[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 117 Laatste
Acties:
  • 775.066 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmelvee schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:35:
[...]

5.1.1 is Lollipop, geen Kitkat?
Het was nog vroeg.. :z Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 21:20
Zoals eerder aangegeven ligt mijn Nexus 5 bij de reparateur. Ik heb tijdelijk van werk een Samsung Galaxy 4.

Nu merk ik pas hoe fijn het is om een "no-brand" device te hebben zeg. Wat een zooi zet samsung erop waarvan gewoon niks te verwijderen is. En allemaal vage settings die gewoon niet anders kunnen -O-

Go Nexus *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-07 12:40
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:33:
[...]

Voor mensen met sim-problemen, bereikbaarheidproblemen en rare telefoon wakelocks + crashes:

Ik had hier ook veel last van. Dit begon bij Android 4.x vanaf een bepaalde radioversie.
Bij Android 5.0 was dit de eerste versie opgelost maar bij de volgende begon de sim ellende alweer.

Fix: radio versie .22 flashen. Ik heb radio .22 op de laatste lollipop versie (5.1.1) draaien. Werkt weer perfect.
Ik ga het eens proberen. Hopelijk lost dit mijn ''geen 4G'' probleem op :9

edit: lost voor mij helaas niks op. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Dubrillion op 01-06-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:00:
[...]

Ik ga het eens proberen. Hopelijk lost dit mijn ''geen 4G'' probleem op :9
Succes. Ik ben benieuwd, houd ons op de hoogte! Hopelijk werkt het ook bij jou.

Probeer daarna ook even je cache + dalvik cache te wipen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik ga denk maar gewoon de M preview erop zetten. Heb toch niets te verliezen :D

Wat is het voordeel van de dalvik cache wipen?
Ben ik dan geen gegevens kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:25:
Ik ga denk maar gewoon de M preview erop zetten. Heb toch niets te verliezen :D

Wat is het voordeel van de dalvik cache wipen?
Ben ik dan geen gegevens kwijt?
Met de dalvikcache wipen verlies je geen gegevens (geen data of apps).

Dalvik cache is een cache van een soort reeds gecompilede java code (van je telefoon/apps). Java wordt immers bij het uitvoeren steeds gecompiled. Om dit te versnellen wordt de gecompilede code opgeslagen in Dalvik Cache. Bij nieuwe roms, of onderdelen/gewijzigde belangrijke instellingen kan het soms helpen om de cache te wissen.
Ook kan het helpen om de snelheid van je telefoon op pijl te houden als je het eens in de x aantal weken of maanden doet. Eerste keer booten duurt dan even, maar daarna is je toestel weer lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:29:
[...]

Met de dalvikcache wipen verlies je geen gegevens (geen data of apps).

Dalvik cache is een cache van een soort reeds gecompilede java code (van je telefoon/apps). Java wordt immers bij het uitvoeren steeds gecompiled. Om dit te versnellen wordt de gecompilede code opgeslagen in Dalvik Cache. Bij nieuwe roms, of onderdelen/gewijzigde belangrijke instellingen kan het soms helpen om de cache te wissen.
Ook kan het helpen om de snelheid van je telefoon op pijl te houden als je het eens in de x aantal weken of maanden doet. Eerste keer booten duurt dan even, maar daarna is je toestel weer lekker snel.
Dan ga ik dat zo maar eens proberen. Nog nooit gedaan. Ook al ben ik de laatste twee maanden zelf aan het flashen/sideloaden. Dus ik heb niet heel erg lang met de huidige versie gewerkt. Android M wordt nu geflashed. Ik ga er niet van uit dat het iets oplost. Maar zit er toch aan te denken om een andere telefoon aan te schaffen. Want dit is ruk. Me verbinding valt vaak weg en betaal nu al netjes 3 maanden voor 4G terwijl ik het niet heb.

Edit: Ook de Android M preview werkt geen wonderen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er even mee speel vanmiddag en dan 5.1.1. terug flash en gewoon even een complete wipe doe. Want de M preview is niet echt stabiel lijkt het.

Helaas lijkt er niets anders op te zitten dan een andere telefoon aan te schaffen of wachten tot augustus (wat nu gelukkig niet al te ver weg meer is)

Ik heb de Dalvik Cache gewiped en me telefoon zit nu in een bootloop.
Niet alleen opstarten, maar elke keer de apps optimaliseren. Het zijn er maar 140, maar het duurt elke keer 15 minuten. Via Wugfresh een bootloop flash gedaan. Hopen dat het werkt :F

[ Voor 21% gewijzigd door Dubrillion op 01-06-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21

Laguna

Connaisseur

Met Lollipop is er geen Dalvik meer, dat is met Lollipop overgegaan naar ART.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Basekid schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:59:
Zoals eerder aangegeven ligt mijn Nexus 5 bij de reparateur. Ik heb tijdelijk van werk een Samsung Galaxy 4.

Nu merk ik pas hoe fijn het is om een "no-brand" device te hebben zeg. Wat een zooi zet samsung erop waarvan gewoon niks te verwijderen is. En allemaal vage settings die gewoon niet anders kunnen -O-

Go Nexus *O*
Als Nexus gebruiker/tweaker moet het ook voor jou natuurlijk geen probleem zijn om die S4 ff in een Nexus om te toveren |:(

Maar om je op weg te helpen _/-\o_

Rooten en updaten is natuurlijk ook geen probleem en het draait gewoon helemaal top.
Ik vind de camera van de S4 overigens veel beter dan van m'n Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
catt4u schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:20:
[...]

Als Nexus gebruiker/tweaker moet het ook voor jou natuurlijk geen probleem zijn om die S4 ff in een Nexus om te toveren |:(

Maar om je op weg te helpen _/-\o_

Rooten en updaten is natuurlijk ook geen probleem en het draait gewoon helemaal top.
Ik vind de camera van de S4 overigens veel beter dan van m'n Nexus 5
Mag helaas niet, is een werktelefoon ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Laatst online: 13-05 18:41
Basekid schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:44:
[...]

