Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Laguna

Connaisseur

Buzz_Fuzz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:34:
Denk dat dat in V&A hoort of iig het Accessoires topic...
Het is nooit gebruikt en zowat gratis, dacht dat ik er hier wel iemand blij mee kon maken. Had niet gedacht dat ik ermee zou moeten gaan leuren.. Nexus 5 is al oud, als het hier niks wordt dan wordt het bij V&A al helemaal niks en het accessoires topic is hartstikke dood.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35
Dirtbiter schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:17:
[...]

Ik heb zonet dan toch maar even de powerbutton goed schoongemaakt. Dat klusje viel me alles mee trouwens. Nu maar eens kijken of hij niet meer uitvalt.
De eerste week leek het inderdaad minder te zijn. Er zat ook flink stof rondom de button.
Daarna is het eigenlijk weer hetzelfde liedje. Regelmatig pak ik mijn telefoon en blijkt hij uit te staan.

Soms ook dat hij na opnieuw opstarten als hij uitgevallen is, dat mijn accupercentage verkeerd weergegeven wordt (ineens 20+ procent minder dan waarop hij uitging), en dat zich dat dan langzaam weer corrigeert naar het juiste percentage.

Het is gewoon een bokkig oud ding vrees ik, hopelijk komt er snel meer nieuws over de nieuwe Nexus' van HTC... Dan wordt het die of alsnog een S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31
Heb nu de op3, maar de N5 doorgeschoven naar de vrouw en nieuwe accu erin gezet. Was evenbang dat ik Qi had gesloopt, maar even boven/na de S op de achterkant drukken lost dat gelukkig snel op

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 13:34
Polster schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:22:
[...]

Je kan nog even proberen goed boven de S van NEXUS te drukken. Daar zit nl. ook een klik-punt.
Ik heb een goede cover gevonden die in mijn ogen identiek is aan het origineel. Alles werkt ook en sluit prima aan op het frame. Zie mijn eerdere post:
Polster in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 3"
Bedankt :) , het klik-punt bij de S zat inderdaad ook nog niet goed vast, maar linksonder blijft nog open. Heb het denk ik iets te lomp eraf gehaald waardoor er iets is afgebroken. Maar gelijk een nieuwe accu er bij besteld, kan ik het nog even uitzitten tot de nieuwe Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-07 10:58
Zoals verwacht geen Android Nougat voor de Nexus 5, aldus Evan Blass. Nog een paar maanden beveiligingsupdates en dan is de N5 officieel EOL. Gelukkig zijn er nog genoeg custom roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:09
Dat ze geen nieuwe OS, update geven na 4 a 5 jaar snap ik nog wel, maar geen security updates, vind ik een slechte zaak.

Al weet ik niet precies wat alle sec. update doen, maar een van de laatste heeft ervoor gezorgd dat ik mijn camera App en zaklamp regelmatig niet kan gebruiken.

Zaklamp niet kunnen gebruiken midden in de nacht als ik op mosquito hunt ga is onhandig ]8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

In de security update van Augustus zouden de audio problemen (geïntroduceerd met de security update van juli) zijn verholpen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Gisteravond heb ik de OTA update naar build MOB30Y gekregen en inderdaad de audio/volume problemen zijn hierbij opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:19

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Prolution schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 07:51:
Gisteravond heb ik de OTA update naar build MOB30Y gekregen en inderdaad de audio/volume problemen zijn hierbij opgelost :)
Kan ik ook bevestigen; kan ik eindelijk in het openbaar weer iets laten luisteren aan andere zonder mn N5 in t oor te hoeven proppen

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Zucht.

Op 09-07-2014 een Nexus 5 gekocht. Op 20 februari dit jaar opgestuurd naar Bol.com (waar ik hem gekocht heb) vanwege het bekende probleem met de haarscheurtjes in de behuizing. Dit is netjes opgelost onder de garantie.

Sinds een tijdje echter problemen met een sticky powerbutton, wat resulteerde in een telefoon die soms vanzelf uitschakelde in m'n broekzak omdat de powerbutton ingedrukt bleef. Was ook te merken met scherm unlocken, soms kwam dan de 'Uitschakelen'-popup in beeld wat een teken was dat de knop ingedrukt bleef terwijl ik dat zelf niet deed.
Op 10 juli daarom weer opgestuurd, net op het randje van de garantie nog.

Afgelopen weekend de telefoon weer teruggekregen, maar als ik de werkbon zo bekijk hebben ze alleen iets met software gedaan :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8pLxoXvcrWuTjq6U9RdYEeTV/full.jpg

Ik ben dus bang dat het probleem nog steeds speelt :O Er staat nu MOB30P op trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
ThinkPadd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:06:
Zucht.

Op 09-07-2014 een Nexus 5 gekocht. Op 20 februari dit jaar opgestuurd naar Bol.com (waar ik hem gekocht heb) vanwege het bekende probleem met de haarscheurtjes in de behuizing. Dit is netjes opgelost onder de garantie.

Sinds een tijdje echter problemen met een sticky powerbutton, wat resulteerde in een telefoon die soms vanzelf uitschakelde in m'n broekzak omdat de powerbutton ingedrukt bleef. Was ook te merken met scherm unlocken, soms kwam dan de 'Uitschakelen'-popup in beeld wat een teken was dat de knop ingedrukt bleef terwijl ik dat zelf niet deed.
Op 10 juli daarom weer opgestuurd, net op het randje van de garantie nog.

Afgelopen weekend de telefoon weer teruggekregen, maar als ik de werkbon zo bekijk hebben ze alleen iets met software gedaan :F
[afbeelding]

Ik ben dus bang dat het probleem nog steeds speelt :O Er staat nu MOB30P op trouwens.
Dan kun je nu snel updaten naar MOB30Y om de problemen met het volume te fixen. ;) |:(

Als het echt alleen een sticky powerbutton is, dan is dat makkelijk zelf te verhelpen.
Ik snap dat je het liever binnen de garantie door de leverancier laat regelen, maar als dat geen optie meer is, is het een kleine klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dirtbiter schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

Dan kun je nu snel updaten naar MOB30Y om de problemen met het volume te fixen. ;) |:(

