Lijkt mij heel normaal, zeker voor een tweedehands.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Rammel eens flink met je powerbutton, die wilt nog wel eens vast gaan zitten.Teleluvr schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:15:
Vanmiddag viel mijn Nexus ineens uit en wilde niet meer aan. Na aansluiten op de lader kwam de telefoon in de zogeheten 'google loop' terecht:
Sinds gisteren middag start mijn Nexus 5 met de laatste Android versie niet meer op. Ik was vanmiddag bezig met de telefoon toen de app(Funda) waarin ik bezig was crashte. Vlak daarna viel de telefoon ook uit. Wat mij opviel was dat de telefoon aan de warme kant was. Vooral linksboven in.Daarna de nexus geprobeerd opnieuw aan te zetten. Hij reageert niet direct op de aan knop maar toont na een tijd het google logo. Deze verdwijnt weer en verschijnt weer. Hierna blijft het scherm zwart. Het booten in recovery modus werkt ook niet. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan fixen?
Is het niet dat de aan/uit knop "onder water" in het toestel blijft hangen? Had hetzelfde. Toestel is nu voor reparatie.Vissert schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:47:
Sinds gisteren middag start mijn Nexus 5 met de laatste Android versie niet meer op. Ik was vanmiddag bezig met de telefoon toen de app(Funda) waarin ik bezig was crashte. Vlak daarna viel de telefoon ook uit. Wat mij opviel was dat de telefoon aan de warme kant was. Vooral linksboven in.Daarna de nexus geprobeerd opnieuw aan te zetten. Hij reageert niet direct op de aan knop maar toont na een tijd het google logo. Deze verdwijnt weer en verschijnt weer. Hierna blijft het scherm zwart. Het booten in recovery modus werkt ook niet. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan fixen?
Hoe kom ik daar achter?iCy schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:57:
[...]
Is het niet dat de aan/uit knop "onder water" in het toestel blijft hangen? Had hetzelfde. Toestel is nu voor reparatie.
Inmiddels gaat hij niet meer aan als ik hem aan druk. Als ik hem aan de oplader leg komt hij weer in de google boot loop.
Gedaan, het toestel gaat nu toch echt voor reparatie gestuurd worden...Krypt schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:53:
[...]
Rammel eens flink met je powerbutton, die wilt nog wel eens vast gaan zitten.
Dat gezeur had/heb ik ook. Ligt inmiddels een weekje bij coolblue.Vissert schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:20:
[...]
Hoe kom ik daar achter?
Inmiddels gaat hij niet meer aan als ik hem aan druk. Als ik hem aan de oplader leg komt hij weer in de google boot loop.
Het begon met het feit als ik de aan/uit knop aanraakte soms het scherm direct daarna ook weer uit ging.
Edit: Dit kan je wellicht proberen: YouTube: NEXUS 5 REPEATEDLY SHUTS ON AND OFF (FIXED)
[ Voor 14% gewijzigd door Meneer iCy op 25-07-2015 14:29 ]
Held!iCy schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:25:
[...]
Dat gezeur had/heb ik ook. Ligt inmiddels een weekje bij coolblue.
Het begon met het feit als ik de aan/uit knop aanraakte soms het scherm direct daarna ook weer uit ging.
Edit: Dit kan je wellicht proberen: YouTube: NEXUS 5 REPEATEDLY SHUTS ON AND OFF (FIXED)
Barst in je scherm = nieuw scherm, mocht je op garantie willen sturen. De kosten voor het scherm zijn helaas wel voor jou.Vissert schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:49:
[...]
Held!Het filmpje zelf werkte niet voor mij maar in de reactie staat de suggestie om hem een paar keer op de tafel te slaan op de powerknop. Probleem lijkt voorlopig gefixed. De barst in me scherm is iets groter geworden maar achja..
Tot nu toe geen last van de barst. De kosten zullen wel hoog zijn dus voorlopig laat ik het maar even zo.iCy schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:08:
[...]
Barst in je scherm = nieuw scherm, mocht je op garantie willen sturen. De kosten voor het scherm zijn helaas wel voor jou.
Hooglander1 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:15:
Daar had ik niet van opgekeken qua performance. Lijkt mij heel normaal, zeker voor een tweedehands.