Mag helaas niet, is een werktelefoon ;(
Ik dacht dat jouw probleem was dat je niks kon verwijderen volgens je vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30
Dubrillion schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:37:
[...]

Dan ga ik dat zo maar eens proberen. Nog nooit gedaan. Ook al ben ik de laatste twee maanden zelf aan het flashen/sideloaden. Dus ik heb niet heel erg lang met de huidige versie gewerkt. Android M wordt nu geflashed. Ik ga er niet van uit dat het iets oplost. Maar zit er toch aan te denken om een andere telefoon aan te schaffen. Want dit is ruk. Me verbinding valt vaak weg en betaal nu al netjes 3 maanden voor 4G terwijl ik het niet heb.

Edit: Ook de Android M preview werkt geen wonderen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er even mee speel vanmiddag en dan 5.1.1. terug flash en gewoon even een complete wipe doe. Want de M preview is niet echt stabiel lijkt het.

Helaas lijkt er niets anders op te zitten dan een andere telefoon aan te schaffen of wachten tot augustus (wat nu gelukkig niet al te ver weg meer is)

Ik heb de Dalvik Cache gewiped en me telefoon zit nu in een bootloop.
Niet alleen opstarten, maar elke keer de apps optimaliseren. Het zijn er maar 140, maar het duurt elke keer 15 minuten. Via Wugfresh een bootloop flash gedaan. Hopen dat het werkt :F
ik denk toch dat er iets hardware matig kapot is. 4G heb ik nooit problemen mee gehad op de n5. op kitkat niet en ook op lollipop (stock & cm12.1) niet. Ken meerdere mensen met n5 die 4g gebruiken (kpn/hi/t-mobile)

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
catt4u schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:39:
[...]

Ik dacht dat jouw probleem was dat je niks kon verwijderen volgens je vorige post.
Dat klopt, allemaal stomme apps die niet eraf kunnen. Jou tip vind ik inderdaad erg fijn, maar helaas kan ik dat niet doen op mijn S4 omdat het een telefoon van werk is ;) . Daar wil ik niet op gaan rommelen :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Mouki_9 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:48:
[...]

ik denk toch dat er iets hardware matig kapot is. 4G heb ik nooit problemen mee gehad op de n5. op kitkat niet en ook op lollipop (stock & cm12.1) niet. Ken meerdere mensen met n5 die 4g gebruiken (kpn/hi/t-mobile)
En welk onderdeel moet ik dan denk je vervangen? De antenne kabels kosten namelijk niet erg veel. En het lijkt me nog wel grappig om voor een paar tientjes me telefoon te fixen zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Geen pijl op te trekken bij dat accugebruik van Android. Nu met een clean install van 5.1.1 zat ik gister nog 's avonds zo rond 22 uur op 49%, zit ik nu al met hetzelfde gebruik ook op 49% :|

Met als verschil dat Android-systeem CPU-totaal 57m20s actief heeft gehouden en Gmail CPU-totaal 43m16s actief heeft gehouden. Beide bovenaan gevolgd door Scherm en Google Services, waar gisteren Google services bovenaan stond met daaronder Scherm. Android-systeem en Gmail hadden toen geen noemenswaardig accuverbruik.

[ Voor 23% gewijzigd door Laguna op 02-06-2015 14:58 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Je moet nooit naar het batterijgebruik kijken direct na een clean install omdat de batterij opnieuw gecalibreerd wordt. Je moet eerst minimaal door 1 a 2 laadcycli heen voordat dat gestabiliseerd is.

Uitspraken over batterijverbruik (ook hoerageroep) direct na flashen e.d. zijn daarom onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ASW1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:26:
Je moet nooit naar het batterijgebruik kijken direct na een clean install omdat de batterij opnieuw gecalibreerd wordt. Je moet eerst minimaal door 1 a 2 laadcycli heen voordat dat gestabiliseerd is.

Uitspraken over batterijverbruik (ook hoerageroep) direct na flashen e.d. zijn daarom onzinnig.
Sorry hoor maar ik vind jouw verhaal eerder onzinnig (FYI clean install heb ik zondag gedaan).

Het is gewoon duidelijk dat bepaalde processen zijn blijven hangen waardoor er veel CPU gebruik plaatsvond met battery drain als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Merk vandaag hetzelfde. Android OS heeft mn telefoon voor 2,5 uur aan t stuk wakker gehouden en staat zowat bovenaan de lijst met verbruikers.

Weet niet of het aan 5.1.1 ligt of aan een Play services update; Maar merk met Amplify dat ik een aantal processen moet deblokeren omdat anders een ander process (niet blokkeerbaar) continu de telefoon wakker houdt en blijkbaar aan t wachten is (en telefoon wakker houd) op dat ene process.

Net telefoon maar gereboot; vanavond even speuren wat er aan de hand kan zijn.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:45:
[...]

Sorry hoor maar ik vind jouw verhaal eerder onzinnig (FYI clean install heb ik zondag gedaan).

Het is gewoon duidelijk dat bepaalde processen zijn blijven hangen waardoor er veel CPU gebruik plaatsvond met battery drain als gevolg.
Hij heeft wel gelijk hoor. Als je een nieuwe ROM flasht moet je altijd je batterij kalibreren voordat je echt merkt wat het verschil is. Er blijft altijd oude batterij data achter. Als je ROOT hebt is Battery Calibration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

contrast schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:53:
[...]

Hij heeft wel gelijk hoor. Als je een nieuwe ROM flasht moet je altijd je batterij kalibreren voordat je echt merkt wat het verschil is. Er blijft altijd oude batterij data achter. Als je ROOT hebt is Battery Calibration.
Fabeltjes, dit heeft echt heel weinig invloed op je accuduur en al helemaal niet op hangende processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:57:
[...]