Als het echt alleen een sticky powerbutton is, dan is dat makkelijk zelf te verhelpen.
Ik snap dat je het liever binnen de garantie door de leverancier laat regelen, maar als dat geen optie meer is, is het een kleine klus.
Ik ben zelf handig genoeg om e.e.a. te fixen, dus de uitleg is altijd wel welkom.
Maar voor nu wil ik het gewoon graag onder de garantie goed gerepareerd hebben. Heb een bericht naar Bol.com gestuurd, eens kijken wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
ThinkPadd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Ik ben zelf handig genoeg om e.e.a. te fixen, dus de uitleg is altijd wel welkom.
YouTube: LG Nexus 5 Boot Loop Fix - Power Button Repair -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat ziet er wel uit alsof het te doen is. Heb niet het hele filmpje gekeken, maar volgens mij ga je wel 'warranty void if removed' stickertjes tegen komen lijkt mij. Voor nu eerst maar even kijken wat ik bij de verkoper gedaan krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
ThinkPadd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Dat ziet er wel uit alsof het te doen is. Heb niet het hele filmpje gekeken, maar volgens mij ga je wel 'warranty void if removed' stickertjes tegen komen lijkt mij. Voor nu eerst maar even kijken wat ik bij de verkoper gedaan krijg.
Nee hoor, geen stickers. Je beschadigt niets permanent bij dit klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Ik zou toch even contact opnemen met bol.com over garantie na een reparatie.
Toestellen die via mijn werkgever gemaakt worden bij Dynafix hebben 60 (of zelfs 90) dagen reparatiegarantie. Ik vermoed dat de kans groot is dat bol.com samenwerkt met Dynafix. En al is het een andere reparatiebedrijf, dan zouden ze naar mijn idee mogelijk ook een bepaalde garantieperiode na reparatie hebben wat zeer zou uitkomen bij mensen wiens oorspronkelijke garantie verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:07

pinda powerrr

Slow down...

Tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb, maar even een vraag, hopelijk weten jullie een antwoord.

Ik heb mijn N5 doorggeven aan mijn dochter, die er superblij mee is. Echter is de USB poort een beetje brak, tijd terug een nieuwe besteld via Bol.com en geïnstalleerd, appeltje eitje om te doen. Echter deed de microfoon het niet. Alleen bij hard schreeuwen hoorde je iets.
Nu weer een USB poort besteld, ditmaal via Replacedirect, echter wederom hetzelfde probleem. Zet je de telefoon op speaker, dan werkt het wel, plug je een headset in, idem dito.
Dat de microfoon wél werkt op speakermodus, betekent dus, dat de microfoon correct geïnstalleerd is en werkt.

Beetje Googlen leert me dat ik niet de enige ben, er gaat iets fout, waardoor alleen de microfoon van de noise cancelling werkt (bovenop). Het trucje met de tape of papier op de connector heb ik uiteraard geprobeerd, maar werkt ook niet. Ik vind het dus erg vreemd, dat het met twee verschillende (nieuwe) USB poorten niet wil werken. Eerst dacht ik dus dat het aan mijn skills lag, maar blijkbaar is het dus een ander probleem.

Wie heeft de gouden tip!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:07

pinda powerrr

Slow down...

Niemand? :/

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:53
Blijkbaar niet. Mijn USB poort is ook enigzins brak, maar tot nu toe heb ik t kunnen fixen door de USB poort naar rechts te drukken, zodat ie gewoon oplaadt. Dit heb je dus al geprobeerd. Is er niet een zichtbaar verschil tussen je oude en je nieuwe onderdeel? Misschien hebben ze binnen de elektronische circuits de noise cancelling microfoon op de plek van de normale microfoon gekoppeld en komt dat niet overeen met je firmware ofzo. Niet dat ik enig idee heb of je daar nog wat aan kunt doen, maar ja, dan weet je iig wel waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:29
Ik bezit momenteel al 2-3 jaar een Nexus 5 en ik ben er zeer tevreden over. Echter is het scherm helemaal kapot en is de batterijduur nog maar een klein uurtje met intensief gebruik. Ik wil dus een nieuwe telefoon en ik twijfel nog..

- Nexus 5x
- One Plus 3
- Een andere Android Telefoon

Ik ben zeer tevreden over Android. Ik wil een vrij snelle telefoon met een goede camera en een lange accuduur. Verschilt de Nexus 5x veel t.o.v. huidige Nexus 5? Op Coolblue zie ik alleen de 5x worden aangeboden, is de Nexus 5 zo verouderd of zijn ze toch hetzelfde?
Ik lees goede verhalen over de One Plus 3 maar deze is wel iets duurder.

Iemand die me misschien de goede richting kan opduwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:42

icecreamfarmer

en het is

EvertonPride schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:59:
Ik bezit momenteel al 2-3 jaar een Nexus 5 en ik ben er zeer tevreden over. Echter is het scherm helemaal kapot en is de batterijduur nog maar een klein uurtje met intensief gebruik. Ik wil dus een nieuwe telefoon en ik twijfel nog..

- Nexus 5x
- One Plus 3

Ik ben zeer tevreden over Android. Ik wil een vrij snelle telefoon met een goede camera en een lange accuduur. Verschilt de Nexus 5x veel t.o.v. huidige Nexus 5? Op Coolblue zie ik alleen de 5x worden aangeboden, is de Nexus 5 zo verouderd of zijn ze toch hetzelfde?

Of je wacht op nieuwe nexus 5 welke in september aangekondigd gaat worden.
Dat gaat in ieder geval mijn plan van aanpak worden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

icecreamfarmer schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

Of je wacht op nieuwe nexus 5 welke in september aangekondigd gaat worden.
Dat gaat in ieder geval mijn plan van aanpak worden.
Zeker wachten en vooral op de prijs, als HTC/Google het flikt om het absurd veel duurder te maken zoals ze toen ook deden en paar jaar geleden... Als het echt veel duurder gaat worden dan 500 euro voor de Marlin, Sailfish dan rond de 400, dan hoeft het van mij niet en dan gaat het de OnePlus worden (Al twijfel ik nog over de ZTE Axon 7)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Ik weet niet of ik dit geduld heb want mijn huidige is echt aan vervanging toe ivm batterij/scherm.

Maar ik heb wat reviews gelezen en ik ga sowieso vooruit t.o.v. mijn huidige gsm als ik voor de 5x ga he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
EvertonPride schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:22:
Ik weet niet of ik dit geduld heb want mijn huidige is echt aan vervanging toe ivm batterij/scherm.

Maar ik heb wat reviews gelezen en ik ga sowieso vooruit t.o.v. mijn huidige gsm als ik voor de 5x ga he?
Zet er anders een nieuwe batterij in voor 2-3 tientjes.Dan trek je het nog wel tot oktober/november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Misschien goed plan ja. Krijg het wel al benauwd als ik zie hoe je de batterij moet vervangen hehe:
YouTube: How to Replace Your Google Nexus 5 Battery

Deze bestellen he? http://www.replacedirect....bid=102071&prrel=11906533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
EvertonPride schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:46:
Misschien goed plan ja. Krijg het wel al benauwd als ik zie hoe je de batterij moet vervangen hehe:

Het is echt een klusje van niks. Wel even een goed plastic tooltje pakken om je batterij er uit te wippen, dat kost wel enige kracht (zit met tape vast). Met een metalen tool ging ik door mijn oude accu heen.
Dan accu alvast in de connector prikken, en dan in de behuizing laten zakken. Zit je flatcable meteen goed.
En zorgen voor een fatsoenlijke 000-kruis schroevendraaier. Dan sloop je de schroeven niet.

