[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.044 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie

Google heeft de door LG gemaakte Nexus 5 gepresenteerd. De smartphone heeft een 5"-scherm met full-hd-resolutie, draait op een Qualcomm Snapdragon 800-processor en heeft als eerste smartphone Android 4.4 aan boord. De telefoon gaat vanaf 349 dollar kosten.

De vier Krait 400-processorkernen van de Snapdragon 800 in de Nexus 5 heeft een maximale snelheid van 2,3GHz, terwijl er een Adreno 330-gpu aanwezig is voor grafische taken. De smartphone heeft een werkgeheugen ter grootte van 2GB. Het scherm is een ips-lcd, geproduceerd door LG zelf en heeft een diagonaal van 4,95" en een resolutie van 1920x1080 pixels. Het display wordt beschermd door Gorilla Glass 3.

Ondanks dat het scherm een slag groter is dat van de Nexus 4, is de behuizing nauwelijks groter. Dat komt doordat LG en Google de bezels geprobeerd hebben zo klein mogelijk te houden. De telefoon meet 138x69mm, tegenover 134x68mm van de Nexus 4. De accu heeft een capaciteit van 2300mAh en de camera heeft een maximale resolutie van 8MP, terwijl deze ook beschikt over optische beeldstabilisatie en een enkele led-flitser. De camera aan de voorzijde heeft een resolutie van 1,3 megapixel. LG heeft de Nexus 5 uitgerust met 802.11ac-wifi, bluetooth 4.0,nfc en lte-netwerken en weegt 130 gram en meet 69x138x8,6mm.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hQ0XTJqFLIE]
De Nexus 5 is het eerste toestel met Android 4.4, de nieuwste versie van Android die Google tegelijk aankondigde. In Android 4.4 zitten onder meer wijzigingen aan de styling van Android. Android 4.4 komt ook als update naar de Nexus 4, Nexus 7-modellen en de Nexus 10.

De naam Nexus 5 is niet alleen een verwijzing naar de schermdiagonaal, maar het is ook de vijfde smartphone in de Nexus-lijn van Google, waarin eerder de Nexus 4, Galaxy Nexus, Nexus S en Nexus One vielen. Net als de Nexus 4 is de Nexus 5 geproduceerd door LG en gebaseerd op een recent toestel van die fabrikant, de G2.

Net als de Nexus 4 vorig jaar kon Google zijn nieuwe smartphone niet goed geheim houden. Vooraf waren er niet alleen de gebruikelijke geruchten, maar er dook tevens een system dump op. Ook verschenen er details en marketingafbeeldingen, en Google liet zelf het toestel per ongeluk zien in een video en op Google Play.

De Nexus 5 komt in november uit in diverse landen, waaronder Duitsland en Frankrijk. Er komen varianten met 16GB- en 32GB-opslag. De 16GB-versie kost 349 dollar, terwijl voor de 32GB-versie 399 dollar neergelegd moet worden. De Nexus 5 komt direct ook beschikbaar in Nederlandse webwinkels voor €399,00.

Inhoudsopgave:[Google Nexus 4] Ervaringen & Discussie

[Google Nexus 5] Accessoires
[Nexus 5] Rooten en Custom ROM's
[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie
[Google Nexus 5] Importeren, Levertijden en Prijzen

[LG G2] Ervaringen en Discussie

[Android Software] Ervaringen en Discussie
[Android Games] Ervaringen en Discussie

Nieuwsartikelen
Foto's en video's
Google Nexus 5
Specificaties:
Nexus 5
CPU ChipsetQualcomm Snapdragon 800
CPU snelheid2,26GHz
GPU chipsetAdreno 330
Intern geheugen16GB / 32GB
Werkgeheugen2GB
GPS Glonass-ondersteuningJa
Flash geheugenNiet mogelijk
Scherm4,95" IPS 1920x1080 pixels
Camera achterkant8.0MP AutoFocus
Camera voorkant1.3MP 1080P
Fysieke cameraknopNee
GSM-frequenties850, 900, 1800, 1900 MHz
LTE-bandenBand 1, 3, 5, 7, 8 & 20
NL'se LTE-supportJa
Accu (mAh, standby, spreektijd)2300mAh
Afmetingen 137.9 x 69,2 x 8,6 mm
Gewicht 130 gram
Adviesprijs€399,00
BijzonderhedenDraadloos laden
NotificatieledjeJa
Topic[Google Nexus 5]

Prijzen:
De prijzen in Amerika liggen op $349,00 voor het 16GB model en $399,00 voor het 32GB model...
In Europa zijn de prijzen vooralsnog gelijk aan de dollarprijzen maar dan in Euro's: €349,00 en €399,00.