Tof, bedankt voor de snelle reacties! Dan houd ik hem nog gewoon lekker!J0YR1D3R schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:36:
2 uur 45 min vind ik persoonlijk niet heel gek, ik haal helemaal stock niet veel beter
Ik lees hier dat veel mensen last hebben van battery drains sinds de 5.1.1. update. Ik heb hier echter nog een eenduidige oplossing voor gevonden. Bij mij is het ook de Google Play service wat dit veroorzaakt. Iemand al een oplossing gevonden? Ervaring met de GserviceFix? Google Play: GServiceFix – Android Apps on Google Play
De beste fix die tot nu toe hier is geopperd is een powerbank meenemen...deimos schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:46:
Ik lees hier dat veel mensen last hebben van battery drains sinds de 5.1.1. update. Ik heb hier echter nog een eenduidige oplossing voor gevonden. Bij mij is het ook de Google Play service wat dit veroorzaakt. Iemand al een oplossing gevonden? Ervaring met de GserviceFix? Google Play: GServiceFix – Android Apps on Google Play

Of alle services die je niet gebruikt uitschakelen.
Ik heb ze allemaal uit, want ik gebruik geen Google apps (alleen Youtube en Play store).
Heb geen enkele last van battery drain.
Ik heb ze allemaal uit, want ik gebruik geen Google apps (alleen Youtube en Play store).
Heb geen enkele last van battery drain.
Ik heb ook geen last van battery drain. (5.1.1)
Sinds vanmorgen 8u30 uit de lader, nu iets langer dan 3 uur verder zit ik aan 95%. Hij geeft zelfs aan 'approx. 4 days left'.
Wifi aan, bluetooth aan (daarstraks even verbonden geweest met auto), GPS aan, 4G aan. Ook verbonden met een exchange server en alles actief van google sync.
Verder wel niets met de telefoon gedaan vandaag, buiten een aantal notifications weggeklikt en enkele emails ontvangen.
Sinds vanmorgen 8u30 uit de lader, nu iets langer dan 3 uur verder zit ik aan 95%. Hij geeft zelfs aan 'approx. 4 days left'.
Wifi aan, bluetooth aan (daarstraks even verbonden geweest met auto), GPS aan, 4G aan. Ook verbonden met een exchange server en alles actief van google sync.
Verder wel niets met de telefoon gedaan vandaag, buiten een aantal notifications weggeklikt en enkele emails ontvangen.
[ Voor 8% gewijzigd door wasco op 27-07-2015 12:07 ]
wasco [the brightest crayon in the box]
Heb jij wel alle services van Google aan (Docs, Drive, Fit, Gmail, Play, Google+, Hangouts, Keep, Photos)?wasco schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:06:
Ik heb ook geen last van battery drain. (5.1.1)
Die heb ik namelijk wel uitgezet.
Jazeker, alles staat aan: app data, calendar, chrome, contacts, docs, drive, gmail, google fit data, google keyboard, google photos, google photos backup, google play books, google play movies & tv, google play music, google play newsstand, google+, google+ uploads, keep, news & weather, people details, sheets, slides, sound search for google play.
Wat ik dus wel gedaan heb enkele weken geleden is een complete factory reset.
wasco [the brightest crayon in the box]
De Nexus van mijn vriendin was gevallen met als resultaat een grote barst in het scherm. Deze heeft ze laten maken en sindsdien kloppen er twee dingen niet meer aan het toestel:
• De backcover sluit niet meer volledig. Dit komt, aldus het reparatiecentrum waar ze geweest is, doordat het plastic 'uitlubbert' wanneer het een keer los is geweest en daarna niet meer volledig aansluit, niet hun schuld zeggen ze.
• Het scherm heeft kuren, een voorbeeld hiervan:

Zoals je ziet is het scherm wazig, zit er een dode pixel midden-bovenin het scherm, heeft het scherm spontaan last van ernstige backlight bleeding en zit er een groene gloed in het midden en een rood/paarse gloed naarmate het scherm dichter bij de bezels komt. Volgens het reparatiecentrum is dit ook niet hun schuld omdat het onder stootschade valt.
Het is nu enkele weken geleden (3-4 weken) dat ze hem heeft laten maken en ik vroeg mij af in hoeverre deze problemen bij het reparatiecentrum neergelegd kunnen worden. Over de backcover had ze direct gebeld/gemaild maar kreeg daar dus te horen dat dit niet de schuld van de reparateur zou zijn.