Ik heb hem net een paar dagen geleden vervangen (3e keer) voor een accu hier vandaan:
http://www.interngeheugen...3_8v-2300mah-nexus-5.html

Deze had een productiedatum van ik dacht mei (kan ook maart zijn) van dit jaar. Dus recent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Bedankt, ik bestel gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:24
EvertonPride schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:46:

Valt best mee. Is goed te doen weet ik uit ervaring. Even goed kijken hoe alles zit voor je stekkertjes loshaalt. Ik had het kabeltje dat van onderaf over de batterij loopt in eerst instantie niet goed vastgeklikt waardoor ik geen 4G meer had.

[ Voor 10% gewijzigd door dennisfr op 16-08-2016 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Nou tijdens het plaatsen van de nieuwe batterij is het zwarte kabeltje naast de batterij losgeschoten. Ik kan hem nog erin steken maar ik heb nu dus geen tot heel weinig netwerk meer. Heel af en toe lukt het me om iemand te kunnen bellen maar meer niet.

Wat kan ik het beste doen, ik ben bang dat het misschien aan nog iets anders ligt en neig voor 23.00 uur een nieuwe Nexus 5x te bestellen omdat ik voor het weekend bereikbaar moet zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door EvertonPride op 17-08-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 19:08
EvertonPride schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:17:
Nou tijdens het plaatsen van de nieuwe batterij is het zwarte kabeltje naast de batterij losgeschoten. Ik kan hem nog erin steken maar ik heb nu dus geen tot heel weinig netwerk meer. Heel af en toe lukt het me om iemand te kunnen bellen maar meer niet.
Dat zwarte kabeltje is je antennedraad en is te bestellen onder onderdeelnummer EAD62630701. Touchfix.nl geeft aan 'm te hebben en is telefonisch bereikbaar, zou ze even bellen om de beschikbaarheid te checken.

Ik had 'm ook gesloopt en was met een nieuw kabeltje weer opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Beschikbaar, krijg het dan wel pas vrijdag waarschijnlijk maargoed dit is misschien de beste en goedkoopste oplossing. Hopelijk houd ik het nog een paar maandjes vol.

Bedankt voor de tip!

ps: ik merk dat mijn camera het ook niet meer doet. Is er ook een camera draadje?

[ Voor 18% gewijzigd door EvertonPride op 17-08-2016 19:54 ]

• _gibeon_
  • Laatst online: 06-07 19:08
EvertonPride schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:33:
ps: ik merk dat mijn camera het ook niet meer doet. Is er ook een camera draadje?
Die is er wel, maar die heb je niet los hoeven halen voor het vervangen van de batterij. Als je de achterkant er af haalt en het bovenste beschermkapje van het moederbord loshaalt, zie je direct de camera module + ribbonkabel zitten. Dat is op deze foto het linkse rode vakje.

• EvertonPride
Dankje gelijk even checken wanneer ik mijn antennedraadje heb ontvangen en ga vervangen.

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik heb em zojuist ook besteld via daar... Voor de 2e keer de batterij vervangen. De N5 werkt voor de
rest nog als een trein :-)
Dirtbiter schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:22:
[...]

Het is echt een klusje van niks. Wel even een goed plastic tooltje pakken om je batterij er uit te wippen, dat kost wel enige kracht (zit met tape vast). Met een metalen tool ging ik door mijn oude accu heen.
Dan accu alvast in de connector prikken, en dan in de behuizing laten zakken. Zit je flatcable meteen goed.
En zorgen voor een fatsoenlijke 000-kruis schroevendraaier. Dan sloop je de schroeven niet.

Ik heb hem net een paar dagen geleden vervangen (3e keer) voor een accu hier vandaan:
http://www.interngeheugen...3_8v-2300mah-nexus-5.html

Deze had een productiedatum van ik dacht mei (kan ook maart zijn) van dit jaar. Dus recent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:35
Nou, mijn Nexus 5 is vandaag na 2 jaar en een paar maanden officieel overleden. De afgelopen tijd moest ik regelmatig de aanknop "kietelen" (of een mep geven) omdat de telefoon anders in een loop bleef zitten. Vandaag is dat de telefoon helaas fataal geworden en heb ik als "tussentelefoon" een 5X besteld.

Ik blijf de vormgeving en prijs/kwaliteit verhouding van de 5 geweldig vinden, al is de batterij en niet geheel vlekkeloze bouwkwaliteit (rammelende schakelaar, barsten in de behuizing) wat tegen gevallen. Dit is dan ook de eerste telefoon in een lange tijd die het niet uit heeft gehouden tot een opvolger.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
Iemand 7.0 al draaien?

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

EvertonPride schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:59:

- Nexus 5x
- One Plus 3

De 5x id marginaal beter dan de 5 mijn inziens. Hij is ook alweer even oud natuurlijk. Begin oktober wordt de opvolger bekend gemaakt en zal onder de naam Google Pixel de markt op komen (Google stapt af van naam Nexus).

De OP3 is een dikke telefoon voor het geld, maar let wel; hij is ook een stuk groter met zijn 5.5" scherm.

Als je écht een andere moet zou je voor de 5x kunnen gaan wat op dit moment gewoon veel bang for the buck geeft. Je krijgt sowieso support voor de nieuwe Android 7.x en ook nog wel voor de opvolger gok ik zo dus wat dat betreft is het een redelijke no brainer.

Het ligt er allemaal maar net aan wat je eisen en budget zijn ;)

Succes met je keuze iig

¯\_(ツ)_/¯

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-07 02:33

Meneer iCy

swarma

cheiron schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:13:
Nou, mijn Nexus 5 is vandaag na 2 jaar en een paar maanden officieel overleden. De afgelopen tijd moest ik regelmatig de aanknop "kietelen" (of een mep geven) omdat de telefoon anders in een loop bleef zitten. Vandaag is dat de telefoon helaas fataal geworden en heb ik als "tussentelefoon" een 5X besteld.

Ik blijf de vormgeving en prijs/kwaliteit verhouding van de 5 geweldig vinden, al is de batterij en niet geheel vlekkeloze bouwkwaliteit (rammelende schakelaar, barsten in de behuizing) wat tegen gevallen. Dit is dan ook de eerste telefoon in een lange tijd die het niet uit heeft gehouden tot een opvolger.
Ik ben zelf voor de Moto G4 Plus gegaan ivm DualSim (en inclusief abbo was goedkoper dan een los toestel).