Fabeltjes, dit heeft echt heel weinig invloed op je accuduur en al helemaal niet op hangende processen.
Nergens in mijn post zeg ik dat het invloed heeft op je accuduur of hangende processen. Maar je batterij houdt normaal gesproken logs bij over de prestaties van de batterij. Een andere ROM of Kernel presteert net iets anders, dus het is handig om deze log op te schonen zodat Android een log opbouwt op basis van je nieuwe ROM of Kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 21:37
Krypt schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:11:
Merk vandaag hetzelfde. Android OS heeft mn telefoon voor 2,5 uur aan t stuk wakker gehouden en staat zowat bovenaan de lijst met verbruikers.

Weet niet of het aan 5.1.1 ligt of aan een Play services update; Maar merk met Amplify dat ik een aantal processen moet deblokeren omdat anders een ander process (niet blokkeerbaar) continu de telefoon wakker houdt en blijkbaar aan t wachten is (en telefoon wakker houd) op dat ene process.

Net telefoon maar gereboot; vanavond even speuren wat er aan de hand kan zijn.
Hier vandaag precies hetzelfde. In een middagje bijna de accu leeg.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-07 12:00
Mijn accu gaat ook veel sneller leeg dan normaal.... Komt ook door google services..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 06-07 14:19
Samsung Galaxy Tab4 om de haveklap een crash op Google Play services én 2 Samsung Galaxy S3 telefoons met crashende Google Play Services.

Als ik dit zo bekijken lijkt het inderdaad aan Google Play services te liggen

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb sinds de laatste update geen problemen met apps die m'n telefoon wakker houden. Sterker nog, het lijkt erop dat de accuduur zelfs wat verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:56

servies

Veni Vidi Servici

Barst... zo ineens, vanuit het niets houdt m'n Nexus 5 er mee op... Ik haal 'm uit m'n broekzak, reageert deze niet meer... niets, nada, niks, noppes...
Nooit problemen gehad...
:(

En nu gaat ie ineens spontaan weer aan... accu 89%... Ik snap er even niets meer van...

[ Voor 20% gewijzigd door servies op 03-06-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:22
Sinds 5.1.1 crached elke applicatie als ik hem de eerste x opstart :[
Daarna weer opstarten en het werkt gewoon. Beetje irritant zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 23-07 21:33
Moet zeggen dat ik sinds 5.1.1 weer redelijk stabiel draai. Geheugen is in ieder geval helemaal op orde. Okay Google werkt hij mij niet meer, maar dit komt denk ik omdat ik de Android M app drawer (dus Google-App) op een geglitchte manier op mijn telefoon heb gekregen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

contrast schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:11:
[...]

Nergens in mijn post zeg ik dat het invloed heeft op je accuduur of hangende processen. Maar je batterij houdt normaal gesproken logs bij over de prestaties van de batterij. Een andere ROM of Kernel presteert net iets anders, dus het is handig om deze log op te schonen zodat Android een log opbouwt op basis van je nieuwe ROM of Kernel.
Precies wat ik bedoel oftewel het is in mijn geval niet relevant. Misschien als je met custom roms of kernels gaat rommelen dat het meer invloed heeft, maar we hebben het hier over stock images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

contrast schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:53:
[...]

Die applicatie is echt onzin. Ik heb even gekeken wat ie precies doet:
code:
1
2
3
4
 String statfile = "batterystats.bin";
String statpath = "/data/system/" + this.statfile;

myMain.this.superuser("rm " + myMain.this.statpath)

Enige wat ie doet is wachten tot je 100% accu hebt en dan de batterystats.bin verwijderen. Een Google medewerker heeft al in 2012 aangegeven dat dit totaal geen nut heeft op je batterij kalibratie of verbruik: https://plus.google.com/1...0261832/posts/FV3LVtdVxPT

Overigens wel grappig die recensies bij die app. Placebo all over.

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 03-06-2015 13:38 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
jelmervos schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:36:
[...]

Die applicatie is echt onzin. Ik heb even gekeken wat ie precies doet:
code:
1
2
3
4
 String statfile = "batterystats.bin";
String statpath = "/data/system/" + this.statfile;

myMain.this.superuser("rm " + myMain.this.statpath)

Enige wat ie doet is wachten tot je 100% accu hebt en dan de batterystats.bin verwijderen. Een Google medewerker heeft al in 2012 aangegeven dat dit totaal geen nut heeft op je batterij kalibratie of verbruik: https://plus.google.com/1...0261832/posts/FV3LVtdVxPT

Overigens wel grappig die recensies bij die app. Placebo all over.
Dank voor de leesvoer, was erg interessant om te lezen (incl. de comments). Voor de Nexus 5 heb ik een HTC desire HD gehad en bij het flashen van een nieuwe ROM werd er altijd vermeld dat je je batterij moest kalibreren. Uit die comments blijkt ook dat HTC er iets anders mee omgaat. Mijn persoonlijke ervaring is dat de batterij status gewoon niet betrouwbaarheid is na het flashen van een nieuwe ROM of KERNEL. Batterij springt van 20% direct naar 0% etc. Het kalibreren hiervan heeft altijd nog een positief effect gehad op de betrouwbaar van mijn batterij status. Op XDA staan ook genoeg meningen over het wel of niet kalibreren, maar dank voor de opheldering. :)

[ Voor 0% gewijzigd door contrast op 03-06-2015 15:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30
Dubrillion schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:38:
[...]

En welk onderdeel moet ik dan denk je vervangen? De antenne kabels kosten namelijk niet erg veel. En het lijkt me nog wel grappig om voor een paar tientjes me telefoon te fixen zelf :D
als het nog binnen 2 jaar na aanschaf is gewoon via garantie lijkt me...

