Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik heb eigenlijk minder van die random freezes dan bij 4.4.4, wel moet ik met 5.0 (bewust nog niet naar 5.1 vanwege de problemen) om de ~5 dagen een restart doen omdat het ding zo traag als stront door een trechter word. Ik heb nog nooit een reset gedaan, hebben jullie misschien "aparte" apps erop draaien die instabiliteit kunnen veroorzaken? Misschien werken die niet helemaal lekker met Dalvik?Vis schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:21:
[...]
Hier heb ik dus vanacht ook last van gehad!
dacht serieus dat mn N5 dood aant gaan was.
Tal loze keren opnieuw proberen te restarte , lukte niet.
Op een gegeven moment ook rode led lampjes flikkeren.
Toen gelukkig weer opnieuw opgestart en door geladen.
Merk toch wel dat na 1 jaar de kuurtjes beginnen te komen met dit toestel.. En moet nog 1 jaar
Moet nog precies 6 maanden met die van mij, denk dat ik hem nog wel een flinke poos langer dan dat in gebruik houd, buiten behuizing problemen (dus ook die scheurtjes) vind ik het apparaat verder nog prima. Accu gaat ook nog steeds hetzelfde mee als eerst, wat bij mij van s'morgens 8 tot s'avonds 10 is, 14 uur met 3 uur screen on time en max helderheid
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Google Play: UberSync Facebook Contact SynciCy schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:53:
Ubersync misschien?
UberSync Facebook Contact Sync
Starting with May 2015, Facebook permanently removed the ability to retrieve the complete friend list.
Now you can only sync the friends that also use this app (or who just manually authorized it to read it's photo) making this app not very useful.
Sorry, there's no way around this.
If you still want to use this app for close friends, you can ask them to authorize this app by clicking this link: http://contact-sync.weednet.ro
https://powershellisfun.com
Was mij nog niet eens opgevallen dat Haxsync niet meer in Google Play staat. Heb de app nog wel geïnstalleerd staan, maar even een backup van het .apk bestand maken.Laguna schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:39:
Weet er iemand nog een makkelijke manier om de profiel foto's van Facebook of WhatsApp over te zetten naar je telefoonlijst? Dit heeft altijd slecht gewerkt bij stock Android, waar HTC of Samsung daar wel een fatsoenlijke oplossing voor verzinnen, moeten Nexus gebruikers het doen met brakke 3rd party apps.
Vroeger gebruikte ik daarvoor HaxSync maar die staat niet meer in de Playstore, daarnaast is de ontwikkelaar ermee gestopt en werkt het niet meer met recente Android versies.
edit: Haxsync kan ik nog gewoon vinden in Google Play? https://play.google.com/s...tails?id=org.mots.haxsync
Haxsync werkt bij mij overigens prima onder Android 5.x.x.
[ Voor 7% gewijzigd door agoNITE op 21-05-2015 15:42 ]
Je krijgt het inderdaad wel te zien als je Haxsync ooit geïnstalleerd hebt. Open die link maar eens in een privé sessie, dan zal je zien dat de link niet werkt.agoNITE schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:41:
[...]
Was mij nog niet eens opgevallen dat Haxsync niet meer in Google Play staat. Heb de app nog wel geïnstalleerd staan, maar even een backup van het .apk bestand maken.
edit: Haxsync kan ik nog gewoon vinden in Google Play? https://play.google.com/s...tails?id=org.mots.haxsync
Haxsync werkt bij mij overigens prima onder Android 5.x.x.
Ik nam aan dat het niet meer werkte gezien de vele reacties van mensen die aangaven dat het niet meer werkte.
Blijf erbij dat Google hierin tekort schiet. Vroeger was er gewoon een optie in Android waarmee je standaard je contacten met Facebook kon koppelen, totdat Google besloot daar een stokje voor te steken.
=========================================================================
Inmiddels ook op 5.1.1 middels de dirty flash methode (bedankt voor de link jelmervos). Als je geroot bent zijn dat toch nagenoeg dezelfde handelingen als dat je de OTA wilt gebruiken.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Probeer dit maar eens:Laguna schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:13:
[...]
Je krijgt het inderdaad wel te zien als je Haxsync ooit geïnstalleerd hebt. Open die link maar eens in een privé sessie, dan zal je zien dat de link niet werkt.
Ik nam aan dat het niet meer werkte gezien de vele reacties van mensen die aangaven dat het niet meer werkte.
Blijf erbij dat Google hierin tekort schiet. Vroeger was er gewoon een optie in Android waarmee je standaard je contacten met Facebook kon koppelen, totdat Google besloot daar een stokje voor te steken.
Dat bedacht ik me na mijn edit ook. Het gekke is dat ik via de Google Play link gewoon de apk file heb kunnen downloaden. Toch vreemd als de app daar niet meer staat.
http://apps.evozi.com/apk-downloader/?id=org.mots.haxsync
Via deze website kun je apk bestanden rechtstreeks van Google Play downloaden. Bij betaalde apps en apps met een OEM lock is dit niet mogelijk, ik neem aan dat het in dit geval is toegestaan dit hier te delen.
http://www.replacedirect....bid=102071&prrel=11906533
bijzonder, de eerste keer dat ik dit lees:Orian schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:01:
Hier verkopen ze een 3000 mah batterij. Iemand ervaring met deze batterij, zou het realistisch zijn?
http://www.replacedirect....bid=102071&prrel=11906533
heb nog nooit (op ebay of ergens anders) dit gezien.Voor de Nexus 5 modellen zijn er 2 accu's in omloop die onderling niet uitwisselbaar zijn. Deze accu is voor de 32Gb versie en vervangt accu's met partnummer BL-T7 De 16Gb accu is te vinden onder nummer BGS011317, deze vervangt partnummer BL-T9 of EAC62078701.
ook bij de orginele (spareslg.com) staat niks over 16/32GB
http://www.spareslg.com/b...-nexus-5-eac62078701.html
als ik verder zoek op T7 (de zogenaamde 32GB versie) kom ik uit op een 3000mAh G2 accu... volgens mij klopt er niet veel van de waarschuwing op replacedirect.
[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 22-05-2015 08:48 ]
https://www.ifixit.com/An...+5+use+battery+from+LG+G2Prulleman schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:38:
[...]
als ik verder zoek op T7 (de zogenaamde 32GB versie) kom ik uit op een 3000mAh G2 accu... volgens mij klopt er niet veel van de waarschuwing op replacedirect.
Beetje raar dit, zie ook http://forums.androidcent...-battery-replacement.html
[ Voor 11% gewijzigd door Tags NL op 22-05-2015 10:16 ]
https://powershellisfun.com
Ik heb afgelopen dinsdag mijn originele batterij (BL-T9) binnen gekregen en merk weer een aanzienlijke verbetering. Besteld via gsmpunt.nl voor 24,95 incl verzendkosten. Binnen een werkdag in huis.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
ik heb een werkende procedure om een nexus 7 te updaten middels flash.all.bat
Dit werkt niet met de nexus 5, en alleen een side load lijkt een optie.
heeft iemand een werkende procedure voor nexus 5 met flash.all.bat?
Thx
Bedankt, ik ga denk ik maar voor een originele...Prulleman schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:38:
[...]
bijzonder, de eerste keer dat ik dit lees:
[...]
heb nog nooit (op ebay of ergens anders) dit gezien.
ook bij de orginele (spareslg.com) staat niks over 16/32GB
http://www.spareslg.com/b...-nexus-5-eac62078701.html
Mijn oude accu begint na 2 jaar veel minder lang mee te gaan en heb daarom een nieuwe accu besteld. Verwisselen was niet al te moeilijk, maar na vervangen ging telefoon niet meer aan.
Contact gehad met winkel (Knaldeals) en zonder problemen hebben ze direct een 2e nieuwe accu opgestuurd
Na plaatsen van deze accu gaat de telefoon wel aan, maar laadt niet meer op. Accu is dus helemaal leeg. Telefoon start alleen nog met lader aangesloten. Na verwijderen lader valt de telefoon gelijk uit.
Heeft iemand tips? Zou de 2e accu ook defect zijn? Lijkt mij onwaarschijnlijk
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Wat als je je normale oude accu weer terug zet? Puur om te testen of je niet iets van je telefoon kapot gemaakt hebt. En laat die 2e accu die je ontvangen hebt, eens een uurtje aan de lader hangen. Het wil wel eens voorkopen dat accu's totaal plat zijn. En hebben dan echt wel even nodig om überhaupt normaal te reageren.Tobias schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:47:
Heeft iemand van jullie problemen gehad na het vervangen van de accu?
Mijn oude accu begint na 2 jaar veel minder lang mee te gaan en heb daarom een nieuwe accu besteld. Verwisselen was niet al te moeilijk, maar na vervangen ging telefoon niet meer aan.
Contact gehad met winkel (Knaldeals) en zonder problemen hebben ze direct een 2e nieuwe accu opgestuurd![]()
Na plaatsen van deze accu gaat de telefoon wel aan, maar laadt niet meer op. Accu is dus helemaal leeg. Telefoon start alleen nog met lader aangesloten. Na verwijderen lader valt de telefoon gelijk uit.
Ja oude accu heb ik weer teruggezet. Daarmee werkt de telefoon gewoon.Dacuuu schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:25:
[...]
Wat als je je normale oude accu weer terug zet? Puur om te testen of je niet iets van je telefoon kapot gemaakt hebt. En laat die 2e accu die je ontvangen hebt, eens een uurtje aan de lader hangen. Het wil wel eens voorkopen dat accu's totaal plat zijn. En hebben dan echt wel even nodig om überhaupt normaal te reageren.
Ik zal nog eens proberen opnieuw de 2e nieuwe accu te installeren en de telefoon lang aan de lader hangen. Kijken of dat wat uithaalt. Misschien ben ik niet geduldig genoeg geweest.
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Had toevallig ook via dezelfde verkoper een batterij gekocht. De eerste was met productiedatum april 2014. De flexkabel hiervan heb ik per ongeluk gesloopt omdat ik een knikje in de kabel moest maken, net zoals de originele. Direct een tweede batterij besteld. De productiedatum was december 2014 en hier zat wel een knikje al in gemaakt. Deze had ik er zo ingezet.Tobias schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:47:
Heeft iemand van jullie problemen gehad na het vervangen van de accu?
Contact gehad met winkel (Knaldeals) en zonder problemen hebben ze direct een 2e nieuwe accu opgestuurd![]()
Kan het zijn dat je flexkabel van je batterij defect is? Oude batterij doet het ook niet?
Ik moet je teleurstellen. De update naar 5.1.1 heeft voor mij geen 4G verbinding (KPN) opgeleverd. Ik had het idee dat het probleem in de APN instellingen zit. Bij mij moet dit portalmmm.nl zijn. Echter ook na het controleren van de instellingen, geen 4G. Ik heb gisteren mijn flex 4G abonnement daarom ook stopgezet. Ik kan het toch niet gebruiken, waarom dan extra betalen.Dubrillion schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:40:
[...]
Ik ben ook erg benieuwd. Ik ben heel de week buiten de deur voor cursus. Hopelijk van het weekend nog even tijd. Want ook nu geen stabiele 3G
Grappig, bij mij was de datum van de eerste batterij ook van april 2014 en de 2e ook van december 2014. Knikje zat er bij de laatste ook in. De flexkabel kan niet helemaal kapot zijn omdat de telefoon wel aan ging, maar niet meer op te laden was (ging wel een behoorlijk tijdje mee op de accu, hoewel deze met 20% capaciteit begon).tdn135 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:00:
[...]
Had toevallig ook via dezelfde verkoper een batterij gekocht. De eerste was met productiedatum april 2014. De flexkabel hiervan heb ik per ongeluk gesloopt omdat ik een knikje in de kabel moest maken, net zoals de originele. Direct een tweede batterij besteld. De productiedatum was december 2014 en hier zat wel een knikje al in gemaakt. Deze had ik er zo ingezet.
Kan het zijn dat je flexkabel van je batterij defect is? Oude batterij doet het ook niet?
Als het langdurig aan lader hangen niet helpt, dan stuur ik hem terug en bestel ik bij een andere shop een accu.
Is zoiets nog te repareren? Garantie is het niet, dus dat doen we niet.
Of kan ik beter naar een opvolger kijken (en wat dan?).
Nexus 5 beviel me erg goed in grote e vooral ook in de software.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Je zou dit kunnen proberen, al is dat vanuit mijn kant een pure gok of dat gaat werken.Cyberpope schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:31:
Erg jammer, maar mijn Nexus 5 is in het water gevallen. Was maar een halve seconde, maar blijkbaar genoeg om hem te laten overlijden. Snel uit elkaar gehaald en door gemaakt. Kon nergens water vinden, maar resultaat is wel dat hij niet meer oplaadt (en nu ook niet meer opstart, volledig leeg).
Is zoiets nog te repareren? Garantie is het niet, dus dat doen we niet.
Of kan ik beter naar een opvolger kijken (en wat dan?).
Nexus 5 beviel me erg goed in grote e vooral ook in de software.
http://www.ebay.com/itm/R...ain_0&hash=item1c512169ad
Mijn gok is van niet, want draadloos laadt hij ook niet op en dat loopt via een ander stukje.disweb schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:28:
[...]
Je zou dit kunnen proberen, al is dat vanuit mijn kant een pure gok of dat gaat werken.
http://www.ebay.com/itm/R...ain_0&hash=item1c512169ad
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik denk dat niet alleen je oplaadpunten stuk zijn, het kan heel goed dat je moederbord kortsluiting heeft gemaakt. Ja, die zijn ook wel te koop... Maar wie weet wat er nog meer is overleden.Cyberpope schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:42:
[...]
Mijn gok is van niet, want draadloos laadt hij ook niet op en dat loopt via een ander stukje.
Ik zou een nieuw toestel kopen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Meer mensen hier last van of ooit last van gehad? Enige mogelijke oplossing die ik zelf nog kan bedenken is schoon beginnen met een factory image (ben naar Lollipop gegaan middels factory image vervolgens OTA bestand gebruikt om naar 5.1 te gaan en vorige week naar 5.1.1 middels dirty flash), maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in..
Bedankt, het aandrukken heeft gewerkt. Begrijpen doe ik het niet maar swawortelsoft schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:59:
Je kunt de achterkant van de telefoon rechts van de camera aandrukken en kijken of dat helpt. Anders achterkant eraf halen (kan met je nagels) dan GPS antenne (twee puntjes in deksel) losmaken van deksel en er een stuk dik papier onder stoppen en dit vast plakken met een stukje tape.
De GPS antenne zit met veerkontakjes in de achterkant verwerkt. Die veerkontakten drukken niet hard genoeg op de kontaktvlakken van de printplaat en daardoor is de GPS ontvangst slecht. Door het aandrukken wordt er weer beter kontakt gemaakt.groggy schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:15:
[...]
Bedankt, het aandrukken heeft gewerkt. Begrijpen doe ik het niet maar swa
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Wie heeft hier ervaring mee? RMA sturen voor het erger wordt?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
erg raar, bij mij werkt 4g van kpn/hi wel. Ik gebruik weliswaar cm12.1 op 5.1.1 en de apn settings waren default al ingevuld. Heb diverse apn's in mijn lijst staan. apn: KPN4G.nl, apn: internet en apn: portalmmm.nltdn135 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:00:
[...]
Had toevallig ook via dezelfde verkoper een batterij gekocht. De eerste was met productiedatum april 2014. De flexkabel hiervan heb ik per ongeluk gesloopt omdat ik een knikje in de kabel moest maken, net zoals de originele. Direct een tweede batterij besteld. De productiedatum was december 2014 en hier zat wel een knikje al in gemaakt. Deze had ik er zo ingezet.
[...]
Ik moet je teleurstellen. De update naar 5.1.1 heeft voor mij geen 4G verbinding (KPN) opgeleverd. Ik had het idee dat het probleem in de APN instellingen zit. Bij mij moet dit portalmmm.nl zijn. Echter ook na het controleren van de instellingen, geen 4G. Ik heb gisteren mijn flex 4G abonnement daarom ook stopgezet. Ik kan het toch niet gebruiken, waarom dan extra betalen.
Die van apn: internet is aangevinkt en ik zie gewoon een 4g icoontje bovenin.
[ Voor 107% gewijzigd door Mouki_9 op 26-05-2015 14:07 ]
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Gelijk aangegeven dat er 2 scheuren in de behuizing bij de simtray zitten, hebben daar meer mensen last van? Heb er nooit iets raars mee gedaan namelijk en nooit laten vallen.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Scheurtjes bij de sim tray en andere plaatsen is al een aantal keren voorbij gekomen in dit topic, dus komt vaker voor. Grote kans dat Coolblue het onder garantie gaat repareren.Gugger schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:51:
Sinds afgelopen week steeds vaker op een dag een complete screenfreeze, waarna alleen een soft reset nog werkte. Daarna was het weer een (willekeurige) tijd goed. Gisteravond na weer een soft reset vast in een oneindige bootloop. Toestel maar voor garantie aangemeld bij Coolblue.
Gelijk aangegeven dat er 2 scheuren in de behuizing bij de simtray zitten, hebben daar meer mensen last van? Heb er nooit iets raars mee gedaan namelijk en nooit laten vallen.
Dan had die hele discussie over xposed daar kunnen plaatsvinden.
http://forum.xda-develope...rebooting-google-t2809617
Blijkbaar zit er een fout op het moederbord van mijn telefoon waardoor het lijkt dat de powerbutton constant ingedrukt wordt.. K heb de telefoon even opengemaakt maar het mechanisme lijkt gewoon in orde. Ik zit er dus over te denken om beroep te doen op mijn garantie. Echter heb ik de telefoon een keer opengemaakt schoon te maken(lees: stof weghalen).. Zou ik nu nog garantie hebben of niet?
Daarom is er nu ook Android 5.1 en 5.1.1.Scumrules schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:53:
Sinds de update naar Android 5.0 alleen maar gezeur met mijn telefoon. Hij blijft vaak hangen, en is een stuk trager. Tevens heb ik grote problemen met het verbinden met sommige WiFi-netwerken. Telefoon vergeet vaak random netwerken waar ik al jaren zonder problemen automatisch verbinding mee maak, en soms als ik met een WiFi-netwerk probeer te verbinden gaat het scherm gewoon op zwart voor enige tijd... erg jammer. Daarvoor namelijk nooit problemen gehad met mijn Nexus 5....
Vraag me dan ook af waarom jij nog steeds op Android 5.0 zit?!

Ik heb dit eigenlijk al vanaf het begin, maar zit tegenwoordig ivm vaker in de trein, waardoor ik me er meer aan erger. Iemand die hier ook last van heeft en hopelijk een oplossing heeft? Telefoon is niet geroot, draait 5.1.
[ Voor 85% gewijzigd door The Wizard op 27-05-2015 19:13 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Anoniem: 391627
Ik had hem laten vallen en had een plakbandje voor mijn bewegingssensor zitten je had gelijk dus en mijn andere probleem is ook opgelost. Simpelweg nooit gezien dat je verschillende soort van swipes bij unlocken.contrast schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:11:
[...]
Dit zou aan je bewegingssensor kunnen liggen. Gebruik je een screenprotector of heb je hem onlangs laten vallen toevallig? Maak je scherm anders eens goed schoon, sensor zit aan de rechterkant van je oorspeaker.

Het is echt verschrikkelijk. Vriend van me had er ook last van.Basekid schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:03:
Mijne ligt sinds 1 week bij de mediamarkt voor reparatie. Stomme startknop-reboot probleem kreeg ik niet opgelost.
Vandaag mijn telefoon laten vallen en ook opeens 5 random reboots vandaag gehad. Bij het aanzetten gaat het scherm vaak gelijk weer uit, alsof de knop 2x is ingedrukt, of alsof hij vast blijft zitten...
Zonet eventjes met een compressor langs geblazen, en een tikje op de zijkant gegeven. Het lijkt nu beter te gaan (even afkloppen). Vanavond bidden en 'm in het maanlicht leggen. Wie weet is het dan weer goed
Hij moet het nog een paar maanden volhouden... tot oktober ongeveer...!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
En als Telfort gebruiker stoor ik me natuurlijk nog altijd aan het issue dat er sinds 4.4.3. in zit maar dat ligt meer aan de laksheid van Telfort (Probleem: Android 4.4.3 + Telfort)
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Daar had/heb ik ook regelmatig last van (al heb ik t met 5.1.1. nog niet gehad, sinds gisteren). Volgens een site zou het te maken hebben met de manier waarop je de camera afsluit. Ik zal t eens in de gaten houden (gebruik mijn zaklampje erg weinig)aardbeix15 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:30:
Ook in 5.1.1. krijg ik nog wel eens een Camera-opstart-fout nadat ik de zaklamp heb gebruikt (en deze ook netjes heb uitgezet), jammer dat dit nog niet goed is verholpen.
[/TOPIC])
Bij de parrot is de kwaliteit wel okay, alleen valt de verbinding vaak zomaar weg. bij de headset valt ook de verbinding weg maar is ook de geluidskwaliteit nog matig. de meeste problemen zijn er sinds de update naar android 5.
Met sinds bedoel ik vanaf het moment dat ik Android 5.0 heb gedownload, en ja zit nu inmiddels op 5.1 zonder dat deze problemen verholpen zijn.dj_killjoy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:20:
[...]
Daarom is er nu ook Android 5.1 en 5.1.1.
Vraag me dan ook af waarom jij nog steeds op Android 5.0 zit?!
Anoniem: 224096
Paar week terug mijn toestel onder garantie teruggestuurd. Binnen 3 dagen had ik mijn toestel gerepareerd terug. Kosteloos.XanderDrake schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:12:
Het aan-uit knopje begint bij mij te bokken. Soms dan registreert ie niets, soms registreert ie twee keer een druk actie en gaat het scherm eerst aan en direct daarna uit. Beetje irritant, als het erger wordt dan is het echt probleem.
Wie heeft hier ervaring mee? RMA sturen voor het erger wordt?

Waiting on the world to change
Zou te downloaden moeten zijn op http://developer.android.com/preview/index.html
http://storage.googleapis...Z44Q-preview-55d76d3a.tgz
[ Voor 14% gewijzigd door _deej_ op 28-05-2015 22:27 ]
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13
Heb dit even uitgeprobeerd. Zaklamp aan/uit gezet, camera opgestart. Camera afgesloten, toen zaklamp weer aan en uit. Camera geopend. Ik krijg geen opstartfouten.aardbeix15 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:30:
Ook in 5.1.1. krijg ik nog wel eens een Camera-opstart-fout nadat ik de zaklamp heb gebruikt (en deze ook netjes heb uitgezet), jammer dat dit nog niet goed is verholpen.
Misschien helpt het als je de (dalvik) cache even wist via recovery?
Ik heb ook ergens gelezen dat dit aan de Snapchat app ligt trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Tigerblood op 28-05-2015 22:44 ]
Sinds de update naar lollipop komt het regelmatig voor dat mijn telefoon geen geluid maakt als ik gebeld wordt, ondanks dat het geluid wel aan staat en andere geluiden wel afgespeeld worden. Het lijkt verband te houden met dat mijn telefoon daarvoor in tril stand gestaan heeft, maar ik kan het probleem niet reproduceren. Het komt en het gaat en is nogal vervelend
staat die niet toevallig in priority mode? (volume uitgebreid, onderin silent/priority/all)Crash schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:40:
Zijn er hier toevallig ook mensen die last hebben van dat de Nexus 5 geen geluid maakt als hij over gaat?
Sinds de update naar lollipop komt het regelmatig voor dat mijn telefoon geen geluid maakt als ik gebeld wordt, ondanks dat het geluid wel aan staat en andere geluiden wel afgespeeld worden. Het lijkt verband te houden met dat mijn telefoon daarvoor in tril stand gestaan heeft, maar ik kan het probleem niet reproduceren. Het komt en het gaat en is nogal vervelendDe telefoon uit- en inschakelen lost het probleem tijdelijk op. Het wissen van het cache geheugen heeft niet geholpen. Een factory reset overweeg ik nog, maar ik hoopte eigenlijk op een snellere oplossing. Met Google vind ik weinig informatie hierover.
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Ik heb hier ook last van maar dan met WiFi. Als ik dan snel even wat wil opzoeken, duurt het zo'n 10 seconden voordat de pagina met zoekresultaten wordt geladen.Orian schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:04:
Zijn er andere mensrn die last hebben van een zwak bereik? Ik heb regelmatig dat mijn telefoon het bereik voor 5-10 sec verliedt om het daarna weer opt e pakken. Gebeurt meestal in de trein, maar ook gewoon als ik stil sta, zelfs als ik verder constant max. Bereik heb. Met mijn sim in een andere tel. nergens last van.
Ik heb dit eigenlijk al vanaf het begin, maar zit tegenwoordig ivm vaker in de trein, waardoor ik me er meer aan erger. Iemand die hier ook last van heeft en hopelijk een oplossing heeft? Telefoon is niet geroot, draait 5.1.
Same here sinds lollipop. Gebeurd af en toe. Heb ik een gesprek gemist, met de telefoon naast me op me bureau en geluid aan.Crash schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:40:
Zijn er hier toevallig ook mensen die last hebben van dat de Nexus 5 geen geluid maakt als hij over gaat?
Sinds de update naar lollipop komt het regelmatig voor dat mijn telefoon geen geluid maakt als ik gebeld wordt, ondanks dat het geluid wel aan staat en andere geluiden wel afgespeeld worden. Het lijkt verband te houden met dat mijn telefoon daarvoor in tril stand gestaan heeft, maar ik kan het probleem niet reproduceren. Het komt en het gaat en is nogal vervelendDe telefoon uit- en inschakelen lost het probleem tijdelijk op. Het wissen van het cache geheugen heeft niet geholpen. Een factory reset overweeg ik nog, maar ik hoopte eigenlijk op een snellere oplossing. Met Google vind ik weinig informatie hierover.
Gisteren via OTA 5.1.1 erop gezet. Hopelijk is het opgelost.
Zag op XDA dat die het aardig goed deed. Geen gekke issues waardoor hij eigenlijk niet bruikbaar isdjmelvee schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:12:
Heeft iemand de preview voor Android M al geflashed? Ik moet gaan upgraden naar de Nexus 6, of wachten op de nieuwe Nexus. Ondersteuning voor mijn 4 is vervallen qua nieuwe Android versie
Linkje: http://forum.xda-develope...exus-5-android-m-t3120746
[ Voor 11% gewijzigd door jip_86 op 29-05-2015 11:07 ]
Cool. Via de winkel neem ik aan?Anoniem: 224096 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:13:
[...]
Paar week terug mijn toestel onder garantie teruggestuurd. Binnen 3 dagen had ik mijn toestel gerepareerd terug. Kosteloos.
Ik heb het trouwens anders aangepakt, het hoesje maakte het klikken onnauwkeurig: hoesje weg, probleem weg.
Ja ik heb hem geïnstalleerd, wel op de Nexus 5. Werkt soepel, sommige dingen werken nog niet (Google Now on Tap). Voor de rest, batterij gaat net zo lang mee, na een paar dagen kan ik daar wel meer over vertellen. Design is grotendeels hetzelfde, op een nieuwe lockscreen klok, donker instellingen thema en wat kleine dingen na.djmelvee schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:12:
Heeft iemand de preview voor Android M al geflashed? Ik moet gaan upgraden naar de Nexus 6, of wachten op de nieuwe Nexus. Ondersteuning voor mijn 4 is vervallen qua nieuwe Android versie
Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro
Nope, staat altijd op 'alle'.Mouki_9 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:07:
[...]
staat die niet toevallig in priority mode? (volume uitgebreid, onderin silent/priority/all)
Ik heb die update eergisteren geinstalleerd, maar dit heeft het probleem helaas niet opgelost.Unknown Alien schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:08:
[...]
Same here sinds lollipop. Gebeurd af en toe. Heb ik een gesprek gemist, met de telefoon naast me op me bureau en geluid aan.
Gisteren via OTA 5.1.1 erop gezet. Hopelijk is het opgelost.
Is me nu al 4 keer voorgekomen
4 keer? in 1 dag? 1 week? of in 1 jaar? (maakt nogal een verschil..Booyaa schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:59:
Nog meer mensen last van een vastloper? Ik heb het nu al een paar keer gehad. Telefoon werkt bevriest gewoon en kan niks doen behalve een reset.
Is me nu al 4 keer voorgekomen
welke versie, 5.1.0 zat een mem leak in, kan de oorzaak zijn.
al een keer een factory reset gegeven? rare apps geinstalleerd?
hier kunnen we niet veel mee, ik heb ook weleens vastlopers, de ene keer door een bug, de andere keer door een expirimentele kernel of nieuwe custom rom, zijn zoveel mogelijke oorzaken en je geeft 0 informatie..
Nee dat verschilt. De laatste 2 weken 2 keer vastgelopen als ik de originele oplader aansloot op mijn telefoon. Verder is hij 1 keer vastgelopen toen ik gewoon app had open staan.Prulleman schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:17:
[...]
4 keer? in 1 dag? 1 week? of in 1 jaar? (maakt nogal een verschil..
welke versie, 5.1.0 zat een mem leak in, kan de oorzaak zijn.
al een keer een factory reset gegeven? rare apps geinstalleerd?
hier kunnen we niet veel mee, ik heb ook weleens vastlopers, de ene keer door een bug, de andere keer door een expirimentele kernel of nieuwe custom rom, zijn zoveel mogelijke oorzaken en je geeft 0 informatie..
Ik heb hem nooit een factory reset gegeven, een heb ook geen rare apps geïnstalleerd.
Gisteren liep hij vast op 5.1.1, daarvoor op de versie ervoor. Ik heb zelf nooit lopen customizen en noem het op.
Ja ik heb hier ook last van.Orian schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:04:
Zijn er andere mensrn die last hebben van een zwak bereik? Ik heb regelmatig dat mijn telefoon het bereik voor 5-10 sec verliedt om het daarna weer opt e pakken. Gebeurt meestal in de trein, maar ook gewoon als ik stil sta, zelfs als ik verder constant max. Bereik heb. Met mijn sim in een andere tel. nergens last van.
Het lijkt alsof vooral 4G spontaan wegvalt of wel aangeeft dat hij bereik heeft maar geen internet toegang heeft. Bij mij is het in het afgelopen jaar langzaam steeds erger geworden voor mijn gevoel, eerst gaf ik Hi hier nog de schuld van maar het lijkt echt aan het toestel te liggen.
10-20 seconde de airplane modus activeren lijkt het probleem tijdelijk te verhelpen bij mij.
Als je te weten komt wat je er tegen kan doen hoor ik het graag!
Ja ik heb er ook regelmatig last van gehad. Ik had gehoopt dat het met 5.1.1 opgelost zou zijn, maar met 5.1.1 ook al een aantal keer freezes gehad. Ik heb vervolgens OS Monitor geïnstalleerd en zodra het toestel weer enorm vertraagde en dreigde vast te lopen getracht te achterhalen welk proces het probleem veroorzaakt en dat blijkt system_server van Android-systeem te zijn.Booyaa schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:24:
[...]
Nee dat verschilt. De laatste 2 weken 2 keer vastgelopen als ik de originele oplader aansloot op mijn telefoon. Verder is hij 1 keer vastgelopen toen ik gewoon app had open staan.
Ik heb hem nooit een factory reset gegeven, een heb ook geen rare apps geïnstalleerd.
Gisteren liep hij vast op 5.1.1, daarvoor op de versie ervoor.

Denk eerlijk gezegd nog niet dat de batterijfuncties zijn aangepast in de eerste preview. Daar komen de tweede en de derde voor denk ikDutchdude99 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:56:
[...]
Ja ik heb hem geïnstalleerd, wel op de Nexus 5. Werkt soepel, sommige dingen werken nog niet (Google Now on Tap). Voor de rest, batterij gaat net zo lang mee, na een paar dagen kan ik daar wel meer over vertellen. Design is grotendeels hetzelfde, op een nieuwe lockscreen klok, donker instellingen thema en wat kleine dingen na.
Post anders een wat screenshotjes?
Klinkt goed. Wel geschikt als daily driver denk je? Of beter om nog maar even te wachtenDutchdude99 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:56:
[...]
Ja ik heb hem geïnstalleerd, wel op de Nexus 5. Werkt soepel, sommige dingen werken nog niet (Google Now on Tap). Voor de rest, batterij gaat net zo lang mee, na een paar dagen kan ik daar wel meer over vertellen. Design is grotendeels hetzelfde, op een nieuwe lockscreen klok, donker instellingen thema en wat kleine dingen na.
Fitbit crasht direct bij het opstarten, Waze gaf na het opstarten een zwart scherm wat niet meer weg ging. Moest m'n telefoon opnieuw opstarten om deze weg te krijgen.
Verder draaide M prima.
Bij mij gaat het om 3g, tele2. Jammer dat 4g geen oplossing is, had dat gehoopt icm een overstap naar tele2 4g. Heb helaas ook geen oplossingMAXed_out schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:45:
[...]
Ja ik heb hier ook last van.
Het lijkt alsof vooral 4G spontaan wegvalt of wel aangeeft dat hij bereik heeft maar geen internet toegang heeft. Bij mij is het in het afgelopen jaar langzaam steeds erger geworden voor mijn gevoel, eerst gaf ik Hi hier nog de schuld van maar het lijkt echt aan het toestel te liggen.
10-20 seconde de airplane modus activeren lijkt het probleem tijdelijk te verhelpen bij mij.
[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 29-05-2015 22:34 ]
Dit is mijn OS Monitor, op een Nexus 4.Laguna schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:47:
[...]
Ja ik heb er ook regelmatig last van gehad. Ik had gehoopt dat het met 5.1.1 opgelost zou zijn, maar met 5.1.1 ook al een aantal keer freezes gehad. Ik heb vervolgens OS Monitor geïnstalleerd en zodra het toestel weer enorm vertraagde en dreigde vast te lopen getracht te achterhalen welk proces het probleem veroorzaakt en dat blijkt system_server van Android-systeem te zijn.
[afbeelding]

Misschien moet je eens een stock flash doen, heb het idee dat er iets in je OS niet in orde is..
Contact opgenomen met Belsimpel. Die verwezen mij door naar Teleplan. Formulier invullen en zelf toestel opgestuurd. Verzendkosten kunnen declareren bij belsimpel. 100% kosteloos dus. Echt een verrassend goede serviceXanderDrake schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:38:
[...]
Cool. Via de winkel neem ik aan?
Ik heb het trouwens anders aangepakt, het hoesje maakte het klikken onnauwkeurig: hoesje weg, probleem weg.

Ik gebruikte altijd deze:

Maar die is nu dus weg
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 224096 op 29-05-2015 23:59 ]
Ja bij mij is die ook weg na de foto's update. Hij is nu helaas heel erg versimpeld met heel veel verwijderde functiesAnoniem: 224096 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:49:
Ligt het trouwens aan mij of is sinds vandaag de "standaard" fotoeditor verdwenen?
Ik gebruikte altijd deze:
[...]
Maar die is nu dus weg
Ah dus niet de enige. Onbegrijpelijk. Maar die snapseed ziet er goed uit! Nu nog even uit zien te zoeken hoe ik die als standaard editor kan instellen.lantaarnappel schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:46:
[...]
Ja bij mij is die ook weg na de foto's update. Hij is nu helaas heel erg versimpeld met heel veel verwijderde functies. Google heeft nog wel een alternatief, namelijk Snapseed. Werkt erg goed overigens.
https://goo.gl/photos/E6MwRDAAreezwX7VA
Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro
Ziet er goed uit! Eerste 2 screenshots lijkt op een ander lettertype, wat ik jammer zou vinden.. System UI Tuner, is dat een standaard functie of ben je geroot?Dutchdude99 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:57:
Wat screenshots van de preview:
Dat donkere thema though
Welke klok heb je op je homescreen? Is erg mooiDutchdude99 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:57:
Wat screenshots van de preview:
Timely gok ik zoOrian schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:15:
[...]
Welke klok heb je op je homescreen? Is erg mooi
If you want to be the best, you need to work with the best :)
De widget van Timely inderdaad:Orian schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:15:
[...]
Welke klok heb je op je homescreen? Is erg mooi
Google Play: Timely - Wekker
[ Voor 9% gewijzigd door Dutchdude99 op 30-05-2015 16:03 ]
System UI tuner zit ingebouwd, moet je aanzetten bij de ontwikkelaarsopties. Persoonlijk vind ik het donkere thema niet zo mooi, maar gelukkig kan je kiezendjmelvee schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:53:
[...]
Ziet er goed uit! Eerste 2 screenshots lijkt op een ander lettertype, wat ik jammer zou vinden.. System UI Tuner, is dat een standaard functie of ben je geroot?![]()
Dat donkere thema though
De functies die ik goed vind werken zijn de nieuwe volume instellingen en google now op je lockscreen, aangezien ik niet zo veel bel.
De nieuwe appdrawer vind ik niet zo fijn, ik moet nu zoeken naar apps, waar ik eerst precies wist waar ze stonden. Evernote werkt helaas niet en bij youtube kan ik geen 1080p kiezen.
De animaties zijn ook mooi, alleen wel inconsistent, ze komen de ene keer van rechts en dan van links. Ook zijn er animaties verdwenen of werken ze traag.
Wachten op de OTA van Juni
[ Voor 34% gewijzigd door Dutchdude99 op 30-05-2015 16:06 ]
Aangezien ik mijn telefoon geroot heb en bootloader unlocked heb ik geen garantie denk ik meer? Kan iemand mijn opties vertellen wat ik kan doen? Ik heb de telefoon sinds januari 2014, besteld via Typhone.
[ Voor 4% gewijzigd door Aslanboy1905 op 31-05-2015 01:33 ]
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Een geunlockte bootloader zou garantietechnisch gezien geen invloed moeten hebben op hardwarematige defecten. Of ze zich hier ook aan houden weet ik niet zeker.Aslanboy1905 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:31:
Aangezien ik mijn telefoon geroot heb en bootloader unlocked heb ik geen garantie denk ik meer? Kan iemand mijn opties vertellen wat ik kan doen? Ik heb de telefoon sinds januari 2014, besteld via Typhone.
Daarnaast zijn er wel tools om een gebrickte telefoon te herstellen. Volgens mij heeft de Nexus toolkit er ook één.
Klopt maar ik kom niet ook in de bootloader he, het is namelijk niet softwarematig anders had ik het wel kunnen fien met nexus root tookit. De power knop is gewoon stuk denk ik, want voordat het gebeurde had ik moeite om mijn telefoon te sluiten.Luapper schreef op zondag 31 mei 2015 @ 02:45:
[...]
Een geunlockte bootloader zou garantietechnisch gezien geen invloed moeten hebben op hardwarematige defecten. Of ze zich hier ook aan houden weet ik niet zeker.
Daarnaast zijn er wel tools om een gebrickte telefoon te herstellen. Volgens mij heeft de Nexus toolkit er ook één.
Ik lees op internet dat LG maar 1 jaar garantie bied in de meeste landen maar weet iemand ook of dat hier is want dat lijkt me vrij kort.
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Ik mis even hoe jouw screenshot van toegevoegde waarde is? Het is niet alsof CPU gebruik altijd zo hoog is, alleen dus wanneer het toestel plotseling enorm vertraagd (vaak tijdens het laden). Dat er iets met m'n OS niet in orde is lijkt me wel duidelijkdjmelvee schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:18:
[...]
Dit is mijn OS Monitor, op een Nexus 4.
[afbeelding]
Misschien moet je eens een stock flash doen, heb het idee dat er iets in je OS niet in orde is..
Dan vraag ik me dat ook af van die van jou. Ik post die alleen maar ter vergelijking met hoe het er bij mij uitziet, altijd. Dit geeft dus aan dat dat van jou verre van in orde is. Lijkt mij dat een stock flash hiermee wel gaat helpen. Ik weet niet wat je precies hebt gedaan, meerdere keren achter elkaar geflasht of iets?Laguna schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:02:
[...]
Ik mis even hoe jouw screenshot van toegevoegde waarde is? Het is niet alsof CPU gebruik altijd zo hoog is, alleen dus wanneer het toestel plotseling enorm vertraagd (vaak tijdens het laden). Dat er iets met m'n OS niet in orde is lijkt me wel duidelijkalleen de vraag is wat de oorzaak is en of een stock flash de enige optie is.
Mijn screenshot is om aan te tonen dat er op dat moment wat mis gaat. Als ik wil kan ik ook een identiek screenshot als die van jou posten, maar wat is daar de meerwaarde van? Als je begrijpt wat ik bedoel.djmelvee schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:14:
[...]
Dan vraag ik me dat ook af van die van jou. Ik post die alleen maar ter vergelijking met hoe het er bij mij uitziet, altijd. Dit geeft dus aan dat dat van jou verre van in orde is. Lijkt mij dat een stock flash hiermee wel gaat helpen. Ik weet niet wat je precies hebt gedaan, meerdere keren achter elkaar geflasht of iets?
Wat ik gedaan heb, heb ik reeds eerder gepost.
Mogelijk.. alleen betekent dat dus, dat updaten bij root (met behoudt van je gegevens) eigenlijk geen optie meer is sinds Lollipop, zonder mogelijke problemen te krijgen.djmelvee schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:37:
[...]
Dirty Flash zal het probleem zijn in dit geval, vermoed ik.
Er zit waarschijnlijk niks anders op dan de factory image te flashen en dan laat ik root maar voor wat het is, dan kan je tenminste wel weer op een normale manier updaten middels OTA.
Anoniem: 84021
Voor mensen met sim-problemen, bereikbaarheidproblemen en rare telefoon wakelocks + crashes:MAXed_out schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:45:
[...]
Ja ik heb hier ook last van.
Ik had hier ook veel last van. Dit begon bij Android 4.x vanaf een bepaalde radioversie.
Bij Android 5.0 was dit de eerste versie opgelost maar bij de volgende begon de sim ellende alweer.
Fix: radio versie .22 flashen. Ik heb radio .22 op de laatste lollipop versie (5.1.1) draaien. Werkt weer perfect.
5.1.1 is Lollipop, geen Kitkat?Anoniem: 84021 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:33:
[...]
Voor mensen met sim-problemen, bereikbaarheidproblemen en rare telefoon wakelocks + crashes:
Ik had hier ook veel last van. Dit begon bij Android 4.x vanaf een bepaalde radioversie.
Bij Android 5.0 was dit de eerste versie opgelost maar bij de volgende begon de sim ellende alweer.
Fix: radio versie .22 flashen. Ik heb radio .22 op de laatste kitkat versie (5.1.1) draaien. Werkt weer perfect.
Dit topic is gesloten.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.