Over prijzen en gebabbel daarover moeten we hier zijn: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen
FAQ:
V. Heeft de telefoon een notificatieled?
A. JA, de telefoon heeft een notificatieled, maar die werkt pas na installatie van juiste software

V. Is de 32 GB versie ook in NL verkrijgbaar?
A. NEE, de 32 GB versie is momenteel niet officieel beschikbaar in Nederland (misschien grijze import)

V. Heeft de 32 GB versie nu een grotere accu of niet dan het 16GB model of niet?
A. NEE, de beide versies hebben een accu met een capaciteit van 2300mAh

V. Kan ik de Nexus 5 in de Nederlandse Play Store kopen?
A. NEE, de N5 is niet via de Play Store te koop in Nederland

V. Werkt een Amerikaans model hier ook?
A. JA, maar 4G (LTE) werkt hier niet
Het toestel werd dus op 31 oktober gepresenteerd en ligt nu (ook) al in Nederlandse winkels!
Dit topic is dan ook bedoeld om echte ervaringen te delen over de nieuwe Nexus 5 van Google!!

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 21-11-2013 19:24 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hopelijk komt de 32GB versie ook in Nederland, weet iemand toevallig iets of de 32 niet uitgelsloten wordt voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik heb gevraagd bij verschillende shops, die verwachten de 32GB versie niet binnen afzienbare termijn. De Nexus 4 werd in Nederland ook haast alleen maar in de kleine variant verkocht. Ik vrees dat je moet importeren als je 32 GB wil zoals ik :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 15:33
En nu maar wachten op het TNT mannetje...
Ga na de Note II nu weer terug naar de Nexus serie... Na de Nexus One, de Nexus S en de Galaxy Nexus (de Nexus 4 heb ik overgeslagen) weer terug....

Zie er erg naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-07 13:13
Same here, vanaf de Note 1. Het wachten is nu op het einde van de werkdag, pakket ligt al bij de buren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Nog steeds geen info over de LED notificatie, of hij aanwezig is? Vind ik merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 12:01
Ik ben ook benieuwd naar de LED. Dit topic is voor degene die hem hebben en ervaring willen delen toch :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Zodra ik hem heb weet ik het te vertellen, maar ik ga er van uit dat het zo is. Heb reeds contact opgenomen met Andrew (LightFlow) om te vragen of het werkt op Android 4.4. en ik ga het voor hem testen...dus er zit maar beter wel een LED op!

Note II nu in de verkoop.

Waarom heb ik toch nog steeds geen plaatje bij mijn naam...al 100 x aangepast....

[ Voor 19% gewijzigd door JudgeTreve op 01-11-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 14:10
ph4ge schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:03:
Ik heb gevraagd bij verschillende shops, die verwachten de 32GB versie niet binnen afzienbare termijn. De Nexus 4 werd in Nederland ook haast alleen maar in de kleine variant verkocht. Ik vrees dat je moet importeren als je 32 GB wil zoals ik :)
Niet helemaal juist. De Nexus 4 kleine variant had 8GB opslagruimte, en die werd juist NIET in Nederland verkocht.

Of Nederlandse winkels de 32GB variant zullen gaan verkopen hangt denk ik vooral af van hun inschatting wat de vraag naar dat toestal zal zijn, en of het voor hen financieel interessant zal zijn om dat toestel ook aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:35
Misschien deze link even toevoegen aan de TS?

Accessoires voor de Google Nexus 5 - LG Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:49

TMC

Staan er al ergens reviews online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfooter
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 16:36
Heb zonet een test mail gestuurd, geluids notificatie komt door, geen LED of iets dergelijks.

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Ik heb ergens gelezen dat standaard de LED niets doet...maar dat hij dus met bijvoorbeeld Light Flow (of iets anders) tot leven komt....klinkt spannend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Dat is wel vreemd hoor jongens. Dan moet hij er wel zitten, maar werkt hij niet meteen. Zou het aan 4.4 liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 17:18
Ik las ook dat er een notificatie led in zat.

Misschien met deze app activeren? Werkt prima namelijk op de N4.

Google Play: Light Manager - LED Settings

[ Voor 6% gewijzigd door aveenhuysen op 01-11-2013 10:26 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfooter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xMXlB8al.png

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 20:27
Ik ben zeer benieuwd naar de Camera. Gisteren nog even goed die van de Nexus 4 vergeleken met die van mijn Samsung Galaxy S3. Nexus 4 was nog slechter dan ik dacht; onscherpe foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfooter
Ik heb lightmanager even geprobeerd en dit is het resultaat :-)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fmrv9oBl.jpg

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Bounzz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:31:
Ik ben zeer benieuwd naar de Camera. Gisteren nog even goed die van de Nexus 4 vergeleken met die van mijn Samsung Galaxy S3. Nexus 4 was nog slechter dan ik dacht; onscherpe foto's.
De nexus 4 van mijn moeder maakt anders prima foto's helemaal niet onscherp ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 17:52
Als het goed is kan je de led gewoon zien zitten dus de mensen die het toestel al hebben moeten gewoon even goed gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:02
bigfooter schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:32:
[afbeelding]
Jeej!