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:23
Vandaag m'n nexus 5 terug gekregen na net geen twee weken geleden opgestuurd te hebben voor reparatie :) Powerbutton en haarscheuren zijn gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Zelf ook net mijn nexus 5 opgehaald bij de mediamarkt na 2 weken. Moederbord is vervangen.

Ennnnnnn het probleem is meteen weer terug (na ongeveer 1 uur er op hebben zitten klooien). Random herstart, "optimising app" elke keer, 5-10x herstart voordat hij doorboot...

[ Voor 19% gewijzigd door Basekid op 05-06-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Basekid schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:07:
Zelf ook net mijn nexus 5 opgehaald bij de mediamarkt na 2 weken. Moederbord is vervangen.

Ennnnnnn het probleem is meteen weer terug (na ongeveer 1 uur er op hebben zitten klooien). Random herstart, "optimising app" elke keer, 5-10x herstart voordat hij doorboot...
Ai, das balen. Dan zit er toch echt geen nieuw moederbord in.. of een tweedehands vaak gebruikt plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Li1quid schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:18:
[...]

Ai, das balen. Dan zit er toch echt geen nieuw moederbord in.. of een tweedehands vaak gebruikt plaatje.
Hm hij is toch echt naar LG zelf gestuurd. Zouden ze dat doen daar? Nouja het resultaat spreekt wel voor zichzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Basekid schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:19:
[...]

Hm hij is toch echt naar LG zelf gestuurd. Zouden ze dat doen daar? Nouja het resultaat spreekt wel voor zichzelf...
Vrijwel alle reparaties worden uitgevoerd met refurb materiaal indien mogelijk. Maar 9/10 gevallen merk je daar niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 21:26

icecreamfarmer

en het is

Sinds vanochtend heb ik gele balken links en rechts op mijn scherm. Heeft iemand dat eerder gehad? En zo ja hoe is dat gerepareerd?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/J3IX8jrZ0qk4dUuN96MvGAWD/medium.jpg

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-07 15:29
Ik heb een nieuwe batterij in m'n nexus gezet, maar ik heb het idee dat deze nog slechter is dan mijn eerdere accu die al anderhalfjaar elke dag aan de lader gezeten heeft en flink minder geworden is na verloop van tijd. Zou dit nog bijtrekken? (een beetje het kalibratie verhaal) Of zou ik via de webshop een nieuwe proberen te regelen, probleem is wel dat ik verpakking etc al weg gegooid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 13:02
Ik heb sinds enige tijd een enorm slechte belkwaliteit. Uit het speakertje waarmee je belt komt een ronduit waardeloos geluid. Dit was voorheen niet.

Ik heb daarop besloten om het speakertje te vervangen, met succes. Echter is het probleem nog niet opgelost en is de belkwaliteit nog steeds zwaar onder de maat. Vroeger klonken normale gesprekken ook normaal en vol en HD Voice gesprekken heel helder. Nu is het 1 brei van niet vol geluid en hoge tonen die over z'n nek gaan. Erg onprettig om naar te luisteren.

Zou dit een Android probleem kunnen zijn?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:56
Mitashi schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:23:
Ik heb een nieuwe batterij in m'n nexus gezet, maar ik heb het idee dat deze nog slechter is dan mijn eerdere accu die al anderhalfjaar elke dag aan de lader gezeten heeft en flink minder geworden is na verloop van tijd. Zou dit nog bijtrekken? (een beetje het kalibratie verhaal) Of zou ik via de webshop een nieuwe proberen te regelen, probleem is wel dat ik verpakking etc al weg gegooid heb.
Bijtrekken.... Kan maar je vermeld niet hoeveel cycli je al hebt gehad. Ook een keer van 100 naar 0 kan helpen (niet te vaak want daar slijten ze alleen maar van)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Weet er iemand waar ik (preferabel in belgie) een componentje kan laten solderen op mijn logic board? Het is echt microscopisch klein en ik heb er het gerief niet voor.

Op de foto zie je welk stukje mist, en links erboven hoe het zou moeten zijn:
http://oi58.tinypic.com/v8llpc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

hupske schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:24:
Ze gaan mijn probleem nu bij de juiste afdeling voorstellen. Ik krijg binnen 5 dagen een bericht met waarom er niks gedaan is aan de scheurtjes. Daarna mag ik hem val bol pas weer aanmelden voor reparatie.
Kort na dit bericht had ik een reactie gekregen van Bol. Ik mocht het toestel weer opsturen voor garantie.

Vandaag heb ik het toestel weer in mijn bezit en ze hebben de voorkant en de achterkant netjes vervangen :D Jammer dat het niet bij de 1e reparatie is gebeurd, maar uiteindelijk ben ik blij dat het wel opgelost is zonder problemen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-07 15:29
Prulleman schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:10:
[...]

Bijtrekken.... Kan maar je vermeld niet hoeveel cycli je al hebt gehad. Ook een keer van 100 naar 0 kan helpen (niet te vaak want daar slijten ze alleen maar van)
Inmiddels al een stuk of 5 keer denk ik, maar t wordt er nog niet echt beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:57:
Sinds vanochtend heb ik gele balken links en rechts op mijn scherm. Heeft iemand dat eerder gehad? En zo ja hoe is dat gerepareerd?

[afbeelding]
Nu het aparte, later op de avond was het opeens weg 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Laatst online: 22-07 06:17
Sinds eergister heb ik een Nexus 5 gekregen van een maat en vergeleken met mijn oude iPhone4 vind ik hem helemaal top. Vandaag wilde ik echter mijn eerste gesprek voeren en het bleek dat de speaker die wordt gebruikt tijdens het bellen bij je oor niet werkt. Zodra ik de telefoon op luidspreker zet is alles in orde, maar tegen m'n oor hoor ik helemaal niks, zelfs geen beltoon oid.