Ben niet ontevreden met de keuze maar als je een echte perfomance toestel wil hebben, sjah de OP3 is dan wel een stuk sneller dan de G4 Plus.

Denk niet dat je veel andere keuzes hebt behalve een Chinees ander toestel of gewoon fors meer betalen voor een ander type toestel.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heeft iemand de laatste OTA update al geïnstalleerd? Na die volume bug van de vorige keer ben ik wat terughoudender om het gelijk te installeren. De huidige versie werkt weer prima. Helaas kan je de update notificatie niet weghalen.

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:01
VantageR schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:25:
Helaas kan je de update notificatie niet weghalen.
Jawel, de notificatie lang ingedrukt houden, krijg je wat opties.. ;)

• Tigerblood
VantageR schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:25:
Heeft iemand de laatste OTA update al geïnstalleerd? Na die volume bug van de vorige keer ben ik wat terughoudender om het gelijk te installeren. De huidige versie werkt weer prima. Helaas kan je de update notificatie niet weghalen.
Dat is al sinds augustus opgelost. Ik draai nog MOB30Y maar ga er maar van uit dat het in de laatste update niet toevallig weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dacuuu schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:13:
[...]

Jawel, de notificatie lang ingedrukt houden, krijg je wat opties.. ;)
Daar was ik nooit opgekomen. Bedankt!
Tigerblood schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:48:
[...]

Dat is al sinds augustus opgelost. Ik draai nog MOB30Y maar ga er maar van uit dat het in de laatste update niet toevallig weer terug is.
Ik verwacht het ook niet, maar er zou net zo goed weer een andere bug in kunnen zitten. De huidige versie draait perfect, dus if it ain't broke, don't fix it. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SD5k

>4&X

Ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden met de september update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:50
Ik weet niet of het aan deze update lag. Laatste tijd weinig navigatie gebruikt, maar tijdens navigeren afgelopen vrijdag liep de batterij leeg in 20min van 80 naar 8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Laatst online: 21:48

servies

Veni Vidi Servici

SD5k schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:50:
Ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden met de september update.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij ik wel.
M'n telefoon wil regelmatig niet verbinden met (al) bekende Wifi netwerken...
Als ik dan handmatig het wifi netwerk selecteer vraagt de telefoon om de key voor het netwerk, wanneer ik die dan invoer krijg ik de foutmelding dat de instellingen niet kunnen worden opgeslagen...
De enige oplossing die ik dan heb is de telefoon opnieuw opstarten waarna het probleem na een tijdje weer terug komt...
Knap irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
servies schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:01:
[...]

Ik weet het niet zeker maar volgens mij ik wel.
M'n telefoon wil regelmatig niet verbinden met (al) bekende Wifi netwerken...
Als ik dan handmatig het wifi netwerk selecteer vraagt de telefoon om de key voor het netwerk, wanneer ik die dan invoer krijg ik de foutmelding dat de instellingen niet kunnen worden opgeslagen...
De enige oplossing die ik dan heb is de telefoon opnieuw opstarten waarna het probleem na een tijdje weer terug komt...
Knap irritant...
Nergens last van hier qua Wi-Fi. Misschien een idee om die netwerken in de instellingen te vergeten en opnieuw in te stellen? Misschien slaaat hij dan wel de instellingen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Tigerblood schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:16:
[...]

Nergens last van hier qua Wi-Fi. Misschien een idee om die netwerken in de instellingen te vergeten en opnieuw in te stellen? Misschien slaaat hij dan wel de instellingen op?
Na de reboot werkt dat allemaal tijdelijk wel...
Totdat het moment weer komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
servies schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:37:
[...]

Na de reboot werkt dat allemaal tijdelijk wel...
Totdat het moment weer komt...
Heb je cache al gewist? Ik weet niet of je stock of TWRP recovery hebt, anders zou je nog kunnen proberen even ART/Dalvik cache te wissen

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Mijn nexus werkt na 2 jaar echt nog meer dan prima. Ook de batterij is nog steeds erg goed, en ik gebruik hem toch vrij veel. Begrijp dan ook de kritiek vaak niet over de slechte batterij.

Het enige probleem wat ik heb, is dan wel weer batterij gerelateerd :) Maar dat komt door de gmail app. Die vreet soms mijn batterij op in minder dan een uur. Ik heb weleens gelezen dat dit komt omdat gmail continu mails probeerd op te halen. Het is een tijdje over geweest, maar sinds kort weer last van. Erg irritant. Als ik dan gmail 'stop' , dan gaat de batterij weer gewoon makkelijk een hele dag (en langer) mee.

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Tigerblood schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:40:
[...]

Heb je cache al gewist? Ik weet niet of je stock of TWRP recovery hebt, anders zou je nog kunnen proberen even ART/Dalvik cache te wissen
Het lijkt er op dat dit de oplossing is geweest...
Mogelijk is het probeem bij mij veroorzaakt doordat de batterij is vervangen en de achterkant en bijna direct daarna ook nog eens die update...

• Tigerblood
Mausz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:49:
Mijn nexus werkt na 2 jaar echt nog meer dan prima. Ook de batterij is nog steeds erg goed, en ik gebruik hem toch vrij veel. Begrijp dan ook de kritiek vaak niet over de slechte batterij.
Wat noem je erg goed? Ik haal meestal net 2,5 uur SOT, met beetje rekken 3 uur, met m'n batterij. Heb hem sinds april 2014. Als ik dan de SOT zie van nieuwere telefoons die over de 5 uur gaan, ben ik toch best jaloers.

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
haha, oke , misschien is mijn definitie van erg goed iets anders dan. 2,5u SOT op één dag haal ik bij lange na niet. Ik denk dat ik in totaal maximaal tussen de 1u en 1,5u op mijn telefoon zit (meerendeel is dan whatsapp eigenlijk, of 9gag/voetbalzone op de wc :D ) Aan het einde van de dag is dan wel nog 30/40% over.

Gebruik hem ook wel voor netflix en vele andere apps. Maar dat is niet SOT.

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 14:13
De beste telefoon die ik ooit gehad heb is overleden :( gebarsten scherm... Nu als tussenoplossing voor het 'bereikbaar zijn' een iPhone 4 :|

In december 2013 gekocht, dus bijna 3 jaar mee gedaan en de volgende issues gehad:

- Batterij een half jaar terug vervangen
- Power button heb ik soms op moeten 'rammen' op het eind

Nu oriënteren naar een volgend toestel. Al neig ik wel een beetje naar een iPhone, omdat de custom ROM scene niet meer is wat het is geweest. Vroeger met de Desire een hoop plezier gehad, net als de HTC One X en eveneens deze N5. De Pixel lijkt zo ongeveer even duur te worden als een de iPhone 7, en ik ben totaal geen fan van de nieuwe HTC's en Samsung. Lastig allemaal...