Het scherm is s'nachts spontaan deze kuren gaan vertonen en na een halve dag waren deze ook weer volledig weg. Nu is het scherm echter voor de tweede keer zo raar aan het doen, maar deze keer is het beter te zien en duurt het langer.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Vooral het feit dat het probleem zichzelf de eerste op heeft gelost vind ik vreemd.
Thanks
• De backcover sluit niet meer volledig. Dit komt, aldus het reparatiecentrum waar ze geweest is, doordat het plastic 'uitlubbert' wanneer het een keer los is geweest en daarna niet meer volledig aansluit, niet hun schuld zeggen ze.

Zoals je ziet is het scherm wazig, zit er een dode pixel midden-bovenin het scherm, heeft het scherm spontaan last van ernstige backlight bleeding en zit er een groene gloed in het midden en een rood/paarse gloed naarmate het scherm dichter bij de bezels komt. Volgens het reparatiecentrum is dit ook niet hun schuld omdat het onder stootschade valt.
Het is nu enkele weken geleden (3-4 weken) dat ze hem heeft laten maken en ik vroeg mij af in hoeverre deze problemen bij het reparatiecentrum neergelegd kunnen worden. Over de backcover had ze direct gebeld/gemaild maar kreeg daar dus te horen dat dit niet de schuld van de reparateur zou zijn.
Het scherm is s'nachts spontaan deze kuren gaan vertonen en na een halve dag waren deze ook weer volledig weg. Nu is het scherm echter voor de tweede keer zo raar aan het doen, maar deze keer is het beter te zien en duurt het langer.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Vooral het feit dat het probleem zichzelf de eerste op heeft gelost vind ik vreemd.
Thanks
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
Als ze het probleem van de achterklep direct heeft gemeld, dan lijkt me dat het de schuld van de reparateur is.DaLucovic schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:53:
Thanks
Waar heeft ze het laten repareren? Het probleem met de scherm kan meerdere oorzaken hebben. Geen origineel scherm? Defect scherm? aansluiting op moederbord niet goed?
Heeft de verzekering de reparatie betaald? Wellicht zou de verzekering contact kunnen opnemen.
Bij GSM Eindhoven, een telefoonwinkel gericht op het uitvoeren van reparaties. Ik ga hem zelf niet openmaken om de aansluiting op het moederbord te checken ivm garantiekwestie. Ik weet niet of dit onder defect scherm of onder stootschade valt, is het mogelijk dat stootschade dit veroorzaakt? Mijn vriendin zegt dat ze niet weet wanneer deze stootschade opgelopen zou moeten hebben, ze kan zich het niet herinneren in ieder geval.contrast schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:06:
[...]
Waar heeft ze het laten repareren? Het probleem met de scherm kan meerdere oorzaken hebben. Geen origineel scherm? Defect scherm? aansluiting op moederbord niet goed?
Nee, helaas niet. Vanwege een studentenverzekering o.i.d. kreeg ze dit niet uitbetaald.contrast schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:06:
Heeft de verzekering de reparatie betaald? Wellicht zou de verzekering contact kunnen opnemen.
Het is een beetje lastig omdat de winkel de schuld bij haar neer legt en ik zo niet iets concreets heb waarop ik aan kan tonen dat het niet haar schuld is. Een beetje de oorzaak van de meeste garantieproblemen. Overigens krijgt ze, nu ze wéér langs is geweest i.v.m. kapot scherm, wel een nieuwe backcover.
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
Dacht eerst dat de Play services de battery drain veroorzaakten, omdat ik geen battery drain heb en ik al die services uit heb. Maar dat is het dan ook niet.wasco schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:12:
Jazeker, alles staat aan: app data, calendar, chrome, contacts, docs, drive, gmail, google fit data, google keyboard, google photos, google photos backup, google play books, google play movies & tv, google play music, google play newsstand, google+, google+ uploads, keep, news & weather, people details, sheets, slides, sound search for google play.
Misschien is die battery drain die sommige mensen hebben dan toch hardwarematig.

[ Voor 20% gewijzigd door Xyphoid op 27-07-2015 18:46 ]
Mijn Nexus is van het weekend uitgevallen, en na het opnieuw opstarten bleek dat hij schijnbaar naar fabrieksinstellingen is gereset.
Alle apps, berichten en dergelijke waren verdwenen.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Zit er aan te denken om nu maar een andere telefoon te kopen want dit kan ik niet echt gebruiken
Alle apps, berichten en dergelijke waren verdwenen.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Zit er aan te denken om nu maar een andere telefoon te kopen want dit kan ik niet echt gebruiken
Ik heb dit ook gehad! Bij mij was het na 2 dagen echter volledig weggetrokken. Ook savonds gebeurd, geen idee hoe. Hopelijk trekt het bij jou ook weer weg naar verloop van tijd.DaLucovic schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:53:
[afbeelding]
[...]