Op het internet hebben ze het over updaten (maar ik heb de meest recente update) of dat de telefoon denkt dat er nog een headset inzit (dit zou kunnen zijn, heb de afgelopen dagen mijn telefoon aan de AUX gehad), of dat de hardware moet worden schoon gemaakt.

Nu zou ik graag willen testen of de interne speaker het wel doet tijdens het testen en het schijnt dat er een Diagnostic Tool is op de telefoon waarmee je dat kan testen, maar ik kan die niet activeren (weet iemand hoe?).

Is er iemand die dit probleem heeft gehad en het heeft opgelost? Ik ben een beetje bang om hem zelf open te maken om naar de hardware te kijken, maar een telefoon waar je niet normaal mee kan bellen is ook sub optimaal.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:35
Hier ook een overstapper van iPhone (3Gs & 4s) naar de Nexus 5. Wat een heerlijkheid die vrijheid en multitasking :)

Ik merk alleen wel dat mijn trilmotor geen contact maakt met de backplate. Alleen bij licht aandrukken van de achterkant op de plek van de trilmotor merk je dat hij het nog wel doet, maar gewoon los zit gok ik. Iemand anders ook al eens last van gehad en zo ja, hoe heb je hem dan weer vastgezet (lijmen?)?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Joarie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:24:
Hier ook een overstapper van iPhone (3Gs & 4s) naar de Nexus 5. Wat een heerlijkheid die vrijheid en multitasking :)

Ik merk alleen wel dat mijn trilmotor geen contact maakt met de backplate. Alleen bij licht aandrukken van de achterkant op de plek van de trilmotor merk je dat hij het nog wel doet, maar gewoon los zit gok ik. Iemand anders ook al eens last van gehad en zo ja, hoe heb je hem dan weer vastgezet (lijmen?)?
https://nl.ifixit.com/Teardown/Nexus+5+Teardown/19016

zie stap 4, hoort inderdaad met een beetje plak vast te zitten, je zou wat dubbelzijdige tape kunnen pakken, als deze niet te dik is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Laatst online: 15-12-2022
macciez schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 03:48:
Sinds eergister heb ik een Nexus 5 gekregen van een maat en vergeleken met mijn oude iPhone4 vind ik hem helemaal top. Vandaag wilde ik echter mijn eerste gesprek voeren en het bleek dat de speaker die wordt gebruikt tijdens het bellen bij je oor niet werkt. Zodra ik de telefoon op luidspreker zet is alles in orde, maar tegen m'n oor hoor ik helemaal niks, zelfs geen beltoon oid.

Op het internet hebben ze het over updaten (maar ik heb de meest recente update) of dat de telefoon denkt dat er nog een headset inzit (dit zou kunnen zijn, heb de afgelopen dagen mijn telefoon aan de AUX gehad), of dat de hardware moet worden schoon gemaakt.

Nu zou ik graag willen testen of de interne speaker het wel doet tijdens het testen en het schijnt dat er een Diagnostic Tool is op de telefoon waarmee je dat kan testen, maar ik kan die niet activeren (weet iemand hoe?).

Is er iemand die dit probleem heeft gehad en het heeft opgelost? Ik ben een beetje bang om hem zelf open te maken om naar de hardware te kijken, maar een telefoon waar je niet normaal mee kan bellen is ook sub optimaal.
Ik heb ook dit probleem, maar bij mij is er een stukje van het moederbord, wat zeer moeilijk is om te maken. Ik weet niet of dit bij u ook het probleem is, misschien maakt het earpiece slecht contact met het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:35
Hmm, net even open gehad maar de motor zit nog mooi vast op zijn plek. Lijkt wel alsof de backplate gewoon teveel ruimte laat tussen de connectorpuntjes.

Even als quick fix een hard dik stukje papier onder de bevestiging van de trilmotor gedaan zodat de connectorpuntjes een millimeter hoger komen. Dit lijkt te werken.

side note:
Wel lekker fijn demontabel die backplate zonder schroefjes :)

[ Voor 45% gewijzigd door Joarie op 09-06-2015 11:48 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
Is er al iemand hier die de Android M preview heeft draaien op z'n Nexus 5 ?

De stand-by tijd krijgt een enorme boost dankzij Android M, volgens de Duitse website Computerbase.

Engels-talige website die hier naar refereert...

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/190908-thumb/m-a.png

[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 09-06-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 22-07 19:04
Nou, volgens mij is mijn (stock) 5.1.1 toch echt binnen 48u leeg als ik hem laat liggen (al heb ik dat niet getest). Met het dagelijks gebruik haal ik meestal nét bedtijd, maar ik zie aan de grafiek nauwelijks verschil tussen standby en normaal gebruik (wel als ik bijv. youtube kijk, dan gaat het nog harder).

Die 200u is dat op flyghtmodus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

stefijn schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:31:
Nou, volgens mij is mijn (stock) 5.1.1 toch echt binnen 48u leeg als ik hem laat liggen (al heb ik dat niet getest). Met het dagelijks gebruik haal ik meestal nét bedtijd, maar ik zie aan de grafiek nauwelijks verschil tussen standby en normaal gebruik (wel als ik bijv. youtube kijk, dan gaat het nog harder).

Die 200u is dat op flyghtmodus??
Misschien zonder play services. Ik heb hem nu sinds 7:30 van de lader en play services heeft gewoon de mobiele verbinding open gehouden voor 27 min.
Dit terwijl ik niets met mijn tel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:55:
[...]

Misschien zonder play services. Ik heb hem nu sinds 7:30 van de lader en play services heeft gewoon de mobiele verbinding open gehouden voor 27 min.
Dit terwijl ik niets met mijn tel doe.
Volgens mij zit er in de laatste versie van Play Services een bug, heel mensen hebben een veel kortere batterijduur (zoals vaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:38
Bij mij laatst vanaf 80% de nacht niet eens gehaald.
Er is iets goed mis.
Ik zal de play services eens stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:17
Chrome trekt op dit moment ook veel batterij bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Laatst online: 22-07 06:17
Hyloba schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:39:
[...]