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik heb vorige week de N5 vervangen door de N5x. Prima telefoon hoor, zeker voor het geld!
Hier red ik het ook wel weer meer dan 2 jaar mee!
De Pixel gaat me ook veel te duur worden, vandaar...
AFCAjax schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:40:
De beste telefoon die ik ooit gehad heb is overleden :( gebarsten scherm... Nu als tussenoplossing voor het 'bereikbaar zijn' een iPhone 4 :|

In december 2013 gekocht, dus bijna 3 jaar mee gedaan en de volgende issues gehad:

- Batterij een half jaar terug vervangen
- Power button heb ik soms op moeten 'rammen' op het eind

Nu oriënteren naar een volgend toestel. Al neig ik wel een beetje naar een iPhone, omdat de custom ROM scene niet meer is wat het is geweest. Vroeger met de Desire een hoop plezier gehad, net als de HTC One X en eveneens deze N5. De Pixel lijkt zo ongeveer even duur te worden als een de iPhone 7, en ik ben totaal geen fan van de nieuwe HTC's en Samsung. Lastig allemaal...

• AFCAjax
ToolRules schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:57:
Ik heb vorige week de N5 vervangen door de N5x. Prima telefoon hoor, zeker voor het geld!
Hier red ik het ook wel weer meer dan 2 jaar mee!
De Pixel gaat me ook veel te duur worden, vandaar...
Mijn zusje heeft de N5X, maar ik vindt de grootte toch een beetje té. Wordt een lastige keuze dit keer, meh. :/

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

AFCAjax schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:59:
[...]

Mijn zusje heeft de N5X, maar ik vindt de grootte toch een beetje té. Wordt een lastige keuze dit keer, meh. :/
Mee eens. Ik weiger echter naar IOS over te gaan. Ik denk dat als de Pixel erg duur wordt het een Sony wordt.

• AFCAjax
icecreamfarmer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:06:
[...]

Mee eens. Ik weiger echter naar IOS over te gaan. Ik denk dat als de Pixel erg duur wordt het een Sony wordt.
Gezien de Nexus 5 een perfect toestel was/is, is er gewoon niets meer te vinden voor die prijs. Waar mijn oog op valt/gevallen is:

- OP3 (te groot)
- N5X (te groot)
- iPhone 7 (eigenlijk te duur + iOS)
- Pixel (is afwachten uiteraard)
- Mi5 (geen 4G support)
- SGS7 (TouchWiz staat me tegen + de hardwarematige buttons is achteruitgang)

3rd world problems... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

AFCAjax schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:10:
[...]

Gezien de Nexus 5 een perfect toestel was/is, is er gewoon niets meer te vinden voor die prijs. Waar mijn oog op valt/gevallen is:

- OP3 (te groot)
- N5X (te groot)
- Mi5 (geen 4G support)

Xperia X?

• AFCAjax
Moet helaas zeggen dat ik ook geen fan ben van de Xpreria's.. Heb een aantal weken een Z3 compact in bezit gehad en wat mee gerommeld. Maar werkt toch ook niet zoals ik wil (en hardware buttons?)

Gelukkig kan ik pas 1 november verlengen, en zal ik móeten wachten, dus heb nog even iets op over te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
AFCAjax schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:10:
[...]

- OP3 (te groot)
- N5X (te groot)
- Mi5 (geen 4G support)

Honor 8? Met beetje pielen kun je dat lelijke EMUI van Huawei wel redelijk eruit laten zien. Mooi toestel, redelijk handzaam formaat, goede camera, leuke prijs.

• AFCAjax
Tigerblood schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:29:
[...]

Honor 8? Met beetje pielen kun je dat lelijke EMUI van Huawei wel redelijk eruit laten zien. Mooi toestel, redelijk handzaam formaat, goede camera, leuke prijs.
Ik vind het zelf ook een mooi toestel, maar het idee 'een beetje pielen' staat mij niet aan snap je? Ik wil gewoon het idee hebben dat ik de dichtste bij stock ROM heb. Misschien dat het dan toch een 5X moet worden of de nieuwe Pixel als die een beetje normaal geprijsd is.

• Tigerblood
AFCAjax schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:47:
[...]

Ik vind het zelf ook een mooi toestel, maar het idee 'een beetje pielen' staat mij niet aan snap je? Ik wil gewoon het idee hebben dat ik de dichtste bij stock ROM heb. Misschien dat het dan toch een 5X moet worden of de nieuwe Pixel als die een beetje normaal geprijsd is.
Dan valt er erg weinig te kiezen ben ik bang.

Stock Android is zo goed als dood. De Nexus lijn is dood. Motorola glijdt verder weg van stock sinds de overname door Lenovo. HTC kloot nog steeds aan met Sense. Samsung, hoef je nog amper woorden aan vuil te maken. OxygenOS van OnePlus lijkt op stock maar voor hoe lang nog? Sony heeft totaal geen interessante toestellen meer qua prijs/prestatie verhouding.

De Pixels zullen ook een aangepaste versie hebben, die misschien wel op stock lijkt maar toch anders is. Maar ga er maar vanuit dat deze een premium prijs krijgen net zoals de Pixel chromebook en Pixel tablet.

Maar ik zou echt niet voor de 5X gaan. Je gaat er niet op vooruit qua RAM of SOC. De Snapdragon 808 is echt een maandagmorgen SOC met alleen maar problemen. Verder is hij lomp groot voor een toestel met 5.2" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Tigerblood schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:49:
[...]

Dan valt er erg weinig te kiezen ben ik bang.

Stock Android is zo goed als dood. De Nexus lijn is dood. Motorola glijdt verder weg van stock sinds de overname door Lenovo. HTC kloot nog steeds aan met Sense. Samsung, hoef je nog amper woorden aan vuil te maken. OxygenOS van OnePlus lijkt op stock maar voor hoe lang nog? Sony heeft totaal geen interessante toestellen meer qua prijs/prestatie verhouding.

De Pixels zullen ook een aangepaste versie hebben, die misschien wel op stock lijkt maar toch anders is. Maar ga er maar vanuit dat deze een premium prijs krijgen net zoals de Pixel chromebook en Pixel tablet.

Maar ik zou echt niet voor de 5X gaan. Je gaat er niet op vooruit qua RAM of SOC. De Snapdragon 808 is echt een maandagmorgen SOC met alleen maar problemen. Verder is hij lomp groot voor een toestel met 5.2" scherm.
Een kl*te constatering maar waar: Android gaat er softwarematig op vooruit, maar de hardware laat te wensen over. Wat naar.