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Yesssss het werkt dus wel :D. Hoe is de camera? Ik wil wel vooruit gaan vanaf me Nexus 4 :D

[ Voor 52% gewijzigd door Dubrillion op 01-11-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
[afbeelding]
Ook weer opgelost!!! LED notificatie led zit erin en onderaan ;)

Prima app voor de diverse kleuren in te stellen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
[afbeelding]
Standaard doet de led dus niets, alleen met een extra app? Wat vreemd zeg (maar stiekem toch goed nieuws)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
*knip*, dit is niet het levertijden topic.

Goed nieuws van de LED. Ik gok dat er nog wel een patch komt die het moet verhelpen om een app te gebruiken. Misschien is het wel de apps die nog niet gewend zijn aan 4.4

[ Voor 59% gewijzigd door janvanduschoten op 01-11-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
De Light Manager app voor de led notificatie heeft heel veel opties waar je met de standaard Android opties in de apps niet tegen op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

aveenhuysen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:46:
De Light Manager app voor de led notificatie heeft heel veel opties waar je met de standaard Android opties in de apps niet tegen op kan.
Die app is ontwikkeld voor Galaxy S serie telefoons. Ik had die op mijn Galaxy Nexus getest en toont regelmatig de verkeerde kleuren. Google Play: Light Flow - LED&Notifications of Google Play: LEDBlinker Notifications zijn betere opties.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Dat is toch wel een van de dingen die ik altijd gemist heb in Android...gewoon out of the box kunnen instellen dat hij je blijft herinneren met een piepje dat je iets gemist hebt...of het gewoon rechtstreeks goed aansturen van een notification led...

Gelukkig zijn er goede oplossingen en doen ze er daarom niks (meer) aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:01

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb net weer wat offtopic post weggegooid.
Let op in welk topic je zit, dit topic is voor vragen en ervaringen over het toestel zelf.

Alles over prijzen en levertijden hoort thuis in het levertijden topic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:35
Dubrillion schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:42:
[mbr]*knip*, dit is niet het levertijden topic.[/]

Goed nieuws van de LED. Ik gok dat er nog wel een patch komt die het moet verhelpen om een app te gebruiken. Misschien is het wel de apps die nog niet gewend zijn aan 4.4
Misschien 4.4.1? Ik weet niet of die standaard geïnstalleerd staat, of dat dit een update is welke dezer dagen uitkomt? 4.4.1 is namelijk wel een update welke sommige al op hun pre-release toestellen.

Is er daarnaast nog iets bekend geworden over de back-up functie? Of heeft die 4.4 toch niet gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:23
Ik ben benieuwd hoe deze is in vergelijking met de Sony Xperia Z1.
Deze is goedkoper en heeft stock Android (inclusief de snelste updates).
Maar de Sony vind ik qua uiterlijk mooier en is waterdicht (wat me niet zo heel veel interesseert).
Ben vooral benieuwd naar het verschil in scherm en camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
JudgeTreve schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:58:
Dat is toch wel een van de dingen die ik altijd gemist heb in Android...gewoon out of the box kunnen instellen dat hij je blijft herinneren met een piepje dat je iets gemist hebt...of het gewoon rechtstreeks goed aansturen van een notification led...

Gelukkig zijn er goede oplossingen en doen ze er daarom niks (meer) aan....
Volgens mij is dat toch juist altijd al de kracht geweest van Android. Het zo kunnen aanpassen van allerlei instellingen en gedragingen door het installeren van additionele software...

dit itt iOS denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Zonet is de witte versie bij mij thuis afgeleverd. Gelukkig is het wit niet spierwit, maar eerder heel lichtgrijs. De telefoon voelt stevig aan en het plastic ziet er niet goedkoop uit ofzo. Nu eerst ff een bak koffie zetten en dan lekker gaan pielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Batsu schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:06:
[...]

Volgens mij is dat toch juist altijd al de kracht geweest van Android. Het zo kunnen aanpassen van allerlei instellingen en gedragingen door het installeren van additionele software...

dit itt iOS denk ik
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik had altijd het gevoel dat dit iets is wat er gewoon in moet zitten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-07 15:42
Wat een geweldige telefoon. Heb op dit moment zelf nog de Galaxy Nexus (bijna 2jaar) en ben toch van mening dat deze oudere nexus goed meekomt met alle andere phones op dit moment. Mensen vragen nog altijd ' welke mobiel heb jij dan? Die heb ik niet vaak gezien'.

Nu zou een overstap naar de nexus 5 zeer logisch zijn, maar eigenlijk biedt deze telefoon niks extra's in mijn ogen.
+ beter scherm
+ betere camera
Voor de rest blijft alles hetzelfde!