Is jouw scherm ooit vervangen (na bijvoorbeeld een barst in het scherm)? Bij mij ontstond het probleem namelijk niet veel later nadat mijn display is vervangen. Ik vermoed zelf dat het reparatiebedrijf er een niet-officieel scherm op heeft gezet gezien er ook backlight bleeding aanwezig was wat normaal niet bij een Nexus 5 aanwezig is.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ja, eerder in het stuk staat dat het scherm net vervangen is. Backlight bleeding heeft niet zozeer met de Nexus 5 te maken, maar met een foutief geplaatst scherm. Mag ik vragen hoelang het geleden is dat dit bij je is gebeurt en hoe vaak heb je er last van gehad? Bij mijn vriendin is dit nu de tweede keer in korte tijd (~2 weken), de eerste keer had het probleem zich in een halve dag zelf opgelost.Richh schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:35:
[...]
Ik heb dit ook gehad! Bij mij was het na 2 dagen echter volledig weggetrokken. Ook savonds gebeurd, geen idee hoe. Hopelijk trekt het bij jou ook weer weg naar verloop van tijd.
Is jouw scherm ooit vervangen (na bijvoorbeeld een barst in het scherm)? Bij mij ontstond het probleem namelijk niet veel later nadat mijn display is vervangen. Ik vermoed zelf dat het reparatiebedrijf er een niet-officieel scherm op heeft gezet gezien er ook backlight bleeding aanwezig was wat normaal niet bij een Nexus 5 aanwezig is.
Dat is ongeveer een maandje geleden, sindsdien geen last meer van gehad - maar sinds een week heb ik 'm ingeruild voor een Galaxy S6 en ligt de Nexus 5 bij de Mediamarkt voor een vervelende powerbutton en scheurtjes bij de simtray. Hoop 'm binnenkort weer gerepareerd op te kunnen halen, wie weet hebben ze ook wat met het display gedaanDaLucovic schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:40:
[...]
Ja, eerder in het stuk staat dat het scherm net vervangen is. Backlight bleeding heeft niet zozeer met de Nexus 5 te maken, maar met een foutief geplaatst scherm. Mag ik vragen hoelang het geleden is dat dit bij je is gebeurt en hoe vaak heb je er last van gehad? Bij mijn vriendin is dit nu de tweede keer in korte tijd (~2 weken), de eerste keer had het probleem zich in een halve dag zelf opgelost.
Sinds begin juli last van de bluetooth problemen (hiervoor net ook maar een post gemaakt op het product forum van Google in de hoop dat dat wat oplevert) en Play services wil ook wel eens het toestel om onduidelijke redenen ingeschakeld houden.Xyphoid schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:29:
[...]
Dacht eerst dat de Play services de battery drain veroorzaakten, omdat ik geen battery drain heb en ik al die services uit heb. Maar dat is het dan ook niet.
Misschien is die battery drain die sommige mensen hebben dan toch hardwarematig.
[afbeelding]
[afbeelding]
Eind juni nog een factory reset uitgevoerd en root gelaten voor wat het is, zodat ik niet langer hoef te klooien met handmatige updates zodra er een nieuwe Android versie wordt uitgerold.
Met regelmaat ziet mijn accuverbruik er als volgt uit:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Een deel van de battery drain issues die mensen zien lijkt te worden veroorzaakt door een software bug waar al veel over gepraat is/wordt.
Het betreft deze bug:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=165558
Samengevat zorgt deze bug ervoor dat apps de mobile verbinding open houden, zelfs als zijn ze klaar met wat ze moeten doen. Dit zorgt voor een flinke battery drain.
Verder is er momenteel ook een nieuwe versie van de Google Play Services beschikbaar, die nog niet heel breed is uitgerold (7.8). Deze versie schijnt bij verschillende mensen ook al flink te helpen voor de battery drain:
Zie: https://www.reddit.com/r/...ers_to_my_nexus_at_least/
Het betreft deze bug:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=165558
Samengevat zorgt deze bug ervoor dat apps de mobile verbinding open houden, zelfs als zijn ze klaar met wat ze moeten doen. Dit zorgt voor een flinke battery drain.