Ik ken tijden dat het andersom was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:22
Ik heb een maand geleden mijn nexus 5 gekocht van een mede tweaker zat ook te denken aan de 5x maar heeft eigenlijk alleen een vingerafdruk scanner en langere updates. Vond dat het niet waard. Heb wel last van de power knop af en toe, maar geroot en mijn volume knoppen ontwaken mijn scherm en heb double tap to wake op de statusbar. Lost eigenlijk alles op..

Daarnaast wordt de nexus 5 veel beter ondersteund met rom's en dergelijke.

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 13:38

Frituurman

Mjam!

Hallo allen!

Ik heb sinds ergens in 2013 een Nexus 5 en ben er eigenlijk nog uitermate tevreden mee. Ik loop sindskort echter tegen twee problemen aan:

- Bij telefoongesprekken hoort de andere beller mij (soms) niet (wel als ik een headset gebruik)
- Als ik een filmpje kijk (Netflix, Youtube) of muziek wil luisteren, doet het geluid het steevast niet (wel als ik een headset gebruik)

Ik ben erachter dat het een hardware probleem is, dat laatste. Als ik namelijk op specifieke plaatsen van het scherm de boel even aan druk, dat het geluid, al dan niet tijdelijk, weer terug is. Soms een kwartier, soms een paar tellen. Lijkt erop dat er ergens niet goed contact wordt gemaakt. Geen idee of dit ook verband houdt met het stukje dat anderen mij niet kunnen horen als ik met ze bel. Bellen en het scherm aandrukken.. tja.. dat gaat lastig.

Heeft iemand ideeën?

EDIT: Voor diegene die er ook tegenaan lopen. Ik heb het zojuist opgelost. Specifieke zoekopdrachten op Google hielpen niet echt, maar via Youtube doet wonderen:

YouTube: Nexus 5 Speaker / Mic fix

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Met tape :) 8)7 Het ziet er naar uit dat mijn Nexus 5 nog een tijdje blijft draaien. En sowieso als reserve telefoon in mijn bezit blijft (die OnePlus 3 begint er wel fijn uit te zien of misschien de Pixel, mits niet te veel bloatware :))

[ Voor 23% gewijzigd door Frituurman op 29-09-2016 14:24 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Helaas is m'n Nexus 5 vandaag kapot gegaan; niet helemaal maar de WiFi gaat niet meer aan.
Ik heb al de /cache gewiped en zelfs een harde factory reset, maar hij wil het niet meer doen.
Baal er echt enorm van! Laatst de accu vervangen waardoor hij weer een stuk langer mee gaat icm Doze in Android 6.x maar het lijkt er op dat ik hem alsnog overboord moet kiepen :'(

Vind het erg lastig om een opvolger te kiezen; wil geen 5,5" omdat ik dat te groot vind en ik wil ook geen €500+ uit geven aan de nieuwe Pixel van Google maar wel (nagenoeg) stock android gaan draaien.

Aangezien hier mede (ex)N5 gebruikers zitten; hebben jullie nog geniale ideeën?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
beschuitfluiter schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:37:
Helaas is m'n Nexus 5 vandaag kapot gegaan; niet helemaal maar de WiFi gaat niet meer aan.
Ik heb al de /cache gewiped en zelfs een harde factory reset, maar hij wil het niet meer doen.
Baal er echt enorm van! Laatst de accu vervangen waardoor hij weer een stuk langer mee gaat icm Doze in Android 6.x maar het lijkt er op dat ik hem alsnog overboord moet kiepen :'(

Vind het erg lastig om een opvolger te kiezen; wil geen 5,5" omdat ik dat te groot vind en ik wil ook geen €500+ uit geven aan de nieuwe Pixel van Google maar wel (nagenoeg) stock android gaan draaien.

Aangezien hier mede (ex)N5 gebruikers zitten; hebben jullie nog geniale ideeën?
Mijn N5 doet het gelukkig nog. Als die kapot zou gaan, zou ik waarschijnlijk voor de Honor 8 gaan. Die Pixel gaat veel te duur worden. 500+ voor Stock Android heb ik niet over.
Groot nadeel van die Honor 8 is de eigen skin. Dan gooi ik er maar een launcher over of een andere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Laatst online: 02-07 10:58
Vandaag is als het goed is de laatste beveilingsupdate van Google voor de Nexus 5 uitgekomen. Dus over een maand is ie dan echt EOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Nou jah. Begin december kan ik weer een nieuwe bestellen :)

Mobiel gaat hier toch max 2 jaar mee. Daarna wil ik een nieuwe, en in de meeste gevallen is een nieuwe ook wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ok de nieuwe pixel is een teleurstelling, wat gaan de nexus 5 gebruikers doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

icecreamfarmer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:17:
Goeie vraag...
Ik vind het toestel qua specs veelbelovend, maar de prijs haalt wat mij betreft het hele toestel onderuit...
Ik blijf voorlopig nog maar even bij mijn Nexus 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
Zit ook af te wegen wat te doen. Er is geen best buy topic hier he? :+ Ik twijfel tussen een S7 en OP3. Maar elk beetje vlot toestel met een prima camera en liefst snelle updates vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Sluw schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:34:
[...]

Zit ook af te wegen wat te doen. Er is geen best buy topic hier he? :+ Ik twijfel tussen een S7 en OP3. Maar elk beetje vlot toestel met een prima camera en liefst snelle updates vind ik prima.
https://tweakers.net/pric...613;499955;587597;468607/

Hier een vergelijking met telefoons die qua formaat rond de n5 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Sluw schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:34:
[...]

N5 heeft een beroerde front cam..nondeju zo slecht. Dus kan alleen maar beter worden.

De vrouw heeft de S6 edge, en die maakt wel mooie foto's. Ik heb geen idee welke ik neem over 2 maanden. Ik ga sowieso geen telefoon nemen boven de 600e, ondanks dat we vanuit het werk een telefoon mogen uitkiezen tot 960e.

Ga niet met zo,n duur apparaat in me zak lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:28
Unknown Alien schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:14:
[...]

N5 heeft een beroerde front cam..nondeju zo slecht. Dus kan alleen maar beter worden.

De vrouw heeft de S6 edge, en die maakt wel mooie foto's. Ik heb geen idee welke ik neem over 2 maanden. Ik ga sowieso geen telefoon nemen boven de 600e, ondanks dat we vanuit het werk een telefoon mogen uitkiezen tot 960e.

Ga niet met zo,n duur apparaat in me zak lopen.
Ik ben uiteindelijk van de N5 naar de LG G4 dual sim gegaan, via ebay voor 300 euro gekocht. Net een paar dagen in gebruik en tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
Zo, die Pixel gaat hem ook niet worden ter vervanging van mijn N5.
Snap niet waarom iemand daar 750,- aan uit wil geven.
(behalve als je geld zat hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Voor de mensen die een vervolg toestel zoeken. Ik heb ook jaren gedaan met de Nexus5 en laatst overgestapt naar de OP3. Ja het is een grote telefoon maar zet dat eens van je af. Probeer het gewoon, je went zo snel aan het formaat. Een tussenweg is de Nexus 5x, deze is niet eens zo heel veel groter dan de 5.