Wanneer komt de 'nieuwe' smarthphone uit, met bijv een accu die 2 dagen op full bright en 4G mee kan... of andere special features? :'(

En toch moet ik me inhouden om dit ding niet te bestellen hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57
darkfujita schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:07:
Wanneer komt de 'nieuwe' smarthphone uit, met bijv een accu die 2 dagen op full bright en 4G mee kan... of andere special features? :'(
Niet zolang iedereen zn scherm maar groter, platter en scherper wil maken.
De mobieltjes die een week op een accu deden waren koelkasten met een 24*96 pixel monochroom display

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 21:47
Of de camera wel echt beter is, weet ik nog niet zo zeker. Gisteren dit filmpje gezien (start vanaf 28:30) waarin de Nexus 5 hard onderuit wordt gehaald wat betreft de camera. Hoewel het duidelijk is dat Google van alles heeft geprobeerd om de camera te verbeteren, moet ik het eerst zien voordat ik het daadwerkelijk geloof :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 20:03

superwashandje

grofheid alom

Wat een geweldige telefoon. Heb op dit moment zelf nog de Galaxy Nexus (bijna 2jaar) en ben toch van mening dat deze oudere nexus goed meekomt met alle andere phones op dit moment. Mensen vragen nog altijd ' welke mobiel heb jij dan? Die heb ik niet vaak gezien'.

Nu zou een overstap naar de nexus 5 zeer logisch zijn, maar eigenlijk biedt deze telefoon niks extra's in mijn ogen.
+ beter scherm
+ betere camera

haha hier precies hetzelfde! heb ook de galaxy nexus en die werkt nog heel goed terwijl ik ook al half op het punt stond om een nexus 5 te bestellen. 5inch fullHD scherm lijkt me wel mooi (ook al zie je het verschil vast niet met mijn HDready schermpje :P) maar nodig is het echt nog niet. eigenlijk wil ik wachten tot er inderdaad een smartphone uitkomt met een fatsoenlijke batterijduur. eerst eventjes die van de N5 afwachten :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 16:26

+ beter scherm
+ betere camera

+ 4G. Ik heb nu een F&F 10GB abbo met 4G van Vodafone. Het zou fijn zijn als ik het ook kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:40

XanderDrake

Build the future!

Nou mijn chinese smartphone's touchscreen begaf het toen ik het notificatie mailtje binnenkreeg dat Nexus 5 leverbaar is. Timing. B)

Kunnen we uiteindelijk nog verwachten dat de Nexus 5 via Google Play geleverd wordt?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 16:26
XanderDrake schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:12:
Nou mijn chinese smartphone's touchscreen begaf het toen ik het notificatie mailtje binnenkreeg dat Nexus 5 leverbaar is. Timing. B)

Kunnen we uiteindelijk nog verwachten dat de Nexus 5 via Google Play geleverd wordt?
Nee, daarvoor zouden er meer services moeten komen in de Play Store. Movies mist bijvoorbeeld nog in de Play Store. Ik denk met een beetje geluk volgend jaar. Je zag ook dat Google Music All Access redelijk snel uiteindelijk naar Nederland kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
tonyto_tp schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:11:
Of de camera wel echt beter is, weet ik nog niet zo zeker. Gisteren dit filmpje gezien (start vanaf 28:30) waarin de Nexus 5 hard onderuit wordt gehaald wat betreft de camera. Hoewel het duidelijk is dat Google van alles heeft geprobeerd om de camera te verbeteren, moet ik het eerst zien voordat ik het daadwerkelijk geloof :9
The Verge staat bekent om of door Apple betaalt te zijn of alleen maar hipsters in dienst hebben die nog steeds bidden naar Steve Jobs. Hun filmpje op YouTube met de Hands-on van de Nexus 5 heeft meer -punten dan +punten gehad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Dubrillion schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:15:
[...]
The Verge staat bekent om of door Apple betaalt te zijn of alleen maar hipsters in dienst hebben die nog steeds bidden naar Steve Jobs. Hun filmpje op YouTube met de Hands-on van de Nexus 5 heeft meer -punten dan +punten gehad O-)
Ik heb wel het idee dat zij enig voorrang krijgen bij Google. Want altijd op het moment dat Google nieuwe hardware presenteert hebben zij letterlijk 1 minuut daarna een hele hands-on en hele review online staan. Zo ook met de Nexus 7 en de Nexus 5. Daarnaast hebben zij ook wel is een heel verhaal gemaakt over Google en Android waarbij ze ook allemaal interviews deden bij Google zelf. Echt het idee dat zij dus bij voorbaat als iets tegen Google hebben zou ik dus niet willen zeggen.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Nou die hands-on had een behoorlijk negatief toontje, klonk iig als een Apple fanboy..