Verder is er momenteel ook een nieuwe versie van de Google Play Services beschikbaar, die nog niet heel breed is uitgerold (7.8). Deze versie schijnt bij verschillende mensen ook al flink te helpen voor de battery drain:
Zie: https://www.reddit.com/r/...ers_to_my_nexus_at_least/
Ik geef het op. Het ene moment lijkt het of de battery drain hardwarematig is en het andere moment lijkt het weer aan de software te liggen.
Feit is dat ik er geen last van heb, maar waarom niet, daar ben ik nog steeds niet achter.
- Toestel is nieuw gekocht in april 2015
- Android 5.1.1
- Build number LMY48B
- Disabled apps:
Docs
Drive
Email
Fit
Gmail
Google Play Books
Google Play Games
Google Play Moview & TV
Google Play Newsstand
Google+
Hangouts
Keep
Photos
Photos (deze staat er twee keer in...?)
Sheets
Slides
- Zit op 4G van KPN
- Wifi en Bluetooth altijd aan
- Wifi scanning always available
- Location op high accuracy
- Beltoon staat meestal uit en op tril (geluid alleen aan voor alarmen en media)
- Trillen van toetsenbord staat uit
- Hang hem elke avond om een uur of 9 aan de lader en gebruik hem dan intensief voor filmpjes kijken en browsen. Daarna de hele nacht aan de lader tot 8 uur in de ochtend (heb ik met al mijn vorige toestellen gedaan)
- Overdag alleen beetje surfen en af en toe bellen.
- Google sync voor calender en contacten staat aan
- Drie imap email accounts worden constant gesynced
- Push notifications voor 6 or 7 apps staan aan
Hopelijk geeft dit jullie wat ideeën.
Misschien is het een combinatie van oude batterij en nieuwe software. Ik heb namelijk een nieuwe batterij en nieuwe software. Ben gewoon beetje aan het brainstormen.
Ik heb er namelijk geen last van, maar ik weet hoe het is als er een technisch probleem is en je kan er gewoon niet achter komen waardoor het komt
En misschien dat ik er later ook last van ga krijgen.
- Edit -
Naar aanleiding van Luapper's post:
Mijn Google Services versie is 7.5.74 (1997312-438)
Feit is dat ik er geen last van heb, maar waarom niet, daar ben ik nog steeds niet achter.
- Toestel is nieuw gekocht in april 2015
- Android 5.1.1
- Build number LMY48B
- Disabled apps:
Docs
Drive
Fit
Gmail
Google Play Books
Google Play Games
Google Play Moview & TV
Google Play Newsstand
Google+
Hangouts
Keep
Photos
Photos (deze staat er twee keer in...?)
Sheets
Slides
- Zit op 4G van KPN
- Wifi en Bluetooth altijd aan
- Wifi scanning always available
- Location op high accuracy
- Beltoon staat meestal uit en op tril (geluid alleen aan voor alarmen en media)
- Trillen van toetsenbord staat uit
- Hang hem elke avond om een uur of 9 aan de lader en gebruik hem dan intensief voor filmpjes kijken en browsen. Daarna de hele nacht aan de lader tot 8 uur in de ochtend (heb ik met al mijn vorige toestellen gedaan)
- Overdag alleen beetje surfen en af en toe bellen.
- Google sync voor calender en contacten staat aan
- Drie imap email accounts worden constant gesynced
- Push notifications voor 6 or 7 apps staan aan
Hopelijk geeft dit jullie wat ideeën.
Misschien is het een combinatie van oude batterij en nieuwe software. Ik heb namelijk een nieuwe batterij en nieuwe software. Ben gewoon beetje aan het brainstormen.
Ik heb er namelijk geen last van, maar ik weet hoe het is als er een technisch probleem is en je kan er gewoon niet achter komen waardoor het komt
En misschien dat ik er later ook last van ga krijgen.
- Edit -
Naar aanleiding van Luapper's post:
Mijn Google Services versie is 7.5.74 (1997312-438)
Ik had dus wel last van drain en heb *knip*. Linken naar APK Files is niet toegestaan. deze play services apk geinstalleerd.
Ik houd jullie op de hoogte.
Op een normale nacht verlies ik zo'n 20-30% vd batterij, vannacht maar eens checken!
