Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mijn accu begeeft het sinds een paar weken. Bellen ging nog, maar zodra ik meer dan 1 filmpje afspeelde viel de telefoon uit terwijl hij nog 50% accu aangaf. En daarna niet meer opstarten want de accu is leeg.

Na op zoek te zijn geweest naar een nieuwe 5" heb ik vandaag de accu vervangen.
€16,75 vs €750 voor de nieuwe Pixel of een degelijke 5" is het gewoon niet waard.
De N5 kan in mijn opzicht nog prima een paar jaar mee!
Daarna maar eens kijken wat de Cubot S9 gaat kosten en de recensies zijn (als die er überhaupt nog komt).

Heerlijke telefoon blijft het.
Aikon schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:55:
Productiedatum staat vaak wel op de accu toch? Overigens kan namaak wel echt slecht zijn, maar ook even goed als origineel. Je weet het gewoon niet, en met een originele weet je het wel in principe.
Hier gekocht: https://www.shopcore.nl/l...ers&utm_campaign=tweakers
De originele uit de telefoon is van Sony (2013-09-23). En is na 3 jaar dikker geworden (5,8mm dik). Het kapje aan de achterkant stond bol.
Op de vervanger staat niet dat hij van Sony is, dus wat is "origineel"?
Opdruk is wel identiek en productiedatum: medio 2015-11 (jaar oud dus).
De nieuwe is 4,6mm dik (uit mijn hoofd, weet niet meer precies).
Scheelt toch behoorlijk die 1,2mm, en het kapje past weer normaal.

[ Voor 54% gewijzigd door DJMaze op 19-10-2016 11:36 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb tegenwoordig last van een flikkerend scherm: zie hier voor een impressie Heeft iemand dit probleem ook gehad? En zo ja, wat was de oplossing?

Ik zie op het internet twee oplossingen langs komen: vervang de flex cable of doe koelpasta op de processor. Die tweede lijkt me erg vreemd, aangezien het onderliggende frame gewoon van plastic is. Eerste zou wel kunnen helpen, maar ik hoop dat iemand dat kan bevestigen.

Heeft iemand dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

AMD1800 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:36:
Ik heb tegenwoordig last van een flikkerend scherm: zie hier voor een impressie Heeft iemand dit probleem ook gehad? En zo ja, wat was de oplossing?

Ik zie op het internet twee oplossingen langs komen: vervang de flex cable of doe koelpasta op de processor. Die tweede lijkt me erg vreemd, aangezien het onderliggende frame gewoon van plastic is. Eerste zou wel kunnen helpen, maar ik hoop dat iemand dat kan bevestigen.

Heeft iemand dit probleem
Even geleden een Nexus 5 gekocht, met dit probleem. Nu inmiddels al 4 maanden geen problemen meer.
In het filmpje gaat het wel heel erg mis. Ik kan je bevestigen dat als je hier last van hebt, dat de flex cable vervangen dan zou kunnen helpen. 100% garantie heb je nooit, maar het zal je ook de kop niet kosten om zo'n kabel aan te schaffen. Vervangen is ook zo gedaan, voor mij 10 minuten werk.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ex Nunc schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:49:
[...]

Even geleden een Nexus 5 gekocht, met dit probleem. Nu inmiddels al 4 maanden geen problemen meer.
In het filmpje gaat het wel heel erg mis. Ik kan je bevestigen dat als je hier last van hebt, dat de flex cable vervangen dan zou kunnen helpen. 100% garantie heb je nooit, maar het zal je ook de kop niet kosten om zo'n kabel aan te schaffen. Vervangen is ook zo gedaan, voor mij 10 minuten werk.
Bedankt voor je snelle reactie. Mooi dat het helpt. Waar heb jij die kabel besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