[ Voor 16% gewijzigd door Laguna op 01-11-2013 11:19 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09-2024
Eens, vergelijkingen maken met de 2x zo dure 5s vond ik vrij idioot. Ben benieuwd naar de eerste benchmark tests (vooral van de accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 11:15
Nexus 5 bij Media Markt in Duitsland hoeveel kost het en Google Store hoeveel kost het, zijn ze even duur of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Laguna schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:57:
[...]

Die app is ontwikkeld voor Galaxy S serie telefoons. Ik had die op mijn Galaxy Nexus getest en toont regelmatig de verkeerde kleuren. Google Play: Light Flow - LED&Notifications of Google Play: LEDBlinker Notifications zijn betere opties.
Bedankt voor de tip, zal ze eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09-2024
cem. schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:21:
Nexus 5 bij Media Markt in Duitsland hoeveel kost het en Google Store hoeveel kost het, zijn ze even duur of?
Kijk eens op hun website. Dan zie je dat ze de nexus 5 nog niet in hun assortiment hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Laatst online: 05-07 15:42
RocketKoen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:10:
[...]

Niet zolang iedereen zn scherm maar groter, platter en scherper wil maken.
De mobieltjes die een week op een accu deden waren koelkasten met een 24*96 pixel monochroom display
Ja dat klopt wel wat je zegt, maar de platheid van de telefoon heeft ook wel zijn max. Moet niet het gevoel hebben dat ik hem zo kan overbreken. Moet wel een echte telefoon in mijn handen hebben.
Daarnaast het scherm, 5inch is voor mij echt de max, als ik groter wil koop ik een tablet. Denk ook dat vele anderen zo erover denken. Ik was echt blij toen ik las dat hij niet veel groter is dan de nexus 4, maar ze gewoon zoveel mogelijk die bezels zo klein mogelijk hebben gemaakt.
De accuprestaties blijven echt achter vind ik, tijd voor innovatie op dit gebied.
superwashandje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:11:
[...]

haha hier precies hetzelfde! heb ook de galaxy nexus en die werkt nog heel goed terwijl ik ook al half op het punt stond om een nexus 5 te bestellen. 5inch fullHD scherm lijkt me wel mooi (ook al zie je het verschil vast niet met mijn HDready schermpje :P) maar nodig is het echt nog niet. eigenlijk wil ik wachten tot er inderdaad een smartphone uitkomt met een fatsoenlijke batterijduur. eerst eventjes die van de N5 afwachten :)
Ik wacht het ook even af, maar ik denk toch dat het een 1 jarig simkaartje gaat worden en dat ik blijf bij mijn trouwe Gnexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Oke vreemd, ik heb net mijn wifi ingesteld op de nexus. Hij geeft dan meteen aan dat er een software update van 139 MB gedownload moet worden..? Ben benieuwd waar dat voor nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Davith78 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:35:
Oke vreemd, ik heb net mijn wifi ingesteld op de nexus. Hij geeft dan meteen aan dat er een software update van 139 MB gedownload moet worden..? Ben benieuwd waar dat voor nodig is
Waarschijnlijk wat bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Laatst online: 07:06
Zou iemand die de telefoon inmiddels binnen heeft een aantal foto's en video's welke met het toestel zijn gemaakt online kunnen zetten? Ben voornamelijk benieuwd naar de geluidskwaliteit bij video opnames..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
themole schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:36:
[...]

Waarschijnlijk wat bugfixes.
Zou inderdaad kunnen. De phone start in ieder geval opnieuw op in recovery mode om de update te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Eindelijk is de LED bevestigd, althans voor mij. :)

http://forum.xda-develope...p?p=47002996#post47002996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
-EvoLution- schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:37:
Zou iemand die de telefoon inmiddels binnen heeft een aantal foto's en video's welke met het toestel zijn gemaakt online kunnen zetten? Ben voornamelijk benieuwd naar de geluidskwaliteit bij video opnames..
Oeeeeeh het geluid bij opnames... ik was twee weken geleden bij een concert... SLECHT SLECHT !!! |:(
Dat mogen ze inderdaad goed verbeterd hebben zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 20:17
Dubrillion schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:42:
[...]

Oeeeeeh het geluid bij opnames... ik was twee weken geleden bij een concert... SLECHT SLECHT !!! |:(
Dat mogen ze inderdaad goed verbeterd hebben zeg :o
Je moet ook niet hele hele concert alles op staan nemen. Kun je net zo goed thuis een filmpje kijken. Bij het concert zelf moet je genieten. Die filmpjes kijk je toch hooguit 2-3 keer.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 18:59
Voor diegene die de telefoon al hebben, hoe ligt ie op de tafel? Als je hem op het scherm legt dan ligt ie natuurlijk stevig, maar hoe zit het met de achterkant? Ligt ie stevig op de tafel of ligt ie de hele tijd te wiebelen, en heeft de camera module nog invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Niekfct schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:44:
[...]