Uploader's notes:
To figure out the right version of Google Play services for your Android device, go to Settings -> Apps -> Google Play services, and look at the last 3 numbers in the parentheses. You'll see something like -XYZ where:
* X defines Android version:
0 for Android <5.0
4 and 7 for Android >=5.0
8 for Android TV
* Y defines CPU architecture:
1 for armeabi
3 for armeabi-v7a
4 for arm64-v8a
7 for x86
* Z defines DPI:
0 for universal
2 for 160
4 for 240
6 for 320
8 for 480
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 14:58 ]
Ik heb nachten dat er 3% batterij (in ~7 uur tijd) vanaf gaat, en nachten dat er 40% batterij vanaf gaat.
M.a.w. geen pijl op te trekken.
Verwijderd
Vraagje,
Ik heb mijn nexus 5 een aantal maand geleden laten vallen met als resultaat een grote barst in het scherm. Het scherm bleef echter wel werken en ook de touchscreen functionaliteit bleef in orde. Een paar weken geleden begon de touchscreen echter streken te krijgen en enkele dagen geleden is mijn scherm dan plots toch nog kapot gegaan. In de de link hieronder kan je de schade zien en zie je het scherm als de gsm aan ligt.
Zou er iemand weten of een nieuw scherm en digitizer al dan niet nog zin heeft met dit soort schade?
http://i.imgur.com/aadKMlC.jpg?1
Alvast bedankt
Ik heb mijn nexus 5 een aantal maand geleden laten vallen met als resultaat een grote barst in het scherm. Het scherm bleef echter wel werken en ook de touchscreen functionaliteit bleef in orde. Een paar weken geleden begon de touchscreen echter streken te krijgen en enkele dagen geleden is mijn scherm dan plots toch nog kapot gegaan. In de de link hieronder kan je de schade zien en zie je het scherm als de gsm aan ligt.
Zou er iemand weten of een nieuw scherm en digitizer al dan niet nog zin heeft met dit soort schade?
Alvast bedankt
Heb zelf ook geupgrade naar 7.8 versie. -438 als laatste drie cijfers is inderdaad de versie die je nodig hebt voor de nexus 5.Luapper schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:08:
Ik had dus wel last van drain en heb *knip* deze play services apk geinstalleerd.
[...]
Op een normale nacht verlies ik zo'n 20-30% vd batterij, vannacht maar eens checken!
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 14:58 ]
Ik had voornamelijk 3-5% per nacht. Nu met 4G is dat meer, maar zal nooit meer dan 8-10% zijn. Ik gebruik echt bijna elke Google service. Hoe kan dat nou?Smultie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:10:
Ik heb nachten dat er 3% batterij (in ~7 uur tijd) vanaf gaat, en nachten dat er 40% batterij vanaf gaat.
Officieel verlies je je garantie sowieso als je hem laat repareren bij een telefoonwinkel. Voor een officiele reparatie met garantie behoud moet je hem terugsturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan sturen zij hem door naar het officiele reparatiecentrum, dat is overigens wel erg duur.DaLucovic schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:26:
[...]
Bij GSM Eindhoven, een telefoonwinkel gericht op het uitvoeren van reparaties. Ik ga hem zelf niet openmaken om de aansluiting op het moederbord te checken ivm garantiekwestie. ...
Het is ook erg de vraag in hoeverre telefoonwinkels officiele onderdelen gebruiken. Het lijkt mij ook een stuk meer winstgevend om via chineze wegen voor 30 euro een schermpje te kopen en dat erop zetten voor 150 euro.
Je zou hem kunnen opmaken en kijken of er nog meer schade is. Als er geen schade zichtbaar is is er een goede kans dat een nieuw scherm nog gewoon zou kunnen helpen. Ik weet dit echter niet zeker.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:21:
Vraagje,
Alvast bedankt
Heb je ook geprobeerd je telefoon aan te sluiten op de pc? Als alle bestanden gewoon verschijnen dan lijkt mij dat een goed teken.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:21:
Vraagje,
Alvast bedankt
Een idee: probeer een HDMI converter en aansluiten op een ander scherm. Om te kijken of je telefoon nog functioneert en bestuurbaar is. Desnoods met Bluetooth muisje ofzo.Omitto schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:13:
[...]
Je zou hem kunnen opmaken en kijken of er nog meer schade is. Als er geen schade zichtbaar is is er een goede kans dat een nieuw scherm nog gewoon zou kunnen helpen. Ik weet dit echter niet zeker.
Heb je ook geprobeerd je telefoon aan te sluiten op de pc? Als alle bestanden gewoon verschijnen dan lijkt mij dat een goed teken.
