OK jongens, zo net voordat ik een nieuwe telefoon wil proberen gaat mijn Nexus 5 ineens bokken.
Halverwege de avond knalt ie er ineens uit. Batterij was ongeveer half vol, maar hij stond uit toen ik wilde gaan slapen. Whatever dacht ik. Deze ochtend kreeg ik hem niet aan. In de lader hangen: een soort reboot loop, accu oplaad icoon -> uit -> accu oplaad icoon -> uit, enz.
Opstarten gaat, ik zie 1 seconde het google logo -> uit. accu oplaad icoon -> uit.
Lader wordt niet warm, accu laad niet op, telefoon wil niet opstarten.
Uren aan de lader laten hangen lijkt niet te helpen.
Blijkbaar is dit een ding, waar ze zelfs bij Google een supportpagina voor gemaakt hebben. De accu is té leeg

Je moet volgens hun in de Fastboot/Bootloader komen en power off kiezen. Daarna charger repluggen en hij gaat wel goed.
Bij mij dus niet. Tig pogingen en ik kwam in de bootloader zonder dat ie uitviel. Ik kies power off, replug charger. Maar nee, zelfde boot loop.
Andere opties geprobeerd in bootloader, behalve de recovery mode. Geen verschil.
Ondertussen ben ik er achter gekomen dat ik in de bootloader kan komen ZONDER de POWERKNOP in te drukken

? oftewel de powerknop is niet helemaal lekker. Ik kan wel normaal door de opties cyclen.
Iemand een idee?