AMD1800 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:54:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Mooi dat het helpt. Waar heb jij die kabel besteld?
Gewoon besteld via eBay, voor iets meer dan € 10,-. Weet zo niet meer welke verkoper.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
Als mogelijke opvolger voor de Nexus 5 is de ZTE Axon 7 Mini misschien ook interessant? 5,2" full HD scherm. --> [ZTE Axon 7 Mini] Ervaringen & Discussie

Komt toch het dichtst in de buurt van de Nexus 5 qua formaat. Hoewel je voor een ruime €100 meer de Axon 7 hebt die wel wat groter is maar ook weer betere specs heeft.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Haay schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:15:
Als mogelijke opvolger voor de Nexus 5 is de ZTE Axon 7 Mini misschien ook interessant? 5,2" full HD scherm. --> [ZTE Axon 7 Mini] Ervaringen & Discussie

Komt toch het dichtst in de buurt van de Nexus 5 qua formaat. Hoewel je voor een ruime €100 meer de Axon 7 hebt die wel wat groter is maar ook weer betere specs heeft.

Wat denken jullie?
299 voor een toestel met een Snapdragon 617 is echt hard veel geld. Kun je beter naar de Honor 8 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:53
Tigerblood schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:38:
[...]

299 voor een toestel met een Snapdragon 617 is echt hard veel geld. Kun je beter naar de Honor 8 kijken.
Idd of de
pricewatch: Xiaomi Mi5s (4GB ram, 128GB opslag) Grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Ook een optie, maar die moet je wel importeren. En heeft de Mi5s wel volledige 4G ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:53
Tigerblood schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:04:
[...]

Ook een optie, maar die moet je wel importeren. En heeft de Mi5s wel volledige 4G ondersteuning?
Inderdaad, en ook niet volledige 4G ondersteuning. Daarom ook de review als link, staat er bij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wordt dit mijn opvolger?
https://androidworld.nl/n...n-swift-2-plus-officieel/
De plus versie lijkt erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 29-06 10:34
Als opvolger van de N5? Die Swift heeft amper 1280x720, toch?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Euh... 1280x720 bij 5 of 5,5 inch???? Snapdragon 430, geen Wifi AC....
Totaal geen match...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verdere discussie over de Swift 2 graag voeren in [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:36
Zo, dat was het dan voorlopig voor mijn Nexus 5, sinds donderdag de opvolger in bezit die me uitstekend bevalt.
Dank voor al jullie ervaringen en assistentie en wellicht tot ooit! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07 17:42
Het is inmiddels 4 november en nog steeds niet de november beveiligingsupdate ontvangen!? Zal mij benieuwen of ik wel de decemberupdate krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:27
desalniettemin schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:52:
Het is inmiddels 4 november en nog steeds niet de november beveiligingsupdate ontvangen!? Zal mij benieuwen of ik wel de decemberupdate krijg.
Denk het niet: security updates zouden tot Q3 '16 uitgerold worden, dus waarschijnlijk was dit het. (Overigens voor mij geen reden om afscheid te nemen. Zolang alles nog werkt ben ik tevreden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Heb een aantal berichten verplaatst naar: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's en Accessoires voor de Google Nexus 5. Berichten over custom rom's horen thuis in het eerste topic en berichten over batterijen horen thuis in het tweede topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigerblood
Er is onverwachts toch nog een december update (Android 6.0.1, build M4B30Z) voor de Nexus 5 uitgekomen!

Factory images | Full OTA images

• desalniettemin
dennisfr schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:36:
[...]

Denk het niet: security updates zouden tot Q3 '16 uitgerold worden, dus waarschijnlijk was dit het. (Overigens voor mij geen reden om afscheid te nemen. Zolang alles nog werkt ben ik tevreden)
Wat ik niet begrijp, want volgens mij zou de Nexus 5 niet Nougat krijgen, maar wel de beveiligingsupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
desalniettemin schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:40:
[...]

Wat ik niet begrijp, want volgens mij zou de Nexus 5 niet Nougat krijgen, maar wel de beveiligingsupdates.
Software updates tot Q3 '15, beveiligingsupdates tot Q3 '16...Zo was het, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dan heb ik het waarschijnlijk niet goed gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
dennisfr schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:53:
[...]