Je moet ook niet hele hele concert alles op staan nemen. Kun je net zo goed thuis een filmpje kijken. Bij het concert zelf moet je genieten. Die filmpjes kijk je toch hooguit 2-3 keer.
Neeeee natuurlijk heb ik niet het hele concert opgenomen :o
Gewoon even een minuutje om te laten zien aan het thuisfront O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnej
  • Laatst online: 03-07 16:21
-EvoLution- schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:37:
dit: ik ben dan vooral geinteresseerd in foto kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Xylon schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:44:
Voor diegene die de telefoon al hebben, hoe ligt ie op de tafel? Als je hem op het scherm legt dan ligt ie natuurlijk stevig, maar hoe zit het met de achterkant? Ligt ie stevig op de tafel of ligt ie de hele tijd te wiebelen, en heeft de camera module nog invloed?
Ik heb de telefoon op tafel gelegd en hij wiebelt inderdaad een klein beetje omdat de camera iets uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
AndroidWorld heeft 'm ook, beantwoorden ook vragen:
http://androidworld.nl/ni...-wat-wil-jij-weten-fotos/

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 14:13
Davith78 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:50:
[...]

Ik heb de telefoon op tafel gelegd en hij wiebelt inderdaad een klein beetje omdat de camera iets uitsteekt.
Dat wordt dus een hoesje die de achterkant volledig glad kan maken zodat de camera niet beschadigd. Ik heb het wel geweten met mijn huidige One X. Ik hoop zo snel mogelijk over te stappen op de N5. Januari is verlengtijd voor mij. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Misschien handig om te weten: ik heb de nexus even aan de laptop gehangen (ik wil mijn whatsapp geschiedenis, muziek en foto's overzetten) en de 16 GB versie heeft 12,1 GB over van de beschikbare 12,5 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bop schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:17:
[...]

Ik heb wel het idee dat zij enig voorrang krijgen bij Google. Want altijd op het moment dat Google nieuwe hardware presenteert hebben zij letterlijk 1 minuut daarna een hele hands-on en hele review online staan. Zo ook met de Nexus 7 en de Nexus 5. Daarnaast hebben zij ook wel is een heel verhaal gemaakt over Google en Android waarbij ze ook allemaal interviews deden bij Google zelf. Echt het idee dat zij dus bij voorbaat als iets tegen Google hebben zou ik dus niet willen zeggen.
Zal wel mee vallen hoor, Engadget had een dergelijke "Hands-on" ook en daarom was het zelfde bureau te zien.

De grotere site's zijn gewoon op de koffie geweest bij Google en sommige hebben daar een filmpje van geschoten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 22:45

+ beter scherm
+ betere camera

Ik heb ook nu een Galaxy Nexus, maar ik schaf toch wel een Nexus 5 aan omdat het echt nodig is. Een paar punten die me storen:

- Weinig werkgeheugen (Vaak moet de launcher opnieuw laden of andere apps nadat ik enkele tabs in Chrome geopend heb)
- Slechte batterij duur (gaat ongeveer 8 uur mee met weinig gebruik)
- Trage processor (Home knop of app wisselen kost soms enkele seconden)
- Geen 5 GHz wifi ondersteuning
- Geen Android 4.4, die juist de broodnodige RAM optimalisatie brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
SuperChasin schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:52:
[...]

Dat wordt dus een hoesje die de achterkant volledig glad kan maken zodat de camera niet beschadigd. Ik heb het wel geweten met mijn huidige One X. Ik hoop zo snel mogelijk over te stappen op de N5. Januari is verlengtijd voor mij. >:)
Goede tip inderdaad, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Hoop toch wel erg dat dat ding op de achterkant met het IMEI nummer een stickertje is, vind dit er echt niet uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
kaanmijo schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:55:
[...]

Hoop toch wel erg dat dat ding op de achterkant met het IMEI nummer een stickertje is, vind dit er echt niet uitzien
Yep, is een sticker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 16:08
Ik heb nu ook bijna twee ( 7dec 2011 ) jaar de galaxy nexus, en ben zeer tevreden over het toestel geweest altijd, en hiervoor de nexus one.
Alleen al het feit dat je de laatste versie android hebt, zonder dat je er truuks voor moet uithalen is ook exact de reden om voor een nexus te kiezen.
Ik vond de upgrade van Galaxy Nexus naar de N4 niet de moeite waard, te minimale upgrade en voegde niet veel toe behalve de processor, de N5 daarentegen echt wel een flinke upgrade vanaf de Gnex waar ik toch wel vrolijk van wordt, de snapdragon 800, HD scherm, wat meer geheugen intern, en met de 16GB opslag red ik het ook prima, het feit dat je weer de meeste recentie versie hebt komende 18 maanden maakt het toch wel een plezierig toestel.
Verder is het ook nog echt wel een redelijke prijs voor deze telefoon als los toestel, tuurlijk is het duurder als in een playstore van google, en ook daar heb je truuks voor, maar ik heb mij daar ook wel een beetje bij neergelegd.
Ik heb ook echt wel op de N5 gewacht moet ik eerlijk bekennen, om wat nieuws te kopen.
Wat opzich wel raar is, is dat de galaxy nexus niet geupgrade meer wordt naar 4.4, gezien het punt dat KitKat op ook iets mindere toestellen goed zou moeten werken, vind dat opzich wel een vreemd gegeven, maar gezien de min of meer garantie van min of meer 18 maanden upgrades, klopt dat wel, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet kan vanuit google zelf, aangezien 4.3 ook geen probleem was....