Dat is het lastige. Er zijn zó veel variabelen.XanderDrake schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:05:
[...]
Ik had voornamelijk 3-5% per nacht. Nu met 4G is dat meer, maar zal nooit meer dan 8-10% zijn. Ik gebruik echt bijna elke Google service. Hoe kan dat nou?
Morgen mijn Nexus 5 weer terug.
Misschien dat ze deze bij de action hebben. Ze hebben wel zo'n microusb data kabeltje (om een usb apparaat/microsd aan te sluiten).XanderDrake schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:22:
[...]
[...]
Een idee: probeer een HDMI converter en aansluiten op een ander scherm. Om te kijken of je telefoon nog functioneert en bestuurbaar is. Desnoods met Bluetooth muisje ofzo.
Voor een dollar of twee heb je ze ook uit China. Duurt wel een paar weken voor je het hebt, maar kost je niet veel. Action zou ik niet te veel hoop op vestigen. Misschien een andere kleine webshop?iCy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:02:
Morgen mijn Nexus 5 weer terug.
[...]
Misschien dat ze deze bij de action hebben. Ze hebben wel zo'n microusb data kabeltje (om een usb apparaat/microsd aan te sluiten).
Ik heb Google Play Services zojuist ook geupgrade naar 7.8.95 versie -438
Nu eens kijken of mijn batterij niet meer zo snel leeg loopt dan voorheen.
Er zit sinds enkele weken een hele nieuwe in maar dat hielp tot nu toe niets.
Normaal verlies ik 's nachts tussen de 20 en 25 procent, nu had hij 4% verloren!
De Play Services update lijkt tot nu toe goed te werken.
De Play Services update lijkt tot nu toe goed te werken.
[ Voor 16% gewijzigd door Luapper op 29-07-2015 09:13 ]
Nou niet echt dus, in 7 uurtjes slaap 35% erafJur gen schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:29:
Ik heb Google Play Services zojuist ook geupgrade naar 7.8.95 versie -438

Ik ga maar eens een factory reset doen.

Ik heb zojuist mijn gebroken scherm vervangen met een scherm van europart en dit is zeer goed bevallen. Het was best moeilijk, mede omdat de onderste schroefjes en de batterij muurvast zaten. Het scherm lijkt origineel (zou het ook moeten zijn want europart is officieel distributeur van lg onderdelen) en de proximity sensor doet het ook gelijk weer. Mijn haarscheurtje is ook weg 
Kan je trouwens nog iets doen met het oude gebroken scherm? Ik heb gehoord dat als de digitizer nog werkt je hem kan verkopen?
Kan je trouwens nog iets doen met het oude gebroken scherm? Ik heb gehoord dat als de digitizer nog werkt je hem kan verkopen?
[ Voor 14% gewijzigd door Omitto op 29-07-2015 22:46 ]
Die van mij is helaas overleden, hij start niet meer op. Wanneer ik de volume knop+power knop indruk start hij op tot hij het google logo laat zien en dat herhaalt hij telkens... Iemand nog idee?
Dat is hier al tot in den treure voorbij gekomen, volgende keer ff dat zoekbalkje bovenaan gebruikenMichawwZki schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:55:
Die van mij is helaas overleden, hij start niet meer op. Wanneer ik de volume knop+power knop indruk start hij op tot hij het google logo laat zien en dat herhaalt hij telkens... Iemand nog idee?
Je powerknop zit vast. Bij mij werkten een paar flinke tikken tegen de rand van een tafel, gericht op de powerknop. Sindsdien nooit meer gehad.
Waiting on the world to change
Dat heb ik overal gelezen inderdaad en ik heb m hard tegen randen geslagen en niks helpt heel irritant.pinda powerrr schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:03:
[...]
Dat is hier al tot in den treure voorbij gekomen, volgende keer ff dat zoekbalkje bovenaan gebruiken![]()
Je powerknop zit vast. Bij mij werkten een paar flinke tikken tegen de rand van een tafel, gericht op de powerknop. Sindsdien nooit meer gehad.
Ohja en dan afentoe start hij op wonderbaarlijke wijze een keer op en gaat hij alle apps optimaliseren en dan laat ik hem ergens liggen en zet dat ding zichzelf uit na een onbepaalde tijd
[ Voor 16% gewijzigd door MichawwZki op 29-07-2015 23:11 ]
kan ik mijn N5 met 16gb ombouwen naar een 32gb. Of is het niet zo simpel .... geheugen moduul er uit en een andere geheugen moduul erin?
Iemand ervaring met tempered glass op een N5?
[ Voor 15% gewijzigd door Stitchie op 30-07-2015 00:01 ]
Garantie? De mijne vandaag net terug met hetzelfde euvelMichawwZki schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:55:
Heb ik niet meer. Morgen schroef ik hem eens open misschien dat dat helpt.iCy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:34:
[...]
Garantie? De mijne vandaag net terug met hetzelfde euvel
Dat van het geheugen wil ik ook wel weten.Stitchie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:00:
kan ik mijn N5 met 16gb ombouwen naar een 32gb. Of is het niet zo simpel .... geheugen moduul er uit en een andere geheugen moduul erin?
Ik heb op eBay tempered glass voor mijn N5 gekocht. In combinatie met een Spigen hoesje is het hopelijk genoeg.
Ik had op mijn Oppo Find 5 ook tempered glass, maar geen hoesje. Laatste keer is ie precies verkeerd gevallen en scherm was gebroken, maar het tempered glass niet. Dus is alleen tegen krassen.
Ik koop altijd de goedkoopste die ik kan vinden op eBay. Van €3 of zo. En dan koop ik er gelijk 3 of 4. Is misschien niet de dunste, maar je ziet er toch niet zoveel van. Zeker niet als je ook nog een hoesje gebruikt.
Het is niet 'moduul' maar 'module'Stitchie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:00:
Nee, dat gaat je never nooit lukken.
https://nl.ifixit.com/Teardown/Nexus+5+Teardown/19016#s53729
Hier zie je het moederbord van de Nexus 5 met daarop een 16GB geheugenchip gemarkeerd met rood. Zoals je ziet is die chip vastgesoldeerd; die ga je dus nooit kunnen vervangen, zelfs niet met bijzondere apparatuur.
Er zit niet gewoon een hot-swappable geheugenmodule in
Wil je graag een 32GB Nexus 5, dan zal je het volledige moederbord moeten vervangen door eentje met 32GB opslag. Ik heb even wat voor je gezocht, maar ik kan ze niet vinden, sowieso gaan 16GB moederborden al flink over de €100 heen. Je zou op zoek kunnen gaan naar een defecte Nexus 5 32GB waarvan het moederbord nog wel 100% in orde is, veel meer opties heb je niet echt
Eeuhm, de Nexus 5 is nog geen 2 jaar te verkrijgen. Garantie is 2 jaar ....MichawwZki schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:49:
[...]
Heb ik niet meer. Morgen schroef ik hem eens open misschien dat dat helpt.
....
?
Misschien heeft hij hem al eerder open gemaakt voor bijvoorbeeld een scherm te vervangen, dan heb je geen garantie meer.Smultie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:43:
[...]
Eeuhm, de Nexus 5 is nog geen 2 jaar te verkrijgen. Garantie is 2 jaar ....
....
?
Mogelijk. Maar net zo mogelijk dat hij zich vergist over de garantie die hij heeft. Vandaar...iCy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:45:
[...]
Misschien heeft hij hem al eerder open gemaakt voor bijvoorbeeld een scherm te vervangen, dan heb je geen garantie meer.
Inderdaad. Mijne is een paar weken terug gratis gerepareerd. Was met een paar dagen weer terug en werkt weer als een zonnetje. Was ongeveer anderhalf jaar oud. Gewoon twee jaar garantie in de EU.Smultie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:43:
[...]
Eeuhm, de Nexus 5 is nog geen 2 jaar te verkrijgen. Garantie is 2 jaar ....
....
?
[ Voor 9% gewijzigd door riotrick op 30-07-2015 12:17 ]
Bijzonder dat er zoveel mensen min of meer tegelijkertijd last hebben van dit probleem.iCy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:34:
[...]
Garantie? De mijne vandaag net terug met hetzelfde euvel
De mijne is ondertussen onderweg naar GSMwijzer voor reparatie... fingers crossed!
Jup, maar denk dat het iets langer duurt dan bij coolblue en ik vind het ook zeer bijzonder. Iedereen toevallig ook het toestel een maand of 14?Teleluvr schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:19:
[...]
Bijzonder dat er zoveel mensen min of meer tegelijkertijd last hebben van dit probleem.
De mijne is ondertussen onderweg naar GSMwijzer voor reparatie... fingers crossed!
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.