Je gaat toch geen iphone (of dure Pixel) overwegen als je deze twee prachtige alternatieven hebt? Schermgrootte is echt niet de bottleneck. Je laat gewoon twee goed geprijsde telefoons liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Rezje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:18:
Voor de mensen die een vervolg toestel zoeken. Ik heb ook jaren gedaan met de Nexus5 en laatst overgestapt naar de OP3. Ja het is een grote telefoon maar zet dat eens van je af. Probeer het gewoon, je went zo snel aan het formaat. Een tussenweg is de Nexus 5x, deze is niet eens zo heel veel groter dan de 5.

Je gaat toch geen iphone (of dure Pixel) overwegen als je deze twee prachtige alternatieven hebt? Schermgrootte is echt niet de bottleneck. Je laat gewoon twee goed geprijsde telefoons liggen.
1,5cm groter is gewoon fors groter dat is niet een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Een tussenweg is de Nexus 5x, deze is niet eens zo heel veel groter dan de 5.
icecreamfarmer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:28:
[...]

1,5cm groter is gewoon fors groter dat is niet een beetje.
de 5X is 147mm, de nexus 5 137.8 , scheelt dus geen 1.5cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Rezje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

[...]

de 5X is 147mm, de nexus 5 137.8 , scheelt dus geen 1.5cm
De onplus 3 is 153, daar had ik het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Enige toestellen die me op het moment aanspreken zijn de OnePlus 3 en Honor 8.

De OnePlus3 staat me meer aan qua hoe open de telefoon is. Bootlocker unlocken, rooten, custom ROMs zijn geen probleem. Ook lijkt OnePlus haar eigen OxygenOS ROMs snel te updaten. Daarentegen vind ik 5.5 inch eigenlijk aan de forse kant en lijkt me een fingerpint scanner aan de voorkant minder praktisch dan aan de achterkant. Ook blijf je bepaalde dingetjes horen over slechte GPS en matig mobiel bereik in vergelijking met andere smartphones.

De Honor 8 is qua formaat ideaal. Ook vind ik de blauwe uitvoering erg mooi en eens wat anders dan altijd zwart. Daarentegen, het is wel een toestel dat volledig van glas is. Dus qua robuustheid zal hij minder zijn dan de OP3. Ook blijven de beloften van Honor om haar smartphones meer developer friendly te maken tot nu toe achter. Ze waren een partnership aangegaan met XDA om zo de development voor deze smartphone te bevorderen, maar tot nu toe is er bar weinig in ontwikkeling. Ligt aan de gebrekkige open sourcing van source codes en beperkte documentatie voor hun eigen Kirin SOCs.

Ik denk dat ik m'n Nexus zo lang mogelijk aan de praat probeer te houden en dan de 2017 toestellen afwacht. Mocht ie het begeven dan neem ik een keer de gok en probeer ik een goedkoop Xiaomi model, uit niewsgierigheid en om tijd te overbruggen tot nieuwe releases.

Wat er nu is qua aanbod is het allemaal net niet. De ontwikkelingen in het 400-500 euro segment zijn wel hoopgevend dus ik verwacht meer mooie toestellen in die prijscategorie in 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:05

XanderDrake

Build the future!

Pixel is inderdaad niet Nexus waardig. Geen optie tenzij de prijs met 60% zakt.

Ik ga serieus kijken naar de Xiaomi Mi 5s, als die beschikbaar komt. Tegenover de Mi 5 heeft ie betere 4G ondersteuning, grotere accu (3200mAh!!), betere camera en dezelfde chipset als de Pixel.
Hij is iets gegroeid in formaat, dat vind ik enigszins een probleem. Dus misschien koop ik uiteindelijk de Mi 5 non-s want die is echt goed geprijsd (64gb versie <300€ shipping binnen EU dus geen import :*) ) en compact, bij T-mobile vallen de 4G freqs mee.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 15:25
S7 Edge, ziet er prachtig uit, maakt goede foto's en is waterdicht.
Over 2 jaar wil ik dan wel weer een Pixel overwegen, als hij er wat mooier uitziet en goedkoper is (of het totaalpakket biedt).

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dutchdude99 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:03:
[...]

Over 2 jaar wil ik dan wel weer een Pixel overwegen, als hij er wat mooier uitziet en goedkoper is (of het totaalpakket biedt).
Is weer erg groot. Het blijft mij verbazen dat het niemand lukt een n5 met nieuwe hardware na te maken.

Misschien dat ik tweedehands iets koop.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 05-10-2016 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Dutchdude99 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:03:
[...]

De hardware heeft Samsung wel goed voor elkaar... Nu alleen de software nog.
Het is onvoorstelbaar wat voor een vuilnisbelt Samsung van Android weet te maken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 15:25
servies schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:18:
[...]

De hardware heeft Samsung wel goed voor elkaar... Nu alleen de software nog.
Het is onvoorstelbaar wat voor een vuilnisbelt Samsung van Android weet te maken... 8)7
Helaas klopt dat. Het wordt steeds beter gelukkig, en de meeste tijd breng ik in apps door, daarbij is de launcher te vervangen dus ik ga t proberen haha.

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

OK jongens, zo net voordat ik een nieuwe telefoon wil proberen gaat mijn Nexus 5 ineens bokken.

Halverwege de avond knalt ie er ineens uit. Batterij was ongeveer half vol, maar hij stond uit toen ik wilde gaan slapen. Whatever dacht ik. Deze ochtend kreeg ik hem niet aan. In de lader hangen: een soort reboot loop, accu oplaad icoon -> uit -> accu oplaad icoon -> uit, enz.
Opstarten gaat, ik zie 1 seconde het google logo -> uit. accu oplaad icoon -> uit.
Lader wordt niet warm, accu laad niet op, telefoon wil niet opstarten.

Uren aan de lader laten hangen lijkt niet te helpen.

Blijkbaar is dit een ding, waar ze zelfs bij Google een supportpagina voor gemaakt hebben. De accu is té leeg :+ Je moet volgens hun in de Fastboot/Bootloader komen en power off kiezen. Daarna charger repluggen en hij gaat wel goed.
Bij mij dus niet. Tig pogingen en ik kwam in de bootloader zonder dat ie uitviel. Ik kies power off, replug charger. Maar nee, zelfde boot loop.
Andere opties geprobeerd in bootloader, behalve de recovery mode. Geen verschil.

Ondertussen ben ik er achter gekomen dat ik in de bootloader kan komen ZONDER de POWERKNOP in te drukken :? ? oftewel de powerknop is niet helemaal lekker. Ik kan wel normaal door de opties cyclen.