Hopelijk is de N5 snel binnen, toch wel eager geworden ;-)

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41
Overv schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:54:

Ik heb ook nu een Galaxy Nexus, maar ik schaf toch wel een Nexus 5 aan omdat het echt nodig is. Een paar punten die me storen:

- Geen 5 GHz wifi ondersteuning
Ik heb sinds een paar dagen een Galaxy Nexus (zakelijk) en ik zit gewoon op 5GHz WiFi, hoor! (Heb thuis 2,4GHz radio uit op AP)
Verder prima snel apparaat, totaal geen klachten over snelheid of krap geheugen. Verbaasde me dat dat toestel nog zo goed meekomt!

[ Voor 14% gewijzigd door gertvdijk op 01-11-2013 12:01 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:59

shinchan03

Niels

Mijn Nexus 5 is binnen! De telefoon ziet er goed uit, voelt degelijk aan en ligt lekker in de hand. Nu maar eens lekker mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
shinchan03 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:01:
Mijn Nexus 5 is binnen! De telefoon ziet er goed uit, voelt degelijk aan en ligt lekker in de hand. Nu maar eens lekker mee spelen.
Join the party! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 23:18
Die van mij komt ergens tussen 14:30 en 16:30.. damn.. moet nog boodschappen doen maarja.. durf nou het huis niet meer uit, zul je zien mis ik de postbezorger.... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 07:23
Heeft de 32gb versie nou een accu die meer capaciteit heeft dan de 16gb versie of was dat alleen een gerucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-07 10:21
Leuk dat er nu al wat ervaringen te lezen zijn hier! Met name benieuwd naar de accuduur en cameraprestaties.

Overigens ook of er Wifi issues zijn, dat blijft voor mij (en velen als ik zo eens Google) toch soms nog een probleem met de N4 en/of Android 4.X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07 15:57
hans180 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:07:
Heeft de 32gb versie nou een accu die meer capaciteit heeft dan de 16gb versie of was dat alleen een gerucht?
Alleen gerucht...2300mah is uiteindelijke batterij geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
The_Admin schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:07:
Overigens ook of er Wifi issues zijn, dat blijft voor mij (en velen als ik zo eens Google) toch soms nog een probleem met de N4 en/of Android 4.X
Bij mij werkte wifi in ieder geval meteen, wachtwoord invoeren en klaar. Dan begint ie dus die update te downloaden, dus dat zit wel snor denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tmaster schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:06:
Die van mij komt ergens tussen 14:30 en 16:30.. damn.. moet nog boodschappen doen maarja.. durf nou het huis niet meer uit, zul je zien mis ik de postbezorger.... lol
Boodschappen? Dat doe ik al niet meer sinds Albert hein gewoon thuis bezorgd :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik heb net de frontpage van tweakers geopend op de browser, en het scrollen gaat heel vloeiend.. in tegenstelling tot sommige vroege hands-on video's van gister. Misschien ligt het aan welke site je bezoekt.

Aan de andere kant gaat het scrollen door de google maps app juist weer iets schokkerig. Dit valt me wat tegen dat een app van google zelf blijkbaar niet geoptimaliseerd kan worden om gewoon vloeiend te scrollen, en dat met een snapdragon 800. Misschien dat dit in een toekomstige update wordt verholpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Klinkt goed. Eerste impressie van de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ben benieuwd wanneer de uitgebreide review van Tweakers komt.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Slasher schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:31:
Ben benieuwd wanneer de uitgebreide review van Tweakers komt.
Ik ook. Zijn er verder al andere betrouwbare sites die een review hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-06 22:00
Telefoon binnen maar geen spoor van de 100Gb google drive space. Netjes update gedownload, ingelogd, alles werkt maar heb maar 25Gb space (15 gratis en 10 extra ergens gekregen)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Philos31 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:37:
Telefoon binnen maar geen spoor van de 100Gb google drive space. Netjes update gedownload, ingelogd, alles werkt maar heb maar 25Gb space (15 gratis en 10 extra ergens gekregen)
Dat is wel vaag. Moet je maar even Googlen hoe je dat oplost. Al gok ik dat ik met 25Gb wel uit de voeten kan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Is er iemand die wel die 100Gb heeft gekregen dan?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Laatst online: 20:46
Ik heb hem ook binnen! Op mijn galaxy s3 had ik altijd een zogenaamde "spaarstand", waarmee de telefoon niet op volle kracht werkt. Zit deze ook in deze kitkat android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

De review van CNET staat ook online:
YouTube: Google Nexus 5 : Full Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renbro
Brummetje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:32:
[...]