Ik heb ook dit probleem, maar bij mij is er een stukje van het moederbord, wat zeer moeilijk is om te maken. Ik weet niet of dit bij u ook het probleem is, misschien maakt het earpiece slecht contact met het moederbord.
Ik weet nog niet precies wat het is, want heb nog geen kleine schroevendraaier, maar ik weet in ieder geval dat het komt omdat er niet goed contact wordt gemaakt in de buurt van de interne speaker. Als ik daar namelijk de voorkant en achterkant samen druk dan werkt de speaker wel. Maar eens alles openschroeven.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Vandaag m'n Nexus laten vallen. Linkerbovenhoek en het midden van het scherm zijn gebarsten. Binnenkort maar proberen het scherm te vervangen als het niet al te moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:35:
Chrome trekt op dit moment ook veel batterij bij mij...
Ik heb al sinds lollipop dat apps onverklaarbaar hoge waarden hebben staan bij mobile radio active, vaak Chrome als grootverbruiker maar dit kan vaak net zo goed whatsapp zijn of een andere willekeurige app. Er loopt ook al enige tijd een bug report maar nog zonder reactie van Google zelf.

Vandaag heb ik volgens de battery stats chrome welgeteld 7m gebruikt, maar een mobile radio active van 5h56m (dit is ook nog eens met restrict background data aan). Play services doet het vaak ook goed, nu met 1h mobile radio active. Overigens voor de rest nul problemen op wifi. Factory reset of cyanogenmod installeren hebben ook niet geholpen, hoop dat Google hier iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-07 23:07
Sinds de android 5.1.1 update lijkt mijn camera app niet echt meer te functioneren. Ik krijg steeds het bericht dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

De enige oplossing die ik heb gevonden is mijn mobiel opnieuw opstarten. Wie heeft hier nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
BladeSlayer1000 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 07:51:
Sinds de android 5.1.1 update lijkt mijn camera app niet echt meer te functioneren. Ik krijg steeds het bericht dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

De enige oplossing die ik heb gevonden is mijn mobiel opnieuw opstarten. Wie heeft hier nog meer last van?
Meestal veroorzaakt door een app die de flash of camera gebruikt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-07 19:38
Sinds de laatste update naar 5.1.1 heb ik thuis vrij vaak problemen met wifi. Echter is het niet altijd 100% duidelijk wat er aan de hand is.

Het fenomeen is alleszins dat er een uitroepteken naast wifi icoon staan, en tegelijk staat er ook 3G/4G/LTE icoon. Het lijkt er dus op dat mijn nexus geen internet heeft op de wifi.

Het irritant hieraan is, dat hij vaak niet overgaat naar mobiele data. Ik merk dan dat push notifs niet binnenkomen.
Het issue lost zich meestal vanzelf op na een tijdje.

Gisteren werd het helemaal bizar. Ik zat op wifi twitter feed te bekijken, dus internet OK. En plots krijg ik een aantal notifs van hangouts en whatsapp binnen. Allemaal notifs van een kwartier tot 20min daarvoor.

Zo'n dingen tot voor de update nooit voorgehad.
Door de verschillende fenomenen, heel moeilijk te troubleshooten. Zeker ook omdat je het vaak niet doorhebt. Phone ligt gewoon idle op de tafel, dus je hebt het niet altijd door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03

Meneer iCy

swarma

d--amo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:32:
Sinds de laatste update naar 5.1.1 heb ik thuis vrij vaak problemen met wifi. Echter is het niet altijd 100% duidelijk wat er aan de hand is.

Het fenomeen is alleszins dat er een uitroepteken naast wifi icoon staan, en tegelijk staat er ook 3G/4G/LTE icoon. Het lijkt er dus op dat mijn nexus geen internet heeft op de wifi.
Dit heb ik ook inderdaad ook. Wifi uit en aan en het is opgelost voor tijdelijk :/

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:52

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

J0YR1D3R schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:04:
[...]

Volgens mij zit er in de laatste versie van Play Services een bug, heel mensen hebben een veel kortere batterijduur (zoals vaker).
Ik dacht al zoiets, ik heb altijd om 17:00 mijn batterij 100% opgeladen en om 23:00 is er dan nog tussen de 40-50% batterij over en de volgende dag om 8:00 is er nog maar 10% over. En dat terwijl die vanaf 23:00 helemaal niet wordt gebruikt.
Dit was een paar weken geleden helemaal niet aan de orde, dan had ik om 8:00 gewoon rond de 50% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 23:59

Precies hetzelfde hier ook. Dacht dat het aan de router van Ziggo lag misschien maar als ik dit zo lees... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 22-07 19:04
Prulleman schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:10:
[...]

Meestal veroorzaakt door een app die de flash of camera gebruikt.
Camera-app-cache wissen of stoppen zou ook moeten elpen. Ik heb dit probleem voor 5.1.1 regelmatig gehad, sinds 5.1.1 eigenlijk een stuk minder (maar ik gebruik de camera ook niet heel vaak).
Schijnt iets te maken te hebben met de manier waarop je de camera afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb dit ook, maar volgens mij alleen op 5Ghz. Is dit bij jullie ook zo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
iCy schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:56:
[...]

Dit heb ik ook inderdaad ook. Wifi uit en aan en het is opgelost voor tijdelijk :/
disweb schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:37:
[...]

Precies hetzelfde hier ook. Dacht dat het aan de router van Ziggo lag misschien maar als ik dit zo lees... :/
jelmervos schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:34:
[...]

Ik heb dit ook, maar volgens mij alleen op 5Ghz. Is dit bij jullie ook zo?
Wel dat zijn al meteen 4 mensen met hetzelfde probleem..
Ik vond online een aantal problemen die er op leken, maar niet exact hetzelfde meestal.

Ik had al eens gelezen dat het mogelijks met de DHCP renew kon te maken hebben. Ik heb toen mijn N5 een fixed IP gegeven, maar sindsdien heb ik ook nog zeker 1x voorgehad.

Ik heb inderdaad een dual-band AP op 2,4Ghz en 5Ghz. Het zou inderdaad kunnen dat de N5 niet correct switched tussen beide banden.

Ik ga het alleszins eens testen om mijn netwerk fixed op 2,4Ghz te laten connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:37

Het irritant hieraan is, dat hij vaak niet overgaat naar mobiele data. Ik merk dan dat push notifs niet binnenkomen.
Het issue lost zich meestal vanzelf op na een tijdje.

Gisteren werd het helemaal bizar. Ik zat op wifi twitter feed te bekijken, dus internet OK. En plots krijg ik een aantal notifs van hangouts en whatsapp binnen. Allemaal notifs van een kwartier tot 20min daarvoor.

Zo'n dingen tot voor de update nooit voorgehad.
Door de verschillende fenomenen, heel moeilijk te troubleshooten. Zeker ook omdat je het vaak niet doorhebt. Phone ligt gewoon idle op de tafel, dus je hebt het niet altijd door.
Nu zie je inderdaad uitroep tekentjes, dit heb ik ook. Alleen op Ziggo netwerk, je behoud wel wifi, maar geen actief internet. Whatsappjes etc komen niet aan, tenzij je de telefoon pakt, even het scherm aanzet. Dan druppelt het binnen. Verwacht zelf als je het Ziggo modem in bridge laat zetten + eigen router gebruiken dat het probleem over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-07 21:17
Net bericht van Mediamarkt gehad dat de reparatie van mijn Nexus 298 euro kost. Voor de context: De telefoon dacht dat de powerbutton ingedrukt was, terwijl dit niet het geval was. Gevolg: Constante reboot.

Het reparatie centrum van LG zag dat ik schade had bij mijn sim tray (de welbekende krakjes) en dat ik de telefoon had open gemaakt. Dat laatste kan ik niet ontkennen, maar het kan onmogelijk de oorzaak zijn geweest dus ik vind het een beetje een slap excuus.

Gelukkig zijn de onderzoekskosten 0 euro, dus ik kan kijken of ik de telefoon elders kan laten repareren, heeft iemand van jullie misschien een adresje? Gezien het mij een vrij specifiek probleem lijkt..

Tot dan moet ik het weer doen met mijn vertrouwde Galaxy SII :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
Dacuuu schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:35:
[...]

Nu zie je inderdaad uitroep tekentjes, dit heb ik ook. Alleen op Ziggo netwerk, je behoud wel wifi, maar geen actief internet. Whatsappjes etc komen niet aan, tenzij je de telefoon pakt, even het scherm aanzet. Dan druppelt het binnen. Verwacht zelf als je het Ziggo modem in bridge laat zetten + eigen router gebruiken dat het probleem over is.
Het heeft zeker niets met de router van Ziggo te maken. Ik zit in België, en maak gebruik van een Edgerouter Lite en UAP PRO.
Ik denk zelfs niet dat het zich beperkt tot de N5, het lijkt me gewoon een android issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
d--amo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:48:
[...]

Het heeft zeker niets met de router van Ziggo te maken. Ik zit in België, en maak gebruik van een Edgerouter Lite en UAP PRO.
Ik denk zelfs niet dat het zich beperkt tot de N5, het lijkt me gewoon een android issue.
In het Ziggo topic komt het veel vaker voor. Ziggo only? Dat niet. Maar het is wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 11:14
Haay schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:06:
Is er al iemand hier die de Android M preview heeft draaien op z'n Nexus 5 ?

De stand-by tijd krijgt een enorme boost dankzij Android M, volgens de Duitse website Computerbase.

Engels-talige website die hier naar refereert...

[afbeelding]
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Zeker omdat de batterijduur het kritische punt is bij de nexus 5.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 23:59
d--amo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:43:
[...]

[...]

[...]

Ik vond online een aantal problemen die er op leken, maar niet exact hetzelfde meestal.

Ik had al eens gelezen dat het mogelijks met de DHCP renew kon te maken hebben. Ik heb toen mijn N5 een fixed IP gegeven, maar sindsdien heb ik ook nog zeker 1x voorgehad.

Ik heb inderdaad een dual-band AP op 2,4Ghz en 5Ghz. Het zou inderdaad kunnen dat de N5 niet correct switched tussen beide banden.

Ik ga het alleszins eens testen om mijn netwerk fixed op 2,4Ghz te laten connecten.
Hier ook een dual band router, was altijd met 5GHz verbonden. Ga nu eens testen of 2.4GHz wel goed werkt. Ik hoop het want is erg vervelend zo, ook whatsapp web werkt hierdoor soms niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
disweb schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:37:
[...]

Hier zelfde probleem.
Haal niet eens een middag meer.
Dit voorheen was een dag.
Weet iemand hoe je terug kan naar oude versie , werkt dit.
Moet zeggen dat ik ook via ziggo op 5 GHz ism asusrouter ac66 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zat eens te kijken om een nieuwe n5 te kopen voor thuis. Maar wat zijn die duur geworden :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Paulus07 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:44:
Zat eens te kijken om een nieuwe n5 te kopen voor thuis. Maar wat zijn die duur geworden :s
Een mobiele telefoon voor thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

Smultie schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:49:
[...]
Waarom niet, bellen met een mobiel is veel goedkoper dan via de vaste/VoIP-lijn, alleen zou ik daar geen Nexus-5 voor nemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Helaas de mijne is definitief overleden. Dus opzoek naar een alternatief. Wel jammer wat scherm en behuizing is in top conditie. Maar niet meer opladen lijkt aan moederbord te liggen, dus einde oefening

zou die behuizing en scherm nog iets opleveren??

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 13-06-2015 16:25 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

Cyberpope schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:25:
Helaas de mijne is definitief overleden. Dus opzoek naar een alternatief. Wel jammer wat scherm en behuizing is in top conditie. Maar niet meer opladen lijkt aan moederbord te liggen, dus einde oefening

Je hebt hem nog geen 2 jaar, dus heb je nog steeds garantie als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Smultie schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:49:
[...]

Voor de ouders bedoel ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 14:25

The Wizard

Moderator Mobile
Wie maakt er een deeltje nr 3? Topic heeft alweer 10k posts :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Cyberpope schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:25:

Je kan eens proberen of draadloos opladen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03

Meneer iCy

swarma

Dacuuu schreef op zondag 14 juni 2015 @ 08:59:
[...]

Je kan eens proberen of draadloos opladen werkt?
Moet die wel opschieten, want als de accu helemaal leeg is werkt draadloos laden niet :9

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
d--amo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:43:
[...]

[...]

[...]

Hier hetzelfde probleem. Wanneer ik in het WiFi menu kijk zie ik af en toe kort 'authenticatieprobleem' verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
noobgrinder schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:09:
[...]

Ik dacht al zoiets, ik heb altijd om 17:00 mijn batterij 100% opgeladen en om 23:00 is er dan nog tussen de 40-50% batterij over en de volgende dag om 8:00 is er nog maar 10% over. En dat terwijl die vanaf 23:00 helemaal niet wordt gebruikt.
Dit was een paar weken geleden helemaal niet aan de orde, dan had ik om 8:00 gewoon rond de 50% batterij.
Wat mij opvalt, als ik WiFi uit zet en op 4g draai haalt mijn N5 met gemak een dag.
Batterij verbruik met WiFi is echt dramatisch , 1 lijn omlaag.
Ook al op 2,4 GHz gedraaid, maar maakt niets uit.
Wel echt balen, echte pas sinds een paar dagen tijd dit probleem.
Wie o wie herkent dit ? En evt oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
rave020 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:34:
[...]
Wat mij opvalt, als ik WiFi uit zet en op 4g draai haalt mijn N5 met gemak een dag.
Batterij verbruik met WiFi is echt dramatisch , 1 lijn omlaag.
Ook al op 2,4 GHz gedraaid, maar maakt niets uit.
Wel echt balen, echte pas sinds een paar dagen tijd dit probleem.
Wie o wie herkent dit ? En evt oplossing.
Hoe goed/slecht is je WiFi verbinding met je router? Als de sterkte van je verbinding net op het randje licht, dan zal je telefoon extra moeite moeten doen om de verbinding in stand te houden. Dit zou de oorzaak kunnen zijn van je batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
contrast schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:48:
[...]

Hoe goed/slecht is je WiFi verbinding met je router? Als de sterkte van je verbinding net op het randje licht, dan zal je telefoon extra moeite moeten doen om de verbinding in stand te houden. Dit zou de oorzaak kunnen zijn van je batterijverbruik.
Kan, maar voor een week geleden totaal geen probleem.
Na update 5.1.1 in 1 keer heel slecht.
Nu gisteren zoals gezegd, WiFi eraf en heb nu nog steeds 60 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 16-07 18:48
What the hell. Deze morgen om 8u uit lader gehaald zoals altijd en om 15u krijg ik melding dat batterij ng 15%/ over heeft.

Ligt blijkbaar aan de nieuwe update van google play service. Alsk de updates verwijdert doet hij weer normaal qua verbruik.

Wachten tot nieuwe update of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:08
Sinsd vorig jaar gebruikt mijn moeder een Nexus 5. Afgelopen week is zij op vakantie geweest en is de telefoon tijdens de terugreis volledig leeggegaan. Toen ze hem weer aan de oplader hing, duurde het even voor de telefoon aanging, tot zo ver is alles normaal.
Echter gaat er nu een rood lampje knipperen als de telefoon opstart, waarna het beeld vaag wordt en de telefoon uitvalt. Wat ik op internet kan vinden is dit:
http://www.androidplanet....eem-starten-niet-meer-op/

De telefoon doet dit ook als de accu wat voller opgeladen is. Soms start de telefoon wel op, soms niet. Is dit een garantie gevalletje of op een andere manier op te lossen? Zelf heb ik een iPhone en heb van Android telefoons niet zoveel verstand dus enige hulp zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 23-07 21:33
Tommzz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:59:
Sinsd vorig jaar gebruikt mijn moeder een Nexus 5. Afgelopen week is zij op vakantie geweest en is de telefoon tijdens de terugreis volledig leeggegaan. Toen ze hem weer aan de oplader hing, duurde het even voor de telefoon aanging, tot zo ver is alles normaal.
Echter gaat er nu een rood lampje knipperen als de telefoon opstart, waarna het beeld vaag wordt en de telefoon uitvalt. Wat ik op internet kan vinden is dit:
http://www.androidplanet....eem-starten-niet-meer-op/

De telefoon doet dit ook als de accu wat voller opgeladen is. Soms start de telefoon wel op, soms niet. Is dit een garantie gevalletje of op een andere manier op te lossen? Zelf heb ik een iPhone en heb van Android telefoons niet zoveel verstand dus enige hulp zou fijn zijn.
Klinkt als een luie batterij. Ben bang dat de batterij niet meer in orde is. Al geprobeerd een clean flash te doen om te kijken of dit zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:04
Zo die nieuwe camera update van Google camera is wel een hele verbetering.
HDR foto's maken gaat een stuk sneller.
Dat was nogal een ramp eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
De messenger app maakt trouwens wel erg shitte fotos vergeleken met de google camera app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 14:25

The Wizard

Moderator Mobile

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1 ... 116 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.