Iemand een idee?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 15:27
Powerknop die blijft hangen, terwijl de knop niet ingedrukt is? Dan kan het dus aan de powerknop intern liggen. Dit probleem komt volgens mij vaker voor bij de Nexus 5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cordonbleu schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:47:
Powerknop die blijft hangen, terwijl de knop niet ingedrukt is? Dan kan het dus aan de powerknop intern liggen. Dit probleem komt volgens mij vaker voor bij de Nexus 5..
ik heb hem al beetje proberen los te beuken zonder succes... wat nu met die knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Rezje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:18:
Ik ben ook overgestapt naar de OP3, voornamelijk vanwege de slechte accuduur van de Nexus 5 (dat was echt een dagelijkse bron van irritatie). Met GSam Battery Monitor was de batterijcyclus van m'n Nexus 5 (na 2,5 jaar gebruik) 12 uur en 30 minuten met scherm aan 2 uur en 36 minuten, nu bij m'n OP3 is dat (na 3 maanden gebruik) 1 dag 3,8 uur met 5 uur en 28 minuten scherm aan.

Het formaat is fijn voor multimedia, maar zodra je de OP3 met 1 hand bedient kom je niet overal lekker bij op het scherm en het helpt daarbij niet dat het toestel zo glad is. Een hoesje helpt hierbij. Het formaat is echter wel een concessie waar ik vrede mee heb omdat het verder echt een top toestel is met een onovertroffen prijs/kwaliteit verhouding.

De Nexus 5X zou ik zeker afraden, dat is simpelweg in alle aspecten nauwelijks een upgrade tov de Nexus 5 (op de camera na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind de Nexus 5 eigenlijk al wat te groot om met één hand te bedienen. Mijn batterij is na 2 jaar nog prima in orde (ik hou hem zover het kan tussen de 20 en 80%, dat scheelt flink in levensduur) maar mag van de zaak een nieuwe telefoon uitzoeken tot €450 en heb een dual sim nodig. Ik kan heel slecht tegen al die bloatware, dus ik zie eigenlijk geen alternief t.o.v. de OP3. Zie ik iets over het hoofd? Het enige nadeel is dat 'ie nóg groter is dan de Nexus 5... De Pixel lijkt me een perfecte telefoon, maar is gewoon te duur.... (en geen dual sim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb mijn power knop pas laten vervangen in Maastricht voor 45€, ook een nieuwe batterij.Er zit niks anders op. Er is op het moment geen waardige vervanger voor mijn n5. Ik hou hem nog zeker een jaar. Hopelijk zakt de pixel in prijs maar verwacht er niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 13:27

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jezus, bijna 1000 euro? Is dat ... serieus?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toch eigenlijk onvoorstelbaar dat toen ik de Nexus 5 kocht, dat een grote telefoon was. Nu is het bijna niet te doen een goede midrange toestel te kopen rond de 5inch.
Mijn aanvullende eisen zijn dan nog: minstens 3gb geheugen, 32 gb opslag, NFC en vingerafdrukscanner.

De opties die ik nu zie:
- Honor 8
- Xiaomi Mi 5

Had eigenlijk het idee dat ik bij Motorola terecht kon, maar hun betere toestellen beginnen nu ook al bij 5,5 inch.

Waarbij de eerste de voorkeur heeft vanwege de vingerafdrukscanner aan de achterkant.

[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 10-10-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Ik denk toch dat ik de accu moet gaan vervangen. De SOT is nog maar 2,5 uur gemiddeld en stand-by houdt hij het vaak niet langer dan een uurtje of 8 vol.

Waar kan ik het beste een vervangende accu halen? Ik heb al gezocht en kwam wat adresjes tegen, maar er was ook discussie over welke shop nu originele accu levert en welke namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tigerblood schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:21:
Ik denk toch dat ik de accu moet gaan vervangen. De SOT is nog maar 2,5 uur gemiddeld en stand-by houdt hij het vaak niet langer dan een uurtje of 8 vol.

Waar kan ik het beste een vervangende accu halen? Ik heb al gezocht en kwam wat adresjes tegen, maar er was ook discussie over welke shop nu originele accu levert en welke namaak.
mijn ervaring is dat het niet perse uitmaakt of je origineel of namaak laat plaatsen.
zolang het maar een recente accu is. mijn vervanger was origineel, maar toen al meer dan een jaar oud, dus lang niet zo goed meer. was trouwens gewoon telefoon reparatiezaak op de hoek

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 13-10-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kreeg gisteren de oktober-update aangeboden. Ik begrijp dat er geen nieuwe Android versie meer komt voor de N5, maar blijven deze maandelijkse updates nog wel even doorgaan of was dit dan de laatste? Daar zou ik iig zeer tevreden mee zijn, gaat me toch voornamelijk om security patches.

Overigens heb ik maar besloten bij gebrek aan een fatsoenlijk alternatief voorlopig de N5 in gebruik te houden.
XanderDrake schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:33:
[...]

mijn ervaring is dat het niet perse uitmaakt of je origineel of namaak laat plaatsen.
zolang het maar een recente accu is. mijn vervanger was origineel, maar toen al meer dan een jaar oud, dus lang niet zo goed meer. was trouwens gewoon telefoon reparatiezaak op de hoek
Productiedatum staat vaak wel op de accu toch? Overigens kan namaak wel echt slecht zijn, maar ook even goed als origineel. Je weet het gewoon niet, en met een originele weet je het wel in principe.

[ Voor 42% gewijzigd door Aikon op 13-10-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Aikon schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:55:

Productiedatum staat vaak wel op de accu toch?
jup november 2004
Overigens kan namaak wel echt slecht zijn, maar ook even goed als origineel. Je weet het gewoon niet, en met een originele weet je het wel in principe.
ik was half tevreden met de overgebleven accu tijd, van een originele accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Exocet schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:41:
Toch eigenlijk onvoorstelbaar dat toen ik de Nexus 5 kocht, dat een grote telefoon was. Nu is het bijna niet te doen een goede midrange toestel te kopen rond de 5inch.
Mijn aanvullende eisen zijn dan nog: minstens 3gb geheugen, 32 gb opslag, NFC en vingerafdrukscanner.

De opties die ik nu zie:
- Honor 8
- Xiaomi Mi 5

Had eigenlijk het idee dat ik bij Motorola terecht kon, maar hun betere toestellen beginnen nu ook al bij 5,5 inch.

Waarbij de eerste de voorkeur heeft vanwege de vingerafdrukscanner aan de achterkant.
Ik deel je leed, heb gisteren echter besloten om de stekker er uit te trekken. Ben overgegaan op de HTC10.
Het liefste had ik een geupdate nexus 5 gehad maar niemand maakt die.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.