De nexus 4 van mijn moeder maakt anders prima foto's helemaal niet onscherp ofzo..
Dit was wel relatief met de S3. De foto's waren opzich prima zonder in te zoomen. Op het moment dat ik dat deed kwam de S3 er aanzienlijk beter vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Inzoomen met je mobiel is natuurlijk ook gewoon je foto opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-07 15:14
GrandPuba schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:57:
Ik heb nu ook bijna twee ( 7dec 2011 ) jaar de galaxy nexus, en ben zeer tevreden over het toestel geweest altijd, en hiervoor de nexus one.
Alleen al het feit dat je de laatste versie android hebt, zonder dat je er truuks voor moet uithalen is ook exact de reden om voor een nexus te kiezen.
Ik vond de upgrade van Galaxy Nexus naar de N4 niet de moeite waard, te minimale upgrade en voegde niet veel toe behalve de processor, de N5 daarentegen echt wel een flinke upgrade vanaf de Gnex waar ik toch wel vrolijk van wordt, de snapdragon 800, HD scherm, wat meer geheugen intern, en met de 16GB opslag red ik het ook prima, het feit dat je weer de meeste recentie versie hebt komende 18 maanden maakt het toch wel een plezierig toestel.
Verder is het ook nog echt wel een redelijke prijs voor deze telefoon als los toestel, tuurlijk is het duurder als in een playstore van google, en ook daar heb je truuks voor, maar ik heb mij daar ook wel een beetje bij neergelegd.
Ik heb ook echt wel op de N5 gewacht moet ik eerlijk bekennen, om wat nieuws te kopen.
Wat opzich wel raar is, is dat de galaxy nexus niet geupgrade meer wordt naar 4.4, gezien het punt dat KitKat op ook iets mindere toestellen goed zou moeten werken, vind dat opzich wel een vreemd gegeven, maar gezien de min of meer garantie van min of meer 18 maanden upgrades, klopt dat wel, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet kan vanuit google zelf, aangezien 4.3 ook geen probleem was....

Hopelijk is de N5 snel binnen, toch wel eager geworden ;-)
Ik zit in exact hetzelfde schuitje! ik hoop dat ik hem vanmiddag nog ergens in de winkel kan scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nice! Ik zie nu pas dat de camera tóch beeldstabilisatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Op zich wel mooi dat de Nexus 5 iets smaller en dunner is dan mijn HTC One X, hij is alleen over het geheel wel zo'n 3CM langer.
Ik denk dat ik een mooi verjaardagscadeau heb gevonden, eerst de reviews en berichten afwachten. Tenslotte is dit de eerste batch.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renbro
Momus schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:12:
Inzoomen met je mobiel is natuurlijk ook gewoon je foto opblazen.
Snap ik. Ik bedoelde achteraf inzoomen in de foto's om het niveau qua detail te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gloeiende, hij zou er tussen 10:30 en 12:30 zijn. Heb de bezorger al 2x voorbij zien rijden met z'n busje maar nog geen telefoon :(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Jammer dan!

Ik heb het internet afgestruind, het hele internet 2x volledig uitgelezen en er is niemand die meld dat je 100Gb drive ruimte krijgt van Google behalve de "reddid dude" De update zou je brengen naar 4.4.1 en ook dat is niet waar, het blijft 4.4
Dus voor een ieder die hem nog niet binnen heeft, die 100Gb gaat niet door (misschien wel playstore devices)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Philos31 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:24:
Jammer dan!

Ik heb het internet afgestruind, het hele internet 2x volledig uitgelezen en er is niemand die meld dat je 100Gb drive ruimte krijgt van Google behalve de "reddid dude" De update zou je brengen naar 4.4.1 en ook dat is niet waar, het blijft 4.4
Dus voor een ieder die hem nog niet binnen heeft, die 100Gb gaat niet door (misschien wel playstore devices)
Misschien een verschil tussen US en EU qua 4.4.1. Dat de LTE daar natuurlijk anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 09:29
Voor de mensen die hem al hebben: hoe goed is de trilfunctie? Met mijn huidige telefoon (HTC One X) heb ik vaak dat ik hem niet voel afgaan als hij in een hoesje in mijn zak zit, dus het zou het mooist zijn als iemand het met de One X kan vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 14:10
Ja, best mogelijk dat die 100GB Drive ruimte alleen geldt voor Nexus 5 toestellen die via de Playstore gekocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Ondersteunt deze 4G bij Proximus (Belgie)?
Pagina: 1 2 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.