Software updates tot Q3 '15, beveiligingsupdates tot Q3 '16...Zo was het, dacht ik.
Dan heb ik het waarschijnlijk niet goed gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 12:04
Helaas begint mijn ondertussen 3 jaar oude Nexus 5 kuren te vertonen.

De afgelopen weken deed de powerbutton al af en toe mijn toestel resetten of in de bootloop hangen, maar sinds vandaag wil die bijna niks meer.
Met de oplader stekker erin kan ik 'm nog opgestart krijgen, maar zodra ik in 'm aanzet met de powerknop blijft die hangen en wordt die uitgeschakeld. Daarna blijft ie in de bootloop.

Erg vervelend natuurlijk, want verder is het toestel nog prima. (Hoewel accu ook 3 jaar oud is)
Zijn er nog adressen waar ik dit voordelig kan laten repararen of is een nieuw toestel uitzoeken een betere keus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Helaas begint m'n Nexus kuren te vertonen. Gistermiddag startte deze spontaan opnieuw op. Nah ja, zal wel. Gisteravond belandde hij echter in een boot loop. Als de telefoon aan de stroom zit komt het witte Google logo en heel soms komen de gekleurde bolletje even, maar dan begin het opnieuw. Een beetje aan de powerbutton rommelen of met de telefoon op m'n hand slaan zorgt voor het iets langer tonen van de gekleurde bolletjes.

Telefoon niet aan de lader doet niks. Batterij was vol toen het begon.

Lokale telefoonboer krijgt er geen verandering in, maar hij kan ook niks vervangen. Een andere telefoonboer kan wél de powerbutton vervangen. Helaas zie ik nog steeds geen goed alternatief voor de Nexus qua formaat etc. en zou ik nog graag even ermee blijven doen...

Is er iets zinnigs te zeggen over hoe groot de kans is dat dit de oplossing is?

[edit]Zie nu pas dat m'n voorganger hetzelfde probleem heeft. Heb je daar iets aan kunnen doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Aikon op 04-01-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:06
Aikon schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:54:
Helaas begint m'n Nexus kuren te vertonen. Gistermiddag startte deze spontaan opnieuw op. Nah ja, zal wel. Gisteravond belandde hij echter in een boot loop. Als de telefoon aan de stroom zit komt het witte Google logo en heel soms komen de gekleurde bolletje even, maar dan begin het opnieuw. Een beetje aan de powerbutton rommelen of met de telefoon op m'n hand slaan zorgt voor het iets langer tonen van de gekleurde bolletjes.

Telefoon niet aan de lader doet niks. Batterij was vol toen het begon.

Lokale telefoonboer krijgt er geen verandering in, maar hij kan ook niks vervangen. Een andere telefoonboer kan wél de powerbutton vervangen. Helaas zie ik nog steeds geen goed alternatief voor de Nexus qua formaat etc. en zou ik nog graag even ermee blijven doen...

Is er iets zinnigs te zeggen over hoe groot de kans is dat dit de oplossing is?

[edit]Zie nu pas dat m'n voorganger hetzelfde probleem heeft. Heb je daar iets aan kunnen doen?
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds twee maanden. Uiteindelijk besloten een ander toestel te kopen. Ik weet vrij zeker dat het inderdaad een probleem met de power button is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
JP12 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:40:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds twee maanden. Uiteindelijk besloten een ander toestel te kopen. Ik weet vrij zeker dat het inderdaad een probleem met de power button is.
Ik had dit probleem ook. Schakelaar laten vervangen: werkt weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Simple mind schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 01:01:
Bij wat voor adres heb je dat laten vervangen en wat kan ik qua kosten op rekenen?

Ik heb wel een redelijk workaround gevonden voor de afgelopen dagen. Play store : Gravity Screen kan eenvoudig je Nexus aan-uit zitten door bijvoorbeeld nabijheidssensor.
Niet proberen meer aan de powerbutton te komen (ik vergat het wel eens) en dan is het nog best aardig mee te werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Nu online
Riczun schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:40:
[...]

Bij wat voor adres heb je dat laten vervangen en wat kan ik qua kosten op rekenen?

Ik heb wel een redelijk workaround gevonden voor de afgelopen dagen. Play store : Gravity Screen kan eenvoudig je Nexus aan-uit zitten door bijvoorbeeld nabijheidssensor.
Niet proberen meer aan de powerbutton te komen (ik vergat het wel eens) en dan is het nog best aardig mee te werken! :)
Ik heb dat bij Smartphort laten doen. Die zitten bij mij in de buurt. Ik dacht dat de kosten rond de €40 lagen.

[ Voor 20% gewijzigd door Simple mind op 05-01-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Simple mind schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 01:01:
[...]

Weet je toevallig of het knopje nog wel leek te functioneren? Ik heb namelijk het toetsel opengeschroeft en hij klikt even goed als de volumeknoppen.

Ik ga naar https://www.ubreakifix.nl/. Site zegt 80 euro, aan de telefoon zeiden ze 50 euro. Denk dat ik zaterdag even langs ga, zal het resultaat hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Nu online
Aikon schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:34:
[...]

Weet je toevallig of het knopje nog wel leek te functioneren? Ik heb namelijk het toetsel opengeschroeft en hij klikt even goed als de volumeknoppen.

Ik ga naar https://www.ubreakifix.nl/. Site zegt 80 euro, aan de telefoon zeiden ze 50 euro. Denk dat ik zaterdag even langs ga, zal het resultaat hier posten.
Ja ik had het toestel ook geopend. Het knopje klikte gewoon maar werkte helemaal niet meer. Geprobeerd met reinigen etc. maar dat hielp niet.
Volgens mij hebben ze een schakelaar van een Samsung gemonteerd trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riczun
Simple mind schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:06:

Ik heb dat bij Smartphort laten doen. Die zitten bij mij in de buurt. Ik dacht dat de kosten rond de €40 lagen.
Ah top, dank je wel!
Voor een dergelijk bedrag vind ik het nog zeker waard om de Nexus 5 weer nieuw leven in te blazen.

Ik gebruik nu (tijdelijk) een LG G3. Ondanks dat de specs iets beter zijn kan die echt niet tippen aan de snelheid van een Nexus 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
De Nexus 5 wordt niet meer ondersteund door Google, maar kan je de 5 dan nog wel veilig gebruiken? Loop je geen risico's om besmet te worden? De mijne doet het nog prima en wil het nog eigenlijk niet vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
desalniettemin schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:07:
De Nexus 5 wordt niet meer ondersteund door Google, maar kan je de 5 dan nog wel veilig gebruiken? Loop je geen risico's om besmet te worden? De mijne doet het nog prima en wil het nog eigenlijk niet vervangen.
Jawel, zo lang je het direct installeren van apk bestanden blokkeert, is er denk ik niet zo veel aan de hand. Overigens: ik denk dat meer dan dan de helft van de Android toestellen niet actief wordt ondersteund door de fabrikant, dus zoveel is er niet aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
dennisfr schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Jawel, zo lang je het direct installeren van apk bestanden blokkeert, is er denk ik niet zo veel aan de hand. Overigens: ik denk dat meer dan dan de helft van de Android toestellen niet actief wordt ondersteund door de fabrikant, dus zoveel is er niet aan de hand.
Oké. Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:24

ewf

Voor een powerswitch, kijk eens op: https://www.ifixit.com/St...l-Button-Switch/IF293-022

Wel even fijn solderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Geen november en december beveiligingsupdate, maar wel update om verschillende lekken te dichten, net geinstalleerd. Nexus 5 ontvangt dus nog wel updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

desalniettemin schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:07:
Als je een nieuwere Android wilt kun je dat gewoon doen via een custom ROM.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Compizfox schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:28:
[...]

Als je een nieuwere Android wilt kun je dat gewoon doen via een custom ROM.
Daar heb ik geen verstand van en Marshmallow bevalt me uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 17:50
Hmpf. Mijn Nexus begint steeds meer kuren te vertonen.. Moet minimaal 5x per dag mijn pin code van m'n simkaart intoetsen omdat hij niet meer herkend wordt. Vastlopers, reboots, batterij is brak en bluetooth doet het niet meer goed (zit ik dan met een dure smartwatch :| ). En ik moet het nog een tijdje zien uit te zingen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend123
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-03-2021
Hier ook last van de powerbutton, vast in bootloop.
Heb het toestel opengemaakt en de powerbutton schoongemaakt, heeft een klein beetje geholpen en kan hem nu soms opstarten.
Gebruik nu Gravity Screen om het scherm aan/uit te krijgen maar bij lichte aanraking van de powerbutton heb ik weer hetzelfde probleem.

Is het mogelijk om de power button volledig uit te schakelen en deze functie bijvoorbeeld op de volumeknop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
Sinds vandaag m'n nieuwe telefoon binnen. Ben overgestapt van m'n oude trouwe Nexus 5 die mij meer dan 3 jaar dagelijks gezelschap heeft gehouden, naar een splinternieuwe Lenovo P2.

Gelukkig was het proces van account overzetten via NFC koppeling een fluitje van een cent. Nog nooit zo soepel van account gewisseld! :)

Dus... Ik ga dit topic verlaten. Het waren (ruim) 3 mooie jaren hier! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:14

Vis

Haay schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:21:
Sinds vandaag m'n nieuwe telefoon binnen. Ben overgestapt van m'n oude trouwe Nexus 5 die mij meer dan 3 jaar dagelijks gezelschap heeft gehouden, naar een splinternieuwe Lenovo P2.

Gelukkig was het proces van account overzetten via NFC koppeling een fluitje van een cent. Nog nooit zo soepel van account gewisseld! :)

Dus... Ik ga dit topic verlaten. Het waren (ruim) 3 mooie jaren hier! :D
Nice, ik ga binnenkort hetzelfde doen :*) Weekje nog tot ik kan verlengen. En die P2 accu.. wow hebben!

N5 heeft me ook 3 jaar heeeel goed bevallen, echter is hij nu wel echt 'op'.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Aikon schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:34:
[...]

Is inmiddels gebeurd, de powerbutton is vervangen voor 79 euro. E.e.a. werkt weer, al is het niet 100%. De knop reageert soms niet helemaal goed, maar wel zeg 98% goed. Ik ben tevreden iig. Probleem is nu dat foto's op z'n kop worden genomen... een of andere sensor zit niet lekker of moet gecalibreerd worden. Iemand een idee om dit op te lossen?

Zal ook die toko nog eens bellen, maar dan moet ik er waarschijnlijk weer heen, dat voorkom ik liever i.v.m. reisafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 16:13
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Satangel op 02-03-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Vanuit 2 donor toestellen de n5 van mijn zoon gerepareerd; charging port, scherm, accu, camera module...

Ding werkt weer op en top voor hem. Ben blij dat t zo'n gemakkelijk toestel is.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Aikon schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:57:
[...]

Is inmiddels gebeurd, de powerbutton is vervangen voor 79 euro. E.e.a. werkt weer, al is het niet 100%. De knop reageert soms niet helemaal goed, maar wel zeg 98% goed. Ik ben tevreden iig. Probleem is nu dat foto's op z'n kop worden genomen... een of andere sensor zit niet lekker of moet gecalibreerd worden. Iemand een idee om dit op te lossen?

Zal ook die toko nog eens bellen, maar dan moet ik er waarschijnlijk weer heen, dat voorkom ik liever i.v.m. reisafstand.
Nou, het was van korte duur. De powerbutton doet het nog wel, maar wordt steeds minder. Ik ga voor een nieuwe telefoon.

Nog nieuwe alternatieven uitgekomen ondertussen? Heb wat rondgekeken maar komt toch weer op de OnePlus 3T uit. Helaas, want vind hem eigenlijk te groot... maar stock android en de specs icm de prijs maken hem toch de beste keus denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

3raser

⚜️ Premium member

Mijn laatste beveiligingsupdate is van oktober 2016. Nu lees ik op Android Planet dat er deze maand een grote beveiligingsupdate komt die ook naar de Nexus 5 komt. Is dit echt waar of maakt men bij Android Planet een fout?
De factory images van de beveiligingsupdate zijn via deze Google-pagina te downloaden en beschikbaar voor de Nexus 6P, Nexus 5X, Nexus Player, Nexus 9, Nexus 6, Nexus 5,Nexus 7, Pixel C, Pixel en Pixel XL. Lees ook ons artikel met uitleg hoe je een factory image installeert. De update zal uiteraard ook over-the-air aangeboden worden.
Op de website met factory images zie ik geen nieuwe image staan voor onze Nexus 5. Wat me wel opvalt is dat er een image is voor december 2016. Was er toen nog een beveiligingsupdate?

[ Voor 52% gewijzigd door 3raser op 07-03-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:34
Ik heb build-nummer M40B30Z met de 5 oktober 2016 beveiligingspatch. Dus ook geen december patch, ondanks het laatste build-nummer;

Het zou mooi zijn mocht er nog een nieuwe beveiligingspatchronde komen, want de ondersteuning was gestopt voor de Nexus 5?

Sinds enige tijd heb ik echter ook last van het verlies van de bluetoothverbinding. Dit is vervelend want ik gebruik mijn Pebble als 'safe lock'. Ik kan er geen staat op maken van hoe en wanneer het verbindingsverlies voorvalt. Soms wel, soms niet.

Ik lees dat de Pixels er ook last van hebben, dus mogelijks komt het met deze nieuwe patch in orde?

[ Voor 5% gewijzigd door lukadad op 07-03-2017 14:23 . Reden: typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:53
Die bluetooth bugs had ik ook en is ergens in februari ontstaan. Lijkt dus niet met de image-versie te maken te hebben. Vermoeden is dat het iets met een Play-services update heeft te maken. Bij mij was de oplossing bluetooth scanning uit te zetten. Dit heeft verder geen invloed op de vindbaarheid van je devices.

De laatste factory image is uit december maar deze heeft nog steeds de security patch level van oktober. Zullen wel wat andere bugs zijn aangepakt. Ik zou er niet meer op rekenen dat we nog iets nieuws gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 17:50
Advies gevraagd, ik heb een Nexus 5 die inmiddels buiten de garantie is. De vraag is het of de moeite is om hem te laten repareren en het uit te zingen tot de nieuwe Pixel. Een lijstje van de huidige problemen:
  • Accu health van 40%
  • Camera vertoont af en toe paarse strepen, lijkt niet meer overweg te kunnen met tegenlicht
  • Random uitvallen toestel
  • Bootloops, tot het niet op willen starten wanneer uit
  • Bluetooth gaat niet meer aan, smartwatch ligt stof te happen..
  • Niet herkennen van de simkaart
Alvast bedankt in ieder geval.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:08:
Advies gevraagd, ik heb een Nexus 5 die inmiddels buiten de garantie is. De vraag is het of de moeite is om hem te laten repareren en het uit te zingen tot de nieuwe Pixel. Een lijstje van de huidige problemen:
  • Accu health van 40%
  • Camera vertoont af en toe paarse strepen, lijkt niet meer overweg te kunnen met tegenlicht
  • Random uitvallen toestel
  • Bootloops, tot het niet op willen starten wanneer uit
  • Bluetooth gaat niet meer aan, smartwatch ligt stof te happen..
  • Niet herkennen van de simkaart
Alvast bedankt in ieder geval.
Gezien de variëteit aan problemen lijkt je toestel gewoon aan het eind van zijn leven. Laten repareren zou ik persoonlijk niet meer doen. Software updates ga je ook niet meer krijgen.
Waarom vervangen door een Pixel? Dat zijn toestellen uit een compleet andere categorie.
Er zijn meerdere alternatieven met (bijna) stock Android. Ik heb zelf mijn Nexus vervangen door een Moto X Force ( iBood €300) Erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:14

Nikeo

Jawelles

Als je zoveel kwaaltjes hebt zou ik hem absoluut niet meer laten repareren. Dat is het niet meer waard. De enige optie is als je ergens een goedkope donor N5 met verbrijzeld scherm oid kan kopen die verder zonder kwaaltjes is. Er liggen hier ook twee Nexus 5'en te verstoffen in een la. Beide hebben ze last van de powerknop bug, rare wireless kwaaltjes, camera crashes. Het is pijnlijk duidelijk dat LG niet de beste componenten heeft gebruikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 19:49
Dat ben ik niet met je eens. Mijn Nexus 5, inmiddels 3,5 jaar oud, werkt hardwarematig nog helemaal prima. Hij is slomer geworden en daarom gisteren een custom rom er op gezet. Hij heeft wel (2x) een nieuw moederbord gekregen ivm de powerbutton problemen.
De eerste telefoon die het bij mij zo lang heeft uitgehouden :)

Hetzelfde geldt ook voor de Nexus 5 van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
DJMaze schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:34:
Na op zoek te zijn geweest naar een nieuwe 5" heb ik vandaag de accu vervangen.
€16,75 vs €750 voor de nieuwe Pixel of een degelijke 5" is het gewoon niet waard.
De N5 kan in mijn opzicht nog prima een paar jaar mee!
Daarna maar eens kijken wat de Cubot S9 gaat kosten en de recensies zijn (als die er überhaupt nog komt).
Helaas is mijn telefoon op het beton gevallen en het glas gebarsten :'(
Ondanks dat hij nog functioneerd nu een ZUK Z2 Pro besteld voor € 230 bij banggood.
Geef wel een update als het een waardige opvolger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 16:57
Is er iemand met een Nexus 5 die toevallig ABN AMRO heeft, en de wallet app gebruikt van ABN?
OF iemand met deze combi die bereid is om te testen of ie zijn GSM kan koppelen. (het is gratis overigens)

Mij lukt het niet, en ABN is ermee bezig sinds 27-11 jl en we komen niet verder.
ik vermoed dat het toestel om de 1 of andere reden niet geschikt is. Zou fijn zijn wanneer iemand dit al dan niet kan bevestigen. Ik krijg zelf de foutcodes: MESSAGE_BSI543_9998 + Message_genapp_0016.

lees overigens dat iemand met een pilot heeft meegedaan met de nexus 5 waaruit zou moeten blijken dat eea wel werkt:
Alex) in 'nieuws: ABN Amro brengt Wallet-app uit voor Android - update'

Edit: Oplossing gevonden door het installeren van een custom ROM, zie: pielle007 in "[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's".

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 16-02-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
DJMaze schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:56:
Ondanks dat hij nog functioneerd nu een ZUK Z2 Pro besteld voor € 230 bij banggood.
Geef wel een update als het een waardige opvolger is.
Tot nu toe is het een waardige opvolger en mis ik NFC totaal niet.
Krijg met geen mogelijkheid de 128GB aan geheugen vol, dus het zit wel goed.

Mijn buurman gebruikt nu mijn Nexus nog steeds (met nieuw hoesje) en heeft geen last van de barst.
Tot nu toe is één keer de sim verbinding scheef gelopen en had een vrouw in een winkel de telefoon gereset ZONDER backup |:(
Alles weg, maar de buurman is nog steeds blij met dit oude